In de groei of het gewicht?quote:Op zaterdag 27 januari 2007 19:41 schreef nebelung het volgende:
Het woord dip refereert inderdaad aan een dip in groei
Was het maar de eerste keerquote:Op maandag 29 januari 2007 17:47 schreef YPPY het volgende:
Wat goed Mwanatabu!!! Dat is echt veel voor de eerste keer.
ik heb geen miljoen euro ookquote:Op maandag 29 januari 2007 19:56 schreef Nanook24 het volgende:
...
Mwanatabu, Wat goed dat het kolven uiteindelijk toch gelukt is!!! Misschien heeft het geholpen om even flink te klagen.![]()
quote:Op maandag 29 januari 2007 20:46 schreef Mwanatabu het volgende:
ik heb geen miljoen euro ookEn geen J-lo ass...
Ja, stom is hetquote:Op maandag 29 januari 2007 20:56 schreef Neuk het volgende:
Ik wil wel es zonder billen wakker worden!!! Wie lult er nou zo dom dat met BV geven je zo weer op je oude gewicht zit!?Leugenezen!
inderdaadquote:Op maandag 29 januari 2007 20:56 schreef Neuk het volgende:
Ik wil wel es zonder billen wakker worden!!! Wie lult er nou zo dom dat met BV geven je zo weer op je oude gewicht zit!?Leugenezen!
quote:Op maandag 29 januari 2007 21:09 schreef poemojn het volgende:
kruipt in hoekje
het zijn maar gemiddelden hè..![]()
Sowieso proberen leeg te halen denk ik, dus of aanbieden of kolven.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 14:09 schreef Moonah het volgende:
Dames, even snel tussendoor zonder bij te lezen en reageren.
Thies is al 2 dagen en 2 nachten nogal ziek. Koorts ('s nachts 39), hoesten, keelpijn en buikkrampen. Hij drinkt slecht. Hij heeft nog wel natte luiers (met veeeeuuul poep...).
Gisteravond voelde ik bij beide borsten (weer!) harde plekken opkomen. Dus beide gekolfd en gemasseerd. Vanochtend de meest volle borst (links) weer gekolfd. Maar nu heb ik links dus een forse stuwing, terwijl de plekken er nog zitten. Wat is wijsheid? Wel/niet kolven? Eén borst aanbieden? Ik hou ze iig wel goed warm.
Update: m'vouw pakt de speen nu wel...bij papa. Die ruikt immers niet zo naar melk en is niet zo'n softe hippie als mamaquote:Op dinsdag 30 januari 2007 13:40 schreef Mwanatabu het volgende:
Heb die 60! ml! gister voor de kat z'n kont zitten kolven blijkt, want madame blieft gewoon geen speentjes.
Uithongeren wil ik niet, dus ik moet nu heel veel geluk gaan krijgen dat ik een werkgever vind die het accepteert dat ik paar keer per dag 10 minuten ga voeden (en ja, ik weet dat ze wettelijk gezien verplicht zijn 25% van de werktijd en blabla, maar ik ken dat...).
Maar we blijven proberen. Grom.
Nee, vaders past niet op, papa zorgt.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 17:07 schreef Jelief het volgende:
Volhouden mwana, en blijven aanbieden. En dat ze bij pa wel drinkt is toch ook goed. Doel is uiteindelijk dat ze bij de oppas uit een flesje drinkt toch?
ennuh mama's zijn zo ongeveer per definitie softe hippies
In principe valt zo'n cursus natuurlijk onder werktijd, denk ik? Ik zou gewoon eens informeren.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 20:09 schreef Neuk het volgende:
TnxHet gaat me meer om het volgende: binnenkort hebben ik een 6 weken durende intensieve cursus en ik denk dat ik de BV wel op mijn buik kan schrijven dan... Hopelijk is er ruimte en tijd om te kolven (anders moet het maar in de 1,5 u heen en terug in de trein) maar dat terzijde, hoe staat het met de uren? Ik ga heel veel meer uren maken... Vandaar mijn vraag.
Misschien toch een betere vraag voor het BV-topic...
Ik zit me echt af te vragen of het uitmaakt hoeveel bv er nodig is om genoeg antistoffen binnen te krijgen.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 19:39 schreef nebelung het volgende:
Moonah, aanleggen heeft wel de voorkeur, ook vanwege anti-stoffen in de mm die hij hard nodig heeft.
Ja ik dacht al dat je dat eigenlijk bedoelde. Er wordt heel algemeen gezegd dat vrouwen tot 6 maanden na de bevalling kunnen vragen om aanpassingen van je werk(zaamheden) (zoals die nachtdienst bijvoorbeeld). Maar die dingen zijn niet gespecificeerd dacht ik.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 20:33 schreef Neuk het volgende:
nou ik denk niet dat er ruimte is om 2 uur te kolven als je 8 uur cursus hebt met nog een aantal andere mensen...
ik bedoelde dat ook niet specifiek. Ik bedoelde meer of ze dit wel van mij mogen verlangen. Net als dat ze je de 1e 6 maand geen nachtdiensten mogen aanbieden.
Oh, maar ik heb gewoon doorgevoed hoor! Tuurlijk! Hij heeft idd de antistoffen hard nodig, maar zeer zeker ook de mama-aandacht. De kleine schat.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 19:39 schreef nebelung het volgende:
Moonah, aanleggen heeft wel de voorkeur, ook vanwege anti-stoffen in de mm die hij hard nodig heeft. Beterschap voor 't ventje
Wat ontzettend jammer voor je/jullie dat de BV niet gewoon lekker rustig en ontspannen kan verlopen.quote:Op zondag 28 januari 2007 14:14 schreef YPPY het volgende:
Het gaat echt niet goed met me.
Ik denk dat er geen concreet antwoord op die vraag bestaat, Snoopy. Genoeg voor wat? Om niet ziek te worden? Een baby krijgt met de geboorte al een shot antistoffen van de moeder mee om niet ziek te worden. Zo horen ze bijvoorbeeld de eerste 3 maanden geen koorts te krijgen. Door borstvoeding te geven, geef je antistoffen mee van de ziektes die jij zelf als moeder gehad hebt. Daardoor is het afweersysteem van de baby voor die ziekten beter. Hoe meer borstvoeding, hoe meer antistoffen. Maar het is niet zo dat je kunt zeggen: bij 200 ml. bv per dag wordt een baby niet ziek. Ga maar na; jij krijgt zelf toch ook wel eens een griepje? Als jij goed eet en je afweersysteem goed is, zal je het iets minder snel oppikken. Zo is er ook een aanbevolen hoeveelheid groente/fruit per dag. Maar er is geen garantie dat je nooit ziek zal worden als jij iedere dag 2 ons groente en 2 stuks fruit eet.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 20:39 schreef snoopy het volgende:
[..]
Ik zit me echt af te vragen of het uitmaakt hoeveel bv er nodig is om genoeg antistoffen binnen te krijgen.
In mijn geval is het dus die combi van bv en kv. Ze krijgt per voeding zo'n 40 cc gemiddeld aan bv. Zou dat al genoeg zijn? Misschien weet niemand het maar ik vroeg het me gewoon af.
Fons heeft een nierontsteking gehad toen hij zo een acht weken was en nu nog steeds een flinke verkoudheid.quote:Op woensdag 31 januari 2007 09:22 schreef YPPY het volgende:
Dat is wel lastig, je nooit of het door de bv komt.
Kun je eventueel op marktplaats zetten of bewaren voor later...quote:Op dinsdag 30 januari 2007 20:48 schreef Neuk het volgende:
Nu twijfel ik dus nog steeds of ik de Medela Swing zal kopen of niet.. het kan me helpen met kolven als het prettiger is en aan de andere kant, als de bv zo maar stopt zit ik met een duur apparaat...
BM, toen ik een baby was van onder de drie maanden heb ik een keer 41 graden koorts gehad. Bij mijn zussen is dit niet gebeurd, ik kan me dus niet voorstellen dat het aan de bv heeft gelegen. Soms hebben kindjes dat. En vaak is de oorzaak wel te achterhalen, hoor.quote:Op woensdag 31 januari 2007 10:37 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Fons heeft een nierontsteking gehad toen hij zo een acht weken was en nu nog steeds een flinke verkoudheid.
Mijn lief maakte de opmerking dat de bv bij mij waarschijnlijk alleen maar veel was, maar antistoffen...![]()
Een andere kijk op het geheel: Als je graag de borstvoeding voort wil zetten, dan kan een goede kolf daar zeker bij bijdragen. Kunstvoeding kost ook een hele hoop geld, ik durf te beweren dat je met een paar maanden hetzelfde bedrag, zo niet meer, kwijt bent dan aan een investering in een kolf. (en misschien komt er ooit een tweede kindje?quote:Op dinsdag 30 januari 2007 20:48 schreef Neuk het volgende:
Nu twijfel ik dus nog steeds of ik de Medela Swing zal kopen of niet.. het kan me helpen met kolven als het prettiger is en aan de andere kant, als de bv zo maar stopt zit ik met een duur apparaat...
als de cb arts reflux vermoed zou ik naar de hisarts gaan ermee.. nutriton werkte hier iig niet en veroorzaakt sneller krampjes/moeilijke ontlasting...quote:Op woensdag 31 januari 2007 11:45 schreef Suzanna het volgende:
Even een vraagje tussendoor...
Gisteren bij het cb kreeg ik de tip om Julia Nutriton te geven in een papje vóór en na de voeding omdat de cb-arts denkt dat ze reflux heeft. Maar dat papje geven lukt niet... misschien één lepeltje met veel moeite (en kokhalzen) en dat was het wel. Na de voeding lukt het al helemáál niet! Maar ze heeft het wel nodig denk ik, want rustig zijn na de voeding is er zelfs nog nooit bijgeweest vanaf de geboorte zowat. Ik denk dat ze in totaal 5 keer écht in slaap is gevallen na de eerste twee weken aan de borst. Ze is erg onrustig en huilt vaak heel hard na de voeding. Ook wordt ze vaak wakker als ze slaapt en ik hoor haar regelmatig voeding wegslikken.
Heeft iemand ervaring met reflux en nutriton? Ik weet echt niet wat ik ermee moethet is zo zielig en tijdrovend omdat ik haar vaak een hele tijd rechtop moet houden en in bed leggen vaak al helemaal niet lukt. 's Nachts slaapt ze superslecht...
Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken, maar als ik in jouw schoenen zou staan en het zou kunnen betalen zou ik mezelf verwennen met een dubbele electrische kolf inclusief wat goed reismateriaal. Ze zijn later echt goed door te verkopen en het zou het kolven op je werk en later op die cursus een stuk sneller en makkelijker maken denk ik.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 20:48 schreef Neuk het volgende:
Gaat het over als ze dan aan het drinken is? Heb ik ook gehad de eerste weken en schijnt iets hormonaal te zijn.quote:Op woensdag 31 januari 2007 12:17 schreef nikky het volgende:
Mijn ene tepel doet pijn.. En niet zo'n beetje ook. Ik heb geen kloofjes kunnen ontdekken en hij ziet er net zo uit als de ander maar de ander doet geen pijn. Ik gebruik Bepanthen na elke voeding aangezien dat de pijn in het begin wegnam maar nu helt het niet meer lijkt het wel.
Als ze hapt dan verga ik echt en knijp ik in het voedingskussen aangezien ik anders mijn kind zou fijnknijpen.
In het begin was het na enkele seconden over maar nu blijft de pijn.quote:Op woensdag 31 januari 2007 12:22 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Gaat het over als ze dan aan het drinken is? Heb ik ook gehad de eerste weken en schijnt iets hormonaal te zijn.
Ik had het ook erg, maar dan alleen bij het aanhappen en het is vanzelf over gegaan, maar was iid ff doorbijten. Hoop dat het bij jou ook zo gaat.quote:Op woensdag 31 januari 2007 12:38 schreef nikky het volgende:
[..]
In het begin was het na enkele seconden over maar nu blijft de pijn.
Ik had een voorkeursarm, waardoor Kendahl bij de ene borst beter aanlag dan bij de andere. Controleer even of er verschil in aanleg techniek is tussen beide kanten.quote:Op woensdag 31 januari 2007 12:38 schreef nikky het volgende:
[..]
In het begin was het na enkele seconden over maar nu blijft de pijn.
ze is wel driftig als ze hem niet ineens te pakken krijgt. Ze gaat dan heel hard met haar koppie heen en weer schudden en een gil geven en dan ineens HAP ZUIG SLIK SCHROKquote:Op woensdag 31 januari 2007 13:18 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
Ik had een voorkeursarm, waardoor Kendahl bij de ene borst beter aanlag dan bij de andere. Controleer even of er verschil in aanleg techniek is tussen beide kanten.
Haha, heel herkenbaar dat driftig nee schudden!quote:Op woensdag 31 januari 2007 13:19 schreef nikky het volgende:
[..]
ze is wel driftig als ze hem niet ineens te pakken krijgt. Ze gaat dan heel hard met haar koppie heen en weer schudden en een gil geven en dan ineens HAP ZUIG SLIK SCHROK.Wel komisch maar zoooooo pijnlijk
quote:Op woensdag 31 januari 2007 13:37 schreef PM-girl het volgende:
Moonah! Fijn voor jullie! Drinkt Thies nu wat meer inmiddels?
quote:Op woensdag 31 januari 2007 13:31 schreef Moonah het volgende:
Joehoe! Thank God voor de neusspray!!! Ik heb net mijn borsten leeggekolfd, en de verstoppingen zijn weg!![]()
Hetgeen me zonder spray dus écht niet lukte...
Ja het is een heel gek geluid, je hoort echt haar maagje werken. Als ik er niet snel zelf verbetering in krijg dan ga ik er mee langs de huisarts, maar ik ben er eigenlijk wel zeker van dat het niet zo zeer een medisch probleem is. Ze drinkt ook onrustig nu omdat ze constant om zich heen wil kijken en naar mij wil lachen en dat werkt ook niet echt mee want elke keer aanhappen en los laten zorgt weer voor meer lucht in haar buik.quote:En owlet, geen tips, maar een krakend geluid in Ronja's buikje?
Wel zielig dat ze elke keer (??) pijn heeft.
quote:Op dinsdag 30 januari 2007 21:53 schreef Jelief het volgende:
Neuk, als je bij die cursus niet genoeg zou kunnen kolven wat weer tot gevolg zou kunnen hebben dat de bv stopt vindt ik dat je baas dat niet van je kan verlangen. Maarja dat ismijn mening hoe dat wettelijk of in een cao geregeld is weet ik niet. Ik zou in ieder geval met mijn baas gaan overleggen.
En hoeveel dagen per week is het? persoonlijk zou ik 5 dagen 8 uur cursus en 3 uur reizen(als ik je goed begrijp,) wat veel vinden om bij je kleine man weg te zijn.
Goeie tipquote:Op woensdag 31 januari 2007 12:00 schreef owlet het volgende:
[..]
Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken, maar als ik in jouw schoenen zou staan en het zou kunnen betalen zou ik mezelf verwennen met een dubbele electrische kolf inclusief wat goed reismateriaal. Ze zijn later echt goed door te verkopen en het zou het kolven op je werk en later op die cursus een stuk sneller en makkelijker maken denk ik.
Of anders huren?
Ik kan er niet onder uit dus ik zoek er iets positiefs aanquote:Op donderdag 1 februari 2007 11:45 schreef dutchie het volgende:
Neuk meis wat een rotsituatie. Ik snap dat je het doet om straks lang met verlof te kunnen, maar voor kolven MOET je gewoon tijd voor krijgen. Al die stress die jij nu hebt komt de bv niet ten goede en ik zou willen dat ik voor je een kant en klare oplossing had.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |