Nu 20quote:Voor de mensen die (veelvuldig) gepest zijn of (nog steeds) worden gepest.
(A en B vragen mogen in 1 antwoord)
1. Wat is je leeftijd?
Vrouwquote:2. Wat is je geslacht?
Middelbare school, vanaf 13 jaar ongeveerquote:3. Wat was je leeftijd toen je gepest werd als kind/puber of toen het begon op latere leeftijd (18+)?
Haalde net zo goeie cijfers als de brave Heemstede meisjes, zonder er zelf één te zijn. Populaire kliek was bang voor me. Ik was dan ook veel aardiger.quote:4. A) Waarom werd of word je gepest? (bijv. Uiterlijke kenmerken, gedrag, afkomst)
Stelselmatig buitensluiten en me behandelen als een derderangs-burger. Zo van Marjo is zielig. Medelijdend naar me doen en denigrerend, alsof aandacht naar mij een gunst was.quote:B) Hoe werd je gepest? Kun/wil je enkele voorbeelden noemen?
Liet over me heen WALSEN. Geloofde er in en durfde niet voor mezelf op te komen. Ze hadden vast gelijk.quote:5. Hoe ging/ga je met het pesten om? (dus liet/laat je over je heen lopen of juist niet)
Naar buitenland gevlucht en kwam er daar achter dat de wereld toch anders werkte. Onder andere.quote:Vond je zelf een oplossing of met behulp en wat was daar het resultaat van?
Eetstoornis, ik-mag-er-niet-zijn, automutilatie, depressie. Maar ik kom uit een familie waar dat wel vaker bij de pubers voorkomt, dus het komt misschien niet alleen daar door.quote:6. Heb je er bepaalde gevolgen aan over gehouden? (denk aan: onzekerheid, minder sociaal, agressief, terughoudend)
Mijn pesters kunnen allemaal doodvallen. Er is nog nooit iemand minder geworden van gewoon normaal vriendelijk gedrag. Hard word ik wel van andere dingen.quote:7. Wat is jouw mening over pesten? Vind je dat je er hard van word en dat het niet erg is, of vind je het onnodig.
Een eigen mening mag altijd.quote:Op maandag 12 februari 2007 18:01 schreef FritsBom het volgende:
Pesten bestaat niet. Het is een interactie tussen pester en gepeste. De pester heeft vaak niet door dat de gepeste zich gepest voelt. Het heeft allemaal met wereldbeelden, interpretaties en contexten te maken.
Moraal van het verhaal: gepesten moeten de discussie aangaan en niet zielig doen.
quote:Op maandag 12 februari 2007 18:01 schreef FritsBom het volgende:
Moraal van het verhaal: gepesten moeten de discussie aangaan en niet zielig doen.
Ja, natuurlijk is het een mening.quote:Op maandag 12 februari 2007 18:07 schreef Tha_Dijkstra het volgende:
[..]
Een eigen mening mag altijd.
Jaja. Net als dat jongetje, dat een jaar jonger was dan de rest want een klas overgeslagen, dat als bruggertje door een stel zesdeklassers in de vuilcontainer werd geflikkerd.quote:Op maandag 12 februari 2007 18:10 schreef FritsBom het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk is het een mening.
Het heeft allemaal met persoonlijkheid te maken, naar mijn mening. Iemand met persoonlijkheid voelt zich niet gepest. Want gepest wordt je niet, gepest voel je je. Het is meer een emotie dan een handeling imo
Waarom gelijk die slachtofferrol?quote:Op maandag 12 februari 2007 18:15 schreef Baka_neko het volgende:
[..]
Jaja. Net als dat jongetje, dat een jaar jonger was dan de rest want een klas overgeslagen, dat als bruggertje door een stel zesdeklassers in de vuilcontainer werd geflikkerd.
Ik vond het ook wel een beetje flauw dat ie daar de humor niet van in kon zien. Het is toch hardstikke grappig als mensen je vertellen dat je net zoveel waarde hebt als een leegedroken pakje taxi![]()
Dat ie niet harder was en het niet zo serieus had moeten nemen, dat is natuuuuurlijk alleen maar zijn fout geweest.
He, wat heerlijk dat je me het licht hebt laten zien! Ineens zes jaar van depressies en eetstoornissen, zo, húp van mn rug af gevallen!
Tenks, ey!
Jij bent echt dom!quote:Op maandag 12 februari 2007 18:10 schreef FritsBom het volgende:
[..]
Het heeft allemaal met persoonlijkheid te maken, naar mijn mening. Iemand met persoonlijkheid voelt zich niet gepest. Want gepest wordt je niet, gepest voel je je. Het is meer een emotie dan een handeling imo
Natuurlijk voel je je klote als je hele klas de pik op je heeft. Maar dan is het natuurlijk al veel te laat. Het begint altijd klein en incidenteelquote:Op maandag 12 februari 2007 18:18 schreef Baka_neko het volgende:
Omdat je je zo voelt, als onvolwassene, en al is het in sommige gevallen misschien ook wel aan je eigen interpretatie te danken, als je hele klas je uitmaakt voor rotte vis dan is dat in de praktijk gewoon heel erg kwetsend.
Ook al kan je op papier nog zo hard beredeneren dat jij honderd keer beter bent dan die pesters.
Daarom!
Niet iedereen is zo hard als jij!
Hier kan ik het eigenlijk alleen maar mee eens zijn.quote:Op maandag 12 februari 2007 18:10 schreef FritsBom het volgende:
[..]
wat is dit nu voor een stompzinnige opmerking. Of iemand gepest wordt of niet heeft niet zo veel met een mening te maken. Hoe iemand erop reageert heeft met een mening te maken.Of iemand het erg vindt of niet. Dat is een mening.quote:Op maandag 12 februari 2007 18:10 schreef FritsBom het volgende:
[..]
Niet altijd, en bovendien, soms kan je dat niet stoppen.quote:Op maandag 12 februari 2007 18:19 schreef FritsBom het volgende:
[..]
Natuurlijk voel je je klote als je hele klas de pik op je heeft. Maar dan is het natuurlijk al veel te laat. Het begint altijd klein en incidenteel
29quote:Op maandag 12 februari 2007 17:45 schreef Franneh het volgende:
1. Wat is je leeftijd?
vrouwquote:2. Wat is je geslacht?
Wanneer het begonnen is, weet ik niet meer. Ik vermoed kort na het verlaten van de kleuterklas. Het is doorgegaan tot ik achttien was ongeveer.quote:3. Wat was je leeftijd toen je gepest werd als kind/puber of toen het begon op latere leeftijd (18+)?
Ik denk niet dat dit soort dingen de oorzaak zijn van pesten. Ze worden enkel als excuus gebruikt. De oorzaak van gepest worden is doorgaans het feit dat je er gevoelig voor bent, dat je laat merken dat het je raakt. De 'beloning' van het pesten zit hem in het feit dat het slachtoffer boos of verdrietig wordt. Met andere woorden: ik werd gepest omdat ik niet in staat was om net te doen alsof het me niks kon schelen.quote:4. A) Waarom werd of word je gepest? (bijv. Uiterlijke kenmerken, gedrag, afkomst)
Schelden. Me steevast als laatste kiezen bij gymnastiek. Me intimideren onderweg van school naar huis. Me buitensluiten van de groep.quote:B) Hoe werd je gepest? Kun/wil je enkele voorbeelden noemen?
Ik ging er passief mee om, liet het over me heenkomen, was bang. Om vervolgens thuis vreselijke huilbuien te hebben en tegen mijn moeder te zeggen dat ik liever dood zou zijn.quote:5. Hoe ging/ga je met het pesten om? (dus liet/laat je over je heen lopen of juist niet)
Ik kwam er op enig moment achter dat ik zelf invloed had op het al dan niet gepest worden. Als ik net deed of het me niet pijn deed, dan hielden ze wel op. Het duurde echter heel lang voordat ik dit mechanisme doorhad en ik denk dat ik nog steeds gevoelig ben voor pesten.quote:Vond je zelf een oplossing of met behulp en wat was daar het resultaat van?
Ja, absoluut. Onzekerheid, minderwaardigheidsgevoelens, zeer defensief, angst voor groepen, angst voor onbekenden, wantrouwend, bang om verlaten en bedrogen te worden door mensen. Het is allemaal al flink gesleten en ik ondervind weinig problemen meer, maar ik denk niet dat ik ooit helemaal van de gevolgen afkom.quote:6. Heb je er bepaalde gevolgen aan over gehouden? (denk aan: onzekerheid, minder sociaal, agressief, terughoudend)
Ik ben er niet 'hard' van geworden (gelukkig niet). Ik vind pesten zeer kwalijk. Ik denk dat pesters zelf vaak ook slachtoffers zijn (vaak problematische thuissituatie o.i.d.).quote:7. Wat is jouw mening over pesten? Vind je dat je er hard van word en dat het niet erg is, of vind je het onnodig.
Onzin, iemand met een sterke persoonlijkheid en dus ook sterke lichaamstaal zou niet gepest worden.quote:Op maandag 12 februari 2007 18:22 schreef ed_reeb het volgende:
[..]
wat is dit nu voor een stompzinnige opmerking. Of iemand gepest wordt of niet heeft niet zo veel met een mening te maken. Hoe iemand erop reageert heeft met een mening te maken.Of iemand het erg vindt of niet. Dat is een mening.
Ook iemand met een sterke persoonlijkheid kan enorm gepest worden. Gepest worden is het continu herhalen van vervelende uitspraken over iemands uiterlijk, karakter of maatschappelijke positie. Als je maar lang genoeg en vaak genoeg tegen iemand zegt die ie lelijk is gaat ie daar last van krijgen. Alleen bij de een iets sneller dan de ander.
Wat is een sterke persoonlijkheid?quote:Op maandag 12 februari 2007 18:47 schreef honderd het volgende:
[..]
Onzin, iemand met een sterke persoonlijkheid en dus ook sterke lichaamstaal zou niet gepest worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |