Ja, dat hoop ik ook elke keer.quote:Op donderdag 8 februari 2007 12:19 schreef nebelung het volgende:
Joh, misschien hou je er een grotere cup aan over!
Heb ik ook veel aangehad aan dat boek.quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:12 schreef nebelung het volgende:
Het handboek borstvoeding is een heel goed boek:
[afbeelding]
(ook te bestellen bij de LLL)
quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:03 schreef p_iglet het volgende:
Iemand nog tips over een goed boek om mezelf eens in te lezen?
Ivm flinke allergieen bij zowel mij als vriendje is het toch wel heeeeeeeeeel erg de bedoeling om lange tijd borstvoeding te gaan geven. Maar goed inlezen kan geen kwaad lijkt me.
Ik ben ook nieuwsgierig hoe goed die speciale koeltasjes enzo zijn.
Want ik ben straks hele dagen weg, en ik geloof dat ik op de uni wel gebruik mag maken van de practicum lokalen (incl water enzo) om te kolven, maar een koelkast is niet beschikbaar.
Moet je zo'n kolf eigenlijk na iedere keer uitkoken? Collegaatje op het werk doet dat, maar als ik een hele dag weg ben straks is dat geen optie. En dan is 1x kolven vast niet genoeg.
http://www.mijnkind.com/c(...)orstvoeding,vervolg2quote:Tijdens het kolven moet je hygiënisch te werk gaan. Zorg voor schone handen, een goed schoongemaakte kolf en een schone omgeving (dus geen toilet!). Na het kolven maak je meteen de kolf schoon. Alle onderdelen die met de melk in aanraking komen moeten schoongemaakt worden. Afdrogen doe je met een stuk keukenpapier.
Als je je melk afkolft voor een couveusebaby, dan moet je het kolfmateriaal één keer per dag uitkoken. In andere gevallen is één keer per week genoeg. Een gehuurde of geleende kolf altijd uitkoken voordat je hem gaat gebruiken. Het glazen of kunststof materiaal dient vijf minuten uitgekookt te worden, rubberen onderdelen één minuut.
Ik doe het ook elke dag. Na de laatste kolfbeurt kook ik hem uit, wikkel ik hem in een hydrofielluier en leg hem in de koelkast zodat ik hem de volgende dag zo weer kan pakken. ( samen met de speen )quote:Op donderdag 8 februari 2007 16:38 schreef Moonah het volgende:
Getver, kolf maar één keer per week uitkoken? Ik doe het dagelijks hoor.
Heb er geen ervaring mee, ik gebruik ijsklontzakjes. Heeft het uitkoken niet geholpen? Ik denk dat het smaakje niet zomaar overgaat hoor, volgens mij heb ik zo'n ding wel eens gebruikt voor waterklontjes, maar ik kan me niet herinneren dat er een smaakje aankwam.quote:Op donderdag 8 februari 2007 17:19 schreef Moonah het volgende:
Nou, ik vind het idd ook best omslachtig, dat steriliseren elke keer!
Nog niemand antwoord op mijn vraag over dat stinkende ijsblokjesvormding?
Dan ga ik mijn kostbare melk er maar gewoon in invriezen. Op hoop van zegen!
Geen idee. Is het ding compleet af te sluiten? Anders zou ik zakjes gebruiken...quote:Op donderdag 8 februari 2007 11:53 schreef Moonah het volgende:
Vraagje:
Ik heb nu ook zo'n Blokker ijsblokjesvormding gekocht. Maar mijn hemel, wat stinkt dat ding zeg.
Beïnvloedt dat niet de smaak? Gaat die geur vanzelf weg?
Hij zit nu in de sterilisator.
hihi die is dus wat overactief begrijp ikquote:Op donderdag 8 februari 2007 16:54 schreef nebelung het volgende:
en piglet's collegaatje doet het na elke kolfbeurt als ik dat zo lees. Dat is toch geen doen op het werk?
En hoe 't komt dat op 6 maanden 't 25% is en op 5 maanden 24%quote:Op vrijdag 9 februari 2007 18:23 schreef cattie het volgende:
De cijfers gaan mooi omhoog!
Ik vraag me alleen af waar die 25% zit die na 6 maanden nog volledig bv geeft. Niet in mijn omgeving in ieder geval.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |