Ik put er ook geen motivatie uitquote:Op zondag 4 februari 2007 17:29 schreef Miss_S het volgende:
Maeghan is het misschien niet beter om juist wel je gewicht te vermelden?
dat je zo meer motivatie krijgt om er aan te werken
Ik ook niet. Ik motiveer mezelf wel door in een bepaalde broek of rok te willen passen.quote:
En terecht dat je trots op jezelf bent , knap hoorquote:Op zondag 4 februari 2007 18:28 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Ik ook niet. Ik motiveer mezelf wel door in een bepaalde broek of rok te willen passen.
En verder kan ik altijd nog claimen enorme spieren te hebben van het fietsen en hardlopen!En ik ben zo trots op mezelf, want ik heb gister meegedaan aan een cross en ik heb 'm uitgelopen en ben niet eens allerlaatste geworden!!!
![]()
Maar ik ga wel wat fanatieker trainen, want ik wil eind maart de 5 km ruim binnen het half uur kunnen lopen.
Nee hoor, zodra ik het opschrijf is het voor mijn gevoel alsof het een vaststaand gegeven is. En nu is het een tijdelijke 'oeps maar we kunnen nog terug'-situatie. En anders kan ik nog altijd mijn kop in het zand steken.quote:Op zondag 4 februari 2007 17:29 schreef Miss_S het volgende:
Maeghan is het misschien niet beter om juist wel je gewicht te vermelden?
dat je zo meer motivatie krijgt om er aan te werken
ken dat gevoel. tot aan ziek aan toe. en dan heb ik morgen ook nog een sollicitatiegesprekquote:Op zondag 4 februari 2007 19:29 schreef omearos het volgende:
TVP
Ben al een paar dagen flink verkouden![]()
het lijkt ijverig teigan, maar de nefertiti en de toetankamon zijn allebei maar 11 bij 17,5 cmquote:Op zondag 4 februari 2007 21:38 schreef teigan het volgende:
Zo, wat ben jij dan ijverig g-b
ik ben laatst begonnen met een groot winnie the pooh borduurwerk, maar ik heb er nu al ergens een grote fout inzitten, en de moed ontbreekt mij om het helemaal op te gaan lossen..
Maar afmaken zal ik hem!
oeh dies moeilijk.quote:Op zondag 4 februari 2007 22:11 schreef teigan het volgende:
Ik zie hem staan g-b, hij is wel mooi hoor!!!
Ik ben al eens opzoek geweest naar een plaatje van die van mij, maar nog niet gevonden.. Ik ga nog ff zoeken.
hier staat hij, en dan de bovenste, genaamd Eeyore's bounce..
dit is ook de eerste die ik doe die zo groot is hoor, dus het is een uitdaging voor mij..
Heb je je plan al ingevuld?quote:
Ik kan geen hypo krijgen om dat te betalen Rewimoquote:Op maandag 5 februari 2007 09:31 schreef Rewimo het volgende:
Leuke jaren 30-bovenwoning in Haarlem kopen, SQ?
Heb je ook leuke foto's? Vriendlief en ik zijn namelijk wel aan het kijken naar woningenquote:Op maandag 5 februari 2007 09:31 schreef Rewimo het volgende:
Leuke jaren 30-bovenwoning in Haarlem kopen, SQ?
Jaaaaaaaaa, ik ben helemaalquote:Op maandag 5 februari 2007 09:36 schreef Stormqueen het volgende:
Maar wel kei tof dat jullie 't huis hebben!
Gefeliciteerd![]()
Nee, maar dat kan natuurlijk geregeld wordenquote:Op maandag 5 februari 2007 10:34 schreef Ikiskoel het volgende:
Heb je ook leuke foto's? Vriendlief en ik zijn namelijk wel aan het kijken naar woningen
Oh, en megasupergefeliciteerd met je nieuwe woning
Ik heb het wel degelijk ingevuld, alleen de omvang niet enz. Dat heb ik vanaf het begin aan al niet bijgehouden.quote:Op maandag 5 februari 2007 09:52 schreef Troel het volgende:
Omdat je niet alles goed ingevuld hebt?
quote:Op maandag 5 februari 2007 11:24 schreef Troel het volgende:
Heb je het plan ook ingevuld? Dus je lengte en dergelijke? Je staat namelijk wel gekoppeld aan het lijstje.
Oh ja, dat is ook zo. Maar mijn profielnaam had ik wel op AnnekeM gehouden zodat ik herkenbaar was.quote:Op maandag 5 februari 2007 11:50 schreef Troel het volgende:
Tja, de user AnnekeM is toch echt gekoppeld aan het lijstje. Ik kan er niets anders van maken.
Ik zie dat je een nieuwe account hebt aangemaakt. Ik heb AnnekeM op disabled gezet en de nieuwe gekoppeld. Dat zal het probleem geweest zijn.
Hoi, hier een mede-stopper.quote:Op maandag 5 februari 2007 12:59 schreef kless het volgende:
Iemand ideen wat er goed te doen is tegen emovreten van het stoppen met roken? (geestelijke verslaving is maar half voorbij) stofwisseling is vertraagt, de lekkere vreetzin is voorbij en nu ook al 2 maand stabiel op gewicht alleen zijn al mn kleren nu net te krap en heb ik een pens gekregen en een dikke op. dat moet weer weg.
maar ik eet nu nogsteeds 10 broodjes vleeswaren/kaas/pindakaas/jam op een dag.
*ik heb al lamme kaken van het kauwgom kauwen*
Sporten? mn knieeen laten dat niet toe. exsta vrijen? geen vriendin om dat mee te doen. fietsen ipv bus/auto doe ik al.
Misschien eens een maand niet opstap/visite, (geen alcohol(bier), hapjes/toastje, chippies, gesuikerde frisdrank.)en geen chocolade koekjes avonds bij de koffie![]()
Iets meer dan 180cm 95 kg en dat moet weer 80 kg worden als van voor het stoppen met roken.
*addme?"
Ohjah de broodjes met eitjekerrie en tonijn peper enzo moet ik natuurlijk iet vergeten.
Hm, je zegt net zelf dat je nog veel te veel eet...quote:Op maandag 5 februari 2007 13:19 schreef kless het volgende:
die vreet verslaving is opzich ook wel weg.
ik bedoel ik ben al 2 maanden + 15 kg.
"vroeger" at ik net zoveel... alleen weeg ik nu 15 kg meer en met die +15 kg ben ik het niet zo eens.
Dat ik van 95 terug moet naar 80 op een aangename manier, Daar eet ik nog teveel voor.quote:Op maandag 5 februari 2007 13:20 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Hm, je zegt net zelf dat je nog veel te veel eet...
Maar wat is dan het probleem precies?![]()
Ah, okee, dan staat het er gewoon een beetje raarquote:Op maandag 5 februari 2007 13:28 schreef kless het volgende:
[..]
Dat ik van 95 terug moet naar 80 op een aangename manier, Daar eet ik nog teveel voor.
mn vreetzin enzo heb ik weer onde controle,
Ik moet nu dus terug van 95 naar 80 op een aangename manier.
euh maandje fris en bier en mix loos? hoeveel kg leverd dat op aan afvallen?quote:Op maandag 5 februari 2007 14:00 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ah, okee, dan staat het er gewoon een beetje raar
Wat had je zelf in gedachten?
Dat is per persoon verschillend, je kan natuurlijk niet zeggen "als je een maand zo en zo doet, dan val je zoveel af"quote:Op maandag 5 februari 2007 14:08 schreef kless het volgende:
[..]
euh maandje fris en bier en mix loos? hoeveel kg leverd dat op aan afvallen?
*1 krat per week haal ik denk ik net niet met mn gezuip. student enzo![]()
Probeer dan langzamer te eten.quote:Op maandag 5 februari 2007 14:20 schreef kless het volgende:
ene dag 8 andere dag 12 gewoon brood eten tot ik "genoeg" heb. zelfde voor avond eten. Het ene is 1x opscheppen spagettie carbonara, het andere 3X (stampot hutspot)
koud/afgekoeld warmeten vult heel snel.quote:Op maandag 5 februari 2007 14:22 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Probeer dan langzamer te eten.
Ik ben namelijk een "schrokker" en dan eet je 3 keer meer dan je nodig hebt. Je hersenen hebben 20 minuten nodig om te beseffen dat het lichaam gevoed is, en in 20 minuten kun je schrikwekkend veel eten. Heb me echt af moeten leren om dat te doen.
Even quoten.quote:Op zondag 4 februari 2007 18:28 schreef Liejannuh het volgende:
Maar ik ga wel wat fanatieker trainen, want ik wil eind maart de 5 km ruim binnen het half uur kunnen lopen.
Je eet het veel langzamer dan warm etenquote:Op maandag 5 februari 2007 14:42 schreef kless het volgende:
[..]
koud/afgekoeld warmeten vult heel snel.
Komt dat door het koude vet? of misschien ook wel omdat die 20 min dan om zijn?
Het is geen rotzooi. vloeibaar+warm gaat gewoon makkelijker naar binnen dan koud en stugger.quote:Op maandag 5 februari 2007 14:53 schreef Stormqueen het volgende:
(overigens, als koud eten meer zou vullen vanwege het gestolde vet, dan zou ik toch eens een kritische blik werpen op wat je maaltijd voor rotzooi bevat)
Je had het zelf over eten wat zwaarder zou worden door koud vet hoorquote:Op maandag 5 februari 2007 15:07 schreef kless het volgende:
[..]
Het is geen rotzooi. vloeibaar+warm gaat gewoon makkelijker naar binnen dan koud en stugger.
jus over aardappelen zonder is het gewoon niet te vreten.
Net als kaas over de pasta. Heel lekker.. maar als het koud is eet het ook drie keer zwaarder.
Zonder zout,vet zoet of zuur is eten ronduit smerig.
*kruiden zijn vaak ook alleen maar lekker als ze in combinatie met vet gegeten worden
zoals? ... ik bedoel.. doe je jus over je aardappeltjes als je AGV eet? of...quote:Op maandag 5 februari 2007 15:11 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Je had het zelf over eten wat zwaarder zou worden door koud vet hoor
En ik vind eten met weinig vet juist wel erg lekker, dat is denk ik een kwestie van smaak
Ik heb vandaag exact hetzelfde gevoelquote:Op maandag 5 februari 2007 12:28 schreef Levitation het volgende:
Ik vertik het om te updaten... ben even in een ontkenningsfase.![]()
GATVERDAMME dat is smerig...beetje runderbouion met nog wat bindmiddel er in ook.quote:Op maandag 5 februari 2007 16:07 schreef octopussy het volgende:
Ik gooi eigenlijk nooit echte jus over de aardappels. Je kan in de supermarkt jus-poeder kopen en dan gewoon water toevoegen ipv boter. Stuk magerder, maar wel lekker smaakje.
Het gaat om maat houden en aanpassen van je eetgewoontes - je kan beter die jus weglaten en net zoveel eten, als dat je wat minder eet en die jus er overheen blijft gooien. Tenminste, als je efficient af wil vallenquote:Op maandag 5 februari 2007 16:15 schreef kless het volgende:
[..]
GATVERDAMME dat is smerig...beetje runderbouion met nog wat bindmiddel er in ook.dan nog liever zonder.
Veel lekkerder als je na het braden van je vlees of bakken van je balletje er nog (vlink)wat water bij doet en dan een sleefje over je geprakte aardappeltjes met rodekool doet (of weet ik wat) en je vleesje wordt er ook nog extra sappig van. als ik minder ga eten dan moet het zeker nog wel lekker blijven!!!
Johquote:Braden/bakken van rull gehakt/kleine balletjes voor de macaroni/bami/lasagne gaat trouwens zonder bak/braad boter. vet van vant gehakt zelf zorgt er wel voor (net als met spek)
efficient? moa 't leven moet wel leuk blijven en eten lekker.quote:Op maandag 5 februari 2007 16:19 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Het gaat om maat houden en aanpassen van je eetgewoontes - je kan beter die jus weglaten en net zoveel eten, als dat je wat minder eet en die jus er overheen blijft gooien. Tenminste, als je efficient af wil vallen
[..]
Joh
Nee, okee, maar goed je vraagt om tips die werkenquote:Op maandag 5 februari 2007 16:22 schreef kless het volgende:
[..]
efficient? moa 't leven moet wel leuk blijven en eten lekker.
Dat het er in 2 maand aangekomen is wil niet zeggen dat het er ook in 2 maand af moet.
You are really terrible, you have still Babbelvis more terrible addiction than I!quote:Op maandag 5 februari 2007 16:12 schreef Stormqueen het volgende:
My spons are as a matter of fact wringed out, I remain but run to the toilet today
-edit- verkeerde forum
misschien moet je nog poepen en valt het toch nog mee?quote:Op maandag 5 februari 2007 16:23 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Soms is afvallen echt frustrerend. Was ik afgelopen vrijdag nog 1.1 kg afgevallen (in een week), vandaag is er weer 1,3 kg bij gekomen (in een dag dus). Ik ga dus echt geen chinees meer eten volgende keer.![]()
Vocht - ik heb vaak enorme dorst na chinees, door die kruiden en sausjes, waardoor ik heel veel water ga drinken. Morgen ben je wss al veel van die 1,3 kilo weer kwijtquote:Op maandag 5 februari 2007 16:23 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Soms is afvallen echt frustrerend. Was ik afgelopen vrijdag nog 1.1 kg afgevallen (in een week), vandaag is er weer 1,3 kg bij gekomen (in een dag dus). Ik ga dus echt geen chinees meer eten volgende keer.![]()
quote:Op maandag 5 februari 2007 16:15 schreef kless het volgende:
[..]
GATVERDAMME dat is smerig...beetje runderbouion met nog wat bindmiddel er in ook.dan nog liever zonder.
Veel lekkerder als je na het braden van je vlees of bakken van je balletje er nog (vlink)wat water bij doet en dan een sleefje over je geprakte aardappeltjes met rodekool doet (of weet ik wat) en je vleesje wordt er ook nog extra sappig van. als ik minder ga eten dan moet het zeker nog wel lekker blijven!!!
Braden/bakken van rull gehakt/kleine balletjes voor de macaroni/bami/lasagne gaat trouwens zonder bak/braad boter. vet van vant gehakt zelf zorgt er wel voor (net als met spek)
ja nee ok is ook wel zo.quote:
het gaat meer op de manier waarop je dat zegt. Komt op mij over:quote:Op maandag 5 februari 2007 16:40 schreef kless het volgende:
[..]
ja nee ok is ook wel zo.
vergeleken met een jus-tje van gebraden vlees enzo daar komt zo een zakje nieteens bij in de buurt.
alleen in hoge nood ofzo (kip en geen jus van de dag er voor) wordt zo een zakje opengetrokken. maar liever niet. (en ik eet dan zelfs mn aardappeltjes zonder)
Oud Levje familie-recept:quote:Op maandag 5 februari 2007 16:40 schreef kless het volgende:
[..]
ja nee ok is ook wel zo.
vergeleken met een jus-tje van gebraden vlees enzo daar komt zo een zakje nieteens bij in de buurt.
alleen in hoge nood ofzo (kip en geen jus van de dag er voor) wordt zo een zakje opengetrokken. maar liever niet. (en ik eet dan zelfs mn aardappeltjes zonder)
schelden op "zakjes jus" dat het die naam mag dragen...quote:Op maandag 5 februari 2007 16:46 schreef Troel het volgende:
[..]
het gaat meer op de manier waarop je dat zegt. Komt op mij over:
je komt hier het topic binnenstormen en begint vervolgens te schelden op hetgeen wat wij eten wat het is vies.
Komt niet lief over.
disclaimer: ik ben net wakker en mijn hoofd bonkt nog steeds.
Arme Troel!quote:Op maandag 5 februari 2007 16:46 schreef Troel het volgende:
[..]
ik ben net wakker en mijn hoofd bonkt nog steeds.
Dat is natuurlijk ook je goed rechtquote:Op maandag 5 februari 2007 17:03 schreef kless het volgende:
was ook niet lief, was schelden op zakjes jus, dat dat vies is (imho)
[..]
schelden op "zakjes jus" dat het die naam mag dragen...
lekkere jus? 40 gr boter, met daarin het (gekruide/zoute/peperde) vlees gebakken.braden met tegen het eind een kop water of 2? er bij om het vlees sappig te maken en een heerlijke jus over te houden. en dan een beetje voor de smaak een `structuur van de geprakte aardappeltjes 2 of 3 eetlepels op een heel bord ofzo?.
Ja het is wel warm vet met water. Maar het geeft je drooggekookte aardappeljes een lekkerder smaakje. (imho).
en die aardappeltjes dan?quote:Op maandag 5 februari 2007 16:58 schreef Levitation het volgende:
[..]
Oud Levje familie-recept:
Kip bakken (met weinig vet!), aan het einde beetje water toevoegen, daar (zoute) ketjap aan toevoegen en een scheut ketchup... geheel nog even laten sudderen... lekkere "jus" en niet vet!Klinkt misschien wat raar, maar smaakt echt lekker bij kip.
Is recept van mijn overgrootmoeder.![]()
nee, die krijg je er bij door chocolade emo vreten na stoppen met rokenquote:Op maandag 5 februari 2007 17:10 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk ook je goed recht
Maar je vraagt om tips om af te vallen, wij geven voorbeelden van wat je kan veranderen, maar dat keur je allemaal meteen afHet isgewoon zo dat als je af wil vallen, je behoorlijk wat offers moet maken. 15 kilo raak je niet kwijt door een aardappel minder te eten.
What about the aardappeltjes?quote:
ik mot jus hebben over mn aardappeltje!!quote:Op maandag 5 februari 2007 17:21 schreef Levitation het volgende:
[..]
What about the aardappeltjes?![]()
->smaakt echt lekker bij kip.<-
Je hebt het er in 2 maanden aan gegeten, dan heb je juist de kans om het er snel weer af te trainen. Dat is nog geen "gesetteld" vet.quote:Op maandag 5 februari 2007 17:18 schreef kless het volgende:
[..]
nee, die krijg je er bij door chocolade emo vreten na stoppen met roken![]()
Hey het hoeft niet vandaag op morgen!! Al zou het 2 jaar kosten. Als ik dan weer 80 ben en blijf vind ik het prima.
Want jus die lekker smaakt bij kip kun je niet over je aardappels gietenquote:Op maandag 5 februari 2007 17:23 schreef kless het volgende:
[..]
ik mot jus hebben over mn aardappeltje!!![]()
Daar gooi je die saus/jus overheen... just as usual... alleen minder vet.quote:Op maandag 5 februari 2007 17:23 schreef kless het volgende:
[..]
ik mot jus hebben over mn aardappeltje!!![]()
ok. kless gaat de zakjes jus uit zn leven verbannen (als bovenstaande ook bij mij in de smaak valt)quote:Op maandag 5 februari 2007 17:27 schreef Levitation het volgende:
[..]
Daar gooi je die saus/jus overheen... just as usual... alleen minder vet.
Maare, ik ben opgevoed zonder jus en vooral (helaas) zonder aardappelen. Bij ons kreeg je rijst, dat hoefde mijn moeder immers niet te schillen.![]()
Hehe ik ben opgegroeid met veel gekookte aardappels. Ik eet het nu nooit meer, veel te veel gedoe en eigenlijk vind ik het niet lekker. Ik vind aardappelschijfjes of partjes in olijfolie gebakken dan weer wel lekkerquote:Op maandag 5 februari 2007 17:27 schreef Levitation het volgende:
[..]
Daar gooi je die saus/jus overheen... just as usual... alleen minder vet.
Maare, ik ben opgevoed zonder jus en vooral (helaas) zonder aardappelen. Bij ons kreeg je rijst, dat hoefde mijn moeder immers niet te schillen.![]()
Echt, het smaakt precies hetzelfdequote:Op maandag 5 februari 2007 15:29 schreef kless het volgende:
Kan ik wel eens doen. de jus ontvetten . kijken of het dan nog te vreten is.
Maar dan moet je best veel jus maken en best lang wachten tot het gestold is toch?quote:
Nice tip! Ik speel het door aan mijn moeder (die maakt ook altijd sauspannen vol jus, en ik zie ondertussen mijn broertje met de dag breder wordenquote:Op maandag 5 februari 2007 17:44 schreef Rewimo het volgende:
Nee je hoeft niet extra veel te makenEn ja, je zult het wel af moeten laten koelen, dat kost even tijd.
Even je uit de droom helpen: je gaat gezellig uiteten en hapjes eten. Dus nee, liefde is niet goed voor de lijnquote:Op maandag 5 februari 2007 17:35 schreef kless het volgende:
Wat mij een mooie manier van afvallen leek...
Verliefd worden (zo dus eten verwaarlozen en al helemaal geen oog meer voor snoepgoed)
Dat dat dan ook nog eens wederzijds is. En daarna dan ook nog eens de kilos er af vrijen.
om hem nog verder uit de droom te helpen. doordat je je eindelijk goed voelt bij iemand, en je (voor je gevoel, niet meer hoeft te letten op alles wat je eet) kom je ook nog eens 20 kilo extra aan ( bijna 40 bij mij, maar vind mijn vriendje nog steeds lief hoorquote:Op maandag 5 februari 2007 18:01 schreef Pandorah het volgende:
[..]
Even je uit de droom helpen: je gaat gezellig uiteten en hapjes eten. Dus nee, liefde is niet goed voor de lijn.
was vroeger als puber honger lijden ja, tot het extreme, maar daar was ik al overheen, was op het minimale gewicht en kwam geen kilo'tje aan ook al at ik elke dag friet met majo en een frikandel speciaal. en toen vriendje kwam toen kwamen de kilo's er wel bij,gewoon omdat je je goed voelt.quote:Op maandag 5 februari 2007 18:55 schreef kless het volgende:
ik voel me niet goed, mn broeken zitten (TE) strak, ik heb een buik ala mn baby/peuterkiekje en die zit in de weg, Als ik iets naast me van de grond wil pakken voel ik mn eigen in mn zij dubbel rollen.
Die kg vetjes moeten weer weg. Want ze zitten in de weg.
*toen ik rookte lette ik ook niet op wat ik at/dronk*
stelletje dromenjatters...
en kless schrikt er van dat *vrouwen honger willen lijden tot ze hun liefde vinden?*
Hmm, ik had wel 3 glazen cola gedronken gisteren. Hopen dat ze maar weer snel verdwijnen.quote:Op maandag 5 februari 2007 16:25 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Vocht - ik heb vaak enorme dorst na chinees, door die kruiden en sausjes, waardoor ik heel veel water ga drinken. Morgen ben je wss al veel van die 1,3 kilo weer kwijt
Om 4 uur 's nachts een grote friet oorlog, kipcorn, frikandel speciaal en een kaassouflé bestellenquote:Op maandag 5 februari 2007 19:03 schreef gothic-blackie het volgende:
en ik ken dat studentenleventje: geen patat na het uitgaan, afblijven daarvan, gewoon na het uit gaan je bed in duiken!
Oh Liejannuh, ik ben ook trots op jequote:Op zondag 4 februari 2007 18:28 schreef Liejannuh het volgende:
En ik ben zo trots op mezelf, want ik heb gister meegedaan aan een cross en ik heb 'm uitgelopen en ben niet eens allerlaatste geworden!!!![]()
Borduursters in het topicquote:Op zondag 4 februari 2007 22:11 schreef teigan het volgende:
Ik zie hem staan g-b, hij is wel mooi hoor!!!
Ik ben al eens opzoek geweest naar een plaatje van die van mij, maar nog niet gevonden.. Ik ga nog ff zoeken.
hier staat hij, en dan de bovenste, genaamd Eeyore's bounce..
dit is ook de eerste die ik doe die zo groot is hoor, dus het is een uitdaging voor mij..
kless denkt na en.. euh .. nou in groningen euh.. weetje dat je daar euh. Als je weet waar je wezen moet 27/4 kan stappen en vreten?quote:Op maandag 5 februari 2007 19:56 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Om 4 uur 's nachts een grote friet oorlog, kipcorn, frikandel speciaal en een kaassouflé bestellen![]()
Been thereGelukkig mogen de cafetaria's niet meer tot 5 uur open zijn
Ja, na het stappen even langs de Febo, die was altijd lang open..quote:Op maandag 5 februari 2007 20:31 schreef kless het volgende:
[..]
kless denkt na en.. euh .. nou in groningen euh.. weetje dat je daar euh. Als je weet waar je wezen moet 27/4 kan stappen en vreten?
Eerder was het na het stappen bij mij thuis frituren. Maar dat gebeurt al een paar jaar nietmeer.
Ja dat weet ik, na een weekend Groningen ben ik altijd 3 kilo zwaarderquote:Op maandag 5 februari 2007 20:31 schreef kless het volgende:
[..]
kless denkt na en.. euh .. nou in groningen euh.. weetje dat je daar euh. Als je weet waar je wezen moet 27/4 kan stappen en vreten?
Eerder was het na het stappen bij mij thuis frituren. Maar dat gebeurt al een paar jaar nietmeer.
Sjeeees, wat dom van me! Thanks voor de tip!quote:Op maandag 5 februari 2007 20:26 schreef Rewimo het volgende:
Omdat je hem tussen [img] zet in plaats van tussen [url]En dat [url] kun je zelfs nog weglaten ook
ga je hem dan niet zelf afmaken troel? zou voor mij namelijk wel iets speciaals zijn. weet natuurlijk de omstandigheden niet, maar misschien samen met je moeder of iets dergelijks.quote:Op maandag 5 februari 2007 20:10 schreef Troel het volgende:
[..]
Borduursters in het topic
Mijn moeder is jaren geleden voor mij begonnen aan een wandkleed van Peter Rabbit, maar helaas is dat nooit afgemaakt door omstandigheden. Erg jammer, want ze was al best ver en heeft er bloed, zweet en tranen inzitten!
`quote:Op maandag 5 februari 2007 20:33 schreef teigan het volgende:
[..]
Ja, na het stappen even langs de Febo, die was altijd lang open..
Maar dat is alweer lang geleden voor mij....
Nee, als ik hem zelf zou afmaken zou het ding superlelijk worden. Ik heb totaal niets met borduren zelf. Ik zal mijn moeder eens vragen waar het ding nu ligt.quote:Op maandag 5 februari 2007 22:30 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
ga je hem dan niet zelf afmaken troel? zou voor mij namelijk wel iets speciaals zijn. weet natuurlijk de omstandigheden niet, maar misschien samen met je moeder of iets dergelijks.
Euh.. kan dat niet beter andersom? eerst ontbijten en dan pas dingen gaan doen?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 11:09 schreef Miss_S het volgende:
vanmorgen voor het ontbijt nog 10km gefietst en halve kilometer gelopen
vanavond maar weer een uurtje fitness
Klinkt leuk Omearosquote:Op dinsdag 6 februari 2007 13:15 schreef omearos het volgende:
-1,4 kg![]()
Nu maar snel van die verkoudheid afkomen zodat ik weer goed kan sporten
Ik heb me trouwens ingeschreven voor de ladiesride van Leontien van Moorsel, dit jaar 2x (Zwolle en Den Bosch) De afgelopen 2 jaar heb ik ook meegedaan en dat is best leuk, het vervelende is dat ik dat vele fietsen na die dag niet lang volhou ondanks mijn goede voornemens na zo'n fietstocht
Ik fiets genoegquote:Op dinsdag 6 februari 2007 13:23 schreef omearos het volgende:
Ga je met mij mee![]()
en vantevoren oefenen
Wokken met kerrie en ananasquote:Op dinsdag 6 februari 2007 14:35 schreef ymme het volgende:
Vanavond eten we hier witlof.
Voor vriendje lief, in de oven met ham en kaas. Maar ik lust dit zelf niet.
Ik zit er dus over te denken, om de mijne in de wok te gooien met wat rijst erbij. Zou ik hier ook iets van tomaat/paprika aan toe kunnen voegen?
Ik haat witlof
* SQ krijgt visioen van man die elke avond braaf zit te wachten aan tafel tot vrouwtje het potje voor 'm neerzet en zegt: vanavond krijg je snijbonen, mopquote:Op dinsdag 6 februari 2007 14:36 schreef Troel het volgende:
Maar als je niet van witlof houdt, waarom dan niet gewoon een klein beetje van wat anders voor jezelf maken.
Als Bert snijbonen krijgt, neem ik altijd gewoon wat anders
Dat wilde ik net ook zeggen!quote:Op dinsdag 6 februari 2007 14:40 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb nog een recept op dieet-web gezet voor je, witlofsalade met banaan en mandarijn
Stond toch ook al in het saladetopicquote:Op dinsdag 6 februari 2007 14:40 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb nog een recept op dieet-web gezet voor je, witlofsalade met banaan en mandarijn
`koffie en bier heb ik geen moeite mee.. maar rauwe witlof(salade) ookal zit het vol met manderijntjes, rozijntjes, en eventueel slasaus.. als ik op zo een stukje kauw... (met ham en kaas uit de oven is wel prima te doen.)quote:Op dinsdag 6 februari 2007 15:30 schreef Troel het volgende:
[..]
Stond toch ook al in het saladetopic
Maar ik denk dat het dan nog steeds vrij bitter is
Ik ken je voorgeschiedenis niet maar ik zie je vaak posten over dat het niet goed met je gaatquote:Op woensdag 7 februari 2007 10:33 schreef -Bubseltje- het volgende:
Heb een baaldag vandaagamper afvallen en je wel zo klote voelen
![]()
Het afvallen lijkt in verband te staan met het drankje. Morgen naar de internist even mijn verhaal gaan spuien
![]()
bubseltje, misschien wel misschien niet. het is wel zo dat sinds je het drankje gebruikt je meer eten binnen krijgt en houd (voor mijn gevoel) en dat zou een reden kunnen zijn dat je nu minder tot niet afvalt.quote:Op woensdag 7 februari 2007 10:33 schreef -Bubseltje- het volgende:
Heb een baaldag vandaagamper afvallen en je wel zo klote voelen
![]()
Het afvallen lijkt in verband te staan met het drankje. Morgen naar de internist even mijn verhaal gaan spuien
![]()
Dat denk ik idd ook. ben idd op dit moment niet zo happyquote:Op woensdag 7 februari 2007 12:08 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
bubseltje, misschien wel misschien niet. het is wel zo dat sinds je het drankje gebruikt je meer eten binnen krijgt en houd (voor mijn gevoel) en dat zou een reden kunnen zijn dat je nu minder tot niet afvalt.
lmnop, niets anders dan RESPECT voor jou zegquote:Op woensdag 7 februari 2007 14:05 schreef lmnop het volgende:
ahhh bijna op streefgewicht, ben nu eigenlijk wel blij dat ik geen WLS heb laten doen wat ik voor het afvallen wel overwoogZit nu wel aan een buikwandcorrectie te denken in verband met overtollig vel.
7 maanden! het is wel moeilijk om nu over te schakelen naar meer eten, om niet TE veel af te vallen. ben ook nog steeds een beetje schuw van het eten van dingen die ik normaal altijd heel lekker vond maar de afgelopen 7 maanden niet heb gegeten, maar vanavond eet ik voor het eerst een 50% minder vet pizzaquote:Op woensdag 7 februari 2007 14:07 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
lmnop, niets anders dan RESPECT voor jou zeg
Geweldig wat goed![]()
Hoe lang heb je er over gedaan?
OMG!quote:Op woensdag 7 februari 2007 14:12 schreef lmnop het volgende:
[..]
7 maanden! het is wel moeilijk om nu over te schakelen naar meer eten, om niet TE veel af te vallen. ben ook nog steeds een beetje schuw van het eten van dingen die ik normaal altijd heel lekker vond maar de afgelopen 7 maanden niet heb gegegeten, maar vanavond eet ik voor het eerst een 50% minder vet pizza![]()
Al geprobeerd, maar ik kom er niet in...quote:
geen begeleiding (of je moet mijn moeder meetellenquote:Op woensdag 7 februari 2007 14:17 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
OMG!Wat goed!
En heb je professionele begeleiding gehad?
quote:Op woensdag 7 februari 2007 14:27 schreef Troel het volgende:
Respect hoor LMNOP. Mogen we een voor en nafoto opnemen in ons Fok!dieetboek?
sorry, beetje ongeduldigquote:Op woensdag 7 februari 2007 16:56 schreef Troel het volgende:
wellus!
(Had een klant aan de telefoon en dat had even voorrang)
Maar dan at je eerst wel heel erg slecht, als je zomaar 40 kilo afvalt als je gezonder gaat etenquote:Op woensdag 7 februari 2007 16:58 schreef lmnop het volgende:
[..]
geen begeleiding (of je moet mijn moeder meetellen), op eigen houtje, ben voornamelijk veel gaan bewegen en gezond gaan eten.
[..]
ik zal als ik tijd heb is een oude foto zoeken (zijn er niet veel van
) en een voor en na foto in het gastvrije subforum plaatsen op dieet-web.
Reminder to self: in een volgend leven terugkomen als man.quote:Op woensdag 7 februari 2007 16:58 schreef lmnop het volgende:
[..]
geen begeleiding (of je moet mijn moeder meetellen), op eigen houtje, ben voornamelijk veel gaan bewegen en gezond gaan eten.
Haha, ik at heeeel ongezond, heb vooral mijn voeding blijvend aangepast en minder, daarnaast is zondigen voor mij 1 keer in de 3 weken 4/5 biertjes. sporten ongeveer 5 x per week 45 minuten (of minder omdat ik er dan na 35 min geen zin meer in hadquote:Op woensdag 7 februari 2007 17:01 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Maar dan at je eerst wel heel erg slecht, als je zomaar 40 kilo afvalt als je gezonder gaat eten
En dan heb je zeker wel elke dag gesport, of niet?
voor eenieder die nog een leuke avond zou willen hebben: dit is zeker weten een aanrader. maar ik zou niet in een van de laatste rangen zittenquote:Op woensdag 7 februari 2007 18:25 schreef gothic-blackie het volgende:
nou dames,heren, ik gaat weg. ff een avondje uit met schoonouders en vriendje. we gaan met zn allen naar hans liberg. heb er nu al zin in. tot morgen
Lekker hoorquote:
Ik zag dat je inderdaad al enorm veel kwijt ben, knap hoor . Hoe lang heb je er over gedaan? En aan dat idee ga je maar snel wennenquote:Op donderdag 8 februari 2007 09:06 schreef Miss_S het volgende:
ja maar vind het toch een rare idee als ik straks een gezond gewicht zou hebben.....
Wij hebben ooit op de 2e rij gezeten bij Tatatata. Heerlijk! De vrouw voor ons moest op een gegeven moment een aantal dingen doen, erg leuk!quote:Op woensdag 7 februari 2007 23:54 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
voor eenieder die nog een leuke avond zou willen hebben: dit is zeker weten een aanrader. maar ik zou niet in een van de laatste rangen zitten(wij zaten op de derde rang, op de bovenste rij, en konden dus veel dingen niet goed zien) maar als ik vriendje nog een keer zover krijg, en hij speelt nog een keer ergens in rotterdam, dan ga ik hem wel porren, want het was zo ongelovelijk leuk. en elke show moet volgens liberg zelf weer anders zijn.
Ik vind het geweldig voor jequote:Op donderdag 8 februari 2007 09:37 schreef Miss_S het volgende:
in 2002 heb ik besloten te gaan afvallen en de jaren daarna ging er steeds wel iets af maar de laatste half jaar is er ongeveer 12 kilo afgegaan
laat me raden, het interactief pianoconcert? deed hij gisteravond ook, als toegiftquote:Op donderdag 8 februari 2007 09:54 schreef Troel het volgende:
[..]
Wij hebben ooit op de 2e rij gezeten bij Tatatata. Heerlijk! De vrouw voor ons moest op een gegeven moment een aantal dingen doen, erg leuk!
Nee, dat was niet in die show. Het ging om een muziekstuk waar Cm bij stond (tja, en ik gok dat als je niets met muziek hebt, dat je dan inderdaad gewoon met centimeter komt). En daar ging hij vervolgens op door.quote:Op donderdag 8 februari 2007 10:09 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
laat me raden, het interactief pianoconcert? deed hij gisteravond ook, als toegift
lol jup. als je nog eens terug wil kijken. op www.hansliberg.nl heeft hij wat voorproefjesquote:Op donderdag 8 februari 2007 10:16 schreef Troel het volgende:
[..]
Nee, dat was niet in die show. Het ging om een muziekstuk waar Cm bij stond (tja, en ik gok dat als je niets met muziek hebt, dat je dan inderdaad gewoon met centimeter komt). En daar ging hij vervolgens op door.
Het leukste vond ik nog toen hij Balkenende nadeed:
Norman oehoehoehoeheohe Waarden oehoehoehoeheoehoe
Op het liedje Norman
Ik viel na 10 minuten spinning half-dood van die fiets af. Daarbij was mijn achterwerk veel te groot voor die kleine zadeltjes.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 08:15 schreef blue_funk het volgende:
Hebben jullie ervaring hiermee?
sterktequote:Op vrijdag 9 februari 2007 08:15 schreef blue_funk het volgende:
Ben vanochtend extra vroeg mijn nest uit gekomen (dat gebeurt niet vaak wanneer ik vrij ben). Waarom? Ik ga naar de sportschool om voor het eerst een les RPM/Biking (Les Mills) te volgen. Zit mezelf nu mentaal voor te bereiden. Ben eerlijk gezegd een beetje schijterig. De les duurt een uur, maar ik heb zo het idee dat ik na tien minuten al halfdood van die fiets afvalVraag me serieus af hoe ik een heel uur moet volmaken met 0,0 conditie en overgewicht... Hmzz....
Hebben jullie ervaring hiermee?
Oh, en voor wie nog nooit van Les Mills heeft gehoord: Les Mills.
* blue_funk zucht diep...
Lekker joh!!!quote:Op vrijdag 9 februari 2007 09:31 schreef Stormqueen het volgende:
80,9
Nog 1 kilo en dan ben ik weer van die 8 af
Gaat goed!quote:Op vrijdag 9 februari 2007 09:31 schreef Stormqueen het volgende:
80,9
Nog 1 kilo en dan ben ik weer van die 8 af
woensdag ben ik ongesteldquote:Op vrijdag 9 februari 2007 09:38 schreef Levitation het volgende:
[..]
Gaat goed!![]()
Woensdag weer zwemmen?![]()
2 kilo nog maarquote:Op vrijdag 9 februari 2007 09:33 schreef teigan het volgende:
[..]
Lekker joh!!!
Nog een paar maandjes, dan ben ik ook zover, ik moet nog 2 kilo om onder die 80 te komen..
Dan ga ik mooi niet achter je zwemmen.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 09:40 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
woensdag ben ik ongesteld(mag ik hier wel zeggen he, komen toch bijna alleen vrouwen
)
Maar misschien, als het niet te heftig is
Kun je wel makkelijk rechte baantjes trekkenquote:Op vrijdag 9 februari 2007 09:40 schreef Levitation het volgende:
[..]
Dan ga ik mooi niet achter je zwemmen.![]()
![]()
Sportschoolketen die alles van Les Mills aanbiedt, vandaar, maar ze doen het dus ook op andere plekkenquote:
Ik ben nu ongeveer 3 maanden op de crosstrainer bezig en bij mij is het begin ook nog steeds zwaar.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:51 schreef blue_funk het volgende:
Nou ik ben weer thuis na mijn eerste les RPM/Biking. Wat zal ik zeggen? Mja. Na 5 minuten had ik al het gevoel dat ik heel langzaam dood aan het gaan was. En na een kwartier wist ik wel bijna zeker dat ik niet meer in het land der levenden was. Maar... daarna ging het ineens goed. Dat eerste kwartier was echt bizar zwaar, maar daarna ging het wel (ook al werd het steeds zwaarder). Opstartproblemen dus.
Weet ik. Ik probeer die meestal ook te bestellen maar gisteren waren we met z`n negenen en anders ben ik de enigste die Cola Light zou nemen. Dan zou ik zeker weten weer allerlei opmerkingen naar mijn hoofd geslingerd krijgen en ik hou er niet zo van om in het middelpunt van belangstelling te staan.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 12:34 schreef junkiexp het volgende:
Cola light scheelt ook al een heel stuk.
Je lichaam heeft geen digitaal klokje he, dus iets wat je op een bepaalde dag doet (of laat) heeft niet altijd direct de volgende ochtend effect. Zoiets gaat geleidelijk. Daarom is het eigenlijk beter om je maar 1 keer per week te wegen, dat geeft een beter beeld. Zelf kan ik het ook niet laten hoor, en sta ik elke ochtend vol verwachting op de weegschaal, maar uit ervaring weet ik dus ook dat het flink kan schommelenquote:Op zaterdag 10 februari 2007 16:53 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Weet ik. Ik probeer die meestal ook te bestellen maar gisteren waren we met z`n negenen en anders ben ik de enigste die Cola Light zou nemen. Dan zou ik zeker weten weer allerlei opmerkingen naar mijn hoofd geslingerd krijgen en ik hou er niet zo van om in het middelpunt van belangstelling te staan.![]()
Toch vind ik het maar een rare zaak, dat afvallen. Eergisteren woog ik 91,6 kg en vanmorgen opeens weer 91,2 kg. Teriwjl ik gisteren dus juist extra veel gegeten en gedronken had en ook helemaal niet gesport. Misschien komt het wel door het uitslapen.![]()
Misschien haal ik het toch nog om volgende week op mijn streefgewicht te zitten.Overigens ga ik hem dan wel weer meteen bijstellen naar 85 kg, omdat ik nog steeds een hangbuik heb, maar 90 kg vind ik ook al een heel mooi getal.
huh mis ik iets?quote:Op zondag 11 februari 2007 17:07 schreef Troel het volgende:
BREASTS BREASTS BREASTS BREASTS BREASTS BREASTS
quote:Op zondag 11 februari 2007 17:07 schreef Troel het volgende:
BREASTS BREASTS BREASTS BREASTS BREASTS BREASTS
door naar de 75, maar dat zal ook wel weer even duren.....quote:Op vrijdag 9 februari 2007 09:40 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
2 kilo nog maar
Heb je daarna nog een volgend doel?
Ik ben vanmorgen op de weegschaal gaan staan, dat was niet zo verstandig.quote:Op zondag 11 februari 2007 19:23 schreef omearos het volgende:
g-b sterkte!
Ik ben benieuwd welk effect de meeting heeft gehad, dinsdag weer wegen
Ja nu al bijna 10 dagen ,ben maar wel gaan werken , je kan niet thuis blijven he?quote:Op maandag 12 februari 2007 09:00 schreef Rewimo het volgende:
Ook al ziek, Ymke?
Ehm nou... ik wel dusquote:Op maandag 12 februari 2007 09:21 schreef Ymke het volgende:
Ja nu al bijna 10 dagen ,ben maar wel gaan werken , je kan niet thuis blijven he?
Ik slaap prima , ben inderdaad ook steeds benauwd, maar goed , het gaat wel weer overquote:Op maandag 12 februari 2007 09:31 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ehm nou... ik wel dusIk heb het geprobeerd vorige week maar ik was zo benauwd en ik slaap nog steeds heel slecht. En nu dus ook nog iets griepachtigs erbij
euhm geef hem een flesje ontbijtdrank mee voor onderweg. is snel en makkelijk weg te krijgen. en laat hem anders meerdere keren eten, dus niet alleen ontbijt lunch en avondeten, maar ga je hele maaltijd over 6 momenten verdelen (dat is in ieder geval een tip van mijn dietiste toen ik veel te mager was). gooi op elke boterham ook goed boter (op een of andere manier is dat goed) oftewel vanalles proberen om hem aan de 2500 cal per dag te krijgen (dat was uit mijn hoofd de hoeveelheid cal per dag voor een man)quote:Op maandag 12 februari 2007 10:48 schreef Troel het volgende:
Dat krijgt hij simpelweg niet weg (ow, en hij krijgt sinds kort al meer boterhammen mee naar zijn werk, dus ook dat werkt niet).
Hij eet 's ochtends vaak 1 boterham, maar de laatste tijd meestal 2 en ik zorg ervoor dat zijn lunch al klaar ligt, zodat hij dat zelf niet hoeft te smeren (dan gaan er dus meer boterhammen mee).
Je kan denken aan de volgende dingen:quote:Op maandag 12 februari 2007 10:37 schreef Troel het volgende:
Isabeau,
heb jij trouwens nog tips wat betreft aankomen? Bert kwam vanochtend met de mededeling dat hij weer aan het afvallen was en ik weet zelf eigenlijk niet meer wat ik kan doen om dat tegen te houden.
Natuurlijk wel de grootste verpakking kopen dan!quote:Op maandag 12 februari 2007 19:03 schreef Fannetje het volgende:
Ah, dan zal ik morgen eens vitalinea gaan kopen
Ik werd al in groep zes om mijn figuur gepest. Onbegrijpelijk, want als ik foto's terug kijk was ik helemaal niet dik. Ik was een stevige boerentrien, maar niet dik. Vergeleken met de bottige meisjes uit mijn klas wel, maar ik had ook al tieten op mijn tiendequote:Op maandag 12 februari 2007 19:06 schreef Isabeau het volgende:
Misschien dat iemand anders TS nog wil helpen: Vragen over pesten.
Ik ben vnl om mijn figuur gepest (toen ik 30 kilo lichter was dan nu) en ik was vast niet de enige van de mensen in dit topic.
Geef het weekend de schuld, geef gewoon het weekend de schuld....quote:Op dinsdag 13 februari 2007 08:22 schreef Isabeau het volgende:
102 kilo...
* Isabeau 's lichaam luidt de noodklok
denk niet dat ik echt tot hulp kan zijn, die periodes (basisschool en middelbare school en mbo) heb ik veelal verdrongen. (struisvogeltechniek en zo).quote:Op maandag 12 februari 2007 19:06 schreef Isabeau het volgende:
Misschien dat iemand anders TS nog wil helpen: Vragen over pesten.
Ik ben vnl om mijn figuur gepest (toen ik 30 kilo lichter was dan nu) en ik was vast niet de enige van de mensen in dit topic.
....van alle 32 kg overgewicht?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 11:09 schreef freecell het volgende:
Geef het weekend de schuld, geef gewoon het weekend de schuld....
Ik werd hier even stil van. Wat kunnen kinderen toch wreed zijn. Och, wat zeg ik nou. Mensen kunnen wreed zijn, pesten komt ook gewoon op de werkvloer en dergelijke voor, maar daar is bijna geen aandacht voor.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 16:54 schreef gothic-blackie het volgende:
het enigste wat ik van de basisschool nog weet was dat ik een keer tijdens een gymles commentaar kreeg omdat ik mijn mond open hield (wat logisch is, ik was toen cara patient en zo) en dat ze me dwongen om mijn mond dicht te doen. heb toen ook echt geen lucht kunnen halen. en natuurlijk de trappen onder de tafel (letterlijk, niet figuurlijk)
Wederom een voorbeeld van de demonisering van de dikke medemens...quote:Dikke werknemers zijn slecht voor de winst
Uit onderzoek van PricewaterhousCoopers Health Research Institute blijkt dat chronische ziekten een steeds grotere bedreiging vormen voor ondernemingen. Vooral het ongezond eten, te weinig bewegen, stress en roken zijn belangrijke boosdoeners. Een 'zittend beroep' veroorzaakt chronische klachten als hartfalen en diabetes. Daarnaast gaan werknemers door chronisch overgewicht en ziekte minder hard werken.
Door een verhoogde kans op het oplopen van chronische ziekten vormen vooral dikke medewerkers een risico voor ondernemingen. De kosten die worden veroorzaakt door chronische ziekten worden wereldwijd geschat op ongeveer 3% van het bruto nationaal product. Bedrijven zijn daarom gebaat om van het welzijn van hun werknemers een prioriteit te maken.
Ik ben / was allebei en kan beamen dat dikheid veel meer gezondheidsklachten oplevert dan roken. Sorryquote:Op dinsdag 13 februari 2007 17:31 schreef Levitation het volgende:
Uit een e-mail nieuwsbrief van de Nationalevacaturebank:
[..]
Wederom een voorbeeld van de demonisering van de dikke medemens...![]()
Roken wordt bijvoorbeeld ook in het artikel genoemd, maar "dikke werknemeners" doet 't nu eenmaal beter dan "niet gezond levende werknemers".
Klopt, op jongere leeftijd heb je meer last van zwaarlijvigheid. De problemen die roken veroorzaakt zie je meestal pas na 50+ (longemfyseem, longkanker etc) of op een leeftijd waarop de roker al (vervroegd)gepensioneerd is.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 17:33 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ben / was allebei en kan beamen dat dikheid veel meer gezondheidsklachten oplevert dan roken. Sorry![]()
Ik kan anders vaak precies aan het gehoest en gerochel van mensen horen wie er roker is... zeker als ze al een flink aantal jaren roken.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 17:33 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik ben / was allebei en kan beamen dat dikheid veel meer gezondheidsklachten oplevert dan roken. Sorry![]()
Ja, maar wil dat zeggen dat je er meer problemen van ondervindt dan van zwaarlijvigheid?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 17:37 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ik kan anders vaak precies aan het gehoest en gerochel van mensen horen wie er roker is... zeker als ze al een flink aantal jaren roken.![]()
En vaak zijn het de ex-rokers die zo lopen te zeurenquote:Op dinsdag 13 februari 2007 17:43 schreef Stormqueen het volgende:
Ow, en als ervaringsdeskundige kan ik er ook bij zeggen dat rokers net zo hard gebasht en gedemoniseerd worden als dikke mensen![]()
" Ze moeten alle rokers preventief afschieten "
" Je bent een asociale kut, want je vervuilt mijn lucht "
" Alle rokers zijn dom "
etc
Ik geloof daar eigenlijk niet zo in... de mens is gebouwd op vet opslaan. Ik geloof dan ook serieus niet in die onheilscampagne van de afslankindustrie.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 17:40 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja, maar wil dat zeggen dat je er meer problemen van ondervindt dan van zwaarlijvigheid?
Ik rookte overigens een half pak shag per dag en heb nooit gerocheld.
Begrijp me niet verkeerd, ik wil roken niet goed praten, maar obesitas is een veel groter gezondheidsrisico.
En ik... als niet ex-roker... maar als astma patient.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 18:04 schreef ymme het volgende:
[..]
En vaak zijn het de ex-rokers die zo lopen te zeuren![]()
Ja, inderdaad, als ex-roker klaag ik steen en been als iemand naast me rookt. Waarom, omdat ik het roken afgezworen heb omdat het vies, ongezond, duur en ontzettend ongezond is. Als iemand dik is, dan wordt een ander daar niet ongezonder van. Als iemand staat te roken de omgeving om die persoon heen wel.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 18:04 schreef ymme het volgende:
[..]
En vaak zijn het de ex-rokers die zo lopen te zeuren![]()
Ik geloof dat Isabeau hier anders van het weekend een interessante lezing over gaf!quote:Op dinsdag 13 februari 2007 18:09 schreef Levitation het volgende:
En daarbij komt (ok, dit is echt een impopulair standpunt) dat er geen duidelijk verband is aangetoond tussen obesitas en diabetes. Althans, geen oorzakelijk verband... dwz men weet nogsteeds niet of obesitas een oorzaak of gevolg is van diabetes en of er misschien een andere aandoening in het spel is die beide veroorzaakt...
Neemt niet weg dat ik graag 20kg af wil vallen.![]()
Heb ik weer wat gemist?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 18:17 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik geloof dat Isabeau hier anders van het weekend een interessante lezing over gaf!
euhm ja, mensen zijn wreed. daardoor ben ik veel wantrouwiger tegenover mensen en geef me niet zo snel bloot. en dat is dan vooral in het echt. ik kan hier mijn hele leven vertellen, maar zodra ik dat tegen iemand moet doen die tegenover me staat durf ik het niet. toch een gevoel van anonimiteit op het internet.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 17:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik werd hier even stil van. Wat kunnen kinderen toch wreed zijn. Och, wat zeg ik nou. Mensen kunnen wreed zijn, pesten komt ook gewoon op de werkvloer en dergelijke voor, maar daar is bijna geen aandacht voor.
Jawel hoor. Heb ook een lichte vorm van astma (lees zo heel af en toe eens z'n aanval, en stoppen met roken zou beter voor mij zijn, maar ja makkelijker gezegt dan gedaan)quote:Op dinsdag 13 februari 2007 18:12 schreef Levitation het volgende:
[..]
En ik... als niet ex-roker... maar als astma patient.
Je hebt zeker geen idee hoe het is om geen zuurstof te krijgen? Leuk uitgaan en vervolgens als een idioot naar lucht happen!![]()
Ik ben ontzettend anti-roken... ook al zijn jullie rokers goed voor de staatskas.
(Sterven eerder = goedkoop voor de AOWen goed tegen vergrijzing
)
Nou, dat als dikke mensen diabetes hebben en ze weer afvallen dan dan regelmatig de diabetes ook weer schijnt te verdwijnenquote:
Tja, daarom ben ik voornamelijk te vinden op plekken waar ze een niet rokers gedeelte hebben.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 18:26 schreef ymme het volgende:
[..]
Jawel hoor. Heb ook een lichte vorm van astma (lees zo heel af en toe eens z'n aanval, en stoppen met roken zou beter voor mij zijn, maar ja makkelijker gezegt dan gedaan)
En ja, roken is duur, ongezond etc etc.
En ik probeer als ik even kan niemand tot last te zijn.
Maar als je naar een kroeg of iets dergelijks gaat, tja dan weet je al niet roker, zowel als roker, dat daar gerookt wordt.
En ook omdat er een hoop mensen zijn, die eigenlijk niet altijd roken, maar juist alleen voor de gezelligheid.
Maar anderszijds, kan ik me ook goed voorstellen hoe het is, voor niet-rokers.
Ik kan echt niet wachten op dat rookverbod in de horeca. Snap ook niet waarom dat zo lang moet duren, 70% van de nederlanders rookt immer niet,quote:Op dinsdag 13 februari 2007 18:40 schreef Troel het volgende:
[..]
Tja, daarom ben ik voornamelijk te vinden op plekken waar ze een niet rokers gedeelte hebben.
Heb ik weer liggen praten in mijn slaap?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 18:17 schreef Troel het volgende:
Ik geloof dat Isabeau hier anders van het weekend een interessante lezing over gaf!
Haha, inderdaad ik zag het net ook.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:37 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Heb ik weer liggen praten in mijn slaap?
Ik kijk nu overigens naar nederland 3 waar ze een catwalk laten zien waarbij de modellen chocolade eten op de catwalk
Roken is stukken schadelijker voor je als je (enigszins gezond) oud had willen worden dan overgewicht. Geloof dat je bmi boven de 40 moet komen wil overgewicht net zo schadelijk zijn.
Oh ja: 1 op de 3 rokers haalt de 70 niet tegen 1 op de 6 niet rokers. Maar dat soort cijfers gaan natuurlijk niet op als je zelf rookt. Dan hoor je vast bij die 2 op de 3 die wel ouder worden.
het is zeker dubbel zo'n verbod. denk zelf nog steeds dat er rokers en niet rokers kroegen moeten komen. want als ik weet dat ik met iemand op stap ga die niet tegen roken kan dan ga ik wel naar de nietrookkroeg voor een avondje. maar elke avond zou ik als roker echt niet vol kunnen houden.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:27 schreef ymme het volgende:
Maar dat verbod, daar zijn de horeca mensen zelf dus niet zo blij mee.
Zolang het café, restaurant etc bestaat, is het al zo dat mensen roken. En dus ook in de horeca zelf.
Nooit is hier wat tegen gedaan, als gevolg dat mensen bloot gesteld zijn vanaf hun kinds zijn, aan het roken. En nu wordt daar een verbod op gezet![]()
Ik vind dit net zoiets, als een klein kind eerst z'n kado geven, en 2 min later weer afpakken.
Voor de niet-rokers is dat verbod fijn, logisch.
Maar wordt er nu dan alleen nog maar aan de niet-rokers gedacht?
Dus al mensen roken, moeten ze hier maar voor gestraft worden, ondanks dat ze het zelf niet uitgevonden hebben ofzo. En het nooit verboden is geweest te roken.
Ik persoonlijk baal dus enorm van dat bod, en de meeste horecabazen, die ik ken ook.
Maar goed, blijkbaar zijn de meningen hierover verdeelt. En dat snap ik ook.
Maar juist zoals ik de kant van de niet-rokers snap, verwacht ik af en toe ook wel eens begrip terug van de niet-rokers (en dit meerdere rokers onder mij, over het algemeen bedoelt)
Ik had het, in reactie op het nieuwsbericht van Levi, dan ook over jonge mensen. Bij jongere mensen zijn de effecten van obesitas wel degelijk merkbaarder dan roken en hebben ook meer invloed op ziekteverzuim dan roken. Bij oudere mensen is het anders. Roken is schadelijker op lange termijn.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:37 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Heb ik weer liggen praten in mijn slaap?
Ik kijk nu overigens naar nederland 3 waar ze een catwalk laten zien waarbij de modellen chocolade eten op de catwalk
Roken is stukken schadelijker voor je als je (enigszins gezond) oud had willen worden dan overgewicht. Geloof dat je bmi boven de 40 moet komen wil overgewicht net zo schadelijk zijn.
Oh ja: 1 op de 3 rokers haalt de 70 niet tegen 1 op de 6 niet rokers. Maar dat soort cijfers gaan natuurlijk niet op als je zelf rookt. Dan hoor je vast bij die 2 op de 3 die wel ouder worden.
Nee, ik denk niet dat je 'bewust' bent van hoe ongezond roken is, ik denk dat je het alleen maar weet. Het is alleen nog niet tot je doorgedrongen hoe slecht het eigenlijk is. Het kutte van roken is gewoon dat de merkbare gevolgen pas op erg oude leeftijd komen (vergeleken met hoe jong je nu bent) en dan is het vaak al te laat (longemfyseem is nooit omkeerbaar, van longkanker ga je bijna altijd dood).quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:45 schreef ymme het volgende:
Ik wil overigens wel erbij zeggen, dat ik me er zeker van bewust ben, dat roken slecht is.
Stoppen hiermee wil ik zeker een keer proberen. Maar op het moment ben ik hier gewoon nog niet klaar voor. Mijn gevoel zegt dat ik het nu nog moet proberen.
Even over het succes met beide. Ene kant heb je gelijk, kwa het afvallen betreft.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee, ik denk niet dat je 'bewust' bent van hoe ongezond roken is, ik denk dat je het alleen maar weet. Het is alleen nog niet tot je doorgedrongen hoe slecht het eigenlijk is. Het kutte van roken is gewoon dat de merkbare gevolgen pas op erg oude leeftijd komen (vergeleken met hoe jong je nu bent) en dan is het vaak al te laat (longemfyseem is nooit omkeerbaar, van longkanker ga je bijna altijd dood).
Maar het juiste moment om te stoppen creëer je zelf. Net als het juiste moment om definitief je levensstijl te veranderen om af te vallen. Ik worstel nog steeds met dat laatste. Jij succes met beide![]()
Niet mee eens... voorgoed afvallen is vele malen moeilijker... je moet immers eten. Roken kun je radicaal mee stoppen, eten niet. (althans, niet zonder er dood aan te gaan.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:56 schreef Stormqueen het volgende:
Voor de mensen die nooit gerookt hebben: probeer stoppen met roken maar eens te vergelijken met voorgoed van je overgewicht af komen. Het is niet onmogelijk, en het is een keuze, maar het is wel fucking moeilijk
Wij moeten begrip hebben dat de rokers ook ons leven aan het verpesten zijn?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:27 schreef ymme het volgende:
Maar juist zoals ik de kant van de niet-rokers snap, verwacht ik af en toe ook wel eens begrip terug van de niet-rokers (en dit meerdere rokers onder mij, over het algemeen bedoelt)
In huiselijke kring, vind ik dit totaal niet erg.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 20:22 schreef Isabeau het volgende:
Dan moet het toch ook voor een roker heerlijk zijn dat niemand binnen mag roken en als je dan een sigaretje wilt je even buiten gaat staan?
Kortom, je hebt de klok horen luiden, maar je weet niet waar de klepel hangt en hebt alvast een mening voordat je het daadwerkelijk ondergaan bent.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 20:24 schreef ymme het volgende:
[..]
In huiselijke kring, vind ik dit totaal niet erg.
Maar tijdens het uitgaan wel. Tenminsten dit denk ik, omdat ik het in de praktijk nog niet meegemaakt heb.
Misschien. Het is in ieder geval de belangrijkste reden dat ik liever niet naar mijn (overigens erg leuke en lieve) schoonouders ga. Ik heb minstens 3 dagen last na 1 nachtje daar. Die roken als ketters en ik heb al meerdere keren aangegeven dat ik er echt last van heb. Ze hebben nog nooit aangeboden om op het balkon te roken oid als ik er ben. En dus kom ik zelden logeren.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 20:22 schreef Troel het volgende:
Wij moeten begrip hebben dat de rokers ook ons leven aan het verpesten zijn?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |