abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46173108
Dit verhaal gaat over hoe je met woede om kunt gaan, maar het gaat eigenlijk voor alle negatieve emoties op.

Er was eens een zoon die continu driftaanvallen had. Om de kleinste dingen werd hij ziedend.
Op een gegeven moment gaf zijn vader hem een hamer en een emmer spijkers en vroeg of hij mee naar buiten wilde komen.

"Zoon, kijk eens naar deze schutting. Elke keer als je woest wordt, sla je er een spijker in."

De eerste dag sloeg de zoon er meer dan 100 spijkers in.
De volgende dag een paar minder.
De dag daarop weer wat minder.
En na verloop van een aantal weken sloeg hij er per dag nog maar een stuk of 5 in...toen 2......toen om de zoveel dagen eentje, en op een gegeven moment helemaal geen één meer.

Toen de vader zag dat de zoon niet meer om onzinnige dingen boos werd en de schutting met rust liet, riep hij hem weer bij zich.

"Heel goed, mijn zoon. Jij bent veel kalmer geworden en ziet in dat je niet zomaar overal boos om moet worden. Maar moet je mijn schutting eens zien: helemaal vol spijkers! Elke keer als je nu in een situatie komt waarvan je weet dat je vroeger er boos om geworden zou zjin en nu kalm blijft, trek je er eentje uit."

En in de loop der tijd verdwenen alle spijkers uit de schutting.

Toen de zoon de laatste spijker er uit aan het trekken was, kwam de vader weer naar hem toe en zei: "Dit is heel goed, zoon. Alle spijkers zijn uit de schutting verdwenen, maar kijk eens goed: overal waar een spijker heeft gezeten, zit nu een gaatje. En zo is het ook met je ziel: elke keer als je boos wordt, wordt er een spijker in je ziel geslagen. Elke keer als je gezond met je emoties omgaat, wordt er een spijker uit getrokken, maar het effect van de spijker zit in je ziel. Dit gevolg is niet goed, maar het is ook niet slecht, het is gewoon het resultaat van je daden. Het is hoe jij je leven vormt, en het vormt wie jij bent."

Zoals gezegd gaat dit verhaal ook op voor ander negatieve emoties en dergelijke.
  zaterdag 10 februari 2007 @ 15:57:58 #102
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_46174142
Allemaal leuk en aardig natuurlijk, totdat de zoon een spijkerpistool koopt.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_46175805
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 13:58 schreef ToT het volgende:
Reiki versterkt ook je eigen (helderziende) gaven. Sommige masters zien bijvoorbeeld ook dingen tijdens een afstandsbehandeling. Da's vaak ook echt indrukwekkend!
Ik vind het indrukwekkender om te zien als iemand die 'behandeld' is er merkbaar op vooruit gaat. Als je iets ziet hou dat lekker voor jezelf. Als een ander dat dan ook ziet kun je er best over praten maar anders heeft het geen toegevoegde waarde. Ik vind het zelf niet juist om te zeggen dat er allemaal dingen zijn die er voor een ander niet zijn, lijkt toch vaak om indruk te maken.
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 15:57 schreef gronk het volgende:
Allemaal leuk en aardig natuurlijk, totdat de zoon een spijkerpistool koopt.
pi_46181935
quote:
Op maandag 5 februari 2007 16:45 schreef wadgem het volgende:

[..]

Je doet er goed aan om een reiki-master te kiezen die tenminste een power-level heeft van 7.000. Dat is ongeveer equivalent aan dat van Goku voor zijn eerste Saija-jin transformatie. Al getransformeerde reiki-masters hebben een te hoog power level, die verschroeien je huid als ze reiki, telepathie of een Kamehameha op je toepassen. Houd dus rekening met de dikte van je huid, en je eigen power level, want Vegeta kon er bijvoorbeeld weer wel tegen. Maar die is dan ook niet menselijk.

Kortom, maak dus een goed afgewogen besluit
WAT DE FAK

Ik doe de Big Beng op je hoor

KAMEHAMEHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
"Een acteur is iemand die glazig voor zich uit kijkt wanneer het gesprek niet meer over hem gaat."
pi_46186458
Neuh ik bedoel dat iemand die ik ken juist dingen over de ander vertelde wat ze onmogelijk kon weten. Iets wat die ander dus wel van zichzelf wist.
Ach en mijn eerste master heeft me ook wel wat dingen verteld wat ze eigenlijk niet kon weten, maar dat hadden ook goeie gokken kunnen zijn.
  maandag 12 februari 2007 @ 11:52:10 #106
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_46232796
Ik heb een schutting nodig

Niet wegens woede maar wegens negatieve gedachtes. Iedere keer bij een negatieve gedachte sla ik mezelf met de kop tegen de schutting

Ik heb overigens een tijd geleden een boekje gekocht waar Reiki wordt uitgelegd, in een opwelling gekocht en nooit in gelezen. Wie weet eens bladeren erin.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_46245391
Kijk uit voor Sjoemelaars en Sjageraars
pi_46246573
Veel mensen die een behandeling ondergaan, willen zelf op een gegeven moment ook ingewijd worden. Voor eigenlijk iedereen die ik ken, is dat moment echt een hele omslag in het leven geweest.

Natuurlijk kan het zijn dat je tijdens een behandeling niet veel merkt; de één is er gevoeliger voor dan een ander, en het verschilt ook gewoon per keer.
Ikzelf voel eigenlijk zelden tot nooit energie stromen als iemand mij behandelt, maar ik voel tijdens zo'n behandeling overduidelijk wat mijn lichamelijke kwalen zijn.

Mocht je zo'n behandeling ondergaan, stel je dan helemaal open. Geen angsten, geen verwachtingen, geen vooroordelen....gewoon laten stromen!
Men kan je vragen of ze symbolen mogen gebruiken. Symbolen hebben ieder hun eigen specifieke (meestal krachtige) werking. Aan jou de keuze om het de eerste keer rustig aan te doen, of dat je meteen de volle laag wil ontvangen. Als je zoiets hebt van: "Gimme what you got!", moet je er wel rekening mee houden dat er van alles los kan komen tijdens zo'n behandeling.
Kán, hoeft niet, want Reiki pakt altijd eerst aan wat er het eerst aangepakt moet worden. Het kan best zijn dat de eerste (paar) behandelingen meer op onderbewust niveau werken.

En @ die schutting: je zou kunnen kijken of je iets specifieks kunt doen als je merkt dat je weer depressieve gevoelens hebt, maar ik had al begrepen dat je depressief uit bed opstaat, dus dat wordt al lastig.
Zijn er specifieke redenen voor je depressie als ik vragen mag? En heb je het reguliere pad al bewandeld? (Huisarts, psycholoog enz.)

@ sjoemelaars en sjacheraars: ik ben eigenlijk nog geen sjoemelaars of sjacheraars op Reiki gebied tegengekomen. Let er gewoon op dat je niet naar iemand gaat die meer dan een paar tientjes voor een behandeling vraagt. Ik zou zeggen dat 25 euro per behandeling reëel is. Ze zijn vaak al gauw een uur met je bezig. Tientje meer mag eventueel ook wel, denk ik, want soms zijn ze anderhalf uur bezig. Ikzelf kom vaak al gauw boven het uur uit, maar heb eigenlijk nog nooit cash geld gevraagd voor een behandeling aangezien ik vooral vrienden behandel. (1 of 2X heb ik een etentje gekregen, en vaak krijg je ook gewoon weer vriendendiensten terug.)

Sjoemelaars e.d. heb je overal wel zitten, maar bij Reiki behandelaars in verhouding vrij weinig. Ik ken wel 2 mensen die wt vage dingen hadden meegemaakt, maar dat zijn echt uitzonderingen.
Luister gewoon naar je gezonde verstand en je gevoel.

[ Bericht 19% gewijzigd door ToT op 12-02-2007 19:05:26 ]
pi_46300238
Hey ToT heb je ook ervaring met Shambhalla? Ik heb nu Usui lvl1, maar ik vind het te duur om nog meerdere attunements te nemen. Shambhalla, vind ik veel simpeler en op master degree werk je met 352 symbolen die je intuitief worden aangereikt...
pi_46302327
Ik ken het van naam. Is dat die Reiki versie uit India?
Hoewel....volgens mij werkt die met 150 symbolen. Er zijn geruchten dat dat de versie is waarmee Usui oorspronkelijk gewerkt heeft. Na het overlijden van dr. Usui schijnt de toenmalige Japanse heerser het in z'n kop gekregen te hebben dat alle geloofsstromingen behalve die hij zelf aanhing, verboden moesten worden. Vele tempels e.d. zijn toen met geschriften en al vernietigd. Er schjint toen iemand naar India gevlucht te zijn met geschriften over Reiki, met daarin 150 symbolen.

Er is ook een stroming die met vele duizenden symbolen werkt.

Anyway, ik heb er zelf helaas geen ervaring mee, sorry.

Overigens kun je in Amerika voor een paar dollar een pakket aanvragen waarmee je je eigen Reiki stroming kunt oprichten. Pak een Reiki stroming die je aanstaat, verander er een kleinigheidje aan of voeg een symbool toe, en je hebt "Westcoastleader-Reiki". Erg he?
Overigens zijn er ook Amerikaanse websites waarop je gratis in een weekend van leek tot Reiki master ingewijd kunt worden. En voor het luttele bedrag vn slechts $99,95 willen ze je allerlei "Reiki-geheimen" vertellen en je tot weer een andere stroming introduceren. Hoezo oplichterij?
pi_46317960
hmmz, tja het is weliswaar wel gebasseerd op Usui..

Ik heb een attunement gehad.. via chiball.. was meer een experiment dan echt een klas volgen ofzo.. maar ik heb de attunement gehad.. en vreemd genoeg.. ik geef echt wel meer straling af dan met mijn level1 usui!

Ik vind trouwens dat bepaalde stromingen helemaal niet erg zijn.. maar om nou je eigen stroming te maken, zonder iets er echt aan toe te voegen vind ik schaamteloos. Maarre doe jij ook bijv dan reiki op afstand sturen? Ik heb zoiets nog niet echt meegemaakt.. Morgen zal ik een attunement (via chiball) krijgen voor lvl2 shambhalla.. dan zou ik het ook moeten kunnen.. maar of t werkt.. das nog te vraag
pi_46322297
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 18:28 schreef ToT het volgende:
Ik ken het van naam. Is dat die Reiki versie uit India?
Hoewel....volgens mij werkt die met 150 symbolen. Er zijn geruchten dat dat de versie is waarmee Usui oorspronkelijk gewerkt heeft. Na het overlijden van dr. Usui schijnt de toenmalige Japanse heerser het in z'n kop gekregen te hebben dat alle geloofsstromingen behalve die hij zelf aanhing, verboden moesten worden. Vele tempels e.d. zijn toen met geschriften en al vernietigd. Er schjint toen iemand naar India gevlucht te zijn met geschriften over Reiki, met daarin 150 symbolen.
Shamballa is van origine een Tibetaanse naam, het betekend ongeveer paradijs of verwijst naar een mythische verloren stad in de Himalaya, zoals Atlantis. Het zal dus wrs. door Tibetaans boeddhisme beinvloed zijn.

Zoveel symbolen? Ik gebruik er meestal maar hooguit 4. Het gaat mij ook niet echt om de symbolen maar meer de filosofie van reiki. Die zou weer gebaseerd zijn op boeddhistische teksten. Alhoewel dat dubieus is, Usui zou dan misschien met Zen en Tiendai te maken hebben gehad en zijn technieken zou hij uit de sanskriet teksten gehaald hebben, er is geen tekst bekend waar de Boeddha het over handenoplegging heeft. Initiaties en werken met allerlei energieen komen wel in sommige stromingen door, vooral Mahayana en Tibetaans.
pi_46322596
Ik heb nog nooit met symbolen gewerkt.. Maar dat zal er snel van komen..
Wat ze zeggen is dat de symbolen zullen verschijnen op het moment dat het nodig is (mits je master bent natuurlijk)
En dat je later doordat je ervaring rijker zou zijn, je zo al de bijhorende symbolen kunt raden zodat je meteen aan de slag kan.

Trouwens hoeveel distant healers zijn hier?

ZOu het niet eens leuk zijn om mensen die hier behoefte aan hebben eens per week een kwartiertje met zijn alle te behandelen? Enige wat we dan terug vragen is een bedankje en hoe de ervaring was. (exchange in energies) Mocht ik distant kunnen healen dan zou ik dat een mooie oefening vinden
pi_46375091
Ik doe inderdaad wel eens afstandsbehandelingen. Eergisteren nog gedaan.
In principe kun je het naar iemands nickname hier op Fok sturen, maar hoe meer info je over iemand hebt, hoe beter je je natuurlijk op die persoon kunt afstemmen.

@ symbolen: ik gebruik meestal ook maar zo'n 4 verschillende per behandeling, maar het is prettig te weten dat je meerdere tot je beschikking hebt.
De symbolen leer je gewoon bij je Reiki 2 cursus, en ze staan in een cursus boek.
Sommige mensen krijgen spontaan symbolen te zien, maar dat gebeurt echt niet vaak.
Soms zijn die symbolen universeel, soms zijn ze heel specifiek voor die ene persoon en soms zijn ze zelfs alleen voor dat ene specifieke moment.

@ wekelijkste afstandsbehandeling: heel goed idee, maar ik doe niet mee. Als zoiets wekelijks op een vast tijdstip gepland wordt, voel ik het te veel als een verplichting. Ik heb het samen met iemand anders ook voor mijn vriendenkring gedaan, en zelfs dat ging me heel snel tegen staan. Ik doe het liever 1 op 1, in overleg.

Bah, ik wou dat ik mijn pizza trouwens warm kon reikiën....
  zondag 18 februari 2007 @ 20:27:14 #115
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_46437116
Ik had nog een vraagje aan de reiki-ervaringsdeskundigen
Ik ben hoogsensitief en volgens een deskundige ook heldervoelend.
Van het hoogsensitieve heb ik in zoverre "last" dat ik nogal eens wat "rommel" meeneem van anderen en daar zelf door van slag raak. Ik vind het erg moeilijk om onderscheid te maken tussen wat van mij is en wat van een ander qua emotie.
Mijn zus (bijna reikimaster) opperde dat Reiki 1 doen misschien wat ondersteuning zou kunnen bieden, doordat je je niet alleen leert openstellen, maar ook afsluiten. Zijn er meer mensen die die ervaring hebben (niet dat ik mijn zus niet vertrouw, maar ik ben gewoon op zoek naar info).

Reiki ontvangen vind ik trouwens geweldig, ik krijg het wel eens op afstand, en ik kan er echt van genieten.
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
  maandag 19 februari 2007 @ 08:17:41 #116
8372 Bastard
Persona non grata
pi_46449605
Zou best een goed idee kunnen zijn maedel, net wat je zus ook aangeeft je krijgt er automatisch ' een deur bij ' die open en dicht kan. Negatieve energie neem je niet op van de behandelde.
Je krijgt zo bijvoorbeeld ook automatisch na een behandeling dat je je eigen energie niet weggeeft, maar dat je energie doorgeeft. (nog een rede om een reiki initiatie te krijgen).
The truth was in here.
  maandag 19 februari 2007 @ 08:20:05 #117
8372 Bastard
Persona non grata
pi_46449615
Ook grappig, mijn vrouw heeft al dagen voorweeen gehad. Ik heb een halve liter water ingestraald met Reikienergie, (krachtsymbool) ieder uur een paar slokjes, 6 uur later begon de bevalling
The truth was in here.
  maandag 19 februari 2007 @ 09:11:28 #118
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_46450036
nou, dan ga ik toch maar eens contact opnemen
Via mijn zus weet ik van iemand die dat één op één doet op een voor mij prettige manier denk ik.
Bedankt voor je reactie.
pi_46462884
Met Reiki cursussen krijg je te horen hoe je je kunt afschermen en hoe je je kunt aarden. Dat zijn universele methodes die ik hier ook wel wil vertellen.
Toch denk ik dat Reiki zelf je ook goed helpt.
Het schijnt zo te zijn dat als je kunt magnetiseren, Reiki er soms voor zorgt dat jouw magnetiserende vermogens tijdens een behandeling even uitgeschakeld worden als het beter is voor je eigen bescherming of voor de behandeling zelf.
Hier heb ik zelf echter geen ervaring mee, omdat ik nog nooit gemagnetiseerd heb.
Dus ja: Reiki helpt wel om jezelf te beschermen wat energieën betreft.
  maandag 19 februari 2007 @ 19:14:49 #120
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_46465884
quote:
Op maandag 19 februari 2007 17:37 schreef ToT het volgende:
Met Reiki cursussen krijg je te horen hoe je je kunt afschermen en hoe je je kunt aarden. Dat zijn universele methodes die ik hier ook wel wil vertellen.
Nou ben ik daar ook wel mee bezig geweest hoor, en het lukt al beter. Maar het is nog geen automatisme eigenlijk. Ik denk dat een tijdje intensief hiermee bezig te zijn me goed zal doen. Ik kan niet zo goed in de tuin gaan staan aarden zeg maar
Verder wil ik mezelf ook wel onderzoeken eigenlijk, op vermogens en op rotte plekken.
pi_46467183
Okay dan.

Tja gewoon af en toe aardende meditaties doen helpt ook al aardig, en af en toe in jezelf zeggen dat je je voor alles afsluit behalve voor invloeden van Het Hogere / je hogere "ik" / hoe je het ook wil noemen.

Met Tera Mai Reiki & Seichem II krijg je trouwens een symbool mee waarmee je je heel goed kunt aarden. Dit is 1 van de weinige symbolen waar ik echt iets van merk.
  maandag 19 februari 2007 @ 19:46:25 #122
81237 releaze
best of both worlds
pi_46467402
ik heb zelf tijdens reiki niet echt geleerd hoe ik me kan afschermen of openstellen. er werd mij verteld dat reiki gewoon een stroom externe energie is bij wijze van, en als je andere mensen reiki geeft, hun eigen energie niet bij jou naar binnen kan dringen. zeg maar een soort van waterval idee. m'n master heeft het wel kort over gronden gehad, omdat sommige mensen behoorlijk aan het spacen waren (waaronder ik, ik begon op een gegeven moment half te hallucineren ) en hij zei heel mooi metaforisch 'gewoon met je interne cursor je voeten aanklikken' (je aandacht naar je voeten toe focussen), maar ik kan me voorstellen dat dat voor hoogsensitieve/heldervoelende mensen net niet genoeg is.

ik weet trouwens niet of je wat voor magnetiseren moet doen, maar de reiki energie vloeit vanzelf. je hoeft je niet echt te concentreren op je armen ofzo, het vloeit gewoon, en dat bewustzijn komt vanzelf, or so i have experienced. Ik geloof ook niet dat mijn halve hallucinaties van de reiki kwamen, maar gewoon van een weekend extreem relaxt, rustgevend meditatief, diep innerlijk. nuja goed, reiki heeft daar ook z'n aandeel in maar ik begin niet spontaan te spacen als ik iemand behandel.

wat ik wel heb is dat ik me veel meer bewust ben van mn handen en voeten, het is ook dezelfde sensatie. als ik reiki geef dan voel ik dat aan m'n handpalmen én aan mn voetzolen. zo gek, dat ik mn voeten zo zou voelen had ik helemaal niet verwacht
pi_46468047
Hehehe dan ben je goed geaard als je dat voelt.

Nee met Reiki pik je in principe niks slechts van de ander op, maar just to be sure kun je je wel afschermen.
Aarden is te allen tijde belangrijk. Meestal doe je dat al vanzelf, maar veel mensen die aan Reiki doen, zijn onvoldoende geaard. Dan krijg je zo'n licht gevoel in je hoofd, bijvoorbeeld.

Je op je voeten concentreren is inderdaad goed, maar nog beter is dat je voelt/weet (liefst niet alleen maar visualiseren) dat er wortels uit je voeten diep de aarde in gaan, of dat er een straal licht van je basischakra naar de kern van de aarde gaat. (Heel rustig die straal naar beneden volgen.)
  maandag 19 februari 2007 @ 20:06:10 #124
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_46468302
quote:
Op maandag 19 februari 2007 20:00 schreef ToT het volgende:
Dan krijg je zo'n licht gevoel in je hoofd, bijvoorbeeld.
Ja, dat heb ik dus nog al eens.
En ik sta regelmatig te "wortelen" maar blijkbaar niet genoeg
pi_46470538
Aardings-meditaties willen wel eens helpen.
Rode kleding ook (Rood is de kleur van de basis-chakra en helpt met aarden).
Bepaalde steentjes bij je dragen schijnt ook wel te helpen.
Er zijn bepaalde sjamaanse kruiden die ook helpen met aarden.

Mogelijkheden genoeg.
pi_46472434
Als je jezelf nou gewoon 's eerlijk afvraagt waarom je dingen overneemt van anderen? Misschien kom je dan tot een antwoord wat automatisch maakt dat je dingen voortaan niet meer overneemt zonder je overal van af te hoeven sluiten.
  maandag 19 februari 2007 @ 21:36:35 #127
81237 releaze
best of both worlds
pi_46472868
quote:
Op maandag 19 februari 2007 21:27 schreef The_Shining het volgende:
Als je jezelf nou gewoon 's eerlijk afvraagt waarom je dingen overneemt van anderen? Misschien kom je dan tot een antwoord wat automatisch maakt dat je dingen voortaan niet meer overneemt zonder je overal van af te hoeven sluiten.
i wonder. om het maar even wat fysischer te maken, mijn vriend is autistisch en hij kan door die combinatie in z'n hersenen prikkels zeer moeilijk filteren. Dat is niet iets dat er met therapie of flink nadenken uitgaat, dat is gewoon je interne prikkelverwerksysteem dat bij iedereen anders is. Ikzelf heb het idee dat hooggevoelige (high sensitive, senses, zintuigen zintuigen=binnenkrijgen prikkels) mensen ook gewoon een ander verwerkingssysteem hebben dan ik. Sommige mensen zijn zintuigelijk stomp, anderen weer gevoelig.
  maandag 19 februari 2007 @ 21:43:34 #128
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_46473157
@ theshining. Ik heb het me vaak afgevraagd en ben zo nog niet tot een oplossing gekomen.
Vooralsnog ga ik eerlijk gezegd meer voor de verklaring van releaze eerlijk gezegd.
pi_46473643
Dit kun je wetenschappelijk en spiritueel benaderen:

Wetenschappelijk: jou valt (bewust of onbewust) op hoe anderen zich voelen of wat ze doen, en hebt zo'n inlevingsgevoel dat je datzelfde ook meteen gaat voelen. Wees bewust van dat het niet jouw emoties zijn. Weiger die emoties.

Spiritueel: jij staat hartstikke open voor energieën die van anderen afkomen. Sluit je voor die energieën af. Wees bewust welke emoties van jezelf zijn en welke niet.

Komt beiden op het zelfde neer.
Het eerste klinkt een stuk logischer, zal vaak ook wel de waarheid zijn, maar hoeft toch lang niet altijd de complete waarheid te zijn.
  maandag 19 februari 2007 @ 22:09:19 #130
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_46474170
quote:
Op maandag 19 februari 2007 21:55 schreef ToT het volgende:
Spiritueel: jij staat hartstikke open voor energieën die van anderen afkomen. Sluit je voor die energieën af. Wees bewust welke emoties van jezelf zijn en welke niet.
Vooral dat is een punt voor mij momenteel.
pi_46474525
Wees vooral steeds bewust of de emoties die je op een bepaald moment hebt, logisch zijn. Of je ze kunt verklaren.
Kun je ze niet verklaren? Van je af gooien!
  maandag 19 februari 2007 @ 22:24:58 #132
81237 releaze
best of both worlds
pi_46474805
Maar, is je bewust zijn/worden van welke emoties er wel of niet van jou zijn ook de sleutel tot jezelf er van af kunnen sluiten? Want, sluit jezelf af is makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk Ze weet natuurlijk ook wel dat ze zich moet afsluiten, maar hoe is de grote vraag!

(overigens geloof ik dat het bewustworden wel een grote impact daarop heeft hoor, en dat het met dat bewustzijn voor de rest gewoon groeit, totdat je zo het deurtje dicht kan wippen)
  maandag 19 februari 2007 @ 22:29:28 #133
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_46474966
nou, in dat proces zit ik dus
pi_46475073
Ik denk dat een combinatie van factoren belangrijk is:

1) Nuchter blijven: niet overal iets spiritueels achter zoeken.
2) Jezelf goed aarden.
3) Jezelf afschermen door jezelf regelmatig in een cocon van een beschermend wit/gouden/paars licht te visualiseren. Ook kun je af en toe in jezelf zeggen dat je jezelf voor alles afschermt behalve voor je Hogere Ik.
4) Blijf bewust van je emoties. Voel je je onrustig terwijl er geen reden voor is? Zet het van je af.
5) Mocht er iemand in de buurt erg zenuwachtig of emotioneel doen, ga dan lekker met je armen en benen over elkaar zitten. Zo sluit je je goed af. Visualiseer eventueel een schild of rozenstruik tussen jou en die ander.

Er is ook een manier om je zonnevlechtchakra dicht te schroeven om je te beschermen tegen invloeden van buitenaf, maar dat is een omstreden techniek: chakra's horen open te staan.
  maandag 19 februari 2007 @ 22:33:34 #135
81237 releaze
best of both worlds
pi_46475123
quote:
Op maandag 19 februari 2007 22:29 schreef maedel het volgende:
nou, in dat proces zit ik dus
Mooi toch

Hmm, misschien dat jezelf reiki geven je er wel mee kan helpen, omdat het jouw energetische bluemap probeert te herstellen, meer bewustzijn daardoor ook begint te kweken, en nouja goed, je eigen energie/bluemap leert te herkennen. ik zou het gewoon proberen
pi_46475475
Yup, dat helpt zeker wel!
pi_46476268
quote:
Op maandag 19 februari 2007 21:55 schreef ToT het volgende:
Volgens mij stomp je jezelf af als je je voor anderen afsluit. Ik zou anderen nooit kunnen negeren ook al zou ik dat willen (wat niet het geval is). Je kunt die energeieen volgens mij beter accepteren zonder ze vast te houden. Oftewel, laat een ander in zijn/haar waarde, vorm vooral geen oordeel over een ander.
pi_46481215
Je afsluiten voor andermans energieën stompt je niet noodzakelijk af.
Je staat in je eigen energie en laat dat van een ander bij die ander.
Je kunt je uiteraard weer open stellen wanneer jij het het prettigste vindt.
Energieën van anderen accepteren zonder ze vast te houden; dat klinkt inderdaad heel erg goed, maar dat is voor heel veel mensen heel erg moeilijk.
Als iemand al hoog sensitief is en merkt dat hij/zij snel emoties van anderen oppikt, denk ik dat afschermen in de eerste instantie wel aan te raden is. Zodra je op energetisch gebied sterker in je schoenen staat, kun je er misschien voor kiezen om andermans energieën inderdaad door je heen te laten stromen.
Ikzelf kies daar overigens niet voor. Ik hoef andermans emoties niet door me hen te hebben.
Tijdens Reiki behandelingen stel ik me wel helemaal open. Soms kan dat zeer intense emoties opleveren. (Soms ook weer vrij weinig. Verschilt per moment en per persoon.)
pi_46504026
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 07:23 schreef ToT het volgende:
Je staat in je eigen energie en laat dat van een ander bij die ander.
Eigenlijk vind ik het veel prettiger om in een energie te staan die ik dan maar "metta" noem alhoewel het verdacht veel op reiki lijkt. Er zit geen labeltje op, ik weet wel hoe er mee heb kennisgemaakt maar het is niet van mij of mijn energie.

Misschien neem je energieen over van een ander, maar die ander ook van jou. Het is volgens mij 2 richting verkeer, zoals ik het ervaar dan. Als je je niet afsluit natuurlijk.
quote:
Als iemand al hoog sensitief is en merkt dat hij/zij snel emoties van anderen oppikt, denk ik dat afschermen in de eerste instantie wel aan te raden is.
Als dat zo'n iemand helpt... toch lijkt het mij wegrennen of negeren van een probleem, of dat nu bij jezelf ligt of een ander.
quote:
Ik hoef andermans emoties niet door me hen te hebben.
Waarom niet? We zijn allemaal mens, we hebben dezelfde emoties allemaal wel 's doorgemaakt.
quote:
Tijdens Reiki behandelingen stel ik me wel helemaal open. Soms kan dat zeer intense emoties opleveren. (Soms ook weer vrij weinig. Verschilt per moment en per persoon.)
Tja toch allemaal mens maar toch verschillend
pi_46505353
Dus jij wil iedereen helpen die niet lekker in z'n vel zit?
Zou ik ook wel willen, maar het is niet reëel.
Als iemand last heeft van andermans energie, zou ik het helemaal niet fout vinden als diegene zich voor die ander afsluit. Niet iedereen zit op hulp te wachten, en je kunt ook niet iedereen helpen.
En we zijn idd allemaal mens en hebben dezelfde emoties wel meegemaakt, maar moet dat automatisch betekenen dat je alle emoties van iedereen om je heen moet verwelkomen?
Ik zou er gek van worden, denk ik.

Edit: Dit bedoel ik allemaal met alle respect overigens. Ben gewoon benieuwd hoe jij er tegenaan kijkt.

[ Bericht 14% gewijzigd door ToT op 20-02-2007 21:43:38 ]
  woensdag 21 februari 2007 @ 08:17:01 #141
60297 Bartje71
Wat denk je zelf?
pi_46516874
Ik zal eerlijk bekennen dat ik niet zo goed weet wat ik (als exact opgeleide) van Reiki moet denken. Mijn moeder is Reiki Master en dat heeft haar enorm geholpen.
Een tijd geleden (jaar of twee?) heeft iemand hier eens een soort meditatiecursus gegeven. Heb ik ook redelijk meegelezen. Echter ik kan me herinneren dat daar iets stond over opladen van Chakra's... visualiseren dat je het dopje eraf draait, vol laten lopen, en... dan vooral weer dopje erop en goed afsluiten voordat je weer stopt met mediteren... dat zou zijn omdat anderen anders bewust of onbewust energie van je zouden kunnen gaan "lurken" waardoor je je futloos gaat voelen.
Nu zie ik ToT schrijven dat Chakra's open horen te staan... dat voelt wat tegenstrijdig.
Kan iemand uitleggen wat er "waar" is? Of gooi ik dingen door elkaar?
  woensdag 21 februari 2007 @ 09:33:23 #142
8372 Bastard
Persona non grata
pi_46517873
Open, dwz dat de energie er doorheen kan stromen, en dat is goed voor je functioneren. Maar tever open is niet goed, en gesloten of blokkade is ook niet goed, dat brengt je in onbalans op verschillende lagen van je lichaam. Dus dat kan betrekking hebben op geestelijk, fysiek, of mentaal aspect, de term ' niet lekker in je vel zitten ' zegt je vast wel wat. Dat heeft betrekking op het functioneren van 1 van je chakra's.
Ze moeten lekker gevuld zijn met energie, maar dus niet 'te' veel of 'te' weinig
The truth was in here.
pi_46525854
What Bastard said!

"TE" is nooit goed.

Voorbeeldje van de keelchakra: een "lege" / "gesloten" keelchakra zorgt er voor dat je heel slecht je emoties kunt uitdrukken.

Als-ie weer te ver open staat, ligt je hart op je tong, zoals de gezegde gaat, oftewel: je lult ronduit over alles wat je te binnen schiet.

Chakra's kun je overigens ook onderling balanceren. Leer je ook met Reiki cursussen.

Edit: join the club! Ik heb een laboratoriumopleiding gevolgd.

Duurde behoorlijk lang voordat ik het los kon laten dat ik alles verklaard of aangetoond wilde hebben.
  woensdag 21 februari 2007 @ 17:04:51 #144
60297 Bartje71
Wat denk je zelf?
pi_46530928
Thnx voor de uitleg!
enne... k Heb Natuurkunde gestudeerd... Medische Fysica...
pi_46532543
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 21:32 schreef ToT het volgende:
Dus jij wil iedereen helpen die niet lekker in z'n vel zit?
Nouja helpen. Uiteindelijk zou ik graag continu verbonden willen zijn met reiki energie. Reiki wordt uitgelegd als dat je een kan bent die je met reiki vult en wat eroverheen stroomt is voor de ander die je behandeld. Ik ben dan liever een kan zonder bodem, niet teveel erin en niet te weinig (het vermijden van extremen).

(edit) nu ik erover nadenk, ik probeer dingen niet te forceren. Het is niet zo dat ik iemand reiki door z'n strot heen douw. Dat kan volgens mij niet want ik geloof dat reiki zich daar niet voor leent. Het is ook een ego of macht spelletje, "jij weet het wel en de ander niet". Dat probeer ik te vermijden. Ik geloof dat reiki zijn eigen weg wel vind, alles hoort zo te zijn zegmaar. Als iemand het niet wil dan gebeurt het niet, vrije wil enzo. Tenzij zo'n iemand zijn geloof legt in het idee dat een ander dat wel kan natuurlijk (de eigen geestelijke macht weggeven).
quote:
Zou ik ook wel willen, maar het is niet reëel.
Ik ben zelf wel voor de lat hoog leggen. Maar ik ben ook weer geen wereldverbeteraar.
quote:
Als iemand last heeft van andermans energie, zou ik het helemaal niet fout vinden als diegene zich voor die ander afsluit. Niet iedereen zit op hulp te wachten, en je kunt ook niet iedereen helpen.
En we zijn idd allemaal mens en hebben dezelfde emoties wel meegemaakt, maar moet dat automatisch betekenen dat je alle emoties van iedereen om je heen moet verwelkomen?
Niet verwelkomen of negeren, gewoon observeren en accepteren.

Niet iedereen zit op hulp te wachten nee maar ik zie het ook niet zo als helper en slachtoffer. We beinvloeden elkaar allemaal zodra we bij elkaar in de buurt zijn of we dat nu willen of niet, leuk vinden of niet of bewust daarvan zijn of niet.
quote:
Ik zou er gek van worden, denk ik.
Daarom mediteer ik, om 'evenwichtigheid van geest' te bewaren, de geest trainen. Je niet laten overweldigen of meeslepen door iets (dat bedoelde ik met het niet vasthouden van dingen).
quote:
Edit: Dit bedoel ik allemaal met alle respect overigens. Ben gewoon benieuwd hoe jij er tegenaan kijkt.
Ik voel me ook niet aangevallen ofzo hoor Ik vind het overbodig om te zeggen, maar "insgelijks"
quote:
Open, dwz dat de energie er doorheen kan stromen, en dat is goed voor je functioneren.
Hetzelfde met andere woorden: je geest (gedachtegang) staat open voor reiki en dat associeer je met iets positiefs. Dat beinvloed je gedachtegang, de negatieve gedachte spiraal gaat richting positief. Da's idd goed voor je functioneren, de kracht van positief denken of optimisme.

[ Bericht 3% gewijzigd door The_Shining op 21-02-2007 18:35:29 ]
pi_46532759
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 08:17 schreef Bartje71 het volgende:
Ik zal eerlijk bekennen dat ik niet zo goed weet wat ik (als exact opgeleide) van Reiki moet denken. Mijn moeder is Reiki Master en dat heeft haar enorm geholpen.
Een initiatie is dat je de goedkeuring krijgt om te werken met een bepaald iets, in dit geval reiki energie. De goedkeuring krijg je van iemand die er al langer mee werkt en kan inschatten dat jij er klaar voor bent. Een initiatie is oa. bedoeld om diegene die geinitieerd wordt zelfvertrouwen te geven en een motivatie voor zelfontwikkeling. Het zou dus kunnen dat je moeder meer geloof in haarzelf heeft gekregen en reiki is het middel geweest.
quote:
Een tijd geleden (jaar of twee?) heeft iemand hier eens een soort meditatiecursus gegeven.
Dat waren Antagonists' zijn topics.
quote:
Heb ik ook redelijk meegelezen. Echter ik kan me herinneren dat daar iets stond over opladen van Chakra's... visualiseren dat je het dopje eraf draait, vol laten lopen, en... dan vooral weer dopje erop en goed afsluiten voordat je weer stopt met mediteren... dat zou zijn omdat anderen anders bewust of onbewust energie van je zouden kunnen gaan "lurken" waardoor je je futloos gaat voelen.
Nu zie ik ToT schrijven dat Chakra's open horen te staan... dat voelt wat tegenstrijdig.
Kan iemand uitleggen wat er "waar" is? Of gooi ik dingen door elkaar?
Hoe ik dat zelf probeer op te lossen (lukt me ook niet altijd) is om in geestelijke balans te blijven, net zoveel energie erin als eruit gaat. Alleen als ik een tijdje stil moet staan ergens waar veel mensen zijn is het lastig. In het middelpunt van de belangstelling staan probeer ik zoveel mogelijk te vermijden. Maar ik ben dan ook een rare daarin
pi_46537024
Hmmm, interessante punten, The_Shining!

Reiki duw je niet zomaar bij iemand door de strot. Je moet het nooit tegen de zin van een ander in doen. Mensen kunnen zich er voor afsluiten.

Dat van "Jij weet het en een ander niet" is iets wat ik vrij vaak merk: veel mensen die met Reiki of spirituele zaken in het algemeen bezig zijn en daar ook goed in zijn, kunnen soms wat laatdunkend / belerend tegen anderen doen, en dat terwijl je volgens diezelfde mensen je ego moet loslaten.
(Zoals gezegd merk ik dat met veel spirituele mensen. Ook met mediums en helderzienden enzo.)

Voor de rest vind ik het tof dat jij je zo wil openstellen voor alle energieën en dat je iedereen eigenlijk wil helpen. Ikzelf zorg gewoon dat ikzelf lekker in m'n vel zit en niet te veel emoties van anderen meepik (tenzij het om vrienden gaat; dan wil ik me wel in hun situatie kunnen inleven), en als mensen aangeven dat ze graag hulp willen hebben (of ik merk dat ze het zonder te vragen toch aantonen), dan wil ik wel voor ze klaarstaan. Verder vind ik het niet mijn zaken om me met andermans energieën bezig te houden.

Over initiaties: een initiatie werkt op 2 manieren: er worden symbolen in je aura geplaatst, en je krijgt een super sterke Reiki behandeling waardoor je lichaam en geest "zich weer herinneren" hoe het is om Reiki door zich heen te hebben stromen en staan dat ook weer toe. Er wordt zeg maar een poortje open gezet en je onderbewuste kan dat poortje open laten staan nu het weer weet dat het open kan staan.
  woensdag 21 februari 2007 @ 21:25:49 #148
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_46539853
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 20:10 schreef ToT het volgende:
Dat van "Jij weet het en een ander niet" is iets wat ik vrij vaak merk: veel mensen die met Reiki of spirituele zaken in het algemeen bezig zijn en daar ook goed in zijn, kunnen soms wat laatdunkend / belerend tegen anderen doen, en dat terwijl je volgens diezelfde mensen je ego moet loslaten.
(Zoals gezegd merk ik dat met veel spirituele mensen. Ook met mediums en helderzienden enzo.)
Ik merk dat ook wel eens. En dan ben ik eigenlijk heel teleurgesteld. Net de laatste mensen waar ik het van verwacht, daar gebeurt dat je dan bij.
Ik ben "lerende", net als iedereen denk ik, en ik wil dus iets opsteken van gesprekken. Niet horen "dat het allemaal zo niet in elkaar steekt en dat ik het nog niet begrjip". Op een belerende toon.
pi_46540819
Snap ik.
Ikzelf heb zoiets van: ik mag dan wel bijna een Reiki master zijn, maar ik weet ook lang niet alles. Niemand kan zeggen dat-ie de absolute waarheid kent. Wie weet zie ik de dingen wel verkeerd en kan ik wat van een ander leren die een fris ander standpunt heeft.
En wat "lerende" mensen betreft: iedereen is lerende. Mensen die zeggen dat zij precies weten hoe het allemaal in elkaar steekt, vind ik in het algemeen super arrogant en neem ik zelden serieus. Behandel elkaar met respect en doe niet arrogant. Verplaats je in de ander.
pi_46541032
We kunnen natuurlijk ook gewoon onszelf blijven in plaats van alles wat je doet tot in t oneindige te analyseren en proberen te perfectioneren. Zoveel schiet je er niet mee op.

edit Ik verwijs nu naar die posts over de chakras etc. voor de duidelijkheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')