Mooi hequote:Op dinsdag 13 maart 2007 19:47 schreef Nuna het volgende:
Stoppen die treinen soms ook bij Nijmegen Heyendaal? Ik fietste vanochtend over de Heyendaalseweg en zag me toch een trein. Van bovenaf zien ze er nog triester uit.
Hebbe ze bij Veolia wel Conducteurs dan ?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 22:08 schreef Syrena het volgende:
Weet iemand dit? De wadlopers op de Maaslijn hebben soms eerste klas coupes. Ik ga daar gewoon inzitten met mijn tweedeklas-kaartje, omdat ik in de veronderstelling ben dat Veolia geen eerste klas kaartjes heeft en het sowieso altijd enorm druk is op die lijn.
Klopt het wel dat Veolia helemaal geen eerste klas kaartjes heeft? Er is tot nu toe nog nooit gecontroleerd ofzo, niet dat ik zometeen een boete krijg.
Er zijn geen eerste klas coupées in de Veolia-trein. Het staat inderdaad wel op de treinwagons, maar dat was vast nog van een vroeger tijdperk. Ik zou ook niet eerste klas willen zitten bij zo'n prut-organisatie, zal misschien gelijk zijn aan een gewoon NS-plaatsbewijs. Geef mij maar die mooie trein van Brussel naar Maastricht! Rrrrrr!quote:Op dinsdag 13 maart 2007 22:08 schreef Syrena het volgende:
Weet iemand dit? De wadlopers op de Maaslijn hebben soms eerste klas coupes. Ik ga daar gewoon inzitten met mijn tweedeklas-kaartje, omdat ik in de veronderstelling ben dat Veolia geen eerste klas kaartjes heeft en het sowieso altijd enorm druk is op die lijn.
Klopt het wel dat Veolia helemaal geen eerste klas kaartjes heeft? Er is tot nu toe nog nooit gecontroleerd ofzo, niet dat ik zometeen een boete krijg.
Aha. Ja het onderscheid is nu dus echt amper te zien. Je ziet het pas als je gaat zoeken naar een half afgevreten 1 boven de deuren. Ik denk dat de nieuwe treinstellen wel duidelijk zullen zijn, maar die kwamen pas in 2008 ofzo. Ergensquote:Op dinsdag 13 maart 2007 22:10 schreef Peterselieman het volgende:
Ze zijn officiëel verplicht om een 1e klasse te hebben. Deze wordt dan ook zolangzamerhand beter aangegeven door kleine stickers en rode hoofdsteunen in sommige wadlopers. Ik denk dat in de toekomst daar de 1e klasse wel gaat gelden. Hoe het nu zit, weet ik niet, omdat ik als noordeling daar weinig te zoeken heb
Nog niet. Machinist doet alles, deuren open, op perron kijken, deuren dicht, rijden maar.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 22:10 schreef Hoedendoosch het volgende:
[..]
Hebbe ze bij Veolia wel Conducteurs dan ?![]()
Dus eigenlijk is kaartje kopen overbodig ? Zonde van je geld. Het enige nadeel is dat als iedereen dat doet de tent op den duur failliet gaat.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 22:13 schreef Syrena het volgende:
[..]
Nog niet. Machinist doet alles, deuren open, op perron kijken, deuren dicht, rijden maar.
Die stoelen met rode hoofdsteunen zijn precies hetzelfde als die van de tweede klasquote:Op dinsdag 13 maart 2007 22:10 schreef Peterselieman het volgende:
Ze zijn officiëel verplicht om een 1e klasse te hebben. Deze wordt dan ook zolangzamerhand beter aangegeven door kleine stickers en rode hoofdsteunen in sommige wadlopers. Ik denk dat in de toekomst daar de 1e klasse wel gaat gelden. Hoe het nu zit, weet ik niet, omdat ik als noordeling daar weinig te zoeken heb
Ja eigenlijk wel. Maar ik moet ook nog een stuk met de NS. En daar heb ik trouwens ook al maanden geen conducteur meer gezien. Overigens koop ik gewoon braaf een kaartje hoor, zou zonder niet durven.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 22:16 schreef Hoedendoosch het volgende:
[..]
Dus eigenlijk is kaartje kopen overbodig ? Zonde van je geld. Het enige nadeel is dat als iedereen dat doet de tent op den duur failliet gaat.
ROFL! t heeft dus ook voordelenquote:Op woensdag 14 maart 2007 02:03 schreef NiekL het volgende:
Een voordeel van Veolia is dat er tussen Nijmegen/Boxmeer zoveel vertraging is dat ik elke keer een aansluiting eerder kan pakken.
Normaal kom ik vanuit de trein Arnhem - Nijmegen aan, en dan moet ik 20 minuten wachtne opd e trein naar Boxmeer. Maar de vorige trein heeft meestal een kwartier ofzo vertraging, zodat ik meteen kan instappen en vertrekken.
De lelijke treinen doen me overigens denken aan 40-45
Alhoewel het niet echte controleurs zijn. Ik had gister controle van een gast die ik normaal op de bok zie zitten. Als machinisten dus pech hebben kunnen ze ook nog eens voor conducteur spelenquote:
dan is t al helemaal dom dat ze het zo verneukenquote:Op woensdag 14 maart 2007 11:17 schreef Peterselieman het volgende:
ze hebben het stadsvervoer van Maastricht van zichzelf overgenomen. Stadbus Maastricht was namelijk een dochteronderneming van Veolivla
Dan gaat hij opzij?quote:Op woensdag 14 maart 2007 11:24 schreef Ou-Tannu het volgende:
[afbeelding]
dat moeten zij ff er op modden :]
Kut voor jequote:Op vrijdag 16 maart 2007 17:31 schreef Stefo het volgende:
Omfg ik stapte gisteravond uit in roermond om richting nijmegen te gaan, zogauw ik op het bord zag "Luister naar de mededeling" had ik beter terug in de NS intercity kunnen springen om via Den Bosch te gaan.
Natuurlijk word er niet gecommuniceerd tussen Veolia en de NS dat reizigers beter via Den Bosch kunnen die avond...en de omroep op het perron kwam net nadat de intercity was vertrokken![]()
Nagoed:
1ste trein kwam niet.
2de trein stopte er in Venlo mee
3de trein had 20 minuten vertraging en moest op zowat elke tegentrein wachten![]()
Gevolg: bus van anderhalf uur later in Nijmegen.
En dan zie je vanaf het perron in Venlo van die luitjes kaartjes controleren bij de ingang van het station![]()
Echt jonge als ik daar voorbij was gekomen op dat moment had ik ze zo flink uitgebokt. Klote hommels.
Zo, frustratie weer afgereageerd..waarom hebben ze eigenlijk van die matten onder en langs de rails liggen in nijmegen, venlo en roermond, zeker omdat die dingen olie lekken ofzo![]()
jepsquote:Op vrijdag 16 maart 2007 17:31 schreef Stefo het volgende:
Zo, frustratie weer afgereageerd..waarom hebben ze eigenlijk van die matten onder en langs de rails liggen in nijmegen, venlo en roermond, zeker omdat die dingen olie lekken ofzo![]()
Moest je via Den Bosch en Eindhoven? Of ben je gaan lopen?quote:Op donderdag 22 maart 2007 17:01 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik heb net godverdomme meer dan 3 uur gedaan over een ritje van Nijmegen naar Venlo. Ik snap dat een aanrijding voor vertraging zorgt maar een beetje vervoerder kan dat toch wel redelijk opvangen!?
Eerst moesten we in Cuik uitstappen, daar wachten, toen reden ze toch tot vierlingsbeek, daar wachten. Met een bus naar Venray. Daar weer heel lang wachten, en toen met de trein richting Venlo. Misschien was via Den Bosch wel sneller geweest ja...quote:Op donderdag 22 maart 2007 17:03 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Moest je via Den Bosch en Eindhoven? Of ben je gaan lopen?
Lokale omroep ofzo?quote:Op donderdag 22 maart 2007 18:46 schreef Ou-Tannu het volgende:
ROFL! ik zag vandaag een VEOLIA reclame op TV!
Veolia heeft het overgenomen omdat ze simpelweg per 'vervoerskilometer' goedkoper waren dan Hermes.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 22:54 schreef Xbox_360 het volgende:
Duidelijk, maar waarom is het aanbesteed?
Waarom het busvervoer is aanbesteed? Geen idee. De Maaslijn (Nijmegen - Roermond) en de Heuvellandlijn (Maastricht Randwyck - Kerkrade Centrum) zijn aanbesteed omdat de NS de lijntjes niet rendabel genoeg vond.
Vergis je niet. Veolia is echt een gigantisch bedrijf hoor.quote:
internetten in de bus is prima te doen hoor :wquote:Op donderdag 22 maart 2007 20:44 schreef Tha_T het volgende:
Wanneer zetten ze die TV-schermen weer aan? Ik verveel me in de bus
Ik zit er pakweg 5 minuten in. Da's me de moeite nietquote:Op donderdag 22 maart 2007 20:52 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
internetten in de bus is prima te doen hoor :w
hebbie geen smartphone? :wquote:Op donderdag 22 maart 2007 22:04 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Ik zit er pakweg 5 minuten in. Da's me de moeite niet
Jawel. Het is altijd hetzelfdequote:Op donderdag 22 maart 2007 22:38 schreef Ou-Tannu het volgende:
Librium TV? kan je daar ook over klagen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |