nee hoor..quote:Op donderdag 11 januari 2007 14:35 schreef Stormqueen het volgende:
Ik had bij jou toch wel eerder een grote friet verwacht
quote:Op donderdag 11 januari 2007 14:37 schreef FUFR het volgende:
[..]
nee hoor..
zelden eigenlijk..
slaatjes wel![]()
maar dan heet dat ook een slaat.
yepquote:Op donderdag 11 januari 2007 14:36 schreef teigan het volgende:
zet je de OP er nog even in FUFR?
pmquote:
Geloof me, het waait ook in Eindhoven heeeel hard!quote:Op donderdag 11 januari 2007 16:04 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb het idee dat het hier nog wel meevalt.
Maar ja, ik kijk dan ook uit op een landingsbaan
Ik zat er aan te denken om de bus te pakken, maar ik vertrouw mijn Sparta toch meer dan de Phileasquote:Op donderdag 11 januari 2007 16:06 schreef Levitation het volgende:
[..]
Geloof me, het waait ook in Eindhoven heeeel hard!![]()
Waaien de vliegtuigen nog niet van de baan?
Ik heb er nu al zo'n zin in om straks naar huis te fietsen...![]()
Ik denk dat lopen dan sneller gaatquote:Op donderdag 11 januari 2007 16:06 schreef Levitation het volgende:
[..]
Geloof me, het waait ook in Eindhoven heeeel hard!![]()
Waaien de vliegtuigen nog niet van de baan?
Ik heb er nu al zo'n zin in om straks naar huis te fietsen...![]()
indien heel slecht weer mag je gerust bellen hoor.quote:Op donderdag 11 januari 2007 16:09 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik zat er aan te denken om de bus te pakken, maar ik vertrouw mijn Sparta toch meer dan de Phileas
quote:Op donderdag 11 januari 2007 16:09 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik zat er aan te denken om de bus te pakken, maar ik vertrouw mijn Sparta toch meer dan de Phileas
Volgens weeronline.nl:quote:Op donderdag 11 januari 2007 16:11 schreef Stormqueen het volgende:
Ik bekijk het positief:
op de heenweg had ik de wind in mijn smoel. Hopelijk is het nu andersom
wat is de windrichting eik?
kiek buten naar de vlaggen...quote:Op donderdag 11 januari 2007 16:11 schreef Stormqueen het volgende:
Ik bekijk het positief:
op de heenweg had ik de wind in mijn smoel. Hopelijk is het nu andersom
wat is de windrichting eik?
Je hebt je naam wel meequote:Op donderdag 11 januari 2007 16:20 schreef Stormqueen het volgende:
Mooi, dan heb ik de wind dus schuin van rechtsMoet te doen zijn
quote:Op donderdag 11 januari 2007 16:21 schreef ymme het volgende:
[..]
Je hebt je naam wel mee
Stormkoningin
Komt goedquote:Op donderdag 11 januari 2007 16:23 schreef Stormqueen het volgende:
[..]Vooral dat industrieterrein en die nieuwbouwwijk maken het tof
ja sorryquote:Op donderdag 11 januari 2007 16:27 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Jij bent zeker met de auto, of je hoeft nergens heen vandaag?
Volgens mij heb je behoorlijk wind mee en ben je juist lekker snel thuis. Gewoon proberen!quote:Op donderdag 11 januari 2007 16:24 schreef Stormqueen het volgende:
Ik denk dat ik een veldbed uitklap in het magazijn
You never know until you know itquote:Op donderdag 11 januari 2007 16:29 schreef Levitation het volgende:
[..]
Volgens mij heb je behoorlijk wind mee en ben je juist lekker snel thuis. Gewoon proberen!![]()
De kans dat jij wind mee hebt is altijd nog vele malen groter dan dat ik 'm mee heb... ik moet naar het zuid-westen...quote:Op donderdag 11 januari 2007 16:36 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
You never know until you know it
Ik ben dwars door mijn regenpak heen volledig verregend...quote:Op donderdag 11 januari 2007 17:30 schreef Stormqueen het volgende:
Het waait wel minder, maar dat wordt ruimschoots gecompenseerd door de hoeveelheden water die nu uit de lucht vallen
quote:Op donderdag 11 januari 2007 19:01 schreef teigan het volgende:
junkiexp, heb je al een resultaat ingevult?
anders zou ik het ook niet weten..
valt weer mee ymme, mooi zeg.
Inderdaad heel fijn en heel mooi.quote:Op donderdag 11 januari 2007 18:44 schreef Rewimo het volgende:
Goed nieuws, ymme, fijn joh!
Ik had je per ongeluk bij de slankclub gezetquote:Op donderdag 11 januari 2007 17:58 schreef junkiexp het volgende:
Jullie gaan wel hard met de topic's zeg.
Hier in Rotterdam ook een flink briesje,vooral bij de Maas.
Maar ik heb mijn account op dieetweb ingevuld enzo,maar ik kom niet in het lijstje te staan.
Hoe moet ik het activeren?
Wacht maar. Zodra de kids het doorhebben gaan ze juist op je stagedag trakteren, want dan krijgen ze een extra sticker enzoquote:Op donderdag 11 januari 2007 17:27 schreef Miss_S het volgende:
eerste stage dag op de basisschool was wel leuk alleen was er natuurlijk iemand jarig en kregen we een stukje vlaai
Het is er maar een die ik misquote:
Rozijntjes zijn datquote:Op donderdag 11 januari 2007 19:41 schreef ymme het volgende:
Ik vind krenten zo heerlijk
Maar zijn deze ook goed voor de lijn?
Vroeger als klein kind deed ik al een 'moord' om die kleine doosjes met krentjes
hihi ik deed ook altijd een moord voor die doosjes, maar na een slechte ervaring van mams met die doosjes (maden in een gesloten verpakking, later in de winkel bleek dat de hele partij dat had) kregen we gewone uit een grote zakquote:Op donderdag 11 januari 2007 19:41 schreef ymme het volgende:
Ik vind krenten zo heerlijk
Maar zijn deze ook goed voor de lijn?
Vroeger als klein kind deed ik al een 'moord' om die kleine doosjes met krentjes
Is wel een goeie voor de lijn. Maden in al het lekkere eten, dan hoef ik dus echt niets meerquote:Op donderdag 11 januari 2007 21:35 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
hihi ik deed ook altijd een moord voor die doosjes, maar na een slechte ervaring van mams met die doosjes (maden in een gesloten verpakking, later in de winkel bleek dat de hele partij dat had) kregen we gewone uit een grote zak
mijn computer weet niet met welk programma hij het ding moet openen......quote:Op vrijdag 12 januari 2007 09:42 schreef Rewimo het volgende:
Om jullie dag een beetje op te vrolijken: een schaapje dat door je beeld wandelt en allerlei grappige dingen doet (310kb dus echt een klein beestje).
't Is een .exe, hij opent zichzelf als het goed isquote:Op vrijdag 12 januari 2007 09:44 schreef teigan het volgende:
mijn computer weet niet met welk programma hij het ding moet openen......
quote:Op vrijdag 12 januari 2007 09:36 schreef Stormqueen het volgende:
Vriendlief is al 1,5 kilo kwijt in een week
Ik weeg nog hetzelfde
Mannen
quote:Vlaai![]()
quote:
Dat blijkt een populair recept momenteelquote:Op vrijdag 12 januari 2007 11:39 schreef ymme het volgende:
Nu eerst maar eens het eten voorbereiden voor vanavond. Gebakken aardappels (met schil), vissticks en lekkere sla![]()
Gevondenquote:Op vrijdag 12 januari 2007 09:44 schreef teigan het volgende:
mijn computer weet niet met welk programma hij het ding moet openen......
Zulke laarzen heb ik ook, ideaal die vetersquote:Op vrijdag 12 januari 2007 14:25 schreef Levitation het volgende:
Ik heb net 3 paar schoenen gekocht!![]()
Waarvan zelfs 1 paar laarzen!![]()
Met veters in de achterkant, zodat ze om mijn varkenspootjes passen.![]()
In Eindhovenquote:Op vrijdag 12 januari 2007 14:51 schreef omearos het volgende:
Waar haal je zulke laarzen?
Ik ging er eigenlijk ook vanuit dat ik zo rond de E 100,- uit zou komen... vandaar dat ik bij mijn goedkope schoenen nog maar 2 paar meer heb gekocht.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 14:53 schreef ymme het volgende:
Mijn laarzen waren toen 60 euro, nog niet veel voor leren laarzen vind ik
Tweeverdienersquote:Op vrijdag 12 januari 2007 14:56 schreef Stormqueen het volgende:
Mensen die nog geld hebben na de kerstdagen, om schoenen te gaan kopen
Ahhhh....quote:
Kutquote:Op vrijdag 12 januari 2007 15:01 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ahhhh....![]()
Hoe gaat het met de pensioenellende op je werk?![]()
En dat op vrijdag...quote:
Het gaat hier om een geselecteerd groepje zuurbekken die nimmer iets vergetenquote:Op vrijdag 12 januari 2007 15:06 schreef Levitation het volgende:
[..]
En dat op vrijdag...![]()
Troost je, het is bijna weekend... maandag zijn ze het vast weer vergeten!![]()
Nee... ken de term niet...quote:Op vrijdag 12 januari 2007 16:36 schreef ymme het volgende:
Gefeliciteerd met je broer Levi.
30 jaar, dat noemen ze hier 'bokkenfeest' is dat echt iets van hier, of kennen jullie dit ook?
Zou ze zelf nu denken dat ze gezond bezig is?quote:Liz Hurley op dieet voor trouwdag
Uitgegeven: 12 januari 2007 12:42
Laatst gewijzigd: 12 januari 2007 12:52
AMSTERDAM - Elizabeth Hurley eet niet meer na vier uur 's middags. De 41-jarige brunette trouwt in maart met haar Indiase vriend Arun Nayar, en wil voor die tijd een paar kilo afgevallen zijn. Dat meldt het Britse tijdschrift Grazia.
De actrice heeft ook ongezond voedsel afgezworen. "Liz is op een dieet van eieren, groenten en gestoomde vis. Daarnaast slikt ze extra foliumzuur, omdat ze over een tijdje graag zwanger wil worden", aldus een bekende van Hurley in het tijdschrift.
Het stel geeft elkaar op 3 maart het jawoord in Engeland. Daarna vliegt het koppel naar India voor een traditioneel Indiaas feest.
Hurley was eerder samen met filmproducent Stephen Bing en Hugh Grant. Voor haar is dit het eerste huwelijk. Nayar stapte al eerder in het huwelijksbootje.
Ik zie duidelijk een vetrol onder haar boezemquote:Op vrijdag 12 januari 2007 22:23 schreef Liejannuh het volgende:
En kan iemand me dan ook even vertellen waar die kilo's er af moeten?
weggezakte siliconen misschien?quote:Op vrijdag 12 januari 2007 23:06 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik zie duidelijk een vetrol onder haar boezem
zeer netjesquote:Op vrijdag 12 januari 2007 18:35 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Het is toch waar, heb vanmorgen en vanmiddag nog eens gekeken en ik ben 1.5kg afgevallen, ik weeg nu 96.6. Effetjes dieet-web updaten.![]()
je moet ook nog wat te kiezen hebben hoor.....quote:
dat is zo,anders wordt je zo hebberig....quote:Op zaterdag 13 januari 2007 10:35 schreef Troel het volgende:
Kiezen is makkelijker als er maar een ding leuk is
We zullen het je vergeven als je een hele recente foto post van Anna!quote:Op zaterdag 13 januari 2007 17:17 schreef YPPY het volgende:
Fijne vakantie!
Ik moet iets bekennen. Ik uhm... ben... op een OUD meeting geweest.En het was nog gezellig ook.
quote:Droomhuis net over onze oostgrens voor weinig; dé trend afgelopen jaren. Maar Nederlanders ontdekken nu dat die aanvankelijk zo ’gemütlich’ ogende dikke Duitser vaak helemaal niet zo vriendelijk blijkt. Nederlandertje pesten is een sterk opkomende volkssport in het land van bier, Mercedes en schnitzel. Waardoor dat vrijstaande paleisje steeds meer een gevangenis op vijandelijk grondgebied wordt. Het echtpaar Tinie en Henk Dekkers kan erover meepraten. „Buren, politie, rechters. Ze hebben allemaal ’Diese verdammte Holländer’ in het vizier. Nu rest alleen nog vluchten. Wéstwaarts!”
Nederlandse huizenemigranten voeren oorlog met ’jaloerse’ Duitse buren
HEL in de HEIMAT
„Ze vinden dat wij alle mooie woningen voor hun neus wegkapen”
door JAN COLIJN en CHARLES SANDERS
ALSTÄTTE, zondag
„Je kunt hier de handen maar beter in je zakken houden”, lacht Henk Dekkers als een boer met kiespijn. „Ik ben al voor 10.000 euro het schip in gegaan. Omdat een boosaardige buurman mij tot vier keer toe heeft beschuldigd van het opsteken van mijn middelvinger. Tweeënhalf mille per vinger, zeg maar. Maar ik heb me nooit aan dergelijke banaliteiten schuldig gemaakt. Pure buitenlanderhaat. En dat gaat ver, tot aan de hoogste instanties.”
Het leek zo mooi, zes jaar geleden. De inmiddels gepensioneerde bouwvakker Henk Dekkers werd door de gemeente Enschede uitgekocht omdat op de plek van zijn woning de nieuwe Grolsch bierbrouwerij gepland stond. Met het geld in de buidel kon de nu 62-jarige tukker samen met zijn vrouw Tinie net een eenvoudig doorzonrijtjeshuis in het Twentse land kopen.
Dus verruimde hij zijn blik en toog over de grens. Want ach, die Duitsers waren zo fout nog niet. En móói was het er, zo wisten Tinie en hij na jarenlang op kampeervakantie te zijn geweest in hun nieuwe ’heimat’.
In het voorjaar van 2000 kochten ze een vrijstaande woning in de Eichendorffsiedlung, een wijkje even buiten Alstätte, amper vijf kilometer over de grens. „Vier slaapkamers en 700 vierkante meter grond”, vertelt Tinie Dekkers. „We betaalden destijds omgerekend 120.000 euro, een koopje. In het begin was het puur genieten. Maar al snel begonnen de problemen met onze buren aan de rechterzijde. De in 1961 aangebouwde garage stond luttele centimeters op hun grond. Dat was tientallen jaren geen probleem, toen hier nog Duitsers woonden. Maar nadat wij waren neergestreken, telde dat plotseling wel. Ze wilden er duizend euro per jaar voor, eventueel per maand te betalen.”
Finale kwijting
Een bod van Henk en Tinie om 2000 euro te betalen tegen finale kwijting werd afgewezen. Toen het Twentse echtpaar verhaal ging halen bij de mensen van wie de woning op nummer 55 was gekocht, gingen die bemiddelen. Mevrouw Eva Schmitz kwam er zelfs voor naar de Eichendorffsiedlung en bezocht de ’boze buren’. Met een stralend gezicht vertelde ze dat „alles geregeld was en dat de geld- en grondeis was ingetrokken”. Maar de vreugde was van korte duur.
„Mevrouw Schmitz was de straat nog niet uit of de buren stonden alweer tierend voor de deur”, vertelt Tinie (60). „En dat terwijl ik Marianne en Werner Barwitz vlak daarvoor nog geld had geleend en geregeld een slof sigaretten voor haar uit Nederland meenam. Er werd gedreigd met een ’Anwalt’.
Sinds die tijd zijn we in juridische procedures verwikkeld.”
Dúre procedures; aan advocaaten proceskosten zijn de twee nu ruim 23.000 euro kwijt. Als dramatisch ondervonden ze de veroordelingen door de rechtbank in Münster voor het beledigen van de familie Barwitz. Henk Dekkers zou, staande voor het raam van zijn woning, de middelvinger hebben opgestoken. Barwitz deed aangifte bij de politie, die diens verhaal zonder enig verder onderzoek voor waarheid aannam. Dekkers moest zich voor de rechter verantwoorden.
Daarover vertelt hij, het dikke dossier met advocaatstukken op schoot: „Wij werden niet geloofd, zij wel. Als Nederlander sta je tegenover een Duitser voor een Duitse rechtbank compleet machteloos. Toen ik in hoger beroep ging, werd de geldstraf verdubbeld tot 2800 euro. Deze soap herhaalde zich vier keer. Totale kosten: ruim tien mille. En dat terwijl ik niet één keer met mijn vingers omhoog heb gestaan.”
Tinie Dekkers: „Een handtekeningenlijst van alle Duitse buren in de wijk waar wij wél goed mee zijn en die dat op schrift hadden gezet, werd achteloos opzijgeschoven. Volwassenen en kinderen uit de buurt die het ter zitting voor ons opnamen, werden belachelijk gemaakt. Toen onze zoon verklaarde op een dag dat Henk weer eens zijn middelvinger zou hebben getoond, continue bij ons te zijn geweest en niets had gezien, hoonde de rechter: ’Maar dat weet u toch helemaal niet zeker, u gaat toch ook wel eens naar het toilet!’” Nu, zes jaar later en 23.000 euro armer, is voor Henk en Tinie de maat vol. Ze gooien de handdoek in de ring. ’Zu Verkauf’, staat er op het bord in hun voortuin. En in kleinere letters daarboven: ’Te koop’. Maar hoop op Nederlandse geïnteresseerden hebben ze amper. Want veel landgenoten die ooit in dit deel van Duitsland hun heil zochten, keren nu met de staart tussen de benen terug: liever een anoniem rijtjeshuis in Overijssel dan een villa in Nordrhein Westfalen.
Henk Dekkers: „Alleen al in de omgeving houden vijf Nederlandse families het voor gezien. Wij worden gediscrimineerd of – in het gunstigste geval – met de nek aangekeken. ’Ausländerhass’, noemen de Duitsers dat zelf. Die is dus niet alleen gericht tegen asielzoekers.”
„Laatst zat ik bij de huisarts in de wachtkamer. Niemand wist dat ik Hollander was. Plotseling begon men te schelden op een Nederlandse schilder in het dorp verderop. Scheiss-Holländer voor, Scheiss-Holländer na. Ze vinden blijkbaar dat wij alle mooie huizen voor hun neus wegkapen.”
Ook zoon Maurice, die drie jaar geleden een huis in Gronau kocht, is inmiddels terug naar Enschede. Zijn woning puilde, zo bleek vlak na tekenen van het koopcontract, uit van de verborgen gebreken. „Toen ik de waterkraan opendraaide, sprongen de leidingen stuk. Bij het aanzetten van de kachel ontplofte de ketel. Omdat die fouten niet bij de notaris waren vastgelegd, draaide ik voor alle kosten op. Beter arm in Twente dan rijk in Nordrhein Westfalen…”
„Beter arm in Twente dan rijk in Nordrhein Westfalen”
De boze buren van het echtpaar Dekkers weigeren elk commentaar op de affaire. „Want Nederlanders zijn toch niet te vertrouwen.” Bert Schippers, zelf neergestreken in Gildehaus, zette de website www.verhuis.de op met praktische adviezen voor toekomstige Neder-Duitsers. „Verzeker je goed, je krijgt te maken met diverse valkuilen.”
Schippers waarschuwt ook voor Nederlandse makelaars die een graantje willen meepikken van de emigratiegolf. „Soms zijn ze totaal ondeskundig, terwijl je als emigrant te maken krijgt met zowel het Nederlandse als Duitse rechtssysteem. Problemen kunnen enorm in de papieren lopen of zelfs compleet onoplosbaar zijn. Zo hoorde ik van een conflict dat de nieuwe huiseigenaar voor het Europese Hof in Straatsburg moest uitvechten. De proceskosten kunnen dan oplopen tot het dubbele van de waarde van de woning.”
Toch bevalt het Schippers nog steeds uitstekend in Gildehaus. De problemen van het echtpaar Dekkers en tal van andere Nederlanders beschouwt hij als excessen. „Van structurele buitenlanderhaat is volgens mij geen sprake. Natuurlijk is er gedonder met de buren, kun je worden beduveld vanwege verborgen gebreken, speelt heimwee sommigen parten. Maar dat heeft niets met de Duitser te maken, zoiets kan in Nederland ook.”
Tinie Dekkers denkt daar na zes jaar Deutschland heel anders over. Terwijl ze pagina 3 van Bild Zeitung opslaat: „Groot verhaal. Günther Gabriël, een bekende schlagerzanger, is veroordeeld tot 600 euro boete omdat hij de politie heeft uitgescholden en bedreigd. Wij krijgen een veertien keer hogere geldstraf voor middelvingers die nooit door mijn man zijn opgestoken. En als je ’Die Polizei’ jouw lezing wilt vertellen, blaffen ze je af: Verarsch mich nicht!”
Rechtsbijstand
„Voor Nederlanders die ondanks onze nachtmerrie toch deze kant op willen komen, heb ik een tip: kies voor een ander landsdeel dan Westfalen, want hier zijn de mensen vijandig. En, nog belangrijker, sluit drie maanden voordat je verhuist in Duitsland een rechtsbijstandsverzekering af. Kom je in de ellende dan loop je in elk geval niet, zoals wij, leeg op de advocaat.”
Nóg een waarschuwing voor aspirant-landverhuizers: neem een eigen aannemer mee naar je nieuwe huis en laat alle mankementen op papier vastleggen voordat je als nieuwe eigenaar in het ’grondboek’ wordt geregistreerd. Alleen zo kun je financiële rampspoed voorkomen.
Tinie Dekkers hoopt op een snelle verkoop van de Eichendorffsiedlung 55. Want zelf heeft ze door alle ruzies en procedures al een hartaanval gehad, haar man Henk overleefde ternauwernood een beroerte.
Alleen al aan de oostzijde van Twente en de Achterhoek zijn volgens Euregio, het samenwerkingsverband van Nederlandse en Duitse gemeenten, de afgelopen jaren meer dan 40.000 Nederlanders neergestreken. En makelaars lokken ’huizenemigranten’ met scherp geprijsde kavels of compleet ’Hollandse wijken’. Over de grens bij Enschede, maar even goed oostelijk van Limburg en Groningen. Dat veel landgenoten na luttele jaren de voormalige Bondsrepubliek weer ontvluchten – weggejaagd door met ’Die Polizei’ heulende buren of financieel in de mangel genomen door banken en aannemers – vertellen ze er niet bij.
„Vijf kilometer op Duits grondgebied betekent in de praktijk toch een heel andere wereld”, treurt Henk Dekkers, terwijl hij op de erfscheiding met zijn buren staat. Hij houdt zijn handen – én middelvingers – angstvallig verborgen. „Duitsland is voor de Duitsers, zeker in dit landsdeel. We houden van ons huis, van de ruimte. Maar onder de streep levert ’Die Heimat’ alleen maar hommeles op.”
Een plastisch cirurg kan mooie dingen doen wat dat betreft. Maar overleg even met je huisarts.quote:Op zondag 14 januari 2007 11:17 schreef Miss_S het volgende:
omdat hij groter is dan de meeste
maar het word dan wel een litteken dus weet niet
ik ben bang van niet.. Toen we hem aan wilde zetten klonk er een plof, en de stoppen sloegen door... En daarna wilde hij niet meer aan, en het rook wat branderig... Dus ik denk dat het een nieuwe kopen wordt....quote:Op zondag 14 januari 2007 11:22 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Een plastisch cirurg kan mooie dingen doen wat dat betreft. Maar overleg even met je huisarts.
Hmmm, een kapotte wasmachine is toch wel behoorlijk waardeloos Teigan.Ik hoop op een wonderbaarlijk herstel voor je!
Poe wat een verhaal... Gelukkig wel een andere streek. Maar die rechtsbijstandverzekering is sowieso een goede tipquote:Op zondag 14 januari 2007 10:12 schreef Troel het volgende:
Rewimo:
http://telegraaf-i.telegr(...)0070114_5/pagina.php
En de tekst:
[..]
Huh? Frank vraagt wat er voor foutmelding staat als ze terugkomen.quote:Op zondag 14 januari 2007 10:45 schreef Troel het volgende:
Rewimo, ik kan jou via de mail niet bereiken, al je mailtjes komen gebounced terug
dat doet een chirurg, plaatselijke verdoving, snel klaarquote:Op zondag 14 januari 2007 11:03 schreef Miss_S het volgende:
weet iemand trouwens of een huisarts een moedervlek weg kan halen?
ow, dat wordt volgens mij wel vergoed, idd zeggen dat het schuurt en pijnlijk is. Huisarts stuurt je doorquote:Op zondag 14 januari 2007 13:36 schreef Miss_S het volgende:
op mijn rug net onder mijn bh bandje
hij is niet groot maar een soort bultje
quote:Op zondag 14 januari 2007 11:19 schreef teigan het volgende:
Hm, het lijkt erop dat onze wasmachine het begeven heeft....
Dat de host aangeeft dat ik ze via mijn eigen ISP moet sturen omdat ze anders geweigerd worden (alles gaat hier via Berts server)quote:Op zondag 14 januari 2007 12:42 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Huh? Frank vraagt wat er voor foutmelding staat als ze terugkomen.
Ja, en kijk of Verenining Eigen Huis ook taxaties doet in het buitenlandquote:Op zondag 14 januari 2007 12:41 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Poe wat een verhaal... Gelukkig wel een andere streek. Maar die rechtsbijstandverzekering is sowieso een goede tip
bij mij hetzelfde probleeem rewimo, maar wel een heel mooi huisje. en gelukkig teigan, wat men vroeger zonder wasmachine deed wil ik mezelf geeneens voorstellen.quote:Op zondag 14 januari 2007 17:18 schreef teigan het volgende:
ziet er wel mooi uit Rewimo, alleen de korte poot is bij mij de foto van de verwarmingsinstallatie...
Wij zijn nog even naar de Makro geweest vanmiddag, en we hebben een nieuwe wasmachine.. Morgen ophalen(aanhangwagen was bezet vanmiddag), en we kunnen weer wassen..
De oude wasmachine staat ondertussen al op de stoep, die kunnen we morgen weer bij de Makro inleveren...
Het gaat vaak heel hard in het begin. Je verliest dan voornamelijk vocht. Je tempo zal de komende tijd wel afnemen; maak je geen zorgen over die snelle beginkilo'squote:Op zondag 14 januari 2007 21:23 schreef junkiexp het volgende:
Wat is het maximale wat je in een week gezond mag afvallen?
Ik ben nu bijna 4 kilo kwijt in 1 week,gaat dat niet een beetje hard?
Voor de rest geen afslankpillen oid,gewoon veel sporten,3 x per dag een goede maaltijd en niet snacken.
inderdaad in het begin gaat het altijd hardquote:Op zondag 14 januari 2007 21:32 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Het gaat vaak heel hard in het begin. Je verliest dan voornamelijk vocht. Je tempo zal de komende tijd wel afnemen; maak je geen zorgen over die snelle beginkilo's![]()
Dat maatje huizen staat ook in Waalre, alleen is het budget dan totaal anders!quote:Op maandag 15 januari 2007 09:48 schreef Stormqueen het volgende:
Rewimo, die huizen zijn echt huge!
Duitsers hebben echt geen interieursmaak zo te zienMaar daar kun je wel doorheen kijken neem ik aan
Naar welk huis gaat de voorkeur uit?
Ze nemen in DLD de keuken vaak mee jaquote:Op maandag 15 januari 2007 09:35 schreef Levitation het volgende:
Goeiemorgen!
Gaaf die foto's Rewimo!
Inderdaad enorm veel ruimte, vooral gigantische woonkeukens!![]()
Er staat mij alleen iets bij dat de keuken (kastjes enzo) in DLD niet zoals in NL bij het huis horen... het wordt niet gezien als deel van het huis. Of is dat bij die huizen niet zo?
Juh, vooral in die bossenquote:Op maandag 15 januari 2007 09:53 schreef Levitation het volgende:
[..]
Dat maatje huizen staat ook in Waalre, alleen is het budget dan totaal anders!![]()
In het tweede huis wonen Nederlandersquote:Op maandag 15 januari 2007 09:48 schreef Stormqueen het volgende:
Rewimo, die huizen zijn echt huge!
Duitsers hebben echt geen interieursmaak zo te zienMaar daar kun je wel doorheen kijken neem ik aan
Naar welk huis gaat de voorkeur uit?
In NL koop je voor dat geld hooguit een rijtjeshuis...quote:Op maandag 15 januari 2007 09:53 schreef Levitation het volgende:
Dat maatje huizen staat ook in Waalre, alleen is het budget dan totaal anders!![]()
Nou, dat hangt er wel vanaf waar in Nederland je aan het kijken bent.quote:Op maandag 15 januari 2007 09:59 schreef Rewimo het volgende:
[..]
In NL koop je voor dat geld hooguit een rijtjeshuis...
Brabant (vooral regio Eindhoven) is helaas net ze duur als de Randstad.quote:Op maandag 15 januari 2007 10:01 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Nou, dat hangt er wel vanaf waar in Nederland je aan het kijken bent.
Voor het geld dat mijn appartement waard is, kan ik in Zuid Limburg ongeveer een vrijstaand huis kopen.
Den Helder, zoeken op Funda, woningen onder de 100.000quote:Op maandag 15 januari 2007 10:10 schreef Levitation het volgende:
[..]
Brabant (vooral regio Eindhoven) is helaas net ze duur als de Randstad.![]()
Al kun je hier wel redelijk voordelig wonen als je een huis in Helmond koopt... scheelt al snel 30-40 duizend op een rijtjes huis.Maarja, dat is omdat er niemand wil wonen, en ik dus ook niet.
![]()
Hier kopen veel NL-ers een huis net over de grens in België... daar koop je voor 2,5 ton nog een vrijstaand huis met zwembad.Alleen zijn de wegen nogal overbelast tussen dat deel van België en Eindhoven.
Van al die "Ollanders" die in "Bels" wonen en in Eindhoven werken.
![]()
Echt goedkoop wonen binnen Nederland kun je in het hoge noorden...Daar kun je ook nog voor een leuke prijs een huisje aanschaffen.
Ik kan in Ehv eigenlijk niets (kwa huizen) kopen met mijn salaris.quote:Op maandag 15 januari 2007 10:13 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Den Helder, zoeken op Funda, woningen onder de 100.000
Gewoon 26 hits en het zijn niet eens garages![]()
Voor mijn budget koop je in Eindhoven ongeveer een app. van 37m2En ik verdien niet slecht
Een vriendin van me kocht een appartement waar het mijne 2 keer in past voor 110 Kquote:Op maandag 15 januari 2007 10:18 schreef teigan het volgende:
in de stad Groningen zijn de huizen geloof ik wel wat prijziger, maar daarbuiten valt het best mee...
Maarja, moet je hier wel willen wonen natuurlijk.... Waar ze de Blauwe Stad hebben aangelegd zijn de huizen wel weer heel duur geloof ik...
Same herequote:Op maandag 15 januari 2007 10:25 schreef Levitation het volgende:
Ik heb voor de gein even op Funda gezocht naar huizen onder de E 100.000 in regio Eindhoven, ik krijg voornamelijk garages te zien.Heb ik toch HBO gedaan om (financieel) onafhankelijk te kunnen zijn... kan ik een garage kopen met mijn inkomen.
![]()
![]()
Een slimme meid is op haar toekomst voorbereid.![]()
En zoekt een rijke vent...![]()
Ik ook, ik heb het niet zo op profiteursquote:Op maandag 15 januari 2007 10:28 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Same here
Ik was gaan kijken naar een huurappartement particulier, wilden ze me niet verhuren omdat ik geen arbeidsovereenkomst had voor onbepaalde tijdWachtlijst voor sociale woningbouw is 5 jaar en dan kom je in vreselijke pauperwijken terecht waar niemand wil wonen.
En ik mag het natuurlijk niet denken, maar dan kan ik best boos worden om mensen die niet werken en alles gewoon in hun schoot krijgen geworpen![]()
Doet me opeens denken aan dat programma van SBS6 "Probleemwijken" , de aflevering over "Woensel West". Daar was een geniale man die enorm crimineel was... hij verdedigde zichzelf door te zeggen dat "als mijn uitkering hoger was, hoefde ik niet zoveel te stelen". Werken voor zijn geld was gewoon nooit in hem opgekomen.quote:Op maandag 15 januari 2007 10:28 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
En ik mag het natuurlijk niet denken, maar dan kan ik best boos worden om mensen die niet werken en alles gewoon in hun schoot krijgen geworpen![]()
Don't hit mequote:Op maandag 15 januari 2007 10:28 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Same here
Ik was gaan kijken naar een huurappartement particulier, wilden ze me niet verhuren omdat ik geen arbeidsovereenkomst had voor onbepaalde tijdWachtlijst voor sociale woningbouw is 5 jaar en dan kom je in vreselijke pauperwijken terecht waar niemand wil wonen.
Oppervlakte is alles, behalve eventuele garage of (externe) berging.quote:Op maandag 15 januari 2007 10:42 schreef omearos het volgende:
[..]
Don't hit me
Ben nog student, heb een eigen flat bij de woningbouw in een leuke wijk, wachttijd was een maand geloof ik, en oppervlak weet ik niet, wel groot in ieder geval voor 1 persoon. is opp. alleen de kamers of ook gang, kasten, enz?
Tja, wonen in een uithoek heeft zo zijn voordelen
Maar eens opmeten dan, ben nu wel benieuwd hoe groot mijn flatje is.quote:Op maandag 15 januari 2007 10:44 schreef Levitation het volgende:
[..]
Oppervlakte is alles, behalve eventuele garage of (externe) berging.
Was dat de broer van Kees, of die kerel die zei: " Ge moet vrouwen nie sloan, ge mot ze schuppe!"quote:Op maandag 15 januari 2007 10:42 schreef Levitation het volgende:
[..]
Doet me opeens denken aan dat programma van SBS6 "Probleemwijken" , de aflevering over "Woensel West". Daar was een geniale man die enorm crimineel was... hij verdedigde zichzelf door te zeggen dat "als mijn uitkering hoger was, hoefde ik niet zoveel te stelen". Werken voor zijn geld was gewoon nooit in hem opgekomen.![]()
Ahhh... K*nkerkachel Kees!quote:Op maandag 15 januari 2007 10:46 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Was dat de broer van Kees, of die kerel die zei: " Ge moet vrouwen nie sloan, ge mot ze schuppe!"
In ieder geval wel typerend voor een bepaalde bevolkingsgroepIk heb ooit zo'n vriendje gehad, die zat al vanaf z'n 18e in de WW
Want hij vond alle banen die hij kon krijgen stom. Zijn hoogst voltooide opleiding was basisschool.
Vreselijk dat soort mensen.quote:Hij woonde in een appartement voor 250 GULDEN p/m, en kreeg het voor elkaar om zijn uitkering binnen 10 dagen op te zuipen, zodat ik als 15-jarige zijn eten moest kopen (meneer was 22) Toen was ik nog jong en naief
Ik had de adressen zelf ook net gevonden.quote:
Ik zie ook pas nu dat je niet blauw meer bent.quote:
quote:Op maandag 15 januari 2007 12:47 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ik zie ook pas nu dat je niet blauw meer bent.![]()
![]()
quote:
quote:
Ik had 't tegen Stormqueen.quote:Op maandag 15 januari 2007 12:59 schreef Rewimo het volgende:
Ik was reviewer, lieve schat, die zijn niet blauw
Is dat lief genoeg of moet er nog kusknuffelkroel bij
Ik was toch niet on-lief?quote:Op maandag 15 januari 2007 13:00 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ik had 't tegen Stormqueen.![]()
Maar knuffels van jou zijn toch wel welkom, hoor!![]()
kusknuffelkroel voor jouquote:Op maandag 15 januari 2007 13:08 schreef Stormqueen het volgende:
Ik was toch niet on-lief?![]()
Ik ben ook maar gewoon ongesteld hoor
quote:Op maandag 15 januari 2007 13:08 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik was toch niet on-lief?![]()
Ik ben ook maar gewoon ongesteld hoor
En ik dan?quote:Op maandag 15 januari 2007 13:11 schreef Rewimo het volgende:
[..]
kusknuffelkroel voor jou
kusknuffelkroel voor Troel
Misschien moeten we gewoon in ONZ verder kutten.quote:Op maandag 15 januari 2007 13:12 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ah, het pi! pi! verhaal
Same here![]()
Ik las: Pil vergetenquote:
quote:Op maandag 15 januari 2007 13:17 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik las: Pil vergeten
kusknuffelkroel voor jou ook dan, pfffffffffffffffffffffff![]()
In OUD kan dat toch wel?quote:Op maandag 15 januari 2007 13:31 schreef Troel het volgende:
Ja, maar in OUD moet je niet kusknuffelkroelen hoor meis!
Het was ook geen serieuze reactie toch?quote:Op maandag 15 januari 2007 13:41 schreef omearos het volgende:
pi?
3,14 weet je welquote:Op maandag 15 januari 2007 13:41 schreef omearos het volgende:
pi?
Om precies te zijn:quote:
om nog preciezer te zijn heeft pi een oneindig aantal decimalenquote:Op maandag 15 januari 2007 14:12 schreef Levitation het volgende:
[..]
Om precies te zijn:
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899 8628034825 3421170679![]()
pi = posticoon, een handige doch tricky manier om de aard van je post te verduidelijkenquote:Op maandag 15 januari 2007 14:15 schreef omearos het volgende:
[..]
om nog preciezer te zijn heeft pi een oneindig aantal decimalen
Maar wat heeft dat te maken met dit topic?
Zou het echt oneindig zijn of kunnen we gewoon nog niet zo ver rekenenquote:Op maandag 15 januari 2007 14:15 schreef omearos het volgende:
[..]
Klopt, maar oneindig past niet in mijn post.quote:Op maandag 15 januari 2007 14:15 schreef omearos het volgende:
[..]
gebruik ik echt nooit, moest zelfs ff zoeken wat het isquote:Op maandag 15 januari 2007 14:16 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
pi = posticoon, een handige doch tricky manier om de aard van je post te verduidelijken
Newbeequote:Op maandag 15 januari 2007 14:57 schreef Troel het volgende:
GefeliciteerdNewbee (hoor wie het zegt
)
Bert is van zondag 26 september 1999 @ 00:00
Dat is pas ernstig
Bert heeft er nog veel minderquote:Op maandag 15 januari 2007 15:03 schreef Levitation het volgende:
[..]
Newbee![]()
Heb dan ook pas 3.000 posts![]()
Ben echt een newbee![]()
![]()
Aan de andere kant:
Je moet zuinig zijn met genialiteit.![]()
Kletskous!quote:Op maandag 15 januari 2007 15:05 schreef Rewimo het volgende:
Ik nader de 50.000 postsIk ben niet zuinig met mijn genialiteit
![]()
Ja, da's ook wel hendig... met dat Ehv topic schiet mijn postaantal ook omhoog!quote:Op maandag 15 januari 2007 15:06 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb in krap 8 maanden tijd vandaag mijn 10.000e gespamd![]()
quote:Op maandag 15 januari 2007 15:08 schreef Stormqueen het volgende:
Al die mensen met razend drukke banen
Ik zag dat je ook management assistant wasquote:Op maandag 15 januari 2007 15:15 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ik heb nooit beweerd dat ik het druk heb.... in tegendeel...
![]()
Kun je nagaan wat mijn competenties zijn. Werken en evengoed nog zo'n postaantal bereikenquote:Op maandag 15 januari 2007 15:08 schreef Stormqueen het volgende:
Al die mensen met razend drukke banen
Heb ook net zo'n geniale opleiding als jij.quote:Op maandag 15 januari 2007 15:17 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik zag dat je ook management assistant was
Net als ik![]()
quote:Op maandag 15 januari 2007 15:22 schreef Levitation het volgende:
[..]
Heb ook net zo'n geniale opleiding als jij.![]()
Hmmm... da's eigenlijk wel een goed idee voor vrijdag!quote:Op maandag 15 januari 2007 15:27 schreef Stormqueen het volgende:
Collega's die een mand vol fruit trakteren met hun verjaardag in plaats van bananensoezen![]()
![]()
Er waren twee jarigen en die ander had Luikse Wafels met roomboterquote:Op maandag 15 januari 2007 15:33 schreef Levitation het volgende:
[..]
Hmmm... da's eigenlijk wel een goed idee voor vrijdag!![]()
Alleen denk ik dat ze me hier vierendelen als ik niet met taart aankom.![]()
De laatste keer heb ik van die mini-cakejes gemaakt.quote:Op maandag 15 januari 2007 15:37 schreef Levitation het volgende:
Ik denk dat ik een kwarktaart en een appeltaart ga maken voor op mijn werk.![]()
Niet dat het light of gezond is, maar wel lekker.
Cakejes zijn bij mij nog nooit gelukt.quote:Op maandag 15 januari 2007 15:38 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
De laatste keer heb ik van die mini-cakejes gemaakt.
Omdat het kleine porties zijn vallen de kcal's nog wel mee, en het is onwijs cheap
Nou denk ik ook wel dat een gedeelte ook wel aan de tijd van het jaar ligt omdat iedereen net die kerstdagen achter de rug heeft en soms een paar kilo rijker is en daar juist liever niet over praat...quote:Op maandag 15 januari 2007 18:37 schreef pluisje het volgende:
Het gaat mij erom dat als je hier een maandje meeleest, je wel van vrijwel iedereen weet wat voor werk/studie ie doet en wat er prive speelt, maar je geen idee hebt hoeveel diegene weegt en hoe het lijnen gaat.
Dat kun je wel een beetje in de OP vinden, maar verder vind ik het toch echt weinig meer over lijnen gaan de laatste tijd.
ben het hier niet helemaal mee eens. psychologisch gezien kan dieeten of aankomen te maken hebben met iemands prive leven. en voor sommige mensen kan het juist ervoor zorgen om niet dat stuk chocola te pakken omdat hij/zij zijn problemen even heeft kunnen uiten op een forum waar je redelijk anoniem kan blijven. slowchat hoort, naar mijn mening, bij het afvallen. ook al gaat de slowchat soms net iets te ver, maar dit zakt altijd weer af waarna we het weer over de normale periekelen hebben, zoals: wat eten we vandaag en dergelijke.quote:Op maandag 15 januari 2007 18:37 schreef pluisje het volgende:
Het gaat mij erom dat als je hier een maandje meeleest, je wel van vrijwel iedereen weet wat voor werk/studie ie doet en wat er prive speelt, maar je geen idee hebt hoeveel diegene weegt en hoe het lijnen gaat.
Dat kun je wel een beetje in de OP vinden, maar verder vind ik het toch echt weinig meer over lijnen gaan de laatste tijd.
Hier ben ik het helemaal mee eens eigenlijk, vooral het aanmoedigen, ervaringen uitwisselen, tips enzo mis ik best wel..quote:Op maandag 15 januari 2007 19:04 schreef pluisje het volgende:
Tuurlijk hoort priveleven erbij, maar ik zoek in een topic dat over dieeten gaat toch vooral dieettips en vorderingen van anderen. Dat er ook af en toe wat privedingen voorbij komen is logisch en leuk, maar er gaan soms echt topics voorbij waarin het bijna alleen maar over privezaken en lekker eten gaat.
Ik mis een beetje het aanmoedigen, ervaringen uitwisselen, frustraties van je af schrijven, dieettips etc.
Maar ik sluit me aan bij YPPY hoor: als de inslag van dit topic gewoon veranderd is, is dat ook geen probleem. Maar het zou zonde zijn als er meer mensen steeds minder in dit topic komen om die reden.
Ik ben het hier ook mee eens, het is voornamelijk slowchat en als er iemand aangeeft dat hij/zij een aantal kilos is afgevallen wordt dit voornamelijk genegeerd omdat er over vakanties, kleding, familie drama's word gesproken inplaats van dieeten.quote:Op maandag 15 januari 2007 20:01 schreef MissPink het volgende:
[..]
Hier ben ik het helemaal mee eens eigenlijk, vooral het aanmoedigen, ervaringen uitwisselen, tips enzo mis ik best wel..
Beetje onzinnig, deze discussie... maar dan ga ik wel naar het slowchat topic.quote:Op maandag 15 januari 2007 20:21 schreef Rewimo het volgende:
[SC] Fok! Dieetclub #1
Ik heb hem maar gewoon gestart
Ik denk dat je het iets genuanceerder moet zien. Als je de hele dat hebt gewerkt en je komt 's avonds thuis, dan zijn er soms wel 150 posts bij geplaatst. Ik vind het ontzettend leuk om te lezen wat iedereen bezig houdt, maar 150 posts doorploegen is wel weer het andere uiterste.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 08:52 schreef Levitation het volgende:
[..]
Beetje onzinnig, deze discussie... maar dan ga ik wel naar het slowchat topic.![]()
Afvallen doe ik toch al in tijden niet...![]()
Succes aan een ieder die het wel lukt! En tot ziens![]()
is dat niet een beetje overdreven?quote:Op dinsdag 16 januari 2007 08:52 schreef Levitation het volgende:
[..]
Beetje onzinnig, deze discussie... maar dan ga ik wel naar het slowchat topic.![]()
Afvallen doe ik toch al in tijden niet...![]()
Succes aan een ieder die het wel lukt! En tot ziens![]()
Oeiquote:Op dinsdag 16 januari 2007 10:40 schreef lmnop het volgende:
Gisteren werd mij verteld door een medewerker van mijn sportschool dat filet americain vrij vet is, terwijl ik juist dacht dat dit vrij mager was en heb ik dus ook redelijk veel gegeten![]()
Ook ben ik met Bodypump begonnen naast de cardio, wat ik wel leuk vindal ben ik vaak de enigste man. Je voel wel dat je al je spieren gebruikt en daarnaast heb ik mijn gewichten al omhoog gegooid
![]()
het zal inderdaad per merk verschillenquote:Op dinsdag 16 januari 2007 11:00 schreef teigan het volgende:
ik vind zo al 3 verschillende waarden, 161, 184(van de Lidl) en 262 (van de Aldi)
kcal per 100 gram....
Dus misschien verschilt het per merk ofzo?
Held!quote:Op dinsdag 16 januari 2007 11:23 schreef ymme het volgende:
1 kilo is er alweer af.
Vorige week gaf de weegschaal 92,4 aan, en vandaag 91,2 dus meer dan één kilo
dat is altijd lekkerquote:Op dinsdag 16 januari 2007 11:31 schreef ymme het volgende:
Maar inderdaad, het begin is er weer, en het geeft me moed![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |