abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45976510
Fok Dieetclub deel 136

Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld?

De Fok!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een startBMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de feestdagen in # 45 Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes

Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Meetings

(Di)eetclubmeeting topic XIX We zijn druk aan het overleggen over een uitje naar de sauna, maar ook over een weekendje weg!

Ik wil ook!

Dat kan Ga naar http://www.dieet-web.nl en maak daar een account aan. Na activatie zal je dan in het lijstje verschijnen. Het handigst is om even in het topic te melden dat je een account aangemaakt hebt, dan kom je het snelst in het lijstje. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet en je plan invullen. Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je één keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal één update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet.

Deelnemers

De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Deze OP is te vinden in de Fok!wiki
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
pi_45976522
tis me gelukt, en weer verder
pi_45977280
Maeghan is het misschien niet beter om juist wel je gewicht te vermelden?
dat je zo meer motivatie krijgt om er aan te werken
pi_45977976
zo, we zijn alweer aan een nieuw deeltje toe..

Ik ben nu best wel stijf eigenlijk.. Zo even lekker eten, en dan nog maar even de laatste loodjes voor mijn verslag..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_45978287
quote:
Op zondag 4 februari 2007 17:29 schreef Miss_S het volgende:
Ik put er ook geen motivatie uit
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 4 februari 2007 @ 18:13:38 #6
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_45978839
Was het maar zo makkelijk hè?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_45979062
bij mij heeft het wel altijd geholpen
pi_45979375
quote:
Op zondag 4 februari 2007 17:58 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik put er ook geen motivatie uit
Ik ook niet. Ik motiveer mezelf wel door in een bepaalde broek of rok te willen passen.
En verder kan ik altijd nog claimen enorme spieren te hebben van het fietsen en hardlopen! En ik ben zo trots op mezelf, want ik heb gister meegedaan aan een cross en ik heb 'm uitgelopen en ben niet eens allerlaatste geworden!!!
Maar ik ga wel wat fanatieker trainen, want ik wil eind maart de 5 km ruim binnen het half uur kunnen lopen.
pi_45979409
Ik heb vandaag een half uur gelopen met de hond, flink door gelopen, en dit ging goed.
Morgen ga ik weer beginnen aan mijn schema voor hardlopen samen met een vriendin.

Vandaag ziet alles er weer rooskleurig uit, maar ja morgen kan dit zomaar weer anders zijn.
Toch vervelend, met z'n onvoorspellende ziekte.

Maar goed, die 92 (:D) moeten eraf. Ja niet allemaal natuurlijk, maar ik ga eerst voor de 85.
Dan kijk ik hoe ik me voel, en dan ga ik weer voor een streven van -5 kilo
  zondag 4 februari 2007 @ 18:38:44 #10
79550 Ymke
your ghost
pi_45979771
quote:
Op zondag 4 februari 2007 18:28 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Ik ook niet. Ik motiveer mezelf wel door in een bepaalde broek of rok te willen passen.
En verder kan ik altijd nog claimen enorme spieren te hebben van het fietsen en hardlopen! En ik ben zo trots op mezelf, want ik heb gister meegedaan aan een cross en ik heb 'm uitgelopen en ben niet eens allerlaatste geworden!!!
Maar ik ga wel wat fanatieker trainen, want ik wil eind maart de 5 km ruim binnen het half uur kunnen lopen.
En terecht dat je trots op jezelf bent , knap hoor
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
pi_45981261
Daar zijn weer.

Momenteel bospaddestoelensoep met brood .
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_45981829
TVP
Ben al een paar dagen flink verkouden
pi_45982530
TVP
It is your friends who make your world!
pi_45983408
quote:
Op zondag 4 februari 2007 17:29 schreef Miss_S het volgende:
Nee hoor, zodra ik het opschrijf is het voor mijn gevoel alsof het een vaststaand gegeven is. En nu is het een tijdelijke 'oeps maar we kunnen nog terug'-situatie. En anders kan ik nog altijd mijn kop in het zand steken.

Motivatie heb ik niet.
Ik ben gestopt met sporten, viel ik toch geen gram van af.
Ik heb constant honger omdat het nog steeds koud is.
Ik moet toch iets doen als ik vriendje mis.
Op m'n werk heb ik drie keer pauze waarin ik niets te doen heb en dan maar ga eten, en waarin ik honger krijg omdat iederéén alleen maar zit te eten.

Blègh. Stomme vette pens. Bah bah bah.
Sanity is (not) statistical
pi_45984719
Waarom sta ik nog steeds niet in de OP
pi_45987812
quote:
Op zondag 4 februari 2007 19:29 schreef omearos het volgende:
TVP
Ben al een paar dagen flink verkouden
ken dat gevoel. tot aan ziek aan toe. en dan heb ik morgen ook nog een sollicitatiegesprek maar zoals schoonpaps al zei: das juist mooi, laat zien dat je niet direct je bed in duikt bij verkoudheid maar gewoon blijft werken, ook al zijn je ogen opgezet en heb je knallende koppijn.

ben trots op mezelf. na het afbreien van mijn sjaal (jaja hij is af, mijn mams is er nu mee bezig) ben ik weer verder gegaan met mijn borduurwerk, en die is nu ook af een hele mooie nefertiti, en heb nu een toetankamon klaar liggen om mee te starten.
pi_45988485
Zo, wat ben jij dan ijverig g-b
ik ben laatst begonnen met een groot winnie the pooh borduurwerk, maar ik heb er nu al ergens een grote fout inzitten, en de moed ontbreekt mij om het helemaal op te gaan lossen..

Maar afmaken zal ik hem!
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_45989000
quote:
Op zondag 4 februari 2007 21:38 schreef teigan het volgende:
Zo, wat ben jij dan ijverig g-b
ik ben laatst begonnen met een groot winnie the pooh borduurwerk, maar ik heb er nu al ergens een grote fout inzitten, en de moed ontbreekt mij om het helemaal op te gaan lossen..

Maar afmaken zal ik hem!
het lijkt ijverig teigan, maar de nefertiti en de toetankamon zijn allebei maar 11 bij 17,5 cm

hij zal wel op een van de vele borduursites staan, het is er een van lanarte. volgens mij is de website www.lanarte.com (ben heel slecht in linkjes maken en zo, ok niet meer, ze doen het nu automatisch ).

mijn zus heeft wel de grote nefertiti, en die is ook nog veeeeelll mooier, maar dat was mij ook teveel werk
pi_45989178
Succes morgen g-b

Ik heb de afgelopen 2 dagen gewoon gewerkt ondanks de vekoudheid en gebrek aan stem (erg onhandig bij een mondeling tentamen ) Vandaag heb ik me maar afgemeld en ik bekijk morgenochtend wel of ik me fit genoeg voel.
Mijn werk is momenteel pr-zooi ophangen, en telkens binnen en buiten zijn is niet goed voor mijn verkoudheid
pi_45990289
Ik zie hem staan g-b, hij is wel mooi hoor!!!

Ik ben al eens opzoek geweest naar een plaatje van die van mij, maar nog niet gevonden.. Ik ga nog ff zoeken.

hier staat hij, en dan de bovenste, genaamd Eeyore's bounce..

dit is ook de eerste die ik doe die zo groot is hoor, dus het is een uitdaging voor mij..
  zondag 4 februari 2007 @ 22:18:59 #21
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_45990643
iemand tips, om slanker in het gezicht te worden? Als ik bezig ben met afvallen dan verlies ik behoorlijk snel en veel gewicht over me hele lichaam, alleen me gezicht lijkt niet mee te gaan of het gaat super traag.

edit zie nu pas dat ik in het zuster topic moet posten, BMI van 22.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_45990926
quote:
Op zondag 4 februari 2007 22:11 schreef teigan het volgende:
Ik zie hem staan g-b, hij is wel mooi hoor!!!

Ik ben al eens opzoek geweest naar een plaatje van die van mij, maar nog niet gevonden.. Ik ga nog ff zoeken.

hier staat hij, en dan de bovenste, genaamd Eeyore's bounce..

dit is ook de eerste die ik doe die zo groot is hoor, dus het is een uitdaging voor mij..
oeh dies moeilijk.
ben ook zo trots op schoonzus, die heeft tijdens zwangerschap van mijn neefje zown grote gemaakt met de naam en zo erbij. en nu ze weer zwanger is is ze met de volgende bezig, en dat terwijl ze ook 3 dagen werkt, danslessen volgt, rijlessen heeft, een 3 jarig onbenullig druk (maar lief) kindje heeft en nu al de buik heeft die ze had toen ze beviel van mijn neefje (ok mijn neefje was wel 7 weken te vroeg, maar dan nog, ze moet nog 3 maand )
pi_45996754
Ik ben sinds 2 dagen nu ook lekker verkouden. Vandaag heb ik trouwens weer chinees gegeten, voel ik me niet echt zo goed over, want het was nogal veel. Plus een lekker ijsje natuurlijk achteraf.
Vanaf woensdag begint mijn stage, vanaf morgen hebben we nog maar 2 dagen school in de week, maandag en dinsdag. De school moet nu dus alle lessen in die 2 dagen stoppen wat betekent dat ik nu op deze 2 dagen tot half 5 op school mag zitten.
De stage duurt tot half 6,dus dat word echt heel weinig vrije tijd, want ik wil ook nog steeds naar de sportschool.
Tok.
  maandag 5 februari 2007 @ 09:31:00 #24
149959 SQ
snelle trees
pi_45999385
quote:
Op zondag 4 februari 2007 20:35 schreef AnnekeM het volgende:
Heb je je plan al ingevuld?

Zo, ik heb gisteren ook lekker 2 uur gewandeld, vind ik heerlijk om te doen. Vriendje en ik gaan dan samen door de oude rijke buurten van Eindhoven lopen en ons verlekkeren aan al die prachtige grote jaren 30 huizen die we gaan kopen "als we later groot en rijk zijn"
Ondanks mijn gespons heb ik mijn 1,5 kilo er af weten te houden dus ik ga mijn voortgang maar aanpassen, na 9 dagen zal 't er toch wel echt af zijn
disclaimer
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 5 februari 2007 @ 09:31:49 #25
13151 crew  Rewimo
pi_45999395
Leuke jaren 30-bovenwoning in Haarlem kopen, SQ?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 5 februari 2007 @ 09:32:32 #26
149959 SQ
snelle trees
pi_45999408
Oh, ik heb donderdag de sportschool opgezegd, ben in 12 maanden 8 keer geweest (jaren geleden ging ik nog wel 3 keer per week ) en uitgerekend dat ik daarmee 800 euro door de wc heb gespoeld
Deze week begin ik dus maar met zwemmen! Zin an!
disclaimer
  maandag 5 februari 2007 @ 09:33:16 #27
149959 SQ
snelle trees
pi_45999414
quote:
Op maandag 5 februari 2007 09:31 schreef Rewimo het volgende:
Ik kan geen hypo krijgen om dat te betalen Rewimo
Ik werk pas een jaar
disclaimer
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 5 februari 2007 @ 09:35:35 #28
13151 crew  Rewimo
pi_45999458
  maandag 5 februari 2007 @ 09:36:35 #29
149959 SQ
snelle trees
pi_45999473
quote:
Op maandag 5 februari 2007 09:35 schreef Rewimo het volgende:
Maar wel kei tof dat jullie 't huis hebben!
Gefeliciteerd
disclaimer
  maandag 5 februari 2007 @ 09:52:14 #30
35189 Troel
scherp en bot
pi_45999724
quote:
Op zondag 4 februari 2007 20:35 schreef AnnekeM het volgende:
Omdat je niet alles goed ingevuld hebt?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_46000589
Hoihoi
Daar was ik weer, ik ben weer eventjes op school
Inmiddels wel internet aangevraagd in ons nieuwe huis, dus als het goed is hebben we voor 1 maart alles rond
Afvallen wordt hem even niet, zit aan de Prednisolon. Krijg er gelukkig geen eetbuien van, maar houd wel vocht vast. Niet dat het helpt overigens, morgen is de laatste dag van de stootkuur en als ik vijf minuten fiets piep ik nog steeds als een roestige pomp

Ik voel me door de medicijnen best wel heel hyper en blij, maar de mensen om mij heeb beginnen dingen tegen me te zeggen als: "weet je zeker dat je vanmorgen niet dood wakker geworden bent" en "Hey, gisteren was je best wit, vandaag ben je bijna grijs!" Dus blijkbaar zie ik er beroerder uit dan ik me voel (en ik heb behoorlijk botte vrienden )

Nou ja, vandaag eerst maar eens verder met afstudeerproject
pi_46000632
quote:
Op maandag 5 februari 2007 09:31 schreef Rewimo het volgende:
Heb je ook leuke foto's? Vriendlief en ik zijn namelijk wel aan het kijken naar woningen

Oh, en megasupergefeliciteerd met je nieuwe woning
It is your friends who make your world!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 5 februari 2007 @ 11:02:34 #33
13151 crew  Rewimo
pi_46001203
quote:
Op maandag 5 februari 2007 09:36 schreef Stormqueen het volgende:
Maar wel kei tof dat jullie 't huis hebben!
Gefeliciteerd
Jaaaaaaaaa, ik ben helemaal
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 5 februari 2007 @ 11:03:00 #34
13151 crew  Rewimo
pi_46001212
quote:
Op maandag 5 februari 2007 10:34 schreef Ikiskoel het volgende:
Heb je ook leuke foto's? Vriendlief en ik zijn namelijk wel aan het kijken naar woningen

Oh, en megasupergefeliciteerd met je nieuwe woning
Nee, maar dat kan natuurlijk geregeld worden
  maandag 5 februari 2007 @ 11:05:44 #35
35189 Troel
scherp en bot
pi_46001278
Moet je eerst opruimen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_46001538
quote:
Op maandag 5 februari 2007 09:52 schreef Troel het volgende:
Omdat je niet alles goed ingevuld hebt?
Ik heb het wel degelijk ingevuld, alleen de omvang niet enz. Dat heb ik vanaf het begin aan al niet bijgehouden.
  maandag 5 februari 2007 @ 11:24:25 #37
35189 Troel
scherp en bot
pi_46001780
Heb je het plan ook ingevuld? Dus je lengte en dergelijke? Je staat namelijk wel gekoppeld aan het lijstje.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_46002312
quote:
Op maandag 5 februari 2007 11:24 schreef Troel het volgende:
Heb je het plan ook ingevuld? Dus je lengte en dergelijke? Je staat namelijk wel gekoppeld aan het lijstje.
plan is ingevuld.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 5 februari 2007 @ 11:48:33 #39
13151 crew  Rewimo
pi_46002390
quote:
Op maandag 5 februari 2007 11:05 schreef Troel het volgende:
Moet je eerst opruimen

maandag 5 februari 2007 @ 11:50:10 #40
35189 Troel
scherp en bot
pi_46002434
Tja, de user AnnekeM is toch echt gekoppeld aan het lijstje. Ik kan er niets anders van maken.

Ik zie dat je een nieuwe account hebt aangemaakt. Ik heb AnnekeM op disabled gezet en de nieuwe gekoppeld. Dat zal het probleem geweest zijn.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_46002842
quote:
Op maandag 5 februari 2007 11:50 schreef Troel het volgende:
Tja, de user AnnekeM is toch echt gekoppeld aan het lijstje. Ik kan er niets anders van maken.

Ik zie dat je een nieuwe account hebt aangemaakt. Ik heb AnnekeM op disabled gezet en de nieuwe gekoppeld. Dat zal het probleem geweest zijn.
Oh ja, dat is ook zo. Maar mijn profielnaam had ik wel op AnnekeM gehouden zodat ik herkenbaar was.
Vergeet steeds weer het wachtwoord van mijn oude account
Maar het is gelukt dus
Ik schrik er toch even van dat ik al 13 kilo afgevallen ben
pi_46003405
Ik vertik het om te updaten... ben even in een ontkenningsfase.
't Was weer niet veel soeps op de weegschaal vanmorgen.
Morgen weer een dag!
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_46003613
Eindelijk ben ik nog eens wat gewicht kwijt, en dan ineens bijna 2kg snap het niet goed maarja
  maandag 5 februari 2007 @ 12:59:12 #44
41885 kless
morgen? waarom niet overmorgen
pi_46004228
Iemand ideen wat er goed te doen is tegen emovreten van het stoppen met roken? (geestelijke verslaving is maar half voorbij) stofwisseling is vertraagt, de lekkere vreetzin is voorbij en nu ook al 2 maand stabiel op gewicht alleen zijn al mn kleren nu net te krap en heb ik een pens gekregen en een dikke op. dat moet weer weg.

maar ik eet nu nogsteeds 10 broodjes vleeswaren/kaas/pindakaas/jam op een dag.
*ik heb al lamme kaken van het kauwgom kauwen*
Sporten? mn knieeen laten dat niet toe. exsta vrijen? geen vriendin om dat mee te doen. fietsen ipv bus/auto doe ik al.

Misschien eens een maand niet opstap/visite, (geen alcohol(bier), hapjes/toastje, chippies, gesuikerde frisdrank.)en geen chocolade koekjes avonds bij de koffie

Iets meer dan 180cm 95 kg en dat moet weer 80 kg worden als van voor het stoppen met roken.
*addme?"

Ohjah de broodjes met eitjekerrie en tonijn peper enzo moet ik natuurlijk iet vergeten.
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
  maandag 5 februari 2007 @ 13:10:04 #45
149959 SQ
snelle trees
pi_46004518
quote:
Op maandag 5 februari 2007 12:59 schreef kless het volgende:
Iemand ideen wat er goed te doen is tegen emovreten van het stoppen met roken? (geestelijke verslaving is maar half voorbij) stofwisseling is vertraagt, de lekkere vreetzin is voorbij en nu ook al 2 maand stabiel op gewicht alleen zijn al mn kleren nu net te krap en heb ik een pens gekregen en een dikke op. dat moet weer weg.

maar ik eet nu nogsteeds 10 broodjes vleeswaren/kaas/pindakaas/jam op een dag.
*ik heb al lamme kaken van het kauwgom kauwen*
Sporten? mn knieeen laten dat niet toe. exsta vrijen? geen vriendin om dat mee te doen. fietsen ipv bus/auto doe ik al.

Misschien eens een maand niet opstap/visite, (geen alcohol(bier), hapjes/toastje, chippies, gesuikerde frisdrank.)en geen chocolade koekjes avonds bij de koffie

Iets meer dan 180cm 95 kg en dat moet weer 80 kg worden als van voor het stoppen met roken.
*addme?"

Ohjah de broodjes met eitjekerrie en tonijn peper enzo moet ik natuurlijk iet vergeten.
Hoi, hier een mede-stopper.
Het enige advies wat ik je kan geven is: stop het spul niet in je mond. Net als met roken waarbij je geen sigaret meer moet opsteken. Je hebt nu je rookverslaving ingewisseld voor een vreetverslaving, en daar zul je nu tegen moeten vechten (ik spreek uit veel te veel ervaring). Wat je vooral NIET moet doen is weer een nieuwe vervangende verslaving voor je eetprobleem gaan zoeken.
Als je honger krijgt, of trek, zoek dan afleiding. Ga afwassen, ga een rondje lopen, ga je moeder bellen. Als je je gedachten kan afleiden is die trek zo weg
disclaimer
  maandag 5 februari 2007 @ 13:12:24 #46
35189 Troel
scherp en bot
pi_46004596
Neem in plaats van de sigaret een beker water.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 5 februari 2007 @ 13:18:50 #47
13151 crew  Rewimo
pi_46004758
Yep, water is de truc Is ook nog eens heel goed voor alle afvalstoffen die je lichaam nu kwijt moet.
  maandag 5 februari 2007 @ 13:19:12 #48
41885 kless
pi_46004763
die vreet verslaving is opzich ook wel weg.
ik bedoel ik ben al 2 maanden + 15 kg.
"vroeger" at ik net zoveel... alleen weeg ik nu 15 kg meer en met die +15 kg ben ik het niet zo eens.
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
  maandag 5 februari 2007 @ 13:19:51 #49
149959 SQ
snelle trees
pi_46004793
Hij is al een paar maanden gestopt
Hij heeft alleen zijn rookverslaving ingewisseld voor een eetverslaving.
disclaimer
  maandag 5 februari 2007 @ 13:20:43 #50
149959 SQ
snelle trees
pi_46004823
quote:
Op maandag 5 februari 2007 13:19 schreef kless het volgende:
die vreet verslaving is opzich ook wel weg.
ik bedoel ik ben al 2 maanden + 15 kg.
"vroeger" at ik net zoveel... alleen weeg ik nu 15 kg meer en met die +15 kg ben ik het niet zo eens.
Hm, je zegt net zelf dat je nog veel te veel eet...
Maar wat is dan het probleem precies?
disclaimer
  maandag 5 februari 2007 @ 13:28:23 #51
41885 kless
pi_46005031
quote:
Op maandag 5 februari 2007 13:20 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Hm, je zegt net zelf dat je nog veel te veel eet...
Maar wat is dan het probleem precies?
Dat ik van 95 terug moet naar 80 op een aangename manier, Daar eet ik nog teveel voor.
mn vreetzin enzo heb ik weer onde controle,
Ik moet nu dus terug van 95 naar 80 op een aangename manier.
iGEM
  maandag 5 februari 2007 @ 14:00:58 #52
149959 SQ
snelle trees
pi_46005984
quote:
Op maandag 5 februari 2007 13:28 schreef kless het volgende:

[..]

Dat ik van 95 terug moet naar 80 op een aangename manier, Daar eet ik nog teveel voor.
mn vreetzin enzo heb ik weer onde controle,
Ik moet nu dus terug van 95 naar 80 op een aangename manier.
Ah, okee, dan staat het er gewoon een beetje raar
Wat had je zelf in gedachten?
disclaimer
  maandag 5 februari 2007 @ 14:08:52 #53
41885 kless
pi_46006227
quote:
Op maandag 5 februari 2007 14:00 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ah, okee, dan staat het er gewoon een beetje raar
Wat had je zelf in gedachten?
euh maandje fris en bier en mix loos? hoeveel kg leverd dat op aan afvallen?
*1 krat per week haal ik denk ik net niet met mn gezuip. student enzo
iGEM
  maandag 5 februari 2007 @ 14:12:57 #54
149959 SQ
snelle trees
pi_46006339
quote:
Op maandag 5 februari 2007 14:08 schreef kless het volgende:

[..]

euh maandje fris en bier en mix loos? hoeveel kg leverd dat op aan afvallen?
*1 krat per week haal ik denk ik net niet met mn gezuip. student enzo
Dat is per persoon verschillend, je kan natuurlijk niet zeggen "als je een maand zo en zo doet, dan val je zoveel af"
Het is in ieder geval al goed om het te beperken, bijvoorbeeld alleen dat soort dingen op zaterdagavond te drinken. En dan niet een heel krat Dat zal zeker al schelen, maar verwacht geen wonderen
En 10 broodjes per dag heb je ook niet echt nodig lijkt me
disclaimer
pi_46006532
kless > en toch eens gaan kijken op de sportschool of je kan gaan sporten onder begeleiding oid. Roeien en fietsen kan misschien best met je knieen. Of elke dag een half uur gaan wandelen. En zoveel mogelijk per fiets / wandelen doen ipv met de bus.
Mbt drinkgedrag: wissel het bier af met lightdrinken / water. Of ga aan de wijn.
  maandag 5 februari 2007 @ 14:20:09 #56
41885 kless
pi_46006562
ene dag 8 andere dag 12 gewoon brood eten tot ik "genoeg" heb. zelfde voor avond eten. Het ene is 1x opscheppen spagettie carbonara, het andere 3X (stampot hutspot)
iGEM
  maandag 5 februari 2007 @ 14:22:14 #57
149959 SQ
snelle trees
pi_46006631
quote:
Op maandag 5 februari 2007 14:20 schreef kless het volgende:
ene dag 8 andere dag 12 gewoon brood eten tot ik "genoeg" heb. zelfde voor avond eten. Het ene is 1x opscheppen spagettie carbonara, het andere 3X (stampot hutspot)
Probeer dan langzamer te eten.

Ik ben namelijk een "schrokker" en dan eet je 3 keer meer dan je nodig hebt. Je hersenen hebben 20 minuten nodig om te beseffen dat het lichaam gevoed is, en in 20 minuten kun je schrikwekkend veel eten. Heb me echt af moeten leren om dat te doen.
disclaimer
  maandag 5 februari 2007 @ 14:42:59 #58
41885 kless
pi_46007272
quote:
Op maandag 5 februari 2007 14:22 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Probeer dan langzamer te eten.

Ik ben namelijk een "schrokker" en dan eet je 3 keer meer dan je nodig hebt. Je hersenen hebben 20 minuten nodig om te beseffen dat het lichaam gevoed is, en in 20 minuten kun je schrikwekkend veel eten. Heb me echt af moeten leren om dat te doen.
koud/afgekoeld warmeten vult heel snel.
Komt dat door het koude vet? of misschien ook wel omdat die 20 min dan om zijn?
iGEM
  maandag 5 februari 2007 @ 14:52:25 #59
242 Pinball
Electric Monk
pi_46007573
quote:
Op zondag 4 februari 2007 18:28 schreef Liejannuh het volgende:
Even quoten.
Daar hou ik je aan!
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
  maandag 5 februari 2007 @ 14:53:25 #60
149959 SQ
snelle trees
pi_46007607
quote:
Op maandag 5 februari 2007 14:42 schreef kless het volgende:

[..]

koud/afgekoeld warmeten vult heel snel.
Komt dat door het koude vet? of misschien ook wel omdat die 20 min dan om zijn?
Je eet het veel langzamer dan warm eten Let er maar eens op

(overigens, als koud eten meer zou vullen vanwege het gestolde vet, dan zou ik toch eens een kritische blik werpen op wat je maaltijd voor rotzooi bevat )
disclaimer
  maandag 5 februari 2007 @ 15:07:25 #61
41885 kless
pi_46008046
quote:
Op maandag 5 februari 2007 14:53 schreef Stormqueen het volgende:
(overigens, als koud eten meer zou vullen vanwege het gestolde vet, dan zou ik toch eens een kritische blik werpen op wat je maaltijd voor rotzooi bevat )
Het is geen rotzooi. vloeibaar+warm gaat gewoon makkelijker naar binnen dan koud en stugger.
jus over aardappelen zonder is het gewoon niet te vreten.
Net als kaas over de pasta. Heel lekker.. maar als het koud is eet het ook drie keer zwaarder.

Zonder zout,vet zoet of zuur is eten ronduit smerig.

*kruiden zijn vaak ook alleen maar lekker als ze in combinatie met vet gegeten worden
iGEM
  maandag 5 februari 2007 @ 15:11:53 #62
149959 SQ
snelle trees
pi_46008187
quote:
Op maandag 5 februari 2007 15:07 schreef kless het volgende:

[..]

Het is geen rotzooi. vloeibaar+warm gaat gewoon makkelijker naar binnen dan koud en stugger.
jus over aardappelen zonder is het gewoon niet te vreten.
Net als kaas over de pasta. Heel lekker.. maar als het koud is eet het ook drie keer zwaarder.

Zonder zout,vet zoet of zuur is eten ronduit smerig.

*kruiden zijn vaak ook alleen maar lekker als ze in combinatie met vet gegeten worden
Je had het zelf over eten wat zwaarder zou worden door koud vet hoor
En ik vind eten met weinig vet juist wel erg lekker, dat is denk ik een kwestie van smaak
disclaimer
pi_46008360
Kwestie van wennen hoor!
Ik kan inmiddels niet meer vet eten, krijg ik last van mijn maag.

Maar goed, je moet wel je eetpatroon aanpassen he als je wilt afvallen. Da's dan ook voor blijvend.
  maandag 5 februari 2007 @ 15:17:55 #64
41885 kless
pi_46008366
quote:
Op maandag 5 februari 2007 15:11 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Je had het zelf over eten wat zwaarder zou worden door koud vet hoor
En ik vind eten met weinig vet juist wel erg lekker, dat is denk ik een kwestie van smaak
zoals? ... ik bedoel.. doe je jus over je aardappeltjes als je AGV eet? of...
iGEM
pi_46008406
Ik doe geen jus over de aardappelen. Ook niet over het vlees.
Zoals ik al zei: kwestie van wennen.
  maandag 5 februari 2007 @ 15:20:48 #66
149959 SQ
snelle trees
pi_46008462
Ik eet geen aardappelen want ik krijg er maagpijn van.
Maar ik eet nooit jus, ik voeg nooit kaas of vet toe. Als ik dat wel doe, dan ben ik 2 dagen aan de schijterij
disclaimer
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 5 februari 2007 @ 15:20:56 #67
13151 crew  Rewimo
pi_46008466
Het scheelt al als je je jus ontvet (dus laten stollen en dan het vetlaagje eraf scheppen). Dan heb je wel de smaak maar al heel wat minder calorieëen.
  maandag 5 februari 2007 @ 15:21:34 #68
149959 SQ
snelle trees
pi_46008489
En verdunnen! Veel water bij het bakvet gooien
disclaimer
pi_46008762
quote:
Op maandag 5 februari 2007 12:28 schreef Levitation het volgende:
Ik vertik het om te updaten... ben even in een ontkenningsfase.
Ik heb vandaag exact hetzelfde gevoel

Heb me wel ingeschreven bij de sportschool. Ga drie keer per week (uh, dat is het plan... nu nog kijken of ik dat vol kan houden). Verd... ¤43.50 per maand. Mja. Moet er iets voor over hebben. Kan ook wel thuis bewegen, maar meestal kom ik op mijn thuisapparaten niet verder dan ze af te stoffen... Hmz.
Le véritable voyage de découverte ne consiste pas à chercher de nouveaux paysages, mais à avoir de nouveaux yeux. ~Marcel Proust (1871-1922)
Last.fm | Flickr
  maandag 5 februari 2007 @ 15:29:19 #70
41885 kless
pi_46008765
Kan ik wel eens doen. de jus ontvetten . kijken of het dan nog te vreten is.

Verder wordt dat dus VAM dieet? (van alles minder) en dat dan door langzamer te eten.

ik moet wel 80 kg blijven. moet wel een beetje body&benen overhouden... al is dat zorg voor later

Ik kijk eerst wel wat de "alcohol&fris vrije maand" oplevert.

[ Bericht 5% gewijzigd door kless op 05-02-2007 16:02:53 ]
iGEM
pi_46009994
Ik gooi eigenlijk nooit echte jus over de aardappels. Je kan in de supermarkt jus-poeder kopen en dan gewoon water toevoegen ipv boter. Stuk magerder, maar wel lekker smaakje.
  maandag 5 februari 2007 @ 16:12:05 #72
149959 SQ
snelle trees
pi_46010126
My spons are as a matter of fact wringed out, I remain but run to the toilet today

-edit- verkeerde forum
disclaimer
  maandag 5 februari 2007 @ 16:15:52 #73
41885 kless
pi_46010257
quote:
Op maandag 5 februari 2007 16:07 schreef octopussy het volgende:
Ik gooi eigenlijk nooit echte jus over de aardappels. Je kan in de supermarkt jus-poeder kopen en dan gewoon water toevoegen ipv boter. Stuk magerder, maar wel lekker smaakje.
GATVERDAMME dat is smerig...beetje runderbouion met nog wat bindmiddel er in ook. dan nog liever zonder.

Veel lekkerder als je na het braden van je vlees of bakken van je balletje er nog (vlink)wat water bij doet en dan een sleefje over je geprakte aardappeltjes met rodekool doet (of weet ik wat) en je vleesje wordt er ook nog extra sappig van. als ik minder ga eten dan moet het zeker nog wel lekker blijven!!!

Braden/bakken van rull gehakt/kleine balletjes voor de macaroni/bami/lasagne gaat trouwens zonder bak/braad boter. vet van vant gehakt zelf zorgt er wel voor (net als met spek)
iGEM
  maandag 5 februari 2007 @ 16:19:02 #74
149959 SQ
snelle trees
pi_46010372
quote:
Op maandag 5 februari 2007 16:15 schreef kless het volgende:

[..]

GATVERDAMME dat is smerig...beetje runderbouion met nog wat bindmiddel er in ook. dan nog liever zonder.

Veel lekkerder als je na het braden van je vlees of bakken van je balletje er nog (vlink)wat water bij doet en dan een sleefje over je geprakte aardappeltjes met rodekool doet (of weet ik wat) en je vleesje wordt er ook nog extra sappig van. als ik minder ga eten dan moet het zeker nog wel lekker blijven!!!
Het gaat om maat houden en aanpassen van je eetgewoontes - je kan beter die jus weglaten en net zoveel eten, als dat je wat minder eet en die jus er overheen blijft gooien. Tenminste, als je efficient af wil vallen
quote:
Braden/bakken van rull gehakt/kleine balletjes voor de macaroni/bami/lasagne gaat trouwens zonder bak/braad boter. vet van vant gehakt zelf zorgt er wel voor (net als met spek)
Joh
disclaimer
  maandag 5 februari 2007 @ 16:21:21 #75
52834 Droeke
Curiosity killed the cat
pi_46010452
Ik hou helemaal niet van saus, nooit eigenlijk. Niet over snitzels of andere stukken vlees. Ben er gewoon niet gek op. En die droge, gekookte aardappelen hussel ik eigenlijk altijd onder de groente. Beetje zout en peper en klaar is Kees!
A cat is a lion in a jungle of small bushes
  maandag 5 februari 2007 @ 16:22:00 #76
41885 kless
pi_46010484
quote:
Op maandag 5 februari 2007 16:19 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Het gaat om maat houden en aanpassen van je eetgewoontes - je kan beter die jus weglaten en net zoveel eten, als dat je wat minder eet en die jus er overheen blijft gooien. Tenminste, als je efficient af wil vallen
[..]

Joh
efficient? moa 't leven moet wel leuk blijven en eten lekker.
Dat het er in 2 maand aangekomen is wil niet zeggen dat het er ook in 2 maand af moet.
iGEM
pi_46010541
Soms is afvallen echt frustrerend. Was ik afgelopen vrijdag nog 1.1 kg afgevallen (in een week), vandaag is er weer 1,3 kg bij gekomen (in een dag dus). Ik ga dus echt geen chinees meer eten volgende keer.
Tok.
  maandag 5 februari 2007 @ 16:24:33 #78
149959 SQ
snelle trees
pi_46010572
quote:
Op maandag 5 februari 2007 16:22 schreef kless het volgende:

[..]

efficient? moa 't leven moet wel leuk blijven en eten lekker.
Dat het er in 2 maand aangekomen is wil niet zeggen dat het er ook in 2 maand af moet.
Nee, okee, maar goed je vraagt om tips die werken
Het is trouwens echt niet zo dat eten vies is als het mager is en dat het leven er kut van wordt als je minder vet eet - integendeel.
disclaimer
pi_46010591
quote:
Op maandag 5 februari 2007 16:12 schreef Stormqueen het volgende:
My spons are as a matter of fact wringed out, I remain but run to the toilet today

-edit- verkeerde forum
You are really terrible, you have still Babbelvis more terrible addiction than I!
***Levi was here***
  maandag 5 februari 2007 @ 16:25:02 #80
41885 kless
pi_46010593
quote:
Op maandag 5 februari 2007 16:23 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Soms is afvallen echt frustrerend. Was ik afgelopen vrijdag nog 1.1 kg afgevallen (in een week), vandaag is er weer 1,3 kg bij gekomen (in een dag dus). Ik ga dus echt geen chinees meer eten volgende keer.
misschien moet je nog poepen en valt het toch nog mee?
iGEM
  maandag 5 februari 2007 @ 16:25:28 #81
149959 SQ
snelle trees
pi_46010613
quote:
Op maandag 5 februari 2007 16:23 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Vocht - ik heb vaak enorme dorst na chinees, door die kruiden en sausjes, waardoor ik heel veel water ga drinken. Morgen ben je wss al veel van die 1,3 kilo weer kwijt
disclaimer
pi_46011023
quote:
Op maandag 5 februari 2007 16:15 schreef kless het volgende:

[..]

ok

de toon is gezet hoor
  maandag 5 februari 2007 @ 16:40:52 #83
41885 kless
pi_46011175
quote:
Op maandag 5 februari 2007 16:36 schreef octopussy het volgende:

[..]

ok

de toon is gezet hoor
ja nee ok is ook wel zo.
vergeleken met een jus-tje van gebraden vlees enzo daar komt zo een zakje nieteens bij in de buurt.
alleen in hoge nood ofzo (kip en geen jus van de dag er voor) wordt zo een zakje opengetrokken. maar liever niet. (en ik eet dan zelfs mn aardappeltjes zonder)
iGEM
  maandag 5 februari 2007 @ 16:43:45 #84
35189 Troel
scherp en bot
pi_46011270
Pffff.

Ik vind jus eigenlijk zelden lekker
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 5 februari 2007 @ 16:44:56 #85
149959 SQ
snelle trees
pi_46011312
Ik bedenk me altijd dat jus niets meer is dan grote scheppen gesmolten bakboter met een kruidig smaakje. Ben je snel genezen
In 100 gram croma zit 900 kcal, stel je haalt daar 80 ml jus uit. Lekker jus over de aardappels is algauw 40 ml.
Nee, bedankt
disclaimer
  maandag 5 februari 2007 @ 16:46:45 #86
35189 Troel
scherp en bot
pi_46011365
quote:
Op maandag 5 februari 2007 16:40 schreef kless het volgende:

[..]

ja nee ok is ook wel zo.
vergeleken met een jus-tje van gebraden vlees enzo daar komt zo een zakje nieteens bij in de buurt.
alleen in hoge nood ofzo (kip en geen jus van de dag er voor) wordt zo een zakje opengetrokken. maar liever niet. (en ik eet dan zelfs mn aardappeltjes zonder)
het gaat meer op de manier waarop je dat zegt. Komt op mij over:

je komt hier het topic binnenstormen en begint vervolgens te schelden op hetgeen wat wij eten wat het is vies.

Komt niet lief over.

disclaimer: ik ben net wakker en mijn hoofd bonkt nog steeds.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_46011786
quote:
Op maandag 5 februari 2007 16:40 schreef kless het volgende:

[..]

ja nee ok is ook wel zo.
Oud Levje familie-recept:
Kip bakken (met weinig vet!), aan het einde beetje water toevoegen, daar (zoute) ketjap aan toevoegen en een scheut ketchup... geheel nog even laten sudderen... lekkere "jus" en niet vet! Klinkt misschien wat raar, maar smaakt echt lekker bij kip.
Is recept van mijn overgrootmoeder.
***Levi was here***
  maandag 5 februari 2007 @ 17:03:09 #88
41885 kless
pi_46011976
was ook niet lief, was schelden op zakjes jus, dat dat vies is (imho)
quote:
Op maandag 5 februari 2007 16:46 schreef Troel het volgende:

[..]

het gaat meer op de manier waarop je dat zegt. Komt op mij over:

je komt hier het topic binnenstormen en begint vervolgens te schelden op hetgeen wat wij eten wat het is vies.

Komt niet lief over.

disclaimer: ik ben net wakker en mijn hoofd bonkt nog steeds.
schelden op "zakjes jus" dat het die naam mag dragen...
lekkere jus? 40 gr boter, met daarin het (gekruide/zoute/peperde) vlees gebakken.braden met tegen het eind een kop water of 2? er bij om het vlees sappig te maken en een heerlijke jus over te houden. en dan een beetje voor de smaak een `structuur van de geprakte aardappeltjes 2 of 3 eetlepels op een heel bord ofzo?.

Ja het is wel warm vet met water. Maar het geeft je drooggekookte aardappeljes een lekkerder smaakje. (imho).
iGEM
pi_46012034
quote:
Op maandag 5 februari 2007 16:46 schreef Troel het volgende:

[..]

ik ben net wakker en mijn hoofd bonkt nog steeds.
Arme Troel!
Beterschap!
***Levi was here***
  maandag 5 februari 2007 @ 17:10:38 #90
149959 SQ
snelle trees
pi_46012266
quote:
Op maandag 5 februari 2007 17:03 schreef kless het volgende:
was ook niet lief, was schelden op zakjes jus, dat dat vies is (imho)
[..]

schelden op "zakjes jus" dat het die naam mag dragen...
lekkere jus? 40 gr boter, met daarin het (gekruide/zoute/peperde) vlees gebakken.braden met tegen het eind een kop water of 2? er bij om het vlees sappig te maken en een heerlijke jus over te houden. en dan een beetje voor de smaak een `structuur van de geprakte aardappeltjes 2 of 3 eetlepels op een heel bord ofzo?.

Ja het is wel warm vet met water. Maar het geeft je drooggekookte aardappeljes een lekkerder smaakje. (imho).
Dat is natuurlijk ook je goed recht
Maar je vraagt om tips om af te vallen, wij geven voorbeelden van wat je kan veranderen, maar dat keur je allemaal meteen af Het isgewoon zo dat als je af wil vallen, je behoorlijk wat offers moet maken. 15 kilo raak je niet kwijt door een aardappel minder te eten.
disclaimer
  maandag 5 februari 2007 @ 17:11:53 #91
41885 kless
pi_46012307
quote:
Op maandag 5 februari 2007 16:58 schreef Levitation het volgende:

[..]

Oud Levje familie-recept:
Kip bakken (met weinig vet!), aan het einde beetje water toevoegen, daar (zoute) ketjap aan toevoegen en een scheut ketchup... geheel nog even laten sudderen... lekkere "jus" en niet vet! Klinkt misschien wat raar, maar smaakt echt lekker bij kip.
Is recept van mijn overgrootmoeder.
en die aardappeltjes dan?
iGEM
  maandag 5 februari 2007 @ 17:18:59 #92
41885 kless
pi_46012548
quote:
Op maandag 5 februari 2007 17:10 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk ook je goed recht
Maar je vraagt om tips om af te vallen, wij geven voorbeelden van wat je kan veranderen, maar dat keur je allemaal meteen af Het isgewoon zo dat als je af wil vallen, je behoorlijk wat offers moet maken. 15 kilo raak je niet kwijt door een aardappel minder te eten.
nee, die krijg je er bij door chocolade emo vreten na stoppen met roken
Hey het hoeft niet vandaag op morgen!! Al zou het 2 jaar kosten. Als ik dan weer 80 ben en blijf vind ik het prima.
iGEM
pi_46012629
quote:
Op maandag 5 februari 2007 17:11 schreef kless het volgende:

[..]

en die aardappeltjes dan?
What about the aardappeltjes?
***Levi was here***
  maandag 5 februari 2007 @ 17:23:27 #94
41885 kless
pi_46012707
quote:
Op maandag 5 februari 2007 17:21 schreef Levitation het volgende:

[..]

What about the aardappeltjes?
->smaakt echt lekker bij kip.<-
ik mot jus hebben over mn aardappeltje!!
iGEM
  maandag 5 februari 2007 @ 17:24:10 #95
149959 SQ
snelle trees
pi_46012731
quote:
Op maandag 5 februari 2007 17:18 schreef kless het volgende:

[..]

nee, die krijg je er bij door chocolade emo vreten na stoppen met roken
Hey het hoeft niet vandaag op morgen!! Al zou het 2 jaar kosten. Als ik dan weer 80 ben en blijf vind ik het prima.
Je hebt het er in 2 maanden aan gegeten, dan heb je juist de kans om het er snel weer af te trainen. Dat is nog geen "gesetteld" vet.
Maar als je 15 kilo in 2 jaar af wil vallen dan moet het je kunnen lukken door het bier met rust te laten, dat moet voldoende zijn om een pond per maand mee te vermageren.
disclaimer
  maandag 5 februari 2007 @ 17:24:43 #96
149959 SQ
snelle trees
pi_46012754
quote:
Op maandag 5 februari 2007 17:23 schreef kless het volgende:

[..]

Want jus die lekker smaakt bij kip kun je niet over je aardappels gieten
disclaimer
pi_46012844
quote:
Op maandag 5 februari 2007 17:23 schreef kless het volgende:

[..]

Daar gooi je die saus/jus overheen... just as usual... alleen minder vet.
Maare, ik ben opgevoed zonder jus en vooral (helaas) zonder aardappelen. Bij ons kreeg je rijst, dat hoefde mijn moeder immers niet te schillen.
***Levi was here***
  maandag 5 februari 2007 @ 17:31:22 #98
41885 kless
pi_46012987
quote:
Op maandag 5 februari 2007 17:27 schreef Levitation het volgende:

[..]

Maare, ik ben opgevoed zonder jus en vooral (helaas) zonder aardappelen. Bij ons kreeg je rijst, dat hoefde mijn moeder immers niet te schillen.
ok. kless gaat de zakjes jus uit zn leven verbannen (als bovenstaande ook bij mij in de smaak valt)
iGEM
pi_46013052
quote:
Op maandag 5 februari 2007 17:27 schreef Levitation het volgende:

[..]

Hehe ik ben opgegroeid met veel gekookte aardappels. Ik eet het nu nooit meer, veel te veel gedoe en eigenlijk vind ik het niet lekker. Ik vind aardappelschijfjes of partjes in olijfolie gebakken dan weer wel lekker
  maandag 5 februari 2007 @ 17:35:50 #100
41885 kless
pi_46013136
Wat mij een mooie manier van afvallen leek...

Verliefd worden (zo dus eten verwaarlozen en al helemaal geen oog meer voor snoepgoed)
Dat dat dan ook nog eens wederzijds is. En daarna dan ook nog eens de kilos er af vrijen.
iGEM
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')