Ik vind het indrukwekkender om te zien als iemand die 'behandeld' is er merkbaar op vooruit gaat. Als je iets ziet hou dat lekker voor jezelf. Als een ander dat dan ook ziet kun je er best over praten maar anders heeft het geen toegevoegde waarde. Ik vind het zelf niet juist om te zeggen dat er allemaal dingen zijn die er voor een ander niet zijn, lijkt toch vaak om indruk te maken.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 13:58 schreef ToT het volgende:
Reiki versterkt ook je eigen (helderziende) gaven. Sommige masters zien bijvoorbeeld ook dingen tijdens een afstandsbehandeling. Da's vaak ook echt indrukwekkend!
quote:Op zaterdag 10 februari 2007 15:57 schreef gronk het volgende:
Allemaal leuk en aardig natuurlijk, totdat de zoon een spijkerpistool koopt.
WAT DE FAKquote:Op maandag 5 februari 2007 16:45 schreef wadgem het volgende:
[..]
Je doet er goed aan om een reiki-master te kiezen die tenminste een power-level heeft van 7.000. Dat is ongeveer equivalent aan dat van Goku voor zijn eerste Saija-jin transformatie. Al getransformeerde reiki-masters hebben een te hoog power level, die verschroeien je huid als ze reiki, telepathie of een Kamehameha op je toepassen. Houd dus rekening met de dikte van je huid, en je eigen power level, want Vegeta kon er bijvoorbeeld weer wel tegen. Maar die is dan ook niet menselijk.
Kortom, maak dus een goed afgewogen besluit![]()
Shamballa is van origine een Tibetaanse naam, het betekend ongeveer paradijs of verwijst naar een mythische verloren stad in de Himalaya, zoals Atlantis. Het zal dus wrs. door Tibetaans boeddhisme beinvloed zijn.quote:Op woensdag 14 februari 2007 18:28 schreef ToT het volgende:
Ik ken het van naam. Is dat die Reiki versie uit India?
Hoewel....volgens mij werkt die met 150 symbolen. Er zijn geruchten dat dat de versie is waarmee Usui oorspronkelijk gewerkt heeft. Na het overlijden van dr. Usui schijnt de toenmalige Japanse heerser het in z'n kop gekregen te hebben dat alle geloofsstromingen behalve die hij zelf aanhing, verboden moesten worden. Vele tempels e.d. zijn toen met geschriften en al vernietigd. Er schjint toen iemand naar India gevlucht te zijn met geschriften over Reiki, met daarin 150 symbolen.
Nou ben ik daar ook wel mee bezig geweest hoor, en het lukt al beter. Maar het is nog geen automatisme eigenlijk. Ik denk dat een tijdje intensief hiermee bezig te zijn me goed zal doen. Ik kan niet zo goed in de tuin gaan staan aarden zeg maarquote:Op maandag 19 februari 2007 17:37 schreef ToT het volgende:
Met Reiki cursussen krijg je te horen hoe je je kunt afschermen en hoe je je kunt aarden. Dat zijn universele methodes die ik hier ook wel wil vertellen.
Ja, dat heb ik dus nog al eens.quote:Op maandag 19 februari 2007 20:00 schreef ToT het volgende:
Dan krijg je zo'n licht gevoel in je hoofd, bijvoorbeeld.
i wonder. om het maar even wat fysischer te maken, mijn vriend is autistisch en hij kan door die combinatie in z'n hersenen prikkels zeer moeilijk filteren. Dat is niet iets dat er met therapie of flink nadenken uitgaat, dat is gewoon je interne prikkelverwerksysteem dat bij iedereen anders is. Ikzelf heb het idee dat hooggevoelige (high sensitive, senses, zintuigen zintuigen=binnenkrijgen prikkels) mensen ook gewoon een ander verwerkingssysteem hebben dan ik. Sommige mensen zijn zintuigelijk stomp, anderen weer gevoelig.quote:Op maandag 19 februari 2007 21:27 schreef The_Shining het volgende:
Als je jezelf nou gewoon 's eerlijk afvraagt waarom je dingen overneemt van anderen? Misschien kom je dan tot een antwoord wat automatisch maakt dat je dingen voortaan niet meer overneemt zonder je overal van af te hoeven sluiten.
Vooral dat is een punt voor mij momenteel.quote:Op maandag 19 februari 2007 21:55 schreef ToT het volgende:
Spiritueel: jij staat hartstikke open voor energieën die van anderen afkomen. Sluit je voor die energieën af. Wees bewust welke emoties van jezelf zijn en welke niet.
Mooi tochquote:
Volgens mij stomp je jezelf af als je je voor anderen afsluit. Ik zou anderen nooit kunnen negeren ook al zou ik dat willen (wat niet het geval is). Je kunt die energeieen volgens mij beter accepteren zonder ze vast te houden. Oftewel, laat een ander in zijn/haar waarde, vorm vooral geen oordeel over een ander.quote:Op maandag 19 februari 2007 21:55 schreef ToT het volgende:
Spiritueel: jij staat hartstikke open voor energieën die van anderen afkomen. Sluit je voor die energieën af. Wees bewust welke emoties van jezelf zijn en welke niet.
Eigenlijk vind ik het veel prettiger om in een energie te staan die ik dan maar "metta" noem alhoewel het verdacht veel op reiki lijkt. Er zit geen labeltje op, ik weet wel hoe er mee heb kennisgemaakt maar het is niet van mij of mijn energie.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 07:23 schreef ToT het volgende:
Je staat in je eigen energie en laat dat van een ander bij die ander.
Als dat zo'n iemand helpt... toch lijkt het mij wegrennen of negeren van een probleem, of dat nu bij jezelf ligt of een ander.quote:Als iemand al hoog sensitief is en merkt dat hij/zij snel emoties van anderen oppikt, denk ik dat afschermen in de eerste instantie wel aan te raden is.![]()
Waarom niet? We zijn allemaal mens, we hebben dezelfde emoties allemaal wel 's doorgemaakt.quote:Ik hoef andermans emoties niet door me hen te hebben.
Tja toch allemaal mens maar toch verschillendquote:Tijdens Reiki behandelingen stel ik me wel helemaal open. Soms kan dat zeer intense emoties opleveren. (Soms ook weer vrij weinig. Verschilt per moment en per persoon.)
Nouja helpen. Uiteindelijk zou ik graag continu verbonden willen zijn met reiki energie. Reiki wordt uitgelegd als dat je een kan bent die je met reiki vult en wat eroverheen stroomt is voor de ander die je behandeld. Ik ben dan liever een kan zonder bodem, niet teveel erin en niet te weinig (het vermijden van extremen).quote:Op dinsdag 20 februari 2007 21:32 schreef ToT het volgende:
Dus jij wil iedereen helpen die niet lekker in z'n vel zit?
Ik ben zelf wel voor de lat hoog leggen. Maar ik ben ook weer geen wereldverbeteraar.quote:Zou ik ook wel willen, maar het is niet reëel.
Niet verwelkomen of negeren, gewoon observeren en accepteren.quote:Als iemand last heeft van andermans energie, zou ik het helemaal niet fout vinden als diegene zich voor die ander afsluit. Niet iedereen zit op hulp te wachten, en je kunt ook niet iedereen helpen.
En we zijn idd allemaal mens en hebben dezelfde emoties wel meegemaakt, maar moet dat automatisch betekenen dat je alle emoties van iedereen om je heen moet verwelkomen?
Daarom mediteer ik, om 'evenwichtigheid van geest' te bewaren, de geest trainen. Je niet laten overweldigen of meeslepen door iets (dat bedoelde ik met het niet vasthouden van dingen).quote:Ik zou er gek van worden, denk ik.
Ik voel me ook niet aangevallen ofzo hoorquote:Edit: Dit bedoel ik allemaal met alle respect overigens.Ben gewoon benieuwd hoe jij er tegenaan kijkt.
Hetzelfde met andere woorden: je geest (gedachtegang) staat open voor reiki en dat associeer je met iets positiefs. Dat beinvloed je gedachtegang, de negatieve gedachte spiraal gaat richting positief. Da's idd goed voor je functioneren, de kracht van positief denken of optimisme.quote:Open, dwz dat de energie er doorheen kan stromen, en dat is goed voor je functioneren.
Een initiatie is dat je de goedkeuring krijgt om te werken met een bepaald iets, in dit geval reiki energie. De goedkeuring krijg je van iemand die er al langer mee werkt en kan inschatten dat jij er klaar voor bent. Een initiatie is oa. bedoeld om diegene die geinitieerd wordt zelfvertrouwen te geven en een motivatie voor zelfontwikkeling. Het zou dus kunnen dat je moeder meer geloof in haarzelf heeft gekregen en reiki is het middel geweest.quote:Op woensdag 21 februari 2007 08:17 schreef Bartje71 het volgende:
Ik zal eerlijk bekennen dat ik niet zo goed weet wat ik (als exact opgeleide) van Reiki moet denken. Mijn moeder is Reiki Master en dat heeft haar enorm geholpen.
Dat waren Antagonists' zijn topics.quote:Een tijd geleden (jaar of twee?) heeft iemand hier eens een soort meditatiecursus gegeven.
Hoe ik dat zelf probeer op te lossen (lukt me ook niet altijd) is om in geestelijke balans te blijven, net zoveel energie erin als eruit gaat. Alleen als ik een tijdje stil moet staan ergens waar veel mensen zijn is het lastig. In het middelpunt van de belangstelling staan probeer ik zoveel mogelijk te vermijden. Maar ik ben dan ook een rare daarinquote:Heb ik ook redelijk meegelezen. Echter ik kan me herinneren dat daar iets stond over opladen van Chakra's... visualiseren dat je het dopje eraf draait, vol laten lopen, en... dan vooral weer dopje erop en goed afsluiten voordat je weer stopt met mediteren... dat zou zijn omdat anderen anders bewust of onbewust energie van je zouden kunnen gaan "lurken" waardoor je je futloos gaat voelen.
Nu zie ik ToT schrijven dat Chakra's open horen te staan... dat voelt wat tegenstrijdig.
Kan iemand uitleggen wat er "waar" is? Of gooi ik dingen door elkaar?
Ik merk dat ook wel eens. En dan ben ik eigenlijk heel teleurgesteld. Net de laatste mensen waar ik het van verwacht, daar gebeurt dat je dan bij.quote:Op woensdag 21 februari 2007 20:10 schreef ToT het volgende:
Dat van "Jij weet het en een ander niet" is iets wat ik vrij vaak merk: veel mensen die met Reiki of spirituele zaken in het algemeen bezig zijn en daar ook goed in zijn, kunnen soms wat laatdunkend / belerend tegen anderen doen, en dat terwijl je volgens diezelfde mensen je ego moet loslaten.
(Zoals gezegd merk ik dat met veel spirituele mensen. Ook met mediums en helderzienden enzo.)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |