voor een regenrivier als de Maas moet dit toch geen verrassing hetenquote:Op vrijdag 19 januari 2007 12:31 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat is het pas als er echt gevaar dreigt. Dit is nog slechts een ongewoon snelle stijging van het peil maar nog wel 2 meter onder het punt dat het problemen zou kunnen gaan geven. En 2 meter is best veel voor een rivier.
Ze hadden beter 's avonds kunnen spelen, nu waren ze de opwarmertjes, want ze speelden ook nog eens de eerste dag.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 12:31 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Een vriendin vertelde me dat het één groot feest was.
quote:Op vrijdag 19 januari 2007 12:41 schreef Monidique het volgende:
De waarheid ligt in het midden. Zodra ik taalcensor ben, verbied ik dat gezegde als eerste.
Kloptquote:Op vrijdag 19 januari 2007 12:41 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
voor een regenrivier als de Maas moet dit toch geen verrassing heten
Ook matig tipgeld nog geen 3 euro per keerquote:
Je kan er als mens niet omheen dat er mutaties in de loop der tijden hebben plaatgevonden en plaatsvinden...Maar met de oerkanl kan ik weing, doch kan het mij beperkte kennis niet ontkrachten...quote:Op vrijdag 19 januari 2007 12:40 schreef Reya het volgende:
[..]
Wat bedoel je daarmee? Je gelooft de evolutietheorie op sommige punten wel en op andere punten niet?
Met andere woorden, 'Intelligent Design'? Dé escape van elke gelovige die doorheeft dat het toch niet helemaal zoals het in de bijbel staat gegaan moet zijn.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 12:37 schreef EchtGaaf het volgende:
Wat die evolutie theorie betreft.......het is een grenswetenschap wmb. De waarheid ligt wmb een beetje in het midden. Ik geloof zeker niet in het verhaal van de oerknal. Maar natuurlijk evolueert de natuur, zelfs in een relatief kort tijdsbestekt. Geen mens kan daar om heen. Het gaat erom hoe ver je het doorvoert. Er zijn vele pro's en contra-indicaties te vinden. Eigenlijk vrij onbegonnen om het wetenschappelijk sluitend te krijgen.....
Bijna alles wel inderdaad.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 12:44 schreef sigme het volgende:
Dat ligt genuanceerd.
Tja, je weet hopelijk ook hoe ik tegen waarheden aankijk m.n. in de wetenschap..., mag ik hopen. De betrekkelijkheid van alles.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 12:41 schreef Monidique het volgende:
De waarheid ligt in het midden. Zodra ik taalcensor ben, verbied ik dat gezegde als eerste.
Het leuke is: dat doet er helemaal niet toe. De discussie kan wel voortdurend zich daarop richten, maar het is niet wezenlijk belangrijk. Zolang de kans (káns!) maar groter dan 0 is, is het een serieus risico.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 12:38 schreef problematiQue het volgende:
[..]
En 1 is eigenlijk ook vrij groot.
Het grootste euvel in de programmering vond ik dat de Yeah Yeah Yeahs en Morningwood op hetzelfde tijdstip speelden. Het was echt een marteling om daar tussen te kiezen.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 12:41 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Ze hadden beter 's avonds kunnen spelen, nu waren ze de opwarmertjes, want ze speelden ook nog eens de eerste dag.
sigme voor milieuminister!quote:Op vrijdag 19 januari 2007 12:46 schreef sigme het volgende:
[..]
Het leuke is: dat doet er helemaal niet toe. De discussie kan wel voortdurend zich daarop richten, maar het is niet wezenlijk belangrijk. Zolang de kans (káns!) maar groter dan 0 is, is het een serieus risico.
Evolutie en de oerknal zijn niet onlosmakelijk verbonden; de eerste is vrijwel volledig aangetoond, terwijl de tweede vooral het meest aannemelijke scenario is, en eerder een denkkader voor verder onderzoek vormt.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 12:44 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je kan er als mens niet omheen dat er mutaties in de loop der tijden hebben plaatgevonden en plaatsvinden...Maar met de oerkanl kan ik weing, doch kan het mij beperkte kennis niet ontkrachten...
Het is natuurlijk erg afhankelijk van je benadering.quote:
Beantwoord die vraag eerst zelf.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 12:48 schreef problematiQue het volgende:
We gaan door met EchtGaaf voor het blok stellen: Afstammen van de apen of niet?
quote:Op vrijdag 19 januari 2007 12:48 schreef sigme het volgende:
[..]
Het is natuurlijk erg afhankelijk van je benadering.
Het een sluit het ander niet uit.
En niet vergeten: alles is relatief.
Ik stam enkel af van de kanariesquote:Op vrijdag 19 januari 2007 12:48 schreef problematiQue het volgende:
Je kan dit niet voor iedere gelovige invullen, PQ.......quote:Op vrijdag 19 januari 2007 12:45 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Met andere woorden, 'Intelligent Design'? Dé escape van elke gelovige die doorheeft dat het toch niet helemaal zoals het in de bijbel staat gegaan moet zijn.
Ah kom op, het is toch gewoon een volkomen laffe theorie om én wetenschap, én religie te smeden tot iets wat voor beiden kampen acceptabel zou moeten zijn maar het voor geen van beiden is. 'Oké, we schrappen de oerknal, dan mogen jullie de evolutie houden'. Het lijken wel coalitieonderhandelingen.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 12:50 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je kan dit niet voor iedere gelovige invullen, PQ.......
Je moet als gelovige oook niet alles willen kunnen begrijpen, zoals ik je eerder had uitgelegd zijn onze menselijke vermogens simpelweg te beperkt om alles te kunnen doorgronden. Als we in staat zouden zijn, middels door allerlei "escapes" (lees voorstelingswijzes), alles kunnen doorgronden, dan hadden we het geloof immers ook niet meer nodig........Dat zullen we nooit redden dus.....
Eens.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 12:47 schreef Reya het volgende:
[..]
Evolutie en de oerknal zijn niet onlosmakelijk verbonden;
wanneer heb je iets aangetoond? wanner maakt je iets plausibel?:quote:de eerste is vrijwel volledig aangetoond,
Zoals ik al zei: mutaties vinden plaats en hebben plaatsgevonden.....quote:terwijl de tweede vooral het meest aannemelijke scenario is, en eerder een denkkader voor verder onderzoek vormt.
Ik niet, maar jij wel dan?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 12:48 schreef problematiQue het volgende:
Fossielen? Ontelbaar veel wetenschappelijke onderzoeken?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 12:52 schreef EchtGaaf het volgende:
wanneer heb je iets aangetoond? wanner maakt je iets plausibel?:
Dat heet wetenschapquote:Op vrijdag 19 januari 2007 12:52 schreef EchtGaaf het volgende:
wanneer heb je iets aangetoond? wanner maakt je iets plausibel?:
En dan dit soort logica nageworpen krijgen zeker:quote:
Nouja, je kunt er lullig over doen, maar is dat niet een moeilijke om coherent te beantwoorden als je gelovig bent maar wel min of meer in de evolutietheorie gelooft als het gaat om mutaties etc.?quote:
Dat dacht ik al. Terug naar school!quote:
Ja, he, hoge bomen vangen veel wind.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 12:54 schreef sigme het volgende:
[..]
En dan dit soort logica nageworpen krijgen zeker:
Daarentegen sta ik wel elke dag in de file omdat we al jaren vrouwelijke ministers van VWS hebben.
(Staat nog steeds open bij raad het citaat hoor)
Mensen stammen niet af van apen, maar ze hebben wel gemeenschappelijke voorvaderen met apen.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 12:48 schreef problematiQue het volgende:
Het ging mij minder om de details, en meer om de gedachtengang in grote lijnen.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 12:58 schreef Reya het volgende:
[..]
Mensen stammen niet af van apen, maar ze hebben wel gemeenschappelijke voorvaderen met apen.
Voor mij niet hoor. Als sommigen dat willen vind ik dat prima. Dat moet ieder voor zich weten. Ik kan met ID niets. Ik zeg alleen dat het onbegonnen is, zoals ik je eerder twee keer heb uitgelegd. Modellering wil nietzeggen dat daarmee de oplossing of escape zo je wilt hebt gevonden. In tegendeel. Maar ik vrees dat jij straks op de uni doordrongen gaat wordne hoe je tegen wetenschap moet aankijken....Dat neem ik je echt niet kwalijk, op de gym wordt je daar immers nog niet voor opgeleid...quote:Op vrijdag 19 januari 2007 12:51 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Ah kom op, het is toch gewoon een volkomen laffe theorie om én wetenschap, én religie te smeden tot iets wat voor beiden kampen acceptabel zou moeten zijn maar het voor geen van beiden is.
Ik dwing je tot niets. Jij gaat zwichten voor EchGaaf in deze mbt de oerknal? Dan ben je een slechte onderhandelaar, m'n jong! Jij moet de wetenschap inquote:'Oké, we schrappen de oerknal, dan mogen jullie de evolutie houden'. Het lijken wel coalitieonderhandelingen.
L_V?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 12:54 schreef sigme het volgende:
[..]
En dan dit soort logica nageworpen krijgen zeker:
Daarentegen sta ik wel elke dag in de file omdat we al jaren vrouwelijke ministers van VWS hebben.
(Staat nog steeds open bij raad het citaat hoor)
Grenswetenschap, m'n jong. Maar jij leest niet zo goed vandaag. Wat is er jongen?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 12:54 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Nouja, je kunt er lullig over doen, maar is dat niet een moeilijke om coherent te beantwoorden als je gelovig bent maar wel min of meer in de evolutietheorie gelooft als het gaat om mutaties etc.?
quote:Op vrijdag 19 januari 2007 13:00 schreef EchtGaaf het volgende:
Maar ik vrees dat jij straks op de uni doordrongen gaat wordne hoe je tegen wetenschap moet aankijken....Dat neem ik je echt niet kwalijk, op de gym wordt je daar immers nog niet voor opgeleid...
Overeenkomsten ja.. Ze hebben ook oren, ogen, hersenen, longen, hart, botten, ze plassen .Genen etc.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 12:58 schreef Reya het volgende:
[..]
Mensen stammen niet af van apen, maar ze hebben wel gemeenschappelijke voorvaderen met apen.
Je maakt het jezelf er maar makkelijk van af.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 13:01 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Grenswetenschap, m'n jong. Maar jij leest niet zo goed vandaag. Wat is er jongen?![]()
Pas op de uni begint het echte werk. Maak je borst maar nat.....Maar dat gaat jou best lukken met jouw capaciteiten.quote:
Ja, en dat heet evolutie: soorten ontwikkelen zich verder en splitsen - over het algemeen door een verschil in omstandigheden - zich verder uit.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 13:02 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Overeenkomsten ja.. Ze hebben ook oren, ogen, hersenen, longen, hart, botten, ze plassen .Genen etc.
Maar ergens houden de overeenkomsten op....:
De smiley was meer gericht tegen de neerbuigende toon.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 13:03 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Pas op de uni begint het echte werk. Maak je borst maar nat.....Maar dat gaat jou best lukken met jouw capaciteiten.
Dat is ook zo, maar straffeloos extrapoleren gaat mij echt te ver......quote:Op vrijdag 19 januari 2007 13:04 schreef Reya het volgende:
[..]
Ja, en dat heet evolutie: soorten ontwikkelen zich verder en splitsen - over het algemeen door een verschil in omstandigheden - zich verder uit.
Het zou je sieren als je inhoudelijke argumenten zou gebruiken, in plaats van een ad hominem als deze.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 13:00 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Voor mij niet hoor. Als sommigen dat willen vind ik dat prima. Dat moet ieder voor zich weten. Ik kan met ID niets. Ik zeg alleen dat het onbegonnen is, zoals ik je eerder twee keer heb uitgelegd. Modellering wil nietzeggen dat daarmee de oplossing of escape zo je wilt hebt gevonden. In tegendeel. Maar ik vrees dat jij straks op de uni doordrongen gaat wordne hoe je tegen wetenschap moet aankijken....Dat neem ik je echt niet kwalijk, op de gym wordt je daar immers nog niet voor opgeleid...![]()
En d'r kwam een nog véél neerbuigender toontje achteraan.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 13:04 schreef problematiQue het volgende:
[..]
De smiley was meer gericht tegen de neerbuigende toon.
niet zo bedoelt, maar de crusiale punten van mijn inbreng lees je niet, of doe je niets mee, en dat kan ik (deels) verklaren dat je een stuk wetenschappelijk benasdering nog mist....En dat kan ook weinig anders....En geeft niet hoor, dat komt nog..... Maar ik wil echt niet vervelend doen tegen je hoor...quote:Op vrijdag 19 januari 2007 13:04 schreef problematiQue het volgende:
[..]
De smiley was meer gericht tegen de neerbuigende toon.
Nou ja, als je de fossielen langs elkaar legt, en er een minuutje over nadenkt...quote:Op vrijdag 19 januari 2007 13:02 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Overeenkomsten ja.. Ze hebben ook oren, ogen, hersenen, longen, hart, botten, ze plassen .Genen etc.
Maar ergens houden de overeenkomsten op....:
Volgens mij hebben we iets gemeen......quote:Op vrijdag 19 januari 2007 13:08 schreef sigme het volgende:
Van EchtGaaf, Hij Die Alles Doorziet En Wijsheid In Pacht Heeft.
Ja, in de accijns-topic. Rare opmerking, maar ik heb 'm het eerder zien roepen, het zit 'm nogal hoog, die borsten op VWS.quote:
EchtGaaf, eerlijk waar, ik ben niet met je vergelijkbaar.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 13:09 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Volgens mij hebben we iets gemeen......![]()
Eerlijk zijn, he........![]()
Overeenkomsten ja.. jij hebt ook oren, ogen, hersenen, longen, hart, botten, je plast .Genen etc.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 13:10 schreef sigme het volgende:
[..]
EchtGaaf, eerlijk waar, ik ben niet met je vergelijkbaar.
Ach hij heeft nogal een auto (Seat zelfsquote:Op vrijdag 19 januari 2007 13:09 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja, in de accijns-topic. Rare opmerking, maar ik heb 'm het eerder zien roepen, het zit 'm nogal hoog, die borsten op VWS.
Ik ben met iedereen vergelijkbaar, echter de overeenkomsten houden ergens op.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 13:10 schreef sigme het volgende:
[..]
EchtGaaf, eerlijk waar, ik ben niet met je vergelijkbaar.
Nee hoor. Een suggestieve tekst als jij hier schrijft, vol venijnige verdachtmakingen, zou nooit uit mijn pen vloeien.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 13:13 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik ben met iedereen vergelijkbaar, echter de overeenkomsten houden ergens op.![]()
Maar eerlijk: je noemde je zelf een betwetresse, en dat kwam best ergens vandaan. Freudeaanse verspreking soms (is een tijdje weg) ? Niet erg hoor, ook jij hebt vaak best de wijsheid in pacht......
Daarin verschillen wij misscihen niet zoveel, maar ik ben hier wel eerlijk in....
Ik geloof dat 80% van die reactie erg inhoudelijk is. Die laatste zin over de gym was niet op de man bedoeld maar een feitelijk constatering.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 13:05 schreef Reya het volgende:
[..]
Het zou je sieren als je inhoudelijke argumenten zou gebruiken, in plaats van een ad hominem als deze.
Nou, nou,kom op he.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 13:15 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee hoor. Een suggestieve tekst als jij hier schrijft, vol venijnige verdachtmakingen, zou nooit uit mijn pen vloeien.
quote:Op vrijdag 19 januari 2007 13:16 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik geloof dat 80% van die reactie erg inhoudelijk is. Die laatste zin over de gym was niet op de man bedoeld maar een feitelijk constatering.
Op de uni leer je pas wetenschap bedrijven.....(of zelfs eigenlijk nog maar een beetje tegenwoordig, maar goed)..
En komop mensen, we zijn hier toch niet van suiker he,
quote:Op vrijdag 19 januari 2007 13:05 schreef problematiQue het volgende:
Met andere woorden, waarom weet ik, volgens jou, nu niet hoe tegen de wetenschap aan te kijken?
Dat zal in het midden liggen, gok ik zoquote:Op vrijdag 19 januari 2007 13:15 schreef du_ke het volgende:
Volg momenteel 2 topics 1 met bijdragen van johndope en 1 met bijdragen van echtgaaf. Weet niet wie er nou vager is.
En hoe komt het, dat wij daarvoor te beperkt zijn? Dat we het geloof dan niet meer nodig zouden hebben, zegt natuurlijk niets.quote:Je moet als gelovige oook niet alles willen kunnen begrijpen, zoals ik je eerder had uitgelegd zijn onze menselijke vermogens simpelweg te beperkt om alles te kunnen doorgronden. Als we in staat zouden zijn, middels door allerlei "escapes" (lees voorstelingswijzes), alles kunnen doorgronden, dan hadden we het geloof immers ook niet meer nodig........Dat zullen we nooit redden dus.....
Daar denk ik genuanceerd over.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 13:18 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Dat zal in het midden liggen, gok ik zo
Vind je? Ik vind het vrij vriendelijk geformuleerd, maar niet te subtiel. Ik ben niet heel aardig, EchtGaaf. Uiteindelijk spreek ik meestal als een van de eersten hier onaangenaamheden uit, geloof ik.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 13:16 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nou, nou,kom op he.
Zware woorden hoor....![]()
ik las immers je reacties........Ik ben, helaas, tot nu toe niet echt onder de indruk van je tegenwerpingen, muv dat voorbeeldje met stamcelonderzoek..... in plaats daarvan vraag je hilarisch aan mij of we van de apen afstammen en of we bezig zijn met "coalitieonderhandelingen".... Dat noem ik geen zinnige bijdragen aan een wetenschappelijke discussie als deze........Dat vind ik geen volwassen manier van een discussie bedrijven.....(de rest slik ik dan maar gauw in )....quote:
Heb niet alles gevolgd maar ben je gister nog thuisgekomen?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 13:21 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Bloody hell, ik kan me nu pas fatsoenlijk scheren. Maar goed, nu voel ik mijzelf ook weer helemaal fris.
Volgens dezelfde redenatie bewijst het bestaan van religies dus de onkunde van de wetenschap?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 12:50 schreef EchtGaaf het volgende:
Je moet als gelovige oook niet alles willen kunnen begrijpen, zoals ik je eerder had uitgelegd zijn onze menselijke vermogens simpelweg te beperkt om alles te kunnen doorgronden. Als we in staat zouden zijn, middels door allerlei "escapes" (lees voorstelingswijzes), alles kunnen doorgronden, dan hadden we het geloof immers ook niet meer nodig........Dat zullen we nooit redden dus.....
Bedankt Reya. Maar ik moet nu echt stoppen.....Zoveel andere dingen ook nog te doen ....quote:Op vrijdag 19 januari 2007 13:19 schreef Reya het volgende:
Evolutie #13
Misschien moet je hier eens meeposten, EchtGaaf![]()
Omdat we naar gods evenbeeld geschapen zijn.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 13:18 schreef Apropos het volgende:
[..]
En hoe komt het, dat wij daarvoor te beperkt zijn?
We zijn allemaal massamoordenaars?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 13:23 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Omdat we naar gods evebeeld geschapen zijn.
Ja, rond 22:15 was ik heelhuids thuis. Moe en vies, maar dat maakte niet meer uit.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 13:22 schreef du_ke het volgende:
[..]
Heb niet alles gevolgd maar ben je gister nog thuisgekomen?
Ik neem aan dat je wel eens een paar miljard van je potentiële nakomelingen hebt gedood? Vreselijkquote:
We zouden allemaal onze zoon opofferen om ervoor te zorgen dat het falen van onze creatie niet aan het licht kwam?quote:
Neen, ik constateer slechts dat beide er zijn. En niet alles, lang niet alles is wetenschappelijk (thans) te onderbouwen of te begrijpen........Ik wijs je dan nogmaals op de te beperkte menselijke vermogens om alles te kunnen, te doorgronden...begrijpen.......Ik loop bij mijn overdenkingen daar steeds tegenaan.....zoals vele wetenschappers, trouwens. Daarvoor hoef je je niet te schamen...quote:Op vrijdag 19 januari 2007 13:23 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Volgens dezelfde redenatie bewijst het bestaan van religies dus de onkunde van de wetenschap?
Inderdaad dat boeit dan niet meer zoveel.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 13:25 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Ja, rond 22:15 was ik heelhuids thuis. Moe en vies, maar dat maakte niet meer uit.
Dus omdat sommige dingen niet te achterhalen zijn moeten we het keiharde bewijs op andere terreinen negeren?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 13:26 schreef EchtGaaf het volgende:
En niet alles, lang niet alles is wetenschappelijk (thans) te onderbouwen of te begrijpen........Ik wijs je dan nogmaals op de te beperkte menselijke vermogens om alles te kunnen, te doorgronden...begrijpen.......Ik loop bij mijn overdenkingen daar steeds tegenaan.....zoals vele wetenschappers, trouwens.
Hou toch eens op met dit soort zinnetjes!quote:Daarvoor hoef je je niet te schamen...
Ja, die storm kwam iets te vroeg. Anders zou die geen probleem meer zijnquote:Op vrijdag 19 januari 2007 13:28 schreef du_ke het volgende:
[..]
Inderdaad dat boeit dan niet meer zoveel.
Je zou toch ook binnenkort op kamers in Enschede?
Nou, die god uit het boek waar genesis in is opgenomen gaat toch wel behoorlijk over lijken hoor. Het is bijna goedkoop dat onder het kleed te schuiven.quote:
Allemaal vergeven door het ophangen van Jezusquote:Op vrijdag 19 januari 2007 13:29 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Heb je wel eens in het OT gesnuffeld?
http://www.rationalchristianity.net/genocide.html
Zoals ik al zei, je offert je zoon op, en niemand kijkt meer naar jouw eigen falen.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 13:32 schreef du_ke het volgende:
[..]
Allemaal vergeven door het ophangen van Jezus.
En de door god gesteunde kruistochten vergeten we maar even.
Nou ja, ik vind het zelf wat onfair om Christenen de Bijbel op een dergelijke manier onder de neus te schuiven. Het gaat mij primair om hoe geloof in de praktijk beleden wordt, en vrijwel alle Christenen zullen dergelijke moordpartijen verwerpen. Het is wat opmerkelijk dat die in het OT leukweg worden goedgepraat, maar imo is dat vooral een relikwie uit de tijd dat het OT werd geschreven, en heeft het weinig actuele waarde meer.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 13:29 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Heb je wel eens in het OT gesnuffeld?
http://www.rationalchristianity.net/genocide.html
Daarvoor moet je bij Yildiz zijn.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 13:31 schreef problematiQue het volgende:
Een dhimmitude opstelling tegenover de werkelijkheid. Deze uitspraak zou ik graag willen copyright-en.
Je behoort nu nog tot de kudde die dagelijks vanaf het station naar Saxion stroomt?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 13:31 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Ja, die storm kwam iets te vroeg. Anders zou die geen probleem meer zijn
Oh, zeker, je moet de documenten in context plaatsen en de gebeurtenissen van het OT zijn geenszins representatief voor Christenen in de 21e eeuw. Maar als je deze gebeurtenissen in context gaat plaatsen, is het geen heilig boek meer.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 13:35 schreef Reya het volgende:
[..]
Nou ja, ik vind het zelf wat onfair om Christenen de Bijbel op een dergelijke manier onder de neus te schuiven. Het gaat mij primair om hoe geloof in de praktijk beleden wordt, en vrijwel alle Christenen zullen dergelijke moordpartijen verwerpen. Het is wat opmerkelijk dat die in het OT leukweg worden goedgepraat, maar imo is dat vooral een relikwie uit de tijd dat het OT werd geschreven, en heeft het weinig actuele waarde meer.
Ja,quote:Op vrijdag 19 januari 2007 13:37 schreef Reya het volgende:
[..]
Je behoort nu nog tot de kudde die dagelijks vanaf het station naar Saxion stroomt?![]()
Toeval? Gekkie. Dat is inherent aan het Christen of atheïst zijn. Face it: Christenen en atheïsten vinden het leuk om te moorden.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 14:03 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Is het toeval dat alle massamoordenaars ofwel atheist ofwel christen waren?
Daar is inderdaad bewust voor gekozenquote:Op vrijdag 19 januari 2007 14:04 schreef sigme het volgende:
Je mag niet complotdenken he?
Nou, wij mogen in Stad weer eens kiezen hoe een groot nieuwbouwding in het centrum eruit komt te zien. Tot afgrijzen van 'de architectenwereld' kozen 'we' de vorige keer iets wat mensen móói vinden.
Nu mogen we kiezen uit 7 ontwerpen.
De architecten behoeden ons voor iets wat we mooi zouden kunnen vinden.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Je kon kiezen tussen de optie 7 spuuglelijke gebouwen / en de optie geen inspraak?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 14:48 schreef du_ke het volgende:
[..]
Daar is inderdaad bewust voor gekozen. Was ook onderdeel van het referendum vandaar dat ik tegen gestemd heb indertijd. (maar ja de referenda waar ik aan meegedaan heb hadden steeds een andere uitslag dan mijn mening
. ).
NY Timesquote:China successfully carried out its first test of an antisatellite weapon last week, signaling its resolve to play a major role in military space activities and bringing expressions of concern from Washington and other capitals, the Bush administration said yesterday.
Only two nations — the Soviet Union and the United States — have previously destroyed spacecraft in antisatellite tests, most recently the United States in the mid-1980s.
Arms control experts called the test, in which the weapon destroyed an aging Chinese weather satellite, a troubling development that could foreshadow an antisatellite arms race. Alternatively, however, some experts speculated that it could precede a diplomatic effort by China to prod the Bush administration into negotiations on a weapons ban.
Ja daar komt het wel op neer. Het ging om een spraakmakend modern vormgegeven gebouw. Nou dan weet je dat je dit soort onzin krijgt.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 14:52 schreef sigme het volgende:
[..]
Je kon kiezen tussen voor de optie 7 spuuglelijke gebouwen / geen inspraak?
Je zou het haast gaan denken inderdaad. Misschien zit geweld en onderscheid maken in de cultuur en is het zo geëvolueerd tot massamoord? Interessante discussie. Ik zal kijken wat mijn vrienden in WFL hiervan vinden.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 14:42 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Toeval? Gekkie. Dat is inherent aan het Christen of atheïst zijn. Face it: Christenen en atheïsten vinden het leuk om te moorden.
Maar ik mag er geen opzet in vermoeden he? Want de keuze tussen geen inspraak en keuze tussen kwaden moet gezien worden als volwaardige keuze.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 14:53 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja daar komt het wel op neer. Het ging om een spraakmakend modern vormgegeven gebouw. Nou dan weet je dat je dit soort onzin krijgt.
Hopelijk mogen we het, net als het oude nieuwe stadshuis, na 20 jaar afbreken. 't Kost een paar centen, maar het houdt ze van de straat.quote:Maar hopelijk blijft het grotendeels verscholen achter de "meer traditioneel vormgegeven" gevels direct aan de markt.
Oh die opzet mag je er zeker achter vermoeden dat kan je Willem Smink wel toevertrouwen. Het referendum wordt gezien als rechtvaardiging voor dit type ontwerp want daar ging het mede over. Dat dit in de campagne weinig aandacht kreeg was waarschijnlijk een bewuste keuze.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 14:57 schreef sigme het volgende:
[..]
Maar ik mag er geen opzet in vermoeden he? Want de keuze tussen geen inspraak en keuze tussen kwaden moet gezien worden als volwaardige keuze.
[..]
Voorlopig staat het er nog niet. En tegenwoordig zijn er ook best veel mensen gehecht aan het groninger museumquote:Hopelijk mogen we het, net als het oude nieuwe stadshuis, na 20 jaar afbreken. 't Kost een paar centen, maar het houdt ze van de straat.
En Italiaans wat men mooi vindt is slecht, modern waarvan de architect zegt dat er "visie" bij komt kijken (Nieuwspraak voor als u het niet ziet bent u dom) is goed. Want Italiaanse visie is geen visie of minstens niet lokaal. Dus.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:03 schreef du_ke het volgende:
Daarnaast zijn er best wel wat bezwaren tegen het historicerend bouwen te bedenken. Wat je dan krijgt is warschijnlijk niet iets in Groninger stijl maar bv meer Italiaans je kan je afvragen of dat meer in de stad past dan apart modern ontwerp met wat visie voor de omgeving enzo (weet niet of die er tussen zitten ga volgende week zeker even naar de martinikerk om de ontwerpen te bekijken).
Ik zeg dat ik persoonlijk m'n twijfels heb bij een overmaat aan historicerend bouwen. Een stad leeft en veranderd. Zeker het gebied waar we het hier over hebben is al een keer helemaal plat en opnieuw opgebouwd geweest. Waarom zou je daar iets neerzetten uit een stijl van 300 jaar terug?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:13 schreef sigme het volgende:
[..]
En Italiaans wat men mooi vindt is slecht, modern waarvan de architect zegt dat er "visie" bij komt kijken (Nieuwspraak voor als u het niet ziet bent u dom) is goed. Want Italiaanse visie is geen visie of minstens niet lokaal. Dus.
En het krijgt een dependance aan de grote markt wat wil je nog meer?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:21 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ik ben dol op het Groninger Museum
Wat een ruimtelijk leed.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 14:04 schreef sigme het volgende:
Nou, wij mogen in Stad weer eens kiezen hoe een groot nieuwbouwding in het centrum eruit komt te zien. Tot afgrijzen van 'de architectenwereld' kozen 'we' de vorige keer iets wat mensen móói vinden.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:21 schreef Mutant01 het volgende:
Can i get a OEH OEH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Als we daar iets gebouwen neerzetten uit een "stijl van 300 jaar terug" dan is dat de stijl van nu. Ingewikkelder is het niet.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:15 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik zeg dat ik persoonlijk m'n twijfels heb bij een overmaat aan historicerend bouwen. Een stad leeft en veranderd. Zeker het gebied waar we het hier over hebben is al een keer helemaal plat en opnieuw opgebouwd geweest. Waarom zou je daar iets neerzetten uit een stijl van 300 jaar terug?
OEH?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:21 schreef Mutant01 het volgende:
Can i get a OEH OEH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Is dat kleine gat in het midden de Grote Markt?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 14:04 schreef sigme het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Nee, zo erg is het nog net niet. Dat pleintje is een schattig pleintje wat verstopt ligt achter de grote markt. Komt nooit een hond (lees: het is er rustig en gezellig, midden in het centrum), dus daar moest nodig iets aan gedaan wordenquote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:39 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Is dat kleine gat in het midden de Grote Markt?
OEH OEH!quote:
Dat klopt ook wel weerquote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:38 schreef sigme het volgende:
[..]
Als we daar iets gebouwen neerzetten uit een "stijl van 300 jaar terug" dan is dat de stijl van nu. Ingewikkelder is het niet.
Niets aan toe te voegenquote:Bot's Islamophobic rhetoric creates shock waves
Dutch Foreign Minister Bernard Bot claimed this week that “genes” are behind Muslim intolerance in his country that played a role in a politician's murder and complicated the integration of immigrants in his country. “They have different genes, so they are less tolerant.
The murderers of Pim Fortuyn and Theo Van Gogh taught us a lesson,” Bot said in comments published Tuesday in Brazilian daily Correio Braziliense. Other comments, and his inference that race played a role in the murders of two Dutch political figures, drew reaction in Brazil that is likely to echo elsewhere. Dutch diplomatic sources here, however, expressed surprise at the comments made by the minister, the Netherlands' former ambassador to Turkey, and said the matter was all a misunderstanding.
“We have always been a tolerant country and we are still a very tolerant country simply because it is in the genes of the people. It is the sort of people we are. We are by nature tolerant. What happened here, let's be frank we have at the moment close to 10 percent of the population that is coming from the Arab world: Turks, Moroccans, etc. Basically they are not Dutch. They have become Dutch nationals but they have different genes, so they are less tolerant as far as some elements are concerned,” Bot told Samy Adghirni, a journalist working in Brazil.
In a telephone interview, Adghirni shared with the KirmiziBeyaz News Agency the exact quotes given by the foreign minister. “We are just as tolerant as always but we learnt one lesson. We have to work harder to integrate one million Muslims living in our country. To make them real Dutch, in their genes; that's difficult. It is a long process. We neglected it because we were so tolerant. Because since the 16th century we took in Jews, French Huguenots, people from Asia, China. We said the door is open, come in,” Bot said. Dutch Embassy officials here in Ankara said the minister gave an interview to two journalists at the same time with respect to Muslim fundamentalism in the Netherlands. One embassy official quoting the Dutch Foreign Ministry spokesperson, who was accompanying Bot during his visit to Brazil, said one of the two journalists gave the right quotes from the interview, while the other wrote appallingly bad article that completely misunderstood the minister's remarks. “This article misrepresents messages that the minister was conveying during the interview,” the embassy official told the KBNA. The official's effort to soften the bite of the minister's remarks, however, confirmed a choice of language sure to raise eyebrows. Bot's words, according to the official, were: “Netherlands is a tolerant country and by far the majority of immigrants have good integration. But there is a small group who expressed themselves awkwardly. There is a small group that carries intolerance in their genes.” The Dutch side says Bot had meant to convey that there is a small group of Muslim extremists in the Netherlands but this does not mean all Muslims are extremists, stressing that the majority of them have become integrated into the Dutch society.
The interview with Bot also touched upon Turkey's bid to join the European Union. Adghirni again provided the KBNA with the verbatim record of Bot's remarks. “What is worrying people in the Netherlands is that there is coming in [to the EU] a large country with 80-90 million inhabitants. That would be the largest participant in the EU with people that are not of the same culture, that are taking away our jobs, that we won't sufficiently integrate. In order to make the EU continue on its … path maybe there is a little touch of Islam. But in the Netherlands the religious issue has never played a preponderant role. Otherwise we would not have taken in Jews, and French Huguenots, Chinese Buddhists and whatever. So it is more the fact that the Turks that come to the Netherlands in the 1960s were the poorest Turks, the poorest group,” Bot said. “The people have a certain image of Turkey, that there are only very poor people living there who are a little underdeveloped, [with] hardly any schooling, not ready to integrate. They think if you get 80 million of that kind of character it is not good for the EU. So let them first grow and develop themselves in Turkey, become a country that is a desirable country for the EU. If it is the case then OK, we are open to receiving them,” Bot said.
quote:The facade of the deep-freeze storage of pizza producer Papalina in Apolda, eastern Germany, Friday, Jan. 19, 2007 after it was damaged by a storm on Thursday. The German Weather Service said the storm was the strongest to hit the country since 1999
Ach mediterrane heethoofden en etters. Waar vandaan precies maakt niet zoveel uitquote:
Kampcommandant? Je haalt me de woorden uit de mond.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 17:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hij ziet er vaak ook uit als zo'n ouwe.... jeweetwel.
Dat's nog eens goed nieuws.quote:Rwanda 'to scrap death penalty'
Rwanda's cabinet has voted to scrap the death penalty, Justice Minister Tharcisse Karugarama says.
He said if the legislation is approved by parliament, those on death-row would instead serve life in prison.
The change would enable countries which arrest genocide suspects but which object to capital punishment to extradite them to Rwanda.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/africa/6278545.stm
quote:Ethiopia 'set for Somali pullout'
Ethiopian forces are to start leaving Somalia "in the next few days", Prime Minister Meles Zenawi has told the BBC.
Ethiopia helped Somalia's interim government oust Islamists from the capital but has always said it does not want to stay long.
Mr Meles said the first phase of the withdrawal could start now that several key warlords had disarmed.
The African Union (AU) is meeting to discuss sending a peacekeeping force to Somalia to replace the Ethiopians.
The AU is considering a plan to send nine battalions of troops - some 8,000 men - with maritime, coastal and air support.
The plan envisages that three battalions would be deployed as soon as possible, with the rest within six months.
The plan warns that if the African peacekeepers are not deployed before the Ethiopian troops withdraw there is "a very high probability" of an Islamist resurgence.
Mr Meles would not guarantee his troops would remain in Somalia until AU peacekeepers had been deployed but said he thought there would be an overlap.
"We want to withdraw at the earliest possible opportunity but we want to do it in a responsible manner," he said, adding that the complete pullout would take place in three phases.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/africa/6279091.stm
quote:Three of Somalia's major militia leaders have this week surrendered their weapons to the transitional government, while their fighters have joined the national army.
Tiny Kox, de Lavrenti Beria van de SP. Er zijn maar weing hardcore zuurpruimen binnen de SP zoals Tinyquote:Op vrijdag 19 januari 2007 17:19 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Citaat van de dag: „Ideologisch is hij [Wouter Bos] eerder een sociaal-liberaal dan een socialist. In de top van de PvdA is het idee ontstaan dat de burger economisch zelfstandig is en zichzelf wel redt.” -Tiny Kox
Wat voor een absurd gevoel voor humor heb je trouwens als je als ouder je kind, wetende dat haar achternaam Kox zal zijn, Tiny te noemen. Ik mag hopen dat het per ongeluk ging.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 17:40 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Tiny Kox, de Lavrenti Beria van de SP. Er zijn maar weing hardcore zuurpruimen binnen de SP zoals Tiny
Zit verstopt in het bericht.quote:
quote:In a telephone interview, Adghirni shared with the KirmiziBeyaz News Agency the exact quotes given by the foreign minister.
quote:Jordan's King Abdullah II to develop nuclear power
Abdullah: "But, the rules have changed on the nuclear subject throughout the whole region. Where I think Jordan was saying, 'we'd like to have a nuclear-free zone in the area,' after this summer, everybody's going for nuclear programs.
"The Egyptians are looking for a nuclear program. The GCC [Gulf Cooperation Council] are looking at one, and we are actually looking at nuclear power for peaceful and energy purposes. We've been discussing it with the West.
"I personally believe that any country that has a nuclear program should conform to international regulations and should have international regulatory bodies that check to make sure that any nuclear program moves in the right direction."
http://www.warandpiece.com/
Het getuigt van een goede manier van aanpakken.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 17:50 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Juich niet te vroeg, er zal nog jaren puinhoop en agressie zijn.
En zo komt het schijntribunaal van de Amsterdamse stalinistenbeweging toch nog weg met valse argumentenquote:Afdeling eist vertrek SP'ers
ROB ROMBOUTS
AMSTERDAM - De SP-deelraadsleden in Zuideramstel, Gerrit Herders en Anja
Veenstra, moeten hun zetel afstaan vanwege onderverhuur van een woning en
het bewerken van ambtenaren en een stadsdeelbestuurder om hun woonsituatie
te verbeteren.
Het bestuur van de SP-afdeling Amsterdam eist hun aftreden na een onderzoek
van een speciale commissie onder leiding van landelijk partijbestuurslid
Nora Swagerman. ''Volksvertegenwoordigers moeten iedere vorm van
belangenbehartiging voor zichzelf radicaal afwijzen,'' aldus Swagerman.
Fractievoorzitter Herders en zijn ex-vrouw Veenstra werden eind vorig jaar
op non-actief gesteld. De commissie stelde vast dat een woning in de
Roerstraat tussen 1993 en 1997 werd onderverhuurd aan studenten voor ruim
750 euro per maand.
''De commissie stelde geen illegale onderhuur vast want de eigenaar van de
vrijesectorwoning was op de hoogte gesteld,'' aldus Laurens Ivens
afdelingsvoorzitter van de SP in Amsterdam. ''De huur was niet exorbitant
hoog, al was 635 euro redelijk.''
Herders heeft volgens onderzoeker Swagerman wel illegaal gehandeld. Hij
heeft toegegeven dat hij een zolderkamer van zijn woning aan de
Amstelveenseweg verhuurde. ''Dat is sociale woningbouw en daar heb je
toestemming voor nodig. Volgens ons was die er niet,'' aldus Swagerman.
Herders wilde hierover slechts informatie geven als die vertrouwelijk zou
blijven. Hiermee ging de commissie niet akkoord. ''De commissie vindt dat
een SP-volksvertegenwoordiger over dergelijke zaken publiekelijk
verantwoording moet afleggen.''
Dan is er de kwestie van de zolderkamer op de Roerstraat. Veenstra en
Herders benaderden ambtenaren en de verantwoordelijk stadsdeelbestuurder om
die zolder officieel bij de woning te betrekken. ''Ze schreven op SP-papier.
Vermenging van belangen voor persoonlijk gewin is ontoelaatbaar,'' aldus
Ivens.
Veenstra en Herders gaan bij de partij tegen de conclusies van de
onderzoekscommissie en weigeren verder elk commentaar.
© Het Parool, 18-01-2007, 11:56 uur
Toppie joppie systeem dat hypotheekrenteaftrekquote:Huizenprijs met bijna 6 procent gestegen
Uitgegeven: 19 januari 2007 14:36
Laatst gewijzigd: 19 januari 2007 15:02
APELDOORN - De gemiddelde prijs van een woning is vorig jaar gestegen met 5,9 procent naar 235.843 euro. De gemiddelde prijs voor een twee-onder-een-kapwoning steeg het meest, de prijs van vrijstaande woningen het minst. Dat bleek uit vrijdag gepubliceerde gegevens van het Kadaster.
Vorig jaar zijn er bijna 210.000 woningen verkocht, een stijging van 1,5 procent ten opzichte van 2005. Het aantal verkochte hoekwoningen en appartementen daalde licht, terwijl het aantal verkochte vrijstaande huizen, twee-onder-een-kapwoning en tussenwoningen is gestegen.
Groningen
Een woning is het goedkoopst in de provincie Groningen, met een gemiddelde prijs van 178.000 euro. Mensen die een huis willen kopen in Utrecht zijn met een gemiddelde prijs van 273.000 euro het duurst uit. De huizenprijzen in Drenthe zijn het meest gestegen, in Overijssel het minst.
Vorige week publiceerde makelaarsvereniging NVM al jaarcijfers over koopwoningen. Makelaars van de NVM hebben vorig jaar 150.000 woningen verkocht. De gemiddelde prijs van een huis komt volgens de NVM uit op 241.000 euro.
Verschil
Het verschil is onder meer te verklaren doordat het Kadaster alle transacties meet en de NVM alleen die van de aangesloten leden, die gezamenlijk een marktaandeel van ongeveer 67 procent vertegenwoordigen.
Starters en dan vooral degenen zonder ouders die garant kunnen staan zullen het inderdaad steeds moeilijker krijgen.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 19:14 schreef pberends het volgende:
[..]
Toppie joppie systeem dat hypotheekrenteaftrek![]()
.
Nog even en niemand behalve de huidige huizenbezitters kan een eigen huis kopen.
En tot ziensquote:Op vrijdag 19 januari 2007 19:29 schreef Apropos het volgende:
Hier, stik er maar in, havenvolk!
Voetbal: Beroepscommissie UEFA schorst Feyenoord
De hypotheek van een huis van 2,5 ton is echt niet mals. Dan blijft er weinig geld over voor leuke dingen. Laat staan kinderen.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 19:31 schreef du_ke het volgende:
[..]
Starters en dan vooral degenen zonder ouders die garant kunnen staan zullen het inderdaad steeds moeilijker krijgen.
Gelukkig woon je in Groningen waar de gemiddelde prijs 178.000 is volgens het artikel. Dat scheelt dus wel weer wat. Maar het blijft achterlijk veel geld natuurlijk.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 19:30 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
241.000.... M'n vriendin en ik verdienen samen rond de 60.000e/ jaar. Daar kan je zo'n pand niet fatsoenlijk van betalen...
Nee, ik kan me nog herinneren dat ik ´´´hypotheekgesprekken´´ aan de man moest brengen. Ik sloeg af en toe echt steil achterover van de prijzen die ik aantrof.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 19:34 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
De hypotheek van een huis van 2,5 ton is echt niet mals. Dan blijft er weinig geld over voor leuke dingen. Laat staan kinderen.
Ja het is inderdaad echt achterlijk veel geld.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 19:34 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
De hypotheek van een huis van 2,5 ton is echt niet mals. Dan blijft er weinig geld over voor leuke dingen. Laat staan kinderen.
Nou een drukker verdient niet snel zoveel dat een hypotheek van meer dan 2 ton er in zitquote:Op vrijdag 19 januari 2007 19:37 schreef Apropos het volgende:
En dan te bedenken dat M. nog eerder in staat zal zijn die te betalen dan ik.
Als je jullie gezamelijke inkomen met een factor 4 a 5 vermenigvuldigt, dan kom je op je te lenen hypotheek uit. Makkie dus.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 19:30 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
241.000.... M'n vriendin en ik verdienen samen rond de 60.000e/ jaar. Daar kan je zo'n pand niet fatsoenlijk van betalen...
een hypotheek van 2,5 ton is 1500 euro/maand bruto en in ons geval is dat netto bijna 1200 euro...quote:Op vrijdag 19 januari 2007 19:36 schreef Apropos het volgende:
[..]
Nee, ik kan me nog herinneren dat ik ´´´hypotheekgesprekken´´ aan de man moest brengen. Ik sloeg af en toe echt steil achterover van de prijzen die ik aantrof.
Aflossingsvrije hypotheken zijn goed te doen als je ergens niet eeuwig blijft wonen. Ik zou eerder uitkijken met beleggingshypotheken.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 19:43 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
een hypotheek van 2,5 ton is 1500 euro/maand bruto en in ons geval is dat netto bijna 1200 euro...
Voor een spaarhypotheek. Dat aflossingsvrije hypotheken vind ik maar niks.
Grote nadeel van aflossingsvrije hypotheken is dat je naast de gewone waardevermeerdering niet aan vermogensopbouw doet. Met het flink doorstijgen van de huisprijzen is dat eigenlijk niet heel relevant.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 19:47 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Aflossingsvrije hypotheken zijn goed te doen als je ergens niet eeuwig blijft wonen. Ik zou eerder uitkijken met beleggingshypotheken.
Vermogensopbouw dankzij rente-aftrek?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 19:50 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Grote nadeel van aflossingsvrije hypotheken is dat je naast de gewone waardevermeerdering niet aan vermogensopbouw doet. Met het flink doorstijgen van de huisprijzen is dat eigenlijk niet heel relevant.
Beleggingshypotheken zijn inderdaad berucht om hun lage opbrengsten. Er wordt zo 50-80% van je inleg afgeboekt als gemaakte kosten.
Kun je dat niet afspreken?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 19:50 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..].
Beleggingshypotheken zijn inderdaad berucht om hun lage opbrengsten. Er wordt zo 50-80% van je inleg afgeboekt als gemaakte kosten.
Je betaalt iig minder belasting, maar dat schuif je meteen door naar je bank... Ik weet niet wie ik liever sponsor...quote:Op vrijdag 19 januari 2007 19:55 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Vermogensopbouw dankzij rente-aftrek?![]()
Ook de bank betaalt belasting, alleen kan de bank jouw product dan nog aantrekkelijker maken, de belastingdienst alleen leuker (zeggen ze). Verder moet je je opbrengsten gelijk weer onderbrengen in je volgende hypotheek.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 19:58 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Je betaalt iig minder belasting, maar dat schuif je meteen door naar je bank... Ik weet niet wie ik liever sponsor...
Heb jij inmiddels al iets van Conway Morris gelezen, of moet ik het zelf doen?quote:
Saampjes doen?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 20:10 schreef Apropos het volgende:
[..]
Heb jij inmiddels al iets van Conway Morris gelezen, of moet ik het zelf doen?
Die kent vast ook nog wat titels die voor ons beiden van belang zijn.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 20:15 schreef Autodidact het volgende:
Nodig DrW dan uit...zijn we met z'n drieën.
Onzin. Ik verdien iets minder in mijn eentje en kan zoiets prima betalen en ik hou genoeg over. Je moet alleen niet 2 keer per jaar op vakantie willen.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 19:30 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
1100 e is een hoop geld.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 20:31 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Onzin. Ik verdien iets minder in mijn eentje en kan zoiets prima betalen en ik hou genoeg over. Je moet alleen niet 2 keer per jaar op vakantie willen.
Je houdt nog 2000 euro over.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 20:34 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
1100 e is een hoop geld.
quote:
quote:Op vrijdag 19 januari 2007 20:34 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
1100 e is een hoop geld.
Ik bemerk hier een Freudiaanse gedachtengang.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 20:32 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Uit de kast?
Ik betaal minder dan de helft in de vorm van huur.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 21:14 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat is zowat het tienvoudige van mijn hypotheekaflossing (rente, eigenlijk: ik heb 100% aflossingsvrij).
mannenclubjes...quote:Op vrijdag 19 januari 2007 21:34 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik bemerk hier een Freudiaanse gedachtengang.
Het is ook grotendeels nutteloze vermogensopbouw. Het komt in normale situaties niet vrij om te investeren in iets anders dan een nieuwe woning.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 21:48 schreef gelly het volgende:
Sja, volgens een waardecalculator zou mijn huis in 2 jaar tijd met 23% gestegen zijn. Niet dat ik dat vervelend vindHuizen staan hier ook nauwelijks langer dan een week te koop.
Dat is waar, maar ik kan het wel weer investeren in een woning waar de waardestijging minder groot is geweest. Hier betaal je vooral voor de lokatie. Meer huis voor minder geld dus.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 21:50 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Het is ook grotendeels nutteloze vermogensopbouw. Het komt in normale situaties niet vrij om te investeren in iets anders dan een nieuwe woning.
Ik bespaar nog steeds -direct- door mijn huurhuis gekocht te hebben. Het halveerde de directe woonlasten.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 21:41 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ik betaal minder dan de helft in de vorm van huur.
Jawel ik klaag ook niet hoor.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 21:56 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik bespaar nog steeds -direct- door mijn huurhuis gekocht te hebben. Het halveerde de directe woonlasten.
Met jullie inkomen kan je in Groningen een leuk huisje kopen, zeker voor starters, en hou je nog geld voor kindjes over ook.
Ik heb geluk gehad in de vrije sector.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 22:03 schreef sigme het volgende:
Voor dat geld koop je een huis waar je zo'n 15 jaar op de wachtlijst moet staan om het te mogen huren, hier.
Heb jij zoiets?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 22:03 schreef sigme het volgende:
Voor dat geld koop je een huis waar je zo'n 15 jaar op de wachtlijst moet staan om het te mogen huren, hier.
quote:Op vrijdag 19 januari 2007 22:07 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Jawel ik klaag ook niet hoor.![]()
Kopen is momenteel niet echt interessant, ik heb stuk lagere woonlasten dan wanneer ik iets van dezelfde grote zou kopen.
Meer zoiets :quote:Op vrijdag 19 januari 2007 22:13 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Heb jij zoiets?
http://www.funda.nl/koop/detail_overzicht.asp?map=1&obj_Guid={AC41229E-9579-49C2-B8D6-46DD29F46B94}
of zoiets:
http://www.funda.nl/koop/detail_fotos.asp?map=1&obj_Guid={551377E6-7266-4749-A254-5DEE7945B94D}
quote:Verder ben ik tegen vrouwenstemrecht dus dit is een non-discussie.
quote:Op vrijdag 19 januari 2007 22:13 schreef sigme het volgende:
[..]
Monkel monkel en dat moet kinderen wat bijbrengen.
Jong, jong... Je kan beter jong beginnen, groei je mooi mee met de markt. Vriendin heeft vaste baan op school, alleen weet ik nog niet of ik docent wil blijven. Het is de vraag waar ik dan een baan kan vinden. Noord Nederland heeft wel de voorkeur.quote:Je bent toch ook nog wat jong om al te kopen? Of mag ik dat niet zeggen?
http://www.nos.nl/nos/art(...)1C73BA2F1CE16C8.htmlquote:
Vermoorde Dink veelvuldig bedreigd 19-01-07
Door Jessica Lutz, NOS-correspondent in Istanbul
"Hoe serieus de bedreigingen zijn die ik krijg, weet ik niet. Het ergste is de marteling die ik mezelf aandoe. Ik zie de mensen naar me kijken en denken 'he, is dat geen Armeen?' En dan begint de molen in mijn hoofd." Dat schreef de vermoorde Hrant Dink in het laatste nummer van AGOS, het weekblad voor Armeense Turken waarvan hij hoofdredacteur was.
Zijn blad, die als dagelijkse krant begon in 1996, heeft veel gedaan om de Armenen in Turkije naar de Turken toe een geizcht te geven. Dagelijks kreeg Dink dreigtelefoontjes en -mails. De laatste tijd was hij bang om over straat te gaan.
Hij ijverde voor het erkennen van de genocide op zijn volk aan het begin van de twintigste eeuw. Ja, maar dan wel op de zijn eigen, zachtmoedige manier. Hij maakte zich kwaad op de Armenen in het Westen, de afstammelingen van alle mensen die een eeuw geleden gevlucht zijn. Hun gelobby om de genocide erkend te laten worden door de parlementen in Europa en de VS maakte de Turken alleen maar kwaad en tegendraads.
Wrang
Het maakte de dialoog waar hij zo'n voorstander van was, onmogelijk. In een reeks artikelen vroeg hij zijn mede-Armeniers om zich te richten op het welzijn van Armenië, in plaats van altijd maar de Turken te willen kastijden. "Die Turkenhaat vergiftigt jullie bloed", schreef hij. Wrang genoeg werd hij voor deze zin in 2005 tot 6 maanden voorwaardelijk veroordeeld. Hij zou de Turken beledigd hebben omdat hij hen vergeleek met gif.
Dink was diep gekwetst door deze veroordeling en vertelde huilend aan het persbureau AFP hoe moeilijk hij het vond om met zoveel haat te leven. Artikel 301, dat het beledigen van de Turkse natie strafbaar stelt, is een doorn in het oog van Europa.
In hun eerste reacties op de moord zeiden veel vooraanstaande Turken dan ook dat degene die deze moord gepland heeft, er wel op uit moest zijn om een wig te drijven tussen Europa en Turkije. Ook wezen sommigen erop dat de overheid wel heel nalatig geweest was, als er niets gedaan was met de dreigbrieven die Dink bij de procureur neerlegde.
Bedreiging
In een van de laatste nummers van AGOS beschreef hij een bezoek aan de onder-gouverneur van Istanbul, op diens uitnodiging. De onder-gouverneur maakte hem duidelijk dat als hij op deze manier doorging, er wel eens iets heel ernstigs met hem zou kunnen gebeuren. Dink vatte dit zelf op als een bedreiging.
Hij wilde geen politiebescherming, omdat hij niet geloofde dat het iets zou helpen. Vele vrienden drongen er bij hem op aan dan maar naar het buitenland te gaan. Hij had sinds een paar jaar eindelijk een paspoort dat hem altijd geweigerd was door de autoriteiten.
Hij was er erg verguld mee en zijn eerste reis was naar Armenië. Maar vertrekken wilde hij niet. Zijn taak lag in Turkije. Bovenal hield hij, ondanks alles, zielsveel van zijn land.
Napalm laiverd, ik had 'm al gezien.quote:
ik zit zelf in het bovenste voorbeeld, alleen de bovenwoning variant met 2 verdiepingen. (Bovenste verdieping helaas schuindak)quote:
Je zag de spelfout toch wel?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 22:23 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Daar tegenover staat dat het huis helemaal aanpassen naar eigen wens in een huurwoning een beetje weggegooid geld.
Beetje lastige situatie.
Maar nu kan ik elk jaar nog op een veel te dure vakantie ver weg.![]()
lelijke heks en vals bovendien.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 22:24 schreef EchtGaaf het volgende:
Napalm:
[afbeelding]
Wat een pracht vrouw, niet?
Ja, volgens mij heb je aardig mazzel! Lekker buurtje, dicht bij centrum, groot huisquote:Op vrijdag 19 januari 2007 22:27 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
ik zit zelf in het bovenste voorbeeld, alleen de bovenwoning variant met 2 verdiepingen. (Bovenste verdieping helaas schuindak)
geen smaakquote:Op vrijdag 19 januari 2007 22:27 schreef Napalm het volgende:
Komt allemaal door die tieten...
[..]
lelijke heks en vals bovendien.
Ik zou m`n hond er nog vanaftrappen..
Jij kan ze nog rechtleggen, bij mij stuk golfplaat weggewaaid...quote:Enfin, ben plat, ben moe. Morgen ook nog dakpannen goed gaan leggen. Nu al een kut weekend.
Ja, ik zie er zelfs meerdere. Daar bovenop komt dat de zinsconstructie erg lelijk isquote:
Ze is echt heel lelijk, op die foto...quote:Op vrijdag 19 januari 2007 22:27 schreef Napalm het volgende:
Komt allemaal door die tieten...
[..]
lelijke heks en vals bovendien.
Ik zou m`n hond er nog vanaftrappen..
Enfin, ben plat, ben moe. Morgen ook nog dakpannen goed gaan leggen. Nu al een kut weekend.
Ik heb de boekhouding uitbesteed, liefste heeft er een goed programmaatje voor dat de girotelbestanden (mijnpostbank, tegenwoordig) kan inlezen, en waarin je uitgaven over verschillende categoriën kan verdelen (en er een beschrijving bij kan plaatsen).quote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:10 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ja, ik zie er zelfs meerdere. Daar bovenop komt dat de zinsconstructie erg lelijk isGelukkig is het vrijdagavond; dan mag ik spelfouten maken.
Ik probeer al de hele avond uit te pluizen waar ik zo ongeveer mijn geld aan uitgeef en hoeveel dat ongeveer is. Ik heb 1,5 jaar geleden een keer zoiets opgezet; ik vrees dat die wat optimistisch was.
Ik had niet alle belastingen en onderhoud meegenomen. Daarnaast zijn de dagelijkse uitgaven ook hoger.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:20 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik heb de boekhouding uitbesteed, liefste heeft er een goed programmaatje voor dat de girotelbestanden (mijnpostbank, tegenwoordig) kan inlezen, en waarin je uitgaven over verschillende categoriën kan verdelen (en er een beschrijving bij kan plaatsen).
Wat was er optimistisch aan je opzet van een tijd terug?
Ik heb ooit een tijd alle boodschappen apart geboekt, omdat ik wou experimenteren met Access (spel je dat zo?). Was leuke data, ben het meeste kwijtgeraakt in de loop der tijd, geloof ik.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:40 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ik had niet alle belastingen en onderhoud meegenomen. Daarnaast zijn de dagelijkse uitgaven ook hoger.
http://www.bash.org/?719376quote:Dear Mr X,
As a graduate of an institution of higher education, I have a few very basic expectations. Chief among these is that my direct superiors have an intellect that ranges above the common ground squirrel. After your consistent and annoying harassment of my co-workers and me during the commission of our duties, I can only surmise that you are one of the few true genetic wastes of our time.
Asking me, a network administrator, to explain every little nuance of everything I do each time you happen to stroll into my office is not only a waste of time, but also a waste of precious oxygen. I was hired because I know how to network computer systems, and you were apparently hired to provide amusement to myself and other employees, who watch you vainly attempt to understand the concept of "cut and paste" for the hundredth time.
You will never understand computers. Something as incredibly simple as binary still gives you too many options. You will also never understand why people hate you, but I am going to try and explain it to you.........
You walk around the building all day, shiftlessly looking for fault in others. You have a sharp dressed useless look about you that may have worked for your interview, but now that you actually have responsibility, you pawn it off on overworked staff, hoping their talent will cover for your glaring ineptitude. In a world of managerial evolution, you are the blue-green algae that everyone else eats and laughs at. Managers like you are a sad proof of the Dilbert principle. Since this situation is unlikely to change without you getting a full frontal lobotomy reversal, I am forced to tender my resignation.
However, I have a few parting thoughts.
1. When someone calls you in reference to employment, it is illegal for you to give me a bad reference. The most you can say to hurt me is "I prefer not to comment." I will have friends randomly call you over the next couple of years to keep you honest, because I know you would be unable to do it on your own.
2. I have all the passwords to every account on the system, and I know every password you have used for the last five years. If you decide to get cute, I am going to publish your "favorites list", which I conveniently saved when you made me "back up" your useless files. I do believe that terms like "Lolita" are not usually viewed favorably by the company.
3. When you borrowed the digital camera to "take pictures of your Mother's birthday," you neglected to mention that you were going to take pictures of yourself in the mirror n.de. Then you forgot to erase them like the techno-moron you really are. Suffice it to say I have never seen such odd acts with a sauce bottle, but I assure you that those have been copied and kept in safe places pending the authoring of a glowing letter of reference. (Try to use a spell check please; I hate having to correct your mistakes.)
Thank you for your time, and I expect the reference on my desk by 8:00 am tomorrow. One word of this to anybody, and all of your little twisted repugnant obsessions will be open to the public. Never f*** with your systems administrator. Why? Because they know what you do with all that free time!
Wishing you a grand and glorious day'.
Noem eens een interessant boek.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:58 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Een goede scheldpartij is nooit verloren energie.
het WOORDENboekquote:
quote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:58 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Een goede scheldpartij is nooit verloren energie.
quote:Dat mens was saai, ze werd gepest omdat ze smetvrees had (zand gooien naar haar resulteerde in een instant-huilbui) en ze zal nu wel kraakster zijn. Enfin, dat soort mensen eindigen nooit goed omdat ze niet sterk in hun schoenen staan en hen wordt geleerd dat jezelf weerbaar opstellen gelijk is aan racisme.
Ik las laatst "Propaganda". Maar dat is enkel interessant als je een idee wilt ontwikkelen hoe je mensen een product aan smeert met de laagst denkbare methoden.quote:
Heb je 'het zijn net mensen' al gelezen?quote:
Van Luyendijk, he? Nog niet, ik wacht op mijn huisgenoot.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 00:06 schreef sigme het volgende:
[..]
Heb je 'het zijn net mensen' al gelezen?
Dan moet je ´´De Geheim Agent´´ van Conrad eens lezen.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 00:15 schreef sigme het volgende:
Beetje oud, maar ik wil het nog eens herlezen: de barmhartige terroriste, van Doris Lessing dacht ik. Toen terrorisme nog niet iedereen voor in de mond bestorven lag (en het al helemaal niet over moslims ging).
Ik ga.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 00:19 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Joseph Conrad? Ja, dat boek was wel vermakelijk
Christus gozer, ga eens naar buiten, duik een kroeg in, neuk een snol. Hoe oud ben je ?quote:Op zaterdag 20 januari 2007 00:23 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Ik ben nu eenmaal een grote fan van de Engelstalige literatuur. Deze vlam werd aangewakkerd doorTolkien
.
Volgens Mutant01 ben ik 14. Ik ben dus nog te jong voor de kroeg.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 00:26 schreef gelly het volgende:
[..]
Christus gozer, ga eens naar buiten, duik een kroeg in, neuk een snol. Hoe oud ben je ?
Sinds ik fok heb lees ik zo langzaam..quote:Op zaterdag 20 januari 2007 00:17 schreef Apropos het volgende:
[..]
Dan moet je ´´De Geheim Agent´´ van Conrad eens lezen.
Ik vond de film vrij bagger, net zoals al die ouwe films gewoon saai zijn omdat het anno 2007 is. Sommige stukjes zijn interessant, maar meer ook niet. En die film duurde ook veel te lang =quote:Op zaterdag 20 januari 2007 02:32 schreef problematiQue het volgende:
Net A Clockwork Orange gezien en vond er absoluut niets aan.
oepsquote:Fact of the day
In Saudi Arabia, women account for 55% of university graduates — but only 5% of the workforce.
The Economist
http://www.ipsnews.be/news.php?idnews=8437quote:MEXICO/ECONOMIE:
Mexico ontwaakt uit olieroes
Diego Cevallos
MEXICO-STAD, 19 januari (IPS) - Mexico moet dringend afkicken van de olieverslaving waaraan het nu lijdt, waarschuwen experts. Binnen tien jaar zijn de Mexicaanse olievoorraden uitgeput en het land heeft geen geld opzijgezet voor de moeilijke tijden die dan aanbreken.
Bij de Mexicaanse regering gingen de alarmsignalen knipperen toen de prijs van een vat ruwe Mexicaanse olie op 16 januari tot 41,7 dollar daalde. Voor de begroting van dit jaar is Mexico van een gemiddelde prijs van 42,8 dollar uitgegaan. Het land financiert 36,1 procent van zijn overheidsuitgaven met oliegeld. Slechtere prijzen betekenen dus pijnlijke besparingen.
Mexico is de op vijf na grootste olieproducent ter wereld. Elke dag haalt het land 3,3 miljoen ton vaten olie boven, waarvan er 1,8 miljoen geëxporteerd worden, vooral naar de Verenigde Staten.
Maar het geld dat de voorbije jaren door de hoge aardolieprijzen rijkelijk binnenstroomde, ging bijna volledig naar de Mexicaanse overheid, die er de ambtenarenlonen mee betaalt. Zelf is het staatsoliebedrijf Pemex blut: het heeft meer schulden dan zijn patrimonium waard is. Pemex heeft nauwelijks geld om op zoek te gaan naar nieuwe olievoorraden. De winst vermindert doordat de maatschappij dure technieken toepast om uit de droogvallende olievelden toch snel een maximale hoeveelheid olie te persen.
"Petroleum is een verdovend middel voor Mexico", vindt de econoom Enrique Quintana, een columnist van het dagblad Reforma. "Als de prijs nog verder zakt of als het geld helemaal uitblijft, krijgt het land te maken met zware ontwenningsverschijnselen".
Mexico heeft zijn oliegeld verspild zonder plannen te maken voor de toekomst, oordeelt de energie-expert David Shields. De Mexicaanse politici wisten al lang dat er problemen aankwamen, maar ze hebben geen uitweg bedacht. Dat is absoluut onverantwoordelijk, vindt Shields.
President Felipe Calderón, die op 1 december Vicente Fox opvolgde, zegt dat hij aan een plan werkt voor de energiesector, maar het is nog niet duidelijk welke kant die ideeën opgaan. Het staat alleen vast dat Pemex een staatsbedrijf blijft en verder kan genieten van een monopoliepositie. Veel analisten geloven dat de aardoliesector wel zou varen bij een onafhankelijk beheer van Pemex en de inbreng van privé-bedrijven. Het succes van die aanpak wordt in veel andere Latijns-Amerikaanse landen bewezen. Maar in Mexicaanse politieke middens bestaat daar veel weerstand tegen.
Mexico kan nog precies 9 jaar en acht maanden olie bovenhalen uit de nu bekende velden, zeggen de experts. Andere grote producenten als Saudi-Arabië, de Verenigde Arabische Emiraten, Venezuela en Koeweit hebben nog voor meer dan 75 jaar bewezen olievoorraden. Die landen investeren dan ook meer in de exploratie van nieuwe velden en het beheer van de bestaande bronnen.
Het is al langer duidelijk dat de Mexicaanse oliesector bezig is aan zijn zwanenzang, maar toch schroefde het land tussen 2000 en 2006 zijn productie nog met 320.000 vaten per dag omhoog. Pemex injecteert stikstof in de onderzeese lagen waarin aardolie zit. Daardoor verhoogt de druk, waardoor de olie sneller opborrelt. Maar het maakt de oliewinning wel duurder. Tussen 2005 en 2006 steeg de productiekost van een vat Mexicaanse olie van 4,2 tot meer dan 4,3 dollar. IPS (PD/MC)(EINDE/2007)
http://www.knack.be/cmp/1(...)rderden-article.htmlquote:Stratego voor gevorderden
Vorig jaar was het nog een gasruzie met Oekraïne, en nu vocht Rusland een olierel uit met Wit-Rusland. Telkens kwam daarbij de bevoorrading van enkele EU-landen in het gedrang. Reden tot paniek?
Ondertussen zijn de plooien tussen Rusland en zijn bevoorrechte partner Wit-Rusland gladgestreken, maar vorige week zat het er bovenarms op. Rusland is een olieproducent, en kleine buur Wit-Rusland is een transitland. Via een pijpleiding stroomt de Russische olie naar Europa. De ideale voedingsbodem voor een conflict.
Wat is er gebeurd? Wit-Rusland tapte boudweg 80.000 ton olie af uit de pijpleiding die op zijn grondgebied ligt. Als extra transitvergoeding, klonk het. Toen Rusland dat in de gaten kreeg, werd de oliekraan dichtgedraaid. Gevolg: de bevoorrading van raffinaderijen in Duitsland, Polen, Hongarije, Slowakije en Tsjechië kreeg een knik - tot vorige week donderdagmorgen.
Zulke fratsen komen natuurlijk niet zomaar uit de lucht vallen. Rusland en zijn vroegere deelstaat Wit-Rusland mogen dan partners voor het leven zijn, op het vlak van energie is hun relatie nogal turbulent. Het begon nochtans goed. Bij het uiteenvallen van de Sovjet-Unie engageerde Rusland zich om tegen zeer goedkope tarieven gas en olie te leveren aan Wit-Rusland.
Problematisch werd het pas toen de energieprijzen steeds verder de hoogte in klommen. De kloof tussen de bedragen die Wit-Rusland betaalt aan Rusland enerzijds, en de marktprijzen anderzijds, werd wel héél groot. Zó groot dat beide partners elkaar begonnen te irriteren. Poetin is begonnen met ruziën, zegt Europa, want hij liet Wit-Rusland plots veel meer betalen voor gas.
Maar eigenlijk is het conflict onderhuids al vroeger ontstaan. In Wit-Rusland wordt al langer dan vandaag geritseld met de goedkoop verkregen olie uit Rusland. En ook andere provocaties zijn niet van de lucht. Om de olierel van vorige week te beslechten, haalde Rusland zijn grootste troef boven. Er eventjes mee dreigen om de douane-unie met Wit-Rusland te verbreken, en alles was weer pais en vree.
Europa reageerde geprikkeld. Wat als er zich nog eens zo'n incident aandient? 'Europa beschikt over voldoende strategische voorraden om dat te overleven', zegt Johan Albrecht, milieueconoom aan de Universiteit Gent en verbonden aan het Itinera Institute. 'Bovendien kan Rusland het zich financieel niet permitteren om de bevoorrading voor lange tijd stil te leggen. De olierel van vorige week is een lokaal conflict, en niet iets waar Europa van wakker moet liggen.'
Toch wel lastig dat we voor olie en gas zo afhankelijk zijn van Rusland, vindt ook de Duitse kanselier Angela Merkel. Maar veel alternatieven zijn er niet. Europa moet met Rusland een stabiele energieband opbouwen, vindt Johan Albrecht. 'Het beeld over Poetin die de lakens uitdeelt, is verkeerd. Rusland heeft Europa nodig om financieel bij te springen voor de modernisering van zijn energie-infrastructuur. Europa moet wél snel zijn, want ook China en India zijn geïnteresseerd in Russische energie. En ze hebben er veel geld voor over.'
Met die Wit-Russische fratsen zou het trouwens snel gedaan kunnen zijn. Wit-Rusland betaalt zijn Russische olie namelijk voor zeventig procent in cash, en voor dertig procent in aandelen van Wit-Russische energiebedrijven. Een geruisloze machtsovername, die nog versneld werd door de hogere energieprijzen die Rusland onlangs oplegde aan zijn rebelse partner.
Celine De Coster
http://www.nos.nl/nos/art(...)1C73C65127F4DA3.htmlquote:20 Januari 2007
"VN-Klimaatcommissie minder somber"
Bronnen bij de VN zeggen dat het nieuwe rapport van de Klimaatcommissie minder somber wordt dan gevreesd. Volgens een voorlopige versie zouden de temperaturen tot 2100 minimaal 2 en maximaal 4,5 graden stijgen als er geen maatregelen worden genomen.
Het vorige rapport, uit 2001,voorspelde een maximale stijging van 6 graden. Ook de maximale stijging van de zeespiegel gaat omlaag. In 2001 was dat 88cm, wat het nu wordt is nog onduidelijk. Al Gore voorspelt een stijging met vele meters.
Het rapport komt op 2 februari uit. Het moet wereldwijd dienen als basis voor het milieubeleid.
http://www.wereldomroep.n(...)70118_verwoestijningquote:Verwoestijning als sluipende oorlog
door correspondent Christoph Schmidt
18-01-2007
Het is u misschien ontgaan, maar 2006 was het internationale VN-jaar tegen verwoestijning. Dat leverde enkele conferenties op en hier en daar wat extra aandacht van de pers. Intussen schrijdt de wereldwijde uitdroging van het aardoppervlak gestaag voort.
Spanje, en dan vooral het zuiden ervan, is van oudsher een van de droogste gebieden van Europa. Het land beschikt dan ook over veel expertise op het gebied van verwoestijning en bijbehorende watertekorten, waar steeds meer landen mee te maken krijgen.
Droogte
De cijfers liegen er niet om: een derde van het Spaanse grondgebied ís al woestijn of dreigt dat op korte termijn te worden. In sommige regio's, zoals het zuidelijke Almería, geldt dat voor 70 procent van het bodemoppervlak. De belangrijkste oorzaken van verwoestijning zijn droogte, intensieve landbouw of veeteelt, toerisme en de koortsachtige bouwactiviteiten, waardoor vooral de kwetsbare kuststrook schade oploopt.
In de regio Almería overheerst de tuinbouw. Hier en daar strekt een zee van kassen (niet van glas, maar van wit tentdoek) zich uit tot aan de horizon. Evenals de toeristencomplexen, met hun weelderig groene golfbanen, slurpen die kassen enorme hoeveelheden water op. Aardbeienliefhebbers opgelet: voor het kweken van een kilo zomerkoninkjes is ongeveer 115 liter water nodig. Niettemin spreekt directeur Manuel Escánez García van tuinbouwbedrijf Las Hortichuelas tegen dat er een watertekort dreigt. "Dankzij onze ligging, aan de voet van de Sierra Nevada, krijgen we elke lente grote hoeveelheden smeltwater. Als je vanaf hier twintig kilometer naar het oosten gaat, is er wel een waterprobleem".
Klimaatverandering
Maar zo lokaal als Escánez García denkt, zo globaal denken de deskundigen. "Het probleem van de verwoestijning op zichzelf is de laatste tijd verergerd door de klimaatverandering", zegt José Luis Rubio, oprichter en ex-directeur van het Onderzoekscentrum voor Verwoestijning (CIDE) bij Valencia. "Vooral op de droogste plekken op aarde zien we een versnelling van de bodemerosie. Een ander relatief nieuw thema is dat verwoestijning steeds vaker bijdraagt aan gedwongen emigratie."
De landen die het zwaarst zijn getroffen door verwoestijning, zijn volgens de VN Kazachstan, Oezbekistan, Mali, Tsjaad, Mauritanië en Senegal. En het is vooral uit die laatste landen waar de meeste immigranten vandaan komen die in gammele bootjes koers zetten naar de Canarische Eilanden. Misschien waren zij thuis gebleven als hun landbouwgrond nog steeds vruchtbaar was. "De strijd tegen verwoestijning staat gelijk aan de strijd tegen armoede", is dan ook het motto van Andrés García Lorca, hoogleraar geografie aan de universiteit van Almería (zie kader ).
Optmisme
Het is overigens opvallend dat de deskundigen die dag in, dag uit geconfronteerd worden met de somberste prognoses, nog zo optimistisch zijn. García Lorca heeft een rotsvast vertrouwen in de herstellende kracht van de natuur, als de mens zich er maar niet te veel mee bemoeit.
Het optimisme van Rubio is ietwat dubbelzinnig. "Op korte termijn ben ik pessimistisch, omdat mensen in Europa denken dat verwoestijning een Afrikaans probleem is waar ze weinig mee te maken hebben. Maar dat is niet zo. Verwoestijning is niet uitsluitend een milieuprobleem, verwoestijning heeft grote economische gevolgen die misschien ernstiger kunnen uitpakken dan een oorlog of een mondiaal economisch conflict. Op langere termijn ben ik optimistisch, omdat de ervaring leert dat de maatschappij in actie komt bij grote rampen."
Amerika nog in grotere problemen... als de US-olie op is, zijn ze nog afhankelijker van Mexico, maar Mexico heeft ook bijna geen olie meerquote:Op zaterdag 20 januari 2007 10:12 schreef zakjapannertje het volgende:
het bankroet van Mexico nadert, daar achter die muur?
[..]
http://www.ipsnews.be/news.php?idnews=8437
Cuba heeft ook nog olievelden, schijntquote:Op zaterdag 20 januari 2007 10:50 schreef pberends het volgende:
[..]
Amerika nog in grotere problemen... als de US-olie op is, zijn ze nog afhankelijker van Mexico, maar Mexico heeft ook bijna geen olie meer. Terwijl Mexico nog een van de meest stabiele olieleveranciers is zou je zeggen...
Vind je? Ja, daar valt niet over te twisten.......quote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:11 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ze is echt heel lelijk, op die foto...
Helaas.........quote:EG, heb je ook fatsoenlijke foto´s van haar?
Wat let je.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 11:20 schreef Autodidact het volgende:
De babyfluisteraar
Wordt het niet eens tijd dat fok de kinderbescherming gaat bellen?
Ik heb gisteravond ontdekt hoe ik al mijn uitgaven van afgelopen jaar kan downloaden en verwerken in excell. Doordat ik toch altijd pin geeft het een aardige correct beeld.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:48 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik heb ooit een tijd alle boodschappen apart geboekt, omdat ik wou experimenteren met Access (spel je dat zo?). Was leuke data, ben het meeste kwijtgeraakt in de loop der tijd, geloof ik.
Nu weet ik alleen maar ongeveer wat het totaalbedrag per maand is, dat was zoiets als ¤600,- en is sinds een recente bezuinigingsaanval terug naar ¤300,- ofzo.
Eerst maar eens kijken hoe (en of) hij de test met James Randi gaat doen. Wordt waarschijnlijk een hilarisch einde van zijn carrièrequote:
Ik mag het hopen....quote:Op zaterdag 20 januari 2007 11:51 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Eerst maar eens kijken hoe (en of) hij de test met James Randi gaat doen. Wordt waarschijnlijk een hilarisch einde van zijn carrière.
Nee, geen zinquote:
Bij mij een golfplaat kapot. Kut, kut weer vandaag weer...........Ook ik heb een shit hekel aan dat soort kutklussen.....quote:
Nou dat zal dan wel een nieuwe dakpan worden....quote:Moet ook nog een dakpan regelen zag ik. Of heel veel lijm, dat kan ook.
Heb ik voor je. Lag er eentje naast de auto. Met schroeven en al.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 12:23 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Bij mij een golfplaat kapot. Kut, kut weer vandaag weer...........Ook ik heb een shit hekel aan dat soort kutklussen.....
Heb vrijdag mn spullen meegenomen uit Lux. Sowieso niet mijn probleeem daar de baas het huurde. 010 dus. Maandag eerste echte werkdag @ nieuwe job. 2e werkdag moet ik al naar Sneek (/ Snakequote:Op zaterdag 20 januari 2007 12:23 schreef EchtGaaf het volgende:
Nou dat zal dan wel een nieuwe dakpan worden....
Waar trouwens? 010 of Capellen...?
Kan ie ff deze kant opwaaien..quote:Op zaterdag 20 januari 2007 12:34 schreef Napalm het volgende:
[..]
Heb ik voor je. Lag er eentje naast de auto. Met schroeven en al.
Ow, dus voortaan in 010 woonachtig....quote:Heb vrijdag mn spullen meegenomen uit Lux. Sowieso niet mijn probleeem daar de baas het huurde. 010 dus.
Nou ik ben benieuwd hoe het je zal bevallen....Wel ff wennen denk ik.....Maar dat zal vast wel lukken ...quote:Maandag eerste echte werkdag @ nieuwe job.
Slangenkuilquote:2e werkdag moet ik al naar Sneek (/ Snake) Dus dat wordt ff 400 km rijden..
Man, ik was allang blij dat ie mis was.quote:
omgeving 010. Ik zou niet in 010 zelf willen wonen. (alhoewel dicht bij het station soms wel handig kan zijn..)quote:Op zaterdag 20 januari 2007 12:41 schreef EchtGaaf het volgende:
Ow, dus voortaan in 010 woonachtig....
Taalkundig weet ik niet of die n wel of niet nodig is......Ik ben niet zo goed in taalkundig miereneuken (:? mierenneukenquote:Op zaterdag 20 januari 2007 13:02 schreef Napalm het volgende:
Ik ga denk ik per SUV; e.o.a. Mazda.
Dat schijnt de hoerebak (:? hoerenbak) van de zaak te zijn.
quote:Man, ik was allang blij dat ie mis was.
OKquote:omgeving 010.
Nee ik ook niet. Grote stad spreekt mij ook niet aan....Deurpke is leuker.....maar ja geen voorzieningingen ja.....quote:Ik zou niet in 010 zelf willen wonen. (alhoewel dicht bij het station soms wel handig kan zijn..)
Tot zover Al Gore en zijn filmquote:Zeespiegel stijgt veel minder dan verwacht
zaterdag 20 januari 2007 13:05
Volgens bronnen bij de Verenigde Naties blijkt uit een nog vertrouwelijk rapport van de Klimaatcommissie dat pessimistische voorspellingen over stijging van de zeespiegel en de temperatuur helemaal niet kloppen.
Uit een samenvatting van het rapport van het IPCC zou blijken dat de stijging van de zeespiegel - voor Nederland een van de belangrijkste aspecten van klimaatverandering – de komende honderd jaar hooguit 43 centimeter zal zijn, en misschien slechts enkele decimeters.
Al Gore
In veel populaire publicaties, zoals in de recente film van Al Gore over het klimaat, wordt gesproken over een zeespiegelstijging van vele meters. Daarvoor is geen enkele wetenschappelijke basis, zo blijkt uit het rapport. Elsevier concludeerde dit overigens al veel eerder.
De Nederlandse steden zullen hun voeten dus droog houden. Volgens cijfers van het Natuur- en Milieuplanbureau, de milieuonderzoeksinstantie van de overheid, zou zelfs een meter zeespiegelstijging in honderd jaar tijd voor Nederland nauwelijks gevolgen hebben. Pas bij een stijging van 1,5 meter zijn serieuze maatregelen nodig.
Temperatuur
Ook met het stijgen van de temperatuur valt het wel mee volgens het nieuwe rapport. Tot het jaar 2100 gaat het om minimaal 2 en maximaal 4,5 graden, als er geen maatregelen worden genomen. Het vorige rapport, uit 2001, voorspelde een maximale stijging van 6 graden. Wel zullen weersextremen zoals hittegolven en zware regenval volgens het IPCC vaker voorkomen.
Het rapport komt op 2 februari uit. De klimaatcommissie van de VN is de meest gezaghebbende instantie ter wereld op het gebied van klimaat. Het rapport zal wereldwijd dienen als basis voor milieubeleid.
Wat zijn de feiten over de opwarming van de aarde, waar beginnen de overdrijvingen en wat zou het nieuwe kabinet moeten doen? Lees het Elsevier-artikel over klimaatopwarming: Loopt Nederland echt onder?
quote:Ex-Guantanamo Moroccans cleared
Five Moroccan men who were released from detention at the US base in Guantanamo Bay have been cleared of terrorism-related charges in Morocco.
The five were handed to Moroccan authorities in 2004.
They were accused of belonging to a criminal group and failing to denounce crimes threatening state security. Two remain in custody on other charges.
The US has released nine Moroccans from the Cuban base since 2004. Morocco says four now remain.
Rabat's criminal appeal court acquitted the five men. The two still held face charges of attempting to recruit volunteers to fight in Iraq.
Moroccan Human Rights Association member Saadoune Boujemaa said the acquittals came as "a relief".
Three ex-Guantanamo Bay detainees were jailed for three to five years in Morocco in November for creating a criminal group.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/africa/6280627.stm
De film is dan ook lekker goed Amerikaans gelikt.quote:
Ik vind het wel lekkerquote:Op zaterdag 20 januari 2007 14:24 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Onderschat een temperatuurstijging van 2 tot 4.5 graden niet. Dat is héél veel.
Ja, en ondertussen afgeven op de fearmongering van FOX! met betrekking tot het terrorisme. Al Gore is een rare man. Als journalisten, academici en politici alle 3 nagenoeg hetzelfde beweren gaan bij mij juist de stoplichten op rood. Zo ook bij het terrorisme, bird flu en klimaat verandering. Tot nu toe lijkt alleen H5N1 echt gevaarlijk te zijn.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 14:27 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik vind het wel lekker
Maar het gaat meer over het onderwater lopen van Nederland volgens Al Gore. Mooie staaltje Amerikaanse paniekzaaierij.
Of het klimaatverhaal waar is of niet doet er eigenlijk niet toe. Vooral voor Amerika is het zeer belangrijk om gewoon niet meer afhankelijk te zijn van buitenlandse energiebronnen. Amerika bombadeert zichzelf in de voet hiermee. Het wordt tijd dat rechts Amerika wakker wordt.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 14:30 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Ja, en ondertussen afgeven op de fearmongering van FOX! met betrekking tot het terrorisme. Al Gore is een rare man.
Het is inderdaad typisch Amerikaans. Zoals Al Gore een typische Amerikaanse politicus is. Hoog van de toren blazen met de bekende sensatiezucht en bangmakerij verpakt in een eng religieus jasje.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 14:27 schreef pberends het volgende:
De film is dan ook lekker goed Amerikaans gelikt.
Overigens wel een interessant feitje:
De VS kan geen auto's naar China exporteren omdat deze auto's niet voldoen aan de (lage) Chinese milieunormen.
Wat ik niet snap is dat Loose Change gewoon freeware was. Maar An Inconvenient Truth moet je kopen op dvd voor 20 euri. Vervolgens zegt ie in de film dat zoveel mogelijk mensen het moeten weten "spread the word". Laat deze film dan gewoon freeware zijn die iedereen mag kopiërenquote:Op zaterdag 20 januari 2007 14:32 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het is inderdaad typisch Amerikaans. Zoals Al Gore een typische Amerikaanse politicus is. Hoog van de toren blazen met de bekende sensatiezucht en bangmakerij verpakt in een eng religieus jasje.
Als ik hem wil zien download ik hem gewoon. Dat scheelt weer de productie, lees verspilling van energie en grondstoffen, van een DVD. Ik neem ook aan dat Al Gore daar geen bezwaar tegen heeft.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 14:34 schreef pberends het volgende:
Wat ik niet snap is dat Loose Change gewoon freeware was. Maar An Inconvenient Truth moet je kopen op dvd voor 20 euri. Vervolgens zegt ie in de film dat zoveel mogelijk mensen het moeten weten "spread the word". Laat deze film dan gewoon freeware zijn die iedereen mag kopiëren. Schijnbaar probeert ie z'n zakken ermee te vullen.
Maar alsnog een downloadtip uiteraard.
Jazeker, het klimaat is minder interessant dan onze afhankelijkheid van de baarden en Chavez als het gaat om olie. Dat er niet een monsterlijk bedrag besteed wordt aan het zoeken van echte alternatieven verbaast mij. Als de olie een keer opraakt houd deze realiteit waarin wij leven gewoon op, gegeven dat er tegen die tijd geen alternatieven zijn.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 14:32 schreef pberends het volgende:
[..]
Of het klimaatverhaal waar is of niet doet er eigenlijk niet toe. Vooral voor Amerika is het zeer belangrijk om gewoon niet meer afhankelijk te zijn van buitenlandse energiebronnen. Amerika bombadeert zichzelf in de voet hiermee. Het wordt tijd dat rechts Amerika wakker wordt.
EénVandaag, vanavond om 18.25, Nederland 1quote:Duizenden reacties op uitzending EénVandaag
De actualiteitenrubriek EénVandaag kreeg duizenden reacties op de uitzending van zaterdag 13 januari, waarin de 86-jarige Obbe Terpstra zijn eigen dood aankondig- de, omdat hij klaar was met het leven. Hij had geen levensbedreigende ziekte. “Veel ouderen lopen met dezelfde plannen rond en vaak blijft het niet bij plannen“, aldus een woordvoerder van EénVandaag. Het programma van de TROS en de AVRO heeft een enquête gehouden over zelfdoding onder 23.000 leden van haar Opiniepanel.
Uit dit onderzoek blijkt dat meer dan acht procent van de deelnemers in de leeftijd van 55 tot 64 jaar een ouder met een doodswens heeft. In EénVandaag is vanavond het verhaal te zien van een vrouw die voor haar vader een haak in een balk sloeg, zodat hij zich kon verhangen. Zij is strafbaar. Ferdinand Fransen presenteert de rubriek.
quote:Op zaterdag 20 januari 2007 14:37 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Als ik hem wil zien download ik hem gewoon. Dat scheelt weer de productie, lees verspilling van energie en grondstoffen, van een DVD. Ik neem ook aan dat Al Gore daar geen bezwaar tegen heeft.
Het is inderdaad vreemd dat je ervoor moet betalen. Aan de andere kant zijn privé-jet moet ook kunnen vliegen.
Regels zijn er altijd voor anderen.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 14:41 schreef pberends het volgende:!
Inderdaad een grappig detail: tussen de "show" door zie je Al Gore de hele tijd reizen. In prive jets, dure auto's en weet ik veel wat.
en de wereld stopt ook niet per 2100quote:Op zaterdag 20 januari 2007 14:24 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Onderschat een temperatuurstijging van 2 tot 4.5 graden niet. Dat is héél veel.
hee, een deja vuquote:Op zaterdag 20 januari 2007 14:41 schreef pberends het volgende:
[..]!
Inderdaad een grappig detail: tussen de "show" door zie je Al Gore de hele tijd reizen. In prive jets, dure auto's en weet ik veel wat.
quote:Petje af voor Oprah Winfrey. De talkshowqueen is de rijkste vrouw in de showbusiness. Oprah staat bovenaan de lijst van twintig rijkste entertainmentvrouwen, die het Amerikaanse tijdschrift Forbes jaarlijks samenstelt.
Het vermogen van Oprah wordt geschat op maar liefst anderhalf miljard dollar. Met de Britse Harry Potter-schrijfster J.K. Rowling hoeven we ook geen medelijden te hebben, zij staat met een miljard dollar op de tweede plaats.
1) Oprah Winfrey $1.5 billion
2) J.K. Rowling $1 billion
3) Martha Stewart $638 million
4) Madonna $325 million
5) Celine Dion $250 million
6) Mariah Carey $225 million
7) Janet Jackson $150 million
8) Julia Roberts $140 million
9) Jennifer Lopez $110 million
10) Jennifer Aniston $110 million
11) Mary-Kate and Ashley Olsen $100 million
12) Britney Spears $100 million
13) Judge Judy (Sheindlin) $95 million
14) Sandra Bullock $85 million
15) Cameron Diaz $75 million
16) Gisele Bundchen $70 million
17) Ellen DeGeneres $65 million
18) Nicole Kidman $60 million
19) Christina Aguilera $60 million
20) Renee Zellweger $45 million
Nee, massamoord is namelijk alleen mogelijk in geïndustrialiseerde en moderne samenlevingen.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 14:03 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Is het toeval dat alle massamoordenaars ofwel atheist ofwel christen waren?
Wildersstemmer?quote:Op zaterdag 20 januari 2007 00:26 schreef gelly het volgende:
[..]
Christus gozer, ga eens naar buiten, duik een kroeg in, neuk een snol. Hoe oud ben je ?
Omdat het 2007 is, zijn oude films saai?quote:Op zaterdag 20 januari 2007 09:40 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik vond de film vrij bagger, net zoals al die ouwe films gewoon saai zijn omdat het anno 2007 is.
Wat een bizarre wereld. Je uitgaven van het afgelopen jaar downloaden.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 11:43 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ik heb gisteravond ontdekt hoe ik al mijn uitgaven van afgelopen jaar kan downloaden en verwerken in excell. Doordat ik toch altijd pin geeft het een aardige correct beeld.
we hebben het hier wel over een rechtsgeleerde he?quote:Op zaterdag 20 januari 2007 15:57 schreef Monidique het volgende:
Ellian ook weer door de bocht, hoor. Irak? Schuld van de VN, want die doen niets. De Veiligheidsraad zou eens wat moeten doen! Weet die man wel hoe dat orgaan werkt?
Een overzicht van alle uitgaven....quote:Op zaterdag 20 januari 2007 15:52 schreef Monidique het volgende:
[..]
Wat een bizarre wereld. Je uitgaven van het afgelopen jaar downloaden.
Gore heeft het over actie ondernemen binnen 10 jaar anders gaan we kapot. Nu nog 9 jaar.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 15:55 schreef Monidique het volgende:
Gore gaf geen termijn, als ik het wel heb en het artikel, wat vermoedelijk van de Elsevier komt, slaat de plank ook mis door nauwere (?) waarschijnlijkheden te interpreteren als minder sombere voorspellingen.
Hij zegt dat sommige wetenschappers dat beweren en zij beweren dan niet dat we kapot gaan, maar dat het proces van klimaatverandering niet meer tegen te gaan is, omdat het dan als het ware zelfvoorzienend is.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 16:02 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Gore heeft het over actie ondernemen binnen 10 jaar anders gaan we kapot. Nu nog 9 jaar.
Gewoon je PIN-transacties via de website van je bank?quote:Op zaterdag 20 januari 2007 16:02 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Een overzicht van alle uitgaven....
Komt er echt geen einde aan jouw voorliefde voor rotmuziek?quote:Op zaterdag 20 januari 2007 16:06 schreef Monidique het volgende:
The Doors - Waiting for the Sun.
The Doors is geen slechte band en het maakt geen slechte muziek.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 16:07 schreef Apropos het volgende:
[..]
Komt er echt geen einde aan jouw voorliefde voor rotmuziek?
De omschrijving op zijn site komt gewoon neer op kapot gaan. Ik vat het even samen zonder zijn Hollywood dramatiek.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 16:04 schreef Monidique het volgende:
Hij zegt dat sommige wetenschappers dat beweren en zij beweren dan niet dat we kapot gaan, maar dat het proces van klimaatverandering niet meer tegen te gaan is, omdat het dan als het ware zelfvoorzienend is.
quote:Humanity is sitting on a ticking time bomb. If the vast majority of the world's scientists are right, we have just ten years to avert a major catastrophe that could send our entire planet into a tail-spin of epic destruction involving extreme weather, floods, droughts, epidemics and killer heat waves beyond anything we have ever experienced.
http://thinkprogress.org/2007/01/19/abramoff-guam-prosecutor/quote:As many as eight U.S. Attorneys are leaving or being pushed out of their positions by the Bush administration. Several of these prosecutors are working on high-profile cases, such as Carol Lam, who ran the investigation into the corruption of former Rep. Randy “Duke” Cunningham (R-CA).
Ik interpreteer dat inderdaad anders.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 16:09 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
De omschrijving op zijn site komt gewoon neer op kapot gaan. Ik vat het even samen zonder zijn Hollywood dramatiek.
Tenzij jij dit anders interpreteert:
[..]
Natuurlijk niet. En het oeuvre van Morrison laat zich in meer woorden samenvatten dan ''snake!'', ''fire!'', ''Oidipous!'', ''Oh! en ''Yeah!''quote:Op zaterdag 20 januari 2007 16:08 schreef Monidique het volgende:
[..]
The Doors is geen slechte band en het maakt geen slechte muziek.
Juist. [14.gif]quote:Op zaterdag 20 januari 2007 16:04 schreef Monidique het volgende:
[..]
Gewoon je PIN-transacties via de website van je bank?
Tsja...quote:Op zaterdag 20 januari 2007 16:10 schreef Apropos het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. En het oeuvre van Morrison laat zich in meer woorden samenvatten dan ''snake!'', ''fire!'', ''Oidipous!'', ''Oh! en ''Yeah!''.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |