Ja het is inderdaad echt achterlijk veel geld.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 19:34 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
De hypotheek van een huis van 2,5 ton is echt niet mals. Dan blijft er weinig geld over voor leuke dingen. Laat staan kinderen.
Nou een drukker verdient niet snel zoveel dat een hypotheek van meer dan 2 ton er in zitquote:Op vrijdag 19 januari 2007 19:37 schreef Apropos het volgende:
En dan te bedenken dat M. nog eerder in staat zal zijn die te betalen dan ik.
Als je jullie gezamelijke inkomen met een factor 4 a 5 vermenigvuldigt, dan kom je op je te lenen hypotheek uit. Makkie dus.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 19:30 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
241.000.... M'n vriendin en ik verdienen samen rond de 60.000e/ jaar. Daar kan je zo'n pand niet fatsoenlijk van betalen...
een hypotheek van 2,5 ton is 1500 euro/maand bruto en in ons geval is dat netto bijna 1200 euro...quote:Op vrijdag 19 januari 2007 19:36 schreef Apropos het volgende:
[..]
Nee, ik kan me nog herinneren dat ik ´´´hypotheekgesprekken´´ aan de man moest brengen. Ik sloeg af en toe echt steil achterover van de prijzen die ik aantrof.
Aflossingsvrije hypotheken zijn goed te doen als je ergens niet eeuwig blijft wonen. Ik zou eerder uitkijken met beleggingshypotheken.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 19:43 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
een hypotheek van 2,5 ton is 1500 euro/maand bruto en in ons geval is dat netto bijna 1200 euro...
Voor een spaarhypotheek. Dat aflossingsvrije hypotheken vind ik maar niks.
Grote nadeel van aflossingsvrije hypotheken is dat je naast de gewone waardevermeerdering niet aan vermogensopbouw doet. Met het flink doorstijgen van de huisprijzen is dat eigenlijk niet heel relevant.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 19:47 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Aflossingsvrije hypotheken zijn goed te doen als je ergens niet eeuwig blijft wonen. Ik zou eerder uitkijken met beleggingshypotheken.
Vermogensopbouw dankzij rente-aftrek?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 19:50 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Grote nadeel van aflossingsvrije hypotheken is dat je naast de gewone waardevermeerdering niet aan vermogensopbouw doet. Met het flink doorstijgen van de huisprijzen is dat eigenlijk niet heel relevant.
Beleggingshypotheken zijn inderdaad berucht om hun lage opbrengsten. Er wordt zo 50-80% van je inleg afgeboekt als gemaakte kosten.
Kun je dat niet afspreken?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 19:50 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..].
Beleggingshypotheken zijn inderdaad berucht om hun lage opbrengsten. Er wordt zo 50-80% van je inleg afgeboekt als gemaakte kosten.
Je betaalt iig minder belasting, maar dat schuif je meteen door naar je bank... Ik weet niet wie ik liever sponsor...quote:Op vrijdag 19 januari 2007 19:55 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Vermogensopbouw dankzij rente-aftrek?![]()
Ook de bank betaalt belasting, alleen kan de bank jouw product dan nog aantrekkelijker maken, de belastingdienst alleen leuker (zeggen ze). Verder moet je je opbrengsten gelijk weer onderbrengen in je volgende hypotheek.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 19:58 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Je betaalt iig minder belasting, maar dat schuif je meteen door naar je bank... Ik weet niet wie ik liever sponsor...
Heb jij inmiddels al iets van Conway Morris gelezen, of moet ik het zelf doen?quote:
Saampjes doen?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 20:10 schreef Apropos het volgende:
[..]
Heb jij inmiddels al iets van Conway Morris gelezen, of moet ik het zelf doen?
Die kent vast ook nog wat titels die voor ons beiden van belang zijn.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 20:15 schreef Autodidact het volgende:
Nodig DrW dan uit...zijn we met z'n drieën.
Onzin. Ik verdien iets minder in mijn eentje en kan zoiets prima betalen en ik hou genoeg over. Je moet alleen niet 2 keer per jaar op vakantie willen.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 19:30 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
241.000.... M'n vriendin en ik verdienen samen rond de 60.000e/ jaar. Daar kan je zo'n pand niet fatsoenlijk van betalen...
1100 e is een hoop geld.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 20:31 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Onzin. Ik verdien iets minder in mijn eentje en kan zoiets prima betalen en ik hou genoeg over. Je moet alleen niet 2 keer per jaar op vakantie willen.
Je houdt nog 2000 euro over.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 20:34 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
1100 e is een hoop geld.
quote:
quote:Op vrijdag 19 januari 2007 20:34 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
1100 e is een hoop geld.
Ik bemerk hier een Freudiaanse gedachtengang.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 20:32 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Uit de kast?
Ik betaal minder dan de helft in de vorm van huur.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 21:14 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat is zowat het tienvoudige van mijn hypotheekaflossing (rente, eigenlijk: ik heb 100% aflossingsvrij).
mannenclubjes...quote:Op vrijdag 19 januari 2007 21:34 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik bemerk hier een Freudiaanse gedachtengang.
Het is ook grotendeels nutteloze vermogensopbouw. Het komt in normale situaties niet vrij om te investeren in iets anders dan een nieuwe woning.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 21:48 schreef gelly het volgende:
Sja, volgens een waardecalculator zou mijn huis in 2 jaar tijd met 23% gestegen zijn. Niet dat ik dat vervelend vindHuizen staan hier ook nauwelijks langer dan een week te koop.
Dat is waar, maar ik kan het wel weer investeren in een woning waar de waardestijging minder groot is geweest. Hier betaal je vooral voor de lokatie. Meer huis voor minder geld dus.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 21:50 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Het is ook grotendeels nutteloze vermogensopbouw. Het komt in normale situaties niet vrij om te investeren in iets anders dan een nieuwe woning.
Ik bespaar nog steeds -direct- door mijn huurhuis gekocht te hebben. Het halveerde de directe woonlasten.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 21:41 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ik betaal minder dan de helft in de vorm van huur.
Jawel ik klaag ook niet hoor.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 21:56 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik bespaar nog steeds -direct- door mijn huurhuis gekocht te hebben. Het halveerde de directe woonlasten.
Met jullie inkomen kan je in Groningen een leuk huisje kopen, zeker voor starters, en hou je nog geld voor kindjes over ook.
Ik heb geluk gehad in de vrije sector.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 22:03 schreef sigme het volgende:
Voor dat geld koop je een huis waar je zo'n 15 jaar op de wachtlijst moet staan om het te mogen huren, hier.
Heb jij zoiets?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 22:03 schreef sigme het volgende:
Voor dat geld koop je een huis waar je zo'n 15 jaar op de wachtlijst moet staan om het te mogen huren, hier.
quote:Op vrijdag 19 januari 2007 22:07 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Jawel ik klaag ook niet hoor.![]()
Kopen is momenteel niet echt interessant, ik heb stuk lagere woonlasten dan wanneer ik iets van dezelfde grote zou kopen.
Meer zoiets :quote:Op vrijdag 19 januari 2007 22:13 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Heb jij zoiets?
http://www.funda.nl/koop/detail_overzicht.asp?map=1&obj_Guid={AC41229E-9579-49C2-B8D6-46DD29F46B94}
of zoiets:
http://www.funda.nl/koop/detail_fotos.asp?map=1&obj_Guid={551377E6-7266-4749-A254-5DEE7945B94D}
quote:Verder ben ik tegen vrouwenstemrecht dus dit is een non-discussie.
quote:Op vrijdag 19 januari 2007 22:13 schreef sigme het volgende:
[..]
Monkel monkel en dat moet kinderen wat bijbrengen.
Jong, jong... Je kan beter jong beginnen, groei je mooi mee met de markt. Vriendin heeft vaste baan op school, alleen weet ik nog niet of ik docent wil blijven. Het is de vraag waar ik dan een baan kan vinden. Noord Nederland heeft wel de voorkeur.quote:Je bent toch ook nog wat jong om al te kopen? Of mag ik dat niet zeggen?
http://www.nos.nl/nos/art(...)1C73BA2F1CE16C8.htmlquote:
Vermoorde Dink veelvuldig bedreigd 19-01-07
Door Jessica Lutz, NOS-correspondent in Istanbul
"Hoe serieus de bedreigingen zijn die ik krijg, weet ik niet. Het ergste is de marteling die ik mezelf aandoe. Ik zie de mensen naar me kijken en denken 'he, is dat geen Armeen?' En dan begint de molen in mijn hoofd." Dat schreef de vermoorde Hrant Dink in het laatste nummer van AGOS, het weekblad voor Armeense Turken waarvan hij hoofdredacteur was.
Zijn blad, die als dagelijkse krant begon in 1996, heeft veel gedaan om de Armenen in Turkije naar de Turken toe een geizcht te geven. Dagelijks kreeg Dink dreigtelefoontjes en -mails. De laatste tijd was hij bang om over straat te gaan.
Hij ijverde voor het erkennen van de genocide op zijn volk aan het begin van de twintigste eeuw. Ja, maar dan wel op de zijn eigen, zachtmoedige manier. Hij maakte zich kwaad op de Armenen in het Westen, de afstammelingen van alle mensen die een eeuw geleden gevlucht zijn. Hun gelobby om de genocide erkend te laten worden door de parlementen in Europa en de VS maakte de Turken alleen maar kwaad en tegendraads.
Wrang
Het maakte de dialoog waar hij zo'n voorstander van was, onmogelijk. In een reeks artikelen vroeg hij zijn mede-Armeniers om zich te richten op het welzijn van Armenië, in plaats van altijd maar de Turken te willen kastijden. "Die Turkenhaat vergiftigt jullie bloed", schreef hij. Wrang genoeg werd hij voor deze zin in 2005 tot 6 maanden voorwaardelijk veroordeeld. Hij zou de Turken beledigd hebben omdat hij hen vergeleek met gif.
Dink was diep gekwetst door deze veroordeling en vertelde huilend aan het persbureau AFP hoe moeilijk hij het vond om met zoveel haat te leven. Artikel 301, dat het beledigen van de Turkse natie strafbaar stelt, is een doorn in het oog van Europa.
In hun eerste reacties op de moord zeiden veel vooraanstaande Turken dan ook dat degene die deze moord gepland heeft, er wel op uit moest zijn om een wig te drijven tussen Europa en Turkije. Ook wezen sommigen erop dat de overheid wel heel nalatig geweest was, als er niets gedaan was met de dreigbrieven die Dink bij de procureur neerlegde.
Bedreiging
In een van de laatste nummers van AGOS beschreef hij een bezoek aan de onder-gouverneur van Istanbul, op diens uitnodiging. De onder-gouverneur maakte hem duidelijk dat als hij op deze manier doorging, er wel eens iets heel ernstigs met hem zou kunnen gebeuren. Dink vatte dit zelf op als een bedreiging.
Hij wilde geen politiebescherming, omdat hij niet geloofde dat het iets zou helpen. Vele vrienden drongen er bij hem op aan dan maar naar het buitenland te gaan. Hij had sinds een paar jaar eindelijk een paspoort dat hem altijd geweigerd was door de autoriteiten.
Hij was er erg verguld mee en zijn eerste reis was naar Armenië. Maar vertrekken wilde hij niet. Zijn taak lag in Turkije. Bovenal hield hij, ondanks alles, zielsveel van zijn land.
Napalm laiverd, ik had 'm al gezien.quote:
ik zit zelf in het bovenste voorbeeld, alleen de bovenwoning variant met 2 verdiepingen. (Bovenste verdieping helaas schuindak)quote:
Je zag de spelfout toch wel?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 22:23 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Daar tegenover staat dat het huis helemaal aanpassen naar eigen wens in een huurwoning een beetje weggegooid geld.
Beetje lastige situatie.
Maar nu kan ik elk jaar nog op een veel te dure vakantie ver weg.![]()
lelijke heks en vals bovendien.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 22:24 schreef EchtGaaf het volgende:
Napalm:
[afbeelding]
Wat een pracht vrouw, niet?
Ja, volgens mij heb je aardig mazzel! Lekker buurtje, dicht bij centrum, groot huisquote:Op vrijdag 19 januari 2007 22:27 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
ik zit zelf in het bovenste voorbeeld, alleen de bovenwoning variant met 2 verdiepingen. (Bovenste verdieping helaas schuindak)
geen smaakquote:Op vrijdag 19 januari 2007 22:27 schreef Napalm het volgende:
Komt allemaal door die tieten...
[..]
lelijke heks en vals bovendien.
Ik zou m`n hond er nog vanaftrappen..
Jij kan ze nog rechtleggen, bij mij stuk golfplaat weggewaaid...quote:Enfin, ben plat, ben moe. Morgen ook nog dakpannen goed gaan leggen. Nu al een kut weekend.
Ja, ik zie er zelfs meerdere. Daar bovenop komt dat de zinsconstructie erg lelijk isquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |