abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  PR/Manusje van alles zaterdag 16 december 2006 @ 11:44:54 #1
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_44478562
Iedereen heeft vast wel eens een zwak moment tijdens het koken. Je hebt het gehakt ontdooit in de magnetron en is het gaan koken, of tijdens het klaarmaken van je spiegeleitje dat je er ineens op onverklaarbare wijze een halve kilo zout in de pan gooide Of voegde een ingrediënt toe dat er helemaal niet in hoorde.

Dat soort "blunders" of foutjes kan je hier kwijt

Nou ikzelf zette dus een kilo gehakt in de magnetron Had niet zoveel tijd enzo en dat ging dus helemaal verkeerd
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_44478609
Mag ik hier ook het verhaal kwijt van een niet al te snuggere vriendin die volgens het pak de rijst droog moest laten koken...

Ja, die met de ballen in de bek.
  PR/Manusje van alles zaterdag 16 december 2006 @ 11:48:33 #3
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_44478626
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 11:47 schreef Biancavia het volgende:
Mag ik hier ook het verhaal kwijt van een niet al te snuggere vriendin die volgens het pak de rijst droog moest laten koken...

Klinkt erg lekker
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_44478630
Mijn vriendin heeft wel eens de soep ongeveer 2 uur op het vuur laten staan
pi_44478634
Ik had laatst een bapao broodje laten verstenen in de magnetron en een pizza laten verbranden die ik net voor het sluiten van de supermarkt nog gescoord had Weg avondeten
Jupiler is goed
pi_44478652
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 11:47 schreef Biancavia het volgende:

Ze had het woordje "laten" niet gelezen?

Ik zit me te bedenken of er wat mis is gegaan...
Oh ja, een pizza... Geen idee wat er fout is gegaan, doe het niet weer.
Zijn lekker Italiaans gaan halen.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_44478992
Ik ging bij een vriend eten, en we waren op zoek naar iets om de andijvie wat meer smaak mee te geven... Kerrie leek ons wel lekker, maar ergens ging er iets flink mis, en het was dus echt niet lekker.... Toen hebben we er maar een flinke berg knoflooksaus op gegooid, en toen was het wel weg te krijgen
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_44479022
IK weet niet wat ik precies verkeerd deed,maar deed dus tijdje geleden een bapao broodje in de magnetron en binnen enkele minuten stond de keuken vol met rook
Blij dat me neef thuis was,want ik had nooit op tijd die magnetron naar buiten kunnen werken

Broodje/magnetron verbrand damn me ouders vonden het iets minder leuk bij thuiskomst
Salsa Española
  zaterdag 16 december 2006 @ 13:00:11 #9
25310 Chup
wat ik doe? ik ontdek
pi_44479851
-Het moment waarop je de pannenkoek omgooit breekt de steel van de pan af waardoor er een hete pan door je keuken vliegt

-Aansteker te dicht bij het fornuis laten liggen met een flinke knal en aardige vlam als gevolg

-Een bak met 5 liter soep laten vallen in een koelcel en door de manier waarop de bak op de grond komt gaat de soep tot aan het plafond en mag je echt alles maar dan ook echt alles wat zich in die koelcel bevond schoonmaken

-Prachtige maaltijd maken in de keuken. Het helemaal mooi op bordjes neerleggen en dan net als je het op tafel wil zetten om te gaan eten valt het uit je handen...

-Kruidenpotje in je pan laten vallen maar omdat het van plastic is plakt het binnen no time aan je bodem vast en kun je het met die maaltijd wel schudden

-Popcorn klaarmaken in een magnetron die veel meer Watt is dan je denkt. Kom je 3 minuten later terug om je popcorn te halen blijkt het van binnen in de fik te staan. Hele keuken blauw van de rook.
mijn wereld is jouw wereld
pi_44480737
Het bekende ei met een pannetje water opzetten en dan.. vergeten (2 uur).

Hmm.. het stinkt hier wel..
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
  zaterdag 16 december 2006 @ 13:46:05 #11
25310 Chup
wat ik doe? ik ontdek
pi_44480919
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 13:39 schreef charon het volgende:

Jij woont toch niet toevallig bij mij op de gang?
  maandag 18 december 2006 @ 17:54:08 #12
153540 Fawn
Keep Watching!
pi_44544343
De vader van mijn ex-vriend was een keer gehakt aan het rollen met zijn handen (rauw), omdat er op de verpakking stond: Rul de gehakt eerst voordat u het in de pan doet. Hij dacht dat het een spelfout was, want had nog nooit van rullen gehoord...
KISSSSSSSSSSS
pi_44546061
quote:
Op maandag 18 december 2006 17:54 schreef Fawn het volgende:
De vader van mijn ex-vriend was een keer gehakt aan het rollen met zijn handen (rauw), omdat er op de verpakking stond: Rul de gehakt eerst voordat u het in de pan doet. Hij dacht dat het een spelfout was, want had nog nooit van rullen gehoord...
offtopic: doet me denken aan de reclame van planet i-net"plaats de muis in de rechter bovenhoek."
ontopic: ook ik heb wel is mijn blunders zo was ik paellia aan het maken en na het er ingooien van de vis op het einde dacht ik waarom ruik ik geen kruidige lucht en zag in mijn ooghoek het gesloten zakje.
ik dacht KUT na dan maar chinees halen.
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  dinsdag 19 december 2006 @ 11:12:10 #14
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_44563429
Zelf brownies maken in je nieuwe combi oven. Eigenwijs genoeg om het boekje niet te lezen. Dit zal de over wel zijn. Was dus de magnetron
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_44567009
Pasta tagliatelle gemaakt voor veel eters, en dus 2 pakjes honig saus. Ik had nog een zakje in de kast liggen zonder het kartonnen omdoosje, en ik wist absoluut zeker dat het ook echt tagliatelle saus was. Het bleek tocvh per ongeluk rode tomatensaus te zijn, dus dat werd met 1 zakje wit en 1 zakje rood een nogal onbestemd kleurtje...
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_44567187
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 13:21 schreef Gripper het volgende:
Pasta tagliatelle gemaakt voor veel eters, en dus 2 pakjes honig saus. Ik had nog een zakje in de kast liggen zonder het kartonnen omdoosje, en ik wist absoluut zeker dat het ook echt tagliatelle saus was. Het bleek tocvh per ongeluk rode tomatensaus te zijn, dus dat werd met 1 zakje wit en 1 zakje rood een nogal onbestemd kleurtje...
Een kloddertje roze hier!!
Kloddertje roooooooooooooooooooze daar!

pi_44574179
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 13:27 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Een kloddertje roze hier!!
Kloddertje roooooooooooooooooooze daar!

Voor het eerst stoof?vlees kopen wat dus 3 uur moet garen.. en dat valt inderdaad niet in een kwartiertje te fixen
Trotse mamma :)
pi_44574678
Veel verhalen over de magnetron, ook ik was eens zo slim om in de combi een broodje af te bakken in de magnetron- ipv de ovenstand. Na een tijdje rook ik zo'n verbrande lucht, stond het broodje in de fik, gelukkig niks met de magnetron .
pi_44586574
De grootste mag denk ik wel het bouillabaise drama zijn. Toen ik nog in een hotel werkte hadden we een partij met 235 man. Groep bobo's etc... 1 uur voordat het voorgerecht geserveerd werd had ik de soep vast uit de koelkast gehaald. Zulke hoeveelheden soep hebben dus nogal wat tijd nodig om langzaam warm te maken, dus vandaar. Grote pannen til je altijd met zijn 2'en door de keuken om je rug niet zo te belasten. Afijn ik besloot dus om hem over de tegelvloer te slepen naar de hocker. En snel ook Loop ik tegen een opstaand tegeltje op, en flikkert die hele pan zo over me voeten.

Restaurant manager en de maitre meteen naar de keuken geroepen, en de boel laten uitstellen met speeches, zodat de keuken in 45 min nog een bouillabaise kon maken
  donderdag 21 december 2006 @ 03:09:11 #20
25310 Chup
wat ik doe? ik ontdek
pi_44618350
kook een ei, pel het ei, laat iemand het opwarmen in zijn magnetron...
pi_44618628
Vlees uit de vriezer met plastic verpakkingsmateriaal laten ontdooien in de magnetron en dat op de hoogste stand ipv de ontdooi-stand.
pi_44619647
Kruiden verwisselen is ook zo leuk. Smaakt je gehaktbal ineens naar pepernoten omdat ik speculaaskruiden had gebruikt ipv nootmuskaat
pi_44619775
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 13:00 schreef Chup het volgende:
-Popcorn klaarmaken in een magnetron die veel meer Watt is dan je denkt. Kom je 3 minuten later terug om je popcorn te halen blijkt het van binnen in de fik te staan. Hele keuken blauw van de rook.
En dan de tweede keer, als de dampen zijn opgetrokken, het zaakje niet lang genoeg laten staan. Heb je dus een handje popcorn tussen de korrels

Pan op het vuur zetten met de prijssticker er nog onder en dat pas zien als je de pan aan het afwassen bent.

Even wat soesjes ontdooien in de magnetron en ondertussen je pc aanzetten. Terugkomen en vijf leeggelopen deegballetjes aantreffen in een gloeiend hete roomsaus

Aardappeltaart bakken bij je schoonouders en bij het aansnijden zien dat de onderkant helemaal niet gaar is Schoonouders maar beweren dat het suuuuuperlekker smaakte en ik maar denken aan de eieren die erdoor geklopt moesten en maar bidden dat die wél goed gaar waren.

Na het koken een bakje van de Tupperware op de inductieplaat zetten, meteen beseffen dat die nog HEET is, bakje eraf trekken.....lekker plastic draden van de plaat schrobben.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_44619807
Syrena! Jij maakt het wel bont...
pi_44620217
Ik was een keer van die prefab-taco's aan het opwarmen in de combi-magnetron op de ovenstand. Omdat we dat ding nog maar net hadden, had ik hem voor de zekerheid wat korter op de timer gezet dan het pakje van de taco's aangaf.

Na 10 minuten, dat was de timer-stand, gaat het alarm van de oven dus af omdat hij klaar is. Ik kijken naar die taco's, en besluit dat ze nog wel 5 minuutjes erin kunnen. Ik dus 5x op het '1-minuut'-knopje en op start drukken om ze nog 5 minuutjes te laten bakken. Zie ik na 2 minuten opeens een pikzwarte wolk uit dat kreng komen... blijkt dus dat je als de timer afgelopen is je wel eerst weer de 'oven-stand' moet selecteren als je de tijd wat wilt verlengen...

Die taco's zijn maar op het balkon geëindigd...
bla
blabla
blablabla
blablablabla
pi_44620363
Meer een BBQ-blunder:

Een keer wat spareribs meegenomen op vakantie omdat we wisten dat als we aan zouden komen dat alle winkels en restaurants dicht zouden zitten. Dus wij komen 's avonds in het donker aan. Steken de gas BBQ aan en halen de de ribjes uit hun vacuumverpakking. Gooien die die dingen op het rooster en gaan hongerig zitten wachten tot de heerlijke geur van gegrild varkensvlees in onze neus trekt.

Bleek er nog een laag plastic folie over heen te zitten.

Dus ten eerste met een lege maag naar bed en ten twee smaakte de rest van de vakantie ons BBQ vlees naar plastic
Zu hause ist alles besser
pi_44634191
De kip vergeten te ontdooien toen er mensen kwamen eten hier. Uiteindelijk was het wel ontdooid, maar de kip zag er bleek en ziekjes uit. De smaak was wel prima verder, maar ja, het ook wil ook wat.

En de eerste keer koken met inductie was ook een hele belevenis. Alles gaat dan namelijk veel sneller! Water kookt binnen een paar minuten, dus je hele timing moet worden omgegooid. De pastasaus werd ook iets sneller warm dan verwacht en sprong tot mijn verbijstering de pan uit, tegen het plafond...
pi_44634422
quote:
Op donderdag 21 december 2006 09:05 schreef Syrena het volgende:

Na het koken een bakje van de Tupperware op de inductieplaat zetten, meteen beseffen dat die nog HEET is, bakje eraf trekken.....lekker plastic draden van de plaat schrobben.
Dat dus!
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
  donderdag 21 december 2006 @ 18:21:56 #29
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_44634502
Rijst in een pan en dan zo druk aan het praten zijn dat je het water vergeet.

Garantie voor rookwolken
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_44634557
Ik heb ooit een pan met te zacht gekookte, dus mislukte, macaroni door de wc gespoeld. Gevolg: na doortrekken kwam de inhoud van het hele riool weer naar boven , loodgieter moest in het weekend komen (viervoudig tarief), m'n weekend naar de klote én niks te eten.
  donderdag 21 december 2006 @ 18:26:14 #31
97348 Matness
Matt about you
pi_44634590
quote:
Op donderdag 21 december 2006 18:24 schreef pussydeluxe het volgende:
Ik heb ooit een pan met te zacht gekookte, dus mislukte, macaroni door de wc gespoeld. Gevolg: na doortrekken kwam de inhoud van het hele riool weer naar boven , loodgieter moest in het weekend komen (viervoudig tarief), m'n weekend naar de klote én niks te eten.
haha
sorry
pi_44634602
quote:
Op donderdag 21 december 2006 18:24 schreef pussydeluxe het volgende:
De culinaire blunder in dit verhaal is dat ik de pasta te zacht had gekookt .

[ Bericht 1% gewijzigd door pussydeluxe op 21-12-2006 18:37:21 ]
pi_44635900
quote:
Op donderdag 21 december 2006 09:07 schreef Oblivion het volgende:
Syrena! Jij maakt het wel bont...
Dit is wel over een periode van vier jaar Dan valt het wel mee toch

Dat van die soesjes was trouwens gisteren net gebeurd
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  vrijdag 22 december 2006 @ 11:46:31 #34
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_44653778
Net nog, wil zelf eens proberen vla te maken. Maar het recept was niet al te duidelijk dus ik mik de maizena zo in de kokende melk. Stom natuurlijk, want dat wordt één grote klonterzooi. Had ik moeten weten...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_44654205
quote:
Op donderdag 21 december 2006 19:17 schreef Syrena het volgende:

Dit is wel over een periode van vier jaar Dan valt het wel mee toch

Dat van die soesjes was trouwens gisteren net gebeurd
Wie geen fouten maakt, maakt meestal niks...
  vrijdag 22 december 2006 @ 17:33:29 #36
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_44662625
Naast vlees een beetje te hard aanbakken of vergeten zout toe te voegen, niet al te veel blunders gemaakt.

Alleen speklapjes met kaneel is dus niet te vreten
Kaneel lijkt verdacht veel qua kleur op kerriepoeder...
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  vrijdag 22 december 2006 @ 18:49:35 #37
129025 Delicieux
Délicieux A Paris
pi_44664312
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 17:33 schreef uniekhoorn het volgende:

Is speklap met kerriepoeder dan wel binnen te houden?
Je venais, je voyais, je devenais fonctionnaire......
pi_44664438
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 17:33 schreef uniekhoorn het volgende:
Naast vlees een beetje te hard aanbakken of vergeten zout toe te voegen, niet al te veel blunders gemaakt.

Dat heb ik ook een keer gehad....
Doe altijd cayenne peper om mijn bord macaroni.
Was dus kaneel...
  vrijdag 22 december 2006 @ 20:16:55 #39
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_44666505
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 13:39 schreef charon het volgende:

Schuldig
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  vrijdag 22 december 2006 @ 23:02:01 #40
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_44670748
Sja, het kan niet uitblijven dat er in de prof. keuken ook wel eens wat fout gaat..

Onder het personeelseten de hele tijd denken dat je iets vergeten bent maar niet weten wat.. je gaat alles in je hoofd 20 keer na en dan wanneer je iets nodig hebt schiet het je te binnen.. dat was je vergeten

Vergeten het brood uit de oven te halen.. gelukkig hadden was een bevriende bakker nog open die ons uit de brand hielp.

Vergeten aardappelen op te zetten voor een puree te maken, terwijl die puree onderdeel uitmaakt van het hoofdgerecht van het meest bestelde menu.

Steeds maar denken waarom dat die pan met boter op het vuur blijft staan, als je het uiteindelijk zat bent omdat hij gruwelijk in de weg staat en jij de pan nodig hebt, hem dan maar even afgiet in een ander bakje om even weg te zetten, en dan erachter komen waar je de asperges ookalweer gelaten hebt

Een idioot grote pan met jus de veau met zijn tweeen tillen, maar er telaat aan denken dat je redelijk vette vingers hebt, glip..

een shifon(kidde) opendraaien als de druk er nog niet af is, ook erg leuk als dat gebeurt in een open keuken onder een druk servies.

En ik zal er handig nog wat vergeten die ik zelf heb meegemaakt of heb zien gebeuren
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_44671070
Frontje van een autoradio smelten doordat ik de magnetron functie gebruikte als timer voor het koken van eitjes voor het ontbijt.
pi_44671331
de frikandellen uit de vriezer even ontdooien in de magnetron

ipv 5 min ontdooistand, gewoon 5 min 1000watt er op :x

resultaat: exploderende frikandellen
pi_44671483
In een of ander vaag reflex de borrelende olie in de pan met je hand ( ) uit willen vegen.

Een beetje suiker in het stoofpotje willen doen, je arm doet spastisch, je gooit zowat het hele pakje erin en tijdens het eten vallen de tanden spontaan uit je bek.

En om half 5 'sochtens na een lange nacht met veel bier en wazigheid koekjes willen bakken van muffindeeg is sowieso niet zo'n goed idee. (Twee uur later wakker worden 'Hm. Het ruik vreemd hier. Goh wat een rook. Ach' en dan weer verder slapen.)
Robert Smith should really cover Coldplays 'Clocks'
And when he'd sing 'Am I part of the cure, or part of the disease?'
We'd all be like: "I know this one!"
pi_44672763
Op de een of andere onverklaarbare manier haalde ik vroeger peterselie en bieslook door elkaar in gerechten. Dat geldt ook voor aubergines en courgettes.

Laatste was trouwens best vervelend toen ik op mijn veertiende in de supermarkt achter de kassa werkte en je voor losse groentes een PLU-nummer in moest typen... Aubergine is paars en courgette groen... of toch andersom... shit. Ik sluit niet uit dat ik regelmatig die twee heb omgewisseld.

Achja en het is me ook wel eens overkomen dat ik tijdens de feestdagen de zelfgeklopte slagroom heb verprutst.

Schiet me er nog een te binnen. Ook een van mijn beginner-jaren in de keuken. We moesten destijds voor verzorging op het voorgezet onderwijs een gerecht maken en dan hadden we een buffet op school. Ik zou de soesjes thuis al maken. Beslag bereid, op de ingevette bakplaat, oven voorverwarmd, bakplaat in de oven en doe vervolgens de ovendeur met een elegante zwaai dicht..... waardoor promt het glas van de ovendeur eruit valt en in tig kleine scherfen op de vloer valt.
Gelukkig had ik een lieve buurvrouw met oven.

Schiet me ook te binnen dat mijn moeder tijdens een kampeervakantie in de Provence de spaghetti (gekookt op het brandertje natuurlijk) wilde afgieten in een hoek.... Je raadt het al, 3 seconden later lag de spaghetti in het gras. Dat werd friet die avond.
Veni vidi vici
pi_44672822
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 00:25 schreef amarena het volgende:

Schiet me ook te binnen dat mijn moeder tijdens een kampeervakantie in de Provence de spaghetti (gekookt op het brandertje natuurlijk) wilde afgieten in een hoek.... Je raadt het al, 3 seconden later lag de spaghetti in het gras. Dat werd friet die avond.

doet me ergens aan denken ja, schoolleiding op kamp weekend die de macaroni zou afgieten, hoppa smolt zo door t veel te goedkope vergiet
pi_44685672
Voor 1 persoon aardappeltjes koken en daar twee theelepels zout bijdoen. Zucht.
Ik ga maar nieuwe schillen geloof ik.
pi_44685686
Mijn moeder kookt zoutarm, vandaar dat ik geen idee heb hoeveel zout ergens bij moet
Ik hou nl. wel van een beetje zout. Maar geen twee theelepels dus.
  zaterdag 23 december 2006 @ 18:25:44 #48
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_44686996
2 theelepeltjes zout valt toch ook best mee? Als ik aardappelen kook voor bv een puree dan proef ik gewoon aan het water of het zout genoeg is, ik vind ongeveer de helft van zeewater perfect
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_44687333
Mij lijkt 2 theelepels ook niet veel. Of laat je de aardappels droogkoken? Dan kan je beter rekenen op hoeveel zout je normaal op je aardappels zou strooien.
pi_44687496
Twee theelepels op een portie voor 1 persoon is teveel. Geloof me nou maar. Echt. Huuuuu.

En nu moet ik even een fles water gaan leegdrinken
  zaterdag 23 december 2006 @ 18:48:11 #51
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_44687548
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 18:45 schreef Syrena het volgende:
Twee theelepels op een portie voor 1 persoon is teveel. Geloof me nou maar. Echt. Huuuuu.

En nu moet ik even een fles water gaan leegdrinken
Ligt er maar net aan hoeveel water je gebruikt..

Overigens strooit ik nooit zout met een lepel of op recept: "2 gram zout". Al-tijd op gevoel en smaak tussen je vingers door laten glijden
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_44697124
Zee zout pakken is minder zout dan dat keukenzout
pi_44703896
Al het zout is NaCl, dezelfde chemische samenstelling dus.
Hoe het dan toch kan dat zeezout anders smaakt...

Het idee dat zeezout minder zout is, komt denk ik doordat het grover is. Het lost (onsmakelijk gezegd) minder goed op in je spuug, en daarom proef je er minder van.
  zondag 24 december 2006 @ 13:11:38 #54
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_44704171
boterkoek laten mislukken
Deeg was nog deeg vanbinnen

Maar had het precies volgens recept gedaan.
20 min in de oven op 220...

2e poging staat nu in de oven
180 graden, 40 min.
Trotse mamma :)
  zondag 24 december 2006 @ 13:17:23 #55
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_44704347
De KVW heeft ooit nog is een interessante aflevering over zout gemaakt, zeker het kijken waard!
pi_44704411
pizza's van dr oetker een spoedbehandeling geven;

op de verpakking: 8min op 180°
vaststelling: onze oven kan 275°
aanpassen naar 5min30 op 275°

daar ging mijn pizza met salami
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_44708954
quote:
Op zondag 24 december 2006 13:03 schreef piepster het volgende:

Het idee dat zeezout minder zout is, komt denk ik doordat het grover is. Het lost (onsmakelijk gezegd) minder goed op in je spuug, en daarom proef je er minder van.
ik maal het met een zoutmolen fijner dan keukenzout hoor
  zondag 24 december 2006 @ 15:58:36 #58
79665 Gewoonik
Streng maar rechtvaardig
pi_44710322
Aardappels voor de stampot op het vuur zetten en dan nog even op de bank liggen het journaal kijken. wanneer je twee uurtjes later wakker wordt ontdekken dat de boel wel erg blauw staat.
Pan met inhoud maar weg gemikt.

Broccoli en aardappels snijden en op het vuur zetten. 5 minuten later wanneer je druk in gesprek bent met je zus die je hebt uitgenodigd om even te komen eten toch inees een ontzettend aangebrand luchtje ruiken. in de keuken komen en alles staat blauw je kijkt in de pannetjes:"shit water vergeten". Toch maar chinees besteld.

2 vegetariers te eten krijgen lekker makkelijk thaise mie maken. bij het opdienen er achter komen dat de kip er nu dus niet doorheen had gemoeten.
Met vriendelijke groet,
Gewoonik
pi_44710958
quote:
Op zondag 24 december 2006 13:03 schreef piepster het volgende:

Je hebt nochtans zout waar ook Jodium in zit (pak gezonder, klein beetje duurder), dus dat kan best een andere smak geven. Verder zullen er altijd wel nog wat andere bestanddelen in je pakje zout zitten die de smaak kunnen beïnvloeden.
Als je over keukenzout spreekt heb je het over NaCl, spreek je over een zout in het algemeen heb je er toch een paar 100den.

Bariumchloride is vb ook een zout, ik raad het je echt wel af om het op te eten
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_44712220
Ik doelde ook op zeezout, keukenzout, uitdroogschilfertjeszout etc. Zouten voor op je eten.
Het zou best kunnen dat sporen van Jodium etc de smaak iets beinvloeden, maar ik geloof niet dat zeezout minder zout kan smaken dan keukenzout.

@Erasmo: weet jij nog wat ze bij de KvW zeiden?
pi_44712430
Men neme:

* champignons
* uien
* paprika
* een hoop verse kruiden, o.a. chilli kruiden
* Rijst
* runder gehakt
* Augurken
* zilveruitjes

Men flanst het in elkaar, eet het vol smaak op, watertandend neem je nog een bord, weer smakelijk op eten, boerend stel met je (ex) vriendin vast dat dit toch wel goddelijk was voor een chilli concarne maar dat het wel wat miste....... Tot dat je de dichte blik bruine bonen ziet..

Sandwiches maken is een favo bezigheid van me: met gewoon brood, wat boter, sla, ham, kaas, tomaat, ei, salade en nog meer prut kan je een prachtige sandwich maken, maar nooit, en ik herhaal nooit nootmuskaat gebruiken. Ik weet ook niet meer zo goed hoe ik daar op kwam trouwens.

Rijst afgieten zonder deksel is ook geen aanrader
Stoofperen twee uur laten koken ook niet eigenlijk.

Strocanoff saus ( hoe schrijf je dat eigenlijk?) geeft een verrassend doch smakelijk effect aan je macaroni.
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
  zondag 24 december 2006 @ 17:21:45 #62
19246 xJapser
VBV De Graafschap o/
pi_44712595
Een pastaschotel maken met ongekookte pasta, was niet te vreten. Was nogal onduidelijk of je het moest koken of niet, ik heb verkeerd gegokt.
"Is that what happens to us? A life of conflict with no time for friends...
...so that when it is done, only our enemies leave roses."
pi_44820624
Eeh.... Popcorn in de magnetron, kom je even later terug: is de zak geknald en zit de hele magnetron on de poporn en wat vet.

Ik heb wel eens ontploffende kipfilet gehad. Ik Prik er in terwijl het in de pan ligt. *poef* Stoomwolk en een groot gat in de kip
pi_44821968
Geen kookblunder maarre een koopblunder op culinair gebied.. of nouja als je cola culinair kan noemen hehe. Cola lemon light, gatverredamme!
  vrijdag 29 december 2006 @ 19:16:16 #65
23158 Miss_MacPhisto
This is not an exit.
pi_44834587
De eerste keer dat mijn ouders op vakantie gingen zonder mij en ik dus als schoolgaande tienermeid een paar dagen alleen thuis was en voor eten moest zorgen. Nou ja, eerste dagen patat en pannenkoeken (want lekker makkelijk). Dag daarna besloten om macaroni voor mezelf te maken. Ik op dat pak lezen. Wat? 1,5 a 2 kopjes droge macaroni per persoon? Nee joh, kan nooit, dat is veel te weinig. Anyway, we konden nog een aantal keren van de (ingevroren) macaroni eten.
Smell the flowers while you can....
pi_44891424
Oliebollen beslag maken zonder ei...
Geen aanrader...
pi_44892377
Pommes dauphinoise. Soezenbeslag gemaakt, puree gemaakt, lekker mengen, quenelles draaien, opstijven in de chiller. ff testfrituren. Vallen ze helemaal uit elkaar.
Hmmmm waarom staan die eieren nog op de werkbank ? Jaja je raad het al die moesten nog door het soezenbeslag heen. Het leven was mooi als leerling.
Ik zei nog, ja hoor chef ik maak er lekker veel, dan hebben we morgen ook nog.....
pi_44904604
Een bijna "culinaire" blunder vandaag. Kliekjes van gisteren in een bord opgewarmt in de magnetron voor een minuut of 5. *Ting* Eten lekker warm en ik zie dat er ook nog een lepel (niet van plastic) op mijn bord bevond. Maar ik was blijkbaar niet de enige die de lepel over het hoofd zag, ook de magnetron was het niet opgevallen.
pi_44906724
Het meeste metaal kan prima in de magno. Tis alleen slecht voor de buizen die er in zitten. Dunne metalen als alufolie, of soortgelijke verpakkingen gaan wel vonken. Maar een lepel of een metalen bak niet.
pi_45188480
Paar jaar terug , ik dacht lief te zijn voor mijn (ex)vriend en had beloofd om te koken
hij was gek op een of ander indiaans gerecht waar mega veel kruiden in moesten...
zo ook dus chilipeperpoeder... een theelepeltje stond er in t kookboek...
Ik was weer eens te snel met lezen en las dus gewoon eetlepel...

Ik heb hem nog nooit zo snel naar een glas melk zien grijpen als toen
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
  dinsdag 9 januari 2007 @ 22:01:03 #71
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_45193946
quote:
Op maandag 1 januari 2007 01:28 schreef Pilootje het volgende:
Het meeste metaal kan prima in de magno. Tis alleen slecht voor de buizen die er in zitten. Dunne metalen als alufolie, of soortgelijke verpakkingen gaan wel vonken. Maar een lepel of een metalen bak niet.
lepels echt wel
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  dinsdag 9 januari 2007 @ 22:38:12 #72
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_45195652
Voor het eerst pannenkoeken bakken, lukte niet, er viel er een op de grond ook, toen was het genoeg.
Ik gaf het op, wilde de keuken uitstappen, gleed uit over die pannenkoek en kwam er met mijn knie in terecht. Had ik niet door.
Dan met de stukken pannenkoek aan je knie naar de snackbar gaan om patat te kopen.
Terwijl je sjacherijnig op de bank je patatje naar binnen werkt komt je vriendje binnen, die erg moest lachen om die flappen pannenkoek aan mijn knieen, maar het niet durfde omdat ik er een beetje erg kwaad uit zag
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  dinsdag 9 januari 2007 @ 22:39:19 #73
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_45195703
dubbel
pi_45195745
Je had ook gewoon op de edit knop kunnen drukken
  dinsdag 9 januari 2007 @ 22:41:38 #75
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_45195811
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 22:40 schreef sjimz het volgende:
Je had ook gewoon op de edit knop kunnen drukken
pi_45195898
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 22:41 schreef tonja het volgende:

[..]

pi_45196146
Een paar maanden geleden geprobeerd met 1 hand rijst af te gieten.
Floep, alles in de goot.

Daarna dus maar een ijzeren zeef gebruikt.

Nu kan ik gelukkig beide handen weer gebruiken.
  † In Memoriam † dinsdag 9 januari 2007 @ 23:04:58 #78
25682 2cv
Niet subtiel
pi_45196854
Pizza uit de vriezer halen en op het aanrecht leggen. Dan bedenken dat ik nog iets door moet gevenaan de buurvrouw. Dat eerst maar doen. (Veel te) lang met de buurvrouw kleppen. Resultaat: pizza ontdooid en alle vocht is in de bodem getrokken. Ook na de ovenbehandeling was de bodem heerlijk (ahum) zacht en klef.

Heel snel ontbijt (brinta) klaar moeten maken wegens haast. Melk in het bord, bord in de magnetron, melk warm, bord op tafel, brinta + suiker er in, roeren en naar binnen rossen. Als ik 2 seconden na m'n 1e hap de laatste hap doorslik vraagt m'n pa aan mij of ik dat pak geschifte melk gezien heb ergens ...
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_45197122
Even denken...
Tiramisu maken, je moest slagroom mascarpone en eidooiers met suiker romig kloppen. Dacht ik. De eidooiers moesten er later in, als het al geklopt was. Het word dus niet dik
  † In Memoriam † dinsdag 9 januari 2007 @ 23:30:29 #80
25682 2cv
Niet subtiel
pi_45197943
Ohja, thee met kaas er in is ook niet lekker (je bent jong, dom en probeert wat).
  woensdag 10 januari 2007 @ 00:51:15 #81
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_45200088
boterham met kaas en the is wel lekker.

mijn blunderm

Allee zijn voor het eerst en je (ex) vriendin komt later pas dus ga je alvast eten maken.
Aardappels op het vuur en NAuuurlijk met een digitale weegschaal netjes 200 gram afgewogen PP.
Daarna gaan gamen en steeds denken van wat ruik ik toch. Ga ik na een uur maar eens kijken, hele pan leg en aarappels op de bodem. Zet ik met mijn stomme kop de hete pan op de zijlvloer. Hele mooie zwarte kring in de vloer die er nog steeds zit.,.....
pi_45200183
M'n ouders die niet wisten dat er met 'een blokje trassi' (een gedroogde pasta van gefermenteerde garnalen) een blokje van 1 cm bedoeld wordt.

Die hebben bij het bereiden van een rijsttafel voor ieder 'blokje trassi' een hele verpakking in die pan geflikkerd.

En het zat overal in! Hele dag in de keuken gestaan, alles oneetbaar. En vier uur lang bezig geweest met de afwas.

[ Bericht 13% gewijzigd door Jordy-B op 10-01-2007 01:10:30 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  woensdag 10 januari 2007 @ 01:03:37 #83
82888 bofneger
Jeux de Boules
pi_45200298
quote:
Op zondag 24 december 2006 17:10 schreef piepster het volgende:
uitdroogschilfertjeszout etc.
Dat klinkt alsof het opgedroogde zweet van een kalende marathonloper zojuist op je zacht gekookte eitje terechtgekomen is.
Ull de llebre.
Fynproewers waardeer die ouer Tempranillo-wyne wat in eikevate bewaar word.
pi_45200374
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 85% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 14:42:53 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  woensdag 10 januari 2007 @ 10:26:58 #85
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_45204582
We hadden net een nieuwe keuken en voor het eerst in mijn leven een magnetron
We hadden nog oliebollen over en ik dacht mooi eentje op te warmen in de magnetron!

mwa .... 4 minuten moet toch wel genoeg zijn?

Ik lekker achter de computer tot ik ineens iets raars ruik... ik draai me om naar de keuken... allemaal gele rook uit de magnetron... stond de oliebol enigzins in de fik....
Toen mijn moeder thuiskwam maar even uitgelegd waarom alle ramen open stonden en het zo vreemd rook

ook een tijdje later niet opletten welke stand ik em zet... pizza d'r in.... in plaats van de oven de combi aan zetten... na 10 minuten lag er een zwarte plaat in....

Nu gaat het iets beter
the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
pi_45205402
Ik heb geen waterkoker of fluitketel, maar wilde wel thee. Pannetje water op dus. Half uur later vraagt mn vriend: 'Wat stinkt er zo? Staat er iets op de kookplaat?' Ja dus
  maandag 19 oktober 2009 @ 16:55:22 #87
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_73849219
ff een topic omhoog kicken.

net gekookt en als kok mag je dan de lepels aflikken

lik ook de lepel af van de sambal
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  maandag 19 oktober 2009 @ 17:07:49 #88
79665 Gewoonik
Streng maar rechtvaardig
pi_73849704
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 16:55 schreef Klonk het volgende:

Dan heb ik ook nog een leuke.

Met je vingers chilipoeder uit het potje halen. jeuk in je neus/snot. Even peuteren en 30 min pijn.
Met vriendelijke groet,
Gewoonik
  maandag 19 oktober 2009 @ 17:10:27 #89
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_73849806
heb ik ook een keer gedaan, maar dan in mijn ogen
pi_73853794
Vorig jaar eens stamppot gemaakt, weet niet eens meer wat voor... Andijvie gok ik.
Ik kook dan altijd de aardappels, en daarna gooi ik de andijvie erbovenop en dan stampen...
Vergeten de aardappels af te gieten
The rock candy's melted, only diamonds now remain
pi_73854013
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 19:01 schreef LastRequest het volgende:
Vorig jaar eens stamppot gemaakt, weet niet eens meer wat voor... Andijvie gok ik.
Ik kook dan altijd de aardappels, en daarna gooi ik de andijvie erbovenop en dan stampen...
Vergeten de aardappels af te gieten
lekker zompig zeker

Ik was bij mijn ouders een taart aan het bakken en als laatste moest je er wat bruine basterdsuiker overheen strooien. De bruine basterdsuiker zat al zo lang ik me kon herinneren in een tupperware strooibusje en ik pakte dus dat busje. Even een blik in het busje: ja, bruine basterdsuiker. Strooi strooi strooi.... bleek mijn vader er voor de verandering eens lijnzaad in te hebben gedaan en dat zat dus overal op en in de taart Smaakte nog prima
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 19 oktober 2009 @ 19:31:08 #92
79665 Gewoonik
Streng maar rechtvaardig
pi_73854913
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 19:07 schreef Isabeau het volgende:

[..]

lekker zompig zeker

Ik was bij mijn ouders een taart aan het bakken en als laatste moest je er wat bruine basterdsuiker overheen strooien. De bruine basterdsuiker zat al zo lang ik me kon herinneren in een tupperware strooibusje en ik pakte dus dat busje. Even een blik in het busje: ja, bruine basterdsuiker. Strooi strooi strooi.... bleek mijn vader er voor de verandering eens lijnzaad in te hebben gedaan en dat zat dus overal op en in de taart Smaakte nog prima
Zolang je maar geen last hebt gekregen van een verbeterde stoelgang. Om het maar even zo te noemen.
Met vriendelijke groet,
Gewoonik
pi_73864142
Echt, sommige verhalen hier

Ik heb één keer een plastic deksel van een bewaarbakje op een weliswaar uitgezette, maar nog gloeiend hete kookplaat gezet. Dag dekseltje

Pizza plus onderliggend karton in de oven zetten, eet smakelijk!

Ook leuk: als klein kind willen kijken naar de popcornmachine. En terwijl de machine nog bezig is het deksel eraf trekken. Popcorn lag door heel de kelder (daar stond dat ding).

Kip Tandoori uit een pakje maken. Kip marineren, in de pan gooien, sauspoeder erbij, water erbij. En maar koken. Waarom wordt die saus niet dik?
Toen zag ik het onaangebroken bekertje creme fraiche op het aanrecht... Ik ben ook wel eens vergeten de kip te marineren!
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_73864202
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 16:55 schreef Klonk het volgende:

Die ken ik in iets andere variant. Ik lik inderdaad altijd lepels af, en ook mijn vingers. Alleen heb ik dat ook wel eens gedaan nadat ik een blikje kattenvoer open had getrokken
pi_73869893
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 23:09 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Die ken ik in iets andere variant. Ik lik inderdaad altijd lepels af, en ook mijn vingers. Alleen heb ik dat ook wel eens gedaan nadat ik een blikje kattenvoer open had getrokken
Dat zou mij gerust kunnen gebeuren
pi_73869909
Vorig jaar een pan goulash soep maken , en ipv paprika poeder cayennepeper (veel!)
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 13:23:06 #97
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_73877011
lasagne van de aldi in de oven zetten, inclusief zwarte bak... no problemo.. als je hem op 230 doet zoals aangegeven. 270 was te hoog en ik kon dan ook mooi de hele oven schrobben want het plastic zat overal
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_73877214
quote:
Op donderdag 21 december 2006 09:31 schreef tuiterdespuiter het volgende:
Ik was een keer van die prefab-taco's aan het opwarmen in de combi-magnetron op de ovenstand. Omdat we dat ding nog maar net hadden, had ik hem voor de zekerheid wat korter op de timer gezet dan het pakje van de taco's aangaf.

Na 10 minuten, dat was de timer-stand, gaat het alarm van de oven dus af omdat hij klaar is. Ik kijken naar die taco's, en besluit dat ze nog wel 5 minuutjes erin kunnen. Ik dus 5x op het '1-minuut'-knopje en op start drukken om ze nog 5 minuutjes te laten bakken. Zie ik na 2 minuten opeens een pikzwarte wolk uit dat kreng komen... blijkt dus dat je als de timer afgelopen is je wel eerst weer de 'oven-stand' moet selecteren als je de tijd wat wilt verlengen...

Die taco's zijn maar op het balkon geëindigd...
OOOOOOOOOOOOOOOOOOHHHHHHHHHHHH hier gaat mij ineens een lichtje branden... ik snapte al nooit waarom het ineens zo hard gaat als je een paar minuten bijdrukt...
pi_73877477
kaneel in mijn aardappelpuree i.p.v. nootmuskaat

was ;echt

dinsdag 20 oktober 2009 @ 14:24:07 #100
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_73879116
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 00:56 schreef Jordy-B het volgende:
M'n ouders die niet wisten dat er met 'een blokje trassi' (een gedroogde pasta van gefermenteerde garnalen) een blokje van 1 cm bedoeld wordt.

Die hebben bij het bereiden van een rijsttafel voor ieder 'blokje trassi' een hele verpakking in die pan geflikkerd.

En het zat overal in! Hele dag in de keuken gestaan, alles oneetbaar. En vier uur lang bezig geweest met de afwas.
Heb het al eens eerder hier verteld maar nog maar een keer,
Piet was eens aan het zeilen in Frankrijk en kregen we ineens 10 man douane aan boord, met hond.
WAF WAF WAF WAF WAF dat takkebeest, zo een Herder
Hond sloeg aan op mijn trassie in de koelkast. Die douanier graait in de koelkast en staat met een enorm blok trassie in zijn klauwen.
Quest quil ja? Onder mijn neus houdend, de boeien werden al uitgepakt.
Het spul ziet er dan ineens verdacht uit naar goeie hash bedacht ik me
Ik dus in mijn belabberde frans, Cest ca des crevet fermente monsieur, un delicatesse de quisine asien.
Hij kijkt me aan met een kop van jaja dat zeggen ze allemaal, maar was voldoende overbluft om mij te laten zeggen,
Ah, je demonstre monsieur, voilla, en pakte een flink stuk trassie en gooide het in de pan waar ik eieren aan het bakken was. Walm Walm, de Overheidsdienaar stak zijn kop in de walm en snoof...
Ik zag hem groen worden

Ik stond op het punt voor jaren een kerker in te gaan toen de chef van de troep douaniers binnen kwam, die nog in Vietnam had gedient. Hij kende het, en werd lirisch over mijn eieren.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_73881776
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 13:38 schreef FANN het volgende:
kaneel in mijn aardappelpuree i.p.v. nootmuskaat

was ;echt

Zo heb ik mijn moeder ooit geholpen door kaneel over de bloemkool te strooien.
anonieme razernist
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 15:46:40 #102
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_73881843
heb ik ook een gehad maar dan andersom kaneel door pannenkoeken deeg is keilekker, nootmuskaat door pannenkoekendeeg
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 16:04:00 #103
79665 Gewoonik
Streng maar rechtvaardig
pi_73882560
Tijd terug de fout gemaakt om chili poeder door de pilaf te gooien ipv paprika poeder. Ik hou van pittig maar die 2 eetlepels(met kop) waren toch wel wat veel. Nog wel stug opgegeten trouwens.
Met vriendelijke groet,
Gewoonik
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 17:38:40 #104
79543 Eltonno
Candy mountain Charlie!
pi_73885833
Gelukkig niet zelf, was caramel aan het maken voor een taart, huisgenoot komt binnen "hé lekker, caramel.!" En hop vinger in de pan... HEET!! Gevolg dikke blaar op 2 vingertoppen.

Denken dat je maizena ook wel zo in de pan kan flikkeren, zonder het eerst even in water op te lossen.. Gevolg, van die lekkere glibberige klonten door je saus.

Spinazie niet wassen... Knarsknars..
En vast nog wel veel meer.
-Een echte vriend weet al je geheimen en is dan nog steeds je vriend-
"In the quiet words of the Virgin Mary... come again?"
pi_73892879
Vandaag ging mijn collega poging doen tot koken.. mag ze de rest van de week dus niet meer doen.

Gingen rijst eten met kip en tandori saus en wat groente erdoor.
Toen het hele prutje klaar was ging ze proeven en ze ging over haar nek, dus ik ook maar ffies proeven.
Nou dus echt te ranzig!
Wat bleek nou, het was geen saus maar iets om pasta etc weet ik veel wat te maken.. moest me yohurt en olie en water etc, en zij had dus 1 schepje met beetje water. Bleek dit potje ook nog eens jaar over datum te zijn.. weg kip, weg groente.. Dus we hielden alleen rijst over.
Niks in huis hier op het werk, dus toen maar blikje mais warm gemaakt en dat met vocht bij de rijst gedaan en dat maar gegeten, moesten toch iets eten.

Was niet echt lekker, het was niet te vreten eigenlijk.
Mijn les, collega niet meer laten koken en zelf doen. Dus morgen mijn beurt!
Poging 17/18 is begonnen... Nu wel raak?
pi_73893357
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 20:54 schreef Ciscostar het volgende:
Vandaag ging mijn collega poging doen tot koken.. mag ze de rest van de week dus niet meer doen.

Toen het hele prutje klaar was ging ze proeven en ze ging over haar nek, dus ik ook maar ffies proeven.
Nou dus echt te ranzig!
Wat bleek nou, het was geen saus maar iets om pasta etc weet ik veel wat te maken.. moest me yohurt en olie en water etc, en zij had dus 1 schepje met beetje water. Bleek dit potje ook nog eens jaar over datum te zijn.. weg kip, weg groente.. Dus we hielden alleen rijst over.
Niks in huis hier op het werk, dus toen maar blikje mais warm gemaakt en dat met vocht bij de rijst gedaan en dat maar gegeten, moesten toch iets eten.

wow, dat je die rijst daarna nog opgegeten hebt met alleen maïs
Rijst is zo goedkoop, dat beetje kun je best weggooien. Ik had een bezoekje aan de snackbar gebracht, maar goed hoor van je!
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:11:21 #107
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_73893745
quote:
Op donderdag 21 december 2006 08:55 schreef Radobe het volgende:
Kruiden verwisselen is ook zo leuk. Smaakt je gehaktbal ineens naar pepernoten omdat ik speculaaskruiden had gebruikt ipv nootmuskaat
Verrek, ma? Jij hier?!?
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_73895829
Ietsje te enthousiast de pepermolen leegdraaien boven je spaghettisaus. Deksel dondert eraf en een half busje niet-gemaalde peperkorrels rolt de pastasaus in...

Nog wel opgegeten trouwens, kon de meeste korrels eruit filteren... maar het was wel een explosief sausje!

[ Bericht 8% gewijzigd door Ewelina op 21-10-2009 16:31:45 ]
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 22:08:34 #109
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_73896330
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 14:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heb het al eens eerder hier verteld maar nog maar een keer,
Piet was eens aan het zeilen in Frankrijk en kregen we ineens 10 man douane aan boord, met hond.
WAF WAF WAF WAF WAF dat takkebeest, zo een Herder
Hond sloeg aan op mijn trassie in de koelkast. Die douanier graait in de koelkast en staat met een enorm blok trassie in zijn klauwen.
Quest quil ja? Onder mijn neus houdend, de boeien werden al uitgepakt.
Het spul ziet er dan ineens verdacht uit naar goeie hash bedacht ik me
Ik dus in mijn belabberde frans, Cest ca des crevet fermente monsieur, un delicatesse de quisine asien.
Hij kijkt me aan met een kop van jaja dat zeggen ze allemaal, maar was voldoende overbluft om mij te laten zeggen,
Ah, je demonstre monsieur, voilla, en pakte een flink stuk trassie en gooide het in de pan waar ik eieren aan het bakken was. Walm Walm, de Overheidsdienaar stak zijn kop in de walm en snoof...
Ik zag hem groen worden

Ik stond op het punt voor jaren een kerker in te gaan toen de chef van de troep douaniers binnen kwam, die nog in Vietnam had gedient. Hij kende het, en werd lirisch over mijn eieren.
Dat die overheidsdienaar niet wist hoe hash ruikt... Of in ieder geval hoe het niet ruikt. Lijkt me toch een van de basis dingen die je leert als douanier.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 22:09:53 #110
45206 Pietverdriet
pi_73896382
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 22:08 schreef tonja het volgende:

[..]

Dat die overheidsdienaar niet wist hoe hash ruikt... Of in ieder geval hoe het niet ruikt. Lijkt me toch een van de basis dingen die je leert als douanier.
Het zat in plastic verpakt, maar wat ik vreemder vond was dat die hond aansloeg.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 22:14:03 #111
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_73896580
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 22:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het zat in plastic verpakt, maar wat ik vreemder vond was dat die hond aansloeg.
Ja, maar je schreef dat je een stuk in een pan met eieren deed en dat die ambtenaar groen werd van de geur.
Wat die hond betreft... Als wij trassi al vinden stinken, wat moet dat arme beest wel niet meegemaakt hebben dan
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 22:24:42 #112
45206 Pietverdriet
pi_73897023
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 22:14 schreef tonja het volgende:

[..]

Ja, maar je schreef dat je een stuk in een pan met eieren deed en dat die ambtenaar groen werd van de geur.
Wat die hond betreft... Als wij trassi al vinden stinken, wat moet dat arme beest wel niet meegemaakt hebben dan
De vriendelijke vriend in uniform stond een eindje van het fornuis, en de blauwe walm steef de afzuigkap in, hij deed een stap naar voren en hield zijn De Gaulle neus in de walm, alsof hij stoned wilde worden inhaleerde hij.
Prutser
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 22:31:57 #113
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_73897323
Nog steeds merkwaardig dat hij het toen niet als geen hash zijnde herkende, maar goed..
Conclusie: Arme hond
pi_73898054
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 16:04 schreef Gewoonik het volgende:
Tijd terug de fout gemaakt om chili poeder door de pilaf te gooien ipv paprika poeder. Ik hou van pittig maar die 2 eetlepels(met kop) waren toch wel wat veel. Nog wel stug opgegeten trouwens.
Huh, mijn zwager had ooit een soortgelijke inschattingsfout. Iets met een Hongaars stoofgerecht met anderhalve kilo 'peppers'
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 23:10:15 #115
45206 Pietverdriet
pi_73898955
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 22:31 schreef tonja het volgende:
Nog steeds merkwaardig dat hij het toen niet als geen hash zijnde herkende, maar goed..
Conclusie: Arme hond

Hij was even met andere dingen bezig, zoals zijn maaginhoud binnen houden...
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 23:12:26 #116
45206 Pietverdriet
pi_73899022
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 22:47 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Huh, mijn zwager had ooit een soortgelijke inschattingsfout. Iets met een Hongaars stoofgerecht met anderhalve kilo 'peppers'
Keurig engels geleerd en weten dat het Paprika heet in het Engels, maar dan gaan zelfs Engelsen het Peppers noemen.
Zwager kocht dus anderhalve kilo spaanse pepers vermoed ik?
pi_73899220
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 21:03 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

wow, dat je die rijst daarna nog opgegeten hebt met alleen maïs
Rijst is zo goedkoop, dat beetje kun je best weggooien. Ik had een bezoekje aan de snackbar gebracht, maar goed hoor van je!
Konden niet echt weg bij werk, en bestellen zit niet in budget etc
Dus moesten wel
pi_73899309
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 23:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Keurig engels geleerd en weten dat het Paprika heet in het Engels, maar dan gaan zelfs Engelsen het Peppers noemen.
Zwager kocht dus anderhalve kilo spaanse pepers vermoed ik?

† In Memoriam † woensdag 21 oktober 2009 @ 00:13:36 #119
25682 2cv
Niet subtiel
pi_73901150
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 20:54 schreef Ciscostar het volgende:

Nou dus echt te ranzig!

Wat je had kunnen doen is boter, kaneel (geen nootmuskaat ofzo ) en suiker door de rijst heen doen. Dan smaakt het beter. Of dat ook met mais kan weet ik niet, maar Piet wel.
  woensdag 21 oktober 2009 @ 00:31:51 #120
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_73901591
Ik heb ook zo'n vreselijke blunder gehad,

Het begint met een prachtig groot gasfornhuis met mega oven Ik was echt helemaal blij(!) in mijn nieuwe keuken met droom-oven. Het pizza bakken kon beginnen alles helemaal in orde pizza in de oven, toch wel een vreemde geur, ach zal wel nieuwigheid zijn zo'n plastic geurtje heb je wel 's vaker bij nieuwe apparaten.

Helaas het was niet de nieuwigheid maar, ik domme tut was vergeten dat er een plastic bescherm laag over blakplaat heen zat, Ik vond het eigenlijk ook achteraf gezien best raar dat er een witte bakplaat bij een rvs oven werd geleverd.
pi_73901881

Geweldig! En dan je ondertitel!

† In Memoriam † woensdag 21 oktober 2009 @ 00:57:15 #122
25682 2cv
Niet subtiel
pi_73902057
Wiens ondertitel ?
pi_73902096
Van diegene boven mij...
  † In Memoriam † woensdag 21 oktober 2009 @ 01:02:12 #124
25682 2cv
Niet subtiel
pi_73902143
Ondertitel versus onderschrift
pi_73902155
Ach ja...boeie..

pi_73907448
quote:
Op zondag 24 december 2006 17:10 schreef piepster het volgende:
Ik doelde ook op zeezout, keukenzout, uitdroogschilfertjeszout etc. Zouten voor op je eten.
Het zou best kunnen dat sporen van Jodium etc de smaak iets beinvloeden, maar ik geloof niet dat zeezout minder zout kan smaken dan keukenzout.

@Erasmo: weet jij nog wat ze bij de KvW zeiden?
Keukenzout, tafelzout en zeezout zijn het zelfde.
Keukenzout en tafelzout halen we voornamelijk uit de bodem op plekken waar vroeger nog zee was hier in Nederland. Dus maw. is dat ook gewoon zeezout.
Jodium geeft inderdaad een andere smaak aan zout.
  woensdag 21 oktober 2009 @ 12:48:18 #127
183846 joepie91
Eentjes en nulletjes genoeg.
pi_73910543
Eitje bakken op de wokpit

EDIT: Was ik hem nog bijna vergeten, paar jaartjes terug op scoutingkamp. Hé kut, chocoladesaus vergeten. Nou, dan maken we die toch zelf? We pleuren gewoon wat hagelslag in de pan.
... Gelukkig was er in ieder geval één persoon die wist wat te doen bij vlam in de pan
ChinaCheep: Goedkoop shoppen in China
Ook ik gebruik Bitcoin :3
Adres: 15kvR6gZTkRQCF9FU4vopbxTqQeDfeW47K
pi_73912175
Ik wilde een x spinazie maken en had zo 2 van die diepvries pakken gekocht bij de super.
dus ik kom thuis en gooi t in de pan en bij het eten dachten we van wat smaakt het toch raar.

Dus ik die lege kartonnetjes uit de vuilnisbak gehaald bleek dat ik 1 pak boerenkool en 1 pak spinazie had gekocht.

Maarja je hebt dat in van die portie balletjes en het is allemaal zo fijn gehakt, daar zie je zowat geen verschil in.
pi_73913149
Toen ik een jaar of 10 was, ging ik in mijn eentje pannenkoeken bakken.
Mijn moeder had zo'n ouderwetsch kookboek waarin stond "3 gram zout".
Ik dacht: 3 gram, dat zijn 3 streepjes op de (ook ouderwetsche) weegschaal.
Dat was dus 30 gram zout in het beslag.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_73913984
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 00:31 schreef rac het volgende:
Ik heb ook zo'n vreselijke blunder gehad,

Het begint met een prachtig groot gasfornhuis met mega oven Ik was echt helemaal blij(!) in mijn nieuwe keuken met droom-oven. Het pizza bakken kon beginnen alles helemaal in orde pizza in de oven, toch wel een vreemde geur, ach zal wel nieuwigheid zijn zo'n plastic geurtje heb je wel 's vaker bij nieuwe apparaten.

Helaas het was niet de nieuwigheid maar, ik domme tut was vergeten dat er een plastic bescherm laag over blakplaat heen zat, Ik vond het eigenlijk ook achteraf gezien best raar dat er een witte bakplaat bij een rvs oven werd geleverd.

In dit kader belde ik vertwijfeld en in de war naar golfers werk toen ons nieuwe gasfornuis thuis was afgeleverd. Ik had hem zelf al uit de verpakking gehaald en wilde dat ff melden.....
Hij was ipv een mooi glimmende rvs kleur, blauw Niet lelijk, maar niet wat we hadden besteld.

Het bleek de beschermingsfolie
pi_73914062
Collega melde net dat ze vanavond ook gaat koken om te bewijzen dat ze het kan...hmmmz help!
  woensdag 21 oktober 2009 @ 14:35:17 #132
183846 joepie91
pi_73914165
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 14:32 schreef Ciscostar het volgende:
Collega melde net dat ze vanavond ook gaat koken om te bewijzen dat ze het kan...hmmmz help!
Je voelt een culinaire blunder aankomen, dus je post het maar vast?
pi_73914677
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 14:35 schreef joepie91 het volgende:

[..]

Je voelt een culinaire blunder aankomen, dus je post het maar vast?
Ja... bedoel gisteren was echt heel erg....
Maar wat kan fout gaan aan gebakken aardappels, spercibonen en hamburger.
Oh best veel; aardappels kunnen aanbranden, spercibonen te gaar en hamburgers ook verbranden
hmmmz help!

Gisteren ging de rijst met kip en sausje ook fout
  woensdag 21 oktober 2009 @ 15:00:34 #134
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_73915097
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 14:30 schreef Bluezz het volgende:

[..]

In dit kader belde ik vertwijfeld en in de war naar golfers werk toen ons nieuwe gasfornuis thuis was afgeleverd. Ik had hem zelf al uit de verpakking gehaald en wilde dat ff melden.....
Hij was ipv een mooi glimmende rvs kleur, blauw Niet lelijk, maar niet wat we hadden besteld.

Het bleek de beschermingsfolie
Die had ik er ook al zelf afgehaald, maar je ziet wel een vaker witte kook materialen, dus toen ....
najaa je kent het verhaal inmiddels.
('t was een ontzettend slechte bakplaat overgens bij het warm worden vervormde hij met als gevolg zucht koekjes die eraf vielen *zucht*)
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 21 oktober 2009 @ 15:53:52 #135
163650 Greys
pi_73916999
Ik ging gister vol goede moed DEZE taart uit het FOK! kookboek maken. Het recept ziet er heel simpel uit, maar ergens klopt er iets niet denk ik
De taart was na bakken, zelfs met extra baktijd, van binnen nog net zo vloeibaar als voor hij de oven in ging.
5 Eetlepels bloem zoals in het recept was missschien toch te weinig? Of teveel suiker? Ik hou het er maar op dat het recept niet klopt en dat het niet aan mij lag
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_73917234
Lijkt mij wel erg weinig en ook vreemd dat het niet in grammen staat vermeldt maar in eetlepels?
  woensdag 21 oktober 2009 @ 16:02:52 #137
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_73917382
valt in je eigen vinger snijden, (diep) ook onder blunders ?
pi_73917425
Ik ben even op dat recept van die patton gaan zoeken en kijk wat ik vond :

[Centraal] Zelfgemaakt gebak dus dit is het origineel :
http://appeltaarten.web-l(...)citroenappeltaa.html

Er staat daar ook 5 eetl.

Bovendien vond ie het zelf ook niet zo lekker :
[Centraal] Zelfgemaakt gebak

Maar post het dan toch in het kookboek?
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 21 oktober 2009 @ 16:07:30 #139
163650 Greys
pi_73917565
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 16:03 schreef Bluezz het volgende:
Ik ben even op dat recept van die patton gaan zoeken en kijk wat ik vond :

[Centraal] Zelfgemaakt gebak dus dit is het origineel :
http://appeltaarten.web-l(...)citroenappeltaa.html

Er staat daar ook 5 eetl.

Bovendien vond ie het zelf ook niet zo lekker :
[Centraal] Zelfgemaakt gebak

Maar post het dan toch in het kookboek?
Maar ehm... is ie in het recept niet gewoon het déég, de bodem zeg maar, vergeten te vermelden?
Ik ben niet zo'n bakprinses, maar ik zie op die foto in het linkje dat je net post, dat hij ook een 'bovenkant' heeft. Die sliertjes die je normaal ook op een appeltaart hebt. En normaal maak je toch ook eerst een bodem enzo, dat vermeldt het recept dus nergens. Ik had alleen een soort inhoud met wat appelschijfjes er op
Het valt ook gewoon echt niet aan te snijden ofzo, het lazert zo uit elkaar
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_73917670
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 16:02 schreef Klonk het volgende:
nah.. meer onder pijnlijk foutje
pi_73919128
Met een op mn verjaardag gekregen raviolimaker aan de slag (zo'n soort wolvenklem) , en uiteraard niet de tip opgevolgd om de randen van de deegpakketjes met eigeel in te smeren voor het dichtplakken. Ik had ook geen ei in huis.

Bij het koken barstte 90 % van de ravioli's open, zodat mn gasten natte deegflubbers kregen met spinazie ricottasoep. Ik heb het ding achterin een keukenkastje gemikt, en durf m nu niet meer aan te raken...
Mijn foto's op Flickr!
  woensdag 21 oktober 2009 @ 23:47:33 #142
183846 joepie91
pi_73934544
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 16:02 schreef Klonk het volgende:
Alleen als de vinger in kwestie daadwerkelijk in het te koken product terecht is gekomen.
pi_73941397
Smoorvlees maken en eindigen met een dikke laag zwarte prut in de pan. Ik weet nog steeds niet wat er fout ging...

De boerenkool niet afgieten voor het stampen (ik ben dus niet de enige!)

Meerdere keren vlees laten verkolen en dan ontdekken dat je het dus niet zo hard mogelijk moet zetten, want het gaat dan echt niet sneller

Er na het maken van de paella achter komen dat de kip niet goed meer is

Laatste: Dit is een paar weken geleden gebeurd. Ik ben bij mijn ouders. "Mam, heb je nog cola?" "Ja, kijk maar in de kelder." Ik loop naar de kelder, denk " wat handig, blikjes, dan hoef ik de rest van de fles niet weg te mieteren omdat er geen prik meer inzit de volgende keer", pak een blikje, pak een glas uit de keuken, loop naar de kamer, schenk in, neem een slok, denk "dit heb ik me vast verbeeld" en neem nog een slok. GATVERDAMME!!!!! Blijkt de uiterste houdbaarheidsdatum november 2005 te zijn! De cola had het aluminium helemaal aangevreten, en ik zat dus vloeibaar aluminium te drinken! Ik naar mijn moeder: "hoe lang staat die cola er al?" " Dat weet ik niet, vraag maar aan je vader" dus ik weer "Pap, hoe lang heb je die blikjes al in de kelder staan?" "Dat weet ik eigenlijk niet, maar ik heb al een hele tijd geen cola meer gekocht!" Nee, dat bleek pap! De rest van de blikjes (het waren er 4) hebben we ook maar weggegooid...
liessaslunch.blogspot.com
pi_73941733
Toen mijn ouders even een weekje er tussenuit waren pasten opa en oma een weekje op.
Aan het einde van de week was schijnbaar de boter op en kregen we allemaal een boterham besmeerd emt bakboter mee
  donderdag 22 oktober 2009 @ 10:29:14 #145
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_73941796
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 10:13 schreef liessa het volgende:
Smoorvlees maken en eindigen met een dikke laag zwarte prut in de pan. Ik weet nog steeds niet wat er fout ging...
Herkenbaar Alles gedaan wat ik zou moeten doen en toch ging het mis
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_73943835
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 10:29 schreef Maraca het volgende:

[..]

Herkenbaar Alles gedaan wat ik zou moeten doen en toch ging het mis
Behalve aan of uit kun je het gas ook laag zetten. Stoofvlees e.d. hoef je niet kapot te koken of aan te laten bakken, maar het moet zo laag staan dat er hooguit om de paar seconden 1 klein belletje omhoog borrelt. Stoofvleesbarbaren
Mijn foto's op Flickr!
pi_73953286
leuk ik heb er ook nog wel een paar..

tijdens het koken de muziek hard aanhebben en de timerfunctie van de magnetron gebruiken.. op een gegeven moment ging het wel erg naar verbrand plastic ruiken, maar geen idee wat er nou aan de hand was, het eten zag er goed uit, de timer piepte dat het klaar was en het eten smaakte uiteindelijk ook prima.
Tot ik de dag erna de magnetron opende om iets op te warmen en erachter kwam dat er de helft van de rechterwand zwartgeblakerd was dat was dus niet de timer, maar gewoon de magnetron die 10 minuten stond te blazen zonder inhoud.. uiteindelijk een nieuwe magnetron moeten kopen

oh en op vakantie willen bbq'en en in de supermarkt wat verschillende soorten vlees halen, waaronder wienerschnitzels want dat is zo lekker en daar hadden we zin in! nou dat werkt dus niet

Beetje paprikapoeder over je ei is altijd lekker maar dan moet je niet de kaneelpoeder pakken...
  donderdag 22 oktober 2009 @ 16:42:46 #148
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_73954583
Mijn pa zag ooit diepgevroren schorseneren aan voor patat. Hij flikkerde die schorseneren dus in het hete frituurvet. Boel vloog bijna in de fik.
pi_73968929
's Ochtends. Verslapen. Snel snel snel ontbijten. Lekker even wat melk uit het pak drinken. Blijkt het al een paar dagen over datum te zijn. Nog nooit zo snel naar een wasbak gerent. Kutochtend.
pi_73977892
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 23:38 schreef VinceMega het volgende:
's Ochtends. Verslapen. Snel snel snel ontbijten. Lekker even wat melk uit het pak drinken. Blijkt het al een paar dagen over datum te zijn. Nog nooit zo snel naar een wasbak gerent. Kutochtend.
Dat heb ik ook een keer gehad bij iets waar melk in moest. Met groene stukjes enal kwam het eruit. Dus kon ik alles weggooien. Ik test nu altijd door eerst een klein beetje in de gootsteen te gieten.
pi_73977971
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 23:38 schreef VinceMega het volgende:
Ik heb werkelijk waar één keer in m'n leven melk recht uit het pak gedronken, ook omdat ik haast had. Exact dezelfde ervaring.
pi_73979989
Een eitje willen bakken, boter al gesmolten in de pan, eitje breken en dan een komt je een vieze geur tegemoet en een half kuiken.
pi_73980108
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 12:36 schreef zout-droppie het volgende:
Een eitje willen bakken, boter al gesmolten in de pan, eitje breken en dan een komt je een vieze geur tegemoet en een half kuiken.
En die geur lijkt wel dagenlang in je neus te blijven rondhangen
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator vrijdag 23 oktober 2009 @ 12:44:48 #154
9859 crew  Karina
Woman
pi_73980251
Pakje boter dat nog erg hard was even in de magnetron leggen, niet aan gedacht dat er in dat pakje ijzer verwerkt was, de bliksem schoot eruit!

Pizza in de oven gedaan en niet gezien dat er nog zo'n wit plastic achtig ding onder zat. Pizza gewoon 20 minuten laten bakken en uit de oven gehaald, het rook wel een beetje vreemd. Ik zag dat plastic ding, was niet verbrand of zo dus ik dacht, die pizza kan ik nog wel eten, NIET dus, een en al chemische zooi in mijn mond
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_73983813
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 12:39 schreef Isabeau het volgende:

[..]

En die geur lijkt wel dagenlang in je neus te blijven rondhangen
Het is me een paar keer overkomen met eieren van 1 bepaalde supermarkt. En idd. de geur blijft dagen lang in je neus rondhangen en zin in een ei heb je direct niet meer voor het eerst komende half jaar.
Ik koop dus geen eieren meer van deze supermarkt
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 05:36:08 #156
79665 Gewoonik
Streng maar rechtvaardig
pi_74007930
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 14:24 schreef zout-droppie het volgende:

[..]

Het is me een paar keer overkomen met eieren van 1 bepaalde supermarkt. En idd. de geur blijft dagen lang in je neus rondhangen en zin in een ei heb je direct niet meer voor het eerst komende half jaar.
Ik koop dus geen eieren meer van deze supermarkt
Bepaalde supermarkt?

Hebben ze je zwijggeld betaald?
Met vriendelijke groet,
Gewoonik
pi_74031840
Wat kleine dingetjes...

Uiteraard broodje bapao in de magnetron flikkeren, en uiteraard te lang erin flikkeren. Alsof je een baksteen in je handen hebt.

Een stokbrood met kruidenboter te lang in de magnetron flikkeren en een lijke lucht na 8 minuten....

Je prutje met vlees lekker aanroeren met een houte lepel of vervolgens even tussendoor nog wat op je laptop te doen. Terugkomen in de keuken en 2 lepels in je pan zien liggen, Juist hij was in de fik gevlogen

Heerlijke Yoghurt eten en vragen aan je ma waarom er van die stukjes inzitten? Is dat nieuw? Erachter komen dat het al een tijdje bedorven was....

Heerlijk 2 " groene " bammetjes eten en er ook achter komen dat dat geen lekkernij was maar schimmel.
  zondag 25 oktober 2009 @ 01:05:52 #158
183846 joepie91
pi_74032395
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 00:39 schreef Drassss het volgende:
Wat kleine dingetjes...

Uiteraard broodje bapao in de magnetron flikkeren, en uiteraard te lang erin flikkeren. Alsof je een baksteen in je handen hebt.

Een stokbrood met kruidenboter te lang in de magnetron flikkeren en een lijke lucht na 8 minuten....

Je prutje met vlees lekker aanroeren met een houte lepel of vervolgens even tussendoor nog wat op je laptop te doen. Terugkomen in de keuken en 2 lepels in je pan zien liggen, Juist hij was in de fik gevlogen

Heerlijke Yoghurt eten en vragen aan je ma waarom er van die stukjes inzitten? Is dat nieuw? Erachter komen dat het al een tijdje bedorven was....

Heerlijk 2 " groene " bammetjes eten en er ook achter komen dat dat geen lekkernij was maar schimmel.
Hoeveel brandmelders hebben jullie hangen?
pi_74032779
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 01:05 schreef joepie91 het volgende:

[..]

Hoeveel brandmelders hebben jullie hangen?
Hehe geen 1, in iedergeval niet daar
  zondag 25 oktober 2009 @ 01:41:09 #160
183846 joepie91
pi_74033120
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 01:23 schreef Drassss het volgende:

[..]

Hehe geen 1, in iedergeval niet daar
Ok, laat ik de vraag anders stellen: hoe vaak hebben jullie moeten verhuizen?
  zondag 25 oktober 2009 @ 01:51:52 #161
79665 Gewoonik
Streng maar rechtvaardig
pi_74033295
Daar moeten ook geen rookmelders hangen. Hier hangen in de gang 2 die stroom af tappen van de flat (kan ze dus niet uit doen) Deze gingen om de haverklap af als ik iets in de oven had staan.

Gelukkig was dit met wat ducttape zo opgelost. Niet ideaal mocht het flatje echt in de hens vliegen maar ach je leeft maar één keer.
Met vriendelijke groet,
Gewoonik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')