abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45520692
Veolia? Is dat lekker?
Nou.. nee. Veolia is een Franse vervoersmaatschappij die zowat al het trein- en busvervoer heeft overgenomen in Limburg (en een stukje van Noord-Brabant). Provinie Limburg heeft de aanbesteding van het openbaar vervoer doorgezet.

Duidelijk, maar waarom is het aanbesteed?
Waarom het busvervoer is aanbesteed? Geen idee. De Maaslijn (Nijmegen - Roermond) en de Heuvellandlijn (Maastricht Randwyck - Kerkrade Centrum) zijn aanbesteed omdat de NS de lijntjes niet rendabel genoeg vond.

Dus je bent van de NS af? Heerlijk toch?
Alweer fout. Veolia had nog geen treinstellen bij de overname van de twee lijnen. Deze zijn nu in de maak, maar komen waarschijnlijk pas oktober 2007 te rijden. Eigenlijk hoort de NS een nieuwe vervoerder te helpen voor een soepele overname. Het was de bedoeling dat ze hun treinstellen uit zouden huren aan Veolia totdat de nieuwe treinen er waren. De NS heeft Veolia een aanbod gedaan om de treinstellen te huren voor 10 jaar en niet minder, terwijl ze over een jaar nieuwe treinen hebben.

Wat voor een treinen zouden er gaan rijden dan?
Totdat de nieuwe treinen er zouden zijn, had men gerekend op deze treinstellen:

Beter bekend als de Buffel. Deze treinstellen hebben tot 10 december 2006 (dus tot de nieuwe dienstregeling) op de Maaslijn gereden.

Veolia beloofde vanaf die datum deze treinen:


Splinternieuwe treinen met meer zitplek en comfort voor de reiziger. En in tegenstelling tot de Buffel: AIRCO!! De treinen worden Stadler GTW of Spurts genoemd.

Wat rijdt er nu dan?
We kunnen nog enigzins van geluk spreken (alhoewel..) dat Noordned hun oude, afgedankte treinstellen afstaat aan ons. Aanschouw.. onze moderne lightrails..

Beter bekend als Wadlopers

MAUWHAHAHA PWND!!
Hou je bek

Sorry Moeten jullie het daar nou echt mee doen?
Voorlopig wel. Er zijn ook extra bussen ingezet in de ochtend- en middagspits tussen Venray en Nijmegen vanwege het materiaaltekort (te weinig wadlopers). We hebben netjes een busrooster gekregen. Echt punctueel zijn de bussen niet echt te noemen. Het zijn wel reis/touringbussen. Ze zijn wel warm en comfortabel. Verder zit er bijna niemand in, tenzij de treinen niet rijden.

Maar wat is nou echt het probleem met die treinen behalve dat ze er niet uitzien?
Ze zijn al zo'n kwart eeuw oud en vallen dankzij achterstallig onderhoud regelmatig uit. Ze waren eigenlijk rijp voor de sloop, maar dankzij Veolia zijn ze nog net gered. Verder trekken ze verschrikkelijk traag op, terwijl je de motor praktisch constant touren hoort maken. Ze zijn dus ook nog lawaaiig en stinken naar diesel. Ze kunnen maar 100 km/h, wat eigenlijk veel te weinig is voor de dienstregeling, die rekening houdt met snelheden van 120 km/h. Daarom is besloten om ongeveer een jaar lang geen treinen op station Blerick te laten stoppen. De stoelen zitten niet echt lekker, al zijn er nog redelijk wat zitplekken per coupé. De raampjes kunnen maar zo'n centimeter of 30 open en de treinen hebben natuurlijk geen airco, dus dat wordt nog leuk in de zomer.

Lekker geregeld allemaal Besteed de media daar geen aandacht aan ofzo?
De tweede dag van de nieuwe dienstregeling was één en al ellende. Dit stond uitgebreid in de Gelderlander. Op het nieuws hoorde je alleen maar: "De nieuwe dienstregeling is goed van start gegaan." Laatst was er op het nieuws dat mensen in de trein van Den Haag naar weetikveelwaar het benauwd kregen omdat het zo druk was in de trein. Dat is bij ons al zo vaak gebeurd, maar daar hoor je niks van. Sterker nog, één keer was het zo benauwd dat er 4 mensen zijn flauwgevallen binnen 20 minuten.

Zijn er nog foto's van de eerste maandag van de nieuwe dienstregeling?



Aan wie is dit allemaal te danken?
Provincie Limburg voor het aanbesteden van de Maaslijn en de Heuvellandlijn.
Veolia voor het beloven van treinstellen die er niet zijn.
De NS voor het niet fatsoenlijk helpen van Veolia bij de overname van de twee lijnen.

Verder nog klachten?
Ja, de belabberde informatievoorziening. De infopalen zijn weggehaald en vanochtend bijvoorbeeld werd er niks omgeroepen. Ik wilde voor de zekerheid nog met de bus van 7:00 vanwege de storm. Deze is nooit op komen dagen. De trein van half 8 reed niet en iets na half 8 kwam er eindelijk één bus. Genoeg voor iedereen uit Boxmeer, maar in Cuijk konden er maar net 5 man bij, de rest moest maar met de volgende bus. 6 uur m'n nest uit, kwart over 9 op school (Boxmeer - Arnhem). Dankzij de storm zijn er ook nog één of twee treinstellen beschadigd geraakt. Nog minder treinstellen dus.

Mischien nog een klein lichtpuntje?
Vanaf maart komen er als het goed is 17 treinstellen bij, waardoor er dan al een kwartierdienst mogeljik zou moeten zijn tussen Boxmeer en Nijmegen.

Overige links:
Wordt het OOIT nog wat met de Maaslijn? (Nijmegen-Roermond) (Deel 1 van dit topic)
Officiele Veolia-website

[ Bericht 0% gewijzigd door Xbox_360 op 20-01-2007 23:52:50 ]
  vrijdag 19 januari 2007 @ 22:55:37 #2
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_45520714
Die OP
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_45520763
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 22:55 schreef Biogarde het volgende:
Die OP
Thanks
  vrijdag 19 januari 2007 @ 23:05:25 #4
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_45521032
Die foto van de wadloper in de OP is van mij
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_45521099
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 23:05 schreef Klonk het volgende:
Die foto van de wadloper in de OP is van mij
Die groene? Ja ik heb em ook uit een ander topic geript, vond het wel een goeie foto
  vrijdag 19 januari 2007 @ 23:09:42 #6
11102 knep
Mountainfreak
pi_45521168
Wat een OP voor zo'n topic
  vrijdag 19 januari 2007 @ 23:09:48 #7
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_45521173
hij is ook goed
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_45521445
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 23:09 schreef knep het volgende:
Wat een OP voor zo'n topic
Dank u
  vrijdag 19 januari 2007 @ 23:18:40 #9
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_45521464
Ze gebruiken gelukkig andere treinstellen in Zuid Limburg. Niet dat ik vaak met de trein ga, maar als ik ga dan wil ik niet in een fucking wadloper zitten.

Edit:

Deze dus. Niet echt hypermodern, maar beter dan die wadlopers
Horrible Cunt!
pi_45521512
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 23:18 schreef tong_poh het volgende:
Ze gebruiken gelukkig andere treinstellen in Zuid Limburg. Niet dat ik vaak met de trein ga, maar als ik ga dan wil in niet in een fucking wadloper zitten.
Arme jonge toch Ik zit er zowat dagelijks in. Welke treinen rijden er dan in Zuid-Limburg, ik dacht ook gewoon wadlopers?
  vrijdag 19 januari 2007 @ 23:21:57 #11
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_45521578
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 23:20 schreef Xbox_360 het volgende:

[..]

Arme jonge toch Ik zit er zowat dagelijks in. Welke treinen rijden er dan in Zuid-Limburg, ik dacht ook gewoon wadlopers?
Zie mijn edit hierboven
Horrible Cunt!
pi_45521798
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 23:21 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Zie mijn edit hierboven
Waarom zette ze die treine dan niet op de Maaslijn in? Of zijn daar nog minder treinstellen van?
  vrijdag 19 januari 2007 @ 23:33:24 #13
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_45522023
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 23:27 schreef Xbox_360 het volgende:

[..]

Waarom zette ze die treine dan niet op de Maaslijn in? Of zijn daar nog minder treinstellen van?
Ik heb eigenlijk geen idee. Ik heb wel het flauw idee dat er van deze maar 4 of 5 zijn. Maar misschien dat iemand anders er meer van weet.
Horrible Cunt!
pi_45522102
Het idee van die Fransen om er een 15 minutendienst van te maken vind ik zelf niet slecht.
Het is op het traject Heerlen - Maastricht wel redelijk goed uitgepakt.
  Moderator vrijdag 19 januari 2007 @ 23:35:27 #16
18653 crew  D.
pi_45522111
Ik ga al jááááren niet meer met de trein, maar toen ik voor de spoorbomen stond te wachten en er zo'n Veolia geval voorbij kwam had ik het toch wel te doen met de OV'ers.
Ik zie idd wel veel meer bussen rondrijden (en nieuwe haltes ontstaan) dus dat is er al op vooruit gegaan.
pi_45522229
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 23:35 schreef D.Rose het volgende:
Ik ga al jááááren niet meer met de trein, maar toen ik voor de spoorbomen stond te wachten en er zo'n Veolia geval voorbij kwam had ik het toch wel te doen met de OV'ers.
Ik zie idd wel veel meer bussen rondrijden (en nieuwe haltes ontstaan) dus dat is er al op vooruit gegaan.
Meer bussen, meer stress, strakker schema, grotere puinhoop.
pi_45522310
Gelukkig zit ik op het traject Heerlen - Sittard of Maastricht - Sittard .
pi_45522339
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 23:38 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Meer bussen, meer stress, strakker schema, grotere puinhoop.
Als er éénmaal genoeg treinstellen zijn, zodat ze de bussen kunnen schrappen, zal het denk ik al een stuk beter lopen. Alleen nog even hopen dat ze in de zomer de bussen wel weer inzetten, daar zit tenminste airco in (denk ik)
  zaterdag 20 januari 2007 @ 00:08:16 #20
11102 knep
Mountainfreak
pi_45523106
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 23:27 schreef Xbox_360 het volgende:

[..]

Waarom zette ze die treine dan niet op de Maaslijn in? Of zijn daar nog minder treinstellen van?
Misschien zijn er niet zoveel van die diesel hondenkoppen?
pi_45523397
De maaslijn, is die niet gedeeltelijk smalspoor of zo?
pi_45523480
VEOLIA, KRIJG EEUWIGDURENDE JEUK AAN JE LINKERTEEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1111

Vandaag ook weer een uurtje langer erovergedaan om naar mn ouders te komen.

En ik kom nu eigenlijk standaard te laat op school
Aids.
pi_45523558
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 23:18 schreef tong_poh het volgende:
Ze gebruiken gelukkig andere treinstellen in Zuid Limburg. Niet dat ik vaak met de trein ga, maar als ik ga dan wil ik niet in een fucking wadloper zitten.

Edit: [afbeelding]

Deze dus. Niet echt hypermodern, maar beter dan die wadlopers
Twintig jaar ouder en ook niet bijster betrouwbaar meer.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  zaterdag 20 januari 2007 @ 00:27:14 #24
11102 knep
Mountainfreak
pi_45523611
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 00:19 schreef Toffe_Ellende het volgende:
De maaslijn, is die niet gedeeltelijk smalspoor of zo?
Neuh, alleen grotendeels zonder bovenleiding.
pi_45523741
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 00:19 schreef Toffe_Ellende het volgende:
De maaslijn, is die niet gedeeltelijk smalspoor of zo?
Ja. Smalspoor en er ontbreken stroomdraadjes boven de rails. Wat weer uitval scheelt wanneer mensen koper willen stelen, echter kunnen er wel maar weinig soorten treinen rijden.

Edit: Ik bedoelde dus enkelspoor :$
pi_45523769
Goed topic! Echt wat een kuttreintje ! Ik moet er tegenwoordig soms mee van Nijmegen naar Venray reizen
pi_45523860
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 00:33 schreef Boschkabouter het volgende:

[..]

Edit: Ik bedoelde dus enkelspoor :$
Ik ook Blijkbaar wat termen door elkaar gemikt na het zien van Railaway
pi_45524042
De Maaslijn-formule:
Enkelspoor - bovenleiding = ellende
  zaterdag 20 januari 2007 @ 01:01:04 #29
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_45524327
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 00:25 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Twintig jaar ouder en ook niet bijster betrouwbaar meer.
Niet echt top nee, maar zoals ik al zei het is beter dan die wadlopers. ik zit op zich toch wel redelijk. Maar ik moet eerlijk zijn. ik vermijd de trein als ik kan. ik gebruik hem alleen eigenlijk als ik ergens ga zuipen.
Horrible Cunt!
pi_45524403
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 01:01 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Niet echt top nee, maar zoals ik al zei het is beter dan die wadlopers. ik zit op zich toch wel redelijk. Maar ik moet eerlijk zijn. ik vermijd de trein als ik kan. ik gebruik hem alleen eigenlijk als ik ergens ga zuipen.
Oh, zie nu pas dat het om de elektrische variant gaat. En die zijn op zich nog wel heel redelijk ja.

Jammer dat ze op de Maaslijn alleen tussen Venlo en Blérick kunnen rijden (en een stukje in Nijmegen en Roermond )
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_45524503
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 01:05 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Oh, zie nu pas dat het om de elektrische variant gaat. En die zijn op zich nog wel heel redelijk ja.

Jammer dat ze op de Maaslijn alleen tussen Venlo en Blérick kunnen rijden (en een stukje in Nijmegen en Roermond )
Het wordt tijd voor stroomdraden boven de gehele maaslijn
  zaterdag 20 januari 2007 @ 01:12:39 #32
11102 knep
Mountainfreak
pi_45524535
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 01:11 schreef Xbox_360 het volgende:

[..]

Het wordt tijd voor stroomdraden boven de gehele maaslijn
Nog een vergelijking:

Niet rendabel volgens NS =/= bovenleiding

pi_45525144
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 01:12 schreef knep het volgende:

[..]

Nog een vergelijking:

Niet rendabel volgens NS =/= bovenleiding

MAAR IK WIL EEN BOVENLEIDING
  zaterdag 20 januari 2007 @ 01:53:37 #34
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_45525278
Ah ok, ik begreep niet dat er geen bovenleidingen zijn. Wat een derde wereld gedoe daar. Wordt tijd dat ze er wat aan doen.
Horrible Cunt!
  zaterdag 20 januari 2007 @ 01:54:39 #35
11102 knep
Mountainfreak
pi_45525297
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 01:47 schreef Xbox_360 het volgende:

[..]

MAAR IK WIL EEN BOVENLEIDING
Jat dan koper op andere trajecten!
pi_45525324
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 01:54 schreef knep het volgende:

[..]

Jat dan koper op andere trajecten!
Ja, en bij voorkeur uit ergens uit de randstad daar hebben ze het zo goed.. die kunnen wel wat missen
  zaterdag 20 januari 2007 @ 01:59:28 #37
11102 knep
Mountainfreak
pi_45525373
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 01:56 schreef Xbox_360 het volgende:

[..]

Ja, en bij voorkeur uit ergens uit de randstad daar hebben ze het zo goed.. die kunnen wel wat missen
Ga je gang
pi_45525744
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 01:59 schreef knep het volgende:

[..]

Ga je gang
Eerst even slapen
  Moderator zaterdag 20 januari 2007 @ 10:55:32 #39
18653 crew  D.
pi_45528156
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 23:38 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Meer bussen, meer stress, strakker schema, grotere puinhoop.
Ik had het over stadsbussen, en dat die nu door wijken rijden waar voorheen geen bus reed.
Over de treinvervangende bussen weet ik niets
pi_45528676


wees blij dat je geen PLAN U hebt
die vallen nog meer uit
pi_45530913
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 10:55 schreef D.Rose het volgende:

[..]

Ik had het over stadsbussen, en dat die nu door wijken rijden waar voorheen geen bus reed.
Over de treinvervangende bussen weet ik niets
Heb het ook over stadsbussen. Heb je het nieuws niet gevolgd? Ze mogen nu frequenter rijden en op plaatsen waar vroeger geen bus kwam, de tijdsdruk is door het strakkere schema enorm geworden.
  Moderator zaterdag 20 januari 2007 @ 13:07:35 #42
18653 crew  D.
pi_45530988
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 13:04 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Heb het ook over stadsbussen. Heb je het nieuws niet gevolgd?
Ik volg het nieuws wel, maar hierover nog niets gelezen/gehoord
pi_45531032
stadsbussen in m'tricht waren ook lekker ontregeld door veolia. de lijn richting de wijk van mn ouders was voorheen de beste en nu de slechtste ofzo alles vet te laat.
nu hebben ze alles drastisch omgegooid en is t wel iets verbeterd.
qua treinverkeer heb ik gelukkig niet met veolia te maken
Too much is never enough!
pi_45531782
Tussen Nijmegen en Arnhem rijden best veel van die hondenkoppen (plan U, plan V, plan weet ik veel wat) en daar zit ik liever in dan in die wadlopers, die rijden tenminste door
pi_45531910
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 13:40 schreef Xbox_360 het volgende:
Tussen Nijmegen en Arnhem rijden best veel van die hondenkoppen (plan U, plan V, plan weet ik veel wat) en daar zit ik liever in dan in die wadlopers, die rijden tenminste door
hondekoppen bestaan niet meer echt (ja de 386 en de 766 maar die zijn niet in dienst )

Plan U is ook buitendienst, ( museum stellen daar gelaten )

Plan V / T houd je over en dat zijn geen hondekoppen, en ik mag strax naar nijmegen dus ff kijken als ik een maasloper op mn lens krijg
pi_45532597
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 23:18 schreef tong_poh het volgende:
Ze gebruiken gelukkig andere treinstellen in Zuid Limburg. Niet dat ik vaak met de trein ga, maar als ik ga dan wil ik niet in een fucking wadloper zitten.

Edit: [afbeelding]

Deze dus. Niet echt hypermodern, maar beter dan die wadlopers
Deze reden er ook al sinds NS op de Heuvellijn was, en reden er geen Buffels daar (op de lijn Maastricht Randdinges - Kerkrade Centrum)
  zaterdag 20 januari 2007 @ 14:21:28 #47
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_45532598
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 13:46 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]


Plan V / T houd je over en dat zijn geen hondekoppen,
Die heten volgens mij apekoppen.
Horrible Cunt!
pi_45532737
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 14:21 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Die heten volgens mij apekoppen.
zo worden ze wel eens genoemd ja
  zaterdag 20 januari 2007 @ 14:34:52 #49
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_45532889
Waarom viel die trein eigenlijk vrijdag uit? Ze hebben toch geen bovenleiding dus dan had je minder last van die storm, of niet.
Were making, were making!
Radio Soulwax!
pi_45533088
bomen op de rails waarschijnlijk?
Too much is never enough!
pi_45543858
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 14:34 schreef Sheepcidus het volgende:
Waarom viel die trein eigenlijk vrijdag uit? Ze hebben toch geen bovenleiding dus dan had je minder last van die storm, of niet.
De machinist vond de wind eng.
pi_45548308
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 14:21 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Deze reden er ook al sinds NS op de Heuvellijn was, en reden er geen Buffels daar (op de lijn Maastricht Randdinges - Kerkrade Centrum)
Heb net de OP aangepast
  Redactie Frontpage maandag 22 januari 2007 @ 08:15:27 #53
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_45570373
Wat een ramp hee. Laten ze eerst zonder reden de trein van 16.00 uitvallen, staat het hele fucking perron vol komen ze met een tweebaks mini Wadlopertje aanzetten.

Wat een stinkdingen!
pi_45570563
een vriendin van me reist elk weekend tussen roermond en nijmegen en die heeft nooit last van iets gehad geluk gehad zeker
Too much is never enough!
pi_45571106
wat ben ik blij dat ik met de auto ga en al zeker 2 jaar niet meer in de buurt van een trein ben geweest. Ik heb met jullie te doen.
Succes
Overal hangt een prijskaartje aan, behalve aan het prijskaartje
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=qH1uo4UcPl4[/youtube]
pi_45572920
quote:
Op maandag 22 januari 2007 08:15 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Wat een ramp hee. Laten ze eerst zonder reden de trein van 16.00 uitvallen, staat het hele fucking perron vol komen ze met een tweebaks mini Wadlopertje aanzetten.

Wat een stinkdingen!
Daarom ga ik in de spits ook praktisch altijd met de bus, daar zit bijna niemand in
  Redactie Frontpage maandag 22 januari 2007 @ 11:08:32 #57
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_45573140
Spits op zaterdag?
pi_45573216
was zaterdag om rond 6u iig goed druk in de maasloper :-P gelukkig hoefde ik niet die kant uti
  maandag 22 januari 2007 @ 11:15:38 #59
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_45573312
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 13:46 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Plan V / T houd je over en dat zijn geen hondekoppen, en ik mag strax naar nijmegen dus ff kijken als ik een maasloper op mn lens krijg
Waarom zijn de zijruitjes van de locomotief van die dingen nu eigenlijk geblindeerd?
Vampire Romance O+
pi_45574354
quote:
Op maandag 22 januari 2007 11:15 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Waarom zijn de zijruitjes van de locomotief van die dingen nu eigenlijk geblindeerd?
dunno mischien niet nodig om glas te hebben en gevaarlijk?
  maandag 22 januari 2007 @ 13:55:52 #61
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_45578104
Vorige week had ik zelfs iets positiefs te melden over de maaslijn

Er reed toen op zaterdagnacht een nachttrein om 4 uur tussen Venray en Roermond... Ideaal om naar de Zenith of in Venlo op stap te gaan. Maar nu de Zenith dicht is, rijdt die ook niet meer
Don't let my username fool you...
pi_45578802
Kutlijn Zaterdag viel de trein van 17.02 uit. Kun je dus 30 min. op die harde stalen bankjes zitten te wachten op de volgende. Als ik op zondagavond reis mis ik ALTIJD de aansluiting op de intercity naar Maastricht/Heerlen, omdat de NS er een punt van maakt precies op tijd weg te rijden, al komt de stoptrein net binnen. Vroeger wachtten ze wel, de eikels.

Oja, Veolia heeft de tijden veranderd zodat mensen hun overstap halen (nergens terug te vinden welke tijden en welke overstap ze bedoelen.....). Nou ja, dan gaat de NS komend weekend maar lekker aan het spoor werken tussen Sittard en Roermond. En de bussen die ze dan inzetten vertrekken lekker LATER dan de intercity, zodat je in Roermond...juist.... je aansluiting mist en dus weer 30 minuten mag wachten.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_45580047
Goed alternatief op de auto he.. het openbaar vervoer
pi_45581447
Gisteravond stond ik op lijn 10 te wachten
Opeens kwam er zo een regiotaxi busje aan

Was de verkleinde versie zei die kerel
En hij reed langzaam joh
*Ik heb theorieboekje voor de gewone bus bij me dus onderweg kan ik leren*

Wat een raar persooneel hebben ze toch
pi_45600611
M'n broertje had vandaag de trein van half 11 uit Boxmeer, hij was pas om kwart over 11 in Nijmegen
pi_45601205
quote:
Op maandag 22 januari 2007 14:20 schreef Syrena het volgende:
Kutlijn Zaterdag viel de trein van 17.02 uit. Kun je dus 30 min. op die harde stalen bankjes zitten te wachten op de volgende. Als ik op zondagavond reis mis ik ALTIJD de aansluiting op de intercity naar Maastricht/Heerlen, omdat de NS er een punt van maakt precies op tijd weg te rijden, al komt de stoptrein net binnen. Vroeger wachtten ze wel, de eikels.

Oja, Veolia heeft de tijden veranderd zodat mensen hun overstap halen (nergens terug te vinden welke tijden en welke overstap ze bedoelen.....). Nou ja, dan gaat de NS komend weekend maar lekker aan het spoor werken tussen Sittard en Roermond. En de bussen die ze dan inzetten vertrekken lekker LATER dan de intercity, zodat je in Roermond...juist.... je aansluiting mist en dus weer 30 minuten mag wachten.
je wist toch wel dat de verschillende vervoerders NIET op elkaar wachten?
  dinsdag 23 januari 2007 @ 17:27:13 #67
49017 Reneuh
Met je hoof
pi_45602377
Ik heb speciaal reiskostenvergoeding bij mn stageadres aangevraagd zodat ik met de auto kan gaan in plaats met dat graf OV
I spoke proper England since I was a children.
pi_45602806
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 17:27 schreef Reneuh het volgende:
Ik heb speciaal reiskostenvergoeding bij mn stageadres aangevraagd zodat ik met de auto kan gaan in plaats met dat graf OV
Ik hoop dat ik fietsend naar m'n stage kan over een krap jaartje
pi_45603874
Hoe heten die treinen van Zutphen naar Nijmegen dan? Dat zijn ook van die oude dingen. Voor de nieuwe dienstregeling hadden we nog dubbeldekkers
pi_45604039
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 18:11 schreef Nuna het volgende:
Hoe heten die treinen van Zutphen naar Nijmegen dan? Dat zijn ook van die oude dingen. Voor de nieuwe dienstregeling hadden we nog dubbeldekkers
Plan V
  dinsdag 23 januari 2007 @ 18:26:33 #71
141482 Q.
JurassiQ
pi_45604365
Arme Limbo's.
For great justice!
pi_45606515
Liever Plan V dan die slome verrotte Wadlopers
pi_45606599
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 19:23 schreef Xbox_360 het volgende:
Liever Plan V dan die slome verrotte Wadlopers
jammer dat die plan V niet echt dienst kan doen op de Maaslijn
pi_45606795
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 19:25 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

jammer dat die plan V niet echt dienst kan doen op de Maaslijn
Ja weet ik Maar ik reis ook tussen Nijmegen en Arnhem, dus als ik uit de wadloper stap en in een Plan V trein voel ik me als God
pi_45607022
Ik gebruik de lijn bijna dagelijks, en niets dan ellende. Ben al twee keer op Heyendaal blijven staan omdat de trein in Nijmegen al volgepropt was... Voortaan pak ik in de spits vanuit Heyendaal de trein richting Nijmegen als ik daar op tijd voor ben, de enige manier dat je zeker weet dat je in de trein kan de andere kant op.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 19:37:58 #76
141482 Q.
JurassiQ
pi_45607159
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 19:25 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

jammer dat die plan V niet echt dienst kan doen op de Maaslijn
Duwen!
For great justice!
pi_45607340
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 19:35 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik gebruik de lijn bijna dagelijks, en niets dan ellende. Ben al twee keer op Heyendaal blijven staan omdat de trein in Nijmegen al volgepropt was... Voortaan pak ik in de spits vanuit Heyendaal de trein richting Nijmegen als ik daar op tijd voor ben, de enige manier dat je zeker weet dat je in de trein kan de andere kant op.
Heyendaal is inderdaad een kutstation Ik stap zelf op in Nijmegen Centraal en ik heb inderdaad al vaak mensen bij Heyendaal gezien die gewoon niet meer in de trein paste..
pi_45607367
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 19:37 schreef Q. het volgende:

[..]

Duwen!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 23 januari 2007 @ 20:43:06 #79
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45610007
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 11:28 schreef Ou-Tannu het volgende:
[afbeelding]

wees blij dat je geen PLAN U hebt
die vallen nog meer uit
Roep dat niet te snel

Wat dacht je hiervan?
http://stationzwolle.web-log.nl/

Wel degelijk Plan U op de Maaslijn volgens deze site

Maar goed, dat zal wel niet waar zijn. Waarschijnlijk is degene achter deze site niet geheel geïnformeerd. Mocht ik het niet bij het juiste eind hebben, dan is het ook goed.

Wadlopers krijgen jullie deze weken niet, omdat die in het noorden te nodig zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45611612
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 16:52 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

je wist toch wel dat de verschillende vervoerders NIET op elkaar wachten?
Ja maar het kwam toch hard aan Stomme hoere-kut-NS.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_45612894
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 20:43 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Roep dat niet te snel

Wat dacht je hiervan?
http://stationzwolle.web-log.nl/

Wel degelijk Plan U op de Maaslijn volgens deze site

Maar goed, dat zal wel niet waar zijn. Waarschijnlijk is degene achter deze site niet geheel geïnformeerd. Mocht ik het niet bij het juiste eind hebben, dan is het ook goed.

Wadlopers krijgen jullie deze weken niet, omdat die in het noorden te nodig zijn
OOH! TOF!!!! als ze plan u rijden ga ik zeker dat lijntje nog eens doen
pi_45613593
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 21:52 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

OOH! TOF!!!! als ze plan u rijden ga ik zeker dat lijntje nog eens doen
Eerst zien, dan geloven
pi_45614117
Plan U moet ik nog rijden
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 23 januari 2007 @ 22:26:46 #84
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45614267
Het is idd eerst zien dan geloven.

Als je Plan U wilt rijden, dan moet je de HIJSM even bellen wanneer ze weer een ritje hebben.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45615667
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 22:26 schreef Peterselieman het volgende:
Het is idd eerst zien dan geloven.

Als je Plan U wilt rijden, dan moet je de HIJSM even bellen wanneer ze weer een ritje hebben.
das lang zo tof niet :w
  dinsdag 23 januari 2007 @ 23:35:01 #86
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_45617026
Zo onbetrouwbaar is die plan U toch niet? Ik heb er (in het grijze verleden) nooit problemen mee gehad.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_45617128
op de afscheidsrit van de Zoetermeer / hofpleinlijn wassie anders na 1 rit al STUQ
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 23 januari 2007 @ 23:42:33 #88
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45617309
En op Zwolle - Groningen waren ze niet over de stellen te spreken. Ze deden er op de stopper 10 minuten langer over dan de ICM. Ter vergelijk de DM'90 doet er slechts 2 minuten langer over dan de ICM op hetzelfde traject.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45617393
hmm ben wel tevreden met veolia hier (omgeving tilburg) vrij punctueel en zeer luxe bussen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 23 januari 2007 @ 23:55:50 #90
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45617752
wat dachten jullie hiervan:
quote:
Veolia was tien nieuwe bussen kwijt
Tien gloednieuwe bussen van vervoerder Veolia zijn enkele dagen zoek geweest. Ze zijn niet gestolen, maar bleken ergens anders dan gepland een dienstregeling te rijden. "Het was nogal chaotisch, waardoor we niet meer precies wisten waar alle 200 bussen zich bevonden," zegt Veolia-directeur De Beer. Inmiddels zijn alle bussen van een chip voorzien, waardoor Veolia precies weet waar alle bussen rijden.
Bron: L1 Teletekst, 16 januari 2007
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45618120
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 23:55 schreef Peterselieman het volgende:
wat dachten jullie hiervan:
[..]
  woensdag 24 januari 2007 @ 02:20:31 #92
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_45620308
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 21:19 schreef Syrena het volgende:

[..]

Ja maar het kwam toch hard aan Stomme hoere-kut-NS.
Dat heeft niets met NS te maken maar met het ministerie van V&W dat de NS maar op één maatstaf beoordeelt: de (trein)punctualiteit, waardoor NS het minder goed goed als er een minuutje op overstappende reizigers wordt gewacht.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  woensdag 24 januari 2007 @ 02:22:46 #93
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_45620324
quote:
Op maandag 22 januari 2007 14:20 schreef Syrena het volgende:
Nou ja, dan gaat de NS komend weekend maar lekker aan het spoor werken tussen Sittard en Roermond. En de bussen die ze dan inzetten vertrekken lekker LATER dan de intercity, zodat je in Roermond...juist.... je aansluiting mist en dus weer 30 minuten mag wachten.
NS huurt alleen maar ruimte op het spoor van het ministerie van V&W en doet er verder niets mee.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_45621931
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 02:22 schreef MREn het volgende:

[..]

NS huurt alleen maar ruimte op het spoor van het ministerie van V&W en doet er verder niets mee.
Het maakt voor mijn betoog ook geen reet uit WIE aan dat spoor aan het werken is of waarom.

Het gaat er om dat ze die bussen expres te laat laten vertrekken. Zodat mensen in Roermond hun aansluiting niet halen.
De treinen van de NS uit Heerlen en Maastricht komen binnen en pas tien minuten later vertrekt de bus naar R'mond. En die bussen komen daar op exact dezelfde tijd aan als dat de Maaslijn moet vertrekken. Ik vind dat niet echt toevallig
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_45621945
Oja, heeft iemand op het traject Roermond - Venlo al eens een conducteur van Veolia gezien?
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_45621974
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 16:52 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

je wist toch wel dat de verschillende vervoerders NIET op elkaar wachten?
De Syntus doet dat soms wel.
pi_45623454
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 23:42 schreef Peterselieman het volgende:
En op Zwolle - Groningen waren ze niet over de stellen te spreken. Ze deden er op de stopper 10 minuten langer over dan de ICM. Ter vergelijk de DM'90 doet er slechts 2 minuten langer over dan de ICM op hetzelfde traject.
Gek he? een dm90 mag ook 140 een plan U doet maar 125

wat voor Veolia nog een droom is omdat die DH1/2tjes toch maar 100 doen
pi_45623990
Zeer goede OP!

De laatste tijd zijn er weer vertragingen galore!!
Ik snap eigenlijk niet zo goed dat er wel op de vingers van NS gekeken wordt of ze hun quotum halen van 86% (of iets dergelijks) van de treinen optijd laten rijden. Maar dat het geen fuck boeit dat Veolio hooguit 50% optijd laat rijden (dit is exclusief het percentage treinen wat ze opheffen omdat de vertragingen te groot zijn geworden)
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
pi_45624025
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 09:14 schreef Syrena het volgende:
Oja, heeft iemand op het traject Roermond - Venlo al eens een conducteur van Veolia gezien?
Ik heb ze tussen Nijmegen en Cuijk ook nog nooit gezien. Maar het schijnt dat er zo nu en dan wel controleurs rondlopen.
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
pi_45624104
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 11:02 schreef DubzOne het volgende:

[..]

Ik heb ze tussen Nijmegen en Cuijk ook nog nooit gezien. Maar het schijnt dat er zo nu en dan wel controleurs rondlopen.
buiten de spits dan?
pi_45624172
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 11:05 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

buiten de spits dan?
Dat denk ik wel ja... anders is er geen doorkomen aan
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
pi_45624923
Veolia reed anders meer op tijd dan de NS.

Behalve op de Maaslijn dan.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_45625140
Ja, maar de maaslijn is ook zo'n ontzettende ramp dat ik heel veolia niet meer serieus kan nemen. Nou heb ik op de bussen in de parkstad ook gemerkt dat de chauffeurs hun route niet eens kennen en dat als je dus zelf niet bekend bent in de omgeving je echt geluk moet hebben met de juist halte vinden.

En conducteurs op de maaslijn passen er natuurlijk niet meer bij tijdens de spits, volgens mij zouden ook genoeg reizigers ze in hun gezicht uitlachen als ze een kaartje durfde te vragen voor die nu al meer dan een maand durende ellende.
pi_45627071
Zou me niks verbazen als de treinen nu niet zouden rijden vanwege de 'sneeuw'
pi_45627147
Ik hoop het wel, ik heb straks tentamen
pi_45627199
Ik had proefwerkweek.. de dag na de storm was rampzalig 7 uur op station Boxmeer, kwart over 9 op school in Arnhem. En gister had ik theorie-examen, gelukkig ging het toen wel goed
  donderdag 25 januari 2007 @ 00:09:02 #107
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_45650220
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 20:43 schreef Peterselieman het volgende:
Wel degelijk Plan U op de Maaslijn volgens deze site
Die zijn inderdaad opgeknapt speciaal voor Veolia, maar niet voor de Maaslijn (zit ook geen moderne ATB meer in enzo). Naar verluidt wil Veolia die in Slowakije gaan inzetten. Daar zal nu nog wel nóg oudere troep rondrijden zeker.

Overigens had ik niets te klagen gisteren met de Maaslijn, maar dat was dan ook met de verbeterde dienstregeling! Kon nu gewoonweer in Blerick uit deze groene wadloper stappen.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 januari 2007 @ 00:15:17 #108
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45650422
Ach ja, ik denk dat de beheerder van die site niet geheel op de hoogte was van de stand van zaken. Plan U zal pas vanaf 2008 in Slowakije ingezet worden

Overigens vind ik die groene Maasloper in Veolia/NoordNed uitmonstering een leuk gezicht
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45651002
ik was vandaag vrij maar een vriend van me had tentamens. Hij stond om half 11 in Boxmeer op het station zodat ie 'zeker' op tijd zou zijn voor z'n tentamens (vlakbij Heyendaal) die om half 12 begonnen. Trein van half 11 viel uit en die van 11 uur was dik te laat. Die van 11 uur ging niet verder dan Cuijk en er kwam geen vervangende bus. Daardoor kwam hij dus alsnog te laat Gelukkig wisten de mensen op school dat de Maaslijn één van de beroerdste lijnen van Nederland is en mochten daarom alsnog naar binnen
pi_45657272
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 00:15 schreef Peterselieman het volgende:
Ach ja, ik denk dat de beheerder van die site niet geheel op de hoogte was van de stand van zaken. Plan U zal pas vanaf 2008 in Slowakije ingezet worden

Overigens vind ik die groene Maasloper in Veolia/NoordNed uitmonstering een leuk gezicht
laat ze snel die Plan U ff in dienst zetten

dan pak ik direct mn OV en scheur naar t zuiden
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 januari 2007 @ 12:04:50 #111
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45657468
Dan zul je niet de enige zijn, want ook ik moet Plan U nog een keer meemaken in een of andere dienst.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45657819
Ik wil ook Plan U!! Niet om te fotograferen, maar meer (en snellere?) treinstellen zijn meer dan welkom
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 januari 2007 @ 12:23:40 #113
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45657945
Echt sneller zijn ze niet, zeker niet met optrekken. De topsnelheid van Plan U ligt op 125 km/h.

En meer treinstellen zit er de komende weken denk ik echt niet in. Arriva heeft de stellen zelf veel te hard nodig. In de spits is er namelijk helemaal geen reserve stel meer
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45658045
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 12:23 schreef Peterselieman het volgende:
Echt sneller zijn ze niet, zeker niet met optrekken. De topsnelheid van Plan U ligt op 125 km/h.

En meer treinstellen zit er de komende weken denk ik echt niet in. Arriva heeft de stellen zelf veel te hard nodig. In de spits is er namelijk helemaal geen reserve stel meer
Heb je Wadlopers wel eens zien/horen optrekken Kan me haast niet voorstellen dat ze sneller optrekken dan Plan U.. Verder heb ik gelezen dat de topsnelheid van Wadlopers maar rond de 100 km/h uur ligt.
pi_45658204
Mag ik ook alleen op de Veolia kotsen? Nu de BBA in Den Bosch is overgenomen is het vreselijk. De bussen rijden nog minder op tijd. Ook rijden er veeeeel oudere bussen (oude RET-bussen) die echt afgrijselijk zijn. Bij de helft doet de lichtbak het niet, of heel slecht.

Nee, Veolia heeft het voor mij afgedaan. Zeker door de stomme dienstregeling van ze. Als ik vanuit Utrecht kom moet ik soms bijna een half uur wachten op een bus naar Vught. Zucht!!
pi_45658281
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 12:27 schreef Xbox_360 het volgende:

[..]

Heb je Wadlopers wel eens zien/horen optrekken Kan me haast niet voorstellen dat ze sneller optrekken dan Plan U.. Verder heb ik gelezen dat de topsnelheid van Wadlopers maar rond de 100 km/h uur ligt.
100 is idd max,.

bij Arriva hielden ze geloof ik doorgaans 80 aan
pi_45658342
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 12:32 schreef seeya_40 het volgende:
Mag ik ook alleen op de Veolia kotsen? Nu de BBA in Den Bosch is overgenomen is het vreselijk. De bussen rijden nog minder op tijd. Ook rijden er veeeeel oudere bussen (oude RET-bussen) die echt afgrijselijk zijn. Bij de helft doet de lichtbak het niet, of heel slecht.

Nee, Veolia heeft het voor mij afgedaan. Zeker door de stomme dienstregeling van ze. Als ik vanuit Utrecht kom moet ik soms bijna een half uur wachten op een bus naar Vught. Zucht!!
Foto's?
pi_45658360
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 12:32 schreef seeya_40 het volgende:
Mag ik ook alleen op de Veolia kotsen? Nu de BBA in Den Bosch is overgenomen is het vreselijk. De bussen rijden nog minder op tijd. Ook rijden er veeeeel oudere bussen (oude RET-bussen) die echt afgrijselijk zijn. Bij de helft doet de lichtbak het niet, of heel slecht.

Nee, Veolia heeft het voor mij afgedaan. Zeker door de stomme dienstregeling van ze. Als ik vanuit Utrecht kom moet ik soms bijna een half uur wachten op een bus naar Vught. Zucht!!
Hoi ik ga nu ff de bus van ConneXXion pakken, welke ergens ooit in limburg gereden heeft
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 januari 2007 @ 12:41:42 #119
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45658433
De ATB max van Wadlopers is 100. De stellen zelf kunnen tussen de 110 en 120.

op de meeste trajecten van Arriva mag maar 80 km/h gereden worden. Op Lw-Gn is dit veel meer variabel, met baanvak snelheden van 80, 100, 120 en 140 met uiteraard voor de stations van Leeuwarden en Groningen een snelheid van 40 km/h. Daar halen de wadlopers wel de 100 km/h, want anders halen ze de dienstregeling niet.

De Maaslijn is een traject dat meer met Leeuwarden-Groningen te vergelijken is dan de andere trajecten van Arriva. Dus ook op de maaslijn zal de maasloper 100 moeten halen om de dienstregeling enigszins te halen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45658489
Hoe zit het trouwens met de geld terug actie van de NS als ik een overstap van of naar veolia moet maken en hierdoor een vertraging van meer dan 1/2 uur oploop?
pi_45658514
Tja.. Blerick was(/is?) doodleuk uit de dienstregeling gehaald vanwege de niet al te snelle Wadlopertjes. De Buffels konden wel harder, maar toch was er constant vertraging
pi_45658523
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 12:37 schreef Xbox_360 het volgende:
Foto's?
Nog niet, woon momenteel in Leeuwarden/Harlingen dus ben niet meer zo vaak in Vught.
Maar wel even artikeltje erbij:
Afgedankte BBA bussen op straat

Echt jammer, want die BBA bussen hadden echt iets. Zijn toch 'de bussen' van de Boschenaren...
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 januari 2007 @ 12:47:29 #123
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45658584
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 12:44 schreef Xbox_360 het volgende:
Tja.. Blerick was(/is?) doodleuk uit de dienstregeling gehaald vanwege de niet al te snelle Wadlopertjes. De Buffels konden wel harder, maar toch was er constant vertraging
Dat heb je al gauw als de dienstregeling wat krapjes is en er grotendeels enkelspoor ligt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45659177
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 12:47 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat heb je al gauw als de dienstregeling wat krapjes is en er grotendeels enkelspoor ligt.
Ja, klopt, maar er wordt nauwelijks wat aan gedaan om dit te verbeteren. De dienstregeling voor december 2005 werkte anders best goed. 3 treinen in het uur. Één daarvan was een sneltrein, die vanuit Boxmeer direct naar Nijmegen ging. Deze hoefde eigenlijk nooit te wachten op een trein uit de andere richting. Dat waren nog eens tijden
pi_45659215
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 12:44 schreef Xbox_360 het volgende:
Tja.. Blerick was(/is?) doodleuk uit de dienstregeling gehaald vanwege de niet al te snelle Wadlopertjes. De Buffels konden wel harder, maar toch was er constant vertraging
Blerick is ook gewoon overbodig, in de Maas duwen dat station.. Is de trein vanuit Venlo net op gang, moet ie daar weer stoppen...
  donderdag 25 januari 2007 @ 13:14:09 #126
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_45659304
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 12:43 schreef Basp1 het volgende:
Hoe zit het trouwens met de geld terug actie van de NS als ik een overstap van of naar veolia moet maken en hierdoor een vertraging van meer dan 1/2 uur oploop?
Als die vertraging de schuld is van een andere vervoerder, krijg je niks terug van NS...
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 januari 2007 @ 13:16:44 #127
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45659370
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 13:11 schreef pkeijsers het volgende:

[..]

Blerick is ook gewoon overbodig, in de Maas duwen dat station.. Is de trein vanuit Venlo net op gang, moet ie daar weer stoppen...
Als ik me goed herinner ligt het station precies aan het einde van het rangeerterrein van Venlo. Dan wil het ook niet opschieten nee.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45659408
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 13:14 schreef ReisT het volgende:

[..]

Als die vertraging de schuld is van een andere vervoerder, krijg je niks terug van NS...
Laatst was Veolia op tijd in Roermond, had de intercity vertraging
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_45659932
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 13:14 schreef ReisT het volgende:

[..]

Als die vertraging de schuld is van een andere vervoerder, krijg je niks terug van NS...
Krijg je dan wel wat van de andere vervoerder? En als dat niet het geval is, kan iemand van de overheid ons dan vertellen waarom de aanbesteding van deze lijn gedaan is zonder een geld terug bij vertragingen clausule?
pi_45679933
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 13:34 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Krijg je dan wel wat van de andere vervoerder? En als dat niet het geval is, kan iemand van de overheid ons dan vertellen waarom de aanbesteding van deze lijn gedaan is zonder een geld terug bij vertragingen clausule?
Omdat het moest van 'europa'. Ze willen hier ook de hele HTM op straat zetten om dat opnieuw openbaar aan te besteden.
  donderdag 25 januari 2007 @ 23:03:45 #131
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_45681331
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 22:33 schreef Fixers het volgende:

[..]

Omdat het moest van 'europa'. Ze willen hier ook de hele HTM op straat zetten om dat opnieuw openbaar aan te besteden.
Dat is niet waar.
Wegens belangenvertrengeling mag een HTM die volledig eigendom is van de stadsregio Haaglanden (of de gemeente Den Haag) niet meedingen naar concessies die uit worden geschreven door diezelfde stadsregio, daar is niets lastigs aan.

Vrij terecht ook nog eens omdat de gemeentelijke vervoerbedrijven enorm inefficiënt zijn, een chauffeur bij de RET zit gemiddeld een uurtje of 15 per week achter het stuur. Als Connexxion die zelfde chauffeur 30 uur per week achter het stuur heeft, lijkt het me vrij logisch dat zij dan de beoogde dienst voor minder geld kunnen uitvoeren.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 25 januari 2007 @ 23:07:23 #132
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_45681482
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 12:32 schreef seeya_40 het volgende:
Mag ik ook alleen op de Veolia kotsen? Nu de BBA in Den Bosch is overgenomen is het vreselijk. De bussen rijden nog minder op tijd. Ook rijden er veeeeel oudere bussen (oude RET-bussen) die echt afgrijselijk zijn. Bij de helft doet de lichtbak het niet, of heel slecht.

Nee, Veolia heeft het voor mij afgedaan. Zeker door de stomme dienstregeling van ze. Als ik vanuit Utrecht kom moet ik soms bijna een half uur wachten op een bus naar Vught. Zucht!!
Veolia is BBA, al een behoorlijk aantal jaren.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_45688875
Nou moet ik wel zeggen (ik wil toch iets positiefs toevoegen)
Ik stond gisterochtend in Venray, en je raadt het natuurlijk *ding doing*
quote:
"De stoptrein naar Nijmegen komt over ongeveer 3 minuten binnen"


Wat betreft hebben ze wel geleerd om reizigers te informeren, maar als de NS ooit op dat traject heeft gedaan. Die lieten ons gerust een kwartier in de kou staan zonder een enkele mededeling.

Maar het kan natuurlijk allemaal nog veel beter. (om dan toch maar te klagen)
pi_45688918
In Boxmeer werd het door de NS áltijd omgeroepen .
pi_45688945
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 12:44 schreef Xbox_360 het volgende:
Tja.. Blerick was(/is?) doodleuk uit de dienstregeling gehaald vanwege de niet al te snelle Wadlopertjes. De Buffels konden wel harder, maar toch was er constant vertraging
Dat Blerick eruit is vind ik prima, die 10 mensen die gebruik maakten van dat station kunnen net zo goed even de brug over wandelen naar station Venlo 300m verder.
pi_45689799
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 10:43 schreef ijsmeis het volgende:
In Boxmeer werd het door de NS áltijd omgeroepen .
Ga eens werken
pi_45689814
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 11:15 schreef Apfel het volgende:

[..]

Ga eens werken
Ik heb niks te doen . Half. Zoiets. Dus. Enzo . Andrea heeft dé computer bezet .
pi_45689981
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 23:03 schreef MREn het volgende:

[..]

Dat is niet waar.
Wegens belangenvertrengeling mag een HTM die volledig eigendom is van de stadsregio Haaglanden (of de gemeente Den Haag) niet meedingen naar concessies die uit worden geschreven door diezelfde stadsregio, daar is niets lastigs aan.

Vrij terecht ook nog eens omdat de gemeentelijke vervoerbedrijven enorm inefficiënt zijn, een chauffeur bij de RET zit gemiddeld een uurtje of 15 per week achter het stuur. Als Connexxion die zelfde chauffeur 30 uur per week achter het stuur heeft, lijkt het me vrij logisch dat zij dan de beoogde dienst voor minder geld kunnen uitvoeren.
Er is een verschil tussen een (gedwongen) reorganisatie en de volstrekt onzinnige openbare aanbestedingswoede die er nu gaande is. Op de meeste tracjecten is het spoor (maaslijn, friesland-groningen) er niet bepaald beter op geworden nu er andere vervoerders rijden.
pi_45690108
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 10:43 schreef ijsmeis het volgende:
In Boxmeer werd het door de NS áltijd omgeroepen .
In Cuijk niet dan moet je geluk hebben net zoals het altijd spannend is of je wel of niet nog in kan stappen
Een van de grote hoofden
pi_45690378
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 11:26 schreef Virus het volgende:

[..]

In Cuijk niet dan moet je geluk hebben net zoals het altijd spannend is of je wel of niet nog in kan stappen
Ja, als bij Cuijk de mensen zie die er gewoon niet inpassen, heb ik wel een beetje medelijde met ze
pi_45692511
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 11:36 schreef Xbox_360 het volgende:

[..]

Ja, als bij Cuijk de mensen zie die er gewoon niet inpassen, heb ik wel een beetje medelijde met ze
Ik heb ook medelijden met mezelf wanneer ik in Cuijk niet in kan stappen
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 26 januari 2007 @ 12:52:56 #142
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45692605
Medelijden met jezelf hebben is wel heel erg
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45692917
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 12:52 schreef Peterselieman het volgende:
Medelijden met jezelf hebben is wel heel erg
Waar moet jij reizen dan?
pi_45693345
in het noorden waar de wadlopertjes vandaan komen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 26 januari 2007 @ 13:28:20 #145
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45693677
Zeker. Vanmiddag moet ik weer met de wadsloper van Groningen naar Leeuwarden. Op hetzelfde traject rijden ook buffels en GTW'tjes, maar alleen op voor mij ongunstige tijden, zodat ik ook veroordeeld ben tot de wadloper. Na zoveel jaren met die trein gereisd te hebben, kan ik die paar extra maanden nog wel wachten op de GTW. De GTW is op Leeuwarden - Groningen niet erg comfortabel moet ik toegeven. Het spoor op het dubbelsporig deel van het traject is niet recht genoeg voor de stellen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45693735
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 13:28 schreef Peterselieman het volgende:
Zeker. Vanmiddag moet ik weer met de wadsloper van Groningen naar Leeuwarden. Op hetzelfde traject rijden ook buffels en GTW'tjes, maar alleen op voor mij ongunstige tijden, zodat ik ook veroordeeld ben tot de wadloper. Na zoveel jaren met die trein gereisd te hebben, kan ik die paar extra maanden nog wel wachten op de GTW. De GTW is op Leeuwarden - Groningen niet erg comfortabel moet ik toegeven. Het spoor op het dubbelsporig deel van het traject is niet recht genoeg voor de stellen
zal wel komen door dat t gewicht anders verdeelt is
  vrijdag 26 januari 2007 @ 13:34:33 #147
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_45693879
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 14:34 schreef Sheepcidus het volgende:
Waarom viel die trein eigenlijk vrijdag uit? Ze hebben toch geen bovenleiding dus dan had je minder last van die storm, of niet.
Nog even een reactie op deze post: als er stroomstoringen zijn als gevolg van storm hebben diesellijnen daar wel degelijk last van: seinen en wissels, namelijk.

Trouwens, mooie OP
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_45694030
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 13:34 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Nog even een reactie op deze post: als er stroomstoringen zijn als gevolg van storm hebben diesellijnen daar wel degelijk last van: seinen en wissels, namelijk.

Trouwens, mooie OP
Thanks

Dat er toen treinen uitvielen.. ok. Maar waarom mijn bus niet reed snap ik nog steeds niet
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 26 januari 2007 @ 13:43:05 #149
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45694162
Ze waren denk ik bang dat de bussen van de weg zouden waaien

Arriva heeft uiteindelijk de treindiensten wel gestaakt, maar is met de bussen gewoon door blijven rijden, ook in Noord-Holland waar de storm het meest voelbaar was. Dit werd door de mensen daar zeer gewaardeerd, omdat ze anders niet meer thuis konden komen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45694310
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 13:43 schreef Peterselieman het volgende:
Ze waren denk ik bang dat de bussen van de weg zouden waaien
Op de dag na de storm?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 26 januari 2007 @ 13:52:09 #151
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45694426
Daar had ik overheen gelezen. Maar tijdens de storm heeft er in Nederland vrijwel geen openbaar vervoer gereden, behalve de bussen van Arriva
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')