abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 18 februari 2007 @ 18:54:23 #101
107631 Pikhoofd
What's in a name?
pi_46434271
Gisteren de Zijlhead (een achtervolgingsrace over 4,5 ? km) gevaren. Het ging niet bijster goed. Wel de snelste tijd, maar maar 6 seconden sneller dan onze lichte 8, terwijl dat 2 weken terug nog 23 seconden was We hadden wel een invaller omdat een van onze beste roeiers geblesseerd afgevallen is. Maar het moet dus beter!
pi_46436747
quote:
Op zondag 18 februari 2007 18:54 schreef Pikhoofd het volgende:
Gisteren de Zijlhead (een achtervolgingsrace over 4,5 ? km) gevaren. Het ging niet bijster goed. Wel de snelste tijd, maar maar 6 seconden sneller dan onze lichte 8, terwijl dat 2 weken terug nog 23 seconden was We hadden wel een invaller omdat een van onze beste roeiers geblesseerd afgevallen is. Maar het moet dus beter!
Snelste tijd, maar niet de winnaar. Njord was 1, 2 en 3.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
  maandag 19 februari 2007 @ 16:07:43 #103
107631 Pikhoofd
What's in a name?
pi_46460165
Klopt, gefeliciteerd. Maar met de omrekenfactor voor een zware eerstejaars 8 is ook wel heel lastig om te winnen. Ik geloof dat we dan 2 minuten sneller hadden moeten varen dan we zaterdag deden...
pi_46460680
Apesop weer eens over the top bezig. Vlonder verven ok, maar de zwaan (waar talloze uren in zijn gaan zitten)

Jammer jammer, knorren begrijpen het kennelijk toch niet
  maandag 19 februari 2007 @ 16:32:36 #105
107631 Pikhoofd
What's in a name?
pi_46460873
Die zwaan is toch zo weer wit? Dat is toch gewoon een plank? Trapje erbij, even schuren en een (of hooguit twee)laagjes verf erover.

Beter dan allemaal fietsen bekladden. Daar is verf moeilijker vanaf te halen. En de voedcokar moet ook weer geschilderd worden...
pi_46461911
Neuh, die zwaan is niet zomaar weer wit hoor. Daar maak je dat hele ding mee kapot als je dat gaat schuren. Daarnaast ook het doorschijnende van paars versus wit enzo.
  maandag 19 februari 2007 @ 18:49:38 #107
58060 Apoc2003
Er gaat niets boven groningen!
pi_46464921
http://www.youtube.com/watch?v=6mJsEUBcw18

Dit ben jij toch De_Brok? Vond het toevallig toen ik aan het rondneuzen was op youtube
"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
pi_46465572
quote:
Op maandag 19 februari 2007 17:05 schreef WanEnOonlie het volgende:
Neuh, die zwaan is niet zomaar weer wit hoor. Daar maak je dat hele ding mee kapot als je dat gaat schuren. Daarnaast ook het doorschijnende van paars versus wit enzo.
Wat is er precies met die zwaan en vlonder gebeurd??
Wie een kuil graaft voor een ander
is een arbeider.
pi_46468345
Paars geverfd. En niet het hele vlonder hoor, daar is het te groot voor. Een aanzienlijk deel. De vlonder zou nog een aardige grap zijn geweest, maar die zwaan is gewoon not done.
pi_46468426
quote:
Op maandag 19 februari 2007 20:06 schreef WanEnOonlie het volgende:
Paars geverfd. En niet het hele vlonder hoor, daar is het te groot voor. Een aanzienlijk deel. De vlonder zou nog een aardige grap zijn geweest, maar die zwaan is gewoon not done.
Ach, als je je echt humorloos wil tonen kan je altijd nog hun provisorische soos in de fik steken
is een arbeider.
pi_46468475
quote:
Op maandag 19 februari 2007 20:08 schreef theSummoner het volgende:

[..]

Ach, als je je echt humorloos wil tonen kan je altijd nog hun provisorische soos in de fik steken
Ik heb volgens mij al hardop iets gemompeld over "nieuwbouw danig verpesten".
pi_46468753
quote:
Op maandag 19 februari 2007 20:09 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Ik heb volgens mij al hardop iets gemompeld over "nieuwbouw danig verpesten".
Let je wel ff op het deel van de Blauwe Schuit dan? M'n zus is daar e.t. bestuur namelijk
is een arbeider.
pi_46468977
quote:
Op maandag 19 februari 2007 20:08 schreef theSummoner het volgende:

[..]

hoe kan je een berg zand laten affikken????
Dr. Plien, voor al uw problemen!
pi_46469238
Plien!

OT: misschien tijdens t laatste feestje ff helpen met afbreken, met wat wasbenzine en een welgemikte lucifer??
is een arbeider.
pi_46473606
quote:
Op maandag 19 februari 2007 18:49 schreef Apoc2003 het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=6mJsEUBcw18

Dit ben jij toch De_Brok? Vond het toevallig toen ik aan het rondneuzen was op youtube
Jep! leuk filmpje toch?
owja: ik zit op boeg
pi_46473647
Op zich is alles paars verven natuurlijk best een aardige grap, maar dan moet je het niet met superpermanente verf doen, da's toch een tikje asubtiel. Maarreh, een beetje goede prankster heeft natuurlijk foto's gemaakt, dus waar zijn ze? )
quote:
Op maandag 19 februari 2007 21:54 schreef De_Brok het volgende:

[..]

Jep! leuk filmpje toch?
owja: ik zit op boeg
Als ik een tip mag geven:
gelijk inpikken met de slag

NOFI maar sjaars roeienis altijd grappig
pi_46477975
Zit er eigenlijk enige (trainings)voordeel aan, door je boot zo aan te riggeren als in dat filmpje van licht07?

[interessant]Bij dezelfde youtube user GH filmpje is mijn ploeg op het laatst nog te zien in het B4+ veld, ik op 3 (al durf ik dat niet te zeggen als ik naar de 'techniek' kijk
Ook op 55 sec. van het filmpje zijn we te zien ^^[/interessant]
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_46481479
Niet specifiek voordeel. Er is lange tijd gedacht dat een blok een boot harder zou laten gaan, maar dat is niet zo. Het kan alleen bepaalde problemen oplossen (technisch minder begaafd iemand vooruit helpen, omtrekken van de boot voorkomen) of gewoon beter roeien. Iedereen heeft zo zijn eigen 'beste' positie.
pi_46482566
Blokken zijn echt details als het gaat om harder gaan, je kan er inderdaad mensen mee op de juiste plaats zetten, dat geldt vooral voor viertjes. Bij top 4 zonders zie je het ook nog wel eens. Maar die kunnen echt op alle mogelijke manieren opgeriggerd zijn, gewoon omdat er volledig geoptimaliseerd is.

Blokken in een 8 zijn over het algemeen omdat er iemand niet kan volgen. Of wat ik wel eens heb meegemaakt was dat er een spant aan een kant van de boot kapot was en als noodgreep werd de rigger toen aan de andere kant van de boot gezet, en toen vormde er een blok.

Andere creatieve toepassing is natuurlijk te zien in het filmpje van de holland8 II op de hollandbeker, waarin ze in 3 blokken zitten. Dat lijkt hoofdzakelijk als doel te hebben om de tegenstander flink in verwarring te brengen en zo harder te gaan. Maar het ziet er wel gaaf uit ) Alleen is het niet zo goed voor de boot
  dinsdag 20 februari 2007 @ 12:44:06 #120
107631 Pikhoofd
What's in a name?
pi_46486600
Tegenstander in verwarring brengen met de opstelling?

Vanmiddag krijgen wij een nieuwe zware 4 bij asopos. Alleen wel jammer dat we nu voor het eerst in jaren een zware 8 hebben...
pi_46496627
Blokken in een boot zijn gewoon gaaf!
  FOK!fossiel dinsdag 20 februari 2007 @ 19:15:56 #122
1455 Keroppi
kool kikker
pi_46499625
Maareh de Brok, wat me eigenlijk in jullie filmpje vooral opviel was dat jullie geen voorgestuurde boot hebben. Ik dacht dat alle wedstrijdboten (en nu al 4 gladde vieren in onze competitievloot) toch wel voorgestuurd waren.

Geen idee of het trouwens voordelen heeft qua roeiprestaties, maar als compo-roeier (lees: in het donker en op drukke tijden) vind ik het voor de veiligheid ideaal, je hebt beter overzicht en voor wat er achter je gebeurt kun je een beetje met je boeg communiceren.
Chick on a mission
pi_46503848
We hebben sinds afgelopen weekend een voorgestuurde boot hoor, wees niet bevreesd!
  FOK!fossiel dinsdag 20 februari 2007 @ 22:43:43 #124
1455 Keroppi
kool kikker
pi_46509169
Oh het was geen verwijt oid, meer nieuwgierigheid
Chick on a mission
  FOK!fossiel dinsdag 20 februari 2007 @ 22:53:15 #125
1455 Keroppi
kool kikker
pi_46509659
quote:
Op maandag 19 februari 2007 21:55 schreef cryforhelp het volgende:
Op zich is alles paars verven natuurlijk best een aardige grap, maar dan moet je het niet met superpermanente verf doen, da's toch een tikje asubtiel. Maarreh, een beetje goede prankster heeft natuurlijk foto's gemaakt, dus waar zijn ze? )
Er stond al een linkje op het gastenboek van Orca: http://www.ejh007.nl/index.php?page=film&id=pms

Wel een beeeeeetje langdradig...

*edit*

Ik heb het filmpje nu helemaal uitgekeken maar nemen deze heren de rivaliteit tussen twee verenigingen misschien iets te serieus? Ik snap heus wel deze dood verwensingen etc met een handvol zout genomen moeten worden, maar hoe erg kun je iets overdrijven?

Misschien komt het omdat wij de loods en kleedkamers gewoon delen met de 'buren' maar zo extreem heb ik het hier in Utrecht nog nooit gehoord.

(of word ik oud en kan ik niet meegaan in dergelijk enthousiasme van kids met bouwjaar 88/89 )

[ Bericht 29% gewijzigd door Keroppi op 20-02-2007 23:00:18 ]
Chick on a mission
pi_46509840
En kinderachtig, vooral de terugweg...

Ik vatte het ook niet op als verwijt hoor. Ik ben er gewoon trots op dat we nu wel een voorgestuurde boot hebben
pi_46510823
Ik moet zeggen, vorig jaar heb ik niet zoveel gemerkt van acties tussen njord en av. dit jaar dus wel.....
pi_46512401
Wat een trieste rukkers die gasten
is een arbeider.
pi_46513801
Het verven van die zwaan vind ik opzich nog wel hip, maar de rest is beetje over-done. En de reactie van de heren is te zielig voor woorden.

Nu maar hopen op een roei-by actie van njord. Geef je roeiers een paintball gun met licht blauwe verf mee en dan maar ff lekker langs AV-EJH07 roeien om het vuren te openen.
pi_46517148
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 00:54 schreef Sjobber het volgende:
Het verven van die zwaan vind ik opzich nog wel hip, maar de rest is beetje over-done. En de reactie van de heren is te zielig voor woorden.

Nu maar hopen op een roei-by actie van njord. Geef je roeiers een paintball gun met licht blauwe verf mee en dan maar ff lekker langs AV-EJH07 roeien om het vuren te openen.
JUIST het verven van de zwaan vind ik niet zo hip. Maar goed, da's mijn persoonlijke mening en ik ben een beetje bevooroordeeld.

Bovendien, de actie van de Lichte Acht was niet bijster origineel (komt voort uit iets wat we op Njord al jaren bij de leden zelf doen), en dan moet je JUIST met iets origineels komen als Asopos. Dat maakt het dan leuk. Hetzelfde doen, maar dan 'erger' is niet gaaf, cool of enorm vet, dat is juist onwijs treurig, en laat de zaak alleen maar uit de hand lopen.

[ Bericht 21% gewijzigd door WanEnOonlie op 21-02-2007 08:57:22 ]
pi_46519128
Na zien filmpje: Apesop EJL vinden zich echt een paar machten te gaaf.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 21-02-2007 10:35:45 ]
  woensdag 21 februari 2007 @ 12:03:48 #132
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_46521496
hm, toen al die foto's aan het begin van het apesopfilmpje waren geweest, wist ik eigenlijk al genoeg. tijdens de rest van het filmpje dacht ik eigenlijk alleen maar "duurt lang!!!!". en die hele getaway had er gewoon uitgekund, was alleen leuk geweest als iemand ze had achtervolgd ofzo...
blijven oefenen, apesop!
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
  woensdag 21 februari 2007 @ 12:04:37 #133
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_46521522
Oja, wie gaan er komend weekend nog meer naar de blasphemy?
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
  woensdag 21 februari 2007 @ 12:11:18 #134
107631 Pikhoofd
What's in a name?
pi_46521737
Dat filmpje is gewoon een geintje. Net als die hele actie. En tuurlijk, die dingen van hand in hand enz. slaan nergens op. Maar nemen jullie het nu niet allemaal te serieus? En nee, ik heb er niets mee te maken...
pi_46522847
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 12:11 schreef Pikhoofd het volgende:
Dat filmpje is gewoon een geintje. Net als die hele actie. En tuurlijk, die dingen van hand in hand enz. slaan nergens op. Maar nemen jullie het nu niet allemaal te serieus? En nee, ik heb er niets mee te maken...
Die gasten nemen zichzelf wat te serieus
is een arbeider.
  woensdag 21 februari 2007 @ 13:18:21 #136
58060 Apoc2003
pi_46523775
Concentreer je liever op roeien.....
"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
pi_46524134
Over 1,5 week volgens mij weer de eerste wedstrijd te gaan. Zijn er nog mensen die gaan kijken of dit jaar de Winterwedstrijden doorgaan?
pi_46524549
no contest, het is veel te warm om nu nog bevroren waterwegen te krijgen denk ik.
  FOK!fossiel woensdag 21 februari 2007 @ 15:26:57 #139
1455 Keroppi
kool kikker
pi_46527607
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 12:50 schreef theSummoner het volgende:

[..]

Die gasten nemen zichzelf wat te serieus
Precies! Dat is er zo sneu aan.

Als we toch gemeen aan het doen zijn ( ) hebben jullie op die site van hun ook onder het kopje "Babe/bitch van de week gekeken"...
Chick on a mission
pi_46527619
Omg
pi_46530799
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 15:26 schreef Keroppi het volgende:

[..]

hebben jullie op die site van hun ook onder het kopje "Babe/bitch van de week gekeken"...
Je kan het gewoon niet hebben dat je er zelf niet tussenstaat geloof ik zo
Maar idd... waar is de tijd van de smaak gebleven

Maandag alweer de Phocas ergometer kampioenschappen... en me ploeg wil dat ik er aan meedoe. Echt geen zin in
pi_46602943
Allemaal even inschrijven voor de start van het recreantenseizoen, namelijk de Laak Prognose Race (LPR). 4000 m gevolgd door 250 m sprint. Mooie oefening voor de Heineken. De wedstro's naar Delft voor de Winterwedstrijden en de clubbers naar Den Haag. Gecombineerd bootvervoer mogelijk.

Via het forum is er misschien een voordeeltje met mij te regelen ten aanzien van de uitslag
Maarten van de DDS heeft zich al ingeschreven zie ik. Zeer mooi.
pi_46607881
Ik heb een geblesseerde tussenribspier, geen WW voor mij
pi_46608626
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 22:07 schreef ocf81 het volgende:
geblesseerde tussenribspier
Auw. Vooral met hoesten en lachen. ook wel eens gehad na 11-steden. veel sterkte ermee.
Compo 1X starten bij de LPR? Die kan je gezien de inschrijvingen tot nu toe winnnen, mits je Niels Ottow voor kan blijven.
pi_46615546
OCF81, Ik weet er niet heel veel van, maar dacht dat de tussenrib vooral voorkwam bij het vrouwen roeien. In ieder geval heel veel sterkte met het herstel en hoop dat je weer snel mee kunt doen met de diverse wedstrijden.
pi_46622268
Vanmorgen een 2k-test voor de oude vier achter gedaan. 6:27.4, niet écht voluit gegaan, al had ik ook niet heel veel over. Over drie weken het echte werk: 13 maart knallen op de Bosbaan, hopen op een tijd onder de 6:25/6:24.
  zaterdag 24 februari 2007 @ 18:14:49 #147
107631 Pikhoofd
What's in a name?
pi_46629958
Zitten er in die oude vier lichten en zwaren door elkaar, of is het een van de twee? En zit je erbij?
pi_46656806
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 13:52 schreef WanEnOonlie het volgende:
hopen
  zondag 25 februari 2007 @ 18:41:16 #149
58060 Apoc2003
pi_46665245
Vandaag voor de laatste keer hard gevaren voor de WW en moet zeggen dat het helemaal niet onaardig ging. Gemiddeld tempo 28,5 gevaren en vrij constante tijden. Uiteindelijke tijd rond de 17 minuten en 30 seconden, met een lichte tegenwind. Het vertrouwen is er in ieder geval, nu hopen dat we dat zaterdag ook kunnen laten zien!

Overigens ben ik afgelopen week ziek geweest, en het valt me op hoe hard het aankomt als je een weekje niet traint en op bed ligt. Is het ook waar dat als je veel sport, je afweersysteem minder goed werkt? Dat vertelde iemand me, maar ik weet niet of het nou echt zo is of dat het een broodje aap verhaal is.
-Rudyard Kipling
pi_46665363
LPR komt mijn ploeg iets te vroeg eigenlijk. Wel over nagedacht, maar de Drienerloo Regatta leek ons makkelijker haalbaar, met zowel vervoer als het lenen van een boot.

Waarschijnlijk starten we alleen H4+, ff Euros eraf palen.
Maar als het uitkomt met de blok indeling, ook eens kijken voor nog een extra nummertje. 2x, 1x of 4x+.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')