abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44357887
We gaan zeker samen wachten !!

We zitten zeker gelijk, ik heb geteld vanaf dag 28, waarin normaal mijn ongi zou komen.
Ik durf niet zo goed te testen....voor mijn gevoel is het namelijk niet raak. Ik ga gewoon zaterdag weer testen..en dan zie ik het wel.

Maar jij zegt dat je nog niet gaat testen, wanneer zou je dat wel willen doen dan ??
Pluk de dag voordat je in een vaas eindigt !
pi_44358981
Wanneer ik ga testen... hmm... weet ik nog niet zo goed. Misschien dit weekend, maar misschien pas na 40 dagen (want zolang is mijn langste cyclus geweest)... dat zou over 10 dagen zijn...Ga jij dit weekend weer testen of eerder (of later)???

Misschien ben ik tegen die tijd wel gewoon ongi en hoef ik niet eens meer te testen...

Ik had net trouwens een wandelingetje gemaakt van een half uur en dacht dus dat ik ongi was geworden... dus ik met lood in m'n schoenen naar de wc toen ik thuis kwam.. maar gelukkig was er niks te zien!!!

Tja, en dat het gevoel hebt dat je niet zwanger bent... het KAN natuurlijk wel!! Ben je regelmatig ongesteld?
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_44361418
Ik ben net gestopt met de pil, september, en nu net 2x op tijd geweest dus eht zegt eigelijk niets..
Ben zo kort gestopt dus ja, ik weet dat het ook iets anders dat zwangerschap kan zijn maar ook van het stoppen met de pil ofzo.

We shell See !
pi_44361966
Ja, oke, het kan ook wat anders zijn... maar je kunt natuurlijk ook zwanger zijn! Geen gevoelige borsten/tepels bijvoorbeeld of last van misselijkheid?

Tuurlijk kan het ook zijn dat je wel zwanger bent, maar gewoon (nog) nergens last van hebt! Ik hoop het voor je.

We wachten gewoon gezellig samen af!
  woensdag 13 december 2006 @ 14:38:29 #255
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_44392099
vanmorgen bij de huis arts geweest , had kramp bij plassen en vanmorgen leek me urine wel rode limonade , niet goed dus en ja hoor wat ik al dacht een blaas ontsteking.
dus ik zit gezellig aan een kuurtje.
ze vroeg gelijk hoe het er verder voor stond met kindertjes, omdat ze weggaat bij de praktijk van wege een andere baan ging ze al vast een verwijsje schrijven voor de gyn als we dat wel nodig zouden hebben eind januari , ze zei al dan hoef je niet weer het hele verhaal aan een andere arts te vertellen, kan de brief volgende week ophalen dan hebben we die alvast in huis.
pi_44392739
Glossy, ook nog eens blaasontstekking, daar wordt je niet wijzer van.

Vandaag maar weer een test gedaan...wilde toch niet afwachten. En deze is negatief..dus tja..niet zwanger en maar wachten op mijn ongi... Voor mijn gevoel niet z'n hele groote teleurstelling..maar toch..blijft jammer....Klachten zijn wel vaag, rugpijn, hoge tempratuur en ontzettend moe..

Jose..jij al ongi ?? Of kunnen we voor jouw ook al geen jompelen ??
  woensdag 13 december 2006 @ 15:03:50 #257
35189 Troel
scherp en bot
pi_44392968
Dames, hebben jullie nou al over zo'n staafje gepiest??
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 13 december 2006 @ 15:36:55 #258
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_44394095
Ik ben vandaag ongi geworden, niet geheel onverwacht... volgende NOD hoeft er niet in... ik ben er even wat "minder" mee bezig, in ieder geval minder hier.

Ik wens al de anderen toch nog heel veel succes en José hopelijk is het nu raak!
Make love, not war ☮
pi_44396992
He, balen Glossy! Maar wel mooi dat je zo'n meedenkende huisarts hebt!! Ik hoop dat je snel van je blaasintsteking af bent....!!

Aaah, Diaan.. balen, zeg...!! Sterkte.

Wat kl*te Misslautje!! Stom, stom, stom! Ik hoopte voor je dat het echt nu al raak zou zijn.. maar als je die verschijnselen houdt, zou ik het toch nog maar even afwachten. Het schijnt dat het soms heel lang kan duren voordat je genoeg HCG in je bloed hebt, waar zo'n test op reageert..!!

Hier nog steeds niet ongi, ook nog geen spoor ervan...! Mijn temperatuur blijft hoog... vanaf vrijdag was 'ie: 36.8 - 36.8 - 36.9 - 36.8 - 36.7 - 36.9. Normaal dus maximaal 36.6... dus hij 's nog steeds aan de hoge kant. Het blijft hier dus spannend....!! Ik wacht nog lekker een tijdje af, heb geen haast om te testen... Eerst maar rustig afwachten, voordat ik teveel ga hopen dat het raak is.

Ik zit inmiddels al op dag 31... de afgelopen 4 maanden duurde de cyclus 26-26-27-28 dagen...
pi_44400800
quote:
Op woensdag 13 december 2006 16:53 schreef Jose81 het volgende:
He, balen Glossy! Maar wel mooi dat je zo'n meedenkende huisarts hebt!! Ik hoop dat je snel van je blaasintsteking af bent....!!

Aaah, Diaan.. balen, zeg...!! Sterkte.

Wat kl*te Misslautje!! Stom, stom, stom! Ik hoopte voor je dat het echt nu al raak zou zijn.. maar als je die verschijnselen houdt, zou ik het toch nog maar even afwachten. Het schijnt dat het soms heel lang kan duren voordat je genoeg HCG in je bloed hebt, waar zo'n test op reageert..!!

Hier nog steeds niet ongi, ook nog geen spoor ervan...! Mijn temperatuur blijft hoog... vanaf vrijdag was 'ie: 36.8 - 36.8 - 36.9 - 36.8 - 36.7 - 36.9. Normaal dus maximaal 36.6... dus hij 's nog steeds aan de hoge kant. Het blijft hier dus spannend....!! Ik wacht nog lekker een tijdje af, heb geen haast om te testen... Eerst maar rustig afwachten, voordat ik teveel ga hopen dat het raak is.

Ik zit inmiddels al op dag 31... de afgelopen 4 maanden duurde de cyclus 26-26-27-28 dagen...
Jose wat spannend
Ik had overigens ook nergens last van op het moment van zwanger zijn! ( geen zere borsten etc.)

Heel veel succes! Ik duim hoor!!
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_44402472
quote:
Op woensdag 13 december 2006 18:57 schreef Beaker het volgende:

[..]

Jose wat spannend
Ik had overigens ook nergens last van op het moment van zwanger zijn! ( geen zere borsten etc.)

Heel veel succes! Ik duim hoor!!
Dank je wel!!

Inmiddels is dag 31 alweer bijna om... en nog steeds niks te melden... Maar ik houd er nog steeds rekening mee dat dat kan veranderen... (hoewel dat wel steeds moeilijk wordt...)...
  woensdag 13 december 2006 @ 22:21:04 #262
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_44408669
Mislautje spijtig van de negatieve test, maar zoasl josé zegt.. gewoon ff afwachten meid^O^

José ook nog steeds geen ongi's ik blijf ook voor jouw duimen meid

Diaan meid, wat spijtig van de ongi's... misschien wel verwahct, maar is toch altijd neit leuk hé.. dikke knuffel meid

Hoe gaat het met de andere???

ik duim alvast superhard voor iedereen

groetjes

lunastar
pi_44417077
Mhmm..ook nog steeds geen ongi te melden....Zou wel prettig zijn als het toch niet raak is ik gewoon ongi ga worden...Ik ben nu ehmmm 28 + 7 dagen = 35 dagen...duurt wel lang.

Jose..ook bij jouw nog niets te melden ?? Spannend !!!
pi_44417257
Jose,meid,wat maak je het spannend Hopenlijk snel een mooi plus of streep voor jou,veel sterkte

Greotjes,Minoes
  donderdag 14 december 2006 @ 15:15:53 #265
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_44426776
Diaan en Misslautje, jammer zeg (jammer dekt helaas niet altijd de lading in dit topic...)

En José, het is wel spannend! Houd je het nog vol zonder te testen??
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_44442281
volgens mij gaat het hier niks worden. Had net een beetje roze op mijn wcpapier na ontlasting... (sorry voor de details). Dit hoeft nog niet alles te zeggen, maar het zal dus wel doorzetten vrees is... dus ALS dat zo is toch op naar de MMM...

Was wel even een flinke tegenvaller net....
  vrijdag 15 december 2006 @ 08:36:51 #267
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_44447513
En Jose hoe is het nu? Hopelijk heeft het niet doorgezet....
Make love, not war ☮
  vrijdag 15 december 2006 @ 09:07:54 #268
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44447878
Shit Jose, ik hoop dat het niet doorgezet heeft...
pi_44448632
Jose, hoop dat het niet heeft doorgezet !
  vrijdag 15 december 2006 @ 10:38:13 #270
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_44449839
Het is hier wel spannend zeg!

Hier nog niets te bekennen maar ga er maar van uit dat het niets is. Heb een vreselijke 2 weken achter de rug en denk dat het door de stress allemaal ff niet doorzet.
Opa ziekenhuis in, opa is helaas overleden (mijn opa), Mara ziek, overgeven en diaree daar overheen fijn een acuute oorontsteking, crematie, ons konijn overleden, ik ziek, ellende op het werk. Hmm geloof dat dat het wel was. En ga door de stress maar denken dat het later is.
Heb verder ook alle klachten hoor pijnlijke borsten, zere onderrug, geirriteerd, boos en verdrietig en vooral erg weinig kunnen hebben en snauwen. Dus jaja waarschijnlijk krijg ik onder de kerstboom straks een doosje tampons. bah.

Ik wens alle andere een mooie dikke vette plus onder de kerstboom.
pi_44452129
Het heeft nog niet helemaal doorgezet, maar dit gaat ongetwijfeld komen... Heb net een flinke jankbui gehad en heb de huisarts gebeld om onze verwijsbrieven in orde te maken... volgende week kunnen we het op komen halen...

Ik had zo'n goeie hoop...

Hoe is het met jou MissLautje?
  vrijdag 15 december 2006 @ 12:01:44 #272
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44452268
He shit Jose...
  vrijdag 15 december 2006 @ 13:00:12 #273
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_44453986
He verdorie Jose..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_44455656
Shit Jose, wat balen!!

Sterkte!!
Zoals ma kamper piet zegt:
~~ * * eeN DaG NieT LEVEN ~~ IS DaG NieT LacHT TOCHT ? * * ~~
  vrijdag 15 december 2006 @ 14:14:39 #275
55928 Suzziieee
Don't fear the reaper!
pi_44456637
Jee Jose.....K*T weer......sterkte!!
  vrijdag 15 december 2006 @ 15:45:14 #276
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_44459380
José, jammer, het leek zo hoopvol...
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_44464499
Jose shit
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_44471979
Dank jullie wel allemaal...! Doet me goed...

Zoals verwacht is de menstruatie nu inderdaad doorgebroken, dus dat is weer "genieten"... ggrrr...

Voorlopig geloof ik er niet meer in... heb het gevoel dat we een heeele lange weg moeten gaan of dat het zelfs helemaal niet goed gaat komen. Wat kan je lichaam je teleurstellen. Bah!
  zaterdag 16 december 2006 @ 11:09:47 #279
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_44478041
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 23:14 schreef Jose81 het volgende:
Dank jullie wel allemaal...! Doet me goed...

Zoals verwacht is de menstruatie nu inderdaad doorgebroken, dus dat is weer "genieten"... ggrrr...

Voorlopig geloof ik er niet meer in... heb het gevoel dat we een heeele lange weg moeten gaan of dat het zelfs helemaal niet goed gaat komen. Wat kan je lichaam je teleurstellen. Bah!
Ja maar meis, ik bedoel het absoluut niet vervelend hoor, maar ik heb je posts een beetje gevolgd, en het viel me op dat je zo ontzettend veel "ophing" aan die cijfertjes achter de komma bij het temperaturen...terwijl het echt om verschillen van (bijna) niets ging..toch?

Dan loop je toch ook een beetje in je eigen val, qua teleurstelling?

Nogmaals, ik bedoel het absoluut niet vervelend hoor, en wrs heb ik ook makkelijk praten, maar dat begrijp ik gewoon niet helemaal
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zaterdag 16 december 2006 @ 11:14:07 #280
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44478089
Nofi, maar ik denk idd dat je het niet snapt Viev.
Als je al zo lang wacht vraag je je bij alles wat je voelt af of het iets kan zijn.
En dat is niet uit te leggen, dat weet je pas als je daar zelf mee bezig bent. Althans, ik had voorheen ook wel eens zoiets van 'nounou meiden, mss moet je toch proberen jezelf iets meer...' Niet dus.

En zeker als je temp dan ineens zo lang zoveel hoger is dan je gewend bent, en dat is wat bij iedere zwangerschap ook zo is, dan kan ik het me wel voorstellen hoor.
Been there, done that. Bruinverlies 2 dagen lang maar toch nog een hoge temperatuur. Dan is het zo moeilik geloven dat je toch echt ongesteld gaat worden, je wil zo graag nog even vasthouden aan het idee dat je mss toch stiekem toch wel zwanger zou zijn.

Uiteraard verschilt dat wel van persoon tot persoon, maar de eerste paar maanden haal je je schouders nog op, maar naar mate het langer duurt wordt het toch lastiger om er luchtig mee om te gaan.

Die 'eigen val' is nou juist een van de meest valse dingen van het geheel. Je weet dat je mss jezelf wel gek aan het maken bent, en toch kan je het niet loslaten, niet meer rationaliseren. Totdat je dan echt ongesteld bent, en dan denkt 'what was I thinking'.
Ik heb me zelfs wel eens heel erg voor lul voelen staan tov mezelf. Dat je jezelf zo gek kan maken zeg maar.
  zaterdag 16 december 2006 @ 11:32:54 #281
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44478379
Daarbij zoverre ik wist moets jose temperaturen en als je opzoekt hoe een tempcurve werkt is het niet verwonderlijk dat wanneer je temp dan hoger als normaal is, je menstruatie uitblijft je meer en meer hoop gaat krijgen.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zaterdag 16 december 2006 @ 11:40:45 #282
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_44478497
Ja snap ik, ik kan me ook heel goed voorstellen dat je je aan alles wat enigzins hoopgevend lijkt of kan zijn, vastklampt, ik zeg het alleen omdat ik me dus voorstel dat je het zo veel moeilijker maakt voor jezelf toch? Maar goed, ik heb idd makkelijk praten.
Ik heb die hele fase, of zelfs uberhaupt een besliisingsfase ("gaan we het proberen of niet") nooit (hoeven) doorlopen.

En je staat natuurlijk absoluut niet voor lul, dat bedoel ik helemaal niet, ik kan me alleen heel goed voorstellen dat het rottig is en dat het makkelijk gezegd is om er niet zo mee bezig te moeten zijn op die manier omdat je het daarmee m.i. misschien juist wel moeilijker maakt.
Hetgene wat er in mij bij het lezen van zoiets opkomt is "meisje, wat loop je jezelf gek te maken, doe even rustig want anders is de klap straks zo veel harder". Ik vind het gewoon moeilijk voor te stellen dat mensen zo veel verbinden aan een paar micro-graden, of hoe noem je dat , verschil in temperatuur

Er is natuurlijk niks mis mee om ergens helemaal voor te gaan en dan wordt het ook idd bijna een "project"

Ik gun het jou ook zo BE! Maar dat komt vast wel goed
  zaterdag 16 december 2006 @ 11:45:16 #283
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44478573
Nu is dat totaal niet zo bedoeld van jou kant, maar dit soort opmerkingen kunnen volgens mij best kwetsend zijn, want het is verkapt: je bent er teveel mee bezig
  zaterdag 16 december 2006 @ 11:52:11 #284
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_44478689
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 11:45 schreef _evenstar_ het volgende:
Nu is dat totaal niet zo bedoeld van jou kant, maar dit soort opmerkingen kunnen volgens mij best kwetsend zijn, want het is verkapt: je bent er teveel mee bezig
Nou, niet teveel, ik kan me heel goed voorstellen dat je alleen máár bezig bent met zwanger worden als je zo graag een kindje wil...

Het zou hetzelfde zijn als dat mensen tegen mij zouden zeggen: "je bent teveel bezig met je zwangerschap"..

Ja logisch toch?
Dat is het belangrijkste wat er nu in mijn leven gebeurt, en voor anderen is dat dus die kinderwens, dat begrijp ik heel erg goed.

'Tis meer dat ik bij het lezen van zoiets denk "probeer er een beetje een bepaalde nuchterheid in te houden, want je maakt het jezelf anders nóg moeilijker".

Maar misschien is dat idd wel onbegonnen werk, daar kan ik ook niet over oordelen vanuit jullie positie.

Misschien druk ik me ook niet goed uit, ik vind het moeilijk om duidelijk te maken wat ik precies bedoel, ook omdat ik absoluut niemand tegen de schenen wil schoppen.
Maar ik denk dat er wel een verschil is tussen heel erg met iets bezig zijn, of obsessioneel met iets bezig zijn.

En dat laatste gevoel kreeg ik een beetje bij die posts over die temperatuurverschillen...die zo minimaal waren, dat ik me gewoon niet kon voorstellen dat er zoveel aan werd opgehangen.
  zaterdag 16 december 2006 @ 11:54:29 #285
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44478739
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 11:52 schreef Vivi het volgende:

[..]

Nou, niet teveel, ik kan me heel goed voorstellen dat je alleen máár bezig bent met zwanger worden als je zo graag een kindje wil...het zou hetzelfde zijn als dat mensen tegen mij zouden zeggen: "je bent teveel bezig met je zwangerschap"..ja logisch toch? Dat is het belangrijkste wat er nu in mijn leven gebeurt, en voor anderen is dat dus die kinderwens, dat begrijp ik heel erg goed. Tis meer dat ik bij het lezen van zoiets denk "probeer er een beetje ene bepaalde nuchterheid in te houden, want je maakt het jezelf anders nóg moeilijker".

Maar misschien is dat idd wel onbegonnen werk, daar kan ik ook niet over oordelen vanuit jullie positie.

Misschiwen druk ik me ook niet goed uit, ik vind het moeilijk om duidelijk te maken wat ik precies bedoel, ook omdat ik absoluut niemand tegen de schenen wil schoppen. Maar ik denk dat er wel een verschil is tussen heel erg met iets bezig zijn, of obsessioneel met iets bezig zijn.
ik snap je wel hoor , en ben communicatoef een kluns in uitdrukken maar het gevaar in dit soort is je praat over een ander mans gevoel, en wie bepaald die grens wanneer iets obsessief of niet is. dat maakt het zo lastig.
  zaterdag 16 december 2006 @ 11:57:47 #286
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_44478814
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 11:54 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

ik snap je wel hoor , en ben communicatoef een kluns in uitdrukken maar het gevaar in dit soort is je praat over een ander mans gevoel, en wie bepaald die grens wanneer iets obsessief of niet is. dat maakt het zo lastig.
Dat is ook ontzettend lastig, en ik praat er natuurlijk over als buitenstaander die zoiets, eigenlijk met verbazing, leest vanuit mijn eigen, geheel andere, referentiekader, en dus dat gevoel erbij krijgt.

Waarmee ik niet wil zeggen dat ik dat gevoel niet zou kunnen begrijpen hoor, ik heb dan misschien niet dit soort problemen gehad gelukkig, maar heb ook mijn nodige geobsedeerde momenten gekend
  zaterdag 16 december 2006 @ 13:21:45 #287
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44480270
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 11:45 schreef _evenstar_ het volgende:
Deze keer vatte ik hem iig niet zo op. Meer iets van 'dat kan je ook echt niet weten als je niet maand in maand uit aan het proberen bent, iedereen overal om je heen maar 'zomaar' zwanger raakt' etc. etc. etc.
  zaterdag 16 december 2006 @ 13:24:07 #288
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44480329
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 11:52 schreef Vivi het volgende:
Misschien druk ik me ook niet goed uit, ik vind het moeilijk om duidelijk te maken wat ik precies bedoel, ook omdat ik absoluut niemand tegen de schenen wil schoppen.
Maar ik denk dat er wel een verschil is tussen heel erg met iets bezig zijn, of obsessioneel met iets bezig zijn.

En dat laatste gevoel kreeg ik een beetje bij die posts over die temperatuurverschillen...die zo minimaal waren, dat ik me gewoon niet kon voorstellen dat er zoveel aan werd opgehangen.
Ja, maar daar temperatuur je dus voor. Als je normaal altijd op de 36,7 zit en je gaat in de 2e helft van je cyclus naar 36,9-37,0 dan is dat precies genoeg verhoging die bij een zwangerschap zou passen. Het klinkt als heel weinig maar het is ook niet zo dat je gelijk koortsig rond loopt als je zwanger bent toch?
  zaterdag 16 december 2006 @ 13:49:20 #289
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_44481019
Oke, dat wist ik idd niet, het kwam erg triviaal op me over, die temperatuurverschillen van 0,1 of 0,2..ik houd mijn mond wel weer

En mijn eigen ervaring is dat als je echt zwanger bent je het gewoon weet..zonder temperaturen, zonder van alles..tegen alle redelijkheid in...zonder jezelf van het positieve te moeten "overtuigen" omdat je nu eenmaal de goede temperatuur hebt of wat dan ook, het is een onberedeneerbaar weten...maar goed, dat is mijn persoonlijke ervaring, dat ga jij ook nog een keer meemaken BE
  zaterdag 16 december 2006 @ 14:07:32 #290
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_44481470
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 13:49 schreef Vivi het volgende:
Oke, dat wist ik idd niet, het kwam erg triviaal op me over, die temperatuurverschillen van 0,1 of 0,2..ik houd mijn mond wel weer

En mijn eigen ervaring is dat als je echt zwanger bent je het gewoon weet..zonder temperaturen, zonder van alles..tegen alle redelijkheid in...zonder jezelf van het positieve te moeten "overtuigen" omdat je nu eenmaal de goede temperatuur hebt of wat dan ook, het is een onberedeneerbaar weten...maar goed, dat is mijn persoonlijke ervaring, dat ga jij ook nog een keer meemaken BE
men tempt ook om te weten wanneer je je eisprong hebt,door dat je temp omhoog gaat weet je wanneer je je eisprong hebt gehad, is wel erg makkelijk om te weten voor al voor de damens die vrij ongeregeld menstrueren.
  zaterdag 16 december 2006 @ 14:26:41 #291
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44481893
Ja precies, dat ook idd, dat vergat ik te zeggen. Die kleine verhoging heb je sowieso na de eisprong en als je zwanger blijft blijft die hoog, anders zakt het weer.

En ja, het zal best zo zijn dat je het idd weet, dat je dat gewoon voelt. Weet je hoevaak ik dat al wist...
  zaterdag 16 december 2006 @ 15:18:24 #292
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_44482958
Oh, maar hier ben ik om het tegendeel te verkondigen. Ik was ervan overtuigd niet zwanger te zijn en er wel erg op gefixeerd en ik was het wèl. Dat kan ook. Feitelijk heb ik het nooit kunnen geloven totdat ze er waren, maar da's weer wat anders.
En ik gun het alle meiden in dit topic ontzettend!!
pi_44484870
@ Vivi: Oke, wacht even. Nu voel ik me best een beetje aangevallen. Ik zal proberen mijn situatie aan je uit te leggen: Inmiddels zijn we een jaar bezig om zwanger te worden en ik heb NOOIT veel hoop gehad, -geen enkele maand- dat het weleens raak zou kunnen zijn. Dat temperaturen werd mij aangeraden door de huisarts, zodat ik dit niet hoef te doen zodra ik bij de gyn zou komen. Dan zou ik het namelijk dan pas 3 maanden bij moeten houden en die tijd heb ik nu 'gewonnen' zeg maar.

Vanaf augustus ben ik aan het temperaturen en geen enkele keer was mijn temp zo hoog als afgelopen maand. Inmiddels hebben we het "fijne" bericht gekregen dat er slechts een kleine kans is op een spontane zwangerschap. Manlief moet naar de uroloog en ik moet naar de gynaecoloog. Hier zitten we absoluut niet op te wachten, en wees eerlijk "wie wel?!". Dit wil niemand! Je grootste wens is gewoon -hup- snel zwanger en genieten van je eigen kleintje. Helaas is dit voor 1 op de 10 paren ofzo niet weggelegd.

Om terug te komen op mijn temperatuur: zoals ik al zei, temperatuur ik dus al sinds augustus. En nog nooit was mijn temperatuur zo hoog als afgelopen anderhalve week -en dat nog wel tegen het einde van mijn cyclus. Inmiddels was ik ook al enkele dagen overtijd, dus vind je het dan gek dat de hoop groeit?

Het waren overigens geen verschillen van 0.1 of 0.2, zoals je in je post schrijft. Vanaf augustus heb ik slechts 13 dagen een ochtendtemperatuur gehad van 36.7, meestal schommelde mijn temp tussen de 36.4 en 36.6. het was nu telkens 36.8 en 3 dagen 36.9. Dat is voor mijn doen echt een groot verschil. Je moet niet vergeten dat elk lichaam anders is.

En nee, het is geen obsessie voor me. Ik ben nog jong -ik ben 25, manlief is 27- dus we hebben wat dat betreft nog tijd genoeg. Dit maakt het natuurlijk niet minder erg dat het niet lukt. Je hebt inmiddels besloten voor een kleine te gaan en het is gewoon niet leuk als dat dan niet wil lukken. Ik denk dat jij gewoon heel gelukkig moet zijn met het feit dat het jullie zo gemakkelijk af gaat. Ik -en met mij vele anderen- zou heel graag even met je willen ruilen. Vooral mensen die al jaaaren bezig zijn. Dit geldt in dat geval dus nog niet eens voor mijzelf.

Ik begrijp aan de ene kant heel goed wat je bedoelt en wil echt geen 'ruzie maken' ofzo. Ik hoop ook niet dat je dat zo opvat.. want dat is absoluut mijn bedoeling niet!!!

Maar aan de andere kant, moet je niet vergeten dat ik in een compleet andere situatie zit dan jij. Ik ben blij voor jou dat jij dit gedoe niet hoeft te doorstaan en dat jij gewoon snel (al weet ik niet hoe snel) zwanger bent geraakt. Dit temperaturen doe ik niet voor de lol. En als ik pas over 2 jaar zwanger word, prima. Ik wil alleen ooit ook dat geluk...

Ik hoop dat je mijn situatie en mijn kant van het verhaal zo beter begrijpt.
pi_44485379
MissLautje hoe is het met jou nu? Al sporen van de ? Ben benieuwd!
  zaterdag 16 december 2006 @ 23:30:47 #295
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_44495431
José, nogmaals, het is absoluut geen aanval, jammer als je het toch op die manier opvat, al is het dan maar voor een heel klein beetje

Ik schrijf zoiets eigenlijk meer omdat ik het best sneu vind om te lezen dat je zoveel hoop had en het toch niet zo bleek te zijn dit keer, en dan denk ik dus heel simplistisch, probeer er iets minder aan op te hangen, aan die (in mijn leken-optiek) vage tekens, puur uit zelfbescherming zeg maar.

Ik wist idd niet hoe dat werkt met temperaturen enzo, maar ik begrijp het nu al wat beter, en daar ben ik blij om, want dan lees ik dat soort dingen dus ook heel anders voortaan, dan dat ik nu dus deed.

En bij mij ging het zwanger worden dan misschien wel makkelijk en ja, heel erg snel ( zeg maar gerust totaal ongepland) , maar ik had weer heel andere problemen..mijn vriend en ik waren pas een maand samen en hij wilde absoluut geen kinderen meer omdat hij al 3 kindjes heeft uit een eerder huwelijk, waarvan er 1 is overleden en hij er 2 door omstandigheden niet kan zien...ik heb dus niet echt de ideale zwangerschap gehad waarvan ik droomde in eerste instantie, en kan er pas sinds kort echt van genieten omdat hij toch voor mij en ons kindje heeft kunnen kiezen, gelukkig.

Ook al is het soms nog best moeilijk op emotioneel vlak en ontbreekt er voor mjijn gevoel een bepaalde betrokkenheid die ik mij wel gewenst had...niet omdat het hem niet interesseert, maar omdat hij bang is zich weer aan een kindje te hechten.
Maar ik heb goede hoop dat het helemaal goed gaat komen.

Dit zijn dan weer dingen die jij niet door hoeft te maken straks omdat vanaf het begin duidelijk is dat jullie kindje door alletwee de ouders heel erg gewenst is, vanaf dag 1 en jouw man zal wrs ook ieder schopje willen meemaken en voelen waar die van mij nog met een bepaalde huivering zit om te emotioneel betrokken te raken.

Even om aan te geven, al is het een cliché: ieder huisje heeft zijn kruisje, ook omtrent kindjes, en zwangerschap dus maar ik hoop dat het jou (en iedereen hier) snel gaat lukken
pi_44496593
Jose, wat weer ontzettend balen zeg, ik volg je nog steeds hoor! En ik vind het zo knap dat je je ook nog steeds zo voor anderen interesseert (de anderen hier ook trouwens) en iedereen die jullie voor gaan feliciteert, terwijl het hartstikke steekt natuurlijk....

Ik duim voor jullie!!!!!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_44496839
Eerst even een hart onder de riem voor Glossy en Diaan en S-A-I-N-T! Ben natuurlijk ook heel erg benieuwd of MissLautje misschien al stiekem een tweede test heeft gedaan om te kijken of ze misschien toch niet...

En Jose, ik vind het voor jou ook zo enorm balen! Volgens mij is het gewoon ook niet mogelijk om niet stiekem te hopen dat je zwanger bent als je zulke signalen krijgt. Dan kun je nog wel zo logisch proberen te denken en nuchter proberen te doen, maar er zit toch zo'n stemmetje in je hoofd dat fluistert dat het toch raak kan zijn. En dan komt het hard aan als dat niet zo is Voor jullie is de volgende stap nu de MMM toch? Ik hoop dat jullie snel resultaten zullen krijgen en dat er gewoon een simpele oplossing is, en dat jij over een tijdje ook "gewoon" zwanger bent
pi_44502460
Oke, Viev, ik snap nu ook jouw standpunt beter en begrijp dat jij ook niet in de meest ideale situatie zit... Ik vind het wel erg fijn voor je dat hij nu echt voor jullie twee gekozen heeft... ik wens je in ieder geval veel succes met de laatste lootjes, want jij moet in februari bevallen, toch? En dat ieder huis zijn kruisje heeft.... tja, daar kan ik zeker over meepraten... niet alleen qua zwangerschap/kinderwens....

Karin, het steekt inderdaad en ik geef toe: soms is het wel erg moeilijk om anderen te feliciteren inderdaad... maar voor diegenen is het wel fijn dat het zo vlot gaat (tenminste... bij de meesten). Ik volg jou ook nog steeds en las dat jij ook wel wat narigheid mee hebt gemaakt tijdens je zwangerschap... balen! Ik vind trouwens dat je een leuke babykamer hebt en wat een lieve echo's... Heb op je beebiesite gekeken, laatst Leuk ook om nu eens een gezicht te hebben bij jouw naam.

LittleMissSunshine, we gaan inderdaad de stap maken naar de MMM. Ik ga morgen vast een afspraak maken bij de gyn... er schijnt hier in het ziekenhuis wel wat wachttijd te zijn en ik wil niet al te lang meer wachten. moet naar de uroloog voor wat onderzoek, omdat het eerste onderzoek van de huisarts hem betrof en dus niet goed was...

Het valt allemaal niet mee. Maar goed, we slaan ons er wel doorheen. Op een dag komt het goed (al is dat niet altijd even gemakkelijk meer aan te nemen...), we proberen de moed niet op te geven. Hoeveel paren zijn er ook niet minstens een jaar bezig, denk ik dan maar...

Nou, ik denk dat ik nu ECHT definitief overstap naar het andere topic (als zwanger worden niet zo makkelijk gaat). Ik kwam me hier laatst hoopvol melden...

Ik wens iedereen hier veel geluk....! Ik blijf jullie wel volgen, alleen wel wat meer van een 'afstand'.Succes allemaal!!
pi_44519981
Vivi, volgens mij zit jij een beetje in het verkeerde topic. Hier zitten allemaal mensen die dol-dolgraag zwanger willen worden en daar vaak ook al een hele tijd mee bezig zijn. Die gráág hun figuur en hun seksleven tijdelijk offeren voor een kindje. Het heeft weinig zin om aan die mensen te vertellen hoe moeilijk het voor jou was om ongepland zwanger te raken, ik denk eerlijk gezegd dat dat juist de mensen hier bijzonder weinig interesseert. Het is een beetje of je op een bijeenkomst van mensen die in de bijstand zitten gaat uitleggen dat jij het óók zwaar hebt omdat het heel moeilijk instappen is in een ferrari met al die hoge stoepen.

Ik snap best dat jij ook je problemen hebt en dat zo'n ongeplande zwangerschap heleboel moeilijkheden met zich kan meebrengen, maar er zijn ongeveer drie topics op fok! waar dat nou vooral gewoon alleen maar heel lomp en kwetsend is om dat te komen zeggen. En dit is er eentje van.

-sorry voor de bemoeienis, maar het streek me nogal tegen de haren in-
mooi he, alles
  zondag 17 december 2006 @ 21:41:40 #300
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44520828
Thanks Phil. Ik was al een paar uur aan het bedenken hoe ik dit nou eens zou gaan zeggen.

Viev, je bedoelt het wrsch echt niet rot, maar of jouw vriend het kindje wel of niet accepteert is idd niet echt relevant in dit topic.
Het is nog maar de vraag of wij het ooit makkelijker gaan krijgen dan jij nu.
En nee, ik denk nu niet heel fatalistisch dat het helemaal nooit gaat lukken, maar daar zomaar vanuit gaan is weer het andere uiterste.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')