Hey meid dikke knuffel... En kop op... ik weet het is moeilijk.. maar probeer positief te denken...quote:Op vrijdag 15 december 2006 23:14 schreef Jose81 het volgende:
Dank jullie wel allemaal...! Doet me goed...![]()
Zoals verwacht is de menstruatie nu inderdaad doorgebroken, dus dat is weer "genieten"... ggrrr...![]()
Voorlopig geloof ik er niet meer in... heb het gevoel dat we een heeele lange weg moeten gaan of dat het zelfs helemaal niet goed gaat komen. Wat kan je lichaam je teleurstellen. Bah!![]()
Ik wil hier toch even op reageren..ik vind namelijk WEL dat ik het recht heb om te posten in een topic als dit, zolang ik het maar respectvol doe.quote:Op maandag 18 december 2006 08:51 schreef lunastar het volgende:
[..]
MAAR ik vind dat jij het recht niet hebt om hier te komen posten over zoiets als je zelf niet weet waar je het over hebt.
Nofi, maar ik vind dit dus een nogal kortzichtige reactie eerlijk gezegd, dit is dus blijkbaar een van de 3 topics waarin zich mensen begeven die veronderstellen dat hun problemen dus erger zijn dan die van anderen omdat alles ondergeschikt is aan het zwanger zijn of worden? Want zolang dát maar het geval is moet je niet zeuren?quote:Op zondag 17 december 2006 21:20 schreef phileine het volgende:
Vivi, volgens mij zit jij een beetje in het verkeerde topic. Hier zitten allemaal mensen die dol-dolgraag zwanger willen worden en daar vaak ook al een hele tijd mee bezig zijn. Die gráág hun figuur en hun seksleven tijdelijk offeren voor een kindje. Het heeft weinig zin om aan die mensen te vertellen hoe moeilijk het voor jou was om ongepland zwanger te raken, ik denk eerlijk gezegd dat dat juist de mensen hier bijzonder weinig interesseert. Het is een beetje of je op een bijeenkomst van mensen die in de bijstand zitten gaat uitleggen dat jij het óók zwaar hebt omdat het heel moeilijk instappen is in een ferrari met al die hoge stoepen.
Ik snap best dat jij ook je problemen hebt en dat zo'n ongeplande zwangerschap heleboel moeilijkheden met zich kan meebrengen, maar er zijn ongeveer drie topics op fok! waar dat nou vooral gewoon alleen maar heel lomp en kwetsend is om dat te komen zeggen. En dit is er eentje van.
-sorry voor de bemoeienis, maar het streek me nogal tegen de haren in-
Dan heb je het dus niet goed begrepen. Wij waren niet degenen die zeiden 'wat wij hebben is erger', jij was degene die zij 'wat ik heb is ook erg'.quote:Op maandag 18 december 2006 10:34 schreef Vivi het volgende:
Nofi, maar ik vind dit dus een nogal kortzichtige reactie eerlijk gezegd, dit is dus blijkbaar een van de 3 topics waarin zich mensen begeven die veronderstellen dat hun problemen dus erger zijn dan die van anderen omdat alles ondergeschikt is aan het zwanger zijn of worden? Want zolang dát maar het geval is moet je niet zeuren?
Ik denk dat enig relativeringsvermogen wel op zijn plaats is als ik het zo eens lees.
Nee, sorry, dat kan ik niet begrijpen.
Het was appels met peren vergelijken. Nogmaals, het is vast allemaal niet leuk, maar dan gaan zeggen 'dat dat stukje voor ons iig makkelijker zal zijn' slaat nergens op. Ik zou dolgraag willen dat ik nu kon ruziën met mijn man over wel of niet accepteren van die zwangerschap, want dat zou dan iig betekenen dat ik zwanger ben en dat ik een kindje zou gaan krijgen.quote:Mijn uitleg omtrent mijn zwangerschap heb ik alleen gegeven omdat ik duidelijkheid wilde scheppen in wat ik hier zei, niet om anderen de ogen uit te steken, absoluut niet. Ik lees deze topic uit medeleven en ik was me er niet van bewust dat ik volgens de betreffende personen geen RECHT heb om hier te reageren, ook al is dat vanuit een stukje onwetendheid, omdat dit alleen maar als een knufkroeltopic is bedoeld voor lotgenoten. Ik zou het ook niet in mijn hoofd halen om hier te zeggen dat ik het zo erg vind om dik te zijn etcetera etcetera, maar blijkbaar wordt ik hier afgerekend op dingen die ik wel eens in Z&G heb gezegd, terwijl mijn intentie 100 % goed was, zoals ik al duidelijk probeerde te maken. Dat strijkt MIJ dus tegen de haren in.
Mijn relatie loopt (inmiddels) heel erg goed, ik probeerde alleen maar (nogal onhandig zo te merken aan jullie reacties) aan te geven dat sommige dingen aan de buitenkant wel ideaal kunnen lijken maar dat er ook nog andere problemen kunnen zijn waardoor de mensen die jullie nu zo benijden misschien ook het nodige hebben moeten doorstaan om op dat punt te komen. Appels met peren, oke, daar heb je gelijk in, maar kan het kwaad dan om eens wat verder te kijken dan je eigen beperkte visie op dingen?quote:Op maandag 18 december 2006 10:58 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dan heb je het dus niet goed begrepen. Wij waren niet degenen die zeiden 'wat wij hebben is erger', jij was degene die zij 'wat ik heb is ook erg'.
