abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47539585
Cry, start je zelfs niet als 5de? Dacht dat er geplaatst werd naar aanleiding van de uitslag van vorig jaar, en ik zie in de huidige inschrijvingen maar 1 Willem III ploeg, dus dan schuif je neem ik aan nog een plekje op. Ik kom zeker ook nog kijken bij de Head, maar start niet, veel te vermoeiend. Zal voornamelijk wel rond Willem III ergens rondhangen.
pi_47539936
Voor degene die AT5 kunnen ontvangen, ik hoor dat ze vanavond een kleine voorbeschouwing gaan geven over de Head aanstaand weekend op het AT5 nieuws.

[ Bericht 0% gewijzigd door jw3 op 22-03-2007 11:52:14 ]
pi_47608246
tis hier beetje stil gevallen!!

laat ik dan maar met goed nieuws komen: ik mag weer roeien !!! ben echt superblij. Hoef geen operatie aan de knie en kan dus in de zomer heerlijk wat uurtjes weer doorbrengen in de skiff/2x !

trouwens: voor de mensen die de head gaan starten, veel succes!
pi_47615190
hier slecht nieuws...
Heb je eindelijk je team een beetje op orde.
Mooie afspraken staan op vrijdag, twee op zat. en nog één op zondag...
Hij zou een paar stuurtjes en coaches regelen... geen ene donder gedaan door hem en komt niet opdagen, en niet bereikbaar...

En in een team van 4/5 man is de 4de opzich wel belangrijk. En een vervanger is niet zo gauw gevonden met dezelfde roei kwaliteiten en dezelfde hoeveelheid vrije tijd...
Dus we weten niet wat we moeten. Als we hem kicken zou het eigenlijk meteen weer einde team zijn.
En dat terwijl we aardig competitatief zijn in het compo veld.

Beter nieuws is dan wel weer dat het beter skiff weer wordt, dus dat worden weer mooie duur trainingen

[ Bericht 4% gewijzigd door Sjobber op 24-03-2007 17:52:46 ]
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
  zaterdag 24 maart 2007 @ 20:51:34 #280
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_47621067
Oja, had ik zal verteld dat m'n ploeggenootje dinsdag haar voet gebroken heeft omdat de tafel waar we op stonden tijdens t regiodiner op vindicat instortte? Heb 3 uur met r op de eerste hulp gezeten... En dat is bagger, want ons stuurtje roeide ook nog wel eens mee als niemand kon, maar zij heeft d'r rug niet in orde en mag dus niet meer roeien. Wel sturen overigens. Dus óf we moeten een vervanger hebben, óf ik kan de OOCUZ wel op m'n buik schrijven en dat zuigt want ik had voor de eerste wedstrijd in tilburg zelfs m'n galakaartje voor t geneeskundegala al verkocht!

Vandaag de amstel verkend met m'n herenclubacht. De hoerenbocht eerst een keer in volle vaart gedaan en er toen gigantisch uitgevlogen omdat ik verkeerd aan kwam varen, de 2e keer ook verkeerd aan komen varen (kreeg de boot niet snel genoeg aan de overkant omdat we te dicht bij de bocht stillagen voor coachtips) maar met veel bakboordbestgeweld toch de bocht getrokken, en het allerbelangrijkst: De ploeg was blij met me
Voor de mensen die dit nog lezen: ik heb rugnummer 201 morgen...
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_47628618
Ik snap niet wat er nou zo moeilijk is aan het nemen van een bocht...

Maar oke voor we uit gaan dagen, ik ben te zwaar om een 8+ te sturen ^^
(al zou ik dat wel graag willen...)
  zondag 25 maart 2007 @ 08:43:11 #282
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_47633425
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 23:55 schreef Sjobber het volgende:
Ik snap niet wat er nou zo moeilijk is aan het nemen van een bocht...

Maar oke voor we uit gaan dagen, ik ben te zwaar om een 8+ te sturen ^^
(al zou ik dat wel graag willen...)
Een bocht, of dé bocht?
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_47633618
dé bocht...
gewoon kwestie van inzicht en gevoel. (Lijkt me...)

Gewoon laat insturen... als iemand eens een video had vanuit de stuur positie van die betreffende bocht...

als ik dit zo zie zegma... http://www.youtube.com/watch?v=0aaLWD7TUSU
maar dat is dan weer niet dé bocht... maar wel onkunde

[ Bericht 41% gewijzigd door Sjobber op 25-03-2007 09:51:56 ]
  zondag 25 maart 2007 @ 20:11:39 #284
58060 Apoc2003
Er gaat niets boven groningen!
pi_47649601
quote:
Op zondag 25 maart 2007 08:43 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Een bocht, of dé bocht?
Jij hebt geroeid in een combinatie met Dennis en Joris, of niet? Zo ja, dan heb ik je zien aanleggen bij skoll, ik meende je al te herkennen. Hoe ging het roeien?

Wij zijn (alweer) 5e geworden. Gelukkig een goede eerste twee kilometer geroeid, waar we zelfs een beetje wisten in te lopen op Proteus (volgens onze stuur dan). Daarna was het te wisselvallig om de gehoopte top 3 te halen. Helaas, op naar het kortebaan seizoen!
"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
pi_47651510
Dat was weer een leuke head
Een mooi einde aan mijn stuurcarrière, want bij het "inwegen" was ik 68,5 Ik wordt dus echt te zwaar.

Maar redelijk scherp de bochten weten te sturen en maar 2 keer ingehaald... Wel jammer dat we maar 21e zijn geworden. Maar altijd nog beter dan salland/aegir met strafseconden. Ben je stout geweest Pluizel?

En sjobber: die 2 bochten (rozenoord is er dus bijgekomen) zijn inderdaad prima in te schatten, maar je moet wel snappen hoe een ideale lijn werkt door een bocht heen. Tot mijn verbazing waren er maar zeer weinig stuurtjes van mijn vereniging die dát begrepen. Ook bij de onderlinge voorbespreking na de stuurliedenvergadering begrepen sommige mensen het nog niet.
  zondag 25 maart 2007 @ 22:42:17 #286
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_47655587
Dit was echt een supervreemde head!
Het begon al goed met het oproeien naar de start. Wij lagen al gekeerd tussen de torontobrug en die brug erna (nieuwe amstelbrug?), horen we ineens geschreeuw, en onwijs gekraak! Bleek er een boot ín een dukdalf gevaren! Die zat echt muurvast, uiteindelijk werd ie er door een andere boot uitgetrokken, met wederom veel gekraak, hihi. Heb nog wel een foto gemaakt met m'n mobiel, want die zat nog in m'n jaszak
Toen begon de race, tot aan de rozenoord ging het prima, de rozenoord zelf met heel veel stuurboordbesten ook nog gehaald, maar toen begon het gedonder. Onze boot is 3 meter langer dan de gemiddelde acht, en heeft een roertje dat onzettend zwaar is om te draaien, maar echt núl effect heeft in een scherpe bocht zoals de hoerenbocht. Niet grappig dus.
Toen zag m'n slag een gyasboot aankomen, waarvoor we gingen wijken, en ze hadden echt megaveel ruimte, en toen lagen ze ineens weer naast ons, en ik kon niet verder naar bakboord dus toen hebben we even riemgeaaid. Ook dat ging nog prima.
De hoerenbocht ben ik met dank aan m'n slecht functionerende roertje gigantisch uitgevlogen, ik hoorde zelfs allemaal geroep vanaf de kant van oeoeoeoeoe, maar na kort stuurboord houden kon ik weer verder.
Na de hoerenbocht dacht ik dat de problemen voorbij waren, maar toen kwam de situatie waar we uiteindelijk strafseconden voor kregen. Er kwam een boot achter ons aan die wilde inhalen, en toen ik achteromkeek hadden ze een koers die aan stuurboord langs me heen ging, dus ik stuurde sociaal wat meer naar bakboord, zodat ze met het oog op de volgende bocht langs me heen konden. Hoor ik ineens "salland, aan de kant!". Op dat moment was hun puntje al voorbij mijn kontje, en lagen ze aan stuurboordzijde. Ik kon dus onmogelijk nog oversteken naar stuurboordwal zonder een aanvaring. Dus ik riep terug dat dat niet kon. Krijgt t stuurtje van die boot ineens van de kant toegeschreeuwd dat ze in moet sturen, stuurt ze dus ineens vol in, dus ik moest alsnog naar de overkant om de botsing te beperken, maar toen raakte het punte van die boot verstrikt in mijn roertouw, waardoor we dus een paar meter naar de overkant werden meegesleurd voor we weer loswaren. Dus lagen we wéér stil! Daar kregen we dus die 15 seconden voor. Vanaf de kant waren wij dus een heel groot spektakel. De roeiers werden overigens wel bloedjefanatiek van deze situaties, waardoor ze de hele tijd braaf tempo 30/32 hebben geroeid
Dat was dus mijn head!
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_47660641
Yo. heb helaas niet veel van de Head zelf gezien, maar vond het in ieder geval een mooie dag. Wat vonden julie van de huidige opzet?
pi_47664011
quote:
Op zondag 25 maart 2007 22:42 schreef Pluizel het volgende:
... Krijgt t stuurtje van die boot ineens van de kant toegeschreeuwd dat ze in moet sturen, stuurt ze dus ineens vol in, dus ik moest alsnog naar de overkant om de botsing te beperken, maar toen raakte het punte van die boot verstrikt in mijn roertouw, waardoor we dus een paar meter naar de overkant werden meegesleurd voor we weer loswaren. ...
Volgens mij heb ik je gezien dan... toen wij aan het terug peddelen waren ging het bij 2 boten ineens een beetje mis met stuurtouwtjes enzo.
quote:
Op zondag 25 maart 2007 20:11 schreef Apoc2003 het volgende:

[..]

Jij hebt geroeid in een combinatie met Dennis en Joris, of niet? Zo ja, dan heb ik je zien aanleggen bij skoll, ik meende je al te herkennen. Hoe ging het roeien?

Wij zijn (alweer) 5e geworden. Gelukkig een goede eerste twee kilometer geroeid, waar we zelfs een beetje wisten in te lopen op Proteus (volgens onze stuur dan). Daarna was het te wisselvallig om de gehoopte top 3 te halen. Helaas, op naar het kortebaan seizoen!
Volgens mij had je stuur gelijk, eerste twee kilometer van ons waren niet heel sterk en jullie kwamen misschien een beetje dichterbij. Vidar liep in het eerste stuk ook redelijk snel weg bij ons, maar na de Rozenoord ging het iets beter lopen en kwamen we weer dichterbij. Ik weet niet wat voor raceplan Euros had, iets van gewoon roeien en dan als iemand je in wil halen helemaal losgaan ofzo. We moesten nog best ff heel hard doortrappen om de binnenbocht van de hoerenbocht te kunnen nemen. Maar wel super mooi als je over de finish komt, helemaal kapot bent & hoort dat je 9s sneller bent dan Vidar.

's Avonds nog naar een mooi feestje naar Skoll geweest & daarna terug moeten lopen naar Amsterdam Centraal voor de nachttrein, mèn dat is echt een eind lopen!
Proteus-Eretes EJL2007: http://www.ejl2007.nl
  maandag 26 maart 2007 @ 13:06:05 #289
58060 Apoc2003
pi_47669400
quote:
Op maandag 26 maart 2007 10:10 schreef -Banaan- het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik je gezien dan... toen wij aan het terug peddelen waren ging het bij 2 boten ineens een beetje mis met stuurtouwtjes enzo.
[..]
Ja dan heb ik dat ook gezien, aangezien wij achter jullie aan uitroeiden. Was inderdaad een mooie spektakel om te zien!

Haha de tacktiek van euros was mijn inderdaad ook niet helemaal duidelijk, die gasten hebben we op de 5k van de Heineken uiteindeiljk wel ingehaald, maar telkens als we dichterbij kwamen gingen zij heeelemaal los om weer een stukje uit te lopen terwijl wij dezelfde halen bleven maken.

Op welke plek zit je eigenlijk -Banaan-?
"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
pi_47672491
ik zit op 2, lekker vooraan Maar hadden jullie Euros nog weten te pakken of net niet? Ze waren natuurlijk wel iets van een minuut voor jullie gestart. Ik vond het wel een mooie tactiek eigenlijk, als je weet dat je toch niet gaat winnen dan kan je er zo wel wat moois van maken voor de toeschouwers.

We zaten voor de Heineken met een mevrouw in de trein, wij dus over roeien praten enzo en toen ving die mevrouw op dat wij een lichte eerstejaars ploeg was. En haar neef roeide bij Gyas EJL, blond haar en hij zat op 2 of 7 we moesten hem de groeten doen als we hem zagen. Maar dat is er niet meer van gekomen
Proteus-Eretes EJL2007: http://www.ejl2007.nl
pi_47673292
Voor degene die het nog niet wisten, veel foto's van de head op www.jan-edwin.nl Er zijn vooral veel lelijke vertrokken bekken te bewonderen.
Onze uitslag was teleurstellend na een goede laak prognoserace, maar toch een prachtig roeiweekend gehad met lekkere skoll-burger toe. Nieuwe opzet is wat mij betreft ook een schot in de roos!
  maandag 26 maart 2007 @ 22:32:20 #292
58060 Apoc2003
pi_47691947
quote:
Op maandag 26 maart 2007 15:03 schreef nogeenmaarten het volgende:
Voor degene die het nog niet wisten, veel foto's van de head op www.jan-edwin.nl Er zijn vooral veel lelijke vertrokken bekken te bewonderen.
Onze uitslag was teleurstellend na een goede laak prognoserace, maar toch een prachtig roeiweekend gehad met lekkere skoll-burger toe. Nieuwe opzet is wat mij betreft ook een schot in de roos!
Ook op www.roeifotograaf.nl zijn veel foto's te vinden. Misschien iets voor de volgende OP om deze linkjes erbij te zetten.
-Rudyard Kipling
pi_47697636
quote:
Op maandag 26 maart 2007 15:03 schreef nogeenmaarten het volgende:
Welke clubacht (4* ?) zat jij dan maarten?
  dinsdag 27 maart 2007 @ 11:06:00 #294
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_47704519
Nou de Head was niet bijzonder voor mij. Ging niet bijster goed (5e in 1e Divisie Veld klinkt misschien OK, maar het roeien was niet best) en ik werd er ook onwijs moe van. Dacht na 2 kilometer al "Waarom ben ik in godnaam hier aan begonnen?!"

Gelukkig ben ik ook meer een 2k-roeier, dan een langebaanpersoontje. En voor degene die het vroeg: ik zat inderdaad in de Orca-combi met Joris en Dennis.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 11:55:54 #295
30733 horney_dorney
Illiud Latine dici non potest
pi_47706333
het was weer leuk op de Head! Heb lekker zitten kijken en foto's maken langs de kant. De 1ejrs van Skøll deden het prima (je oude cluppie blijft toch in de picture); jammer dat de EJD daar strafseconden kregen want ze hadden wel de snelste tijd...maar EJZ had in ieder geval gewonnen, en natuurlijk de 1e div. dames maar die hebben ondertussen een abonnement op die blauwe wimpel.

Verder vooral genoten, ook van spectaculair stuurwerk (sorry Pluizel! ).
Jesus loves you...everyone else thinks you're an asshole
http://www.evertdoorn.nl
http://www.evertdoorn.nl/blog
  dinsdag 27 maart 2007 @ 14:57:49 #296
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_47712880
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 11:55 schreef horney_dorney het volgende:
het was weer leuk op de Head! Heb lekker zitten kijken en foto's maken langs de kant. De 1ejrs van Skøll deden het prima (je oude cluppie blijft toch in de picture); jammer dat de EJD daar strafseconden kregen want ze hadden wel de snelste tijd...maar EJZ had in ieder geval gewonnen, en natuurlijk de 1e div. dames maar die hebben ondertussen een abonnement op die blauwe wimpel.

Verder vooral genoten, ook van spectaculair stuurwerk (sorry Pluizel! ).
Voor de OJD van Skoll is inderdaad weinig tegenstand. Het is bijna 'oneerlijk', maar goed: kennelijk roeien er een hoop goeie roeisters bij Skoll. Dat het vrij veel fossielen zijn is tot daar aan toe
pi_47716328
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 00:36 schreef cryforhelp het volgende:
Welke clubacht (4* ?) zat jij dan maarten?
HV4* 17de plek is het geworden. 2005 waren we 5de en sindsdien verliezen we 6 plekken per jaar. hier zijn we al behoorlijk moe.
http://www.jan-edwin.nl/fotoalbum/roeien/head/index.php?bigimg=IMG_5290.jpg&nav=nav_head&main=gallery&gal=2007_head_3h
  woensdag 28 maart 2007 @ 11:34:18 #299
30733 horney_dorney
Illiud Latine dici non potest
pi_47742577
Zitten nog wel mooi gelijk

Skøll heeft inderdaad een goede damesdivisie (en binnenkort wellicht een leuke veteranen dames8 idd ); er zitten gelukkig ook weer wat verse roeisters van niveau aan te komen.

Lang leve de klok die weer een uurtje verschoven is; kan ook de werkende mensch weer doordeweeks roeien zoals gisteravond, damn wat is dat toch lekker!
Jesus loves you...everyone else thinks you're an asshole
http://www.evertdoorn.nl
http://www.evertdoorn.nl/blog
pi_47756517
Voor een groot deel waren de ex-Skoll dames al te vinden in de clubacht en veteranen divisie als ik me niet vergis, met best een lekker resultaat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')