Dat denk ik wel ja... anders is er geen doorkomen aanquote:
Die zijn inderdaad opgeknapt speciaal voor Veolia, maar niet voor de Maaslijn (zit ook geen moderne ATB meer in enzo). Naar verluidt wil Veolia die in Slowakije gaan inzetten. Daar zal nu nog wel nóg oudere troep rondrijden zeker.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 20:43 schreef Peterselieman het volgende:
Wel degelijk Plan U op de Maaslijn volgens deze site
laat ze snel die Plan U ff in dienst zettenquote:Op donderdag 25 januari 2007 00:15 schreef Peterselieman het volgende:
Ach ja, ik denk dat de beheerder van die site niet geheel op de hoogte was van de stand van zaken. Plan U zal pas vanaf 2008 in Slowakije ingezet worden
Overigens vind ik die groene Maasloper in Veolia/NoordNed uitmonstering een leuk gezicht
Heb je Wadlopers wel eens zien/horen optrekkenquote:Op donderdag 25 januari 2007 12:23 schreef Peterselieman het volgende:
Echt sneller zijn ze niet, zeker niet met optrekken. De topsnelheid van Plan U ligt op 125 km/h.
En meer treinstellen zit er de komende weken denk ik echt niet in. Arriva heeft de stellen zelf veel te hard nodig. In de spits is er namelijk helemaal geen reserve stel meer![]()
100 is idd max,.quote:Op donderdag 25 januari 2007 12:27 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Heb je Wadlopers wel eens zien/horen optrekkenKan me haast niet voorstellen dat ze sneller optrekken dan Plan U.. Verder heb ik gelezen dat de topsnelheid van Wadlopers maar rond de 100 km/h uur ligt.
![]()
Foto's?quote:Op donderdag 25 januari 2007 12:32 schreef seeya_40 het volgende:
Mag ik ook alleen op de Veolia kotsen? Nu de BBA in Den Bosch is overgenomen is het vreselijk. De bussen rijden nog minder op tijd. Ook rijden er veeeeel oudere bussen (oude RET-bussen) die echt afgrijselijk zijn. Bij de helft doet de lichtbak het niet, of heel slecht.
Nee, Veolia heeft het voor mij afgedaan. Zeker door de stomme dienstregeling van ze. Als ik vanuit Utrecht kom moet ik soms bijna een half uur wachten op een bus naar Vught. Zucht!!
Hoi ik ga nu ff de bus van ConneXXion pakken, welke ergens ooit in limburg gereden heeftquote:Op donderdag 25 januari 2007 12:32 schreef seeya_40 het volgende:
Mag ik ook alleen op de Veolia kotsen? Nu de BBA in Den Bosch is overgenomen is het vreselijk. De bussen rijden nog minder op tijd. Ook rijden er veeeeel oudere bussen (oude RET-bussen) die echt afgrijselijk zijn. Bij de helft doet de lichtbak het niet, of heel slecht.
Nee, Veolia heeft het voor mij afgedaan. Zeker door de stomme dienstregeling van ze. Als ik vanuit Utrecht kom moet ik soms bijna een half uur wachten op een bus naar Vught. Zucht!!
Nog niet, woon momenteel in Leeuwarden/Harlingen dus ben niet meer zo vaak in Vught.quote:
Dat heb je al gauw als de dienstregeling wat krapjes is en er grotendeels enkelspoor ligt.quote:Op donderdag 25 januari 2007 12:44 schreef Xbox_360 het volgende:
Tja.. Blerick was(/is?) doodleuk uit de dienstregeling gehaald vanwege de niet al te snelle Wadlopertjes. De Buffels konden wel harder, maar toch was er constant vertraging![]()
Ja, klopt, maar er wordt nauwelijks wat aan gedaan om dit te verbeteren. De dienstregeling voor december 2005 werkte anders best goed. 3 treinen in het uur. Één daarvan was een sneltrein, die vanuit Boxmeer direct naar Nijmegen ging. Deze hoefde eigenlijk nooit te wachten op een trein uit de andere richting. Dat waren nog eens tijdenquote:Op donderdag 25 januari 2007 12:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat heb je al gauw als de dienstregeling wat krapjes is en er grotendeels enkelspoor ligt.
Blerick is ook gewoon overbodig, in de Maas duwen dat station.. Is de trein vanuit Venlo net op gang, moet ie daar weer stoppen...quote:Op donderdag 25 januari 2007 12:44 schreef Xbox_360 het volgende:
Tja.. Blerick was(/is?) doodleuk uit de dienstregeling gehaald vanwege de niet al te snelle Wadlopertjes. De Buffels konden wel harder, maar toch was er constant vertraging![]()
Als die vertraging de schuld is van een andere vervoerder, krijg je niks terug van NS...quote:Op donderdag 25 januari 2007 12:43 schreef Basp1 het volgende:
Hoe zit het trouwens met de geld terug actie van de NS als ik een overstap van of naar veolia moet maken en hierdoor een vertraging van meer dan 1/2 uur oploop?
Als ik me goed herinner ligt het station precies aan het einde van het rangeerterrein van Venlo. Dan wil het ook niet opschieten nee.quote:Op donderdag 25 januari 2007 13:11 schreef pkeijsers het volgende:
[..]
Blerick is ook gewoon overbodig, in de Maas duwen dat station.. Is de trein vanuit Venlo net op gang, moet ie daar weer stoppen...![]()
Laatst was Veolia op tijd in Roermond, had de intercity vertragingquote:Op donderdag 25 januari 2007 13:14 schreef ReisT het volgende:
[..]
Als die vertraging de schuld is van een andere vervoerder, krijg je niks terug van NS...
Krijg je dan wel wat van de andere vervoerder? En als dat niet het geval is, kan iemand van de overheid ons dan vertellen waarom de aanbesteding van deze lijn gedaan is zonder een geld terug bij vertragingen clausule?quote:Op donderdag 25 januari 2007 13:14 schreef ReisT het volgende:
[..]
Als die vertraging de schuld is van een andere vervoerder, krijg je niks terug van NS...
Omdat het moest van 'europa'. Ze willen hier ook de hele HTM op straat zetten om dat opnieuw openbaar aan te besteden.quote:Op donderdag 25 januari 2007 13:34 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Krijg je dan wel wat van de andere vervoerder? En als dat niet het geval is, kan iemand van de overheid ons dan vertellen waarom de aanbesteding van deze lijn gedaan is zonder een geld terug bij vertragingen clausule?
Dat is niet waar.quote:Op donderdag 25 januari 2007 22:33 schreef Fixers het volgende:
[..]
Omdat het moest van 'europa'. Ze willen hier ook de hele HTM op straat zetten om dat opnieuw openbaar aan te besteden.
Veolia is BBA, al een behoorlijk aantal jaren.quote:Op donderdag 25 januari 2007 12:32 schreef seeya_40 het volgende:
Mag ik ook alleen op de Veolia kotsen? Nu de BBA in Den Bosch is overgenomen is het vreselijk. De bussen rijden nog minder op tijd. Ook rijden er veeeeel oudere bussen (oude RET-bussen) die echt afgrijselijk zijn. Bij de helft doet de lichtbak het niet, of heel slecht.
Nee, Veolia heeft het voor mij afgedaan. Zeker door de stomme dienstregeling van ze. Als ik vanuit Utrecht kom moet ik soms bijna een half uur wachten op een bus naar Vught. Zucht!!
quote:"De stoptrein naar Nijmegen komt over ongeveer 3 minuten binnen"
Dat Blerick eruit is vind ik prima, die 10 mensen die gebruik maakten van dat station kunnen net zo goed even de brug over wandelen naar station Venlo 300m verder.quote:Op donderdag 25 januari 2007 12:44 schreef Xbox_360 het volgende:
Tja.. Blerick was(/is?) doodleuk uit de dienstregeling gehaald vanwege de niet al te snelle Wadlopertjes. De Buffels konden wel harder, maar toch was er constant vertraging![]()
Ga eens werkenquote:Op vrijdag 26 januari 2007 10:43 schreef ijsmeis het volgende:
In Boxmeer werd het door de NS áltijd omgeroepen.
Er is een verschil tussen een (gedwongen) reorganisatie en de volstrekt onzinnige openbare aanbestedingswoede die er nu gaande is. Op de meeste tracjecten is het spoor (maaslijn, friesland-groningen) er niet bepaald beter op geworden nu er andere vervoerders rijden.quote:Op donderdag 25 januari 2007 23:03 schreef MREn het volgende:
[..]
Dat is niet waar.
Wegens belangenvertrengeling mag een HTM die volledig eigendom is van de stadsregio Haaglanden (of de gemeente Den Haag) niet meedingen naar concessies die uit worden geschreven door diezelfde stadsregio, daar is niets lastigs aan.
Vrij terecht ook nog eens omdat de gemeentelijke vervoerbedrijven enorm inefficiënt zijn, een chauffeur bij de RET zit gemiddeld een uurtje of 15 per week achter het stuur. Als Connexxion die zelfde chauffeur 30 uur per week achter het stuur heeft, lijkt het me vrij logisch dat zij dan de beoogde dienst voor minder geld kunnen uitvoeren.
In Cuijk niet dan moet je geluk hebben net zoals het altijd spannend is of je wel of niet nog in kan stappenquote:Op vrijdag 26 januari 2007 10:43 schreef ijsmeis het volgende:
In Boxmeer werd het door de NS áltijd omgeroepen.
Ja, als bij Cuijk de mensen zie die er gewoon niet inpassen, heb ik wel een beetje medelijde met zequote:Op vrijdag 26 januari 2007 11:26 schreef Virus het volgende:
[..]
In Cuijk niet dan moet je geluk hebben net zoals het altijd spannend is of je wel of niet nog in kan stappen
Ik heb ook medelijden met mezelf wanneer ik in Cuijk niet in kan stappenquote:Op vrijdag 26 januari 2007 11:36 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Ja, als bij Cuijk de mensen zie die er gewoon niet inpassen, heb ik wel een beetje medelijde met ze![]()
Waar moet jij reizen dan?quote:Op vrijdag 26 januari 2007 12:52 schreef Peterselieman het volgende:
Medelijden met jezelf hebben is wel heel erg
zal wel komen door dat t gewicht anders verdeelt isquote:Op vrijdag 26 januari 2007 13:28 schreef Peterselieman het volgende:
Zeker. Vanmiddag moet ik weer met de wadsloper van Groningen naar Leeuwarden. Op hetzelfde traject rijden ook buffels en GTW'tjes, maar alleen op voor mij ongunstige tijden, zodat ik ook veroordeeld ben tot de wadloper. Na zoveel jaren met die trein gereisd te hebben, kan ik die paar extra maanden nog wel wachten op de GTW. De GTW is op Leeuwarden - Groningen niet erg comfortabel moet ik toegeven. Het spoor op het dubbelsporig deel van het traject is niet recht genoeg voor de stellen
Nog even een reactie op deze post: als er stroomstoringen zijn als gevolg van storm hebben diesellijnen daar wel degelijk last van: seinen en wissels, namelijk.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 14:34 schreef Sheepcidus het volgende:
Waarom viel die trein eigenlijk vrijdag uit? Ze hebben toch geen bovenleiding dus dan had je minder last van die storm, of niet.
Thanksquote:Op vrijdag 26 januari 2007 13:34 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Nog even een reactie op deze post: als er stroomstoringen zijn als gevolg van storm hebben diesellijnen daar wel degelijk last van: seinen en wissels, namelijk.
Trouwens, mooie OP
Op de dag na de storm?quote:Op vrijdag 26 januari 2007 13:43 schreef Peterselieman het volgende:
Ze waren denk ik bang dat de bussen van de weg zouden waaien
Connexxion is ook tot 20:45 blijven rijden hier :wquote:Op vrijdag 26 januari 2007 13:52 schreef Peterselieman het volgende:
Daar had ik overheen gelezen. Maar tijdens de storm heeft er in Nederland vrijwel geen openbaar vervoer gereden, behalve de bussen van Arriva![]()
Hier zitten ze ook vol alleen is er wel nog altijd een zitplaatsquote:Op vrijdag 26 januari 2007 18:27 schreef Xbox_360 het volgende:
Wees dan maar blij dat je niet op de Maaslijn hoeft te reizenDie ellendige treinen zitten bijna altijd vol.
Gister viel er in Heerlen ook een trein uit. Hij stond bovenop een overweg en kwam ook niet verderquote:Verder vallen er wel erg vaak treinen uit vanwege het zoveelste mankement aan de moderne lightrails![]()
Hier zitten ze in de ochtendspits meestal zodanig vol dat sommige mensen er gewoon niet meer in passenquote:Op vrijdag 26 januari 2007 18:42 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Hier zitten ze ook vol alleen is er wel nog altijd een zitplaats
[..]
Gister viel er in Heerlen ook een trein uit. Hij stond bovenop een overweg en kwam ook niet verder. En da's de enige uitval die ik meegemaakt heb
En respect voor je OP
Connexxion heeft hier ook de hele dag (stipt) gereden.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 13:52 schreef Peterselieman het volgende:
Daar had ik overheen gelezen. Maar tijdens de storm heeft er in Nederland vrijwel geen openbaar vervoer gereden, behalve de bussen van Arriva![]()
Had de overheid maar net zoveel met ons te doenquote:Op maandag 29 januari 2007 19:38 schreef Nuna het volgende:
Hm, toen ik vanochtend in Nijmegen uitstapte zag ik ook zo'n Veolia trein, bomvol natuurlijk. Serieus, ik heb het met jullie te doen.
"There is no Limburg". Ontkenning. Werkt prima!quote:Op maandag 29 januari 2007 19:51 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Had de overheid maar net zoveel met ons te doen![]()
Maaslijn loopt ooke een stukje door Noord-brabantquote:Op maandag 29 januari 2007 20:17 schreef Q. het volgende:
[..]
"There is no Limburg". Ontkenning. Werkt prima!
Ik moet 5 dagen in de week braklopenquote:Op maandag 12 februari 2007 10:02 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Vrijdag weer met een braklopertje treinen op de Maaslijn, woehoe!
Ze hebben in Cuijk trouwens de 11-kroegen tocht, mocht je interesse hebbenquote:Op maandag 12 februari 2007 19:17 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Vrienden van me wonen daar, kom ik als Harderwieker maar een weekje carnaval vieren
Je kunt ook naar het pittoreske Oldenzaal gaanquote:Op maandag 12 februari 2007 19:22 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Ik volg hun wel. En hoezo offtopic, als ik carnaval wil vieren moet ik met de Maaslijn en die is $*@(@(@
Zo, weer ontopic!
Lol, daar heb ik (nog) niks van gemerkt. Dit betekent natuurlijk weer een treinstel minder?quote:Op maandag 12 februari 2007 19:32 schreef Wouser het volgende:
Whehehe gewoon echt te chic vandaag... Ik had vandaag hertentamen... Ik gister zo tegen me moeder, ja kun je moet brengen naar Venlo, want zometeen is er weer iets met de maaslijn... En vandaagnet alsof ik het heb afgeroepen ramt een Veolia trein een auto die stilstond op de spoorwegovergang of iets dergelijks... had ik even geluk
Ik plan m'n rijles als het kan dat ik na school begin met lessen zodat ik niet met de trein hoefquote:Op maandag 12 februari 2007 19:32 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Jup, als het goed is heb je me al in dat andere topic voorbij zien komen
Dus ben helaas nog afhankelijk van der zug
Thanksquote:Op maandag 12 februari 2007 19:40 schreef Crazykill het volgende:
Damn, wat een OP (voor een KLB topic)
Over fucking vol gesproken. Vrees dat ik vrijdag eind van de middag in Nijmegen aankom. Spits!quote:Op maandag 12 februari 2007 19:40 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Ik plan m'n rijles als het kan dat ik na school begin met lessen zodat ik niet met de trein hoefMaarja, die ene keer dát er even niks anders op zit dan met de trein terug, zit die natuurlijk f*cking vol en kan ik een half uur wachten
![]()
Bij centraal kan je er (min of meer) nog wel in. Heyendaal wordt al lastigerquote:Op maandag 12 februari 2007 20:17 schreef PartyAnimal87 het volgende:
[..]
Over fucking vol gesproken. Vrees dat ik vrijdag eind van de middag in Nijmegen aankom. Spits!![]()
En dan nog wat van die 'poo-spray' ofzo meenemenquote:Op maandag 12 februari 2007 20:34 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Misschien dat de rest van de week niet douchen wel helpt. Dat niemand bij me wil staan/zitten
Mijn broertje zei dat ie vandaag in een trein zat van 6 treinstellen lang. Hij zag daartussen ook een treinstel wat getatoeëerd was met NoordNed logo's.quote:Op maandag 12 februari 2007 20:36 schreef Peterselieman het volgende:
Na al die ongelukken op de maaslijn is er voor jullie ook nog goed nieuws. Wadloper 3225 is in het zuiden des lands gearriveerd, compleet met NoordNed logo's![]()
noordned rulez blijkt maar weer :pquote:Op maandag 12 februari 2007 22:28 schreef Peterselieman het volgende:
En dat terwijl NoordNed al sinds 11 december 2005 niet meer bestaat![]()
En ook de 3207 rijdt er inmiddels rond en ook met NN logo'squote:Op maandag 12 februari 2007 20:36 schreef Peterselieman het volgende:
Na al die ongelukken op de maaslijn is er voor jullie ook nog goed nieuws. Wadloper 3225 is in het zuiden des lands gearriveerd, compleet met NoordNed logo's![]()
Het klinkt wel goed. Op de noordelijke dieseltrajecten komen we niet verder dan stoptreinen en op Leeuwarden-Groningen nog een sneltrein.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 14:27 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Afgelopen weekend voor het eerst in een Veolia trein gezeten en geen enkel probleem.
Alleen een beetje jammer dat ze die kleine stoptreintjes als intercity op de borden aageven.
Echte ongelukken zijn er nog niet geweest gelukkig, alleen overvolle, uitgevallen treinen en veel, heel veel vertragingen.quote:Op maandag 12 februari 2007 20:36 schreef Peterselieman het volgende:
Na al die ongelukken op de maaslijn is er voor jullie ook nog goed nieuws. Wadloper 3225 is in het zuiden des lands gearriveerd, compleet met NoordNed logo's![]()
Nog maar een toevoeging dan. Ook de 3226 is naar het zuiden gereisd.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 14:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En ook de 3207 rijdt er inmiddels rond en ook met NN logo's![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |