Geen GPL dusquote:Under the terms of a modified general purpose licence and for a nominal fee
Heel veel, en geen enkele keer konden ze een wetenschappelijk bewijs leveren. Als dit bedrijf hun techniek aan de wetenschapscommunity voorlegt en het blijkt te kloppen, dan wordt het ontzettend interessantquote:Op zaterdag 17 februari 2007 21:48 schreef Devolution het volgende:
Ik geloof der echt geen zák van. Hoeveel mensen hebben al niet geclaimd dé perpetuüm mobile gemaakt te hebben?
Mee eens, ik vind die zin ook nogal overbodig.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 22:59 schreef Hallulama het volgende:
Ja, alleen ik geloof niet per se in het tarten van de wetten der natuur. Voor mijn part hebben ze een energiebron aangeboord waarvan we het bestaan nog niet eerder hebben ontdekt.
Vergeet niet dat alvorens hij sterft hij eerst veel contact heeft gehad met diverse topmannen uit de industriequote:Op zondag 18 februari 2007 01:57 schreef Henno het volgende:
En vlak voor het moment supreme sterft de enige persoon die het weet aan een hartinfarct en ligt de oplossing beschreven in een kluis die niemand kan vinden. En natuurlijk even een bestsellertje erover schrijven
Could be, maar blijkbaar is er wel al een en ander gepatenteerd.quote:Op zondag 18 februari 2007 13:15 schreef JeRa het volgende:
De technische specificaties worden eind Q1 bekend gemaakt en ze verwachten wetenschappelijke ondervindingen in Q4? Iets zegt me dat ergens tussen Q1 en Q4 een ander bedrijf de boel beter snapt dan zij en een eigen, betere implementatie maakt.
Ik denk dat als ze het wetenschappelijke principe erachter hebben gepatenteerd ze dan weinig ondersteuning krijgen van de wetenschappelijke community voor het verifiëren ervanquote:Op zondag 18 februari 2007 13:22 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Could be, maar blijkbaar is er wel al een en ander gepatenteerd.
dusquote:Op zondag 18 februari 2007 13:22 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Could be, maar blijkbaar is er wel al een en ander gepatenteerd.
wat ik bedoelde is dat patenten andere bedrijven niet tegenhouden om in het geheim de aparaten na te bouwen en te testenquote:
Beschikbaar in de originele topic, daar staat sowieso nog een schat aan informatie in:quote:
Dat is waar, zoals iemand van Shell ooit zei:quote:Op zondag 18 februari 2007 13:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
wat ik bedoelde is dat patenten andere bedrijven niet tegenhouden om in het geheim de aparaten na te bouwen en te testen
De vraag is dan hoe ze het ooit op de markt willen brengen.quote:Op zondag 18 februari 2007 14:42 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Dat is waar, zoals iemand van Shell ooit zei:
"Dat patenteren we niet, dat houden we geheim."
Vraag het aan een willekeurig bedrijf die met iets nieuws komt.quote:Op zondag 18 februari 2007 14:48 schreef JeRa het volgende:
De vraag is dan hoe ze het ooit op de markt willen brengen.
Die laten het verifiëren door diverse wetenschappelijke instanties die de veiligheid van zo'n product moeten garanderen, en daarvoor moeten ze hun 'geheim' prijsgeven, toch?quote:Op zondag 18 februari 2007 14:49 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Vraag het aan een willekeurig bedrijf die met iets nieuws komt.
Dan klinkt het in ieder geval goed, ik ben erg benieuwd naar wat er komen gaat.quote:Hoe dan ook, zoals in de eerdere topic beschreven, Steorn is een bedrijf dat geld verdient met licenties, patenten, innovatie, etc.
Als het opraken van de energie in een batterij hetzelfde is als 'mechanical failure', dan zou hun claim wel eens waar kunnen zijn. Met andere woorden: wellicht hebben ze een heel efficiente batterij ontwikkeld?quote:Op zaterdag 17 februari 2007 16:10 schreef Hallulama het volgende:
Inmiddels heeft Steorn een naam voor de technologie, en wel: Orbo
Zie http://www.steorn.com/ (website vernieuwd)
Orbo produces free, clean and constant energy - that is our claim. By free we mean that the energy produced is done so without recourse to external source. By clean we mean that during operation the technology produces no emissions. By constant we mean that with the exception of mechanical failure the technology will continue to operate indefinitely.
Ik geloof dat er ooit een artikel in de Kijk over 'vrije energie' stond waarin de theorie erachter vrij simpel werd uitgelegd. In dat artikel hadden ze het ook al over apparaten die in principe door konden blijven draaien totdat ze stuk gingen (of de vrije energie opraakte natuurlijk, maar dat zou knap zijn) dus het lijkt me niet dat ze het over een batterij hebbenquote:Op maandag 19 februari 2007 11:08 schreef onemangang het volgende:
[..]
Als het opraken van de energie in een batterij hetzelfde is als 'mechanical failure', dan zou hun claim wel eens waar kunnen zijn. Met andere woorden: wellicht hebben ze een heel efficiente batterij ontwikkeld?
nulpunts energiequote:Op maandag 19 februari 2007 11:23 schreef JeRa het volgende:
[..]
Ik geloof dat er ooit een artikel in de Kijk over 'vrije energie' stond waarin de theorie erachter vrij simpel werd uitgelegd. In dat artikel hadden ze het ook al over apparaten die in principe door konden blijven draaien totdat ze stuk gingen (of de vrije energie opraakte natuurlijk, maar dat zou knap zijn) dus het lijkt me niet dat ze het over een batterij hebben
En dat verschilt in meer dan alleen de naam omdat?quote:
gaat dacht er over dat als je iets tot 0 kelvin brengt er geen energie meer aanwezig kan zijn maar die is er wel daaruit kan geconcludeerd worden dat die energie dan oneindig moet zijn.quote:Op maandag 19 februari 2007 12:18 schreef JeRa het volgende:
[..]
En dat verschilt in meer dan alleen de naam omdat?We hebben nog geen technische details dus het is moeilijk vergelijken zo
zolang er niet onderzocht en/of gedemonstreerd wordt kan de hoax nog durenquote:Op zaterdag 17 februari 2007 22:59 schreef Hallulama het volgende:
als het een hoax is duurt deze nu al aardig lang.
Neuh, het betekent gewoon dat we nog meer energie beschikbaar hebben om onze oorlogen te voeren.quote:Op woensdag 21 februari 2007 16:01 schreef Forkbender het volgende:
Dude. Als dit waar is, dan betekent dat het einde van oorlog.
Peace, Love & Harmony after all.
Nou, oorlog voeren om olie en andere energiebronnen zal dan anders een stuk minder populair worden. Het zet in één klap het midden-oosten buiten spel. Het zou de hele wereld op zijn kop kunnen zetten als het waar zou zijn.quote:Op woensdag 21 februari 2007 16:05 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Neuh, het betekent gewoon dat we nog meer energie beschikbaar hebben om onze oorlogen te voeren.
Precies, en om die reden hou je meer tijd over om oorlog om een ideologie te voeren.quote:Op woensdag 21 februari 2007 16:11 schreef onemangang het volgende:
[..]
Nou, oorlog voeren om olie en andere energiebronnen zal dan anders een stuk minder populair worden. Het zet in één klap het midden-oosten buiten spel.
Dat zonder twijfel.quote:Het zou de hele wereld op zijn kop kunnen zetten als het waar zou zijn.
Neuh, het betekent dat de volgende oorlog in 1 klap afgelopen is - en de wereld ook.quote:Op woensdag 21 februari 2007 16:01 schreef Forkbender het volgende:
Dude. Als dit waar is, dan betekent dat het einde van oorlog.
Peace, Love & Harmony after all.
Ja, olie word inderdaad enkel gebruikt voor brandstof.quote:Op woensdag 21 februari 2007 16:11 schreef onemangang het volgende:
[..]
Nou, oorlog voeren om olie en andere energiebronnen zal dan anders een stuk minder populair worden. Het zet in één klap het midden-oosten buiten spel. Het zou de hele wereld op zijn kop kunnen zetten als het waar zou zijn.
Oorlogen worden vaak onder het mom van ideologie gevoerd, maar gaan in feite om toegang tot energie(voorraden). Ik denk trouwens niet dat je veel mensen achter je krijgt in deze tijd als je zegt dat je je ideologie te vuur en te zwaard wil verspreiden.quote:Op woensdag 21 februari 2007 16:16 schreef MouseOver het volgende:
Precies, en om die reden hou je meer tijd over om oorlog om een ideologie te voeren.
Daar zal Fok blij mee zijn. En jij bespaart het vanzelf op je energierekening. Mocht het waar zijn, natuurlijk.quote:Op donderdag 22 februari 2007 10:20 schreef L.Denninger het volgende:
Nogmaals :
Als Steorn inderdaad gratis energie weet te produceren binnen anderhalf jaar - en deze techniek ook echt inzetbaar is - doneer ik persoonlijk 10.000 euro aan Fok!.
How's that for a challenge
72 maagden enzo?quote:Op donderdag 22 februari 2007 09:23 schreef Forkbender het volgende:
Oorlogen worden vaak onder het mom van ideologie gevoerd, maar gaan in feite om toegang tot energie(voorraden). Ik denk trouwens niet dat je veel mensen achter je krijgt in deze tijd als je zegt dat je je ideologie te vuur en te zwaard wil verspreiden.
Precies. Hoeveel terroristen zijn er nu werkelijk? En dat op een wereldbevolking van 6 miljard! Vind ik best meevallen.quote:
Het houdt Amerika toch al enkele jaren flink bezig. In Europa krijg je de handen inderdaad niet meer op elkaar om het Heilige Land te gaan bevrijden, maar in het Midden-Oosten zijn ze zo ver nog niet.quote:Op donderdag 22 februari 2007 10:58 schreef Forkbender het volgende:
Precies. Hoeveel terroristen zijn er nu werkelijk? En dat op een wereldbevolking van 6 miljard! Vind ik best meevallen.
Is dat vanwege de olie in de grond of vanwege de ideeen in de hoofden van enkelen? Als er trouwens vrije energie komt, dan hoeft Amerika niet meer te importeren uit die regio.quote:Op donderdag 22 februari 2007 11:15 schreef Rasing het volgende:
[..]
Het houdt Amerika toch al enkele jaren flink bezig. In Europa krijg je de handen inderdaad niet meer op elkaar om het Heilige Land te gaan bevrijden, maar in het Midden-Oosten zijn ze zo ver nog niet.
Verder dan kernenergie kom ik gewoon niet met die gedachte... echt niet...quote:Op donderdag 22 februari 2007 19:54 schreef Hallulama het volgende:
Stel je voor, vrije maar vooral ook SCHONE energie.
Waarom denk je dat? We blijven mensen. Nu is op dit moment energie de heilige graal, zoals dat in het verleden religie was (kruistochten), gebied (1e en 2e wereldoorlog) of ideologie (koude oorlog, korea, vietnam). Als die energie geregeld is vinden we vast wel weer iets anders om elkaar af te maken.quote:Op donderdag 22 februari 2007 19:54 schreef Hallulama het volgende:
Stel je voor, vrije maar vooral ook SCHONE energie, voor iedereen beschikbaar, daar zal de wereld vast wel vrediger door worden, maar goed, daarna is de wereld dus ook nooit meer hetzelfde, en nieuwe uitdagingen zullen vast wel weer voor de deur staan
Ik zeg ook dat er genoeg uitdagingen blijven, energie is niet alles, er zijn meer soorten grondstoffen die schaarser worden dan olie en gas, zoals metalen, en niet te vergeten voedsel.quote:Op donderdag 22 februari 2007 20:01 schreef Lucky8 het volgende:
Waarom denk je dat? We blijven mensen. Nu is op dit moment energie de heilige graal, zoals dat in het verleden religie was (kruistochten), gebied (1e en 2e wereldoorlog) of ideologie (koude oorlog, korea, vietnam). Als die energie geregeld is vinden we vast wel weer iets anders om elkaar af te maken.
Zoals gezegd, we blijven mensen.....
Als je inf energie hebt hoeft de rest geen probleem te zijn. immers E=M*c²quote:Op donderdag 22 februari 2007 22:20 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Ik zeg ook dat er genoeg uitdagingen blijven, energie is niet alles, er zijn meer soorten grondstoffen die schaarser worden dan olie en gas, zoals metalen, en niet te vergeten voedsel.
Mwa, dat denk ik niet. Oke, je kunt energie in theorie omzetten in massa. Maar op dit moment kunnen we daar nog niet veel mee.quote:Op donderdag 22 februari 2007 23:00 schreef switchboy het volgende:
[..]
Als je inf energie hebt hoeft de rest geen probleem te zijn. immers E=M*c²
Waarom? De gangbare natuurwetten gaan op atomair niveau niet op. Dus waterdicht zijn ze niet helemaal, begreep ik. (Maar ja, ik ben geen natuurkundige)quote:Op donderdag 22 februari 2007 23:37 schreef fysicus het volgende:
Als dit waar is..![]()
Zijn natuurkunde studenten zwaar de l*l![]()
Joh, niet zo pessimistisch. Europa is in vrede en het ziet er naar uit dat dat voorlopig ook zo zal blijven ook. We zijn dus wel wat beschaafder geworden dan tijdens de kruistochten. En voor wie toch oorlogje wil spelen hebben we videogames en voetbal uitgevonden. Zodra ieder mens op deze aardbol genoeg te vreten heeft, is wereldvrede een realistisch scenario.quote:Op donderdag 22 februari 2007 20:01 schreef Lucky8 het volgende:
[..]
Waarom denk je dat? We blijven mensen. Nu is op dit moment energie de heilige graal, zoals dat in het verleden religie was (kruistochten), gebied (1e en 2e wereldoorlog) of ideologie (koude oorlog, korea, vietnam). Als die energie geregeld is vinden we vast wel weer iets anders om elkaar af te maken.
Zoals gezegd, we blijven mensen.....
Hoezo ?quote:Op donderdag 22 februari 2007 23:37 schreef fysicus het volgende:
Als dit waar is..![]()
Zijn natuurkunde studenten zwaar de l*l![]()
Ja, precies, het lijkt mij op alle fronten juist één groot feest!quote:Op vrijdag 23 februari 2007 09:45 schreef L.Denninger het volgende:
Hoezo ?
Er valt weer een hoop te onderzoeken dan, zo simpel is het.
Bron.quote:Because of the revolutionary nature of our claim, not only to the world of science but to the world in general, Steorn issued a challenge to the scientific community in August 2006 to test our technology and report their findings. The process of validation that has resulted from this challenge is currently underway, with results expected by the end of 2007.
Nee, naar mijn weten zou men in Q1 2007 beginnen met het laten testen van de techniek door externe personen die Steorn zelf heeft geselecteerd uit de aanmeldingen. Dus daar is men als het goed is nu mee bezig, maar die deelnemers hebben natuurlijk wel een geheimhoudingsverklaring moeten tekenen.quote:Op maandag 19 maart 2007 13:51 schreef _DeMoN_ het volgende:
update..
[..]
Bron.
![]()
Ze zullen het toch niet keer op keer gaan uitstellen? Ik had volgens mij ergens iets gelezen dat er al veel meer duidelijkheid zou zijn in Q1 07?
En de uitvinding van het tosti-apparaat !quote:Op vrijdag 23 februari 2007 11:27 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Ja, precies, het lijkt mij op alle fronten juist één groot feest!
Eindelijk weer eens iets baanbrekends, na de ontdekking van het vuur en de ontdekking hoe zelf vuur te maken
Volgens een andere tekst op de site :quote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:21 schreef The_End het volgende:
Volgens de website wordt de technologie nog steeds eind Q1 2007 bekend gemaakt:
http://www.steorn.com/orbo/technology/
Edit: O wacht, ze maken de tech-specs inderdaad eerder bekend zeggen ze.quote:The process of validation that has resulted from this challenge is currently underway, with results expected by the end of 2007.
Houden we je aan, ik quote je even voor de zekerheidquote:Op woensdag 21 maart 2007 09:29 schreef L.Denninger het volgende:
Als het werkt maak ik een hoed van Jalapeno-pepers en eet ik 'm op - en dan film ik het ook nog voor Fok!
Ik quote mezelf ook even voor de zekerheid.quote:Op woensdag 21 maart 2007 09:29 schreef L.Denninger het volgende:
Als het werkt maak ik een hoed van Jalapeno-pepers en eet ik 'm op - en dan film ik het ook nog voor Fok!
Het is een bestaand bedrijf dat al jaren actief is op het gebied van met name semi-conductoren dat meent door toeval vrije energie gevonden te hebben. Ze zeggen dat ze hier al vier jaar mee bezig waren voor ze er de publiciteit mee op hebben gezocht.quote:Op woensdag 21 maart 2007 15:12 schreef Xeanor het volgende:
Erg vreemd bericht dit allemaal.... is dit "Steorn Ltd." wel een echt bedrijf met een CEO etc. ? Is er niet een dikke kans dat dit alles een vette hoax is?
En hoeveel energie kost het om iets tot precies 0 kelvin te brengen, eindig of oneindig?quote:Op maandag 19 februari 2007 12:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
gaat dacht er over dat als je iets tot 0 kelvin brengt er geen energie meer aanwezig kan zijn maar die is er wel daaruit kan geconcludeerd worden dat die energie dan oneindig moet zijn.
zoiets was het.
* Third law of thermodynamics, about absolute zero temperaturequote:Op maandag 26 maart 2007 01:29 schreef Henno het volgende:
[..]
En hoeveel energie kost het om iets tot precies 0 kelvin te brengen, eindig of oneindig?
Eind deze maand zal Steorn meer naar buiten brengen betreffende de technische specificaties, dit staat op hun website vermeldt:quote:Op maandag 26 maart 2007 13:09 schreef Byte_Me het volgende:
ik ben wel benieuwd, maar zo te zien moeten we nog tot eind dit jaar wachten
op 1april zekerquote:Op maandag 26 maart 2007 19:55 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Eind deze maand zal Steorn meer naar buiten brengen betreffende de technische specificaties, dit staat op hun website vermeldt:
"Technical Specifications
Detailed technical specifications will be made available at the end of Quarter 1, 2007."
http://www.steorn.com/orbo/technology/
Zou kunnen, alleen is een grap waar zoveel tijd en geld in wordt gestoken nauwelijks de moeite waard, denk je niet?quote:
zeker niet, dat zijn de beste grappen. maar ik denk niet dat dit er een van is.quote:Op donderdag 29 maart 2007 21:12 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Zou kunnen, alleen is een grap waar zoveel tijd en geld in wordt gestoken nauwelijks de moeite waard, denk je niet?
Althans, niet zo voor 1 april bedoeld...quote:Op donderdag 29 maart 2007 22:56 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
zeker niet, dat zijn de beste grappen. maar ik denk niet dat dit er een van is.
Nog niks?quote:Op zaterdag 31 maart 2007 00:33 schreef ExtraWaskracht het volgende:
De laatste dag van het kwartaal is aangebroken, laat maar komen die 'onthulling'.
In zwendel daarentegen wordt wel vaak veel tijd, geld en moeite gestoken.quote:Op donderdag 29 maart 2007 21:12 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Zou kunnen, alleen is een grap waar zoveel tijd en geld in wordt gestoken nauwelijks de moeite waard, denk je niet?
Beetje jammer idd.quote:Op zondag 1 april 2007 21:45 schreef L.Denninger het volgende:
Zozo, het schiet op met die updates !
http://www.steorn.net/orbo/technology
Zou mooi zjin als er een apparaatje werd uitgevonden dat oneindig klein was waar je alles mee kon doen zoals koffie zetten, autorijden, dvd's kijken, oneindig mooie spellen op kon spelen en een mooie vrouw uit tevoorschijn kon toveren.quote:Op dinsdag 3 april 2007 23:02 schreef DemonRage het volgende:
Zou mooi zijn als een apparaatje ontwikkeld kan worden met het formaat van een batterij, om nulpuntsenergie te onttrekken. Draagbare apparaten zijn dan helemaal geweldig.
Zou mooi zijn als er überhaupt een apparaat ontwikkeld kan worden dat nulpuntsenergie onttrekt. Vooralsnog ken ik er geen namelijk....quote:Op dinsdag 3 april 2007 23:02 schreef DemonRage het volgende:
Zou mooi zijn als een apparaatje ontwikkeld kan worden met het formaat van een batterij, om nulpuntsenergie te onttrekken. Draagbare apparaten zijn dan helemaal geweldig.
Zoiets is echter nooit genoeg om een laptop op te draaien oid. Met Nulpuntsenergie zou je naar het schijnt wel genoeg hebben. Er is echter nog geen manier bekend om deze energie te winnen.quote:Op woensdag 4 april 2007 10:59 schreef onemangang het volgende:
Ach, eigenlijk doen de zonnecellen op een rekenmachine al waarom je vraagt: een draagbaar apparaat zonder batterijen. En wat dacht je van die slimme 'schudden voor gebruik' zaklampen zonder batterijen of de beroemde opwindradio? Kwestie is misschien wel meer dat de meeste apparaten te veel energie verbruiken.
Ach, zodra de eerste hoax geen berichten meer uit stuurt gaan we gewoon in de volgende gelovenquote:Op zaterdag 7 april 2007 11:09 schreef Hallulama het volgende:
Helaas nog geen updates van Steorn zelf, maar wel het volgende artikel:
Information on SuperMag, PM Rotary Devices
SuperMag is een bedrijf dat ook iets met energie en magneten doet.
"quote:Op woensdag 11 april 2007 18:38 schreef Hallulama het volgende:
Steorn vows to deliver non-exhausting energy source in Orbo
TECH.BLORGE.com, Australia - 11 hours ago
That is exactly what mysterious Intellectual Property development company Steorn is promising to deliver in the form of their "free energy technology," ...
Steorn teases with a reveal date: Friday, April 13tht
engadget, CA - 19 hours ago
We're going to try and not read too much into this whole Friday the 13th date, and just give you the straight facts: Steorn promises to be "releasing the ...
Good fortune on Friday the 13th?
ZPEnergy - 1 hour ago
From Steorn's Orbo: Sean made a rare (these days) appearance on the Steorn forum to announce that their upcoming release of information, including the ...
Nog twee nachtjes slapen
Denk je nou echt dat ook maar één zich zelf respecterend wetenschapper bij Steorn een dusdanig grote onthulling ongeloofwaardig wil maken door maar een dag de kans te geven de claim(s) te valideren en het direct bloot te stellen aan het kritische publiek??quote:Op vrijdag 13 april 2007 15:24 schreef bigore het volgende:
Een jaar lang nodig om te valideren of de technologie werkt?!!?! wat de neuk is dat voor onzin, damn zoiets kan je toch in 1 dag al valideren man.
Of je hoort de volgende zinnen:quote:Op vrijdag 13 april 2007 14:48 schreef Mokz het volgende:
http://steorn.com/orbo/validation/
"The validation process began in January 2007 and is expected to conclude by the end of this year.".
Van Steorn zelf:quote:Op vrijdag 13 april 2007 17:09 schreef alien8ed het volgende:
[..]
Of je hoort de volgende zinnen:
"....public demonstrations of the technology in july of this year .... in London."
".... broadcasting the technology live over the internet."
Gelukkig ben jij geen wetenschapperquote:Op vrijdag 13 april 2007 17:18 schreef proteus het volgende:
[..]
Van Steorn zelf:
'Detailed technical specifications will be made available at the end of Quarter 1, 2007'
Weer niet dus. Ik geloofde het al niet, en nu maken ze zichzelf nog belachelijker. Ga gewoon naar een universiteit, zet dat ding aan, en laat een paar professoren meekijken. 5 minuten werk, geen jaar met 22 'juryleden'.
Dan moet je weten dat zo'n validatieproces iéts meer om het lijf heeft dan even naar een vreemd apparaat kijken en meteen (wonderbaarlijk genoeg) weten hoe het werkt en waarom het veilig en geen hoax isquote:
Ohnee, het zal toch niet een magneet zijn waar de energie uitgehaald wordt? Het kost energie om iets te magnetiseren.quote:Orbo is based upon the principle of time variant magneto-mechanical interactions. The core output from our Orbo technology is mechanical. This mechanical energy can be converted into electrical energy using standard generator technology either by integrating such technology directly with Orbo or by connecting the mechanical output from Orbo to the generation technology. The efficiency of such mechanical/electrical conversions is highly dependent on the components used and is also a function of size.
Orbo technology is subject to continuous development. This development is focused on improving the manufacturability of the technology, production costs and power density. Orbo was initially developed as using stop-start mechanisms (with a power density of 0.5 Watts per cm3), Steorn is currently finalizing the development of constant motion systems and a significant improvement in power density is anticipated.
Ik hoef helemaal niet te weten hoe het werkt. Verder zijn die paar magneten natuurlijk veilig, en probeer ik nou juist uit te zoeken of het een hoax is. Zet dat ding aan, hang er een paar metertjes aan, en laat zien dat er meer uitkomt dan er in gaat. Zou binnen een paar minuten moeten kunnen. Daarna, dan gaan we misschien uitzoeken wat er aan de hand is.quote:Op vrijdag 13 april 2007 20:12 schreef JeRa het volgende:
[..]
Dan moet je weten dat zo'n validatieproces iéts meer om het lijf heeft dan even naar een vreemd apparaat kijken en meteen (wonderbaarlijk genoeg) weten hoe het werkt en waarom het veilig en geen hoax is
Daarmee ben je nog láng niet klaar. Want mocht het blijken te werken, dan is puntje 2 in de post hierboven van toepassing. En in dat geval wordt het toch iéts lastiger om te bepalen of het wel veilig en verantwoord isquote:Op vrijdag 13 april 2007 21:22 schreef proteus het volgende:
[..]
Ik hoef helemaal niet te weten hoe het werkt. Verder zijn die paar magneten natuurlijk veilig, en probeer ik nou juist uit te zoeken of het een hoax is. Zet dat ding aan, hang er een paar metertjes aan, en laat zien dat er meer uitkomt dan er in gaat. Zou binnen een paar minuten moeten kunnen. Daarna, dan gaan we misschien uitzoeken wat er aan de hand is.
Daar gaat het toch helemaal niet om. Er zijn zoveel gekken die beweren dat ze overunity voor elkaar hebben. Toon het dan aan, en ga niet over een 'jury' lopen zeuren. Die jury heeft weinig waarde. Zodra ze klaar zijn, en zeggen dat het werkt, moet de wetenschappelijke wereld het toch opnieuw controleren. Wat heeft dat jaar met die jury dan uitgehaald?quote:Op zaterdag 14 april 2007 00:28 schreef JeRa het volgende:
[..]
Daarmee ben je nog láng niet klaar. Want mocht het blijken te werken, dan is puntje 2 in de post hierboven van toepassing. En in dat geval wordt het toch iéts lastiger om te bepalen of het wel veilig en verantwoord is
alsjeblieft, van mij aan jou:quote:Op vrijdag 13 april 2007 23:35 schreef MaGNeT het volgende:
Ik noem 2 opties:
1. Het werkt niet.
2. We hebben iets over het hoofd gezien en het blijkt te werken.
Optie 1 is het meest voor de hand liggend.
En als het wél werkt wil ik er ook ééntje.
Dus eigenlijk was Hitler de uitvinder van dat bovenste apparaat?quote:Op zaterdag 14 april 2007 09:32 schreef H.Thijs het volgende:
[..]
alsjeblieft, van mij aan jou:
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar goed, het zou natuurlijk wel spectaculair zijn als de techniek schijnt te werken.
Dan heeft hij een foutje gemaakt, want zijn swastika was gespiegeld tov deze.quote:Op zaterdag 14 april 2007 09:36 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dus eigenlijk was Hitler de uitvinder van dat bovenste apparaat?
Ach ja, detailsquote:Op zaterdag 14 april 2007 09:40 schreef proteus het volgende:
[..]
Dan heeft hij een foutje gemaakt, want zijn swastika was gespiegeld tov deze.
Euh.. waarom zou die ronddraaien? Rood 'plakt' aan blauw en andersom. Waarom zou die rond blijven draaien?quote:Op zaterdag 14 april 2007 09:32 schreef H.Thijs het volgende:
[..]
alsjeblieft, van mij aan jou:
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar goed, het zou natuurlijk wel spectaculair zijn als de techniek schijnt te werken.
Rood stoot rood af, maar wordt weer aangetrokken door blauw. Precies als met die balletjes: als ze vallen aan de rechterkant dan krijgt het systeem extra rotatie-energie, maar dan moeten ze aan de linkerkant weer omhooggetrokken worden. En dat kost minstens net zo veel energie als dat er gewonnen is aan rotatie-energie.quote:Op zaterdag 14 april 2007 11:38 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Euh.. waarom zou die ronddraaien? Rood 'plakt' aan blauw en andersom. Waarom zou die rond blijven draaien?
Maar de kracht waarmee de buitenste rood de binnenste rood afstoot moet dus groot genoeg zijn om de binnenste rood niet alleen langs blauw te laten schieten, maar moet zó groot zijn dat de volgende buitenste rood de aankomende binnenste niet terug naar de vorige blauw afstoot, maar 'doorstoot' naar links. Is dit begrijpelijk?quote:Op zaterdag 14 april 2007 12:05 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Rood stoot rood af, maar wordt weer aangetrokken door blauw. Precies als met die balletjes: als ze vallen aan de rechterkant dan krijgt het systeem extra rotatie-energie, maar dan moeten ze aan de linkerkant weer omhooggetrokken worden. En dat kost minstens net zo veel energie als dat er gewonnen is aan rotatie-energie.
Moet je vooral doenquote:Op zaterdag 14 april 2007 13:13 schreef Da_Ripper het volgende:
Nog even snel wat aandelen kopen in Steorn?
Deze wetenschappers zijn al veel verder, dus misschien beter hierin investeren:quote:Op zaterdag 14 april 2007 15:52 schreef L.Denninger het volgende:
Dat is precies de reden waarom het allemaal zo uitgerekt wordt.
Je claimt wat bijzonders, je zorgt dat mensen er van horen, je zegt "het komt er nu ECHT aan !",
vervolgens een jaar uitstel met een sticker erop "nu met echte wetenschappers !",
en dan maar hopen dat er ondertussen wat sukkels mensen zijn die - verblind door gouden bergen - hun geld aan jou willen geven.
Tja, mijn quotes komen uit het nieuwe filmpje van de Steorn website.quote:Op vrijdag 13 april 2007 17:18 schreef proteus het volgende:
[..]
Van Steorn zelf:
'Detailed technical specifications will be made available at the end of Quarter 1, 2007'
Weer niet dus. Ik geloofde het al niet, en nu maken ze zichzelf nog belachelijker. Ga gewoon naar een universiteit, zet dat ding aan, en laat een paar professoren meekijken. 5 minuten werk, geen jaar met 22 'juryleden'.
Last frame: © 1997.......quote:Op zaterdag 14 april 2007 16:10 schreef proteus het volgende:
[..]
Deze wetenschappers zijn al veel verder, dus misschien beter hierin investeren:
http://www.youtube.com/watch?v=lBp5ag6SJH4
Zij maken het onmogelijk iets te valideren. Wazige videos en loze beloften. Misschien moet je eens naar 'lutec' kijken. Zelfde soort klojos. Als de skeptics dan iets willen controleren, staat het apparaat in een afgesloten ruimte en is de sleutel in bezit van iemand die onbepaalde tijd op reis is.quote:Op zaterdag 14 april 2007 16:30 schreef alien8ed het volgende:
[..]
Tja, mijn quotes komen uit het nieuwe filmpje van de Steorn website.
En als jij wetenschapper was / bent, zou juist jij meer inzicht en geduld mogen toepassen als het gaat om de validatie van wereldveranderende technologie.
Ik vind het juist heel verantwoord (zowel sociaal als commercieel) dat ze dat niet hals over kop doen en het bedrijfsleven de kans gunnen te wennen aan de toekomst.
Anders stort je de wereld (economie) in een plotse chaos, waar niemand bij gebaat is.
quote:Op zondag 18 februari 2007 02:20 schreef JeRa het volgende:
[..]
Vergeet niet dat alvorens hij sterft hij eerst veel contact heeft gehad met diverse topmannen uit de industrie
Ooit van bookmarks gehoord?quote:Op zaterdag 14 april 2007 16:42 schreef SlimShady het volgende:
hoaxvindpost.
Het vreemde is alleen dat ze meer dan 100000 euro aan een advertentie uitgaven. Misschien dat ze er zelf in geloofden.quote:Op zondag 15 april 2007 22:13 schreef furious_rage het volgende:
Dit is zo een onzin. Het gaat toch niet werkelijk om die magneetjes die roteren zeker? Trouwens het is niet omdat het roteert dat je der energie uithaalt. Ik kan ook een bal in de ruimte schieten en die blijft dan ook oneindig lang voortbewegen. Der komt pas energie uit als je der iets aanhangt dat zelf nuttige energie opwekt. Bovendien raken die magneten na een tijdje gedemagnetiseerd en moet je ze opnieuw magnetiseren en dat kost meer energie dan de energie die ze opleveren.
Maarja ik weet niet waar het precies over gaat, maar het lijkt me onzin, gaat in tegen de wetten van de fysica en die zijn ook niet zomaar uit de duim gezogen.
Tot we meer weten blijft het een "welles" "nietes" verhaal.quote:Op zondag 15 april 2007 22:45 schreef proteus het volgende:
[..]
Het vreemde is alleen dat ze meer dan 100000 euro aan een advertentie uitgaven. Misschien dat ze er zelf in geloofden.
Ze hebben niets strafbaars gedaan. Het kost ze alleen maar geld...quote:Op zondag 15 april 2007 23:00 schreef MaGNeT het volgende:
Wat mij betreft krijgen ze de kans zich te bewijzen; te bewijzen dat het werkt. Zoniet? Dan zijn het oplichters en dienen ze gestraft te worden
quote:Op maandag 16 april 2007 01:17 schreef onemangang het volgende:
In de update wordt in ieder geval gemeld dat ze publieke demonstraties van hun vinding in juli dit jaar in Londen gaan houden. En er wordt nog steeds stug volgehouden dat de techniek werkt.
Tsja het zal niet de eerste keer zijn dat de datum waarop ze daadwerkelijk met iets concreets komen weer vrolijk een stuk vooruit wordt geschoven. Ik blijf toch erg sceptisch tegenover dit soort geheimzinnigheid. De gemiddelde wetenschapper of ingenieur wil bij een dergelijke ontdekking dolgraag iets publiceren.quote:Op maandag 16 april 2007 01:17 schreef onemangang het volgende:
In de update wordt in ieder geval gemeld dat ze publieke demonstraties van hun vinding in juli dit jaar in Londen gaan houden. En er wordt nog steeds stug volgehouden dat de techniek werkt.
Stug liegen of ontkennen is voor veel mensen geen probleem, de bewijzen daarvoor liggen zelfs op fok voor het oprapen. Ik geloof pas dat het werkt als ik het zie.quote:Op maandag 16 april 2007 01:17 schreef onemangang het volgende:
Ze moeten eerst de patenten veilig stellen volgens mij en ze hebben in the economist volgens mij een pagina-grote uitdaging laten zetten naar de wetenschappelijke wereld om een sollicitatie in te sturen om het te controleren. Er zijn nu voor zover ik weet 22 wetenschappers uitgenodigd om het daadwerkelijk onder de loep te nemen. Het spreekt wel voor hen dat ze een verleden hebben met inovatieve ideeën en ze hebben dus wel een naam hoog te houden.quote:Op dinsdag 17 april 2007 11:13 schreef Monolith het volgende:
[..]
Tsja het zal niet de eerste keer zijn dat de datum waarop ze daadwerkelijk met iets concreets komen weer vrolijk een stuk vooruit wordt geschoven. Ik blijf toch erg sceptisch tegenover dit soort geheimzinnigheid. De gemiddelde wetenschapper of ingenieur wil bij een dergelijke ontdekking dolgraag iets publiceren.
Innovatieve ideeën zijn één ding. Bewijzen dat een van de elementaire wetten uit de fysica niet klopt is nog iets heel anders. Helemaal gezien de consequenties die dit zou hebben. Totdat ik serieus bewijs zie, blijft free energy voor mij net zoiets als lood in goud veranderen.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 14:52 schreef jogy het volgende:
[..]
Ze moeten eerst de patenten veilig stellen volgens mij en ze hebben in the economist volgens mij een pagina-grote uitdaging laten zetten naar de wetenschappelijke wereld om een sollicitatie in te sturen om het te controleren. Er zijn nu voor zover ik weet 22 wetenschappers uitgenodigd om het daadwerkelijk onder de loep te nemen. Het spreekt wel voor hen dat ze een verleden hebben met inovatieve ideeën en ze hebben dus wel een naam hoog te houden.
Uiteraard ben ik ook pas helemaal overtuigd als ze het laten zien.
zo hoort het.quote:"We put in a small amount of mechanical energy and we get a large amount out ... but until this thing is validated by science we won't be doing anything commercial with it," he said.
Ze zochten er ook niet naar, ze waren bezig met een verbeterde energieconversie met windmolens en kwamen erachter dat de efficientie boven de 100% uit kwam en zijn ermee verder gegaan. Het punt is dat het bedrijf al gezond en gewaardeerd was voor ze met deze bewering kwamen. En met het hele gedoe van quantumzooi kan je volgens mij uiteindelijk zonder de wet van behoud van energie te breken electrische energie opwekken. Aangezien er ook een theorie is dat in quantum elk deeltje de potentie heeft van een supernova ofzo? Tijd geleden dat ik het gelezen heb hoor dus pin me er niet op vastquote:Op vrijdag 25 mei 2007 16:39 schreef Monolith het volgende:
[..]
Innovatieve ideeën zijn één ding. Bewijzen dat een van de elementaire wetten uit de fysica niet klopt is nog iets heel anders. Helemaal gezien de consequenties die dit zou hebben. Totdat ik serieus bewijs zie, blijft free energy voor mij net zoiets als lood in goud veranderen.
Precies, dat zie ik ze dus niet doen.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 16:51 schreef SlimShady het volgende:
en anders is het een hoax, blunder en een faillissement.
Dat zou mooi zijn... een elektrische auto laten rijden op 1 knoopcel en er dan gewoon 150 kW uit trekken. (= zo'n 200 pk?)quote:Op vrijdag 25 mei 2007 16:48 schreef jogy het volgende:
[..]
...
Aangezien er ook een theorie is dat in quantum elk deeltje de potentie heeft van een supernova ofzo?
...
Of een marketing stunt, geintje, wereldnieuws, blije aandeel houders.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 16:51 schreef SlimShady het volgende:
en anders is het een hoax, blunder en een faillissement.
Da's volgens mij meer om aandacht te trekken. Ik denk niet dat er een natuurwet zal worden omzeild als dat ding werkt, er zal eerder iets nieuws worden ontdekt qua energie en hoe het werkt.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 16:39 schreef Monolith het volgende:
Innovatieve ideeën zijn één ding. Bewijzen dat een van de elementaire wetten uit de fysica niet klopt is nog iets heel anders. Helemaal gezien de consequenties die dit zou hebben. Totdat ik serieus bewijs zie, blijft free energy voor mij net zoiets als lood in goud veranderen.
Nee hoor, ze hebben gezegd dat ze in juli een life demonstratie zouden gaan geven. Dus niets aan de hand, nog even geduld hebben.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 18:58 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Zo langzamerhand zou er toch meer nieuws moeten zijn hadden ze gezegd?![]()
Of zou het toch geldklopperij zijn...![]()
En dat geduld hebben we toch al zo'n 1300 jaarquote:Op dinsdag 5 juni 2007 19:12 schreef onemangang het volgende:
[..]
Nee hoor, ze hebben gezegd dat ze in juli een life demonstratie zouden gaan geven. Dus niets aan de hand, nog even geduld hebben.
quote:About the 700s Bavaria, the magic wheel or magnet wheel, was basically a wagon wheel that spun by itself. Magnets with lead plates on their backs were affixed to the wheel, like the seats on a Ferris Wheel. Each magnet was attracted to a magnet affixed to the base on the ground. The lead allegedly blocked attraction as each magnet passes by it, so the wheel would keep moving for a time before friction stopped it.
Oh, ik heb alle geduld van de wereld hoor.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 19:12 schreef onemangang het volgende:
[..]
Nee hoor, ze hebben gezegd dat ze in juli een life demonstratie zouden gaan geven. Dus niets aan de hand, nog even geduld hebben.
Oh Really..?quote:Op woensdag 6 juni 2007 10:56 schreef bigore het volgende:
Ach, het zal echt niet zo boeiend zijn, het is nog geeneens op het nieuws geweest, dus zal wel loslopen weer.
http://www.steorn.com/news/coverage/quote:Op woensdag 6 juni 2007 10:56 schreef bigore het volgende:
Ach, het zal echt niet zo boeiend zijn, het is nog geeneens op het nieuws geweest, dus zal wel loslopen weer.
Het gaat wel steeds langer durenquote:The validation process began in January 2007 and is expected to conclude by the end of this year.
Dat was toch al een behoorlijke tijd bekend?quote:Op woensdag 6 juni 2007 17:34 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Het gaat wel steeds langer duren
Ah, ok dat had ik gemistquote:Op woensdag 6 juni 2007 17:46 schreef JeRa het volgende:
[..]
Dat was toch al een behoorlijke tijd bekend?Ze gaan als het goed is halverwege dit jaar een demo geven, en op het eind van het jaar zou er een wetenschappelijke onderbouwing moeten zijn.
We zijn nu toch halverwege dit jaarquote:Op woensdag 6 juni 2007 17:46 schreef JeRa het volgende:
[..]
Dat was toch al een behoorlijke tijd bekend?Ze gaan als het goed is halverwege dit jaar een demo geven, en op het eind van het jaar zou er een wetenschappelijke onderbouwing moeten zijn.
Lezen is moeilijk hèquote:Op donderdag 7 juni 2007 09:22 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
We zijn nu toch halverwege dit jaar
Maar dat zeggen ze ook al jaren...quote:Op donderdag 7 juni 2007 09:29 schreef jogy het volgende:
[..]
Lezen is moeilijk hè. Volgende maand geven ze een demo.
.
Dit bedrijf ook? ècht? Wauw! Volgens mij ligt deze claim er nog niet zo lang hoor. Lees die site nou maar gewoon evenquote:
Sorry, ik verwarde dit bedrijf met die tien andere die dezelfde ontdekking gedaan hadden, maar er nooit mee naar buiten kwamen. Vrije-energie motor Magnetische motor nu echt gelanceerd op 7 juli in munchen! Free Energy oa.quote:Op donderdag 7 juni 2007 09:35 schreef jogy het volgende:
[..]
Dit bedrijf ook? ècht? Wauw! Volgens mij ligt deze claim er nog niet zo lang hoor. Lees die site nou maar gewoon even. Als dit bedrijf de demo ook gaat blijven verschuiven en stilletjes afsterft dan heb je gelijk
.
We kunnen altijd hopen jaquote:Op donderdag 7 juni 2007 10:13 schreef pfaf het volgende:
Maar uiteraard komt dit unieke bedrijf wél met een product. B-0
Ja, vage bedrijfjes uit Johannesburg of nietszeggende personen. Het nieuwe aan dit idee is dat er een tastbaar bedrijf achter zit met een geschiedenisquote:Op donderdag 7 juni 2007 10:13 schreef pfaf het volgende:
[..]
Sorry, ik verwarde dit bedrijf met die tien andere die dezelfde ontdekking gedaan hadden, maar er nooit mee naar buiten kwamen. Vrije-energie motor Magnetische motor nu echt gelanceerd op 7 juli in munchen! Free Energy oa.
Maar uiteraard komt dit unieke bedrijf wél met een product. B-0
Dat dus inderdaad.quote:Op donderdag 7 juni 2007 10:27 schreef JeRa het volgende:
[..]
Ja, vage bedrijfjes uit Johannesburg of nietszeggende personen. Het nieuwe aan dit idee is dat er een tastbaar bedrijf achter zit met een geschiedenis![]()
Belachelijk.quote:Op donderdag 7 juni 2007 10:40 schreef pfaf het volgende:
Goed, we zullen zien. Ik blijf echter méér dan sceptisch.
Een geschiedenis van een bedrijf wat ecommerce-websites in elkaar zet EN onderzoek doet naar energie (wat is dat voor rare combinatie ? "Mja, ik maak websites en daarnaast ontwikkel ik landbouwapparatuur"),quote:Op donderdag 7 juni 2007 10:27 schreef JeRa het volgende:
[..]
Ja, vage bedrijfjes uit Johannesburg of nietszeggende personen. Het nieuwe aan dit idee is dat er een tastbaar bedrijf achter zit met een geschiedenis
Dat is toch praktisch hetzelfde, websites in elkaar zetten en fundamentele natuurkunde?quote:Op donderdag 7 juni 2007 11:11 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Een geschiedenis van een bedrijf wat ecommerce-websites in elkaar zet EN onderzoek doet naar energie (wat is dat voor rare combinatie ? "Mja, ik maak websites en daarnaast ontwikkel ik landbouwapparatuur"),
een bedrijf dat al z'n geld erdoorheen gejaagd heeft en met de free-energy-claim weer een paar miljoen aan investeringen heeft binnen gehaald.
Ze roepen dat hun verhaal bevestigd is door 8 bekende professoren, maar die weigeren er zgn. over te publiceren.
Om nou te zeggen dat het allemaal erg koosjer klinkt - neuh.
Maar om met de bekende zin af te sluiten :
afwachten dus
Je bent wel erg optimistisch, weet je wel wat je hoopt, gaat niet gebeuren, in je wildste dromen nog niet, dit is een regelrechte hoax, kijk hoeveel aandacht dat bedrijf nu krijgt.quote:
Ach joh, als het weer een hoax blijkt te zijn dan zet ik mijn eerste stapjes in de wereld van cynisme en na een paar van deze immense teleurstellingen in de mensheid doe ik lekker mee met jullie door iedereen die wat aparts te melden heeft van te voren af te branden en belachelijk te maken. Ook leuk, Cynisch door het leven gaan is ook grappig hoor.quote:Op donderdag 7 juni 2007 12:26 schreef bigore het volgende:
[..]
Je bent wel erg optimistisch, weet je wel wat je hoopt, gaat niet gebeuren, in je wildste dromen nog niet, dit is een regelrechte hoax, kijk hoeveel aandacht dat bedrijf nu krijgt.
Er is een verschil tussen "iedereen die wat aparts te melden heeft" en "mensen die roepen dat ze Napoleon zijn"quote:Op donderdag 7 juni 2007 12:33 schreef jogy het volgende:
[..]
Ach joh, als het weer een hoax blijkt te zijn dan zet ik mijn eerste stapjes in de wereld van cynisme en na een paar van deze immense teleurstellingen in de mensheid doe ik lekker mee met jullie door iedereen die wat aparts te melden heeft van te voren af te branden en belachelijk te maken. Ook leuk, Cynisch door het leven gaan is ook grappig hoor.
Klopt helemaal, het zou mensen goed doen om dat niet te vergeten.quote:Op donderdag 7 juni 2007 13:17 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen "iedereen die wat aparts te melden heeft" en "mensen die roepen dat ze Napoleon zijn"
Waar haal je vandaan dat ze e-commerce sites maken?quote:Op donderdag 7 juni 2007 13:52 schreef L.Denninger het volgende:
en een bedrijf dat e-commerce websites maakt en plotseling roept :
"Alle wetten van de fysica zoals we ze nu kennen kunnen overboord, wij kunnen gratis energie maken uit niks !" zie jij als iets 'aparts',
niet als iets knettergeks en redelijk onwaarschijnlijks ?
http://www.argn.com/archi(...)_is_the_question.phpquote:Op donderdag 7 juni 2007 13:53 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Waar haal je vandaan dat ze e-commerce sites maken?
quote:Op donderdag 7 juni 2007 13:56 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
http://www.argn.com/archi(...)_is_the_question.php
http://en.wikipedia.org/wiki/Steorn
http://archives.tcm.ie/businesspost/2006/05/21/story14326.asp
Lees in de wiki ook vooral even over hun financiele geschiedenis, die is niet zo netjes...
Wel een erg ingewikkeld hoax dus, plus dat ze al 'years' bestaan en 'in the early days' maakte ze e-commerce. Ik ken zat bedrijven die initieel met ene compleet andere doelstelling gestart zijn, dus om nu te zeggen dat je argumenten hout snijden.....quote:From there people began to dig into the company and the claim that they were making. A patent was filed several years ago - so clearly, if this is an ARG or a Hoax, it's been in the works for a long time. The company, itself, is a registered business and has been for years. In the early days it was an e-commerce firm
ik stel alleen dat het allemaal een nogal erg onwaarschijnlijk verhaal is.quote:Op donderdag 7 juni 2007 14:05 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
[..]
Wel een erg ingewikkeld hoax dus, plus dat ze al 'years' bestaan en 'in the early days' maakte ze e-commerce. Ik ken zat bedrijven die initieel met ene compleet andere doelstelling gestart zijn, dus om nu te zeggen dat je argumenten hout snijden.....
'Early days" en "years" zijn nogal algemene begrippen. "Early days" kan ook rustig gebruikt worden om de eerste 10 jaar dat een bedrijf bestaat aan te duiden.quote:Op donderdag 7 juni 2007 14:05 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
[..]
Wel een erg ingewikkeld hoax dus, plus dat ze al 'years' bestaan en 'in the early days' maakte ze e-commerce. Ik ken zat bedrijven die initieel met ene compleet andere doelstelling gestart zijn, dus om nu te zeggen dat je argumenten hout snijden.....
Eerst zeg je dat ze e-commerce sites maken, wat niet waar is. En de laatste post begin je opeens over het financiele beleid.quote:Op donderdag 7 juni 2007 14:08 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
ik stel alleen dat het allemaal een nogal erg onwaarschijnlijk verhaal is.
En als mensen hier aanhalen dat het om een gerespecteerd bedrijf zou gaan, mag ik toch aanhalen dat ze financieel nogal raar bezig zijn geweest ?
Ja... dus redelijke vreemde bronnen om aan te tonen dat ze e-commerce websites maken.quote:Op donderdag 7 juni 2007 14:29 schreef Monolith het volgende:
[..]
'Early days" en "years" zijn nogal algemene begrippen. "Early days" kan ook rustig gebruikt worden om de eerste 10 jaar dat een bedrijf bestaat aan te duiden.
Heozo, dat deden ze toch gewoon? Dat komt uit de Irish Examiner en de Sunday Business Post. Het is vast nog wel ergens formeel na te lezen in hun jaarverslagen.quote:Op donderdag 7 juni 2007 14:36 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja... dus redelijke vreemde bronnen om aan te tonen dat ze e-commerce websites maken.
Het sleutel woord is deden. L. suggereerde dat ze dat nog steeds doen. Dat is dus niet het gevalquote:Op donderdag 7 juni 2007 15:45 schreef Monolith het volgende:
[..]
Heozo, dat deden ze toch gewoon? Dat komt uit de Irish Examiner en de Sunday Business Post. Het is vast nog wel ergens formeel na te lezen in hun jaarverslagen.
Edit: Ik bedacht me net nog dat Steorn eigenlijk nog steeds met dezelfde activiteiten bezig is. Tijdens de dotcom hype konden dergelijke bedrijven van lucht geld maken, daar zijn ze nu nog steeds mee bezig.
Ik zei dat het vreemd is dat een bedrijf (als steorn) dat e-commerce websites maakt (zoals steorn deed) opeens aankondigt zich met gratis energie-opwekking bezig te gaan houdenquote:Op donderdag 7 juni 2007 14:35 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Eerst zeg je dat ze e-commerce sites maken, wat niet waar is.
Nee, ik heb daarvoor al gepost dat je even het stukje op de wiki over hun financial history goed moet lezen.quote:En de laatste post begin je opeens over het financiele beleid.
Ik denk dat we daar van mening verschillen.quote:Nogmaals, dat je het niet geloofd is niet zo gek, maar je argumentatie is een beetje vreemd.
Ze maken geen e-commerce sites. Volgens jouw bron hebben ze dat ooit gedaan, en voorzover ik kan zien kan dat wel jaren geleden zijn. Nogmaals er zijn dagelijks bedrijven die om verschillende redenen van corebusiness veranderen. Jij doet nu net voorkomen alsof ze tegelijkertijd een webshopje bouwen en aan energievraagstukken werken. Een verkeerde en populistische voorstelling van zaken.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 09:44 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Ik zei dat het vreemd is dat een bedrijf (als steorn) dat e-commerce websites maakt (zoals steorn deed) opeens aankondigt zich met gratis energie-opwekking bezig te gaan houden
Niet, de eerste keer dat je over die wiki begint is hier Vrije energie update van Steorn Ltd.quote:Nee, ik heb daarvoor al gepost dat je even het stukje op de wiki over hun financial history goed moet lezen.
Dat heb ik nooit betwist.quote:Als je dat daadwerkelijk had gedaan, had je begrepen waarom ik zeg dat ze financieel een beetje vreemd bezig geweest zijn.
quote:Ik denk dat we daar van mening verschillen.
Als de melkboer opeens roept dat ie een satelliet gaat lanceren, terwijl ik weet dat ie de week ervoor niet eens geld had om z'n huur te betalen, vind ik dat een rare opmerking en geloof ik 'm niet. Als jij zo'n verhaal wel geloofwaardig vindt - fine with me.
Even begrijpend lezen, ik zeg dat een geval waarin een bedrijf e-commerce-websites bouwt en daarna opeens zich met gratis energie gaat bouwen vreemd is.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 10:25 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ze maken geen e-commerce sites. Volgens jouw bron hebben ze dat ooit gedaan, en voorzover ik kan zien kan dat wel jaren geleden zijn. Nogmaals er zijn dagelijks bedrijven die om verschillende redenen van corebusiness veranderen. Jij doet nu net voorkomen alsof ze tegelijkertijd een webshopje bouwen en aan energievraagstukken werken. Een verkeerde en populistische voorstelling van zaken.
Precies, die post bedoel ik ook.quote:Niet, de eerste keer dat je over die wiki begint is hier Vrije energie update van Steorn Ltd.
Niet dusquote:Dat klopt dus wel degelijk.
Moeite met begrijpend lezen zeker ?quote:Je hebt best een beetje moeite met feit en fictie uit elkaar houden nietwaar?
Weinig populistisch aan, hoe veel webbedrijven ken je die binnen een paar jaar switchen van e-commerce naar de zwaarste vorm van fysica die er bestaat ? Hoe gerelateerd zijn die 2 onderwerpen ?quote:Wederom een zeer populistische voorstelling van zaken, want het tijdsbestek is wat anders.
Als ze dan nog niet op de proppen komen met een bewijs hoop ik eigenlijk dat een mod hier een slotje op gooit, zo fucking frustrerendquote:Op dinsdag 12 juni 2007 19:22 schreef alien8ed het volgende:
kinders, niet flamen en niet vechten tijdens het ruzieën.
Gewoon nog eventjes een paar nachtjes slapen en rustig afwachten.
Het is bijna juli
Schei nou toch uit man. Ga je eigen woorden nou niet verdraaien.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 10:39 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Even begrijpend lezen, ik zeg dat een geval waarin een bedrijf e-commerce-websites bouwt en daarna opeens zich met gratis energie gaat bouwen vreemd is.
ik zeg dus nergens dat Steorn nog steeds e-commerce websites bouwt.
Of bedoel je met en daarnaast niet tegelijkertijdquote:Op donderdag 7 juni 2007 11:11 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Een geschiedenis van een bedrijf wat ecommerce-websites in elkaar zet EN onderzoek doet naar energie (wat is dat voor rare combinatie ? "Mja, ik maak websites en daarnaast ontwikkel ik landbouwapparatuur"),
Waarmee je dus vanuit het niets plotseling over de financiele situatie begonquote:Herhaling : ik zeg dat als een bedrijf van e-commerce-websites bouwen naar gratis energie genereren gaat, zoals Steorn dat heeft gedaan, ik dat vreemd vindt.
Niks populistisch aan, als de groenteboer beweert supercomputers te gaan ontwerpen vind ik dat ook een vreemde verandering. Of andere bedrjiven nou wel of niet ooit van corebusiness veranderen doet daar niks aan af, het punt is dat deze 2 dingen compleet ongerelateerd zijn.
[..]
Precies, die post bedoel ik ook.
Jij post hier : Vrije energie update van Steorn Ltd. om 14:35
dat ik in mijn laatste post (mijn laatste post daarvoor is deze : Vrije energie update van Steorn Ltd. om 14:08) pas over financiele dingen begin,
terwijl je nu zelf aangeeft dat dat al hier : Vrije energie update van Steorn Ltd. om 13:56 was.
[..]
Niet dus
[..]
Moeite met begrijpend lezen zeker ?
Misschien een leuke change of corebusiness voor je - tijdmachines gaan ontwikkelen, zo te zien heb je er ervaring mee.
En ik denk dat een hoop mensen hier je ook direct zullen geloven hoor
Nogmaals, kom eerst maar eens met een concrete tijdsspanne waarin de corebusiness veranderd is.quote:Weinig populistisch aan, hoe veel webbedrijven ken je die binnen een paar jaar switchen van e-commerce naar de zwaarste vorm van fysica die er bestaat ? Hoe gerelateerd zijn die 2 onderwerpen ?
Ik ook, want vooralsnog geloof ik er geen reet vanquote:Op dinsdag 12 juni 2007 19:50 schreef Basp1 het volgende:
Ik ben heel benieuwd wat er begin juli aan het pbuliek gepresnteerd gaat worden.
Neh, mocht het per ongeluk wel werken zal je gewoon de nieuwe gegevens in je opnemen, toch?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 19:56 schreef pfaf het volgende:
Nadeel is dat ik 6 jaar studie overnieuw zal moeten doen.
Als hier ook maar iets van blijkt te kloppen en er iets grondigs fout/revolutionairs in de natuurkunde om de hoek komt kijken is het ergste wat kan gebeuren dat wetenschappers na gaan zoeken waarom de theorieën tot nu toe toch wel verschrikkelijk goed met de werkelijkheid lijken te kloppenquote:Op dinsdag 12 juni 2007 19:56 schreef pfaf het volgende:
Nadeel is dat ik 6 jaar studie overnieuw zal moeten doen.
Asl het waar zou zijn zou het inderdaad een ware revolutie ontketenen, vooral ook de manier waarop ze het willen verkopen, dat iedereen deze apparaten op licentiebasis zou mogen produceren.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 19:54 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik ook, want vooralsnog geloof ik er geen reet van
Maaar... ALS je inderdaad vrije energie ontdekt, al dan niet bij toeval, is dit wel de methode om niet door de conservatieve oliegiganten voortijdig de mond gesnoerd te worden
quote:Op woensdag 13 juni 2007 01:47 schreef jogy het volgende:
Ik blijf rustig wachten tot de demo weer wordt uitgesteld omdat ze eigenlijk niets hebben om te demonstreren voor ik een oordeel vel. En als het bedrijf mysterieus verdwijnt voor die tijd dan is het koren op mijn complotmolen En zijn het de grote oliebedrijven die evil zijn.
quote:Op woensdag 13 juni 2007 00:09 schreef L.Denninger het volgende:
nou ja, volgens Swets is het vast aannemelijk dat als Steorn het niet doet iemand anders het wel doet - webbedrijven genoeg tenslotte, die zouden zomaar zoiets kunnen uitvinden
Maar ja, geen argumenten geven en populistisch stupide aannames maken is makkelijker waarschijnlijkquote:Op dinsdag 12 juni 2007 19:54 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik ook, want vooralsnog geloof ik er geen reet van
Jij hebt al een oordeel geveld zie ikquote:
Nou de elektro motoren van tegenwoordig halen vaak al een omzettings efficiency van 95% dus dat lijt me dan niet zo waarschijnlijk. Mischien wel een practisch toepasbare versie van de stirling motor.quote:Op woensdag 13 juni 2007 11:40 schreef PeeJay1980 het volgende:
Ikzelf heb het vermoeden dat ze een zeer efficiente elektromotor hebben gemaakt, die hun verwachtingen gigantisch overstijgt.
Hierbij hebben ze zelf niet de kennis om te verklaren waarom het goed werkt. Door wetenschappers hun creatie te laten testen, krijgen zij inzicht waarom het op deze manier goed functioneert.
Ze noemen het vrije energie omdat dit veel publiciteit oplevert. Ook als het geen vrije energie is (een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid), dan zal er voldoende belangstelling zijn voor zeer efficiente motoren.
Een afname van energie die na een aantal dagen nog niet meetbaar is, duidt op een efficiency die ruim boven 95% zit. Eerst maar eens afwachten wat de demo gaat brengen. Àls die demo er komt.quote:Op woensdag 13 juni 2007 11:54 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nou de elektro motoren van tegenwoordig halen vaak al een omzettings efficiency van 95% dus dat lijt me dan niet zo waarschijnlijk. Mischien wel een practisch toepasbare versie van de stirling motor.
Als je een zeer efficiënte elektormotor kunt maken, dan heb je ook de kennis om te verklaren hoe het werkt. Je prutst toch niet zo maar wat in elkaar en voilà, een bijna 100% efficiënte elektromotor?quote:Op woensdag 13 juni 2007 11:40 schreef PeeJay1980 het volgende:
Ikzelf heb het vermoeden dat ze een zeer efficiente elektromotor hebben gemaakt, die hun verwachtingen gigantisch overstijgt.
Hierbij hebben ze zelf niet de kennis om te verklaren waarom het goed werkt. Door wetenschappers hun creatie te laten testen, krijgen zij inzicht waarom het op deze manier goed functioneert.
Ze noemen het vrije energie omdat dit veel publiciteit oplevert. Ook als het geen vrije energie is (een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid), dan zal er voldoende belangstelling zijn voor zeer efficiente motoren.
De motor is veel efficienter dan ze hadden verwacht en ze weten niet waardoor dit komt.quote:Op woensdag 13 juni 2007 12:18 schreef Rasing het volgende:
[..]
Als je een zeer efficiënte elektormotor kunt maken, dan heb je ook de kennis om te verklaren hoe het werkt. Je prutst toch niet zo maar wat in elkaar en voilà, een bijna 100% efficiënte elektromotor?
Dan wordt er wel een topic in thru geopendquote:Op woensdag 13 juni 2007 12:01 schreef PeeJay1980 het volgende:
En dan de kennis van de ter plaatse zijnde wetenschappers in twijfel trekken natuurlijk![]()
Ik sta nou eenmaal nogal sceptisch tegenover een voormalig ecommerce bedrijfje dat plotseling een radicale ontdekking doet op het gebied van de fysica terwijl er duizenden bedrijven die wel specialisten op dit gebied in huis hebben dagelijks bezig zijn met dit soort zaken. Het mooie is dat ze zich ook nog eens in een positie kunnen manoeuvreren waarin ze zogenaamd onder druk van bijvoorbeeld oliemaatschappijen worden gedwongen om hun activiteiten te staken. Nooit enig concreet bewijs geleverd en toch een eindeloos onderwerp van discussie onder samenzweringsaanhangers.quote:Op woensdag 13 juni 2007 09:39 schreef jogy het volgende:
[..]
Jij hebt al een oordeel geveld zie ik.
Maar, even aangenomen dat niemand hun bron van inkomsten wilt zien verpieteren en het geld heeft om er eventueel iets aan te doen is dat nog niet eens zo onbegrijpelijk eerlijk gezegd. Het zou ook een economische ramp zijn als één van de grootste drijfveren van de economie buiten spel wordt gezet. Als je een beetje rondsnuffelt in die wereld van samenzweringen zijn er best wat sterfgevallen te vinden die wat verdacht over kunnen komen. Niks menselijks is ons vreemd en machtsbehoud is heel menselijk als je maar kijkt naar het verleden van de wereld. Maar misschien ( zeker wetenquote:Op donderdag 14 juni 2007 00:38 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik sta nou eenmaal nogal sceptisch tegenover een voormalig ecommerce bedrijfje dat plotseling een radicale ontdekking doet op het gebied van de fysica terwijl er duizenden bedrijven die wel specialisten op dit gebied in huis hebben dagelijks bezig zijn met dit soort zaken. Het mooie is dat ze zich ook nog eens in een positie kunnen manoeuvreren waarin ze zogenaamd onder druk van bijvoorbeeld oliemaatschappijen worden gedwongen om hun activiteiten te staken. Nooit enig concreet bewijs geleverd en toch een eindeloos onderwerp van discussie onder samenzweringsaanhangers.
Dat zal best zo zijn. Ik denk alleen als je het aantal 'onverwachte sterfgevallen in de wereld van de samenzweringen' statistisch vergelijkt met het aantal onverwachte sterfgevallen in het algemeen dit geen significant verschil op zal leveren. Daarbij moet natuurlijk wel gezegd worden dat niet elke samenzweringstheorie dezelfde mate van (on)geloofwaardigheid heeft.quote:Op donderdag 14 juni 2007 01:01 schreef jogy het volgende:
[..]
Maar, even aangenomen dat niemand hun bron van inkomsten wilt zien verpieteren en het geld heeft om er eventueel iets aan te doen is dat nog niet eens zo onbegrijpelijk eerlijk gezegd. Het zou ook een economische ramp zijn als één van de grootste drijfveren van de economie buiten spel wordt gezet. Als je een beetje rondsnuffelt in die wereld van samenzweringen zijn er best wat sterfgevallen te vinden die wat verdacht over kunnen komen.
Ach ja dat kun je doen, maar ik heb toch een redelijk vertrouwen in serieuze academici. Ik zie bijvoorbeeld een oliemaatschappij de universiteit van Oxford of Cambridge nog niet direct afhouden van de meest opzienbarende doorbraak in de theoretische fysica van de laatste decennia. Als het betreffende bedrijfje dus daadwerkelijk zo baanbrekend bezig is en vrees heeft van dergelijke bedrijven dan kunnen ze zelf ook wel bedenken dat ze simpelweg moeten zorgen dat bij een poging tot onderdrukking alle informatie naar dergelijke invloedrijke universiteiten wordt verstuurd om een dergelijk poging te voorkomen.quote:Niks menselijks is ons vreemd en machtsbehoud is heel menselijk als je maar kijkt naar het verleden van de wereld. Maar misschien ( zeker weten) is dit een pad die eerder naar TRU leidt dan naar een WFL topic
. Ik hou hoe dan ook de optie open dat het wel mogelijk is maar wordt onderdrukt
.
Als ik wel argumenten geef roep je "nu kom je opeens daarmee aan !"quote:Op woensdag 13 juni 2007 09:31 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
[..]
Maar ja, geen argumenten geven en populistisch stupide aannames maken is makkelijker waarschijnlijk
Van de laatste decennia? Eerder "aller tijden" lijkt me.quote:Op donderdag 14 juni 2007 01:18 schreef Monolith het volgende:
Ik zie bijvoorbeeld een oliemaatschappij de universiteit van Oxford of Cambridge nog niet direct afhouden van de meest opzienbarende doorbraak in de theoretische fysica van de laatste decennia.
Ik begrijp het niet preciesquote:Op dinsdag 19 juni 2007 12:42 schreef Nightanimal het volgende:
http://www.lutec.com.au kijk en huiver overunity gen
Je staat dit toch als grap te verkondigen he mag ik hopenquote:Op dinsdag 19 juni 2007 12:42 schreef Nightanimal het volgende:
http://www.lutec.com.au kijk en huiver overunity gen
Nee sorry, k heb het niet verzonnen, k weet dat het bedrijf er al een hele tijd mee bezig is, ze hebben echt super veel testen gedaan, en ik vindt het tot nu toe nog de meest realistische techniek.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 14:20 schreef Webdesign21 het volgende:
[..]
Je staat dit toch als grap te verkondigen he mag ik hopen![]()
Geef eens een korte samenvattingquote:Op dinsdag 19 juni 2007 16:15 schreef Nightanimal het volgende:
[..]
Nee sorry, k heb het niet verzonnen, k weet dat het bedrijf er al een hele tijd mee bezig is, ze hebben echt super veel testen gedaan, en ik vindt het tot nu toe nog de meest realistische techniek.![]()
Ok je vroeg kort hequote:
Maw: ze maken energie uit het niets?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 17:04 schreef Nightanimal het volgende:
[..]
Ok je vroeg kort he
Ze kunnen van 70 watt d.m.v een generator die met magneten werkt 270 watts maken, maar is volkomen schaalbaar dus ze kunnen ook van 100 440 watt maken, of 100 megawatt, 440 megawatt.
hoe dat in zijn werk gaat: http://www.lutec.com.au/how.htm
net ff op die website gekeken, maar ik moest lachen toen ze vol trots vertelden dat ze al bergen patenten hadden. alsof je geen patent kan krijgen op iets dat niet werktquote:Op dinsdag 19 juni 2007 17:04 schreef Nightanimal het volgende:
[..]
Ok je vroeg kort he
Ze kunnen van 70 watt d.m.v een generator die met magneten werkt 270 watts maken, maar is volkomen schaalbaar dus ze kunnen ook van 100 440 watt maken, of 100 megawatt, 440 megawatt.
hoe dat in zijn werk gaat: http://www.lutec.com.au/how.htm
doet me meteen denken aan Biostabilquote:Op dinsdag 19 juni 2007 17:29 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
net ff op die website gekeken, maar ik moest lachen toen ze vol trots vertelden dat ze al bergen patenten hadden. alsof je geen patent kan krijgen op iets dat niet werkt
als je ervoor betaalt patenteren ze het voor je hoor. verder een hoop pseudo-wetenschappelijk gebazel.
fff, hoeveel bewijs moeten ze nog meer leveren dan? die patenten zijn maar een stukje daarvan.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 17:29 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
net ff op die website gekeken, maar ik moest lachen toen ze vol trots vertelden dat ze al bergen patenten hadden. alsof je geen patent kan krijgen op iets dat niet werkt
als je ervoor betaalt patenteren ze het voor je hoor. verder een hoop pseudo-wetenschappelijk gebazel.
"Extraordinary claims require extraordinary evidence.". Een filmpje zegt natuurlijk niet zoveel.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 21:02 schreef Nightanimal het volgende:
[..]
fff, hoeveel bewijs moeten ze nog meer leveren dan?
Ook weer zoiets ja...quote:Op dinsdag 19 juni 2007 21:18 schreef Byte_Me het volgende:
het feit dat ze investeerders werven via hun website (voor 100.000 AUD) is voor mij een teken dat je ze niet serieus kunt nemen. als het werkt zoals ze beweren zouden banken en investeerders staan te springen om er geld in te steken.
Zo oud is de wet van behoud van energie nou ook weer niet en kwalitatieve vergelijking van doorbraken blijft een beetje natte vinger werk natuurlijk.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 09:38 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Van de laatste decennia? Eerder "aller tijden" lijkt me.
Een in principe oneindige bron van energie vinden lijkt me toch wel kwalificeerbaar als de grootste ontdekking aller tijden.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 23:07 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zo oud is de wet van behoud van energie nou ook weer niet en kwalitatieve vergelijking van doorbraken blijft een beetje natte vinger werk natuurlijk.![]()
Ben jij nou echt zo goedgelovig ?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 21:02 schreef Nightanimal het volgende:
[..]
fff, hoeveel bewijs moeten ze nog meer leveren dan? die patenten zijn maar een stukje daarvan.
Die video's zeggen mij meer dan die patenten alleen.
How it works :quote:Op woensdag 20 juni 2007 09:39 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik zie ze verder ook geen verklaring geven voor waar de energie vandaan komt. Tenminste niet bij de "how it works" sectie.
Ik had het over deze: http://www.lutec.com.au/how.htm .quote:Op woensdag 20 juni 2007 09:40 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
How it works :
Under construction....
In de toegepaste fysica wel ja, maar ik had het over de theoretische fysica.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 23:43 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Een in principe oneindige bron van energie vinden lijkt me toch wel kwalificeerbaar als de grootste ontdekking aller tijden.
Onzin, maar zoiets is wél mogelijk als je er additionele energie in stopt. Wellicht energie die op conventionele wijze niet aangesproken kan worden, bijvoorbeeld? Ik geloof ook weinig van dit hele verhaal, maar ik weet ook zeker dat er nog een hoop elementen zijn die we nog niet in de wetenschappelijke theoriën verwerkt hebben maar er wel zonder al te veel aanpassingen aan kunnen voldoenquote:Op woensdag 20 juni 2007 09:31 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Ben jij nou echt zo goedgelovig ?
Als ik een video opneem, geloof je mij dan bij alles wat ik zeg ?
Denk nou eens na, als je van 70 watt 240 watt kan maken,
kan je van die 240 watt weer822 watt maken, etc..
Kortom een onuitputtelijke energiebron.
idd....dit zou dan het perpetuum mobile moeten zijn.....QUATSCH!quote:Op zaterdag 17 februari 2007 21:48 schreef Devolution het volgende:
Ik geloof der echt geen zák van. Hoeveel mensen hebben al niet geclaimd dé perpetuüm mobile gemaakt te hebben?
1) Is dit dan een perpetuüm mobile?quote:Op woensdag 4 juli 2007 20:05 schreef C21H23NO5 het volgende:
[..]
idd....dit zou dan het perpetuum mobile moeten zijn.....QUATSCH!
nou, nog vier uurtjes! Ik ben benieuwd. Is het kinetica-museum betrouwbaar? zij spreken ook van free energy!quote:Op woensdag 4 juli 2007 19:19 schreef autocue het volgende:
Overigens staat er (sinds erg recent) nieuwe info op de site van het Kinetica Museum en is de demo site online.
De demo schijnt om 0:00u Nederlandse tijd online te gaan... Ik ben benieuwd
ad1) ja...energie opwekken zonder energie te gebruikenquote:Op woensdag 4 juli 2007 20:09 schreef JeRa het volgende:
[..]
1) Is dit dan een perpetuüm mobile?
2) Is iets onmogelijk omdat het nog nooit eerder iemand is gelukt?
Het heet "free energy", maar ik heb niet de indruk dat ze ergens claimen energie op te wekken zonder daar energie voor te gebruiken. Ze doen het eerder overkomen alsof ze een nieuwe energiebron hebben aangeboord.quote:Op woensdag 4 juli 2007 20:14 schreef C21H23NO5 het volgende:
[..]
ad1) ja...energie opwekken zonder energie te gebruiken
Het schijnt een kunstmuseum te zijn dat geen (noemenswaardige?) wetenschappelijke reputatie heeft om hoog te moeten houdenquote:Op woensdag 4 juli 2007 20:11 schreef erikkll het volgende:
[..]
nou, nog vier uurtjes! Ik ben benieuwd. Is het kinetica-museum betrouwbaar? zij spreken ook van free energy!
Helaas geeft die een 'Directory Listing Denied'.quote:Op donderdag 5 juli 2007 06:15 schreef Hallulama het volgende:
THE MUSEUM OPENS AT 11AM ON THURSDAY 5TH JULY
'Orbo' can also be watched via a 24 hr live stream beginning on 5th July by clicking on the Orbo banner located on Kinetica's home page, or by clicking here
http://www.kinetica-museum.org/new_site/
Er staat vanaf "11am", maar ik heb geen idee over welke tijdzone men het heeft.quote:Op donderdag 5 juli 2007 07:17 schreef Skinkie het volgende:
[..]
Helaas geeft die een 'Directory Listing Denied'.
Ehm, niet om het een of ander hoor.quote:Op zaterdag 14 april 2007 09:36 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dus eigenlijk was Hitler de uitvinder van dat bovenste apparaat?
GMT, het museum staat in London.quote:Op donderdag 5 juli 2007 08:34 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Er staat vanaf "11am", maar ik heb geen idee over welke tijdzone men het heeft.
Misschien waren ze vergeten de stekker in het stopcontact te doen?quote:Op donderdag 5 juli 2007 00:33 schreef Skinkie het volgende:
Update 5: Jeebus, what a non-event. Even though they wield supreme control over the laws of physics, Steorn had to cancel tonight's event "due to technical difficulties." We'd laugh if it wasn't so pathetically tragic. The live stream is now rescheduled ambiguously to the 5th July. Now move along folks, there's nothing to see here.
Wat een aanfluitingquote:Op donderdag 5 juli 2007 11:15 schreef proteus het volgende:
We are experiencing some technical difficulties with the demo unit in London. Our initial assessment indicates that this is probably due to the intense heat from the camera lighting. We have commenced a technical assessment and will provide an update later today. As a consequence, Kinetica will not be open to the public today (5th July). We apologise for this delay and appreciate your patience.
Waar haal je al deze hilariteit vandaan als ik vragen mag ?quote:Op donderdag 5 juli 2007 11:15 schreef proteus het volgende:
We are experiencing some technical difficulties with the demo unit in London. Our initial assessment indicates that this is probably due to the intense heat from the camera lighting. We have commenced a technical assessment and will provide an update later today. As a consequence, Kinetica will not be open to the public today (5th July). We apologise for this delay and appreciate your patience.
"Ze worden gesaboteerd door de grote olie-maatschappijen, wedje leggen ?!?!"quote:"Here they ran into some technical issues, firstly a problem with the bearings, which was fixed once identified. The next issue appears to be an environmental issue. We think possibly the temperature from the lighting system in the immediate area, but this has to be further assessed in the morning."
Tja, maar als je met zo'n belangrijke demonstratie komt zorg je dat je je spulletjes goed voorbereid hebt.quote:Op donderdag 5 juli 2007 11:32 schreef JeRa het volgende:
Ik weet niet hoe het apparaat in elkaar zit of welke materialen ze gebruiken, maar het klinkt niet vreemd dat er het één en het ander kan vastlopen als je er wat flinke lampen op zet.
Wablief ?quote:We don't expect to convince anyone with the demo straight off, it's more a sort of cat and mouse game. We'll see how people react and change it accordingly
zoals proteus een uur geleden boven je al had vermeldquote:Op donderdag 5 juli 2007 12:12 schreef onemangang het volgende:
Op hun website staat nu:
Dus het werkte wel als ze de lampen uit deden, of hebben ze dat nog niet eens geprobeerd..?quote:We are experiencing some technical difficulties with the demo unit in London. Our initial assessment indicates that this is probably due to the intense heat from the camera lighting
Als het licht uit is, kan niemand zien dat hun creatie (niet) werktquote:Op donderdag 5 juli 2007 12:52 schreef L.Denninger het volgende:
Dus het werkte wel als ze de lampen uit deden, of hebben ze dat nog niet eens geprobeerd..?
Misschien moet ik ze even mailen met mn briljante plan...
Nou ja, er is een verschil tussen studiolampen die veel hitte produceren en een 25watt peertje he.quote:Op donderdag 5 juli 2007 13:21 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Als het licht uit is, kan niemand zien dat hun creatie (niet) werkt
Als het in de buitenlucht zou zijn, hadden ze wel een andere reden gevonden om het te verzetten. Luchtvochtigheid oid.quote:Op donderdag 5 juli 2007 13:39 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Nou ja, er is een verschil tussen studiolampen die veel hitte produceren en een 25watt peertje he.
Precies mijn idee...quote:Op donderdag 5 juli 2007 12:47 schreef PeeJay1980 het volgende:
Lekkere voorbereiding zeg.
Als je zo'n belangrijke demo geeft, dan test je dit toch eerst in een weekend onder alle omstandigheden. Het amateuristische druipt er gewoon vanaf.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |