abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 20:44:29 #51
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_40946986
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 20:42 schreef One_of_the_few het volgende:

Geld verdienen met patenten?
Doe mij dat kunstje ook eens?
Verzin iets moois, laat het vastleggen, en deel licenties uit, right?
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_40946988
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 12:41 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Ik vermoed, ik heb nog niet alles gelezen dat de opstelling primair een as bevat met een ringmagneet en nog wat goodies.
En op een of andere manier moet die as aangedreven worden. De as moet eerst een zetje krijgen.
Als het een autonome opstelling is (die energie kan opwekken) dan zal na dat zetje de draaing van de as niet stoppen / of zelfs sneller willen bewegen, door middel van de gewonnen energie die een feedbacklus heeft met de aandrijving van de as. Eerst moet er zeg maar de steady-state opgeheven worden voordat er pas een energie opwekking is.
Bij een micro generator denk ik aan 4*4 mm ofzo. Ik weet niet hoe klein het mechanische gedeelte is, maar het lijkt me meer een elektrotechnisch verhaal. Of het is niet zo ''micro''. Alleen de woordkeuze micro generator en mechanische energy doet mij vermoeden dat het een hoax is.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_40947088
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 20:44 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Verzin iets moois, laat het vastleggen, en deel licenties uit, right?
Met een patent zelf verdien je geen geld hoor. Tijdens les 1 van octrooirecht erin gestampt. je verdient geld aan het product, niet aan een patent. Een patent is een beschermingspapiertje voor de uitvinder een een ordening van uitvinding.
Iemand koopt je patent omdat je product interressant is. Begrijp je wat ik bedoel? Een patent is eigenlijk waardeloos.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 20:50:29 #54
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_40947204
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 20:47 schreef One_of_the_few het volgende:

Met een patent zelf verdien je geen geld hoor. Tijdens les 1 van octrooirecht erin gestampt. je verdient geld aan het product, niet aan een patent. Een patent is een beschermingspapiertje voor de uitvinder een een ordening van uitvinding.
Iemand koopt je patent omdat je product interressant is. Begrijp je wat ik bedoel? Een patent is eigenlijk waardeloos.
Je hoeft je patent niet te verkopen, maar je kan je technologie toch licenseren?
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 20:53:45 #55
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_40947315
Nog wat standaard berichtjes:

• Steorn’s Free Energy Technology Challenge
  • Irish firm claims 'free energy' invention

Deze is het meest interessant:

• Free energy: Is this a crock or what?

Steorn is de kluts kwijt, en probeert via deze weg gratis wetenschappers te scoren die hen vertellen hoe het zit, is één van de verklaringen.

(men probeert zich voor te stellen, als dit een hoax is, wat dan precies de winst voor Steorn is)
  • O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
      vrijdag 18 augustus 2006 @ 20:55:59 #56
    70154 klez
    100 million+ death and countin
    pi_40947386
    quote:
    Op vrijdag 18 augustus 2006 11:13 schreef LXIV het volgende:
    Dan kunnen we ook meteen terugtrekken uit Irak en Afghanistan!
    Gottegot, wat zijn die westerlingen toch egocentrisch.
    "They have invented a myth that Jews were massacred "
    Ahmadinejad, leader of Iran
      vrijdag 18 augustus 2006 @ 20:58:13 #57
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_40947472
    Van de Steorn website:

Technology Issues: Patent Application Viewable Online

De Patent Application kun je hier vinden.
      vrijdag 18 augustus 2006 @ 20:58:48 #58
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_40947493
    quote:
    Op vrijdag 18 augustus 2006 20:58 schreef Hallulama het volgende:
    Van de Steorn website:

Technology Issues: Patent Application Viewable Online

De Patent Application kun je hier vinden.
    One_of_the_few, daar staat dus meer informatie, tekeningen, etc.
    pi_40947546
    quote:
    Op vrijdag 18 augustus 2006 20:50 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Je hoeft je patent niet te verkopen, maar je kan je technologie toch licenseren?
    patent en octrooi is trouwen hetzelfde, als ik het door elkaar gebruik.
    Als ik bv een patent heb dan kan je verschillende regelingen treffen. Je kan alles verkopen, al je rechten.
    Je kan afspreken dat ze het mogen produceren en verkopen, maar dat jij het recht houd over het product en het patent. Dit kan handig zijn, je houdt overzicht en het blijft juw product. Sluit je een termijn af van 2 jaar, dan heb jij alle rechten weer na 2 jaar terwijl je in de eerdere optie definitief van je rechten kwijt bent.
    Je kan ook zelf produceren en verkopen. Als je dat kan organiseren. Meestal gebeurt dat niet.
    Je kan zelf produceren en anderen het laten verkopen. of zelf verkopen en andere produceren. En zo kan je er nog wel meer bedenken, maar dit zijn de overzichtelijksten.

In NL zijn patenten 20 jaar geldig. In de medicijnen branche is dit langer vanwege de hoge investeringskosten voor een medicijn.
    Na die 20 jaar heeft iedereeen dus het recht om het product te maken en te verkopen.
    Tot die tijd heeft een patent pas waarde als een bedrijf geintresseerd is in het product. Tot die tijd heeft het patent geen waarde. Daarom word wel gezegd dat een patent niks waard is.

Je kan alleen je technologie en van die technologie het vernieuwende patenteren, en dat patent kan je utibesteden zoals hierboven.
    And that is the news.''
    pi_40947614
    quote:
    Op vrijdag 18 augustus 2006 20:58 schreef Hallulama het volgende:

[..]

One_of_the_few, daar staat dus meer informatie, tekeningen, etc.
    And that is the news.''
      vrijdag 18 augustus 2006 @ 21:04:04 #61
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_40947655
    quote:
    Op vrijdag 18 augustus 2006 21:02 schreef One_of_the_few het volgende:

Ik ben benieuwd, heb er zelf de ballen verstand van.
      FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 18 augustus 2006 @ 21:05:34 #62
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_40947698
    quote:
    Op vrijdag 18 augustus 2006 20:17 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Naar "kouwe" kernfusie veel onderzoek? Dat wordt door ik schat 9 van 10 fysici als flauwekul afgedaan. En wellicht nog wel veel meer. Dus veel onderzoek wordt er niet naar gedaan. Maar misschien weet je een paar artikelen hierover te vinden.
    Volgens mij is er recent een wereldwijd project gestart om de grootste koude fusie centrale ooit te bouwen in Frankrijk.
    Diverse Europese landen en Japan dragen bij in de ontwikkeling als ik me niet vergis. Blijkbaar geloven er nog steeds genoeg mensen in koude fusie
      vrijdag 18 augustus 2006 @ 21:06:52 #63
    70154 klez
    pi_40947733
    Volgens mij kan dit niet. Maar ik heb er helemaal geen verstand van.
    Ik dacht dat de theoretische natuurkunde 50 jaar voorloopt op toepassingen daarvan. Dan had de theoretische natuurkunde deze methode toch allang beschreven?
      vrijdag 18 augustus 2006 @ 21:08:42 #64
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_40947783
    CLAIMS
    What is claimed is:

1. A magnetic actuator, comprising: a base; a first magnet disposed on the base in a first position, a second magnet disposed on the base in a second position relative to the first magnet; and a shield disposed proximate to the base and relative to the first magnet and second magnet and configured for actuation between a first position and a second position, when the shield is in the first position it substantially blocks a magnetic field emanating from the first magnet and leaves a magnetic field emanating from the second magnet substantially exposed, and when the shield is in the second position it substantially blocks a magnetic field emanating from the second magnet and leaves a magnetic field emanating from the first magnet substantially exposed.

2. The magnetic actuator of claim 1 characterized in that each of the first magnet and second magnet is of similar field strength.

3. The magnetic actuator of claim 1 characterized in that the field that radiates from the ends of the first magnet and the second magnets is of the same polarity.

4. The magnetic actuator of claim 1 characterized in that the shield is of a thickness that effectively blocks the emitted magnetic field when positioned over one of the first magnet and the second magnet.

5. The magnetic actuator of claim 1 further comprising a linear bearing and the shield is disposed on the linear bearing and moves relative to the base.

6. The magnetic actuator of claim 1 wherein the first magnet is fixed to the base.

7. The magnetic actuator of claim 1 wherein the second magnet is fixed to the base.

8. The magnetic actuator of claim 1 further comprising a third magnet disposed on the base.

Iets met een schuifje dat heen en weer beweegt, en magneetjes?
      vrijdag 18 augustus 2006 @ 21:09:51 #65
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_40947810
    quote:
    Op vrijdag 18 augustus 2006 21:06 schreef klez het volgende:
    Ik dacht dat de theoretische natuurkunde 50 jaar voorloopt op toepassingen daarvan. Dan had de theoretische natuurkunde deze methode toch allang beschreven?
    Tsja, maar wat nou als je iets per ongeluk tegenkomt, in de praktijk?
      vrijdag 18 augustus 2006 @ 21:11:59 #66
    66113 digitaLL
    Dammit guess what
    pi_40947886
    quote:
    Op vrijdag 18 augustus 2006 21:05 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Volgens mij is er recent een wereldwijd project gestart om de grootste koude fusie centrale ooit te bouwen in Frankrijk.
    Diverse Europese landen en Japan dragen bij in de ontwikkeling als ik me niet vergis. Blijkbaar geloven er nog steeds genoeg mensen in koude fusie
    ITER is geen koude fusie centrale. Het plasma waarin de fusie optreed is miljoenen graden heet.
    It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
      vrijdag 18 augustus 2006 @ 21:12:48 #67
    70154 klez
    pi_40947916
    quote:
    Op vrijdag 18 augustus 2006 21:09 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Tsja, maar wat nou als je iets per ongeluk tegenkomt, in de praktijk?
    Dat zou kunnen. Maar volgens mij blijkt dan meestal dat er sprake is òf van oplichting, òf van verstoorde meetresultaten. Maar goed, het zou niet slecht uitkomen als het wel waar blijkt...
      FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 18 augustus 2006 @ 21:20:54 #68
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_40948169
    quote:
    Op vrijdag 18 augustus 2006 21:11 schreef digitaLL het volgende:

[..]

ITER is geen koude fusie centrale. Het plasma waarin de fusie optreed is miljoenen graden heet.
    Dat klopt, maar de zoektocht is naar hanteerbaardere temperaturen. Want de fusiecentrales zijn nu niet erg commercieel inzetbaar he
    pi_40948280
    quote:
    Op vrijdag 18 augustus 2006 21:04 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd, heb er zelf de ballen verstand van.
    Het vervelende is dat je uit octrooien altijd heel moeilijk de precieze werking kan halen, althans ik.
    And that is the news.''
    pi_40948677
    quote:
    Op vrijdag 18 augustus 2006 21:06 schreef klez het volgende:

Zo ben ik bezig met een uitvinding samen met een docent. prachtig idee. Misschien dat ik er met mijn afstuderen iets mee kan doen. Of ernaast iets aanvragen.

ontopic.
    Zover ik eruit maak heb je een basis die linear gelagerd is. De basis werkt dus als een trein op rails alleen is het nu geen rails maar axiale lagers.
    Op de basis zitten 2 tot 3 magneten met elk evengrote afmetingen en sterkte.
    Aan de lagers zit een ''schild'' wat bedekt wat magnetische velden opvangt. Staat de magneet onder het schild dan dekt het schild de magnetische kracht af van de andere magnetische velden.

Waardoor het dan beweegt als het in beweging is gezet moet ik nog even naar kijken.
    De magneten moeten zich dan aantrekken of afstoten. Wat mekaar nu aantrekt of afstoot weet ik nog niet.

[ Bericht 4% gewijzigd door One_of_the_few op 18-08-2006 21:42:48 ]
    And that is the news.''
    pi_40952094
    quote:
    Op vrijdag 18 augustus 2006 12:22 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Dat onderzoek is nooit in de prullenbak gegaan. Sterker nog, er wordt nog steeds (veel) onderzoek naar gedaan.
    Was geen onderzoek, maar mensen die zeiden dat ze het daadwerkelijk konden. Toen puntje bij paaltje kwam lukte het opeens niet meer.
    'History will be kind to me, as I intend to write it'
    Winston Churchill
      vrijdag 18 augustus 2006 @ 23:30:31 #72
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_40953584
    quote:
    Op vrijdag 18 augustus 2006 12:41 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Ik vermoed, ik heb nog niet alles gelezen dat de opstelling primair een as bevat met een ringmagneet en nog wat goodies.
    En op een of andere manier moet die as aangedreven worden. De as moet eerst een zetje krijgen.
    Als het een autonome opstelling is (die energie kan opwekken) dan zal na dat zetje de draaing van de as niet stoppen / of zelfs sneller willen bewegen, door middel van de gewonnen energie die een feedbacklus heeft met de aandrijving van de as. Eerst moet er zeg maar de steady-state opgeheven worden voordat er pas een energie opwekking is.
    En het zal ook de wrijving etc moeten overwinnen
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
      zaterdag 19 augustus 2006 @ 00:51:25 #73
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_40956580
    Het vorige project van Steorn:

Firm strives to extend mobile battery lifespans
      zaterdag 19 augustus 2006 @ 00:58:43 #74
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_40956794
    En dit is wat Steorn zegt over de patent application:

"Hi, the patent refered to (the low energy magnetic actuator) is not a patent on the core steorn technology. Due to the fact that the US patent office does not allow patents with this claim we have filed a sequence of patents wich describe various aspects of the technology.

The patent refered to is at the PCT stage and hence is available to the public. Our other patents are currently pre-PCT and will move to the PCT phase (and hence be available to the public) in the near future.

Thanks,

The Steorn Team"

Het is dus slechts een onderdeel van het apparaat.
    pi_40956911
    quote:
    Op zaterdag 19 augustus 2006 00:58 schreef Hallulama het volgende:
    En dit is wat Steorn zegt over de patent application:

"Hi, the patent refered to (the low energy magnetic actuator) is not a patent on the core steorn technology. Due to the fact that the US patent office does not allow patents with this claim we have filed a sequence of patents wich describe various aspects of the technology.

The patent refered to is at the PCT stage and hence is available to the public. Our other patents are currently pre-PCT and will move to the PCT phase (and hence be available to the public) in the near future.

Thanks,

The Steorn Team"

Het is dus slechts een onderdeel van het apparaat.
    ah ok. Ik dacht al. begreep niet waar de energie werd afgetapt.
    Patenten die claimen dat een wet van de thermodynamica weerlegt is worden niet behandeld. In NL en ik geloof ook verder in de wereld. Buiten dit criterium wordt alles aangenomen en niet getoest op realiteit en haalbaarheid.
    And that is the news.''
      zaterdag 19 augustus 2006 @ 01:02:41 #76
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_40956965
    Tot slot nog een leuk potentieel weetje:

"Actually the patent office has rules on perpetual motion machines. You can't get a patent for it unless you have a working version for them to view."

Somebody confirm or deny, please?
    pi_40957062
    quote:
    Op zaterdag 19 augustus 2006 01:02 schreef Hallulama het volgende:
    Tot slot nog een leuk potentieel weetje:

"Actually the patent office has rules on perpetual motion machines. You can't get a patent for it unless you have a working version for them to view."

Somebody confirm or deny, please?
    zie mijn post hierboven

Ik ben het ermee eens dat men dat doet. Er wordt teveel onzin gemaakt en ingedient. Uitvindingen worden gedaan nadat een theorie is ontwikkeld, niet andersom. Miljoenen keren is aangetoond dat het niet mogelijk is. Dan is het logischer dat men bewijst dat het wel kan inplaats dat men bewijst dat het niet kan.
    And that is the news.''
      zaterdag 19 augustus 2006 @ 01:05:26 #78
    89730 Drugshond
    De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
    pi_40957098
    quote:
    Op vrijdag 18 augustus 2006 20:17 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Naar "kouwe" kernfusie veel onderzoek? Dat wordt door ik schat 9 van 10 fysici als flauwekul afgedaan. En wellicht nog wel veel meer. Dus veel onderzoek wordt er niet naar gedaan. Maar misschien weet je een paar artikelen hierover te vinden.
    http://www.kennislink.nl/web/show?id=147916,
    Die stoeien er nog mee (tegen de stroom in, dat wel)
      zaterdag 19 augustus 2006 @ 01:07:13 #79
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_40957167
    One_of_the_few, vraagje, energie kan je niet creëren of laten verdwijnen, je kan het slechts omzetten, maar zou het dan niet kunnen dat energie van een (qua vorm) nog onbekende soort kan worden omgezet in een vorm die wij wel kennen? En zo ja, dan tart dit toch geen natuurwetten?
      zaterdag 19 augustus 2006 @ 01:18:52 #80
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_40957484
    Challenge Takes 'The Economist' by 'Steorn'

"Assuming their claims can be validated, Steorn intends to license its technology to organizations within the energy sector. It will allow use of its technology royalty-free for certain purposes including water and rural electrification projects in Third World countries."
    pi_40958237
    quote:
    Op zaterdag 19 augustus 2006 01:07 schreef Hallulama het volgende:
    One_of_the_few, vraagje, energie kan je niet creëren of laten verdwijnen, je kan het slechts omzetten, maar zou het dan niet kunnen dat energie van een (qua vorm) nog onbekende soort kan worden omgezet in een vorm die wij wel kennen? En zo ja, dan tart dit toch geen natuurwetten?
    jij zinspeelt nu op quarks ?
    dat was idd het eerste idee dat ik had toen ik de OP las ..
    uit het beetje wat ik begrijp uit dat patent linkje krijg ik het idee dat het principe van .. erm, hoe noem je dat .. die balletjes op een lijn die maar tegen elkaar aan blijven klikken erin verwerkt is ?
    pleased to meet you
      zaterdag 19 augustus 2006 @ 01:51:31 #82
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_40958367
    quote:
    Op zaterdag 19 augustus 2006 01:46 schreef moussie het volgende:

jij zinspeelt nu op quarks ?
    dat was idd het eerste idee dat ik had toen ik de OP las ..
    uit het beetje wat ik begrijp uit dat patent linkje krijg ik het idee dat het principe van .. erm, hoe noem je dat .. die balletjes op een lijn die maar tegen elkaar aan blijven klikken erin verwerkt is ?
    Ik weet wat je bedoelt met die balletjes ja

Ik zinspeelde verder op energievormen waarvan wij de aanwezigheid of het bestaan nog niet ontdekt hebben, kan vanalles zijn, ik zou het niet weten, quarks, prima!

Nogmaals, volgens Steorn is het genoemde patent slechts een onderdeel van het geheel, meer patenten worden binnenkort vrijgegeven, en te samen zouden ze het mechanisme moeten dekken.
    pi_40959064
    quote:
    Op zaterdag 19 augustus 2006 01:07 schreef Hallulama het volgende:
    Ze claimen een wet van de thermodynamica te hebben weerlegt.

Als je jouw theorie volgt kan je je afvragen of er nog wel een vorm van energie is die we niet kennen? In een bepaalde vorm die we niet weten. Wel een optie om is over na te denken. Misschien dat Haushofer wat van weet. Ik denk nu dat alle vormen waarin energie zich kan bevinden wel bekend zijn. Of het moet een combinatie zijn van stoffen die nog niet voorkomen in het periodiek systeem der elementen, maar zelfs dat lijkt me kansloos want men kent de eigenschappen. Alleen de toepassingen nog lang niet. Ik ben ervan overtuigd dat als men wil over 30 jaar duurzame schone energie heeft.
    Als die andere soort binnen de natuurwetten valt heb je geen ''free energy'''. iets waar ik ook niet in geloof trouwens. Binnen de natuurwetten zijn er zoveel opties dat het imo niet eens nodig is om je er druk over te maken. Beetje denken ofzo kan wel, maar echt fundamenteel onderzoek lijkt me weggegooide tijd en geld. Zeker omdat er niet eens een theorie is die ook maar iets die kant op wijst
    And that is the news.''
    pi_40959117
    quote:
    Op zaterdag 19 augustus 2006 01:51 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Ik weet wat je bedoelt met die balletjes ja

Ik zinspeelde verder op energievormen waarvan wij de aanwezigheid of het bestaan nog niet ontdekt hebben, kan vanalles zijn, ik zou het niet weten, quarks, prima!

Nogmaals, volgens Steorn is het genoemde patent slechts een onderdeel van het geheel, meer patenten worden binnenkort vrijgegeven, en te samen zouden ze het mechanisme moeten dekken.
    quarks zijn geen vorm van energie he.
    And that is the news.''
      zaterdag 19 augustus 2006 @ 03:01:32 #85
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_40959784
    quote:
    Op zaterdag 19 augustus 2006 02:22 schreef One_of_the_few het volgende:

Jij zegt 't

Ik ging slechts verder op wat moussie zei...
    pi_40960279
    quote:
    Op zaterdag 19 augustus 2006 02:22 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

een atoom ook niet
    pleased to meet you
    pi_40962561
    Zolang de wet van behoud van energie nog geldt, kan dit dus niet.
      zaterdag 19 augustus 2006 @ 11:01:21 #88
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_40962604
    quote:
    Op zaterdag 19 augustus 2006 10:58 schreef -IksRee- het volgende:
    Logisch

Tenzij ze in de war zijn en de energie gewoon ergens anders vandaan komt, maar dat mogen de dames en heren wetenschappers dus uit gaan zoeken.
      zaterdag 19 augustus 2006 @ 11:27:01 #89
    29444 RemcoDelft
    4 8 15 16 23 42
    pi_40963109
    quote:
    Op vrijdag 18 augustus 2006 21:20 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dat klopt, maar de zoektocht is naar hanteerbaardere temperaturen. Want de fusiecentrales zijn nu niet erg commercieel inzetbaar he
    Dat ze niet commercieel inzetbaar zijn is wat anders dan fusie bij "koude" willen laten verlopen... De energie die vrij komt zorgt nou eenmaal voor hitte. De commerciele centrales, als die er ooit komen met de huidige krenterige budgetten (er wordt per dag meer aan olie uitgegeven dan in 10 jaar aan fusieonderzoek) zal dat ook bij hoge temperaturen plaatsvinden.
    censuur :O
      zaterdag 19 augustus 2006 @ 11:30:55 #90
    29444 RemcoDelft
    4 8 15 16 23 42
    pi_40963186
    quote:
    Op zaterdag 19 augustus 2006 11:01 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Logisch

Tenzij ze in de war zijn en de energie gewoon ergens anders vandaan komt, maar dat mogen de dames en heren wetenschappers dus uit gaan zoeken.
    Het zou mij niets verbazen als de quantummechanica voor een totaal nieuwe energievorm gaat zorgen, waar-dan-ook-vandaan! Tenslotte doet de quantummechanica wel meer dingen waarvan wij mensen ons simpelweg niet kunnen voorstellen dat het bestaat!
    censuur :O
      zaterdag 19 augustus 2006 @ 11:31:46 #91
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_40963208
    Discussie betreffende koude fusie volgaarne in een andere topic voortzetten.
      zaterdag 19 augustus 2006 @ 11:32:57 #92
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_40963229
    quote:
    Op zaterdag 19 augustus 2006 11:30 schreef RemcoDelft het volgende:

Het zou mij niets verbazen als de quantummechanica voor een totaal nieuwe energievorm gaat zorgen, waar-dan-ook-vandaan! Tenslotte doet de quantummechanica wel meer dingen waarvan wij mensen ons simpelweg niet kunnen voorstellen dat het bestaat!
    Voila, dat is een optie. Dan gaan we richting nulpunt, het veld, etc., right?

In spirituele kringen wordt het gehele universum omschreven als een eindeloze zee van energie, dus ja
    pi_40963810
    quote:
    Op zaterdag 19 augustus 2006 10:58 schreef -IksRee- het volgende:
    en daarom kwam ik dus met de quarks .. ik zal later eens kijken of ik het artikel zelf terug kan vinden maar inhoudelijk kort samen gevat, wat ik ervan herinner (is al geruime tijd terug) :
    de wet klopt wel maar ook weer niet .. sommige quarks blijken uit het niets te voorschijn te komen maar dat wordt in het evenwicht gehouden omdat elders een soortgelijk aantal quarks verdwijnt .. dit hele process werdt opgemerkt omdat bij het "in onze dimensie ploppen" blijkbaar energie vrijkomt die je niet verliest omdat het evenwicht van het totaal hersteld wordt door het verdwijnen van een andere quark elders ..
    in theorie houdt dat dus in dat wij er in deze dimensie iets bij krijgen maar in een andere dimensie energieverlies optreed
    pleased to meet you
      zaterdag 19 augustus 2006 @ 12:03:43 #94
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_40963963
    quote:
    Op zaterdag 19 augustus 2006 11:57 schreef moussie het volgende:

en daarom kwam ik dus met de quarks .. ik zal later eens kijken of ik het artikel zelf terug kan vinden maar inhoudelijk kort samen gevat, wat ik ervan herinner (is al geruime tijd terug) :
    de wet klopt wel maar ook weer niet .. sommige quarks blijken uit het niets te voorschijn te komen maar dat wordt in het evenwicht gehouden omdat elders een soortgelijk aantal quarks verdwijnt .. dit hele process werdt opgemerkt omdat bij het "in onze dimensie ploppen" blijkbaar energie vrijkomt die je niet verliest omdat het evenwicht van het totaal hersteld wordt door het verdwijnen van een andere quark elders ..
    in theorie houdt dat dus in dat wij er in deze dimensie iets bij krijgen maar in een andere dimensie energieverlies optreed
    Heeft dit er iets mee te maken?

Entropy

(Drugshond gebruikte de term eerder)

Wel grappig, er is energie nodig om de particles van de ene kant naar de andere kant te krijgen, maar tijdens het verplaatsen van de particles van de ene kant naar de andere kant komt er ook energie vrij, zeg jij?
    pi_40964500
    quote:
    Op zaterdag 19 augustus 2006 12:03 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Entropy

Wel grappig, er is energie nodig om de particles van de ene kant naar de andere kant te krijgen, maar tijdens het verplaatsen van de particles van de ene kant naar de andere kant komt er ook energie vrij, zeg jij?
    erm, nou vraag je me uitleg te geven over iets wat ik zelf amper snap .. ghehe ..
    maar ook hier is het geloof ik ja en nee .. deze natuurwetten blijven spelen maar die doos is niet zo afgesloten als we dachten, die is poreus/vertoont gaten op willekeurige (?) tijdstippen, dus er komt een extra balletje ertussen ploppen en zorgt op die plek waar die het doet voor beroering (dus extra energie) terwijl er elders een balletje stilletjes verdwijnt
    pleased to meet you
      zaterdag 19 augustus 2006 @ 12:24:27 #96
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_40964530
    quote:
    Op zaterdag 19 augustus 2006 12:23 schreef moussie het volgende:

erm, nou vraag je me uitleg te geven over iets wat ik zelf amper snap .. ghehe ..
    maar ook hier is het geloof ik ja en nee .. deze natuurwetten blijven spelen maar die doos is niet zo afgesloten als we dachten, die is poreus/vertoont gaten op willekeurige (?) tijdstippen, dus er komt een extra balletje ertussen ploppen en zorgt op die plek waar die het doet voor beroering (dus extra energie) terwijl er elders een balletje stilletjes verdwijnt
    Hmm, naja, laat die quantum helden eens tempo maken, dan
    pi_40965997
    quote:
    Op zaterdag 19 augustus 2006 12:03 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Entropy

De hoeveelheid entropei wordt ook wel aangeduitd met een hoeveelheid ''chaos''. Energie = o , dan is er geen entropie. de energie neemt evenredig met de entropie toe.
    Ik zie dus niet wat entropie ermee te maken kan hebben
    And that is the news.''
      zaterdag 19 augustus 2006 @ 13:50:40 #98
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_40966678
    quote:
    Op zaterdag 19 augustus 2006 13:23 schreef One_of_the_few het volgende:

De hoeveelheid entropei wordt ook wel aangeduitd met een hoeveelheid ''chaos''. Energie = o , dan is er geen entropie. de energie neemt evenredig met de entropie toe.
    Ik zie dus niet wat entropie ermee te maken kan hebben
    ...met het quarks verhaal, zapping in and out of existence, bedoel ik.
    pi_40985704
    eerst zien, dan geloven. onthoud kinderen: als het te mooi om waar te zijn lijkt, is dat het waarschijnlijk ook.
    Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
    pi_40992837
    quote:
    Op vrijdag 18 augustus 2006 21:05 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nee, je krijgt met geen mogelijkheid een subsidiering rond van 10 miljard euro voor koude kernfusie. Dat is zoiets als 10 miljard euro vragen voor de volgende perpetuum mobile. Wel zijn ze bezig met de ITER in Frankrijk, maar da's geen koude kernfusie, daar de temperatuur van het plasma oploopt tot de honderden miljoenen graden.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')