abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46101253
Kleintje, even naar aanleiding van een post in een ander topic: van het proces van borstvoeding geven gaan je borsten niet hangen. Als ze al gaan hangen komt dat meer door de zwangerschap die er aan vooraf ging. Daar kan je geen invloed op uitoefenen. Borstvoeding is namelijk (of je het nou geeft of niet) een normaal fysiologisch vervolg op zwangerschap. Je borsten bereiden zich daar op voor. Van borstvoeding geven an sich gaan ze niet hangen. Áls ze al gaan hangen is dat proces al begonnen op het moment dat je zwanger wordt.

Wel hoor je wel eens dat na lang voeden en dan stoppen vrouwen overblijven met of een grotere of een kleinere cup dan daarvoor.
Variety is the spice of life
pi_46101400
Nebelung...
Ik doelde inderdaad op het laatste... misschien wel een kleinere cup dan daarvoor (NOG KLEINER ). Bang dat ik theezakjes overhou.

Maar dan maakt het niet uit of ik borstvoeding geef of niet... het gebeurt toch wel. Is het niet door de zwangerschap, dan komt het straks wel door de veroudering...
pi_46101493
Joh, misschien hou je er een grotere cup aan over!
  donderdag 8 februari 2007 @ 12:25:07 #254
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_46101639
Kleintje, mijn collega gaf ooit eens een tip: DUCKTAPE!

Even een voor Neuk, de cursus hoeft niet! Wat een opluchting moet dat zijn!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_46101647
Eigenlijk vind ik dat ze in de 18 weken nog maar weinig zijn gegroeid. Wel steviger geworden en iets donkerdere tepels met wat bubbeltjes. Maar echt groter... neee... niet echt.
Ach... ben niet ontevreden hoor, zo klonk/klinkt het misschien.
pi_46102667
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 12:19 schreef nebelung het volgende:
Joh, misschien hou je er een grotere cup aan over!
Ja, dat hoop ik ook elke keer.
Vervolgens loop ik de eerste maand grimassend met enorme opgestuwde lolo's, waarna de situatie al naar gelang de inhoud e tijdstip verschilt van theezakje tot dikke vette D.
Na de tweede wezen mijn tepels nog steeds naar boven, nochtans
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_46102823
Iemand nog tips over een goed boek om mezelf eens in te lezen?
Ivm flinke allergieen bij zowel mij als vriendje is het toch wel heeeeeeeeeel erg de bedoeling om lange tijd borstvoeding te gaan geven. Maar goed inlezen kan geen kwaad lijkt me.

Ik ben ook nieuwsgierig hoe goed die speciale koeltasjes enzo zijn.
Want ik ben straks hele dagen weg, en ik geloof dat ik op de uni wel gebruik mag maken van de practicum lokalen (incl water enzo) om te kolven, maar een koelkast is niet beschikbaar.

Moet je zo'n kolf eigenlijk na iedere keer uitkoken? Collegaatje op het werk doet dat, maar als ik een hele dag weg ben straks is dat geen optie. En dan is 1x kolven vast niet genoeg.
pi_46103148
Aanrader: een info-avond van de VBN of de LLL , p_iglet.

http://www.vbn.borstvoeding.nl/
http://www.lll.borstvoeding.nl/vragen.html

Je kan bij beide organisaties ook folders bestellen, o.a. over bv en allergie.

Het handboek borstvoeding is een heel goed boek:

(ook te bestellen bij de LLL)

Koeltasjes heb je in alle soorten en maten. je kan zo'n hele dure kopen bij een kolf, maar wat goedkoper voldoet ook. Het gaat vnl. om het vervoeren, want eigenlijk zou je een koelkast moeten hebben op je werk waar je de melk in kwijt kan. (edit: ik zie net dat die niet beschikbaar is. Toch even navraag doen) In dat verband (ik las net over je werkzaamheden) is het ook goed om te weten dat er een wet is waarbij het kolf- en voedrecht is vastgelegd:

http://www.borstvoeding.nl/vbn/wet.html

Over de kolf uitkoken ed: zie link in de Openingspost.

PS: nog een tip ivm die allergiën: je kan alvast mee gaan lezen op het borstvoedingsforum die een speciaal gedeelte hebben voor allergie. Daar zijn veel moeders met bergen ervaring aan bv geven aan allergische kinderen. Ook medewerkers van de VBN en de LLL posten daar:

http://www.borstvoedingsforum.nl/

[ Bericht 20% gewijzigd door nebelung op 08-02-2007 13:18:10 ]
pi_46104838
Ik heb zelf dit boek:
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_46105134
nebelung, bedankt voor alle info,

ik ga zeker achter zo'n voorlichtingsavond aan.
Over dat kolf en voedingsrecht? Geld dat ook voor studenten?
Want op mijn werk is het namelijk geen enkel probleem, het gaat meer om de geneeskunde faculteit.
De enige koelkasten die ik daar weet te vinden zijn of in de mensa, of op de afdeling microbiologie.
Beide niet echt plekken waar je je voeding voor je kindje in wilt hebben
pi_46105531
Ja, studenten vallen ook onder de arbowet, dus dat geldt ook voor jou.
pi_46105704
heb je daar ergens iets op schrift van?
Want als ik google vind ik alleen maar studenten die min of meer gedwongen op het toilet moeten kolven omdat er nergens plek is.
Plek is bij ons gelukkig wel, ik mag als het goed is gebruik gaan maken van de pkv ruimtes. De ruimtes die bedoeld zijn om lichamelijk onderzoek te oefenen. Die zijn verwarmd en hebben een wastafel.
Maar een koelkast is er dus niet.
pi_46106454
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:12 schreef nebelung het volgende:
Het handboek borstvoeding is een heel goed boek:

[afbeelding]

(ook te bestellen bij de LLL)
Heb ik ook veel aangehad aan dat boek.
pi_46106857
Niet specifiek over kolven, maar Google maar eens op "arbowetgeving studenten". Misschien heeft jouw uni ook een arbo-coördinator?
  Milf donderdag 8 februari 2007 @ 16:36:54 #265
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_46110275
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:03 schreef p_iglet het volgende:
Iemand nog tips over een goed boek om mezelf eens in te lezen?
Ivm flinke allergieen bij zowel mij als vriendje is het toch wel heeeeeeeeeel erg de bedoeling om lange tijd borstvoeding te gaan geven. Maar goed inlezen kan geen kwaad lijkt me.

Ik ben ook nieuwsgierig hoe goed die speciale koeltasjes enzo zijn.
Want ik ben straks hele dagen weg, en ik geloof dat ik op de uni wel gebruik mag maken van de practicum lokalen (incl water enzo) om te kolven, maar een koelkast is niet beschikbaar.

Moet je zo'n kolf eigenlijk na iedere keer uitkoken? Collegaatje op het werk doet dat, maar als ik een hele dag weg ben straks is dat geen optie. En dan is 1x kolven vast niet genoeg.
quote:
Tijdens het kolven moet je hygiënisch te werk gaan. Zorg voor schone handen, een goed schoongemaakte kolf en een schone omgeving (dus geen toilet!). Na het kolven maak je meteen de kolf schoon. Alle onderdelen die met de melk in aanraking komen moeten schoongemaakt worden. Afdrogen doe je met een stuk keukenpapier.

Als je je melk afkolft voor een couveusebaby, dan moet je het kolfmateriaal één keer per dag uitkoken. In andere gevallen is één keer per week genoeg. Een gehuurde of geleende kolf altijd uitkoken voordat je hem gaat gebruiken. Het glazen of kunststof materiaal dient vijf minuten uitgekookt te worden, rubberen onderdelen één minuut.
http://www.mijnkind.com/c(...)orstvoeding,vervolg2
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  donderdag 8 februari 2007 @ 16:38:21 #266
11682 Moonah
Jolie femme
pi_46110333
Getver, kolf maar één keer per week uitkoken? Ik doe het dagelijks hoor.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_46110624
Joh p_iglet, een mens heeft echt geen tijd om de kolf na elke kolfbeurt uit te koken en op je werk/school gaat dat al helemaal niet. Je spoelt de kolf af op je werk. De eerste tijd kan je volstaan met dagelijks 1 keer uitkoken (als je 's avonds thuiskomt), daarna kan je de kolf gewoon afwassen of in de afwasmachine en 1 keer per week uitkoken.
pi_46110747
Oh sorry moonah
  Milf donderdag 8 februari 2007 @ 16:48:16 #269
16000 nikky
pi_46110761
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 16:38 schreef Moonah het volgende:
Getver, kolf maar één keer per week uitkoken? Ik doe het dagelijks hoor.
Ik doe het ook elke dag. Na de laatste kolfbeurt kook ik hem uit, wikkel ik hem in een hydrofielluier en leg hem in de koelkast zodat ik hem de volgende dag zo weer kan pakken. ( samen met de speen )
Één keer per week vind ik ook wel erg weinig.
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  donderdag 8 februari 2007 @ 16:48:49 #270
94046 PM-girl
pi_46110790
Ik doe het eigenlijk ook na elk gebruik (elke dag dus), net zoals de flesjes.
Vind het anders niet prettig in gebruik.
*
pi_46111009
nikky, bij jou moet dat ook nog. Voor oudere kindjes is dat echt niet meer nodig, of ze moeten ziek zijn of spruw hebben. Als dat ding in de afwasmachine gaat hoeveel graden gaat daar wel niet over heen ? Niks aan de hand hoor.

Ik doe het zelf ook hoor, dat uitkoken, daar niet van, maar ik kolf niet elke dag.

en piglet's collegaatje doet het na elke kolfbeurt als ik dat zo lees. Dat is toch geen doen op het werk?
  donderdag 8 februari 2007 @ 17:10:48 #272
94046 PM-girl
pi_46111657
Op het werk niet zou ik ook niet uitkoken, maar ik heb zelf 4 kolfsets, dus ik kan 2x dubbel kolven zonder schoonmaken, en dat lukt wel op 1 werkdag! (11:00 en 15:00 uur).

Ik heb 1 keer mijn spullen in de vaatwasser gedaan, maar zeker de flesjes worden er niet mooier van, dus ik blijf heel omslachtig in de magnetron uitkoken!
*
  donderdag 8 februari 2007 @ 17:19:10 #273
11682 Moonah
Jolie femme
pi_46111973
Nou, ik vind het idd ook best omslachtig, dat steriliseren elke keer!

Nog niemand antwoord op mijn vraag over dat stinkende ijsblokjesvormding?
Dan ga ik mijn kostbare melk er maar gewoon in invriezen. Op hoop van zegen!
  donderdag 8 februari 2007 @ 17:29:07 #274
94046 PM-girl
pi_46112360
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 17:19 schreef Moonah het volgende:
Nou, ik vind het idd ook best omslachtig, dat steriliseren elke keer!

Nog niemand antwoord op mijn vraag over dat stinkende ijsblokjesvormding?
Dan ga ik mijn kostbare melk er maar gewoon in invriezen. Op hoop van zegen!
Heb er geen ervaring mee, ik gebruik ijsklontzakjes. Heeft het uitkoken niet geholpen? Ik denk dat het smaakje niet zomaar overgaat hoor, volgens mij heb ik zo'n ding wel eens gebruikt voor waterklontjes, maar ik kan me niet herinneren dat er een smaakje aankwam.

Misschien een paar blokjes proberen en morgen zelf proeven!
*
  donderdag 8 februari 2007 @ 17:38:28 #275
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_46112663
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 11:53 schreef Moonah het volgende:

Vraagje:
Ik heb nu ook zo'n Blokker ijsblokjesvormding gekocht. Maar mijn hemel, wat stinkt dat ding zeg.
Beïnvloedt dat niet de smaak? Gaat die geur vanzelf weg?
Hij zit nu in de sterilisator.
Geen idee. Is het ding compleet af te sluiten? Anders zou ik zakjes gebruiken...

PM
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  donderdag 8 februari 2007 @ 17:58:10 #276
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_46113247
bedoel je zo'n blauwe, moonah?

Ik heb die voor Saskia altijd gewoon gebruikt en niks gemerkt van geur of smaak aan de melk hoor
(Yppy gebruikt m trouwens ook voor de melk)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 8 februari 2007 @ 18:21:16 #277
11682 Moonah
Jolie femme
pi_46113876
Ja, zo'n blauwe, zoals Yppy idd ook op de foto heeft. Steriliseren heeft niet geholpen.
Maar wellicht ben ik geurgevoelig.
Laatst een speeltje van Thies ook weggedaan. Stonk echt vies naar PVC. Zat nota bene in de Prenatalbabydoos.
pi_46114818
Ik gebruik die blauwe bakjes voor de hapjes maar ik geloof niet dat ik ze vond stinken eigenlijk. Geen idee of het eten raar smaakt, ik heb er bij Ronja niets van gemerkt (niet dat die zou weten of iets naar rubber of naar broccoli smaakt )

Ik kook trouwens helemaal niets meer uit. Het heetste vaatwasprogramma is voldoende. Flessen worden wat dof idd, maar dat maakt me weinig uit.
pi_46117029
Als je vaatwasser boven de 65 graden gaat is het goed heb ik ergens gelezen.
  Milf donderdag 8 februari 2007 @ 19:49:07 #280
16000 nikky
pi_46117059
Is er ergens een soort van schema wat je kindje hoort te krijgen aan hoeveelheid bij een bepaalde leeftijd per week? Dan weet ik wat ik ongeveer moet invriezen per bakje.

En dan zal ik van de week ook eens beginnen met de ijsklontzakjes.
  Milf donderdag 8 februari 2007 @ 19:51:42 #281
16000 nikky
pi_46117140
Ongeveer hoort te kijgen dan he. Ik weet dat kinderen verschillend zijn. .
  donderdag 8 februari 2007 @ 21:02:53 #282
3011 E.T.
pi_46119542
Je kunt de volgende formule aanhouden:
gewicht in kg's x 150 ml = hoeveelheid per 24 uur.
dit delen door het aantal voedingen per dag is wat ze ongeveer per voeding kan drinken.
De rekensom kan ook gemaakt worden met 115 ml.. En in alle gevallen is het slechts een richtlijn. Meer of minder is geen enkel probleem.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_46121443
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 16:54 schreef nebelung het volgende:

en piglet's collegaatje doet het na elke kolfbeurt als ik dat zo lees. Dat is toch geen doen op het werk?
hihi die is dus wat overactief begrijp ik Die heeft (had toen ze nog kolfde) standaard een pannetje op het fornuis staan hier. En kookte iedere keer snel haar kolf uit. Nu scheelt het dat dat de teamleidster is, met dus alleen administratie tijd, en geen werktijd met kinderen erbij, dan heb je meer tijd
Als wij met zjin 2en op 8 kinderen werken dan heb ik daar echt geen tijd voor. Moet tegen die tijd ook nog maar eens creatief gaan kijken wanneer ik dat kolven dan ga doen, maar dat komt vast goed.
Tijd is in ieder geval op de uni geen enkel probleem. Tussen colleges en practica iig minstens iedere 2 uur een half uur tot een uur pauze.

Thx voor de info iedereen.
pi_46121810
Overigens zie ik op arbo.nl en andere websites over de arbo wet, dat een koelkast aangeraden wordt, maar niet verplicht is.

Lactatieruimten

Lactatie is de melkafscheiding door de moederborst. Die melkafscheiding ontstaat nadat een vrouw een kind heeft gekregen. Wil uw werkneemster haar kind borstvoeding geven? Zorg dan voor een ruimte waar ze kan kolven.

Wat moet?
De ruimte waar uw werkneemster kan kolven, moet aan een aantal voorwaarden voldoen:

De ruimte moet van binnen uit afgesloten kunnen worden.
De ruimte moet voldoende privacy bieden, dus geen inkijk.
De ruimte moet geschikt zijn om uit te kunnen rusten.
In de ruimte moet een (opvouwbaar) bed of een rustbank staan.
Licht uw werkneemster voor over de lactatieruimte.

Wat mag?
Vaak worden lactatieruimten gecombineerd (multifunctioneel) met andere ruimten, zoals een ehbo-kamer, spreekuurkamer van de dokter, of vergaderkamer. Deze ruimte kan ook worden gebruikt als de vereiste rustruimte voor zwangere werkneemsters.

Wat helpt?
Zorg ook voor een plek, zoals koelkast, waar de gekolfde melk tijdelijk bewaard kan worden.

Als iemand ergens weet waar staat dat dat wel verplicht is, dan hoor ik dat graag
  donderdag 8 februari 2007 @ 22:45:35 #285
108648 cattie
lieve moeder
pi_46123683
Volgens mij is een koelkast niet verplicht. Maar als je het goed wilt doen wel bijna noodzakelijk. In mijn avent koeltas kan de melk maximaal 6 uur bewaard worden. Dat is eigenlijk te weinig voor een volle dag. Ik heb gelukkig wel een koelkast tot mijn beschikking.
Je zou eventueel kunnen kijken of er een beetje budget over is voor een minikoelkastje en ik heb ze net op marktplaats gezien voor 20 euro.

Deze is cool! (Wel iets duurder, 45 euro).
  vrijdag 9 februari 2007 @ 12:42:31 #286
94046 PM-girl
pi_46135829
Nou, mijn werkgever heeft dus niet alles voor elkaar. Op de plek waar ik nu nog werk heeft geen rustbed/bank (wel een zitzak overigens!)
Op mijn waarschijnlijk nieuwe werkplek is alleen een onderzoekstafel geloof ik, maar wel diverse koelkasten en afsluitbare ruimtes.
*
pi_46137960
We hebben een K we hebben een O we hebben een L we hebben een LFRUIMTE.
Versierd
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_46138274
  vrijdag 9 februari 2007 @ 15:32:28 #289
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_46141785
mijn kolfruimte is de werkplek van de baas...
1 van de 2 deuren kan afgesloten worden, de gordijnen kunnen dicht, er is electriciteit, verwarming en er staat een bureau met bureaustoel. Ik ben er wel content mee. Je kunt niet alles hebben he?
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  vrijdag 9 februari 2007 @ 17:10:36 #290
94046 PM-girl
pi_46145102
Mwana!
Neuk, idd, niet te klagen. Ik heb ook een tv met DVD-speler!

Jullie hebben het vast al gelezen in O-magazine van het CB, maar ik vond het wel leuk dit hier even te spammen:
*
  vrijdag 9 februari 2007 @ 18:23:18 #291
108648 cattie
lieve moeder
pi_46147357
De cijfers gaan mooi omhoog!
Ik vraag me alleen af waar die 25% zit die na 6 maanden nog volledig bv geeft. Niet in mijn omgeving in ieder geval.
  vrijdag 9 februari 2007 @ 20:15:43 #292
3011 E.T.
pi_46152014
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 18:23 schreef cattie het volgende:
De cijfers gaan mooi omhoog!
Ik vraag me alleen af waar die 25% zit die na 6 maanden nog volledig bv geeft. Niet in mijn omgeving in ieder geval.
En hoe 't komt dat op 6 maanden 't 25% is en op 5 maanden 24%

Ik ken trouwens dat hele O-magazine niet? Ik krijg alleen maar vage eigen folders hier op het CB
  maandag 12 februari 2007 @ 12:25:15 #293
11682 Moonah
Jolie femme
pi_46233764
Bah, ik ben zenuwachtig.
Zo dadelijk heb ik een voorbespreking op mijn werk en tevens een gesprekje met mijn directeur. Ik wil met hem overeen komen dat ik als ik weer ga werken voortaan om uiterlijk 16.15 (ipv 17.30/18 uur) naar huis ga om Thies te voeden. Kolven doe ik in mijn pauzes, dus dat gaat niet van mijn 25%recht af.
Feitelijk zou je denken, geen probleem. Ik ga gewoon niet naar vergaderingen en overleg met collega's kan ook telefonisch of daar wil ik best een keertje voor terug komen.
Maar ik ben zo bang dat hij moeilijk doet. En dat mijn collega's me erop aankijken, het overdreven vinden. Ik heb immers al zo veel ziektewetweken gemaakt, hetgeen organisatorisch natuurlijk erg lastig is op een school (tekort aan invalkrachten, collega's die allerlei extra taken van me hebben moeten overnemen), en nu ga ik weer 'moeilijk' doen. Ja, ik weet het, ik heb recht op voedingsverlof en nee, die ziektewet is ook meer dan legitiem geweest, maar toch. Mijn directeur kan zo'n onvoorspelbare hork zijn, en dit is me zó veel waard.... Ik zit nu al bijna te janken. Ik moet er niet aan denken dat ik ga werken en J de hele dag met een jengelende hongerige Thies zit omdat hij, ondanks het vele vele oefenen, dat flesje maar niet lust....

Sorry hoor, moest het even van me afschrijven....
  maandag 12 februari 2007 @ 12:35:00 #294
94046 PM-girl
pi_46234033
LIeve Moonah, het is gewoon je recht, hoe dan ook. En niet iedereen zal er misschien even blij mee zijn, maar het gaat toch om je mannetje!
Je gaat nu van het ergste uit (ook wel slim, kan het nooit erger worden) (en ik herken het zo, zo doe ik dat ook!), wie weet valt het mee.
Succes in ieder geval!
Misschien slim om te bedenken wat je grens is (bijv. 1 vergadering per week ipv 2, maar dan met kolfrecht?)
*
pi_46234095
Ik kan me je gevoel helemaal voorstellen. Sterkte
  maandag 12 februari 2007 @ 13:24:14 #296
108648 cattie
lieve moeder
pi_46235294
Moonah, ik kan het me goed voorstellen hoe je je voelt. Weet je ons gesprekje nog van een tijd geleden? Jij moedigde me toen aan om wel voor mezelf en de bv op te komen. En nou wil ik jou graag aanmoedigen. Je hebt er recht op en er is altijd wel een oplossing. Laat je niet op je kop zitten door je baas! Sterkte!
pi_46235642
Ik kan het me helemaal voorstellen, inclusief het van te voren al helemaal van je stuk zijn.

Ondertussen zal je er al wel zitten, ik ben benieuwd hoe het gegaan is.
pi_46240010
Moonah, ik hoop dat je gesprek goed gaat! En anders gá je toch gewoon janken? Daar kun jij niets aan doen, maar zijn horkerigheid wel. Thies is gewoon belangrijker, en breng hem aan het verstand hoe lang het nou helemaal duurt. Paar maandjes redderen en dan is hij ineens te groot en zit hij aan de stamppot. Succes!
pi_46243394
Moonah, ik hoop dat het gesprek gewoon meevalt en het straks gaat zoals je graag wilt!
  maandag 12 februari 2007 @ 19:29:44 #300
11682 Moonah
Jolie femme
pi_46248123
Dankjulliewel voor julie support! Dat voelt fijn.
Het gesprek verliep zoals ik wel een beetje had verwacht. Ik zat bij de eerste zinnen al in tranen. Mijn directeur gaat voor de eerste weken met mijn voorstel accoord, op voorwaarde dat hij geen negatieve geluiden van collega's hoort. Daarna 'zullen we wel zien'. Hij verwacht ( ) dat Thies er heus wel aan zal wennen dat er dagen zijn dat hij het flesje moet drinken, en "laten we nu niet op voorhand beren op de weg zien". Hij deed het voorkomen alsof hij me een gunst verleende. Toen heb ik hem er toch maar even tactisch op gewezen dat eea bij wet geregeld is en dat ik op deze manier zo minimaal mogelijk gebruik maak van mijn rechten. Nou, daar had hij nog nooit van gehoord.
Anyway, ik heb (nog...) niet geschermd met de wet, zo lang een confrontatie niet daadwerkelijk nodig is, wil ik die ook niet aangaan. Ik ga er min of meer van uit we deze oplossing kunnen handhaven zolang dat nodig is. Met mijn collega's krijg ik dat wel geregeld (dat merkte ik vanmiddag al. "Meid, je hoeft je naar ons toch niet schuldig te voelen. Overmacht hoor."). Zo niet, dan zal ik niet schromen te gaan stijgeren, want ja, uiteráárd komt Thies op nummer één. Coute que coute....

Pfff, wat een rotgevoel is dat toch. Ik snap nu nog zó veel beter hoe oa Cattie en neuk zich moeten hebben gevoeld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')