Jose wat spannendquote:Op woensdag 13 december 2006 16:53 schreef Jose81 het volgende:
He, balen Glossy! Maar wel mooi dat je zo'n meedenkende huisarts hebt!! Ik hoop dat je snel van je blaasintsteking af bent....!!![]()
Aaah, Diaan.. balen, zeg...!! Sterkte.![]()
Wat kl*te Misslautje!!Stom, stom, stom! Ik hoopte voor je dat het echt nu al raak zou zijn.. maar als je die verschijnselen houdt, zou ik het toch nog maar even afwachten. Het schijnt dat het soms heel lang kan duren voordat je genoeg HCG in je bloed hebt, waar zo'n test op reageert..!!
![]()
Hier nog steeds niet ongi, ook nog geen spoor ervan...! Mijn temperatuur blijft hoog... vanaf vrijdag was 'ie: 36.8 - 36.8 - 36.9 - 36.8 - 36.7 - 36.9. Normaal dus maximaal 36.6... dus hij 's nog steeds aan de hoge kant. Het blijft hier dus spannend....!! Ik wacht nog lekker een tijdje af, heb geen haast om te testen... Eerst maar rustig afwachten, voordat ik teveel ga hopen dat het raak is.![]()
Ik zit inmiddels al op dag 31... de afgelopen 4 maanden duurde de cyclus 26-26-27-28 dagen...![]()

Dank je wel!!quote:Op woensdag 13 december 2006 18:57 schreef Beaker het volgende:
[..]
Jose wat spannend![]()
Ik had overigens ook nergens last van op het moment van zwanger zijn! ( geen zere borsten etc.)
Heel veel succes! Ik duim hoor!!![]()

Ja maar meis, ik bedoel het absoluut niet vervelend hoor, maar ik heb je posts een beetje gevolgd, en het viel me op dat je zo ontzettend veel "ophing" aan die cijfertjes achter de komma bij het temperaturen...terwijl het echt om verschillen van (bijna) niets ging..toch?quote:Op vrijdag 15 december 2006 23:14 schreef Jose81 het volgende:
Dank jullie wel allemaal...! Doet me goed...![]()
Zoals verwacht is de menstruatie nu inderdaad doorgebroken, dus dat is weer "genieten"... ggrrr...![]()
Voorlopig geloof ik er niet meer in... heb het gevoel dat we een heeele lange weg moeten gaan of dat het zelfs helemaal niet goed gaat komen. Wat kan je lichaam je teleurstellen. Bah!![]()

Nou, niet teveel, ik kan me heel goed voorstellen dat je alleen máár bezig bent met zwanger worden als je zo graag een kindje wil...quote:Op zaterdag 16 december 2006 11:45 schreef _evenstar_ het volgende:
Nu is dat totaal niet zo bedoeld van jou kant, maar dit soort opmerkingen kunnen volgens mij best kwetsend zijn, want het is verkapt: je bent er teveel mee bezig![]()

ik snap je wel hoor , en ben communicatoef een kluns in uitdrukkenquote:Op zaterdag 16 december 2006 11:52 schreef Vivi het volgende:
[..]
Nou, niet teveel, ik kan me heel goed voorstellen dat je alleen máár bezig bent met zwanger worden als je zo graag een kindje wil...het zou hetzelfde zijn als dat mensen tegen mij zouden zeggen: "je bent teveel bezig met je zwangerschap"..ja logisch toch? Dat is het belangrijkste wat er nu in mijn leven gebeurt, en voor anderen is dat dus die kinderwens, dat begrijp ik heel erg goed. Tis meer dat ik bij het lezen van zoiets denk "probeer er een beetje ene bepaalde nuchterheid in te houden, want je maakt het jezelf anders nóg moeilijker".
Maar misschien is dat idd wel onbegonnen werk, daar kan ik ook niet over oordelen vanuit jullie positie.
Misschiwen druk ik me ook niet goed uit, ik vind het moeilijk om duidelijk te maken wat ik precies bedoel, ook omdat ik absoluut niemand tegen de schenen wil schoppen. Maar ik denk dat er wel een verschil is tussen heel erg met iets bezig zijn, of obsessioneel met iets bezig zijn.

Dat is ook ontzettend lastig, en ik praat er natuurlijk over als buitenstaander die zoiets, eigenlijk met verbazing, leest vanuit mijn eigen, geheel andere, referentiekader, en dus dat gevoel erbij krijgt.quote:Op zaterdag 16 december 2006 11:54 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
ik snap je wel hoor , en ben communicatoef een kluns in uitdrukkenmaar het gevaar in dit soort is je praat over een ander mans gevoel, en wie bepaald die grens wanneer iets obsessief of niet is. dat maakt het zo lastig.

Deze keer vatte ik hem iig niet zo op. Meer iets van 'dat kan je ook echt niet weten als je niet maand in maand uit aan het proberen bent, iedereen overal om je heen maar 'zomaar' zwanger raakt' etc. etc. etc.quote:Op zaterdag 16 december 2006 11:45 schreef _evenstar_ het volgende:
Nu is dat totaal niet zo bedoeld van jou kant, maar dit soort opmerkingen kunnen volgens mij best kwetsend zijn, want het is verkapt: je bent er teveel mee bezig![]()

Ja, maar daar temperatuur je dus voor. Als je normaal altijd op de 36,7 zit en je gaat in de 2e helft van je cyclus naar 36,9-37,0 dan is dat precies genoeg verhoging die bij een zwangerschap zou passen. Het klinkt als heel weinig maar het is ook niet zo dat je gelijk koortsig rond loopt als je zwanger bent toch?quote:Op zaterdag 16 december 2006 11:52 schreef Vivi het volgende:
Misschien druk ik me ook niet goed uit, ik vind het moeilijk om duidelijk te maken wat ik precies bedoel, ook omdat ik absoluut niemand tegen de schenen wil schoppen.
Maar ik denk dat er wel een verschil is tussen heel erg met iets bezig zijn, of obsessioneel met iets bezig zijn.
En dat laatste gevoel kreeg ik een beetje bij die posts over die temperatuurverschillen...die zo minimaal waren, dat ik me gewoon niet kon voorstellen dat er zoveel aan werd opgehangen.

men tempt ook om te weten wanneer je je eisprong hebt,door dat je temp omhoog gaat weet je wanneer je je eisprong hebt gehad, is wel erg makkelijk om te weten voor al voor de damens die vrij ongeregeld menstrueren.quote:Op zaterdag 16 december 2006 13:49 schreef Vivi het volgende:
Oke, dat wist ik idd niet, het kwam erg triviaal op me over, die temperatuurverschillen van 0,1 of 0,2..ik houd mijn mond wel weer
En mijn eigen ervaring is dat als je echt zwanger bent je het gewoon weet..zonder temperaturen, zonder van alles..tegen alle redelijkheid in...zonder jezelf van het positieve te moeten "overtuigen" omdat je nu eenmaal de goede temperatuur hebt of wat dan ook, het is een onberedeneerbaar weten...maar goed, dat is mijn persoonlijke ervaring, dat ga jij ook nog een keer meemaken BE![]()

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |