De gangbare prijs voor Home Premium retail is iets meer als 300 eurom dus ik ga er idd vanuit dat je OEM hebt gekocht.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 14:47 schreef Ceriel het volgende:
[..]
Ik heb er 109 euro voor betaald, is het dan misschien toch de OEM-versie?
Ah ja precies op die manier, thnx voor de info.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 14:49 schreef Jarno het volgende:
[..]
De gangbare prijs voor Home Premium retail is iets meer als 300 eurom dus ik ga er idd vanuit dat je OEM hebt gekocht.
Dubbeltje. Eerste rang.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 08:00 schreef soylent het volgende:
* soylent was meer op zoek naar iets van 50-100EUR
Ja, maar ik ben geen GAME 3D FREAK. Da's eerste rang! Ik wil tweede rang. Wat ik wil is gewoon een standaard office-kaartje, maar dan gewoon met een goede RAMDAC die niet ghost en shit, een tweede monitoraansluiting, en een video out. That's it! Dat moet je toch kunnen leveren voor 100PLEUR.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 15:38 schreef maartena het volgende:
[..]
Dubbeltje. Eerste rang.
150 Euro is eigenlijk een behoorlijk gangbare prijs voor een videokaart. Na de CPU is de videokaart meestal het duurste onderdeel, meestal duurder dan het moederbord zelf.
Er is (nog?) geen trial versie van Vista. Verder kun je als je een Technet of MSDN abbo hebt, een developer versie downloaden.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 15:39 schreef Piovan het volgende:
Waar is Vista gratis te verkrijgen?
Jij hebt waarschijnlijk "show system files" aangezet, en dan laat ie de shortcuts zien naar de oude stijl "My Documents", "My Music", "My Dit", "My Dat", etc..... zet dat uit, (laat show hidden files gewoon aan), en het wordt meteen duidelijk waar wat moet.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 15:33 schreef Geqxon het volgende:
Net geinstalleerd, en echt, het ziet er mooi uit, maar alles is zo warrig als wat. Het configuratiemenu moet je letterlijk doorspitten, en aero maakt de vensters imho behoorlijk rommelig.
Daarnaast zag ik dat dit de documenten structuur is:
C:\Users\Geqxon\My Documents
C:\Users\Geqxon\DocumentsMy Music
C:\Users\Geqxon\Music
Waar laat ik dan mijn muziek, en waar mijn documenten?
Een Gamefreak geeft 400 Euro uit voor een video kaart. (of 2 keer 400 voor SLI)quote:Op vrijdag 2 februari 2007 15:40 schreef soylent het volgende:
Ja, maar ik ben geen GAME 3D FREAK. Da's eerste rang! Ik wil tweede rang. Wat ik wil is gewoon een standaard office-kaartje, maar dan gewoon met een goede RAMDAC die niet ghost en shit, een tweede monitoraansluiting, en een video out. That's it! Dat moet je toch kunnen leveren voor 100PLEUR.![]()
quote:Op vrijdag 2 februari 2007 15:37 schreef soylent het volgende:
Die twee 'My' dingen zijn niet standaard, mss geupgrade vanaf XP? Of een debiel programma geinstalleerd dat ze heeft aangemaakt?
Muziek hoort in Users/naam/Music/
Documenten in Users/naam/Documents/
De rest is rommel en kun je veilig weggooien.
Ik bekeek de HDD vanuit OS X, dan zie je alle files. Nou, weet ik het ook weerquote:Op vrijdag 2 februari 2007 15:41 schreef maartena het volgende:
[..]
Jij hebt waarschijnlijk "show system files" aangezet, en dan laat ie de shortcuts zien naar de oude stijl "My Documents", "My Music", "My Dit", "My Dat", etc..... zet dat uit, (laat show hidden files gewoon aan), en het wordt meteen duidelijk waar wat moet.
Als je een oude backup terug wil zetten van je oude Documents and Settings structuur, dan moet je dat even handmatig doen omdat het in Vista allemaal net iets anders zit.
Nee mannetje, bekijk het maar! Beledig jij maar andere Vista gebruikers voortaan!quote:
Dat is nou betere beveiliging in Windows...quote:Op vrijdag 2 februari 2007 20:39 schreef versteegrob het volgende:
Ik heb een probleem met de beveiliging. Sommige programma's moet ik speciaal openen als admin terwijl ik zelf de admin ben. Bijvoorbeeld Firefox, ik moet speciaal op de rechtermuisknop klikken en als 2e kan ik kiezen "Als administrator uitvoeren" en verschijnt er een scherm waarin ik toestemming moet geven. Super irritant, hetzelfde gebeurd met pokerstars, en avg virusscanner .
Heeft iemand een oplossing?
Firefox draai ik prima zonder admin permissies... Is ook een stuk veiliger met het oog op spyware. Wat gebeurt er bij jou precies als je het zonder adminrechten draait? Foutmelding? Bugs?quote:Op vrijdag 2 februari 2007 20:39 schreef versteegrob het volgende:
Ik heb een probleem met de beveiliging. Sommige programma's moet ik speciaal openen als admin terwijl ik zelf de admin ben. Bijvoorbeeld Firefox, ik moet speciaal op de rechtermuisknop klikken en als 2e kan ik kiezen "Als administrator uitvoeren" en verschijnt er een scherm waarin ik toestemming moet geven. Super irritant, hetzelfde gebeurd met pokerstars, en avg virusscanner .
Heeft iemand een oplossing?
Veel geluk, SP1 komt pas in de loop van 2008.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 02:27 schreef schvvmert het volgende:
Ow en ik wacht wel op SP1 na 3 dagen uitproberen.![]()
Nee hoor, ik heb gelezen dat deze eind dit jaar nog uitkomt.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 03:10 schreef maartena het volgende:
[..]
Veel geluk, SP1 komt pas in de loop van 2008.
Je hebt ws ClearType aangezet.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 02:14 schreef DrDentz het volgende:
Wow, jullie lettertype ziet er nu ook meteen gelikt uit. Hoe doet BIll dat toch allemaal.. al voel ik me nu wel een beetje nerdig.
Dat 64 bit is hartstikke leuk, voor de toekomst. Er zijn nog maar weinig programmas die ook via datzelfde 64 bit werken. t Is gewoon beter als je nu de 32 bit versie installeert.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 14:33 schreef Ceriel het volgende:
Na deze specs te hebben gelezen werd de de 32 bits aangeraden, sterk aangeraden zelfs, want de PC zal met 64 bits zelfs minder presteren dan de 32s' . Nu, dus dat heb ik dan ook gedaan.
Ik weet wel een beetje iets van computers maar met die 32 & 64 bits is me nog steeds niet erg duidelijk. Heb ik er nu goed aan gedaan om de 32 bits variant te nemen en klopt het dat de 64 versie zelfs minder zou presteren gezien de bovenstaande specs?
Dat kan ergens in het configuratiescherm, ik weet niet meer precies waar, maar dan staat er nog wel overal zo'n schild maar je hoeft ten minste niet steeds op Allow te klikken.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 14:56 schreef CoolGuy het volgende:
Ik heb Vista Ultimate draaien nu. Ik heb ook al een ander topic aangemaakt, maar toen zag ik dat er een centraal Vista topic was, dus dan ook maar hier.
Ik ben Administrator op mijn systeem, maar toch blijft Vista zeiken als ik bepaalde dingen wil uitvoeren of ik dat wil 'allowen' of niet.
Daarnaast wilde ik net een .dll weggooien, en dat mocht ik nietwant ik moest de copy protection verwijderen. Zout een eind op, ik wil zelf beslissen wat ik doe of niet.
Weet iemand waar ik die onzin uit kan zetten?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |