Gisteravond was Derek Ogilvie bij Paul de Leeuw en die liet een email adres zien omdat hij nog een paar kindjes wou helpen in Nederland. Gelijk hebben wij gemaild voor onze jongste van 27 maanden. Binnen no time hadden we een mail terug en voor we het wisten ging vanmorgen de wekker om half 7.
In OUD had ik al wat dingen neer gezet over onze ervaring met Derek Ogilvie en zijn gave!
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wij zijn net terug van de babyfluisteraar.
Ik ben nog helemaal verbaasd. Ik ben echt helemaal van de apredinges af.
We kwamen binnen en er moest nog wat opgezet worden met camera's, maar Mathias Scholten kwam gelijk naar ons toe dat het nog ff duurde en we kregen koffie.Mathias legde uit dat dit niet voor tv was, maar dat dit was om rtl te overtuigen dat hij het echt was en daarna zou er misschien een serie gemaakt worden. Rick mocht met Mathias mee om te kijken hoe het nu zat. Derek zou met Djulian in een kamer gaan zitten en wij gingen in een andere kamer zitten met een camera en geluidzender om.
Djulian werd mee genomen door iemand van de camera/produktie ploeg en Derek ving Djulian al snel op.Wij hebben Derek tot dan toe echt niet gezien. Derek en Djulian waren in de kamer, Djulian heerlijk spelend met auto's en Derek rond lopend. Hij kon zo vertellen dat ik iets had rechts aan mijn been en mijn bekken had. Dan zit je daar met je bek open naar een beeldschermpje te kijken met zijn allen. Vervolgens was er iets met een auto, maar dat konden wij niet plaatsen. Ineens begon hij over gaten in een deur. Wij hebben dus 2 deuren met gaten er in die er in zijn geschopt en die zaten er al in voor Djulian geboren was, maar waar we nog niks aan gedaan hadden. Ook wist hij te vertellen dat ons bed een mankement vertoonde en hij maakte en schets om te vertellen waar dat precies zat. Op die plek zit er dus een plank niet helemaal recht en het staat niet echt mooi.
Ik mocht eerst de kamer in en Derek bleef met zijn rug naar mij toe staan zodat hij mij niet zou zien en dat ik geen tekens kon geven of wat dan ook. Hij vroeg een boel dingen die allemaal klopten. Rick mocht er al snel ook bij en ineens wist Derek mij te vertellen dat toen ik 18/19 jaar was en weer bij mijn ouders woonde (ik ben toen ik 17 op mezelf gaan wonen) ik niet in de spiegel keek en dat ik ze ontweek.
![]()
Hij wist te vertellen dat een paar geleden Rick zijn moeder een knobbel in haar linker borst heeft gehad. Telkens kwam die auto maar weer terug en we konden niets bedenken en Derek had de drang dat hij mijn vader moest bellen. Mijn vader neemt de telefoon op en snapte er eerst geen drol van. Maar een aantal dingen klopte met deze auto en met de vorige auto van hem. (overigens is mijn vader een nuchtere hollander)
Hij wist dat ons plafond in de slaapkamer nog geverfd moest worden. Hij wist dat de tuin in Djulian zijn ogen eng was, want aan het end van de tuin was iets waar hij af kon vallen. En dat klopt! Derek had een tekening gemaakt om de exacte plek aan te geven en dat klopte, hij had zelfs een deur getekend en getekend dat aan de linkerkant het niet goed ging volgens Djulian en dat klopt want daar klimt de klim op zo snel over de schutting en hij wil naar de buurvrouw kunnen praten. Hij wist ook aan te geven waar ik 2 plekken in het laminaat had in de keuken en dat ik de achterste pit niet gebruik en nog zoveel meer.
Hij begon over het eten van Djulian en dat dat een probleem was. Dat hij buikpijn heeft vaak en dat hij dunnen poep heeft als hij buipijn heeft. Maar hij wist ook te vertellen dat Djulian helemaal gek was op bananen.
Waarschijnlijk gaan er programma's opgenomen voor Nederlandse tv en dan wil hij Djulian heel graag helpen. Hij zei dat hij Djulian gaat helpen want dat eten is toch iets waar hulp bij nodig is.
Hij zei nog zoveel meer maar het is nu een warboel in mijn hoofd, telekens denk ik: ohja dat zei hij ook nog en dat. Het was echt!! Derek is echt! Die man had ons nooit gezien, wist helemaal niks van ons want we hebben Mathias ook niks verteld. En hij kon zo vertellen waar er een probleem is en om ons en rtl te overtuigen werden dus allemaal dingen verteld die hij nooit had kunnen weten!!
Ik ben overtuigd en ik kijk er erg naar uit om Derek nog een keer te zien!
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mathias Scholten werkt voor RTL Nederland. Omdat RTL dit programma ook uitzend op de Nederlandse televisie is er vraag om dit programma ook hier te doen. Alleen wil RTL dus eerst de zekerheid hebben dat alles echt is. Vandaar ook de aparte kamer en het niet kijken naar van Derek.
RTL en Mathias Scholten zijn volgens mij wel overtuigd nu net als ons!
Het ziet er naar uit dat ze idd het programma gaan maken, maar wat er ook gebeurd Derek gaat Djulian helpen zei hij!
We zijn niet veel op het eet probleem in gegaan omdat het nu ging over dingen die hij onmogelijk kon weten om de overtuiging van RTL te krijgen.
We gaan dus zeker Derek nog een keer zien!
Het was heel raar dat hij dingen verteld die hij echt niet kon weten. Maar ik heb er een heel goed gevoel bij.
Het is heel raar dat er een Schot in de kamer staat die even verteld over dingen uit jou leven, uit je huis. Het was heel bijzonder om dingen zo te horen. Die man heeft een gave dat is iig duidelijk. Welke gave het is weet ik niet, telepathie of helderziend. Krijgt hij het echt van Djulian mee of niet?
Ik zit nu nog steeds te wow en ohh-en.
Ik zit net mijn broodje te eten en bedenk dat er nog veel meer gebeurt is. Maar het aller raarste was dat toen we weg gingen Djulian overstuur raakte. Derek was op dat moment al ergens anders om zich te gaan voor bereiden op het volgende kindje. Ineens komt Derek terug en pakt Djulian op, het is gelijk stil terwijl hij 2 sec daarvoor nog zijn hoofd op de grond bonkte. Derek praat wat met hem en loopt wat met hem op de arm. na een tijdje loopt Mathias Scholten naar Derek toe en Djulian gaat geheel vrijwillig bij Mathias op zijn arm zitten
Normaal als Djulian zijn hoofd bonkt en hem oppakt moet je de houtgreep toepassen en nu was hij gelijk stil
Ik had een paar afleveringen gezien en had idd zoiets van hij moet toch iets goed doen en die dingen die hij dan uit het niets vertelde over de moeder of vader dat je die mensen ineens met grote ogen ziet kijken, nou zo heb ik vanmorgen ook gekeken.
Hij wist te vertellen dat mijn moeder een ongelukje met de oven heeft gehad.
Hij is echt, echt! Heel bijzonder omdat mee te maken. Vooral dat onderonsje op de gang tussen hem en Djulian. Hij wist zelfs te vertellen dat Djulian slaapproblemen heeft gehad tot zijn 2e verjaardag en dat hij zijn nieuwe bed had. En dat klopte ook, in zijn ledikantje lag hij uren te praten, huilen en spelen tot we naar bed gingen. Sinds hij zijn grote bed heeft slaapt hij veel beter. Hoe kan die man dat weten want dat weet niemand omdat wij het nooit over zijn slaapprobleem gehad hebben omdat hij wel sliep als wij gingen slapen.