Verzin iets moois, laat het vastleggen, en deel licenties uit, right?quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 20:42 schreef One_of_the_few het volgende:
Geld verdienen met patenten?
Doe mij dat kunstje ook eens?![]()
Bij een micro generator denk ik aan 4*4 mm ofzo. Ik weet niet hoe klein het mechanische gedeelte is, maar het lijkt me meer een elektrotechnisch verhaal. Of het is niet zo ''micro''. Alleen de woordkeuze micro generator en mechanische energy doet mij vermoeden dat het een hoax is.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 12:41 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ik vermoed, ik heb nog niet alles gelezen dat de opstelling primair een as bevat met een ringmagneet en nog wat goodies.
En op een of andere manier moet die as aangedreven worden. De as moet eerst een zetje krijgen.
Als het een autonome opstelling is (die energie kan opwekken) dan zal na dat zetje de draaing van de as niet stoppen / of zelfs sneller willen bewegen, door middel van de gewonnen energie die een feedbacklus heeft met de aandrijving van de as. Eerst moet er zeg maar de steady-state opgeheven worden voordat er pas een energie opwekking is.
Met een patent zelf verdien je geen geld hoor. Tijdens les 1 van octrooirecht erin gestampt. je verdient geld aan het product, niet aan een patent. Een patent is een beschermingspapiertje voor de uitvinder een een ordening van uitvinding.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 20:44 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Verzin iets moois, laat het vastleggen, en deel licenties uit, right?
Je hoeft je patent niet te verkopen, maar je kan je technologie toch licenseren?quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 20:47 schreef One_of_the_few het volgende:
Met een patent zelf verdien je geen geld hoor. Tijdens les 1 van octrooirecht erin gestampt. je verdient geld aan het product, niet aan een patent. Een patent is een beschermingspapiertje voor de uitvinder een een ordening van uitvinding.
Iemand koopt je patent omdat je product interressant is. Begrijp je wat ik bedoel?Een patent is eigenlijk waardeloos.
Gottegot, wat zijn die westerlingen toch egocentrisch.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 11:13 schreef LXIV het volgende:
Dan kunnen we ook meteen terugtrekken uit Irak en Afghanistan!
One_of_the_few, daar staat dus meer informatie, tekeningen, etc.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 20:58 schreef Hallulama het volgende:
Van de Steorn website:
Technology Issues: Patent Application Viewable Online
De Patent Application kun je hier vinden.
patent en octrooi is trouwen hetzelfde, als ik het door elkaar gebruik.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 20:50 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Je hoeft je patent niet te verkopen, maar je kan je technologie toch licenseren?
quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 20:58 schreef Hallulama het volgende:
[..]
One_of_the_few, daar staat dus meer informatie, tekeningen, etc.
Ik ben benieuwd, heb er zelf de ballen verstand van.quote:
Volgens mij is er recent een wereldwijd project gestart om de grootste koude fusie centrale ooit te bouwen in Frankrijk.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 20:17 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Naar "kouwe" kernfusie veel onderzoek? Dat wordt door ik schat 9 van 10 fysici als flauwekul afgedaan. En wellicht nog wel veel meer. Dus veel onderzoek wordt er niet naar gedaan. Maar misschien weet je een paar artikelen hierover te vinden.
Tsja, maar wat nou als je iets per ongeluk tegenkomt, in de praktijk?quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 21:06 schreef klez het volgende:
Volgens mij kan dit niet. Maar ik heb er helemaal geen verstand van.
Ik dacht dat de theoretische natuurkunde 50 jaar voorloopt op toepassingen daarvan. Dan had de theoretische natuurkunde deze methode toch allang beschreven?
ITER is geen koude fusie centrale. Het plasma waarin de fusie optreed is miljoenen graden heet.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 21:05 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Volgens mij is er recent een wereldwijd project gestart om de grootste koude fusie centrale ooit te bouwen in Frankrijk.
Diverse Europese landen en Japan dragen bij in de ontwikkeling als ik me niet vergis. Blijkbaar geloven er nog steeds genoeg mensen in koude fusie
Dat zou kunnen. Maar volgens mij blijkt dan meestal dat er sprake is òf van oplichting, òf van verstoorde meetresultaten. Maar goed, het zou niet slecht uitkomen als het wel waar blijkt...quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 21:09 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Tsja, maar wat nou als je iets per ongeluk tegenkomt, in de praktijk?
Dat klopt, maar de zoektocht is naar hanteerbaardere temperaturen. Want de fusiecentrales zijn nu niet erg commercieel inzetbaar hequote:Op vrijdag 18 augustus 2006 21:11 schreef digitaLL het volgende:
[..]
ITER is geen koude fusie centrale. Het plasma waarin de fusie optreed is miljoenen graden heet.
Het vervelende is dat je uit octrooien altijd heel moeilijk de precieze werking kan halen, althans ik.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 21:04 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd, heb er zelf de ballen verstand van.
quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 21:06 schreef klez het volgende:
Volgens mij kan dit niet. Maar ik heb er helemaal geen verstand van.
Ik dacht dat de theoretische natuurkunde 50 jaar voorloopt op toepassingen daarvan. Dan had de theoretische natuurkunde deze methode toch allang beschreven?
Was geen onderzoek, maar mensen die zeiden dat ze het daadwerkelijk konden. Toen puntje bij paaltje kwam lukte het opeens niet meer.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 12:22 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Dat onderzoek is nooit in de prullenbak gegaan. Sterker nog, er wordt nog steeds (veel) onderzoek naar gedaan.
En het zal ook de wrijving etc moeten overwinnenquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 12:41 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ik vermoed, ik heb nog niet alles gelezen dat de opstelling primair een as bevat met een ringmagneet en nog wat goodies.
En op een of andere manier moet die as aangedreven worden. De as moet eerst een zetje krijgen.
Als het een autonome opstelling is (die energie kan opwekken) dan zal na dat zetje de draaing van de as niet stoppen / of zelfs sneller willen bewegen, door middel van de gewonnen energie die een feedbacklus heeft met de aandrijving van de as. Eerst moet er zeg maar de steady-state opgeheven worden voordat er pas een energie opwekking is.
ah ok. Ik dacht al. begreep niet waar de energie werd afgetapt.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 00:58 schreef Hallulama het volgende:
En dit is wat Steorn zegt over de patent application:
"Hi, the patent refered to (the low energy magnetic actuator) is not a patent on the core steorn technology. Due to the fact that the US patent office does not allow patents with this claim we have filed a sequence of patents wich describe various aspects of the technology.
The patent refered to is at the PCT stage and hence is available to the public. Our other patents are currently pre-PCT and will move to the PCT phase (and hence be available to the public) in the near future.
Thanks,
The Steorn Team"
Het is dus slechts een onderdeel van het apparaat.
zie mijn post hierbovenquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 01:02 schreef Hallulama het volgende:
Tot slot nog een leuk potentieel weetje:
"Actually the patent office has rules on perpetual motion machines. You can't get a patent for it unless you have a working version for them to view."
Somebody confirm or deny, please?
http://www.kennislink.nl/web/show?id=147916,quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 20:17 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Naar "kouwe" kernfusie veel onderzoek? Dat wordt door ik schat 9 van 10 fysici als flauwekul afgedaan. En wellicht nog wel veel meer. Dus veel onderzoek wordt er niet naar gedaan. Maar misschien weet je een paar artikelen hierover te vinden.
jij zinspeelt nu op quarks ?quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 01:07 schreef Hallulama het volgende:
One_of_the_few, vraagje, energie kan je niet creëren of laten verdwijnen, je kan het slechts omzetten, maar zou het dan niet kunnen dat energie van een (qua vorm) nog onbekende soort kan worden omgezet in een vorm die wij wel kennen? En zo ja, dan tart dit toch geen natuurwetten?
Ik weet wat je bedoelt met die balletjes jaquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 01:46 schreef moussie het volgende:
jij zinspeelt nu op quarks ?
dat was idd het eerste idee dat ik had toen ik de OP las ..
uit het beetje wat ik begrijp uit dat patent linkje krijg ik het idee dat het principe van .. erm, hoe noem je dat .. die balletjes op een lijn die maar tegen elkaar aan blijven klikken erin verwerkt is ?
Ze claimen een wet van de thermodynamica te hebben weerlegt.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 01:07 schreef Hallulama het volgende:
One_of_the_few, vraagje, energie kan je niet creëren of laten verdwijnen, je kan het slechts omzetten, maar zou het dan niet kunnen dat energie van een (qua vorm) nog onbekende soort kan worden omgezet in een vorm die wij wel kennen? En zo ja, dan tart dit toch geen natuurwetten?
quarks zijn geen vorm van energie he.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 01:51 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Ik weet wat je bedoelt met die balletjes ja![]()
Ik zinspeelde verder op energievormen waarvan wij de aanwezigheid of het bestaan nog niet ontdekt hebben, kan vanalles zijn, ik zou het niet weten, quarks, prima!
Nogmaals, volgens Steorn is het genoemde patent slechts een onderdeel van het geheel, meer patenten worden binnenkort vrijgegeven, en te samen zouden ze het mechanisme moeten dekken.
Jij zegt 'tquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 02:22 schreef One_of_the_few het volgende:
quarks zijn geen vorm van energie he.
een atoom ook nietquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 02:22 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
quarks zijn geen vorm van energie he.
Logischquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 10:58 schreef -IksRee- het volgende:
Zolang de wet van behoud van energie nog geldt, kan dit dus niet.
Dat ze niet commercieel inzetbaar zijn is wat anders dan fusie bij "koude" willen laten verlopen... De energie die vrij komt zorgt nou eenmaal voor hitte. De commerciele centrales, als die er ooit komen met de huidige krenterige budgetten (er wordt per dag meer aan olie uitgegeven dan in 10 jaar aan fusieonderzoek) zal dat ook bij hoge temperaturen plaatsvinden.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 21:20 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat klopt, maar de zoektocht is naar hanteerbaardere temperaturen. Want de fusiecentrales zijn nu niet erg commercieel inzetbaar he
Het zou mij niets verbazen als de quantummechanica voor een totaal nieuwe energievorm gaat zorgen, waar-dan-ook-vandaan! Tenslotte doet de quantummechanica wel meer dingen waarvan wij mensen ons simpelweg niet kunnen voorstellen dat het bestaat!quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 11:01 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Logisch![]()
Tenzij ze in de war zijn en de energie gewoon ergens anders vandaan komt, maar dat mogen de dames en heren wetenschappers dus uit gaan zoeken.
Voila, dat is een optie. Dan gaan we richting nulpunt, het veld, etc., right?quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 11:30 schreef RemcoDelft het volgende:
Het zou mij niets verbazen als de quantummechanica voor een totaal nieuwe energievorm gaat zorgen, waar-dan-ook-vandaan! Tenslotte doet de quantummechanica wel meer dingen waarvan wij mensen ons simpelweg niet kunnen voorstellen dat het bestaat!
en daarom kwam ik dus met de quarks .. ik zal later eens kijken of ik het artikel zelf terug kan vinden maar inhoudelijk kort samen gevat, wat ik ervan herinner (is al geruime tijd terug) :quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 10:58 schreef -IksRee- het volgende:
Zolang de wet van behoud van energie nog geldt, kan dit dus niet.
Heeft dit er iets mee te maken?quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 11:57 schreef moussie het volgende:
en daarom kwam ik dus met de quarks .. ik zal later eens kijken of ik het artikel zelf terug kan vinden maar inhoudelijk kort samen gevat, wat ik ervan herinner (is al geruime tijd terug) :
de wet klopt wel maar ook weer niet .. sommige quarks blijken uit het niets te voorschijn te komen maar dat wordt in het evenwicht gehouden omdat elders een soortgelijk aantal quarks verdwijnt .. dit hele process werdt opgemerkt omdat bij het "in onze dimensie ploppen" blijkbaar energie vrijkomt die je niet verliest omdat het evenwicht van het totaal hersteld wordt door het verdwijnen van een andere quark elders ..
in theorie houdt dat dus in dat wij er in deze dimensie iets bij krijgen maar in een andere dimensie energieverlies optreed
erm, nou vraag je me uitleg te geven over iets wat ik zelf amper snap .. ghehe ..quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 12:03 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Heeft dit er iets mee te maken?
Entropy
(Drugshond gebruikte de term eerder)
Wel grappig, er is energie nodig om de particles van de ene kant naar de andere kant te krijgen, maar tijdens het verplaatsen van de particles van de ene kant naar de andere kant komt er ook energie vrij, zeg jij?
Hmm, naja, laat die quantum helden eens tempo maken, danquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 12:23 schreef moussie het volgende:
erm, nou vraag je me uitleg te geven over iets wat ik zelf amper snap .. ghehe ..
maar ook hier is het geloof ik ja en nee .. deze natuurwetten blijven spelen maar die doos is niet zo afgesloten als we dachten, die is poreus/vertoont gaten op willekeurige (?) tijdstippen, dus er komt een extra balletje ertussen ploppen en zorgt op die plek waar die het doet voor beroering (dus extra energie) terwijl er elders een balletje stilletjes verdwijnt
De hoeveelheid entropei wordt ook wel aangeduitd met een hoeveelheid ''chaos''. Energie = o , dan is er geen entropie. de energie neemt evenredig met de entropie toe.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 12:03 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Heeft dit er iets mee te maken?
Entropy
(Drugshond gebruikte de term eerder)
Wel grappig, er is energie nodig om de particles van de ene kant naar de andere kant te krijgen, maar tijdens het verplaatsen van de particles van de ene kant naar de andere kant komt er ook energie vrij, zeg jij?
...met het quarks verhaal, zapping in and out of existence, bedoel ik.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 13:23 schreef One_of_the_few het volgende:
De hoeveelheid entropei wordt ook wel aangeduitd met een hoeveelheid ''chaos''. Energie = o , dan is er geen entropie. de energie neemt evenredig met de entropie toe.
Ik zie dus niet wat entropie ermee te maken kan hebben![]()
Nee, je krijgt met geen mogelijkheid een subsidiering rond van 10 miljard euro voor koude kernfusie. Dat is zoiets als 10 miljard euro vragen voor de volgende perpetuum mobile. Wel zijn ze bezig met de ITER in Frankrijk, maar da's geen koude kernfusie, daar de temperatuur van het plasma oploopt tot de honderden miljoenen graden.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 21:05 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Volgens mij is er recent een wereldwijd project gestart om de grootste koude fusie centrale ooit te bouwen in Frankrijk.
Diverse Europese landen en Japan dragen bij in de ontwikkeling als ik me niet vergis. Blijkbaar geloven er nog steeds genoeg mensen in koude fusie
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |