User Account Control uitzetten.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 14:56 schreef CoolGuy het volgende:
Ik heb Vista Ultimate draaien nu. Ik heb ook al een ander topic aangemaakt, maar toen zag ik dat er een centraal Vista topic was, dus dan ook maar hier.
Ik ben Administrator op mijn systeem, maar toch blijft Vista zeiken als ik bepaalde dingen wil uitvoeren of ik dat wil 'allowen' of niet.
Daarnaast wilde ik net een .dll weggooien, en dat mocht ik nietwant ik moest de copy protection verwijderen. Zout een eind op, ik wil zelf beslissen wat ik doe of niet.
Weet iemand waar ik die onzin uit kan zetten?
Net 20 minuten en er veranderde niks. Ook het balkje onderaan verschoof niksquote:Op zaterdag 3 februari 2007 15:16 schreef arneaux het volgende:
Hoelang wacht je al?
Ik heb 26 december een key aangevraagd en toen kreeg ik ook terug dat de keys in aanvraag waren. 29 januari nog maar eens gemaild en toen kreeg ik terug dat ze "spoedig verwacht worden". Niet dat ik Vista hard nodig heb, maar toch.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 15:19 schreef Merkie het volgende:
Had 5 januari via MSDNAA een key aangevraagd, kreeg toen een mail terug dat de keys nog in aanvraag waren bij Microsoft. Een vriend van me heeft maandag een key aangevraagd en had hem gisteren al binnen, en ik heb hem nog steeds niet. Lekker eerlijk geregeld bij dat MA3D zeg.
Had je de upgrade?quote:Op zaterdag 3 februari 2007 15:30 schreef Adelante het volgende:
home premium goed en wel geinstalleerd hier
kun je trouwens die uit knop in het startmenu aanpassen, want hij doet nu in sleep mode gaan
Hmmm toch nog wel 15 minuten ja? Dan blijf ik sowieso nog ff wachten. Maar het is zo vreemd als hij niks lijkt te doen....quote:Op zaterdag 3 februari 2007 15:37 schreef Adelante het volgende:
nope had de OEM besteld (scheelde toch filnk wat duiten en ik heb een nieuwe dvd-brander dus vond dat wel doorgaan voor een nieuwe pc)...
ik weet nog wel dat het even duurde voor ik wat kon doen na intikken van de serial, maar na een minuut of vijf/tien kon ik weer op volgende klikken en ging ie netjes door.
MA3D zuigt ook. Bij ons op school deelden ze aan iedereen dezelfde key uit die maar 1 keer geactiveerd kon worden. En dat was niet de eerste keer. We hebben dan zelf maar een overeenkomst met ms gesloten, buiten MA3D om; En als ik nu iets download van de site van school wordt de key automatisch gegenereerd, lekker handigquote:Op zaterdag 3 februari 2007 15:19 schreef Merkie het volgende:
Had 5 januari via MSDNAA een key aangevraagd, kreeg toen een mail terug dat de keys nog in aanvraag waren bij Microsoft. Een vriend van me heeft maandag een key aangevraagd en had hem gisteren al binnen, en ik heb hem nog steeds niet. Lekker eerlijk geregeld bij dat MA3D zeg.
Ach, het is gratis dus ik moet in principe niet zeuren. Maar ik zit al lange tijd te wachten om Vista te installeren. En dat een vriend dan binnen 4 dagen de key krijgt terwijl ik al een maand wacht, daar kan ik gewoon boos om wordenquote:Op zaterdag 3 februari 2007 15:46 schreef Jump het volgende:
[..]
MA3D zuigt ook. Bij ons op school deelden ze aan iedereen dezelfde key uit die maar 1 keer geactiveerd kon worden. En dat was niet de eerste keer. We hebben dan zelf maar een overeenkomst met ms gesloten, buiten MA3D om; En als ik nu iets download van de site van school wordt de key automatisch gegenereerd, lekker handig
ik heb ultimate. en ook 1gig geheugen. en loopt perfect.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 16:10 schreef Toryu het volgende:
Ik heb Business versie van school kunnen downloaden. Weet nog niet zeker of ik em ga installeren. Hoorde dat Vista aardig wat intern geheugen nodig had (ik heb 1024). Ik weet eigenlijk sowieso niet of Business het beste is voor thuisgebruik/gamen.
Ik heb ook Business en bij mij werken de games gewoonquote:Op zaterdag 3 februari 2007 16:10 schreef Toryu het volgende:
Ik heb Business versie van school kunnen downloaden. Weet nog niet zeker of ik em ga installeren. Hoorde dat Vista aardig wat intern geheugen nodig had (ik heb 1024). Ik weet eigenlijk sowieso niet of Business het beste is voor thuisgebruik/gamen.
http://kxproject.lugosoft.com/ maken alternate drivers voor SB live. Zijn ook bezig voor vista support.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 15:42 schreef DrDentz het volgende:
Ik heb echt dik kutgeluidEr komen geen drivers voor Vista meer uit voor die oude SoundBlaster Live die ik heb
Gebruikt je videokaart zn eigen geheugen of snoept ie van het geheugen van de pc?quote:Op zaterdag 3 februari 2007 16:10 schreef Toryu het volgende:
Vinkje weghalen ergens bij SPDIF?quote:Op zaterdag 3 februari 2007 17:33 schreef CoolGuy het volgende:
Ik heb een vraag. Ik heb een nieuwe pc gekocht, en daar heb ik Vista Ultimate op geinstalleerd. Werkt allemaal, alleen nu krijg ik het geluid niet aan de praat. Als ik op het speakertje in de systray ga staan zie ik dat ie aangeeft:
Digital Output Device (SPDIF).
Nu had ik bij mijn vorige pc het geluid met een uh...ja hoe zeg je dat..in ieder geval een niet-digitale kabel aangesloten op mijn versterker, en ik had prima geluid. Als ik nu de kabel er in steek dan hoor ik niets. Ik heb iets van 6 of 7 uitgangen achter op de pc qua geluid, maar ik krijg nergens geluid uit.
Als ik een mp3 afspeel zie ik wel bij de geluidskaart zon groen volume-streepje gaan, maar ik hoor geen muziek...iemand die weet wat ik moet instellen ofzo... ?![]()
quote:Op zaterdag 3 februari 2007 17:33 schreef CoolGuy het volgende:
Ik heb een vraag. Ik heb een nieuwe pc gekocht, en daar heb ik Vista Ultimate op geinstalleerd. Werkt allemaal, alleen nu krijg ik het geluid niet aan de praat. Als ik op het speakertje in de systray ga staan zie ik dat ie aangeeft:
Digital Output Device (SPDIF).
Nu had ik bij mijn vorige pc het geluid met een uh...ja hoe zeg je dat..in ieder geval een niet-digitale kabel aangesloten op mijn versterker, en ik had prima geluid. Als ik nu de kabel er in steek dan hoor ik niets. Ik heb iets van 6 of 7 uitgangen achter op de pc qua geluid, maar ik krijg nergens geluid uit.
Als ik een mp3 afspeel zie ik wel bij de geluidskaart zon groen volume-streepje gaan, maar ik hoor geen muziek...iemand die weet wat ik moet instellen ofzo... ?![]()
quote:Op zaterdag 3 februari 2007 16:49 schreef Merkie het volgende:
Wat is het verschil tussen Ultimate en Business eigenlijk, naast MCE?
Dan koop je toch gewoon Home Premium? Ook nog goedkoper dan de Business versie.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 21:05 schreef Merkie het volgende:
Alleen het gebrek aan MCE is een beetje jammer.
Ik krijg de business-versie gratisquote:Op zaterdag 3 februari 2007 21:10 schreef maartena het volgende:
[..]
Dan koop je toch gewoon Home Premium? Ook nog goedkoper dan de Business versie.
Ik heb de Home Premium van MSDN geinstalleerd als upgrade, maar kan me niet herinneren dat ik lang moest wachten na het invoeren van de product key... Hooguit een minuut ofzo.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 22:00 schreef oldenzaaltjuh het volgende:
Iemand nog antwoord op mijn vraag?
Intelquote:Op zaterdag 3 februari 2007 16:09 schreef _Administr8or_ het volgende:
Mijn videokaart doet het nog steeds niet fatsoenlijk, maar dat wordt voornamelijk veroorzaakt door Intel.
Die eikels moeten drivers uitbrengen voor de 865PE chipset, anders gaat het niet werken..
Voor zover ik weet is er geen andere WMV player die ook browser plugins heeft... Quicktime kan wel bepaalde formaten zoals MPEG..quote:En mijn zusje begint te zeuren, omdat ze filmpjes wil kunnen kijken op websites. En dat lukt niet zonder media player, of weet hier iemand een alternatief?
quote:Op zaterdag 3 februari 2007 22:00 schreef oldenzaaltjuh het volgende:
Iemand nog antwoord op mijn vraag?
Das toch wel erg.. Je kan niks met die Basic editie van Vista.. de beetje leuke features komen pas vanaf Business.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 21:03 schreef maartena het volgende:
[..]
[afbeelding]
Misschien ook wel leuk voor de OP.
Ah! Goed om te wetenquote:Op zaterdag 3 februari 2007 23:12 schreef FredvZ het volgende:
Je zou Vista maar op een PC hebben geïnstalleerd met een Geforce 2 en je zou maar een film willen afspelen.
Dat gaat dus niet lukken zonder bijgewerkte drivers... En ja, die maakt Nvidia niet meer... ookal staat er nog vrolijk dat ze Geforge en TNT ondersteunen...
Wie maakt me blij met een x86 driver voor een GeForge2 MX 400 driver?
Nee, Catalyst 7.1 kwam op 29 Januari uit voor Vista, 1 dag voor de officiële release. En die is niet beta.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 23:36 schreef soylent het volgende:
Maar ja, wat moet je? Men raadde me ATI aan, maar die Vista drivers zijn ook nog beta...
Als je die lijst zo bekijkt voldoet Home Premium echt meer dan voldoende voor normaal gebruik tochquote:Op zaterdag 3 februari 2007 21:03 schreef maartena het volgende:
[..]
[afbeelding]
Misschien ook wel leuk voor de OP.
Yep. Ik heb voornamelijk voor Ultimate gekozen omdat ik EN het Media Center wil, EN volledige RDP functionaliteit.quote:Op zondag 4 februari 2007 01:32 schreef __Saviour__ het volgende:
Als je die lijst zo bekijkt voldoet Home Premium echt meer dan voldoende voor normaal gebruik toch
Heb geen flauw idee. Kan ik dat ergens zien?quote:Op zaterdag 3 februari 2007 17:03 schreef Devolution het volgende:
[..]
Gebruikt je videokaart zn eigen geheugen of snoept ie van het geheugen van de pc?
Eigen geheugen dus. 5000-serie had nog geen turbocache / hypermemoryquote:Op zondag 4 februari 2007 10:10 schreef Toryu het volgende:
Heb geen flauw idee. Kan ik dat ergens zien?
Ik heb een Geforce 5700 256MB.
Mja het zegt me allemaal niet zo veelquote:Op zondag 4 februari 2007 10:45 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Eigen geheugen dus. 5000-serie had nog geen turbocache / hypermemory
De volledige 5000 serie kan de aero glass goed weergeven, dus aan die kaart heb je genoeg. (gaan gamen ermee is onbegonnen werk, maar dat was in XP ook al zo)quote:Op zondag 4 februari 2007 11:07 schreef Toryu het volgende:
Mja het zegt me allemaal niet zo veel
Maar Vista business zo dus goed draaien?
Die compatibiliteit is inderdaad een ramp. nvidia is er maar weer in geslaagd om zijn reputatie op vlak van drivers eer aan te doen, er zijn namelijk geen raid-drivers uit voor vista voor het nForce4 platform. Eerst was het gesukkel met hun slechte implementatie van de sata-standaard icm met sommige HD's, nu komen ze zelfs niet af met drivers...quote:Op zondag 4 februari 2007 11:07 schreef Reneuh het volgende:
ZOu ook wel graag de Ultimate willen hebben, maar die prijs ligt wel erg hoog. Ik wacht denk ik nog even een tijdje zodat alles een beetje gladgestreken is qua compatibiliteit en de prijzen wat omlaag gaan
Hij is idd goedkoper, omdat je er eigenlijk al XP voor gekocht moet hebben om die upgrade te kunnen gebruiken. Ik dacht dat een upgrade ongeveer de helft vd prijs van een retail versie is. Voor zover ik weet zijn er geen verschillen in de pakketten zodra Vista geïnstalleerd is. En hoe het werkt? Hij onthoud je persoonlijke documenten (mijn documenten etc) en die past ie toe in een nieuwe Vista installatie.quote:Op zondag 4 februari 2007 14:10 schreef Sextreme het volgende:
Ik las net dat je kunt kiezen tussen een upgrade van XP naar Vista, of Vista gewoon kunt kopen. De upgrade zou dan goedkoper moeten zijn dan dat je Vista los koopt. Hoe werkt dit? En hoeveel scheelt het in prijs? En zijn er dan verschillen in de software?
Thanks in advance
Prijzen van een OS gaan vrijwel nooit omlaag. Windows XP kost nog evenveel als in 2001 bijvoorbeeld.quote:Op zondag 4 februari 2007 10:42 schreef Reneuh het volgende:
ZOu ook wel graag de Ultimate willen hebben, maar die prijs ligt wel erg hoog. Ik wacht denk ik nog even een tijdje zodat alles een beetje gladgestreken is qua compatibiliteit en de prijzen wat omlaag gaan
Ik heb zelf een Creative SB Audigy2, Creative heeft nu beta-drivers voor alle Audigy kaarten beschikbaar, die bij mij helemaal prima werken!quote:Op zondag 4 februari 2007 15:25 schreef vosss het volgende:
Weet iemand misschien een goede 5.1 pci geluidskaart (vergelijkbaar qua prestaties met een SB Live 5.1 gamer) die ook fatsoenlijk in 5.1 werkt met officiele drivers en zonder gekloot met kxprojectdrivers die ook maar half werken?
Ofwel, welke 5.1 kaart moet ik hebben voor Vista?
Ik weet dat 't geen antwoord op je vraag is, maar ik zou even doorbijten. Ik heb altijd 't startmenu op 2000 look gehad in XP, maar het Vista startmenu vind ik na een korte wenperiode echt heel lekker werken.quote:Op zondag 4 februari 2007 17:04 schreef MrDrako het volgende:
Weet iemand of je het start menu zoals XP kan krijgen? vind het nieuwe menu echt vreselijk maar ik wil niet de win2000 look
http://preview.creativelabs.com/alchemy/default.aspxquote:Op zondag 4 februari 2007 16:57 schreef Athmozz het volgende:
ja, maar ik had op got iets opgevangen dat EAX nog niet zou functioneren onder vista, dus je kan nog niet alle functies van die kaart gebruiken.
Ik vind het gedoe met die drivers echt een ramp. nVidia heeft maar weer eens bewezen dat ze gewoon kijken naar de verkoop en dat support voor volgende OS'en hen helemaal niet interesseert. Geen producten meer van nVidia voor mij
en de hufters van Intelquote:Op zondag 4 februari 2007 17:21 schreef vosss het volgende:
idd ja, VAL GODVERDOMME RAM KAPOT, ACHTERLIJKE HUFTERS VAN CREATIVE![]()
![]()
![]()
![]()
Die hebben tenminste overal goede vista drivers van uitgebracht...quote:
startmenu openen, rechts klikken met muis, properties (of eigenschappen):quote:Op zondag 4 februari 2007 17:04 schreef MrDrako het volgende:
Weet iemand of je het start menu zoals XP kan krijgen? vind het nieuwe menu echt vreselijk maar ik wil niet de win2000 look
Niet voor hun integrated video shitquote:Op zondag 4 februari 2007 17:34 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Die hebben tenminste overal goede vista drivers van uitgebracht...
behalve voor de 865PE chipset, waardoor ik nu met een niet fatsoenlijk werkende Radeon 9700 pro zit..quote:Op zondag 4 februari 2007 17:34 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Die hebben tenminste overal goede vista drivers van uitgebracht...
deze zouden het nochtans moeten doen, dat zijn je vistadrivers voor je chipsetquote:Op zondag 4 februari 2007 17:41 schreef _Administr8or_ het volgende:
behalve voor de 865PE chipset, waardoor ik nu met een niet fatsoenlijk werkende Radeon 9700 pro zit..
Super recent kaartje ouwe (G965 Express Chipset Family). Maar ik heb er genoeg over gezeikt hoor. Ik ga gewoon een leuke ATI kaart kopen.quote:Op zondag 4 februari 2007 18:11 schreef Athmozz het volgende:
[..]
deze zouden het nochtans moeten doen, dat zijn je vistadrivers voor je chipset
@Soylent, welke videochip gaat het om? Als het een oudere is kan het zijn dat die gewoon niet meer geschikt is voor vista, waardoor ze er uiteraard ook geen drivers meer voor gaan uitbrengen.
Bedankt, maar helaas werken deze drivers niet.quote:Op zondag 4 februari 2007 18:11 schreef Athmozz het volgende:
[..]
deze zouden het nochtans moeten doen, dat zijn je vistadrivers voor je chipset
@Soylent, welke videochip gaat het om? Als het een oudere is kan het zijn dat die gewoon niet meer geschikt is voor vista, waardoor ze er uiteraard ook geen drivers meer voor gaan uitbrengen.
Irritante beveiliging van vista kun je het best de nek om draaien dor met je rechtermuisknop op de hardeschijf te klikken naar eigenschappen te gaan beveiliging geavanceerd eigenaar bewerken en jezelf overal eigenaar van te maken.quote:Op zondag 4 februari 2007 16:10 schreef Rossoneri het volgende:
Hallo, ik heb ook Windows Vista, de Home Premium, maar nu wil ik net zoals een pagina hiervoor gezegd werd aanpassingen aanbrengen in mijn map, maar hiervoor heb ik dus geen machtigingen. De UAC heb ik al uitgezet. Oh het is de nederlandse versie trouwens.
Iemand een oplossing???
[afbeelding]
Dat zijn dan ook chipsetdrivers, die doen uiteraard niets met je vga kaart. Voor de drivers van je radeon moet je gaan kijken op de site van ati.quote:Op zondag 4 februari 2007 18:17 schreef _Administr8or_ het volgende:
Bedankt, maar helaas werken deze drivers niet.
Ik had al geprobeerd om deze te installeren, maar op de een of andere manier blijft mijn Radeon weigeren..
Alle bestanden: Geen probleem. Je kunt gewoon je My Documents, etc kopieren naar een nieuwe locatie.quote:Op zondag 4 februari 2007 17:37 schreef EvilMarc het volgende:
Ik heb nu een crackje van Vista Ultimate maar dus wel multiboot met xp. Nu wil ik graag alle bestanden en alle geïnstalleerde programmatjes in vista hebbenIemand ?
ja, dat weet ikquote:Op zondag 4 februari 2007 18:19 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Dat zijn dan ook chipsetdrivers, die doen uiteraard niets met je vga kaart. Voor de drivers van je radeon moet je gaan kijken op de site van ati.
Ik vind het wel bizar dat het zo lang duurt, ik kan me niet herinneren dat bij de introductie van XP er ook maar zo weinig drivers beschikbaar waren...
Nee.... hoe weet je dat die check gedaan is? Bij Windows Update ofzo?quote:Op zondag 4 februari 2007 23:27 schreef nils7 het volgende:
Ik heb trouwens een legitimiteits check gehad van MS... heb gewoon een legale versie en uiteraard de test doorstaanhebben hier al meer mensen "last" van gehad?
Wat is precies het nut van het media center?quote:Op maandag 5 februari 2007 10:25 schreef RoodWitBlauw het volgende:
okee.. dat was ik even vergeten.. dat die mediacenter niet biij businees inbegrepen was...
media center is toch best wel relaxed met je muziek fotoos en videoos geloof ik
Koop de OEM. 80,- voor Home Prof.quote:Op maandag 5 februari 2007 11:21 schreef Qwea het volgende:
ik heb het niet,maar wel gekeken naar de prijzen. Jezus tering wat een dure OS. Ik hou het voorlopig bij XP. En dat is niet enkel voor de prijs
Leg mij eens uit waarom ik viesta zou kopen,terwijl ik net een nieuwe pc heb met XP home. Die prima loop.quote:
Ik zeg slechts dat de prijs niet echt een goed argument is. 80,- voor een OS is een schijntjequote:Op maandag 5 februari 2007 11:23 schreef Qwea het volgende:
Leg mij eens uit waarom ik viesta zou kopen,terwijl ik net een nieuwe pc heb met XP home. Die prima loop.
Ik zie de meerwaarde er niet van in.
Niks mis met mijn gebrek aan kennis maar ik vind vista nou niet echt lekker draaien. Steeds vraag die toestemming voor ik word er gewoon gek vanquote:Op maandag 5 februari 2007 11:22 schreef HeatWave het volgende:
Vista is echt kut man. Je gebrek aan kennis, dat is pas kut...
Draait hier vanaf RC1 al feilloos, alleen mijn RAID controller doet het niet, goedkoop taiwanees kutding, verder is alles sneller en mooier.
Kan je uitzetten.quote:Op maandag 5 februari 2007 11:27 schreef adoruler het volgende:
[..]
Niks mis met mijn gebrek aan kennis maar ik vind vista nou niet echt lekker draaien. Steeds vraag die toestemming voor ik word er gewoon gek van
Die versie die jij noemt,is dan een volledige installatie cd of enkel een upgrade?quote:Op maandag 5 februari 2007 11:26 schreef FJD het volgende:
[..]
Ik zeg slechts dat de prijs niet echt een goed argument is. 80,- voor een OS is een schijntjeVerder liggen de voordelen volgens mij vooral in het dual core gedeelte. Dat wordt nu echt ondersteund en dat zou je moeten merken.
Van een upgrade cd kan ik je ook een volledige clean install maken....quote:Op maandag 5 februari 2007 11:42 schreef Qwea het volgende:
[..]
Die versie die jij noemt,is dan een volledige installatie cd of enkel een upgrade?
je moet gewoon niet huilen en vista installen. want het is vet.quote:Op maandag 5 februari 2007 11:23 schreef Qwea het volgende:
[..]
Leg mij eens uit waarom ik viesta zou kopen,terwijl ik net een nieuwe pc heb met XP home. Die prima loop.
Ik zie de meerwaarde er niet van in.
De programma's die echt CPU-intensief zijn (buiten games) gebruiken het bijna allemaal. Die zijn namelijk al jaren voor dual core / dual cpu geschreven. Dualcore is nieuw, maar Dualcpu bestaat met de Xeon's/Opterons al jaren.quote:Op maandag 5 februari 2007 11:41 schreef RoodWitBlauw het volgende:
Dual core merk je nog steeds geen reet van imo. Vista ondersteund het wel, maar de programma's nog niet
Ik kreeg gewoon een popup waarna die online ging met IE en je wat moet legitimeren (op een link drukken) dan gaat ie iets installeren en dan checkt hij!quote:Op maandag 5 februari 2007 08:32 schreef maartena het volgende:
[..]
Nee.... hoe weet je dat die check gedaan is? Bij Windows Update ofzo?
Mijn versie is ook gewoon legaal trouwens.
Als het een losse kaart is niet, mijn nVidia Geforce 6100 is een onboard kaart en gebruikt dus ook het systeemgeheugen. Overigens, mijn moederboord is "Vista Ready"quote:Op maandag 5 februari 2007 14:01 schreef RoodWitBlauw het volgende:
Das frappant!!!!
ik heb hier een nvidia geforce GO 6100.. is dat het zelfde??
Dat merk je echt wel hoor.... probeer maar eens een groot Winrar bestand uit te pakken, en dan met andere programma's te werken bijvoorbeeld. Er is een reden waarom al sinds een goede anderhalf jaar er dual core processoren op de markt zijn.quote:Op maandag 5 februari 2007 11:41 schreef RoodWitBlauw het volgende:
Dual core merk je nog steeds geen reet van imo. Vista ondersteund het wel, maar de programma's nog niet
de eerste dag had ik hier ook last van.quote:[b]Op maandag 5 februari 2007 17:01harddisk veel actiever – ws indexeren tbv zoek-functionaliteit; soms hoor ik het geluid dat ik ook hoor als ik de pc aanzet, terwijl ik dus al aan 't werk ben. Verder nix merkbaar qua vertraging of zo, alleen dat geluid dus.
is het nou zo dat de werking van Vista op den duur sneller wordt, als het indexeren niet meer zo vaak nodig is? is dit al merkbaar voor jullie?
Ben overigens zeer te spreken over die zoek-functionaliteit! Ik maakte daar altijd veel gebruik van (vaak dingen kwijt op 8 verschillende partities), werkt idd erg snel!
Ow is dát het?! Damn, ik hoorde dat ook, ik installeerde DU Meter en ineens begon die harde schijf te ratelen alsof ie gek werdt. Systeem werd er bij mij wel ontzetttend traag van, en uiteindelijk ging het wel weer, maar ik heb toen toch maar opnieuw opgestart. Dacht al dat het een probleem was.quote:Op maandag 5 februari 2007 17:11 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
de eerste dag had ik hier ook last van.
ik deed niets en mn HD zat te kraken alsof ik een film aan het encoderen was.
vandaag voor het eerst gewoon normaal gewerkt. (dreamweaver/photoshop/flash/internet/mail/radio etc) en totaal geen probleem.
ook geen herrie van HD. dus het lijkt ernaar uit dat ie eerst gewoon alles aan het indexeren is ja.
die andere punten van jou ben ik (nog) niet tegen gekomen.
welke vista heb je btw?
Was ik dat? 4.2 Vista score. Dat haalde ik na installatie van de nieuwe Nvidia drivers voor m'n GeForce Go 7600 (zie link vorig topic). Daarvoor kreeg ik een BSOD als ik de score opnieuw wou laten meten (was 1.0) of als ik een plaatje full screen bekeek of een videoclip wou startenquote:Op maandag 5 februari 2007 17:21 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ow is dát het?! Damn, ik hoorde dat ook, ik installeerde DU Meter en ineens begon die harde schijf te ratelen alsof ie gek werdt. Systeem werd er bij mij wel ontzetttend traag van, en uiteindelijk ging het wel weer, maar ik heb toen toch maar opnieuw opgestart. Dacht al dat het een probleem was.
Mijn specs zijn trouwens een AMD 3800+ x2
1 gig ram
440 gig hdd
GeForce GO 7300 (geen eigen geheugen volgens mij).
Het gekke is, ik scoor maar een 2.6 volgens Vista, maar ik heb nog GEEN videokaart drivers ofzo geinstalleerd, ik draai dus puur op de drivers die Vista zelf heeft geinstalleerd. Ik zag dat iemand hier nagenoeg hetzelfde systeem heeft als ik en die komt op 4.x uit? Iemand die weet wat ik kan doen om dat te optimaliseren?
Niet dat het me heel erg veel uitmaakt, want het systeem draait op zich prima, ook met Aero Glass aan. Ziet er prachtig uit trouwens, dat Vista![]()
Ok, thx. Vista valt me wel tegen als ik eerlijk benquote:Op zondag 4 februari 2007 18:18 schreef switchboy het volgende:
[..]
Irritante beveiliging van vista kun je het best de nek om draaien dor met je rechtermuisknop op de hardeschijf te klikken naar eigenschappen te gaan beveiliging geavanceerd eigenaar bewerken en jezelf overal eigenaar van te maken.
Score opnieuw op laten meten heb ik nog niet gedaan. Ik kan momenteel wel plaatjes full screen bekijken, en video's heb ik nog niet geprobeerd wat ik heb wel een grote euh..pornocollectie (quote:Op maandag 5 februari 2007 17:29 schreef remlof het volgende:
[..]
Was ik dat? 4.2 Vista score. Dat haalde ik na installatie van de nieuwe Nvidia drivers voor m'n GeForce Go 7600 (zie link vorig topic). Daarvoor kreeg ik een BSOD als ik de score opnieuw wou laten meten (was 1.0) of als ik een plaatje full screen bekeek of een videoclip wou starten
Oneindig!quote:Op maandag 5 februari 2007 17:36 schreef _GdR_ het volgende:
wat is de hoogste score eigenlijk?
ik heb 3.8
ow ik heb trouwens maar 4.1quote:Op maandag 5 februari 2007 17:39 schreef soylent het volgende:
[..]
Oneindig!
Ik heb 3.7 dankzij m'n onboard video.
ik heb Home Premium geinstalleerd.quote:
2.6 door geforce 6200quote:Op maandag 5 februari 2007 17:59 schreef remlof het volgende:
[..]
ow ik heb trouwens maar 4.1
thanks to my 5400rpm hard disk
Dit komt door limieten in het geheugenbeheer van Vista 32bit, ik had hier eerder al een postje over gezet... Het kan een aanrader zijn om Vista 64bit te nemen, dan kun je de volle 4GB benutten.quote:Op maandag 5 februari 2007 17:59 schreef Garisson72 het volgende:
4 gb ram (maar hij ziet maar 3.37 gbmaar was onder xp ook zo, ram is verder gezond...)
hoe weet jij dat zo goed?quote:Op maandag 5 februari 2007 19:55 schreef Devolution het volgende:
Ja maar dat werkt niet, want hij heeft (op dit moment althans) een 32bit processor
Zonder videokaartdrivers gaat de score een stuk omlaag.quote:Op maandag 5 februari 2007 20:31 schreef TwyLight het volgende:
Ik heb 2,16Ghz Core 2 Duo en toen ik even voor de gein vista had geïnstalleerd kreeg ik een 4.2
Heb 1024MB Ram
5.6 als in net voldoende of 5.6 op een schaal van 6 of 7?quote:Op maandag 5 februari 2007 20:19 schreef schvvmert het volgende:
Score 5.6
E6600 met 2 gig Ram en 8800 GTS.
Bij SP1 ga ik weleens Vista kopen misschien.
Ow kijk eens aan...dat zal het zijn. En zijn er al drivers voor mijn GeForce 7300 dan....iemand die dat weet misschien?quote:Op maandag 5 februari 2007 20:41 schreef schvvmert het volgende:
[..]
Zonder videokaartdrivers gaat de score een stuk omlaag.
Ik heb wel drivers geïnstalleerd. heb een Ati Radeon X1600quote:Op maandag 5 februari 2007 20:41 schreef schvvmert het volgende:
[..]
Zonder videokaartdrivers gaat de score een stuk omlaag.
De 8800 gaf met alleen Vista drivers 1.0 na installeren van (nog brakke) beta Nvidea drivers werd dat een stuk hoger.quote:Op maandag 5 februari 2007 21:24 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Ik heb wel drivers geïnstalleerd. heb een Ati Radeon X1600
Dat score ding in Vista geeft de laagste score in 't geheel als eindscore.quote:Op maandag 5 februari 2007 20:59 schreef maartena het volgende:
Mijn score is 5.3 - gebaseerd op de CPU:
CPU verwerking: 5.3
Grafisch: 5.9
Grafisch voor spellen: 5.8
Geheugen: 5.6
Harddisk: 5.7
Core 2 Duo E6600 met 2 Gb en een ATIx 1950Pro kaart en een 250 Gb SATA drive.
Ik kan de score denk ik nog wel een puntje of 0,2 omhoog krijgen denk ik door de BIOS te optimaliseren, want dat heb ik nog niet gedaan.
Ik ben ook wel benieuwd.quote:Op maandag 5 februari 2007 22:38 schreef CoolGuy het volgende:
Ik ben eigenlijk op zoek naar die wallpaper die ik tijdens de vele screenshots van Vista toen het nog in ontwikkeling was voorbij heb zien komen. Dit was met die grassprieten (tenminste, ik denk dat het dat waren) waar je dan 'in' zat. Weet iemand waar ik die kan vinden, het liefst ook nog in breedbeeld?![]()
Volgens mij staat die op de achterkant van de doos... niet dat je dr veel aan hebt maar oke...quote:Op maandag 5 februari 2007 22:38 schreef CoolGuy het volgende:
Ik ben eigenlijk op zoek naar die wallpaper die ik tijdens de vele screenshots van Vista toen het nog in ontwikkeling was voorbij heb zien komen. Dit was met die grassprieten (tenminste, ik denk dat het dat waren) waar je dan 'in' zat. Weet iemand waar ik die kan vinden, het liefst ook nog in breedbeeld?![]()
deze?quote:Op maandag 5 februari 2007 22:38 schreef CoolGuy het volgende:
Ik heb 25 gb gereserveerdquote:Op dinsdag 6 februari 2007 00:05 schreef RoodWitBlauw het volgende:
Mijn windows xp mce is met programma's 13 gig (vind ik al megaveel!!)
Hoe groot zal ik de partitie moeten maken voor waar ik Vista dan op wil instaleren...
Hoorde dat Vista wil zwemmen in de vrije diskspace
Heb je 25 gereserverd voor vrije space??quote:
Snapte je tekst al niet over je windows updat SP1..quote:
quote:Op dinsdag 6 februari 2007 00:28 schreef RoodWitBlauw het volgende:
uh. mannetje....
wil niet lullig zijn hoor maar: je hebt een apple.
Ow jah, dat heb ik ook nog niet voor elkaar gekregen met Vista en m'n GeForce Go 7600... Helemaal geen beeld trouwens, maar ik zal het nog eens met een ander kabeltje proberenquote:Op dinsdag 6 februari 2007 01:13 schreef schvvmert het volgende:
TV-out in kleur en Nvidea Vista drivers gaat lekker.Terug naar XP maar weer.
![]()
gefeliciteerd, na al die ontberingen!quote:
Nero 7 Premium reloaded.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 09:13 schreef Garisson72 het volgende:
Ik ben alleen niet zo te spreken over de Vista dvd-brand-software geloof ik, wil eignelijk gewoon mijn Nero 7 terug. Maar die wil niet installeren in Vista, zijn er mensen met een oplossing voor dit probleem?
Gewoon Nero Micro gebruiken. Is niks uit de kluiten gewassen aanquote:Op dinsdag 6 februari 2007 09:33 schreef Jarno het volgende:
Nero is een achterlijk uit te kluiten gewassen bloatpakket.
Kijk eens naar http://www.cdburnerxp.se/ (alhoewel ik niet weet of het al Vista ready is).
windows-brandsoftware kan dacht ik geen DVD's branden, en kan ook geen dataverificatie uitvoeren na het branden. (en het is standaard-microsoft; het werkt dus wel goed, maar meestal zijn er betere alternatieven)quote:Op dinsdag 6 februari 2007 09:43 schreef Jarno het volgende:
Het is alweer een tijdje geleden dat ik echt gebrand heb, ik doe alles met de Windows brandsoftware of de brand engine in m'n xvid -> dvd proggie.
Of bedoel je Vista?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 09:50 schreef Hare het volgende:
[..]
Gewoon Nero Micro gebruiken. Is niks uit de kluiten gewassen aan
En werkt zonder problemen op xp.
Maar natuurlijkquote:
Woehoequote:Op dinsdag 6 februari 2007 09:50 schreef Hare het volgende:
Gewoon Nero Micro gebruiken. Is niks uit de kluiten gewassen aan
En werkt zonder problemen op vista.
Ja, ik ook, maar we hebben het nu over die xpburner.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 10:34 schreef FJD het volgende:
Ik gebruik voor DVD-Video ipv SmartStart (oid) altijd Nero Burning Rom dus dat moet goed komen iddSmartstart is sowieso niets meer dan een fancy interface.
Pretty please?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 10:27 schreef Jarno het volgende:
Waar kan ik Nero Lite vinden? De MSFN thread is gesloten iig?
quote:UPDATE
Current Nero 7 Lite doesn’t work as expected on Windows Vista. That’s the reason other Nero language packs are not downloadable at the moment.
Update 2/05/2007:
I solved activation and Vista issues. Expect new version tomorrow. I’m sorry for the delay.
ik had binne 3 uur inlognaam en passwoord..quote:Op dinsdag 6 februari 2007 10:25 schreef Hare het volgende:
Hoe lang duurde het bij jullie voordat je een ma3d bevestiging kreeg? Ik heb donderdagavond geregistreerd en ben nog steeds aan het wachten op mijn username en password???
quote:Op dinsdag 6 februari 2007 11:26 schreef sanni het volgende:
Beste Vista vrienden als reactie op jullie mooie Vista banner is er nu
ook een andere banner uitgekomen![]()
![]()
Jazeker! als je update heb je ook een legale Vista key nodig.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 11:38 schreef Pizzahut het volgende:
als je een upgrade instaleert, heb je dan ook een key nodig?
ik heb legale XP, die upgrade kijkt toch alleen of je huidige OS legaal is of niet?
Je PM werkt niet en kan ook geen mail adres van je vinden, wat is je e-mail adres?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 11:19 schreef Jarno het volgende:
Nee, een Nero 7 licentie heb ik nog wel slingeren. Maar kennelijk is Nero Lite nog niet helemaal Vista ready?
nee mijn xp is ook legaal.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 11:52 schreef RoodWitBlauw het volgende:
[..]
Jazeker! als je update heb je ook een legale Vista key nodig.
je kan ook niet updaten vanuit een illegale XP versie..
Ik heb 'm al, toch bedankt!quote:Op dinsdag 6 februari 2007 12:40 schreef Erik het volgende:
[..]
Je PM werkt niet en kan ook geen mail adres van je vinden, wat is je e-mail adres?
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA.quote:
Je kan alles upgraden zolang je met hetzelfde moederbord blijft werken. Videokaart / HD's / RAM / .... Als je moederbord kapot is mag je het altijd vervangen door een ander exemplaar (als het hetzelfde is). Dit is hoe het theoretisch gaat.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 15:36 schreef groningerstudent het volgende:In hoeverre ben ik dan beperkt in het upgraden van die pc? Wat, en hoeveel, kan ik vervangen voordat MS de activering niet meer werkt?
Ze zeggen niet vaak dat een licentie niet meer geldig is, zo draaide toen ik nog maar 1 XP licentie had zowel mijn ouders, mijn als mijn zus haar pc op 1 OEM licentie. Dit heeft tot nu toe nooit problemen opgeleverd (wel 2 identieke systemen, 1 ander). Via de telefoon vragen ze namelijk nooit naar de hardware die erin zit (en anders vermeld je telkens dezelfde)quote:En op welk punt zou MS (kunnen) zeggen dat de licentie niet meer geldig is, met als gevolg dat ik wellicht een nieuwe licentie moet aanschaffen?
Een retail kan je van de ene pc naar de andere meenemen, maar kost wel een heel pak meer. Je kan al 2 OEM licenties kopen voor de prijs van een retail, en dan nog houd je over.quote:Wat zijn de wezenlijke verschillen tussen de OEM licentie en een retail licentie?
Waarom te veel?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 16:14 schreef Autoreply het volgende:
Zow, ik heb Vista Home Premium 64 bit (UK) en het draait heerlijk. Wel een beetje veel geheugengebruik (normaal werken 700-900 mb), maargoed.
Ik heb de gadgets ook aan de gang en ben eigenlijk nog op zoek naar een gadget waarmee ik een playlist (van bijvoorbeeld winamp) in de gadgetbar kan zetten.
Tsja, ik zweer nog altijd en immer bij Winamp 5. Het blijft een goed performante player, de library-zeikfuncties blijven uit de weg als je dat wilt, superveel input plugins, kleine memory footprint, oneidindig eigen EQ presets, balance, kan 'm blind bedienen na al die jaren, etc...quote:Op dinsdag 6 februari 2007 16:17 schreef Jarno het volgende:
Ja, nog zoiets, wat is nu een beetje leuke lichtgewicht mp3 speler, met shell-integration (rechtermuisklik op mapje -> play) die 100% Vista compatible is?
WMP is het niet echt bij mij omdat m'n 15.000 mp3's op een NAS diskje staat en WMP daar een beetje sloom van wordt.
Ik vind winamp ook traag met grote playlistsquote:Op dinsdag 6 februari 2007 16:19 schreef soylent het volgende:
[..]
Tsja, ik zweer nog altijd en immer bij Winamp 5. Het blijft een goed performante player, de library-zeikfuncties blijven uit de weg als je dat wilt, superveel input plugins, kleine memory footprint, kan 'm blind bedienen, etc...
Shell integratie is superfijn geregeld vind ik (Play en Enqueue, meer heb je niet nodig).
x64 weet ik niet.. Zou je eens moeten proberen..quote:Op dinsdag 6 februari 2007 16:21 schreef Jarno het volgende:
En Winamp 5 doet het onder (x64) Vista?
Dank je. Dat wordt dus gewoon een OEM versie.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 15:43 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Je kan alles upgraden zolang je met hetzelfde moederbord blijft werken. Videokaart / HD's / RAM / .... Als je moederbord kapot is mag je het altijd vervangen door een ander exemplaar (als het hetzelfde is). Dit is hoe het theoretisch gaat.
In de praktijk pakt het wel om de 4à5 jaar die een windows gebruikt blijft worden uit te doen met je OEM licentie, aangezien de meesten toch 2a3 jaar met een pc doen. En zolang je niet om het half jaar naar hun belt voor een nieuwe activatie, doen ze niet lastig.
[..]
Ze zeggen niet vaak dat een licentie niet meer geldig is, zo draaide toen ik nog maar 1 XP licentie had zowel mijn ouders, mijn als mijn zus haar pc op 1 OEM licentie. Dit heeft tot nu toe nooit problemen opgeleverd (wel 2 identieke systemen, 1 ander). Via de telefoon vragen ze namelijk nooit naar de hardware die erin zit (en anders vermeld je telkens dezelfde)
[..]
Een retail kan je van de ene pc naar de andere meenemen, maar kost wel een heel pak meer. Je kan al 2 OEM licenties kopen voor de prijs van een retail, en dan nog houd je over.
Ik heb 2.92 ( 5 is leuk, maar mij een beetje te geheugen en proc-intensief) en hij draait moeiteloos op 64 bit athlon X2 en 64 bit Vista. Alleen de XVID codecs heb ik extra geïnstalleerd, verder de standaard meuk. Qua snelheid is winamp prima, maar met 15.000 bestanden dúúrt het nou eenmaal ff. Eenmaal (een keer) ingeladen draait het perfect.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 16:24 schreef soylent het volgende:
[..]
x64 weet ik niet.. Zou je eens moeten proberen..
32bit gaat erg goed, zelfs met al m'n obscure al tijden niet meer gemaintainde plugins als in_vqf, in_mpp, etc... Heb 'm zelfs geregistreerd(Shareware rules)
Nee die is het niet. Tijdens de alpha en beta versies van -toen nog- Longhorn zijn er ettelijke screenshots verschenen. Daar kwam de hele tijd een wallpaper terug waarbij je echt tussen de grassprietjes zat. En naar die wallpaper ben ik op zoekquote:Op maandag 5 februari 2007 23:30 schreef remlof het volgende:
[..]
deze?
[afbeelding]
staat gewoon bij de standaard wallpapers C:\Windows\Web\Wallpaper\img33.jpg
Denk dat ik weet op dewelke je het hebt.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 17:17 schreef CoolGuy het volgende:
Nee die is het niet. Tijdens de alpha en beta versies van -toen nog- Longhorn zijn er ettelijke screenshots verschenen. Daar kwam de hele tijd een wallpaper terug waarbij je echt tussen de grassprietjes zat. En naar die wallpaper ben ik op zoek![]()
Ligt w.s. aan een drijver van je harde waren, dus niet aan Mircro$choft.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 17:34 schreef thaduck het volgende:
Net even Vista Business op een laptopje geinstalleerd om te kijken of het beetje werkte.
Binnen 2 minuten blauw scherm en Vista op zijn bek![]()
Wederom een wanproduct van Mickeysoft![]()
Je HOEFT drm niet te gebruiken als je het niet wil? Ik heb geen HD-DVD speler, doe niet aan iTunes/Zune/..., download geen HD films, het zal me eigenlijk worst wezenquote:Op dinsdag 6 februari 2007 18:06 schreef LoggedIn het volgende:
Waarom gebruiken jullie Windows Vista? Ik heb er eigenlijk alleen maar negatieve dingen over gelezen. Het OS is doordrenkt met DRM, wat het op allerlei fronten zeer moeilijk maakt om normaal gebruik te maken van je pc.
Zijn de andere nieuwe features dan zó schitterend dat jullie deze enorme terugslag in gebruiksvriendelijkheid vergeten
Niet helemaal. Als ik 20.000 audio-files inlaadt (die functie staat bij mij uit) is hij toch iets van 30-40 seconden bezig wat mij niet meer dan logisch lijkt. Start je hem de volgende keer op dan laadt hij de files vanuit een swapje oid.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 17:40 schreef Devolution het volgende:
Winamp laadt playlists alleen langzaam in bij grote hoeveelheden mp3's als je 'ID3tags uitlezen bij het toevoegen aan de playlist' (oid) aanzet. Je kunt namelijk ook instellen dat Winamp de tags pas leest als een mp3 zichtbaar is in de playlist (dus pas als je naar een mp3 scrollt zie je de tags, anders zie je de bestandsnaam).
Het is overall beter. En ik heb allerlei [s]illegale[/i] van het internet afgevallen video's, gecrackte programma's, illegale mp3's enzovoorts. Draait allemaal prima, heb alleen de xvid codecs moeten installeren.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 18:08 schreef soylent het volgende:
[..]
Je HOEFT drm niet te gebruiken als je het niet wil? Ik heb geen HD-DVD speler, doe niet aan iTunes/Zune/..., download geen HD films, het zal me eigenlijk worst wezen![]()
Ik gebruik het omdat ik nieuwe technologieen leuk vind, het ziet er een stuk beter uit, glass is mooi, de security is een stuk beter uitgedacht, en het is de way of the future - ik had toch een nieuwe PC gekauft dus om dan eerst een legacy OS te installeren en straks weer te formatteren, neuh...
Dat zal het zijnquote:Op dinsdag 6 februari 2007 17:36 schreef Hare het volgende:
Ja, tuurlijk ja, alleen omdat jij hem niet aan de praat krijgt is het een wanproduct
Dat zou me verwonderen, aangezien de laptop Vista Capable is volgens de mooie stickers van meneer Dellquote:Op dinsdag 6 februari 2007 17:37 schreef soylent het volgende:
[..]
Ligt w.s. aan een drijver van je harde waren, dus niet aan Mircro$choft.
Wat niet wegneemt dat ik met je meeleef, blauwe schermen zijn naadje. (Ze zouden toch rood worden?)
Wel je crashdump aan Macro$haft zenden he.
Automatische updates gehad? Toen pakte die mn geluidskaart pas goed.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 19:03 schreef luukskywalker het volgende:
ik heb van t weekend vista geinstalleerd en ik wordt er nu al gek van.
Mijn beeldschermresolutie komt niet boven de 1024 * 786 uit.
Ik heb een ati radeon 9600 pro
en een 19 inch widescreen van viewsonic VG1921wm
Echt al 3 drivers voor de videokaart geprobeert
En verschillende drivers voor t scherm
Bah ik ben het nu al zat.
Jep helemaal in het begin gedaan echt wazig, er moeten toch meer mensen zijn met het probleem. Op google vind ik er maar 2 ofzo die het ook hebben.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 19:04 schreef Badabingea het volgende:
[..]
Automatische updates gehad? Toen pakte die mn geluidskaart pas goed.
En nu heeft die geen updates gevonden?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 19:06 schreef luukskywalker het volgende:
[..]
Jep helemaal in het begin gedaan echt wazig, er moeten toch meer mensen zijn met het probleem. Op google vind ik er maar 2 ofzo die het ook hebben.
Monitor boeit ook niet, je videokaart wel..quote:Op dinsdag 6 februari 2007 19:10 schreef luukskywalker het volgende:
hij heeft wel updates maar niet voor mijn monitor
Denk eerder dat het aan je videokaart ligt hoor, of kan je monitor wel groter dan 1024? Aangezien de mijne max. 1280 kan.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 19:10 schreef luukskywalker het volgende:
hij heeft wel updates maar niet voor mijn monitor
Ow jawel. Ik heb een 19" widescreen Acer en een 7300GS. Met de correcte drivers voor de 7300 zag het er nog steeds kut uit, de windows update voor m'n monitor deed het 'mquote:Op dinsdag 6 februari 2007 19:11 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Monitor boeit ook niet, je videokaart wel..
Ok, my bad dan, ik heb een 24inch Acer en die deed het perfect meteenquote:Op dinsdag 6 februari 2007 19:20 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Ow jawel. Ik heb een 19" widescreen Acer en een 7300GS. Met de correcte drivers voor de 7300 zag het er nog steeds kut uit, de windows update voor m'n monitor deed het 'm![]()
Ja, en in die 5 jaar hebben ze.... ook echt een ENORM marktaandeel weten te veroveren met hun "wow".quote:Op dinsdag 6 februari 2007 11:26 schreef sanni het volgende:
Beste Vista vrienden als reactie op jullie mooie Vista banner is er nu
ook een andere banner uitgekomen![]()
![]()
Ik weet niet precies waar je op doelt, maar ALLE DivX, XVid, MP3, WMA, en andere muziek en film bestanden spelen tot nu toe zonder enig probleem af.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 18:06 schreef LoggedIn het volgende:
Waarom gebruiken jullie Windows Vista? Ik heb er eigenlijk alleen maar negatieve dingen over gelezen. Het OS is doordrenkt met DRM, wat het op allerlei fronten zeer moeilijk maakt om normaal gebruik te maken van je pc.
quote:Op woensdag 7 februari 2007 00:44 schreef sanni het volgende:
Hebben jullie inmiddels al de lijst ontdekt van de 10 mythes
die over Windows Vista de ronde doen en worden ontkracht?
Nou..ze staan hier.![]()
quote:The page you've requested cannot be found.
http://techrepublic.com.com/5208-6230-0.html?forumID=102&threadID=210518&start=0quote:
Dat lijkt me sterk. Standaard zit er geen divx/xvid ondersteuning in Vista.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 19:41 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik weet niet precies waar je op doelt, maar ALLE DivX, XVid, MP3, WMA, en andere muziek en film bestanden spelen tot nu toe zonder enig probleem af.
En nee, ik heb niet eventjes een 20 Gb HD-DVD rip gedownload om te testen.....
Wat wil je nou eigenlijk bereiken?quote:Op woensdag 7 februari 2007 00:44 schreef sanni het volgende:
Hebben jullie inmiddels al de lijst ontdekt van de 10 mythes
die over Windows Vista de ronde doen en ontkracht worden?
Nou..ze staan hier.![]()
Heb je het stuk uberhaupt gelezen?quote:Op woensdag 7 februari 2007 09:28 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Wat wil je nou eigenlijk bereiken?Dit topic gaat over Vista, en jij komt er tussendoor om proberen wat tegengas te geven ofzo? Beetje sneu.
Heb je z'n eerdere post gezien?quote:Op woensdag 7 februari 2007 10:12 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Heb je het stuk uberhaupt gelezen?
Aero is ook geen verplichting he. Home Basic draait echt op de meeste low budget systemen die tussen nu en een jaar tot anderhalf jaar geleden zijn aangeschaft.quote:Op woensdag 7 februari 2007 10:47 schreef Autoreply het volgende:
Dat eerste puntje is wel degelijk waar. Zonder een athlon 3000+, minimaal een nieuwe low-end videokaart (7300/1300) en 1 gieg geheugen draait het echt totáál niet. Zelfs mijn set-up is maar net genoeg om Aero met alles aan soepel te draaien.
Euh...Aero 'met alles aan'? Forgive me for asking maar...wat bedoel je met 'alles aan'? Ik heb nl een 7300, das een budgetkaartje, maar Aero staat aan en Vista draait als een op hol geslagen trein.quote:Op woensdag 7 februari 2007 10:47 schreef Autoreply het volgende:
Dat eerste puntje is wel degelijk waar. Zonder een athlon 3000+, minimaal een nieuwe low-end videokaart (7300/1300) en 1 gieg geheugen draait het echt totáál niet. Zelfs mijn set-up is maar net genoeg om Aero met alles aan soepel te draaien.
Wat noem jij soepel draaien? Dat ligt er namelijk volledig aan met welke hardware je gewend bent om te werken. Geef mij een AMD3500+ met 1 gig ram en een gewone Sata HD op Windows XP, en volgens mij is dat ding dan niet vooruit te krijgen, terwijl de mensen aan wie je zo'n pc levert (en van een P3 of een duron afkomen) het een droompc vinden die supersnel reageert...quote:Op woensdag 7 februari 2007 10:47 schreef Autoreply het volgende:
Windowskey+TABquote:Op woensdag 7 februari 2007 12:19 schreef __Saviour__ het volgende:
gister eens even vista geprobeerd. wel geinig, leuke eyeandy hoor. vooral dat 3d effect waarbij je tussen windows kunt schakelen is erg geinig de eerste keer. kan dat ook nog met een toetsencombinatie of moet je alleen dat knopje naast de vistaknop linksonderin ervoor hebben?
Widesreen is een andere verhouding misschien dat het daar aan ligt? of is je 24" ook wide?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 19:33 schreef HeatWave het volgende:
Ok, my bad dan, ik heb een 24inch Acer en die deed het perfect meteen.
Yepsquote:Op woensdag 7 februari 2007 12:27 schreef FJD het volgende:
[..]
Widesreen is een andere verhouding misschien dat het daar aan ligt? of is je 24" ook wide?
Inhoudelijk niet, alleen de licentie is bij OEM strenger.quote:Op woensdag 7 februari 2007 12:32 schreef deliberator het volgende:
Zit er ook verschil tussen OEM versie's van Vista en retail versie's?
Gaaf, bij mij met alleen de basisdingen (microtorrent, msn, winamp 5 lite, mozilla) zit ik op 750 mb werkgeheugen. Gooi ik alle losse progs uit nog 600. Maargoed, hij schijnt een deel te reserveren.quote:Op woensdag 7 februari 2007 11:19 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Wat noem jij soepel draaien? Dat ligt er namelijk volledig aan met welke hardware je gewend bent om te werken. Geef mij een AMD3500+ met 1 gig ram en een gewone Sata HD op Windows XP, en volgens mij is dat ding dan niet vooruit te krijgen, terwijl de mensen aan wie je zo'n pc levert (en van een P3 of een duron afkomen) het een droompc vinden die supersnel reageert...
Waar jij aanhaalt dat je minstens een nieuwe low-end kaart nodig hebt, ik heb momenteel een x800GT (wat 2 jaar geleden zowat middleclass was), dus dat ding presteert zoals een 7300GT ofzo, en dat kaartje kan perfect die vista met aero glass aan. Lichter moet dus ook wel kunnen (helaas heb ik geen andere kaarten om te testen).
Wat je zegt van minimaal 1 gig ram is ook niet echt waar, ik kan hier makkelijk Vista én Server 2003 TESAMEN draaien (VMware), met 512MB gereserveerd voor vista. Zelfs dan gaat vista nog behoorlijk vlot.
Welk getal meet je precies?quote:Op woensdag 7 februari 2007 14:08 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Gaaf, bij mij met alleen de basisdingen (microtorrent, msn, winamp 5 lite, mozilla) zit ik op 750 mb werkgeheugen. Gooi ik alle losse progs uit nog 600.
Als op een website de OEM versie aangeboden wordt, kan je die dan gewoon aanschaffen?quote:Op woensdag 7 februari 2007 13:47 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Inhoudelijk niet, alleen de licentie is bij OEM strenger.
In de Task manager (Ctrl-Shift-Esc), onder Performance, zie je linksmidden de getallen staan "Cached" en "Free". Deze kun je bij elkaar optellen om realistisch te zien hoeveel fysiek geheugen er momenteel direct beschikbaar is.quote:Op woensdag 7 februari 2007 14:23 schreef Autoreply het volgende:
En waar meet ik het daadwerkelijke gebruik? De programma's is een kwestie van optellen, maar het benodigde verbruik van Vista![]()
Mits bij een nieuwe pc, ja. Bij een oude ook, dan overtreedt je de policy,maar praktische bellemeringen zijn er niet.quote:Op woensdag 7 februari 2007 14:29 schreef deliberator het volgende:
[..]
Als op een website de OEM versie aangeboden wordt, kan je die dan gewoon aanschaffen?
policy? Die van MS?quote:Op woensdag 7 februari 2007 14:57 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Mits bij een nieuwe pc, ja. Bij een oude ook, dan overtreedt je de policy,maar praktische bellemeringen zijn er niet.
Taal wijzigen naar Engels.quote:Op woensdag 7 februari 2007 15:33 schreef _GdR_ het volgende:
wat raar is.
ik heb bij een maatje een gedownloade vista ultimate geinstalld (de RTM versie)
en ik zelf heb de legale OEM versie.
bij de windows update had de 'illegale' vista pokeren ter download beschikbaar.
ik als poker koning moet dat natuurlijk ook hebben. alleen bij mij staat hij niet in de update lijst.
das toch raar? of doe ik iets fout ofzo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |