Zou kunnen.. maar zo specifiek Dyslecties kan je nou ook weer niet zijn (denk ik)quote:Op woensdag 10 januari 2007 09:52 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Volgens mijn Duits lerares, was ik dyslectisch voor Duits. Terwijl mijn luistervaardigheid juist weer heel goed was
Ik ga denk vrijdag even langs de dokter.. of aan mijn trainer vragen die toevallig fysiotherapeut is, die zal toevallig ook wel mensen gehandeld hebben.quote:Op woensdag 10 januari 2007 09:53 schreef Theamerican het volgende:
@ pieterbass al naar laten kijken? ik wel heb lekker geen rsi![]()
maar een carpaal tunnel syndroom operen![]()
Ik denk het wel, Duits heeft een paar letters en lettercombinaties die in andere vreemde talen die op school geleerd worden niet vaak gebruikt worden.quote:Op woensdag 10 januari 2007 09:59 schreef Goover het volgende:
[..]
Zou kunnen.. maar zo specifiek Dyslecties kan je nou ook weer niet zijn (denk ik)
Duits proefwerken naamvallen was altijd dolle pret bij mij (en de rest van de klas)quote:Op woensdag 10 januari 2007 09:59 schreef Goover het volgende:
[..]
Zou kunnen.. maar zo specifiek Dyslecties kan je nou ook weer niet zijn (denk ik)
Zelf had ik met duits lezen, luisteren en spreken niet zo veel moeite. Schrijven daar in tegen. 1-en voor SO's ed..
![]()
lopen / fietsen / auto / brommer / scooter / step / tendem / rollator / invalidewagen / vliegtuig / skates / skateboardquote:
Stranger, no offense, maar zou je over onder werpen waar je (mijns inziens) niet zo veel verstand van hebt je mond willen houdenquote:Op woensdag 10 januari 2007 10:00 schreef Stranger het volgende:
[..]
Ik denk het wel, Duits heeft een paar letters en lettercombinaties die in andere vreemde talen die op school geleerd worden niet vaak gebruikt worden.
Mijn grammatica op de MAVO en het MBO was heel slecht, heb zelf een tijdje remedial teaching gehad, omdat mijn Nederlands schrijfvaardigheid zo slecht was, terwijl ik in andere vakken achtens negens en tienen haalde. Dat was ook de voornamelijkste reden dat HAVO afgeraden werd.quote:Op woensdag 10 januari 2007 09:56 schreef Stranger het volgende:
[..]
Ik heb op fok pas geleerd op mijn grammatica te letten![]()
Nadat er sommige users mij constant op wezen dat ik d/t fouten maakte
(en ja, toen ik me registreerde op fok was ik al van de middelbare school af).
Ik zag trouwens jou topic zien staan in LIF. Moet ik maar even gaan volgenquote:Op woensdag 10 januari 2007 09:53 schreef Theamerican het volgende:
@ pieterbass al naar laten kijken? ik wel heb lekker geen rsi![]()
maar een carpaal tunnel syndroom operen![]()
Aus, bei, mit, nach, seit, von, zu, Außer, Entgegen, Gegenüber!quote:Op woensdag 10 januari 2007 10:01 schreef HansU het volgende:
[..]
Duits proefwerken naamvallen was altijd dolle pret bij mij (en de rest van de klas)
Na 3 mensen nagekeken te hebben was de rode vulling al leeg.
Sommige allochtonen maar ook autochtonen moet maar wat eens gaan doen aan.. die en dat.. "die huis" , "die meisje".. en als en dan al maak ik soms ook nog wel eens een foutjequote:Op woensdag 10 januari 2007 10:07 schreef HansU het volgende:
Waarom werd er trouwens bij vreemde talen zoveel aandacht aan grammatica besteed. Het belangrijkste is toch om je verstaanbaar te kunnen maken, woordenschat dus. Ik zou het handiger vinden als de allochtonen hier wat meer nederlandse woorden zouden kennen dan dat ze weten hoe het kofschip werkt
Dat is het lessysteem hier, en niet geheel onlogisch. Zonder een goede basis kan je de taal nooit echt goed leren.quote:Op woensdag 10 januari 2007 10:07 schreef HansU het volgende:
Waarom werd er trouwens bij vreemde talen zoveel aandacht aan grammatica besteed. Het belangrijkste is toch om je verstaanbaar te kunnen maken, woordenschat dus. Ik zou het handiger vinden als de allochtonen hier wat meer nederlandse woorden zouden kennen dan dat ze weten hoe het kofschip werkt
Ben ik met je eens, jammer dat er (niet echt) regels voor zijn in het Nederlands. Mannelijk/vrouwelijk kennen we niet echt. Er zijn ZO veel uitzonderingen. Alleen door te oefenen kan je dat soort dingen leren.quote:Op woensdag 10 januari 2007 10:10 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Sommige allochtonen maar ook autochtonen moet maar wat eens gaan doen aan.. die en dat.. "die huis" , "die meisje".. en als en dan al maak ik soms ook nog wel eens een foutje
Nooit een dyslectie test gedaan? Je zou er zomaar een kunnen zijn!quote:Op woensdag 10 januari 2007 10:06 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Mijn grammatica op de MAVO en het MBO was heel slecht, heb zelf een tijdje remedial teaching gehad, omdat mijn Nederlands schrijfvaardigheid zo slecht was, terwijl ik in andere vakken achtens negens en tienen haalde. Dat was ook de voornamelijkste reden dat HAVO afgeraden werd.
Ik heb de taaltoets in de eerste van het HBO met heel veel oefenen een keer gehaald, sindsdien wordt mijn grammatica en zinsopbouw beter en beter.
Volgens wel tijdens Remedial Teaching, maar daar kwam geen dyslectie uit. Het was meer een taalachterstand.quote:Op woensdag 10 januari 2007 10:12 schreef Goover het volgende:
[..]
Nooit een dyslectie test gedaan? Je zou er zomaar een kunnen zijn!
Dat heeft niets met school te maken tegenwoordig. Meer met de gangsta cultuur. Ik heb het idee dat ze dit soort fouten express maken.quote:Op woensdag 10 januari 2007 10:10 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Sommige allochtonen maar ook autochtonen moet maar wat eens gaan doen aan.. die en dat.. "die huis" , "die meisje".. en als en dan al maak ik soms ook nog wel eens een foutje
26ste is mijn laatste dagquote:Op woensdag 10 januari 2007 10:17 schreef SvenM het volgende:
Nog 2 en een halve week.. dan ben ik ook exit hier t00t..
Ik weet dat Dyslectie veel verschillende vormen voor kan komen, ook het door elkaar halen van maar twee letters, als deze twee letters nou in de nederlandse taal bijna niet of alleen ver uit elkaar voorkomen, en in de duitse taal veel aanwezig zijn en dicht bij elkaar, kan je bij het lezen van duitse teksten meer moeite hebben dan bij het lezen van Nederlandse teksten.quote:Op woensdag 10 januari 2007 10:06 schreef Goover het volgende:
[..]
Stranger, no offense, maar zou je over onder werpen waar je (mijns inziens) niet zo veel verstand van hebt je mond willen houden.
Als je alleen met Duits moeite hebt, voor de rest geen 'symptonen' hebt dan kan je haast niet onder het kopje 'Dyslecties' worden ingedeeld. Dan heb je gewoon moeite met Duits.
Is ook weer zo. Ik heb een 15 pagina's van een project moeten herschrijven, omdat een klasgenoot het hele verslag in 'gangsta' en GeenStijl taal (.. die meisje.. pliesie..) had geschreven. Onder het mom "We moesten ons toch onderscheiden van de andere groep".quote:Op woensdag 10 januari 2007 10:18 schreef HansU het volgende:
[..]
Dat heeft niets met school te maken tegenwoordig. Meer met de gangsta cultuur. Ik heb het idee dat ze dit soort fouten express maken.
leuk... 3 klassen kinderen helpenquote:Op woensdag 10 januari 2007 10:22 schreef Zosk het volgende:
Mja, ik moet nadat mijn stage voorbij is ook nog elke week een paar uur terugkomen om zoveel mogelijk van mijn uren die ik verlies met mijn rijexamen in te halen. En ze beginnen eindjanuari met een "bouw-een-site-project" voor alle 3 de groepen 8. En ze zouden mij er graag bij hebben om te helpen. Dat vind ik ik niet echt een probleem![]()
Als je daar mee klaar bent heb je het niveau van een groep 8 webdesigner!quote:Op woensdag 10 januari 2007 10:29 schreef Zosk het volgende:
nou, leuk is een ander verhaal. Maar ik leer er zelf ook weer van. Het is niet echt zo dat ik ooit een site in elkaar gedouwt heb![]()
HTML is zo te lerenquote:Op woensdag 10 januari 2007 10:37 schreef HansU het volgende:
[..]
Als je daar mee klaar bent heb je het niveau van een groep 8 webdesigner!
dat is lang geledenquote:Op woensdag 10 januari 2007 10:39 schreef ijsmeis het volgende:
Goedemorgen!
Halloquote:Op woensdag 10 januari 2007 10:39 schreef ijsmeis het volgende:
Goedemorgen!
ook goedemorgen , al heb ik het gevoel alsof er een werkdag opzit voor mijquote:Op woensdag 10 januari 2007 10:39 schreef ijsmeis het volgende:
Goedemorgen!
Poll natuurlijkquote:Op woensdag 10 januari 2007 10:51 schreef Goover het volgende:
[..]
jaja, ben al bezig![]()
Ik twijfel nog tussen een poll of een eigen keuze![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |