dan wordt het wel heel rustig...quote:Op dinsdag 9 januari 2007 13:02 schreef Stranger het volgende:
Volgende week worden er veel namen weggestreept op de lijst
Jep, er staan volgens mij ook een paar (heuleboel) inactive mensen in.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 13:02 schreef Stranger het volgende:
Volgende week worden er veel namen weggestreept op de lijst
Alles goed hier?? Lekker gegetenquote:
da's nog een flinke poos zegquote:Op dinsdag 9 januari 2007 13:13 schreef miss-scofield het volgende:
[..]
Alles goed hier?? Lekker gegeten
Ik wil in de lijst blijven!!Ik moet juli 2007 stage lopen!!
![]()
Misschien moeten we lijst maken met eervolle ex-stagiairs ?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 13:11 schreef Goover het volgende:
[..]
Jep, er staan volgens mij ook een paar (heuleboel) inactive mensen in.
Miss na volgende week een clean sweep houden in het rijtje
Moet jij 2 verschillende maken dan??quote:Op dinsdag 9 januari 2007 13:13 schreef Stranger het volgende:
Ik heb maandag dus mijn eindpresentatie hier, en als het goed is is mijn stageverslag (tenminste voor het bedrijf), dan ook af, dus ga daarna thuis zitten werken aan mijn stageverslag voor school.
Ja hoor, met jou ?quote:
Ja, tot het einde van het schooljaar lesgeven!quote:
Nou, in principe hoef ik er meer eentje te maken, maar wat heeft mijn stagebedrijf er aan als ze lezen wat er in mijn stagepop staat, welke leerdoelen ik heb bereikt en blabla, die willen gewoon lezen wat ik heb gedaan met hun materieel, werkplek en geld in die 5-6 maanden. Oh en in hoeverre mijn opdracht is geslaagd natuurlijkquote:Op dinsdag 9 januari 2007 13:17 schreef Kn3tt3r4 het volgende:
[..]
Moet jij 2 verschillende maken dan??
Ik hoef er maar eentje (in ieders geval dat denk ik...)
Nieuw bedrijf kiezen.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 13:20 schreef miss-scofield het volgende:
[..]
Ja, tot het einde van het schooljaar lesgeven!
Ik denk erover om volgend jaar ook op deze school te blijven.. Het is zo leuk!
Wat vinden jullie, zelfde of een andere school waar je dan weer nieuwe dingen leert en zo uiteindelijk de juiste school kan kiezen die het beste bij je past.
Oftewel, zouden jullie een nieuw bedrijf zoeken of bij hetzelfde bedrijf bljiven?!
![]()
Ik zou hier echt graga willen blijven werken en mijn eindstage lopen. Maar ik denk dat je toch het meeste leert als je naar 'n ander bedrijf gaat. Ookal zal dat wel wat minder goed bevallen als hier.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 13:20 schreef miss-scofield het volgende:
[..]
Oftewel, zouden jullie een nieuw bedrijf zoeken of bij hetzelfde bedrijf bljiven?!
![]()
Okay..quote:Op dinsdag 9 januari 2007 13:22 schreef HansU het volgende:
[..]
Nieuw bedrijf kiezen.
Het mag van mijn school niets om 2 maal stage te lopen in dezelfde sector. Zodat je breedt georienteerd raakt.
Mijn huidige stagebedrijf zou me graag ook hebben voor mijn afstudeerstage volgende jaar.. maar ik weet niet hoe school daar over denkt. Ik zou het wel willenquote:Op dinsdag 9 januari 2007 13:20 schreef miss-scofield het volgende:
[..]
Ja, tot het einde van het schooljaar lesgeven!
Ik denk erover om volgend jaar ook op deze school te blijven.. Het is zo leuk!
Wat vinden jullie, zelfde of een andere school waar je dan weer nieuwe dingen leert en zo uiteindelijk de juiste school kan kiezen die het beste bij je past.
![]()
die dingen moet ik ook, maar doe ze er ook voor het bedrijf bij. Gelukkig hoef ik het verslag niet perse in het engels te doenquote:Op dinsdag 9 januari 2007 13:21 schreef Stranger het volgende:
[..]
Nou, in principe hoef ik er meer eentje te maken, maar wat heeft mijn stagebedrijf er aan als ze lezen wat er in mijn stagepop staat, welke leerdoelen ik heb bereikt en blabla, die willen gewoon lezen wat ik heb gedaan met hun materieel, werkplek en geld in die 5-6 maanden. Oh en in hoeverre mijn opdracht is geslaagd natuurlijk
Plus dat het voor mijn stagebedrijf in het engels moet, en alle reflectie/stagepop/logboeken/evaluatiecrap voor school kunnen ook in het nederlands. Hoe goed ik ook in engels ben, het schrijven in nederlands gaat altijd een stuk sneller.
Nou ja, het is ook niet echt een verslag dat wij moeten schrijven, maar meer een portfolio, en die moeten we dan in de eerste week na onze stage verdedigen, het verslag is dus gewoon net als alle reflectiebullshit een onderdeel van het portfolio.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 13:27 schreef Kn3tt3r4 het volgende:
[..]
die dingen moet ik ook, maar doe ze er ook voor het bedrijf bij. Gelukkig hoef ik het verslag niet perse in het engels te doen
Dat gezeik heb ik ook.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 13:28 schreef Stranger het volgende:
[..]
Nou ja, het is ook niet echt een verslag dat wij moeten schrijven, maar meer een portfolio, en die moeten we dan in de eerste week na onze stage verdedigen, het verslag is dus gewoon net als alle reflectiebullshit een onderdeel van het portfolio.
Ach, ik vind het niet erg om te doen, over het algemeen ben ik redelijk goed in het schrijven van bullshit (zijn die bijna 40000 posts op fok toch nog ergens goed voor geweest).quote:Op dinsdag 9 januari 2007 13:35 schreef HansU het volgende:
[..]
Dat gezeik heb ik ook.
Wat waren je leerdoelen, wat heb je geleerd. Wat ga je volgende keer anders doen....
Reflectie
Portfolio
Leerdoelen
Dat heb ik.. Ik moet straks een 360o reflectie gaan houden, wat dat ook mag zijn...quote:Op dinsdag 9 januari 2007 13:35 schreef HansU het volgende:
[..]
Dat gezeik heb ik ook.
Wat waren je leerdoelen, wat heb je geleerd. Wat ga je volgende keer anders doen....
Reflectie
Portfolio
Leerdoelen
Dan moet je voor een volle college zaal gaan staan. Een paar slokken rum drinken en 15 rondjes rond een bezem rennen.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 13:39 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Dat heb ik.. Ik moet straks een 360o reflectie gaan houden, wat dat ook mag zijn...
quote:Op dinsdag 9 januari 2007 13:41 schreef HansU het volgende:
[..]
Dan moet je voor een volle college zaal gaan staan. Een paar slokken rum drinken en 15 rondjes rond een bezem rennen.
Wat er dan met je gebeurt heet reflecteren.
quote:Op dinsdag 9 januari 2007 13:41 schreef HansU het volgende:
[..]
Dan moet je voor een volle college zaal gaan staan. Een paar slokken rum drinken en 15 rondjes rond een bezem rennen.
Wat er dan met je gebeurt heet reflecteren.
Hoor ik van veel mensen dat ze dat allemaal moeten doen. Bij ons zou het ook moeten maar gebeurt niet en wordt ook niet gecontroleerd.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 13:35 schreef HansU het volgende:
[..]
Dat gezeik heb ik ook.
Reflectie
Portfolio
Leerdoelen
je vergeet competentiesquote:Op dinsdag 9 januari 2007 13:35 schreef HansU het volgende:
[..]
Dat gezeik heb ik ook.
Reflectie
Portfolio
Leerdoelen
niemand houdt het bij. Iedereen verzint op de laatste dag gewoon een stukje. 5% ofzo neemt dat reflecteren serieus.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 13:47 schreef Kn3tt3r4 het volgende:
[..]
Hoor ik van veel mensen dat ze dat allemaal moeten doen. Bij ons zou het ook moeten maar gebeurt niet en wordt ook niet gecontroleerd.
Hou het voor de zekerheid maar klein beetje bij anders gaan ze daar bij het afstuderen weer over zeuren.
Dus ben benieuwd wat ze doen als bijna niemand het helemaal bijgehouden heeft
Scherpquote:
Inderdaad ja, hoe kon ik die nou vergeten.quote:
iddquote:Op dinsdag 9 januari 2007 13:58 schreef HansU het volgende:
Inderdaad ja, hoe kon ik die nou vergeten.
Competent zijn om een reflectie verslag volslagen uit je duim te zuigen is een pré.
Ik zal ervoor gaan sparen, duurt nog een poosje voordat ik dat papiertje haal.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 14:13 schreef wickedweirdo het volgende:
Draag dan ook ergens zo'n sneaky spycamera.. ik wil de reacties wel zien
leren is nou ook niet bepaald mijn favoriete activiteit.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 14:21 schreef Norro-tje het volgende:
hehe hele dag aan het leren geweest zo meteen tentamens , wel weer dagje vrij van stage,
Tussen nu en mei moet je alleen nog die verslagjes maken en een paar tentamens te doen?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 14:24 schreef Norro-tje het volgende:
pff ik in mij weer de volgende, wel mijn stage verslagen maken in tussen tijd
Afwisseling zijn ze dan ook niet erg sterk in.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 14:45 schreef PieterBas het volgende:
Dit jaar helemaal geen tentamens.. alleen verslagen en presentaties.
Dit 'schooljaar' helemaal geen school, alleen 2 stageperiodes...quote:Op dinsdag 9 januari 2007 14:45 schreef PieterBas het volgende:
Dit jaar helemaal geen tentamens.. alleen verslagen en presentaties.
quote:Op dinsdag 9 januari 2007 14:22 schreef PieterBas het volgende:
Haha.. Ik krijg net een PM, dat ik een FIFA zitzak gewonnen heb, bij een prijsvraag op Fok!Games
lekker zeg..ik heb het hele jaar stage 3 dagen en 2 dagen schoolquote:Op dinsdag 9 januari 2007 14:51 schreef Goover het volgende:
[..]
Dit 'schooljaar' helemaal geen school, alleen 2 stageperiodes...
Nee, door de minor die ik gedaan heb, moest ik een verslag gaan schrijven.. omdat ons project bij Xerox Nederland gecancelled werd (na 5 - 6 weken) hadden we nog 3 weken om met een nieuw project verzinnen en uit werken.. maar goed, het lectoraat wou steeds andere dingen in en uit het nieuwe project.. Dus na 10 weken hadden wij nog niks, en toen moest ik op stage.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 14:50 schreef HansU het volgende:
[..]
Afwisseling zijn ze dan ook niet erg sterk in.
Lekker hoe je 10 weken hebt versplit door van kastje naar muur gestuurd te wordenquote:Op dinsdag 9 januari 2007 14:54 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Nee, door de minor die ik gedaan heb, moest ik een verslag gaan schrijven.. omdat ons project bij Xerox Nederland gecancelled werd (na 5 - 6 weken) hadden we nog 3 weken om met een nieuw project verzinnen en uit werken.. maar goed, het lectoraat wou steeds andere dingen in en uit het nieuwe project.. Dus na 10 weken hadden wij nog niks, en toen moest ik op stage.
Moet toch maar weer eens langs dat het lectoraat gaan, hoe ik toch aan mijn puntjes ga komen![]()
het grappig is dat ik het nieuwsbericht nooit heb gezien.. terwijl ik toch dagelijks op Fok Games komtquote:
gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 9 januari 2007 14:58 schreef PieterBas het volgende:
[..]
het grappig is dat ik het nieuwsbericht nooit heb gezien.. terwijl ik toch dagelijks op Fok Games komt![]()
Moest even mijn adresgegevens doorsturen en dan zou het goed komen..
maar waar laat ik dat ding!!![]()
Meteen proberen weg te jatten! Pauper!quote:Op dinsdag 9 januari 2007 14:59 schreef HansU het volgende:
[..]
gefeliciteerd!
Ik kan hem best gebruiken
Ja, het was wel goed bedoeld ofzo. We moesten een begin maken met het opzetten van een Wiki (of iets anders wat gebruikt kan worden voor kennisdeling). Maar pas in week 9 werd het pas duidelijk wat ze nou eigenlijk wouden..quote:Op dinsdag 9 januari 2007 14:57 schreef HansU het volgende:
[..]
Lekker hoe je 10 weken hebt versplit door van kastje naar muur gestuurd te worden![]()
Kijk. Ik hou wel van voetbal dusquote:Op dinsdag 9 januari 2007 15:02 schreef Goover het volgende:
[..]
Meteen proberen weg te jatten! Pauper!
Maar ik heb nog wel een plekje op mijn kamer hoorBeetje jammer dat ik niet van voetbal hou, wel van games
![]()
gezellie!quote:Op dinsdag 9 januari 2007 15:12 schreef NrSiX het volgende:
damn ik ga vanavond een repo posten over mijn dag met foto's.. klotezooi
wat is een repoquote:Op dinsdag 9 januari 2007 15:12 schreef NrSiX het volgende:
quote:Op dinsdag 9 januari 2007 15:12 schreef NrSiX het volgende:
mazzelpik.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 15:52 schreef Zosk het volgende:
Heel de tijd op die andere basisschool geweest, wel een stuk verder gekomen maar het wil nog niet lukken. Kan ik donderdag weer terug![]()
En nu mag ik naar huis, tot morgen![]()
![]()
Ja, doe je bestquote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:18 schreef Kn3tt3r4 het volgende:
iemand nog goede tips voor eindverslag of eindpresentatie ofzoo....
begrijpbaar, tot morgenquote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:24 schreef Kn3tt3r4 het volgende:
ga naar huis..
Hou die 6 minuten niet meer vol...
Tot morge
Kijk, dat is nou eens een mooi vooruitzicht.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:47 schreef PieterBas het volgende:
Nog 30 minuten.. en dan lekker in de file staan
Op zich is het niet zo'n ramp.. Ik ben er ondertussen wel aangewend.. Beetje meeblerren met de radio.. of cd..quote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:54 schreef HansU het volgende:
[..]
Kijk, dat is nou eens een mooi vooruitzicht.
Ik ga m'n pc-tje maar eens uit zetten.
Tot morgen
ja stage lopen 4 dagen in de week, en een dag in de week colleges erbijquote:Op dinsdag 9 januari 2007 14:25 schreef HansU het volgende:
[..]
Tussen nu en mei moet je alleen nog die verslagjes maken en een paar tentamens te doen?
Of moet je ook nog stage lopen of colleges volgen
Neequote:Op dinsdag 9 januari 2007 17:48 schreef T1andonly het volgende:
Wat voor opleiding doe je HBO post sorteren?
Dit is mijn 2ejaars stage. Volgend jaar 5 maanden openbaar bestuurquote:Op dinsdag 9 januari 2007 17:50 schreef NrSiX het volgende:
rofl renenog iemand die een ongelooflijk onmogelijk-maar-toch-echte teringdag heeft gehad
EINZ! nu ben ik weer vrolijk
-edit-
LOL die opleiding doe ik ook![]()
dat is best wel breed en veel anders dan bij onsquote:Op dinsdag 9 januari 2007 18:18 schreef Renesite het volgende:
1e jaar is het heel breed: Openbaar bestuur, Zakelijke dienstverlening, Sociale zekerheid en Personeelswerk, je krijg alles.
2e jaar 1e deel: Hetzelfde
2e jaar 2e deel: 7 weken stage, na de stage uitstroomrichting bekeken qua lessen
3e jaar bij Sociale Zekerheid: 10 maanden stage, dito voor Personeelswerk.
3e jaar bij Openbaar bestuur: 1e half jaar les, 2e half jaar stage, dito voor Zakelijke dienstverlening.
Nopequote:Op dinsdag 9 januari 2007 18:25 schreef NrSiX het volgende:
[..]
dat is best wel breed en veel anders dan bij ons1e halfjaar was bv gelijk aan alle andere "administratieve" opleidingen, daarna kreeg je pas recht / personeelswerk etc.. krijg je aan het eind v/d opleiding ook 2 diploma's? Sociaal Juridisch Medewerker en Medewerker Personeelswerk?
quote:Op dinsdag 9 januari 2007 18:21 schreef NrSiX het volgende:
Repo-Time!!
Dit is de reportage van NrSiX over 1 van zijn meest verschrikkelijke dagen in zijn stageperiode.
Ook goedemorgen allemaal.quote:Op woensdag 10 januari 2007 08:25 schreef Goover het volgende:
een mailing van 1500 brieven bij mijn vakantiebaantje. Maar dat deden we met zijn 4 of 5en
het is in elk geval een morgen, alleen mischien geen goede voor jouw danquote:
ik zou terug me bed in kruipen als ik nu thuis zou zijnquote:Op woensdag 10 januari 2007 08:45 schreef Norro-tje het volgende:
[..]
het is in elk geval een morgen, alleen mischien geen goede voor jouw dan
Nee, ik wil naar stage toequote:Op woensdag 10 januari 2007 08:47 schreef HansU het volgende:
[..]
ik zou terug me bed in kruipen als ik nu thuis zou zijn![]()
Da's waar. Maar ik heb altijd nog een motor die ik kan pakken... maar daar heb ik nu al geen zin meer in eigenlijk. De dag is nu al verziekt en het waait hard.quote:
dat spreekt elke ochtend voor zichquote:Op woensdag 10 januari 2007 08:47 schreef HansU het volgende:
[..]
ik zou terug me bed in kruipen als ik nu thuis zou zijn![]()
goedemorgenquote:Op woensdag 10 januari 2007 08:53 schreef Kn3tt3r4 het volgende:
ben ook weer present
Auto rijles, om 4 uur 's ochtendsquote:Op woensdag 10 januari 2007 08:58 schreef Zosk het volgende:
maar vanaf volgende week ga ik 2 weken lang lessen, elke ochtend 4 uur![]()
Da's wel lang. Maar als je het eenmaal doorhebt is het super gaaf.quote:Op woensdag 10 januari 2007 09:12 schreef Zosk het volgende:
nee, elke ochtend 4 uur achter elkaar. 8:30 - 12:30![]()
snelcursus, moet binnen 3 weken gebeurt zijnquote:Op woensdag 10 januari 2007 09:14 schreef HansU het volgende:
[..]
Da's wel lang. Maar als je het eenmaal doorhebt is het super gaaf.
En dan meldt er zich een extra wegpiraat in de file.quote:Op woensdag 10 januari 2007 09:14 schreef Zosk het volgende:
[..]
snelcursus, moet binnen 3 weken gebeurt zijn![]()
let is ff een beetje op de spelling aubquote:Op woensdag 10 januari 2007 09:15 schreef Norro-tje het volgende:
moetje niet zakken he, maar we hopen dat je het haald
sorry maar t, d of dt blijft moeilijk voor een dislectquote:Op woensdag 10 januari 2007 09:17 schreef HansU het volgende:
[..]
let is ff een beetje op de spelling aub
oja, da's waar je was dislectisch.quote:Op woensdag 10 januari 2007 09:19 schreef Norro-tje het volgende:
[..]
sorry maar t, d of dt blijft moeilijk voor een dislect
ik ben niet dislectisch en ik heb het er ook moeilijk meequote:Op woensdag 10 januari 2007 09:19 schreef Norro-tje het volgende:
[..]
ja zoiets jaquote:Op woensdag 10 januari 2007 09:26 schreef Kn3tt3r4 het volgende:
[..]
denk dat je naar huis bent gegaan
hopelijk welquote:Op woensdag 10 januari 2007 09:15 schreef HansU het volgende:
[..]
En dan meldt er zich een extra wegpiraat in de file.
dankjequote:Op woensdag 10 januari 2007 09:15 schreef Norro-tje het volgende:
moetje niet zakken he, maar we hopen dat je het haalt
Ah, ik had hele dag bij de bushalte moeten gaan staan. Dat is een goede instelling inderdaad.quote:Op woensdag 10 januari 2007 09:26 schreef Kn3tt3r4 het volgende:
[..]
denk dat je naar huis bent gegaan
beter als lui zijnquote:Op woensdag 10 januari 2007 09:32 schreef PietjePuk2 het volgende:
[..]
Ah, ik had hele dag bij de bushalte moeten gaan staan. Dat is een goede instelling inderdaad.
Haha, een verontschuldiging is echt niet nodig, ik maakte maar een geintje. Ik wacht welquote:Op woensdag 10 januari 2007 09:33 schreef Theamerican het volgende:
zo mensen ben ik weer zosk sorrymaar zit thuis zowat niet meer achter pc weet is belofte die moet ik ook na komen doe ik ook maar heb er totaal niet meer aan gedacht
Er rijdt maar één bus per dag bij jullie? Want in principe zou het zo kunnen zijn dat je interliner óf te vroeg óf veel te laat was.. Dat is het idee van bussen, dat ze in de file kunnen staan, of dat ze niet in de file stonden en daarom extra konden doorrijden terwijl de dienstregeling is aangepast aan een aantal minuten file.quote:Op woensdag 10 januari 2007 09:34 schreef PietjePuk2 het volgende:
Juist...Als er geen bus rijdt dan rijdt er geen bus. Ook al sta je daar de hele dag.
juist, blijven wachten is goedquote:Op woensdag 10 januari 2007 09:34 schreef PietjePuk2 het volgende:
Juist...Als er geen bus rijdt dan rijdt er geen bus. Ook al sta je daar de hele dag.
Nog een Dyslect meldtdtdt zich/zigquote:Op woensdag 10 januari 2007 09:19 schreef Norro-tje het volgende:
[..]
Heb ook gister mijn verslag zo goed als af gekregen. Ben ook bezig met de presentatie.quote:Op woensdag 10 januari 2007 09:27 schreef Stranger het volgende:
Zo, goedemorgen, gisteren het verslag voor mijn stage bijna af gekregen.. Vandaag de presentatie maar eens maken (first draft)
ik heb ook wel eens gehad dat ik achterin stond en met mijn hoofd het dak raakte toen hij over een drempel reed, en ik ben 1.78m ofzo...dus kun je nagaanquote:Op woensdag 10 januari 2007 09:38 schreef PieterBas het volgende:
Ik had vandaag een buschauffeur die lekker flink doorreed.. en bijna mijn uitstap halte voorbij reed..
Jij en nog een grooooot deel van alle Nederlanders.quote:Op woensdag 10 januari 2007 09:27 schreef Zosk het volgende:
[..]
ik ben niet dislectisch en ik heb het er ook moeilijk mee![]()
Interliner in de spits 2x per uur. Om 7:25 en om 7:50 dus. Op beide tijden geen Interliner gezien. Volgende zou dan weer komen om 8:50. Daar ga ik écht niet op staan wachten in de kou. Flikker maar op dan.quote:Op woensdag 10 januari 2007 09:36 schreef Stranger het volgende:
[..]
Er rijdt maar één bus per dag bij jullie? Want in principe zou het zo kunnen zijn dat je interliner óf te vroeg óf veel te laat was.. Dat is het idee van bussen, dat ze in de file kunnen staan, of dat ze niet in de file stonden en daarom extra konden doorrijden terwijl de dienstregeling is aangepast aan een aantal minuten file.
Echt wel!quote:Op woensdag 10 januari 2007 09:39 schreef Stranger het volgende:
En d/t is grammatica, je gaat mij niet wijsmaken dat dyslectici ook slechter zijn in het onthouden van simpele spellingsregels.
juist welquote:Op woensdag 10 januari 2007 09:39 schreef Stranger het volgende:
En d/t is grammatica, je gaat mij niet wijsmaken dat dyslectici ook slechter zijn in het onthouden van simpele spellingsregels.
haha dus jij komt dat probleem ook tegen in je stage verslagen en zo, ik wel teminst, dat het niet met echte hbo taal is geschreven en dat er af en toe teveel spellings fouten instaan. al valt daar wel wat aan te doen goed laten nakijken en zo.quote:Op woensdag 10 januari 2007 09:37 schreef Goover het volgende:
[..]
Nog een Dyslect meldtdtdt zich/zig
Maandagochtend. Maar ik heb in mijn leven nog nooit een goede presentatie gemaakt, en nog nooit een presentatie gehouden van langer dan 5 minuten. En nog nooit een presentatie in het engels gedaan.quote:Op woensdag 10 januari 2007 09:39 schreef Kn3tt3r4 het volgende:
[..]
Heb ook gister mijn verslag zo goed als af gekregen. Ben ook bezig met de presentatie.
Wanneer heb je die??
Ik vrijdag..
Dikke bullshit, dat je moeite hebt met schrijven en lezen dat begrijp ik wel, maar dat je het verschil tussen verleden tijd en gewone tijd en 't kofschip niet onthoudt ligt niet aan dyslectie maar aan luiheid.quote:
'HBO-taal' is voor mij geen probleem. Met het formuleren van zinnen heb ik nooit moeite gehad. Ook mijn woordenschat is niet ondergemiddeld. Vooral een aantal spel/gramatica fouten die er in staan. Maar menneer Microsoft haalt er al een boel uit voor mij.quote:Op woensdag 10 januari 2007 09:41 schreef Norro-tje het volgende:
[..]
haha dus jij komt dat probleem ook tegen in je stage verslagen en zo, ik wel teminst, dat het niet met echte hbo taal is geschreven en dat er af en toe teveel spellings fouten instaan. al valt daar wel wat aan te doen goed laten nakijken en zo.
Stranger tiev opquote:Op woensdag 10 januari 2007 09:44 schreef Stranger het volgende:
[..]
Dikke bullshit, dat je moeite hebt met schrijven en lezen dat begrijp ik wel, maar dat je het verschil tussen verleden tijd en gewone tijd en 't kofschip niet onthoudt ligt niet aan dyslectie maar aan luiheid.
Ja. Want als je even nadenkt voordat je een persoonsvorm of werkwoordvervoeging opschrijft en dit een maandje ofzo volhoudt, is de kans dat je alsnog regelmatig een d/t fout maakt, bijna nihil.quote:Op woensdag 10 januari 2007 09:45 schreef Zosk het volgende:
luiheid? dus jij noemt 50% van Nederland lui?
Heb al genoeg presenaties moeten doen op school. In het begin leerde ik ook alles van buiten. Doe ik nu niet meer. Zet wat steekwoorden/korte zinnen in een presenatie en dan praat ik dat wel aan elkaar. Als ik het uit mn hoofd ga leren en ik vergeet een stukje blijf ik daar heel de tijd aan denken en dan gaat het helemaal fout.quote:Op woensdag 10 januari 2007 09:42 schreef Stranger het volgende:
[..]
Maandagochtend. Maar ik heb in mijn leven nog nooit een goede presentatie gemaakt, en nog nooit een presentatie gehouden van langer dan 5 minuten. En nog nooit een presentatie in het engels gedaan.
Vandaag dus maar eens mijn stagebegeleider overhalen de presentatie met mij te maken, want anders heb ik er echt weinig vertrouwen in. Ik kan wel tekst op sheets maken, maar heb nog nooit met iets van layout gewerkt, dus zou niet weten wat voor achtergrondshit enzo ik het beste kan gebruiken..
Verder is mijn stagebegeleider er vrijdag niet, dus alles moet vandaag en morgen af, aangezien ik volgende week de hele week bezig ga zijn met mijn portfolio (af)maken.
of domheidquote:Op woensdag 10 januari 2007 09:44 schreef Stranger het volgende:
[..]
Dikke bullshit, dat je moeite hebt met schrijven en lezen dat begrijp ik wel, maar dat je het verschil tussen verleden tijd en gewone tijd en 't kofschip niet onthoudt ligt niet aan dyslectie maar aan luiheid.
Ja, van de presentatie zelf kan ik me toch altijd al twee minuten erna niets meer herinneren, en daar krijg ik nooit gezeur over, behalve dat ik niet zoveel moet schelden tijdens presentatiesquote:Op woensdag 10 januari 2007 09:47 schreef Kn3tt3r4 het volgende:
[..]
Heb al genoeg presenaties moeten doen op school. In het begin leerde ik ook alles van buiten. Doe ik nu niet meer. Zet wat steekwoorden/korte zinnen in een presenatie en dan praat ik dat wel aan elkaar. Als ik het uit mn hoofd ga leren en ik vergeet een stukje blijf ik daar heel de tijd aan denken en dan gaat het helemaal fout.
Enigste nadeel daarvan is dat je wel moet weten welke woorden je opgeschreven hebt. Wil nog wel tijdens een presentatie een steekwoord zien waarbij ik geen idee had wat ik wilde vertellen. Maar is makkelijker leren als een hele presentatie.
Ik mag kiezen of ik um in het engels of nederlands doe. Keuze is dus snel gemaakt.
en qua lay-out heb ik het ook makkelijk. Gebruik gewoon de bedrijfsstandaard.
bij sommige woorden is het een logica, maar bij sommige woorden helpt hetnadenken niet. Bij volhouden in jou zin had ik het bijvoorbeeld niet geweten hoorquote:Op woensdag 10 januari 2007 09:47 schreef Stranger het volgende:
[..]
Ja. Want als je even nadenkt voordat je een persoonsvorm of werkwoordvervoeging opschrijft en dit een maandje ofzo volhoudt, is de kans dat je alsnog regelmatig een d/t fout maakt, bijna nihil.
dat zou je idd zeggen maar zelf zoiets als het t'kofschip is soms niet begrijpelijk omdat je het gewoon niet ziet, is moeilijk uit te legen en te begrijpen voor iemand die er geen last van heeft.quote:Op woensdag 10 januari 2007 09:47 schreef Stranger het volgende:
[..]
Ja. Want als je even nadenkt voordat je een persoonsvorm of werkwoordvervoeging opschrijft en dit een maandje ofzo volhoudt, is de kans dat je alsnog regelmatig een d/t fout maakt, bijna nihil.
Volgens mijn Duits lerares, was ik dyslectisch voor Duits. Terwijl mijn luistervaardigheid juist weer heel goed wasquote:Op woensdag 10 januari 2007 09:39 schreef Goover het volgende:
[..]
Dyslectie is HEEL breed en ken veel vormen. Iemand die dyslectie heeft kan ook moeite hebben met hoofdrekenen zonder dat die gene metteen slecht is in wiskunde. (Is ook een woord voor, weet niet precies meer wat het was)
Gewoon dom dus.quote:Op woensdag 10 januari 2007 09:52 schreef Norro-tje het volgende:
[..]
dat zou je idd zeggen maar zelf zoiets als het t'kofschip is soms niet begrijpelijk omdat je het gewoon niet ziet, is moeilijk uit te legen en te begrijpen voor iemand die er geen last van heeft.
Hier komt mijn grammatica-gebrek ook om de hoek kijkenquote:Op woensdag 10 januari 2007 09:52 schreef Zosk het volgende:
[..]
bij sommige woorden is het een logica, maar bij sommige woorden helpt hetnadenken niet. Bij volhouden in jou zin had ik het bijvoorbeeld niet geweten hoor![]()
opzich is mijn woordeschat groot genoeg maar opdat ik onzeker ben over taal en het graag goed doe, gebruik ik graag jip en janke taal, en dan maak ik minder tot geen fouten, dus is meer een afweging en verder heb ik wel een groot probleem met formuleren van juiste zinnen, met opbouw e.d.quote:Op woensdag 10 januari 2007 09:46 schreef Goover het volgende:
[..]
'HBO-taal' is voor mij geen probleem. Met het formuleren van zinnen heb ik nooit moeite gehad. Ook mijn woordenschat is niet ondergemiddeld. Vooral een aantal spel/gramatica fouten die er in staan. Maar menneer Microsoft haalt er al een boel uit voor mij.
Ik heb op de middelbare school wel eens onvoldoendes gehad voor werkstukken omdat ik 100 keer de zelfde fout maakte in een werkstuk. Was bij Nederlands geloof ik. Toen werd ik boos omdat het steeds de zelfde fout was die ik een aantal keer herhaalde. Toen was de docent het met mij een en had ik ineens een 7 ofzo.
quote:Op woensdag 10 januari 2007 09:52 schreef Zosk het volgende:
[..]
bij sommige woorden is het een logica, maar bij sommige woorden helpt hetnadenken niet. Bij volhouden in jou zin had ik het bijvoorbeeld niet geweten hoor![]()
ja maar bij sommige woorden weet een ieder het wel, omdat het na zoveel keer gebruiken voor zich spreekt. Maar je gebruikt niet alle woorden continue of elke dagquote:Op woensdag 10 januari 2007 09:53 schreef Stranger het volgende:
[..]
Hier komt mijn grammatica-gebrek ook om de hoek kijken
Je kijkt naar de persoon(of heet dat onderwerp ofzo?) in de zin, in dit geval 'je', en dan ga je naar je rijtje van smurfen en kom je tegen 'je smurft'. Hey 'stam +t'
Ik heb op fok pas geleerd op mijn grammatica te lettenquote:Op woensdag 10 januari 2007 09:54 schreef Goover het volgende:
[..]
![]()
Trouwens, op de lagere school en middelbare school is alles vaak genoeg herhaalt. Als het daarna niet blijft hangen...
Zou kunnen.. maar zo specifiek Dyslecties kan je nou ook weer niet zijn (denk ik)quote:Op woensdag 10 januari 2007 09:52 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Volgens mijn Duits lerares, was ik dyslectisch voor Duits. Terwijl mijn luistervaardigheid juist weer heel goed was
Ik ga denk vrijdag even langs de dokter.. of aan mijn trainer vragen die toevallig fysiotherapeut is, die zal toevallig ook wel mensen gehandeld hebben.quote:Op woensdag 10 januari 2007 09:53 schreef Theamerican het volgende:
@ pieterbass al naar laten kijken? ik wel heb lekker geen rsi![]()
maar een carpaal tunnel syndroom operen![]()
Ik denk het wel, Duits heeft een paar letters en lettercombinaties die in andere vreemde talen die op school geleerd worden niet vaak gebruikt worden.quote:Op woensdag 10 januari 2007 09:59 schreef Goover het volgende:
[..]
Zou kunnen.. maar zo specifiek Dyslecties kan je nou ook weer niet zijn (denk ik)
Duits proefwerken naamvallen was altijd dolle pret bij mij (en de rest van de klas)quote:Op woensdag 10 januari 2007 09:59 schreef Goover het volgende:
[..]
Zou kunnen.. maar zo specifiek Dyslecties kan je nou ook weer niet zijn (denk ik)
Zelf had ik met duits lezen, luisteren en spreken niet zo veel moeite. Schrijven daar in tegen. 1-en voor SO's ed..
![]()
lopen / fietsen / auto / brommer / scooter / step / tendem / rollator / invalidewagen / vliegtuig / skates / skateboardquote:
Stranger, no offense, maar zou je over onder werpen waar je (mijns inziens) niet zo veel verstand van hebt je mond willen houdenquote:Op woensdag 10 januari 2007 10:00 schreef Stranger het volgende:
[..]
Ik denk het wel, Duits heeft een paar letters en lettercombinaties die in andere vreemde talen die op school geleerd worden niet vaak gebruikt worden.
Mijn grammatica op de MAVO en het MBO was heel slecht, heb zelf een tijdje remedial teaching gehad, omdat mijn Nederlands schrijfvaardigheid zo slecht was, terwijl ik in andere vakken achtens negens en tienen haalde. Dat was ook de voornamelijkste reden dat HAVO afgeraden werd.quote:Op woensdag 10 januari 2007 09:56 schreef Stranger het volgende:
[..]
Ik heb op fok pas geleerd op mijn grammatica te letten![]()
Nadat er sommige users mij constant op wezen dat ik d/t fouten maakte
(en ja, toen ik me registreerde op fok was ik al van de middelbare school af).
Ik zag trouwens jou topic zien staan in LIF. Moet ik maar even gaan volgenquote:Op woensdag 10 januari 2007 09:53 schreef Theamerican het volgende:
@ pieterbass al naar laten kijken? ik wel heb lekker geen rsi![]()
maar een carpaal tunnel syndroom operen![]()
Aus, bei, mit, nach, seit, von, zu, Außer, Entgegen, Gegenüber!quote:Op woensdag 10 januari 2007 10:01 schreef HansU het volgende:
[..]
Duits proefwerken naamvallen was altijd dolle pret bij mij (en de rest van de klas)
Na 3 mensen nagekeken te hebben was de rode vulling al leeg.
Sommige allochtonen maar ook autochtonen moet maar wat eens gaan doen aan.. die en dat.. "die huis" , "die meisje".. en als en dan al maak ik soms ook nog wel eens een foutjequote:Op woensdag 10 januari 2007 10:07 schreef HansU het volgende:
Waarom werd er trouwens bij vreemde talen zoveel aandacht aan grammatica besteed. Het belangrijkste is toch om je verstaanbaar te kunnen maken, woordenschat dus. Ik zou het handiger vinden als de allochtonen hier wat meer nederlandse woorden zouden kennen dan dat ze weten hoe het kofschip werkt
Dat is het lessysteem hier, en niet geheel onlogisch. Zonder een goede basis kan je de taal nooit echt goed leren.quote:Op woensdag 10 januari 2007 10:07 schreef HansU het volgende:
Waarom werd er trouwens bij vreemde talen zoveel aandacht aan grammatica besteed. Het belangrijkste is toch om je verstaanbaar te kunnen maken, woordenschat dus. Ik zou het handiger vinden als de allochtonen hier wat meer nederlandse woorden zouden kennen dan dat ze weten hoe het kofschip werkt
Ben ik met je eens, jammer dat er (niet echt) regels voor zijn in het Nederlands. Mannelijk/vrouwelijk kennen we niet echt. Er zijn ZO veel uitzonderingen. Alleen door te oefenen kan je dat soort dingen leren.quote:Op woensdag 10 januari 2007 10:10 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Sommige allochtonen maar ook autochtonen moet maar wat eens gaan doen aan.. die en dat.. "die huis" , "die meisje".. en als en dan al maak ik soms ook nog wel eens een foutje
Nooit een dyslectie test gedaan? Je zou er zomaar een kunnen zijn!quote:Op woensdag 10 januari 2007 10:06 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Mijn grammatica op de MAVO en het MBO was heel slecht, heb zelf een tijdje remedial teaching gehad, omdat mijn Nederlands schrijfvaardigheid zo slecht was, terwijl ik in andere vakken achtens negens en tienen haalde. Dat was ook de voornamelijkste reden dat HAVO afgeraden werd.
Ik heb de taaltoets in de eerste van het HBO met heel veel oefenen een keer gehaald, sindsdien wordt mijn grammatica en zinsopbouw beter en beter.
Volgens wel tijdens Remedial Teaching, maar daar kwam geen dyslectie uit. Het was meer een taalachterstand.quote:Op woensdag 10 januari 2007 10:12 schreef Goover het volgende:
[..]
Nooit een dyslectie test gedaan? Je zou er zomaar een kunnen zijn!
Dat heeft niets met school te maken tegenwoordig. Meer met de gangsta cultuur. Ik heb het idee dat ze dit soort fouten express maken.quote:Op woensdag 10 januari 2007 10:10 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Sommige allochtonen maar ook autochtonen moet maar wat eens gaan doen aan.. die en dat.. "die huis" , "die meisje".. en als en dan al maak ik soms ook nog wel eens een foutje
26ste is mijn laatste dagquote:Op woensdag 10 januari 2007 10:17 schreef SvenM het volgende:
Nog 2 en een halve week.. dan ben ik ook exit hier t00t..
Ik weet dat Dyslectie veel verschillende vormen voor kan komen, ook het door elkaar halen van maar twee letters, als deze twee letters nou in de nederlandse taal bijna niet of alleen ver uit elkaar voorkomen, en in de duitse taal veel aanwezig zijn en dicht bij elkaar, kan je bij het lezen van duitse teksten meer moeite hebben dan bij het lezen van Nederlandse teksten.quote:Op woensdag 10 januari 2007 10:06 schreef Goover het volgende:
[..]
Stranger, no offense, maar zou je over onder werpen waar je (mijns inziens) niet zo veel verstand van hebt je mond willen houden.
Als je alleen met Duits moeite hebt, voor de rest geen 'symptonen' hebt dan kan je haast niet onder het kopje 'Dyslecties' worden ingedeeld. Dan heb je gewoon moeite met Duits.
Is ook weer zo. Ik heb een 15 pagina's van een project moeten herschrijven, omdat een klasgenoot het hele verslag in 'gangsta' en GeenStijl taal (.. die meisje.. pliesie..) had geschreven. Onder het mom "We moesten ons toch onderscheiden van de andere groep".quote:Op woensdag 10 januari 2007 10:18 schreef HansU het volgende:
[..]
Dat heeft niets met school te maken tegenwoordig. Meer met de gangsta cultuur. Ik heb het idee dat ze dit soort fouten express maken.
leuk... 3 klassen kinderen helpenquote:Op woensdag 10 januari 2007 10:22 schreef Zosk het volgende:
Mja, ik moet nadat mijn stage voorbij is ook nog elke week een paar uur terugkomen om zoveel mogelijk van mijn uren die ik verlies met mijn rijexamen in te halen. En ze beginnen eindjanuari met een "bouw-een-site-project" voor alle 3 de groepen 8. En ze zouden mij er graag bij hebben om te helpen. Dat vind ik ik niet echt een probleem![]()
Als je daar mee klaar bent heb je het niveau van een groep 8 webdesigner!quote:Op woensdag 10 januari 2007 10:29 schreef Zosk het volgende:
nou, leuk is een ander verhaal. Maar ik leer er zelf ook weer van. Het is niet echt zo dat ik ooit een site in elkaar gedouwt heb![]()
HTML is zo te lerenquote:Op woensdag 10 januari 2007 10:37 schreef HansU het volgende:
[..]
Als je daar mee klaar bent heb je het niveau van een groep 8 webdesigner!
dat is lang geledenquote:Op woensdag 10 januari 2007 10:39 schreef ijsmeis het volgende:
Goedemorgen!
Halloquote:Op woensdag 10 januari 2007 10:39 schreef ijsmeis het volgende:
Goedemorgen!
ook goedemorgen , al heb ik het gevoel alsof er een werkdag opzit voor mijquote:Op woensdag 10 januari 2007 10:39 schreef ijsmeis het volgende:
Goedemorgen!
Poll natuurlijkquote:Op woensdag 10 januari 2007 10:51 schreef Goover het volgende:
[..]
jaja, ben al bezig![]()
Ik twijfel nog tussen een poll of een eigen keuze![]()
Dat dacht ik alquote:Op woensdag 10 januari 2007 10:54 schreef ijsmeis het volgende:
Damn, tomatencremesoep. Maar ik vind de pizza niet lekker (ananas) dus ik ga voor menu 2.
quote:Op woensdag 10 januari 2007 10:55 schreef Goover het volgende:
[..]
Ik heb nog niet gestemt, ik houd ook niet van ananas![]()
Denk ik je een plezier te doen......quote:Op woensdag 10 januari 2007 10:55 schreef Goover het volgende:
[..]
Ik heb nog niet gestemt, ik houd ook niet van ananas![]()
Zoiets ja..quote:Op woensdag 10 januari 2007 10:56 schreef Sitethief het volgende:
Tomatencremesoep met een vers stuk Hawai pizza en een luxe salade.
of
Kipschnitzel naturel met roomsaus, pasta en broccoli
Er is al eens eerder Hawaii pizza voorbij gekomen. Toen hield ze ook niet van asnanasquote:Op woensdag 10 januari 2007 10:57 schreef Sitethief het volgende:
[..]
Denk ik je een plezier te doen.......
heb besloten 75 minuten vroeger te leven vandaag. Eerder koffie, eerder lunch, eerder naar huis.quote:
Eerder opstaanquote:Op woensdag 10 januari 2007 10:58 schreef Kn3tt3r4 het volgende:
[..]
heb besloten 75 minuten vroeger te leven vandaag. Eerder koffie, eerder lunch, eerder naar huis.
Goed plan welquote:Op woensdag 10 januari 2007 10:58 schreef Kn3tt3r4 het volgende:
[..]
heb besloten 75 minuten vroeger te leven vandaag. Eerder koffie, eerder lunch, eerder naar huis.
jah kloptquote:Op woensdag 10 januari 2007 10:59 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Neeeee, het gaat pas in om 09:00 uur.
jawel hoorquote:Op woensdag 10 januari 2007 10:59 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Goed plan wel. Ik denk alleen dat de baas het niet zal waarderen.
Edit de poll wegquote:Op woensdag 10 januari 2007 11:02 schreef Goover het volgende:
Jammer zeg, ik had wel trek in een schnitzel
das het gevaar van een poll nou eenmaalquote:
wat heb je dr voor over dat ik op 2 stemquote:Op woensdag 10 januari 2007 11:02 schreef Goover het volgende:
Jammer zeg, ik had wel trek in een schnitzel
Als je dat niet doet, krijg je gewoon billenkoekquote:Op woensdag 10 januari 2007 11:06 schreef Kn3tt3r4 het volgende:
[..]
wat heb je dr voor over dat ik op 2 stem![]()
Een mod-note voor hem 'Stemde op het verkeerde menu'quote:Op woensdag 10 januari 2007 11:07 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Als je dat niet doet, krijg je gewoon billenkoek.
van jou?quote:Op woensdag 10 januari 2007 11:07 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Als je dat niet doet, krijg je gewoon billenkoek.
Deal.quote:Op woensdag 10 januari 2007 11:09 schreef Goover het volgende:
[..]
Een mod-note voor hem 'Stemde op het verkeerde menu'
Als menu 2 op 2 stemmen blijft staan... dan heeft hij iig niet op menu 2 gestemtquote:Op woensdag 10 januari 2007 11:10 schreef ijsmeis het volgende:
Dus Kn3tt3r4, wat heb je gestemd?
quote:Op woensdag 10 januari 2007 11:10 schreef ijsmeis het volgende:
Dus Kn3tt3r4, wat heb je gestemd?
Als je mijn foto's wel eens bekeken hebt, dan zie je dan de groente altijd in een apart vakje ligt. Die valt dus te negerenquote:Op woensdag 10 januari 2007 11:12 schreef Zosk het volgende:
ik zie broccoli in 2 staan, dus dat is al reden genoeg om er niet op te stemmen.
op zn kop houden en schudden>?quote:Op woensdag 10 januari 2007 11:14 schreef Goover het volgende:
[..]
Als je mijn foto's wel eens bekeken hebt, dan zie je dan de groente altijd in een apart vakje ligt. Die valt dus te negerenMaar meestal eet ik het wel op.
De ananas moet je van de pizza af plukken, dat is meer werk en ik ben lui![]()
quote:Op woensdag 10 januari 2007 11:18 schreef NrSiX het volgende:
lol gewoon je mes bij 1 kant houden en afstropen.. lekker stukje deeg over
risico's zijn er om te nemen hequote:Op woensdag 10 januari 2007 11:17 schreef Goover het volgende:
[..]
nee, dan valt de ham er miss ook af!
ander onderwerp graag. Ik krijg hongerquote:Op woensdag 10 januari 2007 11:18 schreef Goover het volgende:
[..]
![]()
en de saus en andere zooi dan (ham bv, als het goed is)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |