abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 januari 2007 @ 04:31:09 #1
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_45780843
...ik, full-time werkend, bij de Europese overheid, Nederlands staatsburger, met ruim voldoende bestaansmiddelen, zonder strafblad met een Japanse vrouw trouw en dan met haar in een huisje in het centrum van Den Haag ga wonen?

Verdonk is van mening dat als ik wil trouwen met een burger van een land dat niet onder de EU-valt ik dan minimaal ¤1.484,23 per maand moet verdienen; klaarblijkelijk uit angst dat wij anders niet in ons levenonderhoud kunnen voorzien, mijn meisje en ik, en ons anders gaan beroepen op allemaal uittrekkingen. Ik verdien iets minder dan dat. Vijftig, zestig euro minder...
Niettegenstaande dat een Nederlands echtpaar ¤ 1.176,25, in het geval dat, aan bijstand ontvangt. Klaarblijkelijk kan een koppel waarvan beiden partners uit Nederland komen met driehonderd euro minder per maand wel uit de voeten. Daar klopt iets niet, denk ik dan.
Als ik Griek was en hier samen met een armetierige zigeuner uit Roemenie zou gaan wonen en samen met haar lekker in de WW en de bijstand zou gaan hangen en m'n leven geen woord Nederlands meer zou praten, was het ook geen enkel probleem geweest. Dat zijn immers ook een EU-landen.
Kan iemand me uitleggen waar dit beleid IN GODESNAAM op slaat? Alsjeblieft zeg. Alsjeblieft. Laat mij en m'n meisje gewoon begaan.

.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_45780846
Hoe kan ik nou tegen zoveel romantiek zijn.
  maandag 29 januari 2007 @ 04:33:21 #3
37950 JAM
pi_45780850
Zo hebben we nog 30.000 gevallen in Nederland, trouwens.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_45780853
Sjah, verdonk....Je zegt t zelf al
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
pi_45780855
Dat is om te zorgen dat jij geen moslim-estremist in Japanse vermomming binnenhaalt, JAM. Ze zou zomaar met een Connexxion-bus het Big Brother-huis in kunnen rijden. Dat, of een ander belangrijk Nederlands monument.
  maandag 29 januari 2007 @ 04:39:08 #6
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_45780857
Ik hoop op een versoepeling JAM.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 29 januari 2007 @ 04:45:05 #7
37950 JAM
pi_45780865
Ik ook. Ik heb afgelopen week alle partijen in de Tweede Kamer aangeschreven. Tot dusver heeft alleen het CDA gereageerd, een werkelijk merkwaardig bericht al zeg ik het zelf. Ik had het CDA, in het kort, iets aan die inkomenseis te doen zodat ik hier rustig kan gaan wonen met mijn meisje. Men schreef me;
quote:
Beste Paul,

Hartelijk dank voor je mail.

Wij zien als CDA geen reden om de wet- en regelgeving rondom huwelijksmigratie aan te passen. Op dit terrein gaat het landsbelang namelijk boven het individuele belang van een eisende burger. Hetgeen jou er uiteraard niet van hoeft te weerhouden (je zou het zelfs als een stimulans kunnen zien) om je geluk in Japan te gaan zoeken.

Met vriendelijke groet,
CDA Tweede Kamerfractie
Publieksvoorlichting

Postbus 30805
2500 GV 's-Gravenhage
t 070 - 318 25 03
f 070 - 318 26 02
e cda.publieksvoorlichting@tweedekamer.nl
i www.cda.nl
Nu ja; dat is toch heel erg merkwaardig; een partij die er goed aan meent te doen (ik zou het als een stimulans kunnen ervaren!) hun eigen, d.w.z.; Nederlandse burgers het land uit te werken, niet waar?
  maandag 29 januari 2007 @ 04:48:47 #8
37950 JAM
pi_45780868
Ook nog interessant; uit de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens (en ik meen dat Nederland daar ook deel aan had...)
quote:
Artikel 16

1. Zonder enige beperking op grond van ras, nationaliteit of godsdienst, hebben mannen en vrouwen van huwbare leeftijd het recht om te huwen en een gezin te stichten. Zij hebben gelijke rechten wat het huwelijk betreft, tijdens het huwelijk en bij de ontbinding ervan.
2. Een huwelijk kan slechts worden gesloten met de vrije en volledige toestemming van de aanstaande echtgenoten.
3. Het gezin is de natuurlijke en fundamentele groepseenheid van de maatschappij en heeft recht op bescherming door de maatschappij en de Staat.
Nu wordt het mij toch gewoon keihard -verboden- om, althans in Nederland, met haar te trouwen.
  maandag 29 januari 2007 @ 04:50:51 #9
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_45780870
quote:
Op maandag 29 januari 2007 04:45 schreef JAM het volgende:
Ik ook. Ik heb afgelopen week alle partijen in de Tweede Kamer aangeschreven. Tot dusver heeft alleen het CDA gereageerd, een werkelijk merkwaardig bericht al zeg ik het zelf. Ik had het CDA, in het kort, iets aan die inkomenseis te doen zodat ik hier rustig kan gaan wonen met mijn meisje. Men schreef me;
[..]

Nu ja; dat is toch heel erg merkwaardig; een partij die er goed aan meent te doen (ik zou het als een stimulans kunnen ervaren!) hun eigen, d.w.z.; Nederlandse burgers het land uit te werken, niet waar?
Nou ja wat een brief zeg.

Vooral die laatste zin: "Hetgeen jou er uiteraard niet van hoeft te weerhouden (je zou het zelfs als een stimulans kunnen zien) om je geluk in Japan te gaan zoeken."
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  maandag 29 januari 2007 @ 04:52:55 #10
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_45780874
Wat een maffe brief.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 29 januari 2007 @ 04:53:28 #11
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_45780875
Ik heb er geen bezwaar tegen. Die brief van het CDA is een grap, toch? Toch?
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
  maandag 29 januari 2007 @ 04:55:53 #12
37950 JAM
pi_45780881
quote:
Op maandag 29 januari 2007 04:53 schreef Plastic_Power het volgende:
Was het maar zo'n feest. Ik wacht nog even de reacties van de andere partijen af en dan ga ik maar eens met Netwerk mailen, of Nova, zoiets.
  maandag 29 januari 2007 @ 04:56:23 #13
39109 wok
Oost-Indisch Doof
pi_45780883
quote:
[..]

wat een belachelijke brief! Ze hadden net zo goed kunnen schrijven: "als het je niet bevalt, rot je toch gewoon lekker op"

Ik zou er dus ECHT werk van maken, desnoods de brief naar de pers sturen.
  maandag 29 januari 2007 @ 04:59:05 #14
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_45780887
Hoe komt het CDA aan zulke bijdehante stagiairs
pi_45780889
quote:
Op maandag 29 januari 2007 04:31 schreef JAM het volgende:

Kan iemand me uitleggen waar dit beleid IN GODESNAAM op slaat? Alsjeblieft zeg. Alsjeblieft. Laat mij en m'n meisje gewoon begaan.

.
Een poging van angsthazen om toch vooral geen 'racist' genoemd te worden. Iedereen weet waar die wetten eigenlijk voor bedoeld zijn: Marokkanen, Somaliers, Iraniers e.d. die voor geen ene meter bijdragen aan de Nederlandse maatschappij. Maar om toch vooral niet te discrimineren, geldt het voor iedereen. Je zal de eerste niet zijn die uit walging Nederland verlaat omdat zijn vrouw en hemzelf het onmogelijk gemaakt wordt door die klote ambtenaartjes - een collega van me is vertrokken naar haar geboorteland Finland nadat hem letterlijk alles onmogelijk gemaakt werd.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  maandag 29 januari 2007 @ 05:00:26 #16
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_45780890
quote:
Op maandag 29 januari 2007 04:56 schreef wok het volgende:

[..]

wat een belachelijke brief! Ze hadden net zo goed kunnen schrijven: "als het je niet bevalt, rot je toch gewoon lekker op"
Dat staat er eigenlijk ook ja.

Ik vind het echt een dubieuze brief, zoiets verwacht je toch niet van het CDA? De partij die nogal eens wappert met slogans als 'Het gezin is de hoek van de samenleving' en meer van dat soort gezwam.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_45780891
quote:
[..]

Wat een vreselijke sukkel. Er staat nog net niet 'rot alsjeblieft op naar Japan met je geklaag.'
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  maandag 29 januari 2007 @ 05:01:19 #18
37950 JAM
pi_45780892
quote:
Op maandag 29 januari 2007 04:59 schreef StefanP het volgende:

[..]

Een poging van angsthazen om toch vooral geen 'racist' genoemd te worden. Iedereen weet waar die wetten eigenlijk voor bedoeld zijn: Marokkanen, Somaliers, Iraniers e.d. die voor geen ene meter bijdragen aan de Nederlandse maatschappij. Maar om toch vooral niet te discrimineren, geldt het voor iedereen. Je zal de eerste niet zijn die uit walging Nederland verlaat omdat zijn vrouw en hemzelf het onmogelijk gemaakt wordt door die klote ambtenaartjes - een collega van me is vertrokken naar haar geboorteland Finland nadat hem letterlijk alles onmogelijk gemaakt werd.
Ik kan me daar ook alles bij voorstellen. Nu is de Japanse overheid ook niet zo schappelijk met huwelijksmigratie, dus tsja. Tsja. Er zit niet anders op dan heel veel e-mailtjes schrijven en protesteren en weet ik veel wat niet.
  maandag 29 januari 2007 @ 05:03:02 #19
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_45780895
Kun je niet wat regelen met je baas, die 50 of 60 euro, daar moet toch wat voor te verzinnen zijn?
  maandag 29 januari 2007 @ 05:05:17 #20
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_45780897
quote:
Op maandag 29 januari 2007 04:53 schreef Plastic_Power het volgende:
Ik hoop het.
  maandag 29 januari 2007 @ 05:06:57 #21
37950 JAM
pi_45780899
quote:
Op maandag 29 januari 2007 05:03 schreef popolon het volgende:
Kun je niet wat regelen met je baas, die 50 of 60 euro, daar moet toch wat voor te verzinnen zijn?
Dan begint het gesodemieter pas. Al met al ben je met het hele traject zo'n anderhalf jaar bezig en kost het zo'n ¤ 12.000.
Ik ga het wel doen hoor, dat zeker; maar alsjeblieft; waar is het voor NODIG allemaal?
  maandag 29 januari 2007 @ 05:12:28 #22
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_45780903
quote:
Op maandag 29 januari 2007 05:06 schreef JAM het volgende:

[..]

Dan begint het gesodemieter pas. Al met al ben je met het hele traject zo'n anderhalf jaar bezig en kost het zo'n ¤ 12.000.
Ik ga het wel doen hoor, dat zeker; maar alsjeblieft; waar is het voor NODIG allemaal?
12.000 !!

Mijn emigratie kostte ook wel wat maar ik schat dat dat rond de $1500 zal zitten, weet het niet eens precies meer. Maar zoveel geld, ik sta ervan te kijken.

En over die brief sta ik me ook nog steeds te verbazen.

Succes er in ieder geval mee.
  maandag 29 januari 2007 @ 05:13:26 #23
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_45780905
quote:

[..]

Omdat men sterk ant-buitenlander is geworden in Nederland. Of anders gezegt men is minder tolerant geworden.
  maandag 29 januari 2007 @ 05:14:00 #24
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_45780906
Maar idd succes TS.
  maandag 29 januari 2007 @ 05:37:20 #25
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_45780925
quote:
Op maandag 29 januari 2007 04:59 schreef Plastic_Power het volgende:
Hoe komt het CDA aan zulke bijdehante stagiairs
Misschien zijn Jurgen_21 en PMB_Rug er wel gaan werken
pi_45780927
Ik heb geen bezwaar, maar ik heb dan ook absoluut geen zeggenschap in een tweede of eerste kamer... Can't help here.

Je zou bijna naar Japan gaan verhuizen!
pi_45780951
quote:
Op maandag 29 januari 2007 05:39 schreef slakkie het volgende:
Ik heb geen bezwaar, maar ik heb dan ook absoluut geen zeggenschap in een tweede of eerste kamer... Can't help here.

Je zou bijna naar Japan gaan verhuizen!
alles beter dan Nederland inderdaad.
Free people own guns! Slaves do not!
pi_45780976
Voor 12.000 kan je ook een Japanse kopen, Aygo of iets dergelijks

Dat mag dan weer wél
  maandag 29 januari 2007 @ 06:26:40 #29
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_45780978
Die brief van het CDA
  maandag 29 januari 2007 @ 06:41:54 #30
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_45781003
quote:
Op maandag 29 januari 2007 04:48 schreef JAM het volgende:
Ook nog interessant; uit de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens (en ik meen dat Nederland daar ook deel aan had...)
[..]

Nu wordt het mij toch gewoon keihard -verboden- om, althans in Nederland, met haar te trouwen.
Nee, je mag wel maar haar trouwen. De beperkingen liggen op het vlak van migratie. Migratie van buiten de EU kent dus strengere regelgeving.

neemt niet weg dat het belachelijk is.. haha en die brief van het CDA is helemaal een lachertje. Die moet je zonder nadenken zo naar Nova sturen, heb je vanavond nog een item.
  maandag 29 januari 2007 @ 07:26:26 #31
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_45781108
quote:
Op maandag 29 januari 2007 06:41 schreef JaZekerZ het volgende:

neemt niet weg dat het belachelijk is.. haha en die brief van het CDA is helemaal een lachertje. Die moet je zonder nadenken zo naar Nova sturen, heb je vanavond nog een item.
Ik ben het hiermee eens. Stuur een kopie van de brief naar de pers en vraag wat hun er van vinden.
Horrible Cunt!
pi_45781187
Vervolgens komt er een arme Turkse vrouw door huwelijks migratie hierheen en dan kan de grens weer niet hoog genoeg zijn voor Nederlanders. Zolang het niet mogelijk is om dit per land te beslissen zullen helaas voor TS de goeden onder de slechten moeten lijden.

De commotie rondom de brief gaat nergens over. Het is regelgeving, jij vindt dat achterlijk (je klaagt er immers per brief over) en dus zou die achterlijke regelgeving voor jou een stimulans kunnen zijn om naar Japan te vertrekken. Wooow wat een achterlijke brief zeg
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_45781196
JAM is de eerste niet, en zal de laatste niet zijn. De media krijgen er echt met regelmaat bericht over, alleen is eróver berichten blijkbaar niet erg opportuun.
Politieke partijen - sorry JAM- hebben ook als geen *zin* er iets aan te doen, momenteel wordt het als erg risicovol gezien om in de hoek van 'open grenzen' weggezet te worden. Alleen GroenLinks blijft onverdroten hameren op rechten die voor Nederlandse burgers normaal geacht zouden moeten worden.

Veel succes, JAM. Er zal niks anders opzitten dan meebuigen met de regels. Wie geen crimininele mensensmokkelaar is moet puntje voor puntje voldoen. Het gaat je jaren ergenis opleveren en handenvol geld kosten.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_45781320
Prachtig om te zien hoe heel "Verdonk heeft gelijk!" Fok! het plotseling niet meer met Rita eens is als het om 1 van "onze eigen" mensen gaat....

Regels zijn regels! Zo stelt Rita. Maar blijkbaar mag dat niet meer zo zijn als het ons zelf niet meer uit komt. 600'000 Nederlanders die vinden dat Rita gelijk heeft, tot het ze niet meer uit komt. "Buitenlanders moeten weg!" "Grenzen moeten dicht!" maar als we dan zelf verliefd worden op een buitenlandse zijn de regels belachelijk.....

Ik vindt die grens van 1484 euro niet eens zo heel gek. Zeker in Den Haag is het met dat soort geld lastig rond komen met z'n 2en. Het feit dat er verschil gemaakt wordt tussen een duo Nederlandse werklozen en een duo waarvan 1 van de 2 niet uit de EU komt zegt meer over het niveau van de uitkering dan over de immigratie grens.
  maandag 29 januari 2007 @ 08:15:22 #35
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_45781342
Ik heb eigenlijk best bezwaar. Gelijke monniken, gelijke kappen. Als Ali ben Youssouf uit Libanon niet mag worden binnengehaald door Truus uit Meppel omdat die niet aan de inkomenseis voldoet, waarom zou Yoko Kagawata dan wel mogen worden binnengehaald door Jan uit Boerenkoolstronkeradeel?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_45781354
quote:
Op maandag 29 januari 2007 08:11 schreef Croga het volgende:
Prachtig om te zien hoe heel "Verdonk heeft gelijk!" Fok! het plotseling niet meer met Rita eens is als het om 1 van "onze eigen" mensen gaat....
Waar haal je het vandaan?
quote:
Regels zijn regels! Zo stelt Rita. Maar blijkbaar mag dat niet meer zo zijn als het ons zelf niet meer uit komt. 600'000 Nederlanders die vinden dat Rita gelijk heeft, tot het ze niet meer uit komt. "Buitenlanders moeten weg!" "Grenzen moeten dicht!" maar als we dan zelf verliefd worden op een buitenlandse zijn de regels belachelijk.....
Nogmaals, waar haal je het vandaan? Jij denkt blijkbaar dat wie hier het met JAM eens is dat dit belachelijk is, het meestal wel eens is met allerlei regels voor immigratie, maar waar baseer je je op? Op je eigen houding?
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_45781448
het is een belachelijke brief zeg! maar ik zie het ook van een andere kant... goede reden om een loonsverhoging te vragen!
  maandag 29 januari 2007 @ 08:44:26 #38
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_45781553
quote:
[..]

Mag ik vragen wat het landsbelang in deze is? Het is namelijk een duur woord.

Graag zou ik zien hoe het land er beter van wordt als een huwelijk als deze geblokkeerd en belemmerd wordt.
Hmm?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_45781584
quote:
[..]

Dat is wel heel erg raar idd.
pi_45781617
quote:
Op maandag 29 januari 2007 08:44 schreef Yildiz het volgende:
Graag zou ik zien hoe het land er beter van wordt als een huwelijk als deze geblokkeerd en belemmerd wordt.
Hmm?
Dat er ook huwelijks stromen tegen gegaan worden van bv. vrouwen uit Turkije of Marokko die geen woord Nederlands spreken en ook geen kans hebben op een fatsoenlijke baan om vervolgens in Nederland direct het sociale vangnet in te duiken.
pi_45781660
quote:
Op maandag 29 januari 2007 08:49 schreef FJD het volgende:

[..]

Dat er ook huwelijks stromen tegen gegaan worden van bv. vrouwen uit Turkije of Marokko die geen woord Nederlands spreken en ook geen kans hebben op een fatsoenlijke baan om vervolgens in Nederland direct het sociale vangnet in te duiken.
Een inkomenseis verandert niets aan het vermogen Nederlands te spreken of te leren.
Een inkomenseis aan de Nederlander verandert niets aan het vermogen van de niet-Nederlander een baan te vinden.
Buitenlanders getrouwd met een Nederlander zijn daarmee zelf nog geen Nederlander, en kunnen niet zomaar, laat staan direct, het sociale vangnet "induiken".

En waar dat de zorg is zijn er echt veel betere oplossingen die niet mensen van goede wil treffen mogelijk.
pi_45782078
quote:
Op maandag 29 januari 2007 08:11 schreef Croga het volgende:

Ben jij al op de hoogte van het feit dat dit niet meer het pakkie an van Verdonk is? En dat deze zaak dus geen donder meer met Rita Verdonk te maken heeft?

Ook die email van het CDA zal wel niet door Rita Verdonk zijn getypt...

Voor TS: er zijn methoden om de regelgeving te omzeilen. Misschien eens naar een deskundige advocaat gaan.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_45782173
quote:
Op maandag 29 januari 2007 08:53 schreef sigme het volgende:

[..]

Een inkomenseis verandert niets aan het vermogen Nederlands te spreken of te leren.
Een inkomenseis aan de Nederlander verandert niets aan het vermogen van de niet-Nederlander een baan te vinden.
Klopt.
quote:
Buitenlanders getrouwd met een Nederlander zijn daarmee zelf nog geen Nederlander, en kunnen niet zomaar, laat staan direct, het sociale vangnet "induiken".
Klopt. Daarom is er dus ook een inkomenseis aan verbonden voor de partner, aangezien ze niet gelijk het sociale vangnet in kan duiken.
quote:
En waar dat de zorg is zijn er echt veel betere oplossingen die niet mensen van goede wil treffen mogelijk.
Zoals?

Verder is het natuurlijk kut dat je nu haar niet hierheen kan halen JAM. Alleen ben ik van mening dat het idd heel moeilijk is om deze regels zodanig aan te passen dat er niet teveel misbruik van kan worden gemaakt en aan de andere kant mensen zoals jij hier niet de dupe van worden.
  FOK!fotograaf maandag 29 januari 2007 @ 09:38:13 #44
18921 freud
Who's John Galt?
pi_45782184
Mja, de grens is nou eenmaal gesteld, en ik vind hem niet onredelijk. Het genoemde bedrag verdien je nog als fulltime vakkenvuller bij de IKEA, dus het is ook niet dat het een gek hoog bedrag is. Persoonlijk vind ik het dus echt vervelend voor de TS dat het nu niet kan, maar ik vraag me serieus af wat voor werk hij dan doet om zo weinig te verdienen, en hoe hij verwacht van zo weinig geld rond te komen. De gemiddelde huur in Den Haag is toch zeker 500 euro kaal per maand voor een beetje woning.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_45782193
quote:
Op maandag 29 januari 2007 09:28 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ben jij al op de hoogte van het feit dat dit niet meer het pakkie an van Verdonk is? En dat deze zaak dus geen donder meer met Rita Verdonk te maken heeft?
Nou, dat lijkt me zoiets als zeggen dat Verdonks beleid geen donder met de wet-Cohen te maken had.

Natuurlijk heeft het beleid, en de regels van nu, nog wel te maken met het beleid zoals Verdonk dat heeft ingericht de afgelopen jaren. Ze is nu niet meer verantwoordelijk voor de uitvoering, maar dat is niet helemaal hetzelfde.
quote:
Voor TS: er zijn methoden om de regelgeving te omzeilen. Misschien eens naar een deskundige advocaat gaan.
Misschien kan je hem iets uitgebreider adviseren dan dit?
pi_45782302
quote:
Op maandag 29 januari 2007 08:49 schreef FJD het volgende:

[..]

Wat een onzin. Als ze zelf geen Nederlander worden, hebben ze dus ook niks van de maatschappij te vragen, en als ze wel Nederlander worden, dan hebben we daar die prachtige inburgeringscursus die ervoor zorgt dat ze wat basisbeginselen bijgebracht wordt.
We zijn gewoon een stelletje zielige angsthazen hier met z'n allen, en het feit dat een hele zooi eerlijke mensen de dupe worden van die ongegronde angst moet te denken geven.

PS: die brief van het CDA: Trieste-partij-beeld bevestigd...
pi_45782459
quote:
Op maandag 29 januari 2007 09:37 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Klopt.
[..]

Klopt. Daarom is er dus ook een inkomenseis aan verbonden voor de partner, aangezien ze niet gelijk het sociale vangnet in kan duiken.
Toch is dat een beetje raar: je zou het ook aan de betrokkenen zelf kunnen laten. Gegeven het feit dat de buitenlandse partner geen gebruik kan maken van het Nederlandse sociale vangnet, is het ultiem betuttelend om om die reden mensen ook nog tegen zichzelf te beschermen en een inkomenseis erbij te stellen.
quote:
[..]

Zoals?
a) Meer verantwoordelijkheid laten bij betrokkenen: geen recht op uitkeringen etc betekent dat geldtekort niet door de gemeenschap hoeft te worden bijgepast en dus ook niet hoeft te worden voorkomen.

b) Het is van de zotte dat er nu een huizenhoge drempel ligt voor het trouwen, en dat daarná er alleen maar een drempel ligt van 3 jaar volhouden waarna er zonder iets van verder beoordeling na 3 jaar genaturaliseerd kan worden compleet met alle sociale uitkeringen etc.
Dat hoort andersom: trouwen zou tamelijk drempelloos moeten zijn, maar opnemen in de gemeenschap mag wel iets voorwaardelijker na een jaar of wat.

c) Meer uitvoering & meer bekendheid geven aan de regel dat je na scheiden nog 12 jaar (!) verantwoordelijk blijft voor het financiele wel & wee van je ex. Als die de uitkering in draait moet je aan de sociale dienst betalen. Ik zou zeggen dat die regel wel wat uitgebreid mag worden voor mensen die iemand Nederland hebben ingehaald.

Al dit pakt alléén maar mensen die EN iemand Nederland inhalen EN deze uiteindelijk op een uitkering aangewezen laten zijn (nog steeds gehuwd, maar ook na scheiding!) .
Alle mensen die hun eigen kostje bij elkaar scharrelen worden er niet door getroffen, evenmin als de paren waarvan als hun huwelijk mislukt de buitenlandse helft uit Nederland vertrekt.
quote:
Verder is het natuurlijk kut dat je nu haar niet hierheen kan halen JAM. Alleen ben ik van mening dat het idd heel moeilijk is om deze regels zodanig aan te passen dat er niet teveel misbruik van kan worden gemaakt en aan de andere kant mensen zoals jij hier niet de dupe van worden.
Zie bovenstaand. Wat nu het effect van de regels is, is dat mensen die van plan zijn getrouwd te blijven, die waarschijnlijk bij scheiding binnen een paar jaar de buitenlander niet in Nederland laten, die zijn de dupe, terwijl mensen die -omdat ze toch uit berekening trouwen- geen moeite hebben met de regels, waarna na een vastgestelde tijd de nieuwe Nederlander eventueel ten koste van het land komt.
pi_45784611
quote:
Op maandag 29 januari 2007 09:38 schreef sigme het volgende:

Nou, dat lijkt me zoiets als zeggen dat Verdonks beleid geen donder met de wet-Cohen te maken had.

Natuurlijk heeft het beleid, en de regels van nu, nog wel te maken met het beleid zoals Verdonk dat heeft ingericht de afgelopen jaren. Ze is nu niet meer verantwoordelijk voor de uitvoering, maar dat is niet helemaal hetzelfde.
Waar TS tegenaan loopt is iets wat kamerbreed wordt gesteund. Het is dus onzin om dat af te doen als iets "typisch Verdonk".
quote:
Misschien kan je hem iets uitgebreider adviseren dan dit?
Zonder zijn exacte situatie en mogelijkheden te kennen kan ik TS niet goed helpen. Ik kan natuurlijk wel wat truukjes in zijn algemeenheid hier neerzetten, maar als kantoor verdienen wij juist geld met die truukjes. Ik zou dus wel gek zijn om hier de kantoor know-how neer te zetten.
pi_45784849
quote:
Op maandag 29 januari 2007 11:34 schreef DS4 het volgende:

[..]

Waar TS tegenaan loopt is iets wat kamerbreed wordt gesteund. Het is dus onzin om dat af te doen als iets "typisch Verdonk".
Niet kamerbreed: breed genoeg.
quote:
[..]

Zonder zijn exacte situatie en mogelijkheden te kennen kan ik TS niet goed helpen. Ik kan natuurlijk wel wat truukjes in zijn algemeenheid hier neerzetten, maar als kantoor verdienen wij juist geld met die truukjes. Ik zou dus wel gek zijn om hier de kantoor know-how neer te zetten.
Zo bedoel ik het niet. Bij welk(e) kanto(o)r(en) zou TS te rade kunnen gaan, wat kost zoiets. Als leek heb je gewoonlijk geen idee waar te beginnen, in zo'n geval .
  FOK!fotograaf maandag 29 januari 2007 @ 12:34:13 #50
18921 freud
Who's John Galt?
pi_45786233
quote:
Op maandag 29 januari 2007 11:43 schreef sigme het volgende:
[..]

Zo bedoel ik het niet. Bij welk(e) kanto(o)r(en) zou TS te rade kunnen gaan, wat kost zoiets. Als leek heb je gewoonlijk geen idee waar te beginnen, in zo'n geval .
Niet genoeg verdienen om het 'normaal' te kunnen doen, maar wel genoeg om zo'n bureau in te schakelen .
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_45786259
quote:
Op maandag 29 januari 2007 12:34 schreef freud het volgende:

[..]

Niet genoeg verdienen om het 'normaal' te kunnen doen, maar wel genoeg om zo'n bureau in te schakelen .
Jij enig idee wat z'n meisje verdient, hmm?
pi_45786719
quote:
Op maandag 29 januari 2007 11:43 schreef sigme het volgende:

Niet kamerbreed: breed genoeg.
Ik hoor vrijwel niemand piepen, maar goed: je bent het hoop ik met mij eens dat het onzin is om hier alleen naar Verdonk te kijken.
quote:
Advocaat die is gespecialiseerd in vreemdelingenrecht. Wat het kost hangt van veel dingen af. Gewoonlijk gaat e.e.a. tegen uurloon.
pi_45786740
quote:
Op maandag 29 januari 2007 04:37 schreef clumsy_clown het volgende:
Ze zou zomaar met een Connexxion-bus het Big Brother-huis in kunnen rijden.
In dat geval verdient ze subsidie.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_45786755
quote:
Op maandag 29 januari 2007 12:34 schreef freud het volgende:

Misschien heeft hij wat geld opzij gezet, kan hij wat geld lenen, enz. Waar een wil is, is een weg. Niets doen lijkt mij iig geen goed idee.
  maandag 29 januari 2007 @ 12:55:19 #55
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_45786821
Neem je een krantenwijk erbij. Of heb je dat niet voor je Japanse schone over?
  maandag 29 januari 2007 @ 13:05:09 #56
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_45787115
ah, kijk welkom in Nederland.
zo gaat dat hier. wees blij dat je in loondienst bent. een kennis van mij is zelfstandig ondernemer en maakte hetzelfde mee. de inkomens eisen worden dan nog gekker.
Neerkomen wel!
  maandag 29 januari 2007 @ 14:14:10 #57
124377 pmb_rug
salvation received
pi_45789169
quote:
...ik, full-time werkend, bij de Europese overheid, Nederlands staatsburger, met ruim voldoende bestaansmiddelen, zonder strafblad met een Japanse vrouw trouw en dan met haar in een huisje in het centrum van Den Haag ga wonen?

Verdonk is van mening dat als ik wil trouwen met een burger van een land dat niet onder de EU-valt ik dan minimaal ¤1.484,23 per maand moet verdienen; klaarblijkelijk uit angst dat wij anders niet in ons levenonderhoud kunnen voorzien, mijn meisje en ik, en ons anders gaan beroepen op allemaal uittrekkingen. Ik verdien iets minder dan dat. Vijftig, zestig euro minder...
Niettegenstaande dat een Nederlands echtpaar ¤ 1.176,25, in het geval dat, aan bijstand ontvangt. Klaarblijkelijk kan een koppel waarvan beiden partners uit Nederland komen met driehonderd euro minder per maand wel uit de voeten. Daar klopt iets niet, denk ik dan.
Als ik Griek was en hier samen met een armetierige zigeuner uit Roemenie zou gaan wonen en samen met haar lekker in de WW en de bijstand zou gaan hangen en m'n leven geen woord Nederlands meer zou praten, was het ook geen enkel probleem geweest. Dat zijn immers ook een EU-landen.

.
helemaal mee eens.

ik ga trouwen met een Amerikaanse, zelfde probleem ongeveer. Ik ben student en verdien dus nauwelijks iets, maar mijn verwachte inkomsten zijn ver boven dat minimum. Dat telt echter niet, het gaat alleen om je statische inkomen.

Dus ik moet wachten totdat ik ben afgestudeerd. Dan zit ik wel gelijk op het dubbele van dat minimum, maar goed.

JAM, het lijkt mij dat jij toch wel die 50¤ loonsverhoging moet kunnen gaan krijgen binnnen nu en een jaar. Kunnen we ongeveer tegelijk trouwen

panisch systeem.

Ik vind sowieso dat er voor mensen met een diploma uit het buitenland uitzonderingen gemaakt moeten worden. En voor studenten economie ook aub
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
  maandag 29 januari 2007 @ 14:15:24 #58
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_45789212
"je geluk zoeken in japan" hoe cynisch klonk dat
  maandag 29 januari 2007 @ 14:16:14 #59
124377 pmb_rug
salvation received
pi_45789237
misschien moeten we het beestje gewoon eens bij de naam gaan noemen:

alleen restricties op importbruidjes uit Moslimland (marokko, turkije, etc.)

dan hoeven al die mensen waar die regels niet voor bedoeld zijn zich geen zorgen te maken.
?Porque no te calles?
  maandag 29 januari 2007 @ 14:17:47 #60
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_45789280
quote:
Op maandag 29 januari 2007 04:37 schreef clumsy_clown het volgende:
Ze zou zomaar met een Connexxion-bus het Big Brother-huis in kunnen rijden.
Ik kan werkelijk niets bedenken dat daar op tegen zou zijn... Een lintje voor degene die het doet

Of een verblijfsvergunning, natuurlijk

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 29 januari 2007 @ 14:19:55 #61
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_45789343
quote:
Op maandag 29 januari 2007 14:16 schreef pmb_rug het volgende:
misschien moeten we het beestje gewoon eens bij de naam gaan noemen:

alleen restricties op importbruidjes uit Moslimland (marokko, turkije, etc.)

dan hoeven al die mensen waar die regels niet voor bedoeld zijn zich geen zorgen te maken.
Goed idee, maar wat als straks turkije bij de eu komt?
pi_45790079
quote:
Op maandag 29 januari 2007 14:19 schreef Grimm het volgende:

Goed idee, maar wat als straks turkije bij de eu komt?
Dan mogen alle Turken in Nederland gaan wonen, ongeacht of ze met een Nederland(er)(se) getrouwd zijn...
pi_45790794
Die brief .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  maandag 29 januari 2007 @ 15:14:43 #64
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45791147
Even testen: die email van het CDA, he, wat voor IP-adres zat daarachter?
pi_45791231
quote:
Op maandag 29 januari 2007 15:14 schreef Floripas het volgende:
Even testen: die email van het CDA, he, wat voor IP-adres zat daarachter?
Hoezo? Als JAM zijn email toch gewoon naar het CDA gestuurd heeft, dan komt het antwoord daar ook vandaan.
  maandag 29 januari 2007 @ 15:17:28 #66
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45791251
quote:
Op maandag 29 januari 2007 15:16 schreef sigme het volgende:

[..]

Hoezo? Als JAM zijn email toch gewoon naar het CDA gestuurd heeft, dan komt het antwoord daar ook vandaan.
Precies.
pi_45791336
quote:
Op maandag 29 januari 2007 15:17 schreef Floripas het volgende:

[..]

Precies.
Waar twijfel je aan? Dat JAM zijn vraag wel aan het echte CDA gestuurd heeft? Dat dat antwoord echt is?
  maandag 29 januari 2007 @ 15:27:29 #68
37950 JAM
pi_45791564
quote:
Op maandag 29 januari 2007 14:43 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dan mogen alle Turken in Nederland gaan wonen, ongeacht of ze met een Nederland(er)(se) getrouwd zijn...
Sterker nog; als het zo ver zou komen mag de Turk zich ook in Nederland vestigen met een een partner die niet afkomstig is uit een EU-land zonder dat het inkomen wordt getoetst, hij aan moet toenen nog minimaal een jaar zelfstandig in dat inkomen te kunnen voorzien, of op andere manier te kampen krijgt met de belachelijke eisen die Verdonk stelt. Dat recht heeft elke EU-burger in Nederland, behalve Nederlanders zelf. Want, zo laat de website van de IND weten;
quote:
Nederlanders worden in principe in eigen land niet gezien als burgers van de Unie. Daarom zijn de regels voor burgers van de Unie niet op hun van toepassing.
Waarom is dat dan wel niet?
quote:
Nederlanders kunnen over het algemeen geen gebruik maken van de EU-toelatingsregels omdat ze speciaal bedoeld zijn om het voor burgers van de Unie met familie eenvoudiger te maken om zich in een andere lidstaat te vestigen. Dit betekent dat bijvoorbeeld een Fransman en zijn familie of gezin een beroep kunnen doen op deze regels als ze zich in Nederland willen vestigen. Bij een Nederlander of een persoon die geen burger van de Unie is en zijn familie of gezin naar Nederland wil halen, gelden de gewone voorwaarden van het Nederlandse toelatingsbeleid. Zie hiervoor de Verblijfwijzer, ik wil iemand naar Nederland halen, mijn situatie, voor hoe lang, welke nationaliteit, reden van verblijf, huwelijk en relatie, etc.
Als ik een Roemeens of een Luxemburgs of een Fins paspoort zou hebben, nu ja; dan was mijn meisje nu waarschijnlijk bij Albert Heijn aan het uitzoeken wat we vanavond zouden gaan eten, maar nee, zo'n feest is het niet want ik ben geen Europeaan, maar een Nederlander.

Jaja. .
  maandag 29 januari 2007 @ 15:28:28 #69
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45791588
quote:
Op maandag 29 januari 2007 15:20 schreef sigme het volgende:

[..]

Waar twijfel je aan? Dat JAM zijn vraag wel aan het echte CDA gestuurd heeft? Dat dat antwoord echt is?
Ik kan het me gewoon erg slecht voorstellen.
  maandag 29 januari 2007 @ 15:29:35 #70
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45791616
quote:

.
Zo, voor welke EU-intantie werk je wel niet? Dit ruikt naar een dikke hoax.
  maandag 29 januari 2007 @ 15:30:10 #71
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_45791632
kun je niet gewoon die 50 euro aan loonsverhoging scoren? ben je van het hele gezeik af

(die reactie van het CDA is trouwens goud waard )
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  maandag 29 januari 2007 @ 15:31:04 #72
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_45791660
of laat haar lekker naar België emigreren
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
  maandag 29 januari 2007 @ 15:32:28 #73
37950 JAM
pi_45791689
quote:
Op maandag 29 januari 2007 15:29 schreef Floripas het volgende:

[..]

Zo, voor welke EU-intantie werk je wel niet? Dit ruikt naar een dikke hoax.
It's the LAW. .

(Ik werk zelf voor het Europees Patentbureau. Dat is eigenlijk geen EU-instantie maar een zelfstandige ondernemening, maar wordt wel flink door de heren uit Brussel gefinancieërd.)
  maandag 29 januari 2007 @ 15:33:26 #74
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_45791724
quote:
Op maandag 29 januari 2007 15:32 schreef JAM het volgende:

[..]

It's the LAW. .

(Ik werk zelf voor het Europees Patentbureau. Dat is eigenlijk geen EU-instantie maar een zelfstandige ondernemening, maar wordt wel flink door de heren uit Brussel gefinancieërd.)
Niet zo heel dik dus
  maandag 29 januari 2007 @ 15:33:30 #75
37950 JAM
pi_45791726
quote:
Op maandag 29 januari 2007 15:31 schreef teamlead het volgende:
of laat haar lekker naar België emigreren
Dat is inderdaad ook een van de vele mogelijkheden die ik aan het overwegen ben.
pi_45791867
quote:
Op maandag 29 januari 2007 15:28 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ik kan het me gewoon erg slecht voorstellen.
JAM is bij mijn weten redelijk gerespecteerd.
pi_45791899
quote:
Op maandag 29 januari 2007 15:27 schreef JAM het volgende:
Als ik een Roemeens of een Luxemburgs of een Fins paspoort zou hebben, nu ja; dan was mijn meisje nu waarschijnlijk bij Albert Heijn aan het uitzoeken wat we vanavond zouden gaan eten, maar nee, zo'n feest is het niet want ik ben geen Europeaan, maar een Nederlander.

Jaja. .
Valt dat niet te regelen eigenlijk?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  FOK!fotograaf maandag 29 januari 2007 @ 15:51:26 #78
18921 freud
Who's John Galt?
pi_45792263
quote:
Op maandag 29 januari 2007 12:35 schreef sigme het volgende:
Jij enig idee wat z'n meisje verdient, hmm?
Daar heb je gelijk in, maar kan ze dat ook hier verdienen? Het lijkt me dat je ook wel een beetje normaal leven wil leiden hier.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  maandag 29 januari 2007 @ 15:53:10 #79
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45792320
quote:
Op maandag 29 januari 2007 15:38 schreef sigme het volgende:

[..]

JAM is bij mijn weten redelijk gerespecteerd.
Gerespecteerd? Iemand die zo op racistische wijze zigeuners begint af te katten in de OP?
pi_45792378
Ga in Japan wonen, dat is toch een veel leuker land. ( afgezien van de freaks dan hè )
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
pi_45792910
quote:
[..]

Wat een rare reactie! Net alsof ze daar met zijn vijven dat bericht hebben teruggestuurd in een melige bui of zo

Maar ja, dit soort dingen krijg je he, met 'liberalen' in de regering.
pi_45793106
En met z'n allen maar 'NEE' stemmen tegen de Europese grondwet.

Makkelijkste manier om haar hier te krijgen is via België btw.
pi_45793120
Even de neoconservatief uithangen hoor. Prima maatregel die inkomenseis!! Met alle sympathie voor jou Jam, maar het is hier gvd het paradijs niet. Als je met een niet-Nederlandse wilt trouwen, die zo toegang kan krijgen tot mijn Algemene Middelen, dan is het gewoon redelijk dat je aantoont dat je haar zelf zult kunnen onderhouden als ze onverhoopt niet haar eigen broek kan ophouden. 1,2 x het minimumloon is niet teveel gevraagd. Je lijkt je inkomen als een vast gegeven te beschouwen, wat is dat toch voor slavenmentaliteit? Als je wat meer wilt verdienen, moet je gewoon wat meer, wat harder of wat slimmer werken. Die vuige gristen die suggereerde dat je je heil in Japan moet zoeken moet natuurlijk met zijn Roomsche reet aan de vlaggemast van het Torentje gespietst worden, maar zijn paternalistische toontje was niet helemaal ongepast. Je zou een fortuin kunnen verdienen door in een morsig pak en in je beste plathaags liederlijke toespraken af te steken bij chique recepties en partijen, je onderwijl gratis volgietend, maar nee, meneer moet zijn tijd verdoen bij het Patentamt. Tssk! Zet een hoge zijden op je hoofd, hang een bordje Haags Orakel aan je deur en voor je het weet heb jij je Yoko Ono bekostigd. Succes. En zie ook www.buitenlandsepartner.nl.
  maandag 29 januari 2007 @ 16:28:14 #84
37950 JAM
pi_45793717
Nieuw mailtje;
quote:
Beste meneer Fletcher,

Hartelijk dank voor het bericht dat u onder andere de PvdA hebt gestuurd. U
geeft aan dat u uw Japanse vriendin zou willen laten overkomen uit Japan, maar
spijtig genoeg voldoet u niet aan de (aangescherpte) inkomenseis.
Wij hebben in november 2004 tegen de verhoging van de inkomenseis gestemd. De
PvdA is voor een inkomen dat gelijk staat aan de bijstandsnorm. Op dit moment is
er - helaas - nog steeds een ruime Kamermeerderheid voor de aangescherpte
inkomenseis.

Ik hoop u met het bovenstaande voldoende te hebben geïnformeerd.

Vriendelijke groet,

Angelina van Kampen
Fractiemedewerkster
Partij van de Arbeid
  maandag 29 januari 2007 @ 16:31:42 #85
37950 JAM
pi_45793840
quote:
Op maandag 29 januari 2007 16:13 schreef dvr het volgende:
Even de neoconservatief uithangen hoor. Prima maatregel die inkomenseis!! Met alle sympathie voor jou Jam, maar het is hier gvd het paradijs niet. Als je met een niet-Nederlandse wilt trouwen, die zo toegang kan krijgen tot mijn Algemene Middelen, dan is het gewoon redelijk dat je aantoont dat je haar zelf zult kunnen onderhouden als ze onverhoopt niet haar eigen broek kan ophouden. 1,2 x het minimumloon is niet teveel gevraagd. Je lijkt je inkomen als een vast gegeven te beschouwen, wat is dat toch voor slavenmentaliteit? Als je wat meer wilt verdienen, moet je gewoon wat meer, wat harder of wat slimmer werken. Die vuige gristen die suggereerde dat je je heil in Japan moet zoeken moet natuurlijk met zijn Roomsche reet aan de vlaggemast van het Torentje gespietst worden, maar zijn paternalistische toontje was niet helemaal ongepast. Je zou een fortuin kunnen verdienen door in een morsig pak en in je beste plathaags liederlijke toespraken af te steken bij chique recepties en partijen, je onderwijl gratis volgietend, maar nee, meneer moet zijn tijd verdoen bij het Patentamt. Tssk! Zet een hoge zijden op je hoofd, hang een bordje Haags Orakel aan je deur en voor je het weet heb jij je Yoko Ono bekostigd. Succes. En zie ook www.buitenlandsepartner.nl.
Natuurlijk zou ik dat kunnen doen; echter; dan voldoe ik weer niet aan de eis nog een jaar minimaal van inkomen (via loondienst) verzekerd te zijn. Ik kan dan overwegen eigen ondernemer te worden; maar dan moet ik minimaal anderhalf jaar eigen ondernemer zijn voordat ik de Japanse in mag vliegen.
  maandag 29 januari 2007 @ 16:32:11 #86
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_45793855
quote:
Beste meneer Fletcher,

Hartelijk dank voor het bericht dat u onder andere de PvdA hebt gestuurd. U
geeft aan dat u uw Japanse vriendin zou willen laten overkomen uit Japan, maar
spijtig genoeg voldoet u niet aan de (aangescherpte) inkomenseis.
Wij hebben in november 2004 tegen de verhoging van de inkomenseis gestemd. De
PvdA is voor een inkomen dat gelijk staat aan de bijstandsnorm. Op dit moment is
er - helaas - nog steeds een ruime Kamermeerderheid voor de aangescherpte
inkomenseis.

Ik hoop u met het bovenstaande voldoende te hebben geïnformeerd.

Vriendelijke groet,

Angelina van Kampen
Fractiemedewerkster
Partij van de Arbeid

PS: Als het u niet bevalt, dan tyft u maar op
  maandag 29 januari 2007 @ 16:36:53 #87
37950 JAM
pi_45794007
Dit is het nieuwe plan. Ik schrijf voor een paar tientjes een eenmanszaak in bij de KvK en neem haar dan in loondienst.
  maandag 29 januari 2007 @ 16:37:58 #88
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_45794044
quote:
Op maandag 29 januari 2007 16:36 schreef JAM het volgende:
Dit is het nieuwe plan. Ik schrijf voor een paar tientjes een eenmanszaak in bij de KvK en neem haar dan in loondienst.
en hoe wil je haar betalen dan
  maandag 29 januari 2007 @ 16:40:10 #89
37950 JAM
pi_45794120
quote:
Op maandag 29 januari 2007 16:37 schreef teamlead het volgende:

[..]

en hoe wil je haar betalen dan
Shit; ik verdien zelf gewoon een salaris. Of dat nu op haar bankrekening komt of op de mijne maakt ook geen reet uit. Ik schuif dan gewoon m'n eigen salaris door.
Nou ja; ik schuif het minimumloon door. Dat kost me dan weer net wat minder aan werkgeverspremies per maand; maar, OK, dat zal nog steeds een flinke duit zijn. Daar tegenover staat weer dat ik ook geen BTW meer hoef te betalen en nog wat andere fiscale voordelen geniet.Al met al zal het wel meevallen.
  maandag 29 januari 2007 @ 17:49:25 #90
66825 Reya
Fier Wallon
pi_45796450
quote:
Er valt opzich wel iets te zeggen voor een inbkomenseis, maar die zou dan tenminste niet zo rigide toegepast moeten worden, mijn inziens. Wanneer er bijvoorbeeld duidelijk sprake is van een situatie waarin weliswaar nog niet aan de eisen wordt voldaan, maar er wel een redelijk perspectief is voor de betreffende immigrant (denk aan een hoge opleiding, bijvoorbeeld), of er sprake is van een situatie waarin er uitzicht is op het wel halen van de inkomenseis (denk bijvoorbeeld aan de situatie van pmb_rug), dan zou er in mijn ogen best reden zijn om van die inkomenseis af te stappen. Mensen kun je niet beoordelen aan de hand van een paar getallen; dat vereist maatwerk, en dat zie ik niet in dit beleid terug.
pi_45798021
quote:
Op maandag 29 januari 2007 17:49 schreef Reya het volgende:

Er valt opzich wel iets te zeggen voor een inbkomenseis, maar die zou dan tenminste niet zo rigide toegepast moeten worden, mijn inziens.
Vind ik niet, je zal de 4e jaars de kost moeten geven die op de valreep kappen met hun studie, of die glansrijk afstuderen maar daarna bordenwasser of nachtportier worden omdat er in de Aramese Taal- en Letterkunde nou eenmaal weinig emplooi is. Het is heel leuk als die samen met hun importbruid gelukkig zitten te wezen, maar ze kunnen niet verlangen dat de samenleving aan die dame nog zestig jaar bijstand en AOW verschaft als hun liefde slechts 3 jaar standhoudt, om nog maar te zwijgen over de andere immigranten die die dame daarna weer over de grensstreep naar binnen kan trekken. Hoge opleiding van de immigrant zelf zegt ook niets, dan moet eerst weer moeizaam worden bepaald wat het equivalent van die opleiding in Nederland is, en of de kennis hier wel toepasbaar is. Al die leuke platinablonde Russinnetjes die obscure datingsites bevolken zijn arts, ingenieur of doctorandus in het een of ander, maar om een of andere reden slagen ze er nooit in om een jaarcontract op te strijken bij een degelijk Nederlands bedrijf, waarmee ze snel toegelaten zouden kunnen worden. Nee, ik vind het prima dat mensen zich even moeten bewijzen. Streng maar duidelijk en rechtvaardig, dat soort regelgeving zouden we op veel meer gebieden moeten hebben, in plaats van de ondoordringbare regelbrij vol uitzonderingen en hardheidsclausules die zo'n beetje iedere procedure nodeloos langdurig, kostbaar, ingewikkeld en daarmee ontoegankelijk maken. Nederland is verzand in zijn streven naar rechtvaardigheid.
pi_45798516
quote:
Op maandag 29 januari 2007 16:31 schreef JAM het volgende:

Natuurlijk zou ik dat kunnen doen; echter; dan voldoe ik weer niet aan de eis nog een jaar minimaal van inkomen (via loondienst) verzekerd te zijn. Ik kan dan overwegen eigen ondernemer te worden; maar dan moet ik minimaal anderhalf jaar eigen ondernemer zijn voordat ik de Japanse in mag vliegen.
Het makkelijkste zou natuurlijk een loonsverhoging zijn. Wat meer werken of wat extra taken, een andere baan, daar moet toch een mouw aan te passen zijn?

Al die importperikelen even daargelaten, de generatie Chabot, Deelder c.s. is een beetje aan vervanging toe en volgens mij schreeuwt de markt om een Haags Orakel. Ik heb hier ooit een mp3 gehoord waarin jij zeker tien minuten lang in een rumoerige omgeving aan het oreren was, in één lange en tamelijk onnavolgbare zin, en alhoewel de inhoud me ontschoten is herinner ik me dat het behoorlijk onderhoudend was. Daar moet brood inzitten. Als je er een act van maakt, kun je het toch naast je werk doen? Overdag papier schikken in het Patentbureau en 's avonds + weekend tegen betaling ouwehoeren. De administratie kun je simpelweg overlaten aan een verloningsbedrijf (Stichting Raakvlak bijv). Wie weet gunt je werkgever je die loonsverhoging wel als je plechtig belooft zijn nieuwjaarsreceptie gratis luister bij te zetten. Dan ben je leuk bezig én is het op korte termijn Hello Kitty in Huize Jam.
pi_45798960
quote:
Op maandag 29 januari 2007 15:27 schreef JAM het volgende:

Jaja. .
Wendt u zich tot een goede advocaat. Klagen op Fok! zal je niet verder helpen... die advocaat wel.
pi_45799046
quote:
Op maandag 29 januari 2007 16:08 schreef jaoka het volgende:

Maar ja, dit soort dingen krijg je he, met 'liberalen' in de regering.
CDA liberaal?
pi_45799121
quote:
Op maandag 29 januari 2007 16:36 schreef JAM het volgende:
Je eigen vrouw in loondienst met een eenmanszaak. Lukt niet.
  maandag 29 januari 2007 @ 19:31:45 #96
66825 Reya
Fier Wallon
pi_45800240
quote:
Op maandag 29 januari 2007 18:35 schreef dvr het volgende:

[..]

Vind ik niet, je zal de 4e jaars de kost moeten geven die op de valreep kappen met hun studie, of die glansrijk afstuderen maar daarna bordenwasser of nachtportier worden omdat er in de Aramese Taal- en Letterkunde nou eenmaal weinig emplooi is. Het is heel leuk als die samen met hun importbruid gelukkig zitten te wezen, maar ze kunnen niet verlangen dat de samenleving aan die dame nog zestig jaar bijstand en AOW verschaft als hun liefde slechts 3 jaar standhoudt, om nog maar te zwijgen over de andere immigranten die die dame daarna weer over de grensstreep naar binnen kan trekken. Hoge opleiding van de immigrant zelf zegt ook niets, dan moet eerst weer moeizaam worden bepaald wat het equivalent van die opleiding in Nederland is, en of de kennis hier wel toepasbaar is. Al die leuke platinablonde Russinnetjes die obscure datingsites bevolken zijn arts, ingenieur of doctorandus in het een of ander, maar om een of andere reden slagen ze er nooit in om een jaarcontract op te strijken bij een degelijk Nederlands bedrijf, waarmee ze snel toegelaten zouden kunnen worden. Nee, ik vind het prima dat mensen zich even moeten bewijzen. Streng maar duidelijk en rechtvaardig, dat soort regelgeving zouden we op veel meer gebieden moeten hebben, in plaats van de ondoordringbare regelbrij vol uitzonderingen en hardheidsclausules die zo'n beetje iedere procedure nodeloos langdurig, kostbaar, ingewikkeld en daarmee ontoegankelijk maken. Nederland is verzand in zijn streven naar rechtvaardigheid.
Tegelijkertijd kan iemand op het moment van aanvraag nog een (relatief) hoog slaris hebben, maar een jaar later werkloos raken en daar nooit meer uitkomen. Uiteindelijk is de inkomenseis ook puur arbitrair en schiet het soms zijn doel voorbij. Ik kan me voorstellen dat er geen behoefte is aan een eindeloze lijst aan uitzonderingsregeling, maar in mijn ogen valt er best een heldere beleidslijn te creeren die enerzijds vrij eenvoudig toetsbaar is, maar aan de andere kant wat meer recht doet aan de reele situatie dan nu het geval is.
pi_45801083
quote:
Op maandag 29 januari 2007 16:31 schreef JAM het volgende:

[..]

Dit klinkt een beetje vreemd. Waarom noem je der niet gewoon je vriendin?
  maandag 29 januari 2007 @ 21:00:11 #98
37950 JAM
pi_45803796
quote:
Op maandag 29 januari 2007 19:04 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je eigen vrouw in loondienst met een eenmanszaak. Lukt niet.
Nou ja; het is mijn vrouw niet.
pi_45804824
quote:
Op maandag 29 januari 2007 21:00 schreef JAM het volgende:

Nou ja; het is mijn vrouw niet.
Na het huwelijk wel... althans, dat lijkt mij een logische zaak.
  maandag 29 januari 2007 @ 21:23:23 #100
37950 JAM
pi_45805006
Nu ja; als ze hier verblijft als werknemer ga ik natuurlijk niet met haar trouwen. Dan krijg ik gekkigheid met de IND.
pi_45805477
quote:
Even de neoconservatief uithangen hoor. Prima maatregel die inkomenseis!! Met alle sympathie voor jou Jam, maar het is hier gvd het paradijs niet. Als je met een niet-Nederlandse wilt trouwen, die zo toegang kan krijgen tot mijn Algemene Middelen, dan is het gewoon redelijk dat je aantoont dat je haar zelf zult kunnen onderhouden als ze onverhoopt niet haar eigen broek kan ophouden.
Maar dvr, als het probleem is dat ze ten laste van "jouw" Algemene Middelen komt, zou je dan niet dát probleem oplossen, in plaats van niets-garanderende hopelijk een beetje zoden aan de dijk zettende inkomenseisen vragen? Notabene aan de persoon die *niet* mogelijk de gemeenschap extra de ten laste komt.

Je lost er niks mee op ook, want dat inkomen is inderdaad geen vast gegeven. Als JAM nu 2x minimum verdient mocht het opeens wel. Terwijl dan nog steeds de mevrouw zomaar voor jouw rekening kan komen te vallen over drie jaar. Schijnmaatregelen. Er wordt niets geregeld voor/tegen het probleem, het risico verkleint niet, alleen het aantal maal dat het iemand lukt neemt misschien wat af.
  maandag 29 januari 2007 @ 21:38:28 #102
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45805755
quote:
Op maandag 29 januari 2007 08:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb eigenlijk best bezwaar. Gelijke monniken, gelijke kappen. Als Ali ben Youssouf uit Libanon niet mag worden binnengehaald door Truus uit Meppel omdat die niet aan de inkomenseis voldoet, waarom zou Yoko Kagawata dan wel mogen worden binnengehaald door Jan uit Boerenkoolstronkeradeel?
Eensch met de zure zult.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  † In Memoriam † maandag 29 januari 2007 @ 22:41:25 #103
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_45808378
Wat een gezeik, neem een betere baan en dat wijf mag blijven.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_45808917
quote:
Op maandag 29 januari 2007 21:33 schreef sigme het volgende:

Maar dvr, als het probleem is dat ze ten laste van "jouw" Algemene Middelen komt, zou je dan niet dát probleem oplossen, in plaats van niets-garanderende hopelijk een beetje zoden aan de dijk zettende inkomenseisen vragen?
Nou, ik begreep van jou juist dat de NL-partner ook na een scheiding nog 12 jaar voor zijn inmiddels genaturaliseerde partner opdraait, dus dat zit dan toch wel goed?
quote:
Je lost er niks mee op ook, want dat inkomen is inderdaad geen vast gegeven. Als JAM nu 2x minimum verdient mocht het opeens wel. Terwijl dan nog steeds de mevrouw zomaar voor jouw rekening kan komen te vallen over drie jaar.
Het voorkomt een hoop problemen. Er is geen garantie, hoeft van mij ook niet, maar wie ten tijde van zijn aanvraag al 1,2x minimumloon verdiende, mag in ieder geval in staat worden geacht om een partner duurzaam te kunnen onderhouden.

Dat is al heel wat. Hoe cru ook, degenen wiens partners we willen weren vanwege het grootschalige misbruik (nephuwelijken) en vanwege het grote risico dat ze de samenleving veel geld gaan kosten, zijn door hun lage opleiding of belabberde integratie niet gauw in staat om die 1,2 te halen. En voor zover ze dat door hard en veel te werken toch zijn, leggen we hun aanstaande partners nog inburgeringseisen op waar de doorsnee niet-westerse analfabeet niet tegen opgewassen is.

Maar voor de doorsnee Nederlander met een doorsnee opleiding moet die 1,2 haalbaar zijn. Gewoon een tijdje hard arbeiten.. ik vind het wel een goede regeling, coulant nog zelfs. Bij een andere benadering kan ik me nog weinig voorstellen. Wat had je in gedachten? Je kunt iemand niet vragen vooruit vele tienduizenden euro's aan statistisch te verwachten sociale lasten voor zijn partner te storten want dan kunnen alleen vermogenden nog met een buitenlander trouwen. En je kunt nieuwkomers niet vragen om zichzelf te bewijzen, door bv. na drie jaar zelf minstens 1,2x minimumloon te verdienen, want als dat niet lukt moet je een gezin kapotmaken en een halfingeburgerd iemand op het vliegtuig terug zetten, wat ook weer tragisch zou zijn. Wat misschien wel een idee is, is om niet toe te staan dat iemand vaker dan één keer in zijn leven een buitenlandse partner naar Nederland haalt. Dat zou gedwongen huwelijken en economisch gemotiveerde neef-nicht huwelijken waarschijnlijk wel ontmoedigen.
pi_45818519
quote:
Op maandag 29 januari 2007 22:53 schreef dvr het volgende:

[..]

Nou, ik begreep van jou juist dat de NL-partner ook na een scheiding nog 12 jaar voor zijn inmiddels genaturaliseerde partner opdraait, dus dat zit dan toch wel goed?
Nee, de overheid heeft het recht dat te doen, wegens uitvoeringsmoeilijkheden laten ze het meestal lopen.
Lees: kwaadwillenden ontspringen de dans, goedwillenden bloeden.
quote:
[..]

Het voorkomt een hoop problemen. Er is geen garantie, hoeft van mij ook niet, maar wie ten tijde van zijn aanvraag al 1,2x minimumloon verdiende, mag in ieder geval in staat worden geacht om een partner duurzaam te kunnen onderhouden.

Dat is al heel wat. Hoe cru ook, degenen wiens partners we willen weren vanwege het grootschalige misbruik (nephuwelijken) en vanwege het grote risico dat ze de samenleving veel geld gaan kosten, zijn door hun lage opleiding of belabberde integratie niet gauw in staat om die 1,2 te halen. En voor zover ze dat door hard en veel te werken toch zijn, leggen we hun aanstaande partners nog inburgeringseisen op waar de doorsnee niet-westerse analfabeet niet tegen opgewassen is.

Maar voor de doorsnee Nederlander met een doorsnee opleiding moet die 1,2 haalbaar zijn. Gewoon een tijdje hard arbeiten.. ik vind het wel een goede regeling, coulant nog zelfs. Bij een andere benadering kan ik me nog weinig voorstellen. Wat had je in gedachten? Je kunt iemand niet vragen vooruit vele tienduizenden euro's aan statistisch te verwachten sociale lasten voor zijn partner te storten want dan kunnen alleen vermogenden nog met een buitenlander trouwen. En je kunt nieuwkomers niet vragen om zichzelf te bewijzen, door bv. na drie jaar zelf minstens 1,2x minimumloon te verdienen, want als dat niet lukt moet je een gezin kapotmaken en een halfingeburgerd iemand op het vliegtuig terug zetten, wat ook weer tragisch zou zijn. Wat misschien wel een idee is, is om niet toe te staan dat iemand vaker dan één keer in zijn leven een buitenlandse partner naar Nederland haalt. Dat zou gedwongen huwelijken en economisch gemotiveerde neef-nicht huwelijken waarschijnlijk wel ontmoedigen.
Ik heb geen tijd voor een uitgebreide reactie, maar voor de duidelijkheid: de inkomenseis -en de rest van de regels- zijn vooral héél makkelijk voor professionele mensensmokkelaars. Die kunnen met deze wetgeving ideaal, en volmaakt legaal, nieuwe Nederlanders maken.
Goedkoop, betrouwbaar, legaal.

Daarentegen voor mensen die echt willen trouwen, is het een mijnenveld vol voetangels en klemmen.

[ Bericht 0% gewijzigd door sigme op 30-01-2007 11:27:20 ]
pi_45819569
Gewoon wat geduld hebben, zorgen dat je meer gaat verdienen en dan trouwen.

Echte liefde overwint dat wel. Zoniet, dan is het ook geen echte liefde en mag je blij zijn dat er beperkingen zijn.
  dinsdag 30 januari 2007 @ 12:06:31 #107
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_45819591
JAM, je gaat toch niet settelen he?
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  dinsdag 30 januari 2007 @ 12:07:16 #108
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_45819608
quote:
Op maandag 29 januari 2007 15:53 schreef Floripas het volgende:

[..]

Gerespecteerd? Iemand die zo op racistische wijze zigeuners begint af te katten in de OP?
Ja, daarom juist.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_45821923
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 11:22 schreef sigme het volgende:

Nee, de overheid heeft het recht dat te doen, wegens uitvoeringsmoeilijkheden laten ze het meestal lopen.
Okee, maar wat is dat dan voor Jan Saliegeest? Gemeentes kunnen toch alle benodigde gegevens uit hun eigen databases trekken om te bepalen of iemand's bijstand op een ander verhaald moet worden? Als het feitelijke verhaal halen lastig voor ze is, moeten ze misschien een deal sluiten met het justitieel incassobureau, dat draait zijn hand niet om voor zulke klusjes.
quote:
Ik heb geen tijd voor een uitgebreide reactie, maar voor de duidelijkheid: de inkomenseis -en de rest van de regels- zijn vooral héél makkelijk voor professionele mensensmokkelaars. Die kunnen met deze wetgeving ideaal, en volmaakt legaal, nieuwe Nederlanders maken.
Dan zullen ze toch nepbaantjes of zelfs hele nepbedrijven uit de grond moeten stampen. Zijn die zo moeilijk te ontmaskeren en aan te pakken?
pi_45822198
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 13:45 schreef dvr het volgende:

[..]

Okee, maar wat is dat dan voor Jan Saliegeest? Gemeentes kunnen toch alle benodigde gegevens uit hun eigen databases trekken om te bepalen of iemand's bijstand op een ander verhaald moet worden? Als het feitelijke verhaal halen lastig voor ze is, moeten ze misschien een deal sluiten met het justitieel incassobureau, dat draait zijn hand niet om voor zulke klusjes.
Als je er wat aan wil veranderen moet je volgens mij hier wat aan doen; niet hameren op inkomenseisen op het moment van trouwen, aangezien dat met het probleem verder weinig uitstaande heeft.
quote:
[..]

Dan zullen ze toch nepbaantjes of zelfs hele nepbedrijven uit de grond moeten stampen. Zijn die zo moeilijk te ontmaskeren en aan te pakken?
Nepbedrijven? Dat valt wel mee. Dat is nou net het leuke, het kan allemaal bovengronds, zelfs behoorlijk openlijk. Er is weinig toetsing behalve heel formele toetsing, en dan kijkt men naar papiertjes. Papiertjes zijn voor een criminele organisatie ideaal. Als het misloopt is het nóg de schuld van de ambtenaar .

Voor mensen die echt willen trouwen is het hél, die willen namelijk de echte, goeie, niet vervalste papieren overleggen, want die willen er levenslang mee vooruit. Smokkelaars kopen gewoon papiertjes die voldoen aan de vastgelegde standaard van de Nederlandse ambtenaar (geboortebewijs etc). Met een legaal baantje voor de huwende Nederlander hier, kat in het bakkie. 3 jaar later scheiden, ligt er duimendik bovenop, geen enkel probleem.
pi_45823065
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 13:54 schreef sigme het volgende:

[..]

Als je er wat aan wil veranderen moet je volgens mij hier wat aan doen; niet hameren op inkomenseisen op het moment van trouwen, aangezien dat met het probleem verder weinig uitstaande heeft.
[..]

Nepbedrijven? Dat valt wel mee. Dat is nou net het leuke, het kan allemaal bovengronds, zelfs behoorlijk openlijk. Er is weinig toetsing behalve heel formele toetsing, en dan kijkt men naar papiertjes. Papiertjes zijn voor een criminele organisatie ideaal. Als het misloopt is het nóg de schuld van de ambtenaar .

Voor mensen die echt willen trouwen is het hél, die willen namelijk de echte, goeie, niet vervalste papieren overleggen, want die willen er levenslang mee vooruit. Smokkelaars kopen gewoon papiertjes die voldoen aan de vastgelegde standaard van de Nederlandse ambtenaar (geboortebewijs etc). Met een legaal baantje voor de huwende Nederlander hier, kat in het bakkie. 3 jaar later scheiden, ligt er duimendik bovenop, geen enkel probleem.
Daar ligt idd het probleem: kwaadwillenden lachen hierom terwijl goedwillenden zelfs moeten overwegen om maar ergens anders te gaan wonen
Wat betekent dit? Dat de regelgeving dus gewoon niet goed genoeg is of uitgevoerd wordt. Het feit dat gemeenten niet eens achter die 12-jaren grens aangaan zegt wat dat betreft genoeg: het kán beter binnen de nu gestelde kaders. En dat is dus om te janken, helemaal als je verhalen zoals dat van TS leest, dat het op 50 euro spaak dreigt te lopen en je zelfs te horen krijgt dat je dat maar als stimulans moet beschouwen om in Japan te gaan wonen
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_45824440
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 13:54 schreef sigme het volgende:

Dan wordt er inderdaad belachelijk oppervlakkig getoetst. Als er bv een loonstrook overlegd wordt, zou de ambtenaar wel even moeten kijken wat voor bedrijf daar achter zit; even de jaarstukken checken + werknemeraantal bij de KVK bekijken, zien of er opvallend vaak werknemers van die zaak met een buitenlander trouwen, desnoods even ter plekke kijken, etc. Het is allemaal niet moeilijk om een nepbedrijf en nepaanvraag te ontmaskeren, maar ze moeten het wel even dóen. Als je dat niet doet blijft het misbruik gewoon doorgaan en ondermijn je het vertrouwen in de multiculturele samenleving. Niet dat daar nog veel aan te redden valt, maar er is in de loop der jaren toch een paar honderd miljard in gestoken.
pi_45824726
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 15:04 schreef dvr het volgende:

[..]

Dan wordt er inderdaad belachelijk oppervlakkig getoetst. Als er bv een loonstrook overlegd wordt, zou de ambtenaar wel even moeten kijken wat voor bedrijf daar achter zit; even de jaarstukken checken + werknemeraantal bij de KVK bekijken, zien of er opvallend vaak werknemers van die zaak met een buitenlander trouwen, desnoods even ter plekke kijken, etc. Het is allemaal niet moeilijk om een nepbedrijf en nepaanvraag te ontmaskeren, maar ze moeten het wel even dóen. Als je dat niet doet blijft het misbruik gewoon doorgaan en ondermijn je het vertrouwen in de multiculturele samenleving. Niet dat daar nog veel aan te redden valt, maar er is in de loop der jaren toch een paar honderd miljard in gestoken.
Daartoeheeft de betreffende ambtenaar toch helemaal geen bevoegdheden.
Je kan ook moeilijk een compleet doopceel van een bedrijf gaan lichten omdat er een werknemer gaat trouwen, lijkt me. Als regel.
Maar denk nog maar eens over de juistheid van de regels, van dat loonstrookje, van die inkomenseis.

Zoals het nu ligt kan er met het grootste gemak legaal mensen het land in getrouwd worden, en kunnen na de scheiding de beide Nederlanders (eentje vers van de pers) weer een nieuwe het land introuwen. Als ze maar 120% minimumloon verdienen en de papiertjes van de nieuwe partner hebben die voldoen aan de omschrijving die in het handboek van de dienstdoende loketbeambte staan.

Allemaal legaal. Allemaal blije mensen , de buitenlandse mensen die netjes en legaal Nederlander worden, de Nederlandse mensen die even netjes zo'n 15.000 euro opstrijken, de mensensmokkelaar die ook zoiets opstrijkt, en de papiertjes-industrie in buitenlanden die hiervan profiteren.

Jammer voor de Nederlanders die met een buitenlander hun leven willen doorbrengen, die rotten maar op naar een land waar men niet zo krek kijkt.
  dinsdag 30 januari 2007 @ 16:23:30 #114
37950 JAM
pi_45827075
15.000 euro? Die prijzen liggen nog wel iets hoger. Ik ken genoeg Chinesen met nichtjes of zusjes die hier ook wil komen en die bieden daar meestal iets tussen de dertig- en veertigduizend euro voor.
pi_45827831
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 16:23 schreef JAM het volgende:
15.000 euro? Die prijzen liggen nog wel iets hoger. Ik ken genoeg Chinesen met nichtjes of zusjes die hier ook wil komen en die bieden daar meestal iets tussen de dertig- en veertigduizend euro voor.
Puur voor de Nederlandse trouw-partner? Of moet daar de rest van de organisatie ook van betaald worden?
  dinsdag 30 januari 2007 @ 16:51:57 #116
37950 JAM
pi_45828130
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 16:44 schreef sigme het volgende:

[..]

Puur voor de Nederlandse trouw-partner? Of moet daar de rest van de organisatie ook van betaald worden?
Enkel voor de partner.
pi_45830868
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 15:13 schreef sigme het volgende:

Daartoe heeft de betreffende ambtenaar toch helemaal geen bevoegdheden.
Voor bijna alles dat ik noemde wel. KvK-gegevens zijn openbaar. Iedereen, dus ook die ambtenaar, kan gratis zien of een bedrijf wel echt bestaat, en voor twee of drie euro zie je waar het gevestigd is, wie de eigenaar is (toevallig een oom van de aanvrager?), hoeveel werknemers er zijn. Als het een BV/CV/NV is kun je de jaarstukken inkijken om te zien of ze daadwerkelijk commercieel actief zijn geweest (omzet hebben gedraaid). Gemeentelijke sociale diensten werken al samen met de belastingdienst, het kan weinig moeite kosten daar een check aan toe te voegen om ook te zien of een eenmanszaak of VoF een financieel gangbare indruk maakt. Met zo'n simpele controle is makkelijk te achterhalen of de loonstrook van een legitiem bedrijf afkomstig lijkt te zijn. Zo ja, dan bevestig je dat even door de personeelsmanager te bellen en te checken of de betreffende loonstrook van die-en-die werknemer voor dit-en-dat bedrag juist is. En zo nee, als er een luchtje aan lijkt te zitten, dan kan er even zo'n speurder van de sociale dienst gaan kijken, en als die een mensenhandeltje vermoedt kan hij dat bij de verder bevoegde diensten melden. Ik zie echt het probleem niet.
quote:
Zoals het nu ligt kan er met het grootste gemak legaal mensen het land in getrouwd worden, en kunnen na de scheiding de beide Nederlanders (eentje vers van de pers) weer een nieuwe het land introuwen. Als ze maar 120% minimumloon verdienen en de papiertjes van de nieuwe partner hebben die voldoen aan de omschrijving die in het handboek van de dienstdoende loketbeambte staan.
Dat blijft een uitvoeringsprobleem. De regeling is goed, maar als de uitvoerenden geen poging doen om nephuwelijken en mensenhandel überhaupt te signaleren, dan gebeurt er inderdaad niets.
  dinsdag 30 januari 2007 @ 19:32:49 #118
37950 JAM
pi_45833464
Nog even een andere toevoeging, laat die klootzakken bij de IND eerst zelf eens fatsoenlijk Nederlands leren. Al dan wel of niet automatisch gegenereerde e-mailtjes (als antwoord op een gestelde vraag) worden daar afgesloten met;
quote:
Wij zullen u zo spoedig mogelijk contact met u opnemen.
...zullen u zo spoedig mogelijk contact met u... - Jaja.
pi_45834348
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 18:25 schreef dvr het volgende:

[..]

Voor bijna alles dat ik noemde wel. KvK-gegevens zijn openbaar. Iedereen, dus ook die ambtenaar, kan gratis zien of een bedrijf wel echt bestaat, en voor twee of drie euro zie je waar het gevestigd is, wie de eigenaar is (toevallig een oom van de aanvrager?), hoeveel werknemers er zijn. Als het een BV/CV/NV is kun je de jaarstukken inkijken om te zien of ze daadwerkelijk commercieel actief zijn geweest (omzet hebben gedraaid). Gemeentelijke sociale diensten werken al samen met de belastingdienst, het kan weinig moeite kosten daar een check aan toe te voegen om ook te zien of een eenmanszaak of VoF een financieel gangbare indruk maakt. Met zo'n simpele controle is makkelijk te achterhalen of de loonstrook van een legitiem bedrijf afkomstig lijkt te zijn. Zo ja, dan bevestig je dat even door de personeelsmanager te bellen en te checken of de betreffende loonstrook van die-en-die werknemer voor dit-en-dat bedrag juist is. En zo nee, als er een luchtje aan lijkt te zitten, dan kan er even zo'n speurder van de sociale dienst gaan kijken, en als die een mensenhandeltje vermoedt kan hij dat bij de verder bevoegde diensten melden. Ik zie echt het probleem niet.
Echt hoor, een beetje mensensmokkelbedrijfje heeft hier geen enkele moeite mee.
Maar zo te horen krijgen bij jou mensen die bij hun oom in de zaak werken wel de politie op de stoep.

Huwen is in principe geen misdaad, het is niet zo logisch halve strafrechtelijke onderzoeken in te stellen omdat iemand wil trouwen. Eigenlijk.
quote:
[..]

Dat blijft een uitvoeringsprobleem. De regeling is goed, maar als de uitvoerenden geen poging doen om nephuwelijken en mensenhandel überhaupt te signaleren, dan gebeurt er inderdaad niets.
Nee, als je de regelgeving zo inricht dan blijft het -ook bij strenge controle- een ideaal stappenplan voor kwaadwillenden. Het is duidelijk waaraan voldaan moet worden, gewoon vinkjes afwerken, en binnen is binnen. De financiele eisen zijn gewoon vervulbaar, in de mensenhandel zit geld zát. Het probleem dat het een echt bedrijf moet zijn is natuurlijk geen probleem, echte bedrijven zat.
pi_45835339
quote:
Ik verdien iets minder dan dat. Vijftig, zestig euro minder...
1) Vraag opslag
2) Neem een bijbaan
3) Neem aan andere baan die meer verdient (gezien je salaris moet dat niet zo moeilijk zijn. Ik ken eigenlijk weinig banen die minder verdienen. Werk je parttime ofzo?)
4) Solliciteer op een functie met meer verantwoordelijkheid
5) whatever....
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  dinsdag 30 januari 2007 @ 21:36:54 #121
37950 JAM
pi_45838514
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 20:16 schreef sizzler het volgende:

[..]

1) Vraag opslag
2) Neem een bijbaan
3) Neem aan andere baan die meer verdient (gezien je salaris moet dat niet zo moeilijk zijn. Ik ken eigenlijk weinig banen die minder verdienen. Werk je parttime ofzo?)
4) Solliciteer op een functie met meer verantwoordelijkheid
5) whatever....
Dat komt ook wel goed hoor, ik heb nu een paar sollicitaties lopen. Iets wat mij echter niet zal beletten (ik kan het zelfs als een stimulans zien) om desalniettemin eens mijn vragentekens te zetten bij het beleid dat vadertje Staat voert in deze.
Ik heb ook geen vaste aanstelling of contract langer dan een jaar, trouwens.

Overigens; nog een andere toevoeging. De site van de IND geeft het volgende bedrag als 120% 'Wml-norm' per maand. Dat staat voor; zo laat de site weten; Wet minimumloon en minimumvakantiebijslag. Nu ja; daar voor geven ze netto een bedrag van ¤1.484,23. Nu is het wettelijk bruto minimumloon ¤ 1.300, 80 euro in de maand (en 120% daarvan ¤1560,95). Daar houdt je na aftrek van belastingen, sociale premies, etc. etc. echt geen ¤1484,23 aan over. Een stuk minder. Ik houd met ¤1800 in de maand bruto, toch ruim meer dan die ¤1560,95, iets van ¤1300,- a ¤1350,- aan over.
Is dit net zo'n verhaal als bij dat ...zullen u zo spoedig mogelijk contact met u..., oftewel, weer STUPIDITEIT van de kant van de IND?
Ik zal ze morgen eens een belletje geven, of beter; ik ga wel even langs, ik zit toch om de hoek.

[ Bericht 14% gewijzigd door JAM op 30-01-2007 21:56:24 ]
  dinsdag 30 januari 2007 @ 22:07:46 #122
37950 JAM
pi_45839715
Iemand hier meer info over?
pi_45839824
Heb je rekening gehouden met heffingskortingen?
  dinsdag 30 januari 2007 @ 22:18:44 #124
37950 JAM
pi_45840145
Heffingskortingen? Shit; weet ik veel. Ik zie het zo; bruto minimumloon is 1300,80. 120% heb ik ook al vermeld. Netto-minimumloon, dat bestaat niet. Ik verdien meer dan 120% bruto-minimumloon maar houd daar lang niet zoveel van over als wat de IND op hun site heeft staan. Niemand houdt nooit niet zoveel over. Waar haalt de IND dat netto-bedrag vandaan? Het lijkt mij gewoon een raar, corrupt teringzooitje dat burgers al dan wel of niet expres van verkeerde informatie voorziet.
Dat van die verkeerde informatie heeft verder niets te maken met de idee dat het een raar, corrupt teringzooitje is. Dat is het sowieso wel.
pi_45840343
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 19:53 schreef sigme het volgende:

Maar zo te horen krijgen bij jou mensen die bij hun oom in de zaak werken wel de politie op de stoep.
Nee, maar dat zou een goed criterium zijn om zo'n geval wat scherper te controleren.
quote:
Huwen is in principe geen misdaad, het is niet zo logisch halve strafrechtelijke onderzoeken in te stellen omdat iemand wil trouwen. Eigenlijk.
Ik stel geen strafrechtelijke onderzoeken voor - behalve als er aan zo'n aanvraag duidelijk een geurtje zit. Onder 'buitenlandse' huwelijken zitten nou eenmaal erg veel schijnhuwelijken, en daar ligt een heel circus van fraude, bedrog en zelfs mensenhandel aan ten grondslag. Bovendien is het zuur voor goedwillenden als fraudeurs ongestoord kunnen trouwen en zij niet, en het ondermijnt het maatschappelijk draagvlak voor goedwillende allochtonen.
quote:
De financiele eisen zijn gewoon vervulbaar, in de mensenhandel zit geld zát. Het probleem dat het een echt bedrijf moet zijn is natuurlijk geen probleem, echte bedrijven zat.
Echte bedrijven nemen geen mensen in dienst alleen omdat die willen trouwen. Legitieme bedrijven stellen geen loonstroken en werkgeversverklaringen beschikbaar aan mensen die er niet in loondienst zijn. Het lijkt me dus onwaarschijnlijk dat die 'mensenhandelaren' iemand aan authentieke papieren helpen. En mochten ze toch echt zijn, terwijl de aanvrager er helemaal geen baan heeft, dan zijn ze door het afgevende bedrijf geantedateerd en zou dat bedrijf door de mand vallen als de gegevens vergeleken worden met die van UWV of Belastingdienst. Maar dat risico moet dan wel bestaan - met andere woorden, er zou wel op gecontroleerd moeten worden.

Maar terug naar jouw idee: Hoe zou je de plichten en bewijslast bij de nieuwe Nederlander willen leggen om te voorkomen dat die een schijnhuwelijk aangaat?
  dinsdag 30 januari 2007 @ 22:29:54 #126
37950 JAM
pi_45840589
Let wel; mijn idee ging helemaal niet over iemand in loondienst nemen om met iemand te kunnen trouwen, maar om iemand in loondienst te nemen, zodat hij/zij in Nederland is. Je betaalt salaris uit, keurig met loonstrookjes en de hele administratieve teringzooi, en dan laat je het je weer cash terugbetalen. Daar gaan een euro of drie- a vierhonderd werkgeverspremies van af (we hebben het immers over minimumloon), die vorder je ook bij de welwillende immigrant (immers, als hij niet meer voor je 'werkt' heeft hij geen tewerkstelling meer en mag hij weer ZURUCK NACH DIE HEIMAT), geen probleem.
De enige vraag is -ik wacht nog op antwoord van de IND- of iemand er op de wekgever op wie zijn oorspronkelijke tewerkstelling en visum is gebaseerd er ook nog andere werkgevers op na mag houden.
Na vijf jaar krijgt'ie dan z'n paspoort.

[ Bericht 4% gewijzigd door JAM op 30-01-2007 22:37:01 ]
  dinsdag 30 januari 2007 @ 22:30:21 #127
124377 pmb_rug
salvation received
pi_45840611
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 22:18 schreef JAM het volgende:
Heffingskortingen? Shit; weet ik veel. Ik zie het zo; bruto minimumloon is 1300,80. 120% heb ik ook al vermeld. Netto-minimumloon, dat bestaat niet. Ik verdien meer dan 120% bruto-minimumloon maar houd daar lang niet zoveel van over als wat de IND op hun site heeft staan. Niemand houdt nooit niet zoveel over. Waar haalt de IND dat netto-bedrag vandaan? Het lijkt mij gewoon een raar, corrupt teringzooitje dat burgers al dan wel of niet expres van verkeerde informatie voorziet.
Dat van die verkeerde informatie heeft verder niets te maken met de idee dat het een raar, corrupt teringzooitje is. Dat is het sowieso wel.
iets zegt me dat dit zwaar overdreven is.
met 3000¤ bruto (wat een startsalaris voor een managementtraineeship bij een bank is) ben je er ruimschoots me dunkt.
?Porque no te calles?
pi_45840620
Kijk even of je hier wijs uit wordt, of kijk/vraag elders op dat forum en hou er rekening mee dat de gegevens verouderd kunnen zijn. Maar als ik het goed begrijp kun je je de getallen terugvinden op een voorlopige teruggaaf van de belastingdienst.
  dinsdag 30 januari 2007 @ 22:34:19 #129
37950 JAM
pi_45840768
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 22:30 schreef pmb_rug het volgende:

[..]

met 3000¤ bruto (wat een startsalaris voor een managementtraineeship bij een bank is) ben je er ruimschoots me dunkt.
Met niemand houdt nooit niet zoveel over doel ik er dus op, dat niemand die 120% bruto-minimumloon verdient (¤ 1560,95), oftewel; de eis die de IND-stelt daar dus nooit niet de netto ¤ 1.484,23 van over houdt die de IND onder '120% wettelijk minimumloon' verstaat.
Wat jouw post daarmee te maken heeft, het spijt me, dat ontgaat me even.
  dinsdag 30 januari 2007 @ 22:35:45 #130
37950 JAM
pi_45840842
Ja, allicht. Jij bent er ruimschoots. Ik zit er niets iets minder dan ¤ 300,- in de maand boven (boven dat 120% bruto-minimumloon). Dan zou ik er toch ook ruimschoots moeten zijn? De IND, althans hun website, heeft daar echter andere, naar mijn idee hele creatieve, gedachten over.
  † In Memoriam † dinsdag 30 januari 2007 @ 22:37:39 #131
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_45840934
Ik snap ook niet dat we loserlanden bij de EU laten. Geef mij maar Japan erbij. JAM's problemo's ook weer opgelost.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  dinsdag 30 januari 2007 @ 22:47:03 #132
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_45841364
quote:

[..]

Kun je meer informatie geven over de zeer hoge kosten? Ik vind 12.000 euro een belachelijk hoog bedrag!
Dat is nodeloos kwetsend, stigmatiserend, tendentieus en ongefundeerd!
pi_45846802
mensen moeten toch zelf weten met hoeveel geld ze uitkomen per maand of niet?

een buitenlandse partner die naar nederland komt krijgt meteen ook een werkvergunning om te kunnen werken, waarom dan zo`n belachelijke inkomenseis?
Het CDA is een partij voor rijke mensen. Hoe rijker je bent hoe meer rechten heb je ook.
Dat slaat nergens op.
Als je 1500 Euro per maand verdient mag je met je partner trouwen, en het maakt ook helemaal niks uit of je een luxe woning hebt van 700 Euro per maand en een mooie Auto hebt en dat je per maand tussen 100-200 Euro voor je auto kwijt bent en bovendien rookt en drink.
Zo`n iemand houdt rond 500 Euro over elke maand.
Maar een andere die 1200 Euro verdient, maar geen auto heeft, geen dure woning heeft en geen drinker is en niet rookt houdt wezenlijk meer over dan de eerste maar hij mag niet gaan trouwen met wie hij wil.
gewoon belachelijk.

Het CDA is een blijft een Anti-Christelijke en een pro-discriminatiepartij. Liever VVD dan het CDA, ze zijn minstens eerlijk.

Normen en waarden van de heer Balkenende.....................

quote:
Artikel 16

1. Zonder enige beperking op grond van ras, nationaliteit of godsdienst, hebben mannen en vrouwen van huwbare leeftijd het recht om te huwen en een gezin te stichten. Zij hebben gelijke rechten wat het huwelijk betreft, tijdens het huwelijk en bij de ontbinding ervan.
2. Een huwelijk kan slechts worden gesloten met de vrije en volledige toestemming van de aanstaande echtgenoten.
3. Het gezin is de natuurlijke en fundamentele groepseenheid van de maatschappij en heeft recht op bescherming door de maatschappij en de Staat.
trouwens waarom probeer je het niet via de europeese hof?

[ Bericht 12% gewijzigd door Human_Patris op 31-01-2007 03:45:01 ]
pi_45847309
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 22:30 schreef pmb_rug het volgende:

[..]

Ja joh, die banken nemen iedereen aan, het is een peuleschilletje om een baan met dat salaris te vinden, voor iedereen!

Het was trouwens toch 110% minimumloon? Oftewel 1300 pm ongeveer? Of is dat alleen voor uitnodigingen op toeristische basis?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_45847425
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 22:18 schreef JAM het volgende:
Van mensen (Nederlanders!), die echt met de IND te maken krijgen, hoor ik meestal niet veel anders dan verhalen over onwaarschijnlijk domme, kwaadwillende, onwillige IND'ers, die de regels niet kennen, verkeerd interpreteren, rekenfouten maken, papieren zoekmaken of ten onrechte afkeuren, etc.

Bereid je voor op één grote Kafkaiaanse ellende. Maak van alles kopietjes, vraag van alles wat de dienstdoende ambtenaar je opdraagt een schriftelijke bevestiging, maak voor ook van alles zélf aantekening en laat dat controleren (amtenaar X heeft op die-endie-dag dat-en-dat papier geeist) etc. Maak een net dossier. Verwacht niet dat je er iets aan hebt als je weer eens gepiepeld ben, maar je kan er later een hoop lol van hebben. Al verwacht ik dat je met een ordentelijk bureaucratisch land als Japan wel aan de meeste papierverzoeken zult kunnen voldoen.
pi_45847482
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 03:35 schreef Human_Patris het volgende:
Als je 1500 Euro per maand verdient mag je met je partner trouwen, en het maakt ook helemaal niks uit of je een luxe woning hebt van 700 Euro per maand en een mooie Auto hebt en dat je per maand tussen 100-200 Euro voor je auto kwijt bent en bovendien rookt en drink.
Zo`n iemand houdt rond 500 Euro over elke maand.
Maar een andere die 1200 Euro verdient, maar geen auto heeft, geen dure woning heeft en geen drinker is en niet rookt houdt wezenlijk meer over dan de eerste maar hij mag niet gaan trouwen met wie hij wil.
gewoon belachelijk.
Was dat nou moeilijk om een fictief voorbeeld te verzinnen wat precies in je straatje past?

Uiteindelijk gaat het er om dat mensen die hierheen komen door huwelijksmigratie zo min mogelijk gebruik maken van het sociale vangnet zoals we dat in Nederland kennen. Allemaal leuk en aardig maar het kost al meer dan genoeg geld om dat een beetje fatsoenlijk in stand te houden. Als we dan ook nog eens een hele zooi mensen binnen gaan halen die met grote waarschijnlijkheid direct van dat vangnet gebruik gaan maken dan wordt dat alleen maar duurder gemaakt door mensen die uiteindelijk zo goed als niets bijdragen aan de Nederlandse maatschappij.

Natuurlijk is dat erg zuur voor TS. Zoals gezegd is het belangrijkste in dit geval dat importbruiden uit Turkije en Marokko worden tegengegaan, dat is en de grootste groep en die groep is toch oververtegenwoordigd in het sociale vangnet, maar goed dan is het discriminatie en zul je dus een andere oplossing moeten vinden en die is in dit geval nadelig voor TS, helaas.
pi_45847560
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 22:23 schreef dvr het volgende:
[..]

Echte bedrijven nemen geen mensen in dienst alleen omdat die willen trouwen. Legitieme bedrijven stellen geen loonstroken en werkgeversverklaringen beschikbaar aan mensen die er niet in loondienst zijn. Het lijkt me dus onwaarschijnlijk dat die 'mensenhandelaren' iemand aan authentieke papieren helpen. En mochten ze toch echt zijn, terwijl de aanvrager er helemaal geen baan heeft, dan zijn ze door het afgevende bedrijf geantedateerd en zou dat bedrijf door de mand vallen als de gegevens vergeleken worden met die van UWV of Belastingdienst. Maar dat risico moet dan wel bestaan - met andere woorden, er zou wel op gecontroleerd moeten worden.
De mensenhandelorganisatie kan er prima wat legale bedrijven op nahouden, tenslotte moet er toch witgewassen worden. Ten tweede kan een mensenhandel ook prima mensen gebrijken die bij een bedrijf werken die er niks mee te maken heeft. Het is domweg, voor een professionele organisatie geen moeilijkheid, de eis dat de Nederlander genoeg moet verdienen. Er zijn voldoende Nederlanders die dat doen, aangezien het om een schijnhuwelijk gaat zit de Nederlander in kwestie er nauwelijk aan vast en neemt die dus maar een heel klein risico (z'n hart breekt niet als de opzet mislukt, of er nou gefraudeert is of niet).
Dit i.t.t. tot een echte trouwer: die kan zich niet veroorloven dat er twijfels rijzen, dat kost 'm de liefde van z'n leven.
quote:
Maar terug naar jouw idee: Hoe zou je de plichten en bewijslast bij de nieuwe Nederlander willen leggen om te voorkomen dat die een schijnhuwelijk aangaat?
Geen inkomenseis aan de originele Nederlander.
Mogelijke naturalisatie op basis van niets anders dan het huwelijk pas na 12 jaar, eerder alleen als de grond is zoals voor in Nederland werkende buitenlanders, dus na 5 jaar betaalde arbeid.
Ik zou ook wel voelen voor het daarna pas geleidelijk opbouwen van recht op aanspraak van sociale voorzieningen.
En in ieder geval: de echtgenoot die iemand nieuwe Nederlander laat worden blijft tot 12 jaar ná scheiding financieel aansprakelijk. Dus iemand puur op trouwen laten vernederlanden: daar zit je minimaal 24 jaar financieel aan vast.

Enige optie waarbij alles anders wordt: overlijden Nederlandse helft van het duo.
pi_45847900
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 08:12 schreef FJD het volgende:

[..]

Was dat nou moeilijk om een fictief voorbeeld te verzinnen wat precies in je straatje past?

Uiteindelijk gaat het er om dat mensen die hierheen komen door huwelijksmigratie zo min mogelijk gebruik maken van het sociale vangnet zoals we dat in Nederland kennen. Allemaal leuk en aardig maar het kost al meer dan genoeg geld om dat een beetje fatsoenlijk in stand te houden. Als we dan ook nog eens een hele zooi mensen binnen gaan halen die met grote waarschijnlijkheid direct van dat vangnet gebruik gaan maken dan wordt dat alleen maar duurder gemaakt door mensen die uiteindelijk zo goed als niets bijdragen aan de Nederlandse maatschappij.

Natuurlijk is dat erg zuur voor TS. Zoals gezegd is het belangrijkste in dit geval dat importbruiden uit Turkije en Marokko worden tegengegaan, dat is en de grootste groep en die groep is toch oververtegenwoordigd in het sociale vangnet, maar goed dan is het discriminatie en zul je dus een andere oplossing moeten vinden en die is in dit geval nadelig voor TS, helaas.
Ja, die komen nog altijd in groten getale binnen, hoor. Zijn allerlei trucjes voor. Maar mensen zoals TS kennen die niet en bijten in het stof.
pi_45847915
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 08:57 schreef Mwanatabu het volgende:
Ja, die komen nog altijd in groten getale binnen, hoor. Zijn allerlei trucjes voor. Maar mensen zoals TS kennen die niet en bijten in het stof.
Yup er zijn allerlei trucjes voor maar dat is geen argument om het dan maar helemaal open te gooien.
pi_45847964
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 08:58 schreef FJD het volgende:

[..]

Yup er zijn allerlei trucjes voor maar dat is geen argument om het dan maar helemaal open te gooien.
Als het doel van de regel is kwaadwillenden te weren, waar helaas goedwillenden wat onder lijden,
en het resultaat van de regel is kwaadwillenden te faciliteren en goedwillenden hun wens te verhinderen,
dan is dat eigenlijk best een goede reden de regel af te schaffen.
pi_45847985
quote:
Op maandag 29 januari 2007 22:53 schreef dvr het volgende:

[..]

[..]
Met 120% van het minimumloon gaat dat niet lukken, dan zou de inkomenseis nog een stuk hoger moeten zijn.
pi_45848019
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 09:03 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Met 120% van het minimumloon gaat dat niet lukken, dan zou de inkomenseis nog een stuk hoger moeten zijn.
Ook een hogere inkomenseis op het moment van trouwen gaat daar niks aan verhelpen..

Het is het zoeken van de oplossing in een verkeerde hoek. Voor het probleem over drie jaar bestaat geen oplossing in de vorm van een inkomenseis nu. Dan zou je een garantiefonds moeten eisen.
  woensdag 31 januari 2007 @ 09:17:27 #143
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45848199
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 12:07 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Ja, daarom juist.
In dat geval ga ik 'm ook niet helpen.
pi_45848265
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 09:06 schreef sigme het volgende:

[..]

Ook een hogere inkomenseis op het moment van trouwen gaat daar niks aan verhelpen..

Het is het zoeken van de oplossing in een verkeerde hoek. Voor het probleem over drie jaar bestaat geen oplossing in de vorm van een inkomenseis nu. Dan zou je een garantiefonds moeten eisen.
Idd, over een paar jaar kan iemand werkloos zijn. Maar een inkomenseis van 120% draagt sowieso al niets (c.q. weinig) bij aan de oplossing.

Daar komt dan nog eens bij dat in sommige gevallen iemand die 110% van het minimumloon verdient er wel een op lange termijn beter voor kan staan dan iemand die al 130% verdient. Als die eerste nog maar net begonnen is met werken, maar wel al een vast contract heeft, kan die er de komende jaren flink op vooruitgaan.
pi_45848337
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 09:02 schreef sigme het volgende:
Als het doel van de regel is kwaadwillenden te weren, waar helaas goedwillenden wat onder lijden,
en het resultaat van de regel is kwaadwillenden te faciliteren en goedwillenden hun wens te verhinderen,
dan is dat eigenlijk best een goede reden de regel af te schaffen.
Waarbij je er vanuit gaat dat elke huwelijksmigratie ook nog steeds plaats vindt en je er dus van uit gaat dat de nieuwe regelgeving een nutteloze drempel heeft opgeworpen iets wat natuurlijk vreemd zou zijn.

Ik zie overigens meer in het ontzeggen van toegang tot het sociale vangnet met uitzondering van een paar onderdelen. Dingen als dat de persoon zwaar invalide wordt gereden en zulk soort zaken. Werkloosheidsuitkering en zulk soort zaken zouden niet toegankelijk dienen te zijn voor mensen die verder nog niets hebben bijgedragen aan de samenleving. Dan kun je uiteraard de inkomensgrens weer laten vallen.
pi_45860769
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 08:12 schreef FJD het volgende:

[..]

je kunt gewoon zeggen dat een import-partner de eerste 2 jaar bijvoorbeeld geen gebruik mag maken van de sicoale voorzieningen van de Nederlandse staat, zodat ze zelf gaan werken.
Maar met hoeveel geld ze per maand uitkomen moeten ze zelf weten.
Wat denk je waarom een import-partner meteen een werkvergunning krijgt?
Wat jij zegt betekent dat iemand die meer verdient gewoon zijn of haar partner naar Nederland mag brengen en die partner gebruik mag maken van de sociale voorziningen, en waarom zou dat niet voor mensen gelden die het moeilijker hebben?
Als je een regel maakt moet dat gewoon voor iedereen gelden, los van de hoogte van hun salaris.
Ze krijgen werkvergunning om voor zich zelf te kunnen zorgen. En of ik nou met 500 Euro per maand uitkom of met 1000 euro per maand gaat niemand wat aan.
Geen sociale voorziningen voor de partner, daar ben ik er mee eens, maar ook geen inkomenseis.
zo halnde je minstens eerlijk.
  donderdag 1 februari 2007 @ 15:52:07 #147
37950 JAM
pi_45885357
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 07:49 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ja joh, die banken nemen iedereen aan, het is een peuleschilletje om een baan met dat salaris te vinden, voor iedereen!

Het was trouwens toch 110% minimumloon? Oftewel 1300 pm ongeveer? Of is dat alleen voor uitnodigingen op toeristische basis?
Voor een garantstelling voor een toeristenvisum geldt de Wwb-norm, bijstandsniveau, wat de IND op ¤ 1.176,25 netto per maand zet (exclusief vakantiegeld).
  donderdag 1 februari 2007 @ 17:15:43 #148
124377 pmb_rug
salvation received
pi_45888289
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 03:35 schreef Human_Patris het volgende:
mensen moeten toch zelf weten met hoeveel geld ze uitkomen per maand of niet?

een buitenlandse partner die naar nederland komt krijgt meteen ook een werkvergunning om te kunnen werken, waarom dan zo`n belachelijke inkomenseis?
Het CDA is een partij voor rijke mensen. Hoe rijker je bent hoe meer rechten heb je ook.
Dat slaat nergens op.
doe eens normaal joh, maffe puber.

in elke samenleving hebben rijke mensen meer rechten, rechten kun je namelijk kopen. het recht om in een jaguar te rijden is namelijk niet op te eisen door sloebers.
?Porque no te calles?
pi_45888348
quote:
Nou joh, je wordt nog gematst. Je Japanse vrouw hoeft geen inburgeringscursus te volgen en Nederlands te leren omdat Japanners westerse allochtonen zijn (snapt u het??). Als ze Chinese was geweest had je dat hele circus ook nog gehad.

Oveirgens is Nederland vrijwel het enige land ter wereld dat deze mallotige onzin allemaal eist.
Daar mag je CDA en VVD voor bedanken.

[ Bericht 4% gewijzigd door waltersh op 01-02-2007 17:23:45 ]
  donderdag 1 februari 2007 @ 17:19:55 #150
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45888408
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 17:15 schreef pmb_rug het volgende:

[..]

doe eens normaal joh, maffe puber.

in elke samenleving hebben rijke mensen meer rechten, rechten kun je namelijk kopen. het recht om in een jaguar te rijden is namelijk niet op te eisen door sloebers.
Die vergelijking slaat als een tiet op een drumstel.
  donderdag 1 februari 2007 @ 21:10:51 #151
124377 pmb_rug
salvation received
pi_45896793
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 17:19 schreef Floripas het volgende:

[..]

Die vergelijking slaat als een tiet op een drumstel.
nee, het laat alleen zien dat het woord 'rechten' buitengewoon vaag is net als een dergelijke opmerking over het al dan niet meer hebben van rechten bij rijken.
?Porque no te calles?
  donderdag 1 februari 2007 @ 22:31:55 #152
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45900302
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 21:10 schreef pmb_rug het volgende:

[..]

nee, het laat alleen zien dat het woord 'rechten' buitengewoon vaag is net als een dergelijke opmerking over het al dan niet meer hebben van rechten bij rijken.
"Recht", als in, "juridische mogelijkheden", niet als in "bezitsclaims".
  vrijdag 2 februari 2007 @ 10:36:01 #153
37950 JAM
pi_45909916
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 17:17 schreef waltersh het volgende:

[..]

Nou joh, je wordt nog gematst. Je Japanse vrouw hoeft geen inburgeringscursus te volgen en Nederlands te leren omdat Japanners westerse allochtonen zijn (snapt u het??). Als ze Chinese was geweest had je dat hele circus ook nog gehad.

Oveirgens is Nederland vrijwel het enige land ter wereld dat deze mallotige onzin allemaal eist.
Daar mag je CDA en VVD voor bedanken.
Daar ben ik mij terdege van bewust. Ik zal niet gaan klagen, maar ik vind het toch ietwat vreemd dat Japanners, die wel echt een he-le andere cultuur, taal en gewoontes op na houden dan wij hier wel als westers worden aangemerkt (enkel omdat het een stinkend rijk land is) en, nou ja; doe eens iets; Argentijnen niet.
  vrijdag 2 februari 2007 @ 10:39:05 #154
37950 JAM
pi_45909987
Hier, dit ook; Japanners wel, Zuid-Koreanen niet.

.
  vrijdag 2 februari 2007 @ 10:39:41 #155
37950 JAM
pi_45910005
Fuck it. Ik houd er maar over op.
pi_45910055
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 10:36 schreef JAM het volgende:

[..]

Daar ben ik mij terdege van bewust. Ik zal niet gaan klagen, maar ik vind het toch ietwat vreemd dat Japanners, die wel echt een he-le andere cultuur, taal en gewoontes op na houden dan wij hier wel als westers worden aangemerkt (enkel omdat het een stinkend rijk land is) en, nou ja; doe eens iets; Argentijnen niet.
Volgens mij wordt er gewerkt aan een manier om deze absurde beleidslijn aan de kaak te stellen. Maar goed, dat zal voor velen niet echt helpen.
pi_45910124
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 17:17 schreef waltersh het volgende:

[..]

Huh? Wie heeft dat verzonnen?
  vrijdag 2 februari 2007 @ 10:46:56 #158
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_45910223
quote:

.
Van mij mag je JAM!
Het heeft mij ook een hoop moeite gekost om boven de ¤1.484,23 per maand te komen. Gelukkig is dat geregeld.
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_45910256
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 10:43 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Huh? Wie heeft dat verzonnen?
Je weet wel, die mevrouw op Vreemdelingenzaken.
  vrijdag 2 februari 2007 @ 10:49:34 #160
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_45910305
quote:

[..]

Geen inburgeringscursus??
Da's wel heel vreemd, en mijn Braziliaanse vriendin moest het wel eerst leren, en zij spreekt gewoon een Europeese taal (Portugees). En het cultuur verschil tussen Nederland en Brazilië is ook kleiner dan Nederland en Japan denk ik...

Naja, ze heeft haar inburgeringsexamen al gehaald gelukkig

[ Bericht 1% gewijzigd door Automatic_Rock op 02-02-2007 12:31:46 ]
  vrijdag 2 februari 2007 @ 11:32:57 #161
37950 JAM
pi_45911542
Al met al ben ik wel tevreden over dit topic. Ik denk dat we er gemakkelijk eens over kunnen worden dat ze bij de IND en bij Vreemdelingenzaken en Integratie een flinke klap van de molen hebben gehad.
  vrijdag 2 februari 2007 @ 11:35:35 #162
37950 JAM
pi_45911618
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 10:46 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Van mij mag je JAM!
Het heeft mij ook een hoop moeite gekost om boven de ¤1.484,23 per maand te komen. Gelukkig is dat geregeld.
Nu ja; daar had ik dit nog over...
quote:
...niemand die 120% bruto-minimumloon verdient (¤ 1560,95), oftewel; de eis die de IND-stelt, houdt daar nooit niet geen netto ¤ 1.484,23 van over houdt die de IND onder '120% wettelijk minimumloon' verstaat.
Iemand daar nog info over? Hoe de IND aan ¤ 1.484,23 netto komt tegenover ¤ 1560,95 bruto?
pi_45912183
quote:
[..]

GADVER! Een Nederlandse politieke partij die blijkbaar dus NEDERLANDERS STIMULEERT OP TE TIEVEN UIT EIGEN LAND?!

Die kutpartij zou verboden moeten worden!
  vrijdag 2 februari 2007 @ 12:30:46 #164
37950 JAM
pi_45913156
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 10:49 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

...en zei spreekt gewoon een Europeese taal...

Naja, ze heeft haar inburgeringsexamen al gehaald gelukkig
AR daarintegen... .

Nogmaals, gefeliciteerd. .
pi_45913181
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 10:48 schreef sigme het volgende:

[..]

Je weet wel, die mevrouw op Vreemdelingenzaken.
Oh die. Is ze nog stommer dan ik al dacht.
  vrijdag 2 februari 2007 @ 12:32:21 #166
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_45913209
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 12:30 schreef JAM het volgende:

[..]

AR daarintegen... .
potdimme!!!

dankje
pi_45913213
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 11:55 schreef Vhiper het volgende:

[..]

GADVER! Een Nederlandse politieke partij die blijkbaar dus NEDERLANDERS STIMULEERT OP TE TIEVEN UIT EIGEN LAND?!

Tja, maar ondertussen mag die partij weer een regering formeren.
  vrijdag 2 februari 2007 @ 12:33:20 #168
37950 JAM
pi_45913247
Mijn meisje spreekt beter Nederlands dan ik, althans, ze heeft een betere uitspraak, haar woordenkennis en grammatica laten nog iets te wensen over. .
Zij zegt dingen als 'Het postkantoor.' Ik zeg dingen als 'Ut pos-k-toah'. Tjsa. Misschien moet ik maar eens zo'n inburgeringscursus proberen.
  vrijdag 2 februari 2007 @ 12:35:48 #169
37950 JAM
pi_45913311
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 12:32 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Aan mij heeft dat niet gelegen in ieder geval, mijn stem is ergens anders naartoe gegaan. De HEERSCHAPPIJ der LAFHARTIGE MIDDELMATIGHEID, op een andere manier kan ik onze parlementaire democratie niet uitleggen.
pi_45913434
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 12:31 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Oh die. Is ze nog stommer dan ik al dacht.
Och, zoals je ziet kan dit stupide beleid op instemming rekenen van de huidige CDA, en bij de vorige samenstelling van de tweede kamer zelfs op een kamermeerderheid. Ik heb de kamer ook niet de eerste de beste gelegeheid zien grijpen om dit nu te herstellen, jij wel?

Het alleen Verdonk, of zelfs maar speciaal Verdonk, aanrekenen is echt teveel eer hoor.
  vrijdag 2 februari 2007 @ 12:44:17 #171
37950 JAM
pi_45913553
Laten we ook het ambtelijk apparaat bij de IND en de ministeries die hiermee te maken hebben niet vergeten. Die mensen zouden ook eens flink op hun sodemieter moeten krijgen.
pi_45913692
quote:

[..]

Behalve als je bereid bent je kunstje op de toekomstige Majesteit te doen natuurlijk. Dat vond ik weer eens vrij schofterig toe naar al die partners die met uitzetting bedreigd worden om een lulregeltje.
pi_45913717
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 12:44 schreef JAM het volgende:
Laten we ook het ambtelijk apparaat bij de IND en de ministeries die hiermee te maken hebben niet vergeten. Die mensen zouden ook eens flink op hun sodemieter moeten krijgen.
Dat is dan ook een belangrijk verwijt dat je Verdonk kan maken: zij had specifiek als opdracht de IND te reorganiseren, omdat het klachten régent tegen de IND (en daarbij veel te veel klachten zitten die gegrond blijken).

Dat is haar van geen kant gelukt.
pi_45914096
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 12:40 schreef sigme het volgende:

[..]

Och, zoals je ziet kan dit stupide beleid op instemming rekenen van de huidige CDA, en bij de vorige samenstelling van de tweede kamer zelfs op een kamermeerderheid. Ik heb de kamer ook niet de eerste de beste gelegeheid zien grijpen om dit nu te herstellen, jij wel?

Het alleen Verdonk, of zelfs maar speciaal Verdonk, aanrekenen is echt teveel eer hoor.
Ja, da's waar.

Imo moet je toch behoorlijk stom zijn om japan tot een westerse cultuur te rekenen, dan heb je echt ergens iets niet begrepen. Maar ja, economische/politieke motieven zijn soms/vaak belangrijker dan logica natuurlijk.
  vrijdag 2 februari 2007 @ 13:13:48 #175
37950 JAM
pi_45914424
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 13:02 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ja, da's waar.

Imo moet je toch behoorlijk stom zijn om japan tot een westerse cultuur te rekenen, dan heb je echt ergens iets niet begrepen. Maar ja, economische/politieke motieven zijn soms/vaak belangrijker dan logica natuurlijk.
Nou ja; westers kan je ze wel noemen; als in, ze zijn stinkend rijk, ongelovig, lachen zich kapot om hun buurlanden en zouden Ethiopië een jaar lang van voedsel kunnen voorzien wat er in een maandje aan golf-accessoires wordt verkocht, maar om te zeggen dat ze qua taal, gewoontes, levensbeschouwing en dergelijke ook maar in de verste verte op Europeanen lijken...nee.

[ Bericht 0% gewijzigd door JAM op 02-02-2007 14:03:07 (Assecoires...) ]
  vrijdag 2 februari 2007 @ 13:15:48 #176
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_45914471
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 12:30 schreef JAM het volgende:

[..]

AR daarintegen... .
Daarentegen. .
  vrijdag 2 februari 2007 @ 13:16:17 #177
37950 JAM
pi_45914485
Japanners, degenen die naar een beetje redelijke universiteit gaan dan (maar dat zijn er een hoop) krijgen trouwens altijd een vak 'Nederlandkunde', vanwege de belangrijke rol die Nederland heeft gespeeld in de Japanse geschiedenis. Daar leren ze dat we rood haar en hebben en kaas eten en ons vlees eerst een maand laten rotten voordat we het opeten en haakbussen aanbieden inr ruil voor geld in plaats van bekering tot de Katholieke kerk.
  vrijdag 2 februari 2007 @ 13:18:03 #178
37950 JAM
pi_45914537
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 13:15 schreef freako het volgende:

[..]

Daarentegen. .
Is het werkelijk? .

Nou ja; dan kan ik maar geen Nederlands. Dat is sowieso niet iets om trots op te zijn, me dunkt.
  vrijdag 2 februari 2007 @ 13:18:27 #179
37950 JAM
pi_45914550
Zo, dan ga ik nu maar eens lunchen.
pi_45914578
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 13:18 schreef JAM het volgende:

[..]

Is het werkelijk? [afbeelding].

Nou ja; dan kan ik maar geen Nederlands. Dat is sowieso niet iets om trots op te zijn, me dunkt.
Originele taal- en spelfouten #8
  vrijdag 2 februari 2007 @ 13:20:42 #181
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_45914610
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 13:18 schreef JAM het volgende:

[..]

Is het werkelijk? [afbeelding].

Ach, dit is maar een klein foutje. Niks ernstigs. .

Als je echte taalfouten wil zien: Originele taal- en spelfouten #8

edit: Ah, je bent net in dat topic gezet. .
  vrijdag 2 februari 2007 @ 16:11:12 #183
37950 JAM
pi_45919599
Nog een nieuwtje over Verdonk. Verdonk wil Antillianen, in navolging van Nawijn die er nog net een stapje verder in ging trouwens, die criminele feiten begaan terugsturen naar de Antillen. Buiten dat ik denk dat dit verre van een oplossing van het probleem is, stuit dit natuurlijk op veel weerstan (in dit geval van de Raad van State) omdat Verdonk dan onderscheid moet gaan maken tussen Nederlanders, en Antillianen met een Nederlands paspoort, oftewel; Nederlanders.
Buiten dat dit, het argument dat de Raad van State aanvoert, het stel lafbekken: 'In strijd is met Europese regelgeving', vraag ik me ernstig af hoe Verdonk het verschil tussen Antilliaanse en Nederlandse Nederlands (in de wet) wilde gaan definieëren.
Moet dat iets worden als: 'Een ieder die geboren is op de Antillen.' Lastig. Ik ken zo'n jongen, zo'n dikke bleke puisterige WoW-nerd, die daar tot z'n vierde heeft gewoond en voor de rest in Hellevoetsluis is opgegroeid. Ik weet niet hoe hij zich daar zou redden.
Of: 'Iedereen die zelf, of van wie een/of beiden ouders op de Antillen geboren is.' (zo doet het CBS het, namelijk), nog moeilijker. Dan ben zelf ik, de bleke Hagenees met een bochelneus een Antilliaan.

Het CBS kan dat gemakkelijk doen, want voor de statistiek een Antilliaan zijn heeft veel minder vergaande consequenties dan voor de wet Antilliaan zijn met Verdonk aan het roer.

Of zullen we er maar gelijk van maken: 'Een ieder in Nederland met een donkere huidskleur die de de letter 'W' als 'Oewee' uitspreekt.'Ik denk dat Verdonk daar sowieso wel naartoe zou willen. Ook lastig; dan zitten er straks opeens allemaal Surinamers op de Antillen.
Misschien iets met schedelmaten en de vorm van je neus.

Maar OK; ik daag jullie allen uit, of je het er nu mee eens bent of niet, een codificeerbare definitie te maken van 'Antilliaan' die niet op belachelijke situaties, waar de IND en het Ministerie van Verdonk nu wel bekend om staan, gaat stuiten en die ook de rechtsgelijkheid van de burgers van het Koninkrijk niet aantast.
Voor inspiratie: klik hier.
pi_45919680
Dat wordt straks sowieso lastig, als de Antillen de status van een gemeente krijgen (wat tenminste voor een deel van de Antillen de bedoeling is).

Voortaan moet je dan ook inwoners van Amsterdam die oorspronkelijk in Groningen zijn geboren na een crimineel feit terugsturen naar Groningen.
  vrijdag 2 februari 2007 @ 16:27:31 #185
37950 JAM
pi_45920064
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 16:14 schreef Wombcat het volgende:
Dat wordt straks sowieso lastig, als de Antillen de status van een gemeente krijgen (wat tenminste voor een deel van de Antillen de bedoeling is).

Voortaan moet je dan ook inwoners van Amsterdam die oorspronkelijk in Groningen zijn geboren na een crimineel feit terugsturen naar Groningen.
Kijk! Daar ben ik nu wel een groot voorstander van; hop; opsodemieteren met die boeren uit de Randstad! .

Dat was toch het idee met Saba, of niet?
  vrijdag 2 februari 2007 @ 16:41:38 #186
37950 JAM
pi_45920488
Zo. Ik had de PvdA al aan mijn kant en de SP nu ook. (Niet dat ik anders had verwacht, trouwens.)
quote:
Geachte heer Fletcher,

Bedankt voor uw mail. Ik kan me inderdaad goed voorstellen dat het zeer
onrechtvaardig is wat u nu meemaakt.

Wij hebben u helaas niets te bieden: de inkomenseis, plus alle andere
voorwaarden, geldt en wij zijn als SP (nog) niet bij machte daar iets
aan te veranderen. Natuurlijk
blijven we daar wel ons best voor doen. Ik kan nu echter niet aan uw eis
voldoen per omgaan de 'belachelijke regeltjes' af te schaffen, maar heb
begrip voor uw beklag en nogmaals, de SP doet haar best.

Ik weet niet of u al bekend bent met de site www.buitenlandsepartner.nl,
maar die hebben soms goede tips voor mensen die proberen een partner
naar Nederland te laten komen.

Ik wens u en uw partner veel sterkte.

met vriendelijke groet,
Michiel van Nispen
SP-fractiemedewerker Justitie en Asielzaken
Op hoeveel zetels zit ik nu al? .

Als ik GL, D66, PvdD en een van de twee kleine Christelijke partijen meekreeg, dan heb ik toch wel een meerderheid?
  vrijdag 2 februari 2007 @ 16:45:50 #187
37950 JAM
pi_45920611
EN DAN DAT CDA MET DAT GELUL OVER 'HET GEZIN ALS HOEKSTEEN VAN DE SAMENLEVING'!!! WELKE? DE JAPANSE? WEG JIJ, NEDERLANDS STAATSBURGER! WEG JIJ UIT JE EIGEN LAND! GA 1117 EURO, 9500 KILOMETER EN TWAALF UUR VLIEGEN VERDEROP MAAR EEN HOEKSTEEN STICHTEN!!

'Kijk, we verplichten je er niet toe, maar; je zou onze wet- en regelgeving wel als een stimulans kunnen ervaren op te rotten!'

, , , , .
  vrijdag 2 februari 2007 @ 16:49:19 #188
37950 JAM
pi_45920716
Jongens, de werkweek zit er weer op. Ik ga het weekend vieren.
  vrijdag 2 februari 2007 @ 19:48:09 #189
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_45923871
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 16:41 schreef JAM het volgende:
Zo. Ik had de PvdA al aan mijn kant en de SP nu ook. (Niet dat ik anders had verwacht, trouwens.)
[..]

Als ik GL, D66, PvdD en een van de twee kleine Christelijke partijen meekreeg, dan heb ik toch wel een meerderheid?
Goed bezig JAM!!
  vrijdag 2 februari 2007 @ 21:21:33 #190
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_45926135
TS, waarom ga je niet in Japan wonen?
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 11:55 schreef Vhiper het volgende:

Nederland is ernstig overbevolkt. Een goede zaak dus
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  vrijdag 2 februari 2007 @ 21:25:58 #191
37950 JAM
pi_45926310
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 21:21 schreef Napalm het volgende:
TS, waarom ga je niet in Japan wonen?
[..]

Nederland is ernstig overbevolkt. Een goede zaak dus
Prima. Betaal jij de ticket, de huur van een huis daar, de kosten voor verblijf totdat ik een visum heb en werk heb gevonden, het papierwerk en de advocaat? Ik zit te denken aan een euro of vijftien- a twintigduizend.
  vrijdag 2 februari 2007 @ 21:26:24 #192
37950 JAM
pi_45926326
Trouwens, dat meen je toch niet, van die -overbevolking-?
  vrijdag 2 februari 2007 @ 21:30:34 #193
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_45926441
Natuurlijk wel;
- Nederland is een van de dichtst bevolkte landen van de wereld (stadstaatjes uitzonderd misschien wel het dichtste)
- waar vind je in Nederland nog echte natuur?
- iedere dag overal files
- etc.

Ik ben dan een een fervent aanhanger van de club van tien miljoen
( http://www.tienmiljoen.nl/Ned/index.htm )
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 21:25 schreef JAM het volgende:

Prima. Betaal jij de ticket, de huur van een huis daar, de kosten voor verblijf totdat ik een visum heb en werk heb gevonden, het papierwerk en de advocaat? Ik zit te denken aan een euro of vijftien- a twintigduizend.
Dus eigenlijk is het veel makkelijker voor je vriendin om hierheen te komen dan voor jou om naar Japan te gaan! (kost ook een ticket, verblijf, etc)

Wat klaag je dan?!

[ Bericht 26% gewijzigd door Napalm op 02-02-2007 21:38:19 ]
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  vrijdag 2 februari 2007 @ 21:38:21 #194
37950 JAM
pi_45926691
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 21:30 schreef Napalm het volgende:

[..]

Dus eigenlijk is het veel makkelijker voor je vriendin om hierheen te komen dan voor jou om naar Japan te gaan! (kost ook een ticket, verblijf, etc)

Wat klaag je dan?!
Ik klaag omdat ik de, imho, zeer goede gewoonte toegedaan ben om zo nu en dan eens mijn vraagtekens te zetten wat de boeren in mijn mooie stad Den Haag (in dit geval; een kenau uit Utrecht, een patjakker uit Amsterdam en een miet uit Kapelle) uitvoeren. Als er iets is dat mij niet aanstaat in wat die boeren uitvoeren; en het dient ook geen enkel doel, d.w.z; maatschappelijk nut, tenzij wij het creeëren van FRUSTRATIE onder de burgers als maatschappelijk nut moeten verstaan (iets waarvan ik steeds sterker het idee krijg dat de regering dat ook doet); dan zal ik mij daar over beklagen en trachten mij er tegen te verzetten.
  vrijdag 2 februari 2007 @ 21:41:38 #195
37950 JAM
pi_45926829
Ook nog een korte reactie op het andere; dat van die dichte bevolking, die files en die natuur en die club van tien miljoen zullen me natuurlijk geen reet interesseren. Ik ben groot voorstander van het 'kapot' maken van 'echte' natuur (beter gezegd; het rationaliseren van de natuur) en dichte bevolking; maar daar hebben we hier in dit topic niet de tijd en de ruimte voor. Files zullen mij al helemaal, als niet auto-gebruiker, in het geheel niet interesseren en rare ideologische non-sens bewegingen zoals de club van tien miljoen al helemaal niet.
  zaterdag 3 februari 2007 @ 00:40:02 #196
167671 Hijacking
wat is je probleem ?
pi_45933015
Zou je niet kunnen regelen om tijdelijk net iets meer te verdienen en vervolgens het grietje binnen te halen.
happen naar de baas
  zaterdag 3 februari 2007 @ 01:28:26 #197
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_45934194
quote:
Op maandag 29 januari 2007 04:31 schreef JAM het volgende:Kan iemand me uitleggen waar dit beleid IN GODESNAAM op slaat? Alsjeblieft zeg. Alsjeblieft. Laat mij en m'n meisje gewoon begaan.

.
ja ik begrijp het beleid, hoe vervelend het ook voor je is.
wat jammer voor je is maar volstrekt terecht is dat iedereen exotische bruiden binnenhaalt die daarna gelijk een beroep doen op onze sociale voorzieningen. heel vervelend voor jou maar dat is het verleden verpest door gelukzoekers en daar moet paal en perk aan gesteld worden.
kortom, ff hard werken, zoeken naar promotie of andere baan en dan is het binnen een paar maanden geregeld.
wat moet ik hier nu neerzetten?
  zaterdag 3 februari 2007 @ 02:04:14 #198
10710 gday
propria cures
pi_45934793
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 16:41 schreef JAM het volgende:
[..]

Denk je echt zoiets door de kamer te kunnen slepen op basis van jouw individuele geval?

Heb je hier al over gesproken met je werkgever? Zo ja, wat had die te melden? Zo nee, waarom niet?
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
pi_45939660
quote:

.
Los van hoe krom het is, denk wel dat je bij je baas die 60 euro kan lospeuteren met dat verhaal.
Goede muziek luisteren?
KLIK
pi_45998430
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 12:32 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Herinner me er niet aan...
pi_45998475
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 01:28 schreef evert het volgende:

[..]

ja ik begrijp het beleid, hoe vervelend het ook voor je is.
wat jammer voor je is maar volstrekt terecht is dat iedereen exotische bruiden binnenhaalt die daarna gelijk een beroep doen op onze sociale voorzieningen. heel vervelend voor jou maar dat is het verleden verpest door gelukzoekers en daar moet paal en perk aan gesteld worden.
kortom, ff hard werken, zoeken naar promotie of andere baan en dan is het binnen een paar maanden geregeld.
En het is deze volstrekte onjuistheid die de beeldvorming bij het publiek verstoort. "exotische bruiden""kunnen niet gelijk een beroep doen op onze sociale voorzieningen. Dat is reeds lang geleden door de wet onmogelijk gemaakt.
  maandag 5 februari 2007 @ 10:50:28 #202
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46000934
quote:
Op maandag 5 februari 2007 08:13 schreef Vhiper het volgende:
En het is deze volstrekte onjuistheid die de beeldvorming bij het publiek verstoort. "exotische bruiden""kunnen niet gelijk een beroep doen op onze sociale voorzieningen. Dat is reeds lang geleden door de wet onmogelijk gemaakt.
Dus moet iedereen maar binnengelaten worden?
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_46001194
quote:
Op maandag 5 februari 2007 10:50 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Niet per se, maar als argument tegen binnenlaten is het ietwat stupide, aangezien het niet geldt.

Noem geldige redenen voor niet toelaten, of noem geldige redenen voor inkomenseisen aan de importerende partner. Maar aankomen met ongeldige redenen is tsja.. ongeldig. Geeft alleen maar aan dat mensen niet op de hoogte zijn, en op basis van onjuiste informatie mening vormen / houden, en hun onwetendheid met kracht in de strijd werpen.
pi_46001373
quote:
Op maandag 5 februari 2007 10:50 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Iedereen die in Nederland niet op de sociale voorzieningen hoeft te teren (En dat kan dus al niet!) en zich netjes aan onze wet houd, ja, ik zie geen reden die buiten te sluiten.

Een Nederlands echtpaar van beide 18 jaar oud en levend met 1 kostwinner die het minimumloon verdient, mag en kan in Nederland ongestoord leven. Heeft 1 van beide een andere nationaliteit, dan is dat plotseling een probleem...Dan kunnen ze blijkbaar niet zelf meer de keuze maken om te trouwen (Jonger dan 21) en kunnen ze blijkbaar niet meer rondkomen van het minimumloon (Dan is plotseling 120% noodzakelijk).

Leg mij dat eens uit. Ben je plotseling weer minderjarig tussen je 18e en 21e als je een buitenlands paspoort hebt? Ben je plotseling seniel en kan je niet meer met geld omgaan als je een buitenlands paspoort hebt??
pi_46008862
Iemand anders die op die vraag misschien een serieus antwoord kan geven? Ik ben heel benieuwd....
  maandag 5 februari 2007 @ 16:11:30 #206
37950 JAM
pi_46010108
quote:
Op maandag 5 februari 2007 15:32 schreef Vhiper het volgende:
Iemand anders die op die vraag misschien een serieus antwoord kan geven? Ik ben heel benieuwd....
'Ja; dan ben je minderjarig en seniel.'

Was getekend; Vadertje Staat.
pi_46010724
Ik vind die brief van het CDA echt stuitend JAM.

Heb je de publiciteit gezocht of zal ik dat voor je doen?

Vooral dat zinnetje over 'je geluk in Japan gaan beproeven'
pi_46010875
quote:
Op maandag 5 februari 2007 16:11 schreef JAM het volgende:

[..]

'Ja; dan ben je minderjarig en seniel.'

Was getekend; Vadertje Staat.

Dat de overheid (Lees sommige politieke partijen) er zo over denkt, weet ik inmiddels wel. Ik heb zelf in dat schuitje gevaren, gelukkig verdien ik meer dan die belachelijke grens en heb de hele procedure succesvol doorlopen.

Ik blijf toch benieuwd naar het antwoord, ook van politici overigens, maar dan uiteraard ook met bijbehorende motivatie
pi_46010915
quote:
Op maandag 5 februari 2007 16:29 schreef SCH het volgende:
Ik vind die brief van het CDA echt stuitend JAM.

Heb je de publiciteit gezocht of zal ik dat voor je doen?

Vooral dat zinnetje over 'je geluk in Japan gaan beproeven'
Shokeerde mij ook. Ik weet dat de IND zelf dergelijke termen uit, maar van een politieke partij had ik ze nog niet gezien en het zelfs zien als "stimulans" om op te rotten uit je eigen land, dat is natuurlijk wel erg stuitend!
  dinsdag 22 juli 2008 @ 10:23:09 #210
37950 JAM
pi_60262472
Even een schopje. Vanochtend hoorde ik op de radio dat een rechtbank in Roermond besloten heeft naar aanleiding van een vergelijkbare zaak die iemand aangespannen had om zijn partner uit Sri Lanka over te laten komen dat de inkomenstoets... ik was een beetje slaapdronken, in ieder geval: we doen er nu niet meer aan. Iemand hier meer nieuws over?
pi_60265342
Inkomenseis lager bij gezinsvorming
Van onze verslaggever Cor Speksnijder
gepubliceerd op 22 juli 2008 08:00, bijgewerkt op 22 juli 2008 08:25

AMSTERDAM - Echtgenoten van vreemdelingen, die hun partner naar Nederland willen laten overkomen, hoeven niet langer minstens 120 procent van het minimumloon te verdienen. Dat volgt uit een uitspraak van de rechtbank in Roermond in de zaak van een Sri Lankaanse man die is getrouwd met een in Nederland wonende vrouw. De rechtbank stelde hem in het gelijk.

Het vonnis haalt een streep door een van de belangrijkste aanscherpingen van de regels voor huwelijksmigratie, waartoe het tweede kabinet-Balkenende met minister Verdonk voor Vreemdelingenzaken en Integratie in 2004 besloot.

De rechtbank bepaalde dat de 120-procentsnorm in strijd is met de Europese richtlijn voor gezinshereniging. Het ministerie van Justitie is in hoger beroep gegaan.

De echtgenote van de Sri Lankaanse man, die vanwege handicaps is aangewezen op sociale werkvoorziening, heeft een inkomen boven de inkomensgrens voor gezinshereniging (100 procent van de bijstandsnorm). Maar dat voldoet niet aan de eis van 120 procent voor gezinsvorming.

Terwijl de Nederlandse wet onderscheid maakt tussen gezinshereniging en gezinsvorming, bestaat dit verschil niet in de Europese regelgeving. Van gezinshereniging is sprake als een huwelijk of relatie al bestond voordat de partners in Nederland woonden; is een huwelijk of relatie ontstaan nadat een van de partners zich in Nederland had gevestigd, dan spreekt de wet van gezinsvorming.

Het is de tweede keer in korte tijd dat een rechter een bres slaat in de regels voor gezinsmigratie. Vorige week bepaalde de Amsterdamse rechtbank dat migranten die zich bij gezin of partner in Nederland willen voegen, niet eerst in eigen land een inburgeringstoets hoeven te halen, zoals Verdonk verplicht had gesteld. Dit examen mag van de rechter ook in Nederland worden afgelegd.

bron: www.volkskrant.nl

Lijkt me ook een stuk logischer als ook de eis voor gezinsvorming gewoon gelegd bij die 100% van de bijstandsnorm, want daarmee word je geacht in Nederland rond te kunnen komen en zou er geen onderscheid gemaakt moeten worden.
pi_60265650
Als dit wordt gehandhaafd in hoger beroep, dan zal dit ter compensatie waarschijnlijk tot nog strengere regelgeving leiden dan voorheen. Dat kan ik je nu alvast zwart op wit geven. Het zal me niets verbazen als ze nu bijvoorbeeld de eis voor beide vormen van migratie op 120% stellen, om alles maar gelijk te trekken.

[ Bericht 16% gewijzigd door Picchia op 22-07-2008 12:39:07 ]
  dinsdag 22 juli 2008 @ 13:45:05 #213
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_60267657
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 12:32 schreef Picchia het volgende:
Als dit wordt gehandhaafd in hoger beroep, dan zal dit ter compensatie waarschijnlijk tot nog strengere regelgeving leiden dan voorheen. Dat kan ik je nu alvast zwart op wit geven. Het zal me niets verbazen als ze nu bijvoorbeeld de eis voor beide vormen van migratie op 120% stellen, om alles maar gelijk te trekken.
Ook als dat in strijd blijkt te zijn met de Europese richtlijnen?

Nu geef ik toe dat een richtlijn geen regel is, maar dan nog...
pi_60268671
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 13:45 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

Ook als dat in strijd blijkt te zijn met de Europese richtlijnen?
Dat lijkt me sterk, anders zou het wel genoemd zijn neem ik aan.
quote:
Nu geef ik toe dat een richtlijn geen regel is, maar dan nog...
Dat is het wel. Een Europese richtlijn geeft geen richting aan, maar is gewoon keiharde regelgeving.
  dinsdag 22 juli 2008 @ 15:04:26 #215
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_60269727
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 14:24 schreef Picchia het volgende:

[..]

Dat lijkt me sterk, anders zou het wel genoemd zijn neem ik aan.

Zie het persbericht:
quote:
De rechtbank bepaalde dat de 120-procentsnorm in strijd is met de Europese richtlijn voor gezinshereniging
pi_60270380
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 15:04 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

Zie het persbericht:
[..]
Het enige wat er staat is dat de definitie van gezinsvorming onder gezinshereniging valt. Dus gelden de regels van gezinshereniging voor beiden. Maar dat staat los van de geldigheid van de daadwerkelijke percentages. En als dat het geval is, dan zal waarschijnlijk de gehele norm opgetrokken worden.

Eigenlijk is het nieuwsbericht iets te onduidelijk hierover, maar zo lees ik het iig.
pi_60292303
Tvp. Hier thuis net ook een discussie over gehad.
pi_60294754
Belachelijk, bedank de PVDA en consorten maar die het normaal vonden dat uitkeringen werden verstrekt aan mensen die nooit iets bijgeragen heeft, mensen als jou worden hier nu de dupe van.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_60296554
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 14:01 schreef raptorix het volgende:
Belachelijk, bedank de PVDA en consorten maar die het normaal vonden dat uitkeringen werden verstrekt aan mensen die nooit iets bijgeragen heeft, mensen als jou worden hier nu de dupe van.
http://beta.frontpage.fok(...)raal-pardon-aan.html

800.000 personen onder generaal pardon binnen de EU
  donderdag 31 juli 2008 @ 17:36:21 #221
37950 JAM
pi_60470806
Het is altijd prachtig om te zien hoe mensen hun gebrek aan kennis schaamteloos tot standaard weten te verheffen om daarna, zonder dat iemand ook maar de behoefte heeft een kritische noot te zetten bij het waarheidsgehalte van wat zojuist beweerd is, nu het eens zo prachtige fundament vervangen is door klinklare onzin en pure onwaarheden, de discussie voort te zetten alsof er niets gebeurd is; in tegendeel, ze is er enkel beter op geworden.
Dit is dus even om te zeggen dat iemand die een al dan wel of niet permanente verblijfsvergunning krijgt daarmee niet automatisch aansprak kan doen op uitkeringen en andere sociale voorzieningen zoals een Nederlander dat kan. Daarnaast zie ik ook niet in wat het generaal pardon in godesnaam te maken heeft met huwelijksmigratie behalve dan dat het allebei op de een of andere manier met buitenlanders te maken heeft. Om even een klassieker uit de kast te halen, net zoals we bij de groenteboer zowel appels als peren kunnen kopen. Om kort te gaan, raptorix, henkway, jullie worden allebei hartelijk bedankt voor jullie bijzonder intelligente, stimulerende en interessante toevoeging alhier.
  donderdag 31 juli 2008 @ 23:06:14 #222
133785 Demophon
Exactemundo!
pi_60477425
He JAM, hoe en waar heb je eigenlijk deze Japanse vrouw leren kennen?
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')