abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 januari 2007 @ 04:31:09 #1
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_45780843
...ik, full-time werkend, bij de Europese overheid, Nederlands staatsburger, met ruim voldoende bestaansmiddelen, zonder strafblad met een Japanse vrouw trouw en dan met haar in een huisje in het centrum van Den Haag ga wonen?

Verdonk is van mening dat als ik wil trouwen met een burger van een land dat niet onder de EU-valt ik dan minimaal ¤1.484,23 per maand moet verdienen; klaarblijkelijk uit angst dat wij anders niet in ons levenonderhoud kunnen voorzien, mijn meisje en ik, en ons anders gaan beroepen op allemaal uittrekkingen. Ik verdien iets minder dan dat. Vijftig, zestig euro minder...
Niettegenstaande dat een Nederlands echtpaar ¤ 1.176,25, in het geval dat, aan bijstand ontvangt. Klaarblijkelijk kan een koppel waarvan beiden partners uit Nederland komen met driehonderd euro minder per maand wel uit de voeten. Daar klopt iets niet, denk ik dan.
Als ik Griek was en hier samen met een armetierige zigeuner uit Roemenie zou gaan wonen en samen met haar lekker in de WW en de bijstand zou gaan hangen en m'n leven geen woord Nederlands meer zou praten, was het ook geen enkel probleem geweest. Dat zijn immers ook een EU-landen.
Kan iemand me uitleggen waar dit beleid IN GODESNAAM op slaat? Alsjeblieft zeg. Alsjeblieft. Laat mij en m'n meisje gewoon begaan.

.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_45780846
Hoe kan ik nou tegen zoveel romantiek zijn.
  maandag 29 januari 2007 @ 04:33:21 #3
37950 JAM
pi_45780850
Zo hebben we nog 30.000 gevallen in Nederland, trouwens.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_45780853
Sjah, verdonk....Je zegt t zelf al
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
pi_45780855
Dat is om te zorgen dat jij geen moslim-estremist in Japanse vermomming binnenhaalt, JAM. Ze zou zomaar met een Connexxion-bus het Big Brother-huis in kunnen rijden. Dat, of een ander belangrijk Nederlands monument.
  maandag 29 januari 2007 @ 04:39:08 #6
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_45780857
Ik hoop op een versoepeling JAM.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 29 januari 2007 @ 04:45:05 #7
37950 JAM
pi_45780865
Ik ook. Ik heb afgelopen week alle partijen in de Tweede Kamer aangeschreven. Tot dusver heeft alleen het CDA gereageerd, een werkelijk merkwaardig bericht al zeg ik het zelf. Ik had het CDA, in het kort, iets aan die inkomenseis te doen zodat ik hier rustig kan gaan wonen met mijn meisje. Men schreef me;
quote:
Beste Paul,

Hartelijk dank voor je mail.

Wij zien als CDA geen reden om de wet- en regelgeving rondom huwelijksmigratie aan te passen. Op dit terrein gaat het landsbelang namelijk boven het individuele belang van een eisende burger. Hetgeen jou er uiteraard niet van hoeft te weerhouden (je zou het zelfs als een stimulans kunnen zien) om je geluk in Japan te gaan zoeken.

Met vriendelijke groet,
CDA Tweede Kamerfractie
Publieksvoorlichting

Postbus 30805
2500 GV 's-Gravenhage
t 070 - 318 25 03
f 070 - 318 26 02
e cda.publieksvoorlichting@tweedekamer.nl
i www.cda.nl
Nu ja; dat is toch heel erg merkwaardig; een partij die er goed aan meent te doen (ik zou het als een stimulans kunnen ervaren!) hun eigen, d.w.z.; Nederlandse burgers het land uit te werken, niet waar?
  maandag 29 januari 2007 @ 04:48:47 #8
37950 JAM
pi_45780868
Ook nog interessant; uit de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens (en ik meen dat Nederland daar ook deel aan had...)
quote:
Artikel 16

1. Zonder enige beperking op grond van ras, nationaliteit of godsdienst, hebben mannen en vrouwen van huwbare leeftijd het recht om te huwen en een gezin te stichten. Zij hebben gelijke rechten wat het huwelijk betreft, tijdens het huwelijk en bij de ontbinding ervan.
2. Een huwelijk kan slechts worden gesloten met de vrije en volledige toestemming van de aanstaande echtgenoten.
3. Het gezin is de natuurlijke en fundamentele groepseenheid van de maatschappij en heeft recht op bescherming door de maatschappij en de Staat.
Nu wordt het mij toch gewoon keihard -verboden- om, althans in Nederland, met haar te trouwen.
  maandag 29 januari 2007 @ 04:50:51 #9
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_45780870
quote:
Op maandag 29 januari 2007 04:45 schreef JAM het volgende:
Ik ook. Ik heb afgelopen week alle partijen in de Tweede Kamer aangeschreven. Tot dusver heeft alleen het CDA gereageerd, een werkelijk merkwaardig bericht al zeg ik het zelf. Ik had het CDA, in het kort, iets aan die inkomenseis te doen zodat ik hier rustig kan gaan wonen met mijn meisje. Men schreef me;
[..]

Nu ja; dat is toch heel erg merkwaardig; een partij die er goed aan meent te doen (ik zou het als een stimulans kunnen ervaren!) hun eigen, d.w.z.; Nederlandse burgers het land uit te werken, niet waar?
Nou ja wat een brief zeg.

Vooral die laatste zin: "Hetgeen jou er uiteraard niet van hoeft te weerhouden (je zou het zelfs als een stimulans kunnen zien) om je geluk in Japan te gaan zoeken."
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  maandag 29 januari 2007 @ 04:52:55 #10
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_45780874
Wat een maffe brief.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 29 januari 2007 @ 04:53:28 #11
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_45780875
Ik heb er geen bezwaar tegen. Die brief van het CDA is een grap, toch? Toch?
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
  maandag 29 januari 2007 @ 04:55:53 #12
37950 JAM
pi_45780881
quote:
Op maandag 29 januari 2007 04:53 schreef Plastic_Power het volgende:
Was het maar zo'n feest. Ik wacht nog even de reacties van de andere partijen af en dan ga ik maar eens met Netwerk mailen, of Nova, zoiets.
  maandag 29 januari 2007 @ 04:56:23 #13
39109 wok
Oost-Indisch Doof
pi_45780883
quote:
[..]

wat een belachelijke brief! Ze hadden net zo goed kunnen schrijven: "als het je niet bevalt, rot je toch gewoon lekker op"

Ik zou er dus ECHT werk van maken, desnoods de brief naar de pers sturen.
  maandag 29 januari 2007 @ 04:59:05 #14
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_45780887
Hoe komt het CDA aan zulke bijdehante stagiairs
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
pi_45780889
quote:
Op maandag 29 januari 2007 04:31 schreef JAM het volgende:

Kan iemand me uitleggen waar dit beleid IN GODESNAAM op slaat? Alsjeblieft zeg. Alsjeblieft. Laat mij en m'n meisje gewoon begaan.

.
Een poging van angsthazen om toch vooral geen 'racist' genoemd te worden. Iedereen weet waar die wetten eigenlijk voor bedoeld zijn: Marokkanen, Somaliers, Iraniers e.d. die voor geen ene meter bijdragen aan de Nederlandse maatschappij. Maar om toch vooral niet te discrimineren, geldt het voor iedereen. Je zal de eerste niet zijn die uit walging Nederland verlaat omdat zijn vrouw en hemzelf het onmogelijk gemaakt wordt door die klote ambtenaartjes - een collega van me is vertrokken naar haar geboorteland Finland nadat hem letterlijk alles onmogelijk gemaakt werd.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  maandag 29 januari 2007 @ 05:00:26 #16
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_45780890
quote:
Op maandag 29 januari 2007 04:56 schreef wok het volgende:

[..]

wat een belachelijke brief! Ze hadden net zo goed kunnen schrijven: "als het je niet bevalt, rot je toch gewoon lekker op"
Dat staat er eigenlijk ook ja.

Ik vind het echt een dubieuze brief, zoiets verwacht je toch niet van het CDA? De partij die nogal eens wappert met slogans als 'Het gezin is de hoek van de samenleving' en meer van dat soort gezwam.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_45780891
quote:
[..]

Wat een vreselijke sukkel. Er staat nog net niet 'rot alsjeblieft op naar Japan met je geklaag.'
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  maandag 29 januari 2007 @ 05:01:19 #18
37950 JAM
pi_45780892
quote:
Op maandag 29 januari 2007 04:59 schreef StefanP het volgende:

[..]

Een poging van angsthazen om toch vooral geen 'racist' genoemd te worden. Iedereen weet waar die wetten eigenlijk voor bedoeld zijn: Marokkanen, Somaliers, Iraniers e.d. die voor geen ene meter bijdragen aan de Nederlandse maatschappij. Maar om toch vooral niet te discrimineren, geldt het voor iedereen. Je zal de eerste niet zijn die uit walging Nederland verlaat omdat zijn vrouw en hemzelf het onmogelijk gemaakt wordt door die klote ambtenaartjes - een collega van me is vertrokken naar haar geboorteland Finland nadat hem letterlijk alles onmogelijk gemaakt werd.
Ik kan me daar ook alles bij voorstellen. Nu is de Japanse overheid ook niet zo schappelijk met huwelijksmigratie, dus tsja. Tsja. Er zit niet anders op dan heel veel e-mailtjes schrijven en protesteren en weet ik veel wat niet.
  maandag 29 januari 2007 @ 05:03:02 #19
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_45780895
Kun je niet wat regelen met je baas, die 50 of 60 euro, daar moet toch wat voor te verzinnen zijn?
  maandag 29 januari 2007 @ 05:05:17 #20
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_45780897
quote:
Op maandag 29 januari 2007 04:53 schreef Plastic_Power het volgende:
Ik hoop het.
  maandag 29 januari 2007 @ 05:06:57 #21
37950 JAM
pi_45780899
quote:
Op maandag 29 januari 2007 05:03 schreef popolon het volgende:
Kun je niet wat regelen met je baas, die 50 of 60 euro, daar moet toch wat voor te verzinnen zijn?
Dan begint het gesodemieter pas. Al met al ben je met het hele traject zo'n anderhalf jaar bezig en kost het zo'n ¤ 12.000.
Ik ga het wel doen hoor, dat zeker; maar alsjeblieft; waar is het voor NODIG allemaal?
  maandag 29 januari 2007 @ 05:12:28 #22
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_45780903
quote:
Op maandag 29 januari 2007 05:06 schreef JAM het volgende:

[..]

Dan begint het gesodemieter pas. Al met al ben je met het hele traject zo'n anderhalf jaar bezig en kost het zo'n ¤ 12.000.
Ik ga het wel doen hoor, dat zeker; maar alsjeblieft; waar is het voor NODIG allemaal?
12.000 !!

Mijn emigratie kostte ook wel wat maar ik schat dat dat rond de $1500 zal zitten, weet het niet eens precies meer. Maar zoveel geld, ik sta ervan te kijken.

En over die brief sta ik me ook nog steeds te verbazen.

Succes er in ieder geval mee.
  maandag 29 januari 2007 @ 05:13:26 #23
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_45780905
quote:
Op maandag 29 januari 2007 05:06 schreef JAM het volgende:

[..]

Omdat men sterk ant-buitenlander is geworden in Nederland. Of anders gezegt men is minder tolerant geworden.
  maandag 29 januari 2007 @ 05:14:00 #24
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_45780906
Maar idd succes TS.
  maandag 29 januari 2007 @ 05:37:20 #25
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_45780925
quote:
Op maandag 29 januari 2007 04:59 schreef Plastic_Power het volgende:
Hoe komt het CDA aan zulke bijdehante stagiairs
Misschien zijn Jurgen_21 en PMB_Rug er wel gaan werken
pi_45780927
Ik heb geen bezwaar, maar ik heb dan ook absoluut geen zeggenschap in een tweede of eerste kamer... Can't help here.

Je zou bijna naar Japan gaan verhuizen!
pi_45780951
quote:
Op maandag 29 januari 2007 05:39 schreef slakkie het volgende:
Ik heb geen bezwaar, maar ik heb dan ook absoluut geen zeggenschap in een tweede of eerste kamer... Can't help here.

Je zou bijna naar Japan gaan verhuizen!
alles beter dan Nederland inderdaad.
Free people own guns! Slaves do not!
pi_45780976
Voor 12.000 kan je ook een Japanse kopen, Aygo of iets dergelijks

Dat mag dan weer wél
  maandag 29 januari 2007 @ 06:26:40 #29
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_45780978
Die brief van het CDA
  maandag 29 januari 2007 @ 06:41:54 #30
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_45781003
quote:
Op maandag 29 januari 2007 04:48 schreef JAM het volgende:
Ook nog interessant; uit de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens (en ik meen dat Nederland daar ook deel aan had...)
[..]

Nu wordt het mij toch gewoon keihard -verboden- om, althans in Nederland, met haar te trouwen.
Nee, je mag wel maar haar trouwen. De beperkingen liggen op het vlak van migratie. Migratie van buiten de EU kent dus strengere regelgeving.

neemt niet weg dat het belachelijk is.. haha en die brief van het CDA is helemaal een lachertje. Die moet je zonder nadenken zo naar Nova sturen, heb je vanavond nog een item.
  maandag 29 januari 2007 @ 07:26:26 #31
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_45781108
quote:
Op maandag 29 januari 2007 06:41 schreef JaZekerZ het volgende:

neemt niet weg dat het belachelijk is.. haha en die brief van het CDA is helemaal een lachertje. Die moet je zonder nadenken zo naar Nova sturen, heb je vanavond nog een item.
Ik ben het hiermee eens. Stuur een kopie van de brief naar de pers en vraag wat hun er van vinden.
Horrible Cunt!
pi_45781187
Vervolgens komt er een arme Turkse vrouw door huwelijks migratie hierheen en dan kan de grens weer niet hoog genoeg zijn voor Nederlanders. Zolang het niet mogelijk is om dit per land te beslissen zullen helaas voor TS de goeden onder de slechten moeten lijden.

De commotie rondom de brief gaat nergens over. Het is regelgeving, jij vindt dat achterlijk (je klaagt er immers per brief over) en dus zou die achterlijke regelgeving voor jou een stimulans kunnen zijn om naar Japan te vertrekken. Wooow wat een achterlijke brief zeg
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_45781196
JAM is de eerste niet, en zal de laatste niet zijn. De media krijgen er echt met regelmaat bericht over, alleen is eróver berichten blijkbaar niet erg opportuun.
Politieke partijen - sorry JAM- hebben ook als geen *zin* er iets aan te doen, momenteel wordt het als erg risicovol gezien om in de hoek van 'open grenzen' weggezet te worden. Alleen GroenLinks blijft onverdroten hameren op rechten die voor Nederlandse burgers normaal geacht zouden moeten worden.

Veel succes, JAM. Er zal niks anders opzitten dan meebuigen met de regels. Wie geen crimininele mensensmokkelaar is moet puntje voor puntje voldoen. Het gaat je jaren ergenis opleveren en handenvol geld kosten.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_45781320
Prachtig om te zien hoe heel "Verdonk heeft gelijk!" Fok! het plotseling niet meer met Rita eens is als het om 1 van "onze eigen" mensen gaat....

Regels zijn regels! Zo stelt Rita. Maar blijkbaar mag dat niet meer zo zijn als het ons zelf niet meer uit komt. 600'000 Nederlanders die vinden dat Rita gelijk heeft, tot het ze niet meer uit komt. "Buitenlanders moeten weg!" "Grenzen moeten dicht!" maar als we dan zelf verliefd worden op een buitenlandse zijn de regels belachelijk.....

Ik vindt die grens van 1484 euro niet eens zo heel gek. Zeker in Den Haag is het met dat soort geld lastig rond komen met z'n 2en. Het feit dat er verschil gemaakt wordt tussen een duo Nederlandse werklozen en een duo waarvan 1 van de 2 niet uit de EU komt zegt meer over het niveau van de uitkering dan over de immigratie grens.
  maandag 29 januari 2007 @ 08:15:22 #35
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_45781342
Ik heb eigenlijk best bezwaar. Gelijke monniken, gelijke kappen. Als Ali ben Youssouf uit Libanon niet mag worden binnengehaald door Truus uit Meppel omdat die niet aan de inkomenseis voldoet, waarom zou Yoko Kagawata dan wel mogen worden binnengehaald door Jan uit Boerenkoolstronkeradeel?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_45781354
quote:
Op maandag 29 januari 2007 08:11 schreef Croga het volgende:
Prachtig om te zien hoe heel "Verdonk heeft gelijk!" Fok! het plotseling niet meer met Rita eens is als het om 1 van "onze eigen" mensen gaat....
Waar haal je het vandaan?
quote:
Regels zijn regels! Zo stelt Rita. Maar blijkbaar mag dat niet meer zo zijn als het ons zelf niet meer uit komt. 600'000 Nederlanders die vinden dat Rita gelijk heeft, tot het ze niet meer uit komt. "Buitenlanders moeten weg!" "Grenzen moeten dicht!" maar als we dan zelf verliefd worden op een buitenlandse zijn de regels belachelijk.....
Nogmaals, waar haal je het vandaan? Jij denkt blijkbaar dat wie hier het met JAM eens is dat dit belachelijk is, het meestal wel eens is met allerlei regels voor immigratie, maar waar baseer je je op? Op je eigen houding?
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_45781448
het is een belachelijke brief zeg! maar ik zie het ook van een andere kant... goede reden om een loonsverhoging te vragen!
  maandag 29 januari 2007 @ 08:44:26 #38
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_45781553
quote:
[..]

Mag ik vragen wat het landsbelang in deze is? Het is namelijk een duur woord.

Graag zou ik zien hoe het land er beter van wordt als een huwelijk als deze geblokkeerd en belemmerd wordt.
Hmm?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_45781584
quote:
[..]

Dat is wel heel erg raar idd.
pi_45781617
quote:
Op maandag 29 januari 2007 08:44 schreef Yildiz het volgende:
Graag zou ik zien hoe het land er beter van wordt als een huwelijk als deze geblokkeerd en belemmerd wordt.
Hmm?
Dat er ook huwelijks stromen tegen gegaan worden van bv. vrouwen uit Turkije of Marokko die geen woord Nederlands spreken en ook geen kans hebben op een fatsoenlijke baan om vervolgens in Nederland direct het sociale vangnet in te duiken.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_45781660
quote:
Op maandag 29 januari 2007 08:49 schreef FJD het volgende:

[..]

Dat er ook huwelijks stromen tegen gegaan worden van bv. vrouwen uit Turkije of Marokko die geen woord Nederlands spreken en ook geen kans hebben op een fatsoenlijke baan om vervolgens in Nederland direct het sociale vangnet in te duiken.
Een inkomenseis verandert niets aan het vermogen Nederlands te spreken of te leren.
Een inkomenseis aan de Nederlander verandert niets aan het vermogen van de niet-Nederlander een baan te vinden.
Buitenlanders getrouwd met een Nederlander zijn daarmee zelf nog geen Nederlander, en kunnen niet zomaar, laat staan direct, het sociale vangnet "induiken".

En waar dat de zorg is zijn er echt veel betere oplossingen die niet mensen van goede wil treffen mogelijk.
pi_45782078
quote:
Op maandag 29 januari 2007 08:11 schreef Croga het volgende:

Ben jij al op de hoogte van het feit dat dit niet meer het pakkie an van Verdonk is? En dat deze zaak dus geen donder meer met Rita Verdonk te maken heeft?

Ook die email van het CDA zal wel niet door Rita Verdonk zijn getypt...

Voor TS: er zijn methoden om de regelgeving te omzeilen. Misschien eens naar een deskundige advocaat gaan.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_45782173
quote:
Op maandag 29 januari 2007 08:53 schreef sigme het volgende:

[..]

Een inkomenseis verandert niets aan het vermogen Nederlands te spreken of te leren.
Een inkomenseis aan de Nederlander verandert niets aan het vermogen van de niet-Nederlander een baan te vinden.
Klopt.
quote:
Buitenlanders getrouwd met een Nederlander zijn daarmee zelf nog geen Nederlander, en kunnen niet zomaar, laat staan direct, het sociale vangnet "induiken".
Klopt. Daarom is er dus ook een inkomenseis aan verbonden voor de partner, aangezien ze niet gelijk het sociale vangnet in kan duiken.
quote:
En waar dat de zorg is zijn er echt veel betere oplossingen die niet mensen van goede wil treffen mogelijk.
Zoals?

Verder is het natuurlijk kut dat je nu haar niet hierheen kan halen JAM. Alleen ben ik van mening dat het idd heel moeilijk is om deze regels zodanig aan te passen dat er niet teveel misbruik van kan worden gemaakt en aan de andere kant mensen zoals jij hier niet de dupe van worden.
  FOK!fotograaf maandag 29 januari 2007 @ 09:38:13 #44
18921 freud
Who's John Galt?
pi_45782184
Mja, de grens is nou eenmaal gesteld, en ik vind hem niet onredelijk. Het genoemde bedrag verdien je nog als fulltime vakkenvuller bij de IKEA, dus het is ook niet dat het een gek hoog bedrag is. Persoonlijk vind ik het dus echt vervelend voor de TS dat het nu niet kan, maar ik vraag me serieus af wat voor werk hij dan doet om zo weinig te verdienen, en hoe hij verwacht van zo weinig geld rond te komen. De gemiddelde huur in Den Haag is toch zeker 500 euro kaal per maand voor een beetje woning.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_45782193
quote:
Op maandag 29 januari 2007 09:28 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ben jij al op de hoogte van het feit dat dit niet meer het pakkie an van Verdonk is? En dat deze zaak dus geen donder meer met Rita Verdonk te maken heeft?
Nou, dat lijkt me zoiets als zeggen dat Verdonks beleid geen donder met de wet-Cohen te maken had.

Natuurlijk heeft het beleid, en de regels van nu, nog wel te maken met het beleid zoals Verdonk dat heeft ingericht de afgelopen jaren. Ze is nu niet meer verantwoordelijk voor de uitvoering, maar dat is niet helemaal hetzelfde.
quote:
Voor TS: er zijn methoden om de regelgeving te omzeilen. Misschien eens naar een deskundige advocaat gaan.
Misschien kan je hem iets uitgebreider adviseren dan dit?
pi_45782302
quote:
Op maandag 29 januari 2007 08:49 schreef FJD het volgende:

[..]

Wat een onzin. Als ze zelf geen Nederlander worden, hebben ze dus ook niks van de maatschappij te vragen, en als ze wel Nederlander worden, dan hebben we daar die prachtige inburgeringscursus die ervoor zorgt dat ze wat basisbeginselen bijgebracht wordt.
We zijn gewoon een stelletje zielige angsthazen hier met z'n allen, en het feit dat een hele zooi eerlijke mensen de dupe worden van die ongegronde angst moet te denken geven.

PS: die brief van het CDA: Trieste-partij-beeld bevestigd...
pi_45782459
quote:
Op maandag 29 januari 2007 09:37 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Klopt.
[..]

Klopt. Daarom is er dus ook een inkomenseis aan verbonden voor de partner, aangezien ze niet gelijk het sociale vangnet in kan duiken.
Toch is dat een beetje raar: je zou het ook aan de betrokkenen zelf kunnen laten. Gegeven het feit dat de buitenlandse partner geen gebruik kan maken van het Nederlandse sociale vangnet, is het ultiem betuttelend om om die reden mensen ook nog tegen zichzelf te beschermen en een inkomenseis erbij te stellen.
quote:
[..]

Zoals?
a) Meer verantwoordelijkheid laten bij betrokkenen: geen recht op uitkeringen etc betekent dat geldtekort niet door de gemeenschap hoeft te worden bijgepast en dus ook niet hoeft te worden voorkomen.

b) Het is van de zotte dat er nu een huizenhoge drempel ligt voor het trouwen, en dat daarná er alleen maar een drempel ligt van 3 jaar volhouden waarna er zonder iets van verder beoordeling na 3 jaar genaturaliseerd kan worden compleet met alle sociale uitkeringen etc.
Dat hoort andersom: trouwen zou tamelijk drempelloos moeten zijn, maar opnemen in de gemeenschap mag wel iets voorwaardelijker na een jaar of wat.

c) Meer uitvoering & meer bekendheid geven aan de regel dat je na scheiden nog 12 jaar (!) verantwoordelijk blijft voor het financiele wel & wee van je ex. Als die de uitkering in draait moet je aan de sociale dienst betalen. Ik zou zeggen dat die regel wel wat uitgebreid mag worden voor mensen die iemand Nederland hebben ingehaald.

Al dit pakt alléén maar mensen die EN iemand Nederland inhalen EN deze uiteindelijk op een uitkering aangewezen laten zijn (nog steeds gehuwd, maar ook na scheiding!) .
Alle mensen die hun eigen kostje bij elkaar scharrelen worden er niet door getroffen, evenmin als de paren waarvan als hun huwelijk mislukt de buitenlandse helft uit Nederland vertrekt.
quote:
Verder is het natuurlijk kut dat je nu haar niet hierheen kan halen JAM. Alleen ben ik van mening dat het idd heel moeilijk is om deze regels zodanig aan te passen dat er niet teveel misbruik van kan worden gemaakt en aan de andere kant mensen zoals jij hier niet de dupe van worden.
Zie bovenstaand. Wat nu het effect van de regels is, is dat mensen die van plan zijn getrouwd te blijven, die waarschijnlijk bij scheiding binnen een paar jaar de buitenlander niet in Nederland laten, die zijn de dupe, terwijl mensen die -omdat ze toch uit berekening trouwen- geen moeite hebben met de regels, waarna na een vastgestelde tijd de nieuwe Nederlander eventueel ten koste van het land komt.
pi_45784611
quote:
Op maandag 29 januari 2007 09:38 schreef sigme het volgende:

Nou, dat lijkt me zoiets als zeggen dat Verdonks beleid geen donder met de wet-Cohen te maken had.

Natuurlijk heeft het beleid, en de regels van nu, nog wel te maken met het beleid zoals Verdonk dat heeft ingericht de afgelopen jaren. Ze is nu niet meer verantwoordelijk voor de uitvoering, maar dat is niet helemaal hetzelfde.
Waar TS tegenaan loopt is iets wat kamerbreed wordt gesteund. Het is dus onzin om dat af te doen als iets "typisch Verdonk".
quote:
Misschien kan je hem iets uitgebreider adviseren dan dit?
Zonder zijn exacte situatie en mogelijkheden te kennen kan ik TS niet goed helpen. Ik kan natuurlijk wel wat truukjes in zijn algemeenheid hier neerzetten, maar als kantoor verdienen wij juist geld met die truukjes. Ik zou dus wel gek zijn om hier de kantoor know-how neer te zetten.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_45784849
quote:
Op maandag 29 januari 2007 11:34 schreef DS4 het volgende:

[..]

Waar TS tegenaan loopt is iets wat kamerbreed wordt gesteund. Het is dus onzin om dat af te doen als iets "typisch Verdonk".
Niet kamerbreed: breed genoeg.
quote:
[..]

Zonder zijn exacte situatie en mogelijkheden te kennen kan ik TS niet goed helpen. Ik kan natuurlijk wel wat truukjes in zijn algemeenheid hier neerzetten, maar als kantoor verdienen wij juist geld met die truukjes. Ik zou dus wel gek zijn om hier de kantoor know-how neer te zetten.
Zo bedoel ik het niet. Bij welk(e) kanto(o)r(en) zou TS te rade kunnen gaan, wat kost zoiets. Als leek heb je gewoonlijk geen idee waar te beginnen, in zo'n geval .
  FOK!fotograaf maandag 29 januari 2007 @ 12:34:13 #50
18921 freud
Who's John Galt?
pi_45786233
quote:
Op maandag 29 januari 2007 11:43 schreef sigme het volgende:
[..]

Zo bedoel ik het niet. Bij welk(e) kanto(o)r(en) zou TS te rade kunnen gaan, wat kost zoiets. Als leek heb je gewoonlijk geen idee waar te beginnen, in zo'n geval .
Niet genoeg verdienen om het 'normaal' te kunnen doen, maar wel genoeg om zo'n bureau in te schakelen .
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')