om er nog maar eens een termpje tegenaan te gooien,quote:Op zaterdag 24 maart 2007 12:01 schreef ToT het volgende:
Mirage, ik heb een Reiki dagboekje geschreven. Ik zal kijken of ik die nog ergens kan vinden.
Anyway:
Met Usui Reiki 1 en 2 merkte ik lichamelijk niets, maar geestelijk BRUISTE ik van de energie en de grijns was met geen breekijzer van m'n bek te rammen!
Mijn zintuigen stonden in overdrive. Dat is iets wat ik wel bij de meeste inwijdingen heb gemerkt. Kleuren en contrasten lijken feller, geuren zijn intenser en geluid....damn, de eerste maanden zet ik de volume van mijn autoradio zo zacht mogelijk. De hoge tonen kan ik amper verdragen.
Met Tera Mai 1 (en toen ik voor de 2e keer mijn neveninitiaties ontving) was het vooral lichamelijk heel extreem: intense kou (Sophie-el) en mijn hele lichaam deed gigantisch veel pijn. Je hebt het vast wel meegemaakt dat je bij een stevige koorts spierpijn kreeg. Geloof me: dit was VELE malen erger! Met Tera Mai 2 heb ik 's nachts in een droom een enorme emotionele ontlading gehad. Buiten dat heb ik er niet veel van meegemaakt.
Langzaam maar zeker kreeg ik van meer en meer mensen te horen dat de energie bij mij niet goed zat. Ik ben toen naar een andere master gegaan die mij een herinwijding Tera Mai 2 heeft gegeven en Usui Reiki heeft afgesloten, zodat ik puur Tera Mai Reiki & Seichem ontvang. Bij Tera Mai zit ook Usui Reiki in, maar dan net even iets anders. De inwijding is ook net wat anders. Intenser. Vanaf dat moment voelde ik me ook echt een heel stuk beter.
Usui Reiki voelt heel lieflijk aan.
Tera Mai ramt dwars door je blokkades heen, maar hoeft ZEKER niet zo extreem te zijn als ik met mijn 1e inwijding heb meegemaakt.
Met Tera Mai heb je meer symbolen tot je beschikking, plus de krachten van vuur, water, lucht en aarde. (Je voelt ook de verschillen.) Daarnaast heb je een aantal neveninitiaties die stuk voor stuk ook heel bijzonder zijn volgens velen. Ikzelf voel de energieën van die neveninitiaties vrij subtiel, maar sommige mensen zijn gewoon zwaar verliefd op bijvoorbeeld Yod of Violet Fire!
Dat lijkt me wel prettig. Voor m'n werk moet ik me vaak stevig concentreren, en dat is knap lastig als je in een omgeving zit waarin het net-niet-rustig is (lees: het is compleet stil, buiten dan dat er om de twee minuten een telefoon gaat. Of je collega zit met z'n pen te tikken.) Ik word daar dan ook helemaal gestoord van, bijna tot het punt dat ik zo iemand wel kan aanvliegen.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 13:01 schreef ToT het volgende:
Sinds ik aan Reiki doe, kan ik me wel beter afsluiten voor alles wat er om me heen gebeurt. Vroegâh werd ik nogal snel gespannen door externe prikkels.
Ik spreek zelf liever van "ruimte voor verbetering"quote:Op zaterdag 24 maart 2007 12:01 schreef ToT het volgende:
Langzaam maar zeker kreeg ik van meer en meer mensen te horen dat de energie bij mij niet goed zat.
Het is idd verschillend per persoon.. volgens mij krijg je onbewust een hoop mee van je master, hoe die ermee omgaat. Als Usui bij jou lieflijk voelde dan interpreteer ik dat als dat je master op een 'lieve' en voorzichtige manier met reiki omging en je andere master is gewoon wat "harder". Uiteindelijk geef je zelf aan wat je wil.quote:Tera Mai ramt dwars door je blokkades heen, maar hoeft ZEKER niet zo extreem te zijn als ik met mijn 1e inwijding heb meegemaakt.
quote:Toch kan ik niet pertinent zeggen dat de één beter is dan de ander. Het verschilt per persoon, maar mijn voorkeur gaat naar Tera Mai, vanwege de krachtige werking en de vele mogelijkheden die je hebt, en de neveninitiaties.
Ik wist al vantevoren wat voor effect de inwijdingen op me zouden hebben. Na een inwijding sluit ik me voor een paar dagen min of meer af voor de buitenwereld, omdat ik dan zo aan het stuiteren ben dat het lijkt alsof ik zwaar aan de drugs benquote:
Thnx DVquote:Op zaterdag 24 maart 2007 16:08 schreef Dromenvanger het volgende:
Zo te zien is het niets voor mij. Stuiteren alsof je zwaar aan de drugs bent, dat heb ik ook zonder reiki op bepaalde tijden van het jaarIk wil niet dat ik straks het hele jaar compleet van de kaart ben, heb nu nog redelijk controle erop.
Wel interessant leesvoer deze topic
Veel succes ermee !!!!
Ik zal eerst wat wilde haren moeten verliezen nogquote:Op zaterdag 24 maart 2007 16:17 schreef The_Shining het volgende:
[..]
Thnx DV
Ik geloof ook niet (zover ik je ken) dat een inwijding iets voor jou is (op dit moment in je leven misschien)... dat stuiteren heb ik zelf alleen de eerste paar dagen, daarna treed gewenning op en ben ik weer lekker rustig. Alleen is er dan "iets" veranderd, dat wel
Nou, dat lijkt mij nou echt een enorme winst!quote:Op zaterdag 24 maart 2007 16:14 schreef ToT het volgende:
Qua persoonlijkheid ben ik wel een STUK postiever en sterker geworden, maar da's dan ook alles wat ik er bijvoorbeeld tijdens mijn werk er van merk. (En dat ik me dus beter kan afschermen.)
Dan is het in mijn geval wellicht verstandig om het toe te passen in tijden van minder zelfvertrouwen en minder fijn gevoel. Dat ik in moeilijke tijden ( gedurende herfst en winter) dus eens probeer met Reiki aan de slag te gaan. In de lente is het niet nodig want dan word ik vanzelf een ander mensquote:Op zaterdag 24 maart 2007 16:14 schreef ToT het volgende:
HAHAHAHA!!!!
Nee kijk, het is maar net voor hoever je je er voor openstelt.
En gewoon in het dagelijks leven merk ik er sowieso niets van, tenzij ik er op let.
Qua persoonlijkheid ben ik wel een STUK postiever en sterker geworden, maar da's dan ook alles wat ik er bijvoorbeeld tijdens mijn werk er van merk. (En dat ik me dus beter kan afschermen.)
Zodra ik me op Reiki afstel, voel ik de lekkere tintelingen wel weer.
Curiosity killed the cat.. heb je er nog maar 8 over. Nieuwsgierigheid alleen is niet de beste instelling maar ik heb slechtere gezien. Mensen die reiki willen doen om anderen te imponeren ipv meer altruisme gericht. Misschien is een behandeling genoeg om je nieuwsgierigheid te stillen? Ergens benijd ik je trouwens omdat je zo'n natural bent. Zoals ik reiki zie is het een systeem als elk ander om je 'over de streep te trekken' waarvan je uiteindelijk positiever in het leven staat.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 16:21 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik zal eerst wat wilde haren moeten verliezen nog
Wat evenwichtiger door de verschillende seizoenen gaan dus ook. Ben nogmaals nieuwsgierig naar hoe het voelt om mee te maken zoiets.
Biologisch gezien ben ik kwestbaar voor daglicht is aangetoond, dus dan weet ik niet wat reiki doet met het opvangen van daglicht. Bij mij wordt het daglicht niet goed verwerkt in het hoofd. Kan zijn dat Reiki daarbij nog meer overhoop gooit of kan dat niet?
Daglicht is een belangrijke factor in mijn leven. Maar zo zal meer meespelen.
Nog niet, ben eigenlijk allemaal excuses aan het verzinnen waarom het nog niet niet de goede tijd isquote:Op dinsdag 20 maart 2007 15:24 schreef Bastard het volgende:
Ik vroeg mij af of de TS 'er aan is gaan geloven'
Same here...quote:
Heb je er nog iets mee gedaan?quote:Op dinsdag 27 maart 2007 18:38 schreef ToT het volgende:
No shit?
Mja tijdens de inwijdingen zie ik soms ook flitsen van symbolen.
Eentje kan ik me nog redelijk herinneren.
Misschien kun je beginnen met de basis van reiki, voor een dagje. Gewoon om te zien of je het uberhaupt aankanquote:Op maandag 26 maart 2007 15:33 schreef jogy het volgende:
Ik sta er onderhand wel volledig achter hoor, maar ik heb weleens een kleine trap onder de kont nodig met dit soort dingen, of eigenlijk met alle dingen waar ik nog eens achteraan wil gaan.
Ik ben benieuwd of je dit dagboekje nog gevonden hebtquote:Op zaterdag 24 maart 2007 12:01 schreef ToT het volgende:
Mirage, ik heb een Reiki dagboekje geschreven. Ik zal kijken of ik die nog ergens kan vinden.
Mijn ervaring is dat het z'n weg wel vind, gewoon aandacht erbij zonder te forceren (wat begint met sturen).quote:Op maandag 16 april 2007 22:13 schreef ToT het volgende:
Maar hoezo beter Reiki helemaal niet sturen?
Als iemand er bewust om vraagt (ook al kent die persoon reiki niet zo goed) dan kan ik simpelweg beter contact maken. Dan gaat de heling dieper en wordt intenser. Maar ik stuur nog steeds niet, er is gewoon meer ki aanwezig. Hoe minder bewust een persoon is (dat zegt iets hoe open die persoon ervoor staat) hoe minder ki. Het is te vergelijken met iemand die 220v aankan en als je gaat forceren schiet er 10.000V doorheen, da's niet de bedoeling. Ik heb de intentie net iets onder de grens te zitten, ik ben erg voorzichtig met mijn medemensquote:Op dinsdag 17 april 2007 07:09 schreef ToT het volgende:
En als iemand er specifiek om vraagt?
En rechtstreekse behandelingen, is dat minder geforceerd dan afstandsbehandelingen?
Een toepasselijk cadeau is een foto van dr. Usui, het reiki symbool en een mooi boeddhabeeldje.quote:Op donderdag 19 april 2007 22:13 schreef Queen_Bee het volgende:
Of zijn er andere cadeaus die je aan Reiki kan linken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |