abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47607162
Mirage, ik heb een Reiki dagboekje geschreven. Ik zal kijken of ik die nog ergens kan vinden.

Anyway:

Met Usui Reiki 1 en 2 merkte ik lichamelijk niets, maar geestelijk BRUISTE ik van de energie en de grijns was met geen breekijzer van m'n bek te rammen!
Mijn zintuigen stonden in overdrive. Dat is iets wat ik wel bij de meeste inwijdingen heb gemerkt. Kleuren en contrasten lijken feller, geuren zijn intenser en geluid....damn, de eerste maanden zet ik de volume van mijn autoradio zo zacht mogelijk. De hoge tonen kan ik amper verdragen.

Met Tera Mai 1 (en toen ik voor de 2e keer mijn neveninitiaties ontving) was het vooral lichamelijk heel extreem: intense kou waardoor ik in een bad van 45 graden nog lag te klappertanden en te rillen van de kou (Sophie-el), en mijn hele lichaam deed gigantisch veel pijn. Je hebt het vast wel meegemaakt dat je bij een stevige koorts spierpijn kreeg. Geloof me: dit was VELE malen erger! Met Tera Mai 2 heb ik 's nachts in een droom een enorme emotionele ontlading gehad. Buiten dat heb ik er niet veel van meegemaakt.

Langzaam maar zeker kreeg ik van meer en meer mensen te horen dat de energie bij mij niet goed zat. Ik ben toen naar een andere master gegaan die mij een herinwijding Tera Mai 2 heeft gegeven en Usui Reiki heeft afgesloten, zodat ik puur Tera Mai Reiki & Seichem ontvang. Bij Tera Mai zit ook Usui Reiki in, maar dan net even iets anders. De inwijding is ook net wat anders. Intenser. Vanaf dat moment voelde ik me ook echt een heel stuk beter.

Usui Reiki voelt heel lieflijk aan.
Tera Mai ramt dwars door je blokkades heen, maar hoeft ZEKER niet zo extreem te zijn als ik met mijn 1e inwijding heb meegemaakt.

Met Tera Mai heb je meer symbolen tot je beschikking, plus de krachten van vuur, water, lucht en aarde. (Je voelt ook de verschillen.) Daarnaast heb je een aantal neveninitiaties die stuk voor stuk ook heel bijzonder zijn volgens velen. Ikzelf voel de energieën van die neveninitiaties vrij subtiel, maar sommige mensen zijn gewoon zwaar verliefd op bijvoorbeeld Yod of Violet Fire!

Toch kan ik niet pertinent zeggen dat de één beter is dan de ander. Het verschilt per persoon, maar mijn voorkeur gaat naar Tera Mai, vanwege de krachtige werking en de vele mogelijkheden die je hebt, en de neveninitiaties.

Met zowel Usui Reiki als met Tera Mai heb ik hele mooie dingen mogen meemaken bij behandelingen, maar met Tera Mai meer.

[ Bericht 3% gewijzigd door ToT op 24-03-2007 12:08:34 ]
  zaterdag 24 maart 2007 @ 12:40:38 #202
81237 releaze
best of both worlds
pi_47608037
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 12:01 schreef ToT het volgende:
Mirage, ik heb een Reiki dagboekje geschreven. Ik zal kijken of ik die nog ergens kan vinden.

Anyway:

Met Usui Reiki 1 en 2 merkte ik lichamelijk niets, maar geestelijk BRUISTE ik van de energie en de grijns was met geen breekijzer van m'n bek te rammen!
Mijn zintuigen stonden in overdrive. Dat is iets wat ik wel bij de meeste inwijdingen heb gemerkt. Kleuren en contrasten lijken feller, geuren zijn intenser en geluid....damn, de eerste maanden zet ik de volume van mijn autoradio zo zacht mogelijk. De hoge tonen kan ik amper verdragen.

Met Tera Mai 1 (en toen ik voor de 2e keer mijn neveninitiaties ontving) was het vooral lichamelijk heel extreem: intense kou (Sophie-el) en mijn hele lichaam deed gigantisch veel pijn. Je hebt het vast wel meegemaakt dat je bij een stevige koorts spierpijn kreeg. Geloof me: dit was VELE malen erger! Met Tera Mai 2 heb ik 's nachts in een droom een enorme emotionele ontlading gehad. Buiten dat heb ik er niet veel van meegemaakt.

Langzaam maar zeker kreeg ik van meer en meer mensen te horen dat de energie bij mij niet goed zat. Ik ben toen naar een andere master gegaan die mij een herinwijding Tera Mai 2 heeft gegeven en Usui Reiki heeft afgesloten, zodat ik puur Tera Mai Reiki & Seichem ontvang. Bij Tera Mai zit ook Usui Reiki in, maar dan net even iets anders. De inwijding is ook net wat anders. Intenser. Vanaf dat moment voelde ik me ook echt een heel stuk beter.

Usui Reiki voelt heel lieflijk aan.
Tera Mai ramt dwars door je blokkades heen, maar hoeft ZEKER niet zo extreem te zijn als ik met mijn 1e inwijding heb meegemaakt.

Met Tera Mai heb je meer symbolen tot je beschikking, plus de krachten van vuur, water, lucht en aarde. (Je voelt ook de verschillen.) Daarnaast heb je een aantal neveninitiaties die stuk voor stuk ook heel bijzonder zijn volgens velen. Ikzelf voel de energieën van die neveninitiaties vrij subtiel, maar sommige mensen zijn gewoon zwaar verliefd op bijvoorbeeld Yod of Violet Fire!
om er nog maar eens een termpje tegenaan te gooien,
was jij voor het hele reiki gebeuren (ook) hoogsensitief? of ben je door reiki hoogsensitief geworden? Of, om het even heel sceptisch te houden, zit het tussen je oren?

Ikzelf ben echt totaal niet gevoelig voor dat soort dingen, denk ik. Laatst bedacht ik mij dat ik daar zo ongevoelig voor was, dat als het voor me neus stond ik het nog niet zou herkennen. Dat m'n zintuigen gewoon niet genoeg getuned zijn. Ik heb wel het idee dat ik ermee bezig ben hoor, m'n reuk, gehoor en vooral m'n visie zijn wel versterkt/veranderd de afgelopen twee jaar (ik sta er nog dagelijks van te kijken) en m'n intuitieve gevoel herken en volg ik ook meer, maar het is niet echt zo ooh the world aah the world gevoel. Dat heb ik alleen maar tijdens trippen
pi_47608498
Heh!

Nou hoogsensitief....volgens online testjes ben ik dat wel, maar die neem ik niet helemaal serieus.
Sinds ik aan Reiki doe, kan ik me wel beter afsluiten voor alles wat er om me heen gebeurt. Vroegâh werd ik nogal snel gespannen door externe prikkels.
Wel is het zo dat alles in mijn omgeving me flink opvalt. Ik heb altijd veel oog voor detail gehad en hoorde ook echt alles.
Maar energieën voelen? Ik denk dat een baal stro nog meer voelde dan ik. Ja, met behandelingen van magnetiseurs voelde ik altijd wel veel.

En nu? Als ik met Tera Mai bezig ben, voel ik mijn handen flink tintellen, en soms mijn voeten en mijn hoofd ook, maar het is niet zo dat ik het door mijn hele lijf voel. Ja dat heb ik 2 of 3X meegemaakt, maar toen vertelde mijn toenmalige master dat ik daarmee de Kundalini aan het opwekken was, en dat ik daar ogenblikkelijk mee moest stoppen.

Als ik iemand anders behandel, voel ik soms ook lichamelijke dingen of emoties van die persoon. 1X heb ik daarmee echt een bijzondere ervaring gehad.

Nee maar ff voor de duidelijkheid: ik ben echt een heel nuchtere gozer hoor. Voetjes op de grond, dat is het belangrijkste. Van daaruit mag je best soms wel even met je kop in de wolken zitten, zolang je dingen maar ook wel kunt rationaliseren.
  zaterdag 24 maart 2007 @ 13:05:34 #204
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_47608571
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 13:01 schreef ToT het volgende:
Sinds ik aan Reiki doe, kan ik me wel beter afsluiten voor alles wat er om me heen gebeurt. Vroegâh werd ik nogal snel gespannen door externe prikkels.
Dat lijkt me wel prettig. Voor m'n werk moet ik me vaak stevig concentreren, en dat is knap lastig als je in een omgeving zit waarin het net-niet-rustig is (lees: het is compleet stil, buiten dan dat er om de twee minuten een telefoon gaat. Of je collega zit met z'n pen te tikken.) Ik word daar dan ook helemaal gestoord van, bijna tot het punt dat ik zo iemand wel kan aanvliegen.

(overigens, werken op een luchthaven lijkt me ideaal. Lekker achtergrondgeroezemoes.)
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_47608809
quote:
Langzaam maar zeker kreeg ik van meer en meer mensen te horen dat de energie bij mij niet goed zat.
Ik spreek zelf liever van "ruimte voor verbetering"
quote:
Het is idd verschillend per persoon.. volgens mij krijg je onbewust een hoop mee van je master, hoe die ermee omgaat. Als Usui bij jou lieflijk voelde dan interpreteer ik dat als dat je master op een 'lieve' en voorzichtige manier met reiki omging en je andere master is gewoon wat "harder". Uiteindelijk geef je zelf aan wat je wil.
quote:
Toch kan ik niet pertinent zeggen dat de één beter is dan de ander. Het verschilt per persoon, maar mijn voorkeur gaat naar Tera Mai, vanwege de krachtige werking en de vele mogelijkheden die je hebt, en de neveninitiaties.
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 12:40 schreef releaze het volgende:
Dat heb ik alleen maar tijdens trippen
Ik wist al vantevoren wat voor effect de inwijdingen op me zouden hebben. Na een inwijding sluit ik me voor een paar dagen min of meer af voor de buitenwereld, omdat ik dan zo aan het stuiteren ben dat het lijkt alsof ik zwaar aan de drugs ben geen afspraken maken met vrienden en kennissen, eten en drinken inslaan, extra mediteren en zoveel mogelijk de bossen opzoeken totdat ik er een beetje aan gewend ben

Het enige minpuntje wat ik bij reiki heb ervaren.. na mijn 2e inwijding, als ik iemand meer dan leuk vind dan kan het zomaar zijn dat die persoon er iets van merkt gelukkig ben ik vrijwel nooit zo verliefd en het leid zichzelf wel in goede banen, maar toch.
pi_47609156
*LOL* Tja ik denk wel dat Reiki (in het algemeen) flink wat aan je utstraling doet. Als je zelf lekker in je vel steekt door de positieve energie, merken mensen dat op. Ik kreeg dat namelijk ZO vaak te horen dat ik er bijna chagerijnig van werd! "Jaja, ik WEET het dat ik een stuk positiever uitstraling heb!"

En tja, als je dan hopeloos verliefd op iemand wordt, straal je dat volgens mij ook veel sterker uit!
pi_47609605
Trouwens, iets heel opvallends wat ik ook nog moet zeggen: sinds mijn eerste Reiki inwijding merk ik dat genot veel intenser is: als ik bijvoorbeeld Guns 'n Roses - November rain KEIhard aan heb staan, of bij andere dingen waar ik intens van geniet, gaat mijn hoofd intens tintellen.
Tegenwoordig verspreid die tintelling zich door mijn hele lichaam.
Het is ongeveer het gevoel alsof je kippevel krijgt van genot, maar dan echt door mijn hele lichaam heen. Echt geweldig!
  zaterdag 24 maart 2007 @ 16:08:00 #208
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_47612636
Zo te zien is het niets voor mij. Stuiteren alsof je zwaar aan de drugs bent, dat heb ik ook zonder reiki op bepaalde tijden van het jaar Ik wil niet dat ik straks het hele jaar compleet van de kaart ben, heb nu nog redelijk controle erop.

Wel interessant leesvoer deze topic

Veel succes ermee !!!!
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_47612777
HAHAHAHA!!!!
Nee kijk, het is maar net voor hoever je je er voor openstelt.
En gewoon in het dagelijks leven merk ik er sowieso niets van, tenzij ik er op let.
Qua persoonlijkheid ben ik wel een STUK postiever en sterker geworden, maar da's dan ook alles wat ik er bijvoorbeeld tijdens mijn werk er van merk. (En dat ik me dus beter kan afschermen.)
Zodra ik me op Reiki afstel, voel ik de lekkere tintelingen wel weer.
pi_47612865
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 16:08 schreef Dromenvanger het volgende:
Zo te zien is het niets voor mij. Stuiteren alsof je zwaar aan de drugs bent, dat heb ik ook zonder reiki op bepaalde tijden van het jaar Ik wil niet dat ik straks het hele jaar compleet van de kaart ben, heb nu nog redelijk controle erop.

Wel interessant leesvoer deze topic

Veel succes ermee !!!!
Thnx DV
Ik geloof ook niet (zover ik je ken) dat een inwijding iets voor jou is (op dit moment in je leven misschien)... dat stuiteren heb ik zelf alleen de eerste paar dagen, daarna treed gewenning op en ben ik weer lekker rustig. Alleen is er dan "iets" veranderd, dat wel
  zaterdag 24 maart 2007 @ 16:19:16 #211
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_47612910
Ik voel die tintelingen vanzelf tijdens de lange dagen van het jaar en ook ben ik zo positief als maar zijn kan in de lente en zomer. Ben bang dat het met Reiki uit de hand gaat lopen dus

Heb al moeite om positieve instelling binnen de perken te houden tijdens hoge stemming, wat gebeurt er als reiki poorten of wegen opent die de controle al helemaal weg doet halen?

Ben wel nieuwsgierig hoe het eventueel zou werken bij mij, maar ik zal er niet snel op overschakelen.
  zaterdag 24 maart 2007 @ 16:21:08 #212
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_47612954
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 16:17 schreef The_Shining het volgende:

[..]

Thnx DV
Ik geloof ook niet (zover ik je ken) dat een inwijding iets voor jou is (op dit moment in je leven misschien)... dat stuiteren heb ik zelf alleen de eerste paar dagen, daarna treed gewenning op en ben ik weer lekker rustig. Alleen is er dan "iets" veranderd, dat wel
Ik zal eerst wat wilde haren moeten verliezen nog

Wat evenwichtiger door de verschillende seizoenen gaan dus ook. Ben nogmaals nieuwsgierig naar hoe het voelt om mee te maken zoiets.

Biologisch gezien ben ik kwestbaar voor daglicht is aangetoond, dus dan weet ik niet wat reiki doet met het opvangen van daglicht. Bij mij wordt het daglicht niet goed verwerkt in het hoofd. Kan zijn dat Reiki daarbij nog meer overhoop gooit of kan dat niet?

Daglicht is een belangrijke factor in mijn leven. Maar zo zal meer meespelen.
  zaterdag 24 maart 2007 @ 16:23:33 #213
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_47613027
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 16:14 schreef ToT het volgende:

Qua persoonlijkheid ben ik wel een STUK postiever en sterker geworden, maar da's dan ook alles wat ik er bijvoorbeeld tijdens mijn werk er van merk. (En dat ik me dus beter kan afschermen.)
Nou, dat lijkt mij nou echt een enorme winst!
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
  zaterdag 24 maart 2007 @ 16:33:07 #214
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_47613339
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 16:14 schreef ToT het volgende:
HAHAHAHA!!!!
Nee kijk, het is maar net voor hoever je je er voor openstelt.
En gewoon in het dagelijks leven merk ik er sowieso niets van, tenzij ik er op let.
Zodra ik me op Reiki afstel, voel ik de lekkere tintelingen wel weer.
Dan is het in mijn geval wellicht verstandig om het toe te passen in tijden van minder zelfvertrouwen en minder fijn gevoel. Dat ik in moeilijke tijden ( gedurende herfst en winter) dus eens probeer met Reiki aan de slag te gaan. In de lente is het niet nodig want dan word ik vanzelf een ander mens

Wel fijn dat het bij jou werkt

Ik zal de volgende dip eens denken of ik het negatieve denken kan doorbreken met Reiki, mocht Sint Janskruid het werk niet aankunnen. Het gaat mij dus om het aanpakken van de problemen in mijn leven. De drukke periode en de sombere periode. Balans en evenwicht. Dan is het dus niet verstandig om begin voorjaar Reiki te gaan doen.

Wellicht nog 5 jaar wachten zoals ik al zei, eerst maar eens de tijd het werk laten doen hier. Gedurende de jaren wordt het vanzelf beter dan maar

Volgens mij wel
pi_47613577
Maedel, echt wel!

Dreamcatcher: heb je al eens een Reiki behandelingetje gehad? Reiki kan echt geen kwaad, maar als je er onzeker over bent, moet je er sowieso inderdaad nog ff niet aan beginnen.

Sint Janskruid heb ik ook genomen. Hielp bij mij niet echt heel erg bijzonder.

De Reiki leefregels hebben mij trouwens ook houvast gegeven.
pi_47615667
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 16:21 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik zal eerst wat wilde haren moeten verliezen nog

Wat evenwichtiger door de verschillende seizoenen gaan dus ook. Ben nogmaals nieuwsgierig naar hoe het voelt om mee te maken zoiets.

Biologisch gezien ben ik kwestbaar voor daglicht is aangetoond, dus dan weet ik niet wat reiki doet met het opvangen van daglicht. Bij mij wordt het daglicht niet goed verwerkt in het hoofd. Kan zijn dat Reiki daarbij nog meer overhoop gooit of kan dat niet?

Daglicht is een belangrijke factor in mijn leven. Maar zo zal meer meespelen.
Curiosity killed the cat.. heb je er nog maar 8 over. Nieuwsgierigheid alleen is niet de beste instelling maar ik heb slechtere gezien. Mensen die reiki willen doen om anderen te imponeren ipv meer altruisme gericht. Misschien is een behandeling genoeg om je nieuwsgierigheid te stillen? Ergens benijd ik je trouwens omdat je zo'n natural bent. Zoals ik reiki zie is het een systeem als elk ander om je 'over de streep te trekken' waarvan je uiteindelijk positiever in het leven staat.

Maarreh.. dat je kwetsbaar bent voor daglicht? Misschien vind je animistische geloven leuk waar ze aan zon aanbidding doen. Leer je de zon op een andere manier kennen
  zaterdag 24 maart 2007 @ 21:21:28 #217
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_47622941
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 15:24 schreef Bastard het volgende:
Ik vroeg mij af of de TS 'er aan is gaan geloven'
Nog niet, ben eigenlijk allemaal excuses aan het verzinnen waarom het nog niet niet de goede tijd is . Ik moet me er even goed voor inzetten, van mijzelf dan natuurlijk. Zodra ik het gedaan heb laat ik het zeker hier weten .

Verder is het inderdaad een leuk topic geworden .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_47625202
Hee als je twijfels hebt, gewoon ff lekker wachten joh!
Je moet er aan toe zijn.
Ik heb meegemaakt dat ik iemand behandeld heb, iemand anders is daarvan zeer onder de indruk geraakt en heeft METEEN een master opgezocht voor een inwijding, maar meteen na de inwijding besloot ze dat het toch niks voor haar was.

Zonde. Toch een redelijk bedragje down the drain, maar het is ook zonde als je Reiki zomaar zo wegwuift.
Wacht dan liever even (desnoods een paar jaartjes), zodat je wél zeker bent dat het is wat je wil!
pi_47674026
Jah het is echt een groot topic geworden he!? De mensen die hier wat meer in bedreven zijn, vinden het natuurlijk geweldig om hun ervaringen te delen met mensen die er nog kennis mee willen maken.

Maar zoals ToT al zei, als je excuusjes zoekt om het niet te doen, waarom zou je het dan in eerste instantie doen? (rokers vinden ook altijd exmoesjes om niet te stoppen en ik denk dat dit ongeveer hetzelfde is *overigens ik ben zelf een roker )

Het is natuurlijk zonde om geld in iets te investeren, waar je niet volledig achterstaat.

Ik weet het niet meer, maar had je zelf al ervaring met gehealt worden? Misschien dat je eens een structurele sessie kunt gaan doen bij iemand voor 2x in de week en dat een maand lang, en vanuit daar bepalen of het gevoel dat je krijgt goed genoeg is om je ervoor in te zetten. Als dit al gezegd is.. SORRY :$
  maandag 26 maart 2007 @ 15:33:34 #220
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_47674517
Ik sta er onderhand wel volledig achter hoor, maar ik heb weleens een kleine trap onder de kont nodig met dit soort dingen, of eigenlijk met alle dingen waar ik nog eens achteraan wil gaan .
Vrijheid
  maandag 26 maart 2007 @ 16:57:53 #221
8372 Bastard
Persona non grata
pi_47677849
Ah ik wilde op mijn 15e eigenlijk al wat gaan doen met Reiki... steeds wel weer wat over gelezen, bleef intressant en een mooi idee om een inwijding te gaan doen.. tot zo'n 13 jaar later ik op een stand kwam van een beurs waarbij iemand was die cursus gaf.

Mwah, 13 jaar uitgesteld dus
The truth was in here.
  maandag 26 maart 2007 @ 16:59:45 #222
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_47677909
quote:
Op maandag 26 maart 2007 16:57 schreef Bastard het volgende:
Mwah, 13 jaar uitgesteld dus
Ik heb nog ff .
Vrijheid
pi_47681697
Ach toen ik er voor het eerst van hoorde van een dierbare vriendin, verklaarde ik haar stilzwijgend compleet voor gek.
And look at me now!
pi_47706316
quote:
Op maandag 26 maart 2007 18:52 schreef ToT het volgende:
And look at me now!
Same here...
Ik heb een symbool doorgekregen en getekend, vroeger lachte ik daar om (dat hele doorgekregen symbolen etc.). Ik had 'm naar m'n master opgestuurd en hij ging er van stuiteren
pi_47720469
No shit?

Mja tijdens de inwijdingen zie ik soms ook flitsen van symbolen.
Eentje kan ik me nog redelijk herinneren.
pi_47723110
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 18:38 schreef ToT het volgende:
No shit?

Mja tijdens de inwijdingen zie ik soms ook flitsen van symbolen.
Eentje kan ik me nog redelijk herinneren.
Heb je er nog iets mee gedaan?
pi_47723192
quote:
Op maandag 26 maart 2007 15:33 schreef jogy het volgende:
Ik sta er onderhand wel volledig achter hoor, maar ik heb weleens een kleine trap onder de kont nodig met dit soort dingen, of eigenlijk met alle dingen waar ik nog eens achteraan wil gaan .
Misschien kun je beginnen met de basis van reiki, voor een dagje. Gewoon om te zien of je het uberhaupt aankan

"maak je niet boos;
maak je geen zorgen;
toon waardering, wees dankbaar;
werk hard en eerlijk;
wees vriendelijk. "
pi_47723227
Nee.

Ikzelf voel van de meeste symbolen eigenlijk niets. Daarbij weet ik ook de naam er niet van.

Hmm...ik ga zo ff naar mijn Reiki-kamertje om 'm even uit te proberen.
pi_47723711
Hmmm als ik hem met mijn ogen gesloten teken, krijg ik de indruk van een gelige vlam die omhoog gaat.

Maar ik kan het mis hebben, want van de meeste symbolen merk ik weinig.
Ik merkte wel dat mijn handen lekker tintelden toen ik het tekende.
  zaterdag 31 maart 2007 @ 20:08:51 #230
34156 Mirage
Smile !!!
pi_47868816
quote:
Ik ben benieuwd of je dit dagboekje nog gevonden hebt

Die symbolen van jou, die zou je ook eens bij moeten houden. (of doe je dit al ?)
Wie weet zeggen symbolen je nu weinig, maar later wel.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_47869327
Oh ja, Reiki dagboekje, haast vergeten.
Ik zal checken.

En tja, zéker nu ik Master ben, "moet" ik wel wat meer met de symbolen doen. Al is het maar voor mijn toekomstige cursisten.

Maar nee, ik wil er sowieso zelf ook wat meer mee bezig gaan.
Harth en Mara zijn in ieder geval wel 2 symbolen waarmee ik wat meer wil gaan doen.

Edit: Gevonden!

Kolere, ik kan me een paar dingen echt helemaal niet eens meer herinneren zeg!
En met andere dingen heb ik zoiets van: "Och JAAA!!! Inderdaad! Hoe heb ik dát kunnen vergeten?"

Voorbeeldje (naam van de betreffende persoon even aangepast):

Jan [een goeie kameraad van me die op het moment dat ik dit schreef kon magnetiseren, maar zich nog niet met Reiki bezig hield] is weer langs geweest. Het was weer tof zoals gewoonlijk.
Toen ik hem behandelde, hield hij zijn handen zo alsof hij een bol van energie vasthield. Toen ik zijn hartchakra behandelde, zat ik met mijn linkerhand bij zijn handen in de buurt en we merkten beiden dat we enorm veel energie in onze handen kregen. Vervolgens hield hij steeds zo veel mogelijk zijn handen boven de mijne.
Soms werd het zelfs licht pijnlijk omdat de energie zo hard stroomde. Ik kreeg het echt super heet, vooral op mijn nek en rug, waar ik altijd last van heb. Ik moet zeggen dat het nu best wel goed gaat daarmee. Tijdens de behandeling hoorden we door de muziek heen een hele felle fluitende toon die duidelijk niet bij de Reiki muziek hoorde. Toen we het nummer later weer beluisterden, was die toon nergens meer te horen. (Ik heb een Onkyo installatie die tegen allerlei externe stralingen afgeschermd is, dus het kan niks magnetisch of zo geweest zijn. Voor we aan de behandeling begonnen, zagen we allebei trouwens ook een kleine schaduw in de vorm van een bolletje over het plafond heen flitsen.)
Tijdens de behandeling voelden we echt steeds elkaars energie in onze handen, het was echt heel erg sterk.
Na afloop hielden we onze handen vlak voor elkaars handen. Jan voelde een kou vanuit zijn rug naar zijn armen trekken. Ikzelf stelde mij volledig open om echt zo veel mogelijk energie te voelen (maar ik wilde hem natuurlijk ook wel energie geven) en trok hem blijkbaar helemaal leeg. De energie vloog echt door mijn armen naar mijn borst en benen en hoofd. Het tintelde overal en ik werd echt gigantisch licht in mijn hoofd en duizelig en heb het meteen afgekapt.
Ik gaf hem nog een korte kop-staart behandeling (om de chakra's te balanceren) en het afstrijken en het "inpakken" van de aura, heb ik mezelf nog eens extra geaard en flink veel water gedronken en mijn handen gewassen.
De tintelingen in mijn lichaam hebben nog heel lang aangehouden, vooral in mijn hoofd en borst.

Buiten dit soort stukjes lees ik veel dingen over dat ik heel positief ben geworden en veel meer bestand ben geworden tegenover andermans negativiteit.

[ Bericht 35% gewijzigd door ToT op 31-03-2007 20:44:08 ]
pi_48326801
Ik ben net bij een Magnified Healing bijeenkomst geweest.
Zeer interessant, zeer positief allemaal, met soms een BEHOORLIJK hoog "What-the-fuck?!?"-gehalte, maar al met al een prettige ervaring.
Ik zit nu nog half op een roze wolk!
  maandag 16 april 2007 @ 11:20:52 #233
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_48375504
Oeh, ik heb iemand gevonden die graag mee wilt doen met de reiki-cursus. Maakt het toch wat gezelliger natuurlijk dus er zit schot in de zaak .
Vrijheid
pi_48387614
Heyyyy betere werk!
Het is idd gezelliger, maar het geeft ook een heel andere sfeer tijdens de cursus.
Het moet in ieder geval wel iemand zijn bij wie je je echt op je gemak voelt. Er kunnen namelijk nogal wat emoties enzo los komen.
pi_48391847
Leuk topic dit!

Ik moet zelf nog voor binnenkort een afspraak maken met mijn toekomstige Reikimaster (Cor Nederveld), die eigenlijk een rothekel heeft aan het woord master, dus zich reikileraar noemt.
Ik ga dan voor Usui 1. Al heel wat ervaring gehad met reiki, en al heel wat lachwekkende maar ook bijzondere situaties meegemaakt (Was jij daar nog bij ToT, toen Marleen opeens ongesteld werd na een behandeling? )
Het wordt eens tijd....na al die jaren.

Ow ToT, nog een vraagje. Hoe noem jij je eigenlijk, reikimaster of reikileraar?
Ik zelf vind het laatste wel erg mooi (nee, niet alleen omdat Cor dat zo vindt ) maar ik vroeg me af waar jouw voorkeur naar uitgaat. (zou ik natuurlijk ook gewoon op BOS kunnen vragen..afijn)
pi_48393058
LOL @ Candaasje!

Ja ik geloof wel dat ik er bij was. Was toch bij de Dragons thuis?
Dingen die mij meer bij zijn gebleven zijn de behandelingen die ik aan Mamut en aan Saer....dingetje heb gegeven!

Coolness dat je voor Reiki gaat meid!!!
Doe Cor de groeten van me.

En ik noem me toch wel master. Klinkt misschien arrogant, maar het is wel de officiële titel. En ik vind "leraar" weer zo oubollig klinken. Daarbij denk ik bij het woord "leraar" niet echt aan inwijdingen, maar puur aan uitleg.
Uitleg geef ik al langer, inwijdingen pas sinds mijn masterschapsopleiding.

[ Bericht 10% gewijzigd door ToT op 16-04-2007 20:47:56 ]
pi_48393795
@Marleen; nee dat was nog in 't bos. (Bos"kamp").
Zal Cor uiteraard de groetjes doen, moet alleen dus nog een afspraak maken
@Master: ah ok, vooral door die laatste zin kan ik je keuze wel goed begrijpen ja

Overigens, ook voor andere (beginnende) reiki-fanaten; kies je master/leraar/etc zorgvuldig uit.
Ik weet al sinds m'n 6e o.i.d wat reiki is (toen uiteraard in grote lijnen) doordat nog geen 20m verderop een reikimaster woont die ik goed ken. Hartstikke aardig mens, maar voor mijn gevoel is ze niet mijn master/leraar. (verscheidene rendenen) Ook bepaalde andere reikimasters leken mij zeker wel aardig, maar waren het gewoon net niet. IIk heb dan ook jaren gewacht, tot afgelopen najaar toen ik Cor ontmoette. Het klikte, we hadden veel dezelfde denkwijzes, en hij kwam ontzettend vriendelijk en rustig over.
Ik heb natuurlijk wel een beetje gekeken hoeveel het zou gaan kosten, maar dit week eigenlijk niet af van de prijzen die doorgaans gebruikt worden voor een reiki Usui I inwijding. (En het zou ook zeker niet 1-2-3 mijn keuze voor Cor veranderen)
Ook afstand vind ik niet het belangrijkste; ik woon in de omgeving van Utrecht, Cor in Ommen...

Kies dus ene reikimaster/leraar op je gevoel. Reiki is iets wat je eigenlijk één keer 'echt' herontvangt (al dan niet met behlp van een master) en draag je de rest van je leven nog bij je. Iets hartstikke moois dus, onbetaalbaar.
pi_48394236
Ja ikzelf woon in Deventer en heb een master die bij Utrecht woont. Echt een topper!
En ik krijg binnenkort cursisten van vlakbij Rotterdam en Leiden!
pi_48397230
Misschien nog een leuk iets uit eigen ervaring. Je mag mensen niet ongevraagd reiki sturen (eigenlijk kun je reiki beter helemaal niet sturen). Maar je kunt er wel zelf voor kiezen contact te maken met ki energie, of jezelf daar in zetten, zoveel mogelijk door je heen te laten stromen - hoe je het omschrijft. Als je dat vaak genoeg doet is het volgens mij gezonder voor jezelf en stel nu dat je een goed verbinding hebt en je maakt contact met iemand anders maakt die iemand contact met ki niet dat hier symbolen bij te pas komen, wmb is het not done symbolen zomaar overal te gaan tekenen (afgezien van dat het nogal raar staat als je bv. in de kassarij staat ). Als je ervoor kiest de ki te laten stromen door je lijf en je geeft iemand anders een hand dan stroomt de ki ook over. Moet je dan zeggen dat je geen hand mag geven uit geloofsovertuigingen omdat je (rei)ki niet mag sturen?
pi_48397305
Gaaf ToTje
(wordt wel een echt onderling gesprekje zo hè....weer wat ontopic maar weer)
pi_48397466
LOL @ Shining!
Nee verbinding met Ki maken en het zo passief laten doorstromen naar een ander vind ik ook geen goed idee als je niet weet of diegene het wil.
Maar hoezo beter Reiki helemaal niet sturen?

idd Candaasje.
pi_48405836
quote:
Op maandag 16 april 2007 22:13 schreef ToT het volgende:
Maar hoezo beter Reiki helemaal niet sturen?
Mijn ervaring is dat het z'n weg wel vind, gewoon aandacht erbij zonder te forceren (wat begint met sturen).
pi_48405850
En als iemand er specifiek om vraagt?
En rechtstreekse behandelingen, is dat minder geforceerd dan afstandsbehandelingen?
pi_48427515
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 07:09 schreef ToT het volgende:
En als iemand er specifiek om vraagt?
En rechtstreekse behandelingen, is dat minder geforceerd dan afstandsbehandelingen?
Als iemand er bewust om vraagt (ook al kent die persoon reiki niet zo goed) dan kan ik simpelweg beter contact maken. Dan gaat de heling dieper en wordt intenser. Maar ik stuur nog steeds niet, er is gewoon meer ki aanwezig. Hoe minder bewust een persoon is (dat zegt iets hoe open die persoon ervoor staat) hoe minder ki. Het is te vergelijken met iemand die 220v aankan en als je gaat forceren schiet er 10.000V doorheen, da's niet de bedoeling. Ik heb de intentie net iets onder de grens te zitten, ik ben erg voorzichtig met mijn medemens dat is beter, anders beschadig ik mezelf ook (maar dan wordt het erg zweverig). Mensen geven het zelf aan wat ze willen, je dient alleen te leren luisteren. Dat laatste is moeilijk om te leren. Maar als je niet stuurt (of een beetje passief staat te wezen "gewoon zijn") dan heb je alle gelegenheid om dat te observeren.

Die afstandsbehandelingen skip ik ff als je het niet erg vind omdat ik dat niet alleen van reiki ken.

[ Bericht 3% gewijzigd door The_Shining op 17-04-2007 18:00:22 ]
pi_48433470
Ach ik behandel mensen gewoon op de klassieke manier en geef ze ook op de klassieke manier een afstandsbediening (okee vaak via MSN, dus ZO klassiek is het OOK weer niet ), en het bevalt altijd prima hoor.
  donderdag 19 april 2007 @ 22:13:57 #246
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_48519561
Hoi, is hier iemand bekend met Reiki boeken?
Ik zoek een Reiki boek voor iemand die het ondergaat en bij anderen doet. Ik heb zon gevoel dat hij de bekendste boeken al heeft
Of zijn er andere cadeaus die je aan Reiki kan linken?
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
pi_48548076
Reiki als ambacht is heel goed, maar die is meer op Tera Mai gericht.

Koop NOOIT het boek "Reiki, heel jezelf en anderen". Sommige masters raden dat aan als beginboekje, maar het stelt werkelijk geen ene donder voor. Echt een flutboekje met grote letters en veel verhalen van mensen die wat dingen hebben meegemaakt met Reiki en wat handposities.

Diane Stein's "De kern van Reiki" gaat echt VEEL dieper, maar ik vind hem persoonlijk niet prettig lezen en tja, er zijn nogal wat mensen behoorlijk kritisch op haar.

Het Reiki compendium schijnt 1 van de beste te zijn, maar die heb ik zelf nog niet gelezen.
  woensdag 25 april 2007 @ 19:05:47 #248
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_48713879
Het boek van Sunny Nederlof en Bas Buijs is ook vrij goed. Kort maar krachtig, een goede inleiding in Usui reiki. Zonder al te veel over de techniek uit te wijden.

Reiki als ambacht is een goed boek, maar dat raad ik niet aan voor beginners. Het gaat vrij diep en snijdt ook andere onderwerpen aan die niet direct met (beginnende) reikibeoefening te maken hebben.

Tot ik heb je een pm gestuurd, wilde je wat vragen.
quote:
Op donderdag 19 april 2007 22:13 schreef Queen_Bee het volgende:
Of zijn er andere cadeaus die je aan Reiki kan linken?
Een toepasselijk cadeau is een foto van dr. Usui, het reiki symbool en een mooi boeddhabeeldje.

Een origineel en zeer bruikbaar cadeau is een reiki kistje. Dat is een gewoon kistje, meestal van hout, waarin bepaalde zaken gestopt kunnen worden. Door reiki te geven aan het kistje geef je ook reiki aan alles wat er in zit. Bijvoorbeeld wensen die je op papier hebt geschreven. Een reiki kistje hoeft niet groot te zijn. Bij de meeste alternatieve winkels hebben ze wel zoiets. Ga op je gevoel af en koop een (liefst handgemaakt) kistje waar je een goed gevoel bij hebt. Ze kosten vaak niet meer dan 10,- tot 15,-.

[ Bericht 51% gewijzigd door vogeltjesdans op 25-04-2007 19:11:21 ]
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_48717075
Klopt, ik heb er eentje in een wereldwinkel gekocht, gemaakt van kaneelhout/bast / hoe je het ook wil noemen.

Daar heb ik Reiki symbolen in gekerfd en papiertjes met namen in gedaan. Ook heb ik als extra'tje wat reinigende dingen in gedaan zoals stukjes Darshan wierrook, witte salie en sjamaanhout (Palo santo).

Die symbolen zijn trouwens Usui Reiki symbolen. In principe zou ik een nieuw doosje moeten maken met de juiste symbolen, maar ook deze symbolen staan in mijn aura, dus werken ze wel als ik het doosje behandel.
  vrijdag 27 april 2007 @ 00:50:29 #250
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_48760880
Ja, ik wist niet of wij hier zulke winkels hadden maar heb vandaag wel een paar dingen waaronder een boek gehaald. Volgens mij Reiki als ambacht
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')