Oh, oke.quote:Op vrijdag 15 december 2006 23:16 schreef Brighteyes het volgende:
Tuurlijk. Waarom niet?
Niet te warm aankleden dan. Lekker in zijn romper (lange mouw) in een slaapzakje. Dan kan ie zijn warmte goed kwijt. En wil ie wel een beetje goed drinken???quote:Op zaterdag 16 december 2006 14:05 schreef Randa_v het volgende:
Jammer Evenstar.![]()
Merlijn heeft volgens mij nog steeds koorts, is nog steeds warm en van tijd tot tijd hangerig. Hem temperaturen doen we maar niet en de paracetamol krijgt hij ook pas als hij meer last krijgt, hij is ook niet zo warm als gisteravond. Hij gedraagt zich prima. Wel is hij ineens uit zijn sokken gegroeid en lijken zijn truitjes weer steeds korter worden bij de armen. Tjee, meneer heeft wel alles tegelijk.
Wellicht kan mama straks ook nog een uurtje plat.quote:Op zondag 17 december 2006 10:12 schreef Belana het volgende:
Nu liggen pa en zoon samen plat, ik hoop voor allebei dat ze nu even kunnen slapen dan.
Ik heb de broekjes er laatst bij gepakt, denk dat het hem in de komende maand wel moet gaan passen. Maar Merlijn is nog maar een klein ventje, misschien met het groeispurtje dat hem gaat passen.quote:Op zondag 17 december 2006 11:12 schreef Githa het volgende:
Gelukkig maar Randa, zo zielig die kleintjes met pijn!
past het spijker broekpakje al trouwens?...ik ben wel benieuwd hoe het hem staat![]()
Ben benieuwd of hij ook zo hard groeit!quote:Op zondag 17 december 2006 14:00 schreef Moonah het volgende:
Thies doet het prima op zijn 'nieuwe rooster'!![]()
Tnx for asking.
Morgen naar het bureau, ben benieuwd wat hij weegt. Ik ga nooit tussendoor, de vorige keer was hij 5,5 kg met 5 weken. Inmiddels is hij 10 weken....
Oh, het lijkt me zo leuk als Simon en Thies elkaar ontmoeten! Mss worden ze wel vriendjes!
Die gesloten/gebalde knuistjes had Thies ook altijd. Sinds we 2x bij de osteopaat zijn geweest is hij veel meer ontspannen.quote:Op maandag 18 december 2006 09:11 schreef kozakken het volgende:
Heel strak z'n handjes houden en zijn armpjes altijd een beetje verkrampt en heel fel ermee kunnen slaan. Armpjes ook wel, maar veel minder. Kracht en spanning zit vooral in zijn armpjes en handjes/vuistjes. Vnl. een gebald vuistje ahier
Oh, nou! Dát is echt te hopen Snoop!!!quote:Op zondag 17 december 2006 23:22 schreef Bass-Miss het volgende:
Ja, Snoopy. Hou je het daar nog een beetje uit? En hopelijk blijft de bv gaan.
Tijden zijn hier vergelijkbaar. Met dat verschil dat ik rond 22 uur geen voeding heb (Thies slaapt dan heel vast), maar wel rond 2/3 uur 's nachts.quote:Op maandag 18 december 2006 12:19 schreef PM-girl het volgende:
Ik had Sjaks schema ook gekregen, maar na nog eens goed nadenken weet ik dat dat niet bij ons past. Wat ik nu aan 'rooster' aanhoudt is de voedingen, die doe ik elke 3,5/4 uur en eigenlijk niet eerder. Meestal zoiets als dit:
7:00-10:30-14:30-18:00-22:00-23:30
Als ik er een voeding aflaat, komt hij 's nachts. Dit is dus voor mij wel wennen, ik deed het meer op verzoek, maar Simon gaat het prima af.
Ook vergelijkbaar. Alleen badje doe ik tussen een voeding door, na één borst. Anders wordt Thies onrustig omdat hij wil eten!quote:Tussen de voedingen door wisselt het spelen/slapen/knuffelen wel. Na de voeding meestal 15/30 min. knuffelen en spelen, dan slapen of in de box spelen. Als hij te vroeg wakker wordt, spelen we ook weer of in de box/wipstoeltje.
Badje doe ik altijd voor een voeding, boodschappen of andere bezoekjes er direct na.
Meer vastigheid dan dit levert mij waarschijnlijk alleen maar stress op, ik doe verder ook maar een beetje hoe het zo uitkomt.
En zo is het opeens al weer veel minder beladen. Juist omdat ik dus klaarblijkelijk niet alleen staan met de zorgen (of angst. mooi gezegd moonah.)quote:Op maandag 18 december 2006 12:22 schreef Moonah het volgende:
Nou Kozakken, toch heb je zo'n gevoel niet voor niets... Moederinstinct denk ik dan. Al weet ik van mezelf dat ik nog niet altijd een goed onderscheid kan maken tussen intuitie en angst. Snap je?
Zo heb ik ook het idee dat er 'iets' met Thies is. Jij noemde net 'aankijken', en toen schoot het dus weer door me heen.
Thies keek als pasgborene echt dwars door je heen. Geen idee wat hij zag. Nu is dat stukken minder, maar echt aankijken doet hij nauwelijks. Hij kijkt meer naar mijn voorhoofd ofzo, maar écht oogcontact hebben we zelden. Ik ga dat vannmiddag ook op het CB vragen, wanneer kindjes echt oogcontact zouden 'moeten' hebben. Wellicht is het normaal wat hij doet, maar het voelt wat vreemd...
En net als jij stop ik die 'zorgen' ook diep weg...
Dat is het met mij ook een beetje denk ik.quote:Al weet ik van mezelf dat ik nog niet altijd een goed onderscheid kan maken tussen intuitie en angst.
Bij Jonne had ik dit niet. Daarom verbaasd het me ook zo.quote:Op maandag 18 december 2006 12:19 schreef PM-girl het volgende:
Herkenbaar, de spoken. Kozakken, had je het bij Jonne ook, of is het nu nieuw voor je?
Ergens zal het wel bij alle moeders voorkomen, omdat je kleintje zo klein en kwetsbaar is en eruit ziet.
Ik maak me niet zo'n zorgen. Hij lijkt een tevreden rustig mannetje. Sterker nog, hij wordt steeds gezelligerquote:Op dinsdag 19 december 2006 09:50 schreef ik80 het volgende:
PV idd goede plannen, 40 gram is niet veel.
EN joepie voor Lis, niets is zo fijn als slapen in je eigen bed!
Jeej, dat duimen heeft wel érg snel effect!quote:Op dinsdag 19 december 2006 09:25 schreef Belana het volgende:
Ik hoor net dat Lis vandaag naar huis mag
Wat de arts dus eigenlijk zei is dat hij nu meer actief is en dus meer verbruikt. Bovendien kan het gebeuren dat het gewicht een beetje stagneert rond deze leeftijd. 'Hij is wel gegroeid, maar even niet zo hard.' Ik maakte me helemaal geen zorgen, ik was oprecht verbaasd. Zijn luiers zijn nog steeds lekker vol. Het valt mij wel op dat hij idd niet modder-michellinmannetjesvet is en wel vrij lang. Maar we houden het in de gaten. Het enige waar ik af en toe mee zit is dat hij de gemiddelde curve niet bereikt, maar dat komt meer voor bij kindjes die (te) vroeg zijn geboren. Ik probeer er niet naar te kijken, want het cb zegt dat het best goed gaat.quote:Op dinsdag 19 december 2006 11:01 schreef dutchie het volgende:
Snoop wat heerlijk!![]()
![]()
PV, heb jenooit iets gemerkt aan zijn luiers bijv.? Ik kom te weinig aan fokken toe om helemaal op de hoogte te zijn, maar ws maakte je dus al zorgen.
Jep, zes keer per dag, op een vast tijdstip.quote:Op dinsdag 19 december 2006 14:01 schreef PM-girl het volgende:
BassMiss, mooi! Wat zei je, hij krijgt om de 4 uur de borst
Ik doe het nu wel vaak, omdat ie dan toch 's avonds wat schoons aan moet omdat het vies is, vanaf maat 68 gedaan.quote:Op dinsdag 19 december 2006 16:32 schreef ik80 het volgende:
Vanaf wanneer hebben jullie je babytjes 's nachts een pyama aangedaan?
Heb allemaal pyama's in kleine maatjes (gekregen), maar ze ligt nu nog gewoon in haar kleren in bed...
Ik heb het vanaf het begin gedaan. Omdat ik die kleine pyamaatjes zo schattig vondquote:Op dinsdag 19 december 2006 16:32 schreef ik80 het volgende:
Vanaf wanneer hebben jullie je babytjes 's nachts een pyama aangedaan?
Wat fijnquote:Op dinsdag 19 december 2006 10:47 schreef snoopy het volgende:
Lieve allemaal, we zijn weer thuis
Ze ligt daar waar ze hoort, in haar eigen bedje![]()
Later meer.
![]()
Ik heb het er op het CB over gehad. Ze vond dat Thies idd wel wat vluchtig in zijn aandacht was, maar ze kon ook wel degelijk zijn blik vangen. "Een nieuwsgierig wakker kind", zei ze. Nah, voorlopig weer even gerustgesteld dus.quote:Op maandag 18 december 2006 13:25 schreef kozakken het volgende:
Goed dat je het gaat vragen, want moederinstinct is er niet voor niets. En juist het uitspreken kan wel eens heel bevrijdend werken.
Thies weegt nu met 10 weken 6800 gram en is 61 cm lang.quote:Op dinsdag 19 december 2006 14:01 schreef PM-girl het volgende:
Moonah, hoe is het met Thies (en jou)?
't Is ook geen kleintje iig he!quote:Op dinsdag 19 december 2006 21:44 schreef Moonah het volgende:
Thies weegt nu met 10 weken 6800 gram en is 61 cm lang.
Dus Fonzel, you rule!
Fijn dat Freek het zo goed doet op school.quote:Op dinsdag 19 december 2006 21:56 schreef Leah het volgende:
Nu zal het voor iederren anders zijn, en moet je moederinstinct zeker niet negeren, ik wilde het jullie toch even vertellen.
Ik heb niet eens een recente foto kwam ik achter.quote:Op dinsdag 19 december 2006 21:48 schreef kozakken het volgende:
-bedelmodus: fotootje?-
Maar, en hier spreek ik dan echt even vanuit mijn vroegere vak, op de leeftijd van 10 weken is dat echt nog heel veranderlijk. Kan zomaar zijn dat ie nu even met hele andere dingen bezig is, en over twee weken wel heel sterk contact maakt. Niets zo onvoorspelbaar als een babyquote:Op dinsdag 19 december 2006 22:09 schreef Moonah het volgende:
[..]
Fijn dat Freek het zo goed doet op school.
En dank voor je verhaal en hart onder de riem.
Mijn lief is heel nuchter. Hij accepteert Thies gewoon volledig zoals hij is. Wat maakt het uit als hij 'iets' zou hebben, zegt hij. Hij doet het hardstikke goed. En hij is nou eenmaal zoals hij is, daar valt hoe dan ook niets aan te veranderen. Dat relativerende is ook wel een heel fijn tegenwicht hoor. Ik merk ook wel dat ik een beetje erg gefixeerd raak op het al dan niet contact maken door Thies... En tóch is dat niet voor niets....![]()
Nou, daar had ik het dus op het CB ook over. In de klas herken ik de kinderen met 'iets' eigenlijk feilloos, fingerspitzengefühl... Als er onderzoek gedaan wordt blijk ik het zo'n beetje altijd aan het rechte eind te hebben. Maar ik voegde er meteen aan toe dat ik kinderen dus pas vanaf 4 jaar zie, en dat zij veel meer thuis is in de babies. Dus dat ik (vooralsnog...quote:Op dinsdag 19 december 2006 22:27 schreef Leah het volgende:
maar ik denk ook dat je meer "wetenschap" (door je vak) als een ander hebt. Dan kan ook een nadeel zijn.
Wat is jouw vroegere vak eigenlijk?quote:Op dinsdag 19 december 2006 22:27 schreef Leah het volgende:
[..]
Maar, en hier spreek ik dan echt even vanuit mijn vroegere vak,
Zie fototopic... net gemaakt.quote:Op dinsdag 19 december 2006 22:05 schreef mama_van_pepijn het volgende:
Bass-Miss heb je geen nieuwe Fons foto vandaag? Ik begon er al bijna aan te wennen.
The highlight of my day was het zelfs wel.I know I'm sad
![]()
Maar goed, bedel, bedel dus bij deze...
Leidster KDV, maar heb al doende en lerende meer dingen gedaan, oa voor de kinderbescherming.quote:Op dinsdag 19 december 2006 22:32 schreef Moonah het volgende:
[..]
Wat is jouw vroegere vak eigenlijk?
En nog even voor jou, je eerste en tweede kind kunnen ZO enorm verschillen! Ik heb ook weleens gedacht dat er met nr 2 iets niet goed zat, omdat het zo weinig leek op wat Freek deed.quote:Op dinsdag 19 december 2006 22:36 schreef kozakken het volgende:
En zo ontdekte ik gisteravond dat mijn zoon uitgebreid naar zijn papa lacht. En daarnaast merkte ik vandaag dat hij wel naar me kijkt, maar liever van veraf. (en dan vanaf de andere kant van de kamer me opeens echt breeduit toelachen)
Morgen CB en daar vraag ik het ook even na. Maar leah, tanx..soms is een nuchtere kijk erg lekker. (alhoewel kozakkenman net zoals papa-van-thies ook nuchter is.
) gelukkig maar!)
Je bent een schatquote:Op dinsdag 19 december 2006 22:39 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Zie fototopic... net gemaakt.
Steeds tot uw dienst.
Ja, had ik ook al bedacht. Waarschijnlijk is onze techniek niet goed en komt er op deze manier minder melk uit. Morgen dus kijken hoe we weer efficiënt kunnen gaan voeden. Met die pijn ben ik ook gespannen en daardoor kan de melk er ook minder soepel uitkomen. Dus ik denk dat Kendahl straks wel weer meer zal aankomen. Klein is hij niet hoor. Hij heeft best wel grote voeten ookquote:Op dinsdag 19 december 2006 21:44 schreef Moonah het volgende:
PV, als het straks met je borsten weer beter is zal Kendahl mss weer meer gaan groeien??
Volgens ons is het niet goed voor de ontwikkeling van de voetspiertjes. Dat hebben we ergens gelezen of gehoord, kweenie meer.quote:Op woensdag 20 december 2006 00:42 schreef Bass-Miss het volgende:
Ok dan, ik dacht dat ik ooit eens gelezen had dat het niet goed was voor de vorming van de voetjes. Maar het zal dan maar zijn vanaf ze pogingen tot stappen beginnen doen.
De huisarts vond de hoge koorts echt niet goed voor zo'n kleine baby en het kreunen vond ze ook niet goed. Ze wilde geen risico nemen en belde de kinderarts in het ziekenhuis om te vragen of we konden komen.quote:Op woensdag 13 december 2006 09:19 schreef snoopy het volgende:
Kleine Lis is ziekZe heeft een nare hoest en vanochtend kreunde ze bij elke ademhaling en had 39.1 koorts. Ik heb haar een paracetamolletje gegeven en nu is ze rustiger gelukkig. Straks naar de dokter met haar. Het drinken gaat ook bijna niet. Dat vind ik wel rot want juist met koorts heeft ze vocht nodig.
Wow, 15 jaar! Dan heb je er vást veel kijk op en maakt dat ik je reactie des te meer ter harte neem. Nogmaals tnx!quote:Op dinsdag 19 december 2006 22:42 schreef Leah het volgende:
[..]
Leidster KDV, maar heb al doende en lerende meer dingen gedaan, oa voor de kinderbescherming.
Al met al heb ik zo'n 15 jaar babies verzorgd.
Daarom probeerde ik het ook heel netjes met wil je. Begrijp het wel hoor.quote:Op woensdag 20 december 2006 13:01 schreef YPPY het volgende:
Ik bijt het eerste stukje.Vijlen gaat ook, maar is lastig.
reese.com, we zijn niet zo gul met foto's, ik vind het niet zo'n fijn idee, teveel foto's openbaar online, maar zal binnenkort eens zoeken.
ik gebruik zo'n mini nagelknippertje, gaat prima, meteen al eigenlijk want Ezra werd geboren met hele lange nagels.quote:Op woensdag 20 december 2006 12:59 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Hoe knippen jullie nageltjes? Bij mij is het altijd een geknoei en vijlen is geen optie.
Kendahl pakt steeds de vijl af.quote:Op woensdag 20 december 2006 13:12 schreef snoopy het volgende:
Ik vijl de nageltjes. Waarom is dat bij jou geen optie?
Ik gebruik zo'n kartonnen vijltje.Dat kreeg ik van mijn kraamhulp.
Zoooo herkenbaar! Ik moet er haast zelf weer van janken.quote:Op woensdag 20 december 2006 09:18 schreef snoopy het volgende:
Ik heb al die tijd naast haar geslapen en heb haar zelf verschoond, getemperatuurd, gewogen en gevoed. ...
Maar niks is beter dan allemaal samen thuis zijn.
Ja.. en elke keer moet ik dan ook weer aan Thijs denken. 9 juni mijn uitgerekende datum en Thijs, het is zo met elkaar verbonden voor mij.quote:Op woensdag 20 december 2006 19:24 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Cas alweer een half jaar... jeumig wat gaat dat hard
Die staat aan toch?quote:
Ja, idd.quote:Op woensdag 20 december 2006 20:51 schreef snoopy het volgende:
BM, ik ben bijna niet buiten geweest maar het is idd heel raar. Alsof je op een andere planeet woont![]()
Voel je daar aub niet schuldig ofzo om, hier is 3 juni 2006 ons buurjongetje geboren en hun hebben het daar enorm moeilijk mee gehad, jullie hebben later ook een prachtige zoon gekregen, en dat dit Thijs moest overkomen, dat heeft niemand van te voren aan zien komen, ook het ziekenhuis personeel nietquote:Op woensdag 20 december 2006 20:45 schreef dutchie het volgende:
[..]
Ja.. en elke keer moet ik dan ook weer aan Thijs denken. 9 juni mijn uitgerekende datum en Thijs, het is zo met elkaar verbonden voor mij.
Dat is ook zo. Het stomme is dat ik de bevalling voor mezelf ergens heel diep heb weggestopt. Ik wil er gewoon niet aan terugdenken. Maar ja, gisteren werd ik wel mooi met de neus op de feiten gedrukt en ook dat Brent een deel van mij is werd me heel erg duidelijk en daar was ik behoorlijk overstuur van, geloof ik.quote:Op donderdag 21 december 2006 07:23 schreef Belana het volgende:
ach Neuk, wat sneu toch!alle babies huilen, maar zo aan 1 stuk door lijkt me zo zwaar... zielig voor Brent en moeilijk ook voor jullie. Ik hoop enorm dat de behandelingen net zo goed helpen als bij Thies. Maar dames, dat de bevalling lang duurde daar kunnen jullie dus niets aan doen he! Het is niet alsof je daar echt invloed op hebt zeg maar.
's Nachts gaat het altijd wel ok. Hij slaapt redelijk door als hij eenmaal slaapt. Dat laatste is echter wel een probleem, hij heeft tot half 2 krijsend wakker gelegen en nadat ik hem nog een beetje troost gevoed heb sliep hij gelukkig wel in. Vanochtend ging het ook wel. Meestal heeft hij 's ochtends niet zo veel last, dus het is afwachten. Hij heeft inmiddels al wel zijn 3e voeding er op zitten. Ik wil dat graag beter verspreid hebben en minder vaak maar ik kan het nu helemaal niet over mijn hart verkrijgen hem te laten brullen als hij honger heeft. En dan schiet er door mijn hoofd 'Ja hallo, we zijn niet in Afrika!' en dan geef ik toe. Want daar denk ik nu vaak aan, aan die arme moeders die hun eigen kindjes niet genoeg kunnen voeden...quote:Op donderdag 21 december 2006 11:06 schreef bixister het volgende:
neuk, arme brentevent, zo'n pijn... hoe is 't vannacht verder gegaan? heel goed dat die osteopaat er nu naar kijkt, en wat heeft ze precies gedaan? was het een eenmalige behandeling of moet je nog een aantal keren terug komen?
Herkenbaar, mijn oma overleed en toen was ik al zwanger, ik wist het alleen nog niet. De een generatie ging en de volgende kwam. Onbewust heb ik het waarschijnlijk wel geweten, want ik zei nog tegen mijn vader: 'volgend jaar om deze tijd heb jij een kleinkind.' Ik weet niet hoe ik daar op kwam, maar ik wist het gewoon.quote:Op donderdag 21 december 2006 12:41 schreef dutchie het volgende:
Ja en Belaan, wat is er mis met oosterlijk? Je moet toch nog een aantal mensen hier nog meer bezoeken (min 2).![]()
Bar, ik voel me niet schuldig hoor. Ik weet ook niet precies hoe ik het moet uitleggen, maar het is zo met elkaar verbonden vind ik. Had ik ook toen mijn vader overleed en zijn beste vriend vlak daarna opa werd. Zijn kleindochter en mijn vader. Leven en dood, zo dicht bij elkaar. Het een is onlosmakelijk met het ander verbonden. Snap je wat ik bedoel?
En ik vind jou ook lief, malle Zeeuw.
waaaaaaar dan? ik ben ws een blonde muts maar nu snap ik je dus nietquote:Op donderdag 21 december 2006 14:29 schreef dutchie het volgende:
Belana ik lees net 'toevallig' ergens iets over een gezellig theehuisje in Deventer.
Staat in het moederstopic, dacht dat jij het ook wel gezien had.quote:Op donderdag 21 december 2006 15:54 schreef Belana het volgende:
[..]
waaaaaaar dan? ik ben ws een blonde muts maar nu snap ik je dus niet
Dank voor alle reactiesquote:Op donderdag 21 december 2006 16:08 schreef PM-girl het volgende:
Neuk,wat vervelend zeg, voor Brent maar ook voor jou. En je schrijft dat je verkeerd bezig bent, maar ik zou het niet zo noemen hoor. Je kiest als moeder de weg die het beste past om met dingen om te gaan. Als er al over 'fouten' gesproken kan worden, dan kun je het beter zo zeggen: je doet het niet verkeerd, maar het is verkeerd uitgepakt.
sterkte ermee!
Zieke kindjes veel beterschap. Evenstar wat moeilijk met Arwen.quote:Op woensdag 20 december 2006 22:47 schreef Moonah het volgende:
En hoe is het met Merlijn van Randa?
Ik hoop het wel, Merlijn heeft er ook een handje van. Ziet er best akelig uit vind ik altijd en het maakt ook een naar geluid.quote:Op vrijdag 22 december 2006 08:12 schreef _evenstar_ het volgende:
is haren trekken , als in zichzelf aan de haren trekken ook een fase?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |