abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47723110
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 18:38 schreef ToT het volgende:
No shit?

Mja tijdens de inwijdingen zie ik soms ook flitsen van symbolen.
Eentje kan ik me nog redelijk herinneren.
Heb je er nog iets mee gedaan?
pi_47723192
quote:
Op maandag 26 maart 2007 15:33 schreef jogy het volgende:
Ik sta er onderhand wel volledig achter hoor, maar ik heb weleens een kleine trap onder de kont nodig met dit soort dingen, of eigenlijk met alle dingen waar ik nog eens achteraan wil gaan .
Misschien kun je beginnen met de basis van reiki, voor een dagje. Gewoon om te zien of je het uberhaupt aankan

"maak je niet boos;
maak je geen zorgen;
toon waardering, wees dankbaar;
werk hard en eerlijk;
wees vriendelijk. "
pi_47723227
Nee.

Ikzelf voel van de meeste symbolen eigenlijk niets. Daarbij weet ik ook de naam er niet van.

Hmm...ik ga zo ff naar mijn Reiki-kamertje om 'm even uit te proberen.
pi_47723711
Hmmm als ik hem met mijn ogen gesloten teken, krijg ik de indruk van een gelige vlam die omhoog gaat.

Maar ik kan het mis hebben, want van de meeste symbolen merk ik weinig.
Ik merkte wel dat mijn handen lekker tintelden toen ik het tekende.
  zaterdag 31 maart 2007 @ 20:08:51 #230
34156 Mirage
Smile !!!
pi_47868816
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 12:01 schreef ToT het volgende:
Mirage, ik heb een Reiki dagboekje geschreven. Ik zal kijken of ik die nog ergens kan vinden.
Ik ben benieuwd of je dit dagboekje nog gevonden hebt

Die symbolen van jou, die zou je ook eens bij moeten houden. (of doe je dit al ?)
Wie weet zeggen symbolen je nu weinig, maar later wel.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_47869327
Oh ja, Reiki dagboekje, haast vergeten.
Ik zal checken.

En tja, zéker nu ik Master ben, "moet" ik wel wat meer met de symbolen doen. Al is het maar voor mijn toekomstige cursisten.

Maar nee, ik wil er sowieso zelf ook wat meer mee bezig gaan.
Harth en Mara zijn in ieder geval wel 2 symbolen waarmee ik wat meer wil gaan doen.

Edit: Gevonden!

Kolere, ik kan me een paar dingen echt helemaal niet eens meer herinneren zeg!
En met andere dingen heb ik zoiets van: "Och JAAA!!! Inderdaad! Hoe heb ik dát kunnen vergeten?"

Voorbeeldje (naam van de betreffende persoon even aangepast):

Jan [een goeie kameraad van me die op het moment dat ik dit schreef kon magnetiseren, maar zich nog niet met Reiki bezig hield] is weer langs geweest. Het was weer tof zoals gewoonlijk.
Toen ik hem behandelde, hield hij zijn handen zo alsof hij een bol van energie vasthield. Toen ik zijn hartchakra behandelde, zat ik met mijn linkerhand bij zijn handen in de buurt en we merkten beiden dat we enorm veel energie in onze handen kregen. Vervolgens hield hij steeds zo veel mogelijk zijn handen boven de mijne.
Soms werd het zelfs licht pijnlijk omdat de energie zo hard stroomde. Ik kreeg het echt super heet, vooral op mijn nek en rug, waar ik altijd last van heb. Ik moet zeggen dat het nu best wel goed gaat daarmee. Tijdens de behandeling hoorden we door de muziek heen een hele felle fluitende toon die duidelijk niet bij de Reiki muziek hoorde. Toen we het nummer later weer beluisterden, was die toon nergens meer te horen. (Ik heb een Onkyo installatie die tegen allerlei externe stralingen afgeschermd is, dus het kan niks magnetisch of zo geweest zijn. Voor we aan de behandeling begonnen, zagen we allebei trouwens ook een kleine schaduw in de vorm van een bolletje over het plafond heen flitsen.)
Tijdens de behandeling voelden we echt steeds elkaars energie in onze handen, het was echt heel erg sterk.
Na afloop hielden we onze handen vlak voor elkaars handen. Jan voelde een kou vanuit zijn rug naar zijn armen trekken. Ikzelf stelde mij volledig open om echt zo veel mogelijk energie te voelen (maar ik wilde hem natuurlijk ook wel energie geven) en trok hem blijkbaar helemaal leeg. De energie vloog echt door mijn armen naar mijn borst en benen en hoofd. Het tintelde overal en ik werd echt gigantisch licht in mijn hoofd en duizelig en heb het meteen afgekapt.
Ik gaf hem nog een korte kop-staart behandeling (om de chakra's te balanceren) en het afstrijken en het "inpakken" van de aura, heb ik mezelf nog eens extra geaard en flink veel water gedronken en mijn handen gewassen.
De tintelingen in mijn lichaam hebben nog heel lang aangehouden, vooral in mijn hoofd en borst.

Buiten dit soort stukjes lees ik veel dingen over dat ik heel positief ben geworden en veel meer bestand ben geworden tegenover andermans negativiteit.

[ Bericht 35% gewijzigd door ToT op 31-03-2007 20:44:08 ]
pi_48326801
Ik ben net bij een Magnified Healing bijeenkomst geweest.
Zeer interessant, zeer positief allemaal, met soms een BEHOORLIJK hoog "What-the-fuck?!?"-gehalte, maar al met al een prettige ervaring.
Ik zit nu nog half op een roze wolk!
  maandag 16 april 2007 @ 11:20:52 #233
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_48375504
Oeh, ik heb iemand gevonden die graag mee wilt doen met de reiki-cursus. Maakt het toch wat gezelliger natuurlijk dus er zit schot in de zaak .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_48387614
Heyyyy betere werk!
Het is idd gezelliger, maar het geeft ook een heel andere sfeer tijdens de cursus.
Het moet in ieder geval wel iemand zijn bij wie je je echt op je gemak voelt. Er kunnen namelijk nogal wat emoties enzo los komen.
pi_48391847
Leuk topic dit!

Ik moet zelf nog voor binnenkort een afspraak maken met mijn toekomstige Reikimaster (Cor Nederveld), die eigenlijk een rothekel heeft aan het woord master, dus zich reikileraar noemt.
Ik ga dan voor Usui 1. Al heel wat ervaring gehad met reiki, en al heel wat lachwekkende maar ook bijzondere situaties meegemaakt (Was jij daar nog bij ToT, toen Marleen opeens ongesteld werd na een behandeling? )
Het wordt eens tijd....na al die jaren.

Ow ToT, nog een vraagje. Hoe noem jij je eigenlijk, reikimaster of reikileraar?
Ik zelf vind het laatste wel erg mooi (nee, niet alleen omdat Cor dat zo vindt ) maar ik vroeg me af waar jouw voorkeur naar uitgaat. (zou ik natuurlijk ook gewoon op BOS kunnen vragen..afijn)
pi_48393058
LOL @ Candaasje!

Ja ik geloof wel dat ik er bij was. Was toch bij de Dragons thuis?
Dingen die mij meer bij zijn gebleven zijn de behandelingen die ik aan Mamut en aan Saer....dingetje heb gegeven!

Coolness dat je voor Reiki gaat meid!!!
Doe Cor de groeten van me.

En ik noem me toch wel master. Klinkt misschien arrogant, maar het is wel de officiële titel. En ik vind "leraar" weer zo oubollig klinken. Daarbij denk ik bij het woord "leraar" niet echt aan inwijdingen, maar puur aan uitleg.
Uitleg geef ik al langer, inwijdingen pas sinds mijn masterschapsopleiding.

[ Bericht 10% gewijzigd door ToT op 16-04-2007 20:47:56 ]
pi_48393795
@Marleen; nee dat was nog in 't bos. (Bos"kamp").
Zal Cor uiteraard de groetjes doen, moet alleen dus nog een afspraak maken
@Master: ah ok, vooral door die laatste zin kan ik je keuze wel goed begrijpen ja

Overigens, ook voor andere (beginnende) reiki-fanaten; kies je master/leraar/etc zorgvuldig uit.
Ik weet al sinds m'n 6e o.i.d wat reiki is (toen uiteraard in grote lijnen) doordat nog geen 20m verderop een reikimaster woont die ik goed ken. Hartstikke aardig mens, maar voor mijn gevoel is ze niet mijn master/leraar. (verscheidene rendenen) Ook bepaalde andere reikimasters leken mij zeker wel aardig, maar waren het gewoon net niet. IIk heb dan ook jaren gewacht, tot afgelopen najaar toen ik Cor ontmoette. Het klikte, we hadden veel dezelfde denkwijzes, en hij kwam ontzettend vriendelijk en rustig over.
Ik heb natuurlijk wel een beetje gekeken hoeveel het zou gaan kosten, maar dit week eigenlijk niet af van de prijzen die doorgaans gebruikt worden voor een reiki Usui I inwijding. (En het zou ook zeker niet 1-2-3 mijn keuze voor Cor veranderen)
Ook afstand vind ik niet het belangrijkste; ik woon in de omgeving van Utrecht, Cor in Ommen...

Kies dus ene reikimaster/leraar op je gevoel. Reiki is iets wat je eigenlijk één keer 'echt' herontvangt (al dan niet met behlp van een master) en draag je de rest van je leven nog bij je. Iets hartstikke moois dus, onbetaalbaar.
pi_48394236
Ja ikzelf woon in Deventer en heb een master die bij Utrecht woont. Echt een topper!
En ik krijg binnenkort cursisten van vlakbij Rotterdam en Leiden!
pi_48397230
Misschien nog een leuk iets uit eigen ervaring. Je mag mensen niet ongevraagd reiki sturen (eigenlijk kun je reiki beter helemaal niet sturen). Maar je kunt er wel zelf voor kiezen contact te maken met ki energie, of jezelf daar in zetten, zoveel mogelijk door je heen te laten stromen - hoe je het omschrijft. Als je dat vaak genoeg doet is het volgens mij gezonder voor jezelf en stel nu dat je een goed verbinding hebt en je maakt contact met iemand anders maakt die iemand contact met ki niet dat hier symbolen bij te pas komen, wmb is het not done symbolen zomaar overal te gaan tekenen (afgezien van dat het nogal raar staat als je bv. in de kassarij staat ). Als je ervoor kiest de ki te laten stromen door je lijf en je geeft iemand anders een hand dan stroomt de ki ook over. Moet je dan zeggen dat je geen hand mag geven uit geloofsovertuigingen omdat je (rei)ki niet mag sturen?
pi_48397305
Gaaf ToTje
(wordt wel een echt onderling gesprekje zo hè....weer wat ontopic maar weer)
pi_48397466
LOL @ Shining!
Nee verbinding met Ki maken en het zo passief laten doorstromen naar een ander vind ik ook geen goed idee als je niet weet of diegene het wil.
Maar hoezo beter Reiki helemaal niet sturen?

idd Candaasje.
pi_48405836
quote:
Op maandag 16 april 2007 22:13 schreef ToT het volgende:
Maar hoezo beter Reiki helemaal niet sturen?
Mijn ervaring is dat het z'n weg wel vind, gewoon aandacht erbij zonder te forceren (wat begint met sturen).
pi_48405850
En als iemand er specifiek om vraagt?
En rechtstreekse behandelingen, is dat minder geforceerd dan afstandsbehandelingen?
pi_48427515
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 07:09 schreef ToT het volgende:
En als iemand er specifiek om vraagt?
En rechtstreekse behandelingen, is dat minder geforceerd dan afstandsbehandelingen?
Als iemand er bewust om vraagt (ook al kent die persoon reiki niet zo goed) dan kan ik simpelweg beter contact maken. Dan gaat de heling dieper en wordt intenser. Maar ik stuur nog steeds niet, er is gewoon meer ki aanwezig. Hoe minder bewust een persoon is (dat zegt iets hoe open die persoon ervoor staat) hoe minder ki. Het is te vergelijken met iemand die 220v aankan en als je gaat forceren schiet er 10.000V doorheen, da's niet de bedoeling. Ik heb de intentie net iets onder de grens te zitten, ik ben erg voorzichtig met mijn medemens dat is beter, anders beschadig ik mezelf ook (maar dan wordt het erg zweverig). Mensen geven het zelf aan wat ze willen, je dient alleen te leren luisteren. Dat laatste is moeilijk om te leren. Maar als je niet stuurt (of een beetje passief staat te wezen "gewoon zijn") dan heb je alle gelegenheid om dat te observeren.

Die afstandsbehandelingen skip ik ff als je het niet erg vind omdat ik dat niet alleen van reiki ken.

[ Bericht 3% gewijzigd door The_Shining op 17-04-2007 18:00:22 ]
pi_48433470
Ach ik behandel mensen gewoon op de klassieke manier en geef ze ook op de klassieke manier een afstandsbediening (okee vaak via MSN, dus ZO klassiek is het OOK weer niet ), en het bevalt altijd prima hoor.
  donderdag 19 april 2007 @ 22:13:57 #246
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_48519561
Hoi, is hier iemand bekend met Reiki boeken?
Ik zoek een Reiki boek voor iemand die het ondergaat en bij anderen doet. Ik heb zon gevoel dat hij de bekendste boeken al heeft
Of zijn er andere cadeaus die je aan Reiki kan linken?
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
pi_48548076
Reiki als ambacht is heel goed, maar die is meer op Tera Mai gericht.

Koop NOOIT het boek "Reiki, heel jezelf en anderen". Sommige masters raden dat aan als beginboekje, maar het stelt werkelijk geen ene donder voor. Echt een flutboekje met grote letters en veel verhalen van mensen die wat dingen hebben meegemaakt met Reiki en wat handposities.

Diane Stein's "De kern van Reiki" gaat echt VEEL dieper, maar ik vind hem persoonlijk niet prettig lezen en tja, er zijn nogal wat mensen behoorlijk kritisch op haar.

Het Reiki compendium schijnt 1 van de beste te zijn, maar die heb ik zelf nog niet gelezen.
  woensdag 25 april 2007 @ 19:05:47 #248
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_48713879
Het boek van Sunny Nederlof en Bas Buijs is ook vrij goed. Kort maar krachtig, een goede inleiding in Usui reiki. Zonder al te veel over de techniek uit te wijden.

Reiki als ambacht is een goed boek, maar dat raad ik niet aan voor beginners. Het gaat vrij diep en snijdt ook andere onderwerpen aan die niet direct met (beginnende) reikibeoefening te maken hebben.

Tot ik heb je een pm gestuurd, wilde je wat vragen.
quote:
Op donderdag 19 april 2007 22:13 schreef Queen_Bee het volgende:
Of zijn er andere cadeaus die je aan Reiki kan linken?
Een toepasselijk cadeau is een foto van dr. Usui, het reiki symbool en een mooi boeddhabeeldje.

Een origineel en zeer bruikbaar cadeau is een reiki kistje. Dat is een gewoon kistje, meestal van hout, waarin bepaalde zaken gestopt kunnen worden. Door reiki te geven aan het kistje geef je ook reiki aan alles wat er in zit. Bijvoorbeeld wensen die je op papier hebt geschreven. Een reiki kistje hoeft niet groot te zijn. Bij de meeste alternatieve winkels hebben ze wel zoiets. Ga op je gevoel af en koop een (liefst handgemaakt) kistje waar je een goed gevoel bij hebt. Ze kosten vaak niet meer dan 10,- tot 15,-.

[ Bericht 51% gewijzigd door vogeltjesdans op 25-04-2007 19:11:21 ]
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_48717075
Klopt, ik heb er eentje in een wereldwinkel gekocht, gemaakt van kaneelhout/bast / hoe je het ook wil noemen.

Daar heb ik Reiki symbolen in gekerfd en papiertjes met namen in gedaan. Ook heb ik als extra'tje wat reinigende dingen in gedaan zoals stukjes Darshan wierrook, witte salie en sjamaanhout (Palo santo).

Die symbolen zijn trouwens Usui Reiki symbolen. In principe zou ik een nieuw doosje moeten maken met de juiste symbolen, maar ook deze symbolen staan in mijn aura, dus werken ze wel als ik het doosje behandel.
  vrijdag 27 april 2007 @ 00:50:29 #250
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_48760880
Ja, ik wist niet of wij hier zulke winkels hadden maar heb vandaag wel een paar dingen waaronder een boek gehaald. Volgens mij Reiki als ambacht
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
pi_48764669
Coolcool!

Zo, zondag een inwijding doen en als het goed is komende week nog eentje.
  donderdag 14 juni 2007 @ 20:12:08 #252
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_50462647
Oh noes, ik heb een afspraak gemaakt, spannend .
Vrijheid
pi_50462855
Heyyyyy tof zeg!

Keep us informed!

Ikzelf ga overmorgen iemand zijn masterinwijding geven!
pi_50470775
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 20:12 schreef jogy het volgende:
Now your life will never be the same again.. Mwoehahaha!
pi_50471895
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 23:39 schreef Geartsjuh het volgende:
Now your life will never be the same again.. Mwoehahaha!
Weer een zieltje geassimileerd in het Reiki collectief, resistance is futile!!
  vrijdag 15 juni 2007 @ 00:15:48 #256
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_50471908
Hufters.
Vrijheid
  vrijdag 15 juni 2007 @ 00:16:40 #257
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_50471934
En succes, ToT. IK zal zeker laten weten hoe het is gegaan .
Vrijheid
  vrijdag 15 juni 2007 @ 08:04:25 #258
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_50475888
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 00:16 schreef jogy het volgende:
IK zal zeker laten weten hoe het is gegaan .
Graag, want ik ben ook benieuwd!
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
  vrijdag 15 juni 2007 @ 08:58:23 #259
8372 Bastard
Persona non grata
pi_50476562
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 20:12 schreef jogy het volgende:
Bij Nancy?
The truth was in here.
pi_50483034
wow dit is best een groot topic met veel antwoorden op kleine dingetjes, ik vind dit wel interessant.

Ik ben zelf toevallig met het fenomeen reiki in aanraking gekomen door het leren kennen van een meid met uitgaan die daar mee bezig is. Nu is zij ook ingewijd (weet niet welke graad (of niveau of hoe het ook heet kan even niet op het juiste woord komen), al heeft ze dat wel gezegd) toen was mijn nieuwsgierigheid aangewakkerd, dit omdat het op een juist moment in mijn leven is gekomen. Ik ben de laatste tijd enorm bezig met zelfverbetering, dingen zoals houding, emoties/gevoelens, uiterlijk (ijdelheid is daar een bijwerking van) en me geestelijke ontwikkeling. Nu heb ik gevraagd of zij een keer zo'n "behandeling" bij/met mij kan doen, de datum wordt later vastgesteld. Maar ik vroeg mij af aangezien ik christelijk ben, niet streng maar ik geloof wel, en dit de laatste tijd mij wel geholpen heeft, of reiki er wel bij kan, of is het echt een heel geloof met eigen ideeën enzo. Als dit punt aan de kant is geschoven (positief voor mij ) dan kan ik binnenkort die "behandeling" meemaken en kiezen of reiki wat voor mij is. Als het niet samen kan met het geloof wat ik nu heb, moet ik nog een tijdje erover nadenken of ik uberhaupt eraan wil beginnen.
  vrijdag 15 juni 2007 @ 13:02:11 #261
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_50483509
Waarom zou je naast het Christelijke geen andere manieren erbij nemen? Gewoon een mengelmoes ervan maken. Christelijke zegt toch alleen dat je geen andere Goden mag aanbidden, Reiki heeft toch niets met Goden te maken of wel?
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_50483741
dat was ook mijn oorspronkelijke idee, maar ik wist het niet met zekerheid te zeggen en op zon moment ben ik iemand die informatie op gaat vragen aan mensen die iets verder staan dan ik. Ik vind het allemaal heel boeiend en ik wil een aantal dingen in mezelf veel verder ontwikkelen en aangezien dit toch wel een enorme impact gaat hebben denk ik, hoop ik ... Maar nog een vraagje ik heb het gevoel dat ik ermee wil beginnen, ik ben geinteresseerd en volgens mij is het heel leerzaam mbt het leren kennen van mezelf. Maar hoe weet ik zeker dat ik er klaar voor ben? (nu neem ik aan dat ik een antwoord krijg als je jezelf die vraag stelt moet je nog wachten of iets in die geest) maar voor me gevoel ben ik er klaar voor (in ieder geval om zo'n behandeling uit te testen wat toch weer de eerste stap in een nieuw hoofdstuk is in me leven)
  vrijdag 15 juni 2007 @ 13:34:38 #263
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_50484863
Als je steeds afwacht en afwacht dan komt er nooit wat van. Soms moet je stappen ondernemen zonder te lang stil te staan of het wel okey is. En als het niet bevalt dan stop je er toch mee? 100 % zekerheid over hoe het gaat uitpakken weet je nooit.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_50485767
Dromenvanger: Bedankt voor je reacties tot 2 keer toe, en over dat uitstellen (of afwachten zoals jij zegt) Ik heb dit probleem me hele leven al en ik moet er wat aan gaan doen, maar zelfs dat stel ik uit o_O

Maar om even on topic te komen:
Ik ga het gewoon afspreken wanneer de dame in kwestie hier tijd heb en ga in de tussentijd nog wat meer informatie proberen te verzamelen (kheb al een beetje rondgekeken op verschillende sites en hier op fok heb ik ook al wat info gevonden )
  zaterdag 16 juni 2007 @ 14:24:03 #265
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_50519170
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 08:58 schreef Bastard het volgende:

[..]

Bij Nancy?
Jup .
Vrijheid
  zondag 17 juni 2007 @ 04:21:19 #266
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_50538076
quote:
Op maandag 5 februari 2007 16:55 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

het forum wat toebehoort aan de mensen die overal een complot in zien en geloven in kabourtjes

en dan verwacht jij zinnige reacties
Lol en jij waardeert een pratende auto zo dat je em als avatar gebruikt..
pi_50540593
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 12:47 schreef hugo2409 het volgende:

Maar ik vroeg mij af aangezien ik christelijk ben, niet streng maar ik geloof wel, en dit de laatste tijd mij wel geholpen heeft, of reiki er wel bij kan, of is het echt een heel geloof met eigen ideeën enzo. Als dit punt aan de kant is geschoven (positief voor mij ) dan kan ik binnenkort die "behandeling" meemaken en kiezen of reiki wat voor mij is. Als het niet samen kan met het geloof wat ik nu heb, moet ik nog een tijdje erover nadenken of ik uberhaupt eraan wil beginnen.
In dit kader is het misschien voor jou goed om te weten dat de wat conservatieve christelijken Reiki echt zien als werk van de duivel en zij het niet de bedoeling vinden dat je je daar als christelijke mee bezig houdt. Maar als je niet in die conservatieve hoek zit moet het wel meevallen hoor . Ik ben zelf ook christelijk opgevoed en heb inmiddels al twee Reiki-graden. Ik ken ook heel veel mensen die christelijk zijn en ook Reiki beoefenen. Het conflicteert naar mijn ervaring dus niet met elkaar.

Reiki is volgens mij geen geloof, maar er zijn wel een aantal Reikimasters die Reiki echt zien als een way of life. Dat is dus net hoe progressief je reikimaster is. Er zijn ook bepaalde 'leefregels' bij Reiki. Tijdens mijn inwijdingen zijn die niet erg nadrukkelijk behandeld en is het meer iets waarvan je kennis kan nemen. En dan nog: de Reiki leefregels conflicteren niet met christelijk gedachtegoed. Het lijkt me dus geen probleem voor je als je maar een Reikimaster hebt die jouw christelijk gedachtegoed respecteert en die je niks opdringt. Maar dat is in elke situatie het beste natuurlijk .
pi_50543614
De 5 Reiki leefregels zijn eigenlijk de 10 geboden samengevat, en dan ook nog eens op vrijwillige basis.

Althans, zo zie ik het een beetje.

En @ het Christendom: ik ken Christenen die aan Reiki doen, en ik ken Christenen die er niks mee te maken moeten hebben.

Ook ken ik mensen die eerst met Reiki bezig zijn geweest en toen het Christendom ontdekt hebben, en toen Reiki verworpen hebben. Dat is natuurlijk wel erg jammer, maar da's een keuze.
  zondag 17 juni 2007 @ 19:09:20 #269
8372 Bastard
Persona non grata
pi_50552083
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 14:24 schreef jogy het volgende:

[..]

Jup .
Heel lief en warm mens
Weet ook heeel veel.
The truth was in here.
  donderdag 21 juni 2007 @ 22:42:38 #270
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_50708901
quote:
Op zondag 17 juni 2007 19:09 schreef Bastard het volgende:

[..]

Heel lief en warm mens
Weet ook heeel veel.
Even een gesprek met haar gehad, inderdaad een leuk mens. Haar broer was er ook bij trouwens . 5,6,11 en 12 juli gaan we van start .
Vrijheid
pi_50726337
Een cursus van 4 dagen maarliefst?
Netjes!!!

Ik vind 2 dagen echt het absolute minimum.
Ja ik heb 1 iemand een cursus van een dag gegeven, maar die kwam van het andere kant van het land en kon niet weer op en neer reizen of hier overnachten.
Daarbij komt ook dat ik al maandenlang met haar gechat heb over Reiki en allerlei dingen er over heb uitgelegd.

Maar 4 dagen vind ik echt super!
Waar woont die master ergens?
pi_50726780
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 22:42 schreef jogy het volgende:

[..]

Even een gesprek met haar gehad, inderdaad een leuk mens. Haar broer was er ook bij trouwens . 5,6,11 en 12 juli gaan we van start .
Ik neem aan dat we hier een uitgebreid van dag tot dag verslag mogen verwachten?
  vrijdag 22 juni 2007 @ 13:30:37 #273
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_50726786
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 13:18 schreef ToT het volgende:
Een cursus van 4 dagen maarliefst?
Netjes!!!

Ik vind 2 dagen echt het absolute minimum.
Ja ik heb 1 iemand een cursus van een dag gegeven, maar die kwam van het andere kant van het land en kon niet weer op en neer reizen of hier overnachten.
Daarbij komt ook dat ik al maandenlang met haar gechat heb over Reiki en allerlei dingen er over heb uitgelegd.

Maar 4 dagen vind ik echt super!
Waar woont die master ergens?
Mijdrecht .

En ik was ook prettig verrast moet ik zeggen, dacht dat het een weekendje zou worden en klaar is die ene kees waar iedereen zijn werk op afschuift . Maar nee.
Vrijheid
  vrijdag 22 juni 2007 @ 14:40:41 #274
8372 Bastard
Persona non grata
pi_50729349
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 22:42 schreef jogy het volgende:

[..]

Hou ons op de hoogte

4 dagen inderdaad.. je doet toch alleen Reiki graad 1?
The truth was in here.
  vrijdag 22 juni 2007 @ 15:03:15 #275
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_50730125
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 14:40 schreef Bastard het volgende:

[..]

Hou ons op de hoogte

4 dagen inderdaad.. je doet toch alleen Reiki graad 1?
Zal ik doen en ja, waarschijnlijk zal ik het daarbij laten . Maar je weet nooit natuurlijk.
Vrijheid
  donderdag 5 juli 2007 @ 08:48:23 #276
8372 Bastard
Persona non grata
pi_51157490
The truth was in here.
  donderdag 5 juli 2007 @ 10:33:16 #277
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_51159464
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 08:48 schreef Bastard het volgende:
vertel
  donderdag 5 juli 2007 @ 10:38:55 #278
8372 Bastard
Persona non grata
pi_51159623
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 10:33 schreef maedel het volgende:

[..]

vertel
Nee Jogy heeft vandaag een feestdag, zijn eerste inwijding
The truth was in here.
  donderdag 5 juli 2007 @ 10:58:48 #279
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_51160218
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 10:38 schreef Bastard het volgende:

[..]

Nee Jogy heeft vandaag een feestdag, zijn eerste inwijding
Oh oké
-had ik effe niet in de gaten-
pi_51255292
Ik ben nu bezig met 2 vrienden een cursus te geven: Tera Mai 2 en het masterschap.
(Okee ik ben er nu niet op dit moment mee bezig ; gisteren zijn we bezig geweest en ze komen zo weer! )
  zondag 8 juli 2007 @ 18:54:39 #281
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_51266409
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 08:48 schreef Bastard het volgende:
Helaas, ik heb moeten afzeggen vanwege persoonlijke toestanden maar zodra ik het heb gedaan zal ik het hier posten, zal wel bij die dame zijn iig. .
Vrijheid
pi_51267558
Ah hee jammer joh!

Maar idd; keep us informed!
pi_51654325
Whehehe, ik ben met een groep mensen met een "Reiki experimentje" bezig.
1 persoon, die nogal wat Reiki kan gebruiken, krijgt op afgesproken tijden Reiki van iemand van het groepje, maar weet niet van wie.
Hij moet raden van wie het komt.

Tot nu toe zijn zijn conclusies echt enorm goed! Of hij de juiste namen er aan hangt vertel ik niet omdat hij dit natuurlijk zou kunnen lezen, maar hoe hij het aanvoelt en hoe hij van daaruit verder rederneert, is echt zeer goed!
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 13:03:11 #284
187600 JunkStyle_MusicAddict
We zinge met ze alle: Lalalala
pi_52165397
Sorry maar je ziet het helemaal verkeerd
Wanneer je een reiki behandeling geeft, geef je reiki DOOR ,,je bent niet degene die de energie in zich heeft. Bij zo'n reiki cursus word je gewoon opengezet zodat er energie via jouw kanalen doorgegeven kan worden. Het is de fout die heel veel mensen maken , want die mensen denken dat ze bijzonder zijn. Terwijl elk mens dat een beetje normaal en positief in het leven staat het kan doen, omdat het simpelweg niet uit jezelf moet komen en je dus geen speciale gave hoeft te hebben. That's it.
O.T: succes ermee,,heb geen tips voor je
Ik zeg maarzo, geef jezelf een compliment,
een ander krijgt het
z'n strot niet uit
pi_52173580
Ik neem aan dat je het tegen mij hebt?

Ik weet wel hoe Reiki werkt, ik ben zelf namelijk master en heb al een aantal mensen ingewijd.
Maar het is wel zo dat Reiki bij de ene persoon harder stroomt dan bij de ander, en per Reiki-soort voelt het ook anders aan. (Usui Reiki, Tera Mai enz.)

Het experiment is stopgezet omdat de persoon in kwestie nogal veel voor z'n kiezen kreeg, maar hij voelde wel haarfijn aan dat het bij de ene persoon heel krachtig was, bij de ander leek het op hoe weer iemand anders het doorgaf, maar dan minder sterk enz.
pi_52252675
quote:
of is het echt een heel geloof met eigen ideeën enzo
Reiki is geen geloof. Het is van oorsprong een Japanse geneeswijze, door gebruik te maken van alomtegenwoordige energie. Die genezing treedt vervolgens op op alle mogelijke gebieden, fysiek, geestelijk, emotioneel en spiritueel. Ook word je er veel inzichtelijker van en kan je persoonlijkheid ten goede veranderen. Wat goed is, trekt goed aan.

Het is een drogreden om reiki achterwege te laten omdat een geloof dat zou voorschrijven. Ik denk dat de doctrine van dat geloof dan te ver is doorgeslagen, want reiki is en werkt met liefde. En dat kan per definitie niet slecht zijn.

Waarom zoek je niet eens een reikimaster bij jou in de buurt om hier eens met hem of haar over te praten? Op http://www.reikihugo.nl/masters.asp staat een lijst van masters, maar aangezien iedereen zich hier zonder controle op kan aanmelden (dus ook de zgn. weekendmasters - vermijd deze alsjeblieft, ook al zijn ze goedkoop) kan je beter eens navraag doen op het reikiforum http://www.reikiforums.nl/cgi-bin/ikonboard.cgi

NB weekendmasters zijn mensen die in zeer korte tijd reiki 1, 2, 3a en 3b hebben gedaan. Vaak vanuit commerciele overwegingen ("ik zal eens even geld gaan verdienen door zoveel mogelijk mensen in te wijden") waarbij de kwaliteit van een bedroevend laag niveau is. Goedkoop blijkt dan duurkoop, want je koopt waarschijnlijk een kat in de zak. Ik ken "masters" die amper het niveau van reiki 1 hebben. Kan je nagaan wat jij dan voor niveau krijgt.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_52252770
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 15:03 schreef jogy het volgende:

[..]

Zal ik doen en ja, waarschijnlijk zal ik het daarbij laten . Maar je weet nooit natuurlijk.
Dat zou jammer zijn, maar dat is voor iedereen persoonlijk Weet je of je ook naar je master terug kan als je vragen hebt?
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 15:18:20 #288
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_52259351
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 11:42 schreef vogeltjesdans het volgende:
NB weekendmasters zijn mensen die in zeer korte tijd reiki 1, 2, 3a en 3b hebben gedaan. Vaak vanuit commerciele overwegingen ("ik zal eens even geld gaan verdienen door zoveel mogelijk mensen in te wijden") waarbij de kwaliteit van een bedroevend laag niveau is. Goedkoop blijkt dan duurkoop, want je koopt waarschijnlijk een kat in de zak. Ik ken "masters" die amper het niveau van reiki 1 hebben. Kan je nagaan wat jij dan voor niveau krijgt.
Hoe moet ik dit nu zien?
Ik, nog steeds niet ingewijd...ik stel het elke keer maar uit, wil dus bij iemand die ik zeer zeker als heel integer zie, mijn eerste inwijding laten doen in één dag. Moet ik dat dan als weekendmaster zien?
Ik heb zelf niet het idee dat diegene dat uit financieel gewin doet eigenlijk
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 15:19:11 #289
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_52259378
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 11:46 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Dat zou jammer zijn, maar dat is voor iedereen persoonlijk
Inderdaad, ik heb het niet zo op rituelen e.d. maar reiki als initiatie en vanaf daar verder kijken wat er kan trekt me meer .
quote:
Weet je of je ook naar je master terug kan als je vragen hebt?
Ja, ik kan altijd vragen stellen als ik daar de wens toe heb of mee doen met terugkom avondjes e.d. Goede geregeld dus.
Vrijheid
pi_52261922
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 15:18 schreef maedel het volgende:

[..]

Hoe moet ik dit nu zien?
Ik, nog steeds niet ingewijd...ik stel het elke keer maar uit, wil dus bij iemand die ik zeer zeker als heel integer zie, mijn eerste inwijding laten doen in één dag. Moet ik dat dan als weekendmaster zien?
Ik heb zelf niet het idee dat diegene dat uit financieel gewin doet eigenlijk
Reiki bestaat uit een aantal graden. Reiki 1, 2, 3a en 3b. Weekendmasters hebben vaak al deze inwijdingen in een weekend of zelfs op 1 dag "behaald".

Reiki 1 kan technisch gezien in een dag gegeven worden, maar om een stuk achtergrond mee te krijgen (welke in mijn ogen onontbeerlijk is) is twee dagen toch wel het minimum. Het gaat niet om de inwijdingen alleen, maar ook om het verhaal van Usui, wanneer reiki wel en niet toe te passen, de leefregels, hoe jezelf af te schermen, het beantwoorden van je vragen enz.

Reiki is een cadeau aan jezelf waar je je hele leven mee vooruit kunt. Het is in dat opzicht een gemiste kans als je bij el cheapo een flitscursus reiki doet. Ik weet niet welke master je hebt uitgezocht, en ik ken zijn kwaliteit ook niet. Voor mijn gevoel is 1 dag te kort om alles te behandelen en je vragen te beantwoorden. Reiki moet groeien.

Soms zie je wel eens van die advertenties staan "reikimaster in drie weken" of zelfs in een weekend (vandaar de naam weekendmaster). Trap daar alsjeblieft niet in. Het lijkt goedkoop, maar uiteindelijk koop je een papiertje voor aan de muur zonder inhoud. Die mensen kunnen amper iets doorgeven en dus ook niet jou op een behoorlijke manier inwijden. Dat zijn "masters" die de werkelijke waarde van reiki niet zien. Die willen alleen maar geld verdienen en hun boeit het geen ene ruk of ze kwaliteit geven aan hun cursisten.

Triest voor de cursist, voor de naam van de branche en ook voor de "master" zelf.
pi_52261942
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 15:19 schreef jogy het volgende:

[..]

Inderdaad, ik heb het niet zo op rituelen e.d. maar reiki als initiatie en vanaf daar verder kijken wat er kan trekt me meer .
[..]

Ja, ik kan altijd vragen stellen als ik daar de wens toe heb of mee doen met terugkom avondjes e.d. Goede geregeld dus.
Wat is haar naam eigenlijk?
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 16:58:13 #292
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_52262216
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 16:48 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Wat is haar naam eigenlijk?
Nancy.
Vrijheid
pi_52262361
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 16:58 schreef jogy het volgende:

[..]

Nancy.
LOL, heeft ze ook een achternaam? Of staat ze mischien op reikihugo?
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 17:06:21 #294
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_52262443
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 17:03 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

LOL, heeft ze ook een achternaam? Of staat ze mischien op reikihugo?
Ik weet niet waar ze staat, ik heb het adres van Bastard gekregen .
Ik stuur je wel even een PM .
Vrijheid
pi_52265376
quote:
wow dit is best een groot topic met veel antwoorden op kleine dingetjes, ik vind dit wel interessant.

Ik ben zelf toevallig met het fenomeen reiki in aanraking gekomen door het leren kennen van een meid met uitgaan die daar mee bezig is. Nu is zij ook ingewijd (weet niet welke graad (of niveau of hoe het ook heet kan even niet op het juiste woord komen), al heeft ze dat wel gezegd) toen was mijn nieuwsgierigheid aangewakkerd, dit omdat het op een juist moment in mijn leven is gekomen. Ik ben de laatste tijd enorm bezig met zelfverbetering, dingen zoals houding, emoties/gevoelens, uiterlijk (ijdelheid is daar een bijwerking van) en me geestelijke ontwikkeling. Nu heb ik gevraagd of zij een keer zo'n "behandeling" bij/met mij kan doen, de datum wordt later vastgesteld. Maar ik vroeg mij af aangezien ik christelijk ben, niet streng maar ik geloof wel, en dit de laatste tijd mij wel geholpen heeft, of reiki er wel bij kan, of is het echt een heel geloof met eigen ideeën enzo. Als dit punt aan de kant is geschoven (positief voor mij ) dan kan ik binnenkort die "behandeling" meemaken en kiezen of reiki wat voor mij is. Als het niet samen kan met het geloof wat ik nu heb, moet ik nog een tijdje erover nadenken of ik uberhaupt eraan wil beginnen.
De mening van sommige christenen is dat het duivels is, er staat dan ook in de bijbel dat je niet mag genezen op die manieren, maar er staat ook bij dat dat zo is als je god niet verantwoordelijk stelt voor het genezen.

Alle genezing komt volgens het christendom van god, je mag dus nooit zeggen dat jij iemand genezen hebt.

Jij zou je bv misschien goed voelen bij god aanroepen als hulp, of jezus bij het behandelen, ik ken wel meer mensen die dat doen, je kan reiki heel goed combineren met je geloof omdat het in de basis er niet tegenin gaat, het is zelf geen geloofsvorm, het is alleen een werkmethode, zie jezelf als de hamer en god als de timmerman, jij mag het gereedschap van god zijn, vooral voor jezelf en misschien ook wel voor anderen.

Ik zou zo zeggem sla de bijbel er eens rustig op na, denk na over de doelstellingen van je geloof en of je dat hiermee kunt verenigen, het kan wel, ik ken meer mensen die het zo doen, maar jij moet er echt achterstaan.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_52266123
Ikzelf geef cursussen het liefst in een weekend. Ik heb het 1 keer noodgedwongen op verzoek op 1 dag gedaan, maar dat vind ik echt niks. Sowieso heb ik die ersoon (en mijn andere cursisten) veel ondersteuning voor- en achteraf gegeven. Ik vind dat dat het minste is wat je van een master moet verwachten.

@ die verhalen om Reiki heen: ik las een paar dagen geleden iets onzinnigs over dat de symbolen die bij je in je aura gezet worden, zouden voorkomen dat je na dit leven ooit nog zou kunnen reïncarneren of zo.

Er zijn zo veel horrorverhalen....mensen zijn bang voor dingen die ze niet kennen.

Edit: en idd @ dat God via jou geneest.

God, de Oerbron, de Albron, Het Licht, Het Hogere....hoe je het ook wil noemen; het werkt via jou.

[ Bericht 16% gewijzigd door ToT op 10-08-2007 19:52:36 ]
pi_52284087
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 19:09 schreef erodome het volgende:

[..]

De mening van sommige christenen is dat het duivels is, er staat dan ook in de bijbel dat je niet mag genezen op die manieren, maar er staat ook bij dat dat zo is als je god niet verantwoordelijk stelt voor het genezen.

Alle genezing komt volgens het christendom van god, je mag dus nooit zeggen dat jij iemand genezen hebt.

Jij zou je bv misschien goed voelen bij god aanroepen als hulp, of jezus bij het behandelen, ik ken wel meer mensen die dat doen, je kan reiki heel goed combineren met je geloof omdat het in de basis er niet tegenin gaat, het is zelf geen geloofsvorm, het is alleen een werkmethode, zie jezelf als de hamer en god als de timmerman, jij mag het gereedschap van god zijn, vooral voor jezelf en misschien ook wel voor anderen.

Ik zou zo zeggem sla de bijbel er eens rustig op na, denk na over de doelstellingen van je geloof en of je dat hiermee kunt verenigen, het kan wel, ik ken meer mensen die het zo doen, maar jij moet er echt achterstaan.
Reiki-beoefenaars zijn alleen maar kanaal voor de alomtegenwoordige energie. Die energie is er gewoon, en reiki-beoefenaars sturen die energie alleen maar. Ze geven niets van zichzelf door of weg.

Tai Chi is ook een manier, yoga is een manier, magnetiseren, quantum touch en reiki zijn ook allemaal manieren. Net zoals bidden voor sommige mensen ook een manier is. En of je dan contact hebt met datgene wat je religie als God definieert of met een kosmische energie, is alleen afhankelijk van onze definitie. De bron is in mijn ogen altijd gelijk.
pi_52284297
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 14:47 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Reiki-beoefenaars zijn alleen maar kanaal voor de alomtegenwoordige energie. Die energie is er gewoon, en reiki-beoefenaars sturen die energie alleen maar. Ze geven niets van zichzelf door of weg.

Tai Chi is ook een manier, yoga is een manier, magnetiseren, quantum touch en reiki zijn ook allemaal manieren. Net zoals bidden voor sommige mensen ook een manier is. En of je dan contact hebt met datgene wat je religie als God definieert of met een kosmische energie, is alleen afhankelijk van onze definitie. De bron is in mijn ogen altijd gelijk.
I know, maar het gaat me even om de bijbel, waarin staat dat alle genezing afkomt van god en nooit bij de mens gelegd mag worden, je mag jezelf dus niet ervoor op de schouder kloppen.

En verder verbod staat er eigenlijk niet, alhoewel het vaak wel geinterperteert wordt als een totaal verbod op dat soort genezingen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_52291410
"Gij zult de toveres niet laten leven" en dat soort dingen staat wel in de Bijbel. Je mag je volgens de Bijbel niet met magie en occulte zaken bezig houden.
Reiki komt van "God"; je kunt het opvatten dat je God's (genezende) liefde doorgeeft aan anderen. Maar volgens mij valt dat wel onder het kopje "magie".
pi_52295567
Tegen heksen is de bijbel niet zo aardig nee, die moeten gedood worden waar je ze tegenkomt zo'n beetje.

Maar dat hangt samen met een ware vrouwenvervolging en ligt niet in lijn met de verdere bijbel, het oude testament die bol staat van magie en occulte zaken(koning salamon bv die de geestelegers opriep).

Ik denk dat je daarin politiek en geloof een beetje moet scheiden, die grote aversie tegen al het spirituele stamt uit de donkere middeleeuwen waarin alles van vrouwen zo'n beetje werd aangevallen en de oude geloven met genezing behoorde daartoe.
Een man mocht in de begintijd nog wel toveren, maar een vrouw mocht geen magie doen(let op, verschillende woordkeuze is bewust in deze, er werd verschil in definitie gebruikt om het vrouwelijke gebruik en het mannelijke gebruik te scheiden).
Voor de grote haat en na de grote haat werd magie niet als bedreigend gezien, tot een paar slimmerikken tot de conclusie kwamen dat magie nu eenmaal veelvuldig in de bijbel beschreven stond en dewrhalve niet ontkent mocht worden binnen het geloof, wat zich uitte in een hele beste vijandschap omdat die magie het christendom als instituut in de weg stond, mensen die misbruik maakte van geloof om macht te verkrijgen konden dat niet terwijl magie nog levend was.

Maar om te zeggen wat ik bedoel, als je de lijn van de bijbel bekijkt dan zie je redelijk wat aan genezen erin staat, jezus zelf genas en gaf zijn methode door aan zijn volgelingen.
Reiki gaat daar absoluut niet tegenin, je kan prima dat werktuig zijn en alle lof aan god geven, hoe je die universele bron wilt noemen maakt niet uit, ieder heeft daar een eigen beeld van en 1 daarvan is god.

Als je je fijn erbij voelt kan je engelen aanroepen om te helpen, god vragen om toestemming, jezus vragen je bij te staan als je werkt.
Reiki kent geen geloof, het is een methode, die methode past overal bij zo'n beetje....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')