Now your life will never be the same again.. Mwoehahaha!quote:Op donderdag 14 juni 2007 20:12 schreef jogy het volgende:
Oh noes, ik heb een afspraak gemaakt, spannend.
Weer een zieltje geassimileerd in het Reiki collectief, resistance is futile!!quote:Op donderdag 14 juni 2007 23:39 schreef Geartsjuh het volgende:
Now your life will never be the same again.. Mwoehahaha!![]()
Graag, want ik ben ook benieuwd!quote:Op vrijdag 15 juni 2007 00:16 schreef jogy het volgende:
IK zal zeker laten weten hoe het is gegaan.
Bij Nancy?quote:Op donderdag 14 juni 2007 20:12 schreef jogy het volgende:
Oh noes, ik heb een afspraak gemaakt, spannend.
Lol en jij waardeert een pratende auto zo dat je em als avatar gebruikt..quote:Op maandag 5 februari 2007 16:55 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
het forum wat toebehoort aan de mensen die overal een complot in zien en geloven in kabourtjes
en dan verwacht jij zinnige reacties
In dit kader is het misschien voor jou goed om te weten dat de wat conservatieve christelijken Reiki echt zien als werk van de duivel en zij het niet de bedoeling vinden dat je je daar als christelijke mee bezig houdt. Maar als je niet in die conservatieve hoek zit moet het wel meevallen hoorquote:Op vrijdag 15 juni 2007 12:47 schreef hugo2409 het volgende:
Maar ik vroeg mij af aangezien ik christelijk ben, niet streng maar ik geloof wel, en dit de laatste tijd mij wel geholpen heeft, of reiki er wel bij kan, of is het echt een heel geloof met eigen ideeën enzo. Als dit punt aan de kant is geschoven (positief voor mij) dan kan ik binnenkort die "behandeling" meemaken en kiezen of reiki wat voor mij is. Als het niet samen kan met het geloof wat ik nu heb, moet ik nog een tijdje erover nadenken of ik uberhaupt eraan wil beginnen.
Even een gesprek met haar gehad, inderdaad een leuk mens. Haar broer was er ook bij trouwensquote:Op zondag 17 juni 2007 19:09 schreef Bastard het volgende:
[..]
Heel lief en warm mens![]()
Weet ook heeel veel.
Ik neem aan dat we hier een uitgebreid van dag tot dag verslag mogen verwachten?quote:Op donderdag 21 juni 2007 22:42 schreef jogy het volgende:
[..]
Even een gesprek met haar gehad, inderdaad een leuk mens. Haar broer was er ook bij trouwens. 5,6,11 en 12 juli gaan we van start
.
Mijdrechtquote:Op vrijdag 22 juni 2007 13:18 schreef ToT het volgende:
Een cursus van 4 dagen maarliefst?
Netjes!!!
Ik vind 2 dagen echt het absolute minimum.
Ja ik heb 1 iemand een cursus van een dag gegeven, maar die kwam van het andere kant van het land en kon niet weer op en neer reizen of hier overnachten.
Daarbij komt ook dat ik al maandenlang met haar gechat heb over Reiki en allerlei dingen er over heb uitgelegd.
Maar 4 dagen vind ik echt super!
Waar woont die master ergens?
Hou ons op de hoogtequote:Op donderdag 21 juni 2007 22:42 schreef jogy het volgende:
[..]
Even een gesprek met haar gehad, inderdaad een leuk mens. Haar broer was er ook bij trouwens. 5,6,11 en 12 juli gaan we van start
.
Zal ik doen en ja, waarschijnlijk zal ik het daarbij latenquote:Op vrijdag 22 juni 2007 14:40 schreef Bastard het volgende:
[..]
Hou ons op de hoogte
4 dagen inderdaad.. je doet toch alleen Reiki graad 1?
vertelquote:
Oh okéquote:Op donderdag 5 juli 2007 10:38 schreef Bastard het volgende:
[..]
Nee Jogy heeft vandaag een feestdag, zijn eerste inwijding
Helaas, ik heb moeten afzeggen vanwege persoonlijke toestanden maar zodra ik het heb gedaan zal ik het hier posten, zal wel bij die dame zijn iig.quote:
Reiki is geen geloof. Het is van oorsprong een Japanse geneeswijze, door gebruik te maken van alomtegenwoordige energie. Die genezing treedt vervolgens op op alle mogelijke gebieden, fysiek, geestelijk, emotioneel en spiritueel. Ook word je er veel inzichtelijker van en kan je persoonlijkheid ten goede veranderen. Wat goed is, trekt goed aan.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 12:47 schreef hugo2409 het volgende:
of is het echt een heel geloof met eigen ideeën enzo
Dat zou jammer zijn, maar dat is voor iedereen persoonlijkquote:Op vrijdag 22 juni 2007 15:03 schreef jogy het volgende:
[..]
Zal ik doen en ja, waarschijnlijk zal ik het daarbij laten. Maar je weet nooit natuurlijk.
Hoe moet ik dit nu zien?quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 11:42 schreef vogeltjesdans het volgende:
NB weekendmasters zijn mensen die in zeer korte tijd reiki 1, 2, 3a en 3b hebben gedaan. Vaak vanuit commerciele overwegingen ("ik zal eens even geld gaan verdienen door zoveel mogelijk mensen in te wijden") waarbij de kwaliteit van een bedroevend laag niveau is. Goedkoop blijkt dan duurkoop, want je koopt waarschijnlijk een kat in de zak. Ik ken "masters" die amper het niveau van reiki 1 hebben. Kan je nagaan wat jij dan voor niveau krijgt.
Inderdaad, ik heb het niet zo op rituelen e.d. maar reiki als initiatie en vanaf daar verder kijken wat er kan trekt me meerquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 11:46 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dat zou jammer zijn, maar dat is voor iedereen persoonlijk
Ja, ik kan altijd vragen stellen als ik daar de wens toe heb of mee doen met terugkom avondjes e.d. Goede geregeld dus.quote:Weet je of je ook naar je master terug kan als je vragen hebt?
Reiki bestaat uit een aantal graden. Reiki 1, 2, 3a en 3b. Weekendmasters hebben vaak al deze inwijdingen in een weekend of zelfs op 1 dag "behaald".quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 15:18 schreef maedel het volgende:
[..]
Hoe moet ik dit nu zien?
Ik, nog steeds niet ingewijd...ik stel het elke keer maar uit, wil dus bij iemand die ik zeer zeker als heel integer zie, mijn eerste inwijding laten doen in één dag. Moet ik dat dan als weekendmaster zien?
Ik heb zelf niet het idee dat diegene dat uit financieel gewin doet eigenlijk
Wat is haar naam eigenlijk?quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 15:19 schreef jogy het volgende:
[..]
Inderdaad, ik heb het niet zo op rituelen e.d. maar reiki als initiatie en vanaf daar verder kijken wat er kan trekt me meer.
[..]
Ja, ik kan altijd vragen stellen als ik daar de wens toe heb of mee doen met terugkom avondjes e.d. Goede geregeld dus.
Nancy.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 16:48 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Wat is haar naam eigenlijk?
LOL, heeft ze ook een achternaam? Of staat ze mischien op reikihugo?quote:
Ik weet niet waar ze staat, ik heb het adres van Bastard gekregenquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 17:03 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
LOL, heeft ze ook een achternaam? Of staat ze mischien op reikihugo?
De mening van sommige christenen is dat het duivels is, er staat dan ook in de bijbel dat je niet mag genezen op die manieren, maar er staat ook bij dat dat zo is als je god niet verantwoordelijk stelt voor het genezen.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 12:47 schreef hugo2409 het volgende:
wow dit is best een groot topic met veel antwoorden op kleine dingetjes, ik vind dit wel interessant.
Ik ben zelf toevallig met het fenomeen reiki in aanraking gekomen door het leren kennen van een meid met uitgaan die daar mee bezig is. Nu is zij ook ingewijd (weet niet welke graad (of niveau of hoe het ook heet kan even niet op het juiste woord komen), al heeft ze dat wel gezegd) toen was mijn nieuwsgierigheid aangewakkerd, dit omdat het op een juist moment in mijn leven is gekomen. Ik ben de laatste tijd enorm bezig met zelfverbetering, dingen zoals houding, emoties/gevoelens, uiterlijk (ijdelheid is daar een bijwerking van) en me geestelijke ontwikkeling. Nu heb ik gevraagd of zij een keer zo'n "behandeling" bij/met mij kan doen, de datum wordt later vastgesteld. Maar ik vroeg mij af aangezien ik christelijk ben, niet streng maar ik geloof wel, en dit de laatste tijd mij wel geholpen heeft, of reiki er wel bij kan, of is het echt een heel geloof met eigen ideeën enzo. Als dit punt aan de kant is geschoven (positief voor mij) dan kan ik binnenkort die "behandeling" meemaken en kiezen of reiki wat voor mij is. Als het niet samen kan met het geloof wat ik nu heb, moet ik nog een tijdje erover nadenken of ik uberhaupt eraan wil beginnen.
Reiki-beoefenaars zijn alleen maar kanaal voor de alomtegenwoordige energie. Die energie is er gewoon, en reiki-beoefenaars sturen die energie alleen maar. Ze geven niets van zichzelf door of weg.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 19:09 schreef erodome het volgende:
[..]
De mening van sommige christenen is dat het duivels is, er staat dan ook in de bijbel dat je niet mag genezen op die manieren, maar er staat ook bij dat dat zo is als je god niet verantwoordelijk stelt voor het genezen.
Alle genezing komt volgens het christendom van god, je mag dus nooit zeggen dat jij iemand genezen hebt.
Jij zou je bv misschien goed voelen bij god aanroepen als hulp, of jezus bij het behandelen, ik ken wel meer mensen die dat doen, je kan reiki heel goed combineren met je geloof omdat het in de basis er niet tegenin gaat, het is zelf geen geloofsvorm, het is alleen een werkmethode, zie jezelf als de hamer en god als de timmerman, jij mag het gereedschap van god zijn, vooral voor jezelf en misschien ook wel voor anderen.
Ik zou zo zeggem sla de bijbel er eens rustig op na, denk na over de doelstellingen van je geloof en of je dat hiermee kunt verenigen, het kan wel, ik ken meer mensen die het zo doen, maar jij moet er echt achterstaan.
I know, maar het gaat me even om de bijbel, waarin staat dat alle genezing afkomt van god en nooit bij de mens gelegd mag worden, je mag jezelf dus niet ervoor op de schouder kloppen.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 14:47 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Reiki-beoefenaars zijn alleen maar kanaal voor de alomtegenwoordige energie. Die energie is er gewoon, en reiki-beoefenaars sturen die energie alleen maar. Ze geven niets van zichzelf door of weg.
Tai Chi is ook een manier, yoga is een manier, magnetiseren, quantum touch en reiki zijn ook allemaal manieren. Net zoals bidden voor sommige mensen ook een manier is. En of je dan contact hebt met datgene wat je religie als God definieert of met een kosmische energie, is alleen afhankelijk van onze definitie. De bron is in mijn ogen altijd gelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |