Man, ik was allang blij dat ie mis was.quote:
omgeving 010. Ik zou niet in 010 zelf willen wonen. (alhoewel dicht bij het station soms wel handig kan zijn..)quote:Op zaterdag 20 januari 2007 12:41 schreef EchtGaaf het volgende:
Ow, dus voortaan in 010 woonachtig....
Taalkundig weet ik niet of die n wel of niet nodig is......Ik ben niet zo goed in taalkundig miereneuken (:? mierenneukenquote:Op zaterdag 20 januari 2007 13:02 schreef Napalm het volgende:
Ik ga denk ik per SUV; e.o.a. Mazda.
Dat schijnt de hoerebak (:? hoerenbak) van de zaak te zijn.
quote:Man, ik was allang blij dat ie mis was.
OKquote:omgeving 010.
Nee ik ook niet. Grote stad spreekt mij ook niet aan....Deurpke is leuker.....maar ja geen voorzieningingen ja.....quote:Ik zou niet in 010 zelf willen wonen. (alhoewel dicht bij het station soms wel handig kan zijn..)
Tot zover Al Gore en zijn filmquote:Zeespiegel stijgt veel minder dan verwacht
zaterdag 20 januari 2007 13:05
Volgens bronnen bij de Verenigde Naties blijkt uit een nog vertrouwelijk rapport van de Klimaatcommissie dat pessimistische voorspellingen over stijging van de zeespiegel en de temperatuur helemaal niet kloppen.
Uit een samenvatting van het rapport van het IPCC zou blijken dat de stijging van de zeespiegel - voor Nederland een van de belangrijkste aspecten van klimaatverandering – de komende honderd jaar hooguit 43 centimeter zal zijn, en misschien slechts enkele decimeters.
Al Gore
In veel populaire publicaties, zoals in de recente film van Al Gore over het klimaat, wordt gesproken over een zeespiegelstijging van vele meters. Daarvoor is geen enkele wetenschappelijke basis, zo blijkt uit het rapport. Elsevier concludeerde dit overigens al veel eerder.
De Nederlandse steden zullen hun voeten dus droog houden. Volgens cijfers van het Natuur- en Milieuplanbureau, de milieuonderzoeksinstantie van de overheid, zou zelfs een meter zeespiegelstijging in honderd jaar tijd voor Nederland nauwelijks gevolgen hebben. Pas bij een stijging van 1,5 meter zijn serieuze maatregelen nodig.
Temperatuur
Ook met het stijgen van de temperatuur valt het wel mee volgens het nieuwe rapport. Tot het jaar 2100 gaat het om minimaal 2 en maximaal 4,5 graden, als er geen maatregelen worden genomen. Het vorige rapport, uit 2001, voorspelde een maximale stijging van 6 graden. Wel zullen weersextremen zoals hittegolven en zware regenval volgens het IPCC vaker voorkomen.
Het rapport komt op 2 februari uit. De klimaatcommissie van de VN is de meest gezaghebbende instantie ter wereld op het gebied van klimaat. Het rapport zal wereldwijd dienen als basis voor milieubeleid.
Wat zijn de feiten over de opwarming van de aarde, waar beginnen de overdrijvingen en wat zou het nieuwe kabinet moeten doen? Lees het Elsevier-artikel over klimaatopwarming: Loopt Nederland echt onder?
quote:Ex-Guantanamo Moroccans cleared
Five Moroccan men who were released from detention at the US base in Guantanamo Bay have been cleared of terrorism-related charges in Morocco.
The five were handed to Moroccan authorities in 2004.
They were accused of belonging to a criminal group and failing to denounce crimes threatening state security. Two remain in custody on other charges.
The US has released nine Moroccans from the Cuban base since 2004. Morocco says four now remain.
Rabat's criminal appeal court acquitted the five men. The two still held face charges of attempting to recruit volunteers to fight in Iraq.
Moroccan Human Rights Association member Saadoune Boujemaa said the acquittals came as "a relief".
Three ex-Guantanamo Bay detainees were jailed for three to five years in Morocco in November for creating a criminal group.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/africa/6280627.stm
De film is dan ook lekker goed Amerikaans gelikt.quote:
Ik vind het wel lekkerquote:Op zaterdag 20 januari 2007 14:24 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Onderschat een temperatuurstijging van 2 tot 4.5 graden niet. Dat is héél veel.
Ja, en ondertussen afgeven op de fearmongering van FOX! met betrekking tot het terrorisme. Al Gore is een rare man. Als journalisten, academici en politici alle 3 nagenoeg hetzelfde beweren gaan bij mij juist de stoplichten op rood. Zo ook bij het terrorisme, bird flu en klimaat verandering. Tot nu toe lijkt alleen H5N1 echt gevaarlijk te zijn.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 14:27 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik vind het wel lekker
Maar het gaat meer over het onderwater lopen van Nederland volgens Al Gore. Mooie staaltje Amerikaanse paniekzaaierij.
Of het klimaatverhaal waar is of niet doet er eigenlijk niet toe. Vooral voor Amerika is het zeer belangrijk om gewoon niet meer afhankelijk te zijn van buitenlandse energiebronnen. Amerika bombadeert zichzelf in de voet hiermee. Het wordt tijd dat rechts Amerika wakker wordt.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 14:30 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Ja, en ondertussen afgeven op de fearmongering van FOX! met betrekking tot het terrorisme. Al Gore is een rare man.
Het is inderdaad typisch Amerikaans. Zoals Al Gore een typische Amerikaanse politicus is. Hoog van de toren blazen met de bekende sensatiezucht en bangmakerij verpakt in een eng religieus jasje.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 14:27 schreef pberends het volgende:
De film is dan ook lekker goed Amerikaans gelikt.
Overigens wel een interessant feitje:
De VS kan geen auto's naar China exporteren omdat deze auto's niet voldoen aan de (lage) Chinese milieunormen.
Wat ik niet snap is dat Loose Change gewoon freeware was. Maar An Inconvenient Truth moet je kopen op dvd voor 20 euri. Vervolgens zegt ie in de film dat zoveel mogelijk mensen het moeten weten "spread the word". Laat deze film dan gewoon freeware zijn die iedereen mag kopiërenquote:Op zaterdag 20 januari 2007 14:32 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het is inderdaad typisch Amerikaans. Zoals Al Gore een typische Amerikaanse politicus is. Hoog van de toren blazen met de bekende sensatiezucht en bangmakerij verpakt in een eng religieus jasje.
Als ik hem wil zien download ik hem gewoon. Dat scheelt weer de productie, lees verspilling van energie en grondstoffen, van een DVD. Ik neem ook aan dat Al Gore daar geen bezwaar tegen heeft.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 14:34 schreef pberends het volgende:
Wat ik niet snap is dat Loose Change gewoon freeware was. Maar An Inconvenient Truth moet je kopen op dvd voor 20 euri. Vervolgens zegt ie in de film dat zoveel mogelijk mensen het moeten weten "spread the word". Laat deze film dan gewoon freeware zijn die iedereen mag kopiëren. Schijnbaar probeert ie z'n zakken ermee te vullen.
Maar alsnog een downloadtip uiteraard.
Jazeker, het klimaat is minder interessant dan onze afhankelijkheid van de baarden en Chavez als het gaat om olie. Dat er niet een monsterlijk bedrag besteed wordt aan het zoeken van echte alternatieven verbaast mij. Als de olie een keer opraakt houd deze realiteit waarin wij leven gewoon op, gegeven dat er tegen die tijd geen alternatieven zijn.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 14:32 schreef pberends het volgende:
[..]
Of het klimaatverhaal waar is of niet doet er eigenlijk niet toe. Vooral voor Amerika is het zeer belangrijk om gewoon niet meer afhankelijk te zijn van buitenlandse energiebronnen. Amerika bombadeert zichzelf in de voet hiermee. Het wordt tijd dat rechts Amerika wakker wordt.
EénVandaag, vanavond om 18.25, Nederland 1quote:Duizenden reacties op uitzending EénVandaag
De actualiteitenrubriek EénVandaag kreeg duizenden reacties op de uitzending van zaterdag 13 januari, waarin de 86-jarige Obbe Terpstra zijn eigen dood aankondig- de, omdat hij klaar was met het leven. Hij had geen levensbedreigende ziekte. “Veel ouderen lopen met dezelfde plannen rond en vaak blijft het niet bij plannen“, aldus een woordvoerder van EénVandaag. Het programma van de TROS en de AVRO heeft een enquête gehouden over zelfdoding onder 23.000 leden van haar Opiniepanel.
Uit dit onderzoek blijkt dat meer dan acht procent van de deelnemers in de leeftijd van 55 tot 64 jaar een ouder met een doodswens heeft. In EénVandaag is vanavond het verhaal te zien van een vrouw die voor haar vader een haak in een balk sloeg, zodat hij zich kon verhangen. Zij is strafbaar. Ferdinand Fransen presenteert de rubriek.
quote:Op zaterdag 20 januari 2007 14:37 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Als ik hem wil zien download ik hem gewoon. Dat scheelt weer de productie, lees verspilling van energie en grondstoffen, van een DVD. Ik neem ook aan dat Al Gore daar geen bezwaar tegen heeft.
Het is inderdaad vreemd dat je ervoor moet betalen. Aan de andere kant zijn privé-jet moet ook kunnen vliegen.
Regels zijn er altijd voor anderen.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 14:41 schreef pberends het volgende:!
Inderdaad een grappig detail: tussen de "show" door zie je Al Gore de hele tijd reizen. In prive jets, dure auto's en weet ik veel wat.
en de wereld stopt ook niet per 2100quote:Op zaterdag 20 januari 2007 14:24 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Onderschat een temperatuurstijging van 2 tot 4.5 graden niet. Dat is héél veel.
hee, een deja vuquote:Op zaterdag 20 januari 2007 14:41 schreef pberends het volgende:
[..]!
Inderdaad een grappig detail: tussen de "show" door zie je Al Gore de hele tijd reizen. In prive jets, dure auto's en weet ik veel wat.
quote:Petje af voor Oprah Winfrey. De talkshowqueen is de rijkste vrouw in de showbusiness. Oprah staat bovenaan de lijst van twintig rijkste entertainmentvrouwen, die het Amerikaanse tijdschrift Forbes jaarlijks samenstelt.
Het vermogen van Oprah wordt geschat op maar liefst anderhalf miljard dollar. Met de Britse Harry Potter-schrijfster J.K. Rowling hoeven we ook geen medelijden te hebben, zij staat met een miljard dollar op de tweede plaats.
1) Oprah Winfrey $1.5 billion
2) J.K. Rowling $1 billion
3) Martha Stewart $638 million
4) Madonna $325 million
5) Celine Dion $250 million
6) Mariah Carey $225 million
7) Janet Jackson $150 million
8) Julia Roberts $140 million
9) Jennifer Lopez $110 million
10) Jennifer Aniston $110 million
11) Mary-Kate and Ashley Olsen $100 million
12) Britney Spears $100 million
13) Judge Judy (Sheindlin) $95 million
14) Sandra Bullock $85 million
15) Cameron Diaz $75 million
16) Gisele Bundchen $70 million
17) Ellen DeGeneres $65 million
18) Nicole Kidman $60 million
19) Christina Aguilera $60 million
20) Renee Zellweger $45 million
Nee, massamoord is namelijk alleen mogelijk in geïndustrialiseerde en moderne samenlevingen.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 14:03 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Is het toeval dat alle massamoordenaars ofwel atheist ofwel christen waren?
Wildersstemmer?quote:Op zaterdag 20 januari 2007 00:26 schreef gelly het volgende:
[..]
Christus gozer, ga eens naar buiten, duik een kroeg in, neuk een snol. Hoe oud ben je ?
.
Omdat het 2007 is, zijn oude films saai?quote:Op zaterdag 20 januari 2007 09:40 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik vond de film vrij bagger, net zoals al die ouwe films gewoon saai zijn omdat het anno 2007 is.
Wat een bizarre wereld. Je uitgaven van het afgelopen jaar downloaden.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 11:43 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ik heb gisteravond ontdekt hoe ik al mijn uitgaven van afgelopen jaar kan downloaden en verwerken in excell. Doordat ik toch altijd pin geeft het een aardige correct beeld.
we hebben het hier wel over een rechtsgeleerde he?quote:Op zaterdag 20 januari 2007 15:57 schreef Monidique het volgende:
Ellian ook weer door de bocht, hoor. Irak? Schuld van de VN, want die doen niets. De Veiligheidsraad zou eens wat moeten doen! Weet die man wel hoe dat orgaan werkt?
Een overzicht van alle uitgaven....quote:Op zaterdag 20 januari 2007 15:52 schreef Monidique het volgende:
[..]
Wat een bizarre wereld. Je uitgaven van het afgelopen jaar downloaden.
Gore heeft het over actie ondernemen binnen 10 jaar anders gaan we kapot. Nu nog 9 jaar.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 15:55 schreef Monidique het volgende:
Gore gaf geen termijn, als ik het wel heb en het artikel, wat vermoedelijk van de Elsevier komt, slaat de plank ook mis door nauwere (?) waarschijnlijkheden te interpreteren als minder sombere voorspellingen.
Hij zegt dat sommige wetenschappers dat beweren en zij beweren dan niet dat we kapot gaan, maar dat het proces van klimaatverandering niet meer tegen te gaan is, omdat het dan als het ware zelfvoorzienend is.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 16:02 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Gore heeft het over actie ondernemen binnen 10 jaar anders gaan we kapot. Nu nog 9 jaar.
Gewoon je PIN-transacties via de website van je bank?quote:Op zaterdag 20 januari 2007 16:02 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Een overzicht van alle uitgaven....
Komt er echt geen einde aan jouw voorliefde voor rotmuziek?quote:Op zaterdag 20 januari 2007 16:06 schreef Monidique het volgende:
The Doors - Waiting for the Sun.
The Doors is geen slechte band en het maakt geen slechte muziek.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 16:07 schreef Apropos het volgende:
[..]
Komt er echt geen einde aan jouw voorliefde voor rotmuziek?
De omschrijving op zijn site komt gewoon neer op kapot gaan. Ik vat het even samen zonder zijn Hollywood dramatiek.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 16:04 schreef Monidique het volgende:
Hij zegt dat sommige wetenschappers dat beweren en zij beweren dan niet dat we kapot gaan, maar dat het proces van klimaatverandering niet meer tegen te gaan is, omdat het dan als het ware zelfvoorzienend is.
quote:Humanity is sitting on a ticking time bomb. If the vast majority of the world's scientists are right, we have just ten years to avert a major catastrophe that could send our entire planet into a tail-spin of epic destruction involving extreme weather, floods, droughts, epidemics and killer heat waves beyond anything we have ever experienced.
http://thinkprogress.org/2007/01/19/abramoff-guam-prosecutor/quote:As many as eight U.S. Attorneys are leaving or being pushed out of their positions by the Bush administration. Several of these prosecutors are working on high-profile cases, such as Carol Lam, who ran the investigation into the corruption of former Rep. Randy “Duke” Cunningham (R-CA).
Ik interpreteer dat inderdaad anders.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 16:09 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
De omschrijving op zijn site komt gewoon neer op kapot gaan. Ik vat het even samen zonder zijn Hollywood dramatiek.
Tenzij jij dit anders interpreteert:
[..]
Natuurlijk niet. En het oeuvre van Morrison laat zich in meer woorden samenvatten dan ''snake!'', ''fire!'', ''Oidipous!'', ''Oh! en ''Yeah!''quote:Op zaterdag 20 januari 2007 16:08 schreef Monidique het volgende:
[..]
The Doors is geen slechte band en het maakt geen slechte muziek.
Juist. [14.gif]quote:Op zaterdag 20 januari 2007 16:04 schreef Monidique het volgende:
[..]
Gewoon je PIN-transacties via de website van je bank?
Tsja...quote:Op zaterdag 20 januari 2007 16:10 schreef Apropos het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. En het oeuvre van Morrison laat zich in meer woorden samenvatten dan ''snake!'', ''fire!'', ''Oidipous!'', ''Oh! en ''Yeah!''.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |