Wat naar dat je ziek was, nu weer helemaal beter?quote:Op zondag 25 februari 2007 18:41 schreef Apoc2003 het volgende:
Overigens ben ik afgelopen week ziek geweest, en het valt me op hoe hard het aankomt als je een weekje niet traint en op bed ligt. Is het ook waar dat als je veel sport, je afweersysteem minder goed werkt? Dat vertelde iemand me, maar ik weet niet of het nou echt zo is of dat het een broodje aap verhaal is.
Hoe werkt de oude vier selectie bij njord eigenlijk? Want een lichte pik in een 4+ over 3k lijkt me toch aardig in het nadeel tov een zware man.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 13:52 schreef WanEnOonlie het volgende:
Vanmorgen een 2k-test voor de oude vier achter gedaan. 6:27.4, niet écht voluit gegaan, al had ik ook niet heel veel over. Over drie weken het echte werk: 13 maart knallen op de Bosbaan, hopen op een tijd onder de 6:25/6:24.
Moeilijk, ik ben kantoorklerk en train 2x per weekquote:Op zondag 25 februari 2007 22:38 schreef jw3 het volgende:
Van veel trainen wordt je standaard weerstand zeker wel minder. Aangezien iedere keer trainen een reactie geeft in je lichaam voor herstel wordt daar duidelijk energie aan besteed. Het klopt dus inderdaad dat topsporters gevoeliger zijn om ziek te worden, Daarnaast een andere factor, met een klein iets ga je wel gewoon naar college of werk, echter als topsporter merk je dat meteen. Je bent veel bewuster bezig met je lichaam dan de gemiddelde kantoorklerk..
En toch heeft Proteus niet echt heel veel erg goeie zware heren, in tegenstelling toch de lichte sectiequote:Op maandag 26 februari 2007 08:22 schreef WanEnOonlie het volgende:
...
Je moet ook niet vergeten dat Leiden weinig grote zware mensen trekt omdat het een klassieke universiteit is. Dat klinkt heel simplistisch en Kalimero-achtig ("ik ben klein en jij is groot!") maar zo werkt het wel. Technische universiteiten trekken meer mannen, en hebben dus meer vlees in de kuip.
Nou niet flauw gaan doen hè Wan. Het was een mooi verhaal totdat je hierbij aankwam. Je wordt namelijk niet echt ondersteund door de Varsity uitslagen van de afgelopen jaren.quote:Op maandag 26 februari 2007 08:22 schreef WanEnOonlie het volgende:
Je moet ook niet vergeten dat Leiden weinig grote zware mensen trekt omdat het een klassieke universiteit is. Dat klinkt heel simplistisch en Kalimero-achtig ("ik ben klein en jij is groot!") maar zo werkt het wel. Technische universiteiten trekken meer mannen, en hebben dus meer vlees in de kuip.
Kom nou. Ten eerste is het natuurlijk onzin om de resultaten van de Varsity erbij te halen als tegenbewijs voor mijn stelling. De Varsity is tegenwoordig zo ontzettend geprofessionaliseerd dat het niet leuk meer is. Vriendjespolitiek (denk maar aan Mitchell Steenman en Olaf van Andel?!), afhankelijkheid van jeugdroeiers (die en masse voor Nereus kiezen - en terecht), de mogelijkheden die sponsoring biedt (nieuwe boten, riemen etc.) etc.quote:Op maandag 26 februari 2007 22:47 schreef cryforhelp het volgende:
[..]
Nou niet flauw gaan doen hè Wan. Het was een mooi verhaal totdat je hierbij aankwam. Je wordt namelijk niet echt ondersteund door de Varsity uitslagen van de afgelopen jaren.
1987 Njord
1988 Njord
1989 Okeanos
1990 Laga
1991 Nereus
1992 Skadi
1993 Nereus
1994 Nereus
1995 Euros
1996 Nereus
1997 Laga
1998 Nereus
1999 Orca
2000 Orca
2001 Skadi
2002 Nereus
2003 Nereus
2004 Orca
2005 Nereus
2006 Skadi
Ik tel hier 2x Laga, en 1x Euros. Dus technisch universiteit zijn, wat Twente niet eens is eigenlijk, is géén voordeel. Algemeen en enorm groot zijn wel. Iets waar Leiden toch ook aardig aan voldoet dacht ik zo![]()
Het enige dat van invloed is op je winstkansen is je hoeveelheid zwaar talent binnen de vereniging, (zie nereus), de verenigingscultuur tov wedstrijdroeien (vandaar dat phocas niet eens meedoet) en het niveau van coaching (als je 2 weken hebt om een ploeg te bouwen moet je _geen fouten_ maken als coach).
Ohja, en een nieuw schip helpt ook, vandaar dat wij dit jaar gaan winnen![]()
Dat is een heel stuk meer dan de 3500 (échte studenten) die Leiden trekt.quote:Op maandag 26 februari 2007 23:42 schreef theSummoner het volgende:
Naja als Nereus kom je al gauw aan veel zwaar talent met een potentieel van ongeveer 100.000 'studenten' (Vu+UvA en alle mogelijke HBO's included) in en om Amsterdam. Dat moeten ze natuurlijk nog wel delen met twee andere verenigingen.
Ik bedoelde niet per jaar de nieuwe eerstejaars, maar de hele bron waar je in theorie uit kan putten. Bij Leiden is dat ongeveer 25.000 (in theorie natuurlijk!). Je moet het ook weten te gebruiken zoals Nereus, maar ze hebben wel een bepaald voordeel.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 11:36 schreef WanEnOonlie het volgende:
[..]
Dat is een heel stuk meer dan de 3500 (échte studenten) die Leiden trekt.
Er mogen geen HBO'ers meer in de Oude Vier zitten volgens mij. Aangescherpte regels.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 12:40 schreef jw3 het volgende:
In ieder geval goede kans dat de komende Varsity weer leuk wordt. Natuurlijk wel enigzins afhankelijk van de hoogste bieder op marktplaats voor een plek in de oude vier bij Skadi. In ieder geval is een mooie strijd te verwachten tussen Nereus en Skadi waar Nereus wederom lichte pikken in de boot gaat hebben.
Heb me laatst laten vertellen dat het veranderd was. Wie weet, het kan dat de site niet up-to-date is?quote:Op dinsdag 27 februari 2007 14:07 schreef jw3 het volgende:
HBO'ers mogen volgens de bepalingen zoals op de site en in roeien gepubliceerd staan wel in de oude vier roeien.
Hmm, ok. Niet dat ik persoonlijk het er mee eens ben, maar goed, Oude Vieren zijn wel vaker dubieus bezet.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 20:02 schreef jw3 het volgende:
HBO verhaal telt wel met de U achten in Delft, maar niet met de Varsity.
Ok sorry dat ik het nou allemaal niet snap enzo, maar die veiling is toch gewoon een practical joke? Of zie ik het nou verkeerd...?quote:Op dinsdag 27 februari 2007 22:11 schreef De_Brok het volgende:
Zolang er een zitje te koop is bij Skadi...
Zo zijn de eerste punten in ieder geval wel makkelijk binnen te halenquote:Op woensdag 28 februari 2007 13:32 schreef -Banaan- het volgende:
Oeh, nog maar 3 nachtjes slapen en dan de eerste echte wedstrijd voor ons, ik heb er echt heel veel zin in. Jammer dat het Lej veld het kleinste is van de 3 Ej velden. 2 dingen vielen me wel op, dat er bij het Lej8+ een viking/triton combi meedoet, tijdens de NKIR deed gewoon nog een alleen triton lichte acht mee. En ook dat theta 2 zware achten heeft, maar dan weer geen lichte. Wel jammer, want hoe groter het veld hoe gaver het is natuurlijk. En WanEnOonlie waarom ga jij SA2- starten? Is het LSA2- veld niet goed genoeg bezet ofzo?
Simpel. Het lichte veld stelt nooit wat voor in de winter (kijk ook maar op de Hel), want de meeste ploegen die goed zijn moeten aardig wat moeite doen om samen in te wegen. In de winter ben je zwaarder (lichaam heeft meer vet nodig), dus is dat überhaupt niet zo makkelijk. Om in te wegen met mijn combipartner moet ik 71 (of iets lager!) wegen, en dat ben ik nu niet. Hij is ook bij lange na geen 69.quote:Op woensdag 28 februari 2007 13:32 schreef -Banaan- het volgende:
Oeh, nog maar 3 nachtjes slapen en dan de eerste echte wedstrijd voor ons, ik heb er echt heel veel zin in. Jammer dat het Lej veld het kleinste is van de 3 Ej velden. 2 dingen vielen me wel op, dat er bij het Lej8+ een viking/triton combi meedoet, tijdens de NKIR deed gewoon nog een alleen triton lichte acht mee. En ook dat theta 2 zware achten heeft, maar dan weer geen lichte. Wel jammer, want hoe groter het veld hoe gaver het is natuurlijk. En WanEnOonlie waarom ga jij SA2- starten? Is het LSA2- veld niet goed genoeg bezet ofzo?
Een kilo is prima te doen. Dat is dan gewoon een kwestie van zweten.quote:Op woensdag 28 februari 2007 14:36 schreef Apoc2003 het volgende:
[..]
Zo zijn de eerste punten in ieder geval wel makkelijk binnen te halen![]()
Ik heb er ook superveel zin in, maar ook wel spannend natuurlijk. Komende paar dagen nog even goed letten op m'n eten en dan kom ik waarschijnlijk precies op m'n streefgewicht uit. Overigens zijn twee van m'n ploeggenoten vandaag begonnen met vezelloos eten, omdat ze nog meer dan een kilo te zwaar zijn. Hopelijk gaat dat werken, want het zou wel bijzonder zuur zijn om uitgewogen te worden.
Succes de laatste paar dagen, en tot zaterdag!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |