abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45520692
Veolia? Is dat lekker?
Nou.. nee. Veolia is een Franse vervoersmaatschappij die zowat al het trein- en busvervoer heeft overgenomen in Limburg (en een stukje van Noord-Brabant). Provinie Limburg heeft de aanbesteding van het openbaar vervoer doorgezet.

Duidelijk, maar waarom is het aanbesteed?
Waarom het busvervoer is aanbesteed? Geen idee. De Maaslijn (Nijmegen - Roermond) en de Heuvellandlijn (Maastricht Randwyck - Kerkrade Centrum) zijn aanbesteed omdat de NS de lijntjes niet rendabel genoeg vond.

Dus je bent van de NS af? Heerlijk toch?
Alweer fout. Veolia had nog geen treinstellen bij de overname van de twee lijnen. Deze zijn nu in de maak, maar komen waarschijnlijk pas oktober 2007 te rijden. Eigenlijk hoort de NS een nieuwe vervoerder te helpen voor een soepele overname. Het was de bedoeling dat ze hun treinstellen uit zouden huren aan Veolia totdat de nieuwe treinen er waren. De NS heeft Veolia een aanbod gedaan om de treinstellen te huren voor 10 jaar en niet minder, terwijl ze over een jaar nieuwe treinen hebben.

Wat voor een treinen zouden er gaan rijden dan?
Totdat de nieuwe treinen er zouden zijn, had men gerekend op deze treinstellen:

Beter bekend als de Buffel. Deze treinstellen hebben tot 10 december 2006 (dus tot de nieuwe dienstregeling) op de Maaslijn gereden.

Veolia beloofde vanaf die datum deze treinen:


Splinternieuwe treinen met meer zitplek en comfort voor de reiziger. En in tegenstelling tot de Buffel: AIRCO!! De treinen worden Stadler GTW of Spurts genoemd.

Wat rijdt er nu dan?
We kunnen nog enigzins van geluk spreken (alhoewel..) dat Noordned hun oude, afgedankte treinstellen afstaat aan ons. Aanschouw.. onze moderne lightrails..

Beter bekend als Wadlopers

MAUWHAHAHA PWND!!
Hou je bek

Sorry Moeten jullie het daar nou echt mee doen?
Voorlopig wel. Er zijn ook extra bussen ingezet in de ochtend- en middagspits tussen Venray en Nijmegen vanwege het materiaaltekort (te weinig wadlopers). We hebben netjes een busrooster gekregen. Echt punctueel zijn de bussen niet echt te noemen. Het zijn wel reis/touringbussen. Ze zijn wel warm en comfortabel. Verder zit er bijna niemand in, tenzij de treinen niet rijden.

Maar wat is nou echt het probleem met die treinen behalve dat ze er niet uitzien?
Ze zijn al zo'n kwart eeuw oud en vallen dankzij achterstallig onderhoud regelmatig uit. Ze waren eigenlijk rijp voor de sloop, maar dankzij Veolia zijn ze nog net gered. Verder trekken ze verschrikkelijk traag op, terwijl je de motor praktisch constant touren hoort maken. Ze zijn dus ook nog lawaaiig en stinken naar diesel. Ze kunnen maar 100 km/h, wat eigenlijk veel te weinig is voor de dienstregeling, die rekening houdt met snelheden van 120 km/h. Daarom is besloten om ongeveer een jaar lang geen treinen op station Blerick te laten stoppen. De stoelen zitten niet echt lekker, al zijn er nog redelijk wat zitplekken per coupé. De raampjes kunnen maar zo'n centimeter of 30 open en de treinen hebben natuurlijk geen airco, dus dat wordt nog leuk in de zomer.

Lekker geregeld allemaal Besteed de media daar geen aandacht aan ofzo?
De tweede dag van de nieuwe dienstregeling was één en al ellende. Dit stond uitgebreid in de Gelderlander. Op het nieuws hoorde je alleen maar: "De nieuwe dienstregeling is goed van start gegaan." Laatst was er op het nieuws dat mensen in de trein van Den Haag naar weetikveelwaar het benauwd kregen omdat het zo druk was in de trein. Dat is bij ons al zo vaak gebeurd, maar daar hoor je niks van. Sterker nog, één keer was het zo benauwd dat er 4 mensen zijn flauwgevallen binnen 20 minuten.

Zijn er nog foto's van de eerste maandag van de nieuwe dienstregeling?



Aan wie is dit allemaal te danken?
Provincie Limburg voor het aanbesteden van de Maaslijn en de Heuvellandlijn.
Veolia voor het beloven van treinstellen die er niet zijn.
De NS voor het niet fatsoenlijk helpen van Veolia bij de overname van de twee lijnen.

Verder nog klachten?
Ja, de belabberde informatievoorziening. De infopalen zijn weggehaald en vanochtend bijvoorbeeld werd er niks omgeroepen. Ik wilde voor de zekerheid nog met de bus van 7:00 vanwege de storm. Deze is nooit op komen dagen. De trein van half 8 reed niet en iets na half 8 kwam er eindelijk één bus. Genoeg voor iedereen uit Boxmeer, maar in Cuijk konden er maar net 5 man bij, de rest moest maar met de volgende bus. 6 uur m'n nest uit, kwart over 9 op school (Boxmeer - Arnhem). Dankzij de storm zijn er ook nog één of twee treinstellen beschadigd geraakt. Nog minder treinstellen dus.

Mischien nog een klein lichtpuntje?
Vanaf maart komen er als het goed is 17 treinstellen bij, waardoor er dan al een kwartierdienst mogeljik zou moeten zijn tussen Boxmeer en Nijmegen.

Overige links:
Wordt het OOIT nog wat met de Maaslijn? (Nijmegen-Roermond) (Deel 1 van dit topic)
Officiele Veolia-website

[ Bericht 0% gewijzigd door Xbox_360 op 20-01-2007 23:52:50 ]
  vrijdag 19 januari 2007 @ 22:55:37 #2
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_45520714
Die OP
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_45520763
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 22:55 schreef Biogarde het volgende:
Die OP
Thanks
  vrijdag 19 januari 2007 @ 23:05:25 #4
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_45521032
Die foto van de wadloper in de OP is van mij
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_45521099
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 23:05 schreef Klonk het volgende:
Die foto van de wadloper in de OP is van mij
Die groene? Ja ik heb em ook uit een ander topic geript, vond het wel een goeie foto
  vrijdag 19 januari 2007 @ 23:09:42 #6
11102 knep
Mountainfreak
pi_45521168
Wat een OP voor zo'n topic
  vrijdag 19 januari 2007 @ 23:09:48 #7
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_45521173
hij is ook goed
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_45521445
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 23:09 schreef knep het volgende:
Wat een OP voor zo'n topic
Dank u
  vrijdag 19 januari 2007 @ 23:18:40 #9
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_45521464
Ze gebruiken gelukkig andere treinstellen in Zuid Limburg. Niet dat ik vaak met de trein ga, maar als ik ga dan wil ik niet in een fucking wadloper zitten.

Edit:

Deze dus. Niet echt hypermodern, maar beter dan die wadlopers
Horrible Cunt!
pi_45521512
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 23:18 schreef tong_poh het volgende:
Ze gebruiken gelukkig andere treinstellen in Zuid Limburg. Niet dat ik vaak met de trein ga, maar als ik ga dan wil in niet in een fucking wadloper zitten.
Arme jonge toch Ik zit er zowat dagelijks in. Welke treinen rijden er dan in Zuid-Limburg, ik dacht ook gewoon wadlopers?
  vrijdag 19 januari 2007 @ 23:21:57 #11
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_45521578
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 23:20 schreef Xbox_360 het volgende:

[..]

Arme jonge toch Ik zit er zowat dagelijks in. Welke treinen rijden er dan in Zuid-Limburg, ik dacht ook gewoon wadlopers?
Zie mijn edit hierboven
Horrible Cunt!
pi_45521798
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 23:21 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Zie mijn edit hierboven
Waarom zette ze die treine dan niet op de Maaslijn in? Of zijn daar nog minder treinstellen van?
  vrijdag 19 januari 2007 @ 23:33:24 #13
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_45522023
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 23:27 schreef Xbox_360 het volgende:

[..]

Waarom zette ze die treine dan niet op de Maaslijn in? Of zijn daar nog minder treinstellen van?
Ik heb eigenlijk geen idee. Ik heb wel het flauw idee dat er van deze maar 4 of 5 zijn. Maar misschien dat iemand anders er meer van weet.
Horrible Cunt!
pi_45522102
Het idee van die Fransen om er een 15 minutendienst van te maken vind ik zelf niet slecht.
Het is op het traject Heerlen - Maastricht wel redelijk goed uitgepakt.
  Moderator vrijdag 19 januari 2007 @ 23:35:27 #16
18653 crew  D.
pi_45522111
Ik ga al jááááren niet meer met de trein, maar toen ik voor de spoorbomen stond te wachten en er zo'n Veolia geval voorbij kwam had ik het toch wel te doen met de OV'ers.
Ik zie idd wel veel meer bussen rondrijden (en nieuwe haltes ontstaan) dus dat is er al op vooruit gegaan.
pi_45522229
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 23:35 schreef D.Rose het volgende:
Ik ga al jááááren niet meer met de trein, maar toen ik voor de spoorbomen stond te wachten en er zo'n Veolia geval voorbij kwam had ik het toch wel te doen met de OV'ers.
Ik zie idd wel veel meer bussen rondrijden (en nieuwe haltes ontstaan) dus dat is er al op vooruit gegaan.
Meer bussen, meer stress, strakker schema, grotere puinhoop.
pi_45522310
Gelukkig zit ik op het traject Heerlen - Sittard of Maastricht - Sittard .
pi_45522339
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 23:38 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Meer bussen, meer stress, strakker schema, grotere puinhoop.
Als er éénmaal genoeg treinstellen zijn, zodat ze de bussen kunnen schrappen, zal het denk ik al een stuk beter lopen. Alleen nog even hopen dat ze in de zomer de bussen wel weer inzetten, daar zit tenminste airco in (denk ik)
  zaterdag 20 januari 2007 @ 00:08:16 #20
11102 knep
Mountainfreak
pi_45523106
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 23:27 schreef Xbox_360 het volgende:

[..]

Waarom zette ze die treine dan niet op de Maaslijn in? Of zijn daar nog minder treinstellen van?
Misschien zijn er niet zoveel van die diesel hondenkoppen?
pi_45523397
De maaslijn, is die niet gedeeltelijk smalspoor of zo?
pi_45523480
VEOLIA, KRIJG EEUWIGDURENDE JEUK AAN JE LINKERTEEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1111

Vandaag ook weer een uurtje langer erovergedaan om naar mn ouders te komen.

En ik kom nu eigenlijk standaard te laat op school
Aids.
pi_45523558
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 23:18 schreef tong_poh het volgende:
Ze gebruiken gelukkig andere treinstellen in Zuid Limburg. Niet dat ik vaak met de trein ga, maar als ik ga dan wil ik niet in een fucking wadloper zitten.

Edit: [afbeelding]

Deze dus. Niet echt hypermodern, maar beter dan die wadlopers
Twintig jaar ouder en ook niet bijster betrouwbaar meer.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  zaterdag 20 januari 2007 @ 00:27:14 #24
11102 knep
Mountainfreak
pi_45523611
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 00:19 schreef Toffe_Ellende het volgende:
De maaslijn, is die niet gedeeltelijk smalspoor of zo?
Neuh, alleen grotendeels zonder bovenleiding.
pi_45523741
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 00:19 schreef Toffe_Ellende het volgende:
De maaslijn, is die niet gedeeltelijk smalspoor of zo?
Ja. Smalspoor en er ontbreken stroomdraadjes boven de rails. Wat weer uitval scheelt wanneer mensen koper willen stelen, echter kunnen er wel maar weinig soorten treinen rijden.

Edit: Ik bedoelde dus enkelspoor :$
pi_45523769
Goed topic! Echt wat een kuttreintje ! Ik moet er tegenwoordig soms mee van Nijmegen naar Venray reizen
pi_45523860
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 00:33 schreef Boschkabouter het volgende:

[..]

Edit: Ik bedoelde dus enkelspoor :$
Ik ook Blijkbaar wat termen door elkaar gemikt na het zien van Railaway
pi_45524042
De Maaslijn-formule:
Enkelspoor - bovenleiding = ellende
  zaterdag 20 januari 2007 @ 01:01:04 #29
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_45524327
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 00:25 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Twintig jaar ouder en ook niet bijster betrouwbaar meer.
Niet echt top nee, maar zoals ik al zei het is beter dan die wadlopers. ik zit op zich toch wel redelijk. Maar ik moet eerlijk zijn. ik vermijd de trein als ik kan. ik gebruik hem alleen eigenlijk als ik ergens ga zuipen.
Horrible Cunt!
pi_45524403
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 01:01 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Niet echt top nee, maar zoals ik al zei het is beter dan die wadlopers. ik zit op zich toch wel redelijk. Maar ik moet eerlijk zijn. ik vermijd de trein als ik kan. ik gebruik hem alleen eigenlijk als ik ergens ga zuipen.
Oh, zie nu pas dat het om de elektrische variant gaat. En die zijn op zich nog wel heel redelijk ja.

Jammer dat ze op de Maaslijn alleen tussen Venlo en Blérick kunnen rijden (en een stukje in Nijmegen en Roermond )
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_45524503
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 01:05 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Oh, zie nu pas dat het om de elektrische variant gaat. En die zijn op zich nog wel heel redelijk ja.

Jammer dat ze op de Maaslijn alleen tussen Venlo en Blérick kunnen rijden (en een stukje in Nijmegen en Roermond )
Het wordt tijd voor stroomdraden boven de gehele maaslijn
  zaterdag 20 januari 2007 @ 01:12:39 #32
11102 knep
Mountainfreak
pi_45524535
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 01:11 schreef Xbox_360 het volgende:

[..]

Het wordt tijd voor stroomdraden boven de gehele maaslijn
Nog een vergelijking:

Niet rendabel volgens NS =/= bovenleiding

pi_45525144
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 01:12 schreef knep het volgende:

[..]

Nog een vergelijking:

Niet rendabel volgens NS =/= bovenleiding

MAAR IK WIL EEN BOVENLEIDING
  zaterdag 20 januari 2007 @ 01:53:37 #34
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_45525278
Ah ok, ik begreep niet dat er geen bovenleidingen zijn. Wat een derde wereld gedoe daar. Wordt tijd dat ze er wat aan doen.
Horrible Cunt!
  zaterdag 20 januari 2007 @ 01:54:39 #35
11102 knep
Mountainfreak
pi_45525297
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 01:47 schreef Xbox_360 het volgende:

[..]

MAAR IK WIL EEN BOVENLEIDING
Jat dan koper op andere trajecten!
pi_45525324
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 01:54 schreef knep het volgende:

[..]

Jat dan koper op andere trajecten!
Ja, en bij voorkeur uit ergens uit de randstad daar hebben ze het zo goed.. die kunnen wel wat missen
  zaterdag 20 januari 2007 @ 01:59:28 #37
11102 knep
Mountainfreak
pi_45525373
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 01:56 schreef Xbox_360 het volgende:

[..]

Ja, en bij voorkeur uit ergens uit de randstad daar hebben ze het zo goed.. die kunnen wel wat missen
Ga je gang
pi_45525744
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 01:59 schreef knep het volgende:

[..]

Ga je gang
Eerst even slapen
  Moderator zaterdag 20 januari 2007 @ 10:55:32 #39
18653 crew  D.
pi_45528156
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 23:38 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Meer bussen, meer stress, strakker schema, grotere puinhoop.
Ik had het over stadsbussen, en dat die nu door wijken rijden waar voorheen geen bus reed.
Over de treinvervangende bussen weet ik niets
pi_45528676


wees blij dat je geen PLAN U hebt
die vallen nog meer uit
pi_45530913
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 10:55 schreef D.Rose het volgende:

[..]

Ik had het over stadsbussen, en dat die nu door wijken rijden waar voorheen geen bus reed.
Over de treinvervangende bussen weet ik niets
Heb het ook over stadsbussen. Heb je het nieuws niet gevolgd? Ze mogen nu frequenter rijden en op plaatsen waar vroeger geen bus kwam, de tijdsdruk is door het strakkere schema enorm geworden.
  Moderator zaterdag 20 januari 2007 @ 13:07:35 #42
18653 crew  D.
pi_45530988
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 13:04 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Heb het ook over stadsbussen. Heb je het nieuws niet gevolgd?
Ik volg het nieuws wel, maar hierover nog niets gelezen/gehoord
pi_45531032
stadsbussen in m'tricht waren ook lekker ontregeld door veolia. de lijn richting de wijk van mn ouders was voorheen de beste en nu de slechtste ofzo alles vet te laat.
nu hebben ze alles drastisch omgegooid en is t wel iets verbeterd.
qua treinverkeer heb ik gelukkig niet met veolia te maken
Too much is never enough!
pi_45531782
Tussen Nijmegen en Arnhem rijden best veel van die hondenkoppen (plan U, plan V, plan weet ik veel wat) en daar zit ik liever in dan in die wadlopers, die rijden tenminste door
pi_45531910
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 13:40 schreef Xbox_360 het volgende:
Tussen Nijmegen en Arnhem rijden best veel van die hondenkoppen (plan U, plan V, plan weet ik veel wat) en daar zit ik liever in dan in die wadlopers, die rijden tenminste door
hondekoppen bestaan niet meer echt (ja de 386 en de 766 maar die zijn niet in dienst )

Plan U is ook buitendienst, ( museum stellen daar gelaten )

Plan V / T houd je over en dat zijn geen hondekoppen, en ik mag strax naar nijmegen dus ff kijken als ik een maasloper op mn lens krijg
pi_45532597
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 23:18 schreef tong_poh het volgende:
Ze gebruiken gelukkig andere treinstellen in Zuid Limburg. Niet dat ik vaak met de trein ga, maar als ik ga dan wil ik niet in een fucking wadloper zitten.

Edit: [afbeelding]

Deze dus. Niet echt hypermodern, maar beter dan die wadlopers
Deze reden er ook al sinds NS op de Heuvellijn was, en reden er geen Buffels daar (op de lijn Maastricht Randdinges - Kerkrade Centrum)
  zaterdag 20 januari 2007 @ 14:21:28 #47
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_45532598
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 13:46 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]


Plan V / T houd je over en dat zijn geen hondekoppen,
Die heten volgens mij apekoppen.
Horrible Cunt!
pi_45532737
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 14:21 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Die heten volgens mij apekoppen.
zo worden ze wel eens genoemd ja
  zaterdag 20 januari 2007 @ 14:34:52 #49
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_45532889
Waarom viel die trein eigenlijk vrijdag uit? Ze hebben toch geen bovenleiding dus dan had je minder last van die storm, of niet.
Were making, were making!
Radio Soulwax!
pi_45533088
bomen op de rails waarschijnlijk?
Too much is never enough!
pi_45543858
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 14:34 schreef Sheepcidus het volgende:
Waarom viel die trein eigenlijk vrijdag uit? Ze hebben toch geen bovenleiding dus dan had je minder last van die storm, of niet.
De machinist vond de wind eng.
pi_45548308
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 14:21 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Deze reden er ook al sinds NS op de Heuvellijn was, en reden er geen Buffels daar (op de lijn Maastricht Randdinges - Kerkrade Centrum)
Heb net de OP aangepast
  Redactie Frontpage maandag 22 januari 2007 @ 08:15:27 #53
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_45570373
Wat een ramp hee. Laten ze eerst zonder reden de trein van 16.00 uitvallen, staat het hele fucking perron vol komen ze met een tweebaks mini Wadlopertje aanzetten.

Wat een stinkdingen!
pi_45570563
een vriendin van me reist elk weekend tussen roermond en nijmegen en die heeft nooit last van iets gehad geluk gehad zeker
Too much is never enough!
pi_45571106
wat ben ik blij dat ik met de auto ga en al zeker 2 jaar niet meer in de buurt van een trein ben geweest. Ik heb met jullie te doen.
Succes
Overal hangt een prijskaartje aan, behalve aan het prijskaartje
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=qH1uo4UcPl4[/youtube]
pi_45572920
quote:
Op maandag 22 januari 2007 08:15 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Wat een ramp hee. Laten ze eerst zonder reden de trein van 16.00 uitvallen, staat het hele fucking perron vol komen ze met een tweebaks mini Wadlopertje aanzetten.

Wat een stinkdingen!
Daarom ga ik in de spits ook praktisch altijd met de bus, daar zit bijna niemand in
  Redactie Frontpage maandag 22 januari 2007 @ 11:08:32 #57
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_45573140
Spits op zaterdag?
pi_45573216
was zaterdag om rond 6u iig goed druk in de maasloper :-P gelukkig hoefde ik niet die kant uti
  maandag 22 januari 2007 @ 11:15:38 #59
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_45573312
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 13:46 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Plan V / T houd je over en dat zijn geen hondekoppen, en ik mag strax naar nijmegen dus ff kijken als ik een maasloper op mn lens krijg
Waarom zijn de zijruitjes van de locomotief van die dingen nu eigenlijk geblindeerd?
Vampire Romance O+
pi_45574354
quote:
Op maandag 22 januari 2007 11:15 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Waarom zijn de zijruitjes van de locomotief van die dingen nu eigenlijk geblindeerd?
dunno mischien niet nodig om glas te hebben en gevaarlijk?
  maandag 22 januari 2007 @ 13:55:52 #61
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_45578104
Vorige week had ik zelfs iets positiefs te melden over de maaslijn

Er reed toen op zaterdagnacht een nachttrein om 4 uur tussen Venray en Roermond... Ideaal om naar de Zenith of in Venlo op stap te gaan. Maar nu de Zenith dicht is, rijdt die ook niet meer
Don't let my username fool you...
pi_45578802
Kutlijn Zaterdag viel de trein van 17.02 uit. Kun je dus 30 min. op die harde stalen bankjes zitten te wachten op de volgende. Als ik op zondagavond reis mis ik ALTIJD de aansluiting op de intercity naar Maastricht/Heerlen, omdat de NS er een punt van maakt precies op tijd weg te rijden, al komt de stoptrein net binnen. Vroeger wachtten ze wel, de eikels.

Oja, Veolia heeft de tijden veranderd zodat mensen hun overstap halen (nergens terug te vinden welke tijden en welke overstap ze bedoelen.....). Nou ja, dan gaat de NS komend weekend maar lekker aan het spoor werken tussen Sittard en Roermond. En de bussen die ze dan inzetten vertrekken lekker LATER dan de intercity, zodat je in Roermond...juist.... je aansluiting mist en dus weer 30 minuten mag wachten.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_45580047
Goed alternatief op de auto he.. het openbaar vervoer
pi_45581447
Gisteravond stond ik op lijn 10 te wachten
Opeens kwam er zo een regiotaxi busje aan

Was de verkleinde versie zei die kerel
En hij reed langzaam joh
*Ik heb theorieboekje voor de gewone bus bij me dus onderweg kan ik leren*

Wat een raar persooneel hebben ze toch
pi_45600611
M'n broertje had vandaag de trein van half 11 uit Boxmeer, hij was pas om kwart over 11 in Nijmegen
pi_45601205
quote:
Op maandag 22 januari 2007 14:20 schreef Syrena het volgende:
Kutlijn Zaterdag viel de trein van 17.02 uit. Kun je dus 30 min. op die harde stalen bankjes zitten te wachten op de volgende. Als ik op zondagavond reis mis ik ALTIJD de aansluiting op de intercity naar Maastricht/Heerlen, omdat de NS er een punt van maakt precies op tijd weg te rijden, al komt de stoptrein net binnen. Vroeger wachtten ze wel, de eikels.

Oja, Veolia heeft de tijden veranderd zodat mensen hun overstap halen (nergens terug te vinden welke tijden en welke overstap ze bedoelen.....). Nou ja, dan gaat de NS komend weekend maar lekker aan het spoor werken tussen Sittard en Roermond. En de bussen die ze dan inzetten vertrekken lekker LATER dan de intercity, zodat je in Roermond...juist.... je aansluiting mist en dus weer 30 minuten mag wachten.
je wist toch wel dat de verschillende vervoerders NIET op elkaar wachten?
  dinsdag 23 januari 2007 @ 17:27:13 #67
49017 Reneuh
Met je hoof
pi_45602377
Ik heb speciaal reiskostenvergoeding bij mn stageadres aangevraagd zodat ik met de auto kan gaan in plaats met dat graf OV
I spoke proper England since I was a children.
pi_45602806
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 17:27 schreef Reneuh het volgende:
Ik heb speciaal reiskostenvergoeding bij mn stageadres aangevraagd zodat ik met de auto kan gaan in plaats met dat graf OV
Ik hoop dat ik fietsend naar m'n stage kan over een krap jaartje
pi_45603874
Hoe heten die treinen van Zutphen naar Nijmegen dan? Dat zijn ook van die oude dingen. Voor de nieuwe dienstregeling hadden we nog dubbeldekkers
pi_45604039
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 18:11 schreef Nuna het volgende:
Hoe heten die treinen van Zutphen naar Nijmegen dan? Dat zijn ook van die oude dingen. Voor de nieuwe dienstregeling hadden we nog dubbeldekkers
Plan V
  dinsdag 23 januari 2007 @ 18:26:33 #71
141482 Q.
JurassiQ
pi_45604365
Arme Limbo's.
For great justice!
pi_45606515
Liever Plan V dan die slome verrotte Wadlopers
pi_45606599
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 19:23 schreef Xbox_360 het volgende:
Liever Plan V dan die slome verrotte Wadlopers
jammer dat die plan V niet echt dienst kan doen op de Maaslijn
pi_45606795
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 19:25 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

jammer dat die plan V niet echt dienst kan doen op de Maaslijn
Ja weet ik Maar ik reis ook tussen Nijmegen en Arnhem, dus als ik uit de wadloper stap en in een Plan V trein voel ik me als God
pi_45607022
Ik gebruik de lijn bijna dagelijks, en niets dan ellende. Ben al twee keer op Heyendaal blijven staan omdat de trein in Nijmegen al volgepropt was... Voortaan pak ik in de spits vanuit Heyendaal de trein richting Nijmegen als ik daar op tijd voor ben, de enige manier dat je zeker weet dat je in de trein kan de andere kant op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')