Ze is echt heel lelijk, op die foto...quote:Op vrijdag 19 januari 2007 22:27 schreef Napalm het volgende:
Komt allemaal door die tieten...
[..]
lelijke heks en vals bovendien.
Ik zou m`n hond er nog vanaftrappen..
Enfin, ben plat, ben moe. Morgen ook nog dakpannen goed gaan leggen. Nu al een kut weekend.
Ik heb de boekhouding uitbesteed, liefste heeft er een goed programmaatje voor dat de girotelbestanden (mijnpostbank, tegenwoordig) kan inlezen, en waarin je uitgaven over verschillende categoriën kan verdelen (en er een beschrijving bij kan plaatsen).quote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:10 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ja, ik zie er zelfs meerdere. Daar bovenop komt dat de zinsconstructie erg lelijk isGelukkig is het vrijdagavond; dan mag ik spelfouten maken.
Ik probeer al de hele avond uit te pluizen waar ik zo ongeveer mijn geld aan uitgeef en hoeveel dat ongeveer is. Ik heb 1,5 jaar geleden een keer zoiets opgezet; ik vrees dat die wat optimistisch was.
Ik had niet alle belastingen en onderhoud meegenomen. Daarnaast zijn de dagelijkse uitgaven ook hoger.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:20 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik heb de boekhouding uitbesteed, liefste heeft er een goed programmaatje voor dat de girotelbestanden (mijnpostbank, tegenwoordig) kan inlezen, en waarin je uitgaven over verschillende categoriën kan verdelen (en er een beschrijving bij kan plaatsen).
Wat was er optimistisch aan je opzet van een tijd terug?
Ik heb ooit een tijd alle boodschappen apart geboekt, omdat ik wou experimenteren met Access (spel je dat zo?). Was leuke data, ben het meeste kwijtgeraakt in de loop der tijd, geloof ik.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:40 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ik had niet alle belastingen en onderhoud meegenomen. Daarnaast zijn de dagelijkse uitgaven ook hoger.
http://www.bash.org/?719376quote:Dear Mr X,
As a graduate of an institution of higher education, I have a few very basic expectations. Chief among these is that my direct superiors have an intellect that ranges above the common ground squirrel. After your consistent and annoying harassment of my co-workers and me during the commission of our duties, I can only surmise that you are one of the few true genetic wastes of our time.
Asking me, a network administrator, to explain every little nuance of everything I do each time you happen to stroll into my office is not only a waste of time, but also a waste of precious oxygen. I was hired because I know how to network computer systems, and you were apparently hired to provide amusement to myself and other employees, who watch you vainly attempt to understand the concept of "cut and paste" for the hundredth time.
You will never understand computers. Something as incredibly simple as binary still gives you too many options. You will also never understand why people hate you, but I am going to try and explain it to you.........
You walk around the building all day, shiftlessly looking for fault in others. You have a sharp dressed useless look about you that may have worked for your interview, but now that you actually have responsibility, you pawn it off on overworked staff, hoping their talent will cover for your glaring ineptitude. In a world of managerial evolution, you are the blue-green algae that everyone else eats and laughs at. Managers like you are a sad proof of the Dilbert principle. Since this situation is unlikely to change without you getting a full frontal lobotomy reversal, I am forced to tender my resignation.
However, I have a few parting thoughts.
1. When someone calls you in reference to employment, it is illegal for you to give me a bad reference. The most you can say to hurt me is "I prefer not to comment." I will have friends randomly call you over the next couple of years to keep you honest, because I know you would be unable to do it on your own.
2. I have all the passwords to every account on the system, and I know every password you have used for the last five years. If you decide to get cute, I am going to publish your "favorites list", which I conveniently saved when you made me "back up" your useless files. I do believe that terms like "Lolita" are not usually viewed favorably by the company.
3. When you borrowed the digital camera to "take pictures of your Mother's birthday," you neglected to mention that you were going to take pictures of yourself in the mirror n.de. Then you forgot to erase them like the techno-moron you really are. Suffice it to say I have never seen such odd acts with a sauce bottle, but I assure you that those have been copied and kept in safe places pending the authoring of a glowing letter of reference. (Try to use a spell check please; I hate having to correct your mistakes.)
Thank you for your time, and I expect the reference on my desk by 8:00 am tomorrow. One word of this to anybody, and all of your little twisted repugnant obsessions will be open to the public. Never f*** with your systems administrator. Why? Because they know what you do with all that free time!
Wishing you a grand and glorious day'.
Noem eens een interessant boek.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:58 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Een goede scheldpartij is nooit verloren energie.
het WOORDENboekquote:
quote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:58 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Een goede scheldpartij is nooit verloren energie.
quote:Dat mens was saai, ze werd gepest omdat ze smetvrees had (zand gooien naar haar resulteerde in een instant-huilbui) en ze zal nu wel kraakster zijn. Enfin, dat soort mensen eindigen nooit goed omdat ze niet sterk in hun schoenen staan en hen wordt geleerd dat jezelf weerbaar opstellen gelijk is aan racisme.
Ik las laatst "Propaganda". Maar dat is enkel interessant als je een idee wilt ontwikkelen hoe je mensen een product aan smeert met de laagst denkbare methoden.quote:
Heb je 'het zijn net mensen' al gelezen?quote:
Van Luyendijk, he? Nog niet, ik wacht op mijn huisgenoot.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 00:06 schreef sigme het volgende:
[..]
Heb je 'het zijn net mensen' al gelezen?
Dan moet je ´´De Geheim Agent´´ van Conrad eens lezen.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 00:15 schreef sigme het volgende:
Beetje oud, maar ik wil het nog eens herlezen: de barmhartige terroriste, van Doris Lessing dacht ik. Toen terrorisme nog niet iedereen voor in de mond bestorven lag (en het al helemaal niet over moslims ging).
Ik ga.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 00:19 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Joseph Conrad? Ja, dat boek was wel vermakelijk
Christus gozer, ga eens naar buiten, duik een kroeg in, neuk een snol. Hoe oud ben je ?quote:Op zaterdag 20 januari 2007 00:23 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Ik ben nu eenmaal een grote fan van de Engelstalige literatuur. Deze vlam werd aangewakkerd doorTolkien
.
Volgens Mutant01 ben ik 14. Ik ben dus nog te jong voor de kroeg.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 00:26 schreef gelly het volgende:
[..]
Christus gozer, ga eens naar buiten, duik een kroeg in, neuk een snol. Hoe oud ben je ?
Sinds ik fok heb lees ik zo langzaam..quote:Op zaterdag 20 januari 2007 00:17 schreef Apropos het volgende:
[..]
Dan moet je ´´De Geheim Agent´´ van Conrad eens lezen.
Ik vond de film vrij bagger, net zoals al die ouwe films gewoon saai zijn omdat het anno 2007 is. Sommige stukjes zijn interessant, maar meer ook niet. En die film duurde ook veel te lang =quote:Op zaterdag 20 januari 2007 02:32 schreef problematiQue het volgende:
Net A Clockwork Orange gezien en vond er absoluut niets aan.
oepsquote:Fact of the day
In Saudi Arabia, women account for 55% of university graduates — but only 5% of the workforce.
The Economist
http://www.ipsnews.be/news.php?idnews=8437quote:MEXICO/ECONOMIE:
Mexico ontwaakt uit olieroes
Diego Cevallos
MEXICO-STAD, 19 januari (IPS) - Mexico moet dringend afkicken van de olieverslaving waaraan het nu lijdt, waarschuwen experts. Binnen tien jaar zijn de Mexicaanse olievoorraden uitgeput en het land heeft geen geld opzijgezet voor de moeilijke tijden die dan aanbreken.
Bij de Mexicaanse regering gingen de alarmsignalen knipperen toen de prijs van een vat ruwe Mexicaanse olie op 16 januari tot 41,7 dollar daalde. Voor de begroting van dit jaar is Mexico van een gemiddelde prijs van 42,8 dollar uitgegaan. Het land financiert 36,1 procent van zijn overheidsuitgaven met oliegeld. Slechtere prijzen betekenen dus pijnlijke besparingen.
Mexico is de op vijf na grootste olieproducent ter wereld. Elke dag haalt het land 3,3 miljoen ton vaten olie boven, waarvan er 1,8 miljoen geëxporteerd worden, vooral naar de Verenigde Staten.
Maar het geld dat de voorbije jaren door de hoge aardolieprijzen rijkelijk binnenstroomde, ging bijna volledig naar de Mexicaanse overheid, die er de ambtenarenlonen mee betaalt. Zelf is het staatsoliebedrijf Pemex blut: het heeft meer schulden dan zijn patrimonium waard is. Pemex heeft nauwelijks geld om op zoek te gaan naar nieuwe olievoorraden. De winst vermindert doordat de maatschappij dure technieken toepast om uit de droogvallende olievelden toch snel een maximale hoeveelheid olie te persen.
"Petroleum is een verdovend middel voor Mexico", vindt de econoom Enrique Quintana, een columnist van het dagblad Reforma. "Als de prijs nog verder zakt of als het geld helemaal uitblijft, krijgt het land te maken met zware ontwenningsverschijnselen".
Mexico heeft zijn oliegeld verspild zonder plannen te maken voor de toekomst, oordeelt de energie-expert David Shields. De Mexicaanse politici wisten al lang dat er problemen aankwamen, maar ze hebben geen uitweg bedacht. Dat is absoluut onverantwoordelijk, vindt Shields.
President Felipe Calderón, die op 1 december Vicente Fox opvolgde, zegt dat hij aan een plan werkt voor de energiesector, maar het is nog niet duidelijk welke kant die ideeën opgaan. Het staat alleen vast dat Pemex een staatsbedrijf blijft en verder kan genieten van een monopoliepositie. Veel analisten geloven dat de aardoliesector wel zou varen bij een onafhankelijk beheer van Pemex en de inbreng van privé-bedrijven. Het succes van die aanpak wordt in veel andere Latijns-Amerikaanse landen bewezen. Maar in Mexicaanse politieke middens bestaat daar veel weerstand tegen.
Mexico kan nog precies 9 jaar en acht maanden olie bovenhalen uit de nu bekende velden, zeggen de experts. Andere grote producenten als Saudi-Arabië, de Verenigde Arabische Emiraten, Venezuela en Koeweit hebben nog voor meer dan 75 jaar bewezen olievoorraden. Die landen investeren dan ook meer in de exploratie van nieuwe velden en het beheer van de bestaande bronnen.
Het is al langer duidelijk dat de Mexicaanse oliesector bezig is aan zijn zwanenzang, maar toch schroefde het land tussen 2000 en 2006 zijn productie nog met 320.000 vaten per dag omhoog. Pemex injecteert stikstof in de onderzeese lagen waarin aardolie zit. Daardoor verhoogt de druk, waardoor de olie sneller opborrelt. Maar het maakt de oliewinning wel duurder. Tussen 2005 en 2006 steeg de productiekost van een vat Mexicaanse olie van 4,2 tot meer dan 4,3 dollar. IPS (PD/MC)(EINDE/2007)
http://www.knack.be/cmp/1(...)rderden-article.htmlquote:Stratego voor gevorderden
Vorig jaar was het nog een gasruzie met Oekraïne, en nu vocht Rusland een olierel uit met Wit-Rusland. Telkens kwam daarbij de bevoorrading van enkele EU-landen in het gedrang. Reden tot paniek?
Ondertussen zijn de plooien tussen Rusland en zijn bevoorrechte partner Wit-Rusland gladgestreken, maar vorige week zat het er bovenarms op. Rusland is een olieproducent, en kleine buur Wit-Rusland is een transitland. Via een pijpleiding stroomt de Russische olie naar Europa. De ideale voedingsbodem voor een conflict.
Wat is er gebeurd? Wit-Rusland tapte boudweg 80.000 ton olie af uit de pijpleiding die op zijn grondgebied ligt. Als extra transitvergoeding, klonk het. Toen Rusland dat in de gaten kreeg, werd de oliekraan dichtgedraaid. Gevolg: de bevoorrading van raffinaderijen in Duitsland, Polen, Hongarije, Slowakije en Tsjechië kreeg een knik - tot vorige week donderdagmorgen.
Zulke fratsen komen natuurlijk niet zomaar uit de lucht vallen. Rusland en zijn vroegere deelstaat Wit-Rusland mogen dan partners voor het leven zijn, op het vlak van energie is hun relatie nogal turbulent. Het begon nochtans goed. Bij het uiteenvallen van de Sovjet-Unie engageerde Rusland zich om tegen zeer goedkope tarieven gas en olie te leveren aan Wit-Rusland.
Problematisch werd het pas toen de energieprijzen steeds verder de hoogte in klommen. De kloof tussen de bedragen die Wit-Rusland betaalt aan Rusland enerzijds, en de marktprijzen anderzijds, werd wel héél groot. Zó groot dat beide partners elkaar begonnen te irriteren. Poetin is begonnen met ruziën, zegt Europa, want hij liet Wit-Rusland plots veel meer betalen voor gas.
Maar eigenlijk is het conflict onderhuids al vroeger ontstaan. In Wit-Rusland wordt al langer dan vandaag geritseld met de goedkoop verkregen olie uit Rusland. En ook andere provocaties zijn niet van de lucht. Om de olierel van vorige week te beslechten, haalde Rusland zijn grootste troef boven. Er eventjes mee dreigen om de douane-unie met Wit-Rusland te verbreken, en alles was weer pais en vree.
Europa reageerde geprikkeld. Wat als er zich nog eens zo'n incident aandient? 'Europa beschikt over voldoende strategische voorraden om dat te overleven', zegt Johan Albrecht, milieueconoom aan de Universiteit Gent en verbonden aan het Itinera Institute. 'Bovendien kan Rusland het zich financieel niet permitteren om de bevoorrading voor lange tijd stil te leggen. De olierel van vorige week is een lokaal conflict, en niet iets waar Europa van wakker moet liggen.'
Toch wel lastig dat we voor olie en gas zo afhankelijk zijn van Rusland, vindt ook de Duitse kanselier Angela Merkel. Maar veel alternatieven zijn er niet. Europa moet met Rusland een stabiele energieband opbouwen, vindt Johan Albrecht. 'Het beeld over Poetin die de lakens uitdeelt, is verkeerd. Rusland heeft Europa nodig om financieel bij te springen voor de modernisering van zijn energie-infrastructuur. Europa moet wél snel zijn, want ook China en India zijn geïnteresseerd in Russische energie. En ze hebben er veel geld voor over.'
Met die Wit-Russische fratsen zou het trouwens snel gedaan kunnen zijn. Wit-Rusland betaalt zijn Russische olie namelijk voor zeventig procent in cash, en voor dertig procent in aandelen van Wit-Russische energiebedrijven. Een geruisloze machtsovername, die nog versneld werd door de hogere energieprijzen die Rusland onlangs oplegde aan zijn rebelse partner.
Celine De Coster
http://www.nos.nl/nos/art(...)1C73C65127F4DA3.htmlquote:20 Januari 2007
"VN-Klimaatcommissie minder somber"
Bronnen bij de VN zeggen dat het nieuwe rapport van de Klimaatcommissie minder somber wordt dan gevreesd. Volgens een voorlopige versie zouden de temperaturen tot 2100 minimaal 2 en maximaal 4,5 graden stijgen als er geen maatregelen worden genomen.
Het vorige rapport, uit 2001,voorspelde een maximale stijging van 6 graden. Ook de maximale stijging van de zeespiegel gaat omlaag. In 2001 was dat 88cm, wat het nu wordt is nog onduidelijk. Al Gore voorspelt een stijging met vele meters.
Het rapport komt op 2 februari uit. Het moet wereldwijd dienen als basis voor het milieubeleid.
http://www.wereldomroep.n(...)70118_verwoestijningquote:Verwoestijning als sluipende oorlog
door correspondent Christoph Schmidt
18-01-2007
Het is u misschien ontgaan, maar 2006 was het internationale VN-jaar tegen verwoestijning. Dat leverde enkele conferenties op en hier en daar wat extra aandacht van de pers. Intussen schrijdt de wereldwijde uitdroging van het aardoppervlak gestaag voort.
Spanje, en dan vooral het zuiden ervan, is van oudsher een van de droogste gebieden van Europa. Het land beschikt dan ook over veel expertise op het gebied van verwoestijning en bijbehorende watertekorten, waar steeds meer landen mee te maken krijgen.
Droogte
De cijfers liegen er niet om: een derde van het Spaanse grondgebied ís al woestijn of dreigt dat op korte termijn te worden. In sommige regio's, zoals het zuidelijke Almería, geldt dat voor 70 procent van het bodemoppervlak. De belangrijkste oorzaken van verwoestijning zijn droogte, intensieve landbouw of veeteelt, toerisme en de koortsachtige bouwactiviteiten, waardoor vooral de kwetsbare kuststrook schade oploopt.
In de regio Almería overheerst de tuinbouw. Hier en daar strekt een zee van kassen (niet van glas, maar van wit tentdoek) zich uit tot aan de horizon. Evenals de toeristencomplexen, met hun weelderig groene golfbanen, slurpen die kassen enorme hoeveelheden water op. Aardbeienliefhebbers opgelet: voor het kweken van een kilo zomerkoninkjes is ongeveer 115 liter water nodig. Niettemin spreekt directeur Manuel Escánez García van tuinbouwbedrijf Las Hortichuelas tegen dat er een watertekort dreigt. "Dankzij onze ligging, aan de voet van de Sierra Nevada, krijgen we elke lente grote hoeveelheden smeltwater. Als je vanaf hier twintig kilometer naar het oosten gaat, is er wel een waterprobleem".
Klimaatverandering
Maar zo lokaal als Escánez García denkt, zo globaal denken de deskundigen. "Het probleem van de verwoestijning op zichzelf is de laatste tijd verergerd door de klimaatverandering", zegt José Luis Rubio, oprichter en ex-directeur van het Onderzoekscentrum voor Verwoestijning (CIDE) bij Valencia. "Vooral op de droogste plekken op aarde zien we een versnelling van de bodemerosie. Een ander relatief nieuw thema is dat verwoestijning steeds vaker bijdraagt aan gedwongen emigratie."
De landen die het zwaarst zijn getroffen door verwoestijning, zijn volgens de VN Kazachstan, Oezbekistan, Mali, Tsjaad, Mauritanië en Senegal. En het is vooral uit die laatste landen waar de meeste immigranten vandaan komen die in gammele bootjes koers zetten naar de Canarische Eilanden. Misschien waren zij thuis gebleven als hun landbouwgrond nog steeds vruchtbaar was. "De strijd tegen verwoestijning staat gelijk aan de strijd tegen armoede", is dan ook het motto van Andrés García Lorca, hoogleraar geografie aan de universiteit van Almería (zie kader ).
Optmisme
Het is overigens opvallend dat de deskundigen die dag in, dag uit geconfronteerd worden met de somberste prognoses, nog zo optimistisch zijn. García Lorca heeft een rotsvast vertrouwen in de herstellende kracht van de natuur, als de mens zich er maar niet te veel mee bemoeit.
Het optimisme van Rubio is ietwat dubbelzinnig. "Op korte termijn ben ik pessimistisch, omdat mensen in Europa denken dat verwoestijning een Afrikaans probleem is waar ze weinig mee te maken hebben. Maar dat is niet zo. Verwoestijning is niet uitsluitend een milieuprobleem, verwoestijning heeft grote economische gevolgen die misschien ernstiger kunnen uitpakken dan een oorlog of een mondiaal economisch conflict. Op langere termijn ben ik optimistisch, omdat de ervaring leert dat de maatschappij in actie komt bij grote rampen."
Amerika nog in grotere problemen... als de US-olie op is, zijn ze nog afhankelijker van Mexico, maar Mexico heeft ook bijna geen olie meerquote:Op zaterdag 20 januari 2007 10:12 schreef zakjapannertje het volgende:
het bankroet van Mexico nadert, daar achter die muur?
[..]
http://www.ipsnews.be/news.php?idnews=8437
Cuba heeft ook nog olievelden, schijntquote:Op zaterdag 20 januari 2007 10:50 schreef pberends het volgende:
[..]
Amerika nog in grotere problemen... als de US-olie op is, zijn ze nog afhankelijker van Mexico, maar Mexico heeft ook bijna geen olie meer. Terwijl Mexico nog een van de meest stabiele olieleveranciers is zou je zeggen...
Vind je? Ja, daar valt niet over te twisten.......quote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:11 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ze is echt heel lelijk, op die foto...
Helaas.........quote:EG, heb je ook fatsoenlijke foto´s van haar?
Wat let je.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 11:20 schreef Autodidact het volgende:
De babyfluisteraar
Wordt het niet eens tijd dat fok de kinderbescherming gaat bellen?
Ik heb gisteravond ontdekt hoe ik al mijn uitgaven van afgelopen jaar kan downloaden en verwerken in excell. Doordat ik toch altijd pin geeft het een aardige correct beeld.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:48 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik heb ooit een tijd alle boodschappen apart geboekt, omdat ik wou experimenteren met Access (spel je dat zo?). Was leuke data, ben het meeste kwijtgeraakt in de loop der tijd, geloof ik.
Nu weet ik alleen maar ongeveer wat het totaalbedrag per maand is, dat was zoiets als ¤600,- en is sinds een recente bezuinigingsaanval terug naar ¤300,- ofzo.
Eerst maar eens kijken hoe (en of) hij de test met James Randi gaat doen. Wordt waarschijnlijk een hilarisch einde van zijn carrièrequote:
Ik mag het hopen....quote:Op zaterdag 20 januari 2007 11:51 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Eerst maar eens kijken hoe (en of) hij de test met James Randi gaat doen. Wordt waarschijnlijk een hilarisch einde van zijn carrière.
Nee, geen zinquote:
Bij mij een golfplaat kapot. Kut, kut weer vandaag weer...........Ook ik heb een shit hekel aan dat soort kutklussen.....quote:
Nou dat zal dan wel een nieuwe dakpan worden....quote:Moet ook nog een dakpan regelen zag ik. Of heel veel lijm, dat kan ook.
Heb ik voor je. Lag er eentje naast de auto. Met schroeven en al.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 12:23 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Bij mij een golfplaat kapot. Kut, kut weer vandaag weer...........Ook ik heb een shit hekel aan dat soort kutklussen.....
Heb vrijdag mn spullen meegenomen uit Lux. Sowieso niet mijn probleeem daar de baas het huurde. 010 dus. Maandag eerste echte werkdag @ nieuwe job. 2e werkdag moet ik al naar Sneek (/ Snakequote:Op zaterdag 20 januari 2007 12:23 schreef EchtGaaf het volgende:
Nou dat zal dan wel een nieuwe dakpan worden....
Waar trouwens? 010 of Capellen...?
Kan ie ff deze kant opwaaien..quote:Op zaterdag 20 januari 2007 12:34 schreef Napalm het volgende:
[..]
Heb ik voor je. Lag er eentje naast de auto. Met schroeven en al.
Ow, dus voortaan in 010 woonachtig....quote:Heb vrijdag mn spullen meegenomen uit Lux. Sowieso niet mijn probleeem daar de baas het huurde. 010 dus.
Nou ik ben benieuwd hoe het je zal bevallen....Wel ff wennen denk ik.....Maar dat zal vast wel lukken ...quote:Maandag eerste echte werkdag @ nieuwe job.
Slangenkuilquote:2e werkdag moet ik al naar Sneek (/ Snake) Dus dat wordt ff 400 km rijden..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |