-----quote:Op vrijdag 2 februari 2007 23:17 schreef WanEnOonlie het volgende:
De shortlist bestaat officieel uit 19 man, maar goed, dat is natuurlijk niet iedereen die 1) voor de acht wil gaan, en 2) nog in de running is. De twee mensen die uitgeselecteerd gaan worden voor de lichte vier-zonder (de A-boot) komen namelijk ook nog bij de groep, en er lopen ongetwijfeld nog wat mensen rond die goed genoeg zijn om mee te dingen.
Maar tot die tijd: hard trainen, een goede test trappen op 13 maart (6:20 zou mooi zijn!) en dan streven naar een plekje in de boot!
Bij ons zijn er een hoop ploegen die in het gladde vieren veld starten, sowieso zijn er een stuk of 4 toewijzingsboten die enkel door 2 a 3 ploegen gebruikt mogen worden en nog 2 (eigenlijk 3) 'algemene gladde vieren'. Een hoop boten, dus ik denk dat ze niet elke wedstrijd de hele vloot willen verslepen... En aangezien wij de enige (of een van de twee) ploegen zijn die in deze boot trainen, denk ik niet dat ze dan zo snel deze meenemen.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 13:17 schreef cryforhelp het volgende:
Maar kun je dan niet regelen dat dat schip altijd meegaat naar jullie wedstrijd? Bij ons is het zo dat er met C4-en nog wel een geschoven wordt, maar over het algemeen hebben de ouderejaars club/compo roeiers wel afstelrecht op hun materiaal, alleen voor drukke wedstrijden als de head is het even vechten
Gefeliciteerd! Is dit bij de ergohead?quote:Op zaterdag 3 februari 2007 16:51 schreef seekfaM het volgende:
Okewel op het Comp J18 veld
.
Maar toch
quote:Op zaterdag 3 februari 2007 18:52 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Is dit bij de ergohead?
Ja, dat liep niet lekker (meer) en we hadden een deadline gesteld: op 27 januari moest het structureel beter gaan. Was niet het geval.quote:Op zondag 4 februari 2007 10:36 schreef nanana het volgende:
Wanenoonlie, stop je met je combi met Dion dan?
quote:Op zaterdag 3 februari 2007 16:09 schreef Apoc2003 het volgende:
We zijn afgelopen week eindelijk overgestapt van de boot waar we de afgelopen weken in hebben getraind naar de boot waarin we onze wedstrijden gaan starten. De boot waar we in gaan roeien is een mooie blauwe Hudson-acht waar de canadese damesacht afgelopen zomer nog een wereldbekerwedstrijd (oid) in gestart heeft, prima boot dus!
Aha, dan snap ik het. Mag ik je misschien vragen of je weet wat Dion nu gaat doen? Gaat hij skiffen of gaat hij ook op zoek naar een nieuwe 2- partner?quote:Op zondag 4 februari 2007 13:27 schreef WanEnOonlie het volgende:
[..]
Ja, dat liep niet lekker (meer) en we hadden een deadline gesteld: op 27 januari moest het structureel beter gaan. Was niet het geval.
Ik zit op slag, eerst een beetje onwennig maar ik kan het steeds meer waarderenquote:Op zondag 4 februari 2007 14:26 schreef cryforhelp het volgende:
[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik was enigszins verbaasd toen ik de foto's bekeek inderdaad, maar het wk is er dus mee gevaren. Best een gaaf scheepje hoor![]()
Op welke plek zit jij nu Apoc?
En mocht je tóch bij een sportschool bezig gaan, ga dan gewoon aan je algemene conditie of desnoods kracht werken, maar ga in godsnaam _niet_ ergometeren. De eerste sportschool waar ze weten hoe je moet roeien moet nog opgezet wordenquote:Op zondag 4 februari 2007 22:22 schreef jw3 het volgende:
Arnold, Waarom zolang wachten als er ook een lente introductie komt. Die gaat zover ik weet ergens in Maart beginnen en is vaak ook zeer de moeite waard. Geeft je meteen een goede voorsprong en een heel veel betere kans om een plek in een wedstrijdploeg te behalen.
Kijk hier eens naar. Hoewel iedereen natuurlijk een 'eigen' techniek heeft waar hij hard mee gaat (zeker op een ergometer kan je wat meer rare dingen doen dan in een boot) doet Xeno Muller het toch heel behoorlijk. Belangrijkste is dat je de volgordes goed aanhoudt, en niet als een debiel voorin wegtrapt zonder druk te pakken. Dat levert niet alleen blessures aan rug / schouders op, maar ook leer je dan nooit fatsoenlijk roeien / ergometeren.quote:Op maandag 5 februari 2007 13:25 schreef ellos het volgende:
weet je een goede site waarop staat hoe je goed moet ergometeren?
Ik heb het van een meisje geleerd die op hoog niveau roeide, maar nu wil ik er wel wat meer van weten
zoiets: http://www.youtube.com/watch?v=Vjhp83qP2MAquote:Op dinsdag 6 februari 2007 15:19 schreef De_Brok het volgende:
Ergometeren in de sportschool is gewoon puur vermaakDaar kan geen slapstick tegenop gewoon!!
Dat was een 4tje van Argo, Sjobber. Heel even dachten we nog dat het een wel heel dik uitgevallen lichte 4 wasquote:Op woensdag 7 februari 2007 14:31 schreef Sjobber het volgende:
Je roeide toevallig in de Apollo?
ZO ja, dan sta je in het fotoboek van Phocas...
Knorren onder elkaar he, lekker de corpora buitensluitenquote:Op donderdag 8 februari 2007 00:18 schreef WanEnOonlie het volgende:
Hebben jullie de Ben Ponsioen?!
Wij mochten 'em niet hebben
Ik vind het persoonlijk bizar dat je een acht durft te vragen. Een acht weegt toch niet op tegen een skiff? Bovendien hebben we op Njord geen achten over (ondanks het gebrek aan een eerstejaars zware acht), aangezien we ook nog bedrijfsroeiers hebben.quote:Op donderdag 8 februari 2007 12:12 schreef Pikhoofd het volgende:
dat klinkt niet best cryforhelp! Wat denk je van jullie zware 8?
@Wanenoonlie: ik weet niet of jullie ook een 8 te ruil hadden?
Volgens mij was het niet alleen een ruil van een skiffje tegen een acht hoor... Maar dat week niet zeker. 't Zou idd beetje scheef zijn...quote:Op donderdag 8 februari 2007 17:02 schreef WanEnOonlie het volgende:
[..]
Ik vind het persoonlijk bizar dat je een acht durft te vragen. Een acht weegt toch niet op tegen een skiff? Bovendien hebben we op Njord geen achten over (ondanks het gebrek aan een eerstejaars zware acht), aangezien we ook nog bedrijfsroeiers hebben.
Hehe, ik mag op de Heineken en Head tegen "jouw" lichte units starten. Nog niet 100% zeker in welke combi.quote:Op donderdag 8 februari 2007 02:28 schreef cryforhelp het volgende:
[..]
Wij hebben trouwens ook 3 achten @ euros
Maar weet iemand iets over sjaarsachten voor dit jaar? En durft er iemand op te wedden?
Zoja, dan wil ik graag _veel_ geld inzetten tegen de euros lichte acht![]()
![]()
Dat wilden ze iig bij ons. Nou ging eerst ook nog het gerucht de ronde dat ze onze nieuwe acht (Freya - lustrum kado van Oud-Njord uit 2004, beste zware acht die we hebben) wilden hebben voor een skiff die uit (naar ik meen) 2003 komt. Hilariteit alom dus. Later bleek dit niet te kloppen, het ging hen om de Asgard: de enige andere gele Empacher acht voor zwaar die we hebben (bouwjaar 1998). Als eerstejaars zwaar dus zou willen combineteren voor de H4k en Head was er dan voor hen geen boot geweest (no way dat die de nieuwste boot krijgen!).quote:Op donderdag 8 februari 2007 17:52 schreef De_Brok het volgende:
[..]
Volgens mij was het niet alleen een ruil van een skiffje tegen een acht hoor... Maar dat week niet zeker. 't Zou idd beetje scheef zijn...
N.a.w. start ik de H4K en Head in het 1e divisie zware veld. In een (dan dus niet) lichte combi. Lijkt me mooiquote:Op donderdag 8 februari 2007 17:55 schreef De_Brok het volgende:
[..]
Hehe, ik mag op de Heineken en Head tegen "jouw" lichte units starten. Nog niet 100% zeker in welke combi.
De dames van Phocas zullen vrees ik niet mee gaan strijden in de top van het EYK, maar een blikje zou wel mooi zijn![]()
Ik ben vooral benieuw hoe de WW zullen gaan verlopen voor mijn boot (LB4+)!
Ik hoorde dat jullie waren by far te sterk voor jullie veld. Aan de hand waarvan wordt bepaald in welke divisie je start?quote:Op donderdag 8 februari 2007 18:00 schreef WanEnOonlie het volgende:
[..]
N.a.w. start ik de H4K en Head in het 1e divisie zware veld. In een (dan dus niet) lichte combi. Lijkt me mooi![]()
Vorig jaar zat ik in een Laga-combi die het 2e divisie zware veld aanveegde. De Heineken wonnen we alle afstanden en op de Head hadden we bijna een minuut voorsprong op de nummer twee (Nereus). We haalden toen overigens op de laatste 100 meter de ploeg die als eerste in ons veld gestart was (Vidar/Naval Academy) in. Wij waren in het veld van 7 (denk ik) als laatste gestart.
(Het was een Laga/Proteus/Okeanos/Willem III/Njord-combi)
Zo was het toch?quote:Op vrijdag 9 februari 2007 07:35 schreef WanEnOonlie het volgende:
1e Divisie is SA
7 kwalificerende blikken
2e divisie is O
3 kwalificerende blikken
3e divisie is N
1 kwalificerend blik
4e divisie is Ej
0 kwalificerende blikken
nee volgens mij niet, ik heb hem nog niet gevonden. wel houd 1 van de roeiers een weblog zeer regelmatig bij en daar staan ook verslagen op van t trainingskamp in sevilla met uitslagen van alle testjes. Maar jammer genoeg is er verder net echt een overzichtelijke site van wat er zich in t lichte kamp afspeelt enzoquote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:21 schreef Pikhoofd het volgende:
Hebben de lichte mannen eigenlijk ook een vergelijkbare website als www.teamemke.nl ?
In welke heat moest je starten?quote:Op zondag 11 februari 2007 18:39 schreef Pluizel het volgende:
Mijn god wat was het koud op de gyas-hunze!!! ploeggenootje kon tijdens de 2500 meter haar paal op de een of andere manier niet meer goed draaien, en kreeg hem ook niet meer goed uit het water, waardoor ze als een soort van anker fungeerde om de paar halen. Probeer dan als slag je tempo nog maar vast te houden :S. Gelukkig ging het vandaag een stuk beter op de 750 meter. Geen toptijden, maar nu weten we dat we nog veel harder kunnen trappen!
Voor de mensen die het hebben gezien: ik was t meisje in een van de aegirC4tjes op slag in aegirtenue (natuurlijk) met unoxmuts en een ontzettende zeehondjeshoest....
ik zat beide ochtenden in de vroegste heat. dus zaterdag 9 uur en zondag 10 uur....quote:
Sorry, ik moest lachenquote:Op maandag 12 februari 2007 15:54 schreef Keroppi het volgende:
Twee jaar terug was het een heuse hel. Toen was het niet alleen koud maar regende en waaide het ook heel hard. Een Orca-stuurtje van een gladde vier is toen overboord gewaaid![]()
Nee met de Zijlhead ben ik er idd niet bij. We zijn (naar ik meen) met twee viertjes.quote:Op maandag 12 februari 2007 17:51 schreef Pikhoofd het volgende:
Leuk Wanenoonlie. Je doet dus niet mee met de Zijlhead? En met hoeveel zijn jullie totaal?
LOL, ik moest ook lachenquote:Op maandag 12 februari 2007 15:54 schreef Keroppi het volgende:
Twee jaar terug was het een heuse hel. Toen was het niet alleen koud maar regende en waaide het ook heel hard. Een Orca-stuurtje van een gladde vier is toen overboord gewaaid![]()
Haha ja dat filmpje heb ik hier nog wel op mijn PC staan. Ik ken het betreffende stuurtje vrij goed en het blijft altijd een mooi verhaal om nog een keer ''boven water te halen''.quote:Op donderdag 15 februari 2007 09:46 schreef horney_dorney het volgende:
[..]
Zag laatst een geniaal filmpje van een stuurtje die aan zo'n klostouwtje bleef hangen of dat vasthield; die hield er een nat pak aan over en ik een enorme stuiptrekking van het lachen....had wel e.e.a. uit te leggen aan collega's hier op m'n werk...
Snelste tijd, maar niet de winnaar. Njord was 1, 2 en 3.quote:Op zondag 18 februari 2007 18:54 schreef Pikhoofd het volgende:
Gisteren de Zijlhead (een achtervolgingsrace over 4,5 ? km) gevaren. Het ging niet bijster goed. Wel de snelste tijd, maar maar 6 seconden sneller dan onze lichte 8, terwijl dat 2 weken terug nog 23 seconden wasWe hadden wel een invaller omdat een van onze beste roeiers geblesseerd afgevallen is. Maar het moet dus beter!
Wat is er precies met die zwaan en vlonder gebeurd??quote:Op maandag 19 februari 2007 17:05 schreef WanEnOonlie het volgende:
Neuh, die zwaan is niet zomaar weer wit hoor. Daar maak je dat hele ding mee kapot als je dat gaat schuren. Daarnaast ook het doorschijnende van paars versus wit enzo.
Ach, als je je echt humorloos wil tonen kan je altijd nog hun provisorische soos in de fik stekenquote:Op maandag 19 februari 2007 20:06 schreef WanEnOonlie het volgende:
Paars geverfd. En niet het hele vlonder hoor, daar is het te groot voor. Een aanzienlijk deel. De vlonder zou nog een aardige grap zijn geweest, maar die zwaan is gewoon not done.
Ik heb volgens mij al hardop iets gemompeld over "nieuwbouw danig verpesten".quote:Op maandag 19 februari 2007 20:08 schreef theSummoner het volgende:
[..]
Ach, als je je echt humorloos wil tonen kan je altijd nog hun provisorische soos in de fik steken![]()
Let je wel ff op het deel van de Blauwe Schuit dan? M'n zus is daar e.t. bestuur namelijkquote:Op maandag 19 februari 2007 20:09 schreef WanEnOonlie het volgende:
[..]
Ik heb volgens mij al hardop iets gemompeld over "nieuwbouw danig verpesten".
hoe kan je een berg zand laten affikken????quote:Op maandag 19 februari 2007 20:08 schreef theSummoner het volgende:
[..]
Ach, als je je echt humorloos wil tonen kan je altijd nog hun provisorische soos in de fik steken![]()
Jep! leuk filmpje toch?quote:Op maandag 19 februari 2007 18:49 schreef Apoc2003 het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=6mJsEUBcw18
Dit ben jij toch De_Brok? Vond het toevallig toen ik aan het rondneuzen was op youtube![]()
Als ik een tip mag geven:quote:Op maandag 19 februari 2007 21:54 schreef De_Brok het volgende:
[..]
Jep! leuk filmpje toch?
owja: ik zit op boeg
Er stond al een linkje op het gastenboek van Orca: http://www.ejh007.nl/index.php?page=film&id=pmsquote:Op maandag 19 februari 2007 21:55 schreef cryforhelp het volgende:
Op zich is alles paars verven natuurlijk best een aardige grap, maar dan moet je het niet met superpermanente verf doen, da's toch een tikje asubtiel. Maarreh, een beetje goede prankster heeft natuurlijk foto's gemaakt, dus waar zijn ze?)
JUIST het verven van de zwaan vind ik niet zo hip. Maar goed, da's mijn persoonlijke mening en ik ben een beetje bevooroordeeld.quote:Op woensdag 21 februari 2007 00:54 schreef Sjobber het volgende:
Het verven van die zwaan vind ik opzich nog wel hip, maar de rest is beetje over-done. En de reactie van de heren is te zielig voor woorden.
Nu maar hopen op een roei-by actie van njord. Geef je roeiers een paintball gun met licht blauwe verf mee en dan maar ff lekker langs AV-EJH07 roeien om het vuren te openen.
Die gasten nemen zichzelf wat te serieusquote:Op woensdag 21 februari 2007 12:11 schreef Pikhoofd het volgende:
Dat filmpje is gewoon een geintje. Net als die hele actie. En tuurlijk, die dingen van hand in hand enz. slaan nergens op. Maar nemen jullie het nu niet allemaal te serieus? En nee, ik heb er niets mee te maken...
Precies! Dat is er zo sneu aan.quote:Op woensdag 21 februari 2007 12:50 schreef theSummoner het volgende:
[..]
Die gasten nemen zichzelf wat te serieus![]()
Je kan het gewoon niet hebben dat je er zelf niet tussenstaat geloof ik zoquote:Op woensdag 21 februari 2007 15:26 schreef Keroppi het volgende:
[..]
hebben jullie op die site van hun ook onder het kopje "Babe/bitch van de week gekeken"...![]()
Auw. Vooral met hoesten en lachen. ook wel eens gehad na 11-steden. veel sterkte ermee.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 22:07 schreef ocf81 het volgende:
geblesseerde tussenribspier
Wat naar dat je ziek was, nu weer helemaal beter?quote:Op zondag 25 februari 2007 18:41 schreef Apoc2003 het volgende:
Overigens ben ik afgelopen week ziek geweest, en het valt me op hoe hard het aankomt als je een weekje niet traint en op bed ligt. Is het ook waar dat als je veel sport, je afweersysteem minder goed werkt? Dat vertelde iemand me, maar ik weet niet of het nou echt zo is of dat het een broodje aap verhaal is.
Hoe werkt de oude vier selectie bij njord eigenlijk? Want een lichte pik in een 4+ over 3k lijkt me toch aardig in het nadeel tov een zware man.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 13:52 schreef WanEnOonlie het volgende:
Vanmorgen een 2k-test voor de oude vier achter gedaan. 6:27.4, niet écht voluit gegaan, al had ik ook niet heel veel over. Over drie weken het echte werk: 13 maart knallen op de Bosbaan, hopen op een tijd onder de 6:25/6:24.
Moeilijk, ik ben kantoorklerk en train 2x per weekquote:Op zondag 25 februari 2007 22:38 schreef jw3 het volgende:
Van veel trainen wordt je standaard weerstand zeker wel minder. Aangezien iedere keer trainen een reactie geeft in je lichaam voor herstel wordt daar duidelijk energie aan besteed. Het klopt dus inderdaad dat topsporters gevoeliger zijn om ziek te worden, Daarnaast een andere factor, met een klein iets ga je wel gewoon naar college of werk, echter als topsporter merk je dat meteen. Je bent veel bewuster bezig met je lichaam dan de gemiddelde kantoorklerk..
En toch heeft Proteus niet echt heel veel erg goeie zware heren, in tegenstelling toch de lichte sectiequote:Op maandag 26 februari 2007 08:22 schreef WanEnOonlie het volgende:
...
Je moet ook niet vergeten dat Leiden weinig grote zware mensen trekt omdat het een klassieke universiteit is. Dat klinkt heel simplistisch en Kalimero-achtig ("ik ben klein en jij is groot!") maar zo werkt het wel. Technische universiteiten trekken meer mannen, en hebben dus meer vlees in de kuip.
Nou niet flauw gaan doen hè Wan. Het was een mooi verhaal totdat je hierbij aankwam. Je wordt namelijk niet echt ondersteund door de Varsity uitslagen van de afgelopen jaren.quote:Op maandag 26 februari 2007 08:22 schreef WanEnOonlie het volgende:
Je moet ook niet vergeten dat Leiden weinig grote zware mensen trekt omdat het een klassieke universiteit is. Dat klinkt heel simplistisch en Kalimero-achtig ("ik ben klein en jij is groot!") maar zo werkt het wel. Technische universiteiten trekken meer mannen, en hebben dus meer vlees in de kuip.
Kom nou. Ten eerste is het natuurlijk onzin om de resultaten van de Varsity erbij te halen als tegenbewijs voor mijn stelling. De Varsity is tegenwoordig zo ontzettend geprofessionaliseerd dat het niet leuk meer is. Vriendjespolitiek (denk maar aan Mitchell Steenman en Olaf van Andel?!), afhankelijkheid van jeugdroeiers (die en masse voor Nereus kiezen - en terecht), de mogelijkheden die sponsoring biedt (nieuwe boten, riemen etc.) etc.quote:Op maandag 26 februari 2007 22:47 schreef cryforhelp het volgende:
[..]
Nou niet flauw gaan doen hè Wan. Het was een mooi verhaal totdat je hierbij aankwam. Je wordt namelijk niet echt ondersteund door de Varsity uitslagen van de afgelopen jaren.
1987 Njord
1988 Njord
1989 Okeanos
1990 Laga
1991 Nereus
1992 Skadi
1993 Nereus
1994 Nereus
1995 Euros
1996 Nereus
1997 Laga
1998 Nereus
1999 Orca
2000 Orca
2001 Skadi
2002 Nereus
2003 Nereus
2004 Orca
2005 Nereus
2006 Skadi
Ik tel hier 2x Laga, en 1x Euros. Dus technisch universiteit zijn, wat Twente niet eens is eigenlijk, is géén voordeel. Algemeen en enorm groot zijn wel. Iets waar Leiden toch ook aardig aan voldoet dacht ik zo![]()
Het enige dat van invloed is op je winstkansen is je hoeveelheid zwaar talent binnen de vereniging, (zie nereus), de verenigingscultuur tov wedstrijdroeien (vandaar dat phocas niet eens meedoet) en het niveau van coaching (als je 2 weken hebt om een ploeg te bouwen moet je _geen fouten_ maken als coach).
Ohja, en een nieuw schip helpt ook, vandaar dat wij dit jaar gaan winnen![]()
Dat is een heel stuk meer dan de 3500 (échte studenten) die Leiden trekt.quote:Op maandag 26 februari 2007 23:42 schreef theSummoner het volgende:
Naja als Nereus kom je al gauw aan veel zwaar talent met een potentieel van ongeveer 100.000 'studenten' (Vu+UvA en alle mogelijke HBO's included) in en om Amsterdam. Dat moeten ze natuurlijk nog wel delen met twee andere verenigingen.
Ik bedoelde niet per jaar de nieuwe eerstejaars, maar de hele bron waar je in theorie uit kan putten. Bij Leiden is dat ongeveer 25.000 (in theorie natuurlijk!). Je moet het ook weten te gebruiken zoals Nereus, maar ze hebben wel een bepaald voordeel.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 11:36 schreef WanEnOonlie het volgende:
[..]
Dat is een heel stuk meer dan de 3500 (échte studenten) die Leiden trekt.
Er mogen geen HBO'ers meer in de Oude Vier zitten volgens mij. Aangescherpte regels.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 12:40 schreef jw3 het volgende:
In ieder geval goede kans dat de komende Varsity weer leuk wordt. Natuurlijk wel enigzins afhankelijk van de hoogste bieder op marktplaats voor een plek in de oude vier bij Skadi. In ieder geval is een mooie strijd te verwachten tussen Nereus en Skadi waar Nereus wederom lichte pikken in de boot gaat hebben.
Heb me laatst laten vertellen dat het veranderd was. Wie weet, het kan dat de site niet up-to-date is?quote:Op dinsdag 27 februari 2007 14:07 schreef jw3 het volgende:
HBO'ers mogen volgens de bepalingen zoals op de site en in roeien gepubliceerd staan wel in de oude vier roeien.
Hmm, ok. Niet dat ik persoonlijk het er mee eens ben, maar goed, Oude Vieren zijn wel vaker dubieus bezet.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 20:02 schreef jw3 het volgende:
HBO verhaal telt wel met de U achten in Delft, maar niet met de Varsity.
Ok sorry dat ik het nou allemaal niet snap enzo, maar die veiling is toch gewoon een practical joke? Of zie ik het nou verkeerd...?quote:Op dinsdag 27 februari 2007 22:11 schreef De_Brok het volgende:
Zolang er een zitje te koop is bij Skadi...
Zo zijn de eerste punten in ieder geval wel makkelijk binnen te halenquote:Op woensdag 28 februari 2007 13:32 schreef -Banaan- het volgende:
Oeh, nog maar 3 nachtjes slapen en dan de eerste echte wedstrijd voor ons, ik heb er echt heel veel zin in. Jammer dat het Lej veld het kleinste is van de 3 Ej velden. 2 dingen vielen me wel op, dat er bij het Lej8+ een viking/triton combi meedoet, tijdens de NKIR deed gewoon nog een alleen triton lichte acht mee. En ook dat theta 2 zware achten heeft, maar dan weer geen lichte. Wel jammer, want hoe groter het veld hoe gaver het is natuurlijk. En WanEnOonlie waarom ga jij SA2- starten? Is het LSA2- veld niet goed genoeg bezet ofzo?
Simpel. Het lichte veld stelt nooit wat voor in de winter (kijk ook maar op de Hel), want de meeste ploegen die goed zijn moeten aardig wat moeite doen om samen in te wegen. In de winter ben je zwaarder (lichaam heeft meer vet nodig), dus is dat überhaupt niet zo makkelijk. Om in te wegen met mijn combipartner moet ik 71 (of iets lager!) wegen, en dat ben ik nu niet. Hij is ook bij lange na geen 69.quote:Op woensdag 28 februari 2007 13:32 schreef -Banaan- het volgende:
Oeh, nog maar 3 nachtjes slapen en dan de eerste echte wedstrijd voor ons, ik heb er echt heel veel zin in. Jammer dat het Lej veld het kleinste is van de 3 Ej velden. 2 dingen vielen me wel op, dat er bij het Lej8+ een viking/triton combi meedoet, tijdens de NKIR deed gewoon nog een alleen triton lichte acht mee. En ook dat theta 2 zware achten heeft, maar dan weer geen lichte. Wel jammer, want hoe groter het veld hoe gaver het is natuurlijk. En WanEnOonlie waarom ga jij SA2- starten? Is het LSA2- veld niet goed genoeg bezet ofzo?
Een kilo is prima te doen. Dat is dan gewoon een kwestie van zweten.quote:Op woensdag 28 februari 2007 14:36 schreef Apoc2003 het volgende:
[..]
Zo zijn de eerste punten in ieder geval wel makkelijk binnen te halen![]()
Ik heb er ook superveel zin in, maar ook wel spannend natuurlijk. Komende paar dagen nog even goed letten op m'n eten en dan kom ik waarschijnlijk precies op m'n streefgewicht uit. Overigens zijn twee van m'n ploeggenoten vandaag begonnen met vezelloos eten, omdat ze nog meer dan een kilo te zwaar zijn. Hopelijk gaat dat werken, want het zou wel bijzonder zuur zijn om uitgewogen te worden.
Succes de laatste paar dagen, en tot zaterdag!
Ze zijn dan ook meer dan een kilo te zwaar, een van de jongens was nog 74,1 vanmorgen.quote:Op woensdag 28 februari 2007 15:39 schreef WanEnOonlie het volgende:
[..]
Een kilo is prima te doen. Dat is dan gewoon een kwestie van zweten.
Nereus start bijna nooit de Winterwedstrijden. De opening van het seizoen is (huns inziens) immers op de Heineken.quote:Op woensdag 28 februari 2007 16:29 schreef Pikhoofd het volgende:
Van theta zal 1 van de twee wel een lichte 8 die nog niet op geicht is zijn lijkt me. Wel opvallend dat Nereus niet in het zware veld start
Da's niet meer dan normaal hoor (al weet ik niet wat hij met circuit bedoelt). In de maanden naar het wedstrijdseizoen toe bouw je je conditie op d.m.v. langere trainingen op (relatief) lage intensiteit, en in het seizoen ga je wat meer verzurende trainingen draaien die korter duren. Vroeger heette dat ED (Extensieve Duur) en ID (Intensieve Duur), met de verengelsing bij de bond (bedanks meneer Jim McCarthy!) is het tegenwoordig AM (Aerobic Maintainance) en AT, wat ook ergens voor staat, maar ik weet niet wat. Iets met Anaerobic volgens mij.quote:Op donderdag 1 maart 2007 10:18 schreef Pluizel het volgende:
Oei, volgens mij gaat het trainingsschema van ons ploegje flink opgeschroefd worden. We moeten krachttraining gaan doen (of zoals mijn coach het zei "circuiten tot je erbij neervalt"), en *eindelijk* pittigere ergotrainingen (we kregen nooit streeftijden mee, nu eindelijk wel)
succes allemaal komend weekend!
Ken jij toevallig Wim Bakker ook? Hij heeft tot vorig jaar ook bij de bond geroeid en heeft ook getraint met McCarthy. Omdat hij nu een van mijn coaches is doen we voor elke training dezelfde oefeningen die hij gebruikt.quote:Op donderdag 1 maart 2007 16:39 schreef WanEnOonlie het volgende:
[..]
Da's niet meer dan normaal hoor (al weet ik niet wat hij met circuit bedoelt). In de maanden naar het wedstrijdseizoen toe bouw je je conditie op d.m.v. langere trainingen op (relatief) lage intensiteit, en in het seizoen ga je wat meer verzurende trainingen draaien die korter duren. Vroeger heette dat ED (Extensieve Duur) en ID (Intensieve Duur), met de verengelsing bij de bond (bedanks meneer Jim McCarthy!) is het tegenwoordig AM (Aerobic Maintainance) en AT, wat ook ergens voor staat, maar ik weet niet wat. Iets met Anaerobic volgens mij.
i know i know, ik vind het ook niet raar ofzo, het is meer dat ik me afvraag waar ik in godsnaam de tijd vandaan moet halen om én te roeien én te circuiten én te werken én m'n tentamens te halen.quote:Op donderdag 1 maart 2007 16:39 schreef WanEnOonlie het volgende:
[..]
Da's niet meer dan normaal hoor (al weet ik niet wat hij met circuit bedoelt). In de maanden naar het wedstrijdseizoen toe bouw je je conditie op d.m.v. langere trainingen op (relatief) lage intensiteit, en in het seizoen ga je wat meer verzurende trainingen draaien die korter duren. Vroeger heette dat ED (Extensieve Duur) en ID (Intensieve Duur), met de verengelsing bij de bond (bedanks meneer Jim McCarthy!) is het tegenwoordig AM (Aerobic Maintainance) en AT, wat ook ergens voor staat, maar ik weet niet wat. Iets met Anaerobic volgens mij.
Natuurlijk ken ik Wim Bakker. Hij kent mij ook wel hoor (vraag maar). Overigens was ik nog op de Gyas WK Huldigingsborrel afgelopen najaar.quote:Op donderdag 1 maart 2007 17:31 schreef Apoc2003 het volgende:
[..]
Ken jij toevallig Wim Bakker ook? Hij heeft tot vorig jaar ook bij de bond geroeid en heeft ook getraint met McCarthy. Omdat hij nu een van mijn coaches is doen we voor elke training dezelfde oefeningen die hij gebruikt.
Te makkelijk om hier tegen in te gaanquote:Op vrijdag 2 maart 2007 12:25 schreef Sjobber het volgende:
Je kan beter als eerste starten. Dan is het water nog niet bevuild geraakt met de stank van lichte pikken![]()
nou sowieso niet als eerste, want dan heb je geen ploeg voor je om je op te focussen om te gaan inhalen. En ook niet als laatste, want dan moet je belachelijk lang wachten voor je mag starten, en dan ben je dus al helemaal koud. Dus ergens vanaf nummer 3 ofzo is prettig, dan heb je een uitdaging om in te halen, en ben je niet doodgevroren tegen de tijd dat je mag starten. *herinnert zich maar al te goed de gevoelloze vingers tijdens de H4K vorig jaar...*quote:Op vrijdag 2 maart 2007 10:21 schreef Pikhoofd het volgende:
Denken jullie trouwens nog dat er gunstiger startposities zijn bij langebaanwedstrijden? Dat je bijvoorbeeld het beste als eerste of laatste kan starten?
?quote:Op dinsdag 27 februari 2007 23:35 schreef theSummoner het volgende:
quote:Op dinsdag 27 februari 2007 22:11 schreef De_Brok het volgende:
Zolang er een zitje te koop is bij Skadi...
Ok sorry dat ik het nou allemaal niet snap enzo, maar die veiling is toch gewoon een practical joke? Of zie ik het nou verkeerd...?![]()
Jammer vandaag. We hebben wel een redelijke race neergezet, maar gingen iets te traag van start, waardoor vidar al in de de eerste kilometer met een bootlengte verschil achter ons lagen. Daarna lekker ging het prima gelijk op, we liepen zelfs wat uit af en toe, maar telkens zakte het net weer wat weg. We lagen na de 4e kilometer nog met 5 seconden voor op de uiteindelijk nummer 2 en 3 (skoll en proteus) maar hebben in de laatse km zo'n 6 seconden langzamer geroeid, waardoor we alsnog vierde werden.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 19:57 schreef -Banaan- het volgende:
wij 3e gewonnen, gebroken met de traditie dat proteus EJL de WW wint dus wel jammer...
Vidar heeft behoorlijk geheerst in t eerstejaars veld... maar eens kijken of daar wat aan gedaan kan worden op de H4k
Succesvolle eerstejaars gaan niet altijd door met roeien.quote:Op maandag 5 maart 2007 01:36 schreef cryforhelp het volgende:
Volgens mij is het coachkader bij vidar flink op dreef.
2 jaar achter elkaar is geen toeval meer. Dus ze zullen over een paar jaar ook internationaal wel mensen af gaan leveren.
* cryforhelp draagt het grootste gedeelte van de vereniging voor voor de "veldvulling award 2007"
Weer een topprestatie neergezet door EJL
Maar de ouderejaars doen het wel aardig, dat is in ieder geval iets.
quote:Op maandag 5 maart 2007 11:28 schreef WanEnOonlie het volgende:
Wie de fuck is die enorme triesteling Jurgen Wagenaar van Gyas?
Hm, ben komend weekend wel in twente, waarschijnlijk zelfs nog een middag in enschede... Maar voor mij geldt een beetje het zelfde als voor cryforhelp, al ben ik dan wel een vrouwpersoon *maar dat leek me al vrij duidelijk op m'n avatarquote:Op maandag 5 maart 2007 23:20 schreef Sjobber het volgende:
Zaterdag naar Euros toe. De Drienerlo Regatta varen. Best wel zin in, ff wedstrijdje tussendoor, als toerroeiers zijnde.
Lekker knallen in de 2x- en in de H4+ categorie, jaja wel twee nummers die we willen starten ^^
Bagger is alleen, dat de rest van Phocas in Brugge zit en we tot dusver nog zonder stuurtje zitten![]()
Magoed... iemand die er toevallig aanwezig is, licht, sexy (vrouw) en wil sturen in een gladde boot ?![]()
Geen combi met een andere vereniging op de Heineken en de Head dus?quote:Op maandag 5 maart 2007 19:24 schreef De_Brok het volgende:
WanEnOonlie, volgens mij roeiden wij op zaterdag zo'n beetje tegelijk op. Kan dat kloppen?
Overigens ging de WW niet bepaald op rolletjes... Nu maar verder trainen voor de Varsity.
Idd. Deze slag kan er ook wat van.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:43 schreef WanEnOonlie het volgende:
Weinig flatterende foto's
Roeifoto's zijn vaak onflatteusquote:
Geen ideequote:Op woensdag 7 maart 2007 18:18 schreef Pikhoofd het volgende:
Leuk. Hoe is het met jullie overnaadse vier?
haha, na het zien van je foto;s weet ik zeker dat jij het was!quote:Op maandag 5 maart 2007 20:11 schreef WanEnOonlie het volgende:
En wat betreft het oproeien, De_Brok, dat zou best kunnen. Maar ik was voornamelijk bezig met mezelf en de uitstekende kant op de Schie.
Ah, dat!quote:Op woensdag 7 maart 2007 19:40 schreef De_Brok het volgende:
[..]
haha, na het zien van je foto;s weet ik zeker dat jij het was!
Maar je was toch niet zo geconcentreerd als je wel niet dacht want je was behoorlijk aan het mekkeren tegen mijn stuur!
en wat betreft de Head & Heineken. we gaan idd niet combineren, we hadden nog wel een mogelijkheid, maar verder trainen leek de coaches (en mij ook, maar dat is niet zo van belang) belangrijker/nuttiger.
Wat wilde je met 1 riem? gaan bakken ofzoquote:Op woensdag 7 maart 2007 18:24 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Geen ideeIk loop stage op het moment, dus ben ik even roeier in ruste
![]()
Als het lekkerder weer wordt, laat ik mijn gezicht weer es zien. Ik overweeg de aanschaf van een Concept2 zodat ik toch nog een beetje in beweging ben. Heb het gevoel een beetje vast te roesten.
Huh?quote:Op woensdag 7 maart 2007 21:54 schreef cryforhelp het volgende:
[..]
Wat wilde je met 1 riem? gaan bakken ofzo![]()
![]()
het ding heet een ergometer, model C of D
Jij hebt het ook wel druk met studeren he, gezien je activiteit onlinequote:Op donderdag 8 maart 2007 14:00 schreef WanEnOonlie het volgende:
Palen?! Die dingen heten riemen, stelletje barbaren.
Ah zoquote:Op woensdag 7 maart 2007 23:48 schreef De_Brok het volgende:
Concept2 is toch gewoon een merk...
Dat ze ook palen leveren maakt niet dat concept 2 opeens alleen zou staan voor palen :s
Hangt ervanaf wat je in de loods hebt hangen, wij overwegend C2, in fact we hebben zelfs maar 1 set van die roze croker dingen, speciaal voor de zware mannenquote:Op donderdag 8 maart 2007 22:08 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Ah zo![]()
Bij 95% van de roeiers zal bij het woord concept2 toch echt als eerste een ergometer door het hoofd schieten.
Ennuhh, het zijn gewoon palen he!
Asopos is nog niet afgebrand, jullie laten het toch niet over je kant gaan??quote:Op donderdag 8 maart 2007 23:39 schreef WanEnOonlie het volgende:
Kutknorren
Nee, hij is slechts mijn suikeroom.quote:Op donderdag 8 maart 2007 23:45 schreef cryforhelp het volgende:
[..]
Hangt ervanaf wat je in de loods hebt hangen, wij overwegend C2, in fact we hebben zelfs maar 1 set van die roze croker dingen, speciaal voor de zware mannen![]()
Wan, ben jij eigenlijk familie van Rob?
Geloof me, dat maak je liever niet mee.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 02:28 schreef Sjobber het volgende:
...alle aanwezige Phocanen het haemellied te horen zingen bij de prijsuitreiking!
Waarom neem je dan ook pannen mee naar een roeiwedstrijd?quote:Op zaterdag 10 maart 2007 21:12 schreef Sjobber het volgende:
Op de heenweg al verkeerd gereden, 30 mins vertraging. Toen nog 2 maal met pannen aan de kant van de weg gestaan...
Maar die winnende Euros boot die zul je er niet meer zo snel af kunnen palen. Het is namelijk een instapbootje. Een aantal mensen (oud wedstrijd roeiers) fixen af en toe even een bootje bij elkaar, zoals dit dus en voor de Head weer. Ook op de gyas hunze trouwens, maar toen weer met geheel andere mensen erin.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 21:12 schreef Sjobber het volgende:
Bagger alleen dat je aan het eind van de dag dan net 2 tiende achter de winnaar (van het H4+ veld) eindigd, wat meteen je hele dag verziekt omdat je gaat denken: wat áls ik nou net die ene haal wat meer kracht had geleverd...
Volgende wedstrijd duurt nog wel ff jammer genoeg. Maar oew, wat gaan we Euros dan dr is ff zooooo hard afpalen in een boord aan boord race![]()
Met dat probleem zit ik ook, ben 1.93 lang, 16 jaar ( oke het is nog geen licht / zwaar roeien, maar toch binnen kort wel ( roei nu J18 veld ) en weeg 73 kgquote:Op maandag 12 maart 2007 16:06 schreef WanEnOonlie het volgende:
75 kg, en nee ik hoef niet veel af te vallen, 200 gram ofzo nog, maar licht roeien is voor iemand van 1.90 lang niet echt makkelijk
Ja zit aan de krachttrainingquote:Op dinsdag 13 maart 2007 20:40 schreef ocf81 het volgende:
hmm, twijfelgewicht zou ik zeggen. (tenzij je nu aan de krachttraining gaat)
Weet jij wat Finn Borms heeft getrapt?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 18:15 schreef WanEnOonlie het volgende:
Nog steeds geen échte man overboord, maar had wel harder willen trappen, dan had ik bovenaan de groep gestaan in plaats onderin (het midden).
Klopt.quote:Op donderdag 15 maart 2007 07:12 schreef jw3 het volgende:
Gelet op de grote tijdens de Euro open en amstel ergohead van de juniorenvelden denk ik dat er bij de junioren ook zeker veel getest wordt. Waarschijnlijk met nog veel snellere progressie tussen de testen dan bij de gemmiddelde senior. Dacht zelfs dat vanuit de roeibond ook met enige regelmaat om testgegevens wordt gevraagd voor mensen die een uitzending willen hebben naar de junioren WK en of die andere wedstrijd
Sorryquote:Op vrijdag 16 maart 2007 07:33 schreef WanEnOonlie het volgende:
Roeiclub? Vereniging heet zoiets!
Die terminologie van sommigen van jullie laat flink wat te wensen over!
Pff grumpy old manquote:Op vrijdag 16 maart 2007 07:33 schreef WanEnOonlie het volgende:
Roeiclub? Vereniging heet zoiets!
Die terminologie van sommigen van jullie laat flink wat te wensen over!
maar roeispaan is het allerergst!quote:Op vrijdag 16 maart 2007 18:44 schreef De_Brok het volgende:
Club is even erg als peddels...
Een kapotte rigger en een lichtgeblesseerde boegroeier, maar allemaal niet heel ernstig gelukkig.quote:Op maandag 19 maart 2007 18:21 schreef jw3 het volgende:
Apoc, hoe is het afgelopen met julie eerstejaars zware acht, iedereen nog heel?
Een bocht, of dé bocht?quote:Op zaterdag 24 maart 2007 23:55 schreef Sjobber het volgende:
Ik snap niet wat er nou zo moeilijk is aan het nemen van een bocht...
Maar oke voor we uit gaan dagen, ik ben te zwaar om een 8+ te sturen ^^
(al zou ik dat wel graag willen...)
Jij hebt geroeid in een combinatie met Dennis en Joris, of niet? Zo ja, dan heb ik je zien aanleggen bij skoll, ik meende je al te herkennen. Hoe ging het roeien?quote:
Volgens mij heb ik je gezien dan... toen wij aan het terug peddelen waren ging het bij 2 boten ineens een beetje mis met stuurtouwtjes enzo.quote:Op zondag 25 maart 2007 22:42 schreef Pluizel het volgende:
... Krijgt t stuurtje van die boot ineens van de kant toegeschreeuwd dat ze in moet sturen, stuurt ze dus ineens vol in, dus ik moest alsnog naar de overkant om de botsing te beperken, maar toen raakte het punte van die boot verstrikt in mijn roertouw, waardoor we dus een paar meter naar de overkant werden meegesleurd voor we weer loswaren. ...
Volgens mij had je stuur gelijk, eerste twee kilometer van ons waren niet heel sterk en jullie kwamen misschien een beetje dichterbij. Vidar liep in het eerste stuk ook redelijk snel weg bij ons, maar na de Rozenoord ging het iets beter lopen en kwamen we weer dichterbij. Ik weet niet wat voor raceplan Euros had, iets van gewoon roeien en dan als iemand je in wil halen helemaal losgaan ofzo. We moesten nog best ff heel hard doortrappen om de binnenbocht van de hoerenbocht te kunnen nemen. Maar wel super mooi als je over de finish komt, helemaal kapot bent & hoort dat je 9s sneller bent dan Vidar.quote:Op zondag 25 maart 2007 20:11 schreef Apoc2003 het volgende:
[..]
Jij hebt geroeid in een combinatie met Dennis en Joris, of niet? Zo ja, dan heb ik je zien aanleggen bij skoll, ik meende je al te herkennen. Hoe ging het roeien?
Wij zijn (alweer) 5e geworden. Gelukkig een goede eerste twee kilometer geroeid, waar we zelfs een beetje wisten in te lopen op Proteus (volgens onze stuur dan). Daarna was het te wisselvallig om de gehoopte top 3 te halen. Helaas, op naar het kortebaan seizoen!
Ja dan heb ik dat ook gezien, aangezien wij achter jullie aan uitroeiden. Was inderdaad een mooie spektakel om te zien!quote:Op maandag 26 maart 2007 10:10 schreef -Banaan- het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik je gezien dan... toen wij aan het terug peddelen waren ging het bij 2 boten ineens een beetje mis met stuurtouwtjes enzo.
[..]
Ook op www.roeifotograaf.nl zijn veel foto's te vinden. Misschien iets voor de volgende OP om deze linkjes erbij te zetten.quote:Op maandag 26 maart 2007 15:03 schreef nogeenmaarten het volgende:
Voor degene die het nog niet wisten, veel foto's van de head op www.jan-edwin.nl Er zijn vooral veel lelijke vertrokken bekken te bewonderen.
Onze uitslag was teleurstellend na een goede laak prognoserace, maar toch een prachtig roeiweekend gehad met lekkere skoll-burger toe. Nieuwe opzet is wat mij betreft ook een schot in de roos!
Welke clubacht (4* ?) zat jij dan maarten?quote:Op maandag 26 maart 2007 15:03 schreef nogeenmaarten het volgende:
Voor degene die het nog niet wisten, veel foto's van de head op www.jan-edwin.nl Er zijn vooral veel lelijke vertrokken bekken te bewonderen.
Onze uitslag was teleurstellend na een goede laak prognoserace, maar toch een prachtig roeiweekend gehad met lekkere skoll-burger toe. Nieuwe opzet is wat mij betreft ook een schot in de roos!
Voor de OJD van Skoll is inderdaad weinig tegenstand. Het is bijna 'oneerlijk', maar goed: kennelijk roeien er een hoop goeie roeisters bij Skoll. Dat het vrij veel fossielen zijn is tot daar aan toequote:Op dinsdag 27 maart 2007 11:55 schreef horney_dorney het volgende:
het was weer leuk op de Head! Heb lekker zitten kijken en foto's maken langs de kant. De 1ejrs van Skøll deden het prima (je oude cluppie blijft toch in de picture); jammer dat de EJD daar strafseconden kregen want ze hadden wel de snelste tijd...maar EJZ had in ieder geval gewonnen, en natuurlijk de 1e div. dames maar die hebben ondertussen een abonnement op die blauwe wimpel.
Verder vooral genoten, ook van spectaculair stuurwerk (sorry Pluizel!).
HV4* 17de plek is het geworden. 2005 waren we 5de en sindsdien verliezen we 6 plekken per jaar. hier zijn we al behoorlijk moe.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 00:36 schreef cryforhelp het volgende:
Welke clubacht (4* ?) zat jij dan maarten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |