abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45976510
Fok Dieetclub deel 136

Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld?

De Fok!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een startBMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de feestdagen in # 45 Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes

Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Meetings

(Di)eetclubmeeting topic XIX We zijn druk aan het overleggen over een uitje naar de sauna, maar ook over een weekendje weg!

Ik wil ook!

Dat kan Ga naar http://www.dieet-web.nl en maak daar een account aan. Na activatie zal je dan in het lijstje verschijnen. Het handigst is om even in het topic te melden dat je een account aangemaakt hebt, dan kom je het snelst in het lijstje. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet en je plan invullen. Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je één keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal één update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet.

Deelnemers

De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Deze OP is te vinden in de Fok!wiki
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
pi_45976522
tis me gelukt, en weer verder
pi_45977280
Maeghan is het misschien niet beter om juist wel je gewicht te vermelden?
dat je zo meer motivatie krijgt om er aan te werken
pi_45977976
zo, we zijn alweer aan een nieuw deeltje toe..

Ik ben nu best wel stijf eigenlijk.. Zo even lekker eten, en dan nog maar even de laatste loodjes voor mijn verslag..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_45978287
quote:
Op zondag 4 februari 2007 17:29 schreef Miss_S het volgende:
Ik put er ook geen motivatie uit
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 4 februari 2007 @ 18:13:38 #6
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_45978839
Was het maar zo makkelijk hè?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_45979062
bij mij heeft het wel altijd geholpen
pi_45979375
quote:
Op zondag 4 februari 2007 17:58 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik put er ook geen motivatie uit
Ik ook niet. Ik motiveer mezelf wel door in een bepaalde broek of rok te willen passen.
En verder kan ik altijd nog claimen enorme spieren te hebben van het fietsen en hardlopen! En ik ben zo trots op mezelf, want ik heb gister meegedaan aan een cross en ik heb 'm uitgelopen en ben niet eens allerlaatste geworden!!!
Maar ik ga wel wat fanatieker trainen, want ik wil eind maart de 5 km ruim binnen het half uur kunnen lopen.
pi_45979409
Ik heb vandaag een half uur gelopen met de hond, flink door gelopen, en dit ging goed.
Morgen ga ik weer beginnen aan mijn schema voor hardlopen samen met een vriendin.

Vandaag ziet alles er weer rooskleurig uit, maar ja morgen kan dit zomaar weer anders zijn.
Toch vervelend, met z'n onvoorspellende ziekte.

Maar goed, die 92 (:D) moeten eraf. Ja niet allemaal natuurlijk, maar ik ga eerst voor de 85.
Dan kijk ik hoe ik me voel, en dan ga ik weer voor een streven van -5 kilo
  zondag 4 februari 2007 @ 18:38:44 #10
79550 Ymke
your ghost
pi_45979771
quote:
Op zondag 4 februari 2007 18:28 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Ik ook niet. Ik motiveer mezelf wel door in een bepaalde broek of rok te willen passen.
En verder kan ik altijd nog claimen enorme spieren te hebben van het fietsen en hardlopen! En ik ben zo trots op mezelf, want ik heb gister meegedaan aan een cross en ik heb 'm uitgelopen en ben niet eens allerlaatste geworden!!!
Maar ik ga wel wat fanatieker trainen, want ik wil eind maart de 5 km ruim binnen het half uur kunnen lopen.
En terecht dat je trots op jezelf bent , knap hoor
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
pi_45981261
Daar zijn weer.

Momenteel bospaddestoelensoep met brood .
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_45981829
TVP
Ben al een paar dagen flink verkouden
pi_45982530
TVP
It is your friends who make your world!
pi_45983408
quote:
Op zondag 4 februari 2007 17:29 schreef Miss_S het volgende:
Nee hoor, zodra ik het opschrijf is het voor mijn gevoel alsof het een vaststaand gegeven is. En nu is het een tijdelijke 'oeps maar we kunnen nog terug'-situatie. En anders kan ik nog altijd mijn kop in het zand steken.

Motivatie heb ik niet.
Ik ben gestopt met sporten, viel ik toch geen gram van af.
Ik heb constant honger omdat het nog steeds koud is.
Ik moet toch iets doen als ik vriendje mis.
Op m'n werk heb ik drie keer pauze waarin ik niets te doen heb en dan maar ga eten, en waarin ik honger krijg omdat iederéén alleen maar zit te eten.

Blègh. Stomme vette pens. Bah bah bah.
Sanity is (not) statistical
pi_45984719
Waarom sta ik nog steeds niet in de OP
pi_45987812
quote:
Op zondag 4 februari 2007 19:29 schreef omearos het volgende:
TVP
Ben al een paar dagen flink verkouden
ken dat gevoel. tot aan ziek aan toe. en dan heb ik morgen ook nog een sollicitatiegesprek maar zoals schoonpaps al zei: das juist mooi, laat zien dat je niet direct je bed in duikt bij verkoudheid maar gewoon blijft werken, ook al zijn je ogen opgezet en heb je knallende koppijn.

ben trots op mezelf. na het afbreien van mijn sjaal (jaja hij is af, mijn mams is er nu mee bezig) ben ik weer verder gegaan met mijn borduurwerk, en die is nu ook af een hele mooie nefertiti, en heb nu een toetankamon klaar liggen om mee te starten.
pi_45988485
Zo, wat ben jij dan ijverig g-b
ik ben laatst begonnen met een groot winnie the pooh borduurwerk, maar ik heb er nu al ergens een grote fout inzitten, en de moed ontbreekt mij om het helemaal op te gaan lossen..

Maar afmaken zal ik hem!
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_45989000
quote:
Op zondag 4 februari 2007 21:38 schreef teigan het volgende:
Zo, wat ben jij dan ijverig g-b
ik ben laatst begonnen met een groot winnie the pooh borduurwerk, maar ik heb er nu al ergens een grote fout inzitten, en de moed ontbreekt mij om het helemaal op te gaan lossen..

Maar afmaken zal ik hem!
het lijkt ijverig teigan, maar de nefertiti en de toetankamon zijn allebei maar 11 bij 17,5 cm

hij zal wel op een van de vele borduursites staan, het is er een van lanarte. volgens mij is de website www.lanarte.com (ben heel slecht in linkjes maken en zo, ok niet meer, ze doen het nu automatisch ).

mijn zus heeft wel de grote nefertiti, en die is ook nog veeeeelll mooier, maar dat was mij ook teveel werk
pi_45989178
Succes morgen g-b

Ik heb de afgelopen 2 dagen gewoon gewerkt ondanks de vekoudheid en gebrek aan stem (erg onhandig bij een mondeling tentamen ) Vandaag heb ik me maar afgemeld en ik bekijk morgenochtend wel of ik me fit genoeg voel.
Mijn werk is momenteel pr-zooi ophangen, en telkens binnen en buiten zijn is niet goed voor mijn verkoudheid
pi_45990289
Ik zie hem staan g-b, hij is wel mooi hoor!!!

Ik ben al eens opzoek geweest naar een plaatje van die van mij, maar nog niet gevonden.. Ik ga nog ff zoeken.

hier staat hij, en dan de bovenste, genaamd Eeyore's bounce..

dit is ook de eerste die ik doe die zo groot is hoor, dus het is een uitdaging voor mij..
  zondag 4 februari 2007 @ 22:18:59 #21
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_45990643
iemand tips, om slanker in het gezicht te worden? Als ik bezig ben met afvallen dan verlies ik behoorlijk snel en veel gewicht over me hele lichaam, alleen me gezicht lijkt niet mee te gaan of het gaat super traag.

edit zie nu pas dat ik in het zuster topic moet posten, BMI van 22.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_45990926
quote:
Op zondag 4 februari 2007 22:11 schreef teigan het volgende:

Ik ben al eens opzoek geweest naar een plaatje van die van mij, maar nog niet gevonden.. Ik ga nog ff zoeken.

dit is ook de eerste die ik doe die zo groot is hoor, dus het is een uitdaging voor mij..
oeh dies moeilijk.
ben ook zo trots op schoonzus, die heeft tijdens zwangerschap van mijn neefje zown grote gemaakt met de naam en zo erbij. en nu ze weer zwanger is is ze met de volgende bezig, en dat terwijl ze ook 3 dagen werkt, danslessen volgt, rijlessen heeft, een 3 jarig onbenullig druk (maar lief) kindje heeft en nu al de buik heeft die ze had toen ze beviel van mijn neefje (ok mijn neefje was wel 7 weken te vroeg, maar dan nog, ze moet nog 3 maand )
pi_45996754
Ik ben sinds 2 dagen nu ook lekker verkouden. Vandaag heb ik trouwens weer chinees gegeten, voel ik me niet echt zo goed over, want het was nogal veel. Plus een lekker ijsje natuurlijk achteraf.
Vanaf woensdag begint mijn stage, vanaf morgen hebben we nog maar 2 dagen school in de week, maandag en dinsdag. De school moet nu dus alle lessen in die 2 dagen stoppen wat betekent dat ik nu op deze 2 dagen tot half 5 op school mag zitten.
De stage duurt tot half 6,dus dat word echt heel weinig vrije tijd, want ik wil ook nog steeds naar de sportschool.
Tok.
  maandag 5 februari 2007 @ 09:31:00 #24
149959 SQ
snelle trees
pi_45999385
quote:
Op zondag 4 februari 2007 20:35 schreef AnnekeM het volgende:
Heb je je plan al ingevuld?

Zo, ik heb gisteren ook lekker 2 uur gewandeld, vind ik heerlijk om te doen. Vriendje en ik gaan dan samen door de oude rijke buurten van Eindhoven lopen en ons verlekkeren aan al die prachtige grote jaren 30 huizen die we gaan kopen "als we later groot en rijk zijn"
Ondanks mijn gespons heb ik mijn 1,5 kilo er af weten te houden dus ik ga mijn voortgang maar aanpassen, na 9 dagen zal 't er toch wel echt af zijn
disclaimer
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 5 februari 2007 @ 09:31:49 #25
13151 crew  Rewimo
pi_45999395
Leuke jaren 30-bovenwoning in Haarlem kopen, SQ?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 5 februari 2007 @ 09:32:32 #26
149959 SQ
snelle trees
pi_45999408
Oh, ik heb donderdag de sportschool opgezegd, ben in 12 maanden 8 keer geweest (jaren geleden ging ik nog wel 3 keer per week ) en uitgerekend dat ik daarmee 800 euro door de wc heb gespoeld
Deze week begin ik dus maar met zwemmen! Zin an!
disclaimer
  maandag 5 februari 2007 @ 09:33:16 #27
149959 SQ
snelle trees
pi_45999414
quote:
Op maandag 5 februari 2007 09:31 schreef Rewimo het volgende:
Ik kan geen hypo krijgen om dat te betalen Rewimo
Ik werk pas een jaar
disclaimer
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 5 februari 2007 @ 09:35:35 #28
13151 crew  Rewimo
pi_45999458
  maandag 5 februari 2007 @ 09:36:35 #29
149959 SQ
snelle trees
pi_45999473
quote:
Op maandag 5 februari 2007 09:35 schreef Rewimo het volgende:
Maar wel kei tof dat jullie 't huis hebben!
Gefeliciteerd
disclaimer
  maandag 5 februari 2007 @ 09:52:14 #30
35189 Troel
scherp en bot
pi_45999724
quote:
Op zondag 4 februari 2007 20:35 schreef AnnekeM het volgende:
Omdat je niet alles goed ingevuld hebt?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_46000589
Hoihoi
Daar was ik weer, ik ben weer eventjes op school
Inmiddels wel internet aangevraagd in ons nieuwe huis, dus als het goed is hebben we voor 1 maart alles rond
Afvallen wordt hem even niet, zit aan de Prednisolon. Krijg er gelukkig geen eetbuien van, maar houd wel vocht vast. Niet dat het helpt overigens, morgen is de laatste dag van de stootkuur en als ik vijf minuten fiets piep ik nog steeds als een roestige pomp

Ik voel me door de medicijnen best wel heel hyper en blij, maar de mensen om mij heeb beginnen dingen tegen me te zeggen als: "weet je zeker dat je vanmorgen niet dood wakker geworden bent" en "Hey, gisteren was je best wit, vandaag ben je bijna grijs!" Dus blijkbaar zie ik er beroerder uit dan ik me voel (en ik heb behoorlijk botte vrienden )

Nou ja, vandaag eerst maar eens verder met afstudeerproject
pi_46000632
quote:
Op maandag 5 februari 2007 09:31 schreef Rewimo het volgende:
Heb je ook leuke foto's? Vriendlief en ik zijn namelijk wel aan het kijken naar woningen

Oh, en megasupergefeliciteerd met je nieuwe woning
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 5 februari 2007 @ 11:02:34 #33
13151 crew  Rewimo
pi_46001203
quote:
Op maandag 5 februari 2007 09:36 schreef Stormqueen het volgende:
Maar wel kei tof dat jullie 't huis hebben!
Gefeliciteerd
Jaaaaaaaaa, ik ben helemaal
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 5 februari 2007 @ 11:03:00 #34
13151 crew  Rewimo
pi_46001212
quote:
Op maandag 5 februari 2007 10:34 schreef Ikiskoel het volgende:
Heb je ook leuke foto's? Vriendlief en ik zijn namelijk wel aan het kijken naar woningen

Oh, en megasupergefeliciteerd met je nieuwe woning
Nee, maar dat kan natuurlijk geregeld worden
  maandag 5 februari 2007 @ 11:05:44 #35
35189 Troel
scherp en bot
pi_46001278
Moet je eerst opruimen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_46001538
quote:
Op maandag 5 februari 2007 09:52 schreef Troel het volgende:
Omdat je niet alles goed ingevuld hebt?
Ik heb het wel degelijk ingevuld, alleen de omvang niet enz. Dat heb ik vanaf het begin aan al niet bijgehouden.
  maandag 5 februari 2007 @ 11:24:25 #37
35189 Troel
scherp en bot
pi_46001780
Heb je het plan ook ingevuld? Dus je lengte en dergelijke? Je staat namelijk wel gekoppeld aan het lijstje.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_46002312
quote:
Op maandag 5 februari 2007 11:24 schreef Troel het volgende:
Heb je het plan ook ingevuld? Dus je lengte en dergelijke? Je staat namelijk wel gekoppeld aan het lijstje.
plan is ingevuld.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 5 februari 2007 @ 11:48:33 #39
13151 crew  Rewimo
pi_46002390
quote:
Op maandag 5 februari 2007 11:05 schreef Troel het volgende:
Moet je eerst opruimen

maandag 5 februari 2007 @ 11:50:10 #40
35189 Troel
scherp en bot
pi_46002434
Tja, de user AnnekeM is toch echt gekoppeld aan het lijstje. Ik kan er niets anders van maken.

Ik zie dat je een nieuwe account hebt aangemaakt. Ik heb AnnekeM op disabled gezet en de nieuwe gekoppeld. Dat zal het probleem geweest zijn.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_46002842
quote:
Op maandag 5 februari 2007 11:50 schreef Troel het volgende:
Tja, de user AnnekeM is toch echt gekoppeld aan het lijstje. Ik kan er niets anders van maken.

Ik zie dat je een nieuwe account hebt aangemaakt. Ik heb AnnekeM op disabled gezet en de nieuwe gekoppeld. Dat zal het probleem geweest zijn.
Oh ja, dat is ook zo. Maar mijn profielnaam had ik wel op AnnekeM gehouden zodat ik herkenbaar was.
Vergeet steeds weer het wachtwoord van mijn oude account
Maar het is gelukt dus
Ik schrik er toch even van dat ik al 13 kilo afgevallen ben
pi_46003405
Ik vertik het om te updaten... ben even in een ontkenningsfase.
't Was weer niet veel soeps op de weegschaal vanmorgen.
Morgen weer een dag!
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_46003613
Eindelijk ben ik nog eens wat gewicht kwijt, en dan ineens bijna 2kg snap het niet goed maarja
  maandag 5 februari 2007 @ 12:59:12 #44
41885 kless
morgen? waarom niet overmorgen
pi_46004228
Iemand ideen wat er goed te doen is tegen emovreten van het stoppen met roken? (geestelijke verslaving is maar half voorbij) stofwisseling is vertraagt, de lekkere vreetzin is voorbij en nu ook al 2 maand stabiel op gewicht alleen zijn al mn kleren nu net te krap en heb ik een pens gekregen en een dikke op. dat moet weer weg.

maar ik eet nu nogsteeds 10 broodjes vleeswaren/kaas/pindakaas/jam op een dag.
*ik heb al lamme kaken van het kauwgom kauwen*
Sporten? mn knieeen laten dat niet toe. exsta vrijen? geen vriendin om dat mee te doen. fietsen ipv bus/auto doe ik al.

Misschien eens een maand niet opstap/visite, (geen alcohol(bier), hapjes/toastje, chippies, gesuikerde frisdrank.)en geen chocolade koekjes avonds bij de koffie

Iets meer dan 180cm 95 kg en dat moet weer 80 kg worden als van voor het stoppen met roken.
*addme?"

Ohjah de broodjes met eitjekerrie en tonijn peper enzo moet ik natuurlijk iet vergeten.
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
  maandag 5 februari 2007 @ 13:10:04 #45
149959 SQ
snelle trees
pi_46004518
quote:
Op maandag 5 februari 2007 12:59 schreef kless het volgende:
Iemand ideen wat er goed te doen is tegen emovreten van het stoppen met roken? (geestelijke verslaving is maar half voorbij) stofwisseling is vertraagt, de lekkere vreetzin is voorbij en nu ook al 2 maand stabiel op gewicht alleen zijn al mn kleren nu net te krap en heb ik een pens gekregen en een dikke op. dat moet weer weg.

maar ik eet nu nogsteeds 10 broodjes vleeswaren/kaas/pindakaas/jam op een dag.
*ik heb al lamme kaken van het kauwgom kauwen*
Sporten? mn knieeen laten dat niet toe. exsta vrijen? geen vriendin om dat mee te doen. fietsen ipv bus/auto doe ik al.

Misschien eens een maand niet opstap/visite, (geen alcohol(bier), hapjes/toastje, chippies, gesuikerde frisdrank.)en geen chocolade koekjes avonds bij de koffie

Iets meer dan 180cm 95 kg en dat moet weer 80 kg worden als van voor het stoppen met roken.
*addme?"

Ohjah de broodjes met eitjekerrie en tonijn peper enzo moet ik natuurlijk iet vergeten.
Hoi, hier een mede-stopper.
Het enige advies wat ik je kan geven is: stop het spul niet in je mond. Net als met roken waarbij je geen sigaret meer moet opsteken. Je hebt nu je rookverslaving ingewisseld voor een vreetverslaving, en daar zul je nu tegen moeten vechten (ik spreek uit veel te veel ervaring). Wat je vooral NIET moet doen is weer een nieuwe vervangende verslaving voor je eetprobleem gaan zoeken.
Als je honger krijgt, of trek, zoek dan afleiding. Ga afwassen, ga een rondje lopen, ga je moeder bellen. Als je je gedachten kan afleiden is die trek zo weg
disclaimer
  maandag 5 februari 2007 @ 13:12:24 #46
35189 Troel
scherp en bot
pi_46004596
Neem in plaats van de sigaret een beker water.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 5 februari 2007 @ 13:18:50 #47
13151 crew  Rewimo
pi_46004758
Yep, water is de truc Is ook nog eens heel goed voor alle afvalstoffen die je lichaam nu kwijt moet.
  maandag 5 februari 2007 @ 13:19:12 #48
41885 kless
pi_46004763
die vreet verslaving is opzich ook wel weg.
ik bedoel ik ben al 2 maanden + 15 kg.
"vroeger" at ik net zoveel... alleen weeg ik nu 15 kg meer en met die +15 kg ben ik het niet zo eens.
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
  maandag 5 februari 2007 @ 13:19:51 #49
149959 SQ
snelle trees
pi_46004793
Hij is al een paar maanden gestopt
Hij heeft alleen zijn rookverslaving ingewisseld voor een eetverslaving.
disclaimer
  maandag 5 februari 2007 @ 13:20:43 #50
149959 SQ
snelle trees
pi_46004823
quote:
Op maandag 5 februari 2007 13:19 schreef kless het volgende:
die vreet verslaving is opzich ook wel weg.
ik bedoel ik ben al 2 maanden + 15 kg.
"vroeger" at ik net zoveel... alleen weeg ik nu 15 kg meer en met die +15 kg ben ik het niet zo eens.
Hm, je zegt net zelf dat je nog veel te veel eet...
Maar wat is dan het probleem precies?
disclaimer
  maandag 5 februari 2007 @ 13:28:23 #51
41885 kless
pi_46005031
quote:
Op maandag 5 februari 2007 13:20 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Hm, je zegt net zelf dat je nog veel te veel eet...
Maar wat is dan het probleem precies?
Dat ik van 95 terug moet naar 80 op een aangename manier, Daar eet ik nog teveel voor.
mn vreetzin enzo heb ik weer onde controle,
Ik moet nu dus terug van 95 naar 80 op een aangename manier.
iGEM
  maandag 5 februari 2007 @ 14:00:58 #52
149959 SQ
snelle trees
pi_46005984
quote:
Op maandag 5 februari 2007 13:28 schreef kless het volgende:

[..]

Dat ik van 95 terug moet naar 80 op een aangename manier, Daar eet ik nog teveel voor.
mn vreetzin enzo heb ik weer onde controle,
Ik moet nu dus terug van 95 naar 80 op een aangename manier.
Ah, okee, dan staat het er gewoon een beetje raar
Wat had je zelf in gedachten?
disclaimer
  maandag 5 februari 2007 @ 14:08:52 #53
41885 kless
pi_46006227
quote:
Op maandag 5 februari 2007 14:00 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ah, okee, dan staat het er gewoon een beetje raar
Wat had je zelf in gedachten?
euh maandje fris en bier en mix loos? hoeveel kg leverd dat op aan afvallen?
*1 krat per week haal ik denk ik net niet met mn gezuip. student enzo
iGEM
  maandag 5 februari 2007 @ 14:12:57 #54
149959 SQ
snelle trees
pi_46006339
quote:
Op maandag 5 februari 2007 14:08 schreef kless het volgende:

[..]

euh maandje fris en bier en mix loos? hoeveel kg leverd dat op aan afvallen?
*1 krat per week haal ik denk ik net niet met mn gezuip. student enzo
Dat is per persoon verschillend, je kan natuurlijk niet zeggen "als je een maand zo en zo doet, dan val je zoveel af"
Het is in ieder geval al goed om het te beperken, bijvoorbeeld alleen dat soort dingen op zaterdagavond te drinken. En dan niet een heel krat Dat zal zeker al schelen, maar verwacht geen wonderen
En 10 broodjes per dag heb je ook niet echt nodig lijkt me
disclaimer
pi_46006532
kless > en toch eens gaan kijken op de sportschool of je kan gaan sporten onder begeleiding oid. Roeien en fietsen kan misschien best met je knieen. Of elke dag een half uur gaan wandelen. En zoveel mogelijk per fiets / wandelen doen ipv met de bus.
Mbt drinkgedrag: wissel het bier af met lightdrinken / water. Of ga aan de wijn.
  maandag 5 februari 2007 @ 14:20:09 #56
41885 kless
pi_46006562
ene dag 8 andere dag 12 gewoon brood eten tot ik "genoeg" heb. zelfde voor avond eten. Het ene is 1x opscheppen spagettie carbonara, het andere 3X (stampot hutspot)
iGEM
  maandag 5 februari 2007 @ 14:22:14 #57
149959 SQ
snelle trees
pi_46006631
quote:
Op maandag 5 februari 2007 14:20 schreef kless het volgende:
ene dag 8 andere dag 12 gewoon brood eten tot ik "genoeg" heb. zelfde voor avond eten. Het ene is 1x opscheppen spagettie carbonara, het andere 3X (stampot hutspot)
Probeer dan langzamer te eten.

Ik ben namelijk een "schrokker" en dan eet je 3 keer meer dan je nodig hebt. Je hersenen hebben 20 minuten nodig om te beseffen dat het lichaam gevoed is, en in 20 minuten kun je schrikwekkend veel eten. Heb me echt af moeten leren om dat te doen.
disclaimer
  maandag 5 februari 2007 @ 14:42:59 #58
41885 kless
pi_46007272
quote:
Op maandag 5 februari 2007 14:22 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Probeer dan langzamer te eten.

Ik ben namelijk een "schrokker" en dan eet je 3 keer meer dan je nodig hebt. Je hersenen hebben 20 minuten nodig om te beseffen dat het lichaam gevoed is, en in 20 minuten kun je schrikwekkend veel eten. Heb me echt af moeten leren om dat te doen.
koud/afgekoeld warmeten vult heel snel.
Komt dat door het koude vet? of misschien ook wel omdat die 20 min dan om zijn?
iGEM
  maandag 5 februari 2007 @ 14:52:25 #59
242 Pinball
Electric Monk
pi_46007573
quote:
Even quoten.
Daar hou ik je aan!
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
  maandag 5 februari 2007 @ 14:53:25 #60
149959 SQ
snelle trees
pi_46007607
quote:
Op maandag 5 februari 2007 14:42 schreef kless het volgende:

[..]

koud/afgekoeld warmeten vult heel snel.
Komt dat door het koude vet? of misschien ook wel omdat die 20 min dan om zijn?
Je eet het veel langzamer dan warm eten Let er maar eens op

(overigens, als koud eten meer zou vullen vanwege het gestolde vet, dan zou ik toch eens een kritische blik werpen op wat je maaltijd voor rotzooi bevat )
disclaimer
  maandag 5 februari 2007 @ 15:07:25 #61
41885 kless
pi_46008046
quote:
Op maandag 5 februari 2007 14:53 schreef Stormqueen het volgende:
(overigens, als koud eten meer zou vullen vanwege het gestolde vet, dan zou ik toch eens een kritische blik werpen op wat je maaltijd voor rotzooi bevat )
Het is geen rotzooi. vloeibaar+warm gaat gewoon makkelijker naar binnen dan koud en stugger.
jus over aardappelen zonder is het gewoon niet te vreten.
Net als kaas over de pasta. Heel lekker.. maar als het koud is eet het ook drie keer zwaarder.

Zonder zout,vet zoet of zuur is eten ronduit smerig.

*kruiden zijn vaak ook alleen maar lekker als ze in combinatie met vet gegeten worden
iGEM
  maandag 5 februari 2007 @ 15:11:53 #62
149959 SQ
snelle trees
pi_46008187
quote:
Op maandag 5 februari 2007 15:07 schreef kless het volgende:

[..]

Het is geen rotzooi. vloeibaar+warm gaat gewoon makkelijker naar binnen dan koud en stugger.
jus over aardappelen zonder is het gewoon niet te vreten.
Net als kaas over de pasta. Heel lekker.. maar als het koud is eet het ook drie keer zwaarder.

Zonder zout,vet zoet of zuur is eten ronduit smerig.

*kruiden zijn vaak ook alleen maar lekker als ze in combinatie met vet gegeten worden
Je had het zelf over eten wat zwaarder zou worden door koud vet hoor
En ik vind eten met weinig vet juist wel erg lekker, dat is denk ik een kwestie van smaak
disclaimer
pi_46008360
Kwestie van wennen hoor!
Ik kan inmiddels niet meer vet eten, krijg ik last van mijn maag.

Maar goed, je moet wel je eetpatroon aanpassen he als je wilt afvallen. Da's dan ook voor blijvend.
  maandag 5 februari 2007 @ 15:17:55 #64
41885 kless
pi_46008366
quote:
Op maandag 5 februari 2007 15:11 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Je had het zelf over eten wat zwaarder zou worden door koud vet hoor
En ik vind eten met weinig vet juist wel erg lekker, dat is denk ik een kwestie van smaak
zoals? ... ik bedoel.. doe je jus over je aardappeltjes als je AGV eet? of...
iGEM
pi_46008406
Ik doe geen jus over de aardappelen. Ook niet over het vlees.
Zoals ik al zei: kwestie van wennen.
  maandag 5 februari 2007 @ 15:20:48 #66
149959 SQ
snelle trees
pi_46008462
Ik eet geen aardappelen want ik krijg er maagpijn van.
Maar ik eet nooit jus, ik voeg nooit kaas of vet toe. Als ik dat wel doe, dan ben ik 2 dagen aan de schijterij
disclaimer
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 5 februari 2007 @ 15:20:56 #67
13151 crew  Rewimo
pi_46008466
Het scheelt al als je je jus ontvet (dus laten stollen en dan het vetlaagje eraf scheppen). Dan heb je wel de smaak maar al heel wat minder calorieëen.
  maandag 5 februari 2007 @ 15:21:34 #68
149959 SQ
snelle trees
pi_46008489
En verdunnen! Veel water bij het bakvet gooien
disclaimer
pi_46008762
quote:
Op maandag 5 februari 2007 12:28 schreef Levitation het volgende:
Ik vertik het om te updaten... ben even in een ontkenningsfase.
Ik heb vandaag exact hetzelfde gevoel

Heb me wel ingeschreven bij de sportschool. Ga drie keer per week (uh, dat is het plan... nu nog kijken of ik dat vol kan houden). Verd... ¤43.50 per maand. Mja. Moet er iets voor over hebben. Kan ook wel thuis bewegen, maar meestal kom ik op mijn thuisapparaten niet verder dan ze af te stoffen... Hmz.
Le véritable voyage de découverte ne consiste pas à chercher de nouveaux paysages, mais à avoir de nouveaux yeux. ~Marcel Proust (1871-1922)
Last.fm | Flickr
  maandag 5 februari 2007 @ 15:29:19 #70
41885 kless
pi_46008765
Kan ik wel eens doen. de jus ontvetten . kijken of het dan nog te vreten is.

Verder wordt dat dus VAM dieet? (van alles minder) en dat dan door langzamer te eten.

ik moet wel 80 kg blijven. moet wel een beetje body&benen overhouden... al is dat zorg voor later

Ik kijk eerst wel wat de "alcohol&fris vrije maand" oplevert.

[ Bericht 5% gewijzigd door kless op 05-02-2007 16:02:53 ]
iGEM
pi_46009994
Ik gooi eigenlijk nooit echte jus over de aardappels. Je kan in de supermarkt jus-poeder kopen en dan gewoon water toevoegen ipv boter. Stuk magerder, maar wel lekker smaakje.
  maandag 5 februari 2007 @ 16:12:05 #72
149959 SQ
snelle trees
pi_46010126
My spons are as a matter of fact wringed out, I remain but run to the toilet today

-edit- verkeerde forum
disclaimer
  maandag 5 februari 2007 @ 16:15:52 #73
41885 kless
pi_46010257
quote:
Op maandag 5 februari 2007 16:07 schreef octopussy het volgende:
Ik gooi eigenlijk nooit echte jus over de aardappels. Je kan in de supermarkt jus-poeder kopen en dan gewoon water toevoegen ipv boter. Stuk magerder, maar wel lekker smaakje.
GATVERDAMME dat is smerig...beetje runderbouion met nog wat bindmiddel er in ook. dan nog liever zonder.

Veel lekkerder als je na het braden van je vlees of bakken van je balletje er nog (vlink)wat water bij doet en dan een sleefje over je geprakte aardappeltjes met rodekool doet (of weet ik wat) en je vleesje wordt er ook nog extra sappig van. als ik minder ga eten dan moet het zeker nog wel lekker blijven!!!

Braden/bakken van rull gehakt/kleine balletjes voor de macaroni/bami/lasagne gaat trouwens zonder bak/braad boter. vet van vant gehakt zelf zorgt er wel voor (net als met spek)
iGEM
  maandag 5 februari 2007 @ 16:19:02 #74
149959 SQ
snelle trees
pi_46010372
quote:
Op maandag 5 februari 2007 16:15 schreef kless het volgende:

[..]

GATVERDAMME dat is smerig...beetje runderbouion met nog wat bindmiddel er in ook. dan nog liever zonder.

Veel lekkerder als je na het braden van je vlees of bakken van je balletje er nog (vlink)wat water bij doet en dan een sleefje over je geprakte aardappeltjes met rodekool doet (of weet ik wat) en je vleesje wordt er ook nog extra sappig van. als ik minder ga eten dan moet het zeker nog wel lekker blijven!!!
Het gaat om maat houden en aanpassen van je eetgewoontes - je kan beter die jus weglaten en net zoveel eten, als dat je wat minder eet en die jus er overheen blijft gooien. Tenminste, als je efficient af wil vallen
quote:
Braden/bakken van rull gehakt/kleine balletjes voor de macaroni/bami/lasagne gaat trouwens zonder bak/braad boter. vet van vant gehakt zelf zorgt er wel voor (net als met spek)
Joh
disclaimer
  maandag 5 februari 2007 @ 16:21:21 #75
52834 Droeke
Curiosity killed the cat
pi_46010452
Ik hou helemaal niet van saus, nooit eigenlijk. Niet over snitzels of andere stukken vlees. Ben er gewoon niet gek op. En die droge, gekookte aardappelen hussel ik eigenlijk altijd onder de groente. Beetje zout en peper en klaar is Kees!
A cat is a lion in a jungle of small bushes
  maandag 5 februari 2007 @ 16:22:00 #76
41885 kless
pi_46010484
quote:
Op maandag 5 februari 2007 16:19 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Het gaat om maat houden en aanpassen van je eetgewoontes - je kan beter die jus weglaten en net zoveel eten, als dat je wat minder eet en die jus er overheen blijft gooien. Tenminste, als je efficient af wil vallen
[..]

Joh
efficient? moa 't leven moet wel leuk blijven en eten lekker.
Dat het er in 2 maand aangekomen is wil niet zeggen dat het er ook in 2 maand af moet.
iGEM
pi_46010541
Soms is afvallen echt frustrerend. Was ik afgelopen vrijdag nog 1.1 kg afgevallen (in een week), vandaag is er weer 1,3 kg bij gekomen (in een dag dus). Ik ga dus echt geen chinees meer eten volgende keer.
Tok.
  maandag 5 februari 2007 @ 16:24:33 #78
149959 SQ
snelle trees
pi_46010572
quote:
Op maandag 5 februari 2007 16:22 schreef kless het volgende:

[..]

efficient? moa 't leven moet wel leuk blijven en eten lekker.
Dat het er in 2 maand aangekomen is wil niet zeggen dat het er ook in 2 maand af moet.
Nee, okee, maar goed je vraagt om tips die werken
Het is trouwens echt niet zo dat eten vies is als het mager is en dat het leven er kut van wordt als je minder vet eet - integendeel.
disclaimer
pi_46010591
quote:
Op maandag 5 februari 2007 16:12 schreef Stormqueen het volgende:
My spons are as a matter of fact wringed out, I remain but run to the toilet today

-edit- verkeerde forum
You are really terrible, you have still Babbelvis more terrible addiction than I!
***Levi was here***
  maandag 5 februari 2007 @ 16:25:02 #80
41885 kless
pi_46010593
quote:
Op maandag 5 februari 2007 16:23 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Soms is afvallen echt frustrerend. Was ik afgelopen vrijdag nog 1.1 kg afgevallen (in een week), vandaag is er weer 1,3 kg bij gekomen (in een dag dus). Ik ga dus echt geen chinees meer eten volgende keer.
misschien moet je nog poepen en valt het toch nog mee?
iGEM
  maandag 5 februari 2007 @ 16:25:28 #81
149959 SQ
snelle trees
pi_46010613
quote:
Op maandag 5 februari 2007 16:23 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Vocht - ik heb vaak enorme dorst na chinees, door die kruiden en sausjes, waardoor ik heel veel water ga drinken. Morgen ben je wss al veel van die 1,3 kilo weer kwijt
disclaimer
pi_46011023
quote:
Op maandag 5 februari 2007 16:15 schreef kless het volgende:

[..]

ok

de toon is gezet hoor
  maandag 5 februari 2007 @ 16:40:52 #83
41885 kless
pi_46011175
quote:
Op maandag 5 februari 2007 16:36 schreef octopussy het volgende:

[..]

ok

de toon is gezet hoor
ja nee ok is ook wel zo.
vergeleken met een jus-tje van gebraden vlees enzo daar komt zo een zakje nieteens bij in de buurt.
alleen in hoge nood ofzo (kip en geen jus van de dag er voor) wordt zo een zakje opengetrokken. maar liever niet. (en ik eet dan zelfs mn aardappeltjes zonder)
iGEM
  maandag 5 februari 2007 @ 16:43:45 #84
35189 Troel
scherp en bot
pi_46011270
Pffff.

Ik vind jus eigenlijk zelden lekker
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 5 februari 2007 @ 16:44:56 #85
149959 SQ
snelle trees
pi_46011312
Ik bedenk me altijd dat jus niets meer is dan grote scheppen gesmolten bakboter met een kruidig smaakje. Ben je snel genezen
In 100 gram croma zit 900 kcal, stel je haalt daar 80 ml jus uit. Lekker jus over de aardappels is algauw 40 ml.
Nee, bedankt
disclaimer
  maandag 5 februari 2007 @ 16:46:45 #86
35189 Troel
scherp en bot
pi_46011365
quote:
Op maandag 5 februari 2007 16:40 schreef kless het volgende:

[..]

ja nee ok is ook wel zo.
vergeleken met een jus-tje van gebraden vlees enzo daar komt zo een zakje nieteens bij in de buurt.
alleen in hoge nood ofzo (kip en geen jus van de dag er voor) wordt zo een zakje opengetrokken. maar liever niet. (en ik eet dan zelfs mn aardappeltjes zonder)
het gaat meer op de manier waarop je dat zegt. Komt op mij over:

je komt hier het topic binnenstormen en begint vervolgens te schelden op hetgeen wat wij eten wat het is vies.

Komt niet lief over.

disclaimer: ik ben net wakker en mijn hoofd bonkt nog steeds.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_46011786
quote:
Op maandag 5 februari 2007 16:40 schreef kless het volgende:

[..]

ja nee ok is ook wel zo.
Oud Levje familie-recept:
Kip bakken (met weinig vet!), aan het einde beetje water toevoegen, daar (zoute) ketjap aan toevoegen en een scheut ketchup... geheel nog even laten sudderen... lekkere "jus" en niet vet! Klinkt misschien wat raar, maar smaakt echt lekker bij kip.
Is recept van mijn overgrootmoeder.
***Levi was here***
  maandag 5 februari 2007 @ 17:03:09 #88
41885 kless
pi_46011976
was ook niet lief, was schelden op zakjes jus, dat dat vies is (imho)
quote:
Op maandag 5 februari 2007 16:46 schreef Troel het volgende:

[..]

het gaat meer op de manier waarop je dat zegt. Komt op mij over:

je komt hier het topic binnenstormen en begint vervolgens te schelden op hetgeen wat wij eten wat het is vies.

Komt niet lief over.

disclaimer: ik ben net wakker en mijn hoofd bonkt nog steeds.
schelden op "zakjes jus" dat het die naam mag dragen...
lekkere jus? 40 gr boter, met daarin het (gekruide/zoute/peperde) vlees gebakken.braden met tegen het eind een kop water of 2? er bij om het vlees sappig te maken en een heerlijke jus over te houden. en dan een beetje voor de smaak een `structuur van de geprakte aardappeltjes 2 of 3 eetlepels op een heel bord ofzo?.

Ja het is wel warm vet met water. Maar het geeft je drooggekookte aardappeljes een lekkerder smaakje. (imho).
iGEM
pi_46012034
quote:
Op maandag 5 februari 2007 16:46 schreef Troel het volgende:

[..]

ik ben net wakker en mijn hoofd bonkt nog steeds.
Arme Troel!
Beterschap!
***Levi was here***
  maandag 5 februari 2007 @ 17:10:38 #90
149959 SQ
snelle trees
pi_46012266
quote:
Op maandag 5 februari 2007 17:03 schreef kless het volgende:
was ook niet lief, was schelden op zakjes jus, dat dat vies is (imho)
[..]

schelden op "zakjes jus" dat het die naam mag dragen...
lekkere jus? 40 gr boter, met daarin het (gekruide/zoute/peperde) vlees gebakken.braden met tegen het eind een kop water of 2? er bij om het vlees sappig te maken en een heerlijke jus over te houden. en dan een beetje voor de smaak een `structuur van de geprakte aardappeltjes 2 of 3 eetlepels op een heel bord ofzo?.

Ja het is wel warm vet met water. Maar het geeft je drooggekookte aardappeljes een lekkerder smaakje. (imho).
Dat is natuurlijk ook je goed recht
Maar je vraagt om tips om af te vallen, wij geven voorbeelden van wat je kan veranderen, maar dat keur je allemaal meteen af Het isgewoon zo dat als je af wil vallen, je behoorlijk wat offers moet maken. 15 kilo raak je niet kwijt door een aardappel minder te eten.
disclaimer
  maandag 5 februari 2007 @ 17:11:53 #91
41885 kless
pi_46012307
quote:
Op maandag 5 februari 2007 16:58 schreef Levitation het volgende:

[..]

Oud Levje familie-recept:
Kip bakken (met weinig vet!), aan het einde beetje water toevoegen, daar (zoute) ketjap aan toevoegen en een scheut ketchup... geheel nog even laten sudderen... lekkere "jus" en niet vet! Klinkt misschien wat raar, maar smaakt echt lekker bij kip.
Is recept van mijn overgrootmoeder.
en die aardappeltjes dan?
iGEM
  maandag 5 februari 2007 @ 17:18:59 #92
41885 kless
pi_46012548
quote:
Op maandag 5 februari 2007 17:10 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk ook je goed recht
Maar je vraagt om tips om af te vallen, wij geven voorbeelden van wat je kan veranderen, maar dat keur je allemaal meteen af Het isgewoon zo dat als je af wil vallen, je behoorlijk wat offers moet maken. 15 kilo raak je niet kwijt door een aardappel minder te eten.
nee, die krijg je er bij door chocolade emo vreten na stoppen met roken
Hey het hoeft niet vandaag op morgen!! Al zou het 2 jaar kosten. Als ik dan weer 80 ben en blijf vind ik het prima.
iGEM
pi_46012629
quote:
Op maandag 5 februari 2007 17:11 schreef kless het volgende:

[..]

en die aardappeltjes dan?
What about the aardappeltjes?
***Levi was here***
  maandag 5 februari 2007 @ 17:23:27 #94
41885 kless
pi_46012707
quote:
Op maandag 5 februari 2007 17:21 schreef Levitation het volgende:

[..]

What about the aardappeltjes?
->smaakt echt lekker bij kip.<-
ik mot jus hebben over mn aardappeltje!!
iGEM
  maandag 5 februari 2007 @ 17:24:10 #95
149959 SQ
snelle trees
pi_46012731
quote:
Op maandag 5 februari 2007 17:18 schreef kless het volgende:

[..]

nee, die krijg je er bij door chocolade emo vreten na stoppen met roken
Hey het hoeft niet vandaag op morgen!! Al zou het 2 jaar kosten. Als ik dan weer 80 ben en blijf vind ik het prima.
Je hebt het er in 2 maanden aan gegeten, dan heb je juist de kans om het er snel weer af te trainen. Dat is nog geen "gesetteld" vet.
Maar als je 15 kilo in 2 jaar af wil vallen dan moet het je kunnen lukken door het bier met rust te laten, dat moet voldoende zijn om een pond per maand mee te vermageren.
disclaimer
  maandag 5 februari 2007 @ 17:24:43 #96
149959 SQ
snelle trees
pi_46012754
quote:
Op maandag 5 februari 2007 17:23 schreef kless het volgende:

[..]

Want jus die lekker smaakt bij kip kun je niet over je aardappels gieten
disclaimer
pi_46012844
quote:
Op maandag 5 februari 2007 17:23 schreef kless het volgende:

[..]

Daar gooi je die saus/jus overheen... just as usual... alleen minder vet.
Maare, ik ben opgevoed zonder jus en vooral (helaas) zonder aardappelen. Bij ons kreeg je rijst, dat hoefde mijn moeder immers niet te schillen.
***Levi was here***
  maandag 5 februari 2007 @ 17:31:22 #98
41885 kless
pi_46012987
quote:
Op maandag 5 februari 2007 17:27 schreef Levitation het volgende:

[..]

Maare, ik ben opgevoed zonder jus en vooral (helaas) zonder aardappelen. Bij ons kreeg je rijst, dat hoefde mijn moeder immers niet te schillen.
ok. kless gaat de zakjes jus uit zn leven verbannen (als bovenstaande ook bij mij in de smaak valt)
iGEM
pi_46013052
quote:
Op maandag 5 februari 2007 17:27 schreef Levitation het volgende:

[..]

Hehe ik ben opgegroeid met veel gekookte aardappels. Ik eet het nu nooit meer, veel te veel gedoe en eigenlijk vind ik het niet lekker. Ik vind aardappelschijfjes of partjes in olijfolie gebakken dan weer wel lekker
  maandag 5 februari 2007 @ 17:35:50 #100
41885 kless
pi_46013136
Wat mij een mooie manier van afvallen leek...

Verliefd worden (zo dus eten verwaarlozen en al helemaal geen oog meer voor snoepgoed)
Dat dat dan ook nog eens wederzijds is. En daarna dan ook nog eens de kilos er af vrijen.
iGEM
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 5 februari 2007 @ 17:41:33 #101
13151 crew  Rewimo
pi_46013303
quote:
Op maandag 5 februari 2007 15:29 schreef kless het volgende:
Kan ik wel eens doen. de jus ontvetten . kijken of het dan nog te vreten is.
Echt, het smaakt precies hetzelfde
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 5 februari 2007 @ 17:42:25 #102
149959 SQ
snelle trees
pi_46013328
quote:
Op maandag 5 februari 2007 17:41 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Echt, het smaakt precies hetzelfde
Maar dan moet je best veel jus maken en best lang wachten tot het gestold is toch?
disclaimer
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 5 februari 2007 @ 17:44:28 #103
13151 crew  Rewimo
pi_46013380
Nee je hoeft niet extra veel te maken En ja, je zult het wel af moeten laten koelen, dat kost even tijd.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 5 februari 2007 @ 17:47:12 #104
149959 SQ
snelle trees
pi_46013466
quote:
Op maandag 5 februari 2007 17:44 schreef Rewimo het volgende:
Nee je hoeft niet extra veel te maken En ja, je zult het wel af moeten laten koelen, dat kost even tijd.
Nice tip! Ik speel het door aan mijn moeder (die maakt ook altijd sauspannen vol jus, en ik zie ondertussen mijn broertje met de dag breder worden )
disclaimer
pi_46013888
quote:
Op maandag 5 februari 2007 17:35 schreef kless het volgende:
Wat mij een mooie manier van afvallen leek...
Verliefd worden (zo dus eten verwaarlozen en al helemaal geen oog meer voor snoepgoed)
Dat dat dan ook nog eens wederzijds is. En daarna dan ook nog eens de kilos er af vrijen.
Even je uit de droom helpen: je gaat gezellig uiteten en hapjes eten. Dus nee, liefde is niet goed voor de lijn .
pi_46014619
quote:
Op maandag 5 februari 2007 18:01 schreef Pandorah het volgende:

[..]

Even je uit de droom helpen: je gaat gezellig uiteten en hapjes eten. Dus nee, liefde is niet goed voor de lijn .
om hem nog verder uit de droom te helpen. doordat je je eindelijk goed voelt bij iemand, en je (voor je gevoel, niet meer hoeft te letten op alles wat je eet) kom je ook nog eens 20 kilo extra aan ( bijna 40 bij mij, maar vind mijn vriendje nog steeds lief hoor )

gesprek vandaag ging volgens mij wel goed. maar was helemaal niets over het bedrijf of over de werkzaamheden, was meer over wie ben jij en wat wil jij, dus hoe wil je je werktijden, hoe zie jij de werksfeer op de werkvloer en dergelijke. was ook maar een gesprekje van 10 tot 15 minuten. nu maar gewoon afwachten totdat het uitzendbureau weer belt.
  maandag 5 februari 2007 @ 18:55:24 #107
41885 kless
pi_46015560
ik voel me niet goed, mn broeken zitten (TE) strak, ik heb een buik ala mn baby/peuterkiekje en die zit in de weg, Als ik iets naast me van de grond wil pakken voel ik mn eigen in mn zij dubbel rollen.
Die kg vetjes moeten weer weg. Want ze zitten in de weg.

*toen ik rookte lette ik ook niet op wat ik at/dronk*
stelletje dromenjatters...

en kless schrikt er van dat *vrouwen honger willen lijden tot ze hun liefde vinden?*
iGEM
pi_46015851
quote:
Op maandag 5 februari 2007 18:55 schreef kless het volgende:
ik voel me niet goed, mn broeken zitten (TE) strak, ik heb een buik ala mn baby/peuterkiekje en die zit in de weg, Als ik iets naast me van de grond wil pakken voel ik mn eigen in mn zij dubbel rollen.
Die kg vetjes moeten weer weg. Want ze zitten in de weg.

*toen ik rookte lette ik ook niet op wat ik at/dronk*
stelletje dromenjatters...

en kless schrikt er van dat *vrouwen honger willen lijden tot ze hun liefde vinden?*
was vroeger als puber honger lijden ja, tot het extreme, maar daar was ik al overheen, was op het minimale gewicht en kwam geen kilo'tje aan ook al at ik elke dag friet met majo en een frikandel speciaal. en toen vriendje kwam toen kwamen de kilo's er wel bij,gewoon omdat je je goed voelt.

enne misschien gaan sporten, bewegen, wat minder brood eten (als je nu bv witbrood eet over gaan op bruin brood) als tussendoortje fruit gaan eten in plaats van een koekje, snoepje of wat dan ook. en zoals SQ (volgens mij was het SQ) zegt: langer over je maaltijd doen. waardoor je minder gaat eten.

en ik ken dat studentenleventje: geen patat na het uitgaan, afblijven daarvan, gewoon na het uit gaan je bed in duiken!
  maandag 5 februari 2007 @ 19:30:23 #109
35189 Troel
scherp en bot
pi_46016853
En veel water drinken tijdens het uitgaan en gewoon wat biertjes minder
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_46017274
quote:
Op maandag 5 februari 2007 16:25 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Vocht - ik heb vaak enorme dorst na chinees, door die kruiden en sausjes, waardoor ik heel veel water ga drinken. Morgen ben je wss al veel van die 1,3 kilo weer kwijt
Hmm, ik had wel 3 glazen cola gedronken gisteren. Hopen dat ze maar weer snel verdwijnen.
Tok.
  maandag 5 februari 2007 @ 19:56:30 #111
149959 SQ
snelle trees
pi_46017834
quote:
Op maandag 5 februari 2007 19:03 schreef gothic-blackie het volgende:
en ik ken dat studentenleventje: geen patat na het uitgaan, afblijven daarvan, gewoon na het uit gaan je bed in duiken!
Om 4 uur 's nachts een grote friet oorlog, kipcorn, frikandel speciaal en een kaassouflé bestellen
Been there Gelukkig mogen de cafetaria's niet meer tot 5 uur open zijn
disclaimer
pi_46017917
quote:
En ik ben zo trots op mezelf, want ik heb gister meegedaan aan een cross en ik heb 'm uitgelopen en ben niet eens allerlaatste geworden!!!
Oh Liejannuh, ik ben ook trots op je
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 5 februari 2007 @ 20:10:27 #113
35189 Troel
scherp en bot
pi_46018404
quote:
Op zondag 4 februari 2007 22:11 schreef teigan het volgende:

Borduursters in het topic

Mijn moeder is jaren geleden voor mij begonnen aan een wandkleed van Peter Rabbit, maar helaas is dat nooit afgemaakt door omstandigheden. Erg jammer, want ze was al best ver en heeft er bloed, zweet en tranen inzitten!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_46018453
dit is ook de eerste die ik zo groot ga doen hoor..
En ik hoop dat ie ooit een keer afkomt..

Ik heb eerdere dingen altijd geborduurt voor een baby, maar meestal waren ze al minstens een half jaar oud voordat het af was...
pi_46018775
ik schaar me ook maar bij de afvallers.
Hoewel ik niet echt super dik ben mag het wel wat minder
Ben 2 weken geleden begonnen met Hardlopen dat gaat goed. Maar niet goed genoeg, vroeger ben ik dan ook goed sportief geweest maar daar is in de laatste 2 jaar niks meer van overgebleven.
Alleen heb ik nu tijdens het lopen last van mijn onderrug , ik ga er vanuit dat dit gewoon wat moet aansterken. Thuis doe ik nog een beetje spiertraining ( opdrukken en wat gewichten werk)
Mijn probleem is vooral het snoepen... dat is wel zo lekker en als ik eenmaal begin....
Dus minder snoepen, en volhouden is mijn uitdaging.

Wat ik leuk vind met het hardlopen , is mijn route uitsippelen via google earth. Zo weet ik hoeveel ik per keer loop en kan ik leuke routes in de buurt uitzetten.

Iedereen veel succes
pi_46018811
Oeh, ik zie iets leuks voor de eerste Valentijnsdag met mn : Ontbijt op bed
http://www.broodrunner.nl Denk dat ik dat morgen maar eens even ga bestellen!!

[ Bericht 12% gewijzigd door Ikiskoel op 05-02-2007 20:37:30 ]
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 5 februari 2007 @ 20:26:42 #117
13151 crew  Rewimo
pi_46019100
Omdat je hem tussen [img] zet in plaats van tussen [url] En dat [url] kun je zelfs nog weglaten ook
  maandag 5 februari 2007 @ 20:31:06 #118
41885 kless
pi_46019277
quote:
Op maandag 5 februari 2007 19:56 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Om 4 uur 's nachts een grote friet oorlog, kipcorn, frikandel speciaal en een kaassouflé bestellen
Been there Gelukkig mogen de cafetaria's niet meer tot 5 uur open zijn
kless denkt na en.. euh .. nou in groningen euh.. weetje dat je daar euh. Als je weet waar je wezen moet 27/4 kan stappen en vreten?
Eerder was het na het stappen bij mij thuis frituren. Maar dat gebeurt al een paar jaar nietmeer.
iGEM
pi_46019390
quote:
Op maandag 5 februari 2007 20:31 schreef kless het volgende:

[..]

kless denkt na en.. euh .. nou in groningen euh.. weetje dat je daar euh. Als je weet waar je wezen moet 27/4 kan stappen en vreten?
Eerder was het na het stappen bij mij thuis frituren. Maar dat gebeurt al een paar jaar nietmeer.
Ja, na het stappen even langs de Febo, die was altijd lang open..

Maar dat is alweer lang geleden voor mij....
  maandag 5 februari 2007 @ 20:34:26 #120
149959 SQ
snelle trees
pi_46019447
quote:
Op maandag 5 februari 2007 20:31 schreef kless het volgende:

[..]

Ja dat weet ik, na een weekend Groningen ben ik altijd 3 kilo zwaarder
Gelukkig woon ik op veilige afstand
En een frituurpan heb ik nooit gehad gatverdamme
disclaimer
pi_46019601
quote:
Op maandag 5 februari 2007 20:26 schreef Rewimo het volgende:
Omdat je hem tussen [img] zet in plaats van tussen [url] En dat [url] kun je zelfs nog weglaten ook
Sjeeees, wat dom van me! Thanks voor de tip!
pi_46023758
Ik meld me hier ook maar weer eens (hoe vaak heb ik dat inmiddels al wel niet gedaan? ) En nu neem ik me voor om hier in ieder geval te blijven hangen.
Ik ben in november weer begonnen met de Weight Watchers. In december ging het helemaal niet en eigenlijk ging januari ook niet zo best. In totaal ben ik sinds november toch zo'n 4,5 kilo afgevallen, maar er moeten er nóg 15 af. Ik probeer weer heel goed m'n best te doen, maar de "knop" is nog niet echt om.
Ik zal me ook weer eens aanmelden voor 't lijstje.
pi_46023873
Oh, Troel, ik weet mn wachtwoord niet meer... hoe kan ik dat opvragen?
pi_46024106
quote:
Op maandag 5 februari 2007 20:10 schreef Troel het volgende:

[..]

Borduursters in het topic

Mijn moeder is jaren geleden voor mij begonnen aan een wandkleed van Peter Rabbit, maar helaas is dat nooit afgemaakt door omstandigheden. Erg jammer, want ze was al best ver en heeft er bloed, zweet en tranen inzitten!
ga je hem dan niet zelf afmaken troel? zou voor mij namelijk wel iets speciaals zijn. weet natuurlijk de omstandigheden niet, maar misschien samen met je moeder of iets dergelijks.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 5 februari 2007 @ 22:30:27 #125
13151 crew  Rewimo
pi_46024119
Psst, Fannetje: av en je usernummer
  maandag 5 februari 2007 @ 22:45:20 #126
41885 kless
pi_46024774
quote:
Op maandag 5 februari 2007 20:33 schreef teigan het volgende:

[..]

Ja, na het stappen even langs de Febo, die was altijd lang open..

Maar dat is alweer lang geleden voor mij....
`
Hoezo? tegenwoordig vaker in bien venu? piramide? of een ander pitzashoarma tent?
iGEM
  dinsdag 6 februari 2007 @ 09:27:07 #127
35189 Troel
scherp en bot
pi_46032028
quote:
Op maandag 5 februari 2007 22:30 schreef gothic-blackie het volgende:

[..]

ga je hem dan niet zelf afmaken troel? zou voor mij namelijk wel iets speciaals zijn. weet natuurlijk de omstandigheden niet, maar misschien samen met je moeder of iets dergelijks.
Nee, als ik hem zelf zou afmaken zou het ding superlelijk worden. Ik heb totaal niets met borduren zelf. Ik zal mijn moeder eens vragen waar het ding nu ligt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 6 februari 2007 @ 09:36:14 #128
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_46032174
Zo, ik ga ook weer eens even streng zijn voor mezelf

De laatste weken nogal wat stressdingen gehad, en geen zin gehad om erg op mijn eten te letten. De schade is niet dramatisch, maar die anderhalve 'feestdagen kilo's' zijn wel blijven hangen, terwijl ik er toch niet bijzonder aan gehecht ben
Komende weken weer proberen echt alleen in het weekend wat te snoepen, dus ik heb alle lekkere dingen die in huis zijn maar in een grote trommel gedaan. Dan heb ik in ieder geval een paar seconde extra om erover na te denken voor ik het gedachtenloos in mijn mond steek
  dinsdag 6 februari 2007 @ 09:40:41 #129
149959 SQ
snelle trees
pi_46032256
Ja wat dat snoepen betreft... er even over nadenken voordat je het eet helpt best veel. Gisteren heb ik 2 chocoladeletters weggegooid die er nog lagen (lang verhaal) en ik heb echt staan twijfelen, zo van: ik kan ze ook opvreten. Maar ik besefte me wel dat de kick en het fijne gevoel van die chocolade al weg is op het moment dat je het laatste beetje wegslikt en dat er daarna alleen maar schuldgevoel over blijft. En dat de kick en het goede gevoel die je krijgt van weer een kilo afvallen vele malen groter is en ook veel langer blijft hangen. Daar probeer ik me nu aan vast te houden
disclaimer
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 6 februari 2007 @ 10:09:24 #130
13151 crew  Rewimo
pi_46032861
En maar weer een dagje thuis na een benauwde nacht Nu wel oppassen dat ik niet van alles in mijn mond ga steken wat ik beter kan vermijden
pi_46034262
vanmorgen voor het ontbijt nog 10km gefietst en halve kilometer gelopen
vanavond maar weer een uurtje fitness

zit erover te denken om voor mijn verjaardag een roeiapparaat te kopen
  dinsdag 6 februari 2007 @ 11:13:50 #132
41885 kless
pi_46034378
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 11:09 schreef Miss_S het volgende:
vanmorgen voor het ontbijt nog 10km gefietst en halve kilometer gelopen
vanavond maar weer een uurtje fitness
Euh.. kan dat niet beter andersom? eerst ontbijten en dan pas dingen gaan doen?
iGEM
pi_46034404
als ik eerst ga ontbijten heb ik daarna geen zin meer om iets te doen
nu stap ik uit bed en denk er niet bij na
pi_46035345
Leuk om jullie verhalen te lezen. Iedereen enorm veel succes.
Ik kan niet ontkennen dat ik voor mijn gevoel lekker bezig ben. Nu 2 weken achter de rug denk ik dat de grootste winst bij genoeg lichaamsbeweging ligt.
Mijn programma ziet er alsvolgt uit:
07.00 Kellogg's met Coolbest fruitsap
08.00-12.00 2 kopjes koffie met elk 2 zoetjes en 2 schepjes melkpoeder
12.15 1 bruine boterham met rookvlees (o.i.d.)
18.00 eten wat de pot schaft
19.00 1 stuk fruit (sinaasappel/appel)
21.00 1 bakje magere kwark
Tussendoor drink ik wat water. Overdag niet veel, maar 's-avonds wel een liter.
Om 20.00 stap ik op mijn hometrainer en fiets 30 minuten op hartslag 125. Dat komt bij mij uit op precies 10 kilometer. Voel me nu na 2 weken relaxed met dit tempo en ga dat na volgende week opvoeren met +5 minuten per week. Dat fietsen geeft me trouwens een enorm lekker gevoel. 't lijkt net alsof je er fit van wordt
Op zaterdag laat ik alle remmen los. Wijn, Bier, Franse kazen, chocoladetaart...de hele meut gaat er dan in. Grote winst hierbij is dat ik afgelopen zaterdag merkte dat, hoe graag ik ook wilde schransen, ik gewoon minder naar binnen kreeg. Al redelijk snel zat ik gewoon vol en voelde ik me zelfs flink misselijk van het geschrans. Wijze les dus.
Voorlopig resultaat is - 4kg.
Ik ga in ieder geval door met dit programma tot 15 mei.
En ik hoop dat fietsen verslavend gaat werken zodat ik daarna wat meer eten kan toevoegen zonder weer aan te komen
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 6 februari 2007 @ 13:09:16 #135
13151 crew  Rewimo
pi_46037625
Je eet overdag wel èrg weinig, Davy. Zeker voor een man. 1 boterham tussen de middag is heel weinig. En geen tussendoortjes. Ik zou zeker nog wat fruit toevoegen tussendoor en wat meer brood tussen de middag. Ik ben bang dat je het anders niet vol gaat houden op den duur. Dan word je echt te slap.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 13:14:51 #136
35189 Troel
scherp en bot
pi_46037746
Plus dat je dat niet de rest van je leven vol gaat houden en dan weer aankomt als je meer gaat eten
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_46037752
-1,4 kg
Nu maar snel van die verkoudheid afkomen zodat ik weer goed kan sporten

Ik heb me trouwens ingeschreven voor de ladiesride van Leontien van Moorsel, dit jaar 2x (Zwolle en Den Bosch) De afgelopen 2 jaar heb ik ook meegedaan en dat is best leuk, het vervelende is dat ik dat vele fietsen na die dag niet lang volhou ondanks mijn goede voornemens na zo'n fietstocht
  dinsdag 6 februari 2007 @ 13:21:08 #138
149959 SQ
snelle trees
pi_46037929
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 13:15 schreef omearos het volgende:
-1,4 kg
Nu maar snel van die verkoudheid afkomen zodat ik weer goed kan sporten

Ik heb me trouwens ingeschreven voor de ladiesride van Leontien van Moorsel, dit jaar 2x (Zwolle en Den Bosch) De afgelopen 2 jaar heb ik ook meegedaan en dat is best leuk, het vervelende is dat ik dat vele fietsen na die dag niet lang volhou ondanks mijn goede voornemens na zo'n fietstocht
Klinkt leuk Omearos Ik vind het vervelende van zulke lange tochten alleen dat je zo'n enorme zadelpijn krijgt!
Ik heb er na 10 kilometer vaak al een beetje last van, laat staan na 65 kilometer. Toch is het wel lekker om te doen, ik vrees alleen dat ik zoiets echt in mijn eentje zal moeten ondernemen
disclaimer
pi_46037993
Ga je met mij mee
en vantevoren oefenen
  dinsdag 6 februari 2007 @ 13:25:11 #140
149959 SQ
snelle trees
pi_46038038
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 13:23 schreef omearos het volgende:
Ga je met mij mee
en vantevoren oefenen
Ik fiets genoeg
Maar nee, 16 september zit ik (hopelijk) onder de Griekse zon
Misschien volgend jaar
disclaimer
pi_46038197
pfff mijn conditie is echt bagger. even 1000 stappen gedaan met de steps, en ben nu totaal uitgeput. ok die stappen gingen wel in hoog tempo want had een nogal up beat nummertje erbij maar toch, is niet goed om zo uitgeput te zijn. wou eerst ook doorgaan maar had toen zoiets van: tis genoeg anders val ik hier zo dood neer en er is verder niemand in huis, dus dat gaan we niet doen.
pi_46038198
Ok, dus iets meer eten tussen de middag.
Dan maak ik er 2 boterhammen van in plaats van 1.
Ik voel me overigen niet slap hoor. Wel krijg ik zo'n 2 uur voor de lunch en het diner een aardig rommelend gevoel in m'n buik. Maar zoals ik al eerder vertelde vindt ik dat wel een aangenaam gevoel. Dan heb ik in iedergeval het gevoel dat er gewicht afgaat.
Die extra boterham tijdens de lunch fiets ik er 's-avonds dan wel weer af.
pi_46038317
Gothic.....heb je al eens gedacht aan een hartslagmeter tijdens het steppen?
Ik gebruik het op de fiets en ik moet zeggen dat het erg motiveerd.
Je stapt dan namelijk niet helemaal stuk van je fiets, terwijl je gevoelsmatig toch een behoorlijke (gecontroleerde) inspanning hebt geleverd. Op deze manier kan ik het jaren volhouden. Trainen op het juiste hartslagritme is echt heerlijk.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 13:38:59 #144
149959 SQ
snelle trees
pi_46038479
Ik zou inderdaad ook wat meer eten Davy, met wat jij eet val ik zelfs nog van mijn kruk, en ik kan best weinig hebben. Probeer overdag in elk geval een liter water te drinken, want je krijgt overdag bijna geen voedsel of vocht binnen, en dat terwijl je lichaam het overdag het meest nodig heeft.
disclaimer
pi_46040152
Vanavond eten we hier witlof.
Voor vriendje lief, in de oven met ham en kaas. Maar ik lust dit zelf niet.

Ik zit er dus over te denken, om de mijne in de wok te gooien met wat rijst erbij. Zou ik hier ook iets van tomaat/paprika aan toe kunnen voegen?

Ik haat witlof
  dinsdag 6 februari 2007 @ 14:36:07 #146
149959 SQ
snelle trees
pi_46040180
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 14:35 schreef ymme het volgende:
Vanavond eten we hier witlof.
Voor vriendje lief, in de oven met ham en kaas. Maar ik lust dit zelf niet.

Ik zit er dus over te denken, om de mijne in de wok te gooien met wat rijst erbij. Zou ik hier ook iets van tomaat/paprika aan toe kunnen voegen?

Ik haat witlof
Wokken met kerrie en ananas Wedden dat je het lust
disclaimer
  dinsdag 6 februari 2007 @ 14:36:32 #147
35189 Troel
scherp en bot
pi_46040191
Maar als je niet van witlof houdt, waarom dan niet gewoon een klein beetje van wat anders voor jezelf maken.

Als Bert snijbonen krijgt, neem ik altijd gewoon wat anders
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_46040219
Ja, mijn vriend heeft boodschappen gedaan van het weekend, waaronder 4 stronken witlof
Weg gooien vind ik ook zonde.

En misschien dat ik het op een andere manier, wel te eten vind. Het is niet dat ik het echt niet lust, maar lekker is wat anders. Maar ja, dit heb ik met meerdere groenten soorten. Dus uitproberen is dan vaak de beste optie
  dinsdag 6 februari 2007 @ 14:38:00 #149
149959 SQ
snelle trees
pi_46040224
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 14:36 schreef Troel het volgende:
Maar als je niet van witlof houdt, waarom dan niet gewoon een klein beetje van wat anders voor jezelf maken.

Als Bert snijbonen krijgt, neem ik altijd gewoon wat anders
* SQ krijgt visioen van man die elke avond braaf zit te wachten aan tafel tot vrouwtje het potje voor 'm neerzet en zegt: vanavond krijg je snijbonen, mop

bedoel ik overigens niet lullig hoor, komt meer door het woordje "krijgt"
disclaimer
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 6 februari 2007 @ 14:40:07 #150
13151 crew  Rewimo
pi_46040288
Ik heb nog een recept op dieet-web gezet voor je, witlofsalade met banaan en mandarijn
pi_46040338
Ja Rewimo, dat klinkt inderdaad wel aardig..

Ik denk dat ik dat vanavond maar eens ga proberen, met wat gebakken aardappels erbij
  dinsdag 6 februari 2007 @ 14:49:53 #152
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
  dinsdag 6 februari 2007 @ 15:02:55 #153
52834 Droeke
Curiosity killed the cat
pi_46040950
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 14:40 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb nog een recept op dieet-web gezet voor je, witlofsalade met banaan en mandarijn
Dat wilde ik net ook zeggen!

Lekker witlofsla met allerlei soorten fruit! Echt heeel lekker!! (en nog gezond ook: ik kom nl niet altijd aan die stukken fruit toe gedurende de dag, dus die kan ik dan meteen meenemen in de salade!)
A cat is a lion in a jungle of small bushes
  dinsdag 6 februari 2007 @ 15:30:09 #154
35189 Troel
scherp en bot
pi_46041861
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 14:40 schreef Rewimo het volgende:
Stond toch ook al in het saladetopic

Maar ik denk dat het dan nog steeds vrij bitter is
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 6 februari 2007 @ 15:58:15 #155
13151 crew  Rewimo
pi_46042864
Dat valt erg mee hoor. Je moet natuurlijk wel goed de stronken eruit halen (tip: appelboor gebruiken) en het goed fijnsnijden.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 16:02:01 #156
149959 SQ
snelle trees
pi_46042993
Rauwe witlof
Maar ja, ik vind alle groenten geweldig behalve prei, dus ik spoor ook niet helemaal
disclaimer
  dinsdag 6 februari 2007 @ 16:12:54 #157
41885 kless
pi_46043324
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 15:30 schreef Troel het volgende:

[..]

Stond toch ook al in het saladetopic

Maar ik denk dat het dan nog steeds vrij bitter is
`koffie en bier heb ik geen moeite mee.. maar rauwe witlof(salade) ookal zit het vol met manderijntjes, rozijntjes, en eventueel slasaus.. als ik op zo een stukje kauw... (met ham en kaas uit de oven is wel prima te doen.)
iGEM
  woensdag 7 februari 2007 @ 08:31:14 #158
79550 Ymke
your ghost
pi_46065330
Ik ben nu al vanaf vrijdag ziek , en ik mis het sporten , de hond wordt ook een stuk minder uitgelaten, bah . mopper , zeur
  woensdag 7 februari 2007 @ 10:33:06 #159
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_46067428
Heb een baaldag vandaag amper afvallen en je wel zo klote voelen

Het afvallen lijkt in verband te staan met het drankje . Morgen naar de internist even mijn verhaal gaan spuien
  woensdag 7 februari 2007 @ 11:59:32 #160
79550 Ymke
your ghost
pi_46069838
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 10:33 schreef -Bubseltje- het volgende:

Het afvallen lijkt in verband te staan met het drankje . Morgen naar de internist even mijn verhaal gaan spuien
Ik ken je voorgeschiedenis niet maar ik zie je vaak posten over dat het niet goed met je gaat

Sterkte dame

pi_46070114
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 10:33 schreef -Bubseltje- het volgende:

bubseltje, misschien wel misschien niet. het is wel zo dat sinds je het drankje gebruikt je meer eten binnen krijgt en houd (voor mijn gevoel) en dat zou een reden kunnen zijn dat je nu minder tot niet afvalt.
  woensdag 7 februari 2007 @ 13:38:39 #162
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_46072701
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 12:08 schreef gothic-blackie het volgende:

[..]

bubseltje, misschien wel misschien niet. het is wel zo dat sinds je het drankje gebruikt je meer eten binnen krijgt en houd (voor mijn gevoel) en dat zou een reden kunnen zijn dat je nu minder tot niet afvalt.
Dat denk ik idd ook. ben idd op dit moment niet zo happy komt wel weer.
pi_46073486
ahhh bijna op streefgewicht, ben nu eigenlijk wel blij dat ik geen WLS heb laten doen wat ik voor het afvallen wel overwoog Zit nu wel aan een buikwandcorrectie te denken in verband met overtollig vel.
  woensdag 7 februari 2007 @ 14:07:37 #164
149959 SQ
snelle trees
pi_46073540
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 14:05 schreef lmnop het volgende:
ahhh bijna op streefgewicht, ben nu eigenlijk wel blij dat ik geen WLS heb laten doen wat ik voor het afvallen wel overwoog Zit nu wel aan een buikwandcorrectie te denken in verband met overtollig vel.
lmnop, niets anders dan RESPECT voor jou zeg
Geweldig wat goed
Hoe lang heb je er over gedaan?
disclaimer
pi_46073705
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 14:07 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

lmnop, niets anders dan RESPECT voor jou zeg
Geweldig wat goed
Hoe lang heb je er over gedaan?
7 maanden! het is wel moeilijk om nu over te schakelen naar meer eten, om niet TE veel af te vallen. ben ook nog steeds een beetje schuw van het eten van dingen die ik normaal altijd heel lekker vond maar de afgelopen 7 maanden niet heb gegeten, maar vanavond eet ik voor het eerst een 50% minder vet pizza

[ Bericht 1% gewijzigd door lmnop op 07-02-2007 16:53:07 ]
pi_46073726
7 maanden maar?
Echt goed!
Ik probeer het al jaren, maar resultaat ho maar
  woensdag 7 februari 2007 @ 14:17:41 #167
149959 SQ
snelle trees
pi_46073842
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 14:12 schreef lmnop het volgende:

[..]

7 maanden! het is wel moeilijk om nu over te schakelen naar meer eten, om niet TE veel af te vallen. ben ook nog steeds een beetje schuw van het eten van dingen die ik normaal altijd heel lekker vond maar de afgelopen 7 maanden niet heb gegegeten, maar vanavond eet ik voor het eerst een 50% minder vet pizza
OMG! Wat goed!
En heb je professionele begeleiding gehad?
disclaimer
  woensdag 7 februari 2007 @ 14:22:57 #168
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_46074007
Netjes hoor!! Wilde dat ik het had gekunt zonder wls!
  woensdag 7 februari 2007 @ 14:27:54 #169
35189 Troel
scherp en bot
pi_46074161
Respect hoor LMNOP. Mogen we een voor en nafoto opnemen in ons Fok!dieetboek?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_46077385
quote:
Op maandag 5 februari 2007 22:30 schreef Rewimo het volgende:
Psst, Fannetje: av en je usernummer
Al geprobeerd, maar ik kom er niet in...

Fannetje en dan av-usernr... en andersom ook al geprobeerd!
  woensdag 7 februari 2007 @ 16:40:59 #171
35189 Troel
scherp en bot
pi_46078312
Ik zal hem even voor je resetten Fannetje!

Grin

Je kan het beste denk ik een nieuwe account aanmaken
Ik geloof dat bij de "conversie" enkel de accounts zijn meegenomen die toen voor de laatste zoveel weken gebruikt waren en dat die van jou dus niet meegekomen is
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_46078623
Ok, dan meld ik me even opnieuw aan
pi_46078790
Gedaan, maar nu verschijn ik niet in het lijstje
  woensdag 7 februari 2007 @ 16:56:46 #174
35189 Troel
scherp en bot
pi_46078835
wellus!

(Had een klant aan de telefoon en dat had even voorrang )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_46078894
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 14:17 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

OMG! Wat goed!
En heb je professionele begeleiding gehad?
geen begeleiding (of je moet mijn moeder meetellen ), op eigen houtje, ben voornamelijk veel gaan bewegen en gezond gaan eten.
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 14:27 schreef Troel het volgende:
Respect hoor LMNOP. Mogen we een voor en nafoto opnemen in ons Fok!dieetboek?
ik zal als ik tijd heb is een oude foto zoeken (zijn er niet veel van ) en een voor en na foto in het gastvrije subforum plaatsen op dieet-web.
pi_46078975
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 16:56 schreef Troel het volgende:
wellus!

(Had een klant aan de telefoon en dat had even voorrang )
sorry, beetje ongeduldig
  woensdag 7 februari 2007 @ 17:01:45 #177
149959 SQ
snelle trees
pi_46078991
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 16:58 schreef lmnop het volgende:

[..]

geen begeleiding (of je moet mijn moeder meetellen ), op eigen houtje, ben voornamelijk veel gaan bewegen en gezond gaan eten.
[..]

ik zal als ik tijd heb is een oude foto zoeken (zijn er niet veel van ) en een voor en na foto in het gastvrije subforum plaatsen op dieet-web.
Maar dan at je eerst wel heel erg slecht, als je zomaar 40 kilo afvalt als je gezonder gaat eten
En dan heb je zeker wel elke dag gesport, of niet?
disclaimer
pi_46079602
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 16:58 schreef lmnop het volgende:

[..]

Reminder to self: in een volgend leven terugkomen als man.
***Levi was here***
pi_46081600
nou dames,heren, ik gaat weg. ff een avondje uit met schoonouders en vriendje. we gaan met zn allen naar hans liberg. heb er nu al zin in. tot morgen
pi_46082383
Ook een goede motivatie:
Jezelf terug zien op televisie bij een hardloopwedstrijd waarbij je over de finish strompelt en 30 kilo te zwaar lijkt in plaats van 10!
Het zag er echt niet uit!
pi_46083276
Ook een goede motivatie: Vakantiefoto's van 2004 bekijken. Wat was ik toen slank (voor mijn doen dan...) zeg! Ik stond er gewoon van te kijken... daar wil ik weer heen!
pi_46083977
Ja!!! Dat is ook een goede!
Die had ik een tijdje geleden ook toen ik oude foto's zat te kijken!

Ook een goede motivatie: Als die broek die altijd lekker wijd zat ineens niet meer lekker zit omdat ie toch ook wel strak begint te zitten.
pi_46086721
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 17:01 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Maar dan at je eerst wel heel erg slecht, als je zomaar 40 kilo afvalt als je gezonder gaat eten
En dan heb je zeker wel elke dag gesport, of niet?
Haha, ik at heeeel ongezond, heb vooral mijn voeding blijvend aangepast en minder, daarnaast is zondigen voor mij 1 keer in de 3 weken 4/5 biertjes. sporten ongeveer 5 x per week 45 minuten (of minder omdat ik er dan na 35 min geen zin meer in had ) hiervoor werd er dan ook helemaal niet gesport

[ Bericht 1% gewijzigd door lmnop op 07-02-2007 22:30:12 ]
pi_46088694
dubbel post
pi_46090979
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 18:25 schreef gothic-blackie het volgende:
nou dames,heren, ik gaat weg. ff een avondje uit met schoonouders en vriendje. we gaan met zn allen naar hans liberg. heb er nu al zin in. tot morgen
voor eenieder die nog een leuke avond zou willen hebben: dit is zeker weten een aanrader. maar ik zou niet in een van de laatste rangen zitten (wij zaten op de derde rang, op de bovenste rij, en konden dus veel dingen niet goed zien) maar als ik vriendje nog een keer zover krijg, en hij speelt nog een keer ergens in rotterdam, dan ga ik hem wel porren, want het was zo ongelovelijk leuk. en elke show moet volgens liberg zelf weer anders zijn.
pi_46095899
en weer een halve kilo eraf
  donderdag 8 februari 2007 @ 09:04:05 #187
79550 Ymke
your ghost
pi_46095994
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 08:57 schreef Miss_S het volgende:
en weer een halve kilo eraf
Lekker hoor
pi_46096038
ja maar vind het toch een rare idee als ik straks een gezond gewicht zou hebben.....
  donderdag 8 februari 2007 @ 09:17:38 #189
79550 Ymke
your ghost
pi_46096265
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 09:06 schreef Miss_S het volgende:
ja maar vind het toch een rare idee als ik straks een gezond gewicht zou hebben.....
Ik zag dat je inderdaad al enorm veel kwijt ben, knap hoor . Hoe lang heb je er over gedaan? En aan dat idee ga je maar snel wennen
pi_46096744
in 2002 heb ik besloten te gaan afvallen en de jaren daarna ging er steeds wel iets af maar de laatste half jaar is er ongeveer 12 kilo afgegaan
  donderdag 8 februari 2007 @ 09:54:22 #191
35189 Troel
scherp en bot
pi_46097108
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 23:54 schreef gothic-blackie het volgende:

[..]

voor eenieder die nog een leuke avond zou willen hebben: dit is zeker weten een aanrader. maar ik zou niet in een van de laatste rangen zitten (wij zaten op de derde rang, op de bovenste rij, en konden dus veel dingen niet goed zien) maar als ik vriendje nog een keer zover krijg, en hij speelt nog een keer ergens in rotterdam, dan ga ik hem wel porren, want het was zo ongelovelijk leuk. en elke show moet volgens liberg zelf weer anders zijn.
Wij hebben ooit op de 2e rij gezeten bij Tatatata. Heerlijk! De vrouw voor ons moest op een gegeven moment een aantal dingen doen, erg leuk!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 8 februari 2007 @ 09:54:33 #192
79550 Ymke
your ghost
pi_46097111
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 09:37 schreef Miss_S het volgende:
in 2002 heb ik besloten te gaan afvallen en de jaren daarna ging er steeds wel iets af maar de laatste half jaar is er ongeveer 12 kilo afgegaan
Ik vind het geweldig voor je
pi_46097490
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 09:54 schreef Troel het volgende:

[..]

Wij hebben ooit op de 2e rij gezeten bij Tatatata. Heerlijk! De vrouw voor ons moest op een gegeven moment een aantal dingen doen, erg leuk!
laat me raden, het interactief pianoconcert? deed hij gisteravond ook, als toegift
  donderdag 8 februari 2007 @ 10:16:39 #194
35189 Troel
scherp en bot
pi_46097677
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 10:09 schreef gothic-blackie het volgende:

[..]

laat me raden, het interactief pianoconcert? deed hij gisteravond ook, als toegift
Nee, dat was niet in die show. Het ging om een muziekstuk waar Cm bij stond (tja, en ik gok dat als je niets met muziek hebt, dat je dan inderdaad gewoon met centimeter komt). En daar ging hij vervolgens op door.

Het leukste vond ik nog toen hij Balkenende nadeed:

Norman oehoehoehoeheohe Waarden oehoehoehoeheoehoe

Op het liedje Norman
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_46097808
Het sneeuwt hier... de stoep is al helemaal bedekt met een laagje witte zooi.
Ziet er koud uit! Brrrrrr...
***Levi was here***
pi_46097847
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 10:16 schreef Troel het volgende:

[..]

Nee, dat was niet in die show. Het ging om een muziekstuk waar Cm bij stond (tja, en ik gok dat als je niets met muziek hebt, dat je dan inderdaad gewoon met centimeter komt). En daar ging hij vervolgens op door.

Het leukste vond ik nog toen hij Balkenende nadeed:

Norman oehoehoehoeheohe Waarden oehoehoehoeheoehoe

Op het liedje Norman
lol jup. als je nog eens terug wil kijken. op www.hansliberg.nl heeft hij wat voorproefjes
pi_46120905
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 09:54 schreef Ymke het volgende:

[..]

Ik vind het geweldig voor je
dankjewel
pi_46129833
Ik ben trouwens ook een keer naar Hans Liberg geweest
Wel op de eerste rij

En toen vroeg hij naar favoriete muziek om seks op te hebben en ik flapte er ook zo "Rammstein" uit Hij vroeg me toen heel medelevend of hij het Blijf van mijn Lijf huis voor me moest bellen
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 9 februari 2007 @ 07:55:24 #199
13151 crew  Rewimo
pi_46129895
Isa
pi_46130026
Ben vanochtend extra vroeg mijn nest uit gekomen (dat gebeurt niet vaak wanneer ik vrij ben). Waarom? Ik ga naar de sportschool om voor het eerst een les RPM/Biking (Les Mills) te volgen. Zit mezelf nu mentaal voor te bereiden. Ben eerlijk gezegd een beetje schijterig. De les duurt een uur, maar ik heb zo het idee dat ik na tien minuten al halfdood van die fiets afval Vraag me serieus af hoe ik een heel uur moet volmaken met 0,0 conditie en overgewicht... Hmzz....

Hebben jullie ervaring hiermee?

Oh, en voor wie nog nooit van Les Mills heeft gehoord: Les Mills.

* blue_funk zucht diep...
Le véritable voyage de découverte ne consiste pas à chercher de nouveaux paysages, mais à avoir de nouveaux yeux. ~Marcel Proust (1871-1922)
Last.fm | Flickr
pi_46130050
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 08:15 schreef blue_funk het volgende:
Ik viel na 10 minuten spinning half-dood van die fiets af. Daarbij was mijn achterwerk veel te groot voor die kleine zadeltjes.

Maar spinning is natuurlijk niet hetzelfde Succes! Of moet ik sterkte zeggen?
pi_46130086
Ik heb wel eens spinning gedaan,en dan deed ik het gewoon een stapje minder fanatiek met mijn conditie...
Maar dit ken ik niet..
  vrijdag 9 februari 2007 @ 09:24:56 #203
149959 SQ
snelle trees
pi_46130774
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 08:15 schreef blue_funk het volgende:
Ben vanochtend extra vroeg mijn nest uit gekomen (dat gebeurt niet vaak wanneer ik vrij ben). Waarom? Ik ga naar de sportschool om voor het eerst een les RPM/Biking (Les Mills) te volgen. Zit mezelf nu mentaal voor te bereiden. Ben eerlijk gezegd een beetje schijterig. De les duurt een uur, maar ik heb zo het idee dat ik na tien minuten al halfdood van die fiets afval Vraag me serieus af hoe ik een heel uur moet volmaken met 0,0 conditie en overgewicht... Hmzz....

Oh, en voor wie nog nooit van Les Mills heeft gehoord: Les Mills.

* blue_funk zucht diep...
sterkte
Nooit aan meegedaan maar wel vaak aanschouwd Is heel hard werken
Jij gaat zeker naar Fitness First?
disclaimer
  vrijdag 9 februari 2007 @ 09:31:34 #204
149959 SQ
snelle trees
pi_46130871
80,9
Nog 1 kilo en dan ben ik weer van die 8 af
disclaimer
pi_46130902
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 09:31 schreef Stormqueen het volgende:
80,9
Lekker joh!!!

Nog een paar maandjes, dan ben ik ook zover, ik moet nog 2 kilo om onder die 80 te komen..
pi_46131000
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 09:31 schreef Stormqueen het volgende:
80,9
Gaat goed!
Woensdag weer zwemmen?
***Levi was here***
  vrijdag 9 februari 2007 @ 09:40:02 #207
149959 SQ
snelle trees
pi_46131027
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 09:38 schreef Levitation het volgende:

[..]

Gaat goed!
Woensdag weer zwemmen?
woensdag ben ik ongesteld (mag ik hier wel zeggen he, komen toch bijna alleen vrouwen )
Maar misschien, als het niet te heftig is
disclaimer
  vrijdag 9 februari 2007 @ 09:40:33 #208
149959 SQ
snelle trees
pi_46131042
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 09:33 schreef teigan het volgende:

[..]

Lekker joh!!!

Nog een paar maandjes, dan ben ik ook zover, ik moet nog 2 kilo om onder die 80 te komen..
2 kilo nog maar
Heb je daarna nog een volgend doel?
disclaimer
pi_46131048
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 09:40 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

woensdag ben ik ongesteld (mag ik hier wel zeggen he, komen toch bijna alleen vrouwen )
Maar misschien, als het niet te heftig is
Dan ga ik mooi niet achter je zwemmen.

Ik doe even mee! ... nog maar 16 kg
***Levi was here***
  vrijdag 9 februari 2007 @ 09:41:34 #210
149959 SQ
snelle trees
pi_46131063
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 09:40 schreef Levitation het volgende:

[..]

Dan ga ik mooi niet achter je zwemmen.
Kun je wel makkelijk rechte baantjes trekken
disclaimer
pi_46132708
Nou ik ben weer thuis na mijn eerste les RPM/Biking. Wat zal ik zeggen? Mja. Na 5 minuten had ik al het gevoel dat ik heel langzaam dood aan het gaan was. En na een kwartier wist ik wel bijna zeker dat ik niet meer in het land der levenden was. Maar... daarna ging het ineens goed. Dat eerste kwartier was echt bizar zwaar, maar daarna ging het wel (ook al werd het steeds zwaarder). Opstartproblemen dus. Ik voel me nu, na een uur fietsen, compleet verdoofd. Kon amper naar mijn auto lopen (ja, ik ben er zo een die met de auto naar de sportschool gaat ), voel inmiddels mijn benen niet meer, ben compleet uitgedroogd (liters gezweet, gelukkig wel een grote fles water meegenomen voor tijdens de les) en heb toch wel aardig wat zadelpijn... maar ik voel me wel lekker. Voor herhaling vatbaar

Wat is Fitness First?

Oh, ik heb trouwens wel exact het programma gevolgd, dus zwaarder wanneer het zwaarder moest, sprinten, staan, klimmen, jumpen, alles

Vraag me af of ik in staat ben de volgende les op zondagochtend te volgen. Zo niet, dan ben ga ik volgende week vrijdag wel weer
Last.fm | Flickr
pi_46135981
Lekker zeg, bijna onder de 80!

Ik woog gisteren 88,2, dus moet nog ruim 8 kilo om onder de 80 te komen. Ik ben benieuwd hoe lang dat nog gaat duren...
  vrijdag 9 februari 2007 @ 12:51:13 #213
149959 SQ
snelle trees
pi_46136073
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 10:51 schreef blue_funk het volgende:

Wat is Fitness First?
Sportschoolketen die alles van Les Mills aanbiedt, vandaar, maar ze doen het dus ook op andere plekken

Enne, de aanhouder wint, de eerste paar keer zijn bijzonder k#t, maar het gaat geleidelijk aan steeds beter Niet overdrijven in het begin. Maar dat weet je allemaal al wss
disclaimer
  vrijdag 9 februari 2007 @ 14:50:22 #214
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_46140304
Ik sport bij Sportcity en die keten biedt tegenwoordig ook Les Mills lessen aan.

Net trouwens even snel wezen sporten (voornamelijk voor de zonncabine achteraf ) en ik woog 89.1 woeiwoeiwoei Eindelijk weer onder de 90.
pi_46147253
Ik doe ook mee, nog maat 20 kg te gaan
pi_46147474
ik ga maar eerst voor nog 5 kilo....
wil uiteindelijke wel meer maar goed eerst dit nog maar
pi_46161072
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 10:51 schreef blue_funk het volgende:
Nou ik ben weer thuis na mijn eerste les RPM/Biking. Wat zal ik zeggen? Mja. Na 5 minuten had ik al het gevoel dat ik heel langzaam dood aan het gaan was. En na een kwartier wist ik wel bijna zeker dat ik niet meer in het land der levenden was. Maar... daarna ging het ineens goed. Dat eerste kwartier was echt bizar zwaar, maar daarna ging het wel (ook al werd het steeds zwaarder). Opstartproblemen dus.
Ik ben nu ongeveer 3 maanden op de crosstrainer bezig en bij mij is het begin ook nog steeds zwaar.
Bij de 5 minuten begin ik echt te zweten en bij de 10 minuten wordt dat opeens een stuk minder. Dan lijkt het ook steeds minder zwaar te worden.

Vandaag ben ik niks afgevallen. Ik weet eigenlijk niet hoe dat komt want ik ben nog de hele week elke dag naar de sportschool geweest.
Ik kom net van thuis van een etentje bij het bedrijf waar ik sinds afgelopen woensdag stage loop. We hebben daar ongeveer 3,5 uur gezeten en ik heb daar ongeveer 8 glazen cola naar binnen gewerkt. Ook vier kip/sate stokjes en 6 sneetjes brood met kruidenboter. Ik zal dus morgen wel weer schrikken als ik op de weegschaal sta. Er stonden trouwens ook 3 bakjes met patat en mayonaise op tafel maar die heb ik gelukkig niet aangeraakt..
Tok.
pi_46164993
het kan zijn dat de schade meevalt hoor kip zonder kop
ik eet elke week in het weekend stokbrood met roomkaas en een fles wijn maar merk daar verder niets van met het afvallen
  zaterdag 10 februari 2007 @ 10:01:18 #219
149959 SQ
snelle trees
pi_46165641
Wat Miss_S zegt. Plus dat het onmogelijk is om maandenlang alleen maar slaai en droog brood te eten. Af en toe een keer zondigen kan geen kwaad, zolang je het bij 1 keer per week houdt
Ik heb gisteren "All you can Eat" sushi gedaan'. Nooit geweten dat er zoveel rauwe vis met rijst in je maag kan !!
disclaimer
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 10 februari 2007 @ 10:25:33 #220
13151 crew  Rewimo
pi_46165895
KZK, afgezien van de cola valt het wel mee denk ik. Kipsaté en brood is niet zo erg. En van het echte vette spul ben je afgebleven
pi_46168675
Cola light scheelt ook al een heel stuk .
pi_46175725
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 12:34 schreef junkiexp het volgende:
Cola light scheelt ook al een heel stuk .
Weet ik. Ik probeer die meestal ook te bestellen maar gisteren waren we met z`n negenen en anders ben ik de enigste die Cola Light zou nemen. Dan zou ik zeker weten weer allerlei opmerkingen naar mijn hoofd geslingerd krijgen en ik hou er niet zo van om in het middelpunt van belangstelling te staan.

Toch vind ik het maar een rare zaak, dat afvallen. Eergisteren woog ik 91,6 kg en vanmorgen opeens weer 91,2 kg. Teriwjl ik gisteren dus juist extra veel gegeten en gedronken had en ook helemaal niet gesport. Misschien komt het wel door het uitslapen.
Misschien haal ik het toch nog om volgende week op mijn streefgewicht te zitten. Overigens ga ik hem dan wel weer meteen bijstellen naar 85 kg, omdat ik nog steeds een hangbuik heb, maar 90 kg vind ik ook al een heel mooi getal.
Tok.
pi_46175934
Nog 7 kilo,en dan zit ik weer onder de 100,dat is sowieso een mijlpaal.
  zaterdag 10 februari 2007 @ 17:55:07 #224
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_46177588
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 16:53 schreef kip_zonder-kop het volgende:

[..]

Weet ik. Ik probeer die meestal ook te bestellen maar gisteren waren we met z`n negenen en anders ben ik de enigste die Cola Light zou nemen. Dan zou ik zeker weten weer allerlei opmerkingen naar mijn hoofd geslingerd krijgen en ik hou er niet zo van om in het middelpunt van belangstelling te staan.

Toch vind ik het maar een rare zaak, dat afvallen. Eergisteren woog ik 91,6 kg en vanmorgen opeens weer 91,2 kg. Teriwjl ik gisteren dus juist extra veel gegeten en gedronken had en ook helemaal niet gesport. Misschien komt het wel door het uitslapen.
Misschien haal ik het toch nog om volgende week op mijn streefgewicht te zitten. Overigens ga ik hem dan wel weer meteen bijstellen naar 85 kg, omdat ik nog steeds een hangbuik heb, maar 90 kg vind ik ook al een heel mooi getal.
Je lichaam heeft geen digitaal klokje he, dus iets wat je op een bepaalde dag doet (of laat) heeft niet altijd direct de volgende ochtend effect. Zoiets gaat geleidelijk. Daarom is het eigenlijk beter om je maar 1 keer per week te wegen, dat geeft een beter beeld. Zelf kan ik het ook niet laten hoor, en sta ik elke ochtend vol verwachting op de weegschaal, maar uit ervaring weet ik dus ook dat het flink kan schommelen
  zondag 11 februari 2007 @ 17:07:02 #225
35189 Troel
scherp en bot
pi_46209017
BREASTS BREASTS BREASTS BREASTS BREASTS BREASTS
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_46209183
quote:
Op zondag 11 februari 2007 17:07 schreef Troel het volgende:
huh mis ik iets?

nou ja, dit weekeind niet echt leuk weekeind. gisteren schoonmams ziek en toch maar naar de huisartsenpost gegaan, daar tot half negen 's avonds gebleven, eigenlijk wouden ze haar opnemen voor observatie maar mijn schoonmams was weer eens eigenwijs. dus naar huis gegaan met de opmerking: als het slechter gaat direct terug komen.

vanochtend ging het dus toch niet goed, en zijn ze terug gegaan naar het ziekenhuis. om 2 uur het telefoontje gehad dat ze bezig waren met een mri scan. iets van kwart over 2 het telefoontje dat ze een blinde darm ontsteking had, en direct naar de ok gebracht zou worden. nu zitten we nog te wachten of alles goed gegaan is tijdens de operatie.
pi_46209500
quote:
Op zondag 11 februari 2007 17:07 schreef Troel het volgende:

is dit niet meer iets voor in het meet-topic?
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 11 februari 2007 @ 17:34:54 #228
13151 crew  Rewimo
pi_46210107
g-b, wat vervelend zeg, was dus toch echt wel iets aan de hand. Sterkte!

En de rest: welkom terug
pi_46213443
g-b sterkte!

Ik ben benieuwd welk effect de meeting heeft gehad, dinsdag weer wegen
pi_46216805
Bij RPM gaat het er gewoon om dat je de les vol kunt houden, je conditie wordt vanzelf beter en dat gaat best snel. Je moet het niet te zwaar maken; je moet leren je energie te verdelen, de lichtere opties te nemen wanneer dat nodig is, en de regel is dat je je fiets zo zwaar of zo licht moet zetten, dat je het tempo vol kunt houden. Als je langzamer moet gaan fietsen dan het ritme, staat je fiets te zwaar afgesteld.

Ik heb het ook een tijdje gedaan, maar ben inmiddels uitgeschreven bij de sportschool ivm tijdgebrek en hopelijk snel een verhuizing.
Sanity is (not) statistical
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 11 februari 2007 @ 22:11:50 #231
13151 crew  Rewimo
pi_46220469
Blegh... naast de bronchitis heb ik inmiddels ook een fikse kou/griep te pakken met veel snotteren en niezen en een verstobde deus Ik had morgen weer willen gaan werken maar ik ben bang dat dat niet gaat lukken.
pi_46222217
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 09:40 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

2 kilo nog maar
Heb je daarna nog een volgend doel?
door naar de 75, maar dat zal ook wel weer even duren.....
pi_46222219
nou schoonmams is al weer een uurtje terug van de verkoever. operatie was goed gegaan ,maar het was een behoorlijke ontsteking dus ze zijn behoorlijk lang bezig geweest. ze moet nu ongeveer 4 dagen in het ziekenhuis blijven, en daarna moet ik er maar voor zorgen dat ze vooral niet teveel doet.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 11 februari 2007 @ 22:57:38 #234
13151 crew  Rewimo
pi_46222326
Fijn dat alles goed is gegaan
  maandag 12 februari 2007 @ 08:23:36 #235
79550 Ymke
your ghost
pi_46229256
Iets aangekomen , maar ja , heb dan ook een hele week op bed gelegen en niets aan beweging gedaan
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 12 februari 2007 @ 09:00:39 #236
13151 crew  Rewimo
pi_46229557
Ook al ziek, Ymke?
pi_46229748
quote:
Op zondag 11 februari 2007 19:23 schreef omearos het volgende:
g-b sterkte!

Ik ben benieuwd welk effect de meeting heeft gehad, dinsdag weer wegen
Ik ben vanmorgen op de weegschaal gaan staan, dat was niet zo verstandig.
Maarja, nieuwe week, nieuwe ronde...
***Levi was here***
  maandag 12 februari 2007 @ 09:21:00 #238
79550 Ymke
your ghost
pi_46229838
quote:
Op maandag 12 februari 2007 09:00 schreef Rewimo het volgende:
Ook al ziek, Ymke?
Ja nu al bijna 10 dagen ,ben maar wel gaan werken , je kan niet thuis blijven he?
  maandag 12 februari 2007 @ 09:23:04 #239
149959 SQ
snelle trees
pi_46229857
Ik heb gister friet gegeten
Voor het eerst in like, 2 maanden
Eigenlijk vind ik het maar smerige troep, maar heel soms heb ik van die dagen, dan MOET ik frituurspul. Gelukkig is dat maar een paar keer per jaar
disclaimer
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 12 februari 2007 @ 09:31:30 #240
13151 crew  Rewimo
pi_46229976
quote:
Op maandag 12 februari 2007 09:21 schreef Ymke het volgende:
Ja nu al bijna 10 dagen ,ben maar wel gaan werken , je kan niet thuis blijven he?
Ehm nou... ik wel dus Ik heb het geprobeerd vorige week maar ik was zo benauwd en ik slaap nog steeds heel slecht. En nu dus ook nog iets griepachtigs erbij
  maandag 12 februari 2007 @ 10:01:34 #241
79550 Ymke
your ghost
pi_46230430
quote:
Op maandag 12 februari 2007 09:31 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ehm nou... ik wel dus Ik heb het geprobeerd vorige week maar ik was zo benauwd en ik slaap nog steeds heel slecht. En nu dus ook nog iets griepachtigs erbij
Ik slaap prima , ben inderdaad ook steeds benauwd, maar goed , het gaat wel weer over
  maandag 12 februari 2007 @ 10:37:04 #242
35189 Troel
scherp en bot
pi_46231026
Isabeau,

heb jij trouwens nog tips wat betreft aankomen? Bert kwam vanochtend met de mededeling dat hij weer aan het afvallen was en ik weet zelf eigenlijk niet meer wat ik kan doen om dat tegen te houden.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_46231104
troel ik zou zelf zeggen veel vezelrijk eten, maar ik weet natuurlijk niet wat er al vooraf heeft gespeeld. maar zou zelf zeggen: wel gezond eten, maar veel meer eten, dus in plaats van 2 bruine boterhammen 's ochtends, 4 bruine boterhammen 's ochtends (bij wijze van )
  maandag 12 februari 2007 @ 10:48:21 #244
35189 Troel
scherp en bot
pi_46231226
Dat krijgt hij simpelweg niet weg (ow, en hij krijgt sinds kort al meer boterhammen mee naar zijn werk, dus ook dat werkt niet).

Hij eet 's ochtends vaak 1 boterham, maar de laatste tijd meestal 2 en ik zorg ervoor dat zijn lunch al klaar ligt, zodat hij dat zelf niet hoeft te smeren (dan gaan er dus meer boterhammen mee).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_46231510
quote:
Op maandag 12 februari 2007 10:48 schreef Troel het volgende:
Dat krijgt hij simpelweg niet weg (ow, en hij krijgt sinds kort al meer boterhammen mee naar zijn werk, dus ook dat werkt niet).

Hij eet 's ochtends vaak 1 boterham, maar de laatste tijd meestal 2 en ik zorg ervoor dat zijn lunch al klaar ligt, zodat hij dat zelf niet hoeft te smeren (dan gaan er dus meer boterhammen mee).
euhm geef hem een flesje ontbijtdrank mee voor onderweg. is snel en makkelijk weg te krijgen. en laat hem anders meerdere keren eten, dus niet alleen ontbijt lunch en avondeten, maar ga je hele maaltijd over 6 momenten verdelen (dat is in ieder geval een tip van mijn dietiste toen ik veel te mager was). gooi op elke boterham ook goed boter (op een of andere manier is dat goed) oftewel vanalles proberen om hem aan de 2500 cal per dag te krijgen (dat was uit mijn hoofd de hoeveelheid cal per dag voor een man)
pi_46233680
quote:
Op maandag 12 februari 2007 10:37 schreef Troel het volgende:
Isabeau,

heb jij trouwens nog tips wat betreft aankomen? Bert kwam vanochtend met de mededeling dat hij weer aan het afvallen was en ik weet zelf eigenlijk niet meer wat ik kan doen om dat tegen te houden.
Je kan denken aan de volgende dingen:
- meerdere maaltijden verspreid over de dag eten, het liefst 6 maaltijden, maar als hij daar moeite mee heeft kan je bij de apotheek bijv. ook pakjes Fortimel (soort drinkyoghurt, eiwit en energierijk) of Forticrème (yoghurttoetje met extra eiwit en energie) kopen.
- meer eiwitrijk voedsel eten (zo'n 1,5 gram eiwit per kg lichaamsgewicht) om aan extra energieinname te komen, vooral niet meer vet voedsel gaan eten.
- noten als tussendoortje nemen
- probeer de kcal-inname met 20% te verhogen op een dag, dat komt vaak neer op zo'n 500 kcal extra voor een man. Als je dan nog steeds niet aankomt verhoog je dat weer met 10%, etc.
- sporten (al zou ik uit de buurt blijven van marathonlopen oid als je wilt aankomen )
pi_46245513
Ik werd niet erg blij van de weegschaal vanmorgen. Het scheelde weliswaar niets met vorige week maandag, maar afgelopen donderdag was ik ruim anderhalve kilo lichter... Tja, ik had niets anders verwacht eigenlijk
pi_46245618
Voornamelijk vocht, Fannetje. In 4-5 dagen kan je domweg niet 1,5 kg vet hebben vastgeplakt in je lijf. Het meeste is vast volgende week weer verdwenen.
  maandag 12 februari 2007 @ 18:51:37 #249
35189 Troel
scherp en bot
pi_46246504
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_46246975
Ah, dan zal ik morgen eens vitalinea gaan kopen
pi_46247073
Misschien dat iemand anders TS nog wil helpen: Vragen over pesten.

Ik ben vnl om mijn figuur gepest (toen ik 30 kilo lichter was dan nu ) en ik was vast niet de enige van de mensen in dit topic.
pi_46247449
quote:
Op maandag 12 februari 2007 19:03 schreef Fannetje het volgende:
Ah, dan zal ik morgen eens vitalinea gaan kopen
Natuurlijk wel de grootste verpakking kopen dan!
  maandag 12 februari 2007 @ 19:35:53 #253
35189 Troel
scherp en bot
pi_46248463
Ik heb er eentje van 8
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 12 februari 2007 @ 20:40:38 #254
149959 SQ
snelle trees
pi_46250158
quote:
Op maandag 12 februari 2007 19:06 schreef Isabeau het volgende:

Ik ben vnl om mijn figuur gepest (toen ik 30 kilo lichter was dan nu ) en ik was vast niet de enige van de mensen in dit topic.
Ik werd al in groep zes om mijn figuur gepest. Onbegrijpelijk, want als ik foto's terug kijk was ik helemaal niet dik. Ik was een stevige boerentrien, maar niet dik. Vergeleken met de bottige meisjes uit mijn klas wel, maar ik had ook al tieten op mijn tiende
Kinderen...
disclaimer
pi_46252739
102 kilo...
* Isabeau 's lichaam luidt de noodklok
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 13 februari 2007 @ 08:41:01 #256
13151 crew  Rewimo
pi_46252897
Oeps, Isabeau
pi_46253370
De schade was vanmorgen +0,6kg vergeleken met vorige week dinsdag, hopelijk is dat volgende week weer weg.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 13 februari 2007 @ 10:05:33 #258
13151 crew  Rewimo
pi_46253770
Zo, ook de Vitalinea gekocht en bon ingezonden
pi_46254568
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 08:22 schreef Isabeau het volgende:
102 kilo...
* Isabeau 's lichaam luidt de noodklok
Geef het weekend de schuld, geef gewoon het weekend de schuld....
pi_46254585
Dubbel

[ Bericht 31% gewijzigd door freecell op 13-02-2007 12:15:14 ]
pi_46256883
[struisvogel modus]
Weegschaal, wasda?
[/struisvogel modus]

Ik ga volgend jaar wel weer op dat ding staan... nu even niet...
***Levi was here***
pi_46263069
quote:
Op maandag 12 februari 2007 19:06 schreef Isabeau het volgende:

denk niet dat ik echt tot hulp kan zijn, die periodes (basisschool en middelbare school en mbo) heb ik veelal verdrongen. (struisvogeltechniek en zo).

het enigste wat ik van de basisschool nog weet was dat ik een keer tijdens een gymles commentaar kreeg omdat ik mijn mond open hield (wat logisch is, ik was toen cara patient en zo) en dat ze me dwongen om mijn mond dicht te doen. heb toen ook echt geen lucht kunnen halen. en natuurlijk de trappen onder de tafel (letterlijk, niet figuurlijk)
pi_46263819
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 11:09 schreef freecell het volgende:

Geef het weekend de schuld, geef gewoon het weekend de schuld....
....van alle 32 kg overgewicht?
pi_46263864
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 16:54 schreef gothic-blackie het volgende:
het enigste wat ik van de basisschool nog weet was dat ik een keer tijdens een gymles commentaar kreeg omdat ik mijn mond open hield (wat logisch is, ik was toen cara patient en zo) en dat ze me dwongen om mijn mond dicht te doen. heb toen ook echt geen lucht kunnen halen. en natuurlijk de trappen onder de tafel (letterlijk, niet figuurlijk)
Ik werd hier even stil van. Wat kunnen kinderen toch wreed zijn. Och, wat zeg ik nou. Mensen kunnen wreed zijn, pesten komt ook gewoon op de werkvloer en dergelijke voor, maar daar is bijna geen aandacht voor.
pi_46264418
Uit een e-mail nieuwsbrief van de Nationalevacaturebank:
quote:
Dikke werknemers zijn slecht voor de winst
Uit onderzoek van PricewaterhousCoopers Health Research Institute blijkt dat chronische ziekten een steeds grotere bedreiging vormen voor ondernemingen. Vooral het ongezond eten, te weinig bewegen, stress en roken zijn belangrijke boosdoeners. Een 'zittend beroep' veroorzaakt chronische klachten als hartfalen en diabetes. Daarnaast gaan werknemers door chronisch overgewicht en ziekte minder hard werken.

Door een verhoogde kans op het oplopen van chronische ziekten vormen vooral dikke medewerkers een risico voor ondernemingen. De kosten die worden veroorzaakt door chronische ziekten worden wereldwijd geschat op ongeveer 3% van het bruto nationaal product. Bedrijven zijn daarom gebaat om van het welzijn van hun werknemers een prioriteit te maken.
Wederom een voorbeeld van de demonisering van de dikke medemens...
Roken wordt bijvoorbeeld ook in het artikel genoemd, maar "dikke werknemeners" doet 't nu eenmaal beter dan "niet gezond levende werknemers".
***Levi was here***
  dinsdag 13 februari 2007 @ 17:33:58 #266
149959 SQ
snelle trees
pi_46264509
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 17:31 schreef Levitation het volgende:
Uit een e-mail nieuwsbrief van de Nationalevacaturebank:
[..]

Wederom een voorbeeld van de demonisering van de dikke medemens...
Roken wordt bijvoorbeeld ook in het artikel genoemd, maar "dikke werknemeners" doet 't nu eenmaal beter dan "niet gezond levende werknemers".
Ik ben / was allebei en kan beamen dat dikheid veel meer gezondheidsklachten oplevert dan roken. Sorry
disclaimer
pi_46264565
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 17:33 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ben / was allebei en kan beamen dat dikheid veel meer gezondheidsklachten oplevert dan roken. Sorry
Klopt, op jongere leeftijd heb je meer last van zwaarlijvigheid. De problemen die roken veroorzaakt zie je meestal pas na 50+ (longemfyseem, longkanker etc) of op een leeftijd waarop de roker al (vervroegd)gepensioneerd is.
pi_46264624
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 17:33 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik kan anders vaak precies aan het gehoest en gerochel van mensen horen wie er roker is... zeker als ze al een flink aantal jaren roken.
***Levi was here***
  dinsdag 13 februari 2007 @ 17:40:00 #269
149959 SQ
snelle trees
pi_46264725
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 17:37 schreef Levitation het volgende:

[..]

Ik kan anders vaak precies aan het gehoest en gerochel van mensen horen wie er roker is... zeker als ze al een flink aantal jaren roken.
Ja, maar wil dat zeggen dat je er meer problemen van ondervindt dan van zwaarlijvigheid?

Ik rookte overigens een half pak shag per dag en heb nooit gerocheld.

Begrijp me niet verkeerd, ik wil roken niet goed praten, maar obesitas is een veel groter gezondheidsrisico.
disclaimer
  dinsdag 13 februari 2007 @ 17:43:13 #270
149959 SQ
snelle trees
pi_46264857
Ow, en als ervaringsdeskundige kan ik er ook bij zeggen dat rokers net zo hard gebasht en gedemoniseerd worden als dikke mensen
" Ze moeten alle rokers preventief afschieten "
" Je bent een asociale kut, want je vervuilt mijn lucht "
" Alle rokers zijn dom "
etc
disclaimer
pi_46265571
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 17:43 schreef Stormqueen het volgende:
Ow, en als ervaringsdeskundige kan ik er ook bij zeggen dat rokers net zo hard gebasht en gedemoniseerd worden als dikke mensen
" Ze moeten alle rokers preventief afschieten "
" Je bent een asociale kut, want je vervuilt mijn lucht "
" Alle rokers zijn dom "
etc
En vaak zijn het de ex-rokers die zo lopen te zeuren
pi_46265721
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 17:40 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ja, maar wil dat zeggen dat je er meer problemen van ondervindt dan van zwaarlijvigheid?

Ik rookte overigens een half pak shag per dag en heb nooit gerocheld.

Begrijp me niet verkeerd, ik wil roken niet goed praten, maar obesitas is een veel groter gezondheidsrisico.
Ik geloof daar eigenlijk niet zo in... de mens is gebouwd op vet opslaan. Ik geloof dan ook serieus niet in die onheilscampagne van de afslankindustrie. De lichamelijke klachten die ik bijvoorbeeld heb, heb ik al vanaf mijn kindertijd en gaan dus ook niet over als ik 20kg afval. Mijn astma wordt wel duidelijk erger als ik zou roken...

Er zijn ook wetenschappelijke onderzoeken waaruit blijkt dat mensen met overgewicht langer leven dan mensen met een gezond gewicht. Dan klopt er toch iets niet in de manier waarop wij naar overgewicht kijken? Obesitas is -volgens die zelfde onderzoeken- ook minder gevaarlijk dan ondergewicht.

En daarbij komt (ok, dit is echt een impopulair standpunt) dat er geen duidelijk verband is aangetoond tussen obesitas en diabetes. Althans, geen oorzakelijk verband... dwz men weet nogsteeds niet of obesitas een oorzaak of gevolg is van diabetes en of er misschien een andere aandoening in het spel is die beide veroorzaakt...
Neemt niet weg dat ik graag 20kg af wil vallen.

Ja, mijn standpunten zijn impopulair, maar dat maakt ze alleen maar leuker.
***Levi was here***
pi_46265812
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 18:04 schreef ymme het volgende:

[..]

En ik... als niet ex-roker... maar als astma patient.
Je hebt zeker geen idee hoe het is om geen zuurstof te krijgen? Leuk uitgaan en vervolgens als een idioot naar lucht happen!
Ik ben ontzettend anti-roken... ook al zijn jullie rokers goed voor de staatskas.
(Sterven eerder = goedkoop voor de AOW en goed tegen vergrijzing )
***Levi was here***
  dinsdag 13 februari 2007 @ 18:15:11 #274
35189 Troel
scherp en bot
pi_46265899
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 18:04 schreef ymme het volgende:

[..]

Ja, inderdaad, als ex-roker klaag ik steen en been als iemand naast me rookt. Waarom, omdat ik het roken afgezworen heb omdat het vies, ongezond, duur en ontzettend ongezond is. Als iemand dik is, dan wordt een ander daar niet ongezonder van. Als iemand staat te roken de omgeving om die persoon heen wel.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 13 februari 2007 @ 18:17:00 #275
35189 Troel
scherp en bot
pi_46265950
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 18:09 schreef Levitation het volgende:

En daarbij komt (ok, dit is echt een impopulair standpunt) dat er geen duidelijk verband is aangetoond tussen obesitas en diabetes. Althans, geen oorzakelijk verband... dwz men weet nogsteeds niet of obesitas een oorzaak of gevolg is van diabetes en of er misschien een andere aandoening in het spel is die beide veroorzaakt...
Neemt niet weg dat ik graag 20kg af wil vallen.
Ik geloof dat Isabeau hier anders van het weekend een interessante lezing over gaf!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_46265964
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 18:17 schreef Troel het volgende:

[..]

Ik geloof dat Isabeau hier anders van het weekend een interessante lezing over gaf!
Heb ik weer wat gemist?
***Levi was here***
pi_46266185
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 17:15 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik werd hier even stil van. Wat kunnen kinderen toch wreed zijn. Och, wat zeg ik nou. Mensen kunnen wreed zijn, pesten komt ook gewoon op de werkvloer en dergelijke voor, maar daar is bijna geen aandacht voor.
euhm ja, mensen zijn wreed. daardoor ben ik veel wantrouwiger tegenover mensen en geef me niet zo snel bloot. en dat is dan vooral in het echt. ik kan hier mijn hele leven vertellen, maar zodra ik dat tegen iemand moet doen die tegenover me staat durf ik het niet. toch een gevoel van anonimiteit op het internet.
pi_46266271
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 18:12 schreef Levitation het volgende:

[..]

En ik... als niet ex-roker... maar als astma patient.
Je hebt zeker geen idee hoe het is om geen zuurstof te krijgen? Leuk uitgaan en vervolgens als een idioot naar lucht happen!
Ik ben ontzettend anti-roken... ook al zijn jullie rokers goed voor de staatskas.
(Sterven eerder = goedkoop voor de AOW en goed tegen vergrijzing )
Jawel hoor. Heb ook een lichte vorm van astma (lees zo heel af en toe eens z'n aanval, en stoppen met roken zou beter voor mij zijn, maar ja makkelijker gezegt dan gedaan)
En ja, roken is duur, ongezond etc etc.
En ik probeer als ik even kan niemand tot last te zijn.

Maar als je naar een kroeg of iets dergelijks gaat, tja dan weet je al niet roker, zowel als roker, dat daar gerookt wordt.
En ook omdat er een hoop mensen zijn, die eigenlijk niet altijd roken, maar juist alleen voor de gezelligheid.

Maar anderszijds, kan ik me ook goed voorstellen hoe het is, voor niet-rokers.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 18:38:05 #279
35189 Troel
scherp en bot
pi_46266630
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 18:17 schreef Levitation het volgende:

[..]

Heb ik weer wat gemist?
Nou, dat als dikke mensen diabetes hebben en ze weer afvallen dan dan regelmatig de diabetes ook weer schijnt te verdwijnen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 13 februari 2007 @ 18:40:49 #280
35189 Troel
scherp en bot
pi_46266732
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 18:26 schreef ymme het volgende:

[..]

Jawel hoor. Heb ook een lichte vorm van astma (lees zo heel af en toe eens z'n aanval, en stoppen met roken zou beter voor mij zijn, maar ja makkelijker gezegt dan gedaan)
En ja, roken is duur, ongezond etc etc.
En ik probeer als ik even kan niemand tot last te zijn.

Maar als je naar een kroeg of iets dergelijks gaat, tja dan weet je al niet roker, zowel als roker, dat daar gerookt wordt.
En ook omdat er een hoop mensen zijn, die eigenlijk niet altijd roken, maar juist alleen voor de gezelligheid.

Maar anderszijds, kan ik me ook goed voorstellen hoe het is, voor niet-rokers.
Tja, daarom ben ik voornamelijk te vinden op plekken waar ze een niet rokers gedeelte hebben.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_46266806
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 18:40 schreef Troel het volgende:

[..]

Tja, daarom ben ik voornamelijk te vinden op plekken waar ze een niet rokers gedeelte hebben.
Ik kan echt niet wachten op dat rookverbod in de horeca. Snap ook niet waarom dat zo lang moet duren, 70% van de nederlanders rookt immer niet,
***Levi was here***
pi_46267789
In Schotland hebben ze dus al rookverbod in de horeca en da's echt heerlijk. Niet meer onder het rook thuiskomen! En het viel best mee met de rokende mensen buiten. Dus laat maar komen dat verbod .
pi_46268858
Maar dat verbod, daar zijn de horeca mensen zelf dus niet zo blij mee.
Zolang het café, restaurant etc bestaat, is het al zo dat mensen roken. En dus ook in de horeca zelf.
Nooit is hier wat tegen gedaan, als gevolg dat mensen bloot gesteld zijn vanaf hun kinds zijn, aan het roken. En nu wordt daar een verbod op gezet
Ik vind dit net zoiets, als een klein kind eerst z'n kado geven, en 2 min later weer afpakken.

Voor de niet-rokers is dat verbod fijn, logisch.
Maar wordt er nu dan alleen nog maar aan de niet-rokers gedacht?
Dus al mensen roken, moeten ze hier maar voor gestraft worden, ondanks dat ze het zelf niet uitgevonden hebben ofzo. En het nooit verboden is geweest te roken.
Ik persoonlijk baal dus enorm van dat bod, en de meeste horecabazen, die ik ken ook.

Maar goed, blijkbaar zijn de meningen hierover verdeelt. En dat snap ik ook.
Maar juist zoals ik de kant van de niet-rokers snap, verwacht ik af en toe ook wel eens begrip terug van de niet-rokers (en dit meerdere rokers onder mij, over het algemeen bedoelt)
pi_46269317
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 18:17 schreef Troel het volgende:

Heb ik weer liggen praten in mijn slaap?

Ik kijk nu overigens naar nederland 3 waar ze een catwalk laten zien waarbij de modellen chocolade eten op de catwalk

Roken is stukken schadelijker voor je als je (enigszins gezond) oud had willen worden dan overgewicht. Geloof dat je bmi boven de 40 moet komen wil overgewicht net zo schadelijk zijn.

Oh ja: 1 op de 3 rokers haalt de 70 niet tegen 1 op de 6 niet rokers. Maar dat soort cijfers gaan natuurlijk niet op als je zelf rookt. Dan hoor je vast bij die 2 op de 3 die wel ouder worden.
pi_46269464
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 19:37 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik kijk nu overigens naar nederland 3 waar ze een catwalk laten zien waarbij de modellen chocolade eten op de catwalk

Roken is stukken schadelijker voor je als je (enigszins gezond) oud had willen worden dan overgewicht. Geloof dat je bmi boven de 40 moet komen wil overgewicht net zo schadelijk zijn.

Oh ja: 1 op de 3 rokers haalt de 70 niet tegen 1 op de 6 niet rokers. Maar dat soort cijfers gaan natuurlijk niet op als je zelf rookt. Dan hoor je vast bij die 2 op de 3 die wel ouder worden.
Haha, inderdaad ik zag het net ook.
Kleding waarbij je, je buik niet hoeft in te houden. Gemaakt door o.a. Katja Schuurman. Nu bij de wereld draait door
pi_46269671
Ik wil overigens wel erbij zeggen, dat ik me er zeker van bewust ben, dat roken slecht is.
Stoppen hiermee wil ik zeker een keer proberen. Maar op het moment ben ik hier gewoon nog niet klaar voor. Mijn gevoel zegt dat ik het nu nog moet proberen.

Misschien dat ik morgen zomaar ineens zeg, ja en nu is het genoeg geweest, ik stop!
De voordelen hiervan ken ik dondersgoed. Minder geld kwijt (maarja dan geef ik het wel weer uit aan iets anders :p).
Stukken beter voor mijn gezondheid.
En het moet makkelijker zijn om te stoppen als je jong bent (ik word in Mei 23).

Dus tja, misschien komt het verstand bij mij snel
pi_46269815
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 19:27 schreef ymme het volgende:
Maar dat verbod, daar zijn de horeca mensen zelf dus niet zo blij mee.
Zolang het café, restaurant etc bestaat, is het al zo dat mensen roken. En dus ook in de horeca zelf.
Nooit is hier wat tegen gedaan, als gevolg dat mensen bloot gesteld zijn vanaf hun kinds zijn, aan het roken. En nu wordt daar een verbod op gezet
Ik vind dit net zoiets, als een klein kind eerst z'n kado geven, en 2 min later weer afpakken.

Voor de niet-rokers is dat verbod fijn, logisch.
Maar wordt er nu dan alleen nog maar aan de niet-rokers gedacht?
Dus al mensen roken, moeten ze hier maar voor gestraft worden, ondanks dat ze het zelf niet uitgevonden hebben ofzo. En het nooit verboden is geweest te roken.
Ik persoonlijk baal dus enorm van dat bod, en de meeste horecabazen, die ik ken ook.

Maar goed, blijkbaar zijn de meningen hierover verdeelt. En dat snap ik ook.
Maar juist zoals ik de kant van de niet-rokers snap, verwacht ik af en toe ook wel eens begrip terug van de niet-rokers (en dit meerdere rokers onder mij, over het algemeen bedoelt)
het is zeker dubbel zo'n verbod. denk zelf nog steeds dat er rokers en niet rokers kroegen moeten komen. want als ik weet dat ik met iemand op stap ga die niet tegen roken kan dan ga ik wel naar de nietrookkroeg voor een avondje. maar elke avond zou ik als roker echt niet vol kunnen houden.

ben het in dat opzicht ook eens met mijn vriend die zei: maak in elke stad een niet rokers kroeg. gooi die 1 jaar onder subsidie van de overheid en kijk of het wel draait. maar ga nu niet oordelen dat het niet werkt omdat er in groningen (uit mijn hoofd was dat groningen) 1 dag een kroeg rookvrij is geweest. zulke dingen moeten over langere tijd getest worden en die subsidie zorgt ervoor dat een kroeg niet direct failliet gaat en ze ook de mogelijkheid hebben om er reclame mee te maken.

en verder heb ik dezelfde mening als ymme, nu op dit moment ben ik nog niet klaar om te stoppen met roken. ik moet er zelf achter staan, en nu weet ik wel alle voordelen van niet roken, ik sta er nog niet achter om zelf een niet roker te worden.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 19:53:29 #288
149959 SQ
snelle trees
pi_46270101
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 19:37 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik had het, in reactie op het nieuwsbericht van Levi, dan ook over jonge mensen. Bij jongere mensen zijn de effecten van obesitas wel degelijk merkbaarder dan roken en hebben ook meer invloed op ziekteverzuim dan roken. Bij oudere mensen is het anders. Roken is schadelijker op lange termijn.
disclaimer
pi_46270209
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 19:45 schreef ymme het volgende:
Ik wil overigens wel erbij zeggen, dat ik me er zeker van bewust ben, dat roken slecht is.
Stoppen hiermee wil ik zeker een keer proberen. Maar op het moment ben ik hier gewoon nog niet klaar voor. Mijn gevoel zegt dat ik het nu nog moet proberen.
Nee, ik denk niet dat je 'bewust' bent van hoe ongezond roken is, ik denk dat je het alleen maar weet. Het is alleen nog niet tot je doorgedrongen hoe slecht het eigenlijk is. Het kutte van roken is gewoon dat de merkbare gevolgen pas op erg oude leeftijd komen (vergeleken met hoe jong je nu bent) en dan is het vaak al te laat (longemfyseem is nooit omkeerbaar, van longkanker ga je bijna altijd dood).

Maar het juiste moment om te stoppen creëer je zelf. Net als het juiste moment om definitief je levensstijl te veranderen om af te vallen. Ik worstel nog steeds met dat laatste. Jij succes met beide
  dinsdag 13 februari 2007 @ 19:56:26 #290
149959 SQ
snelle trees
pi_46270246
Ik ben trouwens een van de bijna ex-rokers (want ja, ik rook nog met stappen, omdat de hele kroeg toch al blauw staat ) die furieus wordt van rokertje bashen. Evenals dikzakje bashen. Of wat dan ook bashen.
Ik weet dat roken, net als overgewicht, in de meeste gevallen een keuze is. Voor de mensen die nooit gerookt hebben: probeer stoppen met roken maar eens te vergelijken met voorgoed van je overgewicht af komen. Het is niet onmogelijk, en het is een keuze, maar het is wel fucking moeilijk
disclaimer
pi_46270487
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 19:55 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nee, ik denk niet dat je 'bewust' bent van hoe ongezond roken is, ik denk dat je het alleen maar weet. Het is alleen nog niet tot je doorgedrongen hoe slecht het eigenlijk is. Het kutte van roken is gewoon dat de merkbare gevolgen pas op erg oude leeftijd komen (vergeleken met hoe jong je nu bent) en dan is het vaak al te laat (longemfyseem is nooit omkeerbaar, van longkanker ga je bijna altijd dood).

Maar het juiste moment om te stoppen creëer je zelf. Net als het juiste moment om definitief je levensstijl te veranderen om af te vallen. Ik worstel nog steeds met dat laatste. Jij succes met beide
Even over het succes met beide. Ene kant heb je gelijk, kwa het afvallen betreft.
Maar mijn levenstijl is wel degelijk verandert, het verschil van toen en nu: Slecht eten, tot 1x per dag. Tot nu netjes 3 maaltijden per dag. Dus in dat opzicht is het goed, nu nog dat snaaien tussen door
En mijn lekkere drankje 'boswandeling' laten staan, dan is het voor 100% verandert.

Dus isa, helemaal gelijk heb je helaas niet.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 13 februari 2007 @ 20:04:13 #292
13151 crew  Rewimo
pi_46270654
Ik rochel maar ik rook niet
pi_46270719
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 19:56 schreef Stormqueen het volgende:
Voor de mensen die nooit gerookt hebben: probeer stoppen met roken maar eens te vergelijken met voorgoed van je overgewicht af komen. Het is niet onmogelijk, en het is een keuze, maar het is wel fucking moeilijk
Niet mee eens... voorgoed afvallen is vele malen moeilijker... je moet immers eten. Roken kun je radicaal mee stoppen, eten niet. (althans, niet zonder er dood aan te gaan. )
Bashen is overigens nooit goed.

En nog even over dat rook verbod:
Ymme, rookverbod in de horeca heeft niets te maken met rokers straffen ofzo... zoals ik al zei rookt het overgrote deel van de Nederlanders niet! Enig idee hoe het is om altijd in andermans stank te zitten? Ik laat toch ook niet de hele tijd winden als ik uit ga? Daar zou toch ook iemand wat van zeggen?
***Levi was here***
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 13 februari 2007 @ 20:10:46 #294
13151 crew  Rewimo
pi_46270959
Daar geef ik je gelijk in, Levi. Ook ik heb copd en ik heb echt last van rook. Nu ik weer bronchitis heb loop ik met een grote boog om elke persoon met een sigaret heen (ik steek over als het moet), omdat ik me echt een ongeluk hoest als ik een beetje rook binnen krijg. Als ik geen bronchitis heb, maar wel ergens een tijdje in de rook heb gezeten hoest ik me vooral de dag erna de longen uit mijn lijf.

Natuurlijk zijn er mensen die per definitie zaniken over rook, maar niet alle rokers zien in dat er mensen zijn die er letterlijk door naar adem snakken...
pi_46271316
Nogmaals, Rewimo en Levi:
Ik snap echt waar, dat je niet in andermans stank wilt zitten. En als je er niet tegen kan dat het heel vervelend is. Ik zelf probeer daarom ook niemand tot last te zijn met mijn gerook.

Ook ik vind mijn kleren na een dag stinken, vanwege de rook. En al helemaal als ik een kroeg kom uit rollen
  dinsdag 13 februari 2007 @ 20:22:21 #296
35189 Troel
scherp en bot
pi_46271518
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 19:27 schreef ymme het volgende:
Wij moeten begrip hebben dat de rokers ook ons leven aan het verpesten zijn?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_46271532
Dan moet het toch ook voor een roker heerlijk zijn dat niemand binnen mag roken en als je dan een sigaretje wilt je even buiten gaat staan?
pi_46271617
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 20:22 schreef Isabeau het volgende:
Dan moet het toch ook voor een roker heerlijk zijn dat niemand binnen mag roken en als je dan een sigaretje wilt je even buiten gaat staan?
In huiselijke kring, vind ik dit totaal niet erg.
Maar tijdens het uitgaan wel. Tenminsten dit denk ik, omdat ik het in de praktijk nog niet meegemaakt heb.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 20:26:32 #299
35189 Troel
scherp en bot
pi_46271720
Overigens hoop ik dan wel dat ze niet met zijn allen voor de ingang gaan staan, want dan moet je alsnog door de rook heen en dat ze hun peuken netjes opruimen!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 13 februari 2007 @ 20:27:38 #300
35189 Troel
scherp en bot
pi_46271776
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 20:24 schreef ymme het volgende:

[..]

In huiselijke kring, vind ik dit totaal niet erg.
Maar tijdens het uitgaan wel. Tenminsten dit denk ik, omdat ik het in de praktijk nog niet meegemaakt heb.
Kortom, je hebt de klok horen luiden, maar je weet niet waar de klepel hangt en hebt alvast een mening voordat je het daadwerkelijk ondergaan bent.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_46271785
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 20:22 schreef Troel het volgende:
Wij moeten begrip hebben dat de rokers ook ons leven aan het verpesten zijn?
Misschien. Het is in ieder geval de belangrijkste reden dat ik liever niet naar mijn (overigens erg leuke en lieve) schoonouders ga. Ik heb minstens 3 dagen last na 1 nachtje daar. Die roken als ketters en ik heb al meerdere keren aangegeven dat ik er echt last van heb. Ze hebben nog nooit aangeboden om op het balkon te roken oid als ik er ben. En dus kom ik zelden logeren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')