't is mijn topicquote:Op dinsdag 13 februari 2007 21:19 schreef Q. het volgende:
Alleen klagen over Veolia hier ja, over school klagen doe je maar ergens anders.
Ach, de NS noemt de trein van Venlo naar Eindhoven (die op bijna alle tussengelegen stations stopt) ook intercity, de conducteurs daarentegen noemen het gewoon de stoptrein tot eindhoven..quote:Op dinsdag 13 februari 2007 14:27 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Afgelopen weekend voor het eerst in een Veolia trein gezeten en geen enkel probleem.
Alleen een beetje jammer dat ze die kleine stoptreintjes als intercity op de borden aageven.
quote:Op woensdag 14 februari 2007 14:21 schreef pkeijsers het volgende:
Een paar dagen geleden heeft veolivla eindelijk besloten om maar eens iets aan die oude hermes borden bij de bushaltes te doen.. Maar goed, ipv een ander bord of beter; gewoon simpelweg een veolia-sticker over het hermes logo te plakken, besluiten ze in al hun wijsheid er een gele zak met een levensgrote veolia-sticker overheen te trekken...![]()
Ik zag het jaquote:Op woensdag 14 februari 2007 14:21 schreef pkeijsers het volgende:
Een paar dagen geleden heeft veolivla eindelijk besloten om maar eens iets aan die oude hermes borden bij de bushaltes te doen.. Maar goed, ipv een ander bord of beter; gewoon simpelweg een veolia-sticker over het hermes logo te plakken, besluiten ze in al hun wijsheid er een gele zak met een levensgrote veolia-sticker overheen te trekken...![]()
denk je van de Intercity zwolle - leeuwarden? V.V die staat ook vaak genoeg als sneltrein, maar hij stopt WEL op ALLE tussen gelegen stations :pquote:Op woensdag 14 februari 2007 14:21 schreef pkeijsers het volgende:
Een paar dagen geleden heeft veolivla eindelijk besloten om maar eens iets aan die oude hermes borden bij de bushaltes te doen.. Maar goed, ipv een ander bord of beter; gewoon simpelweg een veolia-sticker over het hermes logo te plakken, besluiten ze in al hun wijsheid er een gele zak met een levensgrote veolia-sticker overheen te trekken...![]()
[..]
Ach, de NS noemt de trein van Venlo naar Eindhoven (die op bijna alle tussengelegen stations stopt) ook intercity, de conducteurs daarentegen noemen het gewoon de stoptrein tot eindhoven..![]()
kunnen ze auto's betalen dan? B)quote:Op woensdag 14 februari 2007 16:22 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ik zag het jaIk stond toen net in de buurt van een bushalte in Tegelen een frietje te eten, komt er een auto van Veolia aan, ladder eruit, mannetje klimt op die ladder en trekt er een zak overheen... Nee, dát ziet beter uit wil je zeggen?
Blijkbaar toch een Renault Mégane stationcar met Veolivla stickers erop...quote:Op woensdag 14 februari 2007 16:23 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
kunnen ze auto's betalen dan? B)
Ik snap ook niet waarom ze het onderscheid tussen IC en sneltrein weggelaten hebben.quote:Op woensdag 14 februari 2007 16:22 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
denk je van de Intercity zwolle - leeuwarden? V.V die staat ook vaak genoeg als sneltrein, maar hij stopt WEL op ALLE tussen gelegen stations :p
Bij sprinter denk ik aan snelheid..quote:Op woensdag 14 februari 2007 18:30 schreef Peterselieman het volgende:
Dat doen ze niet meer. De NS noemt in de toekomst de stoptreinen sprinter en de sneltreinen/intercity intercity.
Er rijden daar zelfs drie soorten IC's: een die nergens stopt, een die overal stopt en een die alleen in Elst stopt. Vroeger heetten die treinen gewoon intercity, stoptrein en sneltrein, dat was pas duidelijk! Waarom die NS denkt dat dit systeem duidelijker is kan ik ook niet volgenquote:Op woensdag 14 februari 2007 20:20 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Bij sprinter denk ik aan snelheid..Ik vond het stoptrein, sneltrein en intercity systeem duidelijker. Tussen Nijmegen en Arnhem rijden nu ook alleen maar intercity's. Alleen de ene intercity stopt overal en de ander nergens
![]()
gister zag ik ook 6 bakken wadsloper, maar dat was toch nog in het noordenquote:Op donderdag 15 februari 2007 12:08 schreef Peterselieman het volgende:
En zelfs dat klopt niet, want er zijn ook stoptreinen die een of meerdere stations overslaan, maar dan nog geen sneltrein zijn.
Gister werd er al een trein gemeld die bestond uit 6 bakken wadloper. het gaat dus de goede kant op voor Veolivla.
Sint Anthonisquote:Op vrijdag 16 februari 2007 19:18 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Vandaag netjes op tijd op station Nijmegen, rijdt die wadloper net voor mijn neus weg
Kon in de volgende gelukkig wel zitten, was weer druk. Maar ben veilig in Vierlingsbeek, vanavond Sint Anthonis onveilig maken, maar dan met de auto, woehoe!
dat wordt dus nu een schrootloper?quote:Op maandag 19 februari 2007 13:19 schreef Peterselieman het volgende:
Wat in het noorden nog niet gelukt is, heeft Veolivla binnen enkele maanden voor elkaar. Een wadloper afschrijven. Door een onzachte aanraking van een wadloper met een boom tijdens de januaristorm is het frame van een van de wadjes ontzet geraakt. Met grote waarschijnlijkheid wordt het stel niet meer opgeknapt.
Ik zag het ook. Echter zijn hier een aantal lijnen om de een of andere reden omgenummerd. Hermes lijn 12 => Veolia lijn 7, lijn 13 => lijn 6. De routes zijn echter hetzelfde gebleven, dus waarom ze niet gewoon een nieuwe sticker over het oude lijn nummer plakken snap ik ook niet echt.quote:Op woensdag 14 februari 2007 14:21 schreef pkeijsers het volgende:
Een paar dagen geleden heeft veolivla eindelijk besloten om maar eens iets aan die oude hermes borden bij de bushaltes te doen.. Maar goed, ipv een ander bord of beter; gewoon simpelweg een veolia-sticker over het hermes logo te plakken, besluiten ze in al hun wijsheid er een gele zak met een levensgrote veolia-sticker overheen te trekken...![]()
[..]
Ach, de NS noemt de trein van Venlo naar Eindhoven (die op bijna alle tussengelegen stations stopt) ook intercity, de conducteurs daarentegen noemen het gewoon de stoptrein tot eindhoven..![]()
Een plukstel ja.quote:Op maandag 19 februari 2007 13:42 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dat wordt dus nu een schrootloper?
Bedankt voor de herinneringquote:Op maandag 19 februari 2007 17:33 schreef ijsmeis het volgende:
Relaxed?. Zelfs al is het niet druk dan zijn die treinen niet relaxed.
quote:Op maandag 19 februari 2007 17:54 schreef Peterselieman het volgende:
De stellen met eerste klas zijn nog erger. Daar zit je als je langer bent dan 1.80 meter al niet lekker meer.
aan de stelnummers is het vast niet te achterhalen?quote:Op maandag 19 februari 2007 17:58 schreef Peterselieman het volgende:
Volgens mij een paar DH 1'tjes. Bijna alle wadslopers die nog in het noorden rondrijden zijn voorzien van eerste klas, enkele stellen uitgezonderd natuurlijk.
2 coupes is wel erg weinig, hebben ze er de zaag in gezet? Ik neem aan dat je twee bakken (wagons) bedoeltquote:Op maandag 5 maart 2007 10:11 schreef Apfel het volgende:
Oh mijn god, afgelopen vrijdag.
Het was omstreeks half 5 en ik moest in Boxmeer de trein naar Venray hebben.
Komt dat ding er met maar 2 coupees aanrijden.![]()
Kon 1 stap in de trein zetten en daar blijven staan want verder kwam ik niet.
Ik was laatst in Den Bosch en daar reed me een bus voor dat ik meteen terug verlangde naar Veolia. Was een of andere ranzige bus van Sabeh Tours die onwijs lektequote:Op dinsdag 13 maart 2007 19:34 schreef mvc het volgende:
Het lijkt Oost Brabant welDit zijn de Arriva bussen die hier rijden
[afbeelding] laatst werden er hier 20 van de 21 bussen afgekeurd bij een onaangekondigde keuringNu rijden er nog maar een paar bussen van Arriva.
Ja ze stoppen daar ook, maar dezer dagen zijn de vertragingen al niet meer op 2 handen te tellen op de maaslijn. Dit gaat nog tot december zo doorquote:Op dinsdag 13 maart 2007 19:47 schreef Nuna het volgende:
Stoppen die treinen soms ook bij Nijmegen Heyendaal? Ik fietste vanochtend over de Heyendaalseweg en zag me toch een trein. Van bovenaf zien ze er nog triester uit.
Mooi hequote:Op dinsdag 13 maart 2007 19:47 schreef Nuna het volgende:
Stoppen die treinen soms ook bij Nijmegen Heyendaal? Ik fietste vanochtend over de Heyendaalseweg en zag me toch een trein. Van bovenaf zien ze er nog triester uit.
Hebbe ze bij Veolia wel Conducteurs dan ?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 22:08 schreef Syrena het volgende:
Weet iemand dit? De wadlopers op de Maaslijn hebben soms eerste klas coupes. Ik ga daar gewoon inzitten met mijn tweedeklas-kaartje, omdat ik in de veronderstelling ben dat Veolia geen eerste klas kaartjes heeft en het sowieso altijd enorm druk is op die lijn.
Klopt het wel dat Veolia helemaal geen eerste klas kaartjes heeft? Er is tot nu toe nog nooit gecontroleerd ofzo, niet dat ik zometeen een boete krijg.
Er zijn geen eerste klas coupées in de Veolia-trein. Het staat inderdaad wel op de treinwagons, maar dat was vast nog van een vroeger tijdperk. Ik zou ook niet eerste klas willen zitten bij zo'n prut-organisatie, zal misschien gelijk zijn aan een gewoon NS-plaatsbewijs. Geef mij maar die mooie trein van Brussel naar Maastricht! Rrrrrr!quote:Op dinsdag 13 maart 2007 22:08 schreef Syrena het volgende:
Weet iemand dit? De wadlopers op de Maaslijn hebben soms eerste klas coupes. Ik ga daar gewoon inzitten met mijn tweedeklas-kaartje, omdat ik in de veronderstelling ben dat Veolia geen eerste klas kaartjes heeft en het sowieso altijd enorm druk is op die lijn.
Klopt het wel dat Veolia helemaal geen eerste klas kaartjes heeft? Er is tot nu toe nog nooit gecontroleerd ofzo, niet dat ik zometeen een boete krijg.
Aha. Ja het onderscheid is nu dus echt amper te zien. Je ziet het pas als je gaat zoeken naar een half afgevreten 1 boven de deuren. Ik denk dat de nieuwe treinstellen wel duidelijk zullen zijn, maar die kwamen pas in 2008 ofzo. Ergensquote:Op dinsdag 13 maart 2007 22:10 schreef Peterselieman het volgende:
Ze zijn officiëel verplicht om een 1e klasse te hebben. Deze wordt dan ook zolangzamerhand beter aangegeven door kleine stickers en rode hoofdsteunen in sommige wadlopers. Ik denk dat in de toekomst daar de 1e klasse wel gaat gelden. Hoe het nu zit, weet ik niet, omdat ik als noordeling daar weinig te zoeken heb
Nog niet. Machinist doet alles, deuren open, op perron kijken, deuren dicht, rijden maar.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 22:10 schreef Hoedendoosch het volgende:
[..]
Hebbe ze bij Veolia wel Conducteurs dan ?![]()
Dus eigenlijk is kaartje kopen overbodig ? Zonde van je geld. Het enige nadeel is dat als iedereen dat doet de tent op den duur failliet gaat.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 22:13 schreef Syrena het volgende:
[..]
Nog niet. Machinist doet alles, deuren open, op perron kijken, deuren dicht, rijden maar.
Die stoelen met rode hoofdsteunen zijn precies hetzelfde als die van de tweede klasquote:Op dinsdag 13 maart 2007 22:10 schreef Peterselieman het volgende:
Ze zijn officiëel verplicht om een 1e klasse te hebben. Deze wordt dan ook zolangzamerhand beter aangegeven door kleine stickers en rode hoofdsteunen in sommige wadlopers. Ik denk dat in de toekomst daar de 1e klasse wel gaat gelden. Hoe het nu zit, weet ik niet, omdat ik als noordeling daar weinig te zoeken heb
Ja eigenlijk wel. Maar ik moet ook nog een stuk met de NS. En daar heb ik trouwens ook al maanden geen conducteur meer gezien. Overigens koop ik gewoon braaf een kaartje hoor, zou zonder niet durven.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 22:16 schreef Hoedendoosch het volgende:
[..]
Dus eigenlijk is kaartje kopen overbodig ? Zonde van je geld. Het enige nadeel is dat als iedereen dat doet de tent op den duur failliet gaat.
ROFL! t heeft dus ook voordelenquote:Op woensdag 14 maart 2007 02:03 schreef NiekL het volgende:
Een voordeel van Veolia is dat er tussen Nijmegen/Boxmeer zoveel vertraging is dat ik elke keer een aansluiting eerder kan pakken.
Normaal kom ik vanuit de trein Arnhem - Nijmegen aan, en dan moet ik 20 minuten wachtne opd e trein naar Boxmeer. Maar de vorige trein heeft meestal een kwartier ofzo vertraging, zodat ik meteen kan instappen en vertrekken.
De lelijke treinen doen me overigens denken aan 40-45
Alhoewel het niet echte controleurs zijn. Ik had gister controle van een gast die ik normaal op de bok zie zitten. Als machinisten dus pech hebben kunnen ze ook nog eens voor conducteur spelenquote:
dan is t al helemaal dom dat ze het zo verneukenquote:Op woensdag 14 maart 2007 11:17 schreef Peterselieman het volgende:
ze hebben het stadsvervoer van Maastricht van zichzelf overgenomen. Stadbus Maastricht was namelijk een dochteronderneming van Veolivla
Dan gaat hij opzij?quote:Op woensdag 14 maart 2007 11:24 schreef Ou-Tannu het volgende:
[afbeelding]
dat moeten zij ff er op modden :]
Kut voor jequote:Op vrijdag 16 maart 2007 17:31 schreef Stefo het volgende:
Omfg ik stapte gisteravond uit in roermond om richting nijmegen te gaan, zogauw ik op het bord zag "Luister naar de mededeling" had ik beter terug in de NS intercity kunnen springen om via Den Bosch te gaan.
Natuurlijk word er niet gecommuniceerd tussen Veolia en de NS dat reizigers beter via Den Bosch kunnen die avond...en de omroep op het perron kwam net nadat de intercity was vertrokken![]()
Nagoed:
1ste trein kwam niet.
2de trein stopte er in Venlo mee
3de trein had 20 minuten vertraging en moest op zowat elke tegentrein wachten![]()
Gevolg: bus van anderhalf uur later in Nijmegen.
En dan zie je vanaf het perron in Venlo van die luitjes kaartjes controleren bij de ingang van het station![]()
Echt jonge als ik daar voorbij was gekomen op dat moment had ik ze zo flink uitgebokt. Klote hommels.
Zo, frustratie weer afgereageerd..waarom hebben ze eigenlijk van die matten onder en langs de rails liggen in nijmegen, venlo en roermond, zeker omdat die dingen olie lekken ofzo![]()
jepsquote:Op vrijdag 16 maart 2007 17:31 schreef Stefo het volgende:
Zo, frustratie weer afgereageerd..waarom hebben ze eigenlijk van die matten onder en langs de rails liggen in nijmegen, venlo en roermond, zeker omdat die dingen olie lekken ofzo![]()
Moest je via Den Bosch en Eindhoven? Of ben je gaan lopen?quote:Op donderdag 22 maart 2007 17:01 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik heb net godverdomme meer dan 3 uur gedaan over een ritje van Nijmegen naar Venlo. Ik snap dat een aanrijding voor vertraging zorgt maar een beetje vervoerder kan dat toch wel redelijk opvangen!?
Eerst moesten we in Cuik uitstappen, daar wachten, toen reden ze toch tot vierlingsbeek, daar wachten. Met een bus naar Venray. Daar weer heel lang wachten, en toen met de trein richting Venlo. Misschien was via Den Bosch wel sneller geweest ja...quote:Op donderdag 22 maart 2007 17:03 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Moest je via Den Bosch en Eindhoven? Of ben je gaan lopen?
Lokale omroep ofzo?quote:Op donderdag 22 maart 2007 18:46 schreef Ou-Tannu het volgende:
ROFL! ik zag vandaag een VEOLIA reclame op TV!
Veolia heeft het overgenomen omdat ze simpelweg per 'vervoerskilometer' goedkoper waren dan Hermes.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 22:54 schreef Xbox_360 het volgende:
Duidelijk, maar waarom is het aanbesteed?
Waarom het busvervoer is aanbesteed? Geen idee. De Maaslijn (Nijmegen - Roermond) en de Heuvellandlijn (Maastricht Randwyck - Kerkrade Centrum) zijn aanbesteed omdat de NS de lijntjes niet rendabel genoeg vond.
Vergis je niet. Veolia is echt een gigantisch bedrijf hoor.quote:
internetten in de bus is prima te doen hoor :wquote:Op donderdag 22 maart 2007 20:44 schreef Tha_T het volgende:
Wanneer zetten ze die TV-schermen weer aan? Ik verveel me in de bus
Ik zit er pakweg 5 minuten in. Da's me de moeite nietquote:Op donderdag 22 maart 2007 20:52 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
internetten in de bus is prima te doen hoor :w
hebbie geen smartphone? :wquote:Op donderdag 22 maart 2007 22:04 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Ik zit er pakweg 5 minuten in. Da's me de moeite niet
Jawel. Het is altijd hetzelfdequote:Op donderdag 22 maart 2007 22:38 schreef Ou-Tannu het volgende:
Librium TV? kan je daar ook over klagen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |