Nu ja; dat is toch heel erg merkwaardig; een partij die er goed aan meent te doen (ik zou het als een stimulans kunnen ervaren!) hun eigen, d.w.z.; Nederlandse burgers het land uit te werken, niet waar?quote:Beste Paul,
Hartelijk dank voor je mail.
Wij zien als CDA geen reden om de wet- en regelgeving rondom huwelijksmigratie aan te passen. Op dit terrein gaat het landsbelang namelijk boven het individuele belang van een eisende burger. Hetgeen jou er uiteraard niet van hoeft te weerhouden (je zou het zelfs als een stimulans kunnen zien) om je geluk in Japan te gaan zoeken.
Met vriendelijke groet,
CDA Tweede Kamerfractie
Publieksvoorlichting
Postbus 30805
2500 GV 's-Gravenhage
t 070 - 318 25 03
f 070 - 318 26 02
e cda.publieksvoorlichting@tweedekamer.nl
i www.cda.nl
Nu wordt het mij toch gewoon keihard -verboden- om, althans in Nederland, met haar te trouwen.quote:Artikel 16
1. Zonder enige beperking op grond van ras, nationaliteit of godsdienst, hebben mannen en vrouwen van huwbare leeftijd het recht om te huwen en een gezin te stichten. Zij hebben gelijke rechten wat het huwelijk betreft, tijdens het huwelijk en bij de ontbinding ervan.
2. Een huwelijk kan slechts worden gesloten met de vrije en volledige toestemming van de aanstaande echtgenoten.
3. Het gezin is de natuurlijke en fundamentele groepseenheid van de maatschappij en heeft recht op bescherming door de maatschappij en de Staat.
Nou ja wat een brief zeg.quote:Op maandag 29 januari 2007 04:45 schreef JAM het volgende:
Ik ook. Ik heb afgelopen week alle partijen in de Tweede Kamer aangeschreven. Tot dusver heeft alleen het CDA gereageerd, een werkelijk merkwaardig bericht al zeg ik het zelf. Ik had het CDA, in het kort, iets aan die inkomenseis te doen zodat ik hier rustig kan gaan wonen met mijn meisje. Men schreef me;
[..]
Nu ja; dat is toch heel erg merkwaardig; een partij die er goed aan meent te doen (ik zou het als een stimulans kunnen ervaren!) hun eigen, d.w.z.; Nederlandse burgers het land uit te werken, niet waar?
Was het maar zo'n feest. Ik wacht nog even de reacties van de andere partijen af en dan ga ik maar eens met Netwerk mailen, of Nova, zoiets.quote:Op maandag 29 januari 2007 04:53 schreef Plastic_Power het volgende:
Ik heb er geen bezwaar tegen. Die brief van het CDA is een grap, toch? Toch?![]()
wat een belachelijke brief! Ze hadden net zo goed kunnen schrijven: "als het je niet bevalt, rot je toch gewoon lekker op"quote:Op maandag 29 januari 2007 04:45 schreef JAM het volgende:
Ik ook. Ik heb afgelopen week alle partijen in de Tweede Kamer aangeschreven. Tot dusver heeft alleen het CDA gereageerd, een werkelijk merkwaardig bericht al zeg ik het zelf. Ik had het CDA, in het kort, iets aan die inkomenseis te doen zodat ik hier rustig kan gaan wonen met mijn meisje. Men schreef me;
[..]
Nu ja; dat is toch heel erg merkwaardig; een partij die er goed aan meent te doen (ik zou het als een stimulans kunnen ervaren!) hun eigen, d.w.z.; Nederlandse burgers het land uit te werken, niet waar?
Een poging van angsthazen om toch vooral geen 'racist' genoemd te worden. Iedereen weet waar die wetten eigenlijk voor bedoeld zijn: Marokkanen, Somaliers, Iraniers e.d. die voor geen ene meter bijdragen aan de Nederlandse maatschappij. Maar om toch vooral niet te discrimineren, geldt het voor iedereen. Je zal de eerste niet zijn die uit walging Nederland verlaat omdat zijn vrouw en hemzelf het onmogelijk gemaakt wordt door die klote ambtenaartjes - een collega van me is vertrokken naar haar geboorteland Finland nadat hem letterlijk alles onmogelijk gemaakt werd.quote:Op maandag 29 januari 2007 04:31 schreef JAM het volgende:
Kan iemand me uitleggen waar dit beleid IN GODESNAAM op slaat? Alsjeblieft zeg. Alsjeblieft. Laat mij en m'n meisje gewoon begaan..
Dat staat er eigenlijk ook ja.quote:Op maandag 29 januari 2007 04:56 schreef wok het volgende:
[..]
wat een belachelijke brief! Ze hadden net zo goed kunnen schrijven: "als het je niet bevalt, rot je toch gewoon lekker op"![]()
quote:Op maandag 29 januari 2007 04:45 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik kan me daar ook alles bij voorstellen. Nu is de Japanse overheid ook niet zo schappelijk met huwelijksmigratie, dus tsja. Tsja. Er zit niet anders op dan heel veel e-mailtjes schrijven en protesteren en weet ik veel wat niet.quote:Op maandag 29 januari 2007 04:59 schreef StefanP het volgende:
[..]
Een poging van angsthazen om toch vooral geen 'racist' genoemd te worden. Iedereen weet waar die wetten eigenlijk voor bedoeld zijn: Marokkanen, Somaliers, Iraniers e.d. die voor geen ene meter bijdragen aan de Nederlandse maatschappij. Maar om toch vooral niet te discrimineren, geldt het voor iedereen. Je zal de eerste niet zijn die uit walging Nederland verlaat omdat zijn vrouw en hemzelf het onmogelijk gemaakt wordt door die klote ambtenaartjes - een collega van me is vertrokken naar haar geboorteland Finland nadat hem letterlijk alles onmogelijk gemaakt werd.
Ik hoop het.quote:Op maandag 29 januari 2007 04:53 schreef Plastic_Power het volgende:
Ik heb er geen bezwaar tegen. Die brief van het CDA is een grap, toch? Toch?![]()
Dan begint het gesodemieter pas. Al met al ben je met het hele traject zo'n anderhalf jaar bezig en kost het zo'n ¤ 12.000.quote:Op maandag 29 januari 2007 05:03 schreef popolon het volgende:
Kun je niet wat regelen met je baas, die 50 of 60 euro, daar moet toch wat voor te verzinnen zijn?
12.000 !!quote:Op maandag 29 januari 2007 05:06 schreef JAM het volgende:
[..]
Dan begint het gesodemieter pas. Al met al ben je met het hele traject zo'n anderhalf jaar bezig en kost het zo'n ¤ 12.000.
Ik ga het wel doen hoor, dat zeker; maar alsjeblieft; waar is het voor NODIG allemaal?
Omdat men sterk ant-buitenlander is geworden in Nederland. Of anders gezegt men is minder tolerant geworden.quote:Op maandag 29 januari 2007 05:06 schreef JAM het volgende:
[..]
Dan begint het gesodemieter pas. Al met al ben je met het hele traject zo'n anderhalf jaar bezig en kost het zo'n ¤ 12.000.
Ik ga het wel doen hoor, dat zeker; maar alsjeblieft; waar is het voor NODIG allemaal?
Misschien zijn Jurgen_21 en PMB_Rug er wel gaan werkenquote:Op maandag 29 januari 2007 04:59 schreef Plastic_Power het volgende:
Hoe komt het CDA aan zulke bijdehante stagiairs![]()
alles beter dan Nederland inderdaad.quote:Op maandag 29 januari 2007 05:39 schreef slakkie het volgende:
Ik heb geen bezwaar, maar ik heb dan ook absoluut geen zeggenschap in een tweede of eerste kamer... Can't help here.
Je zou bijna naar Japan gaan verhuizen!
Nee, je mag wel maar haar trouwen. De beperkingen liggen op het vlak van migratie. Migratie van buiten de EU kent dus strengere regelgeving.quote:Op maandag 29 januari 2007 04:48 schreef JAM het volgende:
Ook nog interessant; uit de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens (en ik meen dat Nederland daar ook deel aan had...)
[..]
Nu wordt het mij toch gewoon keihard -verboden- om, althans in Nederland, met haar te trouwen.
Ik ben het hiermee eens. Stuur een kopie van de brief naar de pers en vraag wat hun er van vinden.quote:Op maandag 29 januari 2007 06:41 schreef JaZekerZ het volgende:
neemt niet weg dat het belachelijk is.. haha en die brief van het CDA is helemaal een lachertje. Die moet je zonder nadenken zo naar Nova sturen, heb je vanavond nog een item.
Waar haal je het vandaan?quote:Op maandag 29 januari 2007 08:11 schreef Croga het volgende:
Prachtig om te zien hoe heel "Verdonk heeft gelijk!" Fok! het plotseling niet meer met Rita eens is als het om 1 van "onze eigen" mensen gaat....
Nogmaals, waar haal je het vandaan? Jij denkt blijkbaar dat wie hier het met JAM eens is dat dit belachelijk is, het meestal wel eens is met allerlei regels voor immigratie, maar waar baseer je je op? Op je eigen houding?quote:Regels zijn regels! Zo stelt Rita. Maar blijkbaar mag dat niet meer zo zijn als het ons zelf niet meer uit komt. 600'000 Nederlanders die vinden dat Rita gelijk heeft, tot het ze niet meer uit komt. "Buitenlanders moeten weg!" "Grenzen moeten dicht!" maar als we dan zelf verliefd worden op een buitenlandse zijn de regels belachelijk.....
Mag ik vragen wat het landsbelang in deze is? Het is namelijk een duur woord.quote:Op maandag 29 januari 2007 04:45 schreef JAM het volgende:
[..]
Dat is wel heel erg raar idd.quote:Op maandag 29 januari 2007 04:45 schreef JAM het volgende:
[..]
Dat er ook huwelijks stromen tegen gegaan worden van bv. vrouwen uit Turkije of Marokko die geen woord Nederlands spreken en ook geen kans hebben op een fatsoenlijke baan om vervolgens in Nederland direct het sociale vangnet in te duiken.quote:Op maandag 29 januari 2007 08:44 schreef Yildiz het volgende:
Graag zou ik zien hoe het land er beter van wordt als een huwelijk als deze geblokkeerd en belemmerd wordt.
Hmm?
Een inkomenseis verandert niets aan het vermogen Nederlands te spreken of te leren.quote:Op maandag 29 januari 2007 08:49 schreef FJD het volgende:
[..]
Dat er ook huwelijks stromen tegen gegaan worden van bv. vrouwen uit Turkije of Marokko die geen woord Nederlands spreken en ook geen kans hebben op een fatsoenlijke baan om vervolgens in Nederland direct het sociale vangnet in te duiken.
Ben jij al op de hoogte van het feit dat dit niet meer het pakkie an van Verdonk is? En dat deze zaak dus geen donder meer met Rita Verdonk te maken heeft?quote:Op maandag 29 januari 2007 08:11 schreef Croga het volgende:
Prachtig om te zien hoe heel "Verdonk heeft gelijk!" Fok! het plotseling niet meer met Rita eens is als het om 1 van "onze eigen" mensen gaat....
Regels zijn regels! Zo stelt Rita. Maar blijkbaar mag dat niet meer zo zijn als het ons zelf niet meer uit komt. 600'000 Nederlanders die vinden dat Rita gelijk heeft, tot het ze niet meer uit komt. "Buitenlanders moeten weg!" "Grenzen moeten dicht!" maar als we dan zelf verliefd worden op een buitenlandse zijn de regels belachelijk.....
Klopt.quote:Op maandag 29 januari 2007 08:53 schreef sigme het volgende:
[..]
Een inkomenseis verandert niets aan het vermogen Nederlands te spreken of te leren.
Een inkomenseis aan de Nederlander verandert niets aan het vermogen van de niet-Nederlander een baan te vinden.
Klopt. Daarom is er dus ook een inkomenseis aan verbonden voor de partner, aangezien ze niet gelijk het sociale vangnet in kan duiken.quote:Buitenlanders getrouwd met een Nederlander zijn daarmee zelf nog geen Nederlander, en kunnen niet zomaar, laat staan direct, het sociale vangnet "induiken".
Zoals?quote:En waar dat de zorg is zijn er echt veel betere oplossingen die niet mensen van goede wil treffen mogelijk.
Nou, dat lijkt me zoiets als zeggen dat Verdonks beleid geen donder met de wet-Cohen te maken had.quote:Op maandag 29 januari 2007 09:28 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ben jij al op de hoogte van het feit dat dit niet meer het pakkie an van Verdonk is? En dat deze zaak dus geen donder meer met Rita Verdonk te maken heeft?
Misschien kan je hem iets uitgebreider adviseren dan dit?quote:Voor TS: er zijn methoden om de regelgeving te omzeilen. Misschien eens naar een deskundige advocaat gaan.
Wat een onzin. Als ze zelf geen Nederlander worden, hebben ze dus ook niks van de maatschappij te vragen, en als ze wel Nederlander worden, dan hebben we daar die prachtige inburgeringscursus die ervoor zorgt dat ze wat basisbeginselen bijgebracht wordt.quote:Op maandag 29 januari 2007 08:49 schreef FJD het volgende:
[..]
Dat er ook huwelijks stromen tegen gegaan worden van bv. vrouwen uit Turkije of Marokko die geen woord Nederlands spreken en ook geen kans hebben op een fatsoenlijke baan om vervolgens in Nederland direct het sociale vangnet in te duiken.
Toch is dat een beetje raar: je zou het ook aan de betrokkenen zelf kunnen laten. Gegeven het feit dat de buitenlandse partner geen gebruik kan maken van het Nederlandse sociale vangnet, is het ultiem betuttelend om om die reden mensen ook nog tegen zichzelf te beschermen en een inkomenseis erbij te stellen.quote:Op maandag 29 januari 2007 09:37 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Klopt.
[..]
Klopt. Daarom is er dus ook een inkomenseis aan verbonden voor de partner, aangezien ze niet gelijk het sociale vangnet in kan duiken.
a) Meer verantwoordelijkheid laten bij betrokkenen: geen recht op uitkeringen etc betekent dat geldtekort niet door de gemeenschap hoeft te worden bijgepast en dus ook niet hoeft te worden voorkomen.quote:[..]
Zoals?
Zie bovenstaand. Wat nu het effect van de regels is, is dat mensen die van plan zijn getrouwd te blijven, die waarschijnlijk bij scheiding binnen een paar jaar de buitenlander niet in Nederland laten, die zijn de dupe, terwijl mensen die -omdat ze toch uit berekening trouwen- geen moeite hebben met de regels, waarna na een vastgestelde tijd de nieuwe Nederlander eventueel ten koste van het land komt.quote:Verder is het natuurlijk kut dat je nu haar niet hierheen kan halen JAM. Alleen ben ik van mening dat het idd heel moeilijk is om deze regels zodanig aan te passen dat er niet teveel misbruik van kan worden gemaakt en aan de andere kant mensen zoals jij hier niet de dupe van worden.
Waar TS tegenaan loopt is iets wat kamerbreed wordt gesteund. Het is dus onzin om dat af te doen als iets "typisch Verdonk".quote:Op maandag 29 januari 2007 09:38 schreef sigme het volgende:
Nou, dat lijkt me zoiets als zeggen dat Verdonks beleid geen donder met de wet-Cohen te maken had.
Natuurlijk heeft het beleid, en de regels van nu, nog wel te maken met het beleid zoals Verdonk dat heeft ingericht de afgelopen jaren. Ze is nu niet meer verantwoordelijk voor de uitvoering, maar dat is niet helemaal hetzelfde.
Zonder zijn exacte situatie en mogelijkheden te kennen kan ik TS niet goed helpen. Ik kan natuurlijk wel wat truukjes in zijn algemeenheid hier neerzetten, maar als kantoor verdienen wij juist geld met die truukjes. Ik zou dus wel gek zijn om hier de kantoor know-how neer te zetten.quote:Misschien kan je hem iets uitgebreider adviseren dan dit?
Niet kamerbreed: breed genoeg.quote:Op maandag 29 januari 2007 11:34 schreef DS4 het volgende:
[..]
Waar TS tegenaan loopt is iets wat kamerbreed wordt gesteund. Het is dus onzin om dat af te doen als iets "typisch Verdonk".
Zo bedoel ik het niet. Bij welk(e) kanto(o)r(en) zou TS te rade kunnen gaan, wat kost zoiets. Als leek heb je gewoonlijk geen idee waar te beginnen, in zo'n gevalquote:[..]
Zonder zijn exacte situatie en mogelijkheden te kennen kan ik TS niet goed helpen. Ik kan natuurlijk wel wat truukjes in zijn algemeenheid hier neerzetten, maar als kantoor verdienen wij juist geld met die truukjes. Ik zou dus wel gek zijn om hier de kantoor know-how neer te zetten.
Niet genoeg verdienen om het 'normaal' te kunnen doen, maar wel genoeg om zo'n bureau in te schakelenquote:Op maandag 29 januari 2007 11:43 schreef sigme het volgende:
[..]
Zo bedoel ik het niet. Bij welk(e) kanto(o)r(en) zou TS te rade kunnen gaan, wat kost zoiets. Als leek heb je gewoonlijk geen idee waar te beginnen, in zo'n geval.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |