abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 februari 2007 @ 12:23:29 #176
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_46003305
quote:
Op maandag 5 februari 2007 12:00 schreef Popples het volgende:
mwana een perfect kind??? bestaat dat? geloof er niks van.
pmgirl Zendium met colostrum. hoe kom je daarop?
Ik kom er niet op, ik heb het alleen, Zendium heeft het patent

Hier is de pijn weer weg, tenminste minder.

Gisteren dronk Simon niet genoeg waardoor ik op den duur plofte. Ik was bij mijn ouders en had natuurlijk geen kolf bij me.
Toen maar even op de badkamer gemolken , ging best aardig, de druk flink kunnen verlichten en gelukkig werd Simon weer wakker!

Moonah, ondanks de zieke Thies klink je wel relaxed, over dat hij geen ritme heeft. Zo te lezen voel je je er nu goed bij!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_46003858
quote:
Op maandag 5 februari 2007 12:13 schreef Moonah het volgende:
Hey Popples!
Geef jij nog BV? Ben het even kwijt....
ja tuurlijk. alleen hebben we vrijdag besloten om 2 flesjes te geven voor de rust.
het is echt af en toe een geworstel. heb er lang over moeten doen want tuurlijk wil je volledig geven.
het lukt me gewoon niet om veel te reageren mevrouw is veel wakker.

pm -girl dat wist ik niet.

moonah sterkte met thies.
mama van 3 kids!
pi_46004537
quote:
Op maandag 5 februari 2007 11:42 schreef Moonah het volgende:
Thies wordt nog steeds 1 á 2x per nacht wakker, hij heeft totaal geen ritme (naja, soms een paar dagen ). Maar wat een heerlijk ventje zeg!
Fijn om dit te lezen Moonah!
Ik denk dat mee gaan in het ritme van je kind het makkelijkste is. Al is dat natuurlijk anders als je nog met een baby zit die regelt, springt of op een andere manier gek doet
Een week geleden dacht ik dat ik echt niet meer kon van vermoeidheid. Ik was in staat haar op haar eigen kamer te laten slapen, door te laten huilen of KV te gaan geven in de nacht. Niet dat ik dat wilde, maar ik had echt het overzicht niet meer.
Tot ze uitgesprongen was en ineens bleek dat het niet die nachtvoedingen zijn die me nekken maar het gebrek aan ritme overdag tijdens zulke periodes.
Nu zit ze weer in haar eigen ritme en dan maken die nachtvoedingen ook niet veel meer uit.
pi_46005977
Neuk, zo goed van je dat je voor jezelf een beslissing hebt genomen!
Variety is the spice of life
  maandag 5 februari 2007 @ 14:04:31 #180
11682 Moonah
Jolie femme
pi_46006087
quote:
Op maandag 5 februari 2007 13:10 schreef owlet het volgende:
Ik was in staat haar op haar eigen kamer te laten slapen, door te laten huilen of KV te gaan geven in de nacht. Niet dat ik dat wilde, maar ik had echt het overzicht niet meer.
Oeh, owlet...
Dan was je er écht erg aan toe. Nu weer beter begrijp ik?

En PM (en ook owlet), ja, ik heb me er gewoon helemaal bij neergelegd dat Thies niet echt een ritme heeft. En ik voel me er uitstekend bij. het is niet altijd handig voor mij, maar ach.... We zijn al bijna 4 maanden onderweg en ik trek het nog steeds prima, dus waarom moeilijk gaan doen? En hoe het gaat als ik straks (2 dagen maar) weer werk, dat zien we dan wel weer. Het flesje gaat iig ietsje beter.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_46006266
Moonah, Fons heeft ook totaal geen ritme. En mams en paps ook niet, dus we vinden dat wel goed zo.
Alleen beetje lastig als ze ernaar gaan vragen, CB en zo, maar dan verzin ik wel iets.
  maandag 5 februari 2007 @ 14:19:02 #182
11682 Moonah
Jolie femme
pi_46006522
quote:
Op maandag 5 februari 2007 14:10 schreef Bass-Miss het volgende:
En mams en paps ook niet, dus we vinden dat wel goed zo.
Nee, wij zijn idd ook niet zo ritmisch!
quote:
Alleen beetje lastig als ze ernaar gaan vragen, CB en zo, maar dan verzin ik wel iets.
Oh, ik had me al bedacht dat ik me daar niets meer van ga aantrekken op dit vlak.
Dus ik ga ook geen smoesjes bedenken.
pi_46006684
quote:
Op maandag 5 februari 2007 14:19 schreef Moonah het volgende:

Oh, ik had me al bedacht dat ik me daar niets meer van ga aantrekken op dit vlak.
Dus ik ga ook geen smoesjes bedenken.
Ik wou dat eigenlijk ook niet doen, maar heb geen zin meer in gepreek dat ik er onderdoor ga gaan en dat ze me bekijken als een dom kalf omdat ik mn kind bij ons in bed laat slapen.
  maandag 5 februari 2007 @ 14:26:04 #184
11682 Moonah
Jolie femme
pi_46006747
quote:
Op maandag 5 februari 2007 14:23 schreef Bass-Miss het volgende:
een dom kalf
Meeeuuuh!
pi_46007081
quote:
Op maandag 5 februari 2007 14:04 schreef Moonah het volgende:

[..]

Oeh, owlet...
Dan was je er écht erg aan toe. Nu weer beter begrijp ik?
Ja hoor, zo af en toe heb ik zo'n week maar na even uithuilen, uitslapen en uitwaaien gaat het dan weer

Om weer on-topic te blijven, het hele tandjes-gebeuren valt me alles mee. Het voeden duurt wat langer want ik koppel haar af zodra ze bijt en als ze dat een paar keer doet dan gata ze van de borst af en proberen we het een minuut of vijf later weer. Het blijft vreemd om zo'n kleintje al echt een beetje op te moeten voeden
pi_46008033
Ik heb het gedáán. Op haar eigen kamer gelegd. Toen was ze ouder al hoor, een maand of 9/10 schat ik, ik weet het niet meer precies. Ik was doodop. Bleek dat ik toen zelf helemaal niet meer kon slapen . Ik wist niet wat er in dat kamertje gebeurde, was er niet gerust op, het was een raar gevoel. Op een gegeven moment kon ik dat wel weer overgeven ook, maar och hemel.... Inmiddels slaapt ze tegenwoordig weer regelmatig bij ons ivm het kiezengedoe.

Doorslapen, wat is dat precies? Dat ze nooit wakker worden? Nou, wakker worden gebeurd hier regelmatig, maar met een paar minuten borst slaapt ze zo door. Rust voor iedereen. Ik vind het prima zo Hier hebben we trouwens overdag wat regelmaat verkregen toen ze echt goed ging eten met de bijvoeding. Dan heb je toch 3 maaltijden per dag, keurig aan de tafel enzo. Net echt
  maandag 5 februari 2007 @ 16:47:17 #187
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_46011381
quote:
Op maandag 5 februari 2007 14:00 schreef nebelung het volgende:

Neuk, zo goed van je dat je voor jezelf een beslissing hebt genomen!
Hartstikkke bedankt. Ik geloof dat ik me er aardig bij neer kan leggen.
quote:
Op maandag 5 februari 2007 14:04 schreef Moonah het volgende:

[..] En hoe het gaat als ik straks (2 dagen maar) weer werk, dat zien we dan wel weer. Het flesje gaat iig ietsje beter.
Dat kan nog best wel eens mee gaan vallen! Hier was het ritme met meer regelmaat ver te zoeken dan dat het er was en sinds ik werk is het gewoon om de 3-4 uur. Soms zelfs langer! Ik heb het idee dat ik mijn kindje hierdoor iets beter ben gaan begrijpen. Hij vindt het zelf ook wel prettig heb ik het idee. Als hij wil kan hij vaker krijgen maar hij vraagt er niet vaker of eerder om. Overmorgen wordt hij weer gewogen op het CB. Ik ben heel benieuwd! Moeders denken volgens mij veel en veel te snel dat hun kind wat tekort komt of te weinig krijgt.
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  maandag 5 februari 2007 @ 17:24:48 #188
11682 Moonah
Jolie femme
pi_46012759
quote:
Op maandag 5 februari 2007 16:47 schreef Neuk het volgende:
Moeders denken volgens mij veel en veel te snel dat hun kind wat tekort komt of te weinig krijgt.
Ik denk niet zo zeer dat hij te weinig krijgt, ik wil gewoon niet dat hij huilt omdat hij honger heeft. En nee, hij zal heus niet verhongeren als ik hem een half uurtje zou laten huilen (zoals een vriendin laatst tactisch opmerkte ), maar ik wil dat gewoon niet. Ik zie het nut er niet van in. Als ik honger (naja 'trek') heb, of ik wil wat drinken, dan doe ik dat ook. Nah, ik kan me zo voorstellen dat dat bij een baby ook zo is.
En soms is het hier ook om de 3-4 uur, soms zit er zelfs 6 uur tussen twee voedingen. Maar op een dag als vandaag meldt hij zich om de twee uur.
En idd Nebelung, ik had ook al gedacht dat er tegen de tijd van het bijvoeden automatisch wel wat regelmaat gaat ontstaan. En zo niet, dan zien we dat dan wel weer.
  maandag 5 februari 2007 @ 17:25:49 #189
11682 Moonah
Jolie femme
pi_46012792
quote:
Op maandag 5 februari 2007 16:47 schreef Neuk het volgende:
Hij vindt het zelf ook wel prettig heb ik het idee. Als hij wil kan hij vaker krijgen maar hij vraagt er niet vaker of eerder om.
Bij Brent regelt het zich dus ook vanzelf.
Wanneer is je cursus?
  maandag 5 februari 2007 @ 18:15:38 #190
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_46014258
quote:
Op maandag 5 februari 2007 17:25 schreef Moonah het volgende:

[..]

Bij Brent regelt het zich dus ook vanzelf.
Wanneer is je cursus?
vanaf volgende week...
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_46014682
quote:
Op maandag 5 februari 2007 18:15 schreef Neuk het volgende:

[..]

vanaf volgende week...
Iiiih.
Ik zie vanaf de 19e een zwarte afgrond afdoemen die ik vol moet gaan zien te pompen met de Avent Isis
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  Milf maandag 5 februari 2007 @ 19:49:05 #192
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_46017560
quote:
Op maandag 5 februari 2007 18:30 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Iiiih.
Ik zie vanaf de 19e een zwarte afgrond afdoemen die ik vol moet gaan zien te pompen met de Avent Isis
Ik zit al wat te oefenen met de Isis van Avent. De handkolf heb ik hier. Prima ding en ben er best tevreden over.
Wat ik mij wel afvraag. Je kunt de melk een dag achterin de koelkast bewaren. Is het dan normaal dat de melk zich "scheid"? Waterige massa onder en wit boven?

Ik hoef pas in April elke dag aan dat ding geloven maar wil nu wel vast gaan oefenen en een voorraad aanleggen voor als ze naar de opvang gaat.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_46017710
Moedermelk mag langer in de koelkast hoor nikky
In de OP staat een bewaarschema.

Het is normaal dat er laagjes ontstaan, vet scheidt van het water zeg maar

Oefenen is echt heel slim!!

Hoe gaat het de pijn? Is dat over?
En hoe is het met Dana?
  Milf maandag 5 februari 2007 @ 20:14:38 #194
16000 nikky
pi_46018566
quote:
Op maandag 5 februari 2007 19:53 schreef nebelung het volgende:
Moedermelk mag langer in de koelkast hoor nikky
In de OP staat een bewaarschema.

Het is normaal dat er laagjes ontstaan, vet scheidt van het water zeg maar

Oefenen is echt heel slim!!

Hoe gaat het de pijn? Is dat over?
En hoe is het met Dana?
Ah oke, dan weet ik dat er "laagjes" kunnen ontstaan . Dank je.

Ik heb soms nog steeds pijn. Vooral als het madammake niet snel genoeg gaat dat die borst in de mond kan worden genomen hahaha . De pijn is soms heel pijnlijk dat ik het liefste wil gillen( maar niet doe ) en soms dan is het maar een beetje pijnlijk. Ik leg ook op verschillende manieren aan. De buik buik methode die iedereen wel kent en de zogenaamde rugby methode om de borst goed geheel leeg te krijgen.

Ik heb het idee dat ik dan niet goed aanleg aangezien het de ene keer pijnlijker is dan de andere keer.

Met Dana gaat het goed. Ze heeft lekere hamsterwangetjes en ziet er erg tevreden uit. En er gaat geen luier voorbij die niet vol is. Dus hoef me geen zorgen te maken dat ze eventueel te weinig krijgt.
Ze heeft wel vaak last van krampjes. Dan maak ik wat venkelthee klaar en geeft dit aan haar ( afgekoelt uiteraard ) en dit werkt erg goed.
Aankomende woensdag kan ik naar het zogenaamde weeguurtje. Eens kijken wat ze is gegroeid.

En ik zal de OP eens wat beter gaan bestuderen
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_46018633
nikky ik had hier nog een linkje voor je neergezet over dat aanleggen Borstvoeding deel 28

Klinkt harstikke goed zoals het gaat met het kleine dametje
  Milf maandag 5 februari 2007 @ 20:26:05 #196
16000 nikky
pi_46019065
quote:
Op maandag 5 februari 2007 20:16 schreef nebelung het volgende:
nikky ik had hier nog een linkje voor je neergezet over dat aanleggen Borstvoeding deel 28

Klinkt harstikke goed zoals het gaat met het kleine dametje
Ik heb die pagina net zitten lezen . En de linkjes onderaan die pagina ook. En ik zie dat ik al vermoedde wat niet zo goed gaat. Mevrouw is ongeduldig en opent daardoor haar mondje niet helemaal waardoor ze alleen mijn tepel in de mond heeft en de tepelhof doet dan niet meer mee. Ik zal daar eens wat beter op gaan letten.

Dank je wel. .
pi_46019466
quote:
Op maandag 5 februari 2007 20:14 schreef nikky het volgende:
Ze heeft wel vaak last van krampjes. Dan maak ik wat venkelthee klaar en geeft dit aan haar ( afgekoelt uiteraard ) en dit werkt erg goed.
je verhaal (krampjes, pijnlijk aanleggen en veel aankomen) klinkt een beetje als te veel melk. Dat is de grootste veroorzaker van krampjes bij borstgevoede babies. Verkeerd aanhappen zou daar ook van kunnen komen omdat het kindje de melkstroom dan niet aan kan en snel en slordig hapt, loslaat en drinkt.
Wat dan zou kunnen helpen is van te voren de hardste stroom weg laten lopen in een doek (bijv. eerst aan laten zuigen en dan bij de toeschietreflex loshalen en even wachten tot het niet meer spuit). Tussendoor een boer laten doen wil ook wel helpen.
En als je lang met echt volle borsten zit helpt het over het algemeen beter om één keer goed beide borsten leeg te kolven na een voeding dan om steeds kleine beetjes te kolven. Je borsten beginnen dan als het ware met een verse start.
Het begint zo langzamerhand een beetje een stokpaardje te worden, excuses daarvoor, maar een te hoge productie komt gewoon veel vaker voor dan een te lage productie. Alleen hoor je er niets over omdat het een luxeprobleem is, terwijl je er echt knap last van kan hebben.

edit: fijn trouwens dat het zo goed gaat verder! En ook mooi dat je een deel van het "probleem" al hebt gevonden op die site!
  Milf maandag 5 februari 2007 @ 20:42:40 #198
16000 nikky
pi_46019793
quote:
Op maandag 5 februari 2007 20:34 schreef owlet het volgende:

[..]

je verhaal (krampjes, pijnlijk aanleggen en veel aankomen) klinkt een beetje als te veel melk. Dat is de grootste veroorzaker van krampjes bij borstgevoede babies. Verkeerd aanhappen zou daar ook van kunnen komen omdat het kindje de melkstroom dan niet aan kan en snel en slordig hapt, loslaat en drinkt.
Wat dan zou kunnen helpen is van te voren de hardste stroom weg laten lopen in een doek (bijv. eerst aan laten zuigen en dan bij de toeschietreflex loshalen en even wachten tot het niet meer spuit). Tussendoor een boer laten doen wil ook wel helpen.
En als je lang met echt volle borsten zit helpt het over het algemeen beter om één keer goed beide borsten leeg te kolven na een voeding dan om steeds kleine beetjes te kolven. Je borsten beginnen dan als het ware met een verse start.
Het begint zo langzamerhand een beetje een stokpaardje te worden, excuses daarvoor, maar een te hoge productie komt gewoon veel vaker voor dan een te lage productie. Alleen hoor je er niets over omdat het een luxeprobleem is, terwijl je er echt knap last van kan hebben.

edit: fijn trouwens dat het zo goed gaat verder! En ook mooi dat je een deel van het "probleem" al hebt gevonden op die site!
Ik heb idd teveel melk. Ze drinkt per keer ook maar uit 1borst en niet uit twee. Soms gaat het zo verschrikkelijk snel dat ze zich verslikt en half aan het stikken is. Mijn toeschietreflex wordt al geactiveerd zodra ze begint te huilen op het etenstijdsstijp haha. Zoogcompressen? Ik hoef ze net zo goed niet te gebruiken. Als Dana begint te huilen loop ik al half leeg ..
Ik kolf nu af na het voeden zodat de borst redelijk leeg raakt
( en ik ene voorraad kan aanleggen ). Want na de voeding wil ze na tien minuten nog een toetje en dan kan ze het allerlaatste restje eruit drinken.

En dank je wel voor je tip. Ik wist niet dat krampjes ook daaraan konden liggen. Ik dacht namelijk dat als Dana teveel zou krijgen dit zou uitspuugen als een reflex van haar lichaam "ik heb genoeg" zoals je bij veel babies ziet. Alleen zij spuugt nooit, vandaar dat ik mij in het begin wat zorgen heb gemaakt of ze wel genoeg kreeg.
pi_46021358
quote:
Op maandag 5 februari 2007 19:49 schreef nikky het volgende:

[..]

Ik zit al wat te oefenen met de Isis van Avent. De handkolf heb ik hier. Prima ding en ben er best tevreden over.
Wat ik mij wel afvraag. Je kunt de melk een dag achterin de koelkast bewaren. Is het dan normaal dat de melk zich "scheid"? Waterige massa onder en wit boven?
Yup, dat is het vet wat boven komt drijven, jeweetwel. waar ze die lekkere spekrolletjes van krijgen
quote:
Ik hoef pas in April elke dag aan dat ding geloven maar wil nu wel vast gaan oefenen en een voorraad aanleggen voor als ze naar de opvang gaat.
Ik krijg m morgen
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  maandag 5 februari 2007 @ 21:49:02 #200
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_46022341
Nikky wat fijn dat het goed gaat! En verkeerd aanleggen kan echt heel pijnlijk zijn.

Owlet,gelukkig voel je je weer wat beter!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')