abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48225150
quote:
Op woensdag 11 april 2007 18:38 schreef Hallulama het volgende:
Steorn vows to deliver non-exhausting energy source in Orbo
TECH.BLORGE.com, Australia - 11 hours ago
That is exactly what mysterious Intellectual Property development company Steorn is promising to deliver in the form of their "free energy technology," ...

Steorn teases with a reveal date: Friday, April 13tht
engadget, CA - 19 hours ago
We're going to try and not read too much into this whole Friday the 13th date, and just give you the straight facts: Steorn promises to be "releasing the ...

Good fortune on Friday the 13th?
ZPEnergy - 1 hour ago
From Steorn's Orbo: Sean made a rare (these days) appearance on the Steorn forum to announce that their upcoming release of information, including the ...

Nog twee nachtjes slapen
" "
  woensdag 11 april 2007 @ 19:01:49 #102
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_48225959
Het waarschijnlijke verhaal,

More research will be needed
Drag.....
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
pi_48226576
whehe of ze gaan nu om geld smeken van investeerders zetten het op een zwitse bank en vertrekken richting tropisch eiland
Gonna live while I'm alive, I'll sleep when I'm dead!
  donderdag 12 april 2007 @ 19:38:43 #104
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_48265204
Ik krijg een Deja-Vu van een oude man die een kastje had gebouwd waarmee hij alle speelfilms die ooit waren geschoten op één CD'tje kon proppen en dan nog was er ruimte over op de CD om alle films voor de komende 20 jaar te plaatsen. Toen hij met dat kastje naar het podium liep om hem te demonstreren liet hij hem uit zijn klauwen flikkeren en korte tijd later overleed hij aan een hartaanval.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  vrijdag 13 april 2007 @ 09:27:55 #105
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_48282079
ZOMG de revolutie begint vandaag !
zzz
pi_48282382
Wat gaat er vandaag gebeuren? Overigens over het verhaal van Jan Sloot vind ik toch wel een interessant verhaal, aangezien hij toch heel veel mensen(belangrijke,slimme mensen) heeft weten te overhalen.
pi_48282857
En ze kunnen vast ook mensen naar een andere dimensie sturen m.b.v. quantumschuim..
pi_48284996
Ik kan zo snel bewegen, sneller dan het licht, dat ik gewoon lijkt te blijven zitten terwijl ik al 400000 keer per sec. de aarde om ben geschoten.

[ Bericht 4% gewijzigd door k3vil op 13-04-2007 12:01:06 ]
  vrijdag 13 april 2007 @ 14:48:16 #109
152954 Mokz
De man met de snor.
pi_48293753
http://steorn.com/orbo/validation/

"The validation process began in January 2007 and is expected to conclude by the end of this year."

.
pi_48294860
Een jaar lang nodig om te valideren of de technologie werkt?!!?! wat de neuk is dat voor onzin, damn zoiets kan je toch in 1 dag al valideren man.
  vrijdag 13 april 2007 @ 16:39:10 #111
18219 alien8ed
ignorance is bliss
pi_48297106
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 15:24 schreef bigore het volgende:
Een jaar lang nodig om te valideren of de technologie werkt?!!?! wat de neuk is dat voor onzin, damn zoiets kan je toch in 1 dag al valideren man.
Denk je nou echt dat ook maar één zich zelf respecterend wetenschapper bij Steorn een dusdanig grote onthulling ongeloofwaardig wil maken door maar een dag de kans te geven de claim(s) te valideren en het direct bloot te stellen aan het kritische publiek??

Ik vind het schitterend dat ze het zo doen, waardoor ze een supersterk 'onafhankelijk en intelligent' defensieteam hebben opgebouwd alvorens ze zich blootgeven aan de hyperkritische markt.
Bovendien kunnen andere bedrijven er nu nog enigszins rekening mee houden dat er iets gigantisch aan zit te komen. Ik hoop alleen dat er uiteindelijk ook echt een megaklapper komt.
Want wachten is (zie eerdere reacties in dit topic) niet de sterkste kant van de mensheid, laat staan telurstelling verwerken als blijkt dat het allemaal niet aan de verwachtingen voldoet.
hak hout, haal water
Transhumanist, Piraat
  vrijdag 13 april 2007 @ 17:09:12 #112
18219 alien8ed
ignorance is bliss
pi_48297974
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 14:48 schreef Mokz het volgende:
http://steorn.com/orbo/validation/

"The validation process began in January 2007 and is expected to conclude by the end of this year."

.
Of je hoort de volgende zinnen:

"....public demonstrations of the technology in july of this year .... in London."
".... broadcasting the technology live over the internet."

En ja, het is een commercieel bedrijf dat winst moet / wil maken.
Maar ze willen dit over de rug van de beter bedeelde consument doen en tegelijkertijd de technologie ook aan ontwikkelingslanden geven.
hak hout, haal water
Transhumanist, Piraat
pi_48298233
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 17:09 schreef alien8ed het volgende:

[..]

Of je hoort de volgende zinnen:

"....public demonstrations of the technology in july of this year .... in London."
".... broadcasting the technology live over the internet."
Van Steorn zelf:
'Detailed technical specifications will be made available at the end of Quarter 1, 2007'

Weer niet dus. Ik geloofde het al niet, en nu maken ze zichzelf nog belachelijker. Ga gewoon naar een universiteit, zet dat ding aan, en laat een paar professoren meekijken. 5 minuten werk, geen jaar met 22 'juryleden'.
pi_48298615
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 17:18 schreef proteus het volgende:

[..]

Van Steorn zelf:
'Detailed technical specifications will be made available at the end of Quarter 1, 2007'

Weer niet dus. Ik geloofde het al niet, en nu maken ze zichzelf nog belachelijker. Ga gewoon naar een universiteit, zet dat ding aan, en laat een paar professoren meekijken. 5 minuten werk, geen jaar met 22 'juryleden'.
Gelukkig ben jij geen wetenschapper
pi_48298983
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 17:31 schreef JeRa het volgende:

[..]

Gelukkig ben jij geen wetenschapper
He, ben (was) ik wel!
  vrijdag 13 april 2007 @ 20:03:35 #116
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_48302836
WAAR blijven ze nou
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_48303071
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 17:44 schreef proteus het volgende:

[..]

He, ben (was) ik wel!
Dan moet je weten dat zo'n validatieproces iéts meer om het lijf heeft dan even naar een vreemd apparaat kijken en meteen (wonderbaarlijk genoeg) weten hoe het werkt en waarom het veilig en geen hoax is
  vrijdag 13 april 2007 @ 20:34:29 #118
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_48303708
quote:
Orbo is based upon the principle of time variant magneto-mechanical interactions. The core output from our Orbo technology is mechanical. This mechanical energy can be converted into electrical energy using standard generator technology either by integrating such technology directly with Orbo or by connecting the mechanical output from Orbo to the generation technology. The efficiency of such mechanical/electrical conversions is highly dependent on the components used and is also a function of size.

Orbo technology is subject to continuous development. This development is focused on improving the manufacturability of the technology, production costs and power density. Orbo was initially developed as using stop-start mechanisms (with a power density of 0.5 Watts per cm3), Steorn is currently finalizing the development of constant motion systems and a significant improvement in power density is anticipated.
Ohnee, het zal toch niet een magneet zijn waar de energie uitgehaald wordt? Het kost energie om iets te magnetiseren.
pi_48303717
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 20:03 schreef Hallulama het volgende:
WAAR blijven ze nou
idd: waar blijft het?
Could be possibility?
pi_48304250
Kun je rekenen? Reken er maar niet op!
Gonna live while I'm alive, I'll sleep when I'm dead!
pi_48304272
http://www.steorn.com/orbo/validation/

The Steorn Validation Process
Following three years of development, in August 2006 Steorn issued a challenge to the world's scientific community to test our technology and report the findings. The challenge was issued in a full page advert in the Economist magazine. Steorn took this unusual move after several third parties refused to allow private validation tests to be placed in the public domain.

Five-minute Q1 update video, 13 April 2007
Steorn CEO Sean McCarthy with an update on progress since August.
pi_48305161
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 20:12 schreef JeRa het volgende:

[..]

Dan moet je weten dat zo'n validatieproces iéts meer om het lijf heeft dan even naar een vreemd apparaat kijken en meteen (wonderbaarlijk genoeg) weten hoe het werkt en waarom het veilig en geen hoax is
Ik hoef helemaal niet te weten hoe het werkt. Verder zijn die paar magneten natuurlijk veilig, en probeer ik nou juist uit te zoeken of het een hoax is. Zet dat ding aan, hang er een paar metertjes aan, en laat zien dat er meer uitkomt dan er in gaat. Zou binnen een paar minuten moeten kunnen. Daarna, dan gaan we misschien uitzoeken wat er aan de hand is.
pi_48310019
Ik noem 2 opties:

1. Het werkt niet.
2. We hebben iets over het hoofd gezien en het blijkt te werken.

Optie 1 is het meest voor de hand liggend.
En als het wél werkt wil ik er ook ééntje.
pi_48311801
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 21:22 schreef proteus het volgende:

[..]

Ik hoef helemaal niet te weten hoe het werkt. Verder zijn die paar magneten natuurlijk veilig, en probeer ik nou juist uit te zoeken of het een hoax is. Zet dat ding aan, hang er een paar metertjes aan, en laat zien dat er meer uitkomt dan er in gaat. Zou binnen een paar minuten moeten kunnen. Daarna, dan gaan we misschien uitzoeken wat er aan de hand is.
Daarmee ben je nog láng niet klaar. Want mocht het blijken te werken, dan is puntje 2 in de post hierboven van toepassing. En in dat geval wordt het toch iéts lastiger om te bepalen of het wel veilig en verantwoord is
pi_48315902
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 00:28 schreef JeRa het volgende:

[..]

Daarmee ben je nog láng niet klaar. Want mocht het blijken te werken, dan is puntje 2 in de post hierboven van toepassing. En in dat geval wordt het toch iéts lastiger om te bepalen of het wel veilig en verantwoord is
Daar gaat het toch helemaal niet om. Er zijn zoveel gekken die beweren dat ze overunity voor elkaar hebben. Toon het dan aan, en ga niet over een 'jury' lopen zeuren. Die jury heeft weinig waarde. Zodra ze klaar zijn, en zeggen dat het werkt, moet de wetenschappelijke wereld het toch opnieuw controleren. Wat heeft dat jaar met die jury dan uitgehaald?
En 'veilig en verantwoord' zijn magneten altijd, dat is helemaal geen reden voor uitstel.
pi_48316357
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 23:35 schreef MaGNeT het volgende:
Ik noem 2 opties:

1. Het werkt niet.
2. We hebben iets over het hoofd gezien en het blijkt te werken.

Optie 1 is het meest voor de hand liggend.
En als het wél werkt wil ik er ook ééntje.
alsjeblieft, van mij aan jou:

Maar goed, het zou natuurlijk wel spectaculair zijn als de techniek schijnt te werken.
Could be possibility?
pi_48316401
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 09:32 schreef H.Thijs het volgende:

[..]

[afbeelding]
[afbeelding]

Maar goed, het zou natuurlijk wel spectaculair zijn als de techniek schijnt te werken.
Dus eigenlijk was Hitler de uitvinder van dat bovenste apparaat?
pi_48316443
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 09:36 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Dus eigenlijk was Hitler de uitvinder van dat bovenste apparaat?
Dan heeft hij een foutje gemaakt, want zijn swastika was gespiegeld tov deze.
pi_48316621
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 09:40 schreef proteus het volgende:

[..]

Dan heeft hij een foutje gemaakt, want zijn swastika was gespiegeld tov deze.
Ach ja, details

Maar het is dus nog wachten op de grote "update" van Steorn...
pi_48318623
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 09:32 schreef H.Thijs het volgende:

[..]

[afbeelding]
[afbeelding]

Euh.. waarom zou die ronddraaien? Rood 'plakt' aan blauw en andersom. Waarom zou die rond blijven draaien?
pi_48319153
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 11:38 schreef VonHinten het volgende:

[..]

Euh.. waarom zou die ronddraaien? Rood 'plakt' aan blauw en andersom. Waarom zou die rond blijven draaien?
Rood stoot rood af, maar wordt weer aangetrokken door blauw. Precies als met die balletjes: als ze vallen aan de rechterkant dan krijgt het systeem extra rotatie-energie, maar dan moeten ze aan de linkerkant weer omhooggetrokken worden. En dat kost minstens net zo veel energie als dat er gewonnen is aan rotatie-energie.
pi_48319855
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 12:05 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Rood stoot rood af, maar wordt weer aangetrokken door blauw. Precies als met die balletjes: als ze vallen aan de rechterkant dan krijgt het systeem extra rotatie-energie, maar dan moeten ze aan de linkerkant weer omhooggetrokken worden. En dat kost minstens net zo veel energie als dat er gewonnen is aan rotatie-energie.
Maar de kracht waarmee de buitenste rood de binnenste rood afstoot moet dus groot genoeg zijn om de binnenste rood niet alleen langs blauw te laten schieten, maar moet zó groot zijn dat de volgende buitenste rood de aankomende binnenste niet terug naar de vorige blauw afstoot, maar 'doorstoot' naar links. Is dit begrijpelijk?

En je zit natuurlijk nog met zwaartekracht zoals jij aangaf.
  zaterdag 14 april 2007 @ 13:13:48 #133
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_48320595
Nog even snel wat aandelen kopen in Steorn?
Wat je vindt, ...
  zaterdag 14 april 2007 @ 15:52:25 #134
31101 _Led_
pi_48323885
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 13:13 schreef Da_Ripper het volgende:
Nog even snel wat aandelen kopen in Steorn?
Moet je vooral doen

Dat is precies de reden waarom het allemaal zo uitgerekt wordt.
Je claimt wat bijzonders, je zorgt dat mensen er van horen, je zegt "het komt er nu ECHT aan !",
vervolgens een jaar uitstel met een sticker erop "nu met echte wetenschappers !",
en dan maar hopen dat er ondertussen wat sukkels mensen zijn die - verblind door gouden bergen - hun geld aan jou willen geven.
zzz
pi_48324220
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 15:52 schreef L.Denninger het volgende:

Dat is precies de reden waarom het allemaal zo uitgerekt wordt.
Je claimt wat bijzonders, je zorgt dat mensen er van horen, je zegt "het komt er nu ECHT aan !",
vervolgens een jaar uitstel met een sticker erop "nu met echte wetenschappers !",
en dan maar hopen dat er ondertussen wat sukkels mensen zijn die - verblind door gouden bergen - hun geld aan jou willen geven.
Deze wetenschappers zijn al veel verder, dus misschien beter hierin investeren:
http://www.youtube.com/watch?v=lBp5ag6SJH4
  zaterdag 14 april 2007 @ 16:30:21 #136
18219 alien8ed
ignorance is bliss
pi_48324571
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 17:18 schreef proteus het volgende:

[..]

Van Steorn zelf:

Tja, mijn quotes komen uit het nieuwe filmpje van de Steorn website.
En als jij wetenschapper was / bent, zou juist jij meer inzicht en geduld mogen toepassen als het gaat om de validatie van wereldveranderende technologie.
Ik vind het juist heel verantwoord (zowel sociaal als commercieel) dat ze dat niet hals over kop doen en het bedrijfsleven de kans gunnen te wennen aan de toekomst.
Anders stort je de wereld (economie) in een plotse chaos, waar niemand bij gebaat is.
hak hout, haal water
Transhumanist, Piraat
  zaterdag 14 april 2007 @ 16:38:11 #137
18219 alien8ed
ignorance is bliss
pi_48324737
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 16:10 schreef proteus het volgende:

[..]

Deze wetenschappers zijn al veel verder, dus misschien beter hierin investeren:
http://www.youtube.com/watch?v=lBp5ag6SJH4
Last frame: © 1997.......
hak hout, haal water
Transhumanist, Piraat
pi_48324755
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 16:30 schreef alien8ed het volgende:

[..]

Tja, mijn quotes komen uit het nieuwe filmpje van de Steorn website.
En als jij wetenschapper was / bent, zou juist jij meer inzicht en geduld mogen toepassen als het gaat om de validatie van wereldveranderende technologie.
Ik vind het juist heel verantwoord (zowel sociaal als commercieel) dat ze dat niet hals over kop doen en het bedrijfsleven de kans gunnen te wennen aan de toekomst.
Anders stort je de wereld (economie) in een plotse chaos, waar niemand bij gebaat is.
Zij maken het onmogelijk iets te valideren. Wazige videos en loze beloften. Misschien moet je eens naar 'lutec' kijken. Zelfde soort klojos. Als de skeptics dan iets willen controleren, staat het apparaat in een afgesloten ruimte en is de sleutel in bezit van iemand die onbepaalde tijd op reis is.
http://www.skeptics.com.au/spoon/2001winners.htm
pi_48324779
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 16:38 schreef alien8ed het volgende:

[..]

Last frame: © 1997.......
Dat nam je toch niet serieus he? Net zo serieus als Steorn.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 14 april 2007 @ 16:40:39 #140
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_48324795
quote:
Op zondag 18 februari 2007 02:20 schreef JeRa het volgende:

[..]

Vergeet niet dat alvorens hij sterft hij eerst veel contact heeft gehad met diverse topmannen uit de industrie
pi_48324855
hoaxvindpost.
pi_48325434
quote:
Op maandag 19 februari 2007 12:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

nulpunts energie
ZPM's
  zaterdag 14 april 2007 @ 17:17:04 #143
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_48325593
Zouden ze de wetten van de thermodynamica al hebben ontdekt?
  zaterdag 14 april 2007 @ 19:29:02 #144
4734 MacBright
virtual travels
pi_48329188
Een von Münchhausen-effekt. Te mooi om waar te zijn helaas.

De site heeft een pagina met aangepaste uitvoeringen van allerlei bekende songs.

Steorn tunes, zoals You Spin Me Round
virtual anything is possible
  zaterdag 14 april 2007 @ 20:51:00 #145
156009 sakeh
http://www.all-about.tv/
pi_48331660
Hoax-maar-boeiend vind post.
  zondag 15 april 2007 @ 14:46:59 #146
18219 alien8ed
ignorance is bliss
pi_48348088
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 16:42 schreef SlimShady het volgende:
hoaxvindpost.
Ooit van bookmarks gehoord?
hak hout, haal water
Transhumanist, Piraat
  zondag 15 april 2007 @ 15:42:54 #147
156009 sakeh
pi_48349544
quote:
Op zondag 15 april 2007 14:46 schreef alien8ed het volgende:

[..]

Ooit van bookmarks gehoord?
Mijn tvp's zijn verstopte kickjes
pi_48362820
Dit is zo een onzin. Het gaat toch niet werkelijk om die magneetjes die roteren zeker? Trouwens het is niet omdat het roteert dat je der energie uithaalt. Ik kan ook een bal in de ruimte schieten en die blijft dan ook oneindig lang voortbewegen. Der komt pas energie uit als je der iets aanhangt dat zelf nuttige energie opwekt. Bovendien raken die magneten na een tijdje gedemagnetiseerd en moet je ze opnieuw magnetiseren en dat kost meer energie dan de energie die ze opleveren.
Maarja ik weet niet waar het precies over gaat, maar het lijkt me onzin, gaat in tegen de wetten van de fysica en die zijn ook niet zomaar uit de duim gezogen.
nou nou
pi_48364262
quote:
Op zondag 15 april 2007 22:13 schreef furious_rage het volgende:
Dit is zo een onzin. Het gaat toch niet werkelijk om die magneetjes die roteren zeker? Trouwens het is niet omdat het roteert dat je der energie uithaalt. Ik kan ook een bal in de ruimte schieten en die blijft dan ook oneindig lang voortbewegen. Der komt pas energie uit als je der iets aanhangt dat zelf nuttige energie opwekt. Bovendien raken die magneten na een tijdje gedemagnetiseerd en moet je ze opnieuw magnetiseren en dat kost meer energie dan de energie die ze opleveren.
Maarja ik weet niet waar het precies over gaat, maar het lijkt me onzin, gaat in tegen de wetten van de fysica en die zijn ook niet zomaar uit de duim gezogen.
Het vreemde is alleen dat ze meer dan 100000 euro aan een advertentie uitgaven. Misschien dat ze er zelf in geloofden.
pi_48364937
quote:
Op zondag 15 april 2007 22:45 schreef proteus het volgende:

[..]

Het vreemde is alleen dat ze meer dan 100000 euro aan een advertentie uitgaven. Misschien dat ze er zelf in geloofden.
Tot we meer weten blijft het een "welles" "nietes" verhaal.
Als je het perpetuum mobile verhaal erbij haalt is alles tot nu toe "gekraakt".

Niets bleek écht te werken. 0,00% tot nu toe.

Wat mij betreft krijgen ze de kans zich te bewijzen; te bewijzen dat het werkt. Zoniet? Dan zijn het oplichters en dienen ze gestraft te worden
pi_48369032
quote:
Op zondag 15 april 2007 23:00 schreef MaGNeT het volgende:
Wat mij betreft krijgen ze de kans zich te bewijzen; te bewijzen dat het werkt. Zoniet? Dan zijn het oplichters en dienen ze gestraft te worden
Ze hebben niets strafbaars gedaan. Het kost ze alleen maar geld...
pi_48369308
In de update wordt in ieder geval gemeld dat ze publieke demonstraties van hun vinding in juli dit jaar in Londen gaan houden. En er wordt nog steeds stug volgehouden dat de techniek werkt.
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
pi_48410347
quote:
Op maandag 16 april 2007 01:17 schreef onemangang het volgende:
In de update wordt in ieder geval gemeld dat ze publieke demonstraties van hun vinding in juli dit jaar in Londen gaan houden. En er wordt nog steeds stug volgehouden dat de techniek werkt.
Ergens begin ik nu wel benieuwd te worden. Kan niet geloven dat het werkt.
pi_48410952
quote:
Tsja het zal niet de eerste keer zijn dat de datum waarop ze daadwerkelijk met iets concreets komen weer vrolijk een stuk vooruit wordt geschoven. Ik blijf toch erg sceptisch tegenover dit soort geheimzinnigheid. De gemiddelde wetenschapper of ingenieur wil bij een dergelijke ontdekking dolgraag iets publiceren.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_48412867
quote:
Stug liegen of ontkennen is voor veel mensen geen probleem, de bewijzen daarvoor liggen zelfs op fok voor het oprapen. Ik geloof pas dat het werkt als ik het zie.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  vrijdag 25 mei 2007 @ 14:52:03 #156
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_49764862
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 11:13 schreef Monolith het volgende:

[..]

Tsja het zal niet de eerste keer zijn dat de datum waarop ze daadwerkelijk met iets concreets komen weer vrolijk een stuk vooruit wordt geschoven. Ik blijf toch erg sceptisch tegenover dit soort geheimzinnigheid. De gemiddelde wetenschapper of ingenieur wil bij een dergelijke ontdekking dolgraag iets publiceren.
Ze moeten eerst de patenten veilig stellen volgens mij en ze hebben in the economist volgens mij een pagina-grote uitdaging laten zetten naar de wetenschappelijke wereld om een sollicitatie in te sturen om het te controleren. Er zijn nu voor zover ik weet 22 wetenschappers uitgenodigd om het daadwerkelijk onder de loep te nemen. Het spreekt wel voor hen dat ze een verleden hebben met inovatieve ideeën en ze hebben dus wel een naam hoog te houden.

Uiteraard ben ik ook pas helemaal overtuigd als ze het laten zien.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_49768699
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 14:52 schreef jogy het volgende:

[..]

Ze moeten eerst de patenten veilig stellen volgens mij en ze hebben in the economist volgens mij een pagina-grote uitdaging laten zetten naar de wetenschappelijke wereld om een sollicitatie in te sturen om het te controleren. Er zijn nu voor zover ik weet 22 wetenschappers uitgenodigd om het daadwerkelijk onder de loep te nemen. Het spreekt wel voor hen dat ze een verleden hebben met inovatieve ideeën en ze hebben dus wel een naam hoog te houden.

Uiteraard ben ik ook pas helemaal overtuigd als ze het laten zien.
Innovatieve ideeën zijn één ding. Bewijzen dat een van de elementaire wetten uit de fysica niet klopt is nog iets heel anders. Helemaal gezien de consequenties die dit zou hebben. Totdat ik serieus bewijs zie, blijft free energy voor mij net zoiets als lood in goud veranderen.
pi_49768985
quote:
"We put in a small amount of mechanical energy and we get a large amount out ... but until this thing is validated by science we won't be doing anything commercial with it," he said.
zo hoort het.
  vrijdag 25 mei 2007 @ 16:48:57 #159
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_49769041
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 16:39 schreef Monolith het volgende:

[..]

Innovatieve ideeën zijn één ding. Bewijzen dat een van de elementaire wetten uit de fysica niet klopt is nog iets heel anders. Helemaal gezien de consequenties die dit zou hebben. Totdat ik serieus bewijs zie, blijft free energy voor mij net zoiets als lood in goud veranderen.
Ze zochten er ook niet naar, ze waren bezig met een verbeterde energieconversie met windmolens en kwamen erachter dat de efficientie boven de 100% uit kwam en zijn ermee verder gegaan. Het punt is dat het bedrijf al gezond en gewaardeerd was voor ze met deze bewering kwamen. En met het hele gedoe van quantumzooi kan je volgens mij uiteindelijk zonder de wet van behoud van energie te breken electrische energie opwekken. Aangezien er ook een theorie is dat in quantum elk deeltje de potentie heeft van een supernova ofzo? Tijd geleden dat ik het gelezen heb hoor dus pin me er niet op vast . En we zien het wel natuurlijk, de tijd zal het leren .
Vrijheid
pi_49769129
en anders is het een hoax, blunder en een faillissement.
  vrijdag 25 mei 2007 @ 16:56:26 #161
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_49769292
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 16:51 schreef SlimShady het volgende:
Precies, dat zie ik ze dus niet doen.
Vrijheid
  vrijdag 25 mei 2007 @ 17:10:30 #162
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_49769575
Als er iets is dat meer energie afgeeft dan wat erin gestopt wordt, dan is het niet mechanisch. Mechanische dingen zijn inefficiënt: er is overal wel wrijving waardoor energie verloren gaat.

Als ze iets vinden dan is het waarschijnlijk door geknoei met elektromagnetische velden/straling e.d. misschien met een apparaat dat een bewegend magnetisch veld accellereert met de energie die uit dat veld onttrokken wordt of zoiets.

Zou Nikola Tesla het wel geweten hebben?
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 16:48 schreef jogy het volgende:

[..]

...
Aangezien er ook een theorie is dat in quantum elk deeltje de potentie heeft van een supernova ofzo?
...
Dat zou mooi zijn... een elektrische auto laten rijden op 1 knoopcel en er dan gewoon 150 kW uit trekken. (= zo'n 200 pk?)

[ Bericht 34% gewijzigd door DemonRage op 25-05-2007 17:15:39 ]
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 25 mei 2007 @ 18:16:46 #163
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_49771293
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 16:51 schreef SlimShady het volgende:
Of een marketing stunt, geintje, wereldnieuws, blije aandeel houders.
pi_49772552
Eén ding lijkt me uitgesloten: het is niet zo dat ze er zelf niet in geloven; met deze publiciteit zouden ze hun bedrijf finaal de grond in richten mocht het een hoax blijken te zijn. Ik hoop alleen niet dat het ding werkt en dat wetenschappers er geen verklaring voor kunnen vinden, want dan is de kans klein dat het ooit naar buiten komt.
  vrijdag 25 mei 2007 @ 20:44:53 #165
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_49774995
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 16:39 schreef Monolith het volgende:

Da's volgens mij meer om aandacht te trekken. Ik denk niet dat er een natuurwet zal worden omzeild als dat ding werkt, er zal eerder iets nieuws worden ontdekt qua energie en hoe het werkt.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 16:55:04 #166
31101 _Led_
pi_50131901
Is de revolutie al begonnen..?
zzz
  dinsdag 5 juni 2007 @ 17:05:06 #167
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_50132232
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 16:55 schreef L.Denninger het volgende:
Is de revolutie al begonnen..?
  dinsdag 5 juni 2007 @ 18:58:58 #168
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_50135839
Zo langzamerhand zou er toch meer nieuws moeten zijn hadden ze gezegd?

Of zou het toch geldklopperij zijn...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_50136366
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 18:58 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Zo langzamerhand zou er toch meer nieuws moeten zijn hadden ze gezegd?

Of zou het toch geldklopperij zijn...
Nee hoor, ze hebben gezegd dat ze in juli een life demonstratie zouden gaan geven. Dus niets aan de hand, nog even geduld hebben.
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 19:53:05 #170
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_50138118
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 19:12 schreef onemangang het volgende:

[..]

Nee hoor, ze hebben gezegd dat ze in juli een life demonstratie zouden gaan geven. Dus niets aan de hand, nog even geduld hebben.
En dat geduld hebben we toch al zo'n 1300 jaar
quote:
About the 700s Bavaria, the magic wheel or magnet wheel, was basically a wagon wheel that spun by itself. Magnets with lead plates on their backs were affixed to the wheel, like the seats on a Ferris Wheel. Each magnet was attracted to a magnet affixed to the base on the ground. The lead allegedly blocked attraction as each magnet passes by it, so the wheel would keep moving for a time before friction stopped it.
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
  dinsdag 5 juni 2007 @ 20:01:49 #171
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_50138507
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 19:12 schreef onemangang het volgende:

[..]

Oh, ik heb alle geduld van de wereld hoor. .
  dinsdag 5 juni 2007 @ 20:07:57 #172
156009 sakeh
pi_50138747
Still waiting ^^
  dinsdag 5 juni 2007 @ 21:49:03 #173
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_50143322
*roffel*
  woensdag 6 juni 2007 @ 10:33:14 #174
31101 _Led_
pi_50155378
* L.Denninger flikkert alvast al z'n oplaadbare batterijen weg...

en snel maar even die ouderwetse benzine-auto verkopen nu ik er nog geld voor kan krijgen !
zzz
pi_50156065
Ach, het zal echt niet zo boeiend zijn, het is nog geeneens op het nieuws geweest, dus zal wel loslopen weer.
  woensdag 6 juni 2007 @ 11:27:58 #176
31101 _Led_
pi_50157150
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 10:56 schreef bigore het volgende:
Ach, het zal echt niet zo boeiend zijn, het is nog geeneens op het nieuws geweest, dus zal wel loslopen weer.
Oh Really..?
zzz
  woensdag 6 juni 2007 @ 13:23:40 #177
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_50161173
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 10:56 schreef bigore het volgende:
http://www.steorn.com/news/coverage/
Vrijheid
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 6 juni 2007 @ 17:34:19 #178
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_50170440
quote:
The validation process began in January 2007 and is expected to conclude by the end of this year.
Het gaat wel steeds langer duren
pi_50170749
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 17:34 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Het gaat wel steeds langer duren
Dat was toch al een behoorlijke tijd bekend? Ze gaan als het goed is halverwege dit jaar een demo geven, en op het eind van het jaar zou er een wetenschappelijke onderbouwing moeten zijn.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 6 juni 2007 @ 18:02:52 #180
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_50171169
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 17:46 schreef JeRa het volgende:

[..]

Dat was toch al een behoorlijke tijd bekend? Ze gaan als het goed is halverwege dit jaar een demo geven, en op het eind van het jaar zou er een wetenschappelijke onderbouwing moeten zijn.
Ah, ok dat had ik gemist
  donderdag 7 juni 2007 @ 09:22:54 #181
31101 _Led_
pi_50191333
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 17:46 schreef JeRa het volgende:

[..]

We zijn nu toch halverwege dit jaar
zzz
  donderdag 7 juni 2007 @ 09:29:32 #182
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_50191489
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 09:22 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

We zijn nu toch halverwege dit jaar
Lezen is moeilijk hè . Volgende maand geven ze een demo. .
Vrijheid
  donderdag 7 juni 2007 @ 09:32:00 #183
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_50191542
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 09:29 schreef jogy het volgende:

[..]

Lezen is moeilijk hè . Volgende maand geven ze een demo. .
Maar dat zeggen ze ook al jaren...
  donderdag 7 juni 2007 @ 09:35:53 #184
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_50191666
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 09:32 schreef pfaf het volgende:

[..]

Maar dat zeggen ze ook al jaren...
Dit bedrijf ook? ècht? Wauw! Volgens mij ligt deze claim er nog niet zo lang hoor. Lees die site nou maar gewoon even . Als dit bedrijf de demo ook gaat blijven verschuiven en stilletjes afsterft dan heb je gelijk .
Vrijheid
  donderdag 7 juni 2007 @ 10:13:54 #185
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_50192679
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 09:35 schreef jogy het volgende:

[..]

Dit bedrijf ook? ècht? Wauw! Volgens mij ligt deze claim er nog niet zo lang hoor. Lees die site nou maar gewoon even . Als dit bedrijf de demo ook gaat blijven verschuiven en stilletjes afsterft dan heb je gelijk .
Sorry, ik verwarde dit bedrijf met die tien andere die dezelfde ontdekking gedaan hadden, maar er nooit mee naar buiten kwamen. Vrije-energie motor Magnetische motor nu echt gelanceerd op 7 juli in munchen! Free Energy oa.
Maar uiteraard komt dit unieke bedrijf wél met een product. B-0
  donderdag 7 juni 2007 @ 10:19:52 #186
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_50192848
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 10:13 schreef pfaf het volgende:
We kunnen altijd hopen ja .
Vrijheid
  donderdag 7 juni 2007 @ 10:22:49 #187
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_50192924
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 10:19 schreef jogy het volgende:

[..]

We kunnen altijd hopen ja .
Kan wel, maar van hopen komt bij mij dan ook teleurstelling.
pi_50193040
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 10:13 schreef pfaf het volgende:

[..]

Sorry, ik verwarde dit bedrijf met die tien andere die dezelfde ontdekking gedaan hadden, maar er nooit mee naar buiten kwamen. Vrije-energie motor Magnetische motor nu echt gelanceerd op 7 juli in munchen! Free Energy oa.
Ja, vage bedrijfjes uit Johannesburg of nietszeggende personen. Het nieuwe aan dit idee is dat er een tastbaar bedrijf achter zit met een geschiedenis maar ook dan moet je inderdaad nooit hopen, voorkomt teleurstellingen.
  donderdag 7 juni 2007 @ 10:32:49 #189
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_50193211
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 10:27 schreef JeRa het volgende:

[..]

Ja, vage bedrijfjes uit Johannesburg of nietszeggende personen. Het nieuwe aan dit idee is dat er een tastbaar bedrijf achter zit met een geschiedenis
Dat dus inderdaad.
Vrijheid
  donderdag 7 juni 2007 @ 10:40:32 #190
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  donderdag 7 juni 2007 @ 10:50:38 #191
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_50193754
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 10:40 schreef pfaf het volgende:
Goed, we zullen zien. Ik blijf echter méér dan sceptisch.
Belachelijk.
Vrijheid
  donderdag 7 juni 2007 @ 11:11:44 #192
31101 _Led_
pi_50194381
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 10:27 schreef JeRa het volgende:

[..]

Ja, vage bedrijfjes uit Johannesburg of nietszeggende personen. Het nieuwe aan dit idee is dat er een tastbaar bedrijf achter zit met een geschiedenis
Een geschiedenis van een bedrijf wat ecommerce-websites in elkaar zet EN onderzoek doet naar energie (wat is dat voor rare combinatie ? "Mja, ik maak websites en daarnaast ontwikkel ik landbouwapparatuur"),
een bedrijf dat al z'n geld erdoorheen gejaagd heeft en met de free-energy-claim weer een paar miljoen aan investeringen heeft binnen gehaald.
Ze roepen dat hun verhaal bevestigd is door 8 bekende professoren, maar die weigeren er zgn. over te publiceren.
Om nou te zeggen dat het allemaal erg koosjer klinkt - neuh.

Maar om met de bekende zin af te sluiten :
afwachten dus
zzz
pi_50195132
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 11:11 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Een geschiedenis van een bedrijf wat ecommerce-websites in elkaar zet EN onderzoek doet naar energie (wat is dat voor rare combinatie ? "Mja, ik maak websites en daarnaast ontwikkel ik landbouwapparatuur"),
een bedrijf dat al z'n geld erdoorheen gejaagd heeft en met de free-energy-claim weer een paar miljoen aan investeringen heeft binnen gehaald.
Ze roepen dat hun verhaal bevestigd is door 8 bekende professoren, maar die weigeren er zgn. over te publiceren.
Om nou te zeggen dat het allemaal erg koosjer klinkt - neuh.

Maar om met de bekende zin af te sluiten :
afwachten dus
Dat is toch praktisch hetzelfde, websites in elkaar zetten en fundamentele natuurkunde?
pi_50196787
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 10:50 schreef jogy het volgende:

[..]

Belachelijk.
Je bent wel erg optimistisch, weet je wel wat je hoopt, gaat niet gebeuren, in je wildste dromen nog niet, dit is een regelrechte hoax, kijk hoeveel aandacht dat bedrijf nu krijgt.
  donderdag 7 juni 2007 @ 12:33:19 #195
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_50196983
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 12:26 schreef bigore het volgende:

[..]

Je bent wel erg optimistisch, weet je wel wat je hoopt, gaat niet gebeuren, in je wildste dromen nog niet, dit is een regelrechte hoax, kijk hoeveel aandacht dat bedrijf nu krijgt.
Ach joh, als het weer een hoax blijkt te zijn dan zet ik mijn eerste stapjes in de wereld van cynisme en na een paar van deze immense teleurstellingen in de mensheid doe ik lekker mee met jullie door iedereen die wat aparts te melden heeft van te voren af te branden en belachelijk te maken. Ook leuk, Cynisch door het leven gaan is ook grappig hoor.
Vrijheid
  donderdag 7 juni 2007 @ 13:17:50 #196
31101 _Led_
pi_50198419
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 12:33 schreef jogy het volgende:

[..]

Ach joh, als het weer een hoax blijkt te zijn dan zet ik mijn eerste stapjes in de wereld van cynisme en na een paar van deze immense teleurstellingen in de mensheid doe ik lekker mee met jullie door iedereen die wat aparts te melden heeft van te voren af te branden en belachelijk te maken. Ook leuk, Cynisch door het leven gaan is ook grappig hoor.
Er is een verschil tussen "iedereen die wat aparts te melden heeft" en "mensen die roepen dat ze Napoleon zijn"
zzz
  donderdag 7 juni 2007 @ 13:20:51 #197
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_50198519
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 13:17 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen "iedereen die wat aparts te melden heeft" en "mensen die roepen dat ze Napoleon zijn"
Klopt helemaal, het zou mensen goed doen om dat niet te vergeten.
Vrijheid
  donderdag 7 juni 2007 @ 13:52:33 #198
31101 _Led_
pi_50199761
en een bedrijf dat e-commerce websites maakt en plotseling roept :
"Alle wetten van de fysica zoals we ze nu kennen kunnen overboord, wij kunnen gratis energie maken uit niks !" zie jij als iets 'aparts',
niet als iets knettergeks en redelijk onwaarschijnlijks ?
zzz
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 7 juni 2007 @ 13:53:01 #199
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_50199782
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 13:52 schreef L.Denninger het volgende:
en een bedrijf dat e-commerce websites maakt en plotseling roept :
"Alle wetten van de fysica zoals we ze nu kennen kunnen overboord, wij kunnen gratis energie maken uit niks !" zie jij als iets 'aparts',
niet als iets knettergeks en redelijk onwaarschijnlijks ?
Waar haal je vandaan dat ze e-commerce sites maken?
  donderdag 7 juni 2007 @ 13:56:53 #200
31101 _Led_
pi_50199933
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 13:53 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Waar haal je vandaan dat ze e-commerce sites maken?
http://www.argn.com/archi(...)_is_the_question.php
http://en.wikipedia.org/wiki/Steorn
http://archives.tcm.ie/businesspost/2006/05/21/story14326.asp

Lees in de wiki ook vooral even over hun financiele geschiedenis, die is niet zo netjes...

[ Bericht 8% gewijzigd door _Led_ op 07-06-2007 14:02:11 ]
zzz
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')