abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47240999
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 19:47 schreef Nuna het volgende:
Stoppen die treinen soms ook bij Nijmegen Heyendaal? Ik fietste vanochtend over de Heyendaalseweg en zag me toch een trein . Van bovenaf zien ze er nog triester uit.
Mooi he We hebben nu in de spits wel vier treinen in het uur tussen Boxmeer en Nijmegen Alleen vanmiddag was klote in Nijmegen ik dacht dat ik m'n trein net zou missen, werd er omgeroepen dat ie 5 minuten vertraging had. Kom ik daaraan lopen, bleek die 1 minuut vertraging te hebben en miste ik em alsnog

Welke maatschappij regelt die omroepdingen eigenlijk?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 13 maart 2007 @ 20:28:04 #252
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_47241384
Prorail stuurt de omroep aan. Bij vertragingen kun je er niet al te veel op vertrouwen, omdat ze soms een te grote marge hebben en soms een te kleine.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_47242475
En ik had het vandaag al bloedheet in de trein
pi_47243286
Veolia, klinkt als toiletverfrisser van de Aldi, 2 bussen voor 1 euro ofzo iets
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 13 maart 2007 @ 21:22:34 #255
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_47243345
Kun je beter zeggen, 2 minuten vertraging voor de prijs van 1
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 13 maart 2007 @ 21:22:42 #256
95846 Mr.Mills
Nog steeds
pi_47243348
Klootveolia, vanochtend weer eens bus niet komen opdagen .
pi_47245521
Weet iemand dit? De wadlopers op de Maaslijn hebben soms eerste klas coupes. Ik ga daar gewoon inzitten met mijn tweedeklas-kaartje, omdat ik in de veronderstelling ben dat Veolia geen eerste klas kaartjes heeft en het sowieso altijd enorm druk is op die lijn.

Klopt het wel dat Veolia helemaal geen eerste klas kaartjes heeft? Er is tot nu toe nog nooit gecontroleerd ofzo, niet dat ik zometeen een boete krijg.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 13 maart 2007 @ 22:10:41 #258
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_47245637
Ze zijn officiëel verplicht om een 1e klasse te hebben. Deze wordt dan ook zolangzamerhand beter aangegeven door kleine stickers en rode hoofdsteunen in sommige wadlopers. Ik denk dat in de toekomst daar de 1e klasse wel gaat gelden. Hoe het nu zit, weet ik niet, omdat ik als noordeling daar weinig te zoeken heb
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_47245642
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 22:08 schreef Syrena het volgende:
Weet iemand dit? De wadlopers op de Maaslijn hebben soms eerste klas coupes. Ik ga daar gewoon inzitten met mijn tweedeklas-kaartje, omdat ik in de veronderstelling ben dat Veolia geen eerste klas kaartjes heeft en het sowieso altijd enorm druk is op die lijn.

Klopt het wel dat Veolia helemaal geen eerste klas kaartjes heeft? Er is tot nu toe nog nooit gecontroleerd ofzo, niet dat ik zometeen een boete krijg.
Hebbe ze bij Veolia wel Conducteurs dan ?
  dinsdag 13 maart 2007 @ 22:11:30 #260
127942 Dirktator
Temt het plebs...
pi_47245672
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 22:08 schreef Syrena het volgende:
Weet iemand dit? De wadlopers op de Maaslijn hebben soms eerste klas coupes. Ik ga daar gewoon inzitten met mijn tweedeklas-kaartje, omdat ik in de veronderstelling ben dat Veolia geen eerste klas kaartjes heeft en het sowieso altijd enorm druk is op die lijn.

Klopt het wel dat Veolia helemaal geen eerste klas kaartjes heeft? Er is tot nu toe nog nooit gecontroleerd ofzo, niet dat ik zometeen een boete krijg.
Er zijn geen eerste klas coupées in de Veolia-trein. Het staat inderdaad wel op de treinwagons, maar dat was vast nog van een vroeger tijdperk. Ik zou ook niet eerste klas willen zitten bij zo'n prut-organisatie, zal misschien gelijk zijn aan een gewoon NS-plaatsbewijs. Geef mij maar die mooie trein van Brussel naar Maastricht! Rrrrrr!
Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg
pi_47245725
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 22:10 schreef Peterselieman het volgende:
Ze zijn officiëel verplicht om een 1e klasse te hebben. Deze wordt dan ook zolangzamerhand beter aangegeven door kleine stickers en rode hoofdsteunen in sommige wadlopers. Ik denk dat in de toekomst daar de 1e klasse wel gaat gelden. Hoe het nu zit, weet ik niet, omdat ik als noordeling daar weinig te zoeken heb
Aha. Ja het onderscheid is nu dus echt amper te zien. Je ziet het pas als je gaat zoeken naar een half afgevreten 1 boven de deuren. Ik denk dat de nieuwe treinstellen wel duidelijk zullen zijn, maar die kwamen pas in 2008 ofzo. Ergens
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_47245779
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 22:10 schreef Hoedendoosch het volgende:

[..]

Hebbe ze bij Veolia wel Conducteurs dan ?
Nog niet. Machinist doet alles, deuren open, op perron kijken, deuren dicht, rijden maar.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 13 maart 2007 @ 22:15:32 #263
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_47245871
Ze hebben wel degelijk een mobiel controleteam. Als je ze nog niet gezien hebt, dan komt dat vanzelf een keer. Bij Arriva zie ik ze soms maanden niet en dan opeens 2 à 3 ritten achter elkaar.

Met de wadloper hoeft de machinist soms de cabine niet meer uit om alle handelingen te verrichten. Voor het kijken heeft ie spiegels en deuren kunnen ook gesloten worden vanuit de cabine.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_47245944
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 22:13 schreef Syrena het volgende:

[..]

Nog niet. Machinist doet alles, deuren open, op perron kijken, deuren dicht, rijden maar.
Dus eigenlijk is kaartje kopen overbodig ? Zonde van je geld. Het enige nadeel is dat als iedereen dat doet de tent op den duur failliet gaat.
pi_47246021
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 22:10 schreef Peterselieman het volgende:
Ze zijn officiëel verplicht om een 1e klasse te hebben. Deze wordt dan ook zolangzamerhand beter aangegeven door kleine stickers en rode hoofdsteunen in sommige wadlopers. Ik denk dat in de toekomst daar de 1e klasse wel gaat gelden. Hoe het nu zit, weet ik niet, omdat ik als noordeling daar weinig te zoeken heb
Die stoelen met rode hoofdsteunen zijn precies hetzelfde als die van de tweede klas In die "eerste klas" heb je ook niet echt meer ruimte dan in de tweede klas. Gelukkig heb je met het huidige interieur wel genoeg beenruimte in de 2e klas. Kan ik van de Buffels niet zeggen
pi_47248254
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 22:16 schreef Hoedendoosch het volgende:

[..]

Dus eigenlijk is kaartje kopen overbodig ? Zonde van je geld. Het enige nadeel is dat als iedereen dat doet de tent op den duur failliet gaat.
Ja eigenlijk wel. Maar ik moet ook nog een stuk met de NS. En daar heb ik trouwens ook al maanden geen conducteur meer gezien. Overigens koop ik gewoon braaf een kaartje hoor, zou zonder niet durven.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_47253508
Een voordeel van Veolia is dat er tussen Nijmegen/Boxmeer zoveel vertraging is dat ik elke keer een aansluiting eerder kan pakken.

Normaal kom ik vanuit de trein Arnhem - Nijmegen aan, en dan moet ik 20 minuten wachtne opd e trein naar Boxmeer. Maar de vorige trein heeft meestal een kwartier ofzo vertraging, zodat ik meteen kan instappen en vertrekken.

De lelijke treinen doen me overigens denken aan 40-45
pi_47256099
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 02:03 schreef NiekL het volgende:
Een voordeel van Veolia is dat er tussen Nijmegen/Boxmeer zoveel vertraging is dat ik elke keer een aansluiting eerder kan pakken.

Normaal kom ik vanuit de trein Arnhem - Nijmegen aan, en dan moet ik 20 minuten wachtne opd e trein naar Boxmeer. Maar de vorige trein heeft meestal een kwartier ofzo vertraging, zodat ik meteen kan instappen en vertrekken.

De lelijke treinen doen me overigens denken aan 40-45
ROFL! t heeft dus ook voordelen
pi_47258701
veolia heeft de bussen in m'tricht na al die tijd blijkbaar ook nog niet voor elkaar. vrijdag weer n half uur staan wachten
als je alles overneemt...doe t dan op zn minst goed
Too much is never enough!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 maart 2007 @ 11:17:51 #270
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_47258816
ze hebben het stadsvervoer van Maastricht van zichzelf overgenomen. Stadbus Maastricht was namelijk een dochteronderneming van Veolivla
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_47259056


dat moeten zij ff er op modden :]
pi_47266759
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 22:13 schreef Syrena het volgende:

[..]

Nog niet.
Alhoewel het niet echte controleurs zijn. Ik had gister controle van een gast die ik normaal op de bok zie zitten. Als machinisten dus pech hebben kunnen ze ook nog eens voor conducteur spelen .

En in de plan IV die van Maastricht naar Kerkrade/Heerlen rijdt moet de machinist wel alles zelf doen. pwnd
pi_47266778
Overigens was dat de eerste controle sinds 4 weken ofzo. Dus het geen kaartje kopen loont zich vanzelf
pi_47285531
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 11:17 schreef Peterselieman het volgende:
ze hebben het stadsvervoer van Maastricht van zichzelf overgenomen. Stadbus Maastricht was namelijk een dochteronderneming van Veolivla
dan is t al helemaal dom dat ze het zo verneuken
Too much is never enough!
pi_47291450
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 11:24 schreef Ou-Tannu het volgende:
[afbeelding]

dat moeten zij ff er op modden :]
Dan gaat hij opzij?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')