Die groene?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:05 schreef Klonk het volgende:
Die foto van de wadloper in de OP is van mij
Arme jonge tochquote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:18 schreef tong_poh het volgende:
Ze gebruiken gelukkig andere treinstellen in Zuid Limburg. Niet dat ik vaak met de trein ga, maar als ik ga dan wil in niet in een fucking wadloper zitten.![]()
Zie mijn edit hierbovenquote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:20 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Arme jonge tochIk zit er zowat dagelijks in. Welke treinen rijden er dan in Zuid-Limburg, ik dacht ook gewoon wadlopers?
Waarom zette ze die treine dan niet op de Maaslijn in? Of zijn daar nog minder treinstellen van?quote:
Ik heb eigenlijk geen idee. Ik heb wel het flauw idee dat er van deze maar 4 of 5 zijn. Maar misschien dat iemand anders er meer van weet.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:27 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Waarom zette ze die treine dan niet op de Maaslijn in? Of zijn daar nog minder treinstellen van?
Meer bussen, meer stress, strakker schema, grotere puinhoop.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:35 schreef D.Rose het volgende:
Ik ga al jááááren niet meer met de trein, maar toen ik voor de spoorbomen stond te wachten en er zo'n Veolia geval voorbij kwam had ik het toch wel te doen met de OV'ers.
Ik zie idd wel veel meer bussen rondrijden (en nieuwe haltes ontstaan) dus dat is er al op vooruit gegaan.
Als er éénmaal genoeg treinstellen zijn, zodat ze de bussen kunnen schrappen, zal het denk ik al een stuk beter lopen. Alleen nog even hopen dat ze in de zomer de bussen wel weer inzetten, daar zit tenminste airco inquote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:38 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Meer bussen, meer stress, strakker schema, grotere puinhoop.
Misschien zijn er niet zoveel van die diesel hondenkoppen?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:27 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Waarom zette ze die treine dan niet op de Maaslijn in? Of zijn daar nog minder treinstellen van?
Twintig jaar ouder en ook niet bijster betrouwbaar meer.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:18 schreef tong_poh het volgende:
Ze gebruiken gelukkig andere treinstellen in Zuid Limburg. Niet dat ik vaak met de trein ga, maar als ik ga dan wil ik niet in een fucking wadloper zitten.![]()
Edit: [afbeelding]
Deze dus. Niet echt hypermodern, maar beter dan die wadlopers![]()
Neuh, alleen grotendeels zonder bovenleiding.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 00:19 schreef Toffe_Ellende het volgende:
De maaslijn, is die niet gedeeltelijk smalspoor of zo?
Ja. Smalspoor en er ontbreken stroomdraadjes boven de rails. Wat weer uitval scheelt wanneer mensen koper willen stelen, echter kunnen er wel maar weinig soorten treinen rijden.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 00:19 schreef Toffe_Ellende het volgende:
De maaslijn, is die niet gedeeltelijk smalspoor of zo?
Ik ookquote:Op zaterdag 20 januari 2007 00:33 schreef Boschkabouter het volgende:
[..]
Edit: Ik bedoelde dus enkelspoor :$
Niet echt top nee, maar zoals ik al zei het is beter dan die wadlopers. ik zit op zich toch wel redelijk. Maar ik moet eerlijk zijn. ik vermijd de trein als ik kan. ik gebruik hem alleen eigenlijk als ik ergens ga zuipen.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 00:25 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Twintig jaar ouder en ook niet bijster betrouwbaar meer.
Oh, zie nu pas dat het om de elektrische variant gaat. En die zijn op zich nog wel heel redelijk ja.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 01:01 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Niet echt top nee, maar zoals ik al zei het is beter dan die wadlopers. ik zit op zich toch wel redelijk. Maar ik moet eerlijk zijn. ik vermijd de trein als ik kan. ik gebruik hem alleen eigenlijk als ik ergens ga zuipen.
Het wordt tijd voor stroomdraden boven de gehele maaslijnquote:Op zaterdag 20 januari 2007 01:05 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Oh, zie nu pas dat het om de elektrische variant gaat. En die zijn op zich nog wel heel redelijk ja.
Jammer dat ze op de Maaslijn alleen tussen Venlo en Blérick kunnen rijden (en een stukje in Nijmegen en Roermond)
Nog een vergelijking:quote:Op zaterdag 20 januari 2007 01:11 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Het wordt tijd voor stroomdraden boven de gehele maaslijn![]()
MAAR IK WIL EEN BOVENLEIDINGquote:Op zaterdag 20 januari 2007 01:12 schreef knep het volgende:
[..]
Nog een vergelijking:
Niet rendabel volgens NS =/= bovenleiding
Ja, en bij voorkeur uit ergens uit de randstadquote:
Ga je gangquote:Op zaterdag 20 januari 2007 01:56 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Ja, en bij voorkeur uit ergens uit de randstaddaar hebben ze het zo goed.. die kunnen wel wat missen
Ik had het over stadsbussen, en dat die nu door wijken rijden waar voorheen geen bus reed.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:38 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Meer bussen, meer stress, strakker schema, grotere puinhoop.
Heb het ook over stadsbussen. Heb je het nieuws niet gevolgd? Ze mogen nu frequenter rijden en op plaatsen waar vroeger geen bus kwam, de tijdsdruk is door het strakkere schema enorm geworden.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 10:55 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Ik had het over stadsbussen, en dat die nu door wijken rijden waar voorheen geen bus reed.
Over de treinvervangende bussen weet ik niets
Ik volg het nieuws wel, maar hierover nog niets gelezen/gehoordquote:Op zaterdag 20 januari 2007 13:04 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Heb het ook over stadsbussen. Heb je het nieuws niet gevolgd?
hondekoppen bestaan niet meer echtquote:Op zaterdag 20 januari 2007 13:40 schreef Xbox_360 het volgende:
Tussen Nijmegen en Arnhem rijden best veel van die hondenkoppen (plan U, plan V, plan weet ik veel wat) en daar zit ik liever in dan in die wadlopers, die rijden tenminste door
Deze reden er ook al sinds NS op de Heuvellijn was, en reden er geen Buffels daar (op de lijn Maastricht Randdinges - Kerkrade Centrum)quote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:18 schreef tong_poh het volgende:
Ze gebruiken gelukkig andere treinstellen in Zuid Limburg. Niet dat ik vaak met de trein ga, maar als ik ga dan wil ik niet in een fucking wadloper zitten.![]()
Edit: [afbeelding]
Deze dus. Niet echt hypermodern, maar beter dan die wadlopers![]()
Die heten volgens mij apekoppen.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 13:46 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Plan V / T houd je over en dat zijn geen hondekoppen,
zo worden ze wel eens genoemd jaquote:Op zaterdag 20 januari 2007 14:21 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Die heten volgens mij apekoppen.
De machinist vond de wind eng.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 14:34 schreef Sheepcidus het volgende:
Waarom viel die trein eigenlijk vrijdag uit? Ze hebben toch geen bovenleiding dus dan had je minder last van die storm, of niet.
Heb net de OP aangepastquote:Op zaterdag 20 januari 2007 14:21 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Deze reden er ook al sinds NS op de Heuvellijn was, en reden er geen Buffels daar (op de lijn Maastricht Randdinges - Kerkrade Centrum)![]()
Daarom ga ik in de spits ook praktisch altijd met de bus, daar zit bijna niemand inquote:Op maandag 22 januari 2007 08:15 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Wat een ramp hee. Laten ze eerst zonder reden de trein van 16.00 uitvallen, staat het hele fucking perron vol komen ze met een tweebaks mini Wadlopertje aanzetten.
Wat een stinkdingen!
Waarom zijn de zijruitjes van de locomotief van die dingen nu eigenlijk geblindeerd?quote:Op zaterdag 20 januari 2007 13:46 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Plan V / T houd je over en dat zijn geen hondekoppen, en ik mag strax naar nijmegendus ff kijken als ik een maasloper op mn lens krijg
dunno mischien niet nodig om glas te hebben en gevaarlijk?quote:Op maandag 22 januari 2007 11:15 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Waarom zijn de zijruitjes van de locomotief van die dingen nu eigenlijk geblindeerd?
je wist toch wel dat de verschillende vervoerders NIET op elkaar wachten?quote:Op maandag 22 januari 2007 14:20 schreef Syrena het volgende:
KutlijnZaterdag viel de trein van 17.02 uit. Kun je dus 30 min. op die harde stalen bankjes zitten te wachten op de volgende. Als ik op zondagavond reis mis ik ALTIJD de aansluiting op de intercity naar Maastricht/Heerlen, omdat de NS er een punt van maakt precies op tijd weg te rijden, al komt de stoptrein net binnen. Vroeger wachtten ze wel, de eikels.
Oja, Veolia heeft de tijden veranderd zodat mensen hun overstap halen (nergens terug te vinden welke tijden en welke overstap ze bedoelen.....). Nou ja, dan gaat de NS komend weekend maar lekker aan het spoor werken tussen Sittard en Roermond. En de bussen die ze dan inzetten vertrekken lekker LATER dan de intercity, zodat je in Roermond...juist.... je aansluiting mist en dus weer 30 minuten mag wachten.
Ik hoop dat ik fietsend naar m'n stage kan over een krap jaartjequote:Op dinsdag 23 januari 2007 17:27 schreef Reneuh het volgende:
Ik heb speciaal reiskostenvergoeding bij mn stageadres aangevraagd zodat ik met de auto kan gaan in plaats met dat graf OV
Plan Vquote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:11 schreef Nuna het volgende:
Hoe heten die treinen van Zutphen naar Nijmegen dan? Dat zijn ook van die oude dingen. Voor de nieuwe dienstregeling hadden we nog dubbeldekkers
jammer dat die plan V niet echt dienst kan doen op de Maaslijnquote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:23 schreef Xbox_360 het volgende:
Liever Plan V dan die slome verrotte Wadlopers
Ja weet ikquote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:25 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
jammer dat die plan V niet echt dienst kan doen op de Maaslijn
Duwen!quote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:25 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
jammer dat die plan V niet echt dienst kan doen op de Maaslijn
Heyendaal is inderdaad een kutstationquote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:35 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik gebruik de lijn bijna dagelijks, en niets dan ellende. Ben al twee keer op Heyendaal blijven staan omdat de trein in Nijmegen al volgepropt was... Voortaan pak ik in de spits vanuit Heyendaal de trein richting Nijmegen als ik daar op tijd voor ben, de enige manier dat je zeker weet dat je in de trein kan de andere kant op.
Roep dat niet te snelquote:Op zaterdag 20 januari 2007 11:28 schreef Ou-Tannu het volgende:
[afbeelding]
wees blij dat je geen PLAN U hebt![]()
die vallen nog meer uit
Ja maar het kwam toch hard aanquote:Op dinsdag 23 januari 2007 16:52 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
je wist toch wel dat de verschillende vervoerders NIET op elkaar wachten?
OOH! TOF!!!! als ze plan u rijden ga ik zeker dat lijntje nog eens doenquote:Op dinsdag 23 januari 2007 20:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Roep dat niet te snel![]()
Wat dacht je hiervan?
http://stationzwolle.web-log.nl/
Wel degelijk Plan U op de Maaslijn volgens deze site
Maar goed, dat zal wel niet waar zijn. Waarschijnlijk is degene achter deze site niet geheel geïnformeerd. Mocht ik het niet bij het juiste eind hebben, dan is het ook goed.
Wadlopers krijgen jullie deze weken niet, omdat die in het noorden te nodig zijn![]()
Eerst zien, dan gelovenquote:Op dinsdag 23 januari 2007 21:52 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
OOH! TOF!!!! als ze plan u rijden ga ik zeker dat lijntje nog eens doen![]()
das lang zo tof niet :wquote:Op dinsdag 23 januari 2007 22:26 schreef Peterselieman het volgende:
Het is idd eerst zien dan geloven.
Als je Plan U wilt rijden, dan moet je de HIJSM even bellen wanneer ze weer een ritje hebben.
quote:Veolia was tien nieuwe bussen kwijt
Tien gloednieuwe bussen van vervoerder Veolia zijn enkele dagen zoek geweest. Ze zijn niet gestolen, maar bleken ergens anders dan gepland een dienstregeling te rijden. "Het was nogal chaotisch, waardoor we niet meer precies wisten waar alle 200 bussen zich bevonden," zegt Veolia-directeur De Beer. Inmiddels zijn alle bussen van een chip voorzien, waardoor Veolia precies weet waar alle bussen rijden.
Bron: L1 Teletekst, 16 januari 2007
Dat heeft niets met NS te maken maar met het ministerie van V&W dat de NS maar op één maatstaf beoordeelt: de (trein)punctualiteit, waardoor NS het minder goed goed als er een minuutje op overstappende reizigers wordt gewacht.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 21:19 schreef Syrena het volgende:
[..]
Ja maar het kwam toch hard aanStomme hoere-kut-NS.
NS huurt alleen maar ruimte op het spoor van het ministerie van V&W en doet er verder niets mee.quote:Op maandag 22 januari 2007 14:20 schreef Syrena het volgende:
Nou ja, dan gaat de NS komend weekend maar lekker aan het spoor werken tussen Sittard en Roermond. En de bussen die ze dan inzetten vertrekken lekker LATER dan de intercity, zodat je in Roermond...juist.... je aansluiting mist en dus weer 30 minuten mag wachten.
Het maakt voor mijn betoog ook geen reet uit WIE aan dat spoor aan het werken is of waarom.quote:Op woensdag 24 januari 2007 02:22 schreef MREn het volgende:
[..]
NS huurt alleen maar ruimte op het spoor van het ministerie van V&W en doet er verder niets mee.
De Syntus doet dat soms wel.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 16:52 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
je wist toch wel dat de verschillende vervoerders NIET op elkaar wachten?
Gek he? een dm90 mag ook 140quote:Op dinsdag 23 januari 2007 23:42 schreef Peterselieman het volgende:
En op Zwolle - Groningen waren ze niet over de stellen te spreken. Ze deden er op de stopper 10 minuten langer over dan de ICM. Ter vergelijk de DM'90 doet er slechts 2 minuten langer over dan de ICM op hetzelfde traject.
Ik heb ze tussen Nijmegen en Cuijk ook nog nooit gezien. Maar het schijnt dat er zo nu en dan wel controleurs rondlopen.quote:Op woensdag 24 januari 2007 09:14 schreef Syrena het volgende:
Oja, heeft iemand op het traject Roermond - Venlo al eens een conducteur van Veolia gezien?
buiten de spits dan?quote:Op woensdag 24 januari 2007 11:02 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Ik heb ze tussen Nijmegen en Cuijk ook nog nooit gezien. Maar het schijnt dat er zo nu en dan wel controleurs rondlopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |