abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48764669
Coolcool!

Zo, zondag een inwijding doen en als het goed is komende week nog eentje.
  donderdag 14 juni 2007 @ 20:12:08 #252
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_50462647
Oh noes, ik heb een afspraak gemaakt, spannend .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_50462855
Heyyyyy tof zeg!

Keep us informed!

Ikzelf ga overmorgen iemand zijn masterinwijding geven!
pi_50470775
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 20:12 schreef jogy het volgende:
Now your life will never be the same again.. Mwoehahaha!
pi_50471895
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 23:39 schreef Geartsjuh het volgende:
Now your life will never be the same again.. Mwoehahaha!
Weer een zieltje geassimileerd in het Reiki collectief, resistance is futile!!
  vrijdag 15 juni 2007 @ 00:15:48 #256
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_50471908
Hufters.
Vrijheid
  vrijdag 15 juni 2007 @ 00:16:40 #257
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_50471934
En succes, ToT. IK zal zeker laten weten hoe het is gegaan .
Vrijheid
  vrijdag 15 juni 2007 @ 08:04:25 #258
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_50475888
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 00:16 schreef jogy het volgende:
IK zal zeker laten weten hoe het is gegaan .
Graag, want ik ben ook benieuwd!
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
  vrijdag 15 juni 2007 @ 08:58:23 #259
8372 Bastard
Persona non grata
pi_50476562
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 20:12 schreef jogy het volgende:
Bij Nancy?
The truth was in here.
pi_50483034
wow dit is best een groot topic met veel antwoorden op kleine dingetjes, ik vind dit wel interessant.

Ik ben zelf toevallig met het fenomeen reiki in aanraking gekomen door het leren kennen van een meid met uitgaan die daar mee bezig is. Nu is zij ook ingewijd (weet niet welke graad (of niveau of hoe het ook heet kan even niet op het juiste woord komen), al heeft ze dat wel gezegd) toen was mijn nieuwsgierigheid aangewakkerd, dit omdat het op een juist moment in mijn leven is gekomen. Ik ben de laatste tijd enorm bezig met zelfverbetering, dingen zoals houding, emoties/gevoelens, uiterlijk (ijdelheid is daar een bijwerking van) en me geestelijke ontwikkeling. Nu heb ik gevraagd of zij een keer zo'n "behandeling" bij/met mij kan doen, de datum wordt later vastgesteld. Maar ik vroeg mij af aangezien ik christelijk ben, niet streng maar ik geloof wel, en dit de laatste tijd mij wel geholpen heeft, of reiki er wel bij kan, of is het echt een heel geloof met eigen ideeën enzo. Als dit punt aan de kant is geschoven (positief voor mij ) dan kan ik binnenkort die "behandeling" meemaken en kiezen of reiki wat voor mij is. Als het niet samen kan met het geloof wat ik nu heb, moet ik nog een tijdje erover nadenken of ik uberhaupt eraan wil beginnen.
  vrijdag 15 juni 2007 @ 13:02:11 #261
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_50483509
Waarom zou je naast het Christelijke geen andere manieren erbij nemen? Gewoon een mengelmoes ervan maken. Christelijke zegt toch alleen dat je geen andere Goden mag aanbidden, Reiki heeft toch niets met Goden te maken of wel?
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_50483741
dat was ook mijn oorspronkelijke idee, maar ik wist het niet met zekerheid te zeggen en op zon moment ben ik iemand die informatie op gaat vragen aan mensen die iets verder staan dan ik. Ik vind het allemaal heel boeiend en ik wil een aantal dingen in mezelf veel verder ontwikkelen en aangezien dit toch wel een enorme impact gaat hebben denk ik, hoop ik ... Maar nog een vraagje ik heb het gevoel dat ik ermee wil beginnen, ik ben geinteresseerd en volgens mij is het heel leerzaam mbt het leren kennen van mezelf. Maar hoe weet ik zeker dat ik er klaar voor ben? (nu neem ik aan dat ik een antwoord krijg als je jezelf die vraag stelt moet je nog wachten of iets in die geest) maar voor me gevoel ben ik er klaar voor (in ieder geval om zo'n behandeling uit te testen wat toch weer de eerste stap in een nieuw hoofdstuk is in me leven)
  vrijdag 15 juni 2007 @ 13:34:38 #263
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_50484863
Als je steeds afwacht en afwacht dan komt er nooit wat van. Soms moet je stappen ondernemen zonder te lang stil te staan of het wel okey is. En als het niet bevalt dan stop je er toch mee? 100 % zekerheid over hoe het gaat uitpakken weet je nooit.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_50485767
Dromenvanger: Bedankt voor je reacties tot 2 keer toe, en over dat uitstellen (of afwachten zoals jij zegt) Ik heb dit probleem me hele leven al en ik moet er wat aan gaan doen, maar zelfs dat stel ik uit o_O

Maar om even on topic te komen:
Ik ga het gewoon afspreken wanneer de dame in kwestie hier tijd heb en ga in de tussentijd nog wat meer informatie proberen te verzamelen (kheb al een beetje rondgekeken op verschillende sites en hier op fok heb ik ook al wat info gevonden )
  zaterdag 16 juni 2007 @ 14:24:03 #265
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_50519170
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 08:58 schreef Bastard het volgende:

[..]

Bij Nancy?
Jup .
Vrijheid
  zondag 17 juni 2007 @ 04:21:19 #266
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_50538076
quote:
Op maandag 5 februari 2007 16:55 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

het forum wat toebehoort aan de mensen die overal een complot in zien en geloven in kabourtjes

en dan verwacht jij zinnige reacties
Lol en jij waardeert een pratende auto zo dat je em als avatar gebruikt..
pi_50540593
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 12:47 schreef hugo2409 het volgende:

Maar ik vroeg mij af aangezien ik christelijk ben, niet streng maar ik geloof wel, en dit de laatste tijd mij wel geholpen heeft, of reiki er wel bij kan, of is het echt een heel geloof met eigen ideeën enzo. Als dit punt aan de kant is geschoven (positief voor mij ) dan kan ik binnenkort die "behandeling" meemaken en kiezen of reiki wat voor mij is. Als het niet samen kan met het geloof wat ik nu heb, moet ik nog een tijdje erover nadenken of ik uberhaupt eraan wil beginnen.
In dit kader is het misschien voor jou goed om te weten dat de wat conservatieve christelijken Reiki echt zien als werk van de duivel en zij het niet de bedoeling vinden dat je je daar als christelijke mee bezig houdt. Maar als je niet in die conservatieve hoek zit moet het wel meevallen hoor . Ik ben zelf ook christelijk opgevoed en heb inmiddels al twee Reiki-graden. Ik ken ook heel veel mensen die christelijk zijn en ook Reiki beoefenen. Het conflicteert naar mijn ervaring dus niet met elkaar.

Reiki is volgens mij geen geloof, maar er zijn wel een aantal Reikimasters die Reiki echt zien als een way of life. Dat is dus net hoe progressief je reikimaster is. Er zijn ook bepaalde 'leefregels' bij Reiki. Tijdens mijn inwijdingen zijn die niet erg nadrukkelijk behandeld en is het meer iets waarvan je kennis kan nemen. En dan nog: de Reiki leefregels conflicteren niet met christelijk gedachtegoed. Het lijkt me dus geen probleem voor je als je maar een Reikimaster hebt die jouw christelijk gedachtegoed respecteert en die je niks opdringt. Maar dat is in elke situatie het beste natuurlijk .
pi_50543614
De 5 Reiki leefregels zijn eigenlijk de 10 geboden samengevat, en dan ook nog eens op vrijwillige basis.

Althans, zo zie ik het een beetje.

En @ het Christendom: ik ken Christenen die aan Reiki doen, en ik ken Christenen die er niks mee te maken moeten hebben.

Ook ken ik mensen die eerst met Reiki bezig zijn geweest en toen het Christendom ontdekt hebben, en toen Reiki verworpen hebben. Dat is natuurlijk wel erg jammer, maar da's een keuze.
  zondag 17 juni 2007 @ 19:09:20 #269
8372 Bastard
Persona non grata
pi_50552083
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 14:24 schreef jogy het volgende:

[..]

Jup .
Heel lief en warm mens
Weet ook heeel veel.
The truth was in here.
  donderdag 21 juni 2007 @ 22:42:38 #270
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_50708901
quote:
Op zondag 17 juni 2007 19:09 schreef Bastard het volgende:

[..]

Heel lief en warm mens
Weet ook heeel veel.
Even een gesprek met haar gehad, inderdaad een leuk mens. Haar broer was er ook bij trouwens . 5,6,11 en 12 juli gaan we van start .
Vrijheid
pi_50726337
Een cursus van 4 dagen maarliefst?
Netjes!!!

Ik vind 2 dagen echt het absolute minimum.
Ja ik heb 1 iemand een cursus van een dag gegeven, maar die kwam van het andere kant van het land en kon niet weer op en neer reizen of hier overnachten.
Daarbij komt ook dat ik al maandenlang met haar gechat heb over Reiki en allerlei dingen er over heb uitgelegd.

Maar 4 dagen vind ik echt super!
Waar woont die master ergens?
pi_50726780
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 22:42 schreef jogy het volgende:

[..]

Even een gesprek met haar gehad, inderdaad een leuk mens. Haar broer was er ook bij trouwens . 5,6,11 en 12 juli gaan we van start .
Ik neem aan dat we hier een uitgebreid van dag tot dag verslag mogen verwachten?
  vrijdag 22 juni 2007 @ 13:30:37 #273
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_50726786
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 13:18 schreef ToT het volgende:
Een cursus van 4 dagen maarliefst?
Netjes!!!

Ik vind 2 dagen echt het absolute minimum.
Ja ik heb 1 iemand een cursus van een dag gegeven, maar die kwam van het andere kant van het land en kon niet weer op en neer reizen of hier overnachten.
Daarbij komt ook dat ik al maandenlang met haar gechat heb over Reiki en allerlei dingen er over heb uitgelegd.

Maar 4 dagen vind ik echt super!
Waar woont die master ergens?
Mijdrecht .

En ik was ook prettig verrast moet ik zeggen, dacht dat het een weekendje zou worden en klaar is die ene kees waar iedereen zijn werk op afschuift . Maar nee.
Vrijheid
  vrijdag 22 juni 2007 @ 14:40:41 #274
8372 Bastard
Persona non grata
pi_50729349
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 22:42 schreef jogy het volgende:

[..]

Hou ons op de hoogte

4 dagen inderdaad.. je doet toch alleen Reiki graad 1?
The truth was in here.
  vrijdag 22 juni 2007 @ 15:03:15 #275
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_50730125
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 14:40 schreef Bastard het volgende:

[..]

Hou ons op de hoogte

4 dagen inderdaad.. je doet toch alleen Reiki graad 1?
Zal ik doen en ja, waarschijnlijk zal ik het daarbij laten . Maar je weet nooit natuurlijk.
Vrijheid
  donderdag 5 juli 2007 @ 08:48:23 #276
8372 Bastard
Persona non grata
pi_51157490
The truth was in here.
  donderdag 5 juli 2007 @ 10:33:16 #277
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_51159464
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 08:48 schreef Bastard het volgende:
vertel
  donderdag 5 juli 2007 @ 10:38:55 #278
8372 Bastard
Persona non grata
pi_51159623
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 10:33 schreef maedel het volgende:

[..]

vertel
Nee Jogy heeft vandaag een feestdag, zijn eerste inwijding
The truth was in here.
  donderdag 5 juli 2007 @ 10:58:48 #279
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_51160218
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 10:38 schreef Bastard het volgende:

[..]

Nee Jogy heeft vandaag een feestdag, zijn eerste inwijding
Oh oké
-had ik effe niet in de gaten-
pi_51255292
Ik ben nu bezig met 2 vrienden een cursus te geven: Tera Mai 2 en het masterschap.
(Okee ik ben er nu niet op dit moment mee bezig ; gisteren zijn we bezig geweest en ze komen zo weer! )
  zondag 8 juli 2007 @ 18:54:39 #281
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_51266409
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 08:48 schreef Bastard het volgende:
Helaas, ik heb moeten afzeggen vanwege persoonlijke toestanden maar zodra ik het heb gedaan zal ik het hier posten, zal wel bij die dame zijn iig. .
Vrijheid
pi_51267558
Ah hee jammer joh!

Maar idd; keep us informed!
pi_51654325
Whehehe, ik ben met een groep mensen met een "Reiki experimentje" bezig.
1 persoon, die nogal wat Reiki kan gebruiken, krijgt op afgesproken tijden Reiki van iemand van het groepje, maar weet niet van wie.
Hij moet raden van wie het komt.

Tot nu toe zijn zijn conclusies echt enorm goed! Of hij de juiste namen er aan hangt vertel ik niet omdat hij dit natuurlijk zou kunnen lezen, maar hoe hij het aanvoelt en hoe hij van daaruit verder rederneert, is echt zeer goed!
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 13:03:11 #284
187600 JunkStyle_MusicAddict
We zinge met ze alle: Lalalala
pi_52165397
Sorry maar je ziet het helemaal verkeerd
Wanneer je een reiki behandeling geeft, geef je reiki DOOR ,,je bent niet degene die de energie in zich heeft. Bij zo'n reiki cursus word je gewoon opengezet zodat er energie via jouw kanalen doorgegeven kan worden. Het is de fout die heel veel mensen maken , want die mensen denken dat ze bijzonder zijn. Terwijl elk mens dat een beetje normaal en positief in het leven staat het kan doen, omdat het simpelweg niet uit jezelf moet komen en je dus geen speciale gave hoeft te hebben. That's it.
O.T: succes ermee,,heb geen tips voor je
Ik zeg maarzo, geef jezelf een compliment,
een ander krijgt het
z'n strot niet uit
pi_52173580
Ik neem aan dat je het tegen mij hebt?

Ik weet wel hoe Reiki werkt, ik ben zelf namelijk master en heb al een aantal mensen ingewijd.
Maar het is wel zo dat Reiki bij de ene persoon harder stroomt dan bij de ander, en per Reiki-soort voelt het ook anders aan. (Usui Reiki, Tera Mai enz.)

Het experiment is stopgezet omdat de persoon in kwestie nogal veel voor z'n kiezen kreeg, maar hij voelde wel haarfijn aan dat het bij de ene persoon heel krachtig was, bij de ander leek het op hoe weer iemand anders het doorgaf, maar dan minder sterk enz.
pi_52252675
quote:
of is het echt een heel geloof met eigen ideeën enzo
Reiki is geen geloof. Het is van oorsprong een Japanse geneeswijze, door gebruik te maken van alomtegenwoordige energie. Die genezing treedt vervolgens op op alle mogelijke gebieden, fysiek, geestelijk, emotioneel en spiritueel. Ook word je er veel inzichtelijker van en kan je persoonlijkheid ten goede veranderen. Wat goed is, trekt goed aan.

Het is een drogreden om reiki achterwege te laten omdat een geloof dat zou voorschrijven. Ik denk dat de doctrine van dat geloof dan te ver is doorgeslagen, want reiki is en werkt met liefde. En dat kan per definitie niet slecht zijn.

Waarom zoek je niet eens een reikimaster bij jou in de buurt om hier eens met hem of haar over te praten? Op http://www.reikihugo.nl/masters.asp staat een lijst van masters, maar aangezien iedereen zich hier zonder controle op kan aanmelden (dus ook de zgn. weekendmasters - vermijd deze alsjeblieft, ook al zijn ze goedkoop) kan je beter eens navraag doen op het reikiforum http://www.reikiforums.nl/cgi-bin/ikonboard.cgi

NB weekendmasters zijn mensen die in zeer korte tijd reiki 1, 2, 3a en 3b hebben gedaan. Vaak vanuit commerciele overwegingen ("ik zal eens even geld gaan verdienen door zoveel mogelijk mensen in te wijden") waarbij de kwaliteit van een bedroevend laag niveau is. Goedkoop blijkt dan duurkoop, want je koopt waarschijnlijk een kat in de zak. Ik ken "masters" die amper het niveau van reiki 1 hebben. Kan je nagaan wat jij dan voor niveau krijgt.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_52252770
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 15:03 schreef jogy het volgende:

[..]

Zal ik doen en ja, waarschijnlijk zal ik het daarbij laten . Maar je weet nooit natuurlijk.
Dat zou jammer zijn, maar dat is voor iedereen persoonlijk Weet je of je ook naar je master terug kan als je vragen hebt?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 15:18:20 #288
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_52259351
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 11:42 schreef vogeltjesdans het volgende:
NB weekendmasters zijn mensen die in zeer korte tijd reiki 1, 2, 3a en 3b hebben gedaan. Vaak vanuit commerciele overwegingen ("ik zal eens even geld gaan verdienen door zoveel mogelijk mensen in te wijden") waarbij de kwaliteit van een bedroevend laag niveau is. Goedkoop blijkt dan duurkoop, want je koopt waarschijnlijk een kat in de zak. Ik ken "masters" die amper het niveau van reiki 1 hebben. Kan je nagaan wat jij dan voor niveau krijgt.
Hoe moet ik dit nu zien?
Ik, nog steeds niet ingewijd...ik stel het elke keer maar uit, wil dus bij iemand die ik zeer zeker als heel integer zie, mijn eerste inwijding laten doen in één dag. Moet ik dat dan als weekendmaster zien?
Ik heb zelf niet het idee dat diegene dat uit financieel gewin doet eigenlijk
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 15:19:11 #289
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_52259378
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 11:46 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Dat zou jammer zijn, maar dat is voor iedereen persoonlijk
Inderdaad, ik heb het niet zo op rituelen e.d. maar reiki als initiatie en vanaf daar verder kijken wat er kan trekt me meer .
quote:
Weet je of je ook naar je master terug kan als je vragen hebt?
Ja, ik kan altijd vragen stellen als ik daar de wens toe heb of mee doen met terugkom avondjes e.d. Goede geregeld dus.
Vrijheid
pi_52261922
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 15:18 schreef maedel het volgende:

[..]

Hoe moet ik dit nu zien?
Ik, nog steeds niet ingewijd...ik stel het elke keer maar uit, wil dus bij iemand die ik zeer zeker als heel integer zie, mijn eerste inwijding laten doen in één dag. Moet ik dat dan als weekendmaster zien?
Ik heb zelf niet het idee dat diegene dat uit financieel gewin doet eigenlijk
Reiki bestaat uit een aantal graden. Reiki 1, 2, 3a en 3b. Weekendmasters hebben vaak al deze inwijdingen in een weekend of zelfs op 1 dag "behaald".

Reiki 1 kan technisch gezien in een dag gegeven worden, maar om een stuk achtergrond mee te krijgen (welke in mijn ogen onontbeerlijk is) is twee dagen toch wel het minimum. Het gaat niet om de inwijdingen alleen, maar ook om het verhaal van Usui, wanneer reiki wel en niet toe te passen, de leefregels, hoe jezelf af te schermen, het beantwoorden van je vragen enz.

Reiki is een cadeau aan jezelf waar je je hele leven mee vooruit kunt. Het is in dat opzicht een gemiste kans als je bij el cheapo een flitscursus reiki doet. Ik weet niet welke master je hebt uitgezocht, en ik ken zijn kwaliteit ook niet. Voor mijn gevoel is 1 dag te kort om alles te behandelen en je vragen te beantwoorden. Reiki moet groeien.

Soms zie je wel eens van die advertenties staan "reikimaster in drie weken" of zelfs in een weekend (vandaar de naam weekendmaster). Trap daar alsjeblieft niet in. Het lijkt goedkoop, maar uiteindelijk koop je een papiertje voor aan de muur zonder inhoud. Die mensen kunnen amper iets doorgeven en dus ook niet jou op een behoorlijke manier inwijden. Dat zijn "masters" die de werkelijke waarde van reiki niet zien. Die willen alleen maar geld verdienen en hun boeit het geen ene ruk of ze kwaliteit geven aan hun cursisten.

Triest voor de cursist, voor de naam van de branche en ook voor de "master" zelf.
pi_52261942
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 15:19 schreef jogy het volgende:

[..]

Inderdaad, ik heb het niet zo op rituelen e.d. maar reiki als initiatie en vanaf daar verder kijken wat er kan trekt me meer .
[..]

Ja, ik kan altijd vragen stellen als ik daar de wens toe heb of mee doen met terugkom avondjes e.d. Goede geregeld dus.
Wat is haar naam eigenlijk?
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 16:58:13 #292
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_52262216
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 16:48 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Wat is haar naam eigenlijk?
Nancy.
Vrijheid
pi_52262361
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 16:58 schreef jogy het volgende:

[..]

Nancy.
LOL, heeft ze ook een achternaam? Of staat ze mischien op reikihugo?
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 17:06:21 #294
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_52262443
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 17:03 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

LOL, heeft ze ook een achternaam? Of staat ze mischien op reikihugo?
Ik weet niet waar ze staat, ik heb het adres van Bastard gekregen .
Ik stuur je wel even een PM .
Vrijheid
pi_52265376
quote:
wow dit is best een groot topic met veel antwoorden op kleine dingetjes, ik vind dit wel interessant.

Ik ben zelf toevallig met het fenomeen reiki in aanraking gekomen door het leren kennen van een meid met uitgaan die daar mee bezig is. Nu is zij ook ingewijd (weet niet welke graad (of niveau of hoe het ook heet kan even niet op het juiste woord komen), al heeft ze dat wel gezegd) toen was mijn nieuwsgierigheid aangewakkerd, dit omdat het op een juist moment in mijn leven is gekomen. Ik ben de laatste tijd enorm bezig met zelfverbetering, dingen zoals houding, emoties/gevoelens, uiterlijk (ijdelheid is daar een bijwerking van) en me geestelijke ontwikkeling. Nu heb ik gevraagd of zij een keer zo'n "behandeling" bij/met mij kan doen, de datum wordt later vastgesteld. Maar ik vroeg mij af aangezien ik christelijk ben, niet streng maar ik geloof wel, en dit de laatste tijd mij wel geholpen heeft, of reiki er wel bij kan, of is het echt een heel geloof met eigen ideeën enzo. Als dit punt aan de kant is geschoven (positief voor mij ) dan kan ik binnenkort die "behandeling" meemaken en kiezen of reiki wat voor mij is. Als het niet samen kan met het geloof wat ik nu heb, moet ik nog een tijdje erover nadenken of ik uberhaupt eraan wil beginnen.
De mening van sommige christenen is dat het duivels is, er staat dan ook in de bijbel dat je niet mag genezen op die manieren, maar er staat ook bij dat dat zo is als je god niet verantwoordelijk stelt voor het genezen.

Alle genezing komt volgens het christendom van god, je mag dus nooit zeggen dat jij iemand genezen hebt.

Jij zou je bv misschien goed voelen bij god aanroepen als hulp, of jezus bij het behandelen, ik ken wel meer mensen die dat doen, je kan reiki heel goed combineren met je geloof omdat het in de basis er niet tegenin gaat, het is zelf geen geloofsvorm, het is alleen een werkmethode, zie jezelf als de hamer en god als de timmerman, jij mag het gereedschap van god zijn, vooral voor jezelf en misschien ook wel voor anderen.

Ik zou zo zeggem sla de bijbel er eens rustig op na, denk na over de doelstellingen van je geloof en of je dat hiermee kunt verenigen, het kan wel, ik ken meer mensen die het zo doen, maar jij moet er echt achterstaan.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_52266123
Ikzelf geef cursussen het liefst in een weekend. Ik heb het 1 keer noodgedwongen op verzoek op 1 dag gedaan, maar dat vind ik echt niks. Sowieso heb ik die ersoon (en mijn andere cursisten) veel ondersteuning voor- en achteraf gegeven. Ik vind dat dat het minste is wat je van een master moet verwachten.

@ die verhalen om Reiki heen: ik las een paar dagen geleden iets onzinnigs over dat de symbolen die bij je in je aura gezet worden, zouden voorkomen dat je na dit leven ooit nog zou kunnen reïncarneren of zo.

Er zijn zo veel horrorverhalen....mensen zijn bang voor dingen die ze niet kennen.

Edit: en idd @ dat God via jou geneest.

God, de Oerbron, de Albron, Het Licht, Het Hogere....hoe je het ook wil noemen; het werkt via jou.

[ Bericht 16% gewijzigd door ToT op 10-08-2007 19:52:36 ]
pi_52284087
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 19:09 schreef erodome het volgende:

[..]

De mening van sommige christenen is dat het duivels is, er staat dan ook in de bijbel dat je niet mag genezen op die manieren, maar er staat ook bij dat dat zo is als je god niet verantwoordelijk stelt voor het genezen.

Alle genezing komt volgens het christendom van god, je mag dus nooit zeggen dat jij iemand genezen hebt.

Jij zou je bv misschien goed voelen bij god aanroepen als hulp, of jezus bij het behandelen, ik ken wel meer mensen die dat doen, je kan reiki heel goed combineren met je geloof omdat het in de basis er niet tegenin gaat, het is zelf geen geloofsvorm, het is alleen een werkmethode, zie jezelf als de hamer en god als de timmerman, jij mag het gereedschap van god zijn, vooral voor jezelf en misschien ook wel voor anderen.

Ik zou zo zeggem sla de bijbel er eens rustig op na, denk na over de doelstellingen van je geloof en of je dat hiermee kunt verenigen, het kan wel, ik ken meer mensen die het zo doen, maar jij moet er echt achterstaan.
Reiki-beoefenaars zijn alleen maar kanaal voor de alomtegenwoordige energie. Die energie is er gewoon, en reiki-beoefenaars sturen die energie alleen maar. Ze geven niets van zichzelf door of weg.

Tai Chi is ook een manier, yoga is een manier, magnetiseren, quantum touch en reiki zijn ook allemaal manieren. Net zoals bidden voor sommige mensen ook een manier is. En of je dan contact hebt met datgene wat je religie als God definieert of met een kosmische energie, is alleen afhankelijk van onze definitie. De bron is in mijn ogen altijd gelijk.
pi_52284297
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 14:47 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Reiki-beoefenaars zijn alleen maar kanaal voor de alomtegenwoordige energie. Die energie is er gewoon, en reiki-beoefenaars sturen die energie alleen maar. Ze geven niets van zichzelf door of weg.

Tai Chi is ook een manier, yoga is een manier, magnetiseren, quantum touch en reiki zijn ook allemaal manieren. Net zoals bidden voor sommige mensen ook een manier is. En of je dan contact hebt met datgene wat je religie als God definieert of met een kosmische energie, is alleen afhankelijk van onze definitie. De bron is in mijn ogen altijd gelijk.
I know, maar het gaat me even om de bijbel, waarin staat dat alle genezing afkomt van god en nooit bij de mens gelegd mag worden, je mag jezelf dus niet ervoor op de schouder kloppen.

En verder verbod staat er eigenlijk niet, alhoewel het vaak wel geinterperteert wordt als een totaal verbod op dat soort genezingen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_52291410
"Gij zult de toveres niet laten leven" en dat soort dingen staat wel in de Bijbel. Je mag je volgens de Bijbel niet met magie en occulte zaken bezig houden.
Reiki komt van "God"; je kunt het opvatten dat je God's (genezende) liefde doorgeeft aan anderen. Maar volgens mij valt dat wel onder het kopje "magie".
pi_52295567
Tegen heksen is de bijbel niet zo aardig nee, die moeten gedood worden waar je ze tegenkomt zo'n beetje.

Maar dat hangt samen met een ware vrouwenvervolging en ligt niet in lijn met de verdere bijbel, het oude testament die bol staat van magie en occulte zaken(koning salamon bv die de geestelegers opriep).

Ik denk dat je daarin politiek en geloof een beetje moet scheiden, die grote aversie tegen al het spirituele stamt uit de donkere middeleeuwen waarin alles van vrouwen zo'n beetje werd aangevallen en de oude geloven met genezing behoorde daartoe.
Een man mocht in de begintijd nog wel toveren, maar een vrouw mocht geen magie doen(let op, verschillende woordkeuze is bewust in deze, er werd verschil in definitie gebruikt om het vrouwelijke gebruik en het mannelijke gebruik te scheiden).
Voor de grote haat en na de grote haat werd magie niet als bedreigend gezien, tot een paar slimmerikken tot de conclusie kwamen dat magie nu eenmaal veelvuldig in de bijbel beschreven stond en dewrhalve niet ontkent mocht worden binnen het geloof, wat zich uitte in een hele beste vijandschap omdat die magie het christendom als instituut in de weg stond, mensen die misbruik maakte van geloof om macht te verkrijgen konden dat niet terwijl magie nog levend was.

Maar om te zeggen wat ik bedoel, als je de lijn van de bijbel bekijkt dan zie je redelijk wat aan genezen erin staat, jezus zelf genas en gaf zijn methode door aan zijn volgelingen.
Reiki gaat daar absoluut niet tegenin, je kan prima dat werktuig zijn en alle lof aan god geven, hoe je die universele bron wilt noemen maakt niet uit, ieder heeft daar een eigen beeld van en 1 daarvan is god.

Als je je fijn erbij voelt kan je engelen aanroepen om te helpen, god vragen om toestemming, jezus vragen je bij te staan als je werkt.
Reiki kent geen geloof, het is een methode, die methode past overal bij zo'n beetje....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')