abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45930691

Een van de meest verslavende sporten die er bestaat: roeien. De sport waarin kracht, coördinatie en uithoudingsvermogen subliem gecombineerd moeten worden om de boot onder controle te houden terwijl men in een race ook nog aan tactiek moet denken. Een Nederlandse sport bij uitstek, maar bovenal: de mooiste sport die bestaat.

Schroom niet om een vraag over roeien of (roei)ergometeren te stellen, wij zullen hem maar wat graag beantwoorden.

Roei(st)ers op Fok!:
ocf81 (Euros - Enschede)
Keroppi (Orca - Utrecht)
theSummoner (Skoll - Amsterdam)
nanana (Asopos de Vliet - Leiden)
Chielus (Vidar - Tilburg)
nogeenmaarten
Apoc2003 (Gyas - Groningen)
WanEnOonlie (Njord - Leiden)
Pluizel (Aegir - Groningen)
cryforhelp (Euros - Enschede)
pikhoofd (Asopos de Vliet - Leiden)
horney_dorney (Willem III - Amsterdam)
duncannn (Willem III - Amsterdam)
De_Brok (Phocas - Nijmegen)
-Banaan- (Proteus-Eretes - Delft)
Schotse_Hooglander (Nereus - Amsterdam)
Sjobber (Phocas - Nijmegen)
seekfaM (DDS - Delft)

Eerdere topics:
Roeien en ergometeren - deel IV
Roeien en ergometeren - deel III
Roeien en ergometeren - deel 2
Roeien en ergometeren

Belangrijke sites:
www.nlroei.nl - Voor al uw foto's, de laatste weetjes en nog veel meer. Zo kan je er je eigen trainingslog op aanmaken zodat je kan bijhouden hoeveel kilometers je vaart.
www.knrb.nl - De site van de Koninklijke Nederlandse Roeibond. Start je een wedstrijd? Controleer hier wie je tegenstand is via inschrijvingen.knrb.nl
www.roeien.net - Bij vele wedstrijden ook aanwezig om de nodige foto's te maken. Lowbudget versie van NLroei, maar zeker de moeite waard.
www.youtube.com - De bekende filmpjessite heeft ook genoeg roeibeelden! Van Olympische finales tot amateuristische trainingen. Allemaal het kijken (of het uitlachen) waard.

Natuurlijk zijn er ook de afzonderlijke sites van verenigingen: van de Maas tot Nereus, van Boreas tot de Dordtsche. Allen zijn vertegenwoordigd op het web. Zoek dus wat af!

[ Bericht 1% gewijzigd door WanEnOonlie op 03-02-2007 06:40:55 ]
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_45930720
Laatste post uit het vorige topic
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 23:17 schreef WanEnOonlie het volgende:
De shortlist bestaat officieel uit 19 man, maar goed, dat is natuurlijk niet iedereen die 1) voor de acht wil gaan, en 2) nog in de running is. De twee mensen die uitgeselecteerd gaan worden voor de lichte vier-zonder (de A-boot) komen namelijk ook nog bij de groep, en er lopen ongetwijfeld nog wat mensen rond die goed genoeg zijn om mee te dingen.

Maar tot die tijd: hard trainen, een goede test trappen op 13 maart (6:20 zou mooi zijn!) en dan streven naar een plekje in de boot!
-----
Als er nog mensen in de OP moeten, moet je dat even melden!
pi_45931016
Ik wil er graag in

( De Delfsche Sport - Delft )
pi_45931690
Als het goed is morgen eindelijk glad examen en dan 's middags nog even lekker uitskiffen.
Proberen om wat conditie op te bouwen voor de Gyas-Hunze ^^
Hele week ook al aan het squashen en fitnessen om zo goed mogelijk aan de start te kunnen verschijnen heheh

Het jammerlijke is alleen dat we in een bagger boot moeten starten
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_45932648
Echte koningen winnen altijd, ongeacht het materiaal

Wat start je eigenlijk sjobber? Als het 4+ is dan kun je ook wel thuisblijven, Euros zet wat oud-wedstrijdroeiers in een 4+ die tot vorige week wedstrijdstatus had binnen de vloot. Gaat he-le-maal goedkomen .
pi_45935266
Als het goed is ook gewoon 4+. Weet niet in wat voor categorie we vallen. Opzich zijn we beginnelingen veld, maar hebben één iemand meeroeien die vorigjaar ook een wedstrijd in de Vlietbokaal heeft gestart (als invaller), waardoor we eigenlijk in het ervaren veld zouden moeten starten. Maar daar is dispensatie voor aangevraagd voor zover ik weet.

Maar wij doen voor de gezelligheid mee. Athans, ik wel. En als we een doel hebben is het wel voor de kannipalen (phocas) eindigen.

En de 2de dag starten we de 750 meter in de B4+.

Enige kutte is momenteel, dat er iemand tegen een rugblessure aanloopt doordat ie onder een open raam (is koude lucht) heeft liggen slapen. En dat we voor de GH maar 2 keer samen hebben getraint.

En ik snap dat het materiaal er niet toe doet... maar wat zitten die bankjes klote (©Bert)
en het voetenbord staat ook te vlak voor mijn voeten, of te schuin. Daar ben ik nog niet helemaal uit...
pi_45936058
Oh trouwens, voor de mensen van Euros: ik ben dit weekend daar, want ga mee met het trainingskamp van Argo (kijken of het een beetje klikt met Jolmer van der Sluis... vorig jaar al mee geroeid, toen ging het goed, wellicht dit jaar ook weer). Als ik vanavond dus weer thuis ben was het niks.

En nu ga ik even hier (omdat het niet in het echt kan vanwege de vroegte) hard vloeken dat ik zo vroeg op moet om de trein naar Enschede Drienerlo te halen: GODVERDEGODVER!!!!
  FOK!fossiel zaterdag 3 februari 2007 @ 12:30:26 #8
1455 Keroppi
kool kikker
pi_45939228
Hehe ons ploegje lijkt eindelijk ook weer een beetje op de baan te komen. Na alle stormen, vaarverboden door kou etc hebben we nu al twee weken weer 2x per week kunnen trainen. (Wat ik zelf met nog 1 a 2 keer sporten aanvul, maar dat terzijde )

Maar waar wij een beetje mee zitten, we trainen nu in een stuurboord opgeriggerde boot. Allemaal prima enzo, maar in het competitieroeien heb je niet altijd je eigen 'vaste' boot. En aangezien de rest allemaal bakboord is opgeriggerd lopen we wel de kans om in een dergelijke boot te moeten starten.

Het is verder wel een fijne boot, voorgestuurd en met een coxvox (voor compoboten toch vaker uitzondering dan regel )
Chick on a mission
pi_45940181
Da's inderdaad een aprte boot Keroppi, maar wel relaxed . Voorgestuurd _moet_ je ook wel een coxvox hebben, ik heb het wel eens zonder geprobeerd, maar daar schiet je niks mee op.

Maar kun je dan niet regelen dat dat schip altijd meegaat naar jullie wedstrijd? Bij ons is het zo dat er met C4-en nog wel een geschoven wordt, maar over het algemeen hebben de ouderejaars club/compo roeiers wel afstelrecht op hun materiaal, alleen voor drukke wedstrijden als de head is het even vechten
  zaterdag 3 februari 2007 @ 15:02:50 #10
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_45942469
Ook ik ben eindelijk aan het trainen geslagen met mijn regioselectieploegje . 3 boottrainingen, 1 ergotraining of circuittraining *om de week*, en tussendoor als we ons vervelen bodyfitten of BOMmen op de ACLO
En we hebben joggingbroeken besteld. Dus als je straks op de GH dames ziet met een grijze broek met roze opdruk "duo quinqe", ben ik er daar ook eentje van.
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
  zaterdag 3 februari 2007 @ 16:09:31 #11
58060 Apoc2003
Er gaat niets boven groningen!
pi_45943841
We zijn afgelopen week eindelijk overgestapt van de boot waar we de afgelopen weken in hebben getraind naar de boot waarin we onze wedstrijden gaan starten. De boot waar we in gaan roeien is een mooie blauwe Hudson-acht waar de canadese damesacht afgelopen zomer nog een wereldbekerwedstrijd (oid) in gestart heeft, prima boot dus!
Het roeien erin is echter wel anders dan de "plastic zak" die we gewend waren, want in die boot kon je nog wel een keer een technische fout maken zonder dat het effect had op de hele boot. Dat is nu wel anders, hoewel ik denk dat dat voor ons niet zo erg is omdat we hierdoor wel gedwongen worden elke training weer optimaal geconcentreerd te zijn.

Nog 4 weken tot de WW! Nog 1,5 kilo afvallen en dan zit ik op mijn streefgewicht (72)! Ik ben bijzonder benieuwd hoe onze ploeg in het veld past. Hoe zit het met het verschil tussen het langebaan en het kortebaan seizoen? Zijn de ploegen die in het langebaan seizoen vooraan varen meestal ook de ploegen die het kortebaanseizoen domineren ?

Oh en als je komend seizoen mensen ziet met knal oranje jassen, dan ben ik daar eentje van
"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
  FOK!fossiel zaterdag 3 februari 2007 @ 16:43:10 #12
1455 Keroppi
kool kikker
pi_45944697
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 13:17 schreef cryforhelp het volgende:
Maar kun je dan niet regelen dat dat schip altijd meegaat naar jullie wedstrijd? Bij ons is het zo dat er met C4-en nog wel een geschoven wordt, maar over het algemeen hebben de ouderejaars club/compo roeiers wel afstelrecht op hun materiaal, alleen voor drukke wedstrijden als de head is het even vechten
Bij ons zijn er een hoop ploegen die in het gladde vieren veld starten, sowieso zijn er een stuk of 4 toewijzingsboten die enkel door 2 a 3 ploegen gebruikt mogen worden en nog 2 (eigenlijk 3) 'algemene gladde vieren'. Een hoop boten, dus ik denk dat ze niet elke wedstrijd de hele vloot willen verslepen... En aangezien wij de enige (of een van de twee) ploegen zijn die in deze boot trainen, denk ik niet dat ze dan zo snel deze meenemen.
Chick on a mission
pi_45944882
Ik vraag me af waar ik in moet rondroeien... waarschijnlijk van die oerlelijke regio shirts van Phocas zelf.
Vandaag overigens ontiegelijk lekker roeiweertje gehad.
Lekker na examen glad (dat natuurlijk makkelijk behaald is), met iemand anders twee skiffs gepakt. Heenweg nog veel wind maar die terugweg was echt gewoon lekker. Mooi om weer eens te kunnen genieten van een stel mooie halen

Morgen weer het water op, anderhalf uur knallen, maar vooral het zoeken naar elkaar en naar een goede opstelling. heb er alweer zin in ^^
pi_45944903

Men eerste blik getrokken

Oke wel op het Comp J18 veld .
Maar toch
  FOK!fossiel zaterdag 3 februari 2007 @ 17:32:27 #15
1455 Keroppi
kool kikker
pi_45945966
Maar tóch gefeliciteerd
Chick on a mission
pi_45948151
Tvp
Wie een kuil graaft voor een ander
is een arbeider.
pi_45948187
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 16:51 schreef seekfaM het volgende:
Oke wel op het Comp J18 veld .
Maar toch
Gefeliciteerd! Is dit bij de ergohead?
pi_45948390
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 18:52 schreef nogeenmaarten het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Is dit bij de ergohead?
pi_45954056
Zozo, wat een prachtig water vandaag, sjiek glad (geen binnevaarders) en een heerlijk zonnetje. Zou dit t eind van de winter geweest zijn? Morgen lekker weer roeien & hopelijk is het net zo lekker weer als vandaag
Proteus-Eretes EJL2007: http://www.ejl2007.nl
pi_45963976
Vanmiddag hendig hard roeien hier in Enschede, in t26 welteverstaan. Roeien gaat hier prima: voor een tweede keer samen twee-zonderen (de eerste keer op de NK vorig jaar) roeit het allemaal wel degelijk. Watervrij, goeie kolken, lekkere snelheid enzo
pi_45964454
Wanenoonlie, stop je met je combi met Dion dan?
pi_45968656
quote:
Op zondag 4 februari 2007 10:36 schreef nanana het volgende:
Wanenoonlie, stop je met je combi met Dion dan?
Ja, dat liep niet lekker (meer) en we hadden een deadline gesteld: op 27 januari moest het structureel beter gaan. Was niet het geval.
pi_45970818
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 16:09 schreef Apoc2003 het volgende:
We zijn afgelopen week eindelijk overgestapt van de boot waar we de afgelopen weken in hebben getraind naar de boot waarin we onze wedstrijden gaan starten. De boot waar we in gaan roeien is een mooie blauwe Hudson-acht waar de canadese damesacht afgelopen zomer nog een wereldbekerwedstrijd (oid) in gestart heeft, prima boot dus!

Ik was enigszins verbaasd toen ik de foto's bekeek inderdaad, maar het wk is er dus mee gevaren. Best een gaaf scheepje hoor
Op welke plek zit jij nu Apoc?
pi_45973551
quote:
Op zondag 4 februari 2007 13:27 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Ja, dat liep niet lekker (meer) en we hadden een deadline gesteld: op 27 januari moest het structureel beter gaan. Was niet het geval.
Aha, dan snap ik het. Mag ik je misschien vragen of je weet wat Dion nu gaat doen? Gaat hij skiffen of gaat hij ook op zoek naar een nieuwe 2- partner?
  zondag 4 februari 2007 @ 16:56:20 #25
58060 Apoc2003
pi_45975902
quote:
Op zondag 4 februari 2007 14:26 schreef cryforhelp het volgende:

[..]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik was enigszins verbaasd toen ik de foto's bekeek inderdaad, maar het wk is er dus mee gevaren. Best een gaaf scheepje hoor
Op welke plek zit jij nu Apoc?
Ik zit op slag, eerst een beetje onwennig maar ik kan het steeds meer waarderen
"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
pi_45976405
hmz de fotos doen het hier niet. Krijg forbidden blaat ofzo.

Vandaag lekker wezen stampen. Voor de 2de keer bij elkaar in een gladde boot, eerste echte training. 1ste 1000 meter nog 4:10 gevaren... wat we ook in een C4 zouden kunnen doen
Daarna naar een zachte 3:52 wezen planken.
Basistempo waren we allen niet tevreden mee, maar wedstrijd tempo was wel aardig, oke het ligt maar op 26 ofzo, maar dan nog.
Vrijdag als het goed is nog een training en dan eens proberen om alles te geven op de 1000 meter en er nog wat vanaf te snoepen.
Man ik heb zin in de GH
  FOK!fossiel zondag 4 februari 2007 @ 17:58:04 #27
1455 Keroppi
kool kikker
pi_45978272
Dus wie zijn er nu allemaal op de Gyas-Hunze?

Sjobber, pluizel en ik?
Chick on a mission
pi_45979332
Volgens mij wel!
pi_45987788
Zet mij maar alvalst op de wachtlijst voor dit topic, want vanaf 1 september ben ik erbij!!

Ga me per 1 maart inschrijven bij het sportcentrum, om alvast een beetje te gaan trainen, maar ik vroeg me af welke spiergroepen en apparaten je het beste kan gebruiken, en wat voor schema's enzo? Behalve de ergometer, wat me sowieso wel een nuttig apparaat lijkt:P

En qua voeding, niet dat ik me daar nu echt al mee ga bezig houden, maar moet je daar ook heel erg bewust mee bezighouden als je eenmaal serieus roeit? Want dat hele niet drinken gebeuren lijkt me al redelijk vervelend, maar als je ook echt enorm moet opletten wat je eet, gaat het wel zwaar worden voor me denk ik:P
pi_45990830
Arnold, Waarom zolang wachten als er ook een lente introductie komt. Die gaat zover ik weet ergens in Maart beginnen en is vaak ook zeer de moeite waard. Geeft je meteen een goede voorsprong en een heel veel betere kans om een plek in een wedstrijdploeg te behalen.
pi_45994363
quote:
Op zondag 4 februari 2007 22:22 schreef jw3 het volgende:
Arnold, Waarom zolang wachten als er ook een lente introductie komt. Die gaat zover ik weet ergens in Maart beginnen en is vaak ook zeer de moeite waard. Geeft je meteen een goede voorsprong en een heel veel betere kans om een plek in een wedstrijdploeg te behalen.
En mocht je tóch bij een sportschool bezig gaan, ga dan gewoon aan je algemene conditie of desnoods kracht werken, maar ga in godsnaam _niet_ ergometeren. De eerste sportschool waar ze weten hoe je moet roeien moet nog opgezet worden .
Dan leer je het alleen maar slecht aan en dat is er later veel slechter uit te krijgen dan als je geen techniek hebt.

WanenOonlie, hoe ging de trial nou, hopelijk niet tegen de enige dukdalf aangevaren .
pi_45995617
Super, dank voor de tips!!

Als ik in maart lid zou worden, kan ik dus eventueel wel gewoon terechtkomen in de eerstejaars boot van de lichting september 2007?
pi_45998076
Hoi Arnold, Het maakt je kans alleen maar veel groter dat je dan in een eerstejaars boot terecht komt. Juist doordat je al net iets meer weet wat roeien is dan degene die in September beginnen. Ik weet niet of je bij de UvA zit, maar als je dan naar een sportschool wilt kun je gewoon naar het USC op de Boelelaan gaan, het sportcentrum. Een redelijk deel van de instructeurs daar weten namelijk ook meteen wat roeien is en kunnen je zeker begeleiden met op een ergometer te zitten.
  FOK!fossiel maandag 5 februari 2007 @ 09:23:09 #34
1455 Keroppi
kool kikker
pi_45999264
Oh als er íets tenenkrommend is, is het hoe mensen in sportscholen ergometeren... Dat zie ik als ware competitie-roeier nog... Heb al menig maal mezelf moeten tegenhouden om ze niet even aan te spreken en het benen-rug-armen principe uit te leggen...
Chick on a mission
  maandag 5 februari 2007 @ 10:50:41 #35
30733 horney_dorney
Illiud Latine dici non potest
pi_46000938
Om te beginnen: mooie OP, complimenten!

Apoc2003, wat jouw vraag betreft: volgens mij is succes op de langebaan geen garantie voor succes op de kortebaan bij de 1e jrs. Ik weet alleen dat P.E. op de WW relatief veel harder gaat dan ze de rest van het seizoen doen In mijn jaar wonnen ze de WW (1e jrs lichte 8) om vervolgens hard terug te vallen.

Wijzelf werden 2e op de WW en H4K en wonnen de Head, maar kregen daarna een dip. Wel altijd A-finale gevaren maar zonder succes, totdat we de 1-na-laatste voor het EYK veld wonnen en toen met 3 ploegen nog kans hadden op de eindoverwinning....die hebben we tenslotte in de laatste wedstrijd op de Slot met een tafje weggekaapt voor Euros . Kortom, het kan nog wel eens wisselen, zeker bij de lichte achten waar het allemaal wat dichter bij elkaar zit. Bij zwaar en dames zie je Nereus bijvoorbeeld vaak keihard domineren een seizoen lang.

Ach, the good old days . Zo, en nu uit de oude-lullen-modus weer terug naar het heden. Zaterdag maar eens een andere skiff gepakt dan de gebruikelijke, een keifijne Fillipi. Lekker weer zeg! Alleen 't lijkt de A2 wel op de Amstel in deze tijd van het jaar...
Jesus loves you...everyone else thinks you're an asshole
http://www.evertdoorn.nl
http://www.evertdoorn.nl/blog
  maandag 5 februari 2007 @ 10:56:06 #36
107631 Pikhoofd
What's in a name?
pi_46001069
@Arnold: ik ben ook lentelid geworden en zit nu samen met nog 3 andere lenteleden in de zware 8, dus als je een beetje fanatiek bent als lentelid heeft dat volgens mij zeker wel invloed.

Wij zijn van het weekend op trainingsweekend geweest. Hebben veel getraind en zondag een sparsessie gevaren. 16.27 over 4,7km. Maar we hadden niet het gevoel alles eruit gehaald te hebben
pi_46004848
Dank voor het compliment. De OP vind ik zelf nog niet zo spannend, en er kan zeker wat meer informatie in (helemaal gaaf zou een live nieuws-feed zijn vanaf NLroei en/of Worldrowing ;D )

Anyway, de trial ging... behoorlijk. We hadden natuurlijk amper getraind op tempo, en hadden onszelf ook een restrictie opgelegd: we zouden de eerste 3 km t26 maximaal gaan varen, en daarna als het ging zouden we gaan klimmen. Uiteindelijk viel mijn strokecoach (ik zit op slag) ergens in het begin al uit, dus wist ik het tempo niet. Bleek dus dat het 24 was, lekker dus
De tijden waren best behoorlijk. Het was vrijwel windstil, en toch voeren we in t24 naar 4:09 over 1000m. Niet bijzonder hard, maar toen we een beetje ons best gingen doen voeren we al snel 3:55 (t26-28 in een korte eind-'sprint'). Al met al dus wel prima. Zit nog voldoende winst in om nog harder te gaan.

Sowieso moet ik daar aan toevoegen dat ik pas echt een beetje moe werd toen we harder gingen raggen De eerste drie kilometer was peanuts, voelde beetje aan als hoge ED

[ Bericht 15% gewijzigd door WanEnOonlie op 05-02-2007 13:29:51 ]
pi_46004941
weet je een goede site waarop staat hoe je goed moet ergometeren?
Ik heb het van een meisje geleerd die op hoog niveau roeide, maar nu wil ik er wel wat meer van weten
pi_46005165
quote:
Op maandag 5 februari 2007 13:25 schreef ellos het volgende:
weet je een goede site waarop staat hoe je goed moet ergometeren?
Ik heb het van een meisje geleerd die op hoog niveau roeide, maar nu wil ik er wel wat meer van weten
Kijk hier eens naar. Hoewel iedereen natuurlijk een 'eigen' techniek heeft waar hij hard mee gaat (zeker op een ergometer kan je wat meer rare dingen doen dan in een boot) doet Xeno Muller het toch heel behoorlijk. Belangrijkste is dat je de volgordes goed aanhoudt, en niet als een debiel voorin wegtrapt zonder druk te pakken. Dat levert niet alleen blessures aan rug / schouders op, maar ook leer je dan nooit fatsoenlijk roeien / ergometeren.

De rest van die site is overigens ook de moeite waard!
pi_46005244
http://www.youtube.com/watch?v=5pygVvtONa0

dus niet beelden maar plaatjes..
pi_46005375
http://www.invernessrowingclub.co.uk/personal/xeno/xeno_erg.html

Ik bedoelde dit

Vergeten de link mee te posten.
pi_46037185
Dankje Wanenoonlie,
Weet je ook een link met die afbeeldingen van getekende trainingsafbeeldingen?
zoals bv in het USC hangt maar dan uitgebreider...?
pi_46041498
Ergometeren in de sportschool is gewoon puur vermaak Daar kan geen slapstick tegenop gewoon!!
pi_46056909
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 15:19 schreef De_Brok het volgende:
Ergometeren in de sportschool is gewoon puur vermaak Daar kan geen slapstick tegenop gewoon!!
zoiets: http://www.youtube.com/watch?v=Vjhp83qP2MA
  FOK!fossiel woensdag 7 februari 2007 @ 08:56:48 #45
1455 Keroppi
kool kikker
pi_46065602
De loting voor de Gyas-Hunze staat online. Vreemd zeg, ik zie een hoop Orca-ploegen die ik wel had verwacht ontbreken. In mijn heat starten ook maar 3 D4+jes...

Nou maar hopen dat het weer wat beter wordt
Chick on a mission
pi_46066199
Ow my god! Zooooo erg heb ik het nog nooit gezien....
pi_46067906
Starttijd: 13:30 man (heat4), wat ben ik blij dat ik niet om 6 uur me bed uit hoef te komen ^^
En daarnaast nog een bijpassend hip startnummer

En zondag ook al zo lekker laat, om 13.00 uur mogen we dan starten
pi_46068225
Overigens zijn ocf81 en ik elkaar afgelopen zondag nog tegengekomen op het water. Hij in een oefenskiff, ik in een mooie gladde Hudson. Je liet je wel een beetje feuten [door de rest van Euros] Onno!
pi_46074274
Je roeide toevallig in de Apollo?
ZO ja, dan sta je in het fotoboek van Phocas...
  woensdag 7 februari 2007 @ 18:09:49 #50
107631 Pikhoofd
What's in a name?
pi_46081189
Wat vinden jullie eigenlijk van de Cato? die wij nu van jullie geleend hebben? Ik ga er zelf niet in roeien, maar de dames of lichte 8 wel...
pi_46083002
De Cato is een geniale boot, volgens de overlevering, maar we hebben maar 1 8 dit jaar, de EJD8+. Hijs niet helemaal de jongste meer volges mij, we krijgen binnenkort een nieuwe Filippi 8
Ik zag vanmiddag de skiff die in ruil is geleend, met die eeuwige AVstickers overal opgeplakt Hij ziet er wel leuk uit verder!
pi_46083265
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 14:31 schreef Sjobber het volgende:
Je roeide toevallig in de Apollo?
ZO ja, dan sta je in het fotoboek van Phocas...
Dat was een 4tje van Argo, Sjobber. Heel even dachten we nog dat het een wel heel dik uitgevallen lichte 4 was
  woensdag 7 februari 2007 @ 19:25:08 #53
107631 Pikhoofd
What's in a name?
pi_46083662
ik vind die rigger van die skiff vooral mooi, maar verder vind ik zo'n empacher skiff niet echt mooi. Geef mij maar zo'n houtkleurige skiff!
pi_46084515
Die riggers zijn idd mooooi, maar dat gele kleurtje heeft ook wel wat. Die streepjes op de zijkant (4) vind ik ook leuk! Das een mooie traditie. Je zou bijna vergeten dat je er hard in moet varen...
pi_46085347
huuu bruikleenskiff? Moet ik eens gaan zoeken dan (of even een foto (iemand?) )
Al bekend voor wie die is dan, of onder welke categorie de skiff valt.
Vandaag voor het eerst in een 2- gezeten. Maar wat voor een lekker nummertje is dat zeg, bijna net zo leuk als Skiffen!

Dacht overigens dat de DCl8+ in de cato zou gaan roeien? Dat plan is dus ook van de baan neem ik aan?
pi_46086014
Haha, je moet wel opletten!
- die skiff is voor Erik. Hij hangt in zo'n gele skiffstelling. Hij heet volgens mij de Ben *nogwattes*
- 2-'en is idd cool
- de clubacht gaat in de Père roeien, de Cato is voor een paar maandjes naar Leiderdorp verhuisd, omdat ze daar een overschot aan eerstejaarsachten hebben en een tekort aan materiaal.
  woensdag 7 februari 2007 @ 22:34:29 #57
107631 Pikhoofd
What's in a name?
pi_46088848
Ben Ponsioen heet hij. Wij hebben inderdaad voor het eerst sinds jaren weer 3 eerstejaars achten en daar is het vlootplan niet echt op berekend...
pi_46091695
Hebben jullie de Ben Ponsioen?!

Wij mochten 'em niet hebben
pi_46093199
Ow, ik dacht dat Erik de Zeneca tot zijn beschikking had. Vandaar dat ik dat niet wist.
En wat moet die kerel met een waarschijnlijk nóg betere skiff... bedoel, ik zou tekenen voor de zeneca (carl Douglas hmmmm)
En de clubacht, destijds was er een plan om uit te vechten tussen de HCl8+ en DCl+ wie in de cato zou gaan roeien. Maar HCl8+ uit elkaar, dus ook geen cato voor de dames? Of was dit meer iets dat de roeiers onderling hadden zitten uitmaken...
Dus dat vond ik ook vreemd. Of.. misschien ben ik wel verenigingsvreemd geworden :|
pi_46093585
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 00:18 schreef WanEnOonlie het volgende:
Hebben jullie de Ben Ponsioen?!

Wij mochten 'em niet hebben
Knorren onder elkaar he, lekker de corpora buitensluiten

Wij hebben trouwens ook 3 achten @ euros
Maar weet iemand iets over sjaarsachten voor dit jaar? En durft er iemand op te wedden?
Zoja, dan wil ik graag _veel_ geld inzetten tegen de euros lichte acht
  donderdag 8 februari 2007 @ 12:12:48 #61
107631 Pikhoofd
What's in a name?
pi_46101272
dat klinkt niet best cryforhelp! Wat denk je van jullie zware 8?

@Wanenoonlie: ik weet niet of jullie ook een 8 te ruil hadden?
pi_46111338
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 12:12 schreef Pikhoofd het volgende:
dat klinkt niet best cryforhelp! Wat denk je van jullie zware 8?

@Wanenoonlie: ik weet niet of jullie ook een 8 te ruil hadden?
Ik vind het persoonlijk bizar dat je een acht durft te vragen. Een acht weegt toch niet op tegen een skiff? Bovendien hebben we op Njord geen achten over (ondanks het gebrek aan een eerstejaars zware acht), aangezien we ook nog bedrijfsroeiers hebben.
  donderdag 8 februari 2007 @ 17:24:07 #63
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_46112179
Grr, ik moet zaterdag om 9 uur starten!!! Wat ruk zeg, nou komt niemand ons aanmoedigen *op onze coach na, waar we zelfs ontbijt voor moeten gaan verzorgen voor ze wil gaan komen*
En wel allemaal eisen dat wij 's middags op komen dagen om hen aan te moedigen
pi_46113060
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 17:02 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Ik vind het persoonlijk bizar dat je een acht durft te vragen. Een acht weegt toch niet op tegen een skiff? Bovendien hebben we op Njord geen achten over (ondanks het gebrek aan een eerstejaars zware acht), aangezien we ook nog bedrijfsroeiers hebben.
Volgens mij was het niet alleen een ruil van een skiffje tegen een acht hoor... Maar dat week niet zeker. 't Zou idd beetje scheef zijn...
pi_46113169
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 02:28 schreef cryforhelp het volgende:

[..]

Wij hebben trouwens ook 3 achten @ euros
Maar weet iemand iets over sjaarsachten voor dit jaar? En durft er iemand op te wedden?
Zoja, dan wil ik graag _veel_ geld inzetten tegen de euros lichte acht
Hehe, ik mag op de Heineken en Head tegen "jouw" lichte units starten. Nog niet 100% zeker in welke combi.
De dames van Phocas zullen vrees ik niet mee gaan strijden in de top van het EYK, maar een blikje zou wel mooi zijn
Ik ben vooral benieuw hoe de WW zullen gaan verlopen voor mijn boot (LB4+)!
pi_46113221
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 17:52 schreef De_Brok het volgende:

[..]

Volgens mij was het niet alleen een ruil van een skiffje tegen een acht hoor... Maar dat week niet zeker. 't Zou idd beetje scheef zijn...
Dat wilden ze iig bij ons. Nou ging eerst ook nog het gerucht de ronde dat ze onze nieuwe acht (Freya - lustrum kado van Oud-Njord uit 2004, beste zware acht die we hebben) wilden hebben voor een skiff die uit (naar ik meen) 2003 komt. Hilariteit alom dus. Later bleek dit niet te kloppen, het ging hen om de Asgard: de enige andere gele Empacher acht voor zwaar die we hebben (bouwjaar 1998). Als eerstejaars zwaar dus zou willen combineteren voor de H4k en Head was er dan voor hen geen boot geweest (no way dat die de nieuwste boot krijgen!).
pi_46113304
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 17:55 schreef De_Brok het volgende:

[..]

Hehe, ik mag op de Heineken en Head tegen "jouw" lichte units starten. Nog niet 100% zeker in welke combi.
De dames van Phocas zullen vrees ik niet mee gaan strijden in de top van het EYK, maar een blikje zou wel mooi zijn
Ik ben vooral benieuw hoe de WW zullen gaan verlopen voor mijn boot (LB4+)!
N.a.w. start ik de H4K en Head in het 1e divisie zware veld. In een (dan dus niet) lichte combi. Lijkt me mooi

Vorig jaar zat ik in een Laga-combi die het 2e divisie zware veld aanveegde. De Heineken wonnen we alle afstanden en op de Head hadden we bijna een minuut voorsprong op de nummer twee (Nereus). We haalden toen overigens op de laatste 100 meter de ploeg die als eerste in ons veld gestart was (Vidar/Naval Academy) in. Wij waren in het veld van 7 (denk ik) als laatste gestart.

(Het was een Laga/Proteus/Okeanos/Willem III/Njord-combi)
pi_46122759
ik was niet helemaal op de hoogte van de startvolgorde, en toen ik hoorde dat ik moest oproeien, dacht ik dat het tijd was. Meestal is het met onze trials zo dat je als je wat meer naar achter ligt van de rest te horen krijgt of je moet of niet. De tijd was overigens nogal teleurstellend, er is veel werk aan de winkel.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-02-2007 22:49:04 ]
pi_46124057
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 18:00 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

N.a.w. start ik de H4K en Head in het 1e divisie zware veld. In een (dan dus niet) lichte combi. Lijkt me mooi

Vorig jaar zat ik in een Laga-combi die het 2e divisie zware veld aanveegde. De Heineken wonnen we alle afstanden en op de Head hadden we bijna een minuut voorsprong op de nummer twee (Nereus). We haalden toen overigens op de laatste 100 meter de ploeg die als eerste in ons veld gestart was (Vidar/Naval Academy) in. Wij waren in het veld van 7 (denk ik) als laatste gestart.

(Het was een Laga/Proteus/Okeanos/Willem III/Njord-combi)
Ik hoorde dat jullie waren by far te sterk voor jullie veld. Aan de hand waarvan wordt bepaald in welke divisie je start?
pi_46124602
Zover ik weet wordt bepaald in welke divisie je start door de status. Keek net eens in de uitslagen en ze waren inderdaad wel sneller dan de rest van het veld. Echter in eerste divisie zou het middenmoot zijn geweest. Zag dat bij de lichte velden de 3de divisie sneller ging dan de eerste, dus dat is ook wel weer iets geks.
pi_46129785
1e Divisie is SA
2e divisie is O
3e divisie is N
4e divisie is Ej
pi_46130103
Volgens mij heeft de lichte divisie niet echt prioriteit van de vereniging, bij ons zaten afgelopen jaar 5 lichte pikken in de verenigingsacht.
  vrijdag 9 februari 2007 @ 10:21:25 #73
107631 Pikhoofd
What's in a name?
pi_46131980
Hebben de lichte mannen eigenlijk ook een vergelijkbare website als www.teamemke.nl ?
  vrijdag 9 februari 2007 @ 10:56:36 #74
58060 Apoc2003
pi_46132877
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 07:35 schreef WanEnOonlie het volgende:
1e Divisie is SA
7 kwalificerende blikken

2e divisie is O
3 kwalificerende blikken

3e divisie is N
1 kwalificerend blik

4e divisie is Ej
0 kwalificerende blikken
Zo was het toch?
-Rudyard Kipling
pi_46136176
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 10:21 schreef Pikhoofd het volgende:
Hebben de lichte mannen eigenlijk ook een vergelijkbare website als www.teamemke.nl ?
nee volgens mij niet, ik heb hem nog niet gevonden. wel houd 1 van de roeiers een weblog zeer regelmatig bij en daar staan ook verslagen op van t trainingskamp in sevilla met uitslagen van alle testjes. Maar jammer genoeg is er verder net echt een overzichtelijke site van wat er zich in t lichte kamp afspeelt enzo

[ Bericht 1% gewijzigd door -Banaan- op 10-02-2007 12:46:58 ]
pi_46138683
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 10:56 schreef Apoc2003 het volgende:

[..]

Zo was het toch?
SA = 8
  vrijdag 9 februari 2007 @ 16:00:49 #77
30733 horney_dorney
pi_46142797
Ik ga op de H4K en de Head maar lekker meefietsen; m'n schoonbroer vaart nog ergens mee in een W3 clubachtje en m'n oude roeimaatjes coachen EJL bij de buren. En kan ik mooi m'n nieuwe lens ff testen met wat footootjes
pi_46169163
We hadden vandaag weer een testje in de boot, t ging wel redelijk goed. Maar er zijn nog genoeg dingen om aan te werken tot aan de WW.

WanEnOonlie, heb jij binnenkort ook zo'n talentergometertest? wat zijn je doelen voor dit jaar, ga je definitief 2 zonderen met Jolmer?
  FOK!fossiel zaterdag 10 februari 2007 @ 17:13:00 #79
1455 Keroppi
kool kikker
pi_46176251
Wat was het KOUD op de Gyas-Hunze! IJspegels aan de riemen, (gevoels)temperatuur onder het vriespunt. En door de enorme wind leek het eerste deel wel of we de noordzee aan het bevaren waren, mijn god wat een golfslagbad.

Goede nieuws is dat we ondanks alle afgevroren ledematen toch nog (6e heat is nog niet officieel) 4e in het D4+ veld zijn geworden, en snelste Orcaploeg
Maar... als ik eerlijk ben hadden we misschien nog wel een snellere tijd neer kunnen zetten
Chick on a mission
  zaterdag 10 februari 2007 @ 21:39:11 #80
107631 Pikhoofd
What's in a name?
pi_46185296
Goed gedaan! Ook nog veel last van de regen/sneeuw gehad?
  zondag 11 februari 2007 @ 18:39:24 #81
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_46212107
Mijn god wat was het koud op de gyas-hunze!!! ploeggenootje kon tijdens de 2500 meter haar paal op de een of andere manier niet meer goed draaien, en kreeg hem ook niet meer goed uit het water, waardoor ze als een soort van anker fungeerde om de paar halen. Probeer dan als slag je tempo nog maar vast te houden :S. Gelukkig ging het vandaag een stuk beter op de 750 meter. Geen toptijden, maar nu weten we dat we nog veel harder kunnen trappen!
Voor de mensen die het hebben gezien: ik was t meisje in een van de aegirC4tjes op slag in aegirtenue (natuurlijk) met unoxmuts en een ontzettende zeehondjeshoest....
  zondag 11 februari 2007 @ 18:47:26 #82
58060 Apoc2003
pi_46212363
quote:
Op zondag 11 februari 2007 18:39 schreef Pluizel het volgende:
Mijn god wat was het koud op de gyas-hunze!!! ploeggenootje kon tijdens de 2500 meter haar paal op de een of andere manier niet meer goed draaien, en kreeg hem ook niet meer goed uit het water, waardoor ze als een soort van anker fungeerde om de paar halen. Probeer dan als slag je tempo nog maar vast te houden :S. Gelukkig ging het vandaag een stuk beter op de 750 meter. Geen toptijden, maar nu weten we dat we nog veel harder kunnen trappen!
Voor de mensen die het hebben gezien: ik was t meisje in een van de aegirC4tjes op slag in aegirtenue (natuurlijk) met unoxmuts en een ontzettende zeehondjeshoest....
In welke heat moest je starten?

Het was inderdaad koud! Vandaag moest ik sturen, maar de heat was op een of andere manier uitgesteld met een half uur waardoor we eerst bijna een uur mochten gaan oproeien... brrrrr!

Maar zoals mijn stuur het zegt: "Kou is een emotie, die kan je uitzetten!" Dat heeft me er uiteindelijk wel doorgesleept
-Rudyard Kipling
pi_46216534
Heh, zaterdag 2500 meter, mooi 6de geworden in H4+ veld. Met een tijd van 10:06. tegenvallend, kon zeker beter. Tempo lag namelijk in het 1ste deel veel te hoog voor de omstandigheden.

Zondag de 750 meter verroeid in het B4+ veld. Geloof dat de tijd 2:49 was en waren daarmee tweede. En dus moest er een halve finale 200 meter gevaren worden.
Maar zelfs met een huge-ass snoek van mezelf tijdens het startje hebben we onszelf makkelijk weten te plaatsen voor de finale.
Gelukkig een kleine pauze tussendoor, want daarvoor lagen we al tegen de 3 uur lang op het ijskoude water in die ijskoude wind. Echt zoooo slecht georganiseerd die laatste paar heats.
Magoed, finale tegen een andere phocas ploeg, Kannipalen. Die 2:42 ofzo hadden op de 750 meter.
Majah, alles er uit stampen over die kleine 200 meter en dan nog winnen ook. Dus een klein compoblikje binnengehaald
pi_46230439
Woei! Lekker trainingsweekend gehad op de Amstel dit weekend. Natuurlijk een aantal technische trainingen, maar ook een 5K gedaan en dat ging retegoed! Het was wel enorm afzien, maar als het dan (vooral de eerste 2k) zoooo lekker loopt kan je ook aan het eind nog wat geven. Deze week nog een nieuwe, voorgestuurde boot en dan maar vlammen op de WW
Torque: gefeliciteerd
  maandag 12 februari 2007 @ 12:24:55 #85
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_46233760
quote:
Op zondag 11 februari 2007 18:47 schreef Apoc2003 het volgende:

[..]

In welke heat moest je starten?
ik zat beide ochtenden in de vroegste heat. dus zaterdag 9 uur en zondag 10 uur....
Ik weet overigens ook wel waarom al die heats uitgesteld waren zondagmiddag. Er was een damesploegje van skoll dat eerst op gyas moest instappen, maar toen toch op de hunze, maar op de hunze lag hun boot niet, die lag nog op gyas. Dus toen de heat moest beginnen, moesten zij nog met een busje naar de hunze en oproeien naar de start... Daar hebben jullie dus kou om geleden *ipv dat ze dat ploegje in een volgende heat plaatsen...*
  maandag 12 februari 2007 @ 13:55:17 #86
30733 horney_dorney
pi_46236138
ben 1x op de Gyas Hunze geweest, 't lijkt daar ieder jaar wel koud te zijn!
  FOK!fossiel maandag 12 februari 2007 @ 15:54:40 #87
1455 Keroppi
kool kikker
pi_46240229
Twee jaar terug was het een heuse hel. Toen was het niet alleen koud maar regende en waaide het ook heel hard. Een Orca-stuurtje van een gladde vier is toen overboord gewaaid
Chick on a mission
pi_46242288
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:54 schreef Keroppi het volgende:
Twee jaar terug was het een heuse hel. Toen was het niet alleen koud maar regende en waaide het ook heel hard. Een Orca-stuurtje van een gladde vier is toen overboord gewaaid
Sorry, ik moest lachen

Wat mij betreft: a.s. zaterdag roeien op de Bosbaan met de lichte talenten
pi_46242715
Vorig jaar was het wel koud op de Gyas, maar was het droog en zo goed als windstil. Vond het nog niet eens zo heel erg, want als je hard aan het roeien bent, krijg je het vanzelf wel warm !!!

Voorlopig trouwens geen roeien voor mij! Vrijdag ongelukje gehad bij ballet (ja, dat doe ik ook nog) en nu eerst maar eens naar een specialist. Voorlopig kan ik sowieso mijn been niet helemaal strekken en helemaal buigen is ook nog niet echt comfortabel!!
  maandag 12 februari 2007 @ 17:51:11 #90
107631 Pikhoofd
What's in a name?
pi_46244565
Leuk Wanenoonlie. Je doet dus niet mee met de Zijlhead? En met hoeveel zijn jullie totaal?
pi_46246046
quote:
Op maandag 12 februari 2007 17:51 schreef Pikhoofd het volgende:
Leuk Wanenoonlie. Je doet dus niet mee met de Zijlhead? En met hoeveel zijn jullie totaal?
Nee met de Zijlhead ben ik er idd niet bij. We zijn (naar ik meen) met twee viertjes.
pi_46307981
Dit weekeinde trainingweekend in amsterdam. ik geloof dat ik ook op de bosbaan ga zijn.
pi_46322001
Ik ben er toch niet. De KNRB heeft nog geen boten geregeld. Misschien dus alsnog de Zijlhead, al is dat nog twijfelachtig.
  donderdag 15 februari 2007 @ 09:46:33 #94
30733 horney_dorney
pi_46322845
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:54 schreef Keroppi het volgende:
LOL, ik moest ook lachen

Zag laatst een geniaal filmpje van een stuurtje die aan zo'n klostouwtje bleef hangen of dat vasthield; die hield er een nat pak aan over en ik een enorme stuiptrekking van het lachen....had wel e.e.a. uit te leggen aan collega's hier op m'n werk...

Wordt mooi weer van het weekend, lekker roeien. Zal wel mega-druk zijn met al die boten. Wat me overigens opvalt; mochten hier mensen van De Hoop rondlopen: leer eens sturen!! Ik ben recentelijk al een paar keer goed afgesneden door harries in de 4 of 8 die denken dat de overzijde van de Amstel ook van hen is...
pi_46352596
En toen waren er geen coaches beschikbaar . dus ik ga lekker niet op trainingsweekeinde. Wel thuis drie keer varen dit weekeinde.s
  vrijdag 16 februari 2007 @ 00:06:13 #96
58060 Apoc2003
pi_46352851
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 09:46 schreef horney_dorney het volgende:

[..]

Zag laatst een geniaal filmpje van een stuurtje die aan zo'n klostouwtje bleef hangen of dat vasthield; die hield er een nat pak aan over en ik een enorme stuiptrekking van het lachen....had wel e.e.a. uit te leggen aan collega's hier op m'n werk...
Haha ja dat filmpje heb ik hier nog wel op mijn PC staan. Ik ken het betreffende stuurtje vrij goed en het blijft altijd een mooi verhaal om nog een keer ''boven water te halen''.
Ze vond het zelf overigens niet zo om te lachen

Zondag overigens sparren tegen de lichten van aegir over 5km, helaas met invaller omdat een van onze roeiers een weekend verhinderd is, maar desalnietemin een mooi testmomentje
-Rudyard Kipling
pi_46425695
Altijd leuk van die verhalen. Zo circuleert er ook nog één van een ploeggenoot van mij. Die viel het water in bij het uithalen van het roertje...

Of een coach die aan de verkeerde kant van zijn fiets afstapt, zo het water in. Dat is er ook wel een om te onthouden ^^

Bagger alleen, dat daar dan weer net geen filmpjes van zijn

Sinds zaterdag weer begonnen met skiffen na een paar weken 'rust' te hebben genomen in deze discipline. Meteen weer 4 blaren natuurlijk en een conditie die echt nergens toe staat.
Maar vandaag maar weer het water opgegaan in de hoop me techniek te kunnen verbeteren. Denk dat ik nu ook wel een lekker basis tempotje heb. Dus binnenkort maar eens kijken of de skiffhead op het trainingsplan kan worden gezet.
pi_46425988
Geslaagd voor sportkeuring
pi_46429666
Ik heb lekker geroeid vandaag Kilometertje of 21, net iets te vervelende wind en zelfs al pleziervaart ( ), maar overall ging het lekker. Gisteren ook nog een startje gedaan om even te kijken of we het nog een beetje konden. Gelijk t49 in de 2-. Niet dat het belangrijk is, maar toch wel weer leuk
pi_46434163
quote:
Op zondag 18 februari 2007 14:44 schreef seekfaM het volgende:
Geslaagd voor sportkeuring
Aan het mixen van(zondag)ochtend?
  zondag 18 februari 2007 @ 18:54:23 #101
107631 Pikhoofd
What's in a name?
pi_46434271
Gisteren de Zijlhead (een achtervolgingsrace over 4,5 ? km) gevaren. Het ging niet bijster goed. Wel de snelste tijd, maar maar 6 seconden sneller dan onze lichte 8, terwijl dat 2 weken terug nog 23 seconden was We hadden wel een invaller omdat een van onze beste roeiers geblesseerd afgevallen is. Maar het moet dus beter!
pi_46436747
quote:
Op zondag 18 februari 2007 18:54 schreef Pikhoofd het volgende:
Gisteren de Zijlhead (een achtervolgingsrace over 4,5 ? km) gevaren. Het ging niet bijster goed. Wel de snelste tijd, maar maar 6 seconden sneller dan onze lichte 8, terwijl dat 2 weken terug nog 23 seconden was We hadden wel een invaller omdat een van onze beste roeiers geblesseerd afgevallen is. Maar het moet dus beter!
Snelste tijd, maar niet de winnaar. Njord was 1, 2 en 3.
  maandag 19 februari 2007 @ 16:07:43 #103
107631 Pikhoofd
What's in a name?
pi_46460165
Klopt, gefeliciteerd. Maar met de omrekenfactor voor een zware eerstejaars 8 is ook wel heel lastig om te winnen. Ik geloof dat we dan 2 minuten sneller hadden moeten varen dan we zaterdag deden...
pi_46460680
Apesop weer eens over the top bezig. Vlonder verven ok, maar de zwaan (waar talloze uren in zijn gaan zitten)

Jammer jammer, knorren begrijpen het kennelijk toch niet
  maandag 19 februari 2007 @ 16:32:36 #105
107631 Pikhoofd
What's in a name?
pi_46460873
Die zwaan is toch zo weer wit? Dat is toch gewoon een plank? Trapje erbij, even schuren en een (of hooguit twee)laagjes verf erover.

Beter dan allemaal fietsen bekladden. Daar is verf moeilijker vanaf te halen. En de voedcokar moet ook weer geschilderd worden...
pi_46461911
Neuh, die zwaan is niet zomaar weer wit hoor. Daar maak je dat hele ding mee kapot als je dat gaat schuren. Daarnaast ook het doorschijnende van paars versus wit enzo.
  maandag 19 februari 2007 @ 18:49:38 #107
58060 Apoc2003
pi_46464921
http://www.youtube.com/watch?v=6mJsEUBcw18

Dit ben jij toch De_Brok? Vond het toevallig toen ik aan het rondneuzen was op youtube
-Rudyard Kipling
pi_46465572
quote:
Op maandag 19 februari 2007 17:05 schreef WanEnOonlie het volgende:
Neuh, die zwaan is niet zomaar weer wit hoor. Daar maak je dat hele ding mee kapot als je dat gaat schuren. Daarnaast ook het doorschijnende van paars versus wit enzo.
Wat is er precies met die zwaan en vlonder gebeurd??
is een arbeider.
pi_46468345
Paars geverfd. En niet het hele vlonder hoor, daar is het te groot voor. Een aanzienlijk deel. De vlonder zou nog een aardige grap zijn geweest, maar die zwaan is gewoon not done.
pi_46468426
quote:
Op maandag 19 februari 2007 20:06 schreef WanEnOonlie het volgende:
Paars geverfd. En niet het hele vlonder hoor, daar is het te groot voor. Een aanzienlijk deel. De vlonder zou nog een aardige grap zijn geweest, maar die zwaan is gewoon not done.
Ach, als je je echt humorloos wil tonen kan je altijd nog hun provisorische soos in de fik steken
is een arbeider.
pi_46468475
quote:
Op maandag 19 februari 2007 20:08 schreef theSummoner het volgende:

[..]

Ach, als je je echt humorloos wil tonen kan je altijd nog hun provisorische soos in de fik steken
Ik heb volgens mij al hardop iets gemompeld over "nieuwbouw danig verpesten".
pi_46468753
quote:
Op maandag 19 februari 2007 20:09 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Ik heb volgens mij al hardop iets gemompeld over "nieuwbouw danig verpesten".
Let je wel ff op het deel van de Blauwe Schuit dan? M'n zus is daar e.t. bestuur namelijk
is een arbeider.
pi_46468977
quote:
Op maandag 19 februari 2007 20:08 schreef theSummoner het volgende:

[..]

hoe kan je een berg zand laten affikken????
Dr. Plien, voor al uw problemen!
pi_46469238
Plien!

OT: misschien tijdens t laatste feestje ff helpen met afbreken, met wat wasbenzine en een welgemikte lucifer??
is een arbeider.
pi_46473606
quote:
Op maandag 19 februari 2007 18:49 schreef Apoc2003 het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=6mJsEUBcw18

Dit ben jij toch De_Brok? Vond het toevallig toen ik aan het rondneuzen was op youtube
Jep! leuk filmpje toch?
owja: ik zit op boeg
pi_46473647
Op zich is alles paars verven natuurlijk best een aardige grap, maar dan moet je het niet met superpermanente verf doen, da's toch een tikje asubtiel. Maarreh, een beetje goede prankster heeft natuurlijk foto's gemaakt, dus waar zijn ze? )
quote:
Op maandag 19 februari 2007 21:54 schreef De_Brok het volgende:

[..]

Jep! leuk filmpje toch?
owja: ik zit op boeg
Als ik een tip mag geven:
gelijk inpikken met de slag

NOFI maar sjaars roeienis altijd grappig
pi_46477975
Zit er eigenlijk enige (trainings)voordeel aan, door je boot zo aan te riggeren als in dat filmpje van licht07?

[interessant]Bij dezelfde youtube user GH filmpje is mijn ploeg op het laatst nog te zien in het B4+ veld, ik op 3 (al durf ik dat niet te zeggen als ik naar de 'techniek' kijk
Ook op 55 sec. van het filmpje zijn we te zien ^^[/interessant]
pi_46481479
Niet specifiek voordeel. Er is lange tijd gedacht dat een blok een boot harder zou laten gaan, maar dat is niet zo. Het kan alleen bepaalde problemen oplossen (technisch minder begaafd iemand vooruit helpen, omtrekken van de boot voorkomen) of gewoon beter roeien. Iedereen heeft zo zijn eigen 'beste' positie.
pi_46482566
Blokken zijn echt details als het gaat om harder gaan, je kan er inderdaad mensen mee op de juiste plaats zetten, dat geldt vooral voor viertjes. Bij top 4 zonders zie je het ook nog wel eens. Maar die kunnen echt op alle mogelijke manieren opgeriggerd zijn, gewoon omdat er volledig geoptimaliseerd is.

Blokken in een 8 zijn over het algemeen omdat er iemand niet kan volgen. Of wat ik wel eens heb meegemaakt was dat er een spant aan een kant van de boot kapot was en als noodgreep werd de rigger toen aan de andere kant van de boot gezet, en toen vormde er een blok.

Andere creatieve toepassing is natuurlijk te zien in het filmpje van de holland8 II op de hollandbeker, waarin ze in 3 blokken zitten. Dat lijkt hoofdzakelijk als doel te hebben om de tegenstander flink in verwarring te brengen en zo harder te gaan. Maar het ziet er wel gaaf uit ) Alleen is het niet zo goed voor de boot
  dinsdag 20 februari 2007 @ 12:44:06 #120
107631 Pikhoofd
What's in a name?
pi_46486600
Tegenstander in verwarring brengen met de opstelling?

Vanmiddag krijgen wij een nieuwe zware 4 bij asopos. Alleen wel jammer dat we nu voor het eerst in jaren een zware 8 hebben...
pi_46496627
Blokken in een boot zijn gewoon gaaf!
  FOK!fossiel dinsdag 20 februari 2007 @ 19:15:56 #122
1455 Keroppi
kool kikker
pi_46499625
Maareh de Brok, wat me eigenlijk in jullie filmpje vooral opviel was dat jullie geen voorgestuurde boot hebben. Ik dacht dat alle wedstrijdboten (en nu al 4 gladde vieren in onze competitievloot) toch wel voorgestuurd waren.

Geen idee of het trouwens voordelen heeft qua roeiprestaties, maar als compo-roeier (lees: in het donker en op drukke tijden) vind ik het voor de veiligheid ideaal, je hebt beter overzicht en voor wat er achter je gebeurt kun je een beetje met je boeg communiceren.
Chick on a mission
pi_46503848
We hebben sinds afgelopen weekend een voorgestuurde boot hoor, wees niet bevreesd!
  FOK!fossiel dinsdag 20 februari 2007 @ 22:43:43 #124
1455 Keroppi
kool kikker
pi_46509169
Oh het was geen verwijt oid, meer nieuwgierigheid
Chick on a mission
  FOK!fossiel dinsdag 20 februari 2007 @ 22:53:15 #125
1455 Keroppi
kool kikker
pi_46509659
quote:
Op maandag 19 februari 2007 21:55 schreef cryforhelp het volgende:
Op zich is alles paars verven natuurlijk best een aardige grap, maar dan moet je het niet met superpermanente verf doen, da's toch een tikje asubtiel. Maarreh, een beetje goede prankster heeft natuurlijk foto's gemaakt, dus waar zijn ze? )
Er stond al een linkje op het gastenboek van Orca: http://www.ejh007.nl/index.php?page=film&id=pms

Wel een beeeeeetje langdradig...

*edit*

Ik heb het filmpje nu helemaal uitgekeken maar nemen deze heren de rivaliteit tussen twee verenigingen misschien iets te serieus? Ik snap heus wel deze dood verwensingen etc met een handvol zout genomen moeten worden, maar hoe erg kun je iets overdrijven?

Misschien komt het omdat wij de loods en kleedkamers gewoon delen met de 'buren' maar zo extreem heb ik het hier in Utrecht nog nooit gehoord.

(of word ik oud en kan ik niet meegaan in dergelijk enthousiasme van kids met bouwjaar 88/89 )

[ Bericht 29% gewijzigd door Keroppi op 20-02-2007 23:00:18 ]
Chick on a mission
pi_46509840
En kinderachtig, vooral de terugweg...

Ik vatte het ook niet op als verwijt hoor. Ik ben er gewoon trots op dat we nu wel een voorgestuurde boot hebben
pi_46510823
Ik moet zeggen, vorig jaar heb ik niet zoveel gemerkt van acties tussen njord en av. dit jaar dus wel.....
pi_46512401
Wat een trieste rukkers die gasten
is een arbeider.
pi_46513801
Het verven van die zwaan vind ik opzich nog wel hip, maar de rest is beetje over-done. En de reactie van de heren is te zielig voor woorden.

Nu maar hopen op een roei-by actie van njord. Geef je roeiers een paintball gun met licht blauwe verf mee en dan maar ff lekker langs AV-EJH07 roeien om het vuren te openen.
pi_46517148
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 00:54 schreef Sjobber het volgende:
Het verven van die zwaan vind ik opzich nog wel hip, maar de rest is beetje over-done. En de reactie van de heren is te zielig voor woorden.

Nu maar hopen op een roei-by actie van njord. Geef je roeiers een paintball gun met licht blauwe verf mee en dan maar ff lekker langs AV-EJH07 roeien om het vuren te openen.
JUIST het verven van de zwaan vind ik niet zo hip. Maar goed, da's mijn persoonlijke mening en ik ben een beetje bevooroordeeld.

Bovendien, de actie van de Lichte Acht was niet bijster origineel (komt voort uit iets wat we op Njord al jaren bij de leden zelf doen), en dan moet je JUIST met iets origineels komen als Asopos. Dat maakt het dan leuk. Hetzelfde doen, maar dan 'erger' is niet gaaf, cool of enorm vet, dat is juist onwijs treurig, en laat de zaak alleen maar uit de hand lopen.

[ Bericht 21% gewijzigd door WanEnOonlie op 21-02-2007 08:57:22 ]
pi_46519128
Na zien filmpje: Apesop EJL vinden zich echt een paar machten te gaaf.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 21-02-2007 10:35:45 ]
  woensdag 21 februari 2007 @ 12:03:48 #132
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_46521496
hm, toen al die foto's aan het begin van het apesopfilmpje waren geweest, wist ik eigenlijk al genoeg. tijdens de rest van het filmpje dacht ik eigenlijk alleen maar "duurt lang!!!!". en die hele getaway had er gewoon uitgekund, was alleen leuk geweest als iemand ze had achtervolgd ofzo...
blijven oefenen, apesop!
  woensdag 21 februari 2007 @ 12:04:37 #133
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_46521522
Oja, wie gaan er komend weekend nog meer naar de blasphemy?
  woensdag 21 februari 2007 @ 12:11:18 #134
107631 Pikhoofd
What's in a name?
pi_46521737
Dat filmpje is gewoon een geintje. Net als die hele actie. En tuurlijk, die dingen van hand in hand enz. slaan nergens op. Maar nemen jullie het nu niet allemaal te serieus? En nee, ik heb er niets mee te maken...
pi_46522847
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 12:11 schreef Pikhoofd het volgende:
Dat filmpje is gewoon een geintje. Net als die hele actie. En tuurlijk, die dingen van hand in hand enz. slaan nergens op. Maar nemen jullie het nu niet allemaal te serieus? En nee, ik heb er niets mee te maken...
Die gasten nemen zichzelf wat te serieus
is een arbeider.
  woensdag 21 februari 2007 @ 13:18:21 #136
58060 Apoc2003
pi_46523775
Concentreer je liever op roeien.....
-Rudyard Kipling
pi_46524134
Over 1,5 week volgens mij weer de eerste wedstrijd te gaan. Zijn er nog mensen die gaan kijken of dit jaar de Winterwedstrijden doorgaan?
pi_46524549
no contest, het is veel te warm om nu nog bevroren waterwegen te krijgen denk ik.
  FOK!fossiel woensdag 21 februari 2007 @ 15:26:57 #139
1455 Keroppi
kool kikker
pi_46527607
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 12:50 schreef theSummoner het volgende:

[..]

Die gasten nemen zichzelf wat te serieus
Precies! Dat is er zo sneu aan.

Als we toch gemeen aan het doen zijn ( ) hebben jullie op die site van hun ook onder het kopje "Babe/bitch van de week gekeken"...
Chick on a mission
pi_46527619
Omg
pi_46530799
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 15:26 schreef Keroppi het volgende:

[..]

hebben jullie op die site van hun ook onder het kopje "Babe/bitch van de week gekeken"...
Je kan het gewoon niet hebben dat je er zelf niet tussenstaat geloof ik zo
Maar idd... waar is de tijd van de smaak gebleven

Maandag alweer de Phocas ergometer kampioenschappen... en me ploeg wil dat ik er aan meedoe. Echt geen zin in
pi_46602943
Allemaal even inschrijven voor de start van het recreantenseizoen, namelijk de Laak Prognose Race (LPR). 4000 m gevolgd door 250 m sprint. Mooie oefening voor de Heineken. De wedstro's naar Delft voor de Winterwedstrijden en de clubbers naar Den Haag. Gecombineerd bootvervoer mogelijk.

Via het forum is er misschien een voordeeltje met mij te regelen ten aanzien van de uitslag
Maarten van de DDS heeft zich al ingeschreven zie ik. Zeer mooi.
pi_46607881
Ik heb een geblesseerde tussenribspier, geen WW voor mij
pi_46608626
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 22:07 schreef ocf81 het volgende:
geblesseerde tussenribspier
Auw. Vooral met hoesten en lachen. ook wel eens gehad na 11-steden. veel sterkte ermee.
Compo 1X starten bij de LPR? Die kan je gezien de inschrijvingen tot nu toe winnnen, mits je Niels Ottow voor kan blijven.
pi_46615546
OCF81, Ik weet er niet heel veel van, maar dacht dat de tussenrib vooral voorkwam bij het vrouwen roeien. In ieder geval heel veel sterkte met het herstel en hoop dat je weer snel mee kunt doen met de diverse wedstrijden.
pi_46622268
Vanmorgen een 2k-test voor de oude vier achter gedaan. 6:27.4, niet écht voluit gegaan, al had ik ook niet heel veel over. Over drie weken het echte werk: 13 maart knallen op de Bosbaan, hopen op een tijd onder de 6:25/6:24.
  zaterdag 24 februari 2007 @ 18:14:49 #147
107631 Pikhoofd
What's in a name?
pi_46629958
Zitten er in die oude vier lichten en zwaren door elkaar, of is het een van de twee? En zit je erbij?
pi_46656806
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 13:52 schreef WanEnOonlie het volgende:
hopen
  zondag 25 februari 2007 @ 18:41:16 #149
58060 Apoc2003
pi_46665245
Vandaag voor de laatste keer hard gevaren voor de WW en moet zeggen dat het helemaal niet onaardig ging. Gemiddeld tempo 28,5 gevaren en vrij constante tijden. Uiteindelijke tijd rond de 17 minuten en 30 seconden, met een lichte tegenwind. Het vertrouwen is er in ieder geval, nu hopen dat we dat zaterdag ook kunnen laten zien!

Overigens ben ik afgelopen week ziek geweest, en het valt me op hoe hard het aankomt als je een weekje niet traint en op bed ligt. Is het ook waar dat als je veel sport, je afweersysteem minder goed werkt? Dat vertelde iemand me, maar ik weet niet of het nou echt zo is of dat het een broodje aap verhaal is.
-Rudyard Kipling
pi_46665363
LPR komt mijn ploeg iets te vroeg eigenlijk. Wel over nagedacht, maar de Drienerloo Regatta leek ons makkelijker haalbaar, met zowel vervoer als het lenen van een boot.

Waarschijnlijk starten we alleen H4+, ff Euros eraf palen.
Maar als het uitkomt met de blok indeling, ook eens kijken voor nog een extra nummertje. 2x, 1x of 4x+.
  zondag 25 februari 2007 @ 22:10:32 #151
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_46674718
quote:
Op zondag 25 februari 2007 18:41 schreef Apoc2003 het volgende:
Overigens ben ik afgelopen week ziek geweest, en het valt me op hoe hard het aankomt als je een weekje niet traint en op bed ligt. Is het ook waar dat als je veel sport, je afweersysteem minder goed werkt? Dat vertelde iemand me, maar ik weet niet of het nou echt zo is of dat het een broodje aap verhaal is.
Wat naar dat je ziek was, nu weer helemaal beter?
Van veel sporten gaat je afweersysteem niet achteruit, je afweer gaat er pas op achteruit als je zoveel trainingen draait, dat je lichaam niet volledig kan herstellen van de een training voor je met de volgende begint. Hierdoor kun je oververmoeid raken, en daarmee gaat je weerstand heel snel achteruit. Daarom is het ook zo belangrijk om afwisseling aan te brengen in trainingen, zodat je na een zware training de tijd krijgt om te herstellen.
pi_46676109
Van veel trainen wordt je standaard weerstand zeker wel minder. Aangezien iedere keer trainen een reactie geeft in je lichaam voor herstel wordt daar duidelijk energie aan besteed. Het klopt dus inderdaad dat topsporters gevoeliger zijn om ziek te worden, Daarnaast een andere factor, met een klein iets ga je wel gewoon naar college of werk, echter als topsporter merk je dat meteen. Je bent veel bewuster bezig met je lichaam dan de gemiddelde kantoorklerk..
pi_46679763
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 13:52 schreef WanEnOonlie het volgende:
Vanmorgen een 2k-test voor de oude vier achter gedaan. 6:27.4, niet écht voluit gegaan, al had ik ook niet heel veel over. Over drie weken het echte werk: 13 maart knallen op de Bosbaan, hopen op een tijd onder de 6:25/6:24.
Hoe werkt de oude vier selectie bij njord eigenlijk? Want een lichte pik in een 4+ over 3k lijkt me toch aardig in het nadeel tov een zware man.
Laatste keer dat we dat bij Euros deden met 2 lichte pikken in de boot werden we er (weer eens) kansloos afgepaald
pi_46685554
Selectie is in principe simpel: je doet de vier beste roeiers in de boot. Dat kan je aantonen door middel van kracht/uithoudingsvermogen (ergotest 2k), ervaring (hoe lang roei je al), resultaten (hoe succesvol ben je), en techniek. Wat dat betreft zijn er bij ons drie mensen die sowieso in aanmerking komen: Jaap Schouten (licht, oud-jeugdroeier van de Laak, meervoudig Nederlands kampioen, en afgelopen jaar in de Lichte Acht op het WK), Robin van Keeken (zwaar, Nederlands kampioen SA4x 2006, houder Njord-record ergometer [5:59], afgelopen jaar FISU-acht) en ik/Michiel Jonkman (licht, afgelopen jaar WK onder 23 in de LMSB4-). Nou is mijn lijst niet fantastisch ofzo, maar ik heb ook genoeg roei-ervaring, én ik trap de meeste zware ballen er uit op de ergo. Jaap en ik zaten vorig jaar ook in de Oude Vier.

Je moet ook niet vergeten dat Leiden weinig grote zware mensen trekt omdat het een klassieke universiteit is. Dat klinkt heel simplistisch en Kalimero-achtig ("ik ben klein en jij is groot!") maar zo werkt het wel. Technische universiteiten trekken meer mannen, en hebben dus meer vlees in de kuip.
  maandag 26 februari 2007 @ 15:27:18 #155
30733 horney_dorney
pi_46696601
quote:
Op zondag 25 februari 2007 22:38 schreef jw3 het volgende:
Van veel trainen wordt je standaard weerstand zeker wel minder. Aangezien iedere keer trainen een reactie geeft in je lichaam voor herstel wordt daar duidelijk energie aan besteed. Het klopt dus inderdaad dat topsporters gevoeliger zijn om ziek te worden, Daarnaast een andere factor, met een klein iets ga je wel gewoon naar college of werk, echter als topsporter merk je dat meteen. Je bent veel bewuster bezig met je lichaam dan de gemiddelde kantoorklerk..
Moeilijk, ik ben kantoorklerk en train 2x per week

Opvallend trouwens hoe je met 1 ergotraining per week + 1x in de boot toch conditioneel wel progressie kan boeken; althans het gaat nu met de ergoscores een stuk beter dan een maandje geleden...
pi_46703586
quote:
Op maandag 26 februari 2007 08:22 schreef WanEnOonlie het volgende:
...
Je moet ook niet vergeten dat Leiden weinig grote zware mensen trekt omdat het een klassieke universiteit is. Dat klinkt heel simplistisch en Kalimero-achtig ("ik ben klein en jij is groot!") maar zo werkt het wel. Technische universiteiten trekken meer mannen, en hebben dus meer vlees in de kuip.
En toch heeft Proteus niet echt heel veel erg goeie zware heren, in tegenstelling toch de lichte sectie
pi_46715397
quote:
Op maandag 26 februari 2007 08:22 schreef WanEnOonlie het volgende:

Nou niet flauw gaan doen hè Wan. Het was een mooi verhaal totdat je hierbij aankwam. Je wordt namelijk niet echt ondersteund door de Varsity uitslagen van de afgelopen jaren.
1987 Njord
1988 Njord
1989 Okeanos
1990 Laga
1991 Nereus
1992 Skadi
1993 Nereus
1994 Nereus
1995 Euros
1996 Nereus
1997 Laga
1998 Nereus
1999 Orca
2000 Orca
2001 Skadi
2002 Nereus
2003 Nereus
2004 Orca
2005 Nereus
2006 Skadi

Ik tel hier 2x Laga, en 1x Euros. Dus technisch universiteit zijn, wat Twente niet eens is eigenlijk, is géén voordeel. Algemeen en enorm groot zijn wel. Iets waar Leiden toch ook aardig aan voldoet dacht ik zo

Het enige dat van invloed is op je winstkansen is je hoeveelheid zwaar talent binnen de vereniging, (zie nereus), de verenigingscultuur tov wedstrijdroeien (vandaar dat phocas niet eens meedoet) en het niveau van coaching (als je 2 weken hebt om een ploeg te bouwen moet je _geen fouten_ maken als coach).

Ohja, en een nieuw schip helpt ook, vandaar dat wij dit jaar gaan winnen
pi_46718040
Naja als Nereus kom je al gauw aan veel zwaar talent met een potentieel van ongeveer 100.000 'studenten' (Vu+UvA en alle mogelijke HBO's included) in en om Amsterdam. Dat moeten ze natuurlijk nog wel delen met twee andere verenigingen.
is een arbeider.
pi_46726381
quote:
Op maandag 26 februari 2007 22:47 schreef cryforhelp het volgende:

[..]

Nou niet flauw gaan doen hè Wan. Het was een mooi verhaal totdat je hierbij aankwam. Je wordt namelijk niet echt ondersteund door de Varsity uitslagen van de afgelopen jaren.
1987 Njord
1988 Njord
1989 Okeanos
1990 Laga
1991 Nereus
1992 Skadi
1993 Nereus
1994 Nereus
1995 Euros
1996 Nereus
1997 Laga
1998 Nereus
1999 Orca
2000 Orca
2001 Skadi
2002 Nereus
2003 Nereus
2004 Orca
2005 Nereus
2006 Skadi

Ik tel hier 2x Laga, en 1x Euros. Dus technisch universiteit zijn, wat Twente niet eens is eigenlijk, is géén voordeel. Algemeen en enorm groot zijn wel. Iets waar Leiden toch ook aardig aan voldoet dacht ik zo

Het enige dat van invloed is op je winstkansen is je hoeveelheid zwaar talent binnen de vereniging, (zie nereus), de verenigingscultuur tov wedstrijdroeien (vandaar dat phocas niet eens meedoet) en het niveau van coaching (als je 2 weken hebt om een ploeg te bouwen moet je _geen fouten_ maken als coach).

Ohja, en een nieuw schip helpt ook, vandaar dat wij dit jaar gaan winnen
Kom nou. Ten eerste is het natuurlijk onzin om de resultaten van de Varsity erbij te halen als tegenbewijs voor mijn stelling. De Varsity is tegenwoordig zo ontzettend geprofessionaliseerd dat het niet leuk meer is. Vriendjespolitiek (denk maar aan Mitchell Steenman en Olaf van Andel?!), afhankelijkheid van jeugdroeiers (die en masse voor Nereus kiezen - en terecht), de mogelijkheden die sponsoring biedt (nieuwe boten, riemen etc.) etc.
Ten tweede is het voorzichtig gezegd belachelijk dat je Leiden een grote universiteit noemt. Algemeen, OK (hoewel daar ook aan getwijfeld kan worden). Ik denk dat Leiden, in vergelijking met écht grote steden als Utrecht, Groningen en Amsterdam, klein is. Daar rekening ik nog niet eens het percentage man/vrouw (40/60 in het meest positieve scenario) bij.

Ik durf me er wél bij aan te sluiten dat technische universiteiten an sich wat kort door de bocht was. Laten we er economische universiteiten (Rotterdam!) maar bij doen dan. Feit blijft dat Leiden weinig groot woest mannelijk volk trekt, en met twee verenigingen vis je daarbij uit een te kleine bijt.

....

Overigen won Skadi in 2000 - N.B. een Olympisch jaar, dus ongetwijfeld een redelijk uitgedund veld - de Varsity met iig één lichte pik aan boord (Michiel van der Horst), en de winnende vier van Nereus (2002 & 2003) bestond ook uit Gerard van der Linden (licht) en Gijs Vermeulen (niet echt topzwaar 100 kg te noemen).
pi_46726472
quote:
Op maandag 26 februari 2007 23:42 schreef theSummoner het volgende:
Naja als Nereus kom je al gauw aan veel zwaar talent met een potentieel van ongeveer 100.000 'studenten' (Vu+UvA en alle mogelijke HBO's included) in en om Amsterdam. Dat moeten ze natuurlijk nog wel delen met twee andere verenigingen.
Dat is een heel stuk meer dan de 3500 (échte studenten) die Leiden trekt.
pi_46727385
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 11:36 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Dat is een heel stuk meer dan de 3500 (échte studenten) die Leiden trekt.
Ik bedoelde niet per jaar de nieuwe eerstejaars, maar de hele bron waar je in theorie uit kan putten. Bij Leiden is dat ongeveer 25.000 (in theorie natuurlijk!). Je moet het ook weten te gebruiken zoals Nereus, maar ze hebben wel een bepaald voordeel.
is een arbeider.
pi_46728403
In ieder geval goede kans dat de komende Varsity weer leuk wordt. Natuurlijk wel enigzins afhankelijk van de hoogste bieder op marktplaats voor een plek in de oude vier bij Skadi. In ieder geval is een mooie strijd te verwachten tussen Nereus en Skadi waar Nereus wederom lichte pikken in de boot gaat hebben.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 13:54:56 #163
107631 Pikhoofd
What's in a name?
pi_46730978
Ik vraag me af hoeveel hbo-ers er bij bijvoorbeeld Nereus lid zijn, maar in Leiden zijn het er bij Asopos in ieder geval niet bijster veel. En bij Njord vraag ik me dit af. Als je die er vanaf trekt is het potentieel al een stuk kleiner...
pi_46731047
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 12:40 schreef jw3 het volgende:
In ieder geval goede kans dat de komende Varsity weer leuk wordt. Natuurlijk wel enigzins afhankelijk van de hoogste bieder op marktplaats voor een plek in de oude vier bij Skadi. In ieder geval is een mooie strijd te verwachten tussen Nereus en Skadi waar Nereus wederom lichte pikken in de boot gaat hebben.
Er mogen geen HBO'ers meer in de Oude Vier zitten volgens mij. Aangescherpte regels.
pi_46731421
HBO'ers mogen volgens de bepalingen zoals op de site en in roeien gepubliceerd staan wel in de oude vier roeien.
pi_46735399
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 14:07 schreef jw3 het volgende:
HBO'ers mogen volgens de bepalingen zoals op de site en in roeien gepubliceerd staan wel in de oude vier roeien.
Heb me laatst laten vertellen dat het veranderd was. Wie weet, het kan dat de site niet up-to-date is?
pi_46744961
HBO verhaal telt wel met de U achten in Delft, maar niet met de Varsity.
pi_46747635
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 20:02 schreef jw3 het volgende:
HBO verhaal telt wel met de U achten in Delft, maar niet met de Varsity.
Hmm, ok. Niet dat ik persoonlijk het er mee eens ben, maar goed, Oude Vieren zijn wel vaker dubieus bezet.
pi_46751358
Zolang er een zitje te koop is bij Skadi...
pi_46755577
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 22:11 schreef De_Brok het volgende:
Ok sorry dat ik het nou allemaal niet snap enzo, maar die veiling is toch gewoon een practical joke? Of zie ik het nou verkeerd...?
is een arbeider.
pi_46769680
Oeh, nog maar 3 nachtjes slapen en dan de eerste echte wedstrijd voor ons, ik heb er echt heel veel zin in. Jammer dat het Lej veld het kleinste is van de 3 Ej velden. 2 dingen vielen me wel op, dat er bij het Lej8+ een viking/triton combi meedoet, tijdens de NKIR deed gewoon nog een alleen triton lichte acht mee. En ook dat theta 2 zware achten heeft, maar dan weer geen lichte. Wel jammer, want hoe groter het veld hoe gaver het is natuurlijk. En WanEnOonlie waarom ga jij SA2- starten? Is het LSA2- veld niet goed genoeg bezet ofzo?
  woensdag 28 februari 2007 @ 14:36:59 #172
58060 Apoc2003
pi_46771962
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 13:32 schreef -Banaan- het volgende:
Oeh, nog maar 3 nachtjes slapen en dan de eerste echte wedstrijd voor ons, ik heb er echt heel veel zin in. Jammer dat het Lej veld het kleinste is van de 3 Ej velden. 2 dingen vielen me wel op, dat er bij het Lej8+ een viking/triton combi meedoet, tijdens de NKIR deed gewoon nog een alleen triton lichte acht mee. En ook dat theta 2 zware achten heeft, maar dan weer geen lichte. Wel jammer, want hoe groter het veld hoe gaver het is natuurlijk. En WanEnOonlie waarom ga jij SA2- starten? Is het LSA2- veld niet goed genoeg bezet ofzo?
Zo zijn de eerste punten in ieder geval wel makkelijk binnen te halen

Ik heb er ook superveel zin in, maar ook wel spannend natuurlijk. Komende paar dagen nog even goed letten op m'n eten en dan kom ik waarschijnlijk precies op m'n streefgewicht uit. Overigens zijn twee van m'n ploeggenoten vandaag begonnen met vezelloos eten, omdat ze nog meer dan een kilo te zwaar zijn. Hopelijk gaat dat werken, want het zou wel bijzonder zuur zijn om uitgewogen te worden.

Succes de laatste paar dagen, en tot zaterdag!
-Rudyard Kipling
pi_46774284
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 13:32 schreef -Banaan- het volgende:
Simpel. Het lichte veld stelt nooit wat voor in de winter (kijk ook maar op de Hel), want de meeste ploegen die goed zijn moeten aardig wat moeite doen om samen in te wegen. In de winter ben je zwaarder (lichaam heeft meer vet nodig), dus is dat überhaupt niet zo makkelijk. Om in te wegen met mijn combipartner moet ik 71 (of iets lager!) wegen, en dat ben ik nu niet. Hij is ook bij lange na geen 69.
pi_46774306
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 14:36 schreef Apoc2003 het volgende:

[..]

Zo zijn de eerste punten in ieder geval wel makkelijk binnen te halen

Ik heb er ook superveel zin in, maar ook wel spannend natuurlijk. Komende paar dagen nog even goed letten op m'n eten en dan kom ik waarschijnlijk precies op m'n streefgewicht uit. Overigens zijn twee van m'n ploeggenoten vandaag begonnen met vezelloos eten, omdat ze nog meer dan een kilo te zwaar zijn. Hopelijk gaat dat werken, want het zou wel bijzonder zuur zijn om uitgewogen te worden.

Succes de laatste paar dagen, en tot zaterdag!
Een kilo is prima te doen. Dat is dan gewoon een kwestie van zweten.
  woensdag 28 februari 2007 @ 16:29:59 #175
107631 Pikhoofd
What's in a name?
pi_46776283
Van theta zal 1 van de twee wel een lichte 8 die nog niet op geicht is zijn lijkt me. Wel opvallend dat Nereus niet in het zware veld start
  woensdag 28 februari 2007 @ 16:31:15 #176
58060 Apoc2003
pi_46776345
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 15:39 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Een kilo is prima te doen. Dat is dan gewoon een kwestie van zweten.
Ze zijn dan ook meer dan een kilo te zwaar, een van de jongens was nog 74,1 vanmorgen.
-Rudyard Kipling
pi_46779831
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 16:29 schreef Pikhoofd het volgende:
Van theta zal 1 van de twee wel een lichte 8 die nog niet op geicht is zijn lijkt me. Wel opvallend dat Nereus niet in het zware veld start
Nereus start bijna nooit de Winterwedstrijden. De opening van het seizoen is (huns inziens) immers op de Heineken.
pi_46779904
Lekker juniorroeien ben nu naar 6 dagen in de week gegaan
  donderdag 1 maart 2007 @ 10:18:29 #179
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_46799246
Oei, volgens mij gaat het trainingsschema van ons ploegje flink opgeschroefd worden. We moeten krachttraining gaan doen (of zoals mijn coach het zei "circuiten tot je erbij neervalt"), en *eindelijk* pittigere ergotrainingen (we kregen nooit streeftijden mee, nu eindelijk wel)
succes allemaal komend weekend!
pi_46811930
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 10:18 schreef Pluizel het volgende:
Oei, volgens mij gaat het trainingsschema van ons ploegje flink opgeschroefd worden. We moeten krachttraining gaan doen (of zoals mijn coach het zei "circuiten tot je erbij neervalt"), en *eindelijk* pittigere ergotrainingen (we kregen nooit streeftijden mee, nu eindelijk wel)
succes allemaal komend weekend!
Da's niet meer dan normaal hoor (al weet ik niet wat hij met circuit bedoelt). In de maanden naar het wedstrijdseizoen toe bouw je je conditie op d.m.v. langere trainingen op (relatief) lage intensiteit, en in het seizoen ga je wat meer verzurende trainingen draaien die korter duren. Vroeger heette dat ED (Extensieve Duur) en ID (Intensieve Duur), met de verengelsing bij de bond (bedanks meneer Jim McCarthy!) is het tegenwoordig AM (Aerobic Maintainance) en AT, wat ook ergens voor staat, maar ik weet niet wat. Iets met Anaerobic volgens mij.
  donderdag 1 maart 2007 @ 17:31:52 #181
58060 Apoc2003
pi_46813745
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 16:39 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Da's niet meer dan normaal hoor (al weet ik niet wat hij met circuit bedoelt). In de maanden naar het wedstrijdseizoen toe bouw je je conditie op d.m.v. langere trainingen op (relatief) lage intensiteit, en in het seizoen ga je wat meer verzurende trainingen draaien die korter duren. Vroeger heette dat ED (Extensieve Duur) en ID (Intensieve Duur), met de verengelsing bij de bond (bedanks meneer Jim McCarthy!) is het tegenwoordig AM (Aerobic Maintainance) en AT, wat ook ergens voor staat, maar ik weet niet wat. Iets met Anaerobic volgens mij.
Ken jij toevallig Wim Bakker ook? Hij heeft tot vorig jaar ook bij de bond geroeid en heeft ook getraint met McCarthy. Omdat hij nu een van mijn coaches is doen we voor elke training dezelfde oefeningen die hij gebruikt.
-Rudyard Kipling
  donderdag 1 maart 2007 @ 18:31:03 #182
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_46815653
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 16:39 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

i know i know, ik vind het ook niet raar ofzo, het is meer dat ik me afvraag waar ik in godsnaam de tijd vandaan moet halen om én te roeien én te circuiten én te werken én m'n tentamens te halen.
Oh en mijn coach is een zij Toen ik nog bij amycus roeide hielden we ook de termen ED en ID aan overigens, van AM en AT heb ik nog nooit gehoord.
pi_46817082
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 17:31 schreef Apoc2003 het volgende:

[..]

Ken jij toevallig Wim Bakker ook? Hij heeft tot vorig jaar ook bij de bond geroeid en heeft ook getraint met McCarthy. Omdat hij nu een van mijn coaches is doen we voor elke training dezelfde oefeningen die hij gebruikt.
Natuurlijk ken ik Wim Bakker. Hij kent mij ook wel hoor (vraag maar). Overigens was ik nog op de Gyas WK Huldigingsborrel afgelopen najaar.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 10:21:16 #184
107631 Pikhoofd
What's in a name?
pi_46837971
Denken jullie trouwens nog dat er gunstiger startposities zijn bij langebaanwedstrijden? Dat je bijvoorbeeld het beste als eerste of laatste kan starten?
pi_46841609
Je kan beter als eerste starten. Dan is het water nog niet bevuild geraakt met de stank van lichte pikken
  vrijdag 2 maart 2007 @ 13:09:42 #186
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_46843100
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 12:25 schreef Sjobber het volgende:
Je kan beter als eerste starten. Dan is het water nog niet bevuild geraakt met de stank van lichte pikken
Te makkelijk om hier tegen in te gaan
  vrijdag 2 maart 2007 @ 18:03:20 #187
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_46853583
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 10:21 schreef Pikhoofd het volgende:
Denken jullie trouwens nog dat er gunstiger startposities zijn bij langebaanwedstrijden? Dat je bijvoorbeeld het beste als eerste of laatste kan starten?
nou sowieso niet als eerste, want dan heb je geen ploeg voor je om je op te focussen om te gaan inhalen. En ook niet als laatste, want dan moet je belachelijk lang wachten voor je mag starten, en dan ben je dus al helemaal koud. Dus ergens vanaf nummer 3 ofzo is prettig, dan heb je een uitdaging om in te halen, en ben je niet doodgevroren tegen de tijd dat je mag starten. *herinnert zich maar al te goed de gevoelloze vingers tijdens de H4K vorig jaar...*
pi_46854216
Ik prefereer als eerste te starten, dan is het water nog relatief kalm. Aangenomen dat je de snelste bent, heb je dan geen tegenliggers die vuil water maken en waar je tevens met een boog omheen moet varen.

Binnen Euros zwaar 2005 weet iedereen wat er bedoeld wordt als de uitspraak 3 op 1000 s.v.p. wordt geuit: tijdens de Head van 2005 moesten we om proteus in te halen enkele malen achter elkaar een opzetje deden voordat we erlangs waren. Uiteindelijk hebben we die wedstrijd wel gewonnen (4e divisie)

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 02-03-2007 18:28:53 ]
pi_46864794
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 23:35 schreef theSummoner het volgende:

quote:Op dinsdag 27 februari 2007 22:11 schreef De_Brok het volgende:

Ok sorry dat ik het nou allemaal niet snap enzo, maar die veiling is toch gewoon een practical joke? Of zie ik het nou verkeerd...?
?
is een arbeider.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 14:30:23 #190
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_46876746
Zo, dat was dat ook weer. Derde in het zware SA2- veld, met een onwijs brakke race, en klote omstandigheden. Maar wél (onverwachts) de Gyas-twee van Dennis Beemsterboer en Joris Pijs gepakt. Dat zijn directe concurrenten straks én voeren op de Hel ook erg hard.

Hoezee ende joechei dus
  zaterdag 3 maart 2007 @ 19:32:54 #191
107631 Pikhoofd
What's in a name?
pi_46885150
Nou, wij waren om 13u gestart. Een na laatste geworden Echt te bagger...
pi_46885932
wij 3e gewonnen, gebroken met de traditie dat proteus EJL de WW wint dus wel jammer...
Vidar heeft behoorlijk geheerst in t eerstejaars veld... maar eens kijken of daar wat aan gedaan kan worden op de H4k
  zaterdag 3 maart 2007 @ 22:45:11 #193
58060 Apoc2003
pi_46890838
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 19:57 schreef -Banaan- het volgende:
wij 3e gewonnen, gebroken met de traditie dat proteus EJL de WW wint dus wel jammer...
Vidar heeft behoorlijk geheerst in t eerstejaars veld... maar eens kijken of daar wat aan gedaan kan worden op de H4k
Jammer vandaag. We hebben wel een redelijke race neergezet, maar gingen iets te traag van start, waardoor vidar al in de de eerste kilometer met een bootlengte verschil achter ons lagen. Daarna lekker ging het prima gelijk op, we liepen zelfs wat uit af en toe, maar telkens zakte het net weer wat weg. We lagen na de 4e kilometer nog met 5 seconden voor op de uiteindelijk nummer 2 en 3 (skoll en proteus) maar hebben in de laatse km zo'n 6 seconden langzamer geroeid, waardoor we alsnog vierde werden.

Oh en -Banaan-, als jullie Vidar niet pakken, doen wij het wel!!!
-Rudyard Kipling
pi_46928883
Volgens mij is het coachkader bij vidar flink op dreef.
2 jaar achter elkaar is geen toeval meer. Dus ze zullen over een paar jaar ook internationaal wel mensen af gaan leveren.

* cryforhelp draagt het grootste gedeelte van de vereniging voor voor de "veldvulling award 2007"

Weer een topprestatie neergezet door EJL
Maar de ouderejaars doen het wel aardig, dat is in ieder geval iets.
  maandag 5 maart 2007 @ 07:54:54 #195
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_46931285
quote:
Op maandag 5 maart 2007 01:36 schreef cryforhelp het volgende:
Volgens mij is het coachkader bij vidar flink op dreef.
2 jaar achter elkaar is geen toeval meer. Dus ze zullen over een paar jaar ook internationaal wel mensen af gaan leveren.

* cryforhelp draagt het grootste gedeelte van de vereniging voor voor de "veldvulling award 2007"

Weer een topprestatie neergezet door EJL
Maar de ouderejaars doen het wel aardig, dat is in ieder geval iets.
Succesvolle eerstejaars gaan niet altijd door met roeien.
  maandag 5 maart 2007 @ 09:47:43 #196
30733 horney_dorney
pi_46932471
nou, ik ga m'n fietsketting even goed smeren voor de H4K en de Head want dat wordt meefietsen met het EJL-veld
  maandag 5 maart 2007 @ 11:28:38 #197
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_46934773
Wie de fuck is die enorme triesteling Jurgen Wagenaar van Gyas?
  maandag 5 maart 2007 @ 12:42:59 #198
58060 Apoc2003
pi_46936973
quote:
Op maandag 5 maart 2007 11:28 schreef WanEnOonlie het volgende:
Wie de fuck is die enorme triesteling Jurgen Wagenaar van Gyas?
Hoezo dat?
-Rudyard Kipling
  maandag 5 maart 2007 @ 15:41:43 #199
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_46942966
quote:
Op maandag 5 maart 2007 12:42 schreef Apoc2003 het volgende:

[..]

Hoezo dat?
Zie bericht op NLroei
  maandag 5 maart 2007 @ 15:50:12 #200
107631 Pikhoofd
What's in a name?
pi_46943279
Zo kan je idd ongeveer elk veld wel gaan opnoemen. Jullie hebben trouwens wel goed gepresteerd zeg!

Ik wist trouwens niet dat je nog geen SA was
pi_46951497
WanEnOonlie, volgens mij roeiden wij op zaterdag zo'n beetje tegelijk op. Kan dat kloppen?
Overigens ging de WW niet bepaald op rolletjes... Nu maar verder trainen voor de Varsity.
  maandag 5 maart 2007 @ 20:11:19 #202
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_46953534
Ach, SA. Daar maak ik me stiekem niet zo'n zorgen om.

En wat betreft het oproeien, De_Brok, dat zou best kunnen. Maar ik was voornamelijk bezig met mezelf en de uitstekende kant op de Schie.
pi_46961110
Zaterdag naar Euros toe. De Drienerlo Regatta varen. Best wel zin in, ff wedstrijdje tussendoor, als toerroeiers zijnde.
Lekker knallen in de 2x- en in de H4+ categorie, jaja wel twee nummers die we willen starten ^^

Bagger is alleen, dat de rest van Phocas in Brugge zit en we tot dusver nog zonder stuurtje zitten

Magoed... iemand die er toevallig aanwezig is, licht, sexy (vrouw) en wil sturen in een gladde boot ?
pi_46963126
Ik ben aanwezig
ik zou voor de juiste hoeveelheid cash bier kunnen overwegen je te sturen
Dat licht zijn wordt een steeds relatiever begrip
En ik ben definitely geen vrouw, wel sexy

Ohja, en ik zit de hele dag op de tijdklokken, dus nee, ik kan niet
  dinsdag 6 maart 2007 @ 11:16:30 #205
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_46968746
quote:
Op maandag 5 maart 2007 23:20 schreef Sjobber het volgende:
Zaterdag naar Euros toe. De Drienerlo Regatta varen. Best wel zin in, ff wedstrijdje tussendoor, als toerroeiers zijnde.
Lekker knallen in de 2x- en in de H4+ categorie, jaja wel twee nummers die we willen starten ^^

Bagger is alleen, dat de rest van Phocas in Brugge zit en we tot dusver nog zonder stuurtje zitten

Magoed... iemand die er toevallig aanwezig is, licht, sexy (vrouw) en wil sturen in een gladde boot ?
Hm, ben komend weekend wel in twente, waarschijnlijk zelfs nog een middag in enschede... Maar voor mij geldt een beetje het zelfde als voor cryforhelp, al ben ik dan wel een vrouwpersoon *maar dat leek me al vrij duidelijk op m'n avatar *, dat licht zijn is natuurlijk relatief
pi_46969950
quote:
Op maandag 5 maart 2007 19:24 schreef De_Brok het volgende:
WanEnOonlie, volgens mij roeiden wij op zaterdag zo'n beetje tegelijk op. Kan dat kloppen?
Overigens ging de WW niet bepaald op rolletjes... Nu maar verder trainen voor de Varsity.
Geen combi met een andere vereniging op de Heineken en de Head dus?
  dinsdag 6 maart 2007 @ 14:43:02 #207
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_46975320
pi_46979794
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 14:43 schreef WanEnOonlie het volgende:
Weinig flatterende foto's
Idd. Deze slag kan er ook wat van.
http://www.nlroei.nl/Fotoboek-display-52801.html
  FOK!fossiel dinsdag 6 maart 2007 @ 17:40:13 #210
1455 Keroppi
kool kikker
pi_46982358
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 14:43 schreef WanEnOonlie het volgende:
Weinig flatterende foto's
Roeifoto's zijn vaak onflatteus waarom maken die fotograven niet foto's op het moment dat je volkomen stoer en relaxed in de recovery zit

Vraagje:

Weet iemand of dit jaar op de OOCUZ opening ook een 4+ veld is. De wedstrijd telt namelijk niet meer mee voor de vlietbokaal, maar wij willen 'm als ploeg toch graag starten
Chick on a mission
pi_46988260
Ik dacht het niet. Athans, daarom hebben wij die wedstrijd uit onze agenda geschrapt.
  woensdag 7 maart 2007 @ 08:55:02 #212
30733 horney_dorney
pi_47005279
hahaha, altijd leuk die foto's

Geen scheermesjes in huis?
  woensdag 7 maart 2007 @ 18:11:49 #213
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_47023419
*Pelargos-roeier meldt
  woensdag 7 maart 2007 @ 18:18:44 #214
107631 Pikhoofd
What's in a name?
pi_47023630
Leuk. Hoe is het met jullie overnaadse vier?
  woensdag 7 maart 2007 @ 18:24:04 #215
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_47023789
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 18:18 schreef Pikhoofd het volgende:
Leuk. Hoe is het met jullie overnaadse vier?
Geen idee Ik loop stage op het moment, dus ben ik even roeier in ruste

Als het lekkerder weer wordt, laat ik mijn gezicht weer es zien. Ik overweeg de aanschaf van een Concept2 zodat ik toch nog een beetje in beweging ben. Heb het gevoel een beetje vast te roesten.
pi_47026602
quote:
Op maandag 5 maart 2007 20:11 schreef WanEnOonlie het volgende:
En wat betreft het oproeien, De_Brok, dat zou best kunnen. Maar ik was voornamelijk bezig met mezelf en de uitstekende kant op de Schie.
haha, na het zien van je foto;s weet ik zeker dat jij het was!
Maar je was toch niet zo geconcentreerd als je wel niet dacht want je was behoorlijk aan het mekkeren tegen mijn stuur!

en wat betreft de Head & Heineken. we gaan idd niet combineren, we hadden nog wel een mogelijkheid, maar verder trainen leek de coaches (en mij ook, maar dat is niet zo van belang) belangrijker/nuttiger.
  woensdag 7 maart 2007 @ 19:47:02 #217
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_47026904
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 19:40 schreef De_Brok het volgende:

[..]

haha, na het zien van je foto;s weet ik zeker dat jij het was!
Maar je was toch niet zo geconcentreerd als je wel niet dacht want je was behoorlijk aan het mekkeren tegen mijn stuur!

en wat betreft de Head & Heineken. we gaan idd niet combineren, we hadden nog wel een mogelijkheid, maar verder trainen leek de coaches (en mij ook, maar dat is niet zo van belang) belangrijker/nuttiger.
Ah, dat! Ja, ach, er zijn dingen die vaarregels heten (en ook iets met handigheid. Ik vond het - persoonlijk - erg onhandig dat ze aan de verkeerde wal bleef varen (en niet week voor een opkomende ploeg, ook al waren we niet aan het wedstrijdroeien). En tja, al mijn voormalige ploeggenoten zullen beamen dat ik een lul ben zodra ik de boot in stap. Ik heb weinig respect of geduld voor mensen om me heen als ik eenmaal in 'mijn zone' zit.
pi_47032903
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 18:24 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

Geen idee Ik loop stage op het moment, dus ben ik even roeier in ruste

Als het lekkerder weer wordt, laat ik mijn gezicht weer es zien. Ik overweeg de aanschaf van een Concept2 zodat ik toch nog een beetje in beweging ben. Heb het gevoel een beetje vast te roesten.
Wat wilde je met 1 riem? gaan bakken ofzo

het ding heet een ergometer, model C of D
pi_47035720
Scherp :p

maar als hij er nou een skiff bij had...
http://youtube.com/watch?v=oNj1b8UNJEY
  woensdag 7 maart 2007 @ 23:11:02 #220
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_47037252
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 21:54 schreef cryforhelp het volgende:

[..]

Wat wilde je met 1 riem? gaan bakken ofzo

het ding heet een ergometer, model C of D
Huh?
pi_47038792
Concept2 is toch gewoon een merk...
Dat ze ook palen leveren maakt niet dat concept 2 opeens alleen zou staan voor palen :s
pi_47048807
Of het is een palen leverancier die ergometers ging maken.
Als ik het me goed herinner zit Dreissigacker al langer in de palen industrie dan in de ergometer business.

En voor de duidelijkheid: Dreissigacker=C2
pi_47049630
Gevonden op de site van Concept2:

Concept2 got its start in 1976 in the back of a bread truck when Dick and Pete Dreissigacker, fresh from Olympic training, started making composite racing oars, now the oar of choice among the world's rowers. They went on to create the Concept2 Indoor Rower, now used worldwide by Olympic athletes, cardiac rehab patients and every caliber of rower in between. See the 25th Anniversary Issue of the Concept2 Update Newsletter for the complete story. Since then we've grown to over 50 employees, and our product line includes the Indoor Rower, the DYNO, and Dreissigacker Racing Oars. Though much larger than we once were, we remain dedicated to providing the most innovative rowing products and programs to our customers.

Dus het zijn inderdaad riemenbouwers die daarna ook nog een ergometer hebben gemaakt. De eerste zag er wel erg leuk uit trouwens.
pi_47051177
Palen?! Die dingen heten riemen, stelletje barbaren.
pi_47052445
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 14:00 schreef WanEnOonlie het volgende:
Palen?! Die dingen heten riemen, stelletje barbaren.
Jij hebt het ook wel druk met studeren he, gezien je activiteit online
  donderdag 8 maart 2007 @ 22:08:24 #226
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_47071865
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 23:48 schreef De_Brok het volgende:
Concept2 is toch gewoon een merk...
Dat ze ook palen leveren maakt niet dat concept 2 opeens alleen zou staan voor palen :s
Ah zo

Bij 95% van de roeiers zal bij het woord concept2 toch echt als eerste een ergometer door het hoofd schieten.

Ennuhh, het zijn gewoon palen he!
pi_47076183
Kutknorren
pi_47076383
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 22:08 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

Ah zo

Bij 95% van de roeiers zal bij het woord concept2 toch echt als eerste een ergometer door het hoofd schieten.

Ennuhh, het zijn gewoon palen he!
Hangt ervanaf wat je in de loods hebt hangen, wij overwegend C2, in fact we hebben zelfs maar 1 set van die roze croker dingen, speciaal voor de zware mannen

Wan, ben jij eigenlijk familie van Rob?
pi_47078501
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 23:39 schreef WanEnOonlie het volgende:
Kutknorren
Asopos is nog niet afgebrand, jullie laten het toch niet over je kant gaan??
is een arbeider.
pi_47080299
Oei oei oei, zaterdag de Drienerlo Regatta starten in de H4+. Maar na menig gebel hebben we het probleem dat niemand kan komen sturen...
Najah, dat wordt dan maar op de bonne fooi, of Euros bellen... maar dat staat weer zo cheap

Maar we hebben er wel zin in, dat dan weer wel
ff over dat water heen snoeien om vervolgens alle aanwezige Phocanen het haemellied te horen zingen bij de prijsuitreiking!
  vrijdag 9 maart 2007 @ 10:26:30 #231
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_47083704
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 23:45 schreef cryforhelp het volgende:

[..]

Hangt ervanaf wat je in de loods hebt hangen, wij overwegend C2, in fact we hebben zelfs maar 1 set van die roze croker dingen, speciaal voor de zware mannen

Wan, ben jij eigenlijk familie van Rob?
Nee, hij is slechts mijn suikeroom.

Saillant detail: mijn eigen vader heet ook Robert (maar met één 'b') en Robs zoon heet ook Michiel, maar die is wat ouder en werkt bij Heineken. Rob en ik kennen elkaar al wat langer.
pi_47091982
een stuur van 90 kg nodig?

[ Bericht 61% gewijzigd door #ANONIEM op 09-03-2007 14:36:42 ]
pi_47100365
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 02:28 schreef Sjobber het volgende:
...alle aanwezige Phocanen het haemellied te horen zingen bij de prijsuitreiking!
Geloof me, dat maak je liever niet mee.
Zelf zet ik m'n wekker meestal als ze beginnen, want het duurt zoooooo lang dat ik altijd in slaap val

* cryforhelp vindt het Gyas lied altijd wel gaaf, ondanks dat ik geen gyaan ben )
pi_47105744
Woei, we hebben een stuur. Maar dan ook de allerlaatste die we nog konden bellen

Ach, dat haemellied valt opzich wel mee. Maar toen op de Gyas-Hunze wouden we toch liever de boot uit dan nog 5 min. te blijven zitten in die boot, hehe

Wees niet getreurd... Phocas is op de Drienerlo maar met 4 man en 1 vrouw aanwezig ^^

Maar we gaan ervoor. We kunnen ze hebben
pi_47135064
Woei wat een geweldige dag was dit weer.
Op de heenweg al verkeerd gereden, 30 mins vertraging. Toen nog 2 maal met pannen aan de kant van de weg gestaan... gelukkig heeft één van ons dat kunnen verhelpen.
Vervolgens mooi te laat komen, vervolgens dan nog 15 mins stellen van de boot omdat een voetenbord ontiegelijk veel problemen gaf.
Dus alle sjarmes van een ROWdag weer meegemaakt.

Bagger alleen dat je aan het eind van de dag dan net 2 tiende achter de winnaar (van het H4+ veld) eindigd, wat meteen je hele dag verziekt omdat je gaat denken: wat áls ik nou net die ene haal wat meer kracht had geleverd...

Maar het opzoeken an de McDonnalds is dan altijd weer een geweldig einde van de dag ^^

Volgende wedstrijd duurt nog wel ff jammer genoeg. Maar oew, wat gaan we Euros dan dr is ff zooooo hard afpalen in een boord aan boord race
  zaterdag 10 maart 2007 @ 23:23:37 #236
58060 Apoc2003
pi_47140133
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 21:12 schreef Sjobber het volgende:
Op de heenweg al verkeerd gereden, 30 mins vertraging. Toen nog 2 maal met pannen aan de kant van de weg gestaan...
Waarom neem je dan ook pannen mee naar een roeiwedstrijd?
-Rudyard Kipling
pi_47141365
Honger...
gasstelletje erbij, pan dr boven. Hamburger dr in en hoppa

Neen, motor oververhit ofzo, geen idee. Ineens alleemaal rook in de cabine.
En daarna nog luchtfilter die lossprong.
Verder wel tof wagentje. Mooie Engelse Land Rover van vroegâh
pi_47148157
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 21:12 schreef Sjobber het volgende:

Bagger alleen dat je aan het eind van de dag dan net 2 tiende achter de winnaar (van het H4+ veld) eindigd, wat meteen je hele dag verziekt omdat je gaat denken: wat áls ik nou net die ene haal wat meer kracht had geleverd...

Volgende wedstrijd duurt nog wel ff jammer genoeg. Maar oew, wat gaan we Euros dan dr is ff zooooo hard afpalen in een boord aan boord race
Maar die winnende Euros boot die zul je er niet meer zo snel af kunnen palen. Het is namelijk een instapbootje. Een aantal mensen (oud wedstrijd roeiers) fixen af en toe even een bootje bij elkaar, zoals dit dus en voor de Head weer. Ook op de gyas hunze trouwens, maar toen weer met geheel andere mensen erin.

Maar wel laf dat je dan het H2x veld wint en niet gaat zingen, proteus was met een paar mensen meer aanwezig, maar die zongen tenminste.

Anyway, het was een heerlijke dag, waarbij het volgens mij organisatorisch soepel is verlopen. Volgend jaar maar zorgen dat de vlietbokaal komt .

[ Bericht 11% gewijzigd door cryforhelp op 11-03-2007 12:55:07 ]
pi_47150910
Proteus had nog een bestuur mee. Wij niet. En gezien alleen het bestuur het inzet, of het oudst aanwezig lid met toestemming... Daarnaast hebben we podium angst (ik durf het eigenlijk niet te vertellen... maar zo goed ken ik dat nummer nou ook weer niet. Het wordt ook zo heel vaak gezongen zegma...)

Ach corruptie of niet. Ze mogen zich toch een beetje schamen, als oud wedstrijdroeiers, dat ze de 250m dik verloren hebben. Dat ze die 1500m wonnen stond voorderhand al vast. Al denk ik dat 13.5 sec. niet zo heel veel is, gezien het bij ons absoluut niet van een leien dakje ging.
Prima mannen verder hoor.

Ohja, wij roeien niet mee aan de Vlietbokaal, maar ik zie deze wedstrijd wel potentie hebben om er een vlietbokaal race van te maken. Alleen 47 inschrijveingen (ofzo), ik hoop niet dat het ze er van weerhoud om het volgend jaar opnieuw te doen.
Jammer dat het alleen samenviel met het Phocas Brugge weekend, waardoor de opkomst van Phocas gering was. Ik denk dat ze meer ploegen hadden kunnen lokken als dit niet samenviel.

[ Bericht 19% gewijzigd door Sjobber op 11-03-2007 13:16:14 ]
  maandag 12 maart 2007 @ 10:43:10 #240
30733 horney_dorney
pi_47182610
nou je merkt wel dat de H4K eraan komt...wat een stress op de Amstel gisteren! Sprintende viertjes, nerveuze 1ejrs stuurtjes, bijna-aanvaringen, kortom; sensaasjie en spanning!
  maandag 12 maart 2007 @ 11:35:29 #241
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_47184013
Ik kom wel kijken op de Heineken als het kan. Moet zelf trainen voor de Head dat weekend (we gaan niet starten met de semi-lichte acht, helaas), dus of dat écht gaat lukken weet ik niet. Eerst morgen maar eens voor het echie rammen op de ergo! 6:20 here I come!
  maandag 12 maart 2007 @ 11:45:26 #242
107631 Pikhoofd
What's in a name?
pi_47184358
Bondstest toch? Succes ermee!
  maandag 12 maart 2007 @ 11:53:07 #243
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_47184640
Dank. Ging vanmorgen (eerst 500 m) makkelijker dan ik dacht. Op dit moment is mijn grootste tegenstander (nu nog iig ) de weegschaal. Morgen na half twaalf is het de ergometer. Maar ik ga winnen!

[ Bericht 4% gewijzigd door WanEnOonlie op 12-03-2007 12:15:14 ]
  maandag 12 maart 2007 @ 15:52:18 #244
107631 Pikhoofd
What's in a name?
pi_47193557
Moet je nog veel afvallen dan? En moet je 70 of 72,5 kg zijn?
  maandag 12 maart 2007 @ 16:06:06 #245
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_47194151
75 kg, en nee ik hoef niet veel af te vallen, 200 gram ofzo nog, maar licht roeien is voor iemand van 1.90 lang niet echt makkelijk
  dinsdag 13 maart 2007 @ 18:15:56 #246
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_47236287
Renkerdekenker!!!

1700 meter lang onwijs goed zitten rammen op dat tyfusapparaat en dan compleet instorten. Dat is extreem kut! Ik zat op een score van 1:35.5 (vertaald: 6:22), maar kon de laatste 300 niks meer. Had toen een interval van 1:40 dus liep mn score meer dan een seconde op Gevolg: eindtijd van 6:27.0

Nog steeds geen échte man overboord, maar had wel harder willen trappen, dan had ik bovenaan de groep gestaan in plaats onderin (het midden). Ah well, geen ergotests meer voor mij. Heb er genoeg gezien dit jaar, en deze laatste ervaring was niet je-van-het. Was zelfs zo diep gegaan dat ik vol over mn nek ging 20 minuten na de test. Dag ontbijt.
pi_47236403
quote:
Op maandag 12 maart 2007 16:06 schreef WanEnOonlie het volgende:
75 kg, en nee ik hoef niet veel af te vallen, 200 gram ofzo nog, maar licht roeien is voor iemand van 1.90 lang niet echt makkelijk
Met dat probleem zit ik ook, ben 1.93 lang, 16 jaar ( oke het is nog geen licht / zwaar roeien, maar toch binnen kort wel ( roei nu J18 veld ) en weeg 73 kg gaat nog leuk worden, of zwaarder worden of afvallen
  dinsdag 13 maart 2007 @ 19:12:20 #248
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_47238182
Als je 16 bent en nu al 73 ben ik bang dat je niet licht gaat roeien straks. Trust me: je wordt nog wel gespierder
pi_47241853
hmm, twijfelgewicht zou ik zeggen. (tenzij je nu aan de krachttraining gaat )
pi_47246324
Gewoon doen, dat scheelt een hoop gestres! Bovendien kan dat makkelijk met die lengte.
pi_47246961
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 20:40 schreef ocf81 het volgende:
hmm, twijfelgewicht zou ik zeggen. (tenzij je nu aan de krachttraining gaat )
Ja zit aan de krachttraining , nu 6x in de week en vind het leuk zat.
Ja volgens mij ga ik een lichte-zware worden. gewoon veel eten en veel trainen, komt het er vanzelf wel bij.
Ach nu heb ik dat nog niet, nog even van genieten dus, Oke ben wel een van de jongsten in het compititieveld. maar dat maakt niet uit.
Ongeveer 9 julie - 10 julie, is ongeveer de compititie afgelopen van het roeien en mag ik dan precies de 3 juli jarig zijn Dus val net buiten de boot ( niet letterlijk natuurlijk, ach je snapt me wel )

Heb er plezier in en daar gaat het om
pi_47253305
Zeker geen twijfel gewicht. Gewoon lekker doortrainen en kijken wat je lichaam doet. Een keuze voor licht of zwaar is pas te maken als je echt klaar bent met groeien. Als je daarvoor begint met afvallen zul je toch niet licht kunnen blijven, en wordt je ook nooit meer een sterke zware roeier.
pi_47254676
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 18:15 schreef WanEnOonlie het volgende:
Nog steeds geen échte man overboord, maar had wel harder willen trappen, dan had ik bovenaan de groep gestaan in plaats onderin (het midden).
Weet jij wat Finn Borms heeft getrapt?
pi_47259076
Niet hard.
pi_47263205
06:34,7 staat allemaal op de knrb site
pi_47283865
Pffff wat een klere dag .

Dag begint als gewoonlijk, 10 km fietsen ( naar school )
Op school met gym 20m Shullterun gedaan, ( piepjestest ), t/m trap 16 1/2.
Klaar daarmee, moet volgens naar leiden fietsen, moest een pakketje ophalen, dat is 20 heen, 30 terug ( naar huis ), en vervolgens vanavond weer eens lekker een 75min test moet roeien op de Ergometer.

Ben kapot ben slapen
Volgende week heb ik mijn 2km test
pi_47284917
Testen, bij een burgervereniging? Wordt daar dan geselecteerd

Ik weet op aich erg weinig van junioren af, dus enlighten me.
pi_47290219
Gelet op de grote tijdens de Euro open en amstel ergohead van de juniorenvelden denk ik dat er bij de junioren ook zeker veel getest wordt. Waarschijnlijk met nog veel snellere progressie tussen de testen dan bij de gemmiddelde senior. Dacht zelfs dat vanuit de roeibond ook met enige regelmaat om testgegevens wordt gevraagd voor mensen die een uitzending willen hebben naar de junioren WK en of die andere wedstrijd
pi_47320500
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 07:12 schreef jw3 het volgende:
Gelet op de grote tijdens de Euro open en amstel ergohead van de juniorenvelden denk ik dat er bij de junioren ook zeker veel getest wordt. Waarschijnlijk met nog veel snellere progressie tussen de testen dan bij de gemmiddelde senior. Dacht zelfs dat vanuit de roeibond ook met enige regelmaat om testgegevens wordt gevraagd voor mensen die een uitzending willen hebben naar de junioren WK en of die andere wedstrijd
Klopt.
Het zijn meet momenten. Dit wil de roeiclub hebben, om zo te kijken of je progressie maakt en mee kan roeien voor sommige wedstrijden. Ook kijkt de bond mee over de schouders en is het dus val belang dat je dus een goede tijd roeit om optevallen tussen de menigte
  vrijdag 16 maart 2007 @ 07:33:56 #260
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_47325627
Roeiclub? Vereniging heet zoiets!

Die terminologie van sommigen van jullie laat flink wat te wensen over!
  vrijdag 16 maart 2007 @ 08:52:22 #261
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_47326257
Toen ik nog jeugdroeide bij Amycus heb ik ook, vooral in de winter, regelmatig ergometertestjes gedaan. We moesten voornamelijk 20 minuten testen doen, en die werden dan opgestuurd naar de mensen van de talentcentra, waar we eens in de zoveel weekenden naartoe gingen. We roeiden dan altijd een zondag bij Euros, in helaas meestal vrij brak materiaal (al moet ik wel toegeven dat ik ook niet echt goede dubbeltweetjes had verwacht, gezien het feit dat boordroeien veel populairder is bij studentenroeiverenigingen). Dat, samen met de uitslagen van de grote wedstrijden (zoals idd de ONEK en de ergohead) ging dan naar de bond en die had het dan voor het uitzoeken.
bij ons waren de testjes overigens geen voorwaarde om mee te mogen roeien met wedstrijden (dan had ik namelijk nooit iets mogen starten in die tijd, ik was niet zo snel). Het ging vooral om ervaring opdoen bij wedstrijden, zodat je weet waar je het voor doet!
pi_47337257
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 07:33 schreef WanEnOonlie het volgende:

Sorry , zolang zit ik nog niet in het wereldje, 4-5 maanden ongeveer dus
  FOK!fossiel vrijdag 16 maart 2007 @ 15:28:13 #263
1455 Keroppi
kool kikker
pi_47338951
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 07:33 schreef WanEnOonlie het volgende:

Pff grumpy old man

(Zolang het niet over 'peddels' gaat dan valt het toch nog reuze mee )
Chick on a mission
pi_47345595
Club is even erg als peddels...
  vrijdag 16 maart 2007 @ 19:44:21 #265
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_47347806
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 18:44 schreef De_Brok het volgende:
Club is even erg als peddels...
maar roeispaan is het allerergst!
pi_47360088
Morgen als het goed is voor het eerst in de 4x+. Ben benieuwd, lijkt mij wel een heel erg vet knal nummer
Maar man... dat maakt een totaal van 11/12 trainingen in 2 weken tijd... en dat als toer-roeier

[ Bericht 3% gewijzigd door Sjobber op 17-03-2007 15:10:30 ]
pi_47420660
En hoe was jullie heineken, jongens?

Ik heb wat radio H4K mee zitten luisteren en het bleek nogal kutweer te zijn Geen Euros successen helaas, wel een paar mooie plekken, en een paar mindere
De clubacht was niet zo gewend aan korte stukken sprinten
pi_47424350
Super gaaf Die 4 afstanden is echt heel leuk om te doen. Doel was 4 goede races te varen, en we hebben ook 2.5 van de 4 races goed gevaren. De 5k was echt super gaaf, moeilijk weer maar toch wel heerlijk geroeid. En Nereus voor hun vlot pakken & breken is natuurlijk alijd super mooi.
  maandag 19 maart 2007 @ 15:58:03 #269
58060 Apoc2003
pi_47438183
Onze H4K was teleurstellend, na de winterwedstrijden weer een goede technische sprong gemaakt, maar dat kwam er niet uit op de wedstrijd. De Zaterdag was eigenlijk een grote ellende, de 2500 was gewoon slecht, en de 250 een groot waterballet. Op zondag de 750 meter verknald door een megasnoek waardoor we op die afstand laatste zijn geworden. De 5000 ging eigenlijk als enige afstand wel goed, hoewel de kracht in de ploeg een beetje weg was waardoor de klassering niet echt top was.

Ook snap ik de tijdwaarneming niet helemaal, want vanaf de rozenoordbrug hebben we aegir (we lagen toen enkele tienden voor) hard van ons afgetrapt, maar aan het einde van de race hadden we uiteindelijk minder dan een gepakt. Maargoed dat zijn randzaken waar je niets aan kan doen.

Helaas slechts een zesde plek in het algemeen klassement dus. Hopelijk beter op de Head.

-Banaan- gefeliciteerd met julile overwinning!
-Rudyard Kipling
pi_47443687
Apoc, hoe is het afgelopen met julie eerstejaars zware acht, iedereen nog heel?
  maandag 19 maart 2007 @ 22:59:22 #271
58060 Apoc2003
pi_47456051
quote:
Op maandag 19 maart 2007 18:21 schreef jw3 het volgende:
Apoc, hoe is het afgelopen met julie eerstejaars zware acht, iedereen nog heel?
Een kapotte rigger en een lichtgeblesseerde boegroeier, maar allemaal niet heel ernstig gelukkig.
-Rudyard Kipling
pi_47487098
En jullie hadden zelf ook een geblesseerde toch (die Skollie)? Bij de Head weer helemaal compleet? En bij jullie 4+ combi met argo zat ook al iemand van Aegir in de boot, normaal toch ook 4 gyanen?
  woensdag 21 maart 2007 @ 19:53:34 #273
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_47523065
Oke, en nu ben ik ineens lid van 3 verenigingen! Ik ben momenteel lid van Aegir, buitenlid bij Amycus, en tijdelijk lid bij Salland. Dat laatste omdat ik hun herenclubacht ga sturen op de head, en er minstens een roeier en een stuur van dezelfde vereniging in een boot moeten zitten, dus ben ik maar even lid gemaakt van Salland. Eens kijken of ik de hoerenbocht nog een beetje strak kan nemen!
pi_47530151
Ah pluizel dan kom ik je misschien nog tegen
Ik ga onze herenclubacht sturen.

Die idioot in die blauw-witte boot die recht op je afvaart omdat hij niet uit kan wijken, dat ben ik...
Mijn vin is te groot, maar niet te vervangen En hij mag er niet af

Maar wat voor combi boot is dat dan, van Salland?
Weet je trouwens al wat voor plek je ongeveer geloot gaat worden? Met dank aan de prestaties van vorig jaar, wij als 6e. Da's opzich wat hoog
  donderdag 22 maart 2007 @ 09:34:36 #275
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_47538576
Het is geen combi boot, het is gewoon een boot met acht roeiers van salland, dus moet er ook een stuurtje van salland in. Dus ben ik even lid van Salland gemaakt.
Qua loting heb ik geen idee. Ik weet dat de mannen behoorlijk hard trappen, maar er is een leeftijdsspan van 18 tot ergens eind 40 ofzo. De boeg is zegmaar minstens dubbel zo oud als de slag, haha.
Mocht je mij willen herkennen: Ik geloof dat salland pakjes heeft met lichtblauw broekje, wit bovenstuk met op de rug iets met Salland. Onze boot is een bejaard houten item. En ik heb een vrij opvallende paarse jas, niet te missen .
Als ik je tegenkom in de chaos van het oproeien zal ik wel even zwaaien, euroïden hebben toch al de neiging om mij vreemd aan te kijken als ik weer eens aan kom huppelen, dus dat kan er ook nog wel bij
pi_47539585
Cry, start je zelfs niet als 5de? Dacht dat er geplaatst werd naar aanleiding van de uitslag van vorig jaar, en ik zie in de huidige inschrijvingen maar 1 Willem III ploeg, dus dan schuif je neem ik aan nog een plekje op. Ik kom zeker ook nog kijken bij de Head, maar start niet, veel te vermoeiend. Zal voornamelijk wel rond Willem III ergens rondhangen.
pi_47539936
Voor degene die AT5 kunnen ontvangen, ik hoor dat ze vanavond een kleine voorbeschouwing gaan geven over de Head aanstaand weekend op het AT5 nieuws.

[ Bericht 0% gewijzigd door jw3 op 22-03-2007 11:52:14 ]
pi_47608246
tis hier beetje stil gevallen!!

laat ik dan maar met goed nieuws komen: ik mag weer roeien !!! ben echt superblij. Hoef geen operatie aan de knie en kan dus in de zomer heerlijk wat uurtjes weer doorbrengen in de skiff/2x !

trouwens: voor de mensen die de head gaan starten, veel succes!
pi_47615190
hier slecht nieuws...
Heb je eindelijk je team een beetje op orde.
Mooie afspraken staan op vrijdag, twee op zat. en nog één op zondag...
Hij zou een paar stuurtjes en coaches regelen... geen ene donder gedaan door hem en komt niet opdagen, en niet bereikbaar...

En in een team van 4/5 man is de 4de opzich wel belangrijk. En een vervanger is niet zo gauw gevonden met dezelfde roei kwaliteiten en dezelfde hoeveelheid vrije tijd...
Dus we weten niet wat we moeten. Als we hem kicken zou het eigenlijk meteen weer einde team zijn.
En dat terwijl we aardig competitatief zijn in het compo veld.

Beter nieuws is dan wel weer dat het beter skiff weer wordt, dus dat worden weer mooie duur trainingen

[ Bericht 4% gewijzigd door Sjobber op 24-03-2007 17:52:46 ]
  zaterdag 24 maart 2007 @ 20:51:34 #280
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_47621067
Oja, had ik zal verteld dat m'n ploeggenootje dinsdag haar voet gebroken heeft omdat de tafel waar we op stonden tijdens t regiodiner op vindicat instortte? Heb 3 uur met r op de eerste hulp gezeten... En dat is bagger, want ons stuurtje roeide ook nog wel eens mee als niemand kon, maar zij heeft d'r rug niet in orde en mag dus niet meer roeien. Wel sturen overigens. Dus óf we moeten een vervanger hebben, óf ik kan de OOCUZ wel op m'n buik schrijven en dat zuigt want ik had voor de eerste wedstrijd in tilburg zelfs m'n galakaartje voor t geneeskundegala al verkocht!

Vandaag de amstel verkend met m'n herenclubacht. De hoerenbocht eerst een keer in volle vaart gedaan en er toen gigantisch uitgevlogen omdat ik verkeerd aan kwam varen, de 2e keer ook verkeerd aan komen varen (kreeg de boot niet snel genoeg aan de overkant omdat we te dicht bij de bocht stillagen voor coachtips) maar met veel bakboordbestgeweld toch de bocht getrokken, en het allerbelangrijkst: De ploeg was blij met me
Voor de mensen die dit nog lezen: ik heb rugnummer 201 morgen...
pi_47628618
Ik snap niet wat er nou zo moeilijk is aan het nemen van een bocht...

Maar oke voor we uit gaan dagen, ik ben te zwaar om een 8+ te sturen ^^
(al zou ik dat wel graag willen...)
  zondag 25 maart 2007 @ 08:43:11 #282
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_47633425
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 23:55 schreef Sjobber het volgende:
Ik snap niet wat er nou zo moeilijk is aan het nemen van een bocht...

Maar oke voor we uit gaan dagen, ik ben te zwaar om een 8+ te sturen ^^
(al zou ik dat wel graag willen...)
Een bocht, of dé bocht?
pi_47633618
dé bocht...
gewoon kwestie van inzicht en gevoel. (Lijkt me...)

Gewoon laat insturen... als iemand eens een video had vanuit de stuur positie van die betreffende bocht...

als ik dit zo zie zegma... http://www.youtube.com/watch?v=0aaLWD7TUSU
maar dat is dan weer niet dé bocht... maar wel onkunde

[ Bericht 41% gewijzigd door Sjobber op 25-03-2007 09:51:56 ]
  zondag 25 maart 2007 @ 20:11:39 #284
58060 Apoc2003
pi_47649601
quote:
Op zondag 25 maart 2007 08:43 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Een bocht, of dé bocht?
Jij hebt geroeid in een combinatie met Dennis en Joris, of niet? Zo ja, dan heb ik je zien aanleggen bij skoll, ik meende je al te herkennen. Hoe ging het roeien?

Wij zijn (alweer) 5e geworden. Gelukkig een goede eerste twee kilometer geroeid, waar we zelfs een beetje wisten in te lopen op Proteus (volgens onze stuur dan). Daarna was het te wisselvallig om de gehoopte top 3 te halen. Helaas, op naar het kortebaan seizoen!
-Rudyard Kipling
pi_47651510
Dat was weer een leuke head
Een mooi einde aan mijn stuurcarrière, want bij het "inwegen" was ik 68,5 Ik wordt dus echt te zwaar.

Maar redelijk scherp de bochten weten te sturen en maar 2 keer ingehaald... Wel jammer dat we maar 21e zijn geworden. Maar altijd nog beter dan salland/aegir met strafseconden. Ben je stout geweest Pluizel?

En sjobber: die 2 bochten (rozenoord is er dus bijgekomen) zijn inderdaad prima in te schatten, maar je moet wel snappen hoe een ideale lijn werkt door een bocht heen. Tot mijn verbazing waren er maar zeer weinig stuurtjes van mijn vereniging die dát begrepen. Ook bij de onderlinge voorbespreking na de stuurliedenvergadering begrepen sommige mensen het nog niet.
  zondag 25 maart 2007 @ 22:42:17 #286
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_47655587
Dit was echt een supervreemde head!
Het begon al goed met het oproeien naar de start. Wij lagen al gekeerd tussen de torontobrug en die brug erna (nieuwe amstelbrug?), horen we ineens geschreeuw, en onwijs gekraak! Bleek er een boot ín een dukdalf gevaren! Die zat echt muurvast, uiteindelijk werd ie er door een andere boot uitgetrokken, met wederom veel gekraak, hihi. Heb nog wel een foto gemaakt met m'n mobiel, want die zat nog in m'n jaszak
Toen begon de race, tot aan de rozenoord ging het prima, de rozenoord zelf met heel veel stuurboordbesten ook nog gehaald, maar toen begon het gedonder. Onze boot is 3 meter langer dan de gemiddelde acht, en heeft een roertje dat onzettend zwaar is om te draaien, maar echt núl effect heeft in een scherpe bocht zoals de hoerenbocht. Niet grappig dus.
Toen zag m'n slag een gyasboot aankomen, waarvoor we gingen wijken, en ze hadden echt megaveel ruimte, en toen lagen ze ineens weer naast ons, en ik kon niet verder naar bakboord dus toen hebben we even riemgeaaid. Ook dat ging nog prima.
De hoerenbocht ben ik met dank aan m'n slecht functionerende roertje gigantisch uitgevlogen, ik hoorde zelfs allemaal geroep vanaf de kant van oeoeoeoeoe, maar na kort stuurboord houden kon ik weer verder.
Na de hoerenbocht dacht ik dat de problemen voorbij waren, maar toen kwam de situatie waar we uiteindelijk strafseconden voor kregen. Er kwam een boot achter ons aan die wilde inhalen, en toen ik achteromkeek hadden ze een koers die aan stuurboord langs me heen ging, dus ik stuurde sociaal wat meer naar bakboord, zodat ze met het oog op de volgende bocht langs me heen konden. Hoor ik ineens "salland, aan de kant!". Op dat moment was hun puntje al voorbij mijn kontje, en lagen ze aan stuurboordzijde. Ik kon dus onmogelijk nog oversteken naar stuurboordwal zonder een aanvaring. Dus ik riep terug dat dat niet kon. Krijgt t stuurtje van die boot ineens van de kant toegeschreeuwd dat ze in moet sturen, stuurt ze dus ineens vol in, dus ik moest alsnog naar de overkant om de botsing te beperken, maar toen raakte het punte van die boot verstrikt in mijn roertouw, waardoor we dus een paar meter naar de overkant werden meegesleurd voor we weer loswaren. Dus lagen we wéér stil! Daar kregen we dus die 15 seconden voor. Vanaf de kant waren wij dus een heel groot spektakel. De roeiers werden overigens wel bloedjefanatiek van deze situaties, waardoor ze de hele tijd braaf tempo 30/32 hebben geroeid
Dat was dus mijn head!
pi_47660641
Yo. heb helaas niet veel van de Head zelf gezien, maar vond het in ieder geval een mooie dag. Wat vonden julie van de huidige opzet?
pi_47664011
quote:
Op zondag 25 maart 2007 22:42 schreef Pluizel het volgende:
... Krijgt t stuurtje van die boot ineens van de kant toegeschreeuwd dat ze in moet sturen, stuurt ze dus ineens vol in, dus ik moest alsnog naar de overkant om de botsing te beperken, maar toen raakte het punte van die boot verstrikt in mijn roertouw, waardoor we dus een paar meter naar de overkant werden meegesleurd voor we weer loswaren. ...
Volgens mij heb ik je gezien dan... toen wij aan het terug peddelen waren ging het bij 2 boten ineens een beetje mis met stuurtouwtjes enzo.
quote:
Op zondag 25 maart 2007 20:11 schreef Apoc2003 het volgende:

[..]

Jij hebt geroeid in een combinatie met Dennis en Joris, of niet? Zo ja, dan heb ik je zien aanleggen bij skoll, ik meende je al te herkennen. Hoe ging het roeien?

Wij zijn (alweer) 5e geworden. Gelukkig een goede eerste twee kilometer geroeid, waar we zelfs een beetje wisten in te lopen op Proteus (volgens onze stuur dan). Daarna was het te wisselvallig om de gehoopte top 3 te halen. Helaas, op naar het kortebaan seizoen!
Volgens mij had je stuur gelijk, eerste twee kilometer van ons waren niet heel sterk en jullie kwamen misschien een beetje dichterbij. Vidar liep in het eerste stuk ook redelijk snel weg bij ons, maar na de Rozenoord ging het iets beter lopen en kwamen we weer dichterbij. Ik weet niet wat voor raceplan Euros had, iets van gewoon roeien en dan als iemand je in wil halen helemaal losgaan ofzo. We moesten nog best ff heel hard doortrappen om de binnenbocht van de hoerenbocht te kunnen nemen. Maar wel super mooi als je over de finish komt, helemaal kapot bent & hoort dat je 9s sneller bent dan Vidar.

's Avonds nog naar een mooi feestje naar Skoll geweest & daarna terug moeten lopen naar Amsterdam Centraal voor de nachttrein, mèn dat is echt een eind lopen!
  maandag 26 maart 2007 @ 13:06:05 #289
58060 Apoc2003
pi_47669400
quote:
Op maandag 26 maart 2007 10:10 schreef -Banaan- het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik je gezien dan... toen wij aan het terug peddelen waren ging het bij 2 boten ineens een beetje mis met stuurtouwtjes enzo.
[..]
Ja dan heb ik dat ook gezien, aangezien wij achter jullie aan uitroeiden. Was inderdaad een mooie spektakel om te zien!

Haha de tacktiek van euros was mijn inderdaad ook niet helemaal duidelijk, die gasten hebben we op de 5k van de Heineken uiteindeiljk wel ingehaald, maar telkens als we dichterbij kwamen gingen zij heeelemaal los om weer een stukje uit te lopen terwijl wij dezelfde halen bleven maken.

Op welke plek zit je eigenlijk -Banaan-?
-Rudyard Kipling
pi_47672491
ik zit op 2, lekker vooraan Maar hadden jullie Euros nog weten te pakken of net niet? Ze waren natuurlijk wel iets van een minuut voor jullie gestart. Ik vond het wel een mooie tactiek eigenlijk, als je weet dat je toch niet gaat winnen dan kan je er zo wel wat moois van maken voor de toeschouwers.

We zaten voor de Heineken met een mevrouw in de trein, wij dus over roeien praten enzo en toen ving die mevrouw op dat wij een lichte eerstejaars ploeg was. En haar neef roeide bij Gyas EJL, blond haar en hij zat op 2 of 7 we moesten hem de groeten doen als we hem zagen. Maar dat is er niet meer van gekomen
pi_47673292
Voor degene die het nog niet wisten, veel foto's van de head op www.jan-edwin.nl Er zijn vooral veel lelijke vertrokken bekken te bewonderen.
Onze uitslag was teleurstellend na een goede laak prognoserace, maar toch een prachtig roeiweekend gehad met lekkere skoll-burger toe. Nieuwe opzet is wat mij betreft ook een schot in de roos!
  maandag 26 maart 2007 @ 22:32:20 #292
58060 Apoc2003
pi_47691947
quote:
Op maandag 26 maart 2007 15:03 schreef nogeenmaarten het volgende:
Voor degene die het nog niet wisten, veel foto's van de head op www.jan-edwin.nl Er zijn vooral veel lelijke vertrokken bekken te bewonderen.
Onze uitslag was teleurstellend na een goede laak prognoserace, maar toch een prachtig roeiweekend gehad met lekkere skoll-burger toe. Nieuwe opzet is wat mij betreft ook een schot in de roos!
Ook op www.roeifotograaf.nl zijn veel foto's te vinden. Misschien iets voor de volgende OP om deze linkjes erbij te zetten.
-Rudyard Kipling
pi_47697636
quote:
Op maandag 26 maart 2007 15:03 schreef nogeenmaarten het volgende:
Welke clubacht (4* ?) zat jij dan maarten?
  dinsdag 27 maart 2007 @ 11:06:00 #294
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_47704519
Nou de Head was niet bijzonder voor mij. Ging niet bijster goed (5e in 1e Divisie Veld klinkt misschien OK, maar het roeien was niet best) en ik werd er ook onwijs moe van. Dacht na 2 kilometer al "Waarom ben ik in godnaam hier aan begonnen?!"

Gelukkig ben ik ook meer een 2k-roeier, dan een langebaanpersoontje. En voor degene die het vroeg: ik zat inderdaad in de Orca-combi met Joris en Dennis.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 11:55:54 #295
30733 horney_dorney
pi_47706333
het was weer leuk op de Head! Heb lekker zitten kijken en foto's maken langs de kant. De 1ejrs van Skøll deden het prima (je oude cluppie blijft toch in de picture); jammer dat de EJD daar strafseconden kregen want ze hadden wel de snelste tijd...maar EJZ had in ieder geval gewonnen, en natuurlijk de 1e div. dames maar die hebben ondertussen een abonnement op die blauwe wimpel.

Verder vooral genoten, ook van spectaculair stuurwerk (sorry Pluizel! ).
  dinsdag 27 maart 2007 @ 14:57:49 #296
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_47712880
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 11:55 schreef horney_dorney het volgende:
het was weer leuk op de Head! Heb lekker zitten kijken en foto's maken langs de kant. De 1ejrs van Skøll deden het prima (je oude cluppie blijft toch in de picture); jammer dat de EJD daar strafseconden kregen want ze hadden wel de snelste tijd...maar EJZ had in ieder geval gewonnen, en natuurlijk de 1e div. dames maar die hebben ondertussen een abonnement op die blauwe wimpel.

Verder vooral genoten, ook van spectaculair stuurwerk (sorry Pluizel! ).
Voor de OJD van Skoll is inderdaad weinig tegenstand. Het is bijna 'oneerlijk', maar goed: kennelijk roeien er een hoop goeie roeisters bij Skoll. Dat het vrij veel fossielen zijn is tot daar aan toe
pi_47716328
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 00:36 schreef cryforhelp het volgende:
Welke clubacht (4* ?) zat jij dan maarten?
HV4* 17de plek is het geworden. 2005 waren we 5de en sindsdien verliezen we 6 plekken per jaar. hier zijn we al behoorlijk moe.
http://www.jan-edwin.nl/fotoalbum/roeien/head/index.php?bigimg=IMG_5290.jpg&nav=nav_head&main=gallery&gal=2007_head_3h
  woensdag 28 maart 2007 @ 11:34:18 #299
30733 horney_dorney
pi_47742577
Zitten nog wel mooi gelijk

Skøll heeft inderdaad een goede damesdivisie (en binnenkort wellicht een leuke veteranen dames8 idd ); er zitten gelukkig ook weer wat verse roeisters van niveau aan te komen.

Lang leve de klok die weer een uurtje verschoven is; kan ook de werkende mensch weer doordeweeks roeien zoals gisteravond, damn wat is dat toch lekker!
pi_47756517
Voor een groot deel waren de ex-Skoll dames al te vinden in de clubacht en veteranen divisie als ik me niet vergis, met best een lekker resultaat
pi_47780051
En niemand durft nu natuurlijk een post te maken, want anders is het topic weer dicht en moet mijn mooie OP weer geplaatst worden Dan doe ik het maar, incl. wijzigingen en toevoegingen (o.a. www.roeifotograaf.nl / www.jorritsalverda.nl ). Tot in het nieuwe topic!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')