abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45952232
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 20:38 schreef owlet het volgende:

[..]

of je maakt gewoon een kolfbeha zodat je ondertussen de privé kan lezen overigens vind ik het wel een goed idee, hoe raar het er ook uit ziet. Mits het een niet-knellende beha is natuurlijk
Fokken terwijl u kolft
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_45952507
Variety is the spice of life
pi_45953109
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 20:38 schreef owlet het volgende:

[..]

of je maakt gewoon een kolfbeha zodat je ondertussen de privé kan lezen overigens vind ik het wel een goed idee, hoe raar het er ook uit ziet. Mits het een niet-knellende beha is natuurlijk
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  † In Memoriam † zaterdag 3 februari 2007 @ 21:08:04 #154
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_45953530
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 20:28 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik heb nog nooit dubbel gekolfd. Maar ik stel het me voor als ontzettend bewerkelijk, waarbij je met een hele stellage voor je lolo's zit nadat je eerst 1001 pwnderdelen in elkaar geschroefd hebt.
Kom ik plaatje tegen:
[afbeelding]
En dat ziet er weer uit als iets wat je voor je rack zet, knopje aan en klateren maar.

Welk beeld klopt?
Hangt van je lolo's af. Ik had gewoon een hand per (uitbundige) lolo nodig om een cone tegenaan te houden.
Maar wel in tien minuten klaar. En deze kolf (ja, 't is de Ameda) is heel makkelijk schoon te maken.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  zondag 4 februari 2007 @ 10:12:10 #155
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_45964194
Moonah: je laatste post aan mij gericht liet duidelijk blijken dat je begrijpt hoe ik me voel en je beschreef het ook gelijk goed. Ik sta best met de rug tegen de muur. Ik probeer me er nu overheen te zetten en er het beste van te maken. Aangezien handmatig kolven dan waarschijnlijk al helemaal niet lukt en de Medela mini teveel herrie maakt en me pijn doet ben ik nu toch overstag gegaan en heb op advies van velen de Medela Swing besteld. Ik ga neusspray kopen en dan lukt het me vast die weken door te komen
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_45965115
quote:
Op zondag 4 februari 2007 10:12 schreef Neuk het volgende:
Moonah: je laatste post aan mij gericht liet duidelijk blijken dat je begrijpt hoe ik me voel en je beschreef het ook gelijk goed. Ik sta best met de rug tegen de muur. Ik probeer me er nu overheen te zetten en er het beste van te maken. Aangezien handmatig kolven dan waarschijnlijk al helemaal niet lukt en de Medela mini teveel herrie maakt en me pijn doet ben ik nu toch overstag gegaan en heb op advies van velen de Medela Swing besteld. Ik ga neusspray kopen en dan lukt het me vast die weken door te komen
Klinkt goed Neuk, succes!
  zondag 4 februari 2007 @ 11:32:31 #157
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45965308
Neuk, die neusspray krijg je op recept vergoed van je verzekering. Ik hoop van harte voor je dat je met deze keuze je BV goed op peil kunt houden.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 4 februari 2007 @ 12:05:29 #158
108648 cattie
lieve moeder
pi_45965924
Neuk, wat fijn dat je een beslissing heft genomen. Het gaat vast lukken!

Zoals ik al in het moederstopic heb gezegd ga ik 1 voeding afbouwen en dus verwisselen voor een flesje (kv, water of sap), zodat Ive toch meer aan het flesje went. En ik hou nog 7 voedingen over om lekker bv te geven en er van te genieten.
  zondag 4 februari 2007 @ 12:18:55 #159
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_45966197
quote:
Op zondag 4 februari 2007 11:32 schreef Moonah het volgende:
Neuk, die neusspray krijg je op recept vergoed van je verzekering. Ik hoop van harte voor je dat je met deze keuze je BV goed op peil kunt houden.
dat wist ik dus niet. Ga morgen effe bellen als ik er aan denk. Kan ik dan gewoon zeggen dat het voor de TSR is? Die krijg ik nl niet meer aan de linkerkant. Rechts wel geloof ik

Ik ben ook van 'campinatiet' gewisseld. Eerst was dat mijn linker, en sinds deze week rechts. Raar he? Ik had op een ochtend een harde plek links en nadat die weg was kreeg ik vrijwel niets meer uit die kant. Rechts opeens wel veel meer...
Iedere golf van de zee,
pi_45966678
quote:
Op zondag 4 februari 2007 12:18 schreef Neuk het volgende:

[..]

dat wist ik dus niet. Ga morgen effe bellen als ik er aan denk. Kan ik dan gewoon zeggen dat het voor de TSR is? Die krijg ik nl niet meer aan de linkerkant. Rechts wel geloof ik
Volgens mij is hij ook niet te koop zonder recept...
  zondag 4 februari 2007 @ 12:43:26 #161
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_45966887
Dubbel kolven wordt vlug makkelijker hoor! In het begin zat ik als een soort oma, krom met twee handen vol. Inmiddels kan ik het half liggend of zittend met een halve hand, dus ondertussen tijd om te lezen/zappen/sudoko'en!

Neuk, succes!

Mwana, mini elctric plus maakt veel herrie en kolft ok, maar ik was de luxe gewend van mijn gehuurde kolf. Maar ik ben geen gemiddelde kolfster, het gaat bij mij erg makkelijk dus ik weet niet of die kolf voor iedereen prettig is.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zondag 4 februari 2007 @ 12:44:02 #162
94046 PM-girl
pi_45966915
Trouwens, niemand hier onder de indruk van mijn Zendium met colostrum verhaal, of poetsen jullie allemaal met Prodent?
*
pi_45969682
quote:
Op zondag 4 februari 2007 12:44 schreef PM-girl het volgende:
Trouwens, niemand hier onder de indruk van mijn Zendium met colostrum verhaal, of poetsen jullie allemaal met Prodent?
ik ben heeeeeeel erg onder de indruk. Ik geloof dat ik het eigenlijk niet had willen weten
Gelukkig poets ik met Parodontax. Alhoewel,misschien zit het daar ook wel in Vanavond even de verpakking checken.
pi_45971164
quote:
Op zondag 4 februari 2007 12:44 schreef PM-girl het volgende:
I'm in denial
  zondag 4 februari 2007 @ 23:31:59 #165
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_45993867
ach colostrum... beter dan stierespermies, lijkt mij
Iedere golf van de zee,
pi_45998578
quote:
Op zondag 4 februari 2007 23:31 schreef Neuk het volgende:
ach colostrum... beter dan stierespermies, lijkt mij
Heb jij dat in jouw tandpasta?
  maandag 5 februari 2007 @ 09:45:46 #167
144006 chacama
Ondernemend!
pi_45999596
Maud heeft besloten dat ze het nachtritme anders in deelt. We zaten best wel lekker.
07:00
ergens tussen 10 en half elf
ergens tussen 2 en half 3
ergens tussen half 6 en zes uur
clusteren tussen 6 en 8
ergens tussen 11 uur en half 12
en dan rond 3 uur
(en dan eigenlijk pas weer om 7 uur)
om nu tussen 5 en half 6 al weer trek te hebben.
Dan geef ik 1 borst en slaapt ze weer verder. Om 7 uur drinkt ze dan de andere en vaak ook nog ene beetje uit de eerste.

Heb met F. afgesproken dat als Maud in maart nog niet doorslaapt hij de laatste voeding gaat doen. Ik wil dan rond half 10 kolven en dan om 10 uur in mijn bed liggen. Dat slaap ik in elk geval het eerste stuk 5 uur achter elkaar en dan nog eens 3 tot 4 uur erna. Nu kan ik in de ochtend nog even rusten, maar dat zal vanaf maart niet meer kunnen.

Gebruik Elmex....
pi_46000387
quote:
Op maandag 5 februari 2007 09:45 schreef chacama het volgende:
Maud heeft besloten dat ze het nachtritme anders in deelt. We zaten best wel lekker.
07:00
ergens tussen 10 en half elf
ergens tussen 2 en half 3
ergens tussen half 6 en zes uur
clusteren tussen 6 en 8
ergens tussen 11 uur en half 12
en dan rond 3 uur
(en dan eigenlijk pas weer om 7 uur)
om nu tussen 5 en half 6 al weer trek te hebben.
Dan geef ik 1 borst en slaapt ze weer verder. Om 7 uur drinkt ze dan de andere en vaak ook nog ene beetje uit de eerste.

Heb met F. afgesproken dat als Maud in maart nog niet doorslaapt hij de laatste voeding gaat doen. Ik wil dan rond half 10 kolven en dan om 10 uur in mijn bed liggen. Dat slaap ik in elk geval het eerste stuk 5 uur achter elkaar en dan nog eens 3 tot 4 uur erna. Nu kan ik in de ochtend nog even rusten, maar dat zal vanaf maart niet meer kunnen.

Gebruik Elmex....
Lijkt op on schema
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  maandag 5 februari 2007 @ 11:03:41 #169
144006 chacama
Ondernemend!
pi_46001232
We schelen ook maar een week of zo. Dus wat dat betreft is het wel een gerusstelling dat het erbij hoort.