En dat spreken we ook helemaal niet tegen. Maar het is bijna hetzelfde als tegen iemand die net z'n benen eraf heeft moeten laten halen gaan lopen klagen dat je moeie voeten hebt van het lopen.
Dat jouw relatie niet liep/loopt is heel vervelend, maar dat kan je niet vergelijken met de wens een kindje te krijgen en vooral niet als die mensen al ruim een jaar bezig zijn.
Nu doe je dus precies hetzelfde wat mij wordt verweten, namelijk oordelen over iets wat je niet zelf hebt meegemaakt, puur vanuit je eigen emotie.quote:Het was appels met peren vergelijken. Nogmaals, het is vast allemaal niet leuk, maar dan gaan zeggen 'dat dat stukje voor ons iig makkelijker zal zijn' slaat nergens op. Ik zou dolgraag willen dat ik nu kon ruziën met mijn man over wel of niet accepteren van die zwangerschap, want dat zou dan iig betekenen dat ik zwanger ben en dat ik een kindje zou gaan krijgen.
heb ik ook, maar niet hier uiteraard omdat ik natuurlijk ook wel inzie hoe ontzettend tactloos dat zou zijn. Die posts zijn dus imo ook helemaal niet relevant mbt wat ik hier heb gezegd, ze worden alleen wél aangehaald.quote:En je wordt niet afgerekend op dingen die je in Z&G gezegd hebt, je hebt het nota bene zelf gepost, over hoe rot het allemaal niet was.
Nee, dat snap ik wrs niet, maar daarom lees en reageer ik hier dus ook, omdat ik wél meeleef en me in een ander probeer te verplaatsen.quote:No offence, maar het is gewoon niet handig. En als je dat niet ziet, dan is dat nog maar eens een extra illustratie dat je echt totaal niet snapt wat het is heel graag zwanger te willen worden terwijl het niet lukt. Steeds maar weer mensen zomaar zwanger te zien raken.
Een gesprek ontwikkeld zich gewoon, net als irl, ik heb al aangegeven dat het totaal niet mijn bedoeling was om hier aandacht te lopen vragen voor mijn eigen problematiek an sich.quote:en vond ik in eerste instantie niet vervelend over komen, je gaf gewoon aan dat je er eigenlijk niets van wist, van temperaturen enzo, maar wat mij betreft had je het daarbij moeten laten en niet met je eigen moeilijkheden aan moeten komen omdat die gewoon niets hiermee te maken hebben.
Iig laat ik jullie nu maar verder met rustquote:Maar wmb is het niet zo dat je hier niks te zoeken hebt als je het niet zelf meegemaakt hebt. Hell, dan had ik hier ook jaren niks te zoeken gehad.
In dit geval wel ja.quote:Op maandag 18 december 2006 11:10 schreef Vivi het volgende:
[..]
Mijn relatie loopt (inmiddels) heel erg goed, ik probeerde alleen maar (nogal onhandig zo te merken aan jullie reacties) aan te geven dat sommige dingen aan de buitenkant wel ideaal kunnen lijken maar dat er ook nog andere problemen kunnen zijn waardoor de mensen die jullie nu zo benijden misschien ook het nodige hebben moeten doorstaan om op dat punt te komen. Appels met peren, oke, daar heb je gelijk in, maar kan het kwaad dan om eens wat verder te kijken dan je eigen beperkte visie op dingen?
quote:Dat probeer ik namelijk ook te doen door topics als deze te lezen en me in te leven al heb ik met deze problematiek zelf geen ervaring.
Ik oordeel toch niet? Ik zeg toch dat het vast heel vervelend is?quote:Nu doe je dus precies hetzelfde wat mij wordt verweten, namelijk oordelen over iets wat je niet zelf hebt meegemaakt, puur vanuit je eigen emotie.
Volgens mij doelen wij allemaal op dit stukje uit een van je posts in het vorige streepjes topic:quote:heb ik ook, maar niet hier uiteraard omdat ik natuurlijk ook wel inzie hoe ontzettend tactloos dat zou zijn. Die posts zijn dus imo ook helemaal niet relevant mbt wat ik hier heb gezegd, ze worden alleen wél aangehaald.
Een post die je vast met de beste bedoelingen geplaatst hebt maar echt kant nog wal raakt tov mensen die heel graag zwanger willen raken en waarbij het duidelijk is dat het ook niet 'zomaar' gaat lukken.quote:Op zaterdag 16 december 2006 23:30 schreef Vivi het volgende:
En bij mij ging het zwanger worden dan misschien wel makkelijk en ja, heel erg snel ( zeg maar gerust totaal ongepland), maar ik had weer heel andere problemen..mijn vriend en ik waren pas een maand samen en hij wilde absoluut geen kinderen meer omdat hij al 3 kindjes heeft uit een eerder huwelijk, waarvan er 1 is overleden en hij er 2 door omstandigheden niet kan zien...ik heb dus niet echt de ideale zwangerschap gehad waarvan ik droomde in eerste instantie, en kan er pas sinds kort echt van genieten omdat hij toch voor mij en ons kindje heeft kunnen kiezen, gelukkig.
Ook al is het soms nog best moeilijk op emotioneel vlak en ontbreekt er voor mjijn gevoel een bepaalde betrokkenheid die ik mij wel gewenst had...niet omdat het hem niet interesseert, maar omdat hij bang is zich weer aan een kindje te hechten.
Maar ik heb goede hoop dat het helemaal goed gaat komen.
Dit zijn dan weer dingen die jij niet door hoeft te maken straks omdat vanaf het begin duidelijk is dat jullie kindje door alletwee de ouders heel erg gewenst is, vanaf dag 1 en jouw man zal wrs ook ieder schopje willen meemaken en voelen waar die van mij nog met een bepaalde huivering zit om te emotioneel betrokken te raken.
Nou, prima dan toch. Ik vind dat alleen maar tekenend en daarom je posts mss wel iets minder kwetsend maar meer heel onwetend.quote:Nee, dat snap ik wrs niet, maar daarom lees en reageer ik hier dus ook, omdat ik wél meeleef en me in een ander probeer te verplaatsen.
Maar dat deed je dus wel met die post die ik hierboven aanhaalde.quote:Een gesprek ontwikkeld zich gewoon, net als irl, ik heb al aangegeven dat het totaal niet mijn bedoeling was om hier aandacht te lopen vragen voor mijn eigen problematiek an sich.
Hoeft wmb niet, maar goed, dan spreek ik voor mezelf.quote:Iig laat ik jullie nu maar verder met rust
ja sorry, mij hebben jullie even niet gehoord... heb 2 weken terug een blaasontsteking gekregen... alweer... na een 2 dagen cranberrysap gedronken te hebben is deze helaas niet weggegaan, dus een kuurtje bij de huisarts gehaald voor een week. kreeg in het weekend hoge koorts en flinke buikpijn, misselijk en weet ik al niet wat, vond het wat vreemd, doordat ik een kuur had. ben vorige week maandag weer bij de ha geweest, en die stuurde me door richting ehbo, want ze dacht aan een blindedarmontsteking... gelukkig is dit het niet, na 2 keer een bijna 3 uur daar te zijn geweest... discussie met de dokter gehad... ze hebben bloed en urine getest op een zwangerschap, maar ik weet dat urine nog te vroeg zou zijn, maar bloed weet ik niet... volgens hem was een zwangerschap uitgesloten. maar ik bleef volhouden dat ook het bloed nog te vroeg was.. ik wilde mn menstruatie afwachten voor ik medicijnen of iets meenam... weten jullie hoe dat zit? wanneeer je het in het bloed zou kunnen zien???quote:Op maandag 18 december 2006 09:28 schreef PM-girl het volgende:
Er komen weer wat NOD's aan zie ik, Gwennert hoe is het bij jou?
Ooooh dat is ook niet aardig van onsquote:Op maandag 18 december 2006 11:50 schreef Gwennert het volgende:
ja sorry, mij hebben jullie even niet gehoord...
Is het weggebleven?? Spannend dan zou het ook een innestelbloeding geweest kunnen zijnquote:Op zaterdag 23 december 2006 11:25 schreef LittleMissSunshine het volgende:
[..]
En het is alweer voorbij
Ik heb 1 dagje gebloed, en de dag erna waren er nog wat druppels "oud" bloed zeg maar. En zit me nou geen hoop te geven over die innestelbloeding, ik zit hier met griep op de bank en belachelijk emotioneel te doen over onzinnige dingen, en er schoot net ook opeens door m'n hoofd "misschien voel ik me zo rot en idioot omdat ik zwanger ben", maar daar durf ik helemaal nog niet op te hopen johquote:Op zondag 24 december 2006 18:31 schreef Spekkiemonster het volgende:
Is het weggebleven?? Spannend dan zou het ook een innestelbloeding geweest kunnen zijn
Pfff dat lijkt me enorm irritant!quote:Op zaterdag 23 december 2006 21:43 schreef S-A-I-N-T het volgende:
Word zo langzamerhand grrrr hier.
Moest 10 dec ongesteld worden, ben het nu nog niet. Mijn cyclus van de afgelopen tijd was 6 weken, 6 weken, 4 weken, 4 weken. En nu ga ik nu weer naar de 6 weken dat zou dan morgen zijn.
Ik heb 1 december m'n laatste pil genomen, 6 december toen ongesteld, en als ik meteen weer een regelmatige cyclus van 28 dagen zou hebben, zou de NOD dus 3 januari moeten zijn. En de innesteldag zou dan morgen zijn. Maarja, ik weet dus nog helemaal niet hoe regelmatig ik "loop", als ik een korte cyclus / vroege eisprong heb deze maand zou het eventueel heel misschien mogelijkerwijs een innstelbloeding geweest kunnen zijn, maar ik reken er absoluut niet op. Ik denk eerder dat m'n lichaam de dagelijkse dosis hormonen mist en in opstand komt ofzoquote:Op zondag 24 december 2006 21:10 schreef Brighteyes het volgende:
Wanneer had je je NOD dan LMS?
Je hebt zeker geen test in huis?
Hoe lang ben je al gestopt met de pil?
Je bedoelt de Romed-testen denk ik. Ik gebruik CB-testen, maar heb het laatste 3/4 jaar niets te testen gehad.quote:Op woensdag 27 december 2006 10:12 schreef Brighteyes het volgende:
De eigen merk testen van de apotheek werken ook prima.
Je kan online idd wel goedkoop testen kopen (ben de naam even kwijt) maar die zijn niet even betrouwbaar.
En ja, goedkoop... zolang je er niet elke maand 3 doorheen draait valt het toch ook wel mee?
Romed bedoel je BE... Ik heb hier de Clearblue Digital gebruikt, was toen 19.95 voor drie testen. Van predictor weet ik dat die relatief veel Hcg nodig heeft. Dat was ooit voor iemand vrij verwarrend, die had getest met predictor, clear blue en een huismerk test. De eerste gaf negatief aan en de andere twee positiefquote:Op woensdag 27 december 2006 10:12 schreef Brighteyes het volgende:
De eigen merk testen van de apotheek werken ook prima.
Je kan online idd wel goedkoop testen kopen (ben de naam even kwijt) maar die zijn niet even betrouwbaar.
En ja, goedkoop... zolang je er niet elke maand 3 doorheen draait valt het toch ook wel mee?
Niet bij allemaal hoor, maar bij de CB digital iig wel.quote:Op woensdag 27 december 2006 16:55 schreef LittleMissSunshine het volgende:
Ooooh, zit er 3 testen in zo'n pak? Dat wist ik nietDat scheelt alweer een heel stuk in de prijs
Dat is ook cru!quote:Op donderdag 28 december 2006 14:56 schreef lunastar het volgende:
Ik gebruik ook cleurblue digital.. want heb van romed testen ook al veel slechts gehoord.. een kennis van mij heeft paar dagen geledne ook steeds posi getest en dan weer negatief en test later weer positief... en is de 26ste dan toch ongi geworden... Dus niet echt betrouwbaar vind ik
Ja, die had ik dus ook de eerste (en enige keer) dat ik testte, ik voelde me zo op mijn vingers getikt.quote:Op donderdag 28 december 2006 18:29 schreef Lishe het volgende:
Het nadeel van die clear blu digital vind ik dat er vetgedrukt Niet Zwanger komt te staan, als je dus niet zwanger bent. Op de een of andere manier drukt me dat veel te hard met de neus op de feiten.
Toen ik Cb Digitaal gebruikte, hadden ze dat nog niet... 'zwanger' of 'niet zwanger', toen was het nog gewoon een '+' of een '-'. Dat vind ik toch een stuk prettiger...quote:Op vrijdag 29 december 2006 15:53 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, die had ik dus ook de eerste (en enige keer) dat ik testte, ik voelde me zo op mijn vingers getikt.
Zo van 'jaja, en jij dacht zwanger te zijn'.
Echt niet leuk dus ik heb me ook voor genomen om die niet meer te gebruiken hoe duidelijk ze mss ook zijn.
Freudiaanse typverwarring Arma?quote:Op zaterdag 30 december 2006 11:59 schreef Armageddon het volgende:
-edit-
oeps, foute topic, ik hoor hier niet
Ik snap dan niet helemaal dat, als je relatie blijkbaar zo slecht gaat, je toch bewust bezig bent met een kind te maken, nofi.quote:Op zaterdag 30 december 2006 13:14 schreef Spekkiemonster het volgende:
Hier is nog niks doorgezet. Superspannend deze keer want dit zal de laatste keer zijn voorlopig dat ik meedoe met het topic. Mijn vriend en ik zijn sinds gisteren uit elkaar en het wachten op een 2e streepje zal dus op zich moeten laten wachten ....
Tuurlijk blijf ik regelmatig meejompelen met de andere dames en wens ik iedereen een heel erg gelukkig en vruchtbaar 2007!
(het is de eerste keer dat ik een soort van hoop niet zwanger te zijn en dat is toch wel heel heel vreemd!)
Och Spekkie toch....quote:Op zaterdag 30 december 2006 13:14 schreef Spekkiemonster het volgende:
Hier is nog niks doorgezet. Superspannend deze keer want dit zal de laatste keer zijn voorlopig dat ik meedoe met het topic. Mijn vriend en ik zijn sinds gisteren uit elkaar en het wachten op een 2e streepje zal dus op zich moeten laten wachten ....
Tuurlijk blijf ik regelmatig meejompelen met de andere dames en wens ik iedereen een heel erg gelukkig en vruchtbaar 2007!
(het is de eerste keer dat ik een soort van hoop niet zwanger te zijn en dat is toch wel heel heel vreemd!)
Soms zijn mensen niet eerlijk .... en blijkt je relatie slecht te zijn geweest, ookal weet je dat zelf nog nietquote:Op zaterdag 30 december 2006 13:17 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ik snap dan niet helemaal dat, als je relatie blijkbaar zo slecht gaat, je toch bewust bezig bent met een kind te maken, nofi.
Oke, dat kan natuurlijk ook ja..even niet bij stilgegestaanquote:Op zaterdag 30 december 2006 13:23 schreef Spekkiemonster het volgende:
[..]
Soms zijn mensen niet eerlijk .... en blijkt je relatie slecht te zijn geweest, ookal weet je dat zelf nog niet
Inderdaad dat is wel waar.. komt hard aan... daarom dat ik nu pas test als ik over mijn langste cyclus ben... om die opdoffer te vermijden...quote:Op donderdag 28 december 2006 18:29 schreef Lishe het volgende:
Het nadeel van die clear blu digital vind ik dat er vetgedrukt Niet Zwanger komt te staan, als je dus niet zwanger bent. Op de een of andere manier drukt me dat veel te hard met de neus op de feiten.
Och Spek...Wat vind ik het naar voor je..al komt het voor mij niet helemaal als een verrassing.Ik hoop voor je dat jezelf een beetje vrede met de situatie hebt en dat je positief naar 2007 uitkijkt!!quote:Op zaterdag 30 december 2006 13:14 schreef Spekkiemonster het volgende:
Dat wilde ik net zeggen, je hebt gewoon recht op je eigen verdriet Spekkie, het is toch helemaal normaal om je nu flink klote te voelen?quote:Op zaterdag 30 december 2006 20:58 schreef Leah het volgende:
Zoals al eerder gezegd, je kunt leed niet met leed vergelijken.
Niet waarquote:Op woensdag 3 januari 2007 00:02 schreef Spekkiemonster het volgende:
Verder gaat het klote, want ik ben hier te zwak voor.
Kop opquote:Op woensdag 3 januari 2007 00:02 schreef Spekkiemonster het volgende:
Allemaal gelukkig nieuwjaar!!
ben "gelukkig" ongesteld geworden.
Verder gaat het klote, want ik ben hier te zwak voor. Ik kom er wel maar heb het wel zwaar ja. Bedankt voor julllie lieve woorden en bemoedigingen! Doet me echt goed ...
hestria, jammer van die 2 negatieve testen ....
faja, sterkte!! hopelijk levert de mmm je snel je wondertje op
Sterkte Spekkie! Ik kan me voorstellen dat het flink k*t is nu...maar binnenkort schijnt het zonnetje weer, gezellig op een terrasje met je vriendinnen....en ziet het er een stuk rooskleuriger uit hoorquote:Op woensdag 3 januari 2007 00:02 schreef Spekkiemonster het volgende:
Allemaal gelukkig nieuwjaar!!
ben "gelukkig" ongesteld geworden.
Verder gaat het klote, want ik ben hier te zwak voor. Ik kom er wel maar heb het wel zwaar ja. Bedankt voor julllie lieve woorden en bemoedigingen! Doet me echt goed ...
hestria, jammer van die 2 negatieve testen ....
faja, sterkte!! hopelijk levert de mmm je snel je wondertje op
Hestria mijn zus heeft gisteren ook zo'n rotopmerking gemaakt en zij heeft de wind vanvoren gekregen. Ik heb het 3 jaar moeten aanhoren, ik ben het gewoon beu dat ze niet willen inleven in mijn(onze, jullie) situatie.. is dat nu zo moeilijk. Ik leef zo veel met hun mee en dan krijg ik nog te horen dat ik niet blij voor hun kan zijn....quote:Op dinsdag 2 januari 2007 13:07 schreef hestria het volgende:
zal me ook weer eens melden, nog steeds geen ongi, ondertussen 4 dagen over me NOD heen, 2 negatieve testen, zal wel weer een nieuw record worden. langste tijd niet ongesteld geweest staat nu op 7 weken, dus nog maar 4 dagen te gaan! Verder gaat het allemaal wel aardig, ik baal alleen zo verschikkelijk, ik had me wel ingesteld dat het langer kon gaan duren, maar toch wel binnen het jaar, En nu kwam mijn zusje laast aan dat ze zwanger was, en toen ik wat matig reageerde kreeg ik de wind van voren, en ik moest maar blij zijn voor haar, en niet zo zeuren ik had michelle al. Dat doet me zo'n pijn, Mag ik omdat ik michelle al heb dan niet verdrietig zijn dat het maar niet lukt? Ben ik zo egoistisch?
Oh daar heb ik me dan in vergistquote:Op vrijdag 5 januari 2007 09:04 schreef Bright het volgende:
En over het posten in MMM-topic: dat doe ik eigenlijk nauwelijks. Doordat wij het zien als 'het randje van de MMM' zou overstappen naar het MMM-topic net teveel zijn.
duitsland was heerlijk, lekker gegeten , hoop dingen bekeken , gerelaxt .quote:Op zondag 7 januari 2007 01:06 schreef LittleMissSunshine het volgende:
Hé glossy! Hoe was het in Duitsland?
Op naar ronde 16 alweer, jeetje... En ik ben al ongeduldig dat ronde 1 niet snel genoeg gaat naar m'n zin![]()
Ik gebruik 'Vitaal man' van het Kruidvat. Je moet 2 pillen per dag (2 's ochtends) en per pil zit er o.a. het volgende in:quote:Op vrijdag 5 januari 2007 13:50 schreef TazDevl het volgende:
Moest vanaf de jaarwisseling weer aan de bak. Mijn vrouw heeft er gelukkig na de miskraam en cyste-aan-de-eierstok-operatie weer zin in. De eisprong was afgelopen woensdag. Ik ben zelf lekker grieperig en snot verkouden uit de jaarwisseling gekomen. Toch besloten er voor te gaan... met tegenzin dan wel
De vriendin van mjin schoonpa zit als maar te grappen over tomaten dat die goed zijn voor het zaad.
Daar maar even naar gekeken hoe het zat en hier op uit gekomen:
http://www.cheffen.nl/2006/07/een_vogel_een_vliegtuig_nee_he.php
Zink, Foliumzuur, Vitamine C & Selenium zijn goed dus, euh laat dat nou net in de foliumzuur tabletten van mijn vrouw zitten? Kortom die slik ik sinds kort ook 1x per dag
quote:Op woensdag 10 januari 2007 12:48 schreef Diaan73 het volgende:
Nou hier in ieder geval geen tweede streepje.... ben vandaag ongi geworden. Alsof het nog verbaast![]()
![]()
Wat vervelend, zeg! Echt, het lijkt soms wel alsof de streepjes meer geduld hebben dan wij!quote:Op woensdag 10 januari 2007 12:48 schreef Diaan73 het volgende:
Nou hier in ieder geval geen tweede streepje.... ben vandaag ongi geworden. Alsof het nog verbaast![]()
![]()
quote:Op woensdag 10 januari 2007 13:49 schreef Bright het volgende:
[..]
Wat vervelend, zeg! Echt, het lijkt soms wel alsof de streepjes meer geduld hebben dan wij!
Maar we nemen wraak op ze hoor! Straks dwingen we ze achter elkaar tevoorschijn te komen!!
Hoe is die nu LMS?quote:Op maandag 8 januari 2007 21:29 schreef LittleMissSunshine het volgende:
Ik heb ook van die pillen waarvan je er elke dag 2 moet nemen, vind dat wel irritant. Ik vind het al moeilijk genoeg om 1 pil per dag te onthouden, laat staan 2
Ik zit inmiddels op dag 34 met m'n cyclus, maar ben volgens de laatste test niet zwanger. Beetje opstartproblemen na het stoppen met de pil dus, ik wacht het wel rustig af. Toevallig heb ik nu ergens een sollicitatie lopen die volgens mij wel goed verloopt. Er is niet gevraagd naar kinderplannen en ik vertel ze ook lekker niets, maar ergens voelt het toch wel lullig. Ik wil én de nieuwe baan, én zwanger worden. Ik hoop dat ik beide kan krijgen
Diaan73, balen hoor.quote:Op woensdag 10 januari 2007 19:47 schreef Diaan73 het volgende:
Vanmorgen had ik echt even een "het hoeft voor mij allemaal niet meer en ik wil niet meer elke maand teleurgesteld worden"-bui, maar inmiddels is die bui een beetje overgewaaid en vind ik het wel positief dat ik zonder de hormonen een normale cyclus van 28 dagen heb. Dat had ik zelfs niet met de hormonen. Nou ja we wachten gewoon verder nu.
Jullie zijn lief![]()
![]()
Nog steeds niet ongesteld. Wel heel erg rammelend ondertussenquote:
quote:Op donderdag 11 januari 2007 15:32 schreef Diaan73 het volgende:
De bui is vandaag - gelukkig - alweer helemaal over en we gaan er gewoon weer voor en ja de volhouders zullen winnen en we zullen ze eens wat streepjes piesen hier....![]()
Neen, je weet waar je voorgaat.quote:Op donderdag 11 januari 2007 22:49 schreef LittleMissSunshine het volgende:
[..]
Nog steeds niet ongesteld. Wel heel erg rammelend ondertussenIk heb zelfs nee gezegd tegen die baan omdat het bijna niet te combineren zal zijn met een kind
Ik weet best dat het nog een tijd kan duren voordat we een kindje krijgen, maar ik zou me sowieso niet op m'n plek voelen tussen allerlei mensen die alleen maar voor hun carriere gaan. Ik weet nu al dat ik mijn kinderwens belangrijker vind dan een glanzende carriere, dus ik zou daar toch niet tussen passen. Ik ben gewoon een muts wat dat betreft
![]()
quote:Op vrijdag 12 januari 2007 20:40 schreef Marie79 het volgende:
Jou toch net zo goed niet... Jij verdient net zo hard diehoor
Tja soms denk ik daar even niet bij naquote:Op vrijdag 12 januari 2007 20:54 schreef Marie79 het volgende:
Je hoeft niet te blozen hoor
we gaan zo wel heel hard op weg te sc-en, heb je ook msn? O wacht, ik pm je wel
Ik vroeg me trouwens af, je weet op een gegeven moment dus niet of je nou nog niet ongesteld bent omdat je lijf opnieuw moet "opstarten" na het stoppen met de pil, of omdat je misschien toch stiekem al zwanger bent. Gewoon af en toe voor de zekerheid dus toch maar testen?quote:Op vrijdag 12 januari 2007 08:30 schreef jolene het volgende:
De eerste keer duurde het netjes 35 dagen en nu ben ik ook wachtende..
Het tussen de haakjes is de startdatum zeg maar, dus wanneer je voor het eerst op een NOD wacht. Voor jou zou het (08-2006) of (09-2006) zijn. Ik tel de poging van vorig jaar maar niet mee. Want tussen toen en nu waren we echt definitief gestopt. Maar goed nu mag ik weer van de dokterquote:Op zaterdag 13 januari 2007 13:14 schreef Nijna het volgende:
Ik ben in augustus gestopt met de pil en het is sindsdiens vrij regelmatig geweest. Ik werd meestal net iets eerder ongesteld.
Mijn NOD zal rond 29 januari zijn...
Welkom terug mariposa.
En succes allemaal, hopelijk gauw op naar Z&G!
Wat is dat tussen haakjes? Is dat sinds wanneer? Want dan is dat januari 07.
Dan hou ik het toch op 01-2007. Want we zijn er nu pas voor aan het gaanquote:Op zaterdag 13 januari 2007 14:51 schreef Mariposa het volgende:
[..]
Het tussen de haakjes is de startdatum zeg maar, dus wanneer je voor het eerst op een NOD wacht. Voor jou zou het (08-2006) of (09-2006) zijn. Ik tel de poging van vorig jaar maar niet mee. Want tussen toen en nu waren we echt definitief gestopt. Maar goed nu mag ik weer van de dokter
Fijn dat je regelmaat in je cyclus hebt. Ik hoop dat het deze keer ook weer voor mij zo uitpakt.
quote:Op zaterdag 13 januari 2007 18:35 schreef Brighteyes het volgende:
Mariposa, ik heb je er weer bij gezet. Nijna, jij voor de 29e in het lijstje?
Ze hadden wel gereageerd hier en je hebt iets gemist. Ik heb het even voor je opgezocht:quote:Op zondag 14 januari 2007 17:13 schreef lunastar het volgende:
hoi
Ik was ff het lijstje aan het bekijken en ik vroeg me af hoe het met deze dames gaat??? Ofwel heb ik iets gemist....
12 december S-A-I-N-T
29 december hestria
09 januari Suzzie
14 januari Misslautje84
Want hun Nod is ofwel al voorbij ofwel zoals mislautje vandaag???
Maar ik denk dat ik iets gemist heb.. sorry daarvoor dames![]()
quote:Op zondag 7 januari 2007 10:09 schreef S-A-I-N-T het volgende:
Hier ben ik 1 januari ongesteld geworden na een week of 7 ongeveer. Lekker begin van het nieuwe jaar. Ook al was het pas de tweede maand. ik was daarvoor 2x om de vier weken en nu dus 7 weken bah. Maar goed we klagen niet en gaan gewoon door.
Zitten nu midden in een verhuizing nou ja het slopen en opbouwen wat in max 3 weken klaar MOET zijn. Dus zal er pas weer zijn als we daar zitten.
Iedereen succes en probeer af en toe mee te lezen.
mijn volgende nod is tussen 1 februarie en 14 februari hmm das een rekbaar begrip he bah.
quote:Op maandag 8 januari 2007 21:43 schreef Suzziieee het volgende:
Ik ben inmiddels ongesteld geworden... helaas
Volgende Nod laat ik nog ff weten...
quote:Op dinsdag 2 januari 2007 13:07 schreef hestria het volgende:
zal me ook weer eens melden, nog steeds geen ongi, ondertussen 4 dagen over me NOD heen, 2 negatieve testen, zal wel weer een nieuw record worden. langste tijd niet ongesteld geweest staat nu op 7 weken, dus nog maar 4 dagen te gaan! Verder gaat het allemaal wel aardig, ik baal alleen zo verschikkelijk, ik had me wel ingesteld dat het langer kon gaan duren, maar toch wel binnen het jaar, En nu kwam mijn zusje laast aan dat ze zwanger was, en toen ik wat matig reageerde kreeg ik de wind van voren, en ik moest maar blij zijn voor haar, en niet zo zeuren ik had michelle al. Dat doet me zo'n pijn, Mag ik omdat ik michelle al heb dan niet verdrietig zijn dat het maar niet lukt? Ben ik zo egoistisch?
Spannend , zou wel leuk zijn toch...quote:Op zondag 14 januari 2007 18:34 schreef Misslautje84 het volgende:
Halloo...
Idd ik dacht dat mijn NOD 17 januari was, maar ik kom er net achter dat het vandaag is..
Ik ben dus nog niet ongesteld....Vandaag is de 1ste trouwdag van mij en, dus dat cadeau zou wel mooi zijn.Ik zal
Nou dat is hoopgevend danquote:Op maandag 15 januari 2007 10:47 schreef Brighteyes het volgende:
Enneh, Nijna, het is een beginnerskwaaltje. Gaat alleen niet meer over.
Ow Hestria, wat vreselijk... veel sterkte meid.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 08:13 schreef hestria het volgende:
Nou dames, hier was een streepje, maar is ook al weg, afgelopen maandag heb ik een curretage ondergaan, omdat het niet helemaal weg was. Ik voel me nu leeg, en heb enorm veel last van krampen. Psychisch zit ik even helmaal in de knoop, Gelukkig is manlief wat vaker thuis, en komt oma op michelle passen, zodat ik wat kan bijkomen. Zodra ik een nieuwe NOD weet laat ik het weten.
Oh hestria, wat erg... Logisch natuurlijk dat je het psychisch niet trekt nu, het is ook enorm rot. Fijn dat je steun hebt aan je man en de oma van Michelle.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 08:13 schreef hestria het volgende:
Nou dames, hier was een streepje, maar is ook al weg, afgelopen maandag heb ik een curretage ondergaan, omdat het niet helemaal weg was. Ik voel me nu leeg, en heb enorm veel last van krampen. Psychisch zit ik even helmaal in de knoop, Gelukkig is manlief wat vaker thuis, en komt oma op michelle passen, zodat ik wat kan bijkomen.
Willen jullie snel proberen om weer zwanger te worden, of wil je eerst even rust?quote:Zodra ik een nieuwe NOD weet laat ik het weten.
Raar he Nijna, daar had ik vorig jaar na een cyclus of twee ook last van. Nu valt het nog mee met de kwaaltjes. En als ik wat denk te voelen , zou het ook heel goed een bijwerking van mijn medicijnen zijnquote:Op dinsdag 16 januari 2007 22:26 schreef Nijna het volgende:
Tjonge, ik was gelijk na de pil gewoon ongesteld... Wel handig nu natuurlijk, want ik heb in elk geval enig idee van mn cyclus zonder de pil.
En verder heb ik allemaal pijntjes en dingetjes die ik anders niet heb, maar volgens mijn lief is dat allemaal helemaal psychisch (en dat zou mij ook niks verbazen...). We zullen zien...
Meid dikke knuffel... Hopelijk krijg je veel steun van je omgeving want dat is wat je nu nodig hebt meid...quote:Op dinsdag 16 januari 2007 08:13 schreef hestria het volgende:
Nou dames, hier was een streepje, maar is ook al weg, afgelopen maandag heb ik een curretage ondergaan, omdat het niet helemaal weg was. Ik voel me nu leeg, en heb enorm veel last van krampen. Psychisch zit ik even helmaal in de knoop, Gelukkig is manlief wat vaker thuis, en komt oma op michelle passen, zodat ik wat kan bijkomen. Zodra ik een nieuwe NOD weet laat ik het weten.
Raar... neuh, haha. Alleen ga ik nu gewoon overal een "dit kan een teken zijn" etiketje aan hangenquote:Op woensdag 17 januari 2007 07:31 schreef Mariposa het volgende:
[..]
Raar he Nijna, daar had ik vorig jaar na een cyclus of twee ook last van. Nu valt het nog mee met de kwaaltjes. En als ik wat denk te voelen , zou het ook heel goed een bijwerking van mijn medicijnen zijnDus wat dat betreft probeer ik niet te denken of het hoe of wat, maar als ik weer echt wat voel
![]()
Je klinkt wel wijs ja... of zo klinkt het in elk gevalquote:Op woensdag 17 januari 2007 16:51 schreef Mariposa het volgende:
Ow ik denk dat als we weer een stapje verder zijn, ons geduld meer op de proef gesteld wordt. En zo wordt dat met alle fasen erger sprak zij wijs...
Oh ik zou ongeveer wel elke dag willen testenquote:Op woensdag 17 januari 2007 19:27 schreef Nijna het volgende:
LMS, krijg je dan niet de neiging om toch maar te testen...? Tenminste, dat zou ik hebben geloof ik....
We willen het zo snel mogelijk weer proberen, zijn nu al 19 maanden bezig, en is nu 1x fout gegaan, we blijven gewoon hopen en klussen. Overigens is mijn menstruatie na 22 maanden nog steeds onregelmatig tussen de 2 en de 7 weken. Dus hoop voor jou dat het snel regelmatig is.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 22:04 schreef LittleMissSunshine het volgende:
[..]
Oh hestria, wat erg... Logisch natuurlijk dat je het psychisch niet trekt nu, het is ook enorm rot. Fijn dat je steun hebt aan je man en de oma van Michelle.
[..]
Willen jullie snel proberen om weer zwanger te worden, of wil je eerst even rust?
Ik ben trouwens niet ongesteld geworden, zit op dag 42 nu. En ik mag eigenlijk niet klagen als ik soms lees dat sommige vrouwen pas na 6 maanden weer normaal ongesteld worden, maar ik hoop toch dat het sneller gaat dan dat. Als je eenmaal die knoop hebt doorgehakt wil je toch zo snel mogelijk een kindje...
Ik weet niet eens zeker of ik het wel gemeld had, ik vind vertellen over negatieve testen niet zo interessantquote:Op woensdag 17 januari 2007 20:14 schreef Nijna het volgende:
Ah ok, het was me even ontgaan dat je al getest had.
Het bleef niet bij griep zeg maar... maar goed voor alsnog zitten we nog in de modus geen nieuws is goed nieuwsquote:Op woensdag 17 januari 2007 14:44 schreef Mariposa het volgende:
Antibiotica voor griep
Maar spannend hopelijk kan je snel een foto laten zien met een goed testresultaat. Nog beter is het uiteindelijke resultaat na een kleine 9 maanden laten zien
voorlopig nog een maand of 2 lurkenquote:Op vrijdag 19 januari 2007 20:28 schreef leonieke het volgende:
Plannen amaranta?![]()
Of echt gewoon lurken?![]()
![]()
Haha, ik was al aan het lezen in het andere topic welke datum het precies wasquote:Op vrijdag 19 januari 2007 20:40 schreef amaranta het volgende:
[..]
voorlopig nog een maand of 2 lurken![]()
heb namelijk een of ander vodje waar ik nog in wil passen
dankje....zal wel lukken....quote:Op vrijdag 19 januari 2007 20:41 schreef leonieke het volgende:
[..]
Haha, ik was al aan het lezen in het andere topic welke datum het precies was![]()
Maar super!
Veel lurk- (en misschien wel oefen) plezier
Zoals hier dus een beetje, ook al waren we wel altijd van plan om te trouwen.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 10:53 schreef Brighteyes het volgende:
* Brighteyes is wel getrouwd.
We gingen een huis kopen en bedachten dat we net zo goed even konden gaan trouwen ipv een samelevingscontract. En met het oog op evt. toekomstige kinderen was het ook wel handig.
Oh, en we vonden en vinden elkaar natuurlijk ook heel erg lief!![]()
quote:Op zaterdag 20 januari 2007 10:52 schreef Diaan73 het volgende:
* woont nu samen, maar gaat in mei trouwen![]()
Gewoon omdat we het leuk vinden en graag willen.
Ja precies.. wat je moet betalen voor een samenlevingscontract is van den zotte vind ik...quote:Op zaterdag 20 januari 2007 10:53 schreef Brighteyes het volgende:
We gingen een huis kopen en bedachten dat we net zo goed even konden gaan trouwen ipv een samelevingscontract. En met het oog op evt. toekomstige kinderen was het ook wel handig.
Ja,ja ik ben me d'r eentjequote:Op zaterdag 20 januari 2007 10:58 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
![]()
![]()
en dat is dan mijn toekomstige man.....
![]()
o dat toch welquote:Op zaterdag 20 januari 2007 10:53 schreef Brighteyes het volgende:
![]()
Dat speelde hier ook mee. Het huis kopen was toen nog niet direct in zicht, maar we woonden samen en zaten te denken over zo'n samenlevingscontract. Toen toch maar getrouwdquote:Op zaterdag 20 januari 2007 10:53 schreef Brighteyes het volgende:
We gingen een huis kopen en bedachten dat we net zo goed even konden gaan trouwen ipv een samelevingscontract.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |