Maandagochtend. Maar ik heb in mijn leven nog nooit een goede presentatie gemaakt, en nog nooit een presentatie gehouden van langer dan 5 minuten. En nog nooit een presentatie in het engels gedaan.quote:Op woensdag 10 januari 2007 09:39 schreef Kn3tt3r4 het volgende:
[..]
Heb ook gister mijn verslag zo goed als af gekregen. Ben ook bezig met de presentatie.
Wanneer heb je die??
Ik vrijdag..
Dikke bullshit, dat je moeite hebt met schrijven en lezen dat begrijp ik wel, maar dat je het verschil tussen verleden tijd en gewone tijd en 't kofschip niet onthoudt ligt niet aan dyslectie maar aan luiheid.quote:
'HBO-taal' is voor mij geen probleem. Met het formuleren van zinnen heb ik nooit moeite gehad. Ook mijn woordenschat is niet ondergemiddeld. Vooral een aantal spel/gramatica fouten die er in staan. Maar menneer Microsoft haalt er al een boel uit voor mij.quote:Op woensdag 10 januari 2007 09:41 schreef Norro-tje het volgende:
[..]
haha dus jij komt dat probleem ook tegen in je stage verslagen en zo, ik wel teminst, dat het niet met echte hbo taal is geschreven en dat er af en toe teveel spellings fouten instaan. al valt daar wel wat aan te doen goed laten nakijken en zo.
Stranger tiev opquote:Op woensdag 10 januari 2007 09:44 schreef Stranger het volgende:
[..]
Dikke bullshit, dat je moeite hebt met schrijven en lezen dat begrijp ik wel, maar dat je het verschil tussen verleden tijd en gewone tijd en 't kofschip niet onthoudt ligt niet aan dyslectie maar aan luiheid.
Ja. Want als je even nadenkt voordat je een persoonsvorm of werkwoordvervoeging opschrijft en dit een maandje ofzo volhoudt, is de kans dat je alsnog regelmatig een d/t fout maakt, bijna nihil.quote:Op woensdag 10 januari 2007 09:45 schreef Zosk het volgende:
luiheid? dus jij noemt 50% van Nederland lui?
Heb al genoeg presenaties moeten doen op school. In het begin leerde ik ook alles van buiten. Doe ik nu niet meer. Zet wat steekwoorden/korte zinnen in een presenatie en dan praat ik dat wel aan elkaar. Als ik het uit mn hoofd ga leren en ik vergeet een stukje blijf ik daar heel de tijd aan denken en dan gaat het helemaal fout.quote:Op woensdag 10 januari 2007 09:42 schreef Stranger het volgende:
[..]
Maandagochtend. Maar ik heb in mijn leven nog nooit een goede presentatie gemaakt, en nog nooit een presentatie gehouden van langer dan 5 minuten. En nog nooit een presentatie in het engels gedaan.
Vandaag dus maar eens mijn stagebegeleider overhalen de presentatie met mij te maken, want anders heb ik er echt weinig vertrouwen in. Ik kan wel tekst op sheets maken, maar heb nog nooit met iets van layout gewerkt, dus zou niet weten wat voor achtergrondshit enzo ik het beste kan gebruiken..
Verder is mijn stagebegeleider er vrijdag niet, dus alles moet vandaag en morgen af, aangezien ik volgende week de hele week bezig ga zijn met mijn portfolio (af)maken.
of domheidquote:Op woensdag 10 januari 2007 09:44 schreef Stranger het volgende:
[..]
Dikke bullshit, dat je moeite hebt met schrijven en lezen dat begrijp ik wel, maar dat je het verschil tussen verleden tijd en gewone tijd en 't kofschip niet onthoudt ligt niet aan dyslectie maar aan luiheid.
Ja, van de presentatie zelf kan ik me toch altijd al twee minuten erna niets meer herinneren, en daar krijg ik nooit gezeur over, behalve dat ik niet zoveel moet schelden tijdens presentatiesquote:Op woensdag 10 januari 2007 09:47 schreef Kn3tt3r4 het volgende:
[..]
Heb al genoeg presenaties moeten doen op school. In het begin leerde ik ook alles van buiten. Doe ik nu niet meer. Zet wat steekwoorden/korte zinnen in een presenatie en dan praat ik dat wel aan elkaar. Als ik het uit mn hoofd ga leren en ik vergeet een stukje blijf ik daar heel de tijd aan denken en dan gaat het helemaal fout.
Enigste nadeel daarvan is dat je wel moet weten welke woorden je opgeschreven hebt. Wil nog wel tijdens een presentatie een steekwoord zien waarbij ik geen idee had wat ik wilde vertellen. Maar is makkelijker leren als een hele presentatie.
Ik mag kiezen of ik um in het engels of nederlands doe. Keuze is dus snel gemaakt.
en qua lay-out heb ik het ook makkelijk. Gebruik gewoon de bedrijfsstandaard.
bij sommige woorden is het een logica, maar bij sommige woorden helpt hetnadenken niet. Bij volhouden in jou zin had ik het bijvoorbeeld niet geweten hoorquote:Op woensdag 10 januari 2007 09:47 schreef Stranger het volgende:
[..]
Ja. Want als je even nadenkt voordat je een persoonsvorm of werkwoordvervoeging opschrijft en dit een maandje ofzo volhoudt, is de kans dat je alsnog regelmatig een d/t fout maakt, bijna nihil.
dat zou je idd zeggen maar zelf zoiets als het t'kofschip is soms niet begrijpelijk omdat je het gewoon niet ziet, is moeilijk uit te legen en te begrijpen voor iemand die er geen last van heeft.quote:Op woensdag 10 januari 2007 09:47 schreef Stranger het volgende:
[..]
Ja. Want als je even nadenkt voordat je een persoonsvorm of werkwoordvervoeging opschrijft en dit een maandje ofzo volhoudt, is de kans dat je alsnog regelmatig een d/t fout maakt, bijna nihil.
Volgens mijn Duits lerares, was ik dyslectisch voor Duits. Terwijl mijn luistervaardigheid juist weer heel goed wasquote:Op woensdag 10 januari 2007 09:39 schreef Goover het volgende:
[..]
Dyslectie is HEEL breed en ken veel vormen. Iemand die dyslectie heeft kan ook moeite hebben met hoofdrekenen zonder dat die gene metteen slecht is in wiskunde. (Is ook een woord voor, weet niet precies meer wat het was)
Gewoon dom dus.quote:Op woensdag 10 januari 2007 09:52 schreef Norro-tje het volgende:
[..]
dat zou je idd zeggen maar zelf zoiets als het t'kofschip is soms niet begrijpelijk omdat je het gewoon niet ziet, is moeilijk uit te legen en te begrijpen voor iemand die er geen last van heeft.
Hier komt mijn grammatica-gebrek ook om de hoek kijkenquote:Op woensdag 10 januari 2007 09:52 schreef Zosk het volgende:
[..]
bij sommige woorden is het een logica, maar bij sommige woorden helpt hetnadenken niet. Bij volhouden in jou zin had ik het bijvoorbeeld niet geweten hoor![]()
opzich is mijn woordeschat groot genoeg maar opdat ik onzeker ben over taal en het graag goed doe, gebruik ik graag jip en janke taal, en dan maak ik minder tot geen fouten, dus is meer een afweging en verder heb ik wel een groot probleem met formuleren van juiste zinnen, met opbouw e.d.quote:Op woensdag 10 januari 2007 09:46 schreef Goover het volgende:
[..]
'HBO-taal' is voor mij geen probleem. Met het formuleren van zinnen heb ik nooit moeite gehad. Ook mijn woordenschat is niet ondergemiddeld. Vooral een aantal spel/gramatica fouten die er in staan. Maar menneer Microsoft haalt er al een boel uit voor mij.
Ik heb op de middelbare school wel eens onvoldoendes gehad voor werkstukken omdat ik 100 keer de zelfde fout maakte in een werkstuk. Was bij Nederlands geloof ik. Toen werd ik boos omdat het steeds de zelfde fout was die ik een aantal keer herhaalde. Toen was de docent het met mij een en had ik ineens een 7 ofzo.
quote:Op woensdag 10 januari 2007 09:52 schreef Zosk het volgende:
[..]
bij sommige woorden is het een logica, maar bij sommige woorden helpt hetnadenken niet. Bij volhouden in jou zin had ik het bijvoorbeeld niet geweten hoor![]()
ja maar bij sommige woorden weet een ieder het wel, omdat het na zoveel keer gebruiken voor zich spreekt. Maar je gebruikt niet alle woorden continue of elke dagquote:Op woensdag 10 januari 2007 09:53 schreef Stranger het volgende:
[..]
Hier komt mijn grammatica-gebrek ook om de hoek kijken
Je kijkt naar de persoon(of heet dat onderwerp ofzo?) in de zin, in dit geval 'je', en dan ga je naar je rijtje van smurfen en kom je tegen 'je smurft'. Hey 'stam +t'
Ik heb op fok pas geleerd op mijn grammatica te lettenquote:Op woensdag 10 januari 2007 09:54 schreef Goover het volgende:
[..]
![]()
Trouwens, op de lagere school en middelbare school is alles vaak genoeg herhaalt. Als het daarna niet blijft hangen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |