Natuurlijk wel de grootste verpakking kopen dan!quote:Op maandag 12 februari 2007 19:03 schreef Fannetje het volgende:
Ah, dan zal ik morgen eens vitalinea gaan kopen
Ik werd al in groep zes om mijn figuur gepest. Onbegrijpelijk, want als ik foto's terug kijk was ik helemaal niet dik. Ik was een stevige boerentrien, maar niet dik. Vergeleken met de bottige meisjes uit mijn klas wel, maar ik had ook al tieten op mijn tiendequote:Op maandag 12 februari 2007 19:06 schreef Isabeau het volgende:
Misschien dat iemand anders TS nog wil helpen: Vragen over pesten.
Ik ben vnl om mijn figuur gepest (toen ik 30 kilo lichter was dan nu) en ik was vast niet de enige van de mensen in dit topic.
Geef het weekend de schuld, geef gewoon het weekend de schuld....quote:Op dinsdag 13 februari 2007 08:22 schreef Isabeau het volgende:
102 kilo...
* Isabeau 's lichaam luidt de noodklok
denk niet dat ik echt tot hulp kan zijn, die periodes (basisschool en middelbare school en mbo) heb ik veelal verdrongen. (struisvogeltechniek en zo).quote:Op maandag 12 februari 2007 19:06 schreef Isabeau het volgende:
Misschien dat iemand anders TS nog wil helpen: Vragen over pesten.
Ik ben vnl om mijn figuur gepest (toen ik 30 kilo lichter was dan nu) en ik was vast niet de enige van de mensen in dit topic.
....van alle 32 kg overgewicht?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 11:09 schreef freecell het volgende:
Geef het weekend de schuld, geef gewoon het weekend de schuld....
Ik werd hier even stil van. Wat kunnen kinderen toch wreed zijn. Och, wat zeg ik nou. Mensen kunnen wreed zijn, pesten komt ook gewoon op de werkvloer en dergelijke voor, maar daar is bijna geen aandacht voor.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 16:54 schreef gothic-blackie het volgende:
het enigste wat ik van de basisschool nog weet was dat ik een keer tijdens een gymles commentaar kreeg omdat ik mijn mond open hield (wat logisch is, ik was toen cara patient en zo) en dat ze me dwongen om mijn mond dicht te doen. heb toen ook echt geen lucht kunnen halen. en natuurlijk de trappen onder de tafel (letterlijk, niet figuurlijk)
Wederom een voorbeeld van de demonisering van de dikke medemens...quote:Dikke werknemers zijn slecht voor de winst
Uit onderzoek van PricewaterhousCoopers Health Research Institute blijkt dat chronische ziekten een steeds grotere bedreiging vormen voor ondernemingen. Vooral het ongezond eten, te weinig bewegen, stress en roken zijn belangrijke boosdoeners. Een 'zittend beroep' veroorzaakt chronische klachten als hartfalen en diabetes. Daarnaast gaan werknemers door chronisch overgewicht en ziekte minder hard werken.
Door een verhoogde kans op het oplopen van chronische ziekten vormen vooral dikke medewerkers een risico voor ondernemingen. De kosten die worden veroorzaakt door chronische ziekten worden wereldwijd geschat op ongeveer 3% van het bruto nationaal product. Bedrijven zijn daarom gebaat om van het welzijn van hun werknemers een prioriteit te maken.
Ik ben / was allebei en kan beamen dat dikheid veel meer gezondheidsklachten oplevert dan roken. Sorryquote:Op dinsdag 13 februari 2007 17:31 schreef Levitation het volgende:
Uit een e-mail nieuwsbrief van de Nationalevacaturebank:
[..]
Wederom een voorbeeld van de demonisering van de dikke medemens...![]()
Roken wordt bijvoorbeeld ook in het artikel genoemd, maar "dikke werknemeners" doet 't nu eenmaal beter dan "niet gezond levende werknemers".
Klopt, op jongere leeftijd heb je meer last van zwaarlijvigheid. De problemen die roken veroorzaakt zie je meestal pas na 50+ (longemfyseem, longkanker etc) of op een leeftijd waarop de roker al (vervroegd)gepensioneerd is.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 17:33 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ben / was allebei en kan beamen dat dikheid veel meer gezondheidsklachten oplevert dan roken. Sorry![]()
Ik kan anders vaak precies aan het gehoest en gerochel van mensen horen wie er roker is... zeker als ze al een flink aantal jaren roken.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 17:33 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik ben / was allebei en kan beamen dat dikheid veel meer gezondheidsklachten oplevert dan roken. Sorry![]()
Ja, maar wil dat zeggen dat je er meer problemen van ondervindt dan van zwaarlijvigheid?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 17:37 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ik kan anders vaak precies aan het gehoest en gerochel van mensen horen wie er roker is... zeker als ze al een flink aantal jaren roken.![]()
En vaak zijn het de ex-rokers die zo lopen te zeurenquote:Op dinsdag 13 februari 2007 17:43 schreef Stormqueen het volgende:
Ow, en als ervaringsdeskundige kan ik er ook bij zeggen dat rokers net zo hard gebasht en gedemoniseerd worden als dikke mensen![]()
" Ze moeten alle rokers preventief afschieten "
" Je bent een asociale kut, want je vervuilt mijn lucht "
" Alle rokers zijn dom "
etc
Ik geloof daar eigenlijk niet zo in... de mens is gebouwd op vet opslaan. Ik geloof dan ook serieus niet in die onheilscampagne van de afslankindustrie.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 17:40 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja, maar wil dat zeggen dat je er meer problemen van ondervindt dan van zwaarlijvigheid?
Ik rookte overigens een half pak shag per dag en heb nooit gerocheld.
Begrijp me niet verkeerd, ik wil roken niet goed praten, maar obesitas is een veel groter gezondheidsrisico.
En ik... als niet ex-roker... maar als astma patient.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 18:04 schreef ymme het volgende:
[..]
En vaak zijn het de ex-rokers die zo lopen te zeuren![]()
Ja, inderdaad, als ex-roker klaag ik steen en been als iemand naast me rookt. Waarom, omdat ik het roken afgezworen heb omdat het vies, ongezond, duur en ontzettend ongezond is. Als iemand dik is, dan wordt een ander daar niet ongezonder van. Als iemand staat te roken de omgeving om die persoon heen wel.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 18:04 schreef ymme het volgende:
[..]
En vaak zijn het de ex-rokers die zo lopen te zeuren![]()
Ik geloof dat Isabeau hier anders van het weekend een interessante lezing over gaf!quote:Op dinsdag 13 februari 2007 18:09 schreef Levitation het volgende:
En daarbij komt (ok, dit is echt een impopulair standpunt) dat er geen duidelijk verband is aangetoond tussen obesitas en diabetes. Althans, geen oorzakelijk verband... dwz men weet nogsteeds niet of obesitas een oorzaak of gevolg is van diabetes en of er misschien een andere aandoening in het spel is die beide veroorzaakt...
Neemt niet weg dat ik graag 20kg af wil vallen.![]()
Heb ik weer wat gemist?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 18:17 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik geloof dat Isabeau hier anders van het weekend een interessante lezing over gaf!
euhm ja, mensen zijn wreed. daardoor ben ik veel wantrouwiger tegenover mensen en geef me niet zo snel bloot. en dat is dan vooral in het echt. ik kan hier mijn hele leven vertellen, maar zodra ik dat tegen iemand moet doen die tegenover me staat durf ik het niet. toch een gevoel van anonimiteit op het internet.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 17:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik werd hier even stil van. Wat kunnen kinderen toch wreed zijn. Och, wat zeg ik nou. Mensen kunnen wreed zijn, pesten komt ook gewoon op de werkvloer en dergelijke voor, maar daar is bijna geen aandacht voor.
Jawel hoor. Heb ook een lichte vorm van astma (lees zo heel af en toe eens z'n aanval, en stoppen met roken zou beter voor mij zijn, maar ja makkelijker gezegt dan gedaan)quote:Op dinsdag 13 februari 2007 18:12 schreef Levitation het volgende:
[..]
En ik... als niet ex-roker... maar als astma patient.
Je hebt zeker geen idee hoe het is om geen zuurstof te krijgen? Leuk uitgaan en vervolgens als een idioot naar lucht happen!![]()
Ik ben ontzettend anti-roken... ook al zijn jullie rokers goed voor de staatskas.
(Sterven eerder = goedkoop voor de AOWen goed tegen vergrijzing
)
Nou, dat als dikke mensen diabetes hebben en ze weer afvallen dan dan regelmatig de diabetes ook weer schijnt te verdwijnenquote:
Tja, daarom ben ik voornamelijk te vinden op plekken waar ze een niet rokers gedeelte hebben.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 18:26 schreef ymme het volgende:
[..]
Jawel hoor. Heb ook een lichte vorm van astma (lees zo heel af en toe eens z'n aanval, en stoppen met roken zou beter voor mij zijn, maar ja makkelijker gezegt dan gedaan)
En ja, roken is duur, ongezond etc etc.
En ik probeer als ik even kan niemand tot last te zijn.
Maar als je naar een kroeg of iets dergelijks gaat, tja dan weet je al niet roker, zowel als roker, dat daar gerookt wordt.
En ook omdat er een hoop mensen zijn, die eigenlijk niet altijd roken, maar juist alleen voor de gezelligheid.
Maar anderszijds, kan ik me ook goed voorstellen hoe het is, voor niet-rokers.
Ik kan echt niet wachten op dat rookverbod in de horeca. Snap ook niet waarom dat zo lang moet duren, 70% van de nederlanders rookt immer niet,quote:Op dinsdag 13 februari 2007 18:40 schreef Troel het volgende:
[..]
Tja, daarom ben ik voornamelijk te vinden op plekken waar ze een niet rokers gedeelte hebben.
Heb ik weer liggen praten in mijn slaap?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 18:17 schreef Troel het volgende:
Ik geloof dat Isabeau hier anders van het weekend een interessante lezing over gaf!
Haha, inderdaad ik zag het net ook.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:37 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Heb ik weer liggen praten in mijn slaap?
Ik kijk nu overigens naar nederland 3 waar ze een catwalk laten zien waarbij de modellen chocolade eten op de catwalk
Roken is stukken schadelijker voor je als je (enigszins gezond) oud had willen worden dan overgewicht. Geloof dat je bmi boven de 40 moet komen wil overgewicht net zo schadelijk zijn.
Oh ja: 1 op de 3 rokers haalt de 70 niet tegen 1 op de 6 niet rokers. Maar dat soort cijfers gaan natuurlijk niet op als je zelf rookt. Dan hoor je vast bij die 2 op de 3 die wel ouder worden.
het is zeker dubbel zo'n verbod. denk zelf nog steeds dat er rokers en niet rokers kroegen moeten komen. want als ik weet dat ik met iemand op stap ga die niet tegen roken kan dan ga ik wel naar de nietrookkroeg voor een avondje. maar elke avond zou ik als roker echt niet vol kunnen houden.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:27 schreef ymme het volgende:
Maar dat verbod, daar zijn de horeca mensen zelf dus niet zo blij mee.
Zolang het café, restaurant etc bestaat, is het al zo dat mensen roken. En dus ook in de horeca zelf.
Nooit is hier wat tegen gedaan, als gevolg dat mensen bloot gesteld zijn vanaf hun kinds zijn, aan het roken. En nu wordt daar een verbod op gezet![]()
Ik vind dit net zoiets, als een klein kind eerst z'n kado geven, en 2 min later weer afpakken.
Voor de niet-rokers is dat verbod fijn, logisch.
Maar wordt er nu dan alleen nog maar aan de niet-rokers gedacht?
Dus al mensen roken, moeten ze hier maar voor gestraft worden, ondanks dat ze het zelf niet uitgevonden hebben ofzo. En het nooit verboden is geweest te roken.
Ik persoonlijk baal dus enorm van dat bod, en de meeste horecabazen, die ik ken ook.
Maar goed, blijkbaar zijn de meningen hierover verdeelt. En dat snap ik ook.
Maar juist zoals ik de kant van de niet-rokers snap, verwacht ik af en toe ook wel eens begrip terug van de niet-rokers (en dit meerdere rokers onder mij, over het algemeen bedoelt)
Ik had het, in reactie op het nieuwsbericht van Levi, dan ook over jonge mensen. Bij jongere mensen zijn de effecten van obesitas wel degelijk merkbaarder dan roken en hebben ook meer invloed op ziekteverzuim dan roken. Bij oudere mensen is het anders. Roken is schadelijker op lange termijn.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:37 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Heb ik weer liggen praten in mijn slaap?
Ik kijk nu overigens naar nederland 3 waar ze een catwalk laten zien waarbij de modellen chocolade eten op de catwalk
Roken is stukken schadelijker voor je als je (enigszins gezond) oud had willen worden dan overgewicht. Geloof dat je bmi boven de 40 moet komen wil overgewicht net zo schadelijk zijn.
Oh ja: 1 op de 3 rokers haalt de 70 niet tegen 1 op de 6 niet rokers. Maar dat soort cijfers gaan natuurlijk niet op als je zelf rookt. Dan hoor je vast bij die 2 op de 3 die wel ouder worden.
Nee, ik denk niet dat je 'bewust' bent van hoe ongezond roken is, ik denk dat je het alleen maar weet. Het is alleen nog niet tot je doorgedrongen hoe slecht het eigenlijk is. Het kutte van roken is gewoon dat de merkbare gevolgen pas op erg oude leeftijd komen (vergeleken met hoe jong je nu bent) en dan is het vaak al te laat (longemfyseem is nooit omkeerbaar, van longkanker ga je bijna altijd dood).quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:45 schreef ymme het volgende:
Ik wil overigens wel erbij zeggen, dat ik me er zeker van bewust ben, dat roken slecht is.
Stoppen hiermee wil ik zeker een keer proberen. Maar op het moment ben ik hier gewoon nog niet klaar voor. Mijn gevoel zegt dat ik het nu nog moet proberen.
Even over het succes met beide. Ene kant heb je gelijk, kwa het afvallen betreft.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee, ik denk niet dat je 'bewust' bent van hoe ongezond roken is, ik denk dat je het alleen maar weet. Het is alleen nog niet tot je doorgedrongen hoe slecht het eigenlijk is. Het kutte van roken is gewoon dat de merkbare gevolgen pas op erg oude leeftijd komen (vergeleken met hoe jong je nu bent) en dan is het vaak al te laat (longemfyseem is nooit omkeerbaar, van longkanker ga je bijna altijd dood).
Maar het juiste moment om te stoppen creëer je zelf. Net als het juiste moment om definitief je levensstijl te veranderen om af te vallen. Ik worstel nog steeds met dat laatste. Jij succes met beide![]()
Niet mee eens... voorgoed afvallen is vele malen moeilijker... je moet immers eten. Roken kun je radicaal mee stoppen, eten niet. (althans, niet zonder er dood aan te gaan.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:56 schreef Stormqueen het volgende:
Voor de mensen die nooit gerookt hebben: probeer stoppen met roken maar eens te vergelijken met voorgoed van je overgewicht af komen. Het is niet onmogelijk, en het is een keuze, maar het is wel fucking moeilijk
Wij moeten begrip hebben dat de rokers ook ons leven aan het verpesten zijn?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:27 schreef ymme het volgende:
Maar juist zoals ik de kant van de niet-rokers snap, verwacht ik af en toe ook wel eens begrip terug van de niet-rokers (en dit meerdere rokers onder mij, over het algemeen bedoelt)
In huiselijke kring, vind ik dit totaal niet erg.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 20:22 schreef Isabeau het volgende:
Dan moet het toch ook voor een roker heerlijk zijn dat niemand binnen mag roken en als je dan een sigaretje wilt je even buiten gaat staan?
Kortom, je hebt de klok horen luiden, maar je weet niet waar de klepel hangt en hebt alvast een mening voordat je het daadwerkelijk ondergaan bent.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 20:24 schreef ymme het volgende:
[..]
In huiselijke kring, vind ik dit totaal niet erg.
Maar tijdens het uitgaan wel. Tenminsten dit denk ik, omdat ik het in de praktijk nog niet meegemaakt heb.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |