Mooi hequote:Op dinsdag 13 maart 2007 19:47 schreef Nuna het volgende:
Stoppen die treinen soms ook bij Nijmegen Heyendaal? Ik fietste vanochtend over de Heyendaalseweg en zag me toch een trein. Van bovenaf zien ze er nog triester uit.
Hebbe ze bij Veolia wel Conducteurs dan ?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 22:08 schreef Syrena het volgende:
Weet iemand dit? De wadlopers op de Maaslijn hebben soms eerste klas coupes. Ik ga daar gewoon inzitten met mijn tweedeklas-kaartje, omdat ik in de veronderstelling ben dat Veolia geen eerste klas kaartjes heeft en het sowieso altijd enorm druk is op die lijn.
Klopt het wel dat Veolia helemaal geen eerste klas kaartjes heeft? Er is tot nu toe nog nooit gecontroleerd ofzo, niet dat ik zometeen een boete krijg.
Er zijn geen eerste klas coupées in de Veolia-trein. Het staat inderdaad wel op de treinwagons, maar dat was vast nog van een vroeger tijdperk. Ik zou ook niet eerste klas willen zitten bij zo'n prut-organisatie, zal misschien gelijk zijn aan een gewoon NS-plaatsbewijs. Geef mij maar die mooie trein van Brussel naar Maastricht! Rrrrrr!quote:Op dinsdag 13 maart 2007 22:08 schreef Syrena het volgende:
Weet iemand dit? De wadlopers op de Maaslijn hebben soms eerste klas coupes. Ik ga daar gewoon inzitten met mijn tweedeklas-kaartje, omdat ik in de veronderstelling ben dat Veolia geen eerste klas kaartjes heeft en het sowieso altijd enorm druk is op die lijn.
Klopt het wel dat Veolia helemaal geen eerste klas kaartjes heeft? Er is tot nu toe nog nooit gecontroleerd ofzo, niet dat ik zometeen een boete krijg.
Aha. Ja het onderscheid is nu dus echt amper te zien. Je ziet het pas als je gaat zoeken naar een half afgevreten 1 boven de deuren. Ik denk dat de nieuwe treinstellen wel duidelijk zullen zijn, maar die kwamen pas in 2008 ofzo. Ergensquote:Op dinsdag 13 maart 2007 22:10 schreef Peterselieman het volgende:
Ze zijn officiëel verplicht om een 1e klasse te hebben. Deze wordt dan ook zolangzamerhand beter aangegeven door kleine stickers en rode hoofdsteunen in sommige wadlopers. Ik denk dat in de toekomst daar de 1e klasse wel gaat gelden. Hoe het nu zit, weet ik niet, omdat ik als noordeling daar weinig te zoeken heb
Nog niet. Machinist doet alles, deuren open, op perron kijken, deuren dicht, rijden maar.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 22:10 schreef Hoedendoosch het volgende:
[..]
Hebbe ze bij Veolia wel Conducteurs dan ?![]()
Dus eigenlijk is kaartje kopen overbodig ? Zonde van je geld. Het enige nadeel is dat als iedereen dat doet de tent op den duur failliet gaat.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 22:13 schreef Syrena het volgende:
[..]
Nog niet. Machinist doet alles, deuren open, op perron kijken, deuren dicht, rijden maar.
Die stoelen met rode hoofdsteunen zijn precies hetzelfde als die van de tweede klasquote:Op dinsdag 13 maart 2007 22:10 schreef Peterselieman het volgende:
Ze zijn officiëel verplicht om een 1e klasse te hebben. Deze wordt dan ook zolangzamerhand beter aangegeven door kleine stickers en rode hoofdsteunen in sommige wadlopers. Ik denk dat in de toekomst daar de 1e klasse wel gaat gelden. Hoe het nu zit, weet ik niet, omdat ik als noordeling daar weinig te zoeken heb
Ja eigenlijk wel. Maar ik moet ook nog een stuk met de NS. En daar heb ik trouwens ook al maanden geen conducteur meer gezien. Overigens koop ik gewoon braaf een kaartje hoor, zou zonder niet durven.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 22:16 schreef Hoedendoosch het volgende:
[..]
Dus eigenlijk is kaartje kopen overbodig ? Zonde van je geld. Het enige nadeel is dat als iedereen dat doet de tent op den duur failliet gaat.
ROFL! t heeft dus ook voordelenquote:Op woensdag 14 maart 2007 02:03 schreef NiekL het volgende:
Een voordeel van Veolia is dat er tussen Nijmegen/Boxmeer zoveel vertraging is dat ik elke keer een aansluiting eerder kan pakken.
Normaal kom ik vanuit de trein Arnhem - Nijmegen aan, en dan moet ik 20 minuten wachtne opd e trein naar Boxmeer. Maar de vorige trein heeft meestal een kwartier ofzo vertraging, zodat ik meteen kan instappen en vertrekken.
De lelijke treinen doen me overigens denken aan 40-45
Alhoewel het niet echte controleurs zijn. Ik had gister controle van een gast die ik normaal op de bok zie zitten. Als machinisten dus pech hebben kunnen ze ook nog eens voor conducteur spelenquote:
dan is t al helemaal dom dat ze het zo verneukenquote:Op woensdag 14 maart 2007 11:17 schreef Peterselieman het volgende:
ze hebben het stadsvervoer van Maastricht van zichzelf overgenomen. Stadbus Maastricht was namelijk een dochteronderneming van Veolivla
Dan gaat hij opzij?quote:Op woensdag 14 maart 2007 11:24 schreef Ou-Tannu het volgende:
[afbeelding]
dat moeten zij ff er op modden :]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |