abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45900178
Nijpen jullie kindjes ook zo in je borst tijdens het drinken? Ik heb er gewoon een blauwe plek van.
pi_45900620
Ik zit onder de rode vlekken van de grijpende handjes tijdens het drinken. En koud dat die handjes dan ook nog vaak zijn.
pi_45902199
Ik heb ook twee mooie blauwe plekken op mijn borsten Pijn doet het niet gelukkig. Vervelender vind ik het koude handje snachts in mijn blote zij!
  donderdag 1 februari 2007 @ 23:24:34 #104
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45902425
Nikky, hoe is het nu met je tepel? Gaat het al ietsje beter?

Hihi, wat een vraag zeg!
  vrijdag 2 februari 2007 @ 00:04:16 #105
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_45903953
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 19:03 schreef Moonah het volgende:
En dan zou je de rest van de BV opgeven Neuk?
Phoe, wat een nare 'keuze'.....
Tis geen keuze zo, he?

Bass-Miss: Brent houdt altijd mijn vinger vast als ie drinkt
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_45907920
Ze kunnen je op je werk toch eigenlijk niet 'geen keuze' geven? Kun je er echt niet onderuit?

Dat lijkt me raar Randa, weten dat je ws niet meer zal kolven. Dat heb je wel als ze wat ouder zijn natuurlijk, dan is het niet meer zo erg als ze iets anders krijgen. Dat lijkt me wel makkelijk. Niet meer hoeven stressen dat er wel genoeg flesjes in de koelkast staan als ik weg ga.

Dat is lekker veel chacama. (foto? )Eerst had ik ook voedingen van 120, daarna 140 en nu doe ik alles maar per 180cc. Tenzij het minder is, dan gaat het weer als ijsblokjes. Het is echt rekenen af en toe, je wordt er wel slim van.

Een blauwe plek heb ik niet, wel verlies ik veel haar tijdens het drinken en oefent Anna haar fijne motoriek op mijn tepels. Ik weet precies wanneer ik haar nageltjes korter moet maken.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 2 februari 2007 @ 09:36:59 #107
144006 chacama
Ondernemend!
pi_45908685
Maud houdt of mijn vinger vast of mijn bh. En koude handjes...tja die heeft ze ook.

Neuk, kaart het aan bij je werkgever. Dit is inderdaad geen keuze zo.
  vrijdag 2 februari 2007 @ 12:58:19 #108
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_45913976
Ja, koude handjes! Vooral 's morgens zo fijn, als je nog liever niet echt wakker wil worden! Op een of andere manier ben ik ook niet zo goed in nageltjes knippen, dus ik heb ook nog de nodige krassen her en der.

Moonah hoe is het nu, heeft Thies het ritme weer goed opgepakt?

En Owlet, gaat het inmiddels wat rustiger met drinken? Je hebt vast al dingen geprobeerd als licht uit, gordijnen dicht en stilte. Succes!

Chacama, lekker zo'n voorraad! Ik moet eerlijk bekennen dat ik hier het gekolfde al lang niet meer altijd invries, het is gewoon te veel. Ik heb in ieder geval al aangegeven, mocht er de komende maanden iets met mij gebeuren, dat Simon dan nog gewoon die bv moet krijgen uit de vriezer!

Neuk, ben je er al uit wat je gaat doen? En wat voor kolf je eventueel gaat aanschaffen?

Randa, hoe was het vannacht gegaan?

Ja, die pijn die wordt weer erger bij mij, hoewel ik het aanleggen nu heel goed bestudeer en corrigeer, dat helpt niet echt. Soms wel, maar ongeveer de helft van de voedingen heb en houd ik lang er na pijn. Nu soms ook kloppend, dat was toch wel weer spruw-achtig dacht ik. Maar er is niets te zien, Simon drinkt nu ook gewoon goed, rustig en door, dus misschien is er iets stuk van binnen wat niet kan genezen.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_45914190
PM, bij spruw kan er soms aan de buitenkant bij jou en bij beeb niks te zien zijn he? Let ook goed op Simons billetjes. Mocht hij uitslag krijgen dan moet je extra alert gaan worden en zeker naar de ha om het weer te bespreken.

Nikky, in een voedingskussen knijpen: dan gaat er iets niet goed hoor! Aanzuigpijn kan wel, maar dat moet eigenlijk na de eerste week zo'n beetje over zijn. Let je er goed op dat Dana goed aangelegd ligt? Hier kun je dat nachecken: http://www.borstvoeding.c(...)_goed_aanleggen.html
Variety is the spice of life
  vrijdag 2 februari 2007 @ 13:08:42 #110
94046 PM-girl
pi_45914279
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 13:06 schreef nebelung het volgende:
PM, bij spruw kan er soms aan de buitenkant bij jou en bij beeb niks te zien zijn he? Let ook goed op Simons billetjes. Mocht hij uitslag krijgen dan moet je extra alert gaan worden en zeker naar de ha om het weer te bespreken.
Nee heeft hij ook niet, maar heb de ha wel in mijn achterhoofd.
Dankje!
*
pi_45915556
Ik kolf best goed nu, was blijkbaar een spiegel-oogiese blokkade ofzo (heb voorheen vooral gekolfd omdat mijn tepels aan gort lagen door de spruw, dat was dus nooit echt prettig ). En het moet nu ook wel want...ik krijg een opleiding aangeboden. Ga voorzichtig toch weer kijken naar een electrisch setje voor mezelf (een stille hoop ik...)
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  vrijdag 2 februari 2007 @ 14:28:24 #112
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45916681
Oké dan Mwana!
Hoe gaat het met het flesdrinken door de jongedame?
Thies is weer zijn kont tegen de krib aan het gooien wat dat betreft. Hij voelt vást dat mama over 3 weekjes weer moet gaan werken. We gaan maar weer eens op zoek naar een andersoortige speen.

En PM, nog steeds pijn?
Wat naar zeg.

Nebelung, je signature!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 2 februari 2007 @ 14:30:26 #113
144006 chacama
Ondernemend!
pi_45916727
Moonah Maud doet eht goed op de brede S-speen van eigenmerk Etos.
  vrijdag 2 februari 2007 @ 14:39:05 #114
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45917005
Ik zal van de week eens kijken. Tnx.
Heb hier nog een voorraadje diversiteiten liggen.
pi_45917938
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 14:28 schreef Moonah het volgende:
Oké dan Mwana!
Hoe gaat het met het flesdrinken door de jongedame?
Thies is weer zijn kont tegen de krib aan het gooien wat dat betreft. Hij voelt vást dat mama over 3 weekjes weer moet gaan werken. We gaan maar weer eens op zoek naar een andersoortige speen.
Drinken gaat re-de-lijk na een hele hoop zielig gehuil van "gemene rotmama laat me niet aan de mem" met een hoop gepruil en dan met de prullerige Kruidvat kersenspeen. Heb net de Avent lijkt-net-op-mama's-mem-speen gekocht of het daarmeezonder eerst gejank kan.
quote:
En PM, nog steeds pijn?
Wat naar zeg.

Nebelung, je signature!
het gaat over het gaat over HET GAAT OVER ZEG IK JE!!!!
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  vrijdag 2 februari 2007 @ 18:20:04 #116
94046 PM-girl
pi_45922396
Mwana, fijn dat het kolven beter gaat, hoe beviel de Avent lijkt-net-op-mama's-mem-speen?

Ik bloed nu ook uit de pijnlijke tepel, Simon liet wat roze melk uit zijn mondje druipen straks. Enkele weken terug heeft mijn schoonmoeder ontdooide melk twee keer opgewarmd en gegeven, dat zit telkens maar in mijn hoofd. Maar daar kan het toch niet mee te maken hebben of wel?
(zijn poepluier stonk straks ook ontzettend raar, maar dat wijt ik aan het eten gisteren wat ik niet zelf gemaakt had, wrs. veel uien ofzo)
*
  vrijdag 2 februari 2007 @ 18:25:04 #117
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45922478
Bloed PM? Kloofjes?
Maar dat kan toch niet met een voeding van een paar weken terug te maken hebben? Je moet je nu geen heel gekke dingen in je hoofd halen joh.
Roze melk zal komen door óf bloed uit je tepel óf dat er een kliertje inwendig bloedt (kan dat??). Tenminste, als ik mijn boerenverstand laat werken.
Wanneer ga je terug naar de HA? Maandag?
  vrijdag 2 februari 2007 @ 18:26:18 #118
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45922499
Mwana, blijven oefenen! Doen wij ook!
Vanmiddag ging het al weer wat beter zei de papa van Thies.
  vrijdag 2 februari 2007 @ 20:11:05 #119
108648 cattie
lieve moeder
pi_45924175
PM-girl, wat naar, bloed in de melk. Zoals Moonah al vroeg: kloofjes?

Mwana, veel oefenen! Hopelijk gaat het snel beter. En bij jou ook, Moonah.

Neuk, wanneer heb je die cursus? Heb je al een tijdschema qua lunches enzo? Misschien dat je telkens in een pauze kunt kolven?

Ik had deze week 2 dagen cursus achter elkaar, met overnachting. Ik had er al geen zin in en helaas kwam mijn verwachting met betrekking tot Ive uit: hij miste mij en vooral mijn borst. Bij mijn man wilde hij nauwelijks drinken, in 24 uur had hij 400 ml gedronken... Hij had zelfs geen plasluiers meer. Bij het kdv, de tweede dag, dronk hij gelukkig wel weer wat beter. Het nare is dat ik de komende 1,5 maand nog 3x een tweedaagse cursus met overnachting heb. Hoe kan ik zorgen dat Ive beter uit een fles drinkt? En dat hij minder afhankelijk van mij wordt?
We willen meer gaan oefenen met de fles en ik ga morgen een tuitbeker kopen, misschien dat hij daaruit beter drinkt. En misschien 1 of 2 middag voedingen afbouwen en overgaan op kv, zodat hij wel moet wennen. Ik vind het heel vervelend en zou het liefst die cursussen afzeggen, maar dat kan ik niet maken en dat is op de langere termijn niet zo handig. Ik kan niet altijd alle situaties waarbij ik langer weg ben bij Ive omzeilen. Helaas.
pi_45924736
Dat is niet leuk PM, dat bloed.

Ik weet het niet cattie. Bij Anna heb ik het geprobeerd met klein beetjes in haar mond gieten (versgekolfd) toen ze het vertikte bij mij te drinken. Dat werkte wel, maar duurde lang.

Die speen hadden/hebben wij ook. De enige die Anna een paar dagen lang wel accepteerde.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  vrijdag 2 februari 2007 @ 20:51:36 #121
94046 PM-girl
pi_45925179
Jeetje Cattie, wat jammer dat het zo gelopen is. Misschien ook wel een beetje een kwestie van wennen voor Ive, drinken uit een fles bij papa. Op het kdv doet hij het immers wel, dat is hij inmiddels wat langer gewend?

Op zich vind ik dat bloed niet zo eng, heb het eens met gekolfde melk vaker gehad.
En Moonah, het is vergezocht, I know. Maar tweemaal opgewarmde melk kán bacteriën de ruimte geven--->infectie-actig iets in Simons mondje--->infectie-achtig iets aan mijn tepel?
Omdat die pijn ook al weer even duurt, misschien heeft het een versterkende werking gehad?

En spruw is het niet, ga ik maar even vanuit na het huisarts bezoek 2 weken terug. De tepel heeft na het drinken wel wat kleine losse velletjes. Zou de tepel gewoon alleen langer worden met zuigen, of wordt het binnenste ook naar buiten gezogen zeg maar? Want dat vermoed ik toch een inwendig wondje/kloofje, wat bloedt en niet geneest en dus pijn geeft.
Ik heb nu overigens geen ha-afspraak gepland staan.
*
  vrijdag 2 februari 2007 @ 21:00:28 #122
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_45925460
Klinkt misschien gek Cattie, maar misschien eens proberen met een lepeltje de melk te geven?
Even compleet wat anders bedoel ik.
En verder, echt zo'n cliché , hij gaat het vanzelf wel drinken als hij maar honger genoeg heeft. Léon was ook een flesweigeraar en soms hebben we echt zo'n hoofd stevig vast moeten houden om het binnen te krijgen. Even protest, maar uiteindelijk dronk hij wel. Is niet aan te raden die methode, maar is even iets uit eigen ervaring.
Succes en durf ook los te laten.
Als je niet lacht, ben je dood.
  vrijdag 2 februari 2007 @ 21:15:20 #123
108648 cattie
lieve moeder
pi_45925934
Het zal ook vast een kwestie van wennen zijn, dat ik zo lang weg ben. Maar mijn man zorgt 1 dag per week voor Ive, dus Ive is het op zich wel gewend om van mijn man de fles te krijgen. En hij drinkt idd wel als hij dorst heeft, maar daar gaan wat moeizame uurtjes aan vanaf van huilen, flesweigeren en niet willen slapen. En mijn man vond dat erg slopend!
Een lepeltje zouden we ook kunnen proberen! Misschien vindt hij dat fijner.
Ik ga mijn best doen om hem een beetje los te laten.

Dank jullie wel voor jullie reacties!

PM-girl, het lijkt me toch erg sterk dat het door die 2x verhitte melk komt. Als de melk bederft krijg je volgens mij een voedselvergiftiging en dat is binnen een uur geloof ik. Een infectie in Simons mondje kan volgens mij niet (direct) van voedsel komen. Sterkte er mee! Mijn man heeft mijn melk ook wel eens 2x verhit .
pi_45927457
Merlijn kwam vannacht vanaf 2 uur nogwat om het uur tot hij rond 4.30 weer echt sliep tot vanochtend. Viel me mee.

Merlijn pakte op het KDV in het begin ook alleen de lepel, uiteindelijk ook wel de fles maar niet altijd even goed. Na een tijdje gaat beter.
  vrijdag 2 februari 2007 @ 22:20:06 #125
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45928141
Cattie, maar ook Neuk, ik vind het zo naar voor jullie dat jullie door je werk keuzes moeten maken die je eigenlijk helemaal niet wil maken...
Ík zou het niet kunnen, echt niet.
Vanmiddag moest ik met de auto naar de garage en het liep nogal uit. Ik zat daardoor in mijn piepzak, immers Thies zou een keer honger krijgen. En ja, er stond wel een flesje klaar, maar goed, jullie weten het. Toen de garageman zei dat het nog wel een uurtje kon duren sprongen spontaan de tranen in mijn ogen. Waarop die man heel lief aanbood me op en neer naar huis te rijden! Dat vond ik zo aardig! Gelukkig was het niet nodig want een telefoontje naar huis leerde dat Thies best aardig uit het flesje had gedronken... Pfieuw! Kan ik morgen met een redelijk gerust hard eindelijk eens uitgebreid naar de kapper!
  vrijdag 2 februari 2007 @ 22:20:34 #126
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45928152
Randa, goede nacht gewenst!
  vrijdag 2 februari 2007 @ 22:27:59 #127
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45928414
Trouwens, Dutch en Tamea, hoe gaat het met afbouwen?
pi_45931285
PM-Girl!!

Je hebt:
- pijn tijdens het voeden die (lang) aanhoudt daarna nog.
- bloed in de melk wat op een kloofje duidt
- schilfers/velletjes op je tepel

Dit schreeuwt toch bijna spruw? In elk geval schreeuwt het om actie, want pijn is sowieso niet normaal. Pijn is een signaal dat er iets niet goed is.

Over die opgewarmde melk: als Simon daar al wat van heeft opgelopen was het iets met z'n darmen geweest. Diarree of zo, of wat je ook maar krijgt van een voedselvergiftiging.
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 14:28 schreef Moonah het volgende:
Nebelung, je signature!
Het is mijn mantra deze dagen

[ Bericht 32% gewijzigd door nebelung op 03-02-2007 00:08:10 ]
  zaterdag 3 februari 2007 @ 00:29:39 #129
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_45932714
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 22:20 schreef Moonah het volgende:
Cattie, maar ook Neuk, ik vind het zo naar voor jullie dat jullie door je werk keuzes moeten maken die je eigenlijk helemaal niet wil maken...
Ík zou het niet kunnen, echt niet.
Jawel, ook jij zou het doen...
Want je wilt je sterker voor doen komen dan dat je daadwerkelijk bent. Niet zo kwetsbaar ook en later realiseer je je pas echt de impact...

Of durf ik niet voor mezelf op te komen? Geloof me, ik heb dat echt wel gedaan.... ik heb zelfs de bond gebeld om raad en advies. Blijkbaar mag dit want het is niet op medische gronden dat ik denk dat ik dit niet kan...
Iedere golf van de zee,
  zaterdag 3 februari 2007 @ 05:02:47 #130
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45935889
Neuk, mijn post is niet overgekomen zoals ik hem had bedoeld. Ik bedoelde niet dat jij niet voldoende 'gevochten' zou hebben. Ik bedoelde te zeggen dat het mij aan het hart zou gaan als ik voor mijn werk de BV zou moeten opgeven. Maar daarmee heb ik me onvoldoende gerealiseerd dat jij dat dus ook zo ervaart, maar dat je blijkbaar met je rug tegen de muur staat.
En daar kan ik zó boos over worden. Dat je werk kennelijk een dermate beroep op je kan doen dat het belang van je kind eraan ondergeschikt wordt gemaakt.
Zou je niet een huisje kunnen huren in de buurt van die cursus, of desnoods een hotelkamer, waar een oma of andere oppas met Brent kan logeren zodat je hem tussendoor live kunt voeden? Wellicht raar, maar ik probeer mee te denken.

Overigens, je hebt het over 'je groot houden'. Nee, dát zou ik niet doen. Doe ik sowieso bijna nooit (meer), maar waar het mijn kind aangaat helemaal niet. Ik zou echt staan janken bij mijn directeur op kantoor.

Zo. En nu ga ik maar weer eens een tiet leegkolven.
Heb verdorie alweer een verstopping.
  zaterdag 3 februari 2007 @ 07:46:34 #131
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_45936154
snap ik iets niet? het is toch wettelijk geregeld dat vrouwen de tijd moeten kunnen krijgen om bv te geven/kolven tijdens werk/cursus/of zoiets??

ik zou het echt wel eisen gewoon! en anders gewoon tijdens de cursus apart gaan zitten en gewoon gaan kolven, het is je goed recht. je kind voor alles toch? niet je baas toch?
pi_45936161
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 22:27 schreef Moonah het volgende:
Trouwens, Dutch en Tamea, hoe gaat het met afbouwen?
Het afbouwen ging erg makkelijk, voor mij toch wel een bevestiging van het vermoeden dat het wat terug begon te lopen. Geen last van stuwing gehad ook. Ook geen last van lekken, behalve eergisterenavond ineens een paar druppels. Dat gaf me toch wel even een weemoedig gevoel, ik mis het wel een beetje. Maar het kolven en de stress om de hoeveelheid mis ik niet, dus het is goed zo. Het was mooi, maar het is nu ook OK.
  zaterdag 3 februari 2007 @ 08:02:44 #133
144006 chacama
Ondernemend!
pi_45936178
Cattie evt. vingervoeden als het echt niet anders gaat en er geen plasluiers meer zijn....

PM...toch maar ff naar de HA?

Neuk, hou vol. Ik denk dat zich tijdens de cursus wellicht wel een oplossing komt. Je bent toch niet de enige vrouw daar. Er zullen toch wel meer moeders zijn die dan eens even zeggen hoe zij erover denken....of vergis ik me daar in?
pi_45937675
Ik heb niet zo veel tijd om overal uitgebreid op te reageren maar ik wil neuk wel even een dikke geven.

Oh, en Moonah natuurlijk ook want een verstopping is niet leuk.
En Cattie ook omdat die het toch soms wel voor haar kiezen krijgt en dan toch zo doorzet.
En zo heb ik al bijna iedereen weer gehad
pi_45940139
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 08:02 schreef chacama het volgende:
Cattie evt. vingervoeden als het echt niet anders gaat en er geen plasluiers meer zijn....

Neuk, hou vol. Ik denk dat zich tijdens de cursus wellicht wel een oplossing komt. Je bent toch niet de enige vrouw daar. Er zullen toch wel meer moeders zijn die dan eens even zeggen hoe zij erover denken....of vergis ik me daar in?
Hier trek ik me ook maar aan op, ik mag op de 19e ook een pampiertje gaan halen met cursusdagen net zo lang als een werkdag. Ga nog een schnell und geruisloos elektriek pompje aanschaffen. Tips?
pi_45940219
Sjonge, er zitten hier weer een aantal met moeilijke situaties zie ik nu...sterkte hoor alle verstopte en keihard werkende/vechtende mama's! (Ik kies nog zelf voor die cursus, ik doe het mezelf allemaal aan )
pi_45940886
Ikke googelen naar kolven, 1 vd eerste hits:
http://www.kolfbond.nl/
pi_45941012
Mwanatabu.

Ik zou met zo'n cursus ook nog eens als de dood zijn voor een verstopping of ontsteking. De eerste keer dat ik blij ben dat deze werkgever niets van deskundigheidsbevordering wil weten.

Anna heeft nu twee avonden een flesje gekregen, om het clusteren te doorbreken. De eerste keer ging het goed, ik kreeg al hoop. Gisteren dronk ze ook goed, maar vertikte het om te gaan slapen. Dat deed ze pas toen ze bij mij ook nog had gedronken (een paar slokken maar), daardoor was het laat. Vervolgens als compensatie wordt ze om de twee uur wakker om te drinken. Ik weet niet of ik dit nu vanavond weer durf te proberen. Eerst kon ik tenminste anderhalf uur achter elkaar slapen, nu was het steeds maar drie kwartier.
*OUD heilige*
  zaterdag 3 februari 2007 @ 14:18:51 #139
108648 cattie
lieve moeder
pi_45941542
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 08:02 schreef chacama het volgende:

Ik was bij mijn cursus blij verrast. Het viel wel op dat ik elke lange pauze weg ging om te kolven. Er bleken vrouwen bij te zijn die meer dan een half jaar gevoed te hebben en een man wiens vrouw lactatiekundige is. Ze vonden me allemaal erg stoer. Ik mezelf ook!
Ik heb wel het geluk dat ik de cursus indien nodig kan onderbreken (het is een luistercursus, dus 20 minuten missen is geen ramp, als je een participatiecursus hebt is het moeilijker) en mijn werk ook. Ik had twee weken geleden een zitting die uitliep, waardoor ik knel kwam te zitten (of vol liep, kun je beter zeggen) en heb de rechter gevraagd om een pauze. Die deed daar gelukkig helemaal niet moeilijk over. (We waren al 3 uur bezig en hadden ook niet gelunched, hij had vast zin in zijn boterhammetje )

Ik vind het zo jammer dat voor veel vrouwen bv geven zo moeilijk gemaakt wordt door het werk. Neuk, heel veel sterkte!

Ik ben begonnen met Ive aan een tuitbeker te laten wennen, kijken of hij daar beter uit drinkt dan uit een fles. Tot nu toe vindt hij het razend interessant, maar dat hij er uit moet drinken snapt hij nog niet helemaal!
  zaterdag 3 februari 2007 @ 14:24:14 #140
94046 PM-girl
pi_45941653
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 23:43 schreef nebelung het volgende:
PM-Girl!!

Je hebt:
- pijn tijdens het voeden die (lang) aanhoudt daarna nog.
- bloed in de melk wat op een kloofje duidt
- schilfers/velletjes op je tepel

Dit schreeuwt toch bijna spruw? In elk geval schreeuwt het om actie, want pijn is sowieso niet normaal. Pijn is een signaal dat er iets niet goed is.
Vind ik ook, maar ik heb op zich ook wel vertrouwen in het oordeel van mijn ha. Maar het is wel wat erger geworden en nu ligt het zeker niet aan het aanleggen, wat toen (3 weken terug) nog wel kan ijn geweest. Maar kunnen kloofjes een gevolg/symptoom van spruw zijn dan, of begrijp ik je verkeerd?
Maandag overleg ik even met de huisarts.
quote:
Over die opgewarmde melk: als Simon daar al wat van heeft opgelopen was het iets met z'n darmen geweest. Diarree of zo, of wat je ook maar krijgt van een voedselvergiftiging.
Ok, duidelijk! Ik zit gewoon te zoeken naar een oorzaak, dit leek me al niet waarschijnlijk, maar ik dacht, ik check het even.

Mwana, ben je al lid geworden? In ieder geval is de mini electric plus qua geluid geen aanrader!

Moonah, wat een lieve garage man! Hij heeft vast ook een vrouw met kindjes die borstvoeding gehad hebben, zodat hij wist hoe het kan zijn!

Overigens ontdekte ik gisteren iets! Ik stond tanden te poetsen en las ondertussen maar eens de tekst op de tube van de pasta (je moet iets die 2 minuten). Stond er op dat er colostrum in zat!
Vriendje kwam het ook nog even showen, die zag het ook ineens staan! Schijnbaar heeft alleen Zendium dat, omdat het een natuurlijk beschermende werking heeft. Ik geloof dat het wel dierlijk colostrum is....
*
  zaterdag 3 februari 2007 @ 14:25:08 #141
94046 PM-girl
pi_45941672
Cattie, succes met de tuitbeker!
*
  † In Memoriam † zaterdag 3 februari 2007 @ 16:34:05 #142
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_45944455
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 13:15 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Hier trek ik me ook maar aan op, ik mag op de 19e ook een pampiertje gaan halen met cursusdagen net zo lang als een werkdag. Ga nog een schnell und geruisloos elektriek pompje aanschaffen. Tips?
Muismatje onder je kolf dempt het geluid. En radio aan overstemt het.
Ik vraag me af of er wel geruisloze elektrische kolven bestaan.

De Ameda Lactaline Personal vond ik een fijne kolf (dubbelzijdig elektrisch). Voor meer meningen over diverse kolven poll over kolfkeuze van het Borstvoedingsforum.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_45946183
quote:
Mwana, ben je al lid geworden? In ieder geval is de mini electric plus qua geluid geen aanrader!
Okay. Maar behalve het geluid is het een goede kolf?
pi_45946276
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 16:34 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Muismatje onder je kolf dempt het geluid. En radio aan overstemt het.
Ik vraag me af of er wel geruisloze elektrische kolven bestaan.

De Ameda Lactaline Personal vond ik een fijne kolf (dubbelzijdig elektrisch). Voor meer meningen over diverse kolven poll over kolfkeuze van het Borstvoedingsforum.
Hee! Die link is nuttig, dank!
  zaterdag 3 februari 2007 @ 19:06:21 #145
144006 chacama
Ondernemend!
pi_45948612
Mini electric ben ik erg over te spreken qua kolven. Maar ik geloof dat ik geen goed meetpunt. Heb gister namelijk letterlijk met de hand (alsof ik een koe was) mezelf gemolken. Kwam op 100ml uit. t.o.v. 120 met de kolf. Was mijn kolf vergeten en moest toch iets probren....
pi_45950742
Muuuh! Ik heb het ook es moeten proberen toen ik op een kwade nacht verstopt zat met 39 graden koorts en knallende koppijn van een fokking borstontsteking. Geen succes. Janken. Toen ik de volgende dag es letterlijk naar een winkel rende en een handkolf kocht heb ik echt sliertjes gekolfd
Waarom zat ik met een ontsteking? Nou, het begon met spruw die niet bestond volgens mijn ha, en het ging over in een al even denkbeeldige verstopping en tenslotte die ontsteking.
pi_45951345
Zeg, die nuttige link staat een paar posts naar boven ook

Ja Mwana Mijn, toch verder enorm kundige, huisarts, herkende ook geen spruw. Ik heb er voor moeten vechten, want natuurlijk was het wel spruw. En toen was het zo maaaanden later voor we ervan af waren.

PM-Girl, je kan kloofjes krijgen bij spruw.
pi_45951768
Ik heb nog nooit dubbel gekolfd. Maar ik stel het me voor als ontzettend bewerkelijk, waarbij je met een hele stellage voor je lolo's zit nadat je eerst 1001 pwnderdelen in elkaar geschroefd hebt.
Kom ik plaatje tegen:

En dat ziet er weer uit als iets wat je voor je rack zet, knopje aan en klateren maar.

Welk beeld klopt?
pi_45951792
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 20:18 schreef nebelung het volgende:
Zeg, die nuttige link staat een paar posts naar boven ook

Ja Mwana Mijn, toch verder enorm kundige, huisarts, herkende ook geen spruw. Ik heb er voor moeten vechten, want natuurlijk was het wel spruw. En toen was het zo maaaanden later voor we ervan af waren.

PM-Girl, je kan kloofjes krijgen bij spruw.
pi_45952159
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 20:28 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik heb nog nooit dubbel gekolfd. Maar ik stel het me voor als ontzettend bewerkelijk, waarbij je met een hele stellage voor je lolo's zit nadat je eerst 1001 pwnderdelen in elkaar geschroefd hebt.
Kom ik plaatje tegen:
[afbeelding]
En dat ziet er weer uit als iets wat je voor je rack zet, knopje aan en klateren maar.

Welk beeld klopt?
of je maakt gewoon een kolfbeha zodat je ondertussen de privé kan lezen overigens vind ik het wel een goed idee, hoe raar het er ook uit ziet. Mits het een niet-knellende beha is natuurlijk
pi_45952232
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 20:38 schreef owlet het volgende:

[..]

of je maakt gewoon een kolfbeha zodat je ondertussen de privé kan lezen overigens vind ik het wel een goed idee, hoe raar het er ook uit ziet. Mits het een niet-knellende beha is natuurlijk
Fokken terwijl u kolft
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_45952507
pi_45953109
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 20:38 schreef owlet het volgende:

[..]

† In Memoriam † zaterdag 3 februari 2007 @ 21:08:04 #154
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_45953530
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 20:28 schreef Mwanatabu het volgende:
Kom ik plaatje tegen:
[afbeelding]

Welk beeld klopt?
Hangt van je lolo's af. Ik had gewoon een hand per (uitbundige) lolo nodig om een cone tegenaan te houden.
Maar wel in tien minuten klaar. En deze kolf (ja, 't is de Ameda) is heel makkelijk schoon te maken.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  zondag 4 februari 2007 @ 10:12:10 #155
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_45964194
Moonah: je laatste post aan mij gericht liet duidelijk blijken dat je begrijpt hoe ik me voel en je beschreef het ook gelijk goed. Ik sta best met de rug tegen de muur. Ik probeer me er nu overheen te zetten en er het beste van te maken. Aangezien handmatig kolven dan waarschijnlijk al helemaal niet lukt en de Medela mini teveel herrie maakt en me pijn doet ben ik nu toch overstag gegaan en heb op advies van velen de Medela Swing besteld. Ik ga neusspray kopen en dan lukt het me vast die weken door te komen
Iedere golf van de zee,
pi_45965115
quote:
Op zondag 4 februari 2007 10:12 schreef Neuk het volgende:
Moonah: je laatste post aan mij gericht liet duidelijk blijken dat je begrijpt hoe ik me voel en je beschreef het ook gelijk goed. Ik sta best met de rug tegen de muur. Ik probeer me er nu overheen te zetten en er het beste van te maken. Aangezien handmatig kolven dan waarschijnlijk al helemaal niet lukt en de Medela mini teveel herrie maakt en me pijn doet ben ik nu toch overstag gegaan en heb op advies van velen de Medela Swing besteld. Ik ga neusspray kopen en dan lukt het me vast die weken door te komen
Klinkt goed Neuk, succes!
  zondag 4 februari 2007 @ 11:32:31 #157
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45965308
Neuk, die neusspray krijg je op recept vergoed van je verzekering. Ik hoop van harte voor je dat je met deze keuze je BV goed op peil kunt houden.
  zondag 4 februari 2007 @ 12:05:29 #158
108648 cattie
lieve moeder
pi_45965924
Neuk, wat fijn dat je een beslissing heft genomen. Het gaat vast lukken!

Zoals ik al in het moederstopic heb gezegd ga ik 1 voeding afbouwen en dus verwisselen voor een flesje (kv, water of sap), zodat Ive toch meer aan het flesje went. En ik hou nog 7 voedingen over om lekker bv te geven en er van te genieten.
  zondag 4 februari 2007 @ 12:18:55 #159
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_45966197
quote:
Op zondag 4 februari 2007 11:32 schreef Moonah het volgende:
Neuk, die neusspray krijg je op recept vergoed van je verzekering. Ik hoop van harte voor je dat je met deze keuze je BV goed op peil kunt houden.
dat wist ik dus niet. Ga morgen effe bellen als ik er aan denk. Kan ik dan gewoon zeggen dat het voor de TSR is? Die krijg ik nl niet meer aan de linkerkant. Rechts wel geloof ik

Ik ben ook van 'campinatiet' gewisseld. Eerst was dat mijn linker, en sinds deze week rechts. Raar he? Ik had op een ochtend een harde plek links en nadat die weg was kreeg ik vrijwel niets meer uit die kant. Rechts opeens wel veel meer...
Iedere golf van de zee,
pi_45966678
quote:
Op zondag 4 februari 2007 12:18 schreef Neuk het volgende:

[..]

dat wist ik dus niet. Ga morgen effe bellen als ik er aan denk. Kan ik dan gewoon zeggen dat het voor de TSR is? Die krijg ik nl niet meer aan de linkerkant. Rechts wel geloof ik
Volgens mij is hij ook niet te koop zonder recept...
  zondag 4 februari 2007 @ 12:43:26 #161
94046 PM-girl
pi_45966887
Dubbel kolven wordt vlug makkelijker hoor! In het begin zat ik als een soort oma, krom met twee handen vol. Inmiddels kan ik het half liggend of zittend met een halve hand, dus ondertussen tijd om te lezen/zappen/sudoko'en!

Neuk, succes!

Mwana, mini elctric plus maakt veel herrie en kolft ok, maar ik was de luxe gewend van mijn gehuurde kolf. Maar ik ben geen gemiddelde kolfster, het gaat bij mij erg makkelijk dus ik weet niet of die kolf voor iedereen prettig is.
*
  zondag 4 februari 2007 @ 12:44:02 #162
94046 PM-girl
pi_45966915
Trouwens, niemand hier onder de indruk van mijn Zendium met colostrum verhaal, of poetsen jullie allemaal met Prodent?
*
pi_45969682
quote:
Op zondag 4 februari 2007 12:44 schreef PM-girl het volgende:
Trouwens, niemand hier onder de indruk van mijn Zendium met colostrum verhaal, of poetsen jullie allemaal met Prodent?
ik ben heeeeeeel erg onder de indruk. Ik geloof dat ik het eigenlijk niet had willen weten
Gelukkig poets ik met Parodontax. Alhoewel,misschien zit het daar ook wel in Vanavond even de verpakking checken.
pi_45971164
quote:
Op zondag 4 februari 2007 12:44 schreef PM-girl het volgende:
I'm in denial
  zondag 4 februari 2007 @ 23:31:59 #165
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_45993867
ach colostrum... beter dan stierespermies, lijkt mij
Iedere golf van de zee,
pi_45998578
quote:
Op zondag 4 februari 2007 23:31 schreef Neuk het volgende:
ach colostrum... beter dan stierespermies, lijkt mij
Heb jij dat in jouw tandpasta?
  maandag 5 februari 2007 @ 09:45:46 #167
144006 chacama
Ondernemend!
pi_45999596
Maud heeft besloten dat ze het nachtritme anders in deelt. We zaten best wel lekker.
07:00
ergens tussen 10 en half elf
ergens tussen 2 en half 3
ergens tussen half 6 en zes uur
clusteren tussen 6 en 8
ergens tussen 11 uur en half 12
en dan rond 3 uur
(en dan eigenlijk pas weer om 7 uur)
om nu tussen 5 en half 6 al weer trek te hebben.
Dan geef ik 1 borst en slaapt ze weer verder. Om 7 uur drinkt ze dan de andere en vaak ook nog ene beetje uit de eerste.

Heb met F. afgesproken dat als Maud in maart nog niet doorslaapt hij de laatste voeding gaat doen. Ik wil dan rond half 10 kolven en dan om 10 uur in mijn bed liggen. Dat slaap ik in elk geval het eerste stuk 5 uur achter elkaar en dan nog eens 3 tot 4 uur erna. Nu kan ik in de ochtend nog even rusten, maar dat zal vanaf maart niet meer kunnen.

Gebruik Elmex....
pi_46000387
quote:
Op maandag 5 februari 2007 09:45 schreef chacama het volgende:
Maud heeft besloten dat ze het nachtritme anders in deelt. We zaten best wel lekker.
07:00
ergens tussen 10 en half elf
ergens tussen 2 en half 3
ergens tussen half 6 en zes uur
clusteren tussen 6 en 8
ergens tussen 11 uur en half 12
en dan rond 3 uur
(en dan eigenlijk pas weer om 7 uur)
om nu tussen 5 en half 6 al weer trek te hebben.
Dan geef ik 1 borst en slaapt ze weer verder. Om 7 uur drinkt ze dan de andere en vaak ook nog ene beetje uit de eerste.

Heb met F. afgesproken dat als Maud in maart nog niet doorslaapt hij de laatste voeding gaat doen. Ik wil dan rond half 10 kolven en dan om 10 uur in mijn bed liggen. Dat slaap ik in elk geval het eerste stuk 5 uur achter elkaar en dan nog eens 3 tot 4 uur erna. Nu kan ik in de ochtend nog even rusten, maar dat zal vanaf maart niet meer kunnen.

Gebruik Elmex....
Lijkt op on schema
  maandag 5 februari 2007 @ 11:03:41 #169
144006 chacama
Ondernemend!
pi_46001232
We schelen ook maar een week of zo. Dus wat dat betreft is het wel een gerusstelling dat het erbij hoort.

Heb trouwens de slokken geteld die Maud neemt (al een aantal dagen) En kom elke keer op ca. 250 slokken per voeding. Uit de fles krijgt ze 120 ml. Dat zou dus ca. een halve ml per slok zijn. Kan ik toch een beetje in de gaten houden of ze minder/meer drinkt en of ik de voeding in de flessen moet op gaan voeren op een gegeven moment.
pi_46002098
quote:
Op maandag 5 februari 2007 11:03 schreef chacama het volgende:
We schelen ook maar een week of zo. Dus wat dat betreft is het wel een gerusstelling dat het erbij hoort.
Hehehe idd daar is deze rubriek voor!
Gisteren waren hier de ouweluitjes op bezoek. Mijn neefje, 6 weken ouder dan Nune, is dus zo'n perfect kind: slaapt vanaf de eerste week door, altijd lachen, alleen chaggie als hij wakker gemaakt wordt. En dat komt allemaal door De Fles. Blijkbaar.
Het ís gewoon een heel lief jochie hoor, ik word soms dat gevergelijk zo zat.
quote:
Heb trouwens de slokken geteld die Maud neemt (al een aantal dagen) En kom elke keer op ca. 250 slokken per voeding. Uit de fles krijgt ze 120 ml. Dat zou dus ca. een halve ml per slok zijn. Kan ik toch een beetje in de gaten houden of ze minder/meer drinkt en of ik de voeding in de flessen moet op gaan voeren op een gegeven moment.
Das ook een slim idee! Ga als mijn nieuwe kolf binnen is ook aan het flessen hier voor straks, misschien kan ik me e r nog aan vasthouden
  maandag 5 februari 2007 @ 11:42:01 #171
11682 Moonah
Jolie femme
pi_46002221
Wááát!?
Slokken tellen??!
Wel slim als je twijfelt of je kind wel genoeg binnenkrijgt!

En wat is een perfect kind? Duh.
Thies wordt nog steeds 1 á 2x per nacht wakker, hij heeft totaal geen ritme (naja, soms een paar dagen ). Maar wat een heerlijk ventje zeg!
pi_46002712
haha die kolf-bh

chacama slim om de slokken te tellen.
maud weet wel hoe ze mama wakker moet houden.

mwana een perfect kind??? bestaat dat? geloof er niks van.
pmgirl Zendium met colostrum. hoe kom je daarop?

heb niet alles terug gelezen beetje teveel van het goede voor mij.
wilde nog even zeggen dat jullie kanjers zijn.
heb echt respect voor jullie dat jullie zo kunnen doorzetten ondank alles.
mama van 3 kids!
  maandag 5 februari 2007 @ 12:01:27 #173
144006 chacama
Ondernemend!
pi_46002734
En nu dat Thies ziek is, zal dat ritme wel ver te zoeken zijn of niet?
  maandag 5 februari 2007 @ 12:12:36 #174
11682 Moonah
Jolie femme
pi_46003029
quote:
Op maandag 5 februari 2007 12:01 schreef chacama het volgende:
En nu dat Thies ziek is, zal dat ritme wel ver te zoeken zijn of niet?

Maar dat boeit niet.
Lekker veel op verzoek!
  maandag 5 februari 2007 @ 12:13:13 #175
11682 Moonah
Jolie femme
pi_46003049
Hey Popples!
Geef jij nog BV? Ben het even kwijt....
  maandag 5 februari 2007 @ 12:23:29 #176
94046 PM-girl
pi_46003305
quote:
Op maandag 5 februari 2007 12:00 schreef Popples het volgende:
mwana een perfect kind??? bestaat dat? geloof er niks van.
pmgirl Zendium met colostrum. hoe kom je daarop?
Ik kom er niet op, ik heb het alleen, Zendium heeft het patent

Hier is de pijn weer weg, tenminste minder.

Gisteren dronk Simon niet genoeg waardoor ik op den duur plofte. Ik was bij mijn ouders en had natuurlijk geen kolf bij me.
Toen maar even op de badkamer gemolken , ging best aardig, de druk flink kunnen verlichten en gelukkig werd Simon weer wakker!

Moonah, ondanks de zieke Thies klink je wel relaxed, over dat hij geen ritme heeft. Zo te lezen voel je je er nu goed bij!
*
pi_46003858
quote:
Op maandag 5 februari 2007 12:13 schreef Moonah het volgende:
Hey Popples!
Geef jij nog BV? Ben het even kwijt....
ja tuurlijk. alleen hebben we vrijdag besloten om 2 flesjes te geven voor de rust.
het is echt af en toe een geworstel. heb er lang over moeten doen want tuurlijk wil je volledig geven.
het lukt me gewoon niet om veel te reageren mevrouw is veel wakker.

pm -girl dat wist ik niet.

moonah sterkte met thies.
mama van 3 kids!
pi_46004537
quote:
Op maandag 5 februari 2007 11:42 schreef Moonah het volgende:
Thies wordt nog steeds 1 á 2x per nacht wakker, hij heeft totaal geen ritme (naja, soms een paar dagen ). Maar wat een heerlijk ventje zeg!
Fijn om dit te lezen Moonah!
Ik denk dat mee gaan in het ritme van je kind het makkelijkste is. Al is dat natuurlijk anders als je nog met een baby zit die regelt, springt of op een andere manier gek doet
Een week geleden dacht ik dat ik echt niet meer kon van vermoeidheid. Ik was in staat haar op haar eigen kamer te laten slapen, door te laten huilen of KV te gaan geven in de nacht. Niet dat ik dat wilde, maar ik had echt het overzicht niet meer.
Tot ze uitgesprongen was en ineens bleek dat het niet die nachtvoedingen zijn die me nekken maar het gebrek aan ritme overdag tijdens zulke periodes.
Nu zit ze weer in haar eigen ritme en dan maken die nachtvoedingen ook niet veel meer uit.
pi_46005977
Neuk, zo goed van je dat je voor jezelf een beslissing hebt genomen!
  maandag 5 februari 2007 @ 14:04:31 #180
11682 Moonah
Jolie femme
pi_46006087
quote:
Op maandag 5 februari 2007 13:10 schreef owlet het volgende:
Ik was in staat haar op haar eigen kamer te laten slapen, door te laten huilen of KV te gaan geven in de nacht. Niet dat ik dat wilde, maar ik had echt het overzicht niet meer.
Oeh, owlet...
Dan was je er écht erg aan toe. Nu weer beter begrijp ik?

En PM (en ook owlet), ja, ik heb me er gewoon helemaal bij neergelegd dat Thies niet echt een ritme heeft. En ik voel me er uitstekend bij. het is niet altijd handig voor mij, maar ach.... We zijn al bijna 4 maanden onderweg en ik trek het nog steeds prima, dus waarom moeilijk gaan doen? En hoe het gaat als ik straks (2 dagen maar) weer werk, dat zien we dan wel weer. Het flesje gaat iig ietsje beter.
pi_46006266
Moonah, Fons heeft ook totaal geen ritme. En mams en paps ook niet, dus we vinden dat wel goed zo.
Alleen beetje lastig als ze ernaar gaan vragen, CB en zo, maar dan verzin ik wel iets.
  maandag 5 februari 2007 @ 14:19:02 #182
11682 Moonah
Jolie femme
pi_46006522
quote:
Op maandag 5 februari 2007 14:10 schreef Bass-Miss het volgende:
En mams en paps ook niet, dus we vinden dat wel goed zo.
Nee, wij zijn idd ook niet zo ritmisch!
quote:
Alleen beetje lastig als ze ernaar gaan vragen, CB en zo, maar dan verzin ik wel iets.
Oh, ik had me al bedacht dat ik me daar niets meer van ga aantrekken op dit vlak.
Dus ik ga ook geen smoesjes bedenken.
pi_46006684
quote:
Op maandag 5 februari 2007 14:19 schreef Moonah het volgende:

Oh, ik had me al bedacht dat ik me daar niets meer van ga aantrekken op dit vlak.
Dus ik ga ook geen smoesjes bedenken.
Ik wou dat eigenlijk ook niet doen, maar heb geen zin meer in gepreek dat ik er onderdoor ga gaan en dat ze me bekijken als een dom kalf omdat ik mn kind bij ons in bed laat slapen.
  maandag 5 februari 2007 @ 14:26:04 #184
11682 Moonah
Jolie femme
pi_46006747
quote:
Op maandag 5 februari 2007 14:23 schreef Bass-Miss het volgende:
een dom kalf
Meeeuuuh!
pi_46007081
quote:
Op maandag 5 februari 2007 14:04 schreef Moonah het volgende:

[..]

Oeh, owlet...
Dan was je er écht erg aan toe. Nu weer beter begrijp ik?
Ja hoor, zo af en toe heb ik zo'n week maar na even uithuilen, uitslapen en uitwaaien gaat het dan weer

Om weer on-topic te blijven, het hele tandjes-gebeuren valt me alles mee. Het voeden duurt wat langer want ik koppel haar af zodra ze bijt en als ze dat een paar keer doet dan gata ze van de borst af en proberen we het een minuut of vijf later weer. Het blijft vreemd om zo'n kleintje al echt een beetje op te moeten voeden
pi_46008033
Ik heb het gedáán. Op haar eigen kamer gelegd. Toen was ze ouder al hoor, een maand of 9/10 schat ik, ik weet het niet meer precies. Ik was doodop. Bleek dat ik toen zelf helemaal niet meer kon slapen . Ik wist niet wat er in dat kamertje gebeurde, was er niet gerust op, het was een raar gevoel. Op een gegeven moment kon ik dat wel weer overgeven ook, maar och hemel.... Inmiddels slaapt ze tegenwoordig weer regelmatig bij ons ivm het kiezengedoe.

Doorslapen, wat is dat precies? Dat ze nooit wakker worden? Nou, wakker worden gebeurd hier regelmatig, maar met een paar minuten borst slaapt ze zo door. Rust voor iedereen. Ik vind het prima zo Hier hebben we trouwens overdag wat regelmaat verkregen toen ze echt goed ging eten met de bijvoeding. Dan heb je toch 3 maaltijden per dag, keurig aan de tafel enzo. Net echt
  maandag 5 februari 2007 @ 16:47:17 #187
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_46011381
quote:
Op maandag 5 februari 2007 14:00 schreef nebelung het volgende:

Neuk, zo goed van je dat je voor jezelf een beslissing hebt genomen!
Hartstikkke bedankt. Ik geloof dat ik me er aardig bij neer kan leggen.
quote:
Op maandag 5 februari 2007 14:04 schreef Moonah het volgende:

[..] En hoe het gaat als ik straks (2 dagen maar) weer werk, dat zien we dan wel weer. Het flesje gaat iig ietsje beter.
Dat kan nog best wel eens mee gaan vallen! Hier was het ritme met meer regelmaat ver te zoeken dan dat het er was en sinds ik werk is het gewoon om de 3-4 uur. Soms zelfs langer! Ik heb het idee dat ik mijn kindje hierdoor iets beter ben gaan begrijpen. Hij vindt het zelf ook wel prettig heb ik het idee. Als hij wil kan hij vaker krijgen maar hij vraagt er niet vaker of eerder om. Overmorgen wordt hij weer gewogen op het CB. Ik ben heel benieuwd! Moeders denken volgens mij veel en veel te snel dat hun kind wat tekort komt of te weinig krijgt.
Iedere golf van de zee,
  maandag 5 februari 2007 @ 17:24:48 #188
11682 Moonah
Jolie femme
pi_46012759
quote:
Op maandag 5 februari 2007 16:47 schreef Neuk het volgende:
Moeders denken volgens mij veel en veel te snel dat hun kind wat tekort komt of te weinig krijgt.
Ik denk niet zo zeer dat hij te weinig krijgt, ik wil gewoon niet dat hij huilt omdat hij honger heeft. En nee, hij zal heus niet verhongeren als ik hem een half uurtje zou laten huilen (zoals een vriendin laatst tactisch opmerkte ), maar ik wil dat gewoon niet. Ik zie het nut er niet van in. Als ik honger (naja 'trek') heb, of ik wil wat drinken, dan doe ik dat ook. Nah, ik kan me zo voorstellen dat dat bij een baby ook zo is.
En soms is het hier ook om de 3-4 uur, soms zit er zelfs 6 uur tussen twee voedingen. Maar op een dag als vandaag meldt hij zich om de twee uur.
En idd Nebelung, ik had ook al gedacht dat er tegen de tijd van het bijvoeden automatisch wel wat regelmaat gaat ontstaan. En zo niet, dan zien we dat dan wel weer.
  maandag 5 februari 2007 @ 17:25:49 #189
11682 Moonah
Jolie femme
pi_46012792
quote:
Op maandag 5 februari 2007 16:47 schreef Neuk het volgende:
Hij vindt het zelf ook wel prettig heb ik het idee. Als hij wil kan hij vaker krijgen maar hij vraagt er niet vaker of eerder om.
Bij Brent regelt het zich dus ook vanzelf.
Wanneer is je cursus?
  maandag 5 februari 2007 @ 18:15:38 #190
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_46014258
quote:
Op maandag 5 februari 2007 17:25 schreef Moonah het volgende:

[..]

Bij Brent regelt het zich dus ook vanzelf.
Wanneer is je cursus?
vanaf volgende week...
Iedere golf van de zee,
pi_46014682
quote:
Op maandag 5 februari 2007 18:15 schreef Neuk het volgende:

[..]

vanaf volgende week...
Iiiih.
Ik zie vanaf de 19e een zwarte afgrond afdoemen die ik vol moet gaan zien te pompen met de Avent Isis
  Milf maandag 5 februari 2007 @ 19:49:05 #192
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_46017560
quote:
Op maandag 5 februari 2007 18:30 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Iiiih.
Ik zie vanaf de 19e een zwarte afgrond afdoemen die ik vol moet gaan zien te pompen met de Avent Isis
Ik zit al wat te oefenen met de Isis van Avent. De handkolf heb ik hier. Prima ding en ben er best tevreden over.
Wat ik mij wel afvraag. Je kunt de melk een dag achterin de koelkast bewaren. Is het dan normaal dat de melk zich "scheid"? Waterige massa onder en wit boven?

Ik hoef pas in April elke dag aan dat ding geloven maar wil nu wel vast gaan oefenen en een voorraad aanleggen voor als ze naar de opvang gaat.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_46017710
Moedermelk mag langer in de koelkast hoor nikky
In de OP staat een bewaarschema.

Het is normaal dat er laagjes ontstaan, vet scheidt van het water zeg maar

Oefenen is echt heel slim!!

Hoe gaat het de pijn? Is dat over?
En hoe is het met Dana?
  Milf maandag 5 februari 2007 @ 20:14:38 #194
16000 nikky
pi_46018566
quote:
Op maandag 5 februari 2007 19:53 schreef nebelung het volgende:
Moedermelk mag langer in de koelkast hoor nikky
In de OP staat een bewaarschema.

Het is normaal dat er laagjes ontstaan, vet scheidt van het water zeg maar

Oefenen is echt heel slim!!

Hoe gaat het de pijn? Is dat over?
En hoe is het met Dana?
Ah oke, dan weet ik dat er "laagjes" kunnen ontstaan . Dank je.

Ik heb soms nog steeds pijn. Vooral als het madammake niet snel genoeg gaat dat die borst in de mond kan worden genomen hahaha . De pijn is soms heel pijnlijk dat ik het liefste wil gillen( maar niet doe ) en soms dan is het maar een beetje pijnlijk. Ik leg ook op verschillende manieren aan. De buik buik methode die iedereen wel kent en de zogenaamde rugby methode om de borst goed geheel leeg te krijgen.

Ik heb het idee dat ik dan niet goed aanleg aangezien het de ene keer pijnlijker is dan de andere keer.

Met Dana gaat het goed. Ze heeft lekere hamsterwangetjes en ziet er erg tevreden uit. En er gaat geen luier voorbij die niet vol is. Dus hoef me geen zorgen te maken dat ze eventueel te weinig krijgt.
Ze heeft wel vaak last van krampjes. Dan maak ik wat venkelthee klaar en geeft dit aan haar ( afgekoelt uiteraard ) en dit werkt erg goed.
Aankomende woensdag kan ik naar het zogenaamde weeguurtje. Eens kijken wat ze is gegroeid.

En ik zal de OP eens wat beter gaan bestuderen
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_46018633
nikky ik had hier nog een linkje voor je neergezet over dat aanleggen Borstvoeding deel 28

Klinkt harstikke goed zoals het gaat met het kleine dametje
  Milf maandag 5 februari 2007 @ 20:26:05 #196
16000 nikky
pi_46019065
quote:
Op maandag 5 februari 2007 20:16 schreef nebelung het volgende:
nikky ik had hier nog een linkje voor je neergezet over dat aanleggen Borstvoeding deel 28

Klinkt harstikke goed zoals het gaat met het kleine dametje
Ik heb die pagina net zitten lezen . En de linkjes onderaan die pagina ook. En ik zie dat ik al vermoedde wat niet zo goed gaat. Mevrouw is ongeduldig en opent daardoor haar mondje niet helemaal waardoor ze alleen mijn tepel in de mond heeft en de tepelhof doet dan niet meer mee. Ik zal daar eens wat beter op gaan letten.

Dank je wel. .
pi_46019466
quote:
Op maandag 5 februari 2007 20:14 schreef nikky het volgende:
Ze heeft wel vaak last van krampjes. Dan maak ik wat venkelthee klaar en geeft dit aan haar ( afgekoelt uiteraard ) en dit werkt erg goed.
je verhaal (krampjes, pijnlijk aanleggen en veel aankomen) klinkt een beetje als te veel melk. Dat is de grootste veroorzaker van krampjes bij borstgevoede babies. Verkeerd aanhappen zou daar ook van kunnen komen omdat het kindje de melkstroom dan niet aan kan en snel en slordig hapt, loslaat en drinkt.
Wat dan zou kunnen helpen is van te voren de hardste stroom weg laten lopen in een doek (bijv. eerst aan laten zuigen en dan bij de toeschietreflex loshalen en even wachten tot het niet meer spuit). Tussendoor een boer laten doen wil ook wel helpen.
En als je lang met echt volle borsten zit helpt het over het algemeen beter om één keer goed beide borsten leeg te kolven na een voeding dan om steeds kleine beetjes te kolven. Je borsten beginnen dan als het ware met een verse start.
Het begint zo langzamerhand een beetje een stokpaardje te worden, excuses daarvoor, maar een te hoge productie komt gewoon veel vaker voor dan een te lage productie. Alleen hoor je er niets over omdat het een luxeprobleem is, terwijl je er echt knap last van kan hebben.

edit: fijn trouwens dat het zo goed gaat verder! En ook mooi dat je een deel van het "probleem" al hebt gevonden op die site!
  Milf maandag 5 februari 2007 @ 20:42:40 #198
16000 nikky
pi_46019793
quote:
Op maandag 5 februari 2007 20:34 schreef owlet het volgende:

[..]

je verhaal (krampjes, pijnlijk aanleggen en veel aankomen) klinkt een beetje als te veel melk. Dat is de grootste veroorzaker van krampjes bij borstgevoede babies. Verkeerd aanhappen zou daar ook van kunnen komen omdat het kindje de melkstroom dan niet aan kan en snel en slordig hapt, loslaat en drinkt.
Wat dan zou kunnen helpen is van te voren de hardste stroom weg laten lopen in een doek (bijv. eerst aan laten zuigen en dan bij de toeschietreflex loshalen en even wachten tot het niet meer spuit). Tussendoor een boer laten doen wil ook wel helpen.
En als je lang met echt volle borsten zit helpt het over het algemeen beter om één keer goed beide borsten leeg te kolven na een voeding dan om steeds kleine beetjes te kolven. Je borsten beginnen dan als het ware met een verse start.
Het begint zo langzamerhand een beetje een stokpaardje te worden, excuses daarvoor, maar een te hoge productie komt gewoon veel vaker voor dan een te lage productie. Alleen hoor je er niets over omdat het een luxeprobleem is, terwijl je er echt knap last van kan hebben.

edit: fijn trouwens dat het zo goed gaat verder! En ook mooi dat je een deel van het "probleem" al hebt gevonden op die site!
Ik heb idd teveel melk. Ze drinkt per keer ook maar uit 1borst en niet uit twee. Soms gaat het zo verschrikkelijk snel dat ze zich verslikt en half aan het stikken is. Mijn toeschietreflex wordt al geactiveerd zodra ze begint te huilen op het etenstijdsstijp haha. Zoogcompressen? Ik hoef ze net zo goed niet te gebruiken. Als Dana begint te huilen loop ik al half leeg ..
Ik kolf nu af na het voeden zodat de borst redelijk leeg raakt
( en ik ene voorraad kan aanleggen ). Want na de voeding wil ze na tien minuten nog een toetje en dan kan ze het allerlaatste restje eruit drinken.

En dank je wel voor je tip. Ik wist niet dat krampjes ook daaraan konden liggen. Ik dacht namelijk dat als Dana teveel zou krijgen dit zou uitspuugen als een reflex van haar lichaam "ik heb genoeg" zoals je bij veel babies ziet. Alleen zij spuugt nooit, vandaar dat ik mij in het begin wat zorgen heb gemaakt of ze wel genoeg kreeg.
pi_46021358
quote:
Op maandag 5 februari 2007 19:49 schreef nikky het volgende:

[..]

Ik zit al wat te oefenen met de Isis van Avent. De handkolf heb ik hier. Prima ding en ben er best tevreden over.
Wat ik mij wel afvraag. Je kunt de melk een dag achterin de koelkast bewaren. Is het dan normaal dat de melk zich "scheid"? Waterige massa onder en wit boven?
Yup, dat is het vet wat boven komt drijven, jeweetwel. waar ze die lekkere spekrolletjes van krijgen
quote:
Ik hoef pas in April elke dag aan dat ding geloven maar wil nu wel vast gaan oefenen en een voorraad aanleggen voor als ze naar de opvang gaat.
Ik krijg m morgen
  maandag 5 februari 2007 @ 21:49:02 #200
94046 PM-girl
pi_46022341
Nikky wat fijn dat het goed gaat! En verkeerd aanleggen kan echt heel pijnlijk zijn.

Owlet,gelukkig voel je je weer wat beter!
*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')