abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 januari 2007 @ 04:31:09 #1
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_45780843
...ik, full-time werkend, bij de Europese overheid, Nederlands staatsburger, met ruim voldoende bestaansmiddelen, zonder strafblad met een Japanse vrouw trouw en dan met haar in een huisje in het centrum van Den Haag ga wonen?

Verdonk is van mening dat als ik wil trouwen met een burger van een land dat niet onder de EU-valt ik dan minimaal ¤1.484,23 per maand moet verdienen; klaarblijkelijk uit angst dat wij anders niet in ons levenonderhoud kunnen voorzien, mijn meisje en ik, en ons anders gaan beroepen op allemaal uittrekkingen. Ik verdien iets minder dan dat. Vijftig, zestig euro minder...
Niettegenstaande dat een Nederlands echtpaar ¤ 1.176,25, in het geval dat, aan bijstand ontvangt. Klaarblijkelijk kan een koppel waarvan beiden partners uit Nederland komen met driehonderd euro minder per maand wel uit de voeten. Daar klopt iets niet, denk ik dan.
Als ik Griek was en hier samen met een armetierige zigeuner uit Roemenie zou gaan wonen en samen met haar lekker in de WW en de bijstand zou gaan hangen en m'n leven geen woord Nederlands meer zou praten, was het ook geen enkel probleem geweest. Dat zijn immers ook een EU-landen.
Kan iemand me uitleggen waar dit beleid IN GODESNAAM op slaat? Alsjeblieft zeg. Alsjeblieft. Laat mij en m'n meisje gewoon begaan.

.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_45780846
Hoe kan ik nou tegen zoveel romantiek zijn.
  maandag 29 januari 2007 @ 04:33:21 #3
37950 JAM
pi_45780850
Zo hebben we nog 30.000 gevallen in Nederland, trouwens.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_45780853
Sjah, verdonk....Je zegt t zelf al
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
pi_45780855
Dat is om te zorgen dat jij geen moslim-estremist in Japanse vermomming binnenhaalt, JAM. Ze zou zomaar met een Connexxion-bus het Big Brother-huis in kunnen rijden. Dat, of een ander belangrijk Nederlands monument.
  maandag 29 januari 2007 @ 04:39:08 #6
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_45780857
Ik hoop op een versoepeling JAM.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 29 januari 2007 @ 04:45:05 #7
37950 JAM
pi_45780865
Ik ook. Ik heb afgelopen week alle partijen in de Tweede Kamer aangeschreven. Tot dusver heeft alleen het CDA gereageerd, een werkelijk merkwaardig bericht al zeg ik het zelf. Ik had het CDA, in het kort, iets aan die inkomenseis te doen zodat ik hier rustig kan gaan wonen met mijn meisje. Men schreef me;
quote:
Beste Paul,

Hartelijk dank voor je mail.

Wij zien als CDA geen reden om de wet- en regelgeving rondom huwelijksmigratie aan te passen. Op dit terrein gaat het landsbelang namelijk boven het individuele belang van een eisende burger. Hetgeen jou er uiteraard niet van hoeft te weerhouden (je zou het zelfs als een stimulans kunnen zien) om je geluk in Japan te gaan zoeken.

Met vriendelijke groet,
CDA Tweede Kamerfractie
Publieksvoorlichting

Postbus 30805
2500 GV 's-Gravenhage
t 070 - 318 25 03
f 070 - 318 26 02
e cda.publieksvoorlichting@tweedekamer.nl
i www.cda.nl
Nu ja; dat is toch heel erg merkwaardig; een partij die er goed aan meent te doen (ik zou het als een stimulans kunnen ervaren!) hun eigen, d.w.z.; Nederlandse burgers het land uit te werken, niet waar?
  maandag 29 januari 2007 @ 04:48:47 #8
37950 JAM
pi_45780868
Ook nog interessant; uit de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens (en ik meen dat Nederland daar ook deel aan had...)
quote:
Artikel 16

1. Zonder enige beperking op grond van ras, nationaliteit of godsdienst, hebben mannen en vrouwen van huwbare leeftijd het recht om te huwen en een gezin te stichten. Zij hebben gelijke rechten wat het huwelijk betreft, tijdens het huwelijk en bij de ontbinding ervan.
2. Een huwelijk kan slechts worden gesloten met de vrije en volledige toestemming van de aanstaande echtgenoten.
3. Het gezin is de natuurlijke en fundamentele groepseenheid van de maatschappij en heeft recht op bescherming door de maatschappij en de Staat.
Nu wordt het mij toch gewoon keihard -verboden- om, althans in Nederland, met haar te trouwen.
  maandag 29 januari 2007 @ 04:50:51 #9
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_45780870
quote:
Op maandag 29 januari 2007 04:45 schreef JAM het volgende:
Ik ook. Ik heb afgelopen week alle partijen in de Tweede Kamer aangeschreven. Tot dusver heeft alleen het CDA gereageerd, een werkelijk merkwaardig bericht al zeg ik het zelf. Ik had het CDA, in het kort, iets aan die inkomenseis te doen zodat ik hier rustig kan gaan wonen met mijn meisje. Men schreef me;
[..]

Nu ja; dat is toch heel erg merkwaardig; een partij die er goed aan meent te doen (ik zou het als een stimulans kunnen ervaren!) hun eigen, d.w.z.; Nederlandse burgers het land uit te werken, niet waar?
Nou ja wat een brief zeg.

Vooral die laatste zin: "Hetgeen jou er uiteraard niet van hoeft te weerhouden (je zou het zelfs als een stimulans kunnen zien) om je geluk in Japan te gaan zoeken."
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  maandag 29 januari 2007 @ 04:52:55 #10
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_45780874
Wat een maffe brief.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 29 januari 2007 @ 04:53:28 #11
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_45780875
Ik heb er geen bezwaar tegen. Die brief van het CDA is een grap, toch? Toch?
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
  maandag 29 januari 2007 @ 04:55:53 #12
37950 JAM
pi_45780881
quote:
Op maandag 29 januari 2007 04:53 schreef Plastic_Power het volgende:
Was het maar zo'n feest. Ik wacht nog even de reacties van de andere partijen af en dan ga ik maar eens met Netwerk mailen, of Nova, zoiets.
  maandag 29 januari 2007 @ 04:56:23 #13
39109 wok
Oost-Indisch Doof
pi_45780883
quote:
[..]

wat een belachelijke brief! Ze hadden net zo goed kunnen schrijven: "als het je niet bevalt, rot je toch gewoon lekker op"

Ik zou er dus ECHT werk van maken, desnoods de brief naar de pers sturen.
  maandag 29 januari 2007 @ 04:59:05 #14
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_45780887
Hoe komt het CDA aan zulke bijdehante stagiairs
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
pi_45780889
quote:
Op maandag 29 januari 2007 04:31 schreef JAM het volgende:

Kan iemand me uitleggen waar dit beleid IN GODESNAAM op slaat? Alsjeblieft zeg. Alsjeblieft. Laat mij en m'n meisje gewoon begaan.

.
Een poging van angsthazen om toch vooral geen 'racist' genoemd te worden. Iedereen weet waar die wetten eigenlijk voor bedoeld zijn: Marokkanen, Somaliers, Iraniers e.d. die voor geen ene meter bijdragen aan de Nederlandse maatschappij. Maar om toch vooral niet te discrimineren, geldt het voor iedereen. Je zal de eerste niet zijn die uit walging Nederland verlaat omdat zijn vrouw en hemzelf het onmogelijk gemaakt wordt door die klote ambtenaartjes - een collega van me is vertrokken naar haar geboorteland Finland nadat hem letterlijk alles onmogelijk gemaakt werd.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  maandag 29 januari 2007 @ 05:00:26 #16
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_45780890
quote:
Op maandag 29 januari 2007 04:56 schreef wok het volgende:

[..]

wat een belachelijke brief! Ze hadden net zo goed kunnen schrijven: "als het je niet bevalt, rot je toch gewoon lekker op"
Dat staat er eigenlijk ook ja.

Ik vind het echt een dubieuze brief, zoiets verwacht je toch niet van het CDA? De partij die nogal eens wappert met slogans als 'Het gezin is de hoek van de samenleving' en meer van dat soort gezwam.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_45780891
quote:
[..]

Wat een vreselijke sukkel. Er staat nog net niet 'rot alsjeblieft op naar Japan met je geklaag.'
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  maandag 29 januari 2007 @ 05:01:19 #18
37950 JAM
pi_45780892
quote:
Op maandag 29 januari 2007 04:59 schreef StefanP het volgende:

[..]

Een poging van angsthazen om toch vooral geen 'racist' genoemd te worden. Iedereen weet waar die wetten eigenlijk voor bedoeld zijn: Marokkanen, Somaliers, Iraniers e.d. die voor geen ene meter bijdragen aan de Nederlandse maatschappij. Maar om toch vooral niet te discrimineren, geldt het voor iedereen. Je zal de eerste niet zijn die uit walging Nederland verlaat omdat zijn vrouw en hemzelf het onmogelijk gemaakt wordt door die klote ambtenaartjes - een collega van me is vertrokken naar haar geboorteland Finland nadat hem letterlijk alles onmogelijk gemaakt werd.
Ik kan me daar ook alles bij voorstellen. Nu is de Japanse overheid ook niet zo schappelijk met huwelijksmigratie, dus tsja. Tsja. Er zit niet anders op dan heel veel e-mailtjes schrijven en protesteren en weet ik veel wat niet.
  maandag 29 januari 2007 @ 05:03:02 #19
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_45780895
Kun je niet wat regelen met je baas, die 50 of 60 euro, daar moet toch wat voor te verzinnen zijn?
  maandag 29 januari 2007 @ 05:05:17 #20
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_45780897
quote:
Op maandag 29 januari 2007 04:53 schreef Plastic_Power het volgende:
Ik hoop het.
  maandag 29 januari 2007 @ 05:06:57 #21
37950 JAM
pi_45780899
quote:
Op maandag 29 januari 2007 05:03 schreef popolon het volgende:
Kun je niet wat regelen met je baas, die 50 of 60 euro, daar moet toch wat voor te verzinnen zijn?
Dan begint het gesodemieter pas. Al met al ben je met het hele traject zo'n anderhalf jaar bezig en kost het zo'n ¤ 12.000.
Ik ga het wel doen hoor, dat zeker; maar alsjeblieft; waar is het voor NODIG allemaal?
  maandag 29 januari 2007 @ 05:12:28 #22
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_45780903
quote:
Op maandag 29 januari 2007 05:06 schreef JAM het volgende:

[..]

Dan begint het gesodemieter pas. Al met al ben je met het hele traject zo'n anderhalf jaar bezig en kost het zo'n ¤ 12.000.
Ik ga het wel doen hoor, dat zeker; maar alsjeblieft; waar is het voor NODIG allemaal?
12.000 !!

Mijn emigratie kostte ook wel wat maar ik schat dat dat rond de $1500 zal zitten, weet het niet eens precies meer. Maar zoveel geld, ik sta ervan te kijken.

En over die brief sta ik me ook nog steeds te verbazen.

Succes er in ieder geval mee.
  maandag 29 januari 2007 @ 05:13:26 #23
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_45780905
quote:
Op maandag 29 januari 2007 05:06 schreef JAM het volgende:

[..]

Omdat men sterk ant-buitenlander is geworden in Nederland. Of anders gezegt men is minder tolerant geworden.
  maandag 29 januari 2007 @ 05:14:00 #24
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_45780906
Maar idd succes TS.
  maandag 29 januari 2007 @ 05:37:20 #25
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_45780925
quote:
Op maandag 29 januari 2007 04:59 schreef Plastic_Power het volgende:
Hoe komt het CDA aan zulke bijdehante stagiairs
Misschien zijn Jurgen_21 en PMB_Rug er wel gaan werken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: