Xbox_360 | vrijdag 19 januari 2007 @ 22:54 |
Veolia? Is dat lekker? Nou.. nee. Veolia is een Franse vervoersmaatschappij die zowat al het trein- en busvervoer heeft overgenomen in Limburg (en een stukje van Noord-Brabant). Provinie Limburg heeft de aanbesteding van het openbaar vervoer doorgezet. Duidelijk, maar waarom is het aanbesteed? Waarom het busvervoer is aanbesteed? Geen idee. De Maaslijn (Nijmegen - Roermond) en de Heuvellandlijn (Maastricht Randwyck - Kerkrade Centrum) zijn aanbesteed omdat de NS de lijntjes niet rendabel genoeg vond. Dus je bent van de NS af? Heerlijk toch? Alweer fout. Veolia had nog geen treinstellen bij de overname van de twee lijnen. Deze zijn nu in de maak, maar komen waarschijnlijk pas oktober 2007 te rijden. Eigenlijk hoort de NS een nieuwe vervoerder te helpen voor een soepele overname. Het was de bedoeling dat ze hun treinstellen uit zouden huren aan Veolia totdat de nieuwe treinen er waren. De NS heeft Veolia een aanbod gedaan om de treinstellen te huren voor 10 jaar en niet minder, terwijl ze over een jaar nieuwe treinen hebben. Wat voor een treinen zouden er gaan rijden dan? Totdat de nieuwe treinen er zouden zijn, had men gerekend op deze treinstellen: ![]() Beter bekend als de Buffel. Deze treinstellen hebben tot 10 december 2006 (dus tot de nieuwe dienstregeling) op de Maaslijn gereden. Veolia beloofde vanaf die datum deze treinen: ![]() Splinternieuwe treinen met meer zitplek en comfort voor de reiziger. En in tegenstelling tot de Buffel: AIRCO!! De treinen worden Stadler GTW of Spurts genoemd. Wat rijdt er nu dan? We kunnen nog enigzins van geluk spreken (alhoewel..) dat Noordned hun oude, afgedankte treinstellen afstaat aan ons. Aanschouw.. onze moderne lightrails.. ![]() Beter bekend als Wadlopers MAUWHAHAHA PWND!! ![]() Hou je bek ![]() Sorry ![]() Voorlopig wel. Er zijn ook extra bussen ingezet in de ochtend- en middagspits tussen Venray en Nijmegen vanwege het materiaaltekort (te weinig wadlopers). We hebben netjes een busrooster gekregen. Echt punctueel zijn de bussen niet echt te noemen. Het zijn wel reis/touringbussen. Ze zijn wel warm en comfortabel. Verder zit er bijna niemand in, tenzij de treinen niet rijden. Maar wat is nou echt het probleem met die treinen behalve dat ze er niet uitzien? Ze zijn al zo'n kwart eeuw oud en vallen dankzij achterstallig onderhoud regelmatig uit. Ze waren eigenlijk rijp voor de sloop, maar dankzij Veolia zijn ze nog net gered. Verder trekken ze verschrikkelijk traag op, terwijl je de motor praktisch constant touren hoort maken. Ze zijn dus ook nog lawaaiig en stinken naar diesel. Ze kunnen maar 100 km/h, wat eigenlijk veel te weinig is voor de dienstregeling, die rekening houdt met snelheden van 120 km/h. Daarom is besloten om ongeveer een jaar lang geen treinen op station Blerick te laten stoppen. De stoelen zitten niet echt lekker, al zijn er nog redelijk wat zitplekken per coupé. De raampjes kunnen maar zo'n centimeter of 30 open en de treinen hebben natuurlijk geen airco, dus dat wordt nog leuk in de zomer. Lekker geregeld allemaal ![]() De tweede dag van de nieuwe dienstregeling was één en al ellende. Dit stond uitgebreid in de Gelderlander. Op het nieuws hoorde je alleen maar: "De nieuwe dienstregeling is goed van start gegaan." Laatst was er op het nieuws dat mensen in de trein van Den Haag naar weetikveelwaar het benauwd kregen omdat het zo druk was in de trein. Dat is bij ons al zo vaak gebeurd, maar daar hoor je niks van. Sterker nog, één keer was het zo benauwd dat er 4 mensen zijn flauwgevallen binnen 20 minuten. Zijn er nog foto's van de eerste maandag van de nieuwe dienstregeling? ![]() ![]() ![]() Provincie Limburg voor het aanbesteden van de Maaslijn en de Heuvellandlijn. Veolia voor het beloven van treinstellen die er niet zijn. De NS voor het niet fatsoenlijk helpen van Veolia bij de overname van de twee lijnen. Verder nog klachten? Ja, de belabberde informatievoorziening. De infopalen zijn weggehaald en vanochtend bijvoorbeeld werd er niks omgeroepen. Ik wilde voor de zekerheid nog met de bus van 7:00 vanwege de storm. Deze is nooit op komen dagen. De trein van half 8 reed niet en iets na half 8 kwam er eindelijk één bus. Genoeg voor iedereen uit Boxmeer, maar in Cuijk konden er maar net 5 man bij, de rest moest maar met de volgende bus. 6 uur m'n nest uit, kwart over 9 op school (Boxmeer - Arnhem). Dankzij de storm zijn er ook nog één of twee treinstellen beschadigd geraakt. Nog minder treinstellen dus. Mischien nog een klein lichtpuntje? ![]() Vanaf maart komen er als het goed is 17 treinstellen bij, waardoor er dan al een kwartierdienst mogeljik zou moeten zijn tussen Boxmeer en Nijmegen. Overige links: Wordt het OOIT nog wat met de Maaslijn? (Nijmegen-Roermond) (Deel 1 van dit topic) Officiele Veolia-website [ Bericht 0% gewijzigd door Xbox_360 op 20-01-2007 23:52:50 ] | |
Biogarde | vrijdag 19 januari 2007 @ 22:55 |
Die OP ![]() | |
Xbox_360 | vrijdag 19 januari 2007 @ 22:56 |
quote:Thanks ![]() | |
Klonk | vrijdag 19 januari 2007 @ 23:05 |
Die foto van de wadloper in de OP is van mij ![]() | |
Xbox_360 | vrijdag 19 januari 2007 @ 23:07 |
quote:Die groene? ![]() | |
knep | vrijdag 19 januari 2007 @ 23:09 |
Wat een OP voor zo'n topic ![]() | |
Klonk | vrijdag 19 januari 2007 @ 23:09 |
hij is ook goed ![]() | |
Xbox_360 | vrijdag 19 januari 2007 @ 23:18 |
quote:Dank u ![]() | |
tong_poh | vrijdag 19 januari 2007 @ 23:18 |
Ze gebruiken gelukkig andere treinstellen in Zuid Limburg. Niet dat ik vaak met de trein ga, maar als ik ga dan wil ik niet in een fucking wadloper zitten. ![]() Edit: Deze dus. Niet echt hypermodern, maar beter dan die wadlopers ![]() | |
Xbox_360 | vrijdag 19 januari 2007 @ 23:20 |
quote:Arme jonge toch ![]() | |
tong_poh | vrijdag 19 januari 2007 @ 23:21 |
quote:Zie mijn edit hierboven ![]() | |
Xbox_360 | vrijdag 19 januari 2007 @ 23:27 |
quote:Waarom zette ze die treine dan niet op de Maaslijn in? Of zijn daar nog minder treinstellen van? | |
tong_poh | vrijdag 19 januari 2007 @ 23:33 |
quote:Ik heb eigenlijk geen idee. Ik heb wel het flauw idee dat er van deze maar 4 of 5 zijn. Maar misschien dat iemand anders er meer van weet. | |
Toffe_Ellende | vrijdag 19 januari 2007 @ 23:35 |
Goed topic ![]() | |
Boschkabouter | vrijdag 19 januari 2007 @ 23:35 |
Het idee van die Fransen om er een 15 minutendienst van te maken vind ik zelf niet slecht. Het is op het traject Heerlen - Maastricht wel redelijk goed uitgepakt. | |
D. | vrijdag 19 januari 2007 @ 23:35 |
Ik ga al jááááren niet meer met de trein, maar toen ik voor de spoorbomen stond te wachten en er zo'n Veolia geval voorbij kwam had ik het toch wel te doen met de OV'ers. Ik zie idd wel veel meer bussen rondrijden (en nieuwe haltes ontstaan) dus dat is er al op vooruit gegaan. | |
Toffe_Ellende | vrijdag 19 januari 2007 @ 23:38 |
quote:Meer bussen, meer stress, strakker schema, grotere puinhoop. | |
Mr.Mills | vrijdag 19 januari 2007 @ 23:41 |
Gelukkig zit ik op het traject Heerlen - Sittard of Maastricht - Sittard ![]() | |
Xbox_360 | vrijdag 19 januari 2007 @ 23:42 |
quote:Als er éénmaal genoeg treinstellen zijn, zodat ze de bussen kunnen schrappen, zal het denk ik al een stuk beter lopen. Alleen nog even hopen dat ze in de zomer de bussen wel weer inzetten, daar zit tenminste airco in ![]() | |
knep | zaterdag 20 januari 2007 @ 00:08 |
quote:Misschien zijn er niet zoveel van die diesel hondenkoppen? | |
Toffe_Ellende | zaterdag 20 januari 2007 @ 00:19 |
De maaslijn, is die niet gedeeltelijk smalspoor of zo? | |
Mss | zaterdag 20 januari 2007 @ 00:22 |
VEOLIA, KRIJG EEUWIGDURENDE JEUK AAN JE LINKERTEEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1111 Vandaag ook weer een uurtje langer erovergedaan om naar mn ouders te komen. En ik kom nu eigenlijk standaard te laat op school ![]() | |
Ferdo | zaterdag 20 januari 2007 @ 00:25 |
quote:Twintig jaar ouder en ook niet bijster betrouwbaar meer. ![]() | |
knep | zaterdag 20 januari 2007 @ 00:27 |
quote:Neuh, alleen grotendeels zonder bovenleiding. | |
Boschkabouter | zaterdag 20 januari 2007 @ 00:33 |
quote:Ja. Smalspoor en er ontbreken stroomdraadjes boven de rails. Wat weer uitval scheelt wanneer mensen koper willen stelen, echter kunnen er wel maar weinig soorten treinen rijden. Edit: Ik bedoelde dus enkelspoor :$ | |
TheDenialTwist | zaterdag 20 januari 2007 @ 00:34 |
Goed topic! Echt wat een kuttreintje ![]() ![]() | |
Toffe_Ellende | zaterdag 20 januari 2007 @ 00:38 |
quote:Ik ook ![]() | |
Xbox_360 | zaterdag 20 januari 2007 @ 00:47 |
De Maaslijn-formule: Enkelspoor - bovenleiding = ellende | |
tong_poh | zaterdag 20 januari 2007 @ 01:01 |
quote:Niet echt top nee, maar zoals ik al zei het is beter dan die wadlopers. ik zit op zich toch wel redelijk. Maar ik moet eerlijk zijn. ik vermijd de trein als ik kan. ik gebruik hem alleen eigenlijk als ik ergens ga zuipen. | |
Ferdo | zaterdag 20 januari 2007 @ 01:05 |
quote:Oh, zie nu pas dat het om de elektrische variant gaat. En die zijn op zich nog wel heel redelijk ja. ![]() Jammer dat ze op de Maaslijn alleen tussen Venlo en Blérick kunnen rijden (en een stukje in Nijmegen en Roermond ![]() ![]() | |
Xbox_360 | zaterdag 20 januari 2007 @ 01:11 |
quote:Het wordt tijd voor stroomdraden boven de gehele maaslijn ![]() | |
knep | zaterdag 20 januari 2007 @ 01:12 |
quote:Nog een vergelijking: Niet rendabel volgens NS =/= bovenleiding ![]() | |
Xbox_360 | zaterdag 20 januari 2007 @ 01:47 |
quote:MAAR IK WIL EEN BOVENLEIDING ![]() | |
tong_poh | zaterdag 20 januari 2007 @ 01:53 |
Ah ok, ik begreep niet dat er geen bovenleidingen zijn. Wat een derde wereld gedoe daar. ![]() ![]() | |
knep | zaterdag 20 januari 2007 @ 01:54 |
quote:Jat dan koper op andere trajecten! ![]() | |
Xbox_360 | zaterdag 20 januari 2007 @ 01:56 |
quote:Ja, en bij voorkeur uit ergens uit de randstad ![]() | |
knep | zaterdag 20 januari 2007 @ 01:59 |
quote:Ga je gang ![]() | |
Xbox_360 | zaterdag 20 januari 2007 @ 02:21 |
quote:Eerst even slapen ![]() ![]() | |
D. | zaterdag 20 januari 2007 @ 10:55 |
quote:Ik had het over stadsbussen, en dat die nu door wijken rijden waar voorheen geen bus reed. Over de treinvervangende bussen weet ik niets ![]() | |
Ou-Tannu | zaterdag 20 januari 2007 @ 11:28 |
![]() wees blij dat je geen PLAN U hebt ![]() die vallen nog meer uit ![]() | |
Toffe_Ellende | zaterdag 20 januari 2007 @ 13:04 |
quote:Heb het ook over stadsbussen. Heb je het nieuws niet gevolgd? Ze mogen nu frequenter rijden en op plaatsen waar vroeger geen bus kwam, de tijdsdruk is door het strakkere schema enorm geworden. | |
D. | zaterdag 20 januari 2007 @ 13:07 |
quote:Ik volg het nieuws wel, maar hierover nog niets gelezen/gehoord ![]() | |
The6thgate | zaterdag 20 januari 2007 @ 13:09 |
stadsbussen in m'tricht waren ook lekker ontregeld door veolia. de lijn richting de wijk van mn ouders was voorheen de beste en nu de slechtste ofzo ![]() nu hebben ze alles drastisch omgegooid en is t wel iets verbeterd. qua treinverkeer heb ik gelukkig niet met veolia te maken | |
Xbox_360 | zaterdag 20 januari 2007 @ 13:40 |
Tussen Nijmegen en Arnhem rijden best veel van die hondenkoppen (plan U, plan V, plan weet ik veel wat) en daar zit ik liever in dan in die wadlopers, die rijden tenminste door | |
Ou-Tannu | zaterdag 20 januari 2007 @ 13:46 |
quote:hondekoppen bestaan niet meer echt ![]() Plan U is ook buitendienst, ( museum stellen daar gelaten ) Plan V / T houd je over en dat zijn geen hondekoppen, en ik mag strax naar nijmegen ![]() ![]() | |
Wadloper | zaterdag 20 januari 2007 @ 14:21 |
quote:Deze reden er ook al sinds NS op de Heuvellijn was, en reden er geen Buffels daar (op de lijn Maastricht Randdinges - Kerkrade Centrum) ![]() | |
tong_poh | zaterdag 20 januari 2007 @ 14:21 |
quote:Die heten volgens mij apekoppen. | |
Ou-Tannu | zaterdag 20 januari 2007 @ 14:27 |
quote:zo worden ze wel eens genoemd ja ![]() | |
Sheepcidus | zaterdag 20 januari 2007 @ 14:34 |
Waarom viel die trein eigenlijk vrijdag uit? Ze hebben toch geen bovenleiding dus dan had je minder last van die storm, of niet. | |
The6thgate | zaterdag 20 januari 2007 @ 14:45 |
bomen op de rails waarschijnlijk? | |
Boschkabouter | zaterdag 20 januari 2007 @ 21:04 |
quote:De machinist vond de wind eng. | |
Xbox_360 | zaterdag 20 januari 2007 @ 23:53 |
quote:Heb net de OP aangepast ![]() | |
PartyAnimal87 | maandag 22 januari 2007 @ 08:15 |
Wat een ramp hee. Laten ze eerst zonder reden de trein van 16.00 uitvallen, staat het hele fucking perron vol komen ze met een tweebaks mini Wadlopertje aanzetten. Wat een stinkdingen! | |
The6thgate | maandag 22 januari 2007 @ 08:41 |
een vriendin van me reist elk weekend tussen roermond en nijmegen en die heeft nooit last van iets gehad ![]() | |
dennisreijbroek | maandag 22 januari 2007 @ 09:24 |
wat ben ik blij dat ik met de auto ga en al zeker 2 jaar niet meer in de buurt van een trein ben geweest. Ik heb met jullie te doen. Succes | |
Xbox_360 | maandag 22 januari 2007 @ 10:59 |
quote:Daarom ga ik in de spits ook praktisch altijd met de bus, daar zit bijna niemand in ![]() | |
PartyAnimal87 | maandag 22 januari 2007 @ 11:08 |
Spits op zaterdag? ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 22 januari 2007 @ 11:11 |
was zaterdag om rond 6u iig goed druk in de maasloper :-P gelukkig hoefde ik niet die kant uti | |
MouseOver | maandag 22 januari 2007 @ 11:15 |
quote:Waarom zijn de zijruitjes van de locomotief van die dingen nu eigenlijk geblindeerd? | |
Ou-Tannu | maandag 22 januari 2007 @ 11:56 |
quote:dunno mischien niet nodig om glas te hebben en gevaarlijk? | |
Metalfreak | maandag 22 januari 2007 @ 13:55 |
Vorige week had ik zelfs iets positiefs te melden over de maaslijn ![]() Er reed toen op zaterdagnacht een nachttrein om 4 uur tussen Venray en Roermond... Ideaal om naar de Zenith of in Venlo op stap te gaan. Maar nu de Zenith dicht is, rijdt die ook niet meer ![]() | |
Syrena | maandag 22 januari 2007 @ 14:20 |
Kutlijn ![]() Oja, Veolia heeft de tijden veranderd zodat mensen hun overstap halen (nergens terug te vinden welke tijden en welke overstap ze bedoelen.....). Nou ja, dan gaat de NS komend weekend maar lekker aan het spoor werken tussen Sittard en Roermond. En de bussen die ze dan inzetten vertrekken lekker LATER dan de intercity, zodat je in Roermond...juist.... je aansluiting mist en dus weer 30 minuten mag wachten. | |
Xbox_360 | maandag 22 januari 2007 @ 15:00 |
Goed alternatief op de auto he.. het openbaar vervoer | |
#ANONIEM | maandag 22 januari 2007 @ 15:48 |
Gisteravond stond ik op lijn 10 te wachten Opeens kwam er zo een regiotaxi busje aan ![]() Was de verkleinde versie zei die kerel En hij reed langzaam joh *Ik heb theorieboekje voor de gewone bus bij me dus onderweg kan ik leren* Wat een raar persooneel hebben ze toch | |
Xbox_360 | dinsdag 23 januari 2007 @ 16:37 |
M'n broertje had vandaag de trein van half 11 uit Boxmeer, hij was pas om kwart over 11 in Nijmegen ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 23 januari 2007 @ 16:52 |
quote:je wist toch wel dat de verschillende vervoerders NIET op elkaar wachten? | |
Reneuh | dinsdag 23 januari 2007 @ 17:27 |
Ik heb speciaal reiskostenvergoeding bij mn stageadres aangevraagd zodat ik met de auto kan gaan in plaats met dat graf OV ![]() | |
Xbox_360 | dinsdag 23 januari 2007 @ 17:40 |
quote:Ik hoop dat ik fietsend naar m'n stage kan over een krap jaartje ![]() | |
Nuna | dinsdag 23 januari 2007 @ 18:11 |
Hoe heten die treinen van Zutphen naar Nijmegen dan? Dat zijn ook van die oude dingen. Voor de nieuwe dienstregeling hadden we nog dubbeldekkers ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 23 januari 2007 @ 18:16 |
quote:Plan V | |
Q. | dinsdag 23 januari 2007 @ 18:26 |
Arme Limbo's. | |
Xbox_360 | dinsdag 23 januari 2007 @ 19:23 |
Liever Plan V dan die slome verrotte Wadlopers | |
Ou-Tannu | dinsdag 23 januari 2007 @ 19:25 |
quote:jammer dat die plan V niet echt dienst kan doen op de Maaslijn ![]() | |
Xbox_360 | dinsdag 23 januari 2007 @ 19:29 |
quote:Ja weet ik ![]() ![]() ![]() | |
Evil_Jur | dinsdag 23 januari 2007 @ 19:35 |
Ik gebruik de lijn bijna dagelijks, en niets dan ellende. Ben al twee keer op Heyendaal blijven staan omdat de trein in Nijmegen al volgepropt was... Voortaan pak ik in de spits vanuit Heyendaal de trein richting Nijmegen als ik daar op tijd voor ben, de enige manier dat je zeker weet dat je in de trein kan de andere kant op. | |
Q. | dinsdag 23 januari 2007 @ 19:37 |
quote:Duwen! ![]() | |
Xbox_360 | dinsdag 23 januari 2007 @ 19:42 |
quote:Heyendaal is inderdaad een kutstation ![]() | |
Xbox_360 | dinsdag 23 januari 2007 @ 19:42 |
quote: ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 23 januari 2007 @ 20:43 |
quote:Roep dat niet te snel ![]() Wat dacht je hiervan? http://stationzwolle.web-log.nl/ Wel degelijk Plan U op de Maaslijn volgens deze site ![]() Maar goed, dat zal wel niet waar zijn. Waarschijnlijk is degene achter deze site niet geheel geïnformeerd. Mocht ik het niet bij het juiste eind hebben, dan is het ook goed. Wadlopers krijgen jullie deze weken niet, omdat die in het noorden te nodig zijn ![]() | |
Syrena | dinsdag 23 januari 2007 @ 21:19 |
quote:Ja maar het kwam toch hard aan ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 23 januari 2007 @ 21:52 |
quote:OOH! TOF!!!! als ze plan u rijden ga ik zeker dat lijntje nog eens doen ![]() | |
Xbox_360 | dinsdag 23 januari 2007 @ 22:10 |
quote:Eerst zien, dan geloven ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 23 januari 2007 @ 22:23 |
Plan U moet ik nog rijden ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 23 januari 2007 @ 22:26 |
Het is idd eerst zien dan geloven. Als je Plan U wilt rijden, dan moet je de HIJSM even bellen wanneer ze weer een ritje hebben. | |
Ou-Tannu | dinsdag 23 januari 2007 @ 23:00 |
quote:das lang zo tof niet :w | |
ACT-F | dinsdag 23 januari 2007 @ 23:35 |
Zo onbetrouwbaar is die plan U toch niet? ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 23 januari 2007 @ 23:38 |
op de afscheidsrit van de Zoetermeer / hofpleinlijn wassie anders na 1 rit al STUQ | |
Peterselieman | dinsdag 23 januari 2007 @ 23:42 |
En op Zwolle - Groningen waren ze niet over de stellen te spreken. Ze deden er op de stopper 10 minuten langer over dan de ICM. Ter vergelijk de DM'90 doet er slechts 2 minuten langer over dan de ICM op hetzelfde traject. | |
icecreamfarmer_NL | dinsdag 23 januari 2007 @ 23:44 |
hmm ben wel tevreden met veolia hier (omgeving tilburg) vrij punctueel en zeer luxe bussen | |
Peterselieman | dinsdag 23 januari 2007 @ 23:55 |
wat dachten jullie hiervan:quote: | |
Xbox_360 | woensdag 24 januari 2007 @ 00:07 |
quote: ![]() | |
MREn | woensdag 24 januari 2007 @ 02:20 |
quote:Dat heeft niets met NS te maken maar met het ministerie van V&W dat de NS maar op één maatstaf beoordeelt: de (trein)punctualiteit, waardoor NS het minder goed goed als er een minuutje op overstappende reizigers wordt gewacht. | |
MREn | woensdag 24 januari 2007 @ 02:22 |
quote:NS huurt alleen maar ruimte op het spoor van het ministerie van V&W en doet er verder niets mee. | |
Syrena | woensdag 24 januari 2007 @ 09:14 |
quote:Het maakt voor mijn betoog ook geen reet uit WIE aan dat spoor aan het werken is of waarom. Het gaat er om dat ze die bussen expres te laat laten vertrekken. Zodat mensen in Roermond hun aansluiting niet halen. De treinen van de NS uit Heerlen en Maastricht komen binnen en pas tien minuten later vertrekt de bus naar R'mond. En die bussen komen daar op exact dezelfde tijd aan als dat de Maaslijn moet vertrekken. Ik vind dat niet echt toevallig ![]() | |
Syrena | woensdag 24 januari 2007 @ 09:14 |
Oja, heeft iemand op het traject Roermond - Venlo al eens een conducteur van Veolia gezien? | |
Nuna | woensdag 24 januari 2007 @ 09:17 |
quote:De Syntus doet dat soms wel. | |
Ou-Tannu | woensdag 24 januari 2007 @ 10:40 |
quote:Gek he? een dm90 mag ook 140 ![]() wat voor Veolia nog een droom is omdat die DH1/2tjes toch maar 100 doen ![]() | |
DubzOne | woensdag 24 januari 2007 @ 11:01 |
Zeer goede OP! ![]() De laatste tijd zijn er weer vertragingen galore!! Ik snap eigenlijk niet zo goed dat er wel op de vingers van NS gekeken wordt of ze hun quotum halen van 86% (of iets dergelijks) van de treinen optijd laten rijden. Maar dat het geen fuck boeit dat Veolio hooguit 50% optijd laat rijden (dit is exclusief het percentage treinen wat ze opheffen omdat de vertragingen te groot zijn geworden) | |
DubzOne | woensdag 24 januari 2007 @ 11:02 |
quote:Ik heb ze tussen Nijmegen en Cuijk ook nog nooit gezien. Maar het schijnt dat er zo nu en dan wel controleurs rondlopen. | |
Ou-Tannu | woensdag 24 januari 2007 @ 11:05 |
quote:buiten de spits dan? | |
DubzOne | woensdag 24 januari 2007 @ 11:08 |
quote:Dat denk ik wel ja... anders is er geen doorkomen aan ![]() | |
Syrena | woensdag 24 januari 2007 @ 11:36 |
Veolia reed anders meer op tijd dan de NS. Behalve op de Maaslijn dan. | |
Evil_Jur | woensdag 24 januari 2007 @ 11:45 |
Ja, maar de maaslijn is ook zo'n ontzettende ramp dat ik heel veolia niet meer serieus kan nemen. Nou heb ik op de bussen in de parkstad ook gemerkt dat de chauffeurs hun route niet eens kennen en dat als je dus zelf niet bekend bent in de omgeving je echt geluk moet hebben met de juist halte vinden. En conducteurs op de maaslijn passen er natuurlijk niet meer bij tijdens de spits, volgens mij zouden ook genoeg reizigers ze in hun gezicht uitlachen als ze een kaartje durfde te vragen voor die nu al meer dan een maand durende ellende. | |
Xbox_360 | woensdag 24 januari 2007 @ 12:53 |
Zou me niks verbazen als de treinen nu niet zouden rijden vanwege de 'sneeuw' ![]() | |
Evil_Jur | woensdag 24 januari 2007 @ 12:56 |
Ik hoop het wel, ik heb straks tentamen ![]() | |
Xbox_360 | woensdag 24 januari 2007 @ 12:58 |
Ik had proefwerkweek.. de dag na de storm was rampzalig ![]() ![]() | |
ReisT | donderdag 25 januari 2007 @ 00:09 |
quote:Die zijn inderdaad opgeknapt speciaal voor Veolia, maar niet voor de Maaslijn (zit ook geen moderne ATB meer in enzo). Naar verluidt wil Veolia die in Slowakije gaan inzetten. Daar zal nu nog wel nóg oudere troep rondrijden zeker. Overigens had ik niets te klagen gisteren met de Maaslijn, maar dat was dan ook met de verbeterde dienstregeling! Kon nu gewoonweer in Blerick uit deze groene wadloper stappen. ![]() | |
Peterselieman | donderdag 25 januari 2007 @ 00:15 |
Ach ja, ik denk dat de beheerder van die site niet geheel op de hoogte was van de stand van zaken. Plan U zal pas vanaf 2008 in Slowakije ingezet worden ![]() Overigens vind ik die groene Maasloper in Veolia/NoordNed uitmonstering een leuk gezicht ![]() | |
Xbox_360 | donderdag 25 januari 2007 @ 00:36 |
ik was vandaag vrij ![]() ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 25 januari 2007 @ 11:58 |
quote:laat ze snel die Plan U ff in dienst zetten ![]() dan pak ik direct mn OV en scheur naar t zuiden ![]() | |
Peterselieman | donderdag 25 januari 2007 @ 12:04 |
Dan zul je niet de enige zijn, want ook ik moet Plan U nog een keer meemaken in een of andere dienst. | |
Xbox_360 | donderdag 25 januari 2007 @ 12:18 |
Ik wil ook Plan U!! Niet om te fotograferen, maar meer (en snellere?) treinstellen zijn meer dan welkom ![]() | |
Peterselieman | donderdag 25 januari 2007 @ 12:23 |
Echt sneller zijn ze niet, zeker niet met optrekken. De topsnelheid van Plan U ligt op 125 km/h. En meer treinstellen zit er de komende weken denk ik echt niet in. Arriva heeft de stellen zelf veel te hard nodig. In de spits is er namelijk helemaal geen reserve stel meer ![]() | |
Xbox_360 | donderdag 25 januari 2007 @ 12:27 |
quote:Heb je Wadlopers wel eens zien/horen optrekken ![]() ![]() | |
seeya_40 | donderdag 25 januari 2007 @ 12:32 |
Mag ik ook alleen op de Veolia kotsen? Nu de BBA in Den Bosch is overgenomen is het vreselijk. De bussen rijden nog minder op tijd. Ook rijden er veeeeel oudere bussen (oude RET-bussen) die echt afgrijselijk zijn. Bij de helft doet de lichtbak het niet, of heel slecht. Nee, Veolia heeft het voor mij afgedaan. Zeker door de stomme dienstregeling van ze. Als ik vanuit Utrecht kom moet ik soms bijna een half uur wachten op een bus naar Vught. Zucht!! | |
Ou-Tannu | donderdag 25 januari 2007 @ 12:35 |
quote:100 is idd max,. bij Arriva hielden ze geloof ik doorgaans 80 aan | |
Xbox_360 | donderdag 25 januari 2007 @ 12:37 |
quote:Foto's? ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 25 januari 2007 @ 12:38 |
quote:Hoi ik ga nu ff de bus van ConneXXion pakken, welke ergens ooit in limburg gereden heeft ![]() | |
Peterselieman | donderdag 25 januari 2007 @ 12:41 |
De ATB max van Wadlopers is 100. De stellen zelf kunnen tussen de 110 en 120. op de meeste trajecten van Arriva mag maar 80 km/h gereden worden. Op Lw-Gn is dit veel meer variabel, met baanvak snelheden van 80, 100, 120 en 140 met uiteraard voor de stations van Leeuwarden en Groningen een snelheid van 40 km/h. Daar halen de wadlopers wel de 100 km/h, want anders halen ze de dienstregeling niet. De Maaslijn is een traject dat meer met Leeuwarden-Groningen te vergelijken is dan de andere trajecten van Arriva. Dus ook op de maaslijn zal de maasloper 100 moeten halen om de dienstregeling enigszins te halen ![]() | |
Basp1 | donderdag 25 januari 2007 @ 12:43 |
Hoe zit het trouwens met de geld terug actie van de NS als ik een overstap van of naar veolia moet maken en hierdoor een vertraging van meer dan 1/2 uur oploop? | |
Xbox_360 | donderdag 25 januari 2007 @ 12:44 |
Tja.. Blerick was(/is?) doodleuk uit de dienstregeling gehaald vanwege de niet al te snelle Wadlopertjes. De Buffels konden wel harder, maar toch was er constant vertraging ![]() | |
seeya_40 | donderdag 25 januari 2007 @ 12:45 |
quote:Nog niet, woon momenteel in Leeuwarden/Harlingen dus ben niet meer zo vaak in Vught. Maar wel even artikeltje erbij: Afgedankte BBA bussen op straat Echt jammer, want die BBA bussen hadden echt iets. Zijn toch 'de bussen' van de Boschenaren... | |
Peterselieman | donderdag 25 januari 2007 @ 12:47 |
quote:Dat heb je al gauw als de dienstregeling wat krapjes is en er grotendeels enkelspoor ligt. | |
Xbox_360 | donderdag 25 januari 2007 @ 13:09 |
quote:Ja, klopt, maar er wordt nauwelijks wat aan gedaan om dit te verbeteren. De dienstregeling voor december 2005 werkte anders best goed. 3 treinen in het uur. Één daarvan was een sneltrein, die vanuit Boxmeer direct naar Nijmegen ging. Deze hoefde eigenlijk nooit te wachten op een trein uit de andere richting. Dat waren nog eens tijden ![]() | |
pkeijsers | donderdag 25 januari 2007 @ 13:11 |
quote:Blerick is ook gewoon overbodig, in de Maas duwen dat station.. Is de trein vanuit Venlo net op gang, moet ie daar weer stoppen... ![]() | |
ReisT | donderdag 25 januari 2007 @ 13:14 |
quote:Als die vertraging de schuld is van een andere vervoerder, krijg je niks terug van NS... | |
Peterselieman | donderdag 25 januari 2007 @ 13:16 |
quote:Als ik me goed herinner ligt het station precies aan het einde van het rangeerterrein van Venlo. Dan wil het ook niet opschieten nee. | |
Syrena | donderdag 25 januari 2007 @ 13:18 |
quote:Laatst was Veolia op tijd in Roermond, had de intercity vertraging ![]() | |
Basp1 | donderdag 25 januari 2007 @ 13:34 |
quote:Krijg je dan wel wat van de andere vervoerder? En als dat niet het geval is, kan iemand van de overheid ons dan vertellen waarom de aanbesteding van deze lijn gedaan is zonder een geld terug bij vertragingen clausule? | |
Fixers | donderdag 25 januari 2007 @ 22:33 |
quote:Omdat het moest van 'europa'. Ze willen hier ook de hele HTM op straat zetten om dat opnieuw openbaar aan te besteden. | |
MREn | donderdag 25 januari 2007 @ 23:03 |
quote:Dat is niet waar. Wegens belangenvertrengeling mag een HTM die volledig eigendom is van de stadsregio Haaglanden (of de gemeente Den Haag) niet meedingen naar concessies die uit worden geschreven door diezelfde stadsregio, daar is niets lastigs aan. Vrij terecht ook nog eens omdat de gemeentelijke vervoerbedrijven enorm inefficiënt zijn, een chauffeur bij de RET zit gemiddeld een uurtje of 15 per week achter het stuur. Als Connexxion die zelfde chauffeur 30 uur per week achter het stuur heeft, lijkt het me vrij logisch dat zij dan de beoogde dienst voor minder geld kunnen uitvoeren. | |
MREn | donderdag 25 januari 2007 @ 23:07 |
quote:Veolia is BBA, al een behoorlijk aantal jaren. | |
Apfel | vrijdag 26 januari 2007 @ 10:41 |
Nou moet ik wel zeggen (ik wil toch iets positiefs toevoegen) Ik stond gisterochtend in Venray, en je raadt het natuurlijk *ding doing* quote: ![]() Wat betreft hebben ze wel geleerd om reizigers te informeren, maar als de NS ooit op dat traject heeft gedaan. Die lieten ons gerust een kwartier in de kou staan zonder een enkele mededeling. Maar het kan natuurlijk allemaal nog veel beter. ![]() | |
Anne | vrijdag 26 januari 2007 @ 10:43 |
In Boxmeer werd het door de NS áltijd omgeroepen ![]() | |
Evil_Jur | vrijdag 26 januari 2007 @ 10:44 |
quote:Dat Blerick eruit is vind ik prima, die 10 mensen die gebruik maakten van dat station kunnen net zo goed even de brug over wandelen naar station Venlo 300m verder. | |
Apfel | vrijdag 26 januari 2007 @ 11:15 |
quote:Ga eens werken ![]() ![]() | |
Anne | vrijdag 26 januari 2007 @ 11:15 |
quote:Ik heb niks te doen ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Fixers | vrijdag 26 januari 2007 @ 11:21 |
quote:Er is een verschil tussen een (gedwongen) reorganisatie en de volstrekt onzinnige openbare aanbestedingswoede die er nu gaande is. Op de meeste tracjecten is het spoor (maaslijn, friesland-groningen) er niet bepaald beter op geworden nu er andere vervoerders rijden. | |
Virus | vrijdag 26 januari 2007 @ 11:26 |
quote:In Cuijk niet dan moet je geluk hebben net zoals het altijd spannend is of je wel of niet nog in kan stappen | |
Xbox_360 | vrijdag 26 januari 2007 @ 11:36 |
quote:Ja, als bij Cuijk de mensen zie die er gewoon niet inpassen, heb ik wel een beetje medelijde met ze ![]() | |
DubzOne | vrijdag 26 januari 2007 @ 12:49 |
quote:Ik heb ook medelijden met mezelf wanneer ik in Cuijk niet in kan stappen ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 26 januari 2007 @ 12:52 |
Medelijden met jezelf hebben is wel heel erg ![]() | |
Xbox_360 | vrijdag 26 januari 2007 @ 13:04 |
quote:Waar moet jij reizen dan? | |
Ou-Tannu | vrijdag 26 januari 2007 @ 13:18 |
in het noorden waar de wadlopertjes vandaan komen ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 26 januari 2007 @ 13:28 |
Zeker. Vanmiddag moet ik weer met de wadsloper van Groningen naar Leeuwarden. Op hetzelfde traject rijden ook buffels en GTW'tjes, maar alleen op voor mij ongunstige tijden, zodat ik ook veroordeeld ben tot de wadloper. Na zoveel jaren met die trein gereisd te hebben, kan ik die paar extra maanden nog wel wachten op de GTW. De GTW is op Leeuwarden - Groningen niet erg comfortabel moet ik toegeven. Het spoor op het dubbelsporig deel van het traject is niet recht genoeg voor de stellen ![]() | |
Ou-Tannu | vrijdag 26 januari 2007 @ 13:29 |
quote:zal wel komen door dat t gewicht anders verdeelt is ![]() | |
De_Hertog | vrijdag 26 januari 2007 @ 13:34 |
quote:Nog even een reactie op deze post: als er stroomstoringen zijn als gevolg van storm hebben diesellijnen daar wel degelijk last van: seinen en wissels, namelijk. Trouwens, mooie OP ![]() | |
Xbox_360 | vrijdag 26 januari 2007 @ 13:38 |
quote:Thanks ![]() Dat er toen treinen uitvielen.. ok. Maar waarom mijn bus niet reed snap ik nog steeds niet ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 26 januari 2007 @ 13:43 |
Ze waren denk ik bang dat de bussen van de weg zouden waaien ![]() Arriva heeft uiteindelijk de treindiensten wel gestaakt, maar is met de bussen gewoon door blijven rijden, ook in Noord-Holland waar de storm het meest voelbaar was. Dit werd door de mensen daar zeer gewaardeerd, omdat ze anders niet meer thuis konden komen. | |
Xbox_360 | vrijdag 26 januari 2007 @ 13:48 |
quote:Op de dag na de storm? ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 26 januari 2007 @ 13:52 |
Daar had ik overheen gelezen. Maar tijdens de storm heeft er in Nederland vrijwel geen openbaar vervoer gereden, behalve de bussen van Arriva ![]() | |
Ou-Tannu | vrijdag 26 januari 2007 @ 15:34 |
quote:Connexxion is ook tot 20:45 blijven rijden hier :w | |
Tha_T | vrijdag 26 januari 2007 @ 18:00 |
Ik snap van de ene kant heel goed dat mensen klagen maar van de andere kant niet Ikzelf heb de Heuvellandlijn iedere werkdag om op school te komen en da's gewoon goed. Kwartiersdienst. Altijd plaats (dit itt de kolere NS). En bijna altijd op tijd of even te vroeg ![]() Maar aan de andere kant; Ik moet de bus hebben om thuis te komen vanaf station Valkenburg (lijn 58 op precies te zijn ![]() ![]() | |
Xbox_360 | vrijdag 26 januari 2007 @ 18:27 |
Wees dan maar blij dat je niet op de Maaslijn hoeft te reizen ![]() ![]() | |
Tha_T | vrijdag 26 januari 2007 @ 18:42 |
quote:Hier zitten ze ook vol alleen is er wel nog altijd een zitplaats ![]() quote:Gister viel er in Heerlen ook een trein uit. Hij stond bovenop een overweg en kwam ook niet verder ![]() ![]() En respect voor je OP | |
Xbox_360 | vrijdag 26 januari 2007 @ 19:02 |
quote:Hier zitten ze in de ochtendspits meestal zodanig vol dat sommige mensen er gewoon niet meer in passen ![]() Thanks voor je respect voor m'n OP trouwens ![]() | |
MREn | zaterdag 27 januari 2007 @ 01:09 |
quote:Connexxion heeft hier ook de hele dag (stipt) gereden. | |
Xbox_360 | maandag 29 januari 2007 @ 19:33 |
Waarom rijdt er om half 8 richting Venray een trein met zo'n 6/7 treinstellen waar bijna niemand inzet en richting Nijmegen een trein 3 treinstellen waar vanaf Cuijk mensen moeten staan? ![]() ![]() | |
Nuna | maandag 29 januari 2007 @ 19:38 |
Hm, toen ik vanochtend in Nijmegen uitstapte zag ik ook zo'n Veolia trein, bomvol natuurlijk ![]() | |
Xbox_360 | maandag 29 januari 2007 @ 19:51 |
quote:Had de overheid maar net zoveel met ons te doen ![]() | |
Q. | maandag 29 januari 2007 @ 20:17 |
quote:"There is no Limburg". Ontkenning. Werkt prima! | |
Peterselieman | maandag 29 januari 2007 @ 20:19 |
Wij in het noorden kunnen absoluut nog geen extra wadslopers missen. Dat blijkt wel weer nu de GTW'tjes zo nu en dan nog storingsgevoelig zijn. En er ook nog 2 buffelstellen langs de kant staan. Vanochtend hebben ze namelijk in Buitenpost in de richting Groningen het aantal mensen van 2,5 treinen in een trein van 4 bakken gepropt. Het paste echt maar net. Dus die toestanden zijn niet alleen in het zuiden ![]() Dus nog eventjes geduld voor er weer wat vrij komt in het noorden. | |
Xbox_360 | maandag 29 januari 2007 @ 20:28 |
quote:Maaslijn loopt ooke een stukje door Noord-brabant ![]() ![]() | |
Der_Onkel | maandag 29 januari 2007 @ 21:43 |
JA wat een draak van een bedrijf dat veolia. Bij NS was het nog zo dat de trein uit nijmegen naar roermond aansloot en evt een minuutje of 2 wachte, nu moet je doodleuk een half uur wachten omdat de treinen 8 van de 10 keer geen aansluiting heeft ![]() | |
Xbox_360 | donderdag 8 februari 2007 @ 18:24 |
Reden de treinen vandaag nog enigzins? ![]() | |
Evil_Jur | donderdag 8 februari 2007 @ 18:40 |
Ja ze hebben het vandaag redelijk bij elkaar gehouden volgens mij. | |
Apfel | donderdag 8 februari 2007 @ 19:48 |
Hoogstens 10 minuutjes vertraging | |
Xbox_360 | donderdag 8 februari 2007 @ 20:10 |
ff hopen dat ze morgen niet rijden ![]() ![]() | |
Xbox_360 | vrijdag 9 februari 2007 @ 20:19 |
Godvertufystrein ![]() ![]() ![]() ![]() | |
PartyAnimal87 | maandag 12 februari 2007 @ 10:02 |
Vrijdag weer met een braklopertje treinen op de Maaslijn, woehoe!![]() | |
Xbox_360 | maandag 12 februari 2007 @ 16:24 |
quote:Ik moet 5 dagen in de week braklopen ![]() | |
PartyAnimal87 | maandag 12 februari 2007 @ 16:49 |
Aaah nou heb medelijden met je ![]() Als ik je volgende week tegenkom in V'beek dan aai ik je wel even over je bolletje ![]() | |
Xbox_360 | maandag 12 februari 2007 @ 19:07 |
![]() | |
PartyAnimal87 | maandag 12 februari 2007 @ 19:11 |
Zo ben ik dan ook weer ![]() | |
Xbox_360 | maandag 12 februari 2007 @ 19:15 |
Waarom moet je eigenlijk naar Vierlinsbeek? ;p | |
PartyAnimal87 | maandag 12 februari 2007 @ 19:17 |
Vrienden van me wonen daar, kom ik als Harderwieker maar een weekje carnaval vieren ![]() | |
Xbox_360 | maandag 12 februari 2007 @ 19:20 |
quote:Ze hebben in Cuijk trouwens de 11-kroegen tocht, mocht je interesse hebben ![]() ![]() | |
PartyAnimal87 | maandag 12 februari 2007 @ 19:22 |
Ik volg hun wel. En hoezo offtopic, als ik carnaval wil vieren moet ik met de Maaslijn en die is $*@(@(@ Zo, weer ontopic! ![]() | |
Xbox_360 | maandag 12 februari 2007 @ 19:29 |
Tja, auto is nog geen optie he ![]() | |
Wouser | maandag 12 februari 2007 @ 19:32 |
Whehehe gewoon echt te chic vandaag... Ik had vandaag hertentamen... Ik gister zo tegen me moeder, ja kun je moet brengen naar Venlo, want zometeen is er weer iets met de maaslijn... En vandaag ![]() ![]() | |
PartyAnimal87 | maandag 12 februari 2007 @ 19:32 |
Jup, als het goed is heb je me al in dat andere topic voorbij zien komen ![]() Dus ben helaas nog afhankelijk van der zug ![]() | |
Nuna | maandag 12 februari 2007 @ 19:33 |
quote:Je kunt ook naar het pittoreske Oldenzaal gaan ![]() | |
Xbox_360 | maandag 12 februari 2007 @ 19:38 |
quote:Lol, daar heb ik (nog) niks van gemerkt. Dit betekent natuurlijk weer een treinstel minder? ![]() | |
Crazykill | maandag 12 februari 2007 @ 19:40 |
Damn, wat een OP (voor een KLB topic) | |
Xbox_360 | maandag 12 februari 2007 @ 19:40 |
quote:Ik plan m'n rijles als het kan dat ik na school begin met lessen zodat ik niet met de trein hoef ![]() ![]() | |
Xbox_360 | maandag 12 februari 2007 @ 19:41 |
quote:Thanks ![]() ![]() | |
PartyAnimal87 | maandag 12 februari 2007 @ 20:17 |
quote:Over fucking vol gesproken. Vrees dat ik vrijdag eind van de middag in Nijmegen aankom. Spits! ![]() | |
Xbox_360 | maandag 12 februari 2007 @ 20:30 |
quote:Bij centraal kan je er (min of meer) nog wel in. Heyendaal wordt al lastiger ![]() | |
PartyAnimal87 | maandag 12 februari 2007 @ 20:34 |
Misschien dat de rest van de week niet douchen wel helpt. Dat niemand bij me wil staan/zitten ![]() | |
Peterselieman | maandag 12 februari 2007 @ 20:36 |
Na al die ongelukken op de maaslijn is er voor jullie ook nog goed nieuws. Wadloper 3225 is in het zuiden des lands gearriveerd, compleet met NoordNed logo's ![]() | |
Xbox_360 | maandag 12 februari 2007 @ 21:05 |
quote:En dan nog wat van die 'poo-spray' ofzo meenemen ![]() quote:Mijn broertje zei dat ie vandaag in een trein zat van 6 treinstellen lang. Hij zag daartussen ook een treinstel wat getatoeëerd was met NoordNed logo's. | |
Peterselieman | maandag 12 februari 2007 @ 22:28 |
En dat terwijl NoordNed al sinds 11 december 2005 niet meer bestaat ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 13 februari 2007 @ 14:17 |
quote:noordned rulez blijkt maar weer :p ![]() | |
Lucifer_Doosje | dinsdag 13 februari 2007 @ 14:27 |
Afgelopen weekend voor het eerst in een Veolia trein gezeten en geen enkel probleem. Alleen een beetje jammer dat ze die kleine stoptreintjes als intercity op de borden aageven. ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 13 februari 2007 @ 14:58 |
quote:En ook de 3207 rijdt er inmiddels rond en ook met NN logo's ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 13 februari 2007 @ 15:00 |
quote:Het klinkt wel goed. Op de noordelijke dieseltrajecten komen we niet verder dan stoptreinen en op Leeuwarden-Groningen nog een sneltrein. | |
Evil_Jur | dinsdag 13 februari 2007 @ 16:21 |
quote:Echte ongelukken zijn er nog niet geweest gelukkig, alleen overvolle, uitgevallen treinen en veel, heel veel vertragingen. | |
Xbox_360 | dinsdag 13 februari 2007 @ 20:39 |
Kuttrein van 8 uur zat weer stampvol vanochtend ![]() ![]() | |
Q. | dinsdag 13 februari 2007 @ 21:19 |
Alleen klagen over Veolia hier ja, over school klagen doe je maar ergens anders. | |
Peterselieman | dinsdag 13 februari 2007 @ 22:42 |
quote:Nog maar een toevoeging dan. Ook de 3226 is naar het zuiden gereisd. Meer stellen komen er in februari niet beschikbaar voor de maaslijn. In maart gaan er weer 4 stellen naar de maaslijn. Aan de stelnummers te zien die nu nog in het noorden rijden, zullen dat volgens mij de 3211, 3228, 3229 en 3230 zijn. Dus daar moeten jullie nog even op wachten. | |
Xbox_360 | dinsdag 13 februari 2007 @ 23:05 |
quote:'t is mijn topic ![]() | |
pkeijsers | woensdag 14 februari 2007 @ 14:21 |
Een paar dagen geleden heeft veolivla eindelijk besloten om maar eens iets aan die oude hermes borden bij de bushaltes te doen.. Maar goed, ipv een ander bord of beter; gewoon simpelweg een veolia-sticker over het hermes logo te plakken, besluiten ze in al hun wijsheid er een gele zak met een levensgrote veolia-sticker overheen te trekken... ![]() quote:Ach, de NS noemt de trein van Venlo naar Eindhoven (die op bijna alle tussengelegen stations stopt) ook intercity, de conducteurs daarentegen noemen het gewoon de stoptrein tot eindhoven.. ![]() | |
Wadloper | woensdag 14 februari 2007 @ 15:56 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
Metalfreak | woensdag 14 februari 2007 @ 16:22 |
quote:Ik zag het ja ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 14 februari 2007 @ 16:22 |
quote:denk je van de Intercity zwolle - leeuwarden? V.V die staat ook vaak genoeg als sneltrein, maar hij stopt WEL op ALLE tussen gelegen stations :p | |
Ou-Tannu | woensdag 14 februari 2007 @ 16:23 |
quote:kunnen ze auto's betalen dan? B) | |
Metalfreak | woensdag 14 februari 2007 @ 16:28 |
quote:Blijkbaar toch een Renault Mégane stationcar met Veolivla stickers erop... ![]() | |
Virus | woensdag 14 februari 2007 @ 17:26 |
Afgelopen vrijdag mocht ik ook weer eens gebruik maken van de Veolia. Het was geloof ik rond een uurtje of 18.00. Jeetje ik dacht dat de trein vol zat toen we bij Heyendaal aankwamen. Maar na station Heyendaal was het zo druk dat ik niet eens meer kon omvallen omdat ik tegen mijn mede passagiers gedrukt was. Dinsdagochtend ben ik weer terug gerezen. Vanzelfsprekend weer vertraging, dat is standaard geloof ik. Dus ik mijn borst alvast nat maken voor de aankomende drukte in de trein. Ik moet zeggen die viel reuze mee. Ik moest dan wel staan maar had iig een vierkante meter ruimte om te staan. In tegenstelling tot afgelopen vrijdag viel dat reuze mee! | |
Boschkabouter | woensdag 14 februari 2007 @ 18:17 |
quote:Ik snap ook niet waarom ze het onderscheid tussen IC en sneltrein weggelaten hebben. En ik hoop dat ze dat in de toekomst weer gaan maken. | |
Peterselieman | woensdag 14 februari 2007 @ 18:30 |
Dat doen ze niet meer. De NS noemt in de toekomst de stoptreinen sprinter en de sneltreinen/intercity intercity. | |
Xbox_360 | woensdag 14 februari 2007 @ 20:20 |
quote:Bij sprinter denk ik aan snelheid.. ![]() ![]() | |
sebabje | woensdag 14 februari 2007 @ 22:30 |
Tussen Diemen-Zuid en Hoofddorp moeten ze ook dan maar eens de bordjes aanpassen... De 1 zegt Sprinter, de ander Intercity, de andere sneltrein Ik heb het hier over de Stoptrein vanaf Lelystad... | |
ReisT | woensdag 14 februari 2007 @ 23:02 |
quote:Er rijden daar zelfs drie soorten IC's: een die nergens stopt, een die overal stopt en een die alleen in Elst stopt. Vroeger heetten die treinen gewoon intercity, stoptrein en sneltrein, dat was pas duidelijk! Waarom die NS denkt dat dit systeem duidelijker is kan ik ook niet volgen ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 14 februari 2007 @ 23:46 |
Intercity, lekker alleen op grote stations stoppen, Sneltrein, stop maken 1 of meer tussen liggende stations stoptrein, overal stoppen | |
Peterselieman | donderdag 15 februari 2007 @ 12:08 |
En zelfs dat klopt niet, want er zijn ook stoptreinen die een of meerdere stations overslaan, maar dan nog geen sneltrein zijn. Gister werd er al een trein gemeld die bestond uit 6 bakken wadloper. het gaat dus de goede kant op voor Veolivla. | |
Ou-Tannu | donderdag 15 februari 2007 @ 12:26 |
quote:gister zag ik ook 6 bakken wadsloper, maar dat was toch nog in het noorden ![]() | |
PartyAnimal87 | vrijdag 16 februari 2007 @ 19:18 |
Vandaag netjes op tijd op station Nijmegen, rijdt die wadloper net voor mijn neus weg ![]() Kon in de volgende gelukkig wel zitten, was weer druk. Maar ben veilig in Vierlingsbeek, vanavond Sint Anthonis onveilig maken, maar dan met de auto, woehoe! | |
DaYwALKuR | vrijdag 16 februari 2007 @ 19:22 |
Veolia zit bij mij in het stagegebouw ![]() | |
Xbox_360 | vrijdag 16 februari 2007 @ 19:37 |
quote:Sint Anthonis ![]() | |
PartyAnimal87 | vrijdag 16 februari 2007 @ 19:38 |
Ik ben er nog nooit geweest, ik ben ontwetend ![]() | |
Xbox_360 | vrijdag 16 februari 2007 @ 20:11 |
Verwacht er maar niet al te veel van ![]() | |
PartyAnimal87 | vrijdag 16 februari 2007 @ 20:18 |
Net als Veolia dus ![]() ![]() | |
Xbox_360 | vrijdag 16 februari 2007 @ 20:21 |
Je homies? ![]() | |
PartyAnimal87 | vrijdag 16 februari 2007 @ 20:49 |
Party Animals ![]() | |
Peterselieman | maandag 19 februari 2007 @ 13:19 |
Wat in het noorden nog niet gelukt is, heeft Veolivla binnen enkele maanden voor elkaar. Een wadloper afschrijven. Door een onzachte aanraking van een wadloper met een boom tijdens de januaristorm is het frame van een van de wadjes ontzet geraakt. Met grote waarschijnlijkheid wordt het stel niet meer opgeknapt. | |
Ou-Tannu | maandag 19 februari 2007 @ 13:42 |
quote:dat wordt dus nu een schrootloper? ![]() | |
Eix | maandag 19 februari 2007 @ 13:50 |
quote:Ik zag het ook. Echter zijn hier een aantal lijnen om de een of andere reden omgenummerd. Hermes lijn 12 => Veolia lijn 7, lijn 13 => lijn 6. De routes zijn echter hetzelfde gebleven, dus waarom ze niet gewoon een nieuwe sticker over het oude lijn nummer plakken snap ik ook niet echt. ![]() ![]() ![]() | |
Peterselieman | maandag 19 februari 2007 @ 15:31 |
quote:Een plukstel ja. | |
Xbox_360 | maandag 19 februari 2007 @ 16:32 |
Moest vandaag na rijles ook terug met de trein. Das de eerste keer in een wrakloper dat ik bijna een hele coupé voor mezelf had ![]() | |
Apfel | maandag 19 februari 2007 @ 17:32 |
Carnavalsvakantie ![]() Dat betekent 1 week lang relaxed naar me werk ![]() | |
Anne | maandag 19 februari 2007 @ 17:33 |
Relaxed? ![]() | |
Xbox_360 | maandag 19 februari 2007 @ 17:52 |
quote:Bedankt voor de herinnering ![]() | |
Peterselieman | maandag 19 februari 2007 @ 17:54 |
De stellen met eerste klas zijn nog erger. Daar zit je als je langer bent dan 1.80 meter al niet lekker meer. | |
Ou-Tannu | maandag 19 februari 2007 @ 17:55 |
quote: hebben ze die dan veoslopia? | |
Peterselieman | maandag 19 februari 2007 @ 17:58 |
Volgens mij een paar DH 1'tjes. Bijna alle wadslopers die nog in het noorden rondrijden zijn voorzien van eerste klas, enkele stellen uitgezonderd natuurlijk. | |
Peterselieman | maandag 19 februari 2007 @ 17:59 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 19 februari 2007 @ 18:02 |
quote:aan de stelnummers is het vast niet te achterhalen? | |
Peterselieman | maandag 19 februari 2007 @ 18:07 |
http://wadloper.diesel-trein.nl ![]() Onder het kopje verbouwingen even helemaal naar beneden scrollen. Daar staan de stellen met 1e kals genoemd. Bij inzet staat vermeld waar de stellen momenteel rijden. Alleen bij de 3226 staat nog niet dat ie op de maaslijn rijdt. | |
dvs- | maandag 5 maart 2007 @ 00:17 |
Nou ik heb het gisteren ook voor het eerst mogen ervaren, maar dan in Zuid Limburg. Bus naar Sittard kwam niet op dagen met een 1-uur dienstregeling. Kwam wel nog een andere bus aan die naar Heerlen ging, maar aangezien ik richting het noorden van het land moest ik ook nog om rijden met de trein ![]() | |
Ku_Klux_Kloon | maandag 5 maart 2007 @ 08:55 |
Oh man, wat ben ik blij dat ik eigen vervoer heb ![]() Volgens mij zou ik de eerste de beste buschauffeur helemaal de tiefus schelden wanneer ze niet komen opdagen wanneer ik daar 's morgens zou staan te wachten ![]() | |
Apfel | maandag 5 maart 2007 @ 10:11 |
Oh mijn god, afgelopen vrijdag. Het was omstreeks half 5 en ik moest in Boxmeer de trein naar Venray hebben. Komt dat ding er met maar 2 coupees aanrijden. ![]() Kon 1 stap in de trein zetten en daar blijven staan want verder kwam ik niet. | |
De_Hertog | maandag 5 maart 2007 @ 10:18 |
quote:2 coupes is wel erg weinig, hebben ze er de zaag in gezet? Ik neem aan dat je twee bakken (wagons) bedoelt ![]() | |
Apfel | maandag 5 maart 2007 @ 11:41 |
2 bakken ja. | |
Electrocute | maandag 5 maart 2007 @ 11:54 |
Bussen zijn voor homo's. | |
Ou-Tannu | maandag 5 maart 2007 @ 12:16 |
Treinen ook :p | |
Xbox_360 | maandag 5 maart 2007 @ 18:34 |
Aangewezen zijn op het OV is sowieso gay ![]() | |
mvc | dinsdag 13 maart 2007 @ 19:34 |
Het lijkt Oost Brabant wel ![]() ![]() ![]() | |
Nuna | dinsdag 13 maart 2007 @ 19:47 |
Stoppen die treinen soms ook bij Nijmegen Heyendaal? Ik fietste vanochtend over de Heyendaalseweg en zag me toch een trein ![]() | |
Tha_T | dinsdag 13 maart 2007 @ 20:00 |
quote:Ik was laatst in Den Bosch en daar reed me een bus voor dat ik meteen terug verlangde naar Veolia. Was een of andere ranzige bus van Sabeh Tours die onwijs lekte | |
Peterselieman | dinsdag 13 maart 2007 @ 20:16 |
quote:Ja ze stoppen daar ook, maar dezer dagen zijn de vertragingen al niet meer op 2 handen te tellen op de maaslijn. Dit gaat nog tot december zo door ![]() | |
Xbox_360 | dinsdag 13 maart 2007 @ 20:19 |
quote:Mooi he ![]() ![]() ![]() ![]() Welke maatschappij regelt die omroepdingen eigenlijk? | |
Peterselieman | dinsdag 13 maart 2007 @ 20:28 |
Prorail stuurt de omroep aan. Bij vertragingen kun je er niet al te veel op vertrouwen, omdat ze soms een te grote marge hebben en soms een te kleine. | |
Apfel | dinsdag 13 maart 2007 @ 20:56 |
En ik had het vandaag al bloedheet in de trein ![]() | |
Hoedendoosch | dinsdag 13 maart 2007 @ 21:20 |
Veolia, klinkt als toiletverfrisser van de Aldi, 2 bussen voor 1 euro ofzo iets ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 13 maart 2007 @ 21:22 |
Kun je beter zeggen, 2 minuten vertraging voor de prijs van 1 | |
Mr.Mills | dinsdag 13 maart 2007 @ 21:22 |
Klootveolia, vanochtend weer eens bus niet komen opdagen ![]() | |
Syrena | dinsdag 13 maart 2007 @ 22:08 |
Weet iemand dit? De wadlopers op de Maaslijn hebben soms eerste klas coupes. Ik ga daar gewoon inzitten met mijn tweedeklas-kaartje, omdat ik in de veronderstelling ben dat Veolia geen eerste klas kaartjes heeft en het sowieso altijd enorm druk is op die lijn. Klopt het wel dat Veolia helemaal geen eerste klas kaartjes heeft? Er is tot nu toe nog nooit gecontroleerd ofzo, niet dat ik zometeen een boete krijg. | |
Peterselieman | dinsdag 13 maart 2007 @ 22:10 |
Ze zijn officiëel verplicht om een 1e klasse te hebben. Deze wordt dan ook zolangzamerhand beter aangegeven door kleine stickers en rode hoofdsteunen in sommige wadlopers. Ik denk dat in de toekomst daar de 1e klasse wel gaat gelden. Hoe het nu zit, weet ik niet, omdat ik als noordeling daar weinig te zoeken heb ![]() | |
Hoedendoosch | dinsdag 13 maart 2007 @ 22:10 |
quote:Hebbe ze bij Veolia wel Conducteurs dan ? ![]() | |
Dirktator | dinsdag 13 maart 2007 @ 22:11 |
quote:Er zijn geen eerste klas coupées in de Veolia-trein. Het staat inderdaad wel op de treinwagons, maar dat was vast nog van een vroeger tijdperk. Ik zou ook niet eerste klas willen zitten bij zo'n prut-organisatie, zal misschien gelijk zijn aan een gewoon NS-plaatsbewijs. Geef mij maar die mooie trein van Brussel naar Maastricht! Rrrrrr! | |
Syrena | dinsdag 13 maart 2007 @ 22:12 |
quote:Aha. Ja het onderscheid is nu dus echt amper te zien. Je ziet het pas als je gaat zoeken naar een half afgevreten 1 boven de deuren. Ik denk dat de nieuwe treinstellen wel duidelijk zullen zijn, maar die kwamen pas in 2008 ofzo. Ergens ![]() | |
Syrena | dinsdag 13 maart 2007 @ 22:13 |
quote:Nog niet. Machinist doet alles, deuren open, op perron kijken, deuren dicht, rijden maar. | |
Peterselieman | dinsdag 13 maart 2007 @ 22:15 |
Ze hebben wel degelijk een mobiel controleteam. Als je ze nog niet gezien hebt, dan komt dat vanzelf een keer. Bij Arriva zie ik ze soms maanden niet en dan opeens 2 à 3 ritten achter elkaar. Met de wadloper hoeft de machinist soms de cabine niet meer uit om alle handelingen te verrichten. Voor het kijken heeft ie spiegels en deuren kunnen ook gesloten worden vanuit de cabine. | |
Hoedendoosch | dinsdag 13 maart 2007 @ 22:16 |
quote:Dus eigenlijk is kaartje kopen overbodig ? Zonde van je geld. Het enige nadeel is dat als iedereen dat doet de tent op den duur failliet gaat. | |
Xbox_360 | dinsdag 13 maart 2007 @ 22:18 |
quote:Die stoelen met rode hoofdsteunen zijn precies hetzelfde als die van de tweede klas ![]() ![]() | |
Syrena | dinsdag 13 maart 2007 @ 22:59 |
quote:Ja eigenlijk wel. Maar ik moet ook nog een stuk met de NS. En daar heb ik trouwens ook al maanden geen conducteur meer gezien. Overigens koop ik gewoon braaf een kaartje hoor, zou zonder niet durven. | |
NiekL | woensdag 14 maart 2007 @ 02:03 |
Een voordeel van Veolia is dat er tussen Nijmegen/Boxmeer zoveel vertraging is dat ik elke keer een aansluiting eerder kan pakken. Normaal kom ik vanuit de trein Arnhem - Nijmegen aan, en dan moet ik 20 minuten wachtne opd e trein naar Boxmeer. Maar de vorige trein heeft meestal een kwartier ofzo vertraging, zodat ik meteen kan instappen en vertrekken. De lelijke treinen doen me overigens denken aan 40-45 | |
Ou-Tannu | woensdag 14 maart 2007 @ 09:40 |
quote:ROFL! t heeft dus ook voordelen ![]() | |
The6thgate | woensdag 14 maart 2007 @ 11:15 |
veolia heeft de bussen in m'tricht na al die tijd blijkbaar ook nog niet voor elkaar. vrijdag weer n half uur staan wachten ![]() als je alles overneemt...doe t dan op zn minst goed | |
Peterselieman | woensdag 14 maart 2007 @ 11:17 |
ze hebben het stadsvervoer van Maastricht van zichzelf overgenomen. Stadbus Maastricht was namelijk een dochteronderneming van Veolivla | |
Ou-Tannu | woensdag 14 maart 2007 @ 11:24 |
![]() dat moeten zij ff er op modden :] | |
Tha_T | woensdag 14 maart 2007 @ 15:13 |
quote:Alhoewel het niet echte controleurs zijn. Ik had gister controle van een gast die ik normaal op de bok zie zitten. Als machinisten dus pech hebben kunnen ze ook nog eens voor conducteur spelen ![]() En in de plan IV die van Maastricht naar Kerkrade/Heerlen rijdt moet de machinist wel alles zelf doen. pwnd ![]() | |
Tha_T | woensdag 14 maart 2007 @ 15:13 |
Overigens was dat de eerste controle sinds 4 weken ofzo. Dus het geen kaartje kopen loont zich vanzelf | |
The6thgate | woensdag 14 maart 2007 @ 23:26 |
quote:dan is t al helemaal dom dat ze het zo verneuken | |
Crazykill | donderdag 15 maart 2007 @ 09:14 |
quote:Dan gaat hij opzij? ![]() ![]() | |
pkeijsers | donderdag 15 maart 2007 @ 10:18 |
http://mgl.digi-dition.nl(...)_20070315_69_706.php oeps ![]() | |
Rhanna | donderdag 15 maart 2007 @ 11:07 |
Veolia ![]() De bussenregeling. Geen passagiers tellen, maar gewoon de kleinste busjes inplannen ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 15 maart 2007 @ 11:09 |
quote:nee, (slechte fotoshop :p) | |
Stefo | vrijdag 16 maart 2007 @ 17:31 |
Omfg ik stapte gisteravond uit in roermond om richting nijmegen te gaan, zogauw ik op het bord zag "Luister naar de mededeling" had ik beter terug in de NS intercity kunnen springen om via Den Bosch te gaan. Natuurlijk word er niet gecommuniceerd tussen Veolia en de NS dat reizigers beter via Den Bosch kunnen die avond...en de omroep op het perron kwam net nadat de intercity was vertrokken ![]() Nagoed: 1ste trein kwam niet. 2de trein stopte er in Venlo mee 3de trein had 20 minuten vertraging en moest op zowat elke tegentrein wachten ![]() Gevolg: bus van anderhalf uur later in Nijmegen. En dan zie je vanaf het perron in Venlo van die luitjes kaartjes controleren bij de ingang van het station ![]() Echt jonge als ik daar voorbij was gekomen op dat moment had ik ze zo flink uitgebokt. Klote hommels. Zo, frustratie weer afgereageerd..waarom hebben ze eigenlijk van die matten onder en langs de rails liggen in nijmegen, venlo en roermond, zeker omdat die dingen olie lekken ofzo ![]() | |
Xbox_360 | vrijdag 16 maart 2007 @ 17:38 |
quote:Kut voor je ![]() De motoren zijn in dusdanige slechte staat dat ze olie lekken ja ![]() ![]() | |
pkeijsers | zaterdag 17 maart 2007 @ 10:08 |
quote:jeps ![]() | |
Wouser | zaterdag 17 maart 2007 @ 11:05 |
quote:Serieus? Vroeg me ook al tijdje af waarom die er lagen... | |
Evil_Jur | donderdag 22 maart 2007 @ 17:01 |
Ik heb net godverdomme meer dan 3 uur gedaan over een ritje van Nijmegen naar Venlo. Ik snap dat een aanrijding voor vertraging zorgt maar een beetje vervoerder kan dat toch wel redelijk opvangen!? | |
Toffe_Ellende | donderdag 22 maart 2007 @ 17:03 |
quote:Moest je via Den Bosch en Eindhoven? Of ben je gaan lopen? ![]() | |
Toffe_Ellende | donderdag 22 maart 2007 @ 17:04 |
trouwens, al 2 topics in bijna vier maanden ![]() | |
Evil_Jur | donderdag 22 maart 2007 @ 17:18 |
quote:Eerst moesten we in Cuik uitstappen, daar wachten, toen reden ze toch tot vierlingsbeek, daar wachten. Met een bus naar Venray. Daar weer heel lang wachten, en toen met de trein richting Venlo. Misschien was via Den Bosch wel sneller geweest ja... | |
Ou-Tannu | donderdag 22 maart 2007 @ 18:46 |
ROFL! ik zag vandaag een VEOLIA reclame op TV! ![]() | |
Xbox_360 | donderdag 22 maart 2007 @ 19:42 |
quote:Lokale omroep ofzo? ![]() | |
gday | donderdag 22 maart 2007 @ 19:47 |
quote:Veolia heeft het overgenomen omdat ze simpelweg per 'vervoerskilometer' goedkoper waren dan Hermes. | |
Ou-Tannu | donderdag 22 maart 2007 @ 20:01 |
quote:nee ![]() op NGC | |
gday | donderdag 22 maart 2007 @ 20:09 |
quote:Vergis je niet. Veolia is echt een gigantisch bedrijf hoor. | |
Tha_T | donderdag 22 maart 2007 @ 20:44 |
Wanneer zetten ze die TV-schermen weer aan? Ik verveel me in de bus ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 22 maart 2007 @ 20:52 |
quote:internetten in de bus is prima te doen hoor :w | |
Tha_T | donderdag 22 maart 2007 @ 22:04 |
quote:Ik zit er pakweg 5 minuten in. Da's me de moeite niet ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 22 maart 2007 @ 22:08 |
quote:hebbie geen smartphone? :w en in 5 min al vervelen? ![]() | |
Tha_T | donderdag 22 maart 2007 @ 22:31 |
quote:Nopers quote:Erg he ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 22 maart 2007 @ 22:33 |
JEzus! jij bent echt erg!! dan ga je secondes tellen ;') | |
Tha_T | donderdag 22 maart 2007 @ 22:36 |
Daar gaat het niet om. Ik wil Librium TV. Whoppa, en we zijn weer OT ![]() Dank voor de sig ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 22 maart 2007 @ 22:38 |
Librium TV? kan je daar ook over klagen? ![]() | |
Tha_T | donderdag 22 maart 2007 @ 22:46 |
quote:Jawel. Het is altijd hetzelfde ![]() ![]() | |
Xbox_360 | vrijdag 23 maart 2007 @ 14:51 |
Vol ![]() ![]() |