Die groene?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:05 schreef Klonk het volgende:
Die foto van de wadloper in de OP is van mij
Arme jonge tochquote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:18 schreef tong_poh het volgende:
Ze gebruiken gelukkig andere treinstellen in Zuid Limburg. Niet dat ik vaak met de trein ga, maar als ik ga dan wil in niet in een fucking wadloper zitten.![]()
Zie mijn edit hierbovenquote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:20 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Arme jonge tochIk zit er zowat dagelijks in. Welke treinen rijden er dan in Zuid-Limburg, ik dacht ook gewoon wadlopers?
Waarom zette ze die treine dan niet op de Maaslijn in? Of zijn daar nog minder treinstellen van?quote:
Ik heb eigenlijk geen idee. Ik heb wel het flauw idee dat er van deze maar 4 of 5 zijn. Maar misschien dat iemand anders er meer van weet.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:27 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Waarom zette ze die treine dan niet op de Maaslijn in? Of zijn daar nog minder treinstellen van?
Meer bussen, meer stress, strakker schema, grotere puinhoop.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:35 schreef D.Rose het volgende:
Ik ga al jááááren niet meer met de trein, maar toen ik voor de spoorbomen stond te wachten en er zo'n Veolia geval voorbij kwam had ik het toch wel te doen met de OV'ers.
Ik zie idd wel veel meer bussen rondrijden (en nieuwe haltes ontstaan) dus dat is er al op vooruit gegaan.
Als er éénmaal genoeg treinstellen zijn, zodat ze de bussen kunnen schrappen, zal het denk ik al een stuk beter lopen. Alleen nog even hopen dat ze in de zomer de bussen wel weer inzetten, daar zit tenminste airco inquote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:38 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Meer bussen, meer stress, strakker schema, grotere puinhoop.
Misschien zijn er niet zoveel van die diesel hondenkoppen?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:27 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Waarom zette ze die treine dan niet op de Maaslijn in? Of zijn daar nog minder treinstellen van?
Twintig jaar ouder en ook niet bijster betrouwbaar meer.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:18 schreef tong_poh het volgende:
Ze gebruiken gelukkig andere treinstellen in Zuid Limburg. Niet dat ik vaak met de trein ga, maar als ik ga dan wil ik niet in een fucking wadloper zitten.![]()
Edit: [afbeelding]
Deze dus. Niet echt hypermodern, maar beter dan die wadlopers![]()
Neuh, alleen grotendeels zonder bovenleiding.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 00:19 schreef Toffe_Ellende het volgende:
De maaslijn, is die niet gedeeltelijk smalspoor of zo?
Ja. Smalspoor en er ontbreken stroomdraadjes boven de rails. Wat weer uitval scheelt wanneer mensen koper willen stelen, echter kunnen er wel maar weinig soorten treinen rijden.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 00:19 schreef Toffe_Ellende het volgende:
De maaslijn, is die niet gedeeltelijk smalspoor of zo?
Ik ookquote:Op zaterdag 20 januari 2007 00:33 schreef Boschkabouter het volgende:
[..]
Edit: Ik bedoelde dus enkelspoor :$
Niet echt top nee, maar zoals ik al zei het is beter dan die wadlopers. ik zit op zich toch wel redelijk. Maar ik moet eerlijk zijn. ik vermijd de trein als ik kan. ik gebruik hem alleen eigenlijk als ik ergens ga zuipen.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 00:25 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Twintig jaar ouder en ook niet bijster betrouwbaar meer.
Oh, zie nu pas dat het om de elektrische variant gaat. En die zijn op zich nog wel heel redelijk ja.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 01:01 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Niet echt top nee, maar zoals ik al zei het is beter dan die wadlopers. ik zit op zich toch wel redelijk. Maar ik moet eerlijk zijn. ik vermijd de trein als ik kan. ik gebruik hem alleen eigenlijk als ik ergens ga zuipen.
Het wordt tijd voor stroomdraden boven de gehele maaslijnquote:Op zaterdag 20 januari 2007 01:05 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Oh, zie nu pas dat het om de elektrische variant gaat. En die zijn op zich nog wel heel redelijk ja.
Jammer dat ze op de Maaslijn alleen tussen Venlo en Blérick kunnen rijden (en een stukje in Nijmegen en Roermond)
Nog een vergelijking:quote:Op zaterdag 20 januari 2007 01:11 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Het wordt tijd voor stroomdraden boven de gehele maaslijn![]()
MAAR IK WIL EEN BOVENLEIDINGquote:Op zaterdag 20 januari 2007 01:12 schreef knep het volgende:
[..]
Nog een vergelijking:
Niet rendabel volgens NS =/= bovenleiding
Ja, en bij voorkeur uit ergens uit de randstadquote:
Ga je gangquote:Op zaterdag 20 januari 2007 01:56 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Ja, en bij voorkeur uit ergens uit de randstaddaar hebben ze het zo goed.. die kunnen wel wat missen
Ik had het over stadsbussen, en dat die nu door wijken rijden waar voorheen geen bus reed.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:38 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Meer bussen, meer stress, strakker schema, grotere puinhoop.
Heb het ook over stadsbussen. Heb je het nieuws niet gevolgd? Ze mogen nu frequenter rijden en op plaatsen waar vroeger geen bus kwam, de tijdsdruk is door het strakkere schema enorm geworden.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 10:55 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Ik had het over stadsbussen, en dat die nu door wijken rijden waar voorheen geen bus reed.
Over de treinvervangende bussen weet ik niets
Ik volg het nieuws wel, maar hierover nog niets gelezen/gehoordquote:Op zaterdag 20 januari 2007 13:04 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Heb het ook over stadsbussen. Heb je het nieuws niet gevolgd?
hondekoppen bestaan niet meer echtquote:Op zaterdag 20 januari 2007 13:40 schreef Xbox_360 het volgende:
Tussen Nijmegen en Arnhem rijden best veel van die hondenkoppen (plan U, plan V, plan weet ik veel wat) en daar zit ik liever in dan in die wadlopers, die rijden tenminste door
Deze reden er ook al sinds NS op de Heuvellijn was, en reden er geen Buffels daar (op de lijn Maastricht Randdinges - Kerkrade Centrum)quote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:18 schreef tong_poh het volgende:
Ze gebruiken gelukkig andere treinstellen in Zuid Limburg. Niet dat ik vaak met de trein ga, maar als ik ga dan wil ik niet in een fucking wadloper zitten.![]()
Edit: [afbeelding]
Deze dus. Niet echt hypermodern, maar beter dan die wadlopers![]()
Die heten volgens mij apekoppen.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 13:46 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Plan V / T houd je over en dat zijn geen hondekoppen,
zo worden ze wel eens genoemd jaquote:Op zaterdag 20 januari 2007 14:21 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Die heten volgens mij apekoppen.
De machinist vond de wind eng.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 14:34 schreef Sheepcidus het volgende:
Waarom viel die trein eigenlijk vrijdag uit? Ze hebben toch geen bovenleiding dus dan had je minder last van die storm, of niet.
Heb net de OP aangepastquote:Op zaterdag 20 januari 2007 14:21 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Deze reden er ook al sinds NS op de Heuvellijn was, en reden er geen Buffels daar (op de lijn Maastricht Randdinges - Kerkrade Centrum)![]()
Daarom ga ik in de spits ook praktisch altijd met de bus, daar zit bijna niemand inquote:Op maandag 22 januari 2007 08:15 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Wat een ramp hee. Laten ze eerst zonder reden de trein van 16.00 uitvallen, staat het hele fucking perron vol komen ze met een tweebaks mini Wadlopertje aanzetten.
Wat een stinkdingen!
Waarom zijn de zijruitjes van de locomotief van die dingen nu eigenlijk geblindeerd?quote:Op zaterdag 20 januari 2007 13:46 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Plan V / T houd je over en dat zijn geen hondekoppen, en ik mag strax naar nijmegendus ff kijken als ik een maasloper op mn lens krijg
dunno mischien niet nodig om glas te hebben en gevaarlijk?quote:Op maandag 22 januari 2007 11:15 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Waarom zijn de zijruitjes van de locomotief van die dingen nu eigenlijk geblindeerd?
je wist toch wel dat de verschillende vervoerders NIET op elkaar wachten?quote:Op maandag 22 januari 2007 14:20 schreef Syrena het volgende:
KutlijnZaterdag viel de trein van 17.02 uit. Kun je dus 30 min. op die harde stalen bankjes zitten te wachten op de volgende. Als ik op zondagavond reis mis ik ALTIJD de aansluiting op de intercity naar Maastricht/Heerlen, omdat de NS er een punt van maakt precies op tijd weg te rijden, al komt de stoptrein net binnen. Vroeger wachtten ze wel, de eikels.
Oja, Veolia heeft de tijden veranderd zodat mensen hun overstap halen (nergens terug te vinden welke tijden en welke overstap ze bedoelen.....). Nou ja, dan gaat de NS komend weekend maar lekker aan het spoor werken tussen Sittard en Roermond. En de bussen die ze dan inzetten vertrekken lekker LATER dan de intercity, zodat je in Roermond...juist.... je aansluiting mist en dus weer 30 minuten mag wachten.
Ik hoop dat ik fietsend naar m'n stage kan over een krap jaartjequote:Op dinsdag 23 januari 2007 17:27 schreef Reneuh het volgende:
Ik heb speciaal reiskostenvergoeding bij mn stageadres aangevraagd zodat ik met de auto kan gaan in plaats met dat graf OV
Plan Vquote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:11 schreef Nuna het volgende:
Hoe heten die treinen van Zutphen naar Nijmegen dan? Dat zijn ook van die oude dingen. Voor de nieuwe dienstregeling hadden we nog dubbeldekkers
jammer dat die plan V niet echt dienst kan doen op de Maaslijnquote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:23 schreef Xbox_360 het volgende:
Liever Plan V dan die slome verrotte Wadlopers
Ja weet ikquote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:25 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
jammer dat die plan V niet echt dienst kan doen op de Maaslijn
Duwen!quote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:25 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
jammer dat die plan V niet echt dienst kan doen op de Maaslijn
Heyendaal is inderdaad een kutstationquote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:35 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik gebruik de lijn bijna dagelijks, en niets dan ellende. Ben al twee keer op Heyendaal blijven staan omdat de trein in Nijmegen al volgepropt was... Voortaan pak ik in de spits vanuit Heyendaal de trein richting Nijmegen als ik daar op tijd voor ben, de enige manier dat je zeker weet dat je in de trein kan de andere kant op.
Roep dat niet te snelquote:Op zaterdag 20 januari 2007 11:28 schreef Ou-Tannu het volgende:
[afbeelding]
wees blij dat je geen PLAN U hebt![]()
die vallen nog meer uit
Ja maar het kwam toch hard aanquote:Op dinsdag 23 januari 2007 16:52 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
je wist toch wel dat de verschillende vervoerders NIET op elkaar wachten?
OOH! TOF!!!! als ze plan u rijden ga ik zeker dat lijntje nog eens doenquote:Op dinsdag 23 januari 2007 20:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Roep dat niet te snel![]()
Wat dacht je hiervan?
http://stationzwolle.web-log.nl/
Wel degelijk Plan U op de Maaslijn volgens deze site
Maar goed, dat zal wel niet waar zijn. Waarschijnlijk is degene achter deze site niet geheel geïnformeerd. Mocht ik het niet bij het juiste eind hebben, dan is het ook goed.
Wadlopers krijgen jullie deze weken niet, omdat die in het noorden te nodig zijn![]()
Eerst zien, dan gelovenquote:Op dinsdag 23 januari 2007 21:52 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
OOH! TOF!!!! als ze plan u rijden ga ik zeker dat lijntje nog eens doen![]()
das lang zo tof niet :wquote:Op dinsdag 23 januari 2007 22:26 schreef Peterselieman het volgende:
Het is idd eerst zien dan geloven.
Als je Plan U wilt rijden, dan moet je de HIJSM even bellen wanneer ze weer een ritje hebben.
quote:Veolia was tien nieuwe bussen kwijt
Tien gloednieuwe bussen van vervoerder Veolia zijn enkele dagen zoek geweest. Ze zijn niet gestolen, maar bleken ergens anders dan gepland een dienstregeling te rijden. "Het was nogal chaotisch, waardoor we niet meer precies wisten waar alle 200 bussen zich bevonden," zegt Veolia-directeur De Beer. Inmiddels zijn alle bussen van een chip voorzien, waardoor Veolia precies weet waar alle bussen rijden.
Bron: L1 Teletekst, 16 januari 2007
Dat heeft niets met NS te maken maar met het ministerie van V&W dat de NS maar op één maatstaf beoordeelt: de (trein)punctualiteit, waardoor NS het minder goed goed als er een minuutje op overstappende reizigers wordt gewacht.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 21:19 schreef Syrena het volgende:
[..]
Ja maar het kwam toch hard aanStomme hoere-kut-NS.
NS huurt alleen maar ruimte op het spoor van het ministerie van V&W en doet er verder niets mee.quote:Op maandag 22 januari 2007 14:20 schreef Syrena het volgende:
Nou ja, dan gaat de NS komend weekend maar lekker aan het spoor werken tussen Sittard en Roermond. En de bussen die ze dan inzetten vertrekken lekker LATER dan de intercity, zodat je in Roermond...juist.... je aansluiting mist en dus weer 30 minuten mag wachten.
Het maakt voor mijn betoog ook geen reet uit WIE aan dat spoor aan het werken is of waarom.quote:Op woensdag 24 januari 2007 02:22 schreef MREn het volgende:
[..]
NS huurt alleen maar ruimte op het spoor van het ministerie van V&W en doet er verder niets mee.
De Syntus doet dat soms wel.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 16:52 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
je wist toch wel dat de verschillende vervoerders NIET op elkaar wachten?
Gek he? een dm90 mag ook 140quote:Op dinsdag 23 januari 2007 23:42 schreef Peterselieman het volgende:
En op Zwolle - Groningen waren ze niet over de stellen te spreken. Ze deden er op de stopper 10 minuten langer over dan de ICM. Ter vergelijk de DM'90 doet er slechts 2 minuten langer over dan de ICM op hetzelfde traject.
Ik heb ze tussen Nijmegen en Cuijk ook nog nooit gezien. Maar het schijnt dat er zo nu en dan wel controleurs rondlopen.quote:Op woensdag 24 januari 2007 09:14 schreef Syrena het volgende:
Oja, heeft iemand op het traject Roermond - Venlo al eens een conducteur van Veolia gezien?
buiten de spits dan?quote:Op woensdag 24 januari 2007 11:02 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Ik heb ze tussen Nijmegen en Cuijk ook nog nooit gezien. Maar het schijnt dat er zo nu en dan wel controleurs rondlopen.
Dat denk ik wel ja... anders is er geen doorkomen aanquote:
Die zijn inderdaad opgeknapt speciaal voor Veolia, maar niet voor de Maaslijn (zit ook geen moderne ATB meer in enzo). Naar verluidt wil Veolia die in Slowakije gaan inzetten. Daar zal nu nog wel nóg oudere troep rondrijden zeker.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 20:43 schreef Peterselieman het volgende:
Wel degelijk Plan U op de Maaslijn volgens deze site
laat ze snel die Plan U ff in dienst zettenquote:Op donderdag 25 januari 2007 00:15 schreef Peterselieman het volgende:
Ach ja, ik denk dat de beheerder van die site niet geheel op de hoogte was van de stand van zaken. Plan U zal pas vanaf 2008 in Slowakije ingezet worden
Overigens vind ik die groene Maasloper in Veolia/NoordNed uitmonstering een leuk gezicht
Heb je Wadlopers wel eens zien/horen optrekkenquote:Op donderdag 25 januari 2007 12:23 schreef Peterselieman het volgende:
Echt sneller zijn ze niet, zeker niet met optrekken. De topsnelheid van Plan U ligt op 125 km/h.
En meer treinstellen zit er de komende weken denk ik echt niet in. Arriva heeft de stellen zelf veel te hard nodig. In de spits is er namelijk helemaal geen reserve stel meer![]()
100 is idd max,.quote:Op donderdag 25 januari 2007 12:27 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Heb je Wadlopers wel eens zien/horen optrekkenKan me haast niet voorstellen dat ze sneller optrekken dan Plan U.. Verder heb ik gelezen dat de topsnelheid van Wadlopers maar rond de 100 km/h uur ligt.
![]()
Foto's?quote:Op donderdag 25 januari 2007 12:32 schreef seeya_40 het volgende:
Mag ik ook alleen op de Veolia kotsen? Nu de BBA in Den Bosch is overgenomen is het vreselijk. De bussen rijden nog minder op tijd. Ook rijden er veeeeel oudere bussen (oude RET-bussen) die echt afgrijselijk zijn. Bij de helft doet de lichtbak het niet, of heel slecht.
Nee, Veolia heeft het voor mij afgedaan. Zeker door de stomme dienstregeling van ze. Als ik vanuit Utrecht kom moet ik soms bijna een half uur wachten op een bus naar Vught. Zucht!!
Hoi ik ga nu ff de bus van ConneXXion pakken, welke ergens ooit in limburg gereden heeftquote:Op donderdag 25 januari 2007 12:32 schreef seeya_40 het volgende:
Mag ik ook alleen op de Veolia kotsen? Nu de BBA in Den Bosch is overgenomen is het vreselijk. De bussen rijden nog minder op tijd. Ook rijden er veeeeel oudere bussen (oude RET-bussen) die echt afgrijselijk zijn. Bij de helft doet de lichtbak het niet, of heel slecht.
Nee, Veolia heeft het voor mij afgedaan. Zeker door de stomme dienstregeling van ze. Als ik vanuit Utrecht kom moet ik soms bijna een half uur wachten op een bus naar Vught. Zucht!!
Nog niet, woon momenteel in Leeuwarden/Harlingen dus ben niet meer zo vaak in Vught.quote:
Dat heb je al gauw als de dienstregeling wat krapjes is en er grotendeels enkelspoor ligt.quote:Op donderdag 25 januari 2007 12:44 schreef Xbox_360 het volgende:
Tja.. Blerick was(/is?) doodleuk uit de dienstregeling gehaald vanwege de niet al te snelle Wadlopertjes. De Buffels konden wel harder, maar toch was er constant vertraging![]()
Ja, klopt, maar er wordt nauwelijks wat aan gedaan om dit te verbeteren. De dienstregeling voor december 2005 werkte anders best goed. 3 treinen in het uur. Één daarvan was een sneltrein, die vanuit Boxmeer direct naar Nijmegen ging. Deze hoefde eigenlijk nooit te wachten op een trein uit de andere richting. Dat waren nog eens tijdenquote:Op donderdag 25 januari 2007 12:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat heb je al gauw als de dienstregeling wat krapjes is en er grotendeels enkelspoor ligt.
Blerick is ook gewoon overbodig, in de Maas duwen dat station.. Is de trein vanuit Venlo net op gang, moet ie daar weer stoppen...quote:Op donderdag 25 januari 2007 12:44 schreef Xbox_360 het volgende:
Tja.. Blerick was(/is?) doodleuk uit de dienstregeling gehaald vanwege de niet al te snelle Wadlopertjes. De Buffels konden wel harder, maar toch was er constant vertraging![]()
Als die vertraging de schuld is van een andere vervoerder, krijg je niks terug van NS...quote:Op donderdag 25 januari 2007 12:43 schreef Basp1 het volgende:
Hoe zit het trouwens met de geld terug actie van de NS als ik een overstap van of naar veolia moet maken en hierdoor een vertraging van meer dan 1/2 uur oploop?
Als ik me goed herinner ligt het station precies aan het einde van het rangeerterrein van Venlo. Dan wil het ook niet opschieten nee.quote:Op donderdag 25 januari 2007 13:11 schreef pkeijsers het volgende:
[..]
Blerick is ook gewoon overbodig, in de Maas duwen dat station.. Is de trein vanuit Venlo net op gang, moet ie daar weer stoppen...![]()
Laatst was Veolia op tijd in Roermond, had de intercity vertragingquote:Op donderdag 25 januari 2007 13:14 schreef ReisT het volgende:
[..]
Als die vertraging de schuld is van een andere vervoerder, krijg je niks terug van NS...
Krijg je dan wel wat van de andere vervoerder? En als dat niet het geval is, kan iemand van de overheid ons dan vertellen waarom de aanbesteding van deze lijn gedaan is zonder een geld terug bij vertragingen clausule?quote:Op donderdag 25 januari 2007 13:14 schreef ReisT het volgende:
[..]
Als die vertraging de schuld is van een andere vervoerder, krijg je niks terug van NS...
Omdat het moest van 'europa'. Ze willen hier ook de hele HTM op straat zetten om dat opnieuw openbaar aan te besteden.quote:Op donderdag 25 januari 2007 13:34 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Krijg je dan wel wat van de andere vervoerder? En als dat niet het geval is, kan iemand van de overheid ons dan vertellen waarom de aanbesteding van deze lijn gedaan is zonder een geld terug bij vertragingen clausule?
Dat is niet waar.quote:Op donderdag 25 januari 2007 22:33 schreef Fixers het volgende:
[..]
Omdat het moest van 'europa'. Ze willen hier ook de hele HTM op straat zetten om dat opnieuw openbaar aan te besteden.
Veolia is BBA, al een behoorlijk aantal jaren.quote:Op donderdag 25 januari 2007 12:32 schreef seeya_40 het volgende:
Mag ik ook alleen op de Veolia kotsen? Nu de BBA in Den Bosch is overgenomen is het vreselijk. De bussen rijden nog minder op tijd. Ook rijden er veeeeel oudere bussen (oude RET-bussen) die echt afgrijselijk zijn. Bij de helft doet de lichtbak het niet, of heel slecht.
Nee, Veolia heeft het voor mij afgedaan. Zeker door de stomme dienstregeling van ze. Als ik vanuit Utrecht kom moet ik soms bijna een half uur wachten op een bus naar Vught. Zucht!!
quote:"De stoptrein naar Nijmegen komt over ongeveer 3 minuten binnen"
Dat Blerick eruit is vind ik prima, die 10 mensen die gebruik maakten van dat station kunnen net zo goed even de brug over wandelen naar station Venlo 300m verder.quote:Op donderdag 25 januari 2007 12:44 schreef Xbox_360 het volgende:
Tja.. Blerick was(/is?) doodleuk uit de dienstregeling gehaald vanwege de niet al te snelle Wadlopertjes. De Buffels konden wel harder, maar toch was er constant vertraging![]()
Ga eens werkenquote:Op vrijdag 26 januari 2007 10:43 schreef ijsmeis het volgende:
In Boxmeer werd het door de NS áltijd omgeroepen.
Er is een verschil tussen een (gedwongen) reorganisatie en de volstrekt onzinnige openbare aanbestedingswoede die er nu gaande is. Op de meeste tracjecten is het spoor (maaslijn, friesland-groningen) er niet bepaald beter op geworden nu er andere vervoerders rijden.quote:Op donderdag 25 januari 2007 23:03 schreef MREn het volgende:
[..]
Dat is niet waar.
Wegens belangenvertrengeling mag een HTM die volledig eigendom is van de stadsregio Haaglanden (of de gemeente Den Haag) niet meedingen naar concessies die uit worden geschreven door diezelfde stadsregio, daar is niets lastigs aan.
Vrij terecht ook nog eens omdat de gemeentelijke vervoerbedrijven enorm inefficiënt zijn, een chauffeur bij de RET zit gemiddeld een uurtje of 15 per week achter het stuur. Als Connexxion die zelfde chauffeur 30 uur per week achter het stuur heeft, lijkt het me vrij logisch dat zij dan de beoogde dienst voor minder geld kunnen uitvoeren.
In Cuijk niet dan moet je geluk hebben net zoals het altijd spannend is of je wel of niet nog in kan stappenquote:Op vrijdag 26 januari 2007 10:43 schreef ijsmeis het volgende:
In Boxmeer werd het door de NS áltijd omgeroepen.
Ja, als bij Cuijk de mensen zie die er gewoon niet inpassen, heb ik wel een beetje medelijde met zequote:Op vrijdag 26 januari 2007 11:26 schreef Virus het volgende:
[..]
In Cuijk niet dan moet je geluk hebben net zoals het altijd spannend is of je wel of niet nog in kan stappen
Ik heb ook medelijden met mezelf wanneer ik in Cuijk niet in kan stappenquote:Op vrijdag 26 januari 2007 11:36 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Ja, als bij Cuijk de mensen zie die er gewoon niet inpassen, heb ik wel een beetje medelijde met ze![]()
Waar moet jij reizen dan?quote:Op vrijdag 26 januari 2007 12:52 schreef Peterselieman het volgende:
Medelijden met jezelf hebben is wel heel erg
zal wel komen door dat t gewicht anders verdeelt isquote:Op vrijdag 26 januari 2007 13:28 schreef Peterselieman het volgende:
Zeker. Vanmiddag moet ik weer met de wadsloper van Groningen naar Leeuwarden. Op hetzelfde traject rijden ook buffels en GTW'tjes, maar alleen op voor mij ongunstige tijden, zodat ik ook veroordeeld ben tot de wadloper. Na zoveel jaren met die trein gereisd te hebben, kan ik die paar extra maanden nog wel wachten op de GTW. De GTW is op Leeuwarden - Groningen niet erg comfortabel moet ik toegeven. Het spoor op het dubbelsporig deel van het traject is niet recht genoeg voor de stellen
Nog even een reactie op deze post: als er stroomstoringen zijn als gevolg van storm hebben diesellijnen daar wel degelijk last van: seinen en wissels, namelijk.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 14:34 schreef Sheepcidus het volgende:
Waarom viel die trein eigenlijk vrijdag uit? Ze hebben toch geen bovenleiding dus dan had je minder last van die storm, of niet.
Thanksquote:Op vrijdag 26 januari 2007 13:34 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Nog even een reactie op deze post: als er stroomstoringen zijn als gevolg van storm hebben diesellijnen daar wel degelijk last van: seinen en wissels, namelijk.
Trouwens, mooie OP
Op de dag na de storm?quote:Op vrijdag 26 januari 2007 13:43 schreef Peterselieman het volgende:
Ze waren denk ik bang dat de bussen van de weg zouden waaien
Connexxion is ook tot 20:45 blijven rijden hier :wquote:Op vrijdag 26 januari 2007 13:52 schreef Peterselieman het volgende:
Daar had ik overheen gelezen. Maar tijdens de storm heeft er in Nederland vrijwel geen openbaar vervoer gereden, behalve de bussen van Arriva![]()
Hier zitten ze ook vol alleen is er wel nog altijd een zitplaatsquote:Op vrijdag 26 januari 2007 18:27 schreef Xbox_360 het volgende:
Wees dan maar blij dat je niet op de Maaslijn hoeft te reizenDie ellendige treinen zitten bijna altijd vol.
Gister viel er in Heerlen ook een trein uit. Hij stond bovenop een overweg en kwam ook niet verderquote:Verder vallen er wel erg vaak treinen uit vanwege het zoveelste mankement aan de moderne lightrails![]()
Hier zitten ze in de ochtendspits meestal zodanig vol dat sommige mensen er gewoon niet meer in passenquote:Op vrijdag 26 januari 2007 18:42 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Hier zitten ze ook vol alleen is er wel nog altijd een zitplaats
[..]
Gister viel er in Heerlen ook een trein uit. Hij stond bovenop een overweg en kwam ook niet verder. En da's de enige uitval die ik meegemaakt heb
En respect voor je OP
Connexxion heeft hier ook de hele dag (stipt) gereden.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 13:52 schreef Peterselieman het volgende:
Daar had ik overheen gelezen. Maar tijdens de storm heeft er in Nederland vrijwel geen openbaar vervoer gereden, behalve de bussen van Arriva![]()
Had de overheid maar net zoveel met ons te doenquote:Op maandag 29 januari 2007 19:38 schreef Nuna het volgende:
Hm, toen ik vanochtend in Nijmegen uitstapte zag ik ook zo'n Veolia trein, bomvol natuurlijk. Serieus, ik heb het met jullie te doen.
"There is no Limburg". Ontkenning. Werkt prima!quote:Op maandag 29 januari 2007 19:51 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Had de overheid maar net zoveel met ons te doen![]()
Maaslijn loopt ooke een stukje door Noord-brabantquote:Op maandag 29 januari 2007 20:17 schreef Q. het volgende:
[..]
"There is no Limburg". Ontkenning. Werkt prima!
Ik moet 5 dagen in de week braklopenquote:Op maandag 12 februari 2007 10:02 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Vrijdag weer met een braklopertje treinen op de Maaslijn, woehoe!
Ze hebben in Cuijk trouwens de 11-kroegen tocht, mocht je interesse hebbenquote:Op maandag 12 februari 2007 19:17 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Vrienden van me wonen daar, kom ik als Harderwieker maar een weekje carnaval vieren
Je kunt ook naar het pittoreske Oldenzaal gaanquote:Op maandag 12 februari 2007 19:22 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Ik volg hun wel. En hoezo offtopic, als ik carnaval wil vieren moet ik met de Maaslijn en die is $*@(@(@
Zo, weer ontopic!
Lol, daar heb ik (nog) niks van gemerkt. Dit betekent natuurlijk weer een treinstel minder?quote:Op maandag 12 februari 2007 19:32 schreef Wouser het volgende:
Whehehe gewoon echt te chic vandaag... Ik had vandaag hertentamen... Ik gister zo tegen me moeder, ja kun je moet brengen naar Venlo, want zometeen is er weer iets met de maaslijn... En vandaagnet alsof ik het heb afgeroepen ramt een Veolia trein een auto die stilstond op de spoorwegovergang of iets dergelijks... had ik even geluk
Ik plan m'n rijles als het kan dat ik na school begin met lessen zodat ik niet met de trein hoefquote:Op maandag 12 februari 2007 19:32 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Jup, als het goed is heb je me al in dat andere topic voorbij zien komen
Dus ben helaas nog afhankelijk van der zug
Thanksquote:Op maandag 12 februari 2007 19:40 schreef Crazykill het volgende:
Damn, wat een OP (voor een KLB topic)
Over fucking vol gesproken. Vrees dat ik vrijdag eind van de middag in Nijmegen aankom. Spits!quote:Op maandag 12 februari 2007 19:40 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Ik plan m'n rijles als het kan dat ik na school begin met lessen zodat ik niet met de trein hoefMaarja, die ene keer dát er even niks anders op zit dan met de trein terug, zit die natuurlijk f*cking vol en kan ik een half uur wachten
![]()
Bij centraal kan je er (min of meer) nog wel in. Heyendaal wordt al lastigerquote:Op maandag 12 februari 2007 20:17 schreef PartyAnimal87 het volgende:
[..]
Over fucking vol gesproken. Vrees dat ik vrijdag eind van de middag in Nijmegen aankom. Spits!![]()
En dan nog wat van die 'poo-spray' ofzo meenemenquote:Op maandag 12 februari 2007 20:34 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Misschien dat de rest van de week niet douchen wel helpt. Dat niemand bij me wil staan/zitten
Mijn broertje zei dat ie vandaag in een trein zat van 6 treinstellen lang. Hij zag daartussen ook een treinstel wat getatoeëerd was met NoordNed logo's.quote:Op maandag 12 februari 2007 20:36 schreef Peterselieman het volgende:
Na al die ongelukken op de maaslijn is er voor jullie ook nog goed nieuws. Wadloper 3225 is in het zuiden des lands gearriveerd, compleet met NoordNed logo's![]()
noordned rulez blijkt maar weer :pquote:Op maandag 12 februari 2007 22:28 schreef Peterselieman het volgende:
En dat terwijl NoordNed al sinds 11 december 2005 niet meer bestaat![]()
En ook de 3207 rijdt er inmiddels rond en ook met NN logo'squote:Op maandag 12 februari 2007 20:36 schreef Peterselieman het volgende:
Na al die ongelukken op de maaslijn is er voor jullie ook nog goed nieuws. Wadloper 3225 is in het zuiden des lands gearriveerd, compleet met NoordNed logo's![]()
Het klinkt wel goed. Op de noordelijke dieseltrajecten komen we niet verder dan stoptreinen en op Leeuwarden-Groningen nog een sneltrein.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 14:27 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Afgelopen weekend voor het eerst in een Veolia trein gezeten en geen enkel probleem.
Alleen een beetje jammer dat ze die kleine stoptreintjes als intercity op de borden aageven.
Echte ongelukken zijn er nog niet geweest gelukkig, alleen overvolle, uitgevallen treinen en veel, heel veel vertragingen.quote:Op maandag 12 februari 2007 20:36 schreef Peterselieman het volgende:
Na al die ongelukken op de maaslijn is er voor jullie ook nog goed nieuws. Wadloper 3225 is in het zuiden des lands gearriveerd, compleet met NoordNed logo's![]()
Nog maar een toevoeging dan. Ook de 3226 is naar het zuiden gereisd.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 14:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En ook de 3207 rijdt er inmiddels rond en ook met NN logo's![]()
't is mijn topicquote:Op dinsdag 13 februari 2007 21:19 schreef Q. het volgende:
Alleen klagen over Veolia hier ja, over school klagen doe je maar ergens anders.
Ach, de NS noemt de trein van Venlo naar Eindhoven (die op bijna alle tussengelegen stations stopt) ook intercity, de conducteurs daarentegen noemen het gewoon de stoptrein tot eindhoven..quote:Op dinsdag 13 februari 2007 14:27 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Afgelopen weekend voor het eerst in een Veolia trein gezeten en geen enkel probleem.
Alleen een beetje jammer dat ze die kleine stoptreintjes als intercity op de borden aageven.
quote:Op woensdag 14 februari 2007 14:21 schreef pkeijsers het volgende:
Een paar dagen geleden heeft veolivla eindelijk besloten om maar eens iets aan die oude hermes borden bij de bushaltes te doen.. Maar goed, ipv een ander bord of beter; gewoon simpelweg een veolia-sticker over het hermes logo te plakken, besluiten ze in al hun wijsheid er een gele zak met een levensgrote veolia-sticker overheen te trekken...![]()
Ik zag het jaquote:Op woensdag 14 februari 2007 14:21 schreef pkeijsers het volgende:
Een paar dagen geleden heeft veolivla eindelijk besloten om maar eens iets aan die oude hermes borden bij de bushaltes te doen.. Maar goed, ipv een ander bord of beter; gewoon simpelweg een veolia-sticker over het hermes logo te plakken, besluiten ze in al hun wijsheid er een gele zak met een levensgrote veolia-sticker overheen te trekken...![]()
denk je van de Intercity zwolle - leeuwarden? V.V die staat ook vaak genoeg als sneltrein, maar hij stopt WEL op ALLE tussen gelegen stations :pquote:Op woensdag 14 februari 2007 14:21 schreef pkeijsers het volgende:
Een paar dagen geleden heeft veolivla eindelijk besloten om maar eens iets aan die oude hermes borden bij de bushaltes te doen.. Maar goed, ipv een ander bord of beter; gewoon simpelweg een veolia-sticker over het hermes logo te plakken, besluiten ze in al hun wijsheid er een gele zak met een levensgrote veolia-sticker overheen te trekken...![]()
[..]
Ach, de NS noemt de trein van Venlo naar Eindhoven (die op bijna alle tussengelegen stations stopt) ook intercity, de conducteurs daarentegen noemen het gewoon de stoptrein tot eindhoven..![]()
kunnen ze auto's betalen dan? B)quote:Op woensdag 14 februari 2007 16:22 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ik zag het jaIk stond toen net in de buurt van een bushalte in Tegelen een frietje te eten, komt er een auto van Veolia aan, ladder eruit, mannetje klimt op die ladder en trekt er een zak overheen... Nee, dát ziet beter uit wil je zeggen?
Blijkbaar toch een Renault Mégane stationcar met Veolivla stickers erop...quote:Op woensdag 14 februari 2007 16:23 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
kunnen ze auto's betalen dan? B)
Ik snap ook niet waarom ze het onderscheid tussen IC en sneltrein weggelaten hebben.quote:Op woensdag 14 februari 2007 16:22 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
denk je van de Intercity zwolle - leeuwarden? V.V die staat ook vaak genoeg als sneltrein, maar hij stopt WEL op ALLE tussen gelegen stations :p
Bij sprinter denk ik aan snelheid..quote:Op woensdag 14 februari 2007 18:30 schreef Peterselieman het volgende:
Dat doen ze niet meer. De NS noemt in de toekomst de stoptreinen sprinter en de sneltreinen/intercity intercity.
Er rijden daar zelfs drie soorten IC's: een die nergens stopt, een die overal stopt en een die alleen in Elst stopt. Vroeger heetten die treinen gewoon intercity, stoptrein en sneltrein, dat was pas duidelijk! Waarom die NS denkt dat dit systeem duidelijker is kan ik ook niet volgenquote:Op woensdag 14 februari 2007 20:20 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Bij sprinter denk ik aan snelheid..Ik vond het stoptrein, sneltrein en intercity systeem duidelijker. Tussen Nijmegen en Arnhem rijden nu ook alleen maar intercity's. Alleen de ene intercity stopt overal en de ander nergens
![]()
gister zag ik ook 6 bakken wadsloper, maar dat was toch nog in het noordenquote:Op donderdag 15 februari 2007 12:08 schreef Peterselieman het volgende:
En zelfs dat klopt niet, want er zijn ook stoptreinen die een of meerdere stations overslaan, maar dan nog geen sneltrein zijn.
Gister werd er al een trein gemeld die bestond uit 6 bakken wadloper. het gaat dus de goede kant op voor Veolivla.
Sint Anthonisquote:Op vrijdag 16 februari 2007 19:18 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Vandaag netjes op tijd op station Nijmegen, rijdt die wadloper net voor mijn neus weg
Kon in de volgende gelukkig wel zitten, was weer druk. Maar ben veilig in Vierlingsbeek, vanavond Sint Anthonis onveilig maken, maar dan met de auto, woehoe!
dat wordt dus nu een schrootloper?quote:Op maandag 19 februari 2007 13:19 schreef Peterselieman het volgende:
Wat in het noorden nog niet gelukt is, heeft Veolivla binnen enkele maanden voor elkaar. Een wadloper afschrijven. Door een onzachte aanraking van een wadloper met een boom tijdens de januaristorm is het frame van een van de wadjes ontzet geraakt. Met grote waarschijnlijkheid wordt het stel niet meer opgeknapt.
Ik zag het ook. Echter zijn hier een aantal lijnen om de een of andere reden omgenummerd. Hermes lijn 12 => Veolia lijn 7, lijn 13 => lijn 6. De routes zijn echter hetzelfde gebleven, dus waarom ze niet gewoon een nieuwe sticker over het oude lijn nummer plakken snap ik ook niet echt.quote:Op woensdag 14 februari 2007 14:21 schreef pkeijsers het volgende:
Een paar dagen geleden heeft veolivla eindelijk besloten om maar eens iets aan die oude hermes borden bij de bushaltes te doen.. Maar goed, ipv een ander bord of beter; gewoon simpelweg een veolia-sticker over het hermes logo te plakken, besluiten ze in al hun wijsheid er een gele zak met een levensgrote veolia-sticker overheen te trekken...![]()
[..]
Ach, de NS noemt de trein van Venlo naar Eindhoven (die op bijna alle tussengelegen stations stopt) ook intercity, de conducteurs daarentegen noemen het gewoon de stoptrein tot eindhoven..![]()
Een plukstel ja.quote:Op maandag 19 februari 2007 13:42 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dat wordt dus nu een schrootloper?
Bedankt voor de herinneringquote:Op maandag 19 februari 2007 17:33 schreef ijsmeis het volgende:
Relaxed?. Zelfs al is het niet druk dan zijn die treinen niet relaxed.
quote:Op maandag 19 februari 2007 17:54 schreef Peterselieman het volgende:
De stellen met eerste klas zijn nog erger. Daar zit je als je langer bent dan 1.80 meter al niet lekker meer.
aan de stelnummers is het vast niet te achterhalen?quote:Op maandag 19 februari 2007 17:58 schreef Peterselieman het volgende:
Volgens mij een paar DH 1'tjes. Bijna alle wadslopers die nog in het noorden rondrijden zijn voorzien van eerste klas, enkele stellen uitgezonderd natuurlijk.
2 coupes is wel erg weinig, hebben ze er de zaag in gezet? Ik neem aan dat je twee bakken (wagons) bedoeltquote:Op maandag 5 maart 2007 10:11 schreef Apfel het volgende:
Oh mijn god, afgelopen vrijdag.
Het was omstreeks half 5 en ik moest in Boxmeer de trein naar Venray hebben.
Komt dat ding er met maar 2 coupees aanrijden.![]()
Kon 1 stap in de trein zetten en daar blijven staan want verder kwam ik niet.
Ik was laatst in Den Bosch en daar reed me een bus voor dat ik meteen terug verlangde naar Veolia. Was een of andere ranzige bus van Sabeh Tours die onwijs lektequote:Op dinsdag 13 maart 2007 19:34 schreef mvc het volgende:
Het lijkt Oost Brabant welDit zijn de Arriva bussen die hier rijden
[afbeelding] laatst werden er hier 20 van de 21 bussen afgekeurd bij een onaangekondigde keuringNu rijden er nog maar een paar bussen van Arriva.
Ja ze stoppen daar ook, maar dezer dagen zijn de vertragingen al niet meer op 2 handen te tellen op de maaslijn. Dit gaat nog tot december zo doorquote:Op dinsdag 13 maart 2007 19:47 schreef Nuna het volgende:
Stoppen die treinen soms ook bij Nijmegen Heyendaal? Ik fietste vanochtend over de Heyendaalseweg en zag me toch een trein. Van bovenaf zien ze er nog triester uit.
Mooi hequote:Op dinsdag 13 maart 2007 19:47 schreef Nuna het volgende:
Stoppen die treinen soms ook bij Nijmegen Heyendaal? Ik fietste vanochtend over de Heyendaalseweg en zag me toch een trein. Van bovenaf zien ze er nog triester uit.
Hebbe ze bij Veolia wel Conducteurs dan ?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 22:08 schreef Syrena het volgende:
Weet iemand dit? De wadlopers op de Maaslijn hebben soms eerste klas coupes. Ik ga daar gewoon inzitten met mijn tweedeklas-kaartje, omdat ik in de veronderstelling ben dat Veolia geen eerste klas kaartjes heeft en het sowieso altijd enorm druk is op die lijn.
Klopt het wel dat Veolia helemaal geen eerste klas kaartjes heeft? Er is tot nu toe nog nooit gecontroleerd ofzo, niet dat ik zometeen een boete krijg.
Er zijn geen eerste klas coupées in de Veolia-trein. Het staat inderdaad wel op de treinwagons, maar dat was vast nog van een vroeger tijdperk. Ik zou ook niet eerste klas willen zitten bij zo'n prut-organisatie, zal misschien gelijk zijn aan een gewoon NS-plaatsbewijs. Geef mij maar die mooie trein van Brussel naar Maastricht! Rrrrrr!quote:Op dinsdag 13 maart 2007 22:08 schreef Syrena het volgende:
Weet iemand dit? De wadlopers op de Maaslijn hebben soms eerste klas coupes. Ik ga daar gewoon inzitten met mijn tweedeklas-kaartje, omdat ik in de veronderstelling ben dat Veolia geen eerste klas kaartjes heeft en het sowieso altijd enorm druk is op die lijn.
Klopt het wel dat Veolia helemaal geen eerste klas kaartjes heeft? Er is tot nu toe nog nooit gecontroleerd ofzo, niet dat ik zometeen een boete krijg.
Aha. Ja het onderscheid is nu dus echt amper te zien. Je ziet het pas als je gaat zoeken naar een half afgevreten 1 boven de deuren. Ik denk dat de nieuwe treinstellen wel duidelijk zullen zijn, maar die kwamen pas in 2008 ofzo. Ergensquote:Op dinsdag 13 maart 2007 22:10 schreef Peterselieman het volgende:
Ze zijn officiëel verplicht om een 1e klasse te hebben. Deze wordt dan ook zolangzamerhand beter aangegeven door kleine stickers en rode hoofdsteunen in sommige wadlopers. Ik denk dat in de toekomst daar de 1e klasse wel gaat gelden. Hoe het nu zit, weet ik niet, omdat ik als noordeling daar weinig te zoeken heb
Nog niet. Machinist doet alles, deuren open, op perron kijken, deuren dicht, rijden maar.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 22:10 schreef Hoedendoosch het volgende:
[..]
Hebbe ze bij Veolia wel Conducteurs dan ?![]()
Dus eigenlijk is kaartje kopen overbodig ? Zonde van je geld. Het enige nadeel is dat als iedereen dat doet de tent op den duur failliet gaat.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 22:13 schreef Syrena het volgende:
[..]
Nog niet. Machinist doet alles, deuren open, op perron kijken, deuren dicht, rijden maar.
Die stoelen met rode hoofdsteunen zijn precies hetzelfde als die van de tweede klasquote:Op dinsdag 13 maart 2007 22:10 schreef Peterselieman het volgende:
Ze zijn officiëel verplicht om een 1e klasse te hebben. Deze wordt dan ook zolangzamerhand beter aangegeven door kleine stickers en rode hoofdsteunen in sommige wadlopers. Ik denk dat in de toekomst daar de 1e klasse wel gaat gelden. Hoe het nu zit, weet ik niet, omdat ik als noordeling daar weinig te zoeken heb
Ja eigenlijk wel. Maar ik moet ook nog een stuk met de NS. En daar heb ik trouwens ook al maanden geen conducteur meer gezien. Overigens koop ik gewoon braaf een kaartje hoor, zou zonder niet durven.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 22:16 schreef Hoedendoosch het volgende:
[..]
Dus eigenlijk is kaartje kopen overbodig ? Zonde van je geld. Het enige nadeel is dat als iedereen dat doet de tent op den duur failliet gaat.
ROFL! t heeft dus ook voordelenquote:Op woensdag 14 maart 2007 02:03 schreef NiekL het volgende:
Een voordeel van Veolia is dat er tussen Nijmegen/Boxmeer zoveel vertraging is dat ik elke keer een aansluiting eerder kan pakken.
Normaal kom ik vanuit de trein Arnhem - Nijmegen aan, en dan moet ik 20 minuten wachtne opd e trein naar Boxmeer. Maar de vorige trein heeft meestal een kwartier ofzo vertraging, zodat ik meteen kan instappen en vertrekken.
De lelijke treinen doen me overigens denken aan 40-45
Alhoewel het niet echte controleurs zijn. Ik had gister controle van een gast die ik normaal op de bok zie zitten. Als machinisten dus pech hebben kunnen ze ook nog eens voor conducteur spelenquote:
dan is t al helemaal dom dat ze het zo verneukenquote:Op woensdag 14 maart 2007 11:17 schreef Peterselieman het volgende:
ze hebben het stadsvervoer van Maastricht van zichzelf overgenomen. Stadbus Maastricht was namelijk een dochteronderneming van Veolivla
Dan gaat hij opzij?quote:Op woensdag 14 maart 2007 11:24 schreef Ou-Tannu het volgende:
[afbeelding]
dat moeten zij ff er op modden :]
Kut voor jequote:Op vrijdag 16 maart 2007 17:31 schreef Stefo het volgende:
Omfg ik stapte gisteravond uit in roermond om richting nijmegen te gaan, zogauw ik op het bord zag "Luister naar de mededeling" had ik beter terug in de NS intercity kunnen springen om via Den Bosch te gaan.
Natuurlijk word er niet gecommuniceerd tussen Veolia en de NS dat reizigers beter via Den Bosch kunnen die avond...en de omroep op het perron kwam net nadat de intercity was vertrokken![]()
Nagoed:
1ste trein kwam niet.
2de trein stopte er in Venlo mee
3de trein had 20 minuten vertraging en moest op zowat elke tegentrein wachten![]()
Gevolg: bus van anderhalf uur later in Nijmegen.
En dan zie je vanaf het perron in Venlo van die luitjes kaartjes controleren bij de ingang van het station![]()
Echt jonge als ik daar voorbij was gekomen op dat moment had ik ze zo flink uitgebokt. Klote hommels.
Zo, frustratie weer afgereageerd..waarom hebben ze eigenlijk van die matten onder en langs de rails liggen in nijmegen, venlo en roermond, zeker omdat die dingen olie lekken ofzo![]()
jepsquote:Op vrijdag 16 maart 2007 17:31 schreef Stefo het volgende:
Zo, frustratie weer afgereageerd..waarom hebben ze eigenlijk van die matten onder en langs de rails liggen in nijmegen, venlo en roermond, zeker omdat die dingen olie lekken ofzo![]()
Moest je via Den Bosch en Eindhoven? Of ben je gaan lopen?quote:Op donderdag 22 maart 2007 17:01 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik heb net godverdomme meer dan 3 uur gedaan over een ritje van Nijmegen naar Venlo. Ik snap dat een aanrijding voor vertraging zorgt maar een beetje vervoerder kan dat toch wel redelijk opvangen!?
Eerst moesten we in Cuik uitstappen, daar wachten, toen reden ze toch tot vierlingsbeek, daar wachten. Met een bus naar Venray. Daar weer heel lang wachten, en toen met de trein richting Venlo. Misschien was via Den Bosch wel sneller geweest ja...quote:Op donderdag 22 maart 2007 17:03 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Moest je via Den Bosch en Eindhoven? Of ben je gaan lopen?
Lokale omroep ofzo?quote:Op donderdag 22 maart 2007 18:46 schreef Ou-Tannu het volgende:
ROFL! ik zag vandaag een VEOLIA reclame op TV!
Veolia heeft het overgenomen omdat ze simpelweg per 'vervoerskilometer' goedkoper waren dan Hermes.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 22:54 schreef Xbox_360 het volgende:
Duidelijk, maar waarom is het aanbesteed?
Waarom het busvervoer is aanbesteed? Geen idee. De Maaslijn (Nijmegen - Roermond) en de Heuvellandlijn (Maastricht Randwyck - Kerkrade Centrum) zijn aanbesteed omdat de NS de lijntjes niet rendabel genoeg vond.
Vergis je niet. Veolia is echt een gigantisch bedrijf hoor.quote:
internetten in de bus is prima te doen hoor :wquote:Op donderdag 22 maart 2007 20:44 schreef Tha_T het volgende:
Wanneer zetten ze die TV-schermen weer aan? Ik verveel me in de bus
Ik zit er pakweg 5 minuten in. Da's me de moeite nietquote:Op donderdag 22 maart 2007 20:52 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
internetten in de bus is prima te doen hoor :w
hebbie geen smartphone? :wquote:Op donderdag 22 maart 2007 22:04 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Ik zit er pakweg 5 minuten in. Da's me de moeite niet
Jawel. Het is altijd hetzelfdequote:Op donderdag 22 maart 2007 22:38 schreef Ou-Tannu het volgende:
Librium TV? kan je daar ook over klagen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |