nee, het laat alleen zien dat het woord 'rechten' buitengewoon vaag is net als een dergelijke opmerking over het al dan niet meer hebben van rechten bij rijken.quote:Op donderdag 1 februari 2007 17:19 schreef Floripas het volgende:
[..]
Die vergelijking slaat als een tiet op een drumstel.
"Recht", als in, "juridische mogelijkheden", niet als in "bezitsclaims".quote:Op donderdag 1 februari 2007 21:10 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
nee, het laat alleen zien dat het woord 'rechten' buitengewoon vaag is net als een dergelijke opmerking over het al dan niet meer hebben van rechten bij rijken.
Daar ben ik mij terdege van bewust. Ik zal niet gaan klagen, maar ik vind het toch ietwat vreemd dat Japanners, die wel echt een he-le andere cultuur, taal en gewoontes op na houden dan wij hier wel als westers worden aangemerkt (enkel omdat het een stinkend rijk land is) en, nou ja; doe eens iets; Argentijnen niet.quote:Op donderdag 1 februari 2007 17:17 schreef waltersh het volgende:
[..]
Nou joh, je wordt nog gematst. Je Japanse vrouw hoeft geen inburgeringscursus te volgen en Nederlands te leren omdat Japanners westerse allochtonen zijn (snapt u het??). Als ze Chinese was geweest had je dat hele circus ook nog gehad.
Oveirgens is Nederland vrijwel het enige land ter wereld dat deze mallotige onzin allemaal eist.
Daar mag je CDA en VVD voor bedanken.
Volgens mij wordt er gewerkt aan een manier om deze absurde beleidslijn aan de kaak te stellen. Maar goed, dat zal voor velen niet echt helpen.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 10:36 schreef JAM het volgende:
[..]
Daar ben ik mij terdege van bewust. Ik zal niet gaan klagen, maar ik vind het toch ietwat vreemd dat Japanners, die wel echt een he-le andere cultuur, taal en gewoontes op na houden dan wij hier wel als westers worden aangemerkt (enkel omdat het een stinkend rijk land is) en, nou ja; doe eens iets; Argentijnen niet.
Huh? Wie heeft dat verzonnen?quote:Op donderdag 1 februari 2007 17:17 schreef waltersh het volgende:
[..]
Nou joh, je wordt nog gematst. Je Japanse vrouw hoeft geen inburgeringscursus te volgen en Nederlands te leren omdat Japanners westerse allochtonen zijn (snapt u het??). Als ze Chinese was geweest had je dat hele circus ook nog gehad.
Van mij mag je JAM!quote:Op maandag 29 januari 2007 04:31 schreef JAM het volgende:
...ik, full-time werkend, bij de Europese overheid, Nederlands staatsburger, met ruim voldoende bestaansmiddelen, zonder strafblad met een Japanse vrouw trouw en dan met haar in een huisje in het centrum van Den Haag ga wonen?
Verdonk is van mening dat als ik wil trouwen met een burger van een land dat niet onder de EU-valt ik dan minimaal ¤1.484,23 per maand moet verdienen; klaarblijkelijk uit angst dat wij anders niet in ons levenonderhoud kunnen voorzien, mijn meisje en ik, en ons anders gaan beroepen op allemaal uittrekkingen. Ik verdien iets minder dan dat. Vijftig, zestig euro minder...
Niettegenstaande dat een Nederlands echtpaar ¤ 1.176,25, in het geval dat, aan bijstand ontvangt. Klaarblijkelijk kan een koppel waarvan beiden partners uit Nederland komen met driehonderd euro minder per maand wel uit de voeten. Daar klopt iets niet, denk ik dan.
Als ik Griek was en hier samen met een armetierige zigeuner uit Roemenie zou gaan wonen en samen met haar lekker in de WW en de bijstand zou gaan hangen en m'n leven geen woord Nederlands meer zou praten, was het ook geen enkel probleem geweest. Dat zijn immers ook een EU-landen.
Kan iemand me uitleggen waar dit beleid IN GODESNAAM op slaat? Alsjeblieft zeg. Alsjeblieft. Laat mij en m'n meisje gewoon begaan..
Je weet wel, die mevrouw op Vreemdelingenzaken.quote:
Geen inburgeringscursus??quote:Op vrijdag 2 februari 2007 10:36 schreef JAM het volgende:
[..]
Daar ben ik mij terdege van bewust. Ik zal niet gaan klagen, maar ik vind het toch ietwat vreemd dat Japanners, die wel echt een he-le andere cultuur, taal en gewoontes op na houden dan wij hier wel als westers worden aangemerkt (enkel omdat het een stinkend rijk land is) en, nou ja; doe eens iets; Argentijnen niet.
Nu ja; daar had ik dit nog over...quote:Op vrijdag 2 februari 2007 10:46 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Van mij mag je JAM!
Het heeft mij ook een hoop moeite gekost om boven de ¤1.484,23 per maand te komen. Gelukkig is dat geregeld.
Iemand daar nog info over? Hoe de IND aan ¤ 1.484,23 netto komt tegenover ¤ 1560,95 bruto?quote:...niemand die 120% bruto-minimumloon verdient (¤ 1560,95), oftewel; de eis die de IND-stelt, houdt daar nooit niet geen netto ¤ 1.484,23 van over houdt die de IND onder '120% wettelijk minimumloon' verstaat.
GADVER! Een Nederlandse politieke partij die blijkbaar dus NEDERLANDERS STIMULEERT OP TE TIEVEN UIT EIGEN LAND?!quote:Op maandag 29 januari 2007 04:45 schreef JAM het volgende:
Ik ook. Ik heb afgelopen week alle partijen in de Tweede Kamer aangeschreven. Tot dusver heeft alleen het CDA gereageerd, een werkelijk merkwaardig bericht al zeg ik het zelf. Ik had het CDA, in het kort, iets aan die inkomenseis te doen zodat ik hier rustig kan gaan wonen met mijn meisje. Men schreef me;
[..]
Nu ja; dat is toch heel erg merkwaardig; een partij die er goed aan meent te doen (ik zou het als een stimulans kunnen ervaren!) hun eigen, d.w.z.; Nederlandse burgers het land uit te werken, niet waar?
AR daarintegen...quote:Op vrijdag 2 februari 2007 10:49 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
...en zei spreekt gewoon een Europeese taal...
Naja, ze heeft haar inburgeringsexamen al gehaald gelukkig
Oh die. Is ze nog stommer dan ik al dacht.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 10:48 schreef sigme het volgende:
[..]
Je weet wel, die mevrouw op Vreemdelingenzaken.
Tja, maar ondertussen mag die partij weer een regering formeren.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 11:55 schreef Vhiper het volgende:
[..]
GADVER! Een Nederlandse politieke partij die blijkbaar dus NEDERLANDERS STIMULEERT OP TE TIEVEN UIT EIGEN LAND?!
Die kutpartij zou verboden moeten worden!![]()
Aan mij heeft dat niet gelegen in ieder geval, mijn stem is ergens anders naartoe gegaan. De HEERSCHAPPIJ der LAFHARTIGE MIDDELMATIGHEID, op een andere manier kan ik onze parlementaire democratie niet uitleggen.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 12:32 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Tja, maar ondertussen mag die partij weer een regering formeren.
Och, zoals je ziet kan dit stupide beleid op instemming rekenen van de huidige CDA, en bij de vorige samenstelling van de tweede kamer zelfs op een kamermeerderheid. Ik heb de kamer ook niet de eerste de beste gelegeheid zien grijpen om dit nu te herstellen, jij wel?quote:Op vrijdag 2 februari 2007 12:31 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Oh die. Is ze nog stommer dan ik al dacht.
Behalve als je bereid bent je kunstje op de toekomstige Majesteit te doen natuurlijk. Dat vond ik weer eens vrij schofterig toe naar al die partners die met uitzetting bedreigd worden om een lulregeltje.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 10:36 schreef JAM het volgende:
[..]
Dat is dan ook een belangrijk verwijt dat je Verdonk kan maken: zij had specifiek als opdracht de IND te reorganiseren, omdat het klachten régent tegen de IND (en daarbij veel te veel klachten zitten die gegrond blijken).quote:Op vrijdag 2 februari 2007 12:44 schreef JAM het volgende:
Laten we ook het ambtelijk apparaat bij de IND en de ministeries die hiermee te maken hebben niet vergeten. Die mensen zouden ook eens flink op hun sodemieter moeten krijgen.
Ja, da's waar.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 12:40 schreef sigme het volgende:
[..]
Och, zoals je ziet kan dit stupide beleid op instemming rekenen van de huidige CDA, en bij de vorige samenstelling van de tweede kamer zelfs op een kamermeerderheid. Ik heb de kamer ook niet de eerste de beste gelegeheid zien grijpen om dit nu te herstellen, jij wel?
Het alleen Verdonk, of zelfs maar speciaal Verdonk, aanrekenen is echt teveel eer hoor.
Nou ja; westers kan je ze wel noemen; als in, ze zijn stinkend rijk, ongelovig, lachen zich kapot om hun buurlanden en zouden Ethiopië een jaar lang van voedsel kunnen voorzien wat er in een maandje aan golf-accessoires wordt verkocht, maar om te zeggen dat ze qua taal, gewoontes, levensbeschouwing en dergelijke ook maar in de verste verte op Europeanen lijken...nee.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 13:02 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ja, da's waar.
Imo moet je toch behoorlijk stom zijn om japan tot een westerse cultuur te rekenen, dan heb je echt ergens iets niet begrepen. Maar ja, economische/politieke motieven zijn soms/vaak belangrijker dan logica natuurlijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |