abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 februari 2007 @ 16:25:14 #89
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_46143603
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 15:27 schreef Bastard het volgende:
Werkt alleen niet lekker bij een kater
.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_46144297
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 09:40 schreef YourGuardian het volgende:
Dat hele toneel erom heen, daar betaal je voor.
Dat ben ik met je eens... mensen beinvloeden elkaar nu eenmaal en de huidige stand van zaken is dat er meer "ongelovigen" zijn, bij gebrek aan betere term... mensen die hier niet in geinteresseerd zijn om wat voor reden dan ook. Die meerderheid bepaald vaak je denkwijze. Als je dan bij een minderheid komt die je laat zien hoe het ook kan, tja voor niets gaat de zon op en zo werken mensen nu eenmaal.
pi_46144679
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 20:40 schreef DABAMaster het volgende:
dank je ToT, voor deze verhelderende uitleg. Ik weet dat ik in TRU zit, maar, kan je me misschien een/de wetenschappelijke benadering van Reiki toelichten? Of zit ik dan weer in geheel de verkeerde richting te denken en moet ik juist niet aan al het wetenschappelijke denken om profeit te hebben van Reiki?
Niet wetenschappelijk maar misschien "nuchter"... volgens mij heeft het denken een veel grotere invloed dan wordt aangenomen. Ik geloof zelfs dat bepaalde continu negatieve gedachten desastreus kunnen zijn voor je lichaam. Reiki doet je geloven dat je een invloed hebt op je gezondheid en die achterliggende gedachte (dat jij macht hebt over je gemoedstoestand) zou dan een positief effect op je lichaam hebben. De kracht van positief denken dus, niet placebo want voor mij is gedachtekracht erg reeël.

Ik weet niet of het wetenschappelijk bewezen is maar het lijkt me voor de hand liggend dat een (gewenste) aanraking sowieso weldadig is voor de geest. Alsof je van de ander (de reiki beoefenaar) even werkelijk mag ontspannen, dat je niets hoeft te doen. Dan nog de aanraking erbij en het lijkt me dat dat een meerwaarde is dan in je eentje dezelfde tijd ontspannen. Dan komt er dus volgens mij nog de intentie of achterliggende gedachte van de behandelaar bij wat nog meer ontspanning oplevert.
pi_46146526
Reiki helpt zeer zeker tegen depressiviteit. Ikzelf ben er het levende bewijs van.
Natuurlijk werkt het deels als placebo: je overtuigt jezelf, maar met magie in het algemeen is je intentie sowieso gewoon heel belangrijk, of je nou met kaarsenmagie werkt of natuurmagie of met Reiki of wat dan ook.

Ik weet wel dat Usui Reiki gewoon heel lieflijk aanvoelt en het gaf me een enorm positieve boost toen ik het nodig had. (De grijns waarmee ik maandenlang rondliep was met geen breekijzer van m'n bek te slaan!) Dat in combinatie met de leefregels zorgde er voor dat ik over mijn depressiviteit heen kwam. Shit, ik heb nu zelfs geeneens meer last van winterdepressies!

Maar ik ben het WEL eens met dat mensen die aanleg hebben voor psychoses er echt voorzichtig mee moeten zijn. Er wordt wel gezegd dat je met Reiki niet meer voor je kiezen krijgt dan je aankunt, maar ik heb wel soms mensen redelijk zien doorslaan.

Over de graden van Reiki:

Reiki 1 (en 2 en 3a) is in principe toegankelijk voor iedereen. Ik hou er niet van als een master zegt dat je eerst een bepaald boek uit je hoofd moet leren, en dat je dan overhoord wordt voordat je überhaupt ingewijd gaat worden. ("Je kent het nog niet goed genoeg, je bent er duidelijk nog lang niet klaar voor. Kom maar terug als je het wel kent!") Ik heb het meegemaakt, en daar hou ik dus echt niet van.
Weinig masters steken zo in elkaar. De meesten wijden je in en geven je daarbij een cursus van 1 of anderhalve dag.
Hocus pocus er omheen? Kweenie, ik vind het wel belangrijk dat er een serene, meditatieve sfeer hangt rondom zo'n inwijding. Niet te zweverig, maar het moet ook niet zo zijn van: "Hee Harrie, hoe was je weekend? Nog een lekker wijf gescoord? Hey ga hier maar zitten, dan poets ik die inwijding er wel even in!"
Zo'n inwijding op zich is ook niet zomaar hocus pocus, en er zit wel degelijk verschil tussen de graden. Met Reiki II krijg je symbolen mee waarmee je kunt werken. Ook stijg je wat in "trillingsgetal" zoals dat heet: de Oerbron is heel hoog qua trillingsgetal, en de materiële wereld is heel laag. Dit betekent overigens niet dat een Reiki master (die dus de derde graad heeft) altijd veel krachtiger energie kan geven dan iemand die de eerste graad heeft. Sommige mensen hebben nu eenmaal meer aanleg dan anderen. Toen ik Usui II had, merkten sommige vrienden dat sommigen in mijn vriendenkring die Usui 1 hadden, veel krachtiger Reiki doorgaven dan ik toen deed.

Tja en wat "bewijzen" betreft: het is echt gaaf als iemand exact echt zelfde voelt als jij, of dat je iemand tijdens het MSNnen een afstandsbehandeling geeft en die ander precies voelt waar je mee bezig bent en welk symbool je gebruikt.

[ Bericht 0% gewijzigd door ToT op 09-02-2007 18:11:19 ]
pi_46168360
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 17:58 schreef ToT het volgende:
Tja en wat "bewijzen" betreft: het is echt gaaf als iemand exact echt zelfde voelt als jij, of dat je iemand tijdens het MSNnen een afstandsbehandeling geeft en die ander precies voelt waar je mee bezig bent en welk symbool je gebruikt.
Daar heb ik ook wel leuke ervaringen mee
Maar dat is dus denk ik de reden dat je sterk in je schoenen moet staan. Reiki lijkt vaak zo "gay" tot er dingen gebeuren die je wereldbeeld wel 's op z'n kop zou kunnen zetten, of iig dermate aantasten, daar moet je maar mee om kunnen gaan. Dat gebeurde mij bij reiki 2 en ik heb 3 jaar gewacht tot 3a (over een maandje) gewoon omdat ik moeite had met bepaalde ervaringen. Reiki 1 daarentegen was gewoon prettig en is voor iedereen geschikt maar bij reiki 2 komt het "op afstand" erbij wat toch wel vaag/verwarrend kan zijn.
pi_46170924
Precies, die afstandsbehandelingen zijn weird. De meeste mensen hebben best moeite met dat serieus te nemen, tot je echt dingen gaat merken.
Reiki versterkt ook je eigen (helderziende) gaven. Sommige masters zien bijvoorbeeld ook dingen tijdens een afstandsbehandeling. Da's vaak ook echt indrukwekkend!
  zaterdag 10 februari 2007 @ 14:04:26 #95
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_46171092
Als het zo tegen depressie werkt wil ik het in de toekomst best eens proberen

Een steuntje in de rug kan nooit kwaad. Psychose gevoelig, ik heb soms de neiging om zelf waanbeelden in leven te roepen door diep te spitten maar zomaar vanzelf gebeurt het nooit.

Medicatie tegen depressie helpt mij niet zo goed, dus wat doe je dan? Dan zoek je wat anders.

Weet iemand precies uit te leggen wat de techniek is achter reiki? Er zit toch een bepaalde techniek achter of is het abra cadabra?
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_46171311
Reiki ondersteunt het zelfgenezend vermogen van de geest & het lichaam.
Het doet wat het beste is voor je.
Het is een heel positieve energie.

Techniek? Tja ligt er aan wat je daarmee bedoelt. Echt hoe het er aan toe gaat, zoals de handposities enzo?

Hey maar onderga tezijnertijd inderdaad gewoon eens een behandelingetje bij iemand als je wil! Dan weet je hoe het aanvoelt en hoe het er aan toe gaat. Het kan zijn dat je niets voelt, maar het kan ook zijn dat je zowel lichamelijk als geestelijk heel veel voelt. Het kan iedere keer anders zijn.
  zaterdag 10 februari 2007 @ 14:29:31 #97
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_46171815
Hier in mijn woonplaats genoeg instituten waar ik terecht kan Een kennis van de buren weet een instituut en de kapper waar ik altijd kom weet een instituut en zo las ik een tijd geleden in een regionaal dagblad een groot centrum dat hier naar mijn woonplaats gekomen is.

Ik zoek een houvast tegen negatieve gedachtes, positieve kracht en positieve energie leren benutten kan nooit kwaad denk ik maar

Heb nu een boekje liggen over Zen. Zen in alles. Een steun in de rug als je even niet meer weet hoe je het leven van waarde moet inschatten, maar het helpt niet zoals ik het wil.

Over techniek bedoel ik de manier van bezig zijn met handen en geest, en dan vraag ik me hoe het ontstaan is een beetje maar dat kan ik opzoeken. De grondleggers ervan. Vraag me dan ook af waarom er geen zelf-hulpboek op de markt is waarbij je jezelf master kunt maken Waarom je naar een extern centrum moet gaan. Waarom niet zelf jezelf inwijden erin via een boek als bijvoorbeeld..."Reiki for dummies". Dat je bij jezelf de handen op je hoofd legt

En zijn er dan ook alternatieven voor Reiki? Stel Reiki helpt niet in mijn geval, is er dan iets om op terug te vallen?

Vaak hoor ik Reiki als enige hulpmiddel, maar is er dan niet naast Reiki meer te krijgen? Meditatie heb je natuurlijk nog maar ik zoek dus echt iets waarbij de positieve energie naar voren komt. Omdat ik het idee heb dat ik te maken heb met chronische negatieve energie in mijn lichaam en geest. Bij het opstaan komt het negatieve al naar voren en dat wil ik dus niet Ik wil niet leven met een negatieve instelling. Ik vecht dus ook tegen het negatieve maar vaak lijkt het onbegonnen werk te zijn omdat die negatieve kracht zo nadrukkelijk aanwezig lijkt te zijn.

Mezelf tunen een beetje, zoiets zoek ik dus. Mijn lichaam en geest weer op orde krijgen en wie weet beter dan ooit op orde krijgen.

Anti depressiva vaker geprobeerd maar ook dat zet geen zoden aan de dijk en dat middel is tevens nep.
pi_46171898
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 14:29 schreef Dromenvanger het volgende:
Hier in mijn woonplaats genoeg instituten waar ik terecht kan Een kennis van de buren weet een instituut en de kapper waar ik altijd kom weet een instituut en zo las ik een tijd geleden in een regionaal dagblad een groot centrum dat hier naar mijn woonplaats gekomen is.

Ik zoek een houvast tegen negatieve gedachtes, positieve kracht en positieve energie leren benutten kan nooit kwaad denk ik maar

Heb nu een boekje liggen over Zen. Zen in alles. Een steun in de rug als je even niet meer weet hoe je het leven van waarde moet inschatten, maar het helpt niet zoals ik het wil.

Over techniek bedoel ik de manier van bezig zijn met handen en geest, en dan vraag ik me hoe het ontstaan is een beetje maar dat kan ik opzoeken. De grondleggers ervan.

En zijn er dan ook alternatieven voor Reiki? Stel Reiki helpt niet in mijn geval, is er dan iets om op terug te vallen?
Je kan misschien beter proberen uit dat wereldje te komen. Gewoon fysiek bezig zijn, genereert je lichaam vanzelf endorfine, daar voel je je zeker beter door.
  zaterdag 10 februari 2007 @ 14:37:11 #99
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_46172002
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 14:33 schreef proteus het volgende:

[..]

Je kan misschien beter proberen uit dat wereldje te komen. Gewoon fysiek bezig zijn, genereert je lichaam vanzelf endorfine, daar voel je je zeker beter door.
Inderdaad, sporten en actief leven leiden.

Nu nog mezelf aanzetten tot sporten en actief leven leiden

Ik denk dus ook niet direct dat Reiki in een klap je hele leven positief veranderd, als je na reiki behandelingen nog steeds op je reet blijft zitten dan heb je er volgens mij nog niet veel aan. Dat het van 2 kanten moet komen ook.

Passieviteit raak ik dus zeker niet vrolijker van Je slaat de spijker op de kop.

Ik zoek dus ook iets om in balans mee te komen, en als ik dan lees dat Reiki je leven overhoop kan gooien op een aantal gebieden en dat je helemaal van slag kunt raken dan twijfel ik of het wel zo okey is. Ik zoek juist balans.
pi_46172611
Er zijn video's en boeken om "jezelf in te wijden", oftewel het Reiki kanaal te openen.
Kan een interessant begin zijn. Een echte inwijding van een master is effectiever, maar als je er aanlag voor hebt, zou je met zo'n video of boek misschien ook al een heel eind kunnen komen.

Je zou zo'n boek of video kunnen kopen. Kijk of je de Reiki door je heen kunt laten stromen. Focus je je op de leefregels: JUIST vandaag / ALLEEN vandaag maak ik me geen zorgen. Pak de dingen per dag aan. Probeer één dag je niet op negatieve dingen te focussen.
Elke reis begint met een eerste stap!

Ik post zo nog wel even een verhaaltje die ook impact op mij heeft gehad. (Moet ik even uit het blote hoofd typen.)

Waar je op terug zou kunnen vallen als Reiki niet voldoende helpt? Tja om daar antwoord op te kunnen geven, moet ik je beter kennen, sorry.
pi_46173108
Dit verhaal gaat over hoe je met woede om kunt gaan, maar het gaat eigenlijk voor alle negatieve emoties op.

Er was eens een zoon die continu driftaanvallen had. Om de kleinste dingen werd hij ziedend.
Op een gegeven moment gaf zijn vader hem een hamer en een emmer spijkers en vroeg of hij mee naar buiten wilde komen.

"Zoon, kijk eens naar deze schutting. Elke keer als je woest wordt, sla je er een spijker in."

De eerste dag sloeg de zoon er meer dan 100 spijkers in.
De volgende dag een paar minder.
De dag daarop weer wat minder.
En na verloop van een aantal weken sloeg hij er per dag nog maar een stuk of 5 in...toen 2......toen om de zoveel dagen eentje, en op een gegeven moment helemaal geen één meer.

Toen de vader zag dat de zoon niet meer om onzinnige dingen boos werd en de schutting met rust liet, riep hij hem weer bij zich.

"Heel goed, mijn zoon. Jij bent veel kalmer geworden en ziet in dat je niet zomaar overal boos om moet worden. Maar moet je mijn schutting eens zien: helemaal vol spijkers! Elke keer als je nu in een situatie komt waarvan je weet dat je vroeger er boos om geworden zou zjin en nu kalm blijft, trek je er eentje uit."

En in de loop der tijd verdwenen alle spijkers uit de schutting.

Toen de zoon de laatste spijker er uit aan het trekken was, kwam de vader weer naar hem toe en zei: "Dit is heel goed, zoon. Alle spijkers zijn uit de schutting verdwenen, maar kijk eens goed: overal waar een spijker heeft gezeten, zit nu een gaatje. En zo is het ook met je ziel: elke keer als je boos wordt, wordt er een spijker in je ziel geslagen. Elke keer als je gezond met je emoties omgaat, wordt er een spijker uit getrokken, maar het effect van de spijker zit in je ziel. Dit gevolg is niet goed, maar het is ook niet slecht, het is gewoon het resultaat van je daden. Het is hoe jij je leven vormt, en het vormt wie jij bent."

Zoals gezegd gaat dit verhaal ook op voor ander negatieve emoties en dergelijke.
  zaterdag 10 februari 2007 @ 15:57:58 #102
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_46174142
Allemaal leuk en aardig natuurlijk, totdat de zoon een spijkerpistool koopt.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_46175805
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 13:58 schreef ToT het volgende:
Reiki versterkt ook je eigen (helderziende) gaven. Sommige masters zien bijvoorbeeld ook dingen tijdens een afstandsbehandeling. Da's vaak ook echt indrukwekkend!
Ik vind het indrukwekkender om te zien als iemand die 'behandeld' is er merkbaar op vooruit gaat. Als je iets ziet hou dat lekker voor jezelf. Als een ander dat dan ook ziet kun je er best over praten maar anders heeft het geen toegevoegde waarde. Ik vind het zelf niet juist om te zeggen dat er allemaal dingen zijn die er voor een ander niet zijn, lijkt toch vaak om indruk te maken.
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 15:57 schreef gronk het volgende:
Allemaal leuk en aardig natuurlijk, totdat de zoon een spijkerpistool koopt.
pi_46181935
quote:
Op maandag 5 februari 2007 16:45 schreef wadgem het volgende:

[..]

Je doet er goed aan om een reiki-master te kiezen die tenminste een power-level heeft van 7.000. Dat is ongeveer equivalent aan dat van Goku voor zijn eerste Saija-jin transformatie. Al getransformeerde reiki-masters hebben een te hoog power level, die verschroeien je huid als ze reiki, telepathie of een Kamehameha op je toepassen. Houd dus rekening met de dikte van je huid, en je eigen power level, want Vegeta kon er bijvoorbeeld weer wel tegen. Maar die is dan ook niet menselijk.

Kortom, maak dus een goed afgewogen besluit
WAT DE FAK

Ik doe de Big Beng op je hoor

KAMEHAMEHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
"Een acteur is iemand die glazig voor zich uit kijkt wanneer het gesprek niet meer over hem gaat."
pi_46186458
Neuh ik bedoel dat iemand die ik ken juist dingen over de ander vertelde wat ze onmogelijk kon weten. Iets wat die ander dus wel van zichzelf wist.
Ach en mijn eerste master heeft me ook wel wat dingen verteld wat ze eigenlijk niet kon weten, maar dat hadden ook goeie gokken kunnen zijn.
  maandag 12 februari 2007 @ 11:52:10 #106
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_46232796
Ik heb een schutting nodig

Niet wegens woede maar wegens negatieve gedachtes. Iedere keer bij een negatieve gedachte sla ik mezelf met de kop tegen de schutting

Ik heb overigens een tijd geleden een boekje gekocht waar Reiki wordt uitgelegd, in een opwelling gekocht en nooit in gelezen. Wie weet eens bladeren erin.
pi_46245391
Kijk uit voor Sjoemelaars en Sjageraars
pi_46246573
Veel mensen die een behandeling ondergaan, willen zelf op een gegeven moment ook ingewijd worden. Voor eigenlijk iedereen die ik ken, is dat moment echt een hele omslag in het leven geweest.

Natuurlijk kan het zijn dat je tijdens een behandeling niet veel merkt; de één is er gevoeliger voor dan een ander, en het verschilt ook gewoon per keer.
Ikzelf voel eigenlijk zelden tot nooit energie stromen als iemand mij behandelt, maar ik voel tijdens zo'n behandeling overduidelijk wat mijn lichamelijke kwalen zijn.

Mocht je zo'n behandeling ondergaan, stel je dan helemaal open. Geen angsten, geen verwachtingen, geen vooroordelen....gewoon laten stromen!
Men kan je vragen of ze symbolen mogen gebruiken. Symbolen hebben ieder hun eigen specifieke (meestal krachtige) werking. Aan jou de keuze om het de eerste keer rustig aan te doen, of dat je meteen de volle laag wil ontvangen. Als je zoiets hebt van: "Gimme what you got!", moet je er wel rekening mee houden dat er van alles los kan komen tijdens zo'n behandeling.
Kán, hoeft niet, want Reiki pakt altijd eerst aan wat er het eerst aangepakt moet worden. Het kan best zijn dat de eerste (paar) behandelingen meer op onderbewust niveau werken.

En @ die schutting: je zou kunnen kijken of je iets specifieks kunt doen als je merkt dat je weer depressieve gevoelens hebt, maar ik had al begrepen dat je depressief uit bed opstaat, dus dat wordt al lastig.
Zijn er specifieke redenen voor je depressie als ik vragen mag? En heb je het reguliere pad al bewandeld? (Huisarts, psycholoog enz.)

@ sjoemelaars en sjacheraars: ik ben eigenlijk nog geen sjoemelaars of sjacheraars op Reiki gebied tegengekomen. Let er gewoon op dat je niet naar iemand gaat die meer dan een paar tientjes voor een behandeling vraagt. Ik zou zeggen dat 25 euro per behandeling reëel is. Ze zijn vaak al gauw een uur met je bezig. Tientje meer mag eventueel ook wel, denk ik, want soms zijn ze anderhalf uur bezig. Ikzelf kom vaak al gauw boven het uur uit, maar heb eigenlijk nog nooit cash geld gevraagd voor een behandeling aangezien ik vooral vrienden behandel. (1 of 2X heb ik een etentje gekregen, en vaak krijg je ook gewoon weer vriendendiensten terug.)

Sjoemelaars e.d. heb je overal wel zitten, maar bij Reiki behandelaars in verhouding vrij weinig. Ik ken wel 2 mensen die wt vage dingen hadden meegemaakt, maar dat zijn echt uitzonderingen.
Luister gewoon naar je gezonde verstand en je gevoel.

[ Bericht 19% gewijzigd door ToT op 12-02-2007 19:05:26 ]
pi_46300238
Hey ToT heb je ook ervaring met Shambhalla? Ik heb nu Usui lvl1, maar ik vind het te duur om nog meerdere attunements te nemen. Shambhalla, vind ik veel simpeler en op master degree werk je met 352 symbolen die je intuitief worden aangereikt...
pi_46302327
Ik ken het van naam. Is dat die Reiki versie uit India?
Hoewel....volgens mij werkt die met 150 symbolen. Er zijn geruchten dat dat de versie is waarmee Usui oorspronkelijk gewerkt heeft. Na het overlijden van dr. Usui schijnt de toenmalige Japanse heerser het in z'n kop gekregen te hebben dat alle geloofsstromingen behalve die hij zelf aanhing, verboden moesten worden. Vele tempels e.d. zijn toen met geschriften en al vernietigd. Er schjint toen iemand naar India gevlucht te zijn met geschriften over Reiki, met daarin 150 symbolen.

Er is ook een stroming die met vele duizenden symbolen werkt.

Anyway, ik heb er zelf helaas geen ervaring mee, sorry.

Overigens kun je in Amerika voor een paar dollar een pakket aanvragen waarmee je je eigen Reiki stroming kunt oprichten. Pak een Reiki stroming die je aanstaat, verander er een kleinigheidje aan of voeg een symbool toe, en je hebt "Westcoastleader-Reiki". Erg he?
Overigens zijn er ook Amerikaanse websites waarop je gratis in een weekend van leek tot Reiki master ingewijd kunt worden. En voor het luttele bedrag vn slechts $99,95 willen ze je allerlei "Reiki-geheimen" vertellen en je tot weer een andere stroming introduceren. Hoezo oplichterij?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')