Heb trouwens de slokken geteld die Maud neemt (al een aantal dagen) En kom elke keer op ca. 250 slokken per voeding. Uit de fles krijgt ze 120 ml. Dat zou dus ca. een halve ml per slok zijn. Kan ik toch een beetje in de gaten houden of ze minder/meer drinkt en of ik de voeding in de flessen moet op gaan voeren op een gegeven moment.
pi_46002098
quote:
Op maandag 5 februari 2007 11:03 schreef chacama het volgende:
We schelen ook maar een week of zo. Dus wat dat betreft is het wel een gerusstelling dat het erbij hoort.
Hehehe idd daar is deze rubriek voor!
Gisteren waren hier de ouweluitjes op bezoek. Mijn neefje, 6 weken ouder dan Nune, is dus zo'n perfect kind: slaapt vanaf de eerste week door, altijd lachen, alleen chaggie als hij wakker gemaakt wordt. En dat komt allemaal door De Fles. Blijkbaar.
Het ís gewoon een heel lief jochie hoor, ik word soms dat gevergelijk zo zat.
quote:
Heb trouwens de slokken geteld die Maud neemt (al een aantal dagen) En kom elke keer op ca. 250 slokken per voeding. Uit de fles krijgt ze 120 ml. Dat zou dus ca. een halve ml per slok zijn. Kan ik toch een beetje in de gaten houden of ze minder/meer drinkt en of ik de voeding in de flessen moet op gaan voeren op een gegeven moment.
Das ook een slim idee! Ga als mijn nieuwe kolf binnen is ook aan het flessen hier voor straks, misschien kan ik me e r nog aan vasthouden
  maandag 5 februari 2007 @ 11:42:01 #171
11682 Moonah
Jolie femme
pi_46002221
Wááát!?
Slokken tellen??!
Wel slim als je twijfelt of je kind wel genoeg binnenkrijgt!

En wat is een perfect kind? Duh.
Thies wordt nog steeds 1 á 2x per nacht wakker, hij heeft totaal geen ritme (naja, soms een paar dagen ). Maar wat een heerlijk ventje zeg!
pi_46002712
haha die kolf-bh

chacama slim om de slokken te tellen.
maud weet wel hoe ze mama wakker moet houden.

mwana een perfect kind??? bestaat dat? geloof er niks van.
pmgirl Zendium met colostrum. hoe kom je daarop?

heb niet alles terug gelezen beetje teveel van het goede voor mij.
wilde nog even zeggen dat jullie kanjers zijn.
heb echt respect voor jullie dat jullie zo kunnen doorzetten ondank alles.
mama van 3 kids!
  maandag 5 februari 2007 @ 12:01:27 #173
144006 chacama
Ondernemend!
pi_46002734
En nu dat Thies ziek is, zal dat ritme wel ver te zoeken zijn of niet?
  maandag 5 februari 2007 @ 12:12:36 #174
11682 Moonah
Jolie femme
pi_46003029
quote:
Op maandag 5 februari 2007 12:01 schreef chacama het volgende:
En nu dat Thies ziek is, zal dat ritme wel ver te zoeken zijn of niet?

Maar dat boeit niet.
Lekker veel op verzoek!
  maandag 5 februari 2007 @ 12:13:13 #175
11682 Moonah
Jolie femme
pi_46003049
Hey Popples!
Geef jij nog BV? Ben het even kwijt....
  maandag 5 februari 2007 @ 12:23:29 #176
94046 PM-girl
pi_46003305
quote:
Op maandag 5 februari 2007 12:00 schreef Popples het volgende:
mwana een perfect kind??? bestaat dat? geloof er niks van.
pmgirl Zendium met colostrum. hoe kom je daarop?
Ik kom er niet op, ik heb het alleen, Zendium heeft het patent

Hier is de pijn weer weg, tenminste minder.

Gisteren dronk Simon niet genoeg waardoor ik op den duur plofte. Ik was bij mijn ouders en had natuurlijk geen kolf bij me.
Toen maar even op de badkamer gemolken , ging best aardig, de druk flink kunnen verlichten en gelukkig werd Simon weer wakker!

Moonah, ondanks de zieke Thies klink je wel relaxed, over dat hij geen ritme heeft. Zo te lezen voel je je er nu goed bij!
*
pi_46003858
quote:
Op maandag 5 februari 2007 12:13 schreef Moonah het volgende:
Hey Popples!
Geef jij nog BV? Ben het even kwijt....
ja tuurlijk. alleen hebben we vrijdag besloten om 2 flesjes te geven voor de rust.
het is echt af en toe een geworstel. heb er lang over moeten doen want tuurlijk wil je volledig geven.
het lukt me gewoon niet om veel te reageren mevrouw is veel wakker.

pm -girl dat wist ik niet.

moonah sterkte met thies.
mama van 3 kids!
pi_46004537
quote:
Op maandag 5 februari 2007 11:42 schreef Moonah het volgende:
Thies wordt nog steeds 1 á 2x per nacht wakker, hij heeft totaal geen ritme (naja, soms een paar dagen ). Maar wat een heerlijk ventje zeg!
Fijn om dit te lezen Moonah!
Ik denk dat mee gaan in het ritme van je kind het makkelijkste is. Al is dat natuurlijk anders als je nog met een baby zit die regelt, springt of op een andere manier gek doet
Een week geleden dacht ik dat ik echt niet meer kon van vermoeidheid. Ik was in staat haar op haar eigen kamer te laten slapen, door te laten huilen of KV te gaan geven in de nacht. Niet dat ik dat wilde, maar ik had echt het overzicht niet meer.
Tot ze uitgesprongen was en ineens bleek dat het niet die nachtvoedingen zijn die me nekken maar het gebrek aan ritme overdag tijdens zulke periodes.
Nu zit ze weer in haar eigen ritme en dan maken die nachtvoedingen ook niet veel meer uit.
pi_46005977
Neuk, zo goed van je dat je voor jezelf een beslissing hebt genomen!
  maandag 5 februari 2007 @ 14:04:31 #180
11682 Moonah
Jolie femme
pi_46006087
quote:
Op maandag 5 februari 2007 13:10 schreef owlet het volgende:
Ik was in staat haar op haar eigen kamer te laten slapen, door te laten huilen of KV te gaan geven in de nacht. Niet dat ik dat wilde, maar ik had echt het overzicht niet meer.
Oeh, owlet...
Dan was je er écht erg aan toe. Nu weer beter begrijp ik?

En PM (en ook owlet), ja, ik heb me er gewoon helemaal bij neergelegd dat Thies niet echt een ritme heeft. En ik voel me er uitstekend bij. het is niet altijd handig voor mij, maar ach.... We zijn al bijna 4 maanden onderweg en ik trek het nog steeds prima, dus waarom moeilijk gaan doen? En hoe het gaat als ik straks (2 dagen maar) weer werk, dat zien we dan wel weer. Het flesje gaat iig ietsje beter.
pi_46006266
Moonah, Fons heeft ook totaal geen ritme. En mams en paps ook niet, dus we vinden dat wel goed zo.
Alleen beetje lastig als ze ernaar gaan vragen, CB en zo, maar dan verzin ik wel iets.
  maandag 5 februari 2007 @ 14:19:02 #182
11682 Moonah
Jolie femme
pi_46006522
quote:
Op maandag 5 februari 2007 14:10 schreef Bass-Miss het volgende:
En mams en paps ook niet, dus we vinden dat wel goed zo.
Nee, wij zijn idd ook niet zo ritmisch!
quote:
Alleen beetje lastig als ze ernaar gaan vragen, CB en zo, maar dan verzin ik wel iets.
Oh, ik had me al bedacht dat ik me daar niets meer van ga aantrekken op dit vlak.
Dus ik ga ook geen smoesjes bedenken.
pi_46006684
quote:
Op maandag 5 februari 2007 14:19 schreef Moonah het volgende:

Oh, ik had me al bedacht dat ik me daar niets meer van ga aantrekken op dit vlak.
Dus ik ga ook geen smoesjes bedenken.
Ik wou dat eigenlijk ook niet doen, maar heb geen zin meer in gepreek dat ik er onderdoor ga gaan en dat ze me bekijken als een dom kalf omdat ik mn kind bij ons in bed laat slapen.
  maandag 5 februari 2007 @ 14:26:04 #184
11682 Moonah
Jolie femme
pi_46006747
quote:
Op maandag 5 februari 2007 14:23 schreef Bass-Miss het volgende:
een dom kalf
Meeeuuuh!
pi_46007081
quote:
Op maandag 5 februari 2007 14:04 schreef Moonah het volgende:

[..]

Oeh, owlet...
Dan was je er écht erg aan toe. Nu weer beter begrijp ik?
Ja hoor, zo af en toe heb ik zo'n week maar na even uithuilen, uitslapen en uitwaaien gaat het dan weer

Om weer on-topic te blijven, het hele tandjes-gebeuren valt me alles mee. Het voeden duurt wat langer want ik koppel haar af zodra ze bijt en als ze dat een paar keer doet dan gata ze van de borst af en proberen we het een minuut of vijf later weer. Het blijft vreemd om zo'n kleintje al echt een beetje op te moeten voeden
pi_46008033
Ik heb het gedáán. Op haar eigen kamer gelegd. Toen was ze ouder al hoor, een maand of 9/10 schat ik, ik weet het niet meer precies. Ik was doodop. Bleek dat ik toen zelf helemaal niet meer kon slapen . Ik wist niet wat er in dat kamertje gebeurde, was er niet gerust op, het was een raar gevoel. Op een gegeven moment kon ik dat wel weer overgeven ook, maar och hemel.... Inmiddels slaapt ze tegenwoordig weer regelmatig bij ons ivm het kiezengedoe.

Doorslapen, wat is dat precies? Dat ze nooit wakker worden? Nou, wakker worden gebeurd hier regelmatig, maar met een paar minuten borst slaapt ze zo door. Rust voor iedereen. Ik vind het prima zo Hier hebben we trouwens overdag wat regelmaat verkregen toen ze echt goed ging eten met de bijvoeding. Dan heb je toch 3 maaltijden per dag, keurig aan de tafel enzo. Net echt
  maandag 5 februari 2007 @ 16:47:17 #187
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_46011381
quote:
Op maandag 5 februari 2007 14:00 schreef nebelung het volgende:

Neuk, zo goed van je dat je voor jezelf een beslissing hebt genomen!
Hartstikkke bedankt. Ik geloof dat ik me er aardig bij neer kan leggen.
quote:
Op maandag 5 februari 2007 14:04 schreef Moonah het volgende:

[..] En hoe het gaat als ik straks (2 dagen maar) weer werk, dat zien we dan wel weer. Het flesje gaat iig ietsje beter.
Dat kan nog best wel eens mee gaan vallen! Hier was het ritme met meer regelmaat ver te zoeken dan dat het er was en sinds ik werk is het gewoon om de 3-4 uur. Soms zelfs langer! Ik heb het idee dat ik mijn kindje hierdoor iets beter ben gaan begrijpen. Hij vindt het zelf ook wel prettig heb ik het idee. Als hij wil kan hij vaker krijgen maar hij vraagt er niet vaker of eerder om. Overmorgen wordt hij weer gewogen op het CB. Ik ben heel benieuwd! Moeders denken volgens mij veel en veel te snel dat hun kind wat tekort komt of te weinig krijgt.
Iedere golf van de zee,
  maandag 5 februari 2007 @ 17:24:48 #188
11682 Moonah
Jolie femme
pi_46012759
quote:
Op maandag 5 februari 2007 16:47 schreef Neuk het volgende:
Moeders denken volgens mij veel en veel te snel dat hun kind wat tekort komt of te weinig krijgt.
Ik denk niet zo zeer dat hij te weinig krijgt, ik wil gewoon niet dat hij huilt omdat hij honger heeft. En nee, hij zal heus niet verhongeren als ik hem een half uurtje zou laten huilen (zoals een vriendin laatst tactisch opmerkte ), maar ik wil dat gewoon niet. Ik zie het nut er niet van in. Als ik honger (naja 'trek') heb, of ik wil wat drinken, dan doe ik dat ook. Nah, ik kan me zo voorstellen dat dat bij een baby ook zo is.
En soms is het hier ook om de 3-4 uur, soms zit er zelfs 6 uur tussen twee voedingen. Maar op een dag als vandaag meldt hij zich om de twee uur.
En idd Nebelung, ik had ook al gedacht dat er tegen de tijd van het bijvoeden automatisch wel wat regelmaat gaat ontstaan. En zo niet, dan zien we dat dan wel weer.
  maandag 5 februari 2007 @ 17:25:49 #189
11682 Moonah
Jolie femme
pi_46012792
quote:
Op maandag 5 februari 2007 16:47 schreef Neuk het volgende:
Hij vindt het zelf ook wel prettig heb ik het idee. Als hij wil kan hij vaker krijgen maar hij vraagt er niet vaker of eerder om.
Bij Brent regelt het zich dus ook vanzelf.
Wanneer is je cursus?
  maandag 5 februari 2007 @ 18:15:38 #190
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_46014258
quote:
Op maandag 5 februari 2007 17:25 schreef Moonah het volgende:

[..]

Bij Brent regelt het zich dus ook vanzelf.
Wanneer is je cursus?
vanaf volgende week...
Iedere golf van de zee,
pi_46014682
quote:
Op maandag 5 februari 2007 18:15 schreef Neuk het volgende:

[..]

vanaf volgende week...
Iiiih.
Ik zie vanaf de 19e een zwarte afgrond afdoemen die ik vol moet gaan zien te pompen met de Avent Isis
  Milf maandag 5 februari 2007 @ 19:49:05 #192
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_46017560
quote:
Op maandag 5 februari 2007 18:30 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Iiiih.
Ik zie vanaf de 19e een zwarte afgrond afdoemen die ik vol moet gaan zien te pompen met de Avent Isis
Ik zit al wat te oefenen met de Isis van Avent. De handkolf heb ik hier. Prima ding en ben er best tevreden over.
Wat ik mij wel afvraag. Je kunt de melk een dag achterin de koelkast bewaren. Is het dan normaal dat de melk zich "scheid"? Waterige massa onder en wit boven?

Ik hoef pas in April elke dag aan dat ding geloven maar wil nu wel vast gaan oefenen en een voorraad aanleggen voor als ze naar de opvang gaat.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_46017710
Moedermelk mag langer in de koelkast hoor nikky
In de OP staat een bewaarschema.

Het is normaal dat er laagjes ontstaan, vet scheidt van het water zeg maar

Oefenen is echt heel slim!!

Hoe gaat het de pijn? Is dat over?
En hoe is het met Dana?
  Milf maandag 5 februari 2007 @ 20:14:38 #194
16000 nikky
pi_46018566
quote:
Op maandag 5 februari 2007 19:53 schreef nebelung het volgende:
Moedermelk mag langer in de koelkast hoor nikky
In de OP staat een bewaarschema.

Het is normaal dat er laagjes ontstaan, vet scheidt van het water zeg maar

Oefenen is echt heel slim!!

Hoe gaat het de pijn? Is dat over?
En hoe is het met Dana?
Ah oke, dan weet ik dat er "laagjes" kunnen ontstaan . Dank je.

Ik heb soms nog steeds pijn. Vooral als het madammake niet snel genoeg gaat dat die borst in de mond kan worden genomen hahaha . De pijn is soms heel pijnlijk dat ik het liefste wil gillen( maar niet doe ) en soms dan is het maar een beetje pijnlijk. Ik leg ook op verschillende manieren aan. De buik buik methode die iedereen wel kent en de zogenaamde rugby methode om de borst goed geheel leeg te krijgen.

Ik heb het idee dat ik dan niet goed aanleg aangezien het de ene keer pijnlijker is dan de andere keer.

Met Dana gaat het goed. Ze heeft lekere hamsterwangetjes en ziet er erg tevreden uit. En er gaat geen luier voorbij die niet vol is. Dus hoef me geen zorgen te maken dat ze eventueel te weinig krijgt.
Ze heeft wel vaak last van krampjes. Dan maak ik wat venkelthee klaar en geeft dit aan haar ( afgekoelt uiteraard ) en dit werkt erg goed.
Aankomende woensdag kan ik naar het zogenaamde weeguurtje. Eens kijken wat ze is gegroeid.

En ik zal de OP eens wat beter gaan bestuderen
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_46018633
nikky ik had hier nog een linkje voor je neergezet over dat aanleggen Borstvoeding deel 28

Klinkt harstikke goed zoals het gaat met het kleine dametje
  Milf maandag 5 februari 2007 @ 20:26:05 #196
16000 nikky
pi_46019065
quote:
Op maandag 5 februari 2007 20:16 schreef nebelung het volgende:
nikky ik had hier nog een linkje voor je neergezet over dat aanleggen Borstvoeding deel 28

Klinkt harstikke goed zoals het gaat met het kleine dametje
Ik heb die pagina net zitten lezen . En de linkjes onderaan die pagina ook. En ik zie dat ik al vermoedde wat niet zo goed gaat. Mevrouw is ongeduldig en opent daardoor haar mondje niet helemaal waardoor ze alleen mijn tepel in de mond heeft en de tepelhof doet dan niet meer mee. Ik zal daar eens wat beter op gaan letten.

Dank je wel. .
pi_46019466
quote:
Op maandag 5 februari 2007 20:14 schreef nikky het volgende:
Ze heeft wel vaak last van krampjes. Dan maak ik wat venkelthee klaar en geeft dit aan haar ( afgekoelt uiteraard ) en dit werkt erg goed.
je verhaal (krampjes, pijnlijk aanleggen en veel aankomen) klinkt een beetje als te veel melk. Dat is de grootste veroorzaker van krampjes bij borstgevoede babies. Verkeerd aanhappen zou daar ook van kunnen komen omdat het kindje de melkstroom dan niet aan kan en snel en slordig hapt, loslaat en drinkt.
Wat dan zou kunnen helpen is van te voren de hardste stroom weg laten lopen in een doek (bijv. eerst aan laten zuigen en dan bij de toeschietreflex loshalen en even wachten tot het niet meer spuit). Tussendoor een boer laten doen wil ook wel helpen.
En als je lang met echt volle borsten zit helpt het over het algemeen beter om één keer goed beide borsten leeg te kolven na een voeding dan om steeds kleine beetjes te kolven. Je borsten beginnen dan als het ware met een verse start.
Het begint zo langzamerhand een beetje een stokpaardje te worden, excuses daarvoor, maar een te hoge productie komt gewoon veel vaker voor dan een te lage productie. Alleen hoor je er niets over omdat het een luxeprobleem is, terwijl je er echt knap last van kan hebben.

edit: fijn trouwens dat het zo goed gaat verder! En ook mooi dat je een deel van het "probleem" al hebt gevonden op die site!
  Milf maandag 5 februari 2007 @ 20:42:40 #198
16000 nikky
pi_46019793
quote:
Op maandag 5 februari 2007 20:34 schreef owlet het volgende:

[..]

je verhaal (krampjes, pijnlijk aanleggen en veel aankomen) klinkt een beetje als te veel melk. Dat is de grootste veroorzaker van krampjes bij borstgevoede babies. Verkeerd aanhappen zou daar ook van kunnen komen omdat het kindje de melkstroom dan niet aan kan en snel en slordig hapt, loslaat en drinkt.
Wat dan zou kunnen helpen is van te voren de hardste stroom weg laten lopen in een doek (bijv. eerst aan laten zuigen en dan bij de toeschietreflex loshalen en even wachten tot het niet meer spuit). Tussendoor een boer laten doen wil ook wel helpen.
En als je lang met echt volle borsten zit helpt het over het algemeen beter om één keer goed beide borsten leeg te kolven na een voeding dan om steeds kleine beetjes te kolven. Je borsten beginnen dan als het ware met een verse start.
Het begint zo langzamerhand een beetje een stokpaardje te worden, excuses daarvoor, maar een te hoge productie komt gewoon veel vaker voor dan een te lage productie. Alleen hoor je er niets over omdat het een luxeprobleem is, terwijl je er echt knap last van kan hebben.

edit: fijn trouwens dat het zo goed gaat verder! En ook mooi dat je een deel van het "probleem" al hebt gevonden op die site!
Ik heb idd teveel melk. Ze drinkt per keer ook maar uit 1borst en niet uit twee. Soms gaat het zo verschrikkelijk snel dat ze zich verslikt en half aan het stikken is. Mijn toeschietreflex wordt al geactiveerd zodra ze begint te huilen op het etenstijdsstijp haha. Zoogcompressen? Ik hoef ze net zo goed niet te gebruiken. Als Dana begint te huilen loop ik al half leeg ..
Ik kolf nu af na het voeden zodat de borst redelijk leeg raakt
( en ik ene voorraad kan aanleggen ). Want na de voeding wil ze na tien minuten nog een toetje en dan kan ze het allerlaatste restje eruit drinken.

En dank je wel voor je tip. Ik wist niet dat krampjes ook daaraan konden liggen. Ik dacht namelijk dat als Dana teveel zou krijgen dit zou uitspuugen als een reflex van haar lichaam "ik heb genoeg" zoals je bij veel babies ziet. Alleen zij spuugt nooit, vandaar dat ik mij in het begin wat zorgen heb gemaakt of ze wel genoeg kreeg.
pi_46021358
quote:
Op maandag 5 februari 2007 19:49 schreef nikky het volgende:

[..]

Ik zit al wat te oefenen met de Isis van Avent. De handkolf heb ik hier. Prima ding en ben er best tevreden over.
Wat ik mij wel afvraag. Je kunt de melk een dag achterin de koelkast bewaren. Is het dan normaal dat de melk zich "scheid"? Waterige massa onder en wit boven?
Yup, dat is het vet wat boven komt drijven, jeweetwel. waar ze die lekkere spekrolletjes van krijgen
quote:
Ik hoef pas in April elke dag aan dat ding geloven maar wil nu wel vast gaan oefenen en een voorraad aanleggen voor als ze naar de opvang gaat.
Ik krijg m morgen
  maandag 5 februari 2007 @ 21:49:02 #200
94046 PM-girl
pi_46022341
Nikky wat fijn dat het goed gaat! En verkeerd aanleggen kan echt heel pijnlijk zijn.

Owlet,gelukkig voel je je weer wat beter!
*
  maandag 5 februari 2007 @ 21:53:01 #201
11682 Moonah
Jolie femme
pi_46022519
quote:
Op maandag 5 februari 2007 20:26 schreef nikky het volgende:
Mevrouw is ongeduldig en opent daardoor haar mondje niet helemaal waardoor ze alleen mijn tepel in de mond heeft en de tepelhof doet dan niet meer mee. Ik zal daar eens wat beter op gaan letten.
Tip die ik van Nebelung heb gekregen en die bij ons werkt als een tiet:
Bied je tepel tussen haar neusje en mondje aan. Dan moet ze een echt grote hap nemen!

En welkom bij de Campinatietenclub!

Neuk, nieuwe kolf en spray al in tha house?
pi_46022811
Nikky, wat fijn dat het zo goed loopt die bv. Nu het happen nog wat verbeteren en dan is het helemaal fijn

Hier lukt het dubbelvoeden nog steeds. Het lijkt me heerlijk om 's nachts alleen de borst te hoeven geven. Ik begin daar altijd mee en dan lig ik zo heerlijk met mijn ogen dicht en doezel zo een beetje weg. Helaas moet er daarna nog een fles in en dat is dan wel weer zwaar. Maar zo lang het gaat, gaan we ermee door

PM, hoe is het daar? Nog steeds last?
  dinsdag 6 februari 2007 @ 07:06:47 #203
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_46030892
quote:
Op maandag 5 februari 2007 21:53 schreef Moonah het volgende:

[..]
Neuk, nieuwe kolf en spray al in tha house?
Nee, ik denk vandaag. We hebben wel weer spruw in tha house! Morgen heb ik een afspraak bij de HA, tevens voor de neusspray. Dit keer heb ik er ook veel last van. Wat kan dat pijn doen, zeg!
Iedere golf van de zee,
pi_46031509
Dat spruw is wel een rotding Neuk Ik hoop dat je er snel weer vanaf bent.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 10:18:53 #205
94046 PM-girl
pi_46033057
Wat goed Snoopy, dat het zo lukt he! En dat flesje 's nachts, ik kan er helemaal inkomen....

Neuk, he gatver al weer. Balen zeg, hopen dat het vlug weer overwaait!

Hier heb ik iets minder last, maar wel velletjes op de tepel en soms ineens wel erge pijn. Dus zometeen even overleg met ha.
Mijn kolf doet overigens vreemd (typisch, het gebeurt alleen op het werk). Het deel boven het membraam loopt vol, het membraam opent niet meer zomaar, alsof het geplakt zit. Op den duur loopt de melk dus de schelp in en dus het slangetje naar de motor
Iemand bekend met dit probleem en vooral de oplossing?
*
pi_46034135
Getver, wéér spruw! Sterkte Neuk. When it rains, it pours....

Pm, ik heb het zelf nooit gehad maar ik zou wel alvast een nieuw membraampje aanvragen. Die sturen ze meestal zo op en dan kan je het morgen of overmorgen al in huis hebben.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 11:07:32 #207
94046 PM-girl
pi_46034209
Goede tip Owlet! Ik heb er zelf nog 2 reserve liggen, dus nu hoeft het niet, maar misschien in de toekomst wel eens! Ik zal de andere er eens opzetten.
*
pi_46037261
Hoei, ik heb net met mijn kewle nieuwe apparaatje ruim 40 ml gekolfd uit een bijna lege borst waar nooit iets uitkwam met mijn oude martelwerktuigen.
Kleine stapjes zijn ook stapjes he. En de volgende keer doe ik het dus op een moment dat de baby niet ligt te jengelen, nog een beperkende factor die vlekkeloos omspeeld werd
pi_46037290
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 07:06 schreef Neuk het volgende:

[..]

Nee, ik denk vandaag. We hebben wel weer spruw in tha house! Morgen heb ik een afspraak bij de HA, tevens voor de neusspray. Dit keer heb ik er ook veel last van. Wat kan dat pijn doen, zeg!
Aah gatverrrr...spruw is stout!
Bij mijn eerste vreselijk gehad, tot aan het op zakdoeken kauwen bij het voeden toe... Let heel goed op hoe je aanlegt en knuffel je ha eens idd. Sterkte!
  dinsdag 6 februari 2007 @ 14:17:27 #210
11682 Moonah
Jolie femme
pi_46039649
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 12:54 schreef Mwanatabu het volgende:
en knuffel je ha eens idd.

Kut Neuk.
Bij ons is het ook nog steeds niet helemaal weg, maar gelukkig geen last meer ervan.
Let je op met evt melk invriezen nu? Die moet je merken he!

Mwana, kewl!
  dinsdag 6 februari 2007 @ 15:29:02 #211
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_46041815
Zo'n grote voorraad heb ik niet meer. Door alle stress verbruikt, Moonah.
Stress is wel effe voorbij hihihihihihihi Om een lang verhaal kort te maken: De cursus is afgezegd/uitgesteld Ik kreeg begrip voor de situatie Er viel letterlijk een last van mijn schouders

En de nieuwe kolf? Mooi apparaatskie! Kolft liters meer (ben het nu aan het doen voor het eerst, kinky he? )
Iedere golf van de zee,
  dinsdag 6 februari 2007 @ 15:36:43 #212
11682 Moonah
Jolie femme
pi_46042075
Neuk!
Wat geweldig voor jullie! gefeliciteerd!
pi_46042359
neuk de opluchting straalt uit je schrijfseltje. Fijn joh!
  dinsdag 6 februari 2007 @ 15:46:25 #214
108648 cattie
lieve moeder
pi_46042436
Neuk, geweldig , wat zal dat een opluchting zijn!
  dinsdag 6 februari 2007 @ 15:48:58 #215
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_46042522
Neuk wat ontzettend fijn voor je!
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_46043813
Neuk, dat is goed nieuws
  dinsdag 6 februari 2007 @ 16:30:19 #217
24188 Belana
kloon van belana
pi_46043907
Neuk, wat goed zeg! goed nieuws!
stormy waters...
sailin'
pi_46044084
Mooi zo Neuk! Lekker he?
  dinsdag 6 februari 2007 @ 17:26:14 #219
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_46045928
Heerlijk!

En ik heb niet te weinig melk! Hartstikke veel juist! Goh.... Ik was echt verbaasd

kolvuh!!!!!!!!!!!!!
Iedere golf van de zee,
pi_46047857
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 17:26 schreef Neuk het volgende:
Heerlijk!

En ik heb niet te weinig melk! Hartstikke veel juist! Goh.... Ik was echt verbaasd

[afbeelding]kolvuh!!!!!!!!!!!!! [afbeelding]
Kolvuh
Nu nog een tijdstip zien te vinden dat ik a) melk heb b) niemand zeikend aan mijn rok hangt of c) iemand belt. Of leren hier dwars doorheen te kolven, straks op mijn cursus zal de entourage ook niet als thuis zijn ws.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 20:24:49 #221
144006 chacama
Ondernemend!
pi_46052428
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 18:29 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Kolvuh
Nu nog een tijdstip zien te vinden dat ik a) melk heb b) niemand zeikend aan mijn rok hangt of c) iemand belt. Of leren hier dwars doorheen te kolven, straks op mijn cursus zal de entourage ook niet als thuis zijn ws.
Inderdaad even jezelf uitzetten en de rest om je heen laten gebeuren. Fleur helpt me tegenwoordig met de kolf. Zij zet hem aan en uit. En daardoor laat ze me tussendoor met rust, alhoewel ze wel vol fasinatie (heel vout geschrijft) kan kijken hoe de straatjes uit mijn borst komen.

Nikky fijn dat het zo lekker loopt. Te veel melk, kan inderdaad heel veel krampjes opleveren, Maud had daar ook last van, maar inmiddels is productie afgesteld op vraag. Gelukkig

Neuk...pffffffffff dat was mijn zucht van verlichting. Ik ben zo blij dat er even rust is voor je. En super dat je kolf het zo goed doet.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 20:54:12 #222
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_46053735
*breekt even in*
Ik ben klaar met afbouwen, de LK komt binnenkort de kolf ophalen. Ik salueer nog één keer aan de bv-club:

[ Bericht 4% gewijzigd door Paradijsvogeltje op 06-02-2007 21:00:06 ]
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_46054945
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 20:54 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
*breekt even in*
Ik ben klaar met afbouwen, de LK komt binnenkort de kolf ophalen. Ik salueer nog één keer aan de bv-club:
pi_46054992
  dinsdag 6 februari 2007 @ 21:31:41 #225
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_46055225

ik wou bijna zeggen doei koei

damn die nieuwe kolf van mij is echt goei!
Iedere golf van de zee,
pi_46055542
Fijn Neuk, goede aankoop dus. Trouwens wat goed dat je cursus niet doorgaat, ik voelde me stiekum ook wat opgelucht.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 21:49:27 #227
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_46056025
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 21:31 schreef Neuk het volgende:

damn die nieuwe kolf van mij is echt goei!
Ghehehe
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_46056321
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 20:54 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
*breekt even in*
  dinsdag 6 februari 2007 @ 21:59:19 #229
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_46056438
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 21:38 schreef Randa_v het volgende:
Fijn Neuk, goede aankoop dus. Trouwens wat goed dat je cursus niet doorgaat, ik voelde me stiekum ook wat opgelucht.
Ik denk dat ik het hier nog niet eens half liet blijken hoe hoog het me zat en ja aankoop van het jaar! Na het voeden kolf ik zo nog een flesje vol
Mijn voorraad groeit zo lekker
Iedere golf van de zee,
  dinsdag 6 februari 2007 @ 23:44:14 #230
11682 Moonah
Jolie femme
pi_46060645
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 21:31 schreef Neuk het volgende:

Ik hou het maar beschaafd: Doei PV!

Cool Neuk, dat het zo lekker gaat!
  dinsdag 6 februari 2007 @ 23:47:49 #231
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_46060768
Fijn Neuk!

En Snoop nog steeds dubbelvoeden. Knap hoor!!! Straks, als Lisje (met een bietje geluk) wat minder nachtvoedingen nodig heeft, volstaat die borst misschien wel. Zou heerlijk zijn hè?!
pi_46066431
Okay, wat is wijsheid?
Kolven gaat wel beter, maar ik krijg er bij lange na niet genoeg uit om voorraad op te bouwen voor de mini als ik straks hele dagen weg moet. Ik ben dan ook bang dat hele dag kolven gelijkstaat aan afbouwen.
Ik krijg prima tsr, dat is het punt dus niet, alleen de hoeveelheid valt erg tegen. Na 60 ml zijn mijn (kleine edoch bij live-voedingen prima functionerende) leeggekolfd. Madame krijgt er dan nog wel genoeg uit, maar die is er straks niet.
Moet ik maar veel gaan oefenen of juist de hele dag aanleggen om de productie op te voeren dat ik straks makkelijker kolf?
pi_46066535
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 09:47 schreef Mwanatabu het volgende:
Okay, wat is wijsheid?
Kolven gaat wel beter, maar ik krijg er bij lange na niet genoeg uit om voorraad op te bouwen voor de mini als ik straks hele dagen weg moet. Ik ben dan ook bang dat hele dag kolven gelijkstaat aan afbouwen.
Ik krijg prima tsr, dat is het punt dus niet, alleen de hoeveelheid valt erg tegen. Na 60 ml zijn mijn (kleine edoch bij live-voedingen prima functionerende) leeggekolfd. Madame krijgt er dan nog wel genoeg uit, maar die is er straks niet.
Moet ik maar veel gaan oefenen of juist de hele dag aanleggen om de productie op te voeren dat ik straks makkelijker kolf?
Blijven oefenen naast de live voedingen. 60 ml na een paar dagen is al ontzettend goed, dat bouwt vanzelf op. Wel oppassen dat het geen pijn gaat doen, de hele dag aan de kolf zitten is ook niet goed (en nodig).
Als je straks hele dagen weg bent kolf je overdag makkelijker omdat er niet ook nog gedronken wordt. Die melk kan je dan weer gebruiken voor de volgende dag, eventueel aangevuld met vooraad.
En wat Nune overdag misschien te weinig uit de fles haalt/krijgt heeft ze 'savonds en eventueel snachts zo weer ingehaald.
  woensdag 7 februari 2007 @ 13:11:52 #234
11682 Moonah
Jolie femme
pi_46071824
Snoop, ik moest bij de eerst nachtvoeding vannacht aan je denken. Ik ben zo blij dat ik Thies gewoon even snel kan aanleggen, beetje doorsoezen en hem dan weer terug kan leggen.
Dikke voor jou!

Succes Mwana. Mij valt het ook tegen. Ik ben nu, voor de zoveelste keer , met 'structureel' kolven begonnen....
pi_46073483
Neuk wat fijn!
dag PV, (tot een volgende keer?)
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_46074097
ho stop... lees hier weer dingen over 'nieuwe kolf is echt goed'.
VERTEL... welke hebben jullie?

Ik geloof dat ik er wel een beetje uit ben dat ik in ieder geval voor electrisch ga. Maar dan nog... er zijn er zoveel... pffff
pi_46074285
Kleintje, als ik me er als vent weer eens tegenaan mag bemoeien, koop niet op voorhand gelijk een dure electrische kolf. Ten eerste kun je die ook huren (bij de thuiszorg oid) en ten tweede zou ik eerst afwachten hoe e.e.a. loopt voordat je met een apparaat van een paar 100 euro zit.

Tevens tvp. .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_46074375
Ik heb nog een Avent Isis handmatige kolf liggen. Heb er ook een avent koeltas bij met elementjes. Ook nog kolfzakjes om in te vriezen. Wie interesse heeft om over te nemen tegen een leuk bedrag, kan mij pm-en.
pi_46074384
Renz en Moonah, het mooie is dat ik echt wat heb aan alle aanmoedigingen hier. Bedankt
pi_46074401
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 14:31 schreef Jarno het volgende:
Kleintje, als ik me er als vent weer eens tegenaan mag bemoeien, koop niet op voorhand gelijk een dure electrische kolf. Ten eerste kun je die ook huren (bij de thuiszorg oid) en ten tweede zou ik eerst afwachten hoe e.e.a. loopt voordat je met een apparaat van een paar 100 euro zit.

Tevens tvp. .
Hey Jarno,

Vroeg me af hoe het met YPPY gaat en de voedingperikelen?
pi_46074494
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 14:35 schreef Stiekemurd het volgende:

[..]

Hey Jarno,

Vroeg me af hoe het met YPPY gaat en de voedingperikelen?
Eh, het gaat. Bedankt voor het vragen. We hebben besloten er net even iets relaxter mee om te gaan en ik heb de nachtvoeding overgenomen. Ze moet vooral zelf echt even bijslapen en bijkomen op het moment. Alhoewel het van de 4 nachten het er pas 2 nachten van is gekomen (1 x wegens krampjes en dan is echt alleen mama goed genoeg voor mevrouw), maar goed, ze pakt in ieder geval wat meer slaap zo.

Anna drinkt in ieder geval als een tierelier (flesje van 180cc bv gaat binnen 10 minuten op, al is het midden in de nacht) en daar gaat het vooral om. .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_46074609
Ow wat fijn voor jullie
Goede nachtrust is wel echt heel belangrijk zeker als je moet gaan werken.
Vind het echt heel goed van haar dat ze zo standvastig is en wil doorgaan ermee!
pi_46074687
Ja, dat is het ook, maar aan de andere kant vind ik het ook fijn dat ze straks 6 maanden is en we voorzichtig kunnen gaan bijvoeden. Bv is zo ongrijpbaar en zo eh, oncontroleerbaar, ik ben toch van de cijfers en getallen geloof ik. .

Maar ik geloof dat we ons niet meer zo druk maken over het groeien. Dat zal wel goed komen.

(moet m'n moeder niet met paniekverhalen komen over baby's van een maand jonger en bijna een kilo ouder die in het ziekenhuis worden opgenomen wegens groeiproblemen )
pi_46074852
quote:
Op maandag 5 februari 2007 21:59 schreef snoopy het volgende:

Hier lukt het dubbelvoeden nog steeds. Het lijkt me heerlijk om 's nachts alleen de borst te hoeven geven. Ik begin daar altijd mee en dan lig ik zo heerlijk met mijn ogen dicht en doezel zo een beetje weg. Helaas moet er daarna nog een fles in en dat is dan wel weer zwaar. Maar zo lang het gaat, gaan we ermee door
Goed zeg he, fijn dat het allemaal zo lukt, heerlijk gevoel moet dat toch zijn Stomme vraag trouwens ( want er is vast een reden voor), waarom je de borst eerst doet? Kan het niet andersom dan kan je daarna lekker wegdoezelen?

Neuk, echt fantastisch joh Misschien heb je zelfs wel een precedent geschapen voor vrouwen ná jou!!!

PV, doeg! Je hebt het geweldig gedaan!

Hoi Jarno, groeten aan YPPY!
  woensdag 7 februari 2007 @ 14:53:07 #245
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_46074915
Jarno (en Yppy) ik kan me nog herrinneren dat Alicia van Knorretje en Danny ook altijd onder het onderste lijntje lag. Dat was (en is) ook zo'n fijn poppetje.. Ze mankeerde niks, ze was alleen licht
Zulke kleintjes komen echt vaker voor, zo blijkt

Fijn dat Yppy zo af en toe nu een beetje bij kan slapen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_46075128
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 14:50 schreef nebelung het volgende:

[..]

Goed zeg he, fijn dat het allemaal zo lukt, heerlijk gevoel moet dat toch zijn Stomme vraag trouwens ( want er is vast een reden voor), waarom je de borst eerst doet? Kan het niet andersom dan kan je daarna lekker wegdoezelen?
Nee hoor, is geen stomme vraag. Als ze eerst een flesje drinkt ben ik bang dat ze in slaap valt en te moe is voor de borst. Als ik eerst met de borst begin weet ik zeker dat ze daar zoveel mogelijk van krijgt.
pi_46075177
Ja dat slapen is even belangrijk. Zodat ze weer wat energie op kan doen. En zo erg vind die nachtvoeding niet, ik lig meestal binnen het half uur weer in bed.

En over dat groeien, tsja, ik ben bijna zover dat ik me er geen zorgen meer over maak. We gaan ook niet meer (extra) naar de kinderarts ofzo, volgende week hebben we weer een reguliere afspraak en dan zullen we wel weer zien.
  donderdag 8 februari 2007 @ 11:53:35 #248
11682 Moonah
Jolie femme
pi_46100557
Fijn zeg, dat jullie de zorgen wat meer los kunnen laten Jarno en Yppy! En die nachtrust is ook erg fijn!
Is Yppy even Fok!moe? Heb haar al een paar dagen niet gezien....

Vraagje:
Ik heb nu ook zo'n Blokker ijsblokjesvormding gekocht. Maar mijn hemel, wat stinkt dat ding zeg.
Beïnvloedt dat niet de smaak? Gaat die geur vanzelf weg?
Hij zit nu in de sterilisator.
pi_46100770
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 14:31 schreef Jarno het volgende:

Tevens tvp. .
hi!
Jij als vent mag je er best tegenaan bemoeien.
Ik had hier al geïnformeerd bij de thuiszorg. Ze hebben er maar 3 en er zijn al een aantal mensen die zich hebben gemeld voor begin juli. Dus het is even afwachten of ik hem kan gebruiken.
Dus ik heb van iemand een handmatige geleend om daarmee te proberen in het begin. Maar stel dat het dus goed loopt dan komt er toch een electrische.
Maar ik probeer me er gewoon vast op voor te bereiden en door dus vergelijkend waren onderzoek te doen.
Dan weet je gewoon vast wat meer en kan ik straks makkelijker een keuze maken...
vandaar!

Eerst maar zien of het straks inderdaad gaat lopen...
pi_46100972
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 14:45 schreef Jarno het volgende:
Ja, dat is het ook, maar aan de andere kant vind ik het ook fijn dat ze straks 6 maanden is en we voorzichtig kunnen gaan bijvoeden. Bv is zo ongrijpbaar en zo eh, oncontroleerbaar, ik ben toch van de cijfers en getallen geloof ik. .

Maar ik geloof dat we ons niet meer zo druk maken over het groeien. Dat zal wel goed komen.

(moet m'n moeder niet met paniekverhalen komen over baby's van een maand jonger en bijna een kilo ouder die in het ziekenhuis worden opgenomen wegens groeiproblemen )
Kijken naar je eigen meissie he Jarno. Is ze blij? Plast ze? Dokter verschiet niet groen als hij haar ziet? Dan is het ws gewoon een fijn poppie dat niet in de statistiekjes past. Veel succes met je nachtelijke taak
pi_46101253
Kleintje, even naar aanleiding van een post in een ander topic: van het proces van borstvoeding geven gaan je borsten niet hangen. Als ze al gaan hangen komt dat meer door de zwangerschap die er aan vooraf ging. Daar kan je geen invloed op uitoefenen. Borstvoeding is namelijk (of je het nou geeft of niet) een normaal fysiologisch vervolg op zwangerschap. Je borsten bereiden zich daar op voor. Van borstvoeding geven an sich gaan ze niet hangen. Áls ze al gaan hangen is dat proces al begonnen op het moment dat je zwanger wordt.

Wel hoor je wel eens dat na lang voeden en dan stoppen vrouwen overblijven met of een grotere of een kleinere cup dan daarvoor.
pi_46101400
Nebelung...
Ik doelde inderdaad op het laatste... misschien wel een kleinere cup dan daarvoor (NOG KLEINER ). Bang dat ik theezakjes overhou.

Maar dan maakt het niet uit of ik borstvoeding geef of niet... het gebeurt toch wel. Is het niet door de zwangerschap, dan komt het straks wel door de veroudering...
pi_46101493
Joh, misschien hou je er een grotere cup aan over!
  donderdag 8 februari 2007 @ 12:25:07 #254
94046 PM-girl
pi_46101639
Kleintje, mijn collega gaf ooit eens een tip: DUCKTAPE!

Even een voor Neuk, de cursus hoeft niet! Wat een opluchting moet dat zijn!
*
pi_46101647
Eigenlijk vind ik dat ze in de 18 weken nog maar weinig zijn gegroeid. Wel steviger geworden en iets donkerdere tepels met wat bubbeltjes. Maar echt groter... neee... niet echt.
Ach... ben niet ontevreden hoor, zo klonk/klinkt het misschien.
pi_46102667
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 12:19 schreef nebelung het volgende:
Joh, misschien hou je er een grotere cup aan over!
Ja, dat hoop ik ook elke keer.
Vervolgens loop ik de eerste maand grimassend met enorme opgestuwde lolo's, waarna de situatie al naar gelang de inhoud e tijdstip verschilt van theezakje tot dikke vette D.
Na de tweede wezen mijn tepels nog steeds naar boven, nochtans
pi_46102823
Iemand nog tips over een goed boek om mezelf eens in te lezen?
Ivm flinke allergieen bij zowel mij als vriendje is het toch wel heeeeeeeeeel erg de bedoeling om lange tijd borstvoeding te gaan geven. Maar goed inlezen kan geen kwaad lijkt me.

Ik ben ook nieuwsgierig hoe goed die speciale koeltasjes enzo zijn.
Want ik ben straks hele dagen weg, en ik geloof dat ik op de uni wel gebruik mag maken van de practicum lokalen (incl water enzo) om te kolven, maar een koelkast is niet beschikbaar.

Moet je zo'n kolf eigenlijk na iedere keer uitkoken? Collegaatje op het werk doet dat, maar als ik een hele dag weg ben straks is dat geen optie. En dan is 1x kolven vast niet genoeg.
pi_46103148
Aanrader: een info-avond van de VBN of de LLL , p_iglet.

http://www.vbn.borstvoeding.nl/
http://www.lll.borstvoeding.nl/vragen.html

Je kan bij beide organisaties ook folders bestellen, o.a. over bv en allergie.

Het handboek borstvoeding is een heel goed boek:

(ook te bestellen bij de LLL)

Koeltasjes heb je in alle soorten en maten. je kan zo'n hele dure kopen bij een kolf, maar wat goedkoper voldoet ook. Het gaat vnl. om het vervoeren, want eigenlijk zou je een koelkast moeten hebben op je werk waar je de melk in kwijt kan. (edit: ik zie net dat die niet beschikbaar is. Toch even navraag doen) In dat verband (ik las net over je werkzaamheden) is het ook goed om te weten dat er een wet is waarbij het kolf- en voedrecht is vastgelegd:

http://www.borstvoeding.nl/vbn/wet.html

Over de kolf uitkoken ed: zie link in de Openingspost.

PS: nog een tip ivm die allergiën: je kan alvast mee gaan lezen op het borstvoedingsforum die een speciaal gedeelte hebben voor allergie. Daar zijn veel moeders met bergen ervaring aan bv geven aan allergische kinderen. Ook medewerkers van de VBN en de LLL posten daar:

http://www.borstvoedingsforum.nl/

[ Bericht 20% gewijzigd door nebelung op 08-02-2007 13:18:10 ]
pi_46104838
Ik heb zelf dit boek:
pi_46105134
nebelung, bedankt voor alle info,

ik ga zeker achter zo'n voorlichtingsavond aan.
Over dat kolf en voedingsrecht? Geld dat ook voor studenten?
Want op mijn werk is het namelijk geen enkel probleem, het gaat meer om de geneeskunde faculteit.
De enige koelkasten die ik daar weet te vinden zijn of in de mensa, of op de afdeling microbiologie.
Beide niet echt plekken waar je je voeding voor je kindje in wilt hebben
pi_46105531
Ja, studenten vallen ook onder de arbowet, dus dat geldt ook voor jou.
pi_46105704
heb je daar ergens iets op schrift van?
Want als ik google vind ik alleen maar studenten die min of meer gedwongen op het toilet moeten kolven omdat er nergens plek is.
Plek is bij ons gelukkig wel, ik mag als het goed is gebruik gaan maken van de pkv ruimtes. De ruimtes die bedoeld zijn om lichamelijk onderzoek te oefenen. Die zijn verwarmd en hebben een wastafel.
Maar een koelkast is er dus niet.
pi_46106454
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:12 schreef nebelung het volgende:
Het handboek borstvoeding is een heel goed boek:

[afbeelding]

(ook te bestellen bij de LLL)
Heb ik ook veel aangehad aan dat boek.
pi_46106857
Niet specifiek over kolven, maar Google maar eens op "arbowetgeving studenten". Misschien heeft jouw uni ook een arbo-coördinator?
  Milf donderdag 8 februari 2007 @ 16:36:54 #265
16000 nikky
pi_46110275
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:03 schreef p_iglet het volgende:
Iemand nog tips over een goed boek om mezelf eens in te lezen?
Ivm flinke allergieen bij zowel mij als vriendje is het toch wel heeeeeeeeeel erg de bedoeling om lange tijd borstvoeding te gaan geven. Maar goed inlezen kan geen kwaad lijkt me.

Ik ben ook nieuwsgierig hoe goed die speciale koeltasjes enzo zijn.
Want ik ben straks hele dagen weg, en ik geloof dat ik op de uni wel gebruik mag maken van de practicum lokalen (incl water enzo) om te kolven, maar een koelkast is niet beschikbaar.

Moet je zo'n kolf eigenlijk na iedere keer uitkoken? Collegaatje op het werk doet dat, maar als ik een hele dag weg ben straks is dat geen optie. En dan is 1x kolven vast niet genoeg.
quote:
Tijdens het kolven moet je hygiënisch te werk gaan. Zorg voor schone handen, een goed schoongemaakte kolf en een schone omgeving (dus geen toilet!). Na het kolven maak je meteen de kolf schoon. Alle onderdelen die met de melk in aanraking komen moeten schoongemaakt worden. Afdrogen doe je met een stuk keukenpapier.

Als je je melk afkolft voor een couveusebaby, dan moet je het kolfmateriaal één keer per dag uitkoken. In andere gevallen is één keer per week genoeg. Een gehuurde of geleende kolf altijd uitkoken voordat je hem gaat gebruiken. Het glazen of kunststof materiaal dient vijf minuten uitgekookt te worden, rubberen onderdelen één minuut.
http://www.mijnkind.com/c(...)orstvoeding,vervolg2
  donderdag 8 februari 2007 @ 16:38:21 #266
11682 Moonah
Jolie femme
pi_46110333
Getver, kolf maar één keer per week uitkoken? Ik doe het dagelijks hoor.
pi_46110624
Joh p_iglet, een mens heeft echt geen tijd om de kolf na elke kolfbeurt uit te koken en op je werk/school gaat dat al helemaal niet. Je spoelt de kolf af op je werk. De eerste tijd kan je volstaan met dagelijks 1 keer uitkoken (als je 's avonds thuiskomt), daarna kan je de kolf gewoon afwassen of in de afwasmachine en 1 keer per week uitkoken.
pi_46110747
Oh sorry moonah
  Milf donderdag 8 februari 2007 @ 16:48:16 #269
16000 nikky
pi_46110761
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 16:38 schreef Moonah het volgende:
Getver, kolf maar één keer per week uitkoken? Ik doe het dagelijks hoor.
Ik doe het ook elke dag. Na de laatste kolfbeurt kook ik hem uit, wikkel ik hem in een hydrofielluier en leg hem in de koelkast zodat ik hem de volgende dag zo weer kan pakken. ( samen met de speen )
Één keer per week vind ik ook wel erg weinig.
  donderdag 8 februari 2007 @ 16:48:49 #270
94046 PM-girl
pi_46110790
Ik doe het eigenlijk ook na elk gebruik (elke dag dus), net zoals de flesjes.
Vind het anders niet prettig in gebruik.
*
pi_46111009
nikky, bij jou moet dat ook nog. Voor oudere kindjes is dat echt niet meer nodig, of ze moeten ziek zijn of spruw hebben. Als dat ding in de afwasmachine gaat hoeveel graden gaat daar wel niet over heen ? Niks aan de hand hoor.

Ik doe het zelf ook hoor, dat uitkoken, daar niet van, maar ik kolf niet elke dag.

en piglet's collegaatje doet het na elke kolfbeurt als ik dat zo lees. Dat is toch geen doen op het werk?
  donderdag 8 februari 2007 @ 17:10:48 #272
94046 PM-girl
pi_46111657
Op het werk niet zou ik ook niet uitkoken, maar ik heb zelf 4 kolfsets, dus ik kan 2x dubbel kolven zonder schoonmaken, en dat lukt wel op 1 werkdag! (11:00 en 15:00 uur).

Ik heb 1 keer mijn spullen in de vaatwasser gedaan, maar zeker de flesjes worden er niet mooier van, dus ik blijf heel omslachtig in de magnetron uitkoken!
*
  donderdag 8 februari 2007 @ 17:19:10 #273
11682 Moonah
Jolie femme
pi_46111973
Nou, ik vind het idd ook best omslachtig, dat steriliseren elke keer!

Nog niemand antwoord op mijn vraag over dat stinkende ijsblokjesvormding?
Dan ga ik mijn kostbare melk er maar gewoon in invriezen. Op hoop van zegen!
  donderdag 8 februari 2007 @ 17:29:07 #274
94046 PM-girl
pi_46112360
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 17:19 schreef Moonah het volgende:
Nou, ik vind het idd ook best omslachtig, dat steriliseren elke keer!

Nog niemand antwoord op mijn vraag over dat stinkende ijsblokjesvormding?
Dan ga ik mijn kostbare melk er maar gewoon in invriezen. Op hoop van zegen!
Heb er geen ervaring mee, ik gebruik ijsklontzakjes. Heeft het uitkoken niet geholpen? Ik denk dat het smaakje niet zomaar overgaat hoor, volgens mij heb ik zo'n ding wel eens gebruikt voor waterklontjes, maar ik kan me niet herinneren dat er een smaakje aankwam.

Misschien een paar blokjes proberen en morgen zelf proeven!
*
  donderdag 8 februari 2007 @ 17:38:28 #275
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_46112663
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 11:53 schreef Moonah het volgende:

Vraagje:
Ik heb nu ook zo'n Blokker ijsblokjesvormding gekocht. Maar mijn hemel, wat stinkt dat ding zeg.
Beïnvloedt dat niet de smaak? Gaat die geur vanzelf weg?
Hij zit nu in de sterilisator.
Geen idee. Is het ding compleet af te sluiten? Anders zou ik zakjes gebruiken...

PM
Iedere golf van de zee,
  donderdag 8 februari 2007 @ 17:58:10 #276
3011 E.T.
pi_46113247
bedoel je zo'n blauwe, moonah?

Ik heb die voor Saskia altijd gewoon gebruikt en niks gemerkt van geur of smaak aan de melk hoor
(Yppy gebruikt m trouwens ook voor de melk)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 8 februari 2007 @ 18:21:16 #277
11682 Moonah
Jolie femme
pi_46113876
Ja, zo'n blauwe, zoals Yppy idd ook op de foto heeft. Steriliseren heeft niet geholpen.
Maar wellicht ben ik geurgevoelig.
Laatst een speeltje van Thies ook weggedaan. Stonk echt vies naar PVC. Zat nota bene in de Prenatalbabydoos.
pi_46114818
Ik gebruik die blauwe bakjes voor de hapjes maar ik geloof niet dat ik ze vond stinken eigenlijk. Geen idee of het eten raar smaakt, ik heb er bij Ronja niets van gemerkt (niet dat die zou weten of iets naar rubber of naar broccoli smaakt )

Ik kook trouwens helemaal niets meer uit. Het heetste vaatwasprogramma is voldoende. Flessen worden wat dof idd, maar dat maakt me weinig uit.
pi_46117029
Als je vaatwasser boven de 65 graden gaat is het goed heb ik ergens gelezen.
  Milf donderdag 8 februari 2007 @ 19:49:07 #280
16000 nikky
pi_46117059
Is er ergens een soort van schema wat je kindje hoort te krijgen aan hoeveelheid bij een bepaalde leeftijd per week? Dan weet ik wat ik ongeveer moet invriezen per bakje.

En dan zal ik van de week ook eens beginnen met de ijsklontzakjes.
  Milf donderdag 8 februari 2007 @ 19:51:42 #281
16000 nikky
pi_46117140
Ongeveer hoort te kijgen dan he. Ik weet dat kinderen verschillend zijn. .
  donderdag 8 februari 2007 @ 21:02:53 #282
3011 E.T.
pi_46119542
Je kunt de volgende formule aanhouden:
gewicht in kg's x 150 ml = hoeveelheid per 24 uur.
dit delen door het aantal voedingen per dag is wat ze ongeveer per voeding kan drinken.
De rekensom kan ook gemaakt worden met 115 ml.. En in alle gevallen is het slechts een richtlijn. Meer of minder is geen enkel probleem.
pi_46121443
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 16:54 schreef nebelung het volgende:

en piglet's collegaatje doet het na elke kolfbeurt als ik dat zo lees. Dat is toch geen doen op het werk?
hihi die is dus wat overactief begrijp ik Die heeft (had toen ze nog kolfde) standaard een pannetje op het fornuis staan hier. En kookte iedere keer snel haar kolf uit. Nu scheelt het dat dat de teamleidster is, met dus alleen administratie tijd, en geen werktijd met kinderen erbij, dan heb je meer tijd
Als wij met zjin 2en op 8 kinderen werken dan heb ik daar echt geen tijd voor. Moet tegen die tijd ook nog maar eens creatief gaan kijken wanneer ik dat kolven dan ga doen, maar dat komt vast goed.
Tijd is in ieder geval op de uni geen enkel probleem. Tussen colleges en practica iig minstens iedere 2 uur een half uur tot een uur pauze.

Thx voor de info iedereen.
pi_46121810
Overigens zie ik op arbo.nl en andere websites over de arbo wet, dat een koelkast aangeraden wordt, maar niet verplicht is.

Lactatieruimten

Lactatie is de melkafscheiding door de moederborst. Die melkafscheiding ontstaat nadat een vrouw een kind heeft gekregen. Wil uw werkneemster haar kind borstvoeding geven? Zorg dan voor een ruimte waar ze kan kolven.

Wat moet?
De ruimte waar uw werkneemster kan kolven, moet aan een aantal voorwaarden voldoen:

De ruimte moet van binnen uit afgesloten kunnen worden.
De ruimte moet voldoende privacy bieden, dus geen inkijk.
De ruimte moet geschikt zijn om uit te kunnen rusten.
In de ruimte moet een (opvouwbaar) bed of een rustbank staan.
Licht uw werkneemster voor over de lactatieruimte.

Wat mag?
Vaak worden lactatieruimten gecombineerd (multifunctioneel) met andere ruimten, zoals een ehbo-kamer, spreekuurkamer van de dokter, of vergaderkamer. Deze ruimte kan ook worden gebruikt als de vereiste rustruimte voor zwangere werkneemsters.

Wat helpt?
Zorg ook voor een plek, zoals koelkast, waar de gekolfde melk tijdelijk bewaard kan worden.

Als iemand ergens weet waar staat dat dat wel verplicht is, dan hoor ik dat graag
  donderdag 8 februari 2007 @ 22:45:35 #285
108648 cattie
lieve moeder
pi_46123683
Volgens mij is een koelkast niet verplicht. Maar als je het goed wilt doen wel bijna noodzakelijk. In mijn avent koeltas kan de melk maximaal 6 uur bewaard worden. Dat is eigenlijk te weinig voor een volle dag. Ik heb gelukkig wel een koelkast tot mijn beschikking.
Je zou eventueel kunnen kijken of er een beetje budget over is voor een minikoelkastje en ik heb ze net op marktplaats gezien voor 20 euro.

Deze is cool! (Wel iets duurder, 45 euro).
  vrijdag 9 februari 2007 @ 12:42:31 #286
94046 PM-girl
pi_46135829
Nou, mijn werkgever heeft dus niet alles voor elkaar. Op de plek waar ik nu nog werk heeft geen rustbed/bank (wel een zitzak overigens!)
Op mijn waarschijnlijk nieuwe werkplek is alleen een onderzoekstafel geloof ik, maar wel diverse koelkasten en afsluitbare ruimtes.
*
pi_46137960
We hebben een K we hebben een O we hebben een L we hebben een LFRUIMTE.
Versierd
pi_46138274
  vrijdag 9 februari 2007 @ 15:32:28 #289
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_46141785
mijn kolfruimte is de werkplek van de baas...
1 van de 2 deuren kan afgesloten worden, de gordijnen kunnen dicht, er is electriciteit, verwarming en er staat een bureau met bureaustoel. Ik ben er wel content mee. Je kunt niet alles hebben he?
Iedere golf van de zee,
  vrijdag 9 februari 2007 @ 17:10:36 #290
94046 PM-girl
pi_46145102
Mwana!
Neuk, idd, niet te klagen. Ik heb ook een tv met DVD-speler!

Jullie hebben het vast al gelezen in O-magazine van het CB, maar ik vond het wel leuk dit hier even te spammen:
*
  vrijdag 9 februari 2007 @ 18:23:18 #291
108648 cattie
lieve moeder
pi_46147357
De cijfers gaan mooi omhoog!
Ik vraag me alleen af waar die 25% zit die na 6 maanden nog volledig bv geeft. Niet in mijn omgeving in ieder geval.
  vrijdag 9 februari 2007 @ 20:15:43 #292
3011 E.T.
pi_46152014
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 18:23 schreef cattie het volgende:
De cijfers gaan mooi omhoog!
Ik vraag me alleen af waar die 25% zit die na 6 maanden nog volledig bv geeft. Niet in mijn omgeving in ieder geval.
En hoe 't komt dat op 6 maanden 't 25% is en op 5 maanden 24%

Ik ken trouwens dat hele O-magazine niet? Ik krijg alleen maar vage eigen folders hier op het CB
  maandag 12 februari 2007 @ 12:25:15 #293
11682 Moonah
Jolie femme
pi_46233764
Bah, ik ben zenuwachtig.
Zo dadelijk heb ik een voorbespreking op mijn werk en tevens een gesprekje met mijn directeur. Ik wil met hem overeen komen dat ik als ik weer ga werken voortaan om uiterlijk 16.15 (ipv 17.30/18 uur) naar huis ga om Thies te voeden. Kolven doe ik in mijn pauzes, dus dat gaat niet van mijn 25%recht af.
Feitelijk zou je denken, geen probleem. Ik ga gewoon niet naar vergaderingen en overleg met collega's kan ook telefonisch of daar wil ik best een keertje voor terug komen.
Maar ik ben zo bang dat hij moeilijk doet. En dat mijn collega's me erop aankijken, het overdreven vinden. Ik heb immers al zo veel ziektewetweken gemaakt, hetgeen organisatorisch natuurlijk erg lastig is op een school (tekort aan invalkrachten, collega's die allerlei extra taken van me hebben moeten overnemen), en nu ga ik weer 'moeilijk' doen. Ja, ik weet het, ik heb recht op voedingsverlof en nee, die ziektewet is ook meer dan legitiem geweest, maar toch. Mijn directeur kan zo'n onvoorspelbare hork zijn, en dit is me zó veel waard.... Ik zit nu al bijna te janken. Ik moet er niet aan denken dat ik ga werken en J de hele dag met een jengelende hongerige Thies zit omdat hij, ondanks het vele vele oefenen, dat flesje maar niet lust....

Sorry hoor, moest het even van me afschrijven....
  maandag 12 februari 2007 @ 12:35:00 #294
94046 PM-girl
pi_46234033
LIeve Moonah, het is gewoon je recht, hoe dan ook. En niet iedereen zal er misschien even blij mee zijn, maar het gaat toch om je mannetje!
Je gaat nu van het ergste uit (ook wel slim, kan het nooit erger worden) (en ik herken het zo, zo doe ik dat ook!), wie weet valt het mee.
Succes in ieder geval!
Misschien slim om te bedenken wat je grens is (bijv. 1 vergadering per week ipv 2, maar dan met kolfrecht?)
*
pi_46234095
Ik kan me je gevoel helemaal voorstellen. Sterkte
  maandag 12 februari 2007 @ 13:24:14 #296
108648 cattie
lieve moeder
pi_46235294
Moonah, ik kan het me goed voorstellen hoe je je voelt. Weet je ons gesprekje nog van een tijd geleden? Jij moedigde me toen aan om wel voor mezelf en de bv op te komen. En nou wil ik jou graag aanmoedigen. Je hebt er recht op en er is altijd wel een oplossing. Laat je niet op je kop zitten door je baas! Sterkte!
pi_46235642
Ik kan het me helemaal voorstellen, inclusief het van te voren al helemaal van je stuk zijn.

Ondertussen zal je er al wel zitten, ik ben benieuwd hoe het gegaan is.
pi_46240010
Moonah, ik hoop dat je gesprek goed gaat! En anders gá je toch gewoon janken? Daar kun jij niets aan doen, maar zijn horkerigheid wel. Thies is gewoon belangrijker, en breng hem aan het verstand hoe lang het nou helemaal duurt. Paar maandjes redderen en dan is hij ineens te groot en zit hij aan de stamppot. Succes!
pi_46243394
Moonah, ik hoop dat het gesprek gewoon meevalt en het straks gaat zoals je graag wilt!
  maandag 12 februari 2007 @ 19:29:44 #300
11682 Moonah
Jolie femme
pi_46248123
Dankjulliewel voor julie support! Dat voelt fijn.
Het gesprek verliep zoals ik wel een beetje had verwacht. Ik zat bij de eerste zinnen al in tranen. Mijn directeur gaat voor de eerste weken met mijn voorstel accoord, op voorwaarde dat hij geen negatieve geluiden van collega's hoort. Daarna 'zullen we wel zien'. Hij verwacht ( ) dat Thies er heus wel aan zal wennen dat er dagen zijn dat hij het flesje moet drinken, en "laten we nu niet op voorhand beren op de weg zien". Hij deed het voorkomen alsof hij me een gunst verleende. Toen heb ik hem er toch maar even tactisch op gewezen dat eea bij wet geregeld is en dat ik op deze manier zo minimaal mogelijk gebruik maak van mijn rechten. Nou, daar had hij nog nooit van gehoord.
Anyway, ik heb (nog...) niet geschermd met de wet, zo lang een confrontatie niet daadwerkelijk nodig is, wil ik die ook niet aangaan. Ik ga er min of meer van uit we deze oplossing kunnen handhaven zolang dat nodig is. Met mijn collega's krijg ik dat wel geregeld (dat merkte ik vanmiddag al. "Meid, je hoeft je naar ons toch niet schuldig te voelen. Overmacht hoor."). Zo niet, dan zal ik niet schromen te gaan stijgeren, want ja, uiteráárd komt Thies op nummer één. Coute que coute....

Pfff, wat een rotgevoel is dat toch. Ik snap nu nog zó veel beter hoe oa Cattie en neuk zich moeten hebben gevoeld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')