In de groei of het gewicht?quote:Op zaterdag 27 januari 2007 19:41 schreef nebelung het volgende:
Het woord dip refereert inderdaad aan een dip in groei
Was het maar de eerste keerquote:Op maandag 29 januari 2007 17:47 schreef YPPY het volgende:
Wat goed Mwanatabu!!! Dat is echt veel voor de eerste keer.
ik heb geen miljoen euro ookquote:Op maandag 29 januari 2007 19:56 schreef Nanook24 het volgende:
...
Mwanatabu, Wat goed dat het kolven uiteindelijk toch gelukt is!!! Misschien heeft het geholpen om even flink te klagen.![]()
quote:Op maandag 29 januari 2007 20:46 schreef Mwanatabu het volgende:
ik heb geen miljoen euro ookEn geen J-lo ass...
Ja, stom is hetquote:Op maandag 29 januari 2007 20:56 schreef Neuk het volgende:
Ik wil wel es zonder billen wakker worden!!! Wie lult er nou zo dom dat met BV geven je zo weer op je oude gewicht zit!?Leugenezen!
inderdaadquote:Op maandag 29 januari 2007 20:56 schreef Neuk het volgende:
Ik wil wel es zonder billen wakker worden!!! Wie lult er nou zo dom dat met BV geven je zo weer op je oude gewicht zit!?Leugenezen!
quote:Op maandag 29 januari 2007 21:09 schreef poemojn het volgende:
kruipt in hoekje
het zijn maar gemiddelden hè..![]()
Sowieso proberen leeg te halen denk ik, dus of aanbieden of kolven.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 14:09 schreef Moonah het volgende:
Dames, even snel tussendoor zonder bij te lezen en reageren.
Thies is al 2 dagen en 2 nachten nogal ziek. Koorts ('s nachts 39), hoesten, keelpijn en buikkrampen. Hij drinkt slecht. Hij heeft nog wel natte luiers (met veeeeuuul poep...).
Gisteravond voelde ik bij beide borsten (weer!) harde plekken opkomen. Dus beide gekolfd en gemasseerd. Vanochtend de meest volle borst (links) weer gekolfd. Maar nu heb ik links dus een forse stuwing, terwijl de plekken er nog zitten. Wat is wijsheid? Wel/niet kolven? Eén borst aanbieden? Ik hou ze iig wel goed warm.
Update: m'vouw pakt de speen nu wel...bij papa. Die ruikt immers niet zo naar melk en is niet zo'n softe hippie als mamaquote:Op dinsdag 30 januari 2007 13:40 schreef Mwanatabu het volgende:
Heb die 60! ml! gister voor de kat z'n kont zitten kolven blijkt, want madame blieft gewoon geen speentjes.
Uithongeren wil ik niet, dus ik moet nu heel veel geluk gaan krijgen dat ik een werkgever vind die het accepteert dat ik paar keer per dag 10 minuten ga voeden (en ja, ik weet dat ze wettelijk gezien verplicht zijn 25% van de werktijd en blabla, maar ik ken dat...).
Maar we blijven proberen. Grom.
Nee, vaders past niet op, papa zorgt.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 17:07 schreef Jelief het volgende:
Volhouden mwana, en blijven aanbieden. En dat ze bij pa wel drinkt is toch ook goed. Doel is uiteindelijk dat ze bij de oppas uit een flesje drinkt toch?
ennuh mama's zijn zo ongeveer per definitie softe hippies
In principe valt zo'n cursus natuurlijk onder werktijd, denk ik? Ik zou gewoon eens informeren.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 20:09 schreef Neuk het volgende:
TnxHet gaat me meer om het volgende: binnenkort hebben ik een 6 weken durende intensieve cursus en ik denk dat ik de BV wel op mijn buik kan schrijven dan... Hopelijk is er ruimte en tijd om te kolven (anders moet het maar in de 1,5 u heen en terug in de trein) maar dat terzijde, hoe staat het met de uren? Ik ga heel veel meer uren maken... Vandaar mijn vraag.
Misschien toch een betere vraag voor het BV-topic...
Ik zit me echt af te vragen of het uitmaakt hoeveel bv er nodig is om genoeg antistoffen binnen te krijgen.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 19:39 schreef nebelung het volgende:
Moonah, aanleggen heeft wel de voorkeur, ook vanwege anti-stoffen in de mm die hij hard nodig heeft.
Ja ik dacht al dat je dat eigenlijk bedoelde. Er wordt heel algemeen gezegd dat vrouwen tot 6 maanden na de bevalling kunnen vragen om aanpassingen van je werk(zaamheden) (zoals die nachtdienst bijvoorbeeld). Maar die dingen zijn niet gespecificeerd dacht ik.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 20:33 schreef Neuk het volgende:
nou ik denk niet dat er ruimte is om 2 uur te kolven als je 8 uur cursus hebt met nog een aantal andere mensen...
ik bedoelde dat ook niet specifiek. Ik bedoelde meer of ze dit wel van mij mogen verlangen. Net als dat ze je de 1e 6 maand geen nachtdiensten mogen aanbieden.
Oh, maar ik heb gewoon doorgevoed hoor! Tuurlijk! Hij heeft idd de antistoffen hard nodig, maar zeer zeker ook de mama-aandacht. De kleine schat.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 19:39 schreef nebelung het volgende:
Moonah, aanleggen heeft wel de voorkeur, ook vanwege anti-stoffen in de mm die hij hard nodig heeft. Beterschap voor 't ventje
Wat ontzettend jammer voor je/jullie dat de BV niet gewoon lekker rustig en ontspannen kan verlopen.quote:Op zondag 28 januari 2007 14:14 schreef YPPY het volgende:
Het gaat echt niet goed met me.
Ik denk dat er geen concreet antwoord op die vraag bestaat, Snoopy. Genoeg voor wat? Om niet ziek te worden? Een baby krijgt met de geboorte al een shot antistoffen van de moeder mee om niet ziek te worden. Zo horen ze bijvoorbeeld de eerste 3 maanden geen koorts te krijgen. Door borstvoeding te geven, geef je antistoffen mee van de ziektes die jij zelf als moeder gehad hebt. Daardoor is het afweersysteem van de baby voor die ziekten beter. Hoe meer borstvoeding, hoe meer antistoffen. Maar het is niet zo dat je kunt zeggen: bij 200 ml. bv per dag wordt een baby niet ziek. Ga maar na; jij krijgt zelf toch ook wel eens een griepje? Als jij goed eet en je afweersysteem goed is, zal je het iets minder snel oppikken. Zo is er ook een aanbevolen hoeveelheid groente/fruit per dag. Maar er is geen garantie dat je nooit ziek zal worden als jij iedere dag 2 ons groente en 2 stuks fruit eet.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 20:39 schreef snoopy het volgende:
[..]
Ik zit me echt af te vragen of het uitmaakt hoeveel bv er nodig is om genoeg antistoffen binnen te krijgen.
In mijn geval is het dus die combi van bv en kv. Ze krijgt per voeding zo'n 40 cc gemiddeld aan bv. Zou dat al genoeg zijn? Misschien weet niemand het maar ik vroeg het me gewoon af.
Fons heeft een nierontsteking gehad toen hij zo een acht weken was en nu nog steeds een flinke verkoudheid.quote:Op woensdag 31 januari 2007 09:22 schreef YPPY het volgende:
Dat is wel lastig, je nooit of het door de bv komt.
Kun je eventueel op marktplaats zetten of bewaren voor later...quote:Op dinsdag 30 januari 2007 20:48 schreef Neuk het volgende:
Nu twijfel ik dus nog steeds of ik de Medela Swing zal kopen of niet.. het kan me helpen met kolven als het prettiger is en aan de andere kant, als de bv zo maar stopt zit ik met een duur apparaat...
BM, toen ik een baby was van onder de drie maanden heb ik een keer 41 graden koorts gehad. Bij mijn zussen is dit niet gebeurd, ik kan me dus niet voorstellen dat het aan de bv heeft gelegen. Soms hebben kindjes dat. En vaak is de oorzaak wel te achterhalen, hoor.quote:Op woensdag 31 januari 2007 10:37 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Fons heeft een nierontsteking gehad toen hij zo een acht weken was en nu nog steeds een flinke verkoudheid.
Mijn lief maakte de opmerking dat de bv bij mij waarschijnlijk alleen maar veel was, maar antistoffen...![]()
Een andere kijk op het geheel: Als je graag de borstvoeding voort wil zetten, dan kan een goede kolf daar zeker bij bijdragen. Kunstvoeding kost ook een hele hoop geld, ik durf te beweren dat je met een paar maanden hetzelfde bedrag, zo niet meer, kwijt bent dan aan een investering in een kolf. (en misschien komt er ooit een tweede kindje?quote:Op dinsdag 30 januari 2007 20:48 schreef Neuk het volgende:
Nu twijfel ik dus nog steeds of ik de Medela Swing zal kopen of niet.. het kan me helpen met kolven als het prettiger is en aan de andere kant, als de bv zo maar stopt zit ik met een duur apparaat...
als de cb arts reflux vermoed zou ik naar de hisarts gaan ermee.. nutriton werkte hier iig niet en veroorzaakt sneller krampjes/moeilijke ontlasting...quote:Op woensdag 31 januari 2007 11:45 schreef Suzanna het volgende:
Even een vraagje tussendoor...
Gisteren bij het cb kreeg ik de tip om Julia Nutriton te geven in een papje vóór en na de voeding omdat de cb-arts denkt dat ze reflux heeft. Maar dat papje geven lukt niet... misschien één lepeltje met veel moeite (en kokhalzen) en dat was het wel. Na de voeding lukt het al helemáál niet! Maar ze heeft het wel nodig denk ik, want rustig zijn na de voeding is er zelfs nog nooit bijgeweest vanaf de geboorte zowat. Ik denk dat ze in totaal 5 keer écht in slaap is gevallen na de eerste twee weken aan de borst. Ze is erg onrustig en huilt vaak heel hard na de voeding. Ook wordt ze vaak wakker als ze slaapt en ik hoor haar regelmatig voeding wegslikken.
Heeft iemand ervaring met reflux en nutriton? Ik weet echt niet wat ik ermee moethet is zo zielig en tijdrovend omdat ik haar vaak een hele tijd rechtop moet houden en in bed leggen vaak al helemaal niet lukt. 's Nachts slaapt ze superslecht...
Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken, maar als ik in jouw schoenen zou staan en het zou kunnen betalen zou ik mezelf verwennen met een dubbele electrische kolf inclusief wat goed reismateriaal. Ze zijn later echt goed door te verkopen en het zou het kolven op je werk en later op die cursus een stuk sneller en makkelijker maken denk ik.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 20:48 schreef Neuk het volgende:
Gaat het over als ze dan aan het drinken is? Heb ik ook gehad de eerste weken en schijnt iets hormonaal te zijn.quote:Op woensdag 31 januari 2007 12:17 schreef nikky het volgende:
Mijn ene tepel doet pijn.. En niet zo'n beetje ook. Ik heb geen kloofjes kunnen ontdekken en hij ziet er net zo uit als de ander maar de ander doet geen pijn. Ik gebruik Bepanthen na elke voeding aangezien dat de pijn in het begin wegnam maar nu helt het niet meer lijkt het wel.
Als ze hapt dan verga ik echt en knijp ik in het voedingskussen aangezien ik anders mijn kind zou fijnknijpen.
In het begin was het na enkele seconden over maar nu blijft de pijn.quote:Op woensdag 31 januari 2007 12:22 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Gaat het over als ze dan aan het drinken is? Heb ik ook gehad de eerste weken en schijnt iets hormonaal te zijn.
Ik had het ook erg, maar dan alleen bij het aanhappen en het is vanzelf over gegaan, maar was iid ff doorbijten. Hoop dat het bij jou ook zo gaat.quote:Op woensdag 31 januari 2007 12:38 schreef nikky het volgende:
[..]
In het begin was het na enkele seconden over maar nu blijft de pijn.
Ik had een voorkeursarm, waardoor Kendahl bij de ene borst beter aanlag dan bij de andere. Controleer even of er verschil in aanleg techniek is tussen beide kanten.quote:Op woensdag 31 januari 2007 12:38 schreef nikky het volgende:
[..]
In het begin was het na enkele seconden over maar nu blijft de pijn.
ze is wel driftig als ze hem niet ineens te pakken krijgt. Ze gaat dan heel hard met haar koppie heen en weer schudden en een gil geven en dan ineens HAP ZUIG SLIK SCHROKquote:Op woensdag 31 januari 2007 13:18 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
Ik had een voorkeursarm, waardoor Kendahl bij de ene borst beter aanlag dan bij de andere. Controleer even of er verschil in aanleg techniek is tussen beide kanten.
Haha, heel herkenbaar dat driftig nee schudden!quote:Op woensdag 31 januari 2007 13:19 schreef nikky het volgende:
[..]
ze is wel driftig als ze hem niet ineens te pakken krijgt. Ze gaat dan heel hard met haar koppie heen en weer schudden en een gil geven en dan ineens HAP ZUIG SLIK SCHROK.Wel komisch maar zoooooo pijnlijk
quote:Op woensdag 31 januari 2007 13:37 schreef PM-girl het volgende:
Moonah! Fijn voor jullie! Drinkt Thies nu wat meer inmiddels?
quote:Op woensdag 31 januari 2007 13:31 schreef Moonah het volgende:
Joehoe! Thank God voor de neusspray!!! Ik heb net mijn borsten leeggekolfd, en de verstoppingen zijn weg!![]()
Hetgeen me zonder spray dus écht niet lukte...
Ja het is een heel gek geluid, je hoort echt haar maagje werken. Als ik er niet snel zelf verbetering in krijg dan ga ik er mee langs de huisarts, maar ik ben er eigenlijk wel zeker van dat het niet zo zeer een medisch probleem is. Ze drinkt ook onrustig nu omdat ze constant om zich heen wil kijken en naar mij wil lachen en dat werkt ook niet echt mee want elke keer aanhappen en los laten zorgt weer voor meer lucht in haar buik.quote:En owlet, geen tips, maar een krakend geluid in Ronja's buikje?
Wel zielig dat ze elke keer (??) pijn heeft.
quote:Op dinsdag 30 januari 2007 21:53 schreef Jelief het volgende:
Neuk, als je bij die cursus niet genoeg zou kunnen kolven wat weer tot gevolg zou kunnen hebben dat de bv stopt vindt ik dat je baas dat niet van je kan verlangen. Maarja dat ismijn mening hoe dat wettelijk of in een cao geregeld is weet ik niet. Ik zou in ieder geval met mijn baas gaan overleggen.
En hoeveel dagen per week is het? persoonlijk zou ik 5 dagen 8 uur cursus en 3 uur reizen(als ik je goed begrijp,) wat veel vinden om bij je kleine man weg te zijn.
Goeie tipquote:Op woensdag 31 januari 2007 12:00 schreef owlet het volgende:
[..]
Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken, maar als ik in jouw schoenen zou staan en het zou kunnen betalen zou ik mezelf verwennen met een dubbele electrische kolf inclusief wat goed reismateriaal. Ze zijn later echt goed door te verkopen en het zou het kolven op je werk en later op die cursus een stuk sneller en makkelijker maken denk ik.
Of anders huren?
Ik kan er niet onder uit dus ik zoek er iets positiefs aanquote:Op donderdag 1 februari 2007 11:45 schreef dutchie het volgende:
Neuk meis wat een rotsituatie. Ik snap dat je het doet om straks lang met verlof te kunnen, maar voor kolven MOET je gewoon tijd voor krijgen. Al die stress die jij nu hebt komt de bv niet ten goede en ik zou willen dat ik voor je een kant en klare oplossing had.
Tis geen keuze zo, he?quote:Op donderdag 1 februari 2007 19:03 schreef Moonah het volgende:
En dan zou je de rest van de BV opgeven Neuk?
Phoe, wat een nare 'keuze'.....
Nee heeft hij ook niet, maar heb de ha wel in mijn achterhoofd.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 13:06 schreef nebelung het volgende:
PM, bij spruw kan er soms aan de buitenkant bij jou en bij beeb niks te zien zijn he? Let ook goed op Simons billetjes. Mocht hij uitslag krijgen dan moet je extra alert gaan worden en zeker naar de ha om het weer te bespreken.
Drinken gaat re-de-lijk na een hele hoop zielig gehuil van "gemene rotmama laat me niet aan de mem" met een hoop gepruil en dan met de prullerige Kruidvat kersenspeen. Heb net de Avent lijkt-net-op-mama's-mem-speen gekocht of het daarmeezonder eerst gejank kan.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 14:28 schreef Moonah het volgende:
Oké dan Mwana!
Hoe gaat het met het flesdrinken door de jongedame?
Thies is weer zijn kont tegen de krib aan het gooien wat dat betreft. Hij voelt vást dat mama over 3 weekjes weer moet gaan werken. We gaan maar weer eens op zoek naar een andersoortige speen.
quote:En PM, nog steeds pijn?
Wat naar zeg.
Nebelung, je signature!![]()
Het is mijn mantra deze dagenquote:
Jawel, ook jij zou het doen...quote:Op vrijdag 2 februari 2007 22:20 schreef Moonah het volgende:
Cattie, maar ook Neuk, ik vind het zo naar voor jullie dat jullie door je werk keuzes moeten maken die je eigenlijk helemaal niet wil maken...
Ík zou het niet kunnen, echt niet.
Het afbouwen ging erg makkelijk, voor mij toch wel een bevestiging van het vermoeden dat het wat terug begon te lopen. Geen last van stuwing gehad ook. Ook geen last van lekken, behalve eergisterenavond ineens een paar druppels. Dat gaf me toch wel even een weemoedig gevoel, ik mis het wel een beetje. Maar het kolven en de stress om de hoeveelheid mis ik niet, dus het is goed zo. Het was mooi, maar het is nu ook OK.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 22:27 schreef Moonah het volgende:
Trouwens, Dutch en Tamea, hoe gaat het met afbouwen?
Hier trek ik me ook maar aan op, ik mag op de 19e ook een pampiertje gaan halen met cursusdagen net zo lang als een werkdag. Ga nog een schnell und geruisloos elektriek pompje aanschaffen. Tips?quote:Op zaterdag 3 februari 2007 08:02 schreef chacama het volgende:
Cattie evt. vingervoeden als het echt niet anders gaat en er geen plasluiers meer zijn....
PM...toch maar ff naar de HA?
Neuk, hou vol. Ik denk dat zich tijdens de cursus wellicht wel een oplossing komt. Je bent toch niet de enige vrouw daar. Er zullen toch wel meer moeders zijn die dan eens even zeggen hoe zij erover denken....of vergis ik me daar in?
Ik was bij mijn cursus blij verrast. Het viel wel op dat ik elke lange pauze weg ging om te kolven. Er bleken vrouwen bij te zijn die meer dan een half jaar gevoed te hebben en een man wiens vrouw lactatiekundige is. Ze vonden me allemaal erg stoer.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 08:02 schreef chacama het volgende:
Cattie evt. vingervoeden als het echt niet anders gaat en er geen plasluiers meer zijn....
PM...toch maar ff naar de HA?
Neuk, hou vol. Ik denk dat zich tijdens de cursus wellicht wel een oplossing komt. Je bent toch niet de enige vrouw daar. Er zullen toch wel meer moeders zijn die dan eens even zeggen hoe zij erover denken....of vergis ik me daar in?
Vind ik ook, maar ik heb op zich ook wel vertrouwen in het oordeel van mijn ha. Maar het is wel wat erger geworden en nu ligt het zeker niet aan het aanleggen, wat toen (3 weken terug) nog wel kan ijn geweest. Maar kunnen kloofjes een gevolg/symptoom van spruw zijn dan, of begrijp ik je verkeerd?quote:Op vrijdag 2 februari 2007 23:43 schreef nebelung het volgende:
PM-Girl!!
Je hebt:
- pijn tijdens het voeden die (lang) aanhoudt daarna nog.
- bloed in de melk wat op een kloofje duidt
- schilfers/velletjes op je tepel
Dit schreeuwt toch bijna spruw? In elk geval schreeuwt het om actie, want pijn is sowieso niet normaal. Pijn is een signaal dat er iets niet goed is.
Ok, duidelijk! Ik zit gewoon te zoeken naar een oorzaak, dit leek me al niet waarschijnlijk, maar ik dacht, ik check het even.quote:Over die opgewarmde melk: als Simon daar al wat van heeft opgelopen was het iets met z'n darmen geweest. Diarree of zo, of wat je ook maar krijgt van een voedselvergiftiging.
Muismatje onder je kolf dempt het geluid. En radio aan overstemt het.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 13:15 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Hier trek ik me ook maar aan op, ik mag op de 19e ook een pampiertje gaan halen met cursusdagen net zo lang als een werkdag. Ga nog een schnell und geruisloos elektriek pompje aanschaffen. Tips?
Okay. Maar behalve het geluid is het een goede kolf?quote:Mwana, ben je al lid geworden? In ieder geval is de mini electric plus qua geluid geen aanrader!
Hee! Die link is nuttig, dank!quote:Op zaterdag 3 februari 2007 16:34 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Muismatje onder je kolf dempt het geluid. En radio aan overstemt het.
Ik vraag me af of er wel geruisloze elektrische kolven bestaan.
De Ameda Lactaline Personal vond ik een fijne kolf (dubbelzijdig elektrisch). Voor meer meningen over diverse kolven poll over kolfkeuze van het Borstvoedingsforum.
quote:Op zaterdag 3 februari 2007 20:18 schreef nebelung het volgende:
Zeg, die nuttige link staat een paar posts naar boven ook![]()
Ja MwanaMijn, toch verder enorm kundige, huisarts, herkende ook geen spruw. Ik heb er voor moeten vechten, want natuurlijk was het wel spruw. En toen was het zo maaaanden later voor we ervan af waren.
PM-Girl, je kan kloofjes krijgen bij spruw.
of je maakt gewoon een kolfbeha zodat je ondertussen de privé kan lezenquote:Op zaterdag 3 februari 2007 20:28 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik heb nog nooit dubbel gekolfd. Maar ik stel het me voor als ontzettend bewerkelijk, waarbij je met een hele stellage voor je lolo's zit nadat je eerst 1001 pwnderdelen in elkaar geschroefd hebt.
Kom ik plaatje tegen:
[afbeelding]
En dat ziet er weer uit als iets wat je voor je rack zet, knopje aan en klateren maar.
Welk beeld klopt?
quote:Op zaterdag 3 februari 2007 20:38 schreef owlet het volgende:
[..]
of je maakt gewoon een kolfbeha zodat je ondertussen de privé kan lezenoverigens vind ik het wel een goed idee, hoe raar het er ook uit ziet. Mits het een niet-knellende beha is natuurlijk
quote:Op zaterdag 3 februari 2007 20:38 schreef owlet het volgende:
[..]
of je maakt gewoon een kolfbeha zodat je ondertussen de privé kan lezenoverigens vind ik het wel een goed idee, hoe raar het er ook uit ziet. Mits het een niet-knellende beha is natuurlijk
Hangt van je lolo's af. Ik had gewoon een hand per (uitbundige) lolo nodig om een cone tegenaan te houden.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 20:28 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik heb nog nooit dubbel gekolfd. Maar ik stel het me voor als ontzettend bewerkelijk, waarbij je met een hele stellage voor je lolo's zit nadat je eerst 1001 pwnderdelen in elkaar geschroefd hebt.
Kom ik plaatje tegen:
[afbeelding]
En dat ziet er weer uit als iets wat je voor je rack zet, knopje aan en klateren maar.
Welk beeld klopt?
Klinkt goed Neuk, succes!quote:Op zondag 4 februari 2007 10:12 schreef Neuk het volgende:
Moonah: je laatste post aan mij gericht liet duidelijk blijken dat je begrijpt hoe ik me voel en je beschreef het ook gelijk goed. Ik sta best met de rug tegen de muur. Ik probeer me er nu overheen te zetten en er het beste van te maken. Aangezien handmatig kolven dan waarschijnlijk al helemaal niet lukt en de Medela mini teveel herrie maakt en me pijn doet ben ik nu toch overstag gegaan en heb op advies van velen de Medela Swing besteld. Ik ga neusspray kopen en dan lukt het me vast die weken door te komen![]()
quote:Op zondag 4 februari 2007 11:32 schreef Moonah het volgende:
Neuk, die neusspray krijg je op recept vergoed van je verzekering. Ik hoop van harte voor je dat je met deze keuze je BV goed op peil kunt houden.
Volgens mij is hij ook niet te koop zonder recept...quote:Op zondag 4 februari 2007 12:18 schreef Neuk het volgende:
[..]dat wist ik dus niet. Ga morgen effe bellen als ik er aan denk. Kan ik dan gewoon zeggen dat het voor de TSR is? Die krijg ik nl niet meer aan de linkerkant. Rechts wel geloof ik
quote:Op zondag 4 februari 2007 12:44 schreef PM-girl het volgende:
Trouwens, niemand hier onder de indruk van mijn Zendium met colostrum verhaal, of poetsen jullie allemaal met Prodent?
I'm in denialquote:Op zondag 4 februari 2007 12:44 schreef PM-girl het volgende:
Trouwens, niemand hier onder de indruk van mijn Zendium met colostrum verhaal, of poetsen jullie allemaal met Prodent?
quote:Op zondag 4 februari 2007 23:31 schreef Neuk het volgende:
ach colostrum... beter dan stierespermies, lijkt mij
Lijkt op on schemaquote:Op maandag 5 februari 2007 09:45 schreef chacama het volgende:
Maud heeft besloten dat ze het nachtritme anders in deelt. We zaten best wel lekker.
07:00
ergens tussen 10 en half elf
ergens tussen 2 en half 3
ergens tussen half 6 en zes uur
clusteren tussen 6 en 8
ergens tussen 11 uur en half 12
en dan rond 3 uur
(en dan eigenlijk pas weer om 7 uur)
om nu tussen 5 en half 6 al weer trek te hebben.
Dan geef ik 1 borst en slaapt ze weer verder. Om 7 uur drinkt ze dan de andere en vaak ook nog ene beetje uit de eerste.
Heb met F. afgesproken dat als Maud in maart nog niet doorslaapt hij de laatste voeding gaat doen. Ik wil dan rond half 10 kolven en dan om 10 uur in mijn bed liggen. Dat slaap ik in elk geval het eerste stuk 5 uur achter elkaar en dan nog eens 3 tot 4 uur erna. Nu kan ik in de ochtend nog even rusten, maar dat zal vanaf maart niet meer kunnen.
Gebruik Elmex....
Hehehe idd daar is deze rubriek voor!quote:Op maandag 5 februari 2007 11:03 schreef chacama het volgende:
We schelen ook maar een week of zo. Dus wat dat betreft is het wel een gerusstelling dat het erbij hoort.
Das ook een slim idee! Ga als mijn nieuwe kolf binnen is ook aan het flessen hier voor straks, misschien kan ik me e r nog aan vasthoudenquote:Heb trouwens de slokken geteld die Maud neemt (al een aantal dagen) En kom elke keer op ca. 250 slokken per voeding. Uit de fles krijgt ze 120 ml. Dat zou dus ca. een halve ml per slok zijn. Kan ik toch een beetje in de gaten houden of ze minder/meer drinkt en of ik de voeding in de flessen moet op gaan voeren op een gegeven moment.
quote:Op maandag 5 februari 2007 12:01 schreef chacama het volgende:
En nu dat Thies ziek is, zal dat ritme wel ver te zoeken zijn of niet?
Ik kom er niet op, ik heb het alleen, Zendium heeft het patentquote:Op maandag 5 februari 2007 12:00 schreef Popples het volgende:
mwana een perfect kind??? bestaat dat? geloof er niks van.
pmgirl Zendium met colostrum. hoe kom je daarop?![]()
ja tuurlijk. alleen hebben we vrijdag besloten om 2 flesjes te geven voor de rust.quote:Op maandag 5 februari 2007 12:13 schreef Moonah het volgende:
Hey Popples!
Geef jij nog BV? Ben het even kwijt....
quote:Op maandag 5 februari 2007 11:42 schreef Moonah het volgende:
Thies wordt nog steeds 1 á 2x per nacht wakker, hij heeft totaal geen ritme (naja, soms een paar dagen). Maar wat een heerlijk ventje zeg!
Oeh, owlet...quote:Op maandag 5 februari 2007 13:10 schreef owlet het volgende:
Ik was in staat haar op haar eigen kamer te laten slapen, door te laten huilen of KV te gaan geven in de nacht. Niet dat ik dat wilde, maar ik had echt het overzicht niet meer.
Nee, wij zijn idd ook niet zo ritmisch!quote:Op maandag 5 februari 2007 14:10 schreef Bass-Miss het volgende:
En mams en paps ook niet, dus we vinden dat wel goed zo.
Oh, ik had me al bedacht dat ik me daar niets meer van ga aantrekken op dit vlak.quote:Alleen beetje lastig als ze ernaar gaan vragen, CB en zo, maar dan verzin ik wel iets.
Ik wou dat eigenlijk ook niet doen, maar heb geen zin meer in gepreek dat ik er onderdoor ga gaan en dat ze me bekijken als een dom kalf omdat ik mn kind bij ons in bed laat slapen.quote:Op maandag 5 februari 2007 14:19 schreef Moonah het volgende:
Oh, ik had me al bedacht dat ik me daar niets meer van ga aantrekken op dit vlak.
Dus ik ga ook geen smoesjes bedenken.
Ja hoor, zo af en toe heb ik zo'n week maar na even uithuilen, uitslapen en uitwaaien gaat het dan weerquote:Op maandag 5 februari 2007 14:04 schreef Moonah het volgende:
[..]
Oeh, owlet...
Dan was je er écht erg aan toe. Nu weer beter begrijp ik?
quote:Op maandag 5 februari 2007 14:00 schreef nebelung het volgende:
Neuk, zo goed van je dat je voor jezelf een beslissing hebt genomen!
Dat kan nog best wel eens mee gaan vallen! Hier was het ritme met meer regelmaat ver te zoeken dan dat het er was en sinds ik werk is het gewoon om de 3-4 uur. Soms zelfs langer! Ik heb het idee dat ik mijn kindje hierdoor iets beter ben gaan begrijpen. Hij vindt het zelf ook wel prettig heb ik het idee. Als hij wil kan hij vaker krijgen maar hij vraagt er niet vaker of eerder om. Overmorgen wordt hij weer gewogen op het CB. Ik ben heel benieuwd! Moeders denken volgens mij veel en veel te snel dat hun kind wat tekort komt of te weinig krijgt.quote:Op maandag 5 februari 2007 14:04 schreef Moonah het volgende:
[..] En hoe het gaat als ik straks (2 dagen maar) weer werk, dat zien we dan wel weer. Het flesje gaat iig ietsje beter.
Ik denk niet zo zeer dat hij te weinig krijgt, ik wil gewoon niet dat hij huilt omdat hij honger heeft. En nee, hij zal heus niet verhongeren als ik hem een half uurtje zou laten huilen (zoals een vriendin laatst tactisch opmerktequote:Op maandag 5 februari 2007 16:47 schreef Neuk het volgende:
Moeders denken volgens mij veel en veel te snel dat hun kind wat tekort komt of te weinig krijgt.
Bij Brent regelt het zich dus ook vanzelf.quote:Op maandag 5 februari 2007 16:47 schreef Neuk het volgende:
Hij vindt het zelf ook wel prettig heb ik het idee. Als hij wil kan hij vaker krijgen maar hij vraagt er niet vaker of eerder om.
vanaf volgende week...quote:Op maandag 5 februari 2007 17:25 schreef Moonah het volgende:
[..]
Bij Brent regelt het zich dus ook vanzelf.
Wanneer is je cursus?
Iiiih.quote:
Ik zit al wat te oefenen met de Isis van Avent. De handkolf heb ik hier. Prima ding en ben er best tevreden over.quote:Op maandag 5 februari 2007 18:30 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Iiiih.
Ik zie vanaf de 19e een zwarte afgrond afdoemen die ik vol moet gaan zien te pompen met de Avent Isis![]()
Ah oke, dan weet ik dat er "laagjes" kunnen ontstaanquote:Op maandag 5 februari 2007 19:53 schreef nebelung het volgende:
Moedermelk mag langer in de koelkast hoor nikky
In de OP staat een bewaarschema.
Het is normaal dat er laagjes ontstaan, vet scheidt van het water zeg maar![]()
Oefenen is echt heel slim!!
Hoe gaat het de pijn? Is dat over?
En hoe is het met Dana?
Ik heb die pagina net zitten lezenquote:Op maandag 5 februari 2007 20:16 schreef nebelung het volgende:
nikky ik had hier nog een linkje voor je neergezet over dat aanleggen Borstvoeding deel 28
Klinkt harstikke goed zoals het gaat met het kleine dametje
je verhaal (krampjes, pijnlijk aanleggen en veel aankomen) klinkt een beetje als te veel melk. Dat is de grootste veroorzaker van krampjes bij borstgevoede babies. Verkeerd aanhappen zou daar ook van kunnen komen omdat het kindje de melkstroom dan niet aan kan en snel en slordig hapt, loslaat en drinkt.quote:Op maandag 5 februari 2007 20:14 schreef nikky het volgende:
Ze heeft wel vaak last van krampjes. Dan maak ik wat venkelthee klaar en geeft dit aan haar ( afgekoelt uiteraard ) en dit werkt erg goed.
Ik heb idd teveel melk. Ze drinkt per keer ook maar uit 1borst en niet uit twee. Soms gaat het zo verschrikkelijk snel dat ze zich verslikt en half aan het stikken is. Mijn toeschietreflex wordt al geactiveerd zodra ze begint te huilen op het etenstijdsstijp haha. Zoogcompressen? Ik hoef ze net zo goed niet te gebruiken. Als Dana begint te huilen loop ik al half leegquote:Op maandag 5 februari 2007 20:34 schreef owlet het volgende:
[..]
je verhaal (krampjes, pijnlijk aanleggen en veel aankomen) klinkt een beetje als te veel melk. Dat is de grootste veroorzaker van krampjes bij borstgevoede babies. Verkeerd aanhappen zou daar ook van kunnen komen omdat het kindje de melkstroom dan niet aan kan en snel en slordig hapt, loslaat en drinkt.
Wat dan zou kunnen helpen is van te voren de hardste stroom weg laten lopen in een doek (bijv. eerst aan laten zuigen en dan bij de toeschietreflex loshalen en even wachten tot het niet meer spuit). Tussendoor een boer laten doen wil ook wel helpen.
En als je lang met echt volle borsten zit helpt het over het algemeen beter om één keer goed beide borsten leeg te kolven na een voeding dan om steeds kleine beetjes te kolven. Je borsten beginnen dan als het ware met een verse start.
Het begint zo langzamerhand een beetje een stokpaardje te worden, excuses daarvoor, maar een te hoge productie komt gewoon veel vaker voor dan een te lage productie. Alleen hoor je er niets over omdat het een luxeprobleem is, terwijl je er echt knap last van kan hebben.
edit: fijn trouwens dat het zo goed gaat verder! En ook mooi dat je een deel van het "probleem" al hebt gevonden op die site!
Yup, dat is het vet wat boven komt drijven, jeweetwel. waar ze die lekkere spekrolletjes van krijgenquote:Op maandag 5 februari 2007 19:49 schreef nikky het volgende:
[..]
Ik zit al wat te oefenen met de Isis van Avent. De handkolf heb ik hier. Prima ding en ben er best tevreden over.
Wat ik mij wel afvraag. Je kunt de melk een dag achterin de koelkast bewaren. Is het dan normaal dat de melk zich "scheid"? Waterige massa onder en wit boven?
Ik krijg m morgenquote:Ik hoef pas in April elke dag aan dat ding geloven maar wil nu wel vast gaan oefenen en een voorraad aanleggen voor als ze naar de opvang gaat.
Tip die ik van Nebelung heb gekregen en die bij ons werkt als een tiet:quote:Op maandag 5 februari 2007 20:26 schreef nikky het volgende:
Mevrouw is ongeduldig en opent daardoor haar mondje niet helemaal waardoor ze alleen mijn tepel in de mond heeft en de tepelhof doet dan niet meer mee. Ik zal daar eens wat beter op gaan letten.
Nee, ik denk vandaag. We hebben wel weer spruw in tha house!quote:Op maandag 5 februari 2007 21:53 schreef Moonah het volgende:
[..]
Neuk, nieuwe kolf en spray al in tha house?
Aah gatverrrr...spruw is stout!quote:Op dinsdag 6 februari 2007 07:06 schreef Neuk het volgende:
[..]
Nee, ik denk vandaag. We hebben wel weer spruw in tha house!Morgen heb ik een afspraak bij de HA, tevens voor de neusspray. Dit keer heb ik er ook veel last van. Wat kan dat pijn doen, zeg!
quote:Op dinsdag 6 februari 2007 12:54 schreef Mwanatabu het volgende:
en knuffel je ha eens idd.
Kolvuhquote:Op dinsdag 6 februari 2007 17:26 schreef Neuk het volgende:
Heerlijk!
En ik heb niet te weinig melk! Hartstikke veel juist! Goh....Ik was echt verbaasd
[afbeelding]kolvuh!!!!!!!!!!!!! [afbeelding]
Inderdaad even jezelf uitzetten en de rest om je heen laten gebeuren. Fleur helpt me tegenwoordig met de kolf. Zij zet hem aan en uit. En daardoor laat ze me tussendoor met rust, alhoewel ze wel vol fasinatie (heel vout geschrijft) kan kijken hoe de straatjes uit mijn borst komen.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 18:29 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Kolvuh![]()
Nu nog een tijdstip zien te vinden dat ik a) melk heb b) niemand zeikend aan mijn rok hangt of c) iemand belt. Of leren hier dwars doorheen te kolven, straks op mijn cursus zal de entourage ook niet als thuis zijn ws.
quote:Op dinsdag 6 februari 2007 20:54 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
*breekt even in*
Ik ben klaar met afbouwen, de LK komt binnenkort de kolf ophalen. Ik salueer nog één keer aan de bv-club:![]()
![]()
![]()
Ghehehequote:Op dinsdag 6 februari 2007 21:31 schreef Neuk het volgende:
![]()
ik wou bijna zeggen doei koei
damn die nieuwe kolf van mij is echt goei!
quote:Op dinsdag 6 februari 2007 20:54 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
*breekt even in*
Ik ben klaar met afbouwen, de LK komt binnenkort de kolf ophalen. Ik salueer nog één keer aan de bv-club:![]()
![]()
![]()
Ik denk dat ik het hier nog niet eens half liet blijken hoe hoog het me zat en ja aankoop van het jaar! Na het voeden kolf ik zo nog een flesje volquote:Op dinsdag 6 februari 2007 21:38 schreef Randa_v het volgende:
Fijn Neuk, goede aankoop dus.Trouwens wat goed dat je cursus niet doorgaat, ik voelde me stiekum ook wat opgelucht.
quote:
Blijven oefenen naast de live voedingen. 60 ml na een paar dagen is al ontzettend goed, dat bouwt vanzelf op. Wel oppassen dat het geen pijn gaat doen, de hele dag aan de kolf zitten is ook niet goed (en nodig).quote:Op woensdag 7 februari 2007 09:47 schreef Mwanatabu het volgende:
Okay, wat is wijsheid?
Kolven gaat wel beter, maar ik krijg er bij lange na niet genoeg uit om voorraad op te bouwen voor de mini als ik straks hele dagen weg moet. Ik ben dan ook bang dat hele dag kolven gelijkstaat aan afbouwen.
Ik krijg prima tsr, dat is het punt dus niet, alleen de hoeveelheid valt erg tegen. Na 60 ml zijn mijn (kleine edoch bij live-voedingen prima functionerende) leeggekolfd. Madame krijgt er dan nog wel genoeg uit, maar die is er straks niet.
Moet ik maar veel gaan oefenen of juist de hele dag aanleggen om de productie op te voeren dat ik straks makkelijker kolf?
Hey Jarno,quote:Op woensdag 7 februari 2007 14:31 schreef Jarno het volgende:
Kleintje, als ik me er als vent weer eens tegenaan mag bemoeien, koop niet op voorhand gelijk een dure electrische kolf. Ten eerste kun je die ook huren (bij de thuiszorg oid) en ten tweede zou ik eerst afwachten hoe e.e.a. loopt voordat je met een apparaat van een paar 100 euro zit.
Tevens tvp..
Eh, het gaat. Bedankt voor het vragen. We hebben besloten er net even iets relaxter mee om te gaan en ik heb de nachtvoeding overgenomen. Ze moet vooral zelf echt even bijslapen en bijkomen op het moment. Alhoewel het van de 4 nachten het er pas 2 nachten van is gekomen (1 x wegens krampjes en dan is echt alleen mama goed genoeg voor mevrouw), maar goed, ze pakt in ieder geval wat meer slaap zo.quote:Op woensdag 7 februari 2007 14:35 schreef Stiekemurd het volgende:
[..]
Hey Jarno,
Vroeg me af hoe het met YPPY gaat en de voedingperikelen?
Goed zeg he, fijn dat het allemaal zo lukt, heerlijk gevoel moet dat toch zijnquote:Op maandag 5 februari 2007 21:59 schreef snoopy het volgende:
Hier lukt het dubbelvoeden nog steeds. Het lijkt me heerlijk om 's nachts alleen de borst te hoeven geven. Ik begin daar altijd mee en dan lig ik zo heerlijk met mijn ogen dicht en doezel zo een beetje weg. Helaas moet er daarna nog een fles in en dat is dan wel weer zwaar. Maar zo lang het gaat, gaan we ermee door![]()
Nee hoor, is geen stomme vraag. Als ze eerst een flesje drinkt ben ik bang dat ze in slaap valt en te moe is voor de borst. Als ik eerst met de borst begin weet ik zeker dat ze daar zoveel mogelijk van krijgt.quote:Op woensdag 7 februari 2007 14:50 schreef nebelung het volgende:
[..]
Goed zeg he, fijn dat het allemaal zo lukt, heerlijk gevoel moet dat toch zijnStomme vraag trouwens (
want er is vast een reden voor), waarom je de borst eerst doet? Kan het niet andersom dan kan je daarna lekker wegdoezelen?
hi!quote:Op woensdag 7 februari 2007 14:31 schreef Jarno het volgende:
Kleintje, als ik me er als vent weer eens tegenaan mag bemoeien, koop niet op voorhand gelijk een dure electrische kolf. Ten eerste kun je die ook huren (bij de thuiszorg oid) en ten tweede zou ik eerst afwachten hoe e.e.a. loopt voordat je met een apparaat van een paar 100 euro zit.
Tevens tvp..
Kijken naar je eigen meissie he Jarno. Is ze blij? Plast ze? Dokter verschiet niet groen als hij haar ziet? Dan is het ws gewoon een fijn poppie dat niet in de statistiekjes past. Veel succes met je nachtelijke taakquote:Op woensdag 7 februari 2007 14:45 schreef Jarno het volgende:
Ja, dat is het ook, maar aan de andere kant vind ik het ook fijn dat ze straks 6 maanden is en we voorzichtig kunnen gaan bijvoeden. Bv is zo ongrijpbaar en zo eh, oncontroleerbaar, ik ben toch van de cijfers en getallen geloof ik..
Maar ik geloof dat we ons niet meer zo druk maken over het groeien. Dat zal wel goed komen.
(moet m'n moeder niet met paniekverhalen komen over baby's van een maand jonger en bijna een kilo ouder die in het ziekenhuis worden opgenomen wegens groeiproblemen)
Ja, dat hoop ik ook elke keer.quote:Op donderdag 8 februari 2007 12:19 schreef nebelung het volgende:
Joh, misschien hou je er een grotere cup aan over!
Heb ik ook veel aangehad aan dat boek.quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:12 schreef nebelung het volgende:
Het handboek borstvoeding is een heel goed boek:
[afbeelding]
(ook te bestellen bij de LLL)
quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:03 schreef p_iglet het volgende:
Iemand nog tips over een goed boek om mezelf eens in te lezen?
Ivm flinke allergieen bij zowel mij als vriendje is het toch wel heeeeeeeeeel erg de bedoeling om lange tijd borstvoeding te gaan geven. Maar goed inlezen kan geen kwaad lijkt me.
Ik ben ook nieuwsgierig hoe goed die speciale koeltasjes enzo zijn.
Want ik ben straks hele dagen weg, en ik geloof dat ik op de uni wel gebruik mag maken van de practicum lokalen (incl water enzo) om te kolven, maar een koelkast is niet beschikbaar.
Moet je zo'n kolf eigenlijk na iedere keer uitkoken? Collegaatje op het werk doet dat, maar als ik een hele dag weg ben straks is dat geen optie. En dan is 1x kolven vast niet genoeg.
http://www.mijnkind.com/c(...)orstvoeding,vervolg2quote:Tijdens het kolven moet je hygiënisch te werk gaan. Zorg voor schone handen, een goed schoongemaakte kolf en een schone omgeving (dus geen toilet!). Na het kolven maak je meteen de kolf schoon. Alle onderdelen die met de melk in aanraking komen moeten schoongemaakt worden. Afdrogen doe je met een stuk keukenpapier.
Als je je melk afkolft voor een couveusebaby, dan moet je het kolfmateriaal één keer per dag uitkoken. In andere gevallen is één keer per week genoeg. Een gehuurde of geleende kolf altijd uitkoken voordat je hem gaat gebruiken. Het glazen of kunststof materiaal dient vijf minuten uitgekookt te worden, rubberen onderdelen één minuut.
Ik doe het ook elke dag. Na de laatste kolfbeurt kook ik hem uit, wikkel ik hem in een hydrofielluier en leg hem in de koelkast zodat ik hem de volgende dag zo weer kan pakken. ( samen met de speen )quote:Op donderdag 8 februari 2007 16:38 schreef Moonah het volgende:
Getver, kolf maar één keer per week uitkoken? Ik doe het dagelijks hoor.
Heb er geen ervaring mee, ik gebruik ijsklontzakjes. Heeft het uitkoken niet geholpen? Ik denk dat het smaakje niet zomaar overgaat hoor, volgens mij heb ik zo'n ding wel eens gebruikt voor waterklontjes, maar ik kan me niet herinneren dat er een smaakje aankwam.quote:Op donderdag 8 februari 2007 17:19 schreef Moonah het volgende:
Nou, ik vind het idd ook best omslachtig, dat steriliseren elke keer!
Nog niemand antwoord op mijn vraag over dat stinkende ijsblokjesvormding?
Dan ga ik mijn kostbare melk er maar gewoon in invriezen. Op hoop van zegen!
Geen idee. Is het ding compleet af te sluiten? Anders zou ik zakjes gebruiken...quote:Op donderdag 8 februari 2007 11:53 schreef Moonah het volgende:
Vraagje:
Ik heb nu ook zo'n Blokker ijsblokjesvormding gekocht. Maar mijn hemel, wat stinkt dat ding zeg.
Beïnvloedt dat niet de smaak? Gaat die geur vanzelf weg?
Hij zit nu in de sterilisator.
hihi die is dus wat overactief begrijp ikquote:Op donderdag 8 februari 2007 16:54 schreef nebelung het volgende:
en piglet's collegaatje doet het na elke kolfbeurt als ik dat zo lees. Dat is toch geen doen op het werk?
En hoe 't komt dat op 6 maanden 't 25% is en op 5 maanden 24%quote:Op vrijdag 9 februari 2007 18:23 schreef cattie het volgende:
De cijfers gaan mooi omhoog!
Ik vraag me alleen af waar die 25% zit die na 6 maanden nog volledig bv geeft. Niet in mijn omgeving in ieder geval.
Dat is zijn probleem en niet de jouwe. haal je recht meid. Laat niet over je heenlopen!quote:Op maandag 12 februari 2007 19:29 schreef Moonah het volgende:
Dankjulliewel voor julie support! Dat voelt fijn.
Het gesprek verliep zoals ik wel een beetje had verwacht. Ik zat bij de eerste zinnen al in tranen. Mijn directeur gaat voor de eerste weken met mijn voorstel accoord, op voorwaarde dat hij geen negatieve geluiden van collega's hoort. Daarna 'zullen we wel zien'. Hij verwacht () dat Thies er heus wel aan zal wennen dat er dagen zijn dat hij het flesje moet drinken, en "laten we nu niet op voorhand beren op de weg zien". Hij deed het voorkomen alsof hij me een gunst verleende. Toen heb ik hem er toch maar even tactisch op gewezen dat eea bij wet geregeld is en dat ik op deze manier zo minimaal mogelijk gebruik maak van mijn rechten. Nou, daar had hij nog nooit van gehoord.
Anyway, ik heb (nog...) niet geschermd met de wet, zo lang een confrontatie niet daadwerkelijk nodig is, wil ik die ook niet aangaan. Ik ga er min of meer van uit we deze oplossing kunnen handhaven zolang dat nodig is. met mijn collega's krijg ik dat wel geregeld. Zo niet, dan zal ik niet schromen te gaan stijgeren, want ja, uiteráárd komt Thies op nummer één. Coute que coute....
Pfff, wat een rotgevoel is dat toch. Ik snap nu nog zó veel beter hoe oa Cattie en neuk zich moeten hebben gevoeld.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |