quote:Op vrijdag 9 februari 2007 15:27 schreef Bastard het volgende:
Werkt alleen niet lekker bij een kater
Dat ben ik met je eens... mensen beinvloeden elkaar nu eenmaal en de huidige stand van zaken is dat er meer "ongelovigen" zijn, bij gebrek aan betere term... mensen die hier niet in geinteresseerd zijn om wat voor reden dan ook. Die meerderheid bepaald vaak je denkwijze. Als je dan bij een minderheid komt die je laat zien hoe het ook kan, tja voor niets gaat de zon op en zo werken mensen nu eenmaal.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 09:40 schreef YourGuardian het volgende:
Dat hele toneel erom heen, daar betaal je voor.
Niet wetenschappelijk maar misschien "nuchter"... volgens mij heeft het denken een veel grotere invloed dan wordt aangenomen. Ik geloof zelfs dat bepaalde continu negatieve gedachten desastreus kunnen zijn voor je lichaam. Reiki doet je geloven dat je een invloed hebt op je gezondheid en die achterliggende gedachte (dat jij macht hebt over je gemoedstoestand) zou dan een positief effect op je lichaam hebben. De kracht van positief denken dus, niet placebo want voor mij is gedachtekracht erg reeël.quote:Op donderdag 8 februari 2007 20:40 schreef DABAMaster het volgende:
dank je ToT, voor deze verhelderende uitleg. Ik weet dat ik in TRU zit, maar, kan je me misschien een/de wetenschappelijke benadering van Reiki toelichten? Of zit ik dan weer in geheel de verkeerde richting te denken en moet ik juist niet aan al het wetenschappelijke denken om profeit te hebben van Reiki?
Daar heb ik ook wel leuke ervaringen meequote:Op vrijdag 9 februari 2007 17:58 schreef ToT het volgende:
Tja en wat "bewijzen" betreft: het is echt gaaf als iemand exact echt zelfde voelt als jij, of dat je iemand tijdens het MSNnen een afstandsbehandeling geeft en die ander precies voelt waar je mee bezig bent en welk symbool je gebruikt.
Je kan misschien beter proberen uit dat wereldje te komen. Gewoon fysiek bezig zijn, genereert je lichaam vanzelf endorfine, daar voel je je zeker beter door.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 14:29 schreef Dromenvanger het volgende:
Hier in mijn woonplaats genoeg instituten waar ik terecht kanEen kennis van de buren weet een instituut en de kapper waar ik altijd kom weet een instituut en zo las ik een tijd geleden in een regionaal dagblad een groot centrum dat hier naar mijn woonplaats gekomen is.
Ik zoek een houvast tegen negatieve gedachtes, positieve kracht en positieve energie leren benutten kan nooit kwaad denk ik maar
Heb nu een boekje liggen over Zen. Zen in alles. Een steun in de rug als je even niet meer weet hoe je het leven van waarde moet inschatten, maar het helpt niet zoals ik het wil.
Over techniek bedoel ik de manier van bezig zijn met handen en geest, en dan vraag ik me hoe het ontstaan is een beetje maar dat kan ik opzoeken. De grondleggers ervan.
En zijn er dan ook alternatieven voor Reiki? Stel Reiki helpt niet in mijn geval, is er dan iets om op terug te vallen?
Inderdaad, sporten en actief leven leiden.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 14:33 schreef proteus het volgende:
[..]
Je kan misschien beter proberen uit dat wereldje te komen. Gewoon fysiek bezig zijn, genereert je lichaam vanzelf endorfine, daar voel je je zeker beter door.
Ik vind het indrukwekkender om te zien als iemand die 'behandeld' is er merkbaar op vooruit gaat. Als je iets ziet hou dat lekker voor jezelf. Als een ander dat dan ook ziet kun je er best over praten maar anders heeft het geen toegevoegde waarde. Ik vind het zelf niet juist om te zeggen dat er allemaal dingen zijn die er voor een ander niet zijn, lijkt toch vaak om indruk te maken.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 13:58 schreef ToT het volgende:
Reiki versterkt ook je eigen (helderziende) gaven. Sommige masters zien bijvoorbeeld ook dingen tijdens een afstandsbehandeling. Da's vaak ook echt indrukwekkend!
quote:Op zaterdag 10 februari 2007 15:57 schreef gronk het volgende:
Allemaal leuk en aardig natuurlijk, totdat de zoon een spijkerpistool koopt.
WAT DE FAKquote:Op maandag 5 februari 2007 16:45 schreef wadgem het volgende:
[..]
Je doet er goed aan om een reiki-master te kiezen die tenminste een power-level heeft van 7.000. Dat is ongeveer equivalent aan dat van Goku voor zijn eerste Saija-jin transformatie. Al getransformeerde reiki-masters hebben een te hoog power level, die verschroeien je huid als ze reiki, telepathie of een Kamehameha op je toepassen. Houd dus rekening met de dikte van je huid, en je eigen power level, want Vegeta kon er bijvoorbeeld weer wel tegen. Maar die is dan ook niet menselijk.
Kortom, maak dus een goed afgewogen besluit![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